UPC Digitale televisie - Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.943 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dan mag je mij vertellen in welke stad die kennis van jou werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flake schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 02:27:
Dan mag je mij vertellen in welke stad die kennis van jou werkt.
het was wel degelijk een publiciteitsstunt van UPC. Er is geen een uitgeleverd aan een gewone klant.
Natuurlijk liggen die werkintructies klaar.

Het was een ' save your face ' stunt van UPC. Op donderdag 7 juni , nof geen 24 voor de start van het WK aangeven dat je de kastjes gaat uitleveren terwijl nog geen week ervoor het zaakje niet eens goed gestest was is niet echt een ' uitrol' .

Er is pas sprake van een uitrol als je er minstens 10.000 stuks per direct beschikbaar hebt, dat is hier niet het geval geweest.

Iedereen wet dat het een cover your ass actie was, alleen de medewerkers van UPC niet.

Nu kan UPC zeggen dat ze het WK in HD TV hebben uitgezonden, prima toch. Zij blij. Hun klanten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:17
Freak187 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:45:
Ik vind het vrij storend dat je met het voetbal ontiegelijk veel compressie-blokjes ziet. Vooral bij het gras is het overduidelijk. Op dat soort momenten kijk ik liever analoog.
Ik heb dat probleem niet alleen digitaal, maar ook analoog.
Het veld ziet er niet uit.
Terwijl het op de BBC wel goed uitziet.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ritchie schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:00:
[...]

Dat ligt dan duidelijk aan het (NOS?) bronsignaal :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Het ziet er beter uit. Goed wil ik het (nog) niet noemen...
Als alle zenders een dergelijke kwaliteit zouden behalen, zou ik wel zo goed als tevreden zijn. Helaas is dit lang niet het geval...

Ja, ik ben kritisch :+

/edit:
Alhoewel... kritisch.... Er is mij dvd-kwaliteit beloofd en dolby-digital geluid... Alle reden om niet geheel tevreden te zijn dus mi... Maar zoals ik al vaker geroepen heb, vind ik de geluidskwaliteit van het digitale signaal beter dan van het analoge signaal. Helaas is het geen dolby-digital, zelfs niet 2-kanaals dolby-digital. Ja, dit kan natuurlijk komen doordat de zenders niet in dit formaat uitzenden, maar het was UPC die mij een dolby-digital geluid beloofde....

[ Voor 39% gewijzigd door Ejorne op 16-06-2006 12:08 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:55
[...]

Het hangt er dan vanaf hoe je kabelmaatschappij de NL1,2,3 opvangen en doorgeven....
Dit kan gewoon analoog zijn ( straks ook afgelopen :( ) of digitaal via SAT
De bitrates die gebruikt worden bij SAT zijn gewoon veel te laag om in goede kwaliteit uit te zenden!

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/4527/nl123bitrate1qo.gif
Linowsat: Astra19.2°East

[ Voor 7% gewijzigd door The_Doman op 16-06-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 08:39:

het was wel degelijk een publiciteitsstunt van UPC. Er is geen een uitgeleverd aan een gewone klant.
Natuurlijk liggen die werkintructies klaar.

Het was een ' save your face ' stunt van UPC. Op donderdag 7 juni , nof geen 24 voor de start van het WK aangeven dat je de kastjes gaat uitleveren terwijl nog geen week ervoor het zaakje niet eens goed gestest was is niet echt een ' uitrol' .

Er is pas sprake van een uitrol als je er minstens 10.000 stuks per direct beschikbaar hebt, dat is hier niet het geval geweest.

Iedereen wet dat het een cover your ass actie was, alleen de medewerkers van UPC niet.

Nu kan UPC zeggen dat ze het WK in HD TV hebben uitgezonden, prima toch. Zij blij. Hun klanten niet.
Grappig dat je er zo over praat terwijl ik collega's klanten heb zien bellen en dat ik er zelfs een paar aan de lijn heb gehad met een HDTV-box. Als je bedoelt dat HDTV niet op tijd klaar was voor het WK dan geef ik je gelijk. Maar om nou meteen te roepen dat er niks uitgeleverd is en dat UPC liegt in persberichten...

The_Doman: Ik snap werkelijk niet waarom je betreurt dat het analoge signaal gaat verdwijnen...

[ Voor 16% gewijzigd door Flake op 16-06-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Flake schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:03:
[...]
The_Doman: Ik snap werkelijk niet waarom je betreurt dat het analoge signaal gaat verdwijnen...
Als er inplaats van een GOED analoog signaal een slecht (lage bitrate) digitaal signaal komt ben Ik daar niet blij mee nee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Flake schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:03:
[...]

Grappig dat je er zo over praat terwijl ik collega's klanten heb zien bellen en dat ik er zelfs een paar aan de lijn heb gehad met een HDTV-box. Als je bedoelt dat HDTV niet op tijd klaar was voor het WK dan geef ik je gelijk. Maar om nou meteen te roepen dat er niks uitgeleverd is en dat UPC liegt in persberichten...
Wie heb je aan de lijn gehad, klanten of collega's met een HDTV-box??

Het blijft raar dat UPC een levering van minder dan 100 box-en aan eigen personeel, een eerste levering noemt. Ik noem dat (beta)-testen. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:57

TommyGun

Stik er maar in!

Zojuist ook zo'n digital tv mediabox binnen gekregen. Wist niet eens dat iedereen die zomaar kreeg.

Eens zien wat ik ermee doe :P

Edit; aangesloten en werkt perfect. Dat na 100 meter coax kabel. Lang leve Hirschmann _/-\o_

[ Voor 62% gewijzigd door TommyGun op 16-06-2006 16:25 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-10 01:50
"kreeg"....

Wacht maar tot je je rekening ziet over 6 maanden ;) En zie er dan nog maar eens vanaf te komen....

[ Voor 7% gewijzigd door Schweino op 16-06-2006 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Schweino schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:39:
"kreeg"....

Wacht maar tot je je rekening ziet over 6 maanden ;) En zie er dan nog maar eens vanaf te komen....
Uh... wij hadden al kabel van UPC dus dan is het toch maar een paar euro extra per maand? :?

http://upc.nl/index.php?PageID=147374&R=31295

http://upc.nl/index.php?PageID=147380&R=620

Explain ;)

[ Voor 27% gewijzigd door TommyGun op 16-06-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 euro per maand. Ik schrok eerst wel, maar het was een rekening voor 3 maanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:03:
2 euro per maand. Ik schrok eerst wel, maar het was een rekening voor 3 maanden :P
Precies wat ik dacht dus :)

Wel over 6 maanden het extra channel pack aanvragen :P Motors TV enzo :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door TommyGun op 16-06-2006 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Schweino schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:39:
"kreeg"....

Als je alleen het standaard pack hebt kun je het volgens mij per maand op zeggen.. makkelijk genoeg om er vanaf te komen dus :) Alleen extra paketten gaan per half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hey wat leuk.. ik zie net dat alleen Film1 is geblokkeerd en Sport1 het nog gewoon doet. Lekker HQ-breedbeeld WK kijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:48:
Hey wat leuk.. ik zie net dat alleen Film1 is geblokkeerd en Sport1 het nog gewoon doet. Lekker HQ-breedbeeld WK kijken :9
hey, da's leuk. ff chekke welke kwaliteit beter is

veel beter dus! jammer van dat slechte commentaar !

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik vind het commentaar wel ok.. niet zo chaotisch :) Beeldkwaliteit is wel duidelijk beter.. zeker als je een breedbeeldtv hebt.

[ Voor 43% gewijzigd door Bigs op 16-06-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Bigs schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 19:31:
Ik vind het commentaar wel ok.. niet zo chaotisch :) Beeldkwaliteit is wel duidelijk beter.. zeker als je een breedbeeldtv hebt.
Inderdaad ja de kwaliteit is zeker heel erg goed. :) Geen blokjes, geen haperingen niks te bekennen. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is sport1 ook geblokeert :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 20:02:
Bij mij is sport1 ook geblokeert :(
Hier ook :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 18-10 01:50
Ik heb het nooit gehad zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Edit; :)

[ Voor 114% gewijzigd door TommyGun op 18-06-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Net met voetbal was Ned2 weer dramatisch... Enorm veel compressie volgens mij, de overzicht-shots waren om te huilen... en twee keer bevroor het beeld voor enkele seconde. En ik kwam pas net na de rust binnenzeilen...

Toch was het van de week met andere wedstrijden beter, maar nu met het nederlands elftal weer veel slechter... Ik snap het compressie-beleid van upc niet helemaal.

Jammergenoeg hier ook geen sport1 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-10 22:45

Smarron

The bend

Kijkt hier (puur alleen voor de beeldkwaliteit) niemand op ARD of ZDF ?? Dat beeld is zo machtig mooi !! Nog veel scherper dan NL2. Ook beiden gewoon via digital. Nadeel is het andere taaltje.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:03:
Kijkt hier (puur alleen voor de beeldkwaliteit) niemand op ARD of ZDF ?? Dat beeld is zo machtig mooi !! Nog veel scherper dan NL2. Ook beiden gewoon via digital. Nadeel is het andere taaltje.
sport 1 ziet er super uit! maar ja, het commentaar he, niet goed. Maar scherp breedbeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaar hdtv is aangepast, nu de hd-boxen nog uitleveren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:43
The_Doman schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:12:
[...]

Het hangt er dan vanaf hoe je kabelmaatschappij de NL1,2,3 opvangen en doorgeven....
Dit kan gewoon analoog zijn ( straks ook afgelopen :( ) of digitaal via SAT
De bitrates die gebruikt worden bij SAT zijn gewoon veel te laag om in goede kwaliteit uit te zenden!
Dat klopt niet. De bitrates op de satelliet zijn hoog genoeg voor een prima plaatje, denk eraan dat Canal Digitaal statistische multiplexers gebruikt en dat de waarden die op die site staan gemiddelden zijn. Nederland 1,2 en 3 hebben soms wel pieken van 8 tot 9 Mbit/seconde op de satelliet, dat is echt ruim voldoende voor een goed beeld.

Dat het voetbal er op Nederland 2 niet uitzien i.t.t. Sport 1 bij UPC kabelkijkers heeft een heel andere reden, die Nederlandse publieken worden aangeleverd via glasvezel en niet via de satelliet.

Kijk voor de grap maar eens naar de satellietuitzendingen van het voetbal op ARD en het ZDF, de beeldkwaliteit is daar echt perfect, je kunt letterlijk zien welke shots de Duitsers converteren van HD camera's en welke shots ze maken met SD camera's... Het beeld van de Duitse publieken is beter dan dat van Film1/Sport1; en de Duitsers zenden het voetbal nota bene ook nog uit met 5.1 Dolby Digital geluid.

In het algemeen zijn de bitrates die op de satelliet gebruikt worden hoger dan bij digitale kabeltv en is de beeldkwaliteit via de satelliet dus hoger dan via de kabel. Logisch ook, er is simpelweg meer bandbreedte beschikbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Luke_msx op 16-06-2006 21:42 ]

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:33
TommyGun schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:06:
[...]

Precies wat ik dacht dus :)

Wel over 6 maanden het extra channel pack aanvragen :P Motors TV enzo :Y)
Over 6 maanden pas? Dus je gaat 5 maanden niet naar Motors TV kijken? :?

Het basispakket van € 2,16 per maand krijg je de eerste 6 maanden gratis. Het Extra Channel Pack van € 2,- per maand krijg je 1 maand gratis op proef. Over een maand (of iets langer) kun je fluiten naar Motors TV tenzij je een abonnement neemt op het Extra Channel Pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 26-10 18:57
Ik had tijdens het voetballen 3 keer dat het beeld vastliep , overschakelen op Ned.2 via analoog en gewoon 10 seconden wachten en het kwam weer terug.

En dat terwijl het de laatste weken zo zonder problemen liep bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:51

freddifish

schnappi !

sylvesterrr schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 22:15:
[...]

Over 6 maanden pas? Dus je gaat 5 maanden niet naar Motors TV kijken? :?

Het basispakket van € 2,16 per maand krijg je de eerste 6 maanden gratis. Het Extra Channel Pack van € 2,- per maand krijg je 1 maand gratis op proef. Over een maand (of iets langer) kun je fluiten naar Motors TV tenzij je een abonnement neemt op het Extra Channel Pack.
let op: digital TV basis is maandelijks opzegbaar, maar de extra channels zit je voor een jaar aan vast. Zie kleine lettertjes op internet. voor mij reden om maar geen extrra zenders te nemen, al lijkt me bbc3 en 4 en nbc (jay leno) wel leuk

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Je kunt het wel eerder opzeggen. Alleen moet je dan de resterende maanden betalen.

Dus het kan wel alleen is het wel even duur.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:50
Ik kreeg midden tijdens het voetbal een software update... dat was ook handig. van versie 1.72 naar 1.93 geupgrade zo te zien. Heb m'n media box gisteren pas aangesloten. Wellicht dat het daar mee te maken had. Heb maar ff een stukje analoog verder gekeken.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
The_Doman schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:10:
[...]

Als er inplaats van een GOED analoog signaal een slecht (lage bitrate) digitaal signaal komt ben Ik daar niet blij mee nee.....
Dat is slechts een kwestie van tijd. Digitale televisie biedt zo'n enorme potentie, ik verwacht er ook grootse dingen mee.
TheoQ schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:33:
[...]

Wie heb je aan de lijn gehad, klanten of collega's met een HDTV-box??
Klanten.
Bigs schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:15:
[...]

Als je alleen het standaard pack hebt kun je het volgens mij per maand op zeggen.. makkelijk genoeg om er vanaf te komen dus :) Alleen extra paketten gaan per half jaar.
Extra Channel Pack is een jaar, Premium Channels een halfjaar.
riotrick schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 00:29:
Ik kreeg midden tijdens het voetbal een software update... dat was ook handig. van versie 1.72 naar 1.93 geupgrade zo te zien. Heb m'n media box gisteren pas aangesloten. Wellicht dat het daar mee te maken had. Heb maar ff een stukje analoog verder gekeken.
Dat heeft daarmee te maken ja. Software 1.93 draait al sinds 15 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-10 22:45

Smarron

The bend

jalumsx schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:38:
Dat klopt niet. De bitrates op de satelliet zijn hoog genoeg voor een prima plaatje, denk eraan dat Canal Digitaal statistische multiplexers gebruikt en dat de waarden die op die site staan gemiddelden zijn. Nederland 1,2 en 3 hebben soms wel pieken van 8 tot 9 Mbit/seconde op de satelliet, dat is echt ruim voldoende voor een goed beeld.

Dat het voetbal er op Nederland 2 niet uitzien i.t.t. Sport 1 bij UPC kabelkijkers heeft een heel andere reden, die Nederlandse publieken worden aangeleverd via glasvezel en niet via de satelliet.

Kijk voor de grap maar eens naar de satellietuitzendingen van het voetbal op ARD en het ZDF, de beeldkwaliteit is daar echt perfect, je kunt letterlijk zien welke shots de Duitsers converteren van HD camera's en welke shots ze maken met SD camera's... Het beeld van de Duitse publieken is beter dan dat van Film1/Sport1; en de Duitsers zenden het voetbal nota bene ook nog uit met 5.1 Dolby Digital geluid.

In het algemeen zijn de bitrates die op de satelliet gebruikt worden hoger dan bij digitale kabeltv en is de beeldkwaliteit via de satelliet dus hoger dan via de kabel. Logisch ook, er is simpelweg meer bandbreedte beschikbaar.
Dat is het dus. Ik kon al niet begrijpen waarom het beeld van de Duitse zenders zoveel mooier was. De kleuren, scherpte nog levensechter in vergelijking met NL2.

Van analoog naar gewoon digitaal was al een opluchting, maar als ik dat nog eens vergelijk met de Duitse uitzendingen word ik helemaal gek! _/-\o_ Alleen dat commentaar he .. :/

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
[...]

Directe aanlevering via glasvezel zou juist een VEEL beter beeld moeten opleveren!!
Canaal Digitaal heeft gewoon VEEL te veel zenders op een transponder zitten!
8-9 Mbit wordt ECHT helemaal niet gehaald voor de publieke omroepen op de SAT.
http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?p=1447203#1447203
Overigens help ik graag nogmaals het fabeltje uit de wereld dat satelliet betere beeldkwaliteit biedt dan digitale kabel: Eind vorig jaar zijn alle kabelaars gemoderniseerd en worden (vrijwel) alle zenders 1:1 doorgegeven vanaf de satelliet zonder verdere compressie. Bij Essent (anderen zijn daar mee bezig) geldt bovendien dat Nederland 1 tm 3 direct vanuit hilversum met 8-9 Mbit binnenkomen en doorgezonden worden, en dat is héél wat beter dan de 3-4 Mbit die Canal Digitaal levert voor diezelfde zenders.

Leuk om te tonen:
Afbeeldingslocatie: http://www.dvd.nl/news/2006-05-19-essent-nl123.jpg
Dit is een grafische weergave van een MUX (netto 38 Mbit) op het netwerk van Essent. Deze wordt in dit geval alleen gebruikt voor Nederland 1, 2 en 3 (Canal Digitaal stopt 9 zenders in diezelfde ruimte) en per kanaal is dus 12 Mbit beschikbaar. Die bandbreedte wordt niet allemaal gebruikt, en het grijze deel in het plaatje in dan ook stuffing - opvulling.
[...]
Inderdaad is het beeld van de duitse publieke zenders uitstekend, deze staan erom bekend dat uitzenden met zeer hoge bitrates! (7-8 Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
The_Doman schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 09:47:
[...]

Directe aanlevering via glasvezel zou juist een VEEL beter beeld moeten opleveren!!
Canaal Digitaal heeft gewoon VEEL te veel zenders op een transponder zitten!
8-9 Mbit wordt ECHT helemaal niet gehaald voor de publieke omroepen op de SAT.
Geloof me nou maar, ik heb hier apparatuur staan waarmee ik de bitrate op de satelliettransponders kan bekijken en de Nederlandse publieken halen echt pieken van ruim 8 tot bijna 9 Mbit en zitten gemiddeld genomen zo rond 5 Mbit. Ook Film 1 en m.n. Sport 1 zitten op prima bitrates. Overigens zitten er op de door Canal Digitaal gebruikte transponder voor de publieken 8 zenders op een transponder, een hele normaal getal in de satellietwereld.

Buiten dat gebruiken de kabelmaatschappijen Nederland 1,2 en 3 als het goede voorbeeld (zoals ook in de door jou gequote tekst blijkt, 1 multiplex voor alleen Nederland 1, 2 en 3) maar blijkt vervolgens dat andere zenders veel lagere bitrates te gebruiken, in veel gevallen inderdaad dezelfde bitrate als op de satelliet simpelweg omdat de aanvoer van de betreffende zenders gewoon via de satelliet verloopt.

Wat wel een probleem is wat Canal Digitaal heeft is dat er nog een x aantal hele oude settopboxen in de markt staan die geen b-frames en geen ML@MP ondersteunen. Met als gevolg dat Sport 1 met een bitrate die vrijwel net zo hoog is als die van het ZDF (!) toch een duidelijk minder goede beeldkwaliteit kan bieden. Het probleem is alleen dat Canal Digitaal nogal wat klanten heeft die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en die niet schromen de media en de consumentenbond in te schakelen om het bedrijf de grond in te boren als men die (inmiddels 10 jaar oude!) decoders niet langer zou ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 25-10 08:57
Kanaal Digitaal heeft de mensen met een kabel-decoder ook gedwongen over te stappen. Kan me dus niet voorstellen dat zoiets echt gevoelig ligt.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmorgen ook de Box ontvangen van UPC en moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het digitale signaal. Het is een stuk beter, helderder dan het analoge signaal. Alle zenders uit het normale pakket zijn prima, storing en blok vrij en geen haparingen in geluid, tot nu toe dan. Echt zijn er zenders in het extra channel pack die het wat minder doen bijv. Discovery Civil.

Het maakt me niet zo veel uit, dat is toch extra, maar hebben meer daar last van? Anders kan ik altijd nog eens met wat betere coax kabeltjes rommelen.

Na wat langer te hebben gekeken, is toch rtl (4,5,7) niet zo goed, blokjes en geluid haperingen. En zo zijn er nog wat zenders.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
a. Even checken of je software versie 1.93 er op hebt (zie Menu - Instellingen - Diagnostiek)
b. Zoja, je bekabeling controleren/vervangen, splitters verwijderen
b. Zonee, Forced software upgrade doen

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
Yohan schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:13:
Kanaal Digitaal heeft de mensen met een kabel-decoder ook gedwongen over te stappen. Kan me dus niet voorstellen dat zoiets echt gevoelig ligt.
Dat was Canal Plus, niet Canal Digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
1.93 lost idd de problemen met blokvormingen op. Als er dan nog blokvorming optreedt dan praten we over een te zwak signaal. Goeie coax bekabeling helpt enorm.

Afbeeldingslocatie: http://www.panda.nl/images/CX-PLUG.jpg

Deze welbekende pluggen zijn bijvoorbeeld waar-de-loos! Dit soort pluggen aan beide kanten van de kabel kunnen een demping veroorzaken van 6dB (wat dus betekent dat je nog maar een kwart van je signaal over hebt). Heeft ermee te maken dat de kern van de kabel bloot ligt en onafgeschermt (ja er zit een plastic kapje overheen, maar dat houdt de demping niet tegen).

Afbeeldingslocatie: http://www.nuttersaudio.nl/Images/naproduct%20images/dscf3080%20Coax%20plug.jpg
Dit soort pluggen zijn al een stuk beter. Hier is de kern van de kabel netjes afgeschermd door metaal (uiteraard dient het metaal dan wel in contact te zijn met de metalen beschermmantel binnen de kabel). Het plastic wat je ziet is slechts de bout die de stukken metaal tegen mekaar houdt.

Over de kabel zelf: Sommige kabels hebben een gevlochten mantel, waarbij een aantal metalen draadjes gevlochten zijn over de beschermhuls van de kern. Hoe meer openingen er zitten, hoe meer demping. Gevlochten is alles behalve afgeschermd, dus demping. Kabels waarbij de kern wordt beschermd door een foliemantel dempen een stuk minder (geen openingen, dus signaal kan er niet uitduiken).

[ Voor 4% gewijzigd door Flake op 17-06-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
jalumsx schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 16:24:
[...]

Dat was Canal Plus, niet Canal Digitaal.
Canal + was van Canal Digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:26

Emiel1984

Made in NL

Smarron schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:03:
Hier hebben we nu 2 dagen het pakket van "gratis 6 maanden" gehad. Ik zie het verschil eigenlijk niet in kwaliteit van het beeld. Daarbij hebben we ook niet eens zo een hele dure tv echter geen lcd of plasma maar wel breedbeeld.

Gisteravond alles weer terug in de doos gegooit. Het pakketje gaat weer retour omdat we er toch geen meerwaarde in zien op dit moment. Ik vind het ook maar een vreemde verpakking!! Waarom niet gewoon 1 doos met alles erin ivp 2 dozen in 1 en een of ander extra vak en zo een winkelstandaard :+ . Echt zinloos en t maakt t wel een erg groot pakket om op te sturen.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 19:44

Shva

aka Jos_theboss

weet niet of dit al gevraagd is maar waarom zijn opeens een boel zenders geblokkeerd? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
Yohan schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 16:37:
[...]

Canal + was van Canal Digitaal.
Nee. Canal Digitaal was van Canal Plus. Het dwingen van kabelklanten om een nieuwe, digitale ontvanger aan te schaffen gebeurde goeddeels na dat Canal+ en Canal Digitaal waren opgesplitst(al in september 2004) in twee onafhankelijke bedrijven met verschillende eigenaars. (oh ja, en wie was ook weer de nieuwe eigenaar van Canal+, nu Film1/Sport1? Jawel, UPC... Datzelfde UPC dat nu satellietkijkers benadeelt door Film1.3 niet beschikbaar te willen stellen aan Canal Digitaal, trouwens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Shva schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:44:
weet niet of dit al gevraagd is maar waarom zijn opeens een boel zenders geblokkeerd? :S
Waarschijnlijk je proefperiode van extra channel pack verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-10 18:53

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

ik heb elke keer als ik m'n mediabox uit standby haal zwart beeld. De programma informatie wordt wel weergegeven, maar ik heb geen beeld of geluid.

Zodra ik de coax kabel eruit haal krijg ik de melding geen signaal, doe ik deze er dan weer in werkt alles perfect.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt????

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
jalumsx schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:52:
[...]

Nee. Canal Digitaal was van Canal Plus. Het dwingen van kabelklanten om een nieuwe, digitale ontvanger aan te schaffen gebeurde goeddeels na dat Canal+ en Canal Digitaal waren opgesplitst(al in september 2004) in twee onafhankelijke bedrijven met verschillende eigenaars. (oh ja, en wie was ook weer de nieuwe eigenaar van Canal+, nu Film1/Sport1? Jawel, UPC... Datzelfde UPC dat nu satellietkijkers benadeelt door Film1.3 niet beschikbaar te willen stellen aan Canal Digitaal, trouwens.)
Nee, chellomedia. Zowel UPC als chellomedia is een onderdeel van Liberty Global Inc. Chellomedia (en dus ook Film1/Sport1) is géén onderdeel van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
Inderdaad is het beeld van de duitse publieke zenders uitstekend, deze staan erom bekend dat uitzenden met zeer hoge bitrates! (7-8 Mbit).
Ik zit nu even naar Nederland 2 te kijken op de Canal Digitaal transponder. Dit om nog even te illustreren dat met het transpondergebruik van Canal Digitaal niet zoveel mis is: de average bitrate van Nederland 2 bij Canal Digitaal is 7491 kbit/s, de hoogste piek was 9917(!) kbit/s. Dit zijn hele goede waarden die slechts bij weinig digitale zenders, zowel op de satelliet als bij digitale kabel, worden gehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Luke_msx op 18-06-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC heeft 40 decoders voor heel nederland! dat zijn er 3 per provincie!
van een ander forum:
Ik werd op 12 juni gebeld door Bram Keuls. De HD box zou woendag 14 juni geleverd worden.
Op 13 juni gebeld door Michelle West. Bram Keuls had de afspraak niet mogen maken. Na protesten van mij zou zij gaan overleggen met de directie. Zij vertelde mij dat zij normaal gesproken geen contact met klanten had. Ze werkte niet bij de helpdesk, maar zat duidelijk "hoger in de rangorde". We spraken af dat zij mij sowieso terug zou bellen. Dit heeft ze tot nu toe niet gedaan.
Tijdens het gesprek op 13 juni vertelde Michelle West mij beschaamd dat UPC in HEEL Nederland slechts 40 (VEERTIG!) decoders heeft uitgeleverd bij een "zorgvuldig geselecteerd groepje mensen" en dat er van een uitrol op dit moment totaal geen sprake kon zijn omdat de HD boxen nog steeds in een prille testfase verkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Nou daar zal ik eerlijk in zijn: hoevéél het er zijn zou ik bij god niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
het haperen van het beeld is weer terug..
waar-de-loos! :(

En ik snap het niet, want tot voor kort had ik dit probleem niet.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ritchie schreef op zondag 18 juni 2006 @ 19:11:
het haperen van het beeld is weer terug..
waar-de-loos! :(

En ik snap het niet, want tot voor kort had ik dit probleem niet.
hier ook, regelmatig vastlopers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep ik heb helemaal geen signaal meer nu. Alle netten is het weg, kabel eruit trekken en stekker helpt ook niet. Dan maar weer even via het analoge signaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Bel UPC even. Als alle zenders op zwart staan wil een refresh wonderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze week ongevraagd zo'n mediabox ontvangen van UPC, maar ik vind het eigenlijk alleen interessant als ik ook programma's kan opnemen (dus mediabox met hdd). Kan ik dan beter deze weer laten ophalen en later dit jaar daadwerkelijk zelf aanvragen? Of zal het mogelijk zijn om de mediabox kosteloos om te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
De HDD-Mediabox (PVR) komt later dit jaar, en wordt een apparaat wat je moet aanschaffen. Het apparaat wordt dan je eigendom en de prijs zal vergelijkbaar zijn van die van een gewone hd-recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
Yohan schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:39:
De HDD-Mediabox (PVR) komt later dit jaar, en wordt een apparaat wat je moet aanschaffen. Het apparaat wordt dan je eigendom en de prijs zal vergelijkbaar zijn van die van een gewone hd-recorder.
Ik had begrepen dat die PVR eenmalig 50 euro zou kosten. Is dit ook nog het geval, of moet je hem perse kopen?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik deze troep maar terug stuur hoor, het werkte een kleine 2 weken goed, maar de laatste week heb ik constant haperingen in het beeld, niet normaal meer. Het WK valt echt niet te volgen op deze manier. Soms staat het beeld zelfs gewoon stil voor 10 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ritchie schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:31:
[...]

Ik had begrepen dat die PVR eenmalig 50 euro zou kosten. Is dit ook nog het geval, of moet je hem perse kopen?
Da's de HD-Mediabox. De PVR wordt wel wat duurder, maar die is dan ook je eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
Yohan schreef op zondag 18 juni 2006 @ 23:14:
[...]

Da's de HD-Mediabox. De PVR wordt wel wat duurder, maar die is dan ook je eigendom.
Zit er in die PVR een digitale decoder?
Is deze alleen voor het UPC netwerk te gebruiken?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Yohan schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:39:
Ik heb gelezen dat je 50 euro administratiekosten (let op geen borg oid) moet betalen en dat je dat ding in bruikleen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
@Dionysos. Wat jij zegt is van toepassing op de HDTV-mediabox.

Nog 1 keer samenvattend:

Mediabox
Administratiekosten : geen
Borg : geen
Box blijft eigendom van UPC

HDTV-mediabox
Administratiekosten : 49,90
Box blijft eigendom van UPC

PVR-mediabox
Administratiekosten : geen
Aanschafprijs : nog niet bekend
Box wordt eigendom van klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ok, dank je. Op Chelloo.com staat het anders.

Ben wel benieuwd naar dat ding trouwens. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doe ik een geforceerde update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:15:
Hoe doe ik een geforceerde update?
Zoek in dit topic en voila!

http://www.hetdigitaletel...com/home/p2_articleid/143 alsjeblieft ;)

[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 19-06-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29
Heeft iemand een tip voor de volgende situatie?

Ik heb:
- Een mediabox (zilveren) met 2x SCART (1x voor de tv 1x voor de video/dvd recorder)
- Een surround setje met één scart aansluiting
- Een televisie met 3 scart aansluitingen

Nu heb ik gewoon het surround setje en de mediabox met een scratkabel op de tv, niks aan de hand zou je zeggen. De TV laat ik het geluid doorlussen naar de scart waar de surroundset op zit. Maar mijn tv is stereo en lust dus hooguit een stereo signaal door naar mijn surround setje. Sommige uitzendingen van UPC digital hebben echter Dolby *whatever* waar ik nu dus niet van kan genieten.
Is er een eenvoudige (kabels?) oplossing voor dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Scart-signaal splitsen vanaf je mediabox of de digitale audio-uitgang gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-10 09:30
Is het aansluiten van twee mediaboxen technisch mogelijk en gaat het door UPC ondersteund worden ?

Het lijkt mij mogelijk aangezien het (alleen ?) downstream is. Alleen kan ik mij voorstellen dat het een enorme klus kan zijn de administratie hier op aan te passen.

Is hier iets over beken ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dr.DNA schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:41:
Is het aansluiten van twee mediaboxen technisch mogelijk en gaat het door UPC ondersteund worden ?
Bedoeling is dat het gaat kunnen, maar of het technisch haalbaar is, is punt twee...

Veel mensen hebben niet door dat een mediabox gevoeliger is qua signaal dan een TV en geven dan ook de gelijk de mediabox de schuld als ze op een plek waar het TV signaal goed was er signaalproblemen met de mediabox zijn. Dat is nu al een probleem met de mediabox in de woonkamer, zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt. Een tweede mediabox komt vrijwel altijd achter een lange kabel te hangen (je gaat geen twee boxen in dezelfde kamer aansluiten) en per definitie achter een splitter. Het is zonder meer werkend te krijgen als je precies weet waar je mee bezig bent, maar als je zoiets als commercieel (ondersteund!) product wilt lanceren moet je zeker zijn dat de meerderheid van potentiele klanten het voor elkaar kan krijgen. Dat is maar ten zeerste de vraag :o
Het lijkt mij mogelijk aangezien het (alleen ?) downstream is.
In theorie zonder meer, in praktijk valt dus te bezien.
Alleen kan ik mij voorstellen dat het een enorme klus kan zijn de administratie hier op aan te passen.
Ieder nieuw product is voor ieder bedrijf een enorme klus om administratief rond te krijgen. Lijkt me dat een tweede mediabox niet meer problemen dan een eerste met zich mee zou brengen :z

Is hier iets over beken ?[/quote]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Jorizzz schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:22:
Heeft iemand een tip voor de volgende situatie?

Ik heb:
- Een mediabox (zilveren) met 2x SCART (1x voor de tv 1x voor de video/dvd recorder)
- Een surround setje met één scart aansluiting
- Een televisie met 3 scart aansluitingen

Nu heb ik gewoon het surround setje en de mediabox met een scratkabel op de tv, niks aan de hand zou je zeggen. De TV laat ik het geluid doorlussen naar de scart waar de surroundset op zit. Maar mijn tv is stereo en lust dus hooguit een stereo signaal door naar mijn surround setje. Sommige uitzendingen van UPC digital hebben echter Dolby *whatever* waar ik nu dus niet van kan genieten.
Is er een eenvoudige (kabels?) oplossing voor dit probleem
Ja, dat is het leuke van UPC, als je de reclames goed bekijkt dan denk je dat ze op hoge bitrate met dolby digital uitzenden, met de stb's ook kunt opnemen en HD kunt krijgen. Op alles moet echter een vette nee gegeven worden. Ik snap niet dat die lui nog niets op hun dak krijgen. Ik had al digitale tv voor deze reclames en wist dus waar ik aan toe was, maar eigenlijk zou iemand eens een advocaatje in moeten schakelen. Mogelijk dat de stb's met hd's dit jaar nog komen, maar ze hadden er vorig jaar al moeten zijn. Dolby uitzendingen zouden mogelijk moeten zijn, maar upc/film1 (canal) doen er nog niet aan. De bitrates zijn sinds de hd testen duidelijk omlaag gegaan. Tevens vind ik dat de forced updates gewoon niet moeten mogen. Zelfs onder het nederlands voetbal kreeg ik er eentje. Toch is er ook goed nieuws, de vcr uitgang schakelt sinds een paar updates eindelijk het signaal correct en haperingen komen bij mij nog maar eens in de twee dagen een keer voor.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
sWORDs schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 01:36:
[...]

Ja, dat is het leuke van UPC, als je de reclames goed bekijkt dan denk je dat ze op hoge bitrate met dolby digital uitzenden, met de stb's ook kunt opnemen en HD kunt krijgen. Op alles moet echter een vette nee gegeven worden. Ik snap niet dat die lui nog niets op hun dak krijgen. Ik had al digitale tv voor deze reclames en wist dus waar ik aan toe was, maar eigenlijk zou iemand eens een advocaatje in moeten schakelen. Mogelijk dat de stb's met hd's dit jaar nog komen, maar ze hadden er vorig jaar al moeten zijn. Dolby uitzendingen zouden mogelijk moeten zijn, maar upc/film1 (canal) doen er nog niet aan. De bitrates zijn sinds de hd testen duidelijk omlaag gegaan. Tevens vind ik dat de forced updates gewoon niet moeten mogen. Zelfs onder het nederlands voetbal kreeg ik er eentje. Toch is er ook goed nieuws, de vcr uitgang schakelt sinds een paar updates eindelijk het signaal correct en haperingen komen bij mij nog maar eens in de twee dagen een keer voor.
Dus als ik het goed begrijp wordt er nog helemaal niets met Dolby surround uitgezonden en kan ik alles lekker laten zoals het nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:08

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:06:
Jep ik heb helemaal geen signaal meer nu. Alle netten is het weg, kabel eruit trekken en stekker helpt ook niet. Dan maar weer even via het analoge signaal :(
Hier ook weer veel vastlopers deze week. Maar bij omschakelen naar analoog merkte ik dat die ook nog al eens haperde. (gisteravond bijv.)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar the Grouch schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 08:58:
[...]

Hier ook weer veel vastlopers deze week. Maar bij omschakelen naar analoog merkte ik dat die ook nog al eens haperde. (gisteravond bijv.)
Ook hier waren gisteren de blokken terug, hele vreemde overigens die ik nog niet eerder had gezien.
Wel iets van 30 tegelijk, was gistermorgen.

Maar ik moet zeggen dat Sport1 geweldig beeld heeft, het kan dus wel. Niets dan lof voor Sport 1 (zolang het gratis is, uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Om gebruik te maken van de Dolby Digital 5.1 optie van de MediaBox heb je een receiver/versterker met een SPDIF aansluiting nodig. Overigens wordt nog maar een beperkt aantal programma's met Dolby-geluid uitgezonden. Dit ligt niet aan de mediabox, maar aan het materiaal wat de zenders aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vroeg me af of het mogelijk is om digitale kanalen te kijken op je pc. Kan je de s-video out van de digitale reciever (mbv een scart blokje met 3 uitgangen) doorlussen naar de input van een tv kaart en zo digitale zenders cappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-10 14:17
Ik kreeg gisteren een UPC DTV propaganda DVD binnen. Mijn tenenkrommend was die. Perfecte digitale DVD kwaliteit zoals u nu naar deze dvd kijkt. Alles binnenkort dit binnenkort dat. Hij was heel eng :P.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 21:53

job

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:08:
ik vroeg me af of het mogelijk is om digitale kanalen te kijken op je pc. Kan je de s-video out van de digitale reciever (mbv een scart blokje met 3 uitgangen) doorlussen naar de input van een tv kaart en zo digitale zenders cappen ?
Dat kan prima, alleen dan is de kwaliteit maar matig.
En daarmee neem je eigenlijk een analoog signaal digitaal mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:08:
Ja dit gaat prima, net zoals je elke Composite/SVideo bron via een TV-kaart kan opnemen!
Jammer genoeg heeft de UPC mediabox GEEN S-Video uit!!
Je enige optie blijft dus over om gewoon (minste kwaliteit) composite te gebruiken. (RGB is niet bruikbaar met de gangbare TV-kaarten)

En de kwalliteit van "simpel analoog" opnemen van een digitale decoder kan best zeer goed zijn hoor.
Alles hangt af van de instelling van je TV-Kaart en de kwaliteit (bitrate!) van het aangeboden digitale signaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jorizzz schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 08:47:
[...]

Dus als ik het goed begrijp wordt er nog helemaal niets met Dolby surround uitgezonden en kan ik alles lekker laten zoals het nu is?
Eh, nee, zowel jij als sWORDs missen hier een vrij belangrijk punt - kijk eens even in de pinout van de SCART bekabeling... :o

SCART voorziet enkel in twee audiokanalen :z

Ongeacht wat voor apparaten je met SCART aansluit, meer dan die twee ga je er niet uitpersen tenzij je iets anders aansluit dan SCART 8)7

Achterop de mediabox zit niet voor niets een 'electrical audio out' - een RCA SPDIF connector die gewoon op je surround setje kunt aansluiten.

Dat wil niet zeggen dat alle uitzendingen daadwerkelijk in surround doorgegeven worden (hangt af van programmamakers en doorgifte), maar er zijn wel degelijk dingen waar dat wel zo is (geen flauw idee welke trouwens, ik draai zelf met een goede ouderwetse analoge stereoset :z ) - en sowieso heb je dan geen analoge ruis door de bekabeling tussen mediabox en surroundset (SCART is nou niet bepaald de beste kabeltype voor audio, zeker niet als het een paar keer doorgelust is)

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 21-06-2006 13:42 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
dion_b schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:39:
[...]

Eh, nee, zowel jij als sWORDs missen hier een vrij belangrijk punt - kijk eens even in de pinout van de SCART bekabeling... :o

Ongeacht wat voor apparaten je met SCART aansluit, meer dan die twee ga je er niet uitpersen tenzij je iets anders aansluit dan SCART 8)7

Achterop de mediabox zit niet voor niets een 'electrical audio out' - een RCA SPDIF connector die gewoon op je surround setje kunt aansluiten.

Dat wil niet zeggen dat alle uitzendingen daadwerkelijk in surround doorgegeven worden (hangt af van programmamakers en doorgifte), maar er zijn wel degelijk dingen waar dat wel zo is (geen flauw idee welke trouwens, ik draai zelf met een goede ouderwetse analoge stereoset :z ) - en sowieso heb je dan geen analoge ruis door de bekabeling tussen mediabox en surroundset (SCART is nou niet bepaald de beste kabeltype voor audio, zeker niet als het een paar keer doorgelust is)
Kijk, nou snap ik hem |:(
Maar goed, aangezien ik een el cheapo surround setje heb met alleen een scart aansluiting, heb ik weer een ding minder om me druk over te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, bij een videorecorder wordt het videosignaal via kanaal 36 op de antenne-uitgang van de VCR doorgegeven. Hoe zit dat met de Mediabox, wordt het kanaal waarop de decoder is afgestemd ook via de antenneuitgang doorgegeven? Zo ja, welk kanaal wordt daar voor gebruikt? Worden alle analoge kanalen gelijktijdig via de Mediabox op de antenne uitgang doorgegeven (ook de extra kanalen uit het digital TV pack)?
Ik zou dit graag willen weten omdat ik nu het outputsignaal van mijn VCR splits en dat met een Hirschmann versterker doorstuur naar andere TV-aansluitingen in huis, zodat ik overal naar het VCR signaal kan kijken. Als het antennesignaal van de Mediabox via de VCR is door te lussen kan ik dus ook elders dan alleen in de woonkamer naar een van de extra kanalen kijken (weliswaar analoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Nee, de mediabox heeft helaas geen ingebouwde modulator. Je kunt wel een scart-modulator aanschaffen die dit klusje overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:56:
Misschien een stomme vraag, bij een videorecorder wordt het videosignaal via kanaal 36 op de antenne-uitgang van de VCR doorgegeven. Hoe zit dat met de Mediabox, wordt het kanaal waarop de decoder is afgestemd ook via de antenneuitgang doorgegeven? Zo ja, welk kanaal wordt daar voor gebruikt? Worden alle analoge kanalen gelijktijdig via de Mediabox op de antenne uitgang doorgegeven (ook de extra kanalen uit het digital TV pack)?
Nee, het videosignaal wordt door RGB en compositesignalen op de SCART-aansluiting doorgestuurd. RF wordt gewoon doorgelust, het gedecodeerde signaal wordt er niet op doorgegeven.
Ik zou dit graag willen weten omdat ik nu het outputsignaal van mijn VCR splits en dat met een Hirschmann versterker doorstuur naar andere TV-aansluitingen in huis, zodat ik overal naar het VCR signaal kan kijken. Als het antennesignaal van de Mediabox via de VCR is door te lussen kan ik dus ook elders dan alleen in de woonkamer naar een van de extra kanalen kijken (weliswaar analoog).
Dat gaat niet zonder meer lukken dus.

Twee mogelijkheden om het wel te doen:

1) laat UPC weten dat je geen SCART aansluiting beschikbaar hebt op je TV, dan krijg je een RF-modulator opgestuurd om het gedecodeerde signaal alsnog op een kanaal op RF te krijgen. Dit is trouwens niet echt aan te raden, want dan verlies je sowieso alle meerwaarde die DTV tov gewoon tv kan bieden en bovendien verzwakt zo'n modulator de rest van het RF-signaal ook nog...

2) pak een SCART-splitter en split het composite-kanaal er vanaf (samen met de audio) en gebruik een goed composite coaxje (veel dunner dan RF) om het signaal naar andere TVs te krijgen. Dit eist wel een paar nieuwe kabels, maar geeft je wel daadwerkelijk het betere beeld (en dan met name de betere kleurweergave) van DTV. RGB zou nog beter zijn, maar is qua bekabeling niet practisch.

Edit - makkelijkste vergeten |:(

3) lus de SCART van de mediabox naar de videorecorder, stel video in op AUX en blijf de huidige setup gebruiken met het videokanaal :z
Al zit je hier ook max op RF-kwaliteit

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 21-06-2006 15:20 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha! Ik ben dus niet de enige die dit heeft.. Alleen heb ik dit (blokjes op het veld) alleen met digitaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
dion_b schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:18:
[...]
1) laat UPC weten dat je geen SCART aansluiting beschikbaar hebt op je TV, dan krijg je een RF-modulator opgestuurd om het gedecodeerde signaal alsnog op een kanaal op RF te krijgen. Dit is trouwens niet echt aan te raden, want dan verlies je sowieso alle meerwaarde die DTV tov gewoon tv kan bieden en bovendien verzwakt zo'n modulator de rest van het RF-signaal ook nog...
Volgens mij wordt de scart-modulator niet meer gratis opgestuurd. Dat kan/mag alleen aangesloten worden door een monteur, maar of het gratis is weet ik zo uit m'n hoofd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sylvesterrr schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:22:
[...]

Volgens mij wordt de scart-modulator niet meer gratis opgestuurd. Dat kan/mag alleen aangesloten worden door een monteur, maar of het gratis is weet ik zo uit m'n hoofd niet.
Hmm, OK (dacht dat dat ging over versterkers)...

Maar goed, met mogelijkheid 3 is het nog makkelijker dat te bereiken zonder extra apparatuur en zonder bovenmatige kwaliteitsverlies (al is RF natuurlijk sowieso niet echt denderend)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:52

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ach heel dat geneuzel van upc over kabel afstanden valt best mee. Nu alles weer werkt staat het weer op mijn kamer, 3 splitters, enkele cheapo stekkers en een bouwmarkt signaalversterker later en alles werkt nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

dion_b schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:39:
[...]

Ik vergeet helemaal niets, het enige wat ik aangeef is dat er wel een dolby signaal moet zijn en deze is er nou eenmaal niet. (en ja ik heb WEL de spdif aangesloten, maar heb altijd alleen maar stereo, ook op de film kanalen. En het geluid is heus niet merkbaar beter via spdif, of die omzetting nou in de decoder of in je receiver gebeurt maakt op de huidige audio bitrates echt geen fluit uit, het blijft slecht. Scart wordt bij hem ook niet meerdere malen doorgelust, het geluid gaat alleen via de scart van de stb naar de versterker. Scart is geen kabeltype, maar een connector en er is nogal wat verschil tussen scartkabel en scartkabel, maar zolang er geen storende kabels in de buurt liggen en de lengte niet te lang is moet elke stevige scartkabel van zo'n €20 of meer voldoende (profigold, hq etc) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sWORDs schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:20:
[...]

Ik vergeet helemaal niets, het enige wat ik aangeef is dat er wel een dolby signaal moet zijn en deze is er nou eenmaal niet. (en ja ik heb WEL de spdif aangesloten, maar heb altijd alleen maar stereo, ook op de film kanalen.
Dat is dus duidelijk een andere situatie dan die van Jorizzz :z
En het geluid is heus niet merkbaar beter via spdif, of die omzetting nou in de decoder of in je receiver gebeurt maakt op de huidige audio bitrates echt geen fluit uit, het blijft slecht.
Waar de omzetting gebeurt maakt idd niets uit, wel de lengte en kwaliteit van kabels en connectoren waar een analoge signaal over gaat tussen die omzetting en de luidsprekers zelf. Als je zeer goede bekabeling hebt zul je het verschil niet kunnen horen, maar Jorizzz had het over el-cheapo spul. Dan scheelt het dus wel :o
Scart wordt bij hem ook niet meerdere malen doorgelust, het geluid gaat alleen via de scart van de stb naar de versterker.
Ahum...

De TV laat ik het geluid doorlussen naar de scart waar de surroundset op zit.
Scart is geen kabeltype, maar een connector en er is nogal wat verschil tussen scartkabel en scartkabel, maar zolang er geen storende kabels in de buurt liggen en de lengte niet te lang is moet elke stevige scartkabel van zo'n €20 of meer voldoende (profigold, hq etc) zijn.
Zeker - maar hebben we het hier over stevige EUR 20+ kabels? En is de interne doorlus in de TV van vergelijkbare kwaliteit? Zonder daar zeker van te zijn is het erg voorbarig om te zeggen dat dat geen probleem kan geven.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Dr.DNA schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:41:

Het lijkt mij mogelijk aangezien het (alleen ?) downstream is. Alleen kan ik mij voorstellen dat het een enorme klus kan zijn de administratie hier op aan te passen.

Is hier iets over beken ?
Technisch is het mogelijk, administratief alleen nog niet. Zijn voorlopig ook nog geen plannen voor, maar gaat uiteraard wel komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Flake op 22-06-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

dion_b schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:31:
[...]

Dat is dus duidelijk een andere situatie dan die van Jorizzz :z

[...]

Waar de omzetting gebeurt maakt idd niets uit, wel de lengte en kwaliteit van kabels en connectoren waar een analoge signaal over gaat tussen die omzetting en de luidsprekers zelf. Als je zeer goede bekabeling hebt zul je het verschil niet kunnen horen, maar Jorizzz had het over el-cheapo spul. Dan scheelt het dus wel :o

[...]

Ahum...

De TV laat ik het geluid doorlussen naar de scart waar de surroundset op zit.
Hmmz meeste a/v versterkers worden gebruikt om mee te schakelen, misschien wat beter lezen. ;)
[...]
Zeker - maar hebben we het hier over stevige EUR 20+ kabels? En is de interne doorlus in de TV van vergelijkbare kwaliteit? Zonder daar zeker van te zijn is het erg voorbarig om te zeggen dat dat geen probleem kan geven.
Voor geluid zijn 3 euro scart kabels ook nog prima, je moet er alleen geen stroom kabels overheen gooien.

Het hele verhaal is ook niet offensief nou jou, maar naar UPC die belooft dolby maar geeft het niet. UPC bad, dion_b good. ;)
Flake schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:34:
[...]

Technisch is het mogelijk, administratief alleen nog niet. Zijn voorlopig ook nog geen plannen voor, maar gaat uiteraard wel komen.
Er is mij beloofd dat ik de oude box mocht houden zodra de opname box komt.

[ Voor 24% gewijzigd door |sWORDs| op 22-06-2006 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:15

db87

Mach 2 GT modded

Wij hebben hier sinds gisteren UPC Digital pack.
Alles werkt goed maar ik kan nu 95 kanelen ontvangen terwijl wij niet het "Extra Channel Pack" hebben. Doet UPC dit tijdelijk om je lekker te maken voor de extra kanalen?

Eens in de ±20minuten happert het geluid soms even. Meestal vlak achter elkaar een paar keer.
Ik krijg het idee dat dit nog kinderziektes zijn, klopt dit?
Het lijkt zo echt zijn periodes te hebben.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:53
db87 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:17:
Wij hebben hier sinds gisteren UPC Digital pack.
Alles werkt goed maar ik kan nu 95 kanelen ontvangen terwijl wij niet het "Extra Channel Pack" hebben. Doet UPC dit tijdelijk om je lekker te maken voor de extra kanalen?

Eens in de ±20minuten happert het geluid soms even. Meestal vlak achter elkaar een paar keer.
Ik krijg het idee dat dit nog kinderziektes zijn, klopt dit?
Het lijkt zo echt zijn periodes te hebben.
Klopt, beide. hebben mijn ouders ook last van. En die extra zenders gaan naar een tijdje weg ja. dat is idd om je lekker te maken zodat je Extra Channel Pack gaat nemen.

De kwaliteit van het beeld/geluid hapert soms, of loopt af en toe vast. maargoed, ik neem aan dat dat idd kinderziektes zijn, die langzaam wel zullen verdwijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n zwart kastje en heb um nu aangesloten via twéé tulpstekertjes op de receiver.
Maar nu is het geluid niet zo hard ik moet de receiver redelijk open draaien !
Zit er ook een Volume knop op deze mediabox,
Er zit er wel één op de afstandbediening maar dan gaat de TV weer harder en dat wil ik nou
juist niet, de receiver moet het harder doorgeven zonder dat ik hem bijna helemaal open moet draaien :'( :'( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Menu>-Instellingen->TV-Instellingen->Volume

Zet dat eens op z'n max. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Mawlana op 23-06-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:52:
Menu>-Instellingen->TV-Instellingen->Volume

Zet dat eens op z'n max. ;)
Thanks, dat was um >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ahum... :X

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.