Fuji FinePix S9500: Deeltje 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.922 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het over Funprice, dat ze daar een lekker prijsje hadden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Hier ergens in de buurt kost hij 700€ :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
marktplaats geen optie voor je camera? zag er al 1 voor 350 en 450 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Vooral de lokale boertjes hebben weleens prijzen op camera's waar je echt U tegen zegt.
D50 kit voor 750 euro, dat kan toch echt niet hoor. Voor 580 heb je hem ook wel.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen: ik ben Yvonne en nieuw hier.
Ik ben sinds begin van dit jaar de trotse bezitter van een FinePix S9500. :)
Echter, een week of 3 geleden functioneerde de commando-knop helemaal niet meer.
Het was me al wel eerder opgevallen, dat hij af en toe haperde bij het bekijken van de gemaakte foto's. Maar toen reageerde geen enkel functie meer.

Nu is mijn vraag, of jullie dit probleem kennen. En of dit probleem naar tevredenheid is opgelost.
Mijn toestel is door de leverancier opgestuurt. Hebben jullie ervaring hoe lang je dan het toestel gemiddeld kwijt bent. (Nu inmiddels 3 weken)
Ik baal vreselijk :'( : heb ik eindelijk een goed toestel kunnen kopen, en ben er mee aan het expirimenteren en leren, en maak inmiddels er beste leuke foto's mee, is hij stuk na een half jaar .............

Graag zou ik jullie ervaringen in dit soort gevallen horen.

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Het is een bekend probleem. Ten minste 2 personen (incl ondergetekende) hebben er al last van gehad. Het duurt ongeveer 5-6 weken. Volgens mij is dit het enige zwakke punt van de camera bij doorsnee gebruik. Fuji zal hier ongetwijfeld van weten en het onderdeel aangepast hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door pvdplanet op 10-08-2006 17:03 ]

Verwijderd

Beste forum gebruikers ,dierbare S9500 eigenaars,

Sinds kort na veel twijfel toch gekozen voor de S9500 ,budget en de toestelmogenlijkheden plus aangename reviews hebben die keuze bepaald .
Als je van een kleine Nikon 4600 naar dit toestel overgaat heb je een hele boeiende ontdekkingsperiode te overbruggen ,veel leren door veel te oefenen met de nodige misstappen .Daar foto's momentopnamen zijn heb je dus maar 1 moment om dat bepaalde beeld te schieten , kom je thuis en heb je de verkeerde instelling gebruikt , breekt je hart dus letterlijk omdat je HET moment verprutst hebt .

Ik wil de camera dan ook onder de knie hebben voor ik op reis vertrek ,nu is er 1 bepaalde plaats waar ik graag wat foto's wil schieten waar ik niet veel tijd zal hebben omdat je slechts 1 uur op de locatie bent en die tijd dan ook moet delen met andere toeristen , die ook graag dezelfde plaats willen fotografen .

Vandaar mijn vraag of jullie enkele S9500 tips kunnen geven om een zo mooi mogelijk resultaat te bekomen en hopelijk bij terugkeer mijn foto's hier trots kan tonen ? Wat dan mede dankzij jullie hulp zou zijn.

Als jullie in google afbeeldingen "antilope canyon" intypen zien jullie de plaats , een grot in Page , Arizona .

Ik ben er al uit best een statief te gebruiken , dacht de isowaarden laag te houden ,toch minimum 200
sluitertijd 1/60? P stand ?uv filter wel of niet?

Jullie expertise is welkom ,

In tegenstelling tot de mooie foto's die hier vaak te zien zijn ,zoek ik even uit hoe je hier foto's post dan laat ik jullie alvast eens zien hoe het niet moet...lol

Alvast bedankt ,

Groeten,

Olivier

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Een wijze fotograaf zei ooit: "een foto is nooit mislukt, immers je hebt weer geleerd hoe het niet, helaas wil je ook wel eens weten hoe het wel moet."

ofzoiets :D

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Rukiddinme

Om te beginnen, kun je veel foto,s in stappen nemen.
Dus dezelfde foto 4a5 keer maken, met andere instellingen(zo kan je zien welke foto er gelukt is en welke niet
Moet je wel genoeg geheugen hebben, en werkt niet met een actie foto. :P

Hier nog wat leeswerk:

http://home.hetnet.nl/~zeylmaker/basis1/basis.htm

Ik neem op vakantie altijd me laptop mee, kan ik ff spieken hoe ze er uitzien.
En er kan 80 Gig op 8)

[ Voor 15% gewijzigd door pvr op 10-08-2006 23:27 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30
Valor schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:44:
Nou aangezien ik ook TS ben begin ik ook maar

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor meer zie -> http://www.valor.nl/tweakers/23april2006/
Ik weet dat ik het eigenlijk niet in een camera Topic mag vragen maar doe het toch

Ik heb een nieuwe digitale camera het meeste maak ik foto's met uitgaan enz.. maar vind z'n kader om je foto's met je naam of adres met wat foto gegevens wel errug vers. Hoe kan je dit maken ? Is daar een programma voor?

Sorry dat ik het toch heb gevraagt.

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:09:
Beste forum gebruikers ,dierbare S9500 eigenaars,
....
Hij kwam me al bekend voor!

Mijn tips:
-zet voordat je de camera uitzet alles weer op neutraal
-koop een boek bij de witte boekhandel over fotografie
-lees de link door
-neem een statief mee en werk met een AB/ draadontspanner
-werk met brackets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvdplanet schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:01:
Het is een bekend probleem. Ten minste 2 personen (incl ondergetekende) hebben er al last van gehad. Het duurt ongeveer 5-6 weken. Volgens mij is dit het enige zwakke punt van de camera bij doorsnee gebruik. Fuji zal hier ongetwijfeld van weten en het onderdeel aangepast hebben.
Maar is het bij jullie naar tevredenheid opgelost en hebben jullie er daarna geen problemen meer mee gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D1ON
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05-2024

D1ON

4x4Fotos.nl

binnenkort ook een s9500 aanschaffen, :) me s5500 is in de vakantie van vorige week uit me handen gevlogen toen ik met 80 tegen een vrachtwagen klapte

waar het ijs gesmolten is is geen ijs meer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 08:22

Valor

yummie spam

Topicstarter
VerkerkSander schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 23:30:
[...]

Ik weet dat ik het eigenlijk niet in een camera Topic mag vragen maar doe het toch

Ik heb een nieuwe digitale camera het meeste maak ik foto's met uitgaan enz.. maar vind z'n kader om je foto's met je naam of adres met wat foto gegevens wel errug vers. Hoe kan je dit maken ? Is daar een programma voor?

Sorry dat ik het toch heb gevraagt.
Ik heb dit gemaakt met irfanview http://www.irfanview.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D1ON schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:05:
binnenkort ook een s9500 aanschaffen, :) me s5500 is in de vakantie van vorige week uit me handen gevlogen toen ik met 80 tegen een vrachtwagen klapte
Nieuwe wet: alleen handsfree fotograferen achter het stuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:28:
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen: ik ben Yvonne en nieuw hier.
Ik ben sinds begin van dit jaar de trotse bezitter van een FinePix S9500. :)
Echter, een week of 3 geleden functioneerde de commando-knop helemaal niet meer.
Het was me al wel eerder opgevallen, dat hij af en toe haperde bij het bekijken van de gemaakte foto's. Maar toen reageerde geen enkel functie meer.

Nu is mijn vraag, of jullie dit probleem kennen. En of dit probleem naar tevredenheid is opgelost.
Mijn toestel is door de leverancier opgestuurt. Hebben jullie ervaring hoe lang je dan het toestel gemiddeld kwijt bent. (Nu inmiddels 3 weken)
Ik baal vreselijk :'( : heb ik eindelijk een goed toestel kunnen kopen, en ben er mee aan het expirimenteren en leren, en maak inmiddels er beste leuke foto's mee, is hij stuk na een half jaar .............

Graag zou ik jullie ervaringen in dit soort gevallen horen.
He Yvonne R,

Ik heb hier ook last van gehad, wat Fuji zal doen is het complete bord vervangen waar de CommandDial op zit dus dan werkt alles gewoon weer naar behoren. 1 groot nadeel is dat je een geduldig mens moet zijn bij Fuji.

Sterkte ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
Zo we kunnen nog iemand aan het lijstje toevoegen van trotse bezitter van een

Fuji s9500 Metz 36 C2 Combo :P *O*

Hij is net binnen gekomen. Zo leuk he die speeltjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren even uit de losse hand foto genomen bij ons vanaf de dijk kijkt richting het ijsselmeer begin steeds meer onder de indruk te komen van deze camera. wat en prachtig ding

Afbeeldingslocatie: http://www.onweer-online.nl/mkportal/modules/coppermine/albums/userpics/10001/11%20augustus%202006%20013.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Soulmaster, leuke foto :), maar het contrast mis ik wel een beetje in je foto. Het is nu een beetje zonder onderwerp. Je ogen worden niet ergens heen getrokken, omdat het heiig weer is waarschijnlijk
Trouwens de melding: "Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt." is niet voor niets.
Volgende keer je foto gewoon netjes 600 pixels breed graag :)

[ Voor 8% gewijzigd door Nomad op 12-08-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ging mij juist om de bewolking en dan in het wat lichtere gedeelte de boot. en heiig ? nee dat was het bepaald niet eerder noodweer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Oke misschien niet heiig, maar je verlist behoorlijk details in de verte. Dus er zat veel vocht in de lucht, onweer ziet er ook wel aannemelijk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje he. Is er eigenlijk een screen protector voor het lcd scherm van de S9500 verkrijgbaar? En zo ja waar en voor hoeveel? Alvast bedankt. En wat gaan er nou eigenlijk voor memory kaarten in? CF of XD, of allebei? En er gaan 2 memory kaarten tegelijk in? Moeten dat dan 2 dezelfde zijn of mogen dat 2 anderen zijn, of hoe gaat dat precies?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
ik weet alleen op marktplaats van die zogenaamde klepjes die je voor je scherm kan plaatsen

zoek maar onder de naam fuji s9500, zal er ongetwijfeld nog tussen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:59:
Vraagje he. Is er eigenlijk een screen protector voor het lcd scherm van de S9500 verkrijgbaar? En zo ja waar en voor hoeveel? Alvast bedankt. En wat gaan er nou eigenlijk voor memory kaarten in? CF of XD, of allebei? En er gaan 2 memory kaarten tegelijk in? Moeten dat dan 2 dezelfde zijn of mogen dat 2 anderen zijn, of hoe gaat dat precies?
ik heb 2 verschillende kaarten in mijn camera. 1 x 8gb zodat je ook af en toe eens een leuk filmpje kan maken en 1 van 1gb ( de kleine ) . totaal kan ik in high res een 1600 foto's maken :) en in raw nog altijd een paar honderd :) dus ik ben blij met mijn kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overal in de media foto's van de Dance Parade, dus ik kan hier niet achterblijven. Toen ik foto's nam was het erg donker en het regende flink. Om niet al te veel bewegingsonscherpte te krijgen ivm de rijdende wagens en dansende deelnemers, heb ik alles op 800 ISO gefotografeerd.

Het resultaat vond ik meevallen: de foto's zijn niet zo scherp en gedetailleerd al bij ISO 200, maar de ruis valt me erg mee.

Vanwege het sombere weer heb ik de meeste foto's wat moeten 'enhancen', ik werk met ACDSee. De eerste foto is niet bewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.stoomkraan.nl/Fuji9500/DSCF0765.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.stoomkraan.nl/Fuji9500/DSCF0800.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.stoomkraan.nl/Fuji9500/DSCF0811.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik binnenkort de Fujifilm Finepix S9500 ga kopen zoek ik een tas. Welke tas is hier geschikt voor? En hoeveel kost ie en waar is ie te koop? Bedankt alvast .

Is de Lowepro Edit 120 wat voor mij? Kan daar een Fuji Finepix S9500+usb kabel+oplader+zonnekap+batterijen en overige spullen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 20:42

hstoker

Yatta!

Valor schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 14:20:
Zo we kunnen nog iemand aan het lijstje toevoegen van trotse bezitter van een

Fuji s9500 Metz 36 C2 Combo :P *O*

Hij is net binnen gekomen. Zo leuk he die speeltjes :P
Ik heb ook zo een Metz 36C2, als ik deze aanzet krijg ik een hele hoge pieptoon. Deze is niet erg vervelend, maar welk merkbaar aanwezig. Is dit normaal?

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:16:
Omdat ik binnenkort de Fujifilm Finepix S9500 ga kopen zoek ik een tas. Welke tas is hier geschikt voor? En hoeveel kost ie en waar is ie te koop? Bedankt alvast .

Is de Lowepro Edit 120 wat voor mij? Kan daar een Fuji Finepix S9500+usb kabel+oplader+zonnekap+batterijen en overige spullen in?
Ik heb voor 40 euro een Lowepro EX 1400 gehaald, kun je lader+kabels+cam+flitser inproppen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
hstoker schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:29:
[...]

Ik heb ook zo een Metz 36C2, als ik deze aanzet krijg ik een hele hoge pieptoon. Deze is niet erg vervelend, maar welk merkbaar aanwezig. Is dit normaal?
Ja bij het laden van de flitser is normaal dat je een hoge piep toon hoort. Dat doen alle flitser eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een fototas omdat ik binnenkort de Fujifilm Finepix S9500 ga kopen.

Mijn eisen:

Niet al te duur.
Het liefst een schoudertas.
Niet te groot.

Wat moet erin:

Fujifilm Finepix S9500.
Usb kabel.
Batterijen oplader.
Batterijen.
Memory sticks.
Zonnekap.
En eventueel nog andere prut.

Welke tas raden jullie mij aan?

Bedankt alvast.

Oeps dit moest in het Fototas topic.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:27:
Ik zoek een fototas omdat ik binnenkort de Fujifilm Finepix S9500 ga kopen.

Mijn eisen:

Niet al te duur.
Het liefst een schoudertas.
Niet te groot.

Wat moet erin:

Fujifilm Finepix S9500.
Usb kabel.
Batterijen oplader.
Batterijen.
Memory sticks.
Zonnekap.
En eventueel nog andere prut.

Welke tas raden jullie mij aan?

Bedankt alvast.

Oeps dit moest in het Fototas topic.
Ik ben persoonlijk fan van Lowepro. Erg goede kwaliteit en veel ruimte door handige vakjes! Voordeel is dat je vaak zelf de indeling van de tas kan aanpassen.

Lowepro NOVA 2 AW
http://www.lowepro.com/Pr...allWeather/Nova_2_AW.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Paar pics van de Streetparade in Zürich:

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/street1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/street8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/street13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D1ON
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05-2024

D1ON

4x4Fotos.nl

vandaag me s9500 binnen, hieronder een aantal foto's :)

Afbeeldingslocatie: http://www.413power.nl/fotobase/fotografie/s9500/eerste%20fotos/DSCF4686-border.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.413power.nl/fotobase/fotografie/s9500/eerste%20fotos/Untitled-3-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.413power.nl/fotobase/fotografie/s9500/eerste%20fotos/DSCF4705-border.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.413power.nl/fotobase/fotografie/s9500/eerste%20fotos/Untitled-1-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.413power.nl/fotobase/fotografie/s9500/eerste%20fotos/DSCF4723-border.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.413power.nl/fotobase/fotografie/s9500/eerste%20fotos/DSCF4698-border.JPG

[ Voor 17% gewijzigd door D1ON op 15-08-2006 20:40 ]

waar het ijs gesmolten is is geen ijs meer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kost een middagje om beide delen over deze camera te lezen maar dat was wel de moeite waard!
Ik heb die camera ook al een tijdje nu maar altijd alles op auto gehad. Na vandaag zal dat zeker gaan veranderen aangezien ik een berg handige tips heb kunnen lezen. Met name mr. vdplanet heeft me laten zien dat je er heel erg mooie foto's mee kunt maken. Complimenten voor de foto's. Ik was zondag op reggea sundance in eindhoven met het idee mooie foto's te kunnen gaan maken. Nadat ik vandaag alles gelezen heb ben ik nu blij dat de batterijen leeg waren |:( omdat ik nu weet dat ik veel en veel mooiere foto's had kunnen maken. Ik was toch al best onder de indruk van de foto's die hij maakt op auto maar vanmiddag zag ik toch dat het ook heel anders kan. Bedankt daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jullie zeggen allemaal: heb de S9500 'binnen' gekregen, kopen jullie hem op internet? Hoe gaat dat dan met de garantie enzo? Is dat wel betrouwbaar en mis je dan de After Sales Service van Fuji niet (wat is de After Sales Service eigenlijk, ik heb erover gelezen maar weet niet precies wat het inhoud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
ik heb hem gewoon vorig jaar in de fotozaak gehaald toen ze nog 599 euro waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag wezen kijken op de bouleveard in Vlissingen bij Rescue Vlissingen. Gelijk wat dingen proberen na gisteren de hele dag gelezen te hebben. Ze komen er nog niet zo uit zoals ik ze wil maar daar zal op geoefend moeten worden. Deze vond ik zelf wel aardig, zo uit de camera met alleen een resize. Jammer dat hij hier onscherp lijkt. Ook bedankt voor de tip voor Bordermaker, maakt het gelijk af. Ik ga nog maar meer oefenen en zal nog wel meer laten zien en zeuren om info :)
Deze foto heb ik genomen in de P stand. ISO 200. Chrome. Heb bij deze foto ook niet aan de commandoknop gedraaid om dat anders in te stellen. Iemand opbouwende kritiek?

Afbeeldingslocatie: http://tkfiles.storage.msn.com/x1pbglk-vqL4BtDbepI7xTsQnQMeJbH5bFOcfmaKcvRRCv-dFZvH_pzZ5HDzdNI56Jb_4bXBKEmKqMYPDYBm43LxmV1yxRNmo8gFfLEDIkZ7Eh5mxeXLM4-kV6_u3LCsI_2JJ3xrwtFZZwEpmYccg3oig

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de Fujifilm Finepix S9500 kopen bij Progress in Hengelo (€470 incl. 128mb CF kaart).

En ik wou als extra accesoires een CF memory kaart van 1gb, lcd beschermer (van die soort stickers) en een foto tas erbij kopen, of raden jullie mij aan nog iets anders erbij te kopen?

Maar nog maar weer een vraag over die memory kaarten, want het is me nog niet duidelijk.

Er kunnen 2 memory kaarten in de Fuji S9500 toch?. Kan er 1 XD en 1 CF, of kunnen er ook 2 XD's kaartjes of 2 CF's kaartjes in?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee er kan 1 XD en 1 CF in, tegelijk maar niet tegelijk te gebruiken.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt, duidelijkheid _/-\o_ .

Ennuh, nog een vraagje wélke kaart gebruikt de camera dan? De CF kaart of de XD kaart?

Wat is het verschil tussen deze:

http://www.kamera-express...=showproduct&product=2631

en deze memory kaart:

http://www.kamera-express...=showproduct&product=2637

?

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Je kiest zelf welke hij moet gebruiken. Je kan er dus 2 tegelijk instoppen, maar niet van hetzelfde type tegelijk.

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Zo, gisteren terug van Cyprus... weer mooi plaatjes kunnen schieten daar. Heb wat meer in de S-mode geschoten met langere belichtingstijden (geen flits).

Dit vind ik wel een fijne plaat.

Basis: belichtingsmode: Average / witbalans: Auto / Chrome-stand + HSS + S-AF (met UV-filter)
S-mode / ISO 400 / F2,8 / 1/6 sec.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.dirkx/S9500/cyprus_boulevard.jpg

ps: Tafel gebruikt als stabiele ondergrond.

Verwijderd

Zonet de Fuji Finepix S9500 besteld voor €470 en er zit ook nog een gratis 128mb CF kaartje bij :).

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 20:55

Arno

PF5A

Ik ben me nu al een tijdje aan het orrienteren met mijn S9500 en het valt me op dat ik niet altijd voldoende licht kan pakken voor mijn foto's met de ingebouwde flitser.

Wie heeft er ervaringen met externe flitsers voor de S9500? Ik weet dat het geen intelligente flitser kan zijn, omdat de S9500 dat simpelweg niet aankan :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• pvdplanet
Je hebt meer aan een intelligente gebruiker dan aan een intelligente flitser ;)
Maar goed, voor 60 Euro heb je een Metz 36C2 die een flinke bak licht geeft...

• Arno

Arno

PF5A

Ik was inderdaad al bij Metz aan het kijken en had deze op het oog:

Afbeeldingslocatie: http://www.metz.de/images/produkte/gross/431.jpg

Ik weet niet of jij (of iemand anders) daar ervaring mee heeft? Ik vind het een nette flitser ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Zonder te kijken wat ie kost, kijk ook eens naar de Metz 54 MZ4. Deze flitser heeft veel meer functies aan boord, kan de kop ook zijwaarts draaien en het allerbelangrijkste ......... tromgeroffel....... je kunt het voetje vervangen als je een nieuwe camera koopt, waardoor je je flitser mee kan nemen naar een ander merk of de functionaliteit kunt opwaarderen.

• Arno

Arno

PF5A

Ik denk dat de 54 MZ4 wel een beetje overkill is :P

En als ik naar een andere camera ga, wordt het toch een DSLR en dan gelijk een met ondersteuning voor een intelligente flitser (*droomt*) ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Arno op 17-08-2006 19:43 ]

Jeremy Clarkson

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Arno schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:41:

En als ik naar een andere camera ga, wordt het toch een DSLR en dan gelijk een met ondersteuning voor een intelligente flitser (*droomt*) ;)
Mja, dan zou je deze flits dus mee kunnen nemen. Maar mij persoonlijk is een investering van 200 euro extra in functionaliteit die je wellicht pas over jaren gaat gebruiken idd wel tamelijk overkill.

Vraag me wel af hoe je nu eigenlijk te werk gaat met zo'n cam/flits combinatie die niet echt communiceert over belichting etc. Is dat gewoon een kwestie van flits op auto en dan op de cam handmatig corrigeren om de belichting goed te krijgen, of alles handmatig gaan zitten pielen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Arno schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:41:

Zoals ik al zei heb ik niet naar de prijs gekeken. Maar als het prijsverschil zoals Orion dat aangeeft 200 euro bedraagt dan denk ik inderdaad dat het overkill is ja. Verder is het natuurlijk een prima flitsertje (ook de goedkope dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Nu ben ik alleen benieuwd of die Metz 36C2 direct op de S9500 past :P

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Benieuwd? Er zijn hier al zeker 10 personen die die combinatie gebruiken... (waaronder ikzelf). Werkt prima hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Okay, dank je :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Wat zijn nou de voor- en nadelen tussen deze camera en bijvoorbeeld de Nikon D50? Ik zit te twijfelen om een dSLR camera te halen of toch voor deze finepix te gaan die er net tegenaan zit. Ik heb geen enkele ervaring met dSLR dus ben bang dat het misschien iets te ingewikkeld zal zijn.

Ik zie hier echter ook prachtige foto's staan, die in mijn ogen niet voor een dSLR camera onderdoen. Vandaar dus ook mijn vraag. Zijn de foto's in dit topic overigens allemaal handmatig gemaakt of heeft de camera ook al verschillende presets? In hoeverre is dit beide mogelijk? Hoe gebruikersvriendelijk is de camera voor een 'newbie'? (natuurlijk wel ervaring met normale compactcamera's)

Ten slotte ben ik altijd erg onder de indruk van bijvoorbeeld portretfoto's gemaakt met een dSLR waarbij de achtergrond zo mooi geblurred is. Kan dat met deze camera ook? En heb je voor deze ook verschillende lensen en accessoires, of is alleen de 'body' voldoende?

Ik ga in oktober naar Curacao, dus ben vooral van plan om daar hele mooie plaatjes te gaan schieten :+

[ Voor 9% gewijzigd door .GoO op 18-08-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke batterijen zijn het beste voor deze camera? Ik heb al 4 oplaadbare NiMH 2300 mAh batterijen (eigen merk Combi) inclusief oplader die alle NiMH oplaadbare batterijen laad, dus ik hoef geen oplader erbij. Maar ik wou nog wat reserve batterijen erbij, aangezien er 4 ingaan, en als de 4 Combi batterijen leeg zijn zit ik zonder.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
Ik heb gewoon de goedkoopste oplaadbare 2600 mAh batterijen van de MediaMarkt en ik kan echt makelijk 1 GB volschieten met 1 setje waarvan ik dan toender tijd nog wel +/- 40% flitste met die interne flitser. Gebruik onder tussen externe flitser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valor schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:18:
[...]

He Yvonne R,

Ik heb hier ook last van gehad, wat Fuji zal doen is het complete bord vervangen waar de CommandDial op zit dus dan werkt alles gewoon weer naar behoren. 1 groot nadeel is dat je een geduldig mens moet zijn bij Fuji.

Sterkte ermee
Ik gisteren hardstikke blij, ik heb mijn camera terug gekregen, de tijd dat het geduurd heeft, is me eigenlijk dus meegevallen: even meer dan 4 weken.

Alleen, nu vraag ik me wel af, of ditzelfde euvel weer gaat gebeuren na ongeveer 1000 opnamen ?
( Ik had er 1125 gemaakt, dus dat klopt aardig). Heeft iemand daar al ervaring mee, na de reparatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Zonde dat deze camera geen accu heeft en geen SD ondersteund, anders was het een serieuze optie geweest. Ik vind het batterijen sjouwen en omwisselen gewoon helemaal niks :( (ik weet dat sommigen het een voordeel vinden, maar ik dus absoluut niet)

Is er geen accu van derden beschikbaar oid als oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Batterijen omwisselen? Schiet met gemak 600-800 foto's op een setje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat voor batterijen heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
GP 2500 voor de camera en Hama 2400 voor de flitser. Accu's zijn onhandig, duur en onbetrouwbaar. Een setje AA's is altijd wel te regelen in noodgeval. Zo niet, dan wissel ik de batterijen van de camera gewoon met die van de flitser en dan doen beide apparaten het weer :)

Foto's Decibel Outdoor van gisteren (klikbare thumbs):

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel3.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel5.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel7.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel9.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel11.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel13.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel15.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel17.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel19.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel6.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ydecibel21.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door pvdplanet op 20-08-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

pvdplanet: waarom kun je er op klikken? De versie die je krijgt wanneer je er op klikt is niet groter, das toch de bedoeling ervan?
om absoluut onverklaarbare redenen zie ik nu wel een grotere versie wanneer ik er op klik, dit was eerst niet het geval. Nu iig wel goed :/

Je stijl is inderdaad ondertussen wel herkenbaar door de kleuren en compositie.
:)

[ Voor 25% gewijzigd door Nomad op 20-08-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
nomad85 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:29:
pvdplanet: waarom kun je er op klikken? De versie die je krijgt wanneer je er op klikt is niet groter, das toch de bedoeling ervan?
om absoluut onverklaarbare redenen zie ik nu wel een grotere versie wanneer ik er op klik, dit was eerst niet het geval. Nu iig wel goed :/

Je stijl is inderdaad ondertussen wel herkenbaar door de kleuren en compositie.
:)
Klein foutje ;) De camera kan overigens redelijk goed tegen regen, de flitser sloeg echter op hol. Effe drogen op de pc monitor en alles werkt weer als vanouds. Overigens, van de andere S9500 (m'n oude camera) begint de AF-assist te haperen. Hij knippert ipv een vaste bundel licht af te geven. Er zit gelukkig nog een paar weken garantie op :)

De foto's van de tweede S9500 (zelfde settings, andere fotograaf)
Zoek de verschillen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ysdecibel1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ysdecibel2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ysdecibel3.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ysdecibel4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ysdecibel5.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ysdecibel6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ysdecibel7.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ysdecibel8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ysdecibel9.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/ysdecibel10.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door pvdplanet op 20-08-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste PVDPLANET ,

Kan je me even je instelling van de eerste twee foto's meedelen, de 2 foto's waar de wolkenformatie's op te zien zijn ...
Gebruik je daar enkel die chrome stand of een polarisatie filter(of heb ik ergens gelezen dat jij die niet gebruikt ?)

alvast bedankt voor je reactie ,

Groeten,

Oliver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Iso 200, chrome, multimeeting, overhangende regenbui :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Maar er is dus geen third-party accu ofzo op de markt? Want dan ben ik bang dat deze camera voor mij af valt. Ik snap dat jullie me het liefst een S9500 'aansmeren' :+, maar is er een andere camera die zich kan meten met de S9500 en die wel over een accu beschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Ik zie het probleem echt niet. Leg me eens uit waarom een camera van dit formaat een batterypack zou moeten hebben? Accu's hebben geen enkel voordeel, niet in prestaties en ook niet in gewicht. Daarnaast krijg je bij elke set (reserve)batterijen een plastic hoesje om ze mee te kunnen nemen. Trouwens, accu's zijn meestal ook maar 4 batterijen met een plastic laagje eromheen. Alleen zo'n batterypack kun je niet op elke hoek van de straat vinden, AA's wel.

Tja de enige 'vergelijkbare' camera is de Sony R1. Maar die is veel te duur (730 Euro), een stuk zwaarder (998 gram) en heeft minder bereik (5x zoom)

[ Voor 13% gewijzigd door pvdplanet op 20-08-2006 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Laatst online: 13-09 15:37
Als vergelijkbare camera zeg ik de Panasonoc lumix DMZ-FZ50.
Echter niet uit ervaring de camera is nog niet te koop in nederland, komende maand misschien, hij werd mij aangeraden door een fotozaak toen ik er kwam voor advies over de vervanging van mijn s5500.

Over de Panasonoc lumix DMZ-FZ50 loopt al een draaitje namelijk: Panasonic FZ50: 10MP, 12x zoom

Wat denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Voordeel: veel zoom en scherpe foto's
Nadeel: alleen bij daglicht te gebruiken (ruis zelfs op lage iso-waarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Er zit niet veel beters tussen de S9500 en een instap dSLR, maar laten we niet weer die kant uitgaan met de discussie. 8)7

De foto's laten de potentie van de cam al zien... en het talent van pvdplanet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Zeker prachtige foto's die mvdplanet maakt.. Maar is het nu zeer ingewikkeld om die foto's zo mooi te krijgen? Het is in ieder geval duidelijk dat hij geen newbie meer is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Wat is moeilijk. Je moet veel oefenen. Met de juiste instellingen voor de betreffende situatie (moet je beetje feeling mee krijgen) en een fotografisch oog kun je hele mooie platen maken.

Met de S9500 kun je vrijwel alle situaties aan en dus ben je zelf de beperkende factor en zul je je er in moeten verdiepen. Er zijn verschillende soorten fotografie en elk gebied heeft z'n eigen moeilijkheden en mogelijkheden.

Het zou leuk zijn dat wat meer mensen een bepaalde 'moeilijkere' foto zouden (proberen te) maken en met EXIF die hier zouden posten, zodat mensen wat meer kunnen leren over instellingen of hulp kunnen bieden. Helaas ben ik zelf niet zo'n actieve fotograaf, maar af en toe probeer ik 'n bijzondere foto te posten met instellingen erbij.

Oja, voor partyfotografie zoals pvdplanet doet (en als dat ook je ding is), is een externe flitser eigenlijk wel een must.

[ Voor 8% gewijzigd door dutch79 op 21-08-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 18:50

MF

Take a Seat

sdirkx schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:15:
Oja, voor partyfotografie zoals pvdplanet doet (en als dat ook je ding is), is een externe flitser eigenlijk wel een must.
Domme vraag maybe, maar flits je dan ook overdag (op b.v. outdoor feesten zoals hierboven) of alleen als het donker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Als je een schaduwpartij hebt of tegenlicht hebt zul je wel moeten invulflitsen, anders is het contrast tussen de zon- en de schaduwpartij te groot en verlies je informatie/beeld (forse onder- of overbelichte stukken).

Op de flitserkop heb je dan ook nog een omni-bounce-kapje nodig om het licht zachter te maken (helpt ook tegen rode ogen), als je binnen niet via het witte plafond kunt flitsen. Heb hier in de praktijk nog steeds niet heel veel mee kunnen oefenen, maar de resultaten zijn zoveel beter als met je zwakke interne flitsertje! Kan nog wel een keer een paar voorbeeldpics laten zien als er behoefte aan is.

[ Voor 48% gewijzigd door dutch79 op 21-08-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Partyfotografie is toch wel een vak apart omdat in tegenstelling tot het fotograferen van landschappen, macro's, portretten of sportwedstrijden (om maar wat te noemen) de omstandigheden steeds sterk veranderen. Het is daarom een must je camera goed te kennen, met name hoe deze reageert in de gegeven situatie. Groot voordeel t.o.v. een DSLR is de mogelijkheid 'live' op je scherm/EVF te zien hoe de foto gaat worden en hoe bepaalde settings het resultaat beinvloeden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Een dSLR (bijv. de Nikon D50) heeft toch ook een schermpje waarop dat gewoon kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Bij een DSLR dient het scherm alleen om genomen foto's weer te geven. Veranderingen in settings zijn pas zichtbaar nadat de foto genomen is. Bij de S9500 zie je veranderingen in EV, witbalans en lichtmeeting daarentegen 'live' in beeld.

Een Nikon D50 LCD is niet als zoeker te gebruiken, het is nu eenmaal een spiegelreflexcamera. Met zo'n klapscherm zoals op de S9500 is het dus ideaal 'mikken' vanuit moeilijke hoeken (boven hoofd, vanaf de grond, vlak boven een bepaald object) terwijl bij een DSLR het min of meer een gok blijft of alles op de foto staat.

[ Voor 19% gewijzigd door pvdplanet op 21-08-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Een Nikon D50 LCD is niet als zoeker te gebruiken, het is nu eenmaal een spiegelreflexcamera. Met zo'n klapscherm zoals op de S9500 is het dus ideaal 'mikken' vanuit moeilijke hoeken (boven hoofd, vanaf de grond, vlak boven een bepaald object) terwijl bij een DSLR het min of meer een gok blijft of alles op de foto staat.
En dat is ook naar mijn mening wel het grootste voordeel dat je hebt boven elke andere digitale spiegelreflex. Extreem laag of hoog standpunt met het kantelbare schermpje maken dat mogelijk. Werkt echt zoooo fijn.8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Even tussendoor (niet specifiek voor de S9500, maar wel mee geschoten uiteraard):

Een gevalletje van tonvorming (barrel distortion) bij 28 mm. Kan leuke effecten geven (fish-eye), maar in dit geval ongewenst, en kan dus in Photoshop gecorrigeerd worden.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.dirkx/S9500/barrel_distortion_28mm.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door dutch79 op 21-08-2006 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Hoelang doet deze camera gemiddeld met een setje 2500 mah batterijen? Zou ik gewoon een hele dag foto's kunnen schieten zonder dat ik na een uurtje met lege batterijen zit? Ik twijfel nog steeds heel sterk tussen de S9500 en D50 en ik kan de knoop nog niet doorhakken...

Zijn er trouwens ook nog extra lensen voor deze camera?

[ Voor 9% gewijzigd door .GoO op 21-08-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Hier vind je opzetlenzen: http://www.raynox.co.jp/english/digital/s9000/index.htm

Verder kun je een hele dag schieten ja, als je tenminste met de EVF (zoeker) werkt en 'm wel af en toe uitschakelt tussendoor.

Even om je te helpen bij je beslissing: De S9500 heeft een bereik van 28-300mm. Als je dat ook op de Nikon wil, kom je uiteindelijk dubbel zo duur uit.. dus tis maar net of geld een rol speelt.. maar meestal is dat wel het geval, anders zou je waarschijnlijk sneller een topmodel Nikon overwegen.

[ Voor 41% gewijzigd door dutch79 op 21-08-2006 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
sdirkx schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:38:
Hier vind je opzetlenzen: http://www.raynox.co.jp/english/digital/s9000/index.htm

Verder kun je een hele dag schieten ja, als je tenminste met de EVF (zoeker) werkt en 'm wel af en toe uitschakelt tussendoor.

Even om je te helpen bij je beslissing: De S9500 heeft een bereik van 28-300mm. Als je dat ook op de Nikon wil, kom je uiteindelijk dubbel zo duur uit.. dus tis maar net of geld een rol speelt.. maar meestal is dat wel het geval, anders zou je waarschijnlijk sneller een topmodel Nikon overwegen.
Geld speelt natuurlijk altijd mee. Een D70 of beter vind ik gewoon te duur worden, bovendien ben ik nieuw in deze wereld dus zou ik eerder voor de D50 als instapmodel gaan. Maar ik vind het belangrijker dat ik gewoon een camera heb waar ik écht tevreden mee ben en écht mooie beelden mee kan schieten, duidelijk veel beter dan een normale compact camera in ieder geval. Oftewel, ik heb het geld er best voor over, maar dan moet de D50 wel duidelijk wat extra's te bieden hebben.

28-300 mm is inderdaad netjes, al is 28 al een vrij grote groothoek toch? De meeste lensen bij Nikon beginnen van 18 mm.

Wat bedoel je verder precies met de EVF (zoeker)? Ik baal ervan dat ik nog steeds geen winkel in de buurt gevonden heb die zowel de D50 als S9500 heeft staan en gewoon duidelijk het verschil kan laten zien... dat zou mn beslissing echt een stuk helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Met gemiddeld gebruik (af en toe flitsen, niet te lang foto's bekijken en C-AF uitgeschakeld) haal je met gemak 500 foto's op een setje batterijen. Opzetlensen zijn verkrijgbaar maar grotendeels overbodig omdat supermacro foto's op één cm afstand mogelijk maakt en met digital zoom alles 22x dichterbij kan worden gehaald zonder dat de kwaliteit van de foto's er onder lijdt. Voorbeeld (handheld):

28mm groothoek:
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/voorbeeld0.jpg
300mm telezoom:
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/voorbeeld2.jpg
600mm digital zoom:
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/voorbeeld3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
28-300 mm is inderdaad netjes, al is 28 al een vrij grote groothoek toch? De meeste lensen bij Nikon beginnen van 18 mm.

Wat bedoel je verder precies met de EVF (zoeker)? Ik baal ervan dat ik nog steeds geen winkel in de buurt gevonden heb die zowel de D50 als S9500 heeft staan en gewoon duidelijk het verschil kan laten zien... dat zou mn beslissing echt een stuk helpen.
Die 18mm (18-55mm is kitlens als ik het goed heb) is wat meer groothoek, maar of je het echt nodig hebt. Je mist weer alles van 55 tot 300mm, dus daar heb je dan al een extra (dure) lens voor nodig.

Verder is de zoeker waar je met 1 oog door kunt kijken (kan het niet veel duidelijk maken). Die verbruikt uiteraard minder stroom dan het LCD-display.

PS: Mooie sample-pics pvdplanet. Geeft goed het enorme bereik weer. Is voor 9 van de 10 gebruikers meer dan voldoende.

[ Voor 7% gewijzigd door dutch79 op 21-08-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
18mm x 1.5 (kleinbeeld verlengingsfactor) = 27mm
Het verschil met de kitlens is dus verwaarloosbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
OK. Zijn die waarden dus niet 135mm equivalent? Het is dus eigenlijk 27-83mm? Niet meer groothoek dus dan de S9500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
met de s9500 krijg je geen spijt
de d50 is ook een hele mooie camera, ik zou hem puur nemen omdat er een hele goeie boek voor is
jammer dat er niet zo 1 voor de s9500 is
en het is fuji...en fuji betekend goeie foto's

de s9500 ligt gewoon erg lekker in je handen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
pvdplanet maakt absoluut prachtige foto's, maar ik ben benieuwd of andere (wat minder ervaren) gebruikers dit ook al gauw kunnen. Behalve pvdplanet heb ik nog weinig mensen foto's zien posten ;)

En hoe moeilijk is het om goede pics te maken van omgevingen met weinig licht (savonds) en sportwedstrijden waarin veel bewogen wordt? Zit er overigens een handmatige focus op de camera waarbij je scherp kunt stellen door aan de lens te draaien, zoals bij o.a. de D50?

[ Voor 42% gewijzigd door .GoO op 21-08-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Voor sportwedstrijden zou ik wachten op de S6500. Zelfde (manueel scherp te stellen) lens, betere (F30) sensor. Als je geen externe flitser of klapscherm nodig hebt lijkt me dat een ideale camera.

Trouwens, ze mogen nu wel eens met een opvolger van de S9500 gaan komen ;)

[ Voor 71% gewijzigd door pvdplanet op 21-08-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Behalve pvdplanet heb ik nog weinig mensen foto's zien posten
In deel 1 waren er nog verschillende mensen die foto's posten, maar er komen de laatste tijd weer relatief veel nieuwe (potentiële) bezitters hier en dan gaat het al gauw weer over de aanschaf en minder over settings e.d. waardoor de gevorderde S9500-bezitter hier afhaakt (denk ik).

Ik post af en toe wel een foto, maar zal ze nog 's achter elkaar laten zien.
Hier een selectie van verschillende soorten pics (waar ik tevreden over ben):

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.dirkx/S9500/STC23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.dirkx/S9500/kralbos003s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.dirkx/S9500/kralbos005s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.dirkx/S9500/basketbal1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.dirkx/S9500/basketbal2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.dirkx/S9500/prelude_summerevening.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.dirkx/S9500/pepijn1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.dirkx/S9500/cyprus_boulevard.jpg

Zo tevreden? ;) Ze lijken trouwens niet in het venster van het forum te passen.. 800x600 moet toch wel kunnen dacht ik.. misschien worden ze nog automatisch verkleind. Aan de rechterkant kan dus nog een stukje weggevallen zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door dutch79 op 21-08-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ja dankje :) Het is wel leuk al dat theoretische gepraat, maar ik wil natuurlijk ook graag resultaten zien ;)

Ik vind de keuze nog steeds verschrikkelijk moeilijk en denk dat ik pas kan beslissen als ik ze allebei werkend in mn handen gehad heb. Morgenavond maar eens naar de Mediamarkt gaan, hopen dat ze 'm daar werkend kunnen tonen. Of weet iemand een betere zaak daarvoor in de regio Alkmaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

devv05 je spamt de topics goed vol met vragen, maar das niet erg hoor.
Bij de mediamarkt kun je gewoon vragen om hem uit te proberen.
Neem eigen geheugen mee, schiet wat foto's. Kijk ze thuis op je computer nog eens goed na.
Dit mag gewoon en is heel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Goed plan om eigen geheugen mee te nemen, had ik zelf nog niet aan gedacht. Denk dat ik vanavond even langsga. Sorry voor het spammen, ik ben gewoon erg nieuwschierig, heb veel vragen (waarvan de meeste inmiddels wel beantwoord zijn) en wil gewoon binnenkort de knoop doorhakken.

• nnndoh
  • Niet online
de opvolger van de s9500 is aangekondigt
in amerika dus de s9100, hier de s9600?

http://www.steves-digicam...ji_08242006_s9100_pr.html

dus devv05 ...ik zou nog een maandje wachten als ik jou was

[ Voor 17% gewijzigd door nnndoh op 24-08-2006 22:50 ]

• pvdplanet
Er was een aparte aankondigings-thread voor :)

Helaas geen 12mp Super CCD Generation VI, maar goed in ieder geval hebben ze de onscherpte van de lens aangepakt. Ook de snellere autofocus in low-light is redelijk interessant. Ben helaas bang dat de verleiding te groot wordt om dit ding te gaan (voor)bestellen...

Zucht... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
dat heb ik nou ook :D
al is het omdat de lcd scherm iets groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Inderdaad zonde dat de nieuwste generatie CCD er niet in komt...

laten we verder commentaar maar voortzetten in de juiste thread: Bekendmaking Fuji S9600 (9mp, 10.7x)

[ Voor 29% gewijzigd door dutch79 op 25-08-2006 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yves_nl
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 08:06
Ik gebruik momenteel een Canon G6. Hiermee kan ik in de div. programma modi (portret, etc.)het gebruik van de interne flitser uit zetten. Ik zit nu 2 dagen te prutsen met EOS 350d maar volgens mij kan dit niet op deze camera. Mijn vraag: kan dit op de s9500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 18:50

MF

Take a Seat

Yves_nl schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:25:
Ik gebruik momenteel een Canon G6. Hiermee kan ik in de div. programma modi (portret, etc.)het gebruik van de interne flitser uit zetten. Ik zit nu 2 dagen te prutsen met EOS 350d maar volgens mij kan dit niet op deze camera. Mijn vraag: kan dit op de s9500?
Als je de flitser niet uitklapt zal deze niet flitsen en dan maakt het niet uit in welke modi. (of je moet een andere flitser bedoelen)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.