UPC Digitale televisie - Deel 2

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.943 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:50
Royz schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:40:
OMG stoppen ze gewoon met de uitrol van HDtv. Wat een blunder weer zeg. Wat is het ongelofelijk klote dat ik perse in een UPC gebied moet wonen :r. Of die idioten daarboven moeten eindelijk de kabel eens open gooien!
Het scheen toch niet te werken, dus dan is het beter er mee te stoppen. Voordat iedereen met klachten komt dat HD tv niet werkt. Bovendien zijn er toch weinig echte HD zenders, dus ik vind het wel slim van ze.

Nu kunnen ze aan de techniek werken, zodat zo over 2 jaar ofzo (wanneer er wat meer HD aanbod is) wel een goed product neerzetten. Voorkomen van klachten is beter dan genezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-10 13:15

Royz

Kleurenblind!!

koentjuh schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:56:
[...]

Het scheen toch niet te werken, dus dan is het beter er mee te stoppen. Voordat iedereen met klachten komt dat HD tv niet werkt. Bovendien zijn er toch weinig echte HD zenders, dus ik vind het wel slim van ze.

Nu kunnen ze aan de techniek werken, zodat zo over 2 jaar ofzo (wanneer er wat meer HD aanbod is) wel een goed product neerzetten. Voorkomen van klachten is beter dan genezen!
Sjonge jonge, in plaats van dat jij het klote vindt dat ze na een jaar nog steeds geen goede techniek hebben neergezet, ga je verkondigen dat het maar beter is dat ze stoppen. Natuurlijk moeten ze met een goed product komen, en daar hadden ze alle tijd voor! En wie zijn hun om te bepalen omdat er weinig HD zenders zijn de uitrol maar te stoppen? Ik geloof dat wij als consument de enigen zijn die dat kunnen bepalen. Bovendien heeft hun bloed eigen broertje Film 1 een HD kanaal, dus genoeg HD content hoor...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-10 08:57
In september wordt de uitrol van HDTV hervat :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Royz schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:01:
[...]

Sjonge jonge, in plaats van dat jij het klote vindt dat ze na een jaar nog steeds geen goede techniek hebben neergezet, ga je verkondigen dat het maar beter is dat ze stoppen. Natuurlijk moeten ze met een goed product komen, en daar hadden ze alle tijd voor! En wie zijn hun om te bepalen omdat er weinig HD zenders zijn de uitrol maar te stoppen? Ik geloof dat wij als consument de enigen zijn die dat kunnen bepalen. Bovendien heeft hun bloed eigen broertje Film 1 een HD kanaal, dus genoeg HD content hoor...
Ja, en hoeveel mensen hebben Film 1

Ik bedoel gewoon te zeggen dat ze beter even achter de schermen alles goed kunnen regelen, en dan pas de consument er mee gaan lastig vallen! Ivm het wk moest alles snel snel, omdat zon toernooi nou eenmaal veel potentiele klanten trekt!

Zo hebben zo ooit ook telefonie via de kabel aan geboden, was ook 3 keer niks bij de meesten (lag ervaak uit). Daar zijn ze ook meegestopt en zie nu, met VoiP hebben ze een prima telefonie product.

Ik vind het begrijpelijk, die keuze die ze hebben gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 26-10 13:15

Royz

Kleurenblind!!

koentjuh schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:34:
[...]

Ja, en hoeveel mensen hebben Film 1

Ik bedoel gewoon te zeggen dat ze beter even achter de schermen alles goed kunnen regelen, en dan pas de consument er mee gaan lastig vallen! Ivm het wk moest alles snel snel, omdat zon toernooi nou eenmaal veel potentiele klanten trekt!

Zo hebben zo ooit ook telefonie via de kabel aan geboden, was ook 3 keer niks bij de meesten (lag ervaak uit). Daar zijn ze ook meegestopt en zie nu, met VoiP hebben ze een prima telefonie product.

Ik vind het begrijpelijk, die keuze die ze hebben gemaakt
Het gaat ook niet om de keuze die ze hebben gemaakt, want daar sta ik ook achter. Ik vind het alleen onredelijk dat een deadline voor zo een groot project niet is gehaald. Ik kan daar met mijn pet gewoon niet bij! We praten toch over twee grote multinationals met genoeg mankracht en gekwalificeerd personeel?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Royz schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:51:
[...]

Het gaat ook niet om de keuze die ze hebben gemaakt, want daar sta ik ook achter. Ik vind het alleen onredelijk dat een deadline voor zo een groot project niet is gehaald. Ik kan daar met mijn pet gewoon niet bij! We praten toch over twee grote multinationals met genoeg mankracht en gekwalificeerd personeel?
Ja, dat is natuurlijk wel slecht van UPC, een pijnlijke inschattingsfout van ze. Neemt niet weg dat het besluit aantoont dat ze van het verleden geleerd heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:21:
In september wordt de uitrol van HDTV hervat :)
Alsof er al een uitrol was :O

In geen ENKEL forum (chelloo.com/htforum.nl/dvdforum.nl etcetera) is er ook maar één iemand geweest die de Philips decoder al heeft en dit kon bewijzen met een simpel piccie.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:23

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Ja ze kunnen beter een produkt afleveren wat nog niet naar behoren werkt. Daar wordt je als klant pas vrolijk van en da's pas goeie reclame! :?

Anders gezegd: het is dus ook nooit goed. Bij de huidige digitale TV iedereen klagen dat het alleen maar problemen opleverde en dat het te vroeg op de markt werd gezet. Nu doen ze voorzichtig (en terecht) en is het weer niet goed natuurlijk.

(edit)
Ok, er was nóg een pagina, mn reactie is bij deze alweer achterhaald :P

[ Voor 10% gewijzigd door HaaZ op 08-07-2006 00:01 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het was dus wel een vieze imago stunt om een dag voor het wk ' uit te rollen ' :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 21:59

Nakebod

Nope.

* Nakebod heeft een vraagje voor de digitale radio luisteraars, die ook nog eens via de digital (electrical..) out luisteren.
Gaat btw over de zilveren mediabox.
Behalve dat radio luisteren via de tv erg omslachtig is... heb ik een probleempje.
De mediabox is via de digital out aangesloten op de receiver. Dus niet de tulp pluggen.

Ga je naar een radiozender, speelt deze vaak af via de digital out. Soms echter niet.
Bepaalde zenders lijken het nooit te doen via de digital out, maar wel gewoon "via de tv".
Het geluid van de radiozenders werkt dus altijd via de tv, maar niet altijd via de digital out.
Dat je een zender ff moet opzetten door ff de tv aan te zetten, prima. Maar dan wil ik de tv ook wel weer uitzetten daarna. En dat kan dus alleen als hij ook via de digital out werkt.

Heb hier in het topic niet echt iets kunnen vinden over zelfde problemen..
Iemand die een oplossing hiervoor heeft? En dat is hopelijk niet wachten op een firmware update :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik wacht op me pakketje, TPG had hem in mijn vakantie 1 keer aangeboden, maar is nooit teruggekomen voor de 2de levering.
Ze zijn nu aan het onderzoeken waar het pakket is... :|

Kan trouwens 5 werkdagen duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sinds mijn verhuizing hebben wij nu ook digitale televisie van UPC in de woonkamer, maar ik wil ook graag zenders ontvangen in mijn slaapkamer, maar dan zonder kabels doortrekken. Ik wil dan op elke tv tegelijkertijd anders zenders kunnen bekijken. Dat gaat denk ik niet lukken met de digitale ontvangst, maar is er misschien een simpele oplossing om toch draadloos kabel tv te kijken in mijn kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:33
Vorkie schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 00:15:
Ik wacht op me pakketje, TPG had hem in mijn vakantie 1 keer aangeboden, maar is nooit teruggekomen voor de 2de levering.
Ze zijn nu aan het onderzoeken waar het pakket is... :|

Kan trouwens 5 werkdagen duren...
Waarschijnlijk gewoon op het postkantoor. Vraag aan de HD'er de barcode, en je kunt de zending volgen op www.tracktrace.nl (je eigen postcode weet je vast wel ;) ). Als de mediabox idd op het postkantoor op de eigenaar staat te wachten, dan kun je 'm op vertoon van legitimatiebewijs ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
sylvesterrr schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 07:17:
[...]

Waarschijnlijk gewoon op het postkantoor. Vraag aan de HD'er de barcode, en je kunt de zending volgen op www.tracktrace.nl (je eigen postcode weet je vast wel ;) ). Als de mediabox idd op het postkantoor op de eigenaar staat te wachten, dan kun je 'm op vertoon van legitimatiebewijs ophalen...
Volgens track en trace wordt hij de volgende werkdag voor de 2de keer aangeboden (dat was de 24ste van de 6de)
Toen ben ik met de barcode naar het kleine postkantoortje gegaan van onze buurt, maar daar hebben ze hem niet liggen.
Daarna gebeld naar TPG en die kunnen ook niet zien waar het pakket nu is.
:) helaas maar waar allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Vorkie schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 09:19:
[...]

Volgens track en trace wordt hij de volgende werkdag voor de 2de keer aangeboden (dat was de 24ste van de 6de)
Toen ben ik met de barcode naar het kleine postkantoortje gegaan van onze buurt, maar daar hebben ze hem niet liggen.
Daarna gebeld naar TPG en die kunnen ook niet zien waar het pakket nu is.
:) helaas maar waar allemaal
Ik merk jammer genoeg steeds vaker dat TPG het pakket na de 1e of 2e afleverpoging als 'Geweigerd' bestempelt, en retourstuurt. Ze zullen wel teveel van die dozen op het postkantoor hebben liggen. Resultaat is dat je weer 2 weken op een nieuwe levering kan wachten.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Yohan schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 12:10:
[...]

Ik merk jammer genoeg steeds vaker dat TPG het pakket na de 1e of 2e afleverpoging als 'Geweigerd' bestempelt, en retourstuurt. Ze zullen wel teveel van die dozen op het postkantoor hebben liggen. Resultaat is dat je weer 2 weken op een nieuwe levering kan wachten.
idd, was op het postkantoor en daar staan echt superveel van die dozen.
Nadeel is dat mijn doos helemaal nergens is, ook niet retourgestuurt naar UPC. Ze weten gewoon niet waar die is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
HaaZ schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 23:59:
Ja ze kunnen beter een produkt afleveren wat nog niet naar behoren werkt. Daar wordt je als klant pas vrolijk van en da's pas goeie reclame! :?

Anders gezegd: het is dus ook nooit goed. Bij de huidige digitale TV iedereen klagen dat het alleen maar problemen opleverde en dat het te vroeg op de markt werd gezet. Nu doen ze voorzichtig (en terecht) en is het weer niet goed natuurlijk.
Jep. Het lijkt wel of sommige mensen in dit topic graag een HDTV-box zouden ontvangen met een belabberde kwaliteit.
UPC tot de conclusie gekomen dat het verder verspreiden van HDTV tot meer klachten dan kijkvreugde zou leiden. Het kabelbedrijf wacht daarom met de uitrol tot de Philips-decoders naar behoren werken
Bron : Tweakers.net, Voorlopig nog geen HDTV bij UPC

UPC heeft er zelf alleen maar belang bij HDTV zo snel mogelijk te introduceren. Wie meent dat UPC het uitleveren expres zou vertragen denkt gewoon niet na.

[ Voor 32% gewijzigd door yohan op 08-07-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNStein
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-10 12:21

FrankNStein

It's Alive!!!

Ik woon in een studentenflat, in Eindhoven. En gister stond hier opeens een pakket-bezorger voor de deur met zo'n digitaletv-box. En zover we weten heeft niemand in huis dit besteld.
Nu staat er wel op dat de 1e 6 maanden gratis zijn. Maar Maar we hebben geen zin om over 6 maanden 2.16 p/m te gaan dokken voor digitv.
Weet iemand of UPC dit vaker doet? Dat recent meer mensen zo'n box ontvangen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
FrankNStein schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:28:
Ik woon in een studentenflat, in Eindhoven. En gister stond hier opeens een pakket-bezorger voor de deur met zo'n digitaletv-box. En zover we weten heeft niemand in huis dit besteld.
Nu staat er wel op dat de 1e 6 maanden gratis zijn. Maar Maar we hebben geen zin om over 6 maanden 2.16 p/m te gaan dokken voor digitv.
Weet iemand of UPC dit vaker doet? Dat recent meer mensen zo'n box ontvangen hebben?
Dat is een uitrol. UPC wil iedereen aan de DTV krijgen, maar das heus niet voor de centen (die 2,16 :7 ) maar voor die andere voordelen die het zowel voor UPC als de consument heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

FrankNStein schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:28:
Dan stuur je hem toch weer terug na 5 maanden? :)

Dat mag namelijk.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNStein

FrankNStein

It's Alive!!!

Bedankt voor de reacties!
:)
*overigens zit ik wel in een fijn huis. Hier draait nu ook een proef dat we HDTV via de pc kunnen ontvangen. (wel alleen Euro1080, en het WK). Via een vlc-stream overigens :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
FrankNStein schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 20:48:
Hier draait nu ook een proef dat we HDTV via de pc kunnen ontvangen. (wel alleen Euro1080, en het WK). Via een vlc-stream overigens :*)
Link? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNStein

FrankNStein

It's Alive!!!

http://www.firstmovertv.nl/

Enige probleem:
U kunt First Mover TV ontvangen als u aangesloten bent via Kenniswijk in Eindhoven, de glasvezelwijken van KPN, de glasvezelwijken van CasaNet in Enschede, de glasvezelwijken van Cogas in Almelo of de gekozen studentencomplexen via SURFnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankNStein schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 20:48:
Bedankt voor de reacties!
:)
*overigens zit ik wel in een fijn huis. Hier draait nu ook een proef dat we HDTV via de pc kunnen ontvangen. (wel alleen Euro1080, en het WK). Via een vlc-stream overigens :*)
offtopic:
Hetzelfde is ook mogelijk op de campus van de universiteit twente. Daar testen ze nu ook IPTV met een aantal SD en een paar HD uitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 00:33
Yohan schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 12:10:
[...]

Na de 1e of 2e afleverpoging? Vind ik nog goed, ik ben de laatste tijd al een paar gevallen tegengekomen dat de zending 'Geweigerd' is vóór de 1e afleverpoging (maw: niet naar de geadresseerde toe rijden, maar meteen noteren als 'Geweigerd')... :/

Dit wordt uiteraard wel op een nette manier opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:26

Emiel1984

Made in NL

Gezien we 2 adressen hebben kregen we van upc 2 keer het pakket aangeboden. Bij het eerste adres waren we al snel tot de conclusie gekomen dat hij terug moest omdat het ons niet echt voordelen gaf.

Een week geleden kwam de tweede levering.. Gezien we dus al wisten dat we het pakket niet hoefden hebben we het pakket terug laten sturen per direct(retour). De postbode die het pakket afleverde vertelde me toen dat meer dan 90% eigenlijk niet aangenomen wordt. Ik denk dat dit laatste genoeg zou vertelt over het vertrouwen in het kabelbedrijf.

Ik zet zelf dan ook mijn vraagtekens bij het punt waarom mensen informeren ipv eerste vragen of ze er wel geinteresseerd zouden zijn. Waarschijnlijk wordt de kabel namelijk op deze manier volgent jaar weer wat duurder(al die pakketten die blijven liggen moeten toch ergens heen ;) .

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mwa.. 90% lijkt me overdreven hoor. Ik hoor van genoeg mensen in mijn omgeving vragen wat het precies inhoudt enzo. De reclames van UPC maken mensen toch wel nieuwsgierig.

En nogmaals: over 2 jaar kun je niet meer om DTV heen, dus je kunt die Mediabox net zo goed nu al gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emiel1984 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 23:21:
Gezien we 2 adressen hebben kregen we van upc 2 keer het pakket aangeboden. Bij het eerste adres waren we al snel tot de conclusie gekomen dat hij terug moest omdat het ons niet echt voordelen gaf.

Een week geleden kwam de tweede levering.. Gezien we dus al wisten dat we het pakket niet hoefden hebben we het pakket terug laten sturen per direct(retour). De postbode die het pakket afleverde vertelde me toen dat meer dan 90% eigenlijk niet aangenomen wordt. Ik denk dat dit laatste genoeg zou vertelt over het vertrouwen in het kabelbedrijf.

Ik zet zelf dan ook mijn vraagtekens bij het punt waarom mensen informeren ipv eerste vragen of ze er wel geinteresseerd zouden zijn. Waarschijnlijk wordt de kabel namelijk op deze manier volgent jaar weer wat duurder(al die pakketten die blijven liggen moeten toch ergens heen ;) .
Door het uitleveren is het een kleine moeite om het voor de mensen direkt aan te sluiten. Zo kan men rechtstreeks zien wat het inhoud en hoef je niet meer op woorden af te gaan. Buiten de extra channels voor +2 euro is de kwaliteit gewoon beter. Als 25 op jaarbasis teveel is dan moet je hem gewoon direkt retouren. Overigens vind ik die 90% wat overdreven. Ken genoeg mensen die digitaal hebben, zowel Digitenne als UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 00:45:
[...]

Door het uitleveren is het een kleine moeite om het voor de mensen direkt aan te sluiten. Zo kan men rechtstreeks zien wat het inhoud en hoef je niet meer op woorden af te gaan. Buiten de extra channels voor +2 euro is de kwaliteit gewoon beter. Als 25 op jaarbasis teveel is dan moet je hem gewoon direkt retouren. Overigens vind ik die 90% wat overdreven. Ken genoeg mensen die digitaal hebben, zowel Digitenne als UPC.
Heb voor in de slaapkamers trouwens Digitenne en voor in de woonkamer dan Digitale TV van UPC zometeen en het analoge signaal gaat alleen naar de tv in de woonkamer en de andere rechtstreeks naar mijn pc.

Alleen digitenne kom je er niet mee, aangezien ik niet voor elke tv een kassie wil kopen en als ik dual tuners moet kopen ben ik gewoon veels te veel kwijt. Dan is een analoog signaal gewoon superhandig om te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-10 14:17
[...]

Bij ons hebben we ook 2x digitaal nu, de keuken heeft digitenne omdat we toch al een decoder hadden (die van mij af komt, dat krijg je als je nog geen 2mbit per kanaal gebruikt) en abo, en we wouden geen kabel wouden trekken naar de keuken onder de tegels. En ik heb DTV van upc omdat het toch een klein beetje beter kan zijn van kwaliteit (ik ben heel zeikerig als het daarom gaat) en de documentaire zenders. Mijn ouders hebben gewoon analoog in de huis en slaapkamer omdat die niet zo nauw kijken en discovery etc maar domme zenders vind. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Denizz op 09-07-2006 01:00 ]

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

[...]

Buiten de extra channels voor +2 euro is de kwaliteit gewoon beter. Als 25 op jaarbasis teveel is dan moet je hem gewoon direkt retouren.
Reken daar ook de ongeveer 30 euro aan stroom bij die de mediabox jaarlijks wegsnoept... ;)

En daarbij zijn de meningen over de kwaliteit verdeeld. Mijnsinziens is de kwaliteit van het analoge signaal beter. En het blijft tenslotte gewoon een analoog scartsignaal dat bij de tv naar binnenkomt. Veel (voornamelijk de goedkopere) lcd en plasma tv's schijnen met het scartsignaal uit de mediabox een beter resultaat te geven dan vanaf de analoge-coax kabel. Maar dit zegt volgens mij meer over de gebruikte tv-tuner dan over het signaal. Ik denk dat wanneer er een goede videorecorder dienst doet als tv-tuner, en dan via scart naar de lcd/plasma gestuurd wordt, het verschil met de mediabox ineens niet meer "zo erg" aanwezig is. En dat zelfs het voordeel naar de videorecorder op het analoge coaxsignaal gaat.

Je zult dan namelijk mogelijk ook op die lcd/plasma zien dat er best wel veel detail is "weggefilterd" op het digitale signaal. En dat het signaal vaak uit zichtbare vierkante blokjes bestaat. Het analoge signaal mag dan wat ruis bevatten, maar bevat meer detail en geen mpg-blokvorming. En als het signaal goed is, dan valt de hoeveelheid ruis erg mee...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:44
Wat mij er zal van weerhouden om voorlopig DTV te nemen is dat het niet mogelijk is om meerdere televisies te gebruiken. Gaat dat binnenkort nog veranderen? Je kunt een andere box kopen, maar volgens UPC zijn die wel 300 euro. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Ejorne schreef op zondag 09 juli 2006 @ 02:04:
[...]

Reken daar ook de ongeveer 30 euro aan stroom bij die de mediabox jaarlijks wegsnoept... ;)

En daarbij zijn de meningen over de kwaliteit verdeeld. Mijnsinziens is de kwaliteit van het analoge signaal beter.

Je zult dan namelijk mogelijk ook op die lcd/plasma zien dat er best wel veel detail is "weggefilterd" op het digitale signaal. En dat het signaal vaak uit zichtbare vierkante blokjes bestaat. Het analoge signaal mag dan wat ruis bevatten, maar bevat meer detail en geen mpg-blokvorming. En als het signaal goed is, dan valt de hoeveelheid ruis erg mee...
Heb ik net een TV gekocht die stand-by maar < 1W verbruikt en dan krijg je zo'n mediabox die dag en nacht, en dus het grootste deel van de tijd zinloos, stroom vreet en rottig heet wordt. Ik durfde er niet eens iets anders bovenop te zetten. Ik ben geen milieufreak maar dit stuit me tegen de borst, dat moet echt beter.

Ik heb die box zelf aangevraagd, leek me wel leuk die kwaliteit. Sja, onmiddellijk bleem mijn coax kabel pure shit te zijn maar na een bezoek aan de electronicaboer had ik Hirschmann spul en werkte ineens alles wel goed. Mediabox deed het en analoog was veel beter geworden :)

Maar toen zat ik regelmatig aan te kijken tegen compressie artefacten. Geen "blokjes storing" maar gewoon teveel compressie danwel filtering. Hinderlijke effecten in gezichten en dat soort gedoe. :r Het ging mij behoorlijk storen.

En dan nog het vastlopen.... al te vlot en enthousiast zappen en dat kreng ging weer op tilt. En geen an/uit schakelaar dus moest ik weer aan de 220V kabel zitten. :(

De mediabox zit weer keurig in de doos en gaat terug. Dan maar analoog kijken. Het is veel beter dan het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

fractal schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:36:
[...]

Maar toen zat ik regelmatig aan te kijken tegen compressie artefacten. Geen "blokjes storing" maar gewoon teveel compressie danwel filtering. Hinderlijke effecten in gezichten en dat soort gedoe. :r Het ging mij behoorlijk storen.
Juist, daaraan stoor ik me dus ook ontzettend. Maar we zijn wel een van de weinige, kennelijk.

Ik ben door een helpdeskmedewerker zelfs wel eens verweten "miereneukerig" te zijn. Ja, je kan dan op zo'n moment wel uit je vel springen!!! Upc zegt zelf dvd-kwaliteit te leveren, wat uiteindelijk meer lijkt een een brakke vcd**... Maarja, het heeft niet veel zin. Je moet je natuurlijk niet zo druk gaan maken.

Maar ik moet eerlijk bekennen, terwijl ik wel zoveel klaag, nog steeds de mediabox aangelsoten te hebben. Hoewel ik veelvuldig naar het analoge signaal kijk, wil ik toch niet zonder de extra discovery en muziekchannels... Er zijn wel voordelen aan het digitale signaal, maar de nadelen zijn momenteel aan de winnende hand...

** Ja, ik weet het... Brakke vcd is wel een beetje te erg omschreven... Maar ik ben van mening dat de kwaliteit dichter bij een vcd ligt dan bij een dvd...

[ Voor 9% gewijzigd door Ejorne op 09-07-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
En dat het signaal vaak uit zichtbare vierkante blokjes bestaat. Het analoge signaal mag dan wat ruis bevatten, maar bevat meer detail en geen mpg-blokvorming. En als het signaal goed is, dan valt de hoeveelheid ruis erg mee...
Als je analoge signaal ruis bevat, moet je toch je bekabeling 'es checken. Gebrek aan signaal heeft nl. ook een negatieve invloed op je digitale beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:12
Yohan schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:38:
[...]
Als je analoge signaal ruis bevat, moet je toch je bekabeling 'es checken. Gebrek aan signaal heeft nl. ook een negatieve invloed op je digitale beeld.
Het analoge signaal zal in vergelijking met het digitale signaal natuurlijk altijd wat ruis bevatten...
Maar doordat er bij de meeste digitale zenders structureel een veel te lage bitrate gebruikt wordt is goed analoog vaak veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
Ejorne schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:12:
[...]

Juist, daaraan stoor ik me dus ook ontzettend. Maar we zijn wel een van de weinige, kennelijk.

Ik ben door een helpdeskmedewerker zelfs wel eens verweten "miereneukerig" te zijn. Ja, je kan dan op zo'n moment wel uit je vel springen!!! Upc zegt zelf dvd-kwaliteit te leveren, wat uiteindelijk meer lijkt een een brakke vcd**... Maarja, het heeft niet veel zin. Je moet je natuurlijk niet zo druk gaan maken.

Maar ik moet eerlijk bekennen, terwijl ik wel zoveel klaag, nog steeds de mediabox aangelsoten te hebben. Hoewel ik veelvuldig naar het analoge signaal kijk, wil ik toch niet zonder de extra discovery en muziekchannels... Er zijn wel voordelen aan het digitale signaal, maar de nadelen zijn momenteel aan de winnende hand...

** Ja, ik weet het... Brakke vcd is wel een beetje te erg omschreven... Maar ik ben van mening dat de kwaliteit dichter bij een vcd ligt dan bij een dvd...
Het lijkt er inderdaad op dat we de uitzonderingen zijn die het opvalt en zich er aan ergeren. maar als ik een DVD9 omzet naar DVD5 dan let ik er ook altijd op dat dat soort compressie artefacten niet te dol worden en wat de mediabox levert, niet altijd maar vaak zat voor mij, is gewoon onder de grens van wat ik acceptabel vind.

De helpdesk medewerker die mij gebeld heeft had ook geen commentaar op mijn aanmerkingen, had hij ook niet moeten proberen }) en concludeerde dat ik de box dan maar terug moest sturen. We waren het echt eens :)

Van mij mag Chello e.e.a. best verbeteren en dan wil ik wel weer want ik heb het geld er wel voor over. Mits de vastlopers er ook niet meer zijn natuurlijk. En een echte spaarstand want zo'n stroomslurper is niet meer van deze tijd. Van mij mogen alle consumenten tv programma's UPC daarvoor publiekelijk aan de schandpaal nagelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
[...]

Sorry, maar dat is imho onzin. Bij een digitaal signaaal heb je signaal (dan is alles in orde) of niet (en dan zie je niks) en als het op de grens zit dan krijg je die bekende blokjes storingen en dat kan weinig of veel zijn.
Maar het geeft hoe dan ook geen ruis want dat is typisch iets wat bij analoog signaal hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

fractal schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:22:
[...]

Sorry, maar dat is imho onzin. Bij een digitaal signaaal heb je signaal (dan is alles in orde) of niet (en dan zie je niks) en als het op de grens zit dan krijg je die bekende blokjes storingen en dat kan weinig of veel zijn.
Maar het geeft hoe dan ook geen ruis want dat is typisch iets wat bij analoog signaal hoort.
Yohan beweert niet dat er ruis op DTV signaal zou staan, maar dat het feit dat er ruis op analoog te zien is impliceert dat het op DTV ook niet 100% fris zou kunnen zijn.

Grap is juist dat omdat een alles/niets situatie is je geen waarschuwing hebt. Het beeld ziet er exact hetzelfde uit bij zeer ruim goed genoeg signaal als bij uiterst nipt goed genoeg signaal. Als het maar nipt goed genoeg is kun je gedonder (=blokjes) verwachten iedere keer dat er een minimale dipje in het netwerk optreedt. Dat wil je dus voorkomen, daarom kan het gesneeuw op analoog een indicatie zijn dat het niet 100% optimaal is :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Het lijkt wel of iedereen gewoon blind is en het niet ziet. Op mijn tv lijkt de compressie niet gewoon analoge ruis. Maar Harry en Truus vinden 'de kwalitijd gewoon perfekt'. Dus ik denk dat ze daar niet veel aan doen voorlopig :(.

[ Voor 3% gewijzigd door Denizz op 09-07-2006 18:42 ]

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
dion_b schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:42:
[...]

Yohan beweert niet dat er ruis op DTV signaal zou staan, maar dat het feit dat er ruis op analoog te zien is impliceert dat het op DTV ook niet 100% fris zou kunnen zijn.

Grap is juist dat omdat een alles/niets situatie is je geen waarschuwing hebt. Het beeld ziet er exact hetzelfde uit bij zeer ruim goed genoeg signaal als bij uiterst nipt goed genoeg signaal. Als het maar nipt goed genoeg is kun je gedonder (=blokjes) verwachten iedere keer dat er een minimale dipje in het netwerk optreedt. Dat wil je dus voorkomen, daarom kan het gesneeuw op analoog een indicatie zijn dat het niet 100% optimaal is :z
Bedankt voor het wat beter verwoorden van mijn gedachten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-10 13:02
Wat mij opvalt is dat de mensen met een (digitale) LCD of plasma televisie vol lof zijn over digitale televisie en mensen met een (analoge) beeldbuis televisie over het algemeen niet zo. Dat is in ieder geval wat ik m'n omgeving hoor.

Het WK was echt 1 groot blokjesfeest bij mij op de digitale televisie. Op de analoge was juist weer enorm veel ruis (meer dan anders :?). Het was wat dat betreft dus echt kiezen tussen twee belabberde uitzendingen. Na ongeveer een kwartiertje kijken merk ik trouwens zelf helemaal niks meer van ruis of blokjes. Persoonlijk geef ik dan toch net de voorkeur aan digitale televisie omdat je bij analoog vaak van die "schaduwen" hebt rond personen, maar mijn vriendin vindt de ruis juist het minst storend.

[ Voor 2% gewijzigd door mvdklip op 09-07-2006 19:44 . Reden: taalfout ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arro
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
[...]
Hier nog iemand van deze minderheid. Analoog is stukken beter dan digitaal dankzij de compressie. Jammer ook dat het dus wel goed mogelijk is, de canal+ kanalen waren tijdens de gratis proefperiode wel van goede kwaliteit. Tel bij de compressie teleurstelling, de vastlopers, trage bediening, heet worden en hogere prjis op en de conclusie is dat ook mijn decoder weer in de doos klaar staat om retour te gaan. Jammer, misschien over een tijdje als UPC het kunstje wel kan.
Heb trouwens een LCD flatscreen.

[ Voor 3% gewijzigd door Arro op 09-07-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
dion_b schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:42:
[...]

Hmmm.... nog eens lezen dus........ je hebt gelijk, niet goed geinterpreteerd aan deze kant van het toetsenbord. :(

Met slechte coax en dus bij sommige zenders echt veel analoge ruis had de mediabox er nauwelijks zin in. Met Hirschmann kabel en connectors was dat over al is het signaal geen 100% maar iets van 60-70% vlgs. de mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mvdklip schreef op zondag 09 juli 2006 @ 19:44:
Wat mij opvalt is dat de mensen met een (digitale) LCD of plasma televisie vol lof zijn over digitale televisie en mensen met een (analoge) beeldbuis televisie over het algemeen niet zo. Dat is in ieder geval wat ik m'n omgeving hoor.
Dan ben ik een uitzondering. Ik vind juist op een TFT de compression artefacts opvallen, terwijl op een CRT TV die artefacts minder zichtbaar zijn dan analoge ruis. Ik heb zelfs HDTV output gezien op een analoge TV. Ook al was het maar PAL (720x576) resolutie, het verschil was sprekend - en positief. Subjectief vond ik dat zowaar beter dan op een HD-ready TFT via HDMI...
Het WK was echt 1 groot blokjesfeest bij mij op de digitale televisie. Op de analoge was juist weer enorm veel ruis (meer dan anders :?). Het was wat dat betreft dus echt kiezen tussen twee belabberde uitzendingen. Na ongeveer een kwartiertje kijken merk ik trouwens zelf helemaal niks meer van ruis of blokjes. Persoonlijk geef ik dan toch net de voorkeur aan digitale televisie omdat je bij analoog vaak van die "schaduwen" hebt rond personen, maar mijn vriendin vindt de ruis juist het minst storend.
Eh, als je ruis op analoog had en blokjes op digitaal had je gewoon slecht binnenkomend signaal. Dat had niets met DTV danwel analoog inherent te maken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
dion_b schreef op zondag 09 juli 2006 @ 20:40:
Eh, als je ruis op analoog had en blokjes op digitaal had je gewoon slecht binnenkomend signaal. Dat had niets met DTV danwel analoog inherent te maken.
Bedoelt hij gewoon niet de compressieblokken?

Ik zit nu naar het WK te kijken, Nederland 2 ziet er niet uit, BBC 1 ligt eruit (moet nog wat doen aan het signaal hier) en ARD is dan nog de beste optie. Maar om nou te zeggen dat het beeld mooi is, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 21:10

Smarron

The bend

Volgens mij moeten de mensen met een slechte kwaliteit of blokjes eerst eens kijken wat de kwaliteit van het signaal is.

ARD is trouwens ontzettend mooi! Niet normaal vergeleken met alle andere kanalen.
dion_b schreef op zondag 09 juli 2006 @ 20:40:
Dan ben ik een uitzondering. Ik vind juist op een TFT de compression artefacts opvallen, terwijl op een CRT TV die artefacts minder zichtbaar zijn dan analoge ruis. Ik heb zelfs HDTV output gezien op een analoge TV. Ook al was het maar PAL (720x576) resolutie, het verschil was sprekend - en positief. Subjectief vond ik dat zowaar beter dan op een HD-ready TFT via HDMI...
Ik vind het ook erg mooi op mijn CRT, ik heb geen ervaring met LCD, maar ik mag echt niet klagen over UPCD.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Denizz schreef op zondag 09 juli 2006 @ 20:47:
[...]

Bedoelt hij gewoon niet de compressieblokken?
Op moment dat hij aangeeft dat het veel erger dan anders was en ondertussen voorbij is, ga ik toch echt denken aan een tijdelijk signaalprobleem :z
Ik zit nu naar het WK te kijken, Nederland 2 ziet er niet uit, BBC 1 ligt eruit (moet nog wat doen aan het signaal hier) en ARD is dan nog de beste optie. Maar om nou te zeggen dat het beeld mooi is, nee.
Eerst signaal/kabels op orde, dan pas oordelen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

[...]

Met mijn bekabeling is niets mis. Voorheen, een paar maanden terug, had ik wel gezeik en bleek er een halve kabelbreuk te zitten in het laatste stukje van groene binnenkomende coax-kabel.

Maar mijn analoge signaal bevat wel degelijk ruis, bij de ene zender meer dan de andere. Maar van indicatie, dat dit te maken heeft met de compressie artifacts in het digitale signaal, is mi geen sprake.

Er zijn, in het begin, veel problemen geweest met storingen/haperingen in het signaal wat uit de mediabox kwam. UPC noemt dit het "blokjes-effect", wat mijnsinziens een incomplete omschrijving is want deze "blokjes" is niet het enige effect wat met deze signaalstoringen gepaard ging. De omschrijving "blokjes-effect" is daardoor nogal verwarrend met het effect dat de compressie teweeg brengt, maar dat terzijde... Deze signaalstoringen zijn nu grotendeels voorbij, maar nog af en toe wel eens een hapering in beeld en/of geluid. Ik weet niet of het probleem in de kwaliteit van het signaal zat of in de methode van verwerking door de mediabox, wellicht in beide. Maar sinds de 1.93 update zijn deze storingen een heel stuk minder... Natuurlijk heb je met brakke bekabeling ook last van haperingen in beeld en geluid. Maar daarvan is naar mijn weten bij mij geen sprake, gezien ik geen last meer heb van deze haperingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arro
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Smarron schreef op zondag 09 juli 2006 @ 20:55:
Volgens mij moeten de mensen met een slechte kwaliteit of blokjes eerst eens kijken wat de kwaliteit van het signaal is.
Signaal kwaliteit was in mijn geval niets mis mee. Trouwens ook wel logisch aangezien het analoge signaal veel mooier is. Dit signaal bevat zoals al eerder opgemerkt is veel meer detail. Maar goed smaken verschillen (gelukkig). Let wel, ik praat niet over de film1 en sport1 zenders, want die zenders bewijzen dat UPC wel een goed digitaal signaal kan leveren hoewel daar ook nog wel wat compressie artefacten te zien waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ejorne schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:52:
Maar mijn analoge signaal bevat wel degelijk ruis, bij de ene zender meer dan de andere. Maar van indicatie, dat dit te maken heeft met de compressie artifacts in het digitale signaal, is mi geen sprake.

Er zijn, in het begin, veel problemen geweest met storingen/haperingen in het signaal wat uit de mediabox kwam. UPC noemt dit het "blokjes-effect", wat mijnsinziens een incomplete omschrijving is want deze "blokjes" is niet het enige effect wat met deze signaalstoringen gepaard ging. De omschrijving "blokjes-effect" is daardoor nogal verwarrend met het effect dat de compressie teweeg brengt, maar dat terzijde... Deze signaalstoringen zijn nu grotendeels voorbij, maar nog af en toe wel eens een hapering in beeld en/of geluid.
Met 1.93 zijn de haperingen opgelost. Ze vinden bij jou nog steeds plaats, en je geeft bovendien aan dat je analoge signaal ruis bevat. Je zult de oorzaak dus toch moeten zoeken in slechte / te lange kabels. Of een UPC-monteur moeten uitnodigen voor een lijnmeting van het signaal zoals dat je woning binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Yohan schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:05:
[...]

Met 1.93 zijn de haperingen opgelost. Ze vinden bij jou nog steeds plaats, en je geeft bovendien aan dat je analoge signaal ruis bevat. Je zult de oorzaak dus toch moeten zoeken in slechte / te lange kabels. Of een UPC-monteur moeten uitnodigen voor een lijnmeting van het signaal zoals dat je woning binnenkomt.
Dit zou een helpdeskmederwerker ook zo kunnen roepen...

Leg mij eens uit hoe het komt dat overduidelijke mpg-compressie artifacts veroorzaakt worden door mijn bekabeling. :? Ik geef al meermalen aan dat mijn ontvangst goed is, daarbij vertel ik ook dat ik ruis verneem via het analoge signaal. Natuurlijk zie je ruis, het is volgens mij bekend dat de analoge signalen via de kabel, ook die van upc, niet 100% perfect zijn. Sommige zenders zijn zelfs verre van dat. Maar veelal goed genoeg om ze boven de digitale signalen te stellen, qua kwaliteit...

Je zegt mij dat de signaalproblemen na de 1.93 update verdwenen zijn, meen je dat voor 100% te kunnen garanderen? Lijkt me sterk, mogelijk hebben ze 1 of meerdere oorzaken van de vele oorzaken kunnen tackelen door deze firmware upgrade. Maar het lijkt me wel een super-upgrade als hiermee 100% storingsvrij signaal kan worden gegarandeerd...

Dus zou het niet heel goed mogelijk kunnen zijn dat de weinige storingen die ik nu nog ervaar, komen door andere problemen die zich kunnen voordoen in heel het upc netwerk tot aan mijn huis? Dit lijkt me veel meer voor de hand liggend gezien de informatie, en omschrijving van mijn negatieve punten, die ik in de postings in deze topic gegeven heb.

Maar nee, de compressie artifacts komen zeer waarschijnlijk uit mijn brakke bekabeling. :X
(welke overigens bestaat uit een zeer degelijke 3meter fabriekskabel (dus niet met zelfgemonteerde connectors) met vergulde aansluiting en voorzien van ontstoringsfilters (ofzo) aan beide uiteinden van de kabel. Maar natuurlijk heb ik verschillende andere kabels ook gecheckt en daartussen op het digitale signaal geen verschillen ontdekt... alleen op een wel heel brakke kabel. Dit heb ik volgens mij overigens elders in dit topic al een keer vermeld. Natuurlijk verwacht ik niet dat je dit nog weet of dat je zover terug moet lezen. Maar ook in mijn recente reply's moge mi duidelijk zijn dat ik geen last heb van een brakke bekabeling. Dus mijn verontschuldiging als ik nogal kleinerend ofzo overkom, dit is niet met kwade zin... :P )

[ Voor 5% gewijzigd door Ejorne op 10-07-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Duidelijk verhaal :)

Twee vragen:

1) Merk je verschil tussen zenders qua MPEG-artefacten? En is dat constant of verandert het soms?
2) mbt analoog - welke zenders hebben meeste ruis en welke minste?

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 10-07-2006 00:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
dion_b schreef op maandag 10 juli 2006 @ 00:35:
1) Merk je verschil tussen zenders qua MPEG-artefacten? En is dat constant of verandert het soms?
Ik geef ook even antwoord hierop. Ik merk deze artifacts vooral bij:

- Nederland 1,2,3
- De Nederlandse comerciële zenders
- De sportzenders (die zijn echt lelijker dan lelijk)
- De Duitse zenders
- De 2 pornozenders uit het extra pakket

Bij andere kanalen heb ik er weinig/geen last van. De muziek zenders zijn soms zelfs vrij van artifacten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

dion_b schreef op maandag 10 juli 2006 @ 00:35:
Duidelijk verhaal :)

Twee vragen:

2) mbt analoog - welke zenders hebben meeste ruis en welke minste?
1a) Jazeker, maar niet alleen tussen de zenders, maar ook op dezelfde zender. Ik was van mening dat het leek alsof goed bekeken programma's een hogere bitrate kregen. Maar met het afgelopen WK ben ik daar niet meer zo zeker van...
1b) De artefacten veranderen, vooral bij relatief grote vlakken met een mono-kleur zonder veel detail zijn de vierkant blokjes erg duidelijk waarneembaar. Bij dergelijke beelden is het soms echt afschuwelijk wat er van het digitale signaal overblijft. Juist bij dergelijke beelden zijn de kleine detailverschillen belangrijke informatie, maar dit verdwijnt geheel in een zee van "vierkante blokjes". Maarja, hier hebben de dvd-compressie programma's ook veel problemen mee. (denk aan water, gras, luchtpartijen explosies e.d.)

2) Allereerst gezegd, hebben wij hier (gemeente Putten) niet zo gek veel last meer van atmosferische storingen, althans, met slecht weer zie je soms nog wel een achteruitgang van de beeldkwaliteit. Maar het weer moet dan echt belabberd zijn. Vroeger was dit effect veel erger.

Maar even zo uit mijn hoofd gezegd:
ned1 - vrij goed
ned2 - redelijk tot matig
ned 3 - goed
4 - redelijk
5 t/m 10 goed

belgie matig
duitsland redelijk

Helaas durf ik geen enkele zender "uitstekend" geven... Maar misschien moet ik niet zo precies kijken, het blijft een cai-netwerk...

Maar ik zal dit indien gewenst vanavond even goed bekijken. Om eerlijk te zijn kijk ikzelf eigenlijk alleen maar naar de discovery zenders en af en toe naar de muziekzenders, maar voornamelijk naar mijn muziek-dvd collectie. :+ Mijn vriendin kijkt veel naar de Nederlandse zenders en kijkt voornamelijk via het analoge signaal. Ik zal haar eens vragen deze vraag te beantwoorden, en zelf ook even checken vanavond.

[ Voor 6% gewijzigd door Ejorne op 10-07-2006 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
emiel1984 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 23:21:
Helemaal niet, dit is gewoon groepsgedrag. Er zijn stukken in Nederland waar ze die mediabox hartelijk in ontvangst te nemen, en er zijn stukken waar het het omgekeerde is. Gewoon psychologisch groepsgedrag. Zul je zien dat zodra één iemand goeie ervaring met dat ding heeft dat ze m opnieuw zullen bestellen (tenminste, degene die zoveel tv kijken dat dat ding interessant wordt).
[...]
En daarbij zijn de meningen over de kwaliteit verdeeld. Mijnsinziens is de kwaliteit van het analoge signaal beter. En het blijft tenslotte gewoon een analoog scartsignaal dat bij de tv naar binnenkomt. Veel (voornamelijk de goedkopere) lcd en plasma tv's schijnen met het scartsignaal uit de mediabox een beter resultaat te geven dan vanaf de analoge-coax kabel. Maar dit zegt volgens mij meer over de gebruikte tv-tuner dan over het signaal. Ik denk dat wanneer er een goede videorecorder dienst doet als tv-tuner, en dan via scart naar de lcd/plasma gestuurd wordt, het verschil met de mediabox ineens niet meer "zo erg" aanwezig is. En dat zelfs het voordeel naar de videorecorder op het analoge coaxsignaal gaat.
Ik kan me niet voorstellen dat je analoog beter vindt. Wat plasma schermen betreft: Dit valt deels tegen te spreken. Zat klanten tijdens voetballen aan de lijn gehad die blokvorming op egale kleuren tegenkomen (het voetbalveld). Knal je meteen tegen het nadeel van HDTV: Aangezien die digitaal worden aangestuurd worden analoge signalen (zoals die van een mediabox, composiet is tenslotte een analoog signaal) door een ADC gehaald. Bij egale vlakken, zoals een voetbalveld, kan dan blokvorming optreden, en dat heeft puur met de kwaliteit van de ADC te maken. De HDTV mediabox zou dit probleem niet moeten hebben, en dat is puur en alleen door de HDMI aansluiting. Dit heeft dus NIKS met de compressie te maken!!!
honey schreef op zondag 09 juli 2006 @ 10:25:
Wat mij er zal van weerhouden om voorlopig DTV te nemen is dat het niet mogelijk is om meerdere televisies te gebruiken. Gaat dat binnenkort nog veranderen? Je kunt een andere box kopen, maar volgens UPC zijn die wel 300 euro. :(
Bullshit, die mediaboxen zijn niet te koop. Maar het is administratief nog niet mogelijk om meerdere DTV pakketten per huishouden af te nemen. Gaat dit veranderen? Ongetwijfeld, maar dat zal wel even duren aangezien er zaken zijn die meer prioriteit hebben.
fractal schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:22:
[...]

Niet helemaal waar. Het analoge signaal wordt op de achtergrond bijgeleverd samen met de digitale diensten. Ruis op analoog kan een duidelijke indicatie zijn van de kwaliteit van het signaal, wat dus ook voor digitale diensten betreft, al helemaal als je nagaat dat het signaal van analoog veel zwakker hoeft te zijn dan digitaal wil je fatsoenlijk tv kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ejorne schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:58:

Maar nee, de compressie artifacts komen zeer waarschijnlijk uit mijn brakke bekabeling. :X
(welke overigens bestaat uit een zeer degelijke 3meter fabriekskabel (dus niet met zelfgemonteerde connectors) met vergulde aansluiting en voorzien van ontstoringsfilters (ofzo) aan beide uiteinden van de kabel. Maar natuurlijk heb ik verschillende andere kabels ook gecheckt en daartussen op het digitale signaal geen verschillen ontdekt... alleen op een wel heel brakke kabel.
In m'n post noemde ik ook nog de mogelijkheid tot een lijnmeting. Wanneer je er zeker van bent dat je binnenhuisinstallatie aan alle eisen voldoet, kan het zijn dat het UPC-signaal zoals dat je woning binnenkomt onvoldoende is. UPC kan dat verhelpen door bijvoorbeeld de signaalsterkte in de eindversterker in jouw straat op te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Yohan schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:00:
[...]

In m'n post noemde ik ook nog de mogelijkheid tot een lijnmeting. Wanneer je er zeker van bent dat je binnenhuisinstallatie aan alle eisen voldoet, kan het zijn dat het UPC-signaal zoals dat je woning binnenkomt onvoldoende is. UPC kan dat verhelpen door bijvoorbeeld de signaalsterkte in de eindversterker in jouw straat op te schroeven.
Maar dit kan toch geen effect hebben op de compressie artifacts? Mogelijk heeft het wel effect op de weinige storingen die ik nog ervaar. Maar de gebruikte compressie en de effecten hiervan staan hier mi geheel los van.

Mijn analoge signaal is overigens gelijk aan die van andere lokaties in ons dorp. Mijn tv is daarentegen wel een van de betere. (van de lokaties alwaar ik kan vergelijken, bij vrienden en familie) Dus zowel de positieve als de negatieve effecten van signalen, zijn duidelijker waarneembaar op mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:57

TommyGun

Stik er maar in!

Even gebeld met UPC. Al sinds vrijdag nacht oid geen signaal.

Ze zien mijn mediabox wel dus geen bekabeling probleem oid, en heb wel analoog signaal.

Donderdag komt monteur langs, wss box kapot...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
TommyGun schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:47:
Even gebeld met UPC. Al sinds vrijdag nacht oid geen signaal.

Ze zien mijn mediabox wel dus geen bekabeling probleem oid, en heb wel analoog signaal.

Donderdag komt monteur langs, wss box kapot...
Ach al ze "jouw mediabox wel zien", dan is er iets aan de hand volgens hun in jouw gebied :'). Dus gewoon lekker 3 dagen wachten, typisch UPC.

Gewoon de stekker uit dat ding trekken en dan is bellen, ze zagen mijn modem toen ook 8)7. Ja mevrouw is goed, ik zie hem ook alleen de stekker is er uit ...

[ Voor 17% gewijzigd door Termi op 10-07-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Termi schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:21:
[...]

Ach al ze "jouw mediabox wel zien", dan is er iets aan de hand volgens hun in jouw gebied :'). Dus gewoon lekker 3 dagen wachten, typisch UPC.

Gewoon de stekker uit dat ding trekken en dan is bellen, ze zagen mijn modem toen ook 8)7. Ja mevrouw is goed, ik zie hem ook alleen de stekker is er uit ...
WTF kerel waarom zou ik nou lastig gaan doen? Ze hebben waargenomen dat ik gewoon signaal heb en ze sturen iemand.

Ik zie het probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
TommyGun schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:47:
[...]

WTF kerel waarom zou ik nou lastig gaan doen? Ze hebben waargenomen dat ik gewoon signaal heb en ze sturen iemand.

Dat is de houding van iemand die bijvoorbaat al iets tegen UPC heeft.. Ik vind binnen 3 dagen een monteur langs krijgen best redelijk! Aangezien ze niet voor elke klant een monteur klaar hebben staan, zullen die het ook wel erg druk hebben!

Hopen dat het aan je box ligt, zodat het probleem verholpen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

koentjuh schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:50:
[...]

Dat is de houding van iemand die bijvoorbaat al iets tegen UPC heeft.. Ik vind binnen 3 dagen een monteur langs krijgen best redelijk! Aangezien ze niet voor elke klant een monteur klaar hebben staan, zullen die het ook wel erg druk hebben!

Hopen dat het aan je box ligt, zodat het probleem verholpen is!
Ja precies. Lijkt me wel dat het aan de box ligt. Afwachten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de Volkskrant van maandag 10 juli 2006:

AMSTERDAM
- Het WK voetbal in Duitsland had de grote trekker moeten worden voor hdtv – tv met een scherp digitaal beeld. Helaas lieten de kabelbedrijven steken vallen.

Voor duizenden klanten van UPC blijft de televisie van de toekomst nog even toekomstmuziek. Het kabelbedrijf heeft een klantenstop afgekondigd voor zijn hdtv-dienst. ‘We moeten eerst nog wat verbeteringen aanbrengen’, zegt woordvoerder Mark Zellenrath.

UPC weigert te spreken van een flop, hoewel de kabelaar zijn aanbod van high definition-televisie al vorig jaar herfst met veel fanfare aankondigde. Het gisteren geëindigde wereldkampioenschap voetbal had de aftrap moeten geven voor de introductie van hdtv, wat een scherper, kleuriger en gedetailleerder televisiebeeld belooft. Maar enkele honderden kijkers – en volgens sommige berichten vooral UPC-werknemers – hebben het WK in hdtv kunnen zien.

En wat er was te zien was soms niet om over naar huis te schrijven, geeft UPC toe. Op de website YouTube.com zijn opnamen te bewonderen die een Helmondse abonnee schoot van het duel Ghana - Italië op zijn breedbeeld-toestel met hdtv. Er vielen blokken uit het tv-beeld weg, of dat bevroor, terwijl het geluid doorliep. [edit Apple: betreffende filmpje gaat niet over UPC HDTV maar UPC Digital in het algemeen]

UPC begon vorige maand al gas terug te nemen. Marketing-directeur Erik-Jan Gelink opperde op een bijeenkomst in Hilversum dat door de media ‘hdtv is gehypet’. Gelink ontkende dat UPC het WK voetbal als breekijzer voor de nieuwe technologie had bestempeld. Het bedrijf zou een kleinschalige introductie nastreven, zoals bij alle nieuwe diensten. ‘We willen niet meteen bij Kassa zitten.’ In consumentenrubrieken was al geklaagd over de kwaliteit van hdtv.

Concurrent Essent lijkt zijn zaakjes beter voor elkaar te hebben gehad. ‘Er zijn 25 duizend kastjes voor hdtv verkocht – precies volgens planning’, zegt woordvoerder Jeroen Brouwers. ‘We zijn hartstikke tevreden.’ Toch had ook Essent startproblemen. Vlak voor het begin van het voetbalfestijn kon de producent van de hdtv-decoders, Samsung, niet aan de vraag voldoen. ‘De fabriek draaide op halve kracht, omdat Samsung de kastjes handmatig controleerde’, aldus Brouwers.

Ook de kijkers van Essent hebben nog wel wat te wensen. Het wisselen van kanaal gaat nog langzaam, geeft Brouwers toe. ‘Er zit drie seconden tussen. Gelukkig kunnen we de kastjes op afstand, via de kabel, herprogrammeren.’

UPC wijt de falende techniek onder meer aan de late beslissing van de publieke omroep om de WK-beelden in hdtv-kwaliteit door te geven. ‘We sloten ook pas vorig najaar het contract met Philips voor de levering van de decoders’, zegt Zellenrath.

Hoofdredacteur Frits Kraefft van het vakblad DigitalMovie maakt korte metten met dat argument. ‘Het is allemaal niet zo nieuw. De techniek stamt al uit de vorige eeuw.’ Wat de kabelaars wel parten heeft gespeeld, is dat de codering van de beelden op het laatste moment is gewijzigd. De beelden worden digitaal ‘ingedikt’, zodat de kabelaars meer kanalen in hdtv kunnen uitzenden. Omdat er een andere ‘afslankmethode’ werd gekozen, moesten de fabrikanten hun plannen omgooien.

Volgens Kraefft hebben de makers van televisies wel goed geboerd. In de week voor het WK lag de verkoop van platte toestellen, 200 procent hoger dan daarvoor. Dit jaar zullen er 900 duizend hdtv-tv’s worden verkocht, schat marktonderzoeker GfK – 88 procent meer dan in 2005.

Kraefft meent dat de industrie toch duidelijk hét moment heeft gemist. Volgens hem is er voor de tv-kijker voorlopig geen aanleiding meer om hdtv aan te schaffen. ‘Er is nauwelijks aanbod aan zenders. Het wachten is op het volgende grote sportevenement, zoals de Winterspelen.’

UPC wil niet zeggen of het bedrijf dan wel klaar is om hdtv op grote schaal aan te bieden. ‘We hebben wel een datum op het oog, maar die houden we nog even voor ons. Om teleurstelling te voorkomen.’

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:44:
[b]Uit de Volkskrant van maandag 10 juli 2006:
En wat er was te zien was soms niet om over naar huis te schrijven, geeft UPC toe. Op de website YouTube.com zijn opnamen te bewonderen die een Helmondse abonnee schoot van het duel Ghana - Italië op zijn breedbeeld-toestel met hdtv. Er vielen blokken uit het tv-beeld weg, of dat bevroor, terwijl het geluid doorliep. [edit Apple: betreffende filmpje gaat niet over UPC HDTV maar UPC Digital in het algemeen]
Nou sorry hoor wat een triest fragment is dat. Leer dan je mediabox aansluiten voordat je erover gaat schelden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Flake schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 23:32:
[...]

Nou sorry hoor wat een triest fragment is dat. Leer dan je mediabox aansluiten voordat je erover gaat schelden |:(
Ho ff, het kan ook een netwerkprobleem geweest zijn. Het is overduidelijk dat hij brak signaal heeft, statistisch gezien is waarschijnlijk dat hij het slecht aangesloten heeft, maar dat wil niet zeggen dat dat zeker de oorzaak is :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Ik wel. Die transportstreams van de publieke omroepen liggen heel laag, dicht bij de analoge band. Ten tijde van het WK was software 1,93 ook aanwezig. Als op de publieke omroepen een netwerkstoring is dan zal je CATV er waarschijnlijk ook uit liggen, voor de rest zijn dit duidelijke symptomen van een slecht signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo daar

van de week heb ik mijn nieuwe plasma binnen gekregen (Panasonic TH-37 PV60E) :9~ , daarvoor een standaar vissenkom gehad :o
op de vissenkom had ik al geruime tijd digitale tv van upc
maar nu op de plasma begint de tv opeens te mekkeren "geen signaal" / "zwak signaal" :'(

soms duurt dit een paar tellen en FLOEP heb ik opeens wel beeld

1) hebben andere mensen dit ook wel eens :?
2) is dit normaal (lijkt me niet) 8)7 |:(
3) wat kan ik hier aan doen :?
4) zijn er nog andere tips / tricks om het signaal / beeld te verbeteren :P :9 8)

ps de media box die ik heb is die box van thomson (die zwarte uitvoering)
Afbeeldingslocatie: http://digitalekabeltelevisie.nl/waar/img/UPC_MediaBox.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:47:
[...]

Oke iemand geweest. Eerst signaal getest. Hij vrees ervoor omdat de box op zolder staat.

Hij; 60 is het minimum... zo! 75.
Ik; Hirschmann :7

Maar goed, hij heeft een modem achter de COAX gehangen, daarna de box gereset zodat ie geforceerd de firmware installeerde en hoppa, het werktte weer. En dat terwijl ie de firmware nog onderbrak ook :P Maar gelukkig weer gefixt :)

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 13-07-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Service :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wordt er nog gewerkt aan een firmware update zodat je zelf de volgorde van de zenders kan instellen? Dit moet toch niet zo moeilijk zijn? Met muziekzenders kan het toch ook of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
TommyGun schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:19:
[...]

Oke iemand geweest. Eerst signaal getest. Hij vrees ervoor omdat de box op zolder staat.

Hij; 60 is het minimum... zo! 75.
Ik; Hirschmann :7

Maar goed, hij heeft een modem achter de COAX gehangen, daarna de box gereset zodat ie geforceerd de firmware installeerde en hoppa, het werktte weer. En dat terwijl ie de firmware nog onderbrak ook :P Maar gelukkig weer gefixt :)
Als hij met z'n SPM-22 op zolder 75 meet dan is je signaalsterkte inderdaad goed.. alleen zegt het natuurlijk helemaal niks over de ruis in het signaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:20:
hallo daar

van de week heb ik mijn nieuwe plasma binnen gekregen (Panasonic TH-37 PV60E) :9~ , daarvoor een standaar vissenkom gehad :o
op de vissenkom had ik al geruime tijd digitale tv van upc
maar nu op de plasma begint de tv opeens te mekkeren "geen signaal" / "zwak signaal" :'(

soms duurt dit een paar tellen en FLOEP heb ik opeens wel beeld

1) hebben andere mensen dit ook wel eens :?
2) is dit normaal (lijkt me niet) 8)7 |:(
3) wat kan ik hier aan doen :?
4) zijn er nog andere tips / tricks om het signaal / beeld te verbeteren :P :9 8)

ps de media box die ik heb is die box van thomson (die zwarte uitvoering)
Niemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
0900-1580.
Roelos schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 16:50:
Wordt er nog gewerkt aan een firmware update zodat je zelf de volgorde van de zenders kan instellen? Dit moet toch niet zo moeilijk zijn? Met muziekzenders kan het toch ook of zie ik het verkeerd?
Komt in de firmware die na de zomer verschijnt.

[ Voor 65% gewijzigd door yohan op 14-07-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Bigs schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 00:27:
[...]

Als hij met z'n SPM-22 op zolder 75 meet dan is je signaalsterkte inderdaad goed.. alleen zegt het natuurlijk helemaal niks over de ruis in het signaal :)
Helaas heb ik nu weer het probleem dat ik hem niet uit stand-by krijg. Al 5x de stroom eraf gehad en firmware al eens opnieuw geinstalleerd. Vroegah luktte het nog wel na een paar keer maar omg ik word moe van dat bagger apparaat. Eerst volgende keer dat ik hem uit standby heb laat ik hem ook uit standby!

Ik heb trouwens nog even wat gemeten;

Direct na het aansluiten van de box meet ik 4.4 / 4.5 watt. Dit blijft zo tijdens het knipperen van alle 3 de ledjes. Daarna gaan alle ledjes even uit en meet ik tot 10 watt. Daarna springt ie op standby en meet ik 6.4 / 6.5 watt. Of die 10 watt gebruikt wordt als ie aanstaat weet ik dus niet, omdat ik hem verder niet uit standby krijg, maar ik denk dat het aardig in de buurt komt.

Heb een Voltcraft Energy Check 3000

[ Voor 40% gewijzigd door TommyGun op 15-07-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 08:40
Wij hadden een beetje last van blokjes zodra moeders schoon had gemaakt in huis (hier kwamen wij later achter). Alle kabels vervangen (ook die upc meegeleverd had) met A kabels en speciale male-female connectors (te koop bij de elektro speciaalzaak). En nu echt perfecte kwaliteit! Zeker al 7 dagen strak beeld, mijn vader is uit het ziekenhuis en moet nog zeker een paar weken thuis zijn, dus die checkt de hele dag de televisie en hij heeft zelfs nog maar 1 of 2 keer een paar blokjes voorbij zien komen.

Voor de mensen met regelmatig blokjes, controleer of je kabels storing geven en vervang ze indien met A-kabels en storingsvrije connectors, echt de moeite waard! Alleen door de mediabox komt een bagger annaloog signaal van ned 1, 2, 3 en talpa/nick naar de tv's boven... maar dat zoek ik nog wel een keer uit. Voor de rest ben ik erg te spreken (een van de weinige?) over digitale tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsvr schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 19:10:
Wij hadden een beetje last van blokjes zodra moeders schoon had gemaakt in huis (hier kwamen wij later achter). Alle kabels vervangen (ook die upc meegeleverd had) met A kabels en speciale male-female connectors (te koop bij de elektro speciaalzaak). En nu echt perfecte kwaliteit! Zeker al 7 dagen strak beeld, mijn vader is uit het ziekenhuis en moet nog zeker een paar weken thuis zijn, dus die checkt de hele dag de televisie en hij heeft zelfs nog maar 1 of 2 keer een paar blokjes voorbij zien komen.

Voor de mensen met regelmatig blokjes, controleer of je kabels storing geven en vervang ze indien met A-kabels en storingsvrije connectors, echt de moeite waard! Alleen door de mediabox komt een bagger annaloog signaal van ned 1, 2, 3 en talpa/nick naar de tv's boven... maar dat zoek ik nog wel een keer uit. Voor de rest ben ik erg te spreken (een van de weinige?) over digitale tv.
Nou ik heb ook digitale tv (zoals de meesten hier). Ik heb gewone coax kabels van de gamma en ik heb perfect beeld. Heel soms op van die buitelandse netten blokjes. Maar verder niet. Wel vind ik dat de analoge tv (zoals de zenders 1,2,3) op de andere verdiepingen slechter is.

Timo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Laatst online: 23:34
Sinds een week of twee heb ik ook digitaleTV van UPC. Op een aantal zenders (Belgie 1 en 2, BBC 1 en 2, Arte (en alle radiozenders) had ik slecht beeld en geluid. Gebeld met UPC, en die herkenden direct dat alle kanalen die verkeerd gingen in dezelfde stream zitten. Ze raadden me aan om een nieuw kabeltje te gebruiken. Een gekocht bij de Gamma (met onstoorders) en sinds die tijd is het beeld werkelijk perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:53:
[...]

Nou ik heb ook digitale tv (zoals de meesten hier). Ik heb gewone coax kabels van de gamma en ik heb perfect beeld. Heel soms op van die buitelandse netten blokjes. Maar verder niet. Wel vind ik dat de analoge tv (zoals de zenders 1,2,3) op de andere verdiepingen slechter is.

Timo 8)
Bij ons viel het dus op dat het gebeurde als de tv kast weggehaald was, de oorzak was dan dat de verschillende coax kabels (decoder in, decoder uit, versterker in, en twee keer uit) over elkaar heen lagen, en dat gaf dus waarschijnelijk de storing. Waarschijnelijk zijn wij niet de enigste huishouden met zo'n opstelling dus wellicht dat het andere helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Thomson ( zwarte uitvoering )

Nu wil ik weten of het mogelijk is om de afstandsbediening te klonen met die van mij
Pioneer Receiver VSX 2014i, ik heb al wel wat codes en ook die van Thomson geprobeerd maar
ik krijg het niet voor elkaar 8)7 |:( 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/3979/pioneerafstandsbxz4.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/9443/upcafstandcm7.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 17:54
De UPC Digital Box en software is echt een beetje uit de prehistorie. Heel erg sloom, dat 'even geduld aub' is echt hilarisch eigenlijk. En pas hebben ze eindelijk de functie toegevoegd dat je tijdens het doorkijken van de tvgids je het televisiebeeld kan blijven zien en horen. Nu lijkt me op een gewone tv dat dit wel veels te klein is, maar aangezien ik projecteer op ruim 2 meter breed heb ik daar geen last van ;)

Maar het is zo prehistorische bediening, zo onhandig en sloom. M'n ma heeft bij haar thuis digitale tv van casema en dat is een stuk sneller en handiger om te zappen.

Maar ik ben van m'n tvkaart eraan gewend geraakt om tv op pauze te kunnen zetten en op te nemen etc. En het is jammer dat je digitale tv niet over de tvkaart kan laten doen want ik vind de bediening van MCE een stuk relaxter. Hopen dat UPC snel met een betere box komt met HDD-recorder etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 21:58:
Ik heb een Thomson ( zwarte uitvoering )

Nu wil ik weten of het mogelijk is om de afstandsbediening te klonen met die van mij
Pioneer Receiver VSX 2014i, ik heb al wel wat codes en ook die van Thomson geprobeerd maar
ik krijg het niet voor elkaar 8)7 |:( 8)7

[afbeelding]
Je remote clonen? Het is de bedoeling dat je de codes invoert van de apparatuur die je wilt bedienen, of mis ik een stukje in jouw verhaal? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsvr schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:07:
[...]

Je remote clonen? Het is de bedoeling dat je de codes invoert van de apparatuur die je wilt bedienen, of mis ik een stukje in jouw verhaal? B)
Ja dat wil ik, ik wil die van UPC in mijn remote hebben van me Pioneer Receiver VSX 2014i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Oooh, andersom dus? Je wilt met je huidige afstandsbediening de mediabox bedienen? Ik vond het al zo'n vreemde vraag. Maar daar heb ik helaas geen ervaring mee...excuses moi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 19:00:
[...]

Helaas heb ik nu weer het probleem dat ik hem niet uit stand-by krijg. Al 5x de stroom eraf gehad en firmware al eens opnieuw geinstalleerd. Vroegah luktte het nog wel na een paar keer maar omg ik word moe van dat bagger apparaat. Eerst volgende keer dat ik hem uit standby heb laat ik hem ook uit standby!
Maandag maar WEER UPC bellen, ding is met geen mogelijkheid uit standby te krijgen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
TommyGun schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:19:
[...]

Maandag maar WEER UPC bellen,
Waarom morgen niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem hier gehad, sindsdien staat ie gewoon steeds aan, ook niet uit standby te krijgen. Word gewoon een omruil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Zitten ze er zondag ja? Maar wordt lastig met monteur. Moet gewoon volle dagen werken...

Hopelijk is zaterdags dan een mogelijkheid.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 23:12:
Zelfde probleem hier gehad, sindsdien staat ie gewoon steeds aan, ook niet uit standby te krijgen. Word gewoon een omruil ;)
Ik ben dus niet de enige :(

[ Voor 33% gewijzigd door TommyGun op 16-07-2006 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoor veel mensen die de zwarte mediabox hebben, maar welke is nou de nieuwste de zwarte of de grijze? of is die zwarte voor hd??? :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Er zijn twee types mediaboxen op de markt, van Thomson en van Pace. De zwarte Thomson is de oudste mediabox in omloop, de zilveren volgde daarna, en daarna kwam er tegelijkertijd een zwarte en een zilveren mediabox van Pace op de markt. Functionaliteit van alle mediaboxen is hetzelfde, de Pace heeft alleen een andere CPU en is derhalve wat sneller met zappen enzo. De Pace heeft alleen één heel vervelend bugje dat hij niet uit de standby wilt, hiervoor moet je eerst de stroom eraf en erop zetten. Dat is een softwarebugje die in augustus opgelost gaat worden.

De HDTV box van Philips is zilverkleurig.

[ Voor 4% gewijzigd door Flake op 16-07-2006 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb volgens mij de grijze thomson. Ik heb de mediabox nu 2 a 3 weken. Kan het dan zijn dat ik de grijze thomson heb of niet... ik heb trouwens geen hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
De grijze Thomson is het meest in omloop, dus waarom zou het niet kunnen? Pace en Thomson zijn heel gemakkelijk uit elkaar te houden, bij een Pace zitten de knoppen links en heeft ie een vierpuntsdruktoets, de Thomson heeft de knop rechts zitten.

[ Voor 55% gewijzigd door Flake op 16-07-2006 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is een softwarebugje die in augustus opgelost gaat worden.
Ahum... kun je met *zekerheid* beloven dat die update in augustus komt :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

dion_b schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:29:
[...]

Ahum... kun je met *zekerheid* beloven dat die update in augustus komt :?
Dat kan niemand denk ik. UPC zelf heeft wel aangegeven dat er een update komt in augustus. Maargoed dat kan altijd uitgesteld worden.

Alhoewel het de laatste keer met de 1.93 gewoon netjes op tijd was. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over de verschillende decoders en firmware;

Als voorbeeld, ik zag verder terug iemand wat zeggen over een firmware update na de zomer die ervoor zal zorgen dat je je zenders zelf kan indelen.

Geldt zoiets dan voor alle types mediabox?
Dus voor thomson, pace, philips hdtv, hd recorder straks?

Korter gezegd, als er een nieuwe functionaliteit komt, geldt dit dan voor alle mediaboxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
schnumi schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:21:
Alhoewel het de laatste keer met de 1.93 gewoon netjes op tijd was. :)
Nee, 1.93 is een aantal keren uitgesteld. Maar goed, beter te laat een goeie update dan op tijd een halfbakken update uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Pace heeft alleen één heel vervelend bugje dat hij niet uit de standby wilt
Ik heb de Pace een maand of 2 en nog nergens last van gehad, prima ding. Ik haal 'm uit
standby door een zender te kiezen, bijv. knopje "2" indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 15:47:
[...]

Ik heb de Pace een maand of 2 en nog nergens last van gehad, prima ding. Ik haal 'm uit
standby door een zender te kiezen, bijv. knopje "2" indrukken.
Ik heb het opgegeven na 400x proberen. Rammelbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk artikel over UPC/HDTV;

http://www.satplaza.com/wordpres/?p=1256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:55:
[...]

Ik heb het opgegeven na 400x proberen. Rammelbak
Vandaag maar eens gebeld.

Hoop standaard vragen; bekabeling wel goed? Werkt internet goed? Al dit en dat geprobeerd. Natuurlijk heb ik dat al geprobeerd. Meteen eens gezegd dat ik gelezen had op 'n' forum dat dit een bekend probleem is / zou zijn met de PACE box. Volgens hun is daar niks van bekend dus niet verder over in gegaan natuurlijk.

Trouwens nog even gehad over mijn tevredenheid van digitale tv / de box. Zodoende kwamen we op het punt "zender volgorde" en ze zijn bezig met een nieuwe box met HDD + nog een haffel functies waarmee je wel de zender volgorde kunt instellen. Hadden ze dan niet beter met de huidige kunnen wachten of heeft de man het gewoon over HDTV? :P

Maar goed, klote genoeg moet het doordeweeks gebeuren dus maandag ochtend komt een monteur. M'n zusje laat 'm wel binnen en dan belt ie mij maar mobiel want ik moet gewoon werken. Al neem ik aan dat ze wel weten waarom ze komen :P

[ Voor 31% gewijzigd door TommyGun op 19-07-2006 18:37 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.