zal wel opvolger voor de 5600 zijn..of een tussenmodel, lijkt me niet dat ze ineens een stap terug gaan op veel factoren.
De S6500 is toch een pak beter dan de S5600.
De sensor is veel groter (1/1.7" ipv. 1/2.5") wat voor een veel hogere lichtgevoeligheid zorgt.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat de S6500 de superzoom versie is van de hoog gewaardeerde F30. De specs komen in ieder geval overeen (6MP, 1/1.7" sensor, tot ISO3200)
Voor een heavy versie van de S9500 volstaat het dat ze beeldstabilisatie toevoegen (en liefst een grotere LCD).
De sensor is veel groter (1/1.7" ipv. 1/2.5") wat voor een veel hogere lichtgevoeligheid zorgt.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat de S6500 de superzoom versie is van de hoog gewaardeerde F30. De specs komen in ieder geval overeen (6MP, 1/1.7" sensor, tot ISO3200)
Voor een heavy versie van de S9500 volstaat het dat ze beeldstabilisatie toevoegen (en liefst een grotere LCD).
Verwijderd
Als DAT eens zou kunnen.....Twister336 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:34:
Geen beeldstabilisatie maar wel 4 fps burst en 3:2 fine mode zouden mooi zijn. Effe afgezien van de Super CCD 6 natuurlijk
Verwijderd
Niet iedereen heeft zo'n vaste hand als jijpvdplanet schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:29:
Geen beeldstabilisatie maar wel 4 fps burst en 3:2 fine mode zouden mooi zijn. Effe afgezien van de Super CCD 6 natuurlijk
Verwijderd
Na de vrolijke, zonnige macro van dirkx, enige koele huiverinwekkende macro's van mij gemaakt op mijn vakantie in Turkije:

dr_max, mooie foto's vooral de eerste en de laatste
I see red pixels.
Laatste is heel mooi! (Hofplein is dat toch? Woon zelf ook in R'dam
).
Hier ook een zomeravond-foto van afgelopen woensdag. Supermooi die oranje-rode gloed over je bolide als de zon bijna onder gaat
Hier ook een zomeravond-foto van afgelopen woensdag. Supermooi die oranje-rode gloed over je bolide als de zon bijna onder gaat

[ Voor 7% gewijzigd door dutch79 op 22-07-2006 20:11 ]
sdirkx, even de nummerplaat weggehaald
wel beter natuurlijk
Ja, ben niet gek he. Uit veiligheidsoverwegingen, maar ook omdat het mooier staat. Jammer dat we met zo'n grote gele platen moeten rijden hier. Dan is Amerika toch een stuk autovriendelijker (in meerdere opzichten).
Back ontopic.
Back ontopic.
Verwijderd
Mooie lude
Wat betreft veilligheid mbt weghalen kenteken: Dat boeit helemaal niets. Iemand met toegang tot databases bij de RDW zou je adresgegevens kunnen achterhalen, maar dat kan ook wel als je ergens geparkeerd staat. Iemand die je kenteken op internet vind, zal via de site van 't rdw hooguit kunnen achterhalen dat je een '95-er Lude, 2.0 16V rijdt, meer niet.
Welke manier van focus gebruiken jullie eigelijk over 't algemeen? S-AF of Manual?
Wat betreft veilligheid mbt weghalen kenteken: Dat boeit helemaal niets. Iemand met toegang tot databases bij de RDW zou je adresgegevens kunnen achterhalen, maar dat kan ook wel als je ergens geparkeerd staat. Iemand die je kenteken op internet vind, zal via de site van 't rdw hooguit kunnen achterhalen dat je een '95-er Lude, 2.0 16V rijdt, meer niet.
Welke manier van focus gebruiken jullie eigelijk over 't algemeen? S-AF of Manual?
er zijn genoeg mensen die ook een stuk verder kunnen... vooral de mensen die bij verzekeringsmaatschappij'en werken, en bij de grotere auto-dealers.Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:21:
Mooie lude![]()
Wat betreft veilligheid mbt weghalen kenteken: Dat boeit helemaal niets. Iemand met toegang tot databases bij de RDW zou je adresgegevens kunnen achterhalen, maar dat kan ook wel als je ergens geparkeerd staat. Iemand die je kenteken op internet vind, zal via de site van 't rdw hooguit kunnen achterhalen dat je een '95-er Lude, 2.0 16V rijdt, meer niet.![]()
Deze mensen kunnen iets verder in het systeem, en dus ook je adres gegevens ophalen, vorige eigenaar, enz.
Niet dat dat met deze foto erg intressant is, ik had hem ook niet weggehaald denkik... als je nou je auto ter verkoop had aangeboden, of je showt voor meer dan 10.000 euro aan apparatuur in de auto, dan lijkt het me wel verstandig om kenteken te maskeren
aangezien iedereen foto's gaat posten, ik ook maar een keertje :d
.
5 minuten rijden van huis af...vanaf de gorzen in schiedam

zonder raw

met raw...
.
5 minuten rijden van huis af...vanaf de gorzen in schiedam

zonder raw

met raw...
Kun je ze niet even resizen, te grote plaatjes zijn irritant! (nofi)
I see red pixels.
Verwijderd
Dat was wat ik ook zei, zie maar:er zijn genoeg mensen die ook een stuk verder kunnen... vooral de mensen die bij verzekeringsmaatschappij'en werken, en bij de grotere auto-dealers.
Deze mensen kunnen iets verder in het systeem, en dus ook je adres gegevens ophalen, vorige eigenaar, enz.
Maar heel ff ontopic: wat is wat de meesten van jullie gebruiken mbt focus? Manual of S-AF?Iemand met toegang tot databases bij de RDW zou je adresgegevens kunnen achterhalen, maar dat kan ook wel als je ergens geparkeerd staat.
snap het niet...heb de plaatjes geresized naar een breedte van 570, automatisch past ie de hoogte ook aan , maar dan nog blijf ik die error onderaan hebben
De tweede pic is 570 breed, de eerste niet
Verwijderd
nnndoh, ik ben onder de indruk van die boot die je met RAW genomen hebt, welk programma gebruik je voor je RAW?
met s7raw.
programma is weleens eerder vermeld door iemand anders
http://www.geocities.co.j...-PaloAlto/9919/s7raw.html
maar heb aan de foto niks veranderd...alleen omgezet naar jpg
programma is weleens eerder vermeld door iemand anders
http://www.geocities.co.j...-PaloAlto/9919/s7raw.html
maar heb aan de foto niks veranderd...alleen omgezet naar jpg
Ik gebruik zelf altijd AF-S. Oja, wat terug in het topic staat dat pvdplanet C-AF gebruikt.Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:41:
Maar heel ff ontopic: wat is wat de meesten van jullie gebruiken mbt focus? Manual of S-AF?
[ Voor 3% gewijzigd door Ives op 24-07-2006 21:46 ]
Verwijderd
Hallo ik ben nieuw hier, kan iemand mij vertellen wat het verschil in ontspanvertraging is tussen de s7000 en de s9500.
Alvast bedankt voor de reactie's
Souman
Alvast bedankt voor de reactie's
Souman
Dat verschil is neglectable, kortom, niet te merken. Vroeger had je camera's met een dusdanige vertraging, de camera's die jij noemt hebben dan echt niet. Ik weet niet precies wat je wil doen met je camera, dus misschien is de kleinste vertraging voor jou al teveel, maar ga je hem als normale user gebruiken, dan hebben beide camera's een prima acceptabele vertraging.
Bij uitzondering maar eens een natuurfoto 

Ik vind 'm wel stoer hoor.Brammerman schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:41:
Direct maar even laten weten met een foto. Het is weliswaar een krop, en ook nog niet de beste compositie. Maar het model was een beetje wispelturig.
[ Voor 35% gewijzigd door dutch79 op 25-07-2006 22:46 ]
Verwijderd
Hallo ik las dat de s9500 af fabriek geen scherpe foto's maakt.
Is dit zo en wat is de reden daarvan?
Heeft er iemand een duidelijk en helder antwoord.
Groeten Jan Souman
Is dit zo en wat is de reden daarvan?
Heeft er iemand een duidelijk en helder antwoord.
Groeten Jan Souman
Jan dat is niet waar. De S9500 maakt gewoon scherpe foto's straight uit de camera.
Uiteraard is dit een prosumer camera en behaal je betere resultaten wanneer je je foto's nabewerkt. Ik heb een spiegelreflex camera (nog weer een stapje hoger) en voor mij geld hetzelfde, foto's moet je nabewerken. Dit is niet meer dan logisch, een camera weet niet precies hoe je het allemaal wilt, maar scherp zal hij de foto's wel maken, zeker weten
Trouwens de S9500 heeft 9mp, wanneer je een 100% crop pakt vind ik de foto's niet mooi scherp, maar dit is zelden nodig. Pak een 50% crop en je hebt nog steeds een behoorlijk grote picture die wel prima scherp is.
Uiteraard is dit een prosumer camera en behaal je betere resultaten wanneer je je foto's nabewerkt. Ik heb een spiegelreflex camera (nog weer een stapje hoger) en voor mij geld hetzelfde, foto's moet je nabewerken. Dit is niet meer dan logisch, een camera weet niet precies hoe je het allemaal wilt, maar scherp zal hij de foto's wel maken, zeker weten
Trouwens de S9500 heeft 9mp, wanneer je een 100% crop pakt vind ik de foto's niet mooi scherp, maar dit is zelden nodig. Pak een 50% crop en je hebt nog steeds een behoorlijk grote picture die wel prima scherp is.
[ Voor 22% gewijzigd door Nomad op 26-07-2006 18:50 ]
Als je op mijn hierboven geposte foto van die vlieg klikt, dan krijg je een 100% crop (9MP-F).nomad85 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 18:49:
Volgens mij is dat best scherp. Maar ach... wellicht zijn mijn ogen niet zo goed meer.
Nice. Je eigen ride? Impreza STi?pvdplanet schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:59:
I was bored...
Da's geen 100%. Resolutie is iets van 1280x.... Je zegt zelf in die post dat het een crop is!Als je op mijn hierboven geposte foto van die vlieg klikt, dan krijg je een 100% crop (9MP-F).
[ Voor 42% gewijzigd door dutch79 op 26-07-2006 22:40 ]
Verwijderd
wrx? nice
Geweldig stuurtje ook
ff mijn HU showen

van 't weekend maar 's proberen een leuke shoot te maken
ff mijn HU showen

van 't weekend maar 's proberen een leuke shoot te maken
't is inderdaad een krop. Vandaar de 1259x851 resolutie. Het origineel is 3488x2616.sdirkx schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:36:
Da's geen 100%. Resolutie is iets van 1280x.... Je zegt zelf in die post dat het een crop is!
De pixels zijn als in het origineel, de scherpte dus ook.
Zo eindelijk weer wat goed nieuws.
1. Me camera is EINDELIJK gerepareerd. Na fucking 9 weken.
Ik ben vergoed klant af bij Norrod.
2. Ik heb een tas gekocht voor me Camera. Ik heb gekozen voor de LowePro NOVA 4 AW. In mijn ogen een perfecte tas waar je veel in kwijt kan. Met het oog op aanschaf van een 2de Camere een dSLR. In deze tas kan ik dan 2 cams kwijt die nog aan te schaffen dSLR en me S9500 en dan heb ik nog zat ruimte voor externe fliters voor beide cams en nog een 3 tal lenzen. + de 4 aan vakken waar je nog andere zooi in kwijt kan.
Morgen er dus vroeg uit om me camera op te halen en dan eindelijk weer fotos maken YIPPIE
1. Me camera is EINDELIJK gerepareerd. Na fucking 9 weken.
2. Ik heb een tas gekocht voor me Camera. Ik heb gekozen voor de LowePro NOVA 4 AW. In mijn ogen een perfecte tas waar je veel in kwijt kan. Met het oog op aanschaf van een 2de Camere een dSLR. In deze tas kan ik dan 2 cams kwijt die nog aan te schaffen dSLR en me S9500 en dan heb ik nog zat ruimte voor externe fliters voor beide cams en nog een 3 tal lenzen. + de 4 aan vakken waar je nog andere zooi in kwijt kan.
Morgen er dus vroeg uit om me camera op te halen en dan eindelijk weer fotos maken YIPPIE
Voor 100% crop is het best scherp, maar als mijn foto's van 9mp verkleind naar 1280*1024 op mijn beeldscherm deze scherpte hadden, dan had ik mijn "trust" camera echt wel de deur uit getrapt. Wat ik bedoel te zeggen is dat je op 100% crop altijd wazige randen e.d. krijgt, heeft een 70-200 van nikon ook (misschien wel minder, maar thats beside the point)Brammerman schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:18:
[...]
Als je op mijn hierboven geposte foto van die vlieg klikt, dan krijg je een 100% crop (9MP-F).
Volgens mij is dat best scherp. Maar ach... wellicht zijn mijn ogen niet zo goed meer.
Fancy Shit
Oh Ok, ik snap je. Sorry.'t is inderdaad een krop. Vandaar de 1259x851 resolutie. Het origineel is 3488x2616.
De pixels zijn als in het origineel, de scherpte dus ook.
PS: (ff offtopic) Ik heb al een tijdje een Vanguard statief, alleen dat ding valt echt uit elkaar... Dacht dat het wel goede kwaliteit was, maar die klemmen/clips om de poten mee te vergrendelen zij van plastic en d'r zijn er steeds meer waar bij het vastklemmen er gewoon een stukje plastic vanaf springt en die klem vervolgens niet meer werkt... schijtding.
Dus ik weet al een sinterklaaskadootje... 'n goed statief (met metalen draaiknoppen?!). Maar 's rondneuzen wat wel een goed merk en/of type is.
[ Voor 58% gewijzigd door dutch79 op 27-07-2006 01:00 ]
Verwijderd
Foto´s staan ook al in het normale show/test case http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1149060, maar nu post ik ze ook hier. Voor hopelijk iets meer commentaar op me foto´s
Vanochtend moest ik het (buitengebied) krantenbezorgen, het was toen zo mistig dat je de volgende lantaren paal nog maar net zag. Ik fietste toen langs een natuurgebied en dacht hier moet ik zo foto's maken, dus toen ik thuis kwam pakte ik me camera, en ben er toen weer heen gegaan om nog wat foto's te schieten.
Foto's genomen in Wierden (rond om "Het lageveld" dat is een grote zwemplas waar het normaal gesproken druk is maar nu is gesloten wegens blauwalg). Foto's zijn tussen 08.00 en 09.00 gemaakt

Ik maakte deze foto en dacht ik mis wat? Kwam er thuis pas achter wat er ontbrak, een deel boom.

Dit waren me foto's. Ben benieuwd naar jullie mening.
Vanochtend moest ik het (buitengebied) krantenbezorgen, het was toen zo mistig dat je de volgende lantaren paal nog maar net zag. Ik fietste toen langs een natuurgebied en dacht hier moet ik zo foto's maken, dus toen ik thuis kwam pakte ik me camera, en ben er toen weer heen gegaan om nog wat foto's te schieten.
Foto's genomen in Wierden (rond om "Het lageveld" dat is een grote zwemplas waar het normaal gesproken druk is maar nu is gesloten wegens blauwalg). Foto's zijn tussen 08.00 en 09.00 gemaakt

Ik maakte deze foto en dacht ik mis wat? Kwam er thuis pas achter wat er ontbrak, een deel boom.

Dit waren me foto's. Ben benieuwd naar jullie mening.
Zitten leuke foto's tussen, zeker 
Maar kijk wel even naar je horizon: iig zijn de volgende foto's inclusief een scheve horizon: 1, 4, 5, 7 en 9.
4 is voor mij wel de mooiste foto, mysterieus. Donker, maar nergens onderbelicht, toeval of kunde, iig mooi.
wel mooie serie trouwens, maar horizon freak als ik ben vind ik dit echt te storend.
Maar kijk wel even naar je horizon: iig zijn de volgende foto's inclusief een scheve horizon: 1, 4, 5, 7 en 9.
4 is voor mij wel de mooiste foto, mysterieus. Donker, maar nergens onderbelicht, toeval of kunde, iig mooi.
wel mooie serie trouwens, maar horizon freak als ik ben vind ik dit echt te storend.
[ Voor 17% gewijzigd door Nomad op 27-07-2006 19:02 ]
Foto 1 vinnuk erg mooi.
4 ook, maar da's geen fuji. Heb je altijd 2 verschillende camera's mee?
Waarmee zet je eigenlijk die exif-info naast het plaatje?
Verwijderd
Ik heb niet standaard 2 camera's mee, had hem per toeval nog in me tas zitten, het is zo'n kleine compact camera. Die ik voor noodgevallen bij me heb, en dat was dus nodig, want ik had me 1gb kaart vol.Brammerman schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 23:16:
Foto 1 vinnuk erg mooi.
Met bordermaker http://docsdb.semantica.nl/bordermaker/nl/index.html
pvdplanet (en ook anderen): als je echt series van foto's te posten hebt, kan dat prima in FGS hoor
Hier in dit topic eens in de zoveel tijd een foto ter illustratie wat de cam kan is echt geen probleem, maar het wordt nu wel behoorlijk veel zo
[ Voor 9% gewijzigd door Remy op 28-07-2006 12:51 ]
poste ik ook al.. henkleerssen in "Fuji FinePix S9500: Deeltje 2" .. Allemaal leuke fotos hoor.. maar meer een showcase dan wat anders..
Alles over de camera is nu wel bekend en de meeste vragen zijn al een keer gesteld en beantwoord. Dus zolang er geen reële geruchten over een opvolger zijn of ander nieuws zoals drastische prijsverlangingen dan bloed dit topic dood. Zoals al eerder gezegd heb ik geen zin showcase topics te openen, mede vanwege het te verwachten commentaar 'leuke foto's maar een DSLR kan dat beter'. Diegene die serieus geinteresseerd is in deze camera en iedereen die de camera heeft mijns inziens meer aan veel foto's in dit topic dan een aparte showcase.Remy schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:50:
pvdplanet (en ook anderen): als je echt series van foto's te posten hebt, kan dat prima in FGS hoorHier in dit topic eens in de zoveel tijd een foto ter illustratie wat de cam kan is echt geen probleem, maar het wordt nu wel behoorlijk veel zo
Overigens zijn al die series in min of mindere mate bewerkt/gecropt. De foto's die ik post zijn 'straight from the cam' (uitzonderingen daargelaten)
Zeg het maar
Ik heb dus een tijdje de S9500 gehad (pvdplanet zal het zich misschien herinneren, heb hier veel gepost toen) en had hem toen terug gebracht. Hierna heb ik een D50 gekocht en ben ik erg tevreden mee (toch wel een andere markt, want ik heb nu al ruim 1100 euro uitgegeven aan camera + lenzen en spullen, dus het is echt heel wat anders)
Mijn voornaamste ergenis was de zoeker. Dit electronische schermpje vind ik echt te onrustig en helamaal niet duidelijk genoeg om te zien of je scherp gefocust hebt (macro handmatig).
Ik heb de camera dus niet zo heel lang gehad, dus ik ben wel nieuwsgierig naar jullie mening over de camera en de viewfinder....
Mijn voornaamste ergenis was de zoeker. Dit electronische schermpje vind ik echt te onrustig en helamaal niet duidelijk genoeg om te zien of je scherp gefocust hebt (macro handmatig).
Ik heb de camera dus niet zo heel lang gehad, dus ik ben wel nieuwsgierig naar jullie mening over de camera en de viewfinder....
[ Voor 12% gewijzigd door Nomad op 29-07-2006 00:00 ]
Verwijderd
@ pvdplanet..
ik ben het met je eens.
ik zou nog hier wat foto's showen maar dat kan later ook via mijn eigen site ( binnenkort online )
de meeste vragen zijn beantwoord, en men weet nu wat het toestel kan. Ik heb in ieder geval de juiste keuze gemaakt en zal nu goed moeten oefenen om mooie foto's te maken met het toestel.
FUJI blijft mijn 1st choice en zolang ik daar tevreden mee ben dan zal ik iedereen die het wil horen dit vertellen of adviseren. Maar de keus ligt uiteindelijk bij jezelf. Je moet eerst nagaan wat je wilt en wat je er uiteindelijk mee wil gaan doen, dan pas kan je beslissen welk toestel nou bij jou past!
happy pictures iedereen, en ik hoop bij de volgende Sxxxx die er uitkomt ook weer van de party te zijn.
geniet van een mooie zomer :
ps @ vd planet... ben dit weekend in rttrdam, probeer de zomercarnaval te verslaan.
dus misschien zien we elkaar wel tijdens de parade.. gisteren heb ik wat pics gemaakt van de brass bands... en zelfs in het donker vanaf plusminus 42 m nog strakke plaatjes geschoten , met een kind op de nek, en allemaal mensen om je heen die dansen. wat een rush.
morgen word het een drukke dag..
greetz MZonnet
ik ben het met je eens.
ik zou nog hier wat foto's showen maar dat kan later ook via mijn eigen site ( binnenkort online )
de meeste vragen zijn beantwoord, en men weet nu wat het toestel kan. Ik heb in ieder geval de juiste keuze gemaakt en zal nu goed moeten oefenen om mooie foto's te maken met het toestel.
FUJI blijft mijn 1st choice en zolang ik daar tevreden mee ben dan zal ik iedereen die het wil horen dit vertellen of adviseren. Maar de keus ligt uiteindelijk bij jezelf. Je moet eerst nagaan wat je wilt en wat je er uiteindelijk mee wil gaan doen, dan pas kan je beslissen welk toestel nou bij jou past!
happy pictures iedereen, en ik hoop bij de volgende Sxxxx die er uitkomt ook weer van de party te zijn.
geniet van een mooie zomer :
ps @ vd planet... ben dit weekend in rttrdam, probeer de zomercarnaval te verslaan.
dus misschien zien we elkaar wel tijdens de parade.. gisteren heb ik wat pics gemaakt van de brass bands... en zelfs in het donker vanaf plusminus 42 m nog strakke plaatjes geschoten , met een kind op de nek, en allemaal mensen om je heen die dansen. wat een rush.
morgen word het een drukke dag..
greetz MZonnet
Fuji rulez inderdaad. Nu m'n 3e toestel al en ben zeer benieuwd naar de nieuwe CCD's die eraan komen. Het zal alleen maar aantrekkelijker worden om een Fuji te kopen.FUJI blijft mijn 1st choice en zolang ik daar tevreden mee ben dan zal ik iedereen die het wil horen dit vertellen of adviseren.
Wat betreft de EVF: gebruik 'm nu wat vaker (was eerst LCD-schieten gewend), maar vind het niet vervelend hoor. Handmatig focussen doe ik zo-ie-zo niet, dus geen reden voor mij om dit als een nadeel te zien. Enige wat beter mag is de CCD (om wat lagere ruis bij hogere ISO-waarden te bereiken), maar die zal er wel aankomen in een opvolger.
MZonnet, zet 's wat specs van je uitrusting in je signature. Kan ik ff zien wat je allemaal op en aan je S9500 hebt hangen.
Weet ik ook nog wel hoor.Ik heb dus een tijdje de S9500 gehad (pvdplanet zal het zich misschien herinneren, heb hier veel gepost toen) en had hem toen terug gebracht.
[ Voor 57% gewijzigd door dutch79 op 29-07-2006 13:29 ]
Dat commentaar zal je niet snel krijgen. Ik heb volgens mij nog niet veel mensen foto's zien beoordelen met:'leuke foto's maar een DSLR kan dat beter'. Dat commentaar zou namelijk nergens opslaan en er zijn hier toch genoeg mensen die foto's posten en die geen dslr hebben.pvdplanet schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 19:43:
mede vanwege het te verwachten commentaar 'leuke foto's maar een DSLR kan dat beter'.
Dat is in dit topic (S9500) toch al verschillende keren gebeurd op 'n dergelijke manier wanneer mensen advies vroegen wat betreft de aanschaf van een S9500. Denk dat we daar nu wel echt klaar mee zijn.
Justawitte, heb je foto's op je site gezien... mooi man! macro's van vliegende bijen zelfs.. hoe krijg je 't voor elkaar
Justawitte, heb je foto's op je site gezien... mooi man! macro's van vliegende bijen zelfs.. hoe krijg je 't voor elkaar
[ Voor 26% gewijzigd door dutch79 op 29-07-2006 15:44 ]
Ik vind het altijd nog wel leuk om te zien wat mensen met dezelfde cam bezig houd. Zo zie je nog is waar toe de cam in staat is in de handen van een ander.
Verwijderd
@ sdirkx..
mijn specs:
Natuurlijk de FUJI S9500, Jessops 280ABZ flitser ( soon de 44 MZ 2 metz ), Hoya UV filter, STO-FEN Omnibounce ( soon de lightsphere II met dome ), Olympics 512Mb H XD card, Sandisk 2 Gb EXTREME III CF card, een goedkope statief ( eigenlijk nooit mee ), een lowepro tas, 3 x 4 AA batterijen GP 2300 mA. tot dusver mijn gear.
alles past in één tas afgezien van mijn statief.
de foto's van Zomer Carnaval in rotterdam zijn heel goed gelukt. show and tell komt zeker binnenkort van de grond, ben nog niet zo'n ster in foto's uploaden.
maar dan kan je ze op mijn toekomstige site bekijken, Maandag zal ik er al een paar showen die ik zaterdag gemaakt heb. pffff de meiden waren weer erg mooi op het festival.
@ justawitte, Ik trek me er toch niet veel van hoor, heb al heel wat hier op het forum gelezen, maar ben van mening dat de fotograaf en niet het fototoestel de foto's maakt.
de meesten hier passeren me met grote stappen, maar ik kom wel waar ik heen wil gaan, gewoon veel oefenen. Fotograferen moet in je bloed zitten.
greetz MZonnet
mijn specs:
Natuurlijk de FUJI S9500, Jessops 280ABZ flitser ( soon de 44 MZ 2 metz ), Hoya UV filter, STO-FEN Omnibounce ( soon de lightsphere II met dome ), Olympics 512Mb H XD card, Sandisk 2 Gb EXTREME III CF card, een goedkope statief ( eigenlijk nooit mee ), een lowepro tas, 3 x 4 AA batterijen GP 2300 mA. tot dusver mijn gear.
alles past in één tas afgezien van mijn statief.
de foto's van Zomer Carnaval in rotterdam zijn heel goed gelukt. show and tell komt zeker binnenkort van de grond, ben nog niet zo'n ster in foto's uploaden.
maar dan kan je ze op mijn toekomstige site bekijken, Maandag zal ik er al een paar showen die ik zaterdag gemaakt heb. pffff de meiden waren weer erg mooi op het festival.
@ justawitte, Ik trek me er toch niet veel van hoor, heb al heel wat hier op het forum gelezen, maar ben van mening dat de fotograaf en niet het fototoestel de foto's maakt.
de meesten hier passeren me met grote stappen, maar ik kom wel waar ik heen wil gaan, gewoon veel oefenen. Fotograferen moet in je bloed zitten.
greetz MZonnet
Hier sluit ik mij bij aan.Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 21:49:
............ mening dat de fotograaf en niet het fototoestel de foto's maakt.
( met een kleine Fuji aanvulling. Een S9500 is zeker niet een allemans vriend. Maar neem je de tijd
en maak je regelmatig foto's kom je met de S9500 heel ver.)
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd
Goede foto's weer
Vind vooral de eerste en de laatste erg goed.
Mooie wagen hoor, die Legacy. Maar die sti-stoelen zijn toch achteraf ingebouwd? Ik ben niet heel erg thuis in Legacy's hoor
Heb je specs? (ben nogal autoliefhebber, zoals je waarschijnlijk al doorhad)
Ik ben benieuwd wat je vind van deze vakantiekiekjes:
Vanuit de auto, spiegeling in een motor naast mij

Kasteelruïne Valkenburg

De Moezel

Vliegtuig in Luxemburg

Waterskiër nabij onze camping

Graffiti in Trier
Mooie wagen hoor, die Legacy. Maar die sti-stoelen zijn toch achteraf ingebouwd? Ik ben niet heel erg thuis in Legacy's hoor
Ik ben benieuwd wat je vind van deze vakantiekiekjes:
Vanuit de auto, spiegeling in een motor naast mij

Kasteelruïne Valkenburg

De Moezel

Vliegtuig in Luxemburg

Waterskiër nabij onze camping

Graffiti in Trier

Hoi,
Ik wil graag het onderstaande filter aanschaffen.
http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=10345
Nu zou ik graag van jullie horen of jullie ervaring met dit filter hebben of dat ik misschien beter een ander filter kan aanschaffen!!!
Nu zou ik graag van jullie horen of jullie ervaring met dit filter hebben of dat ik misschien beter een ander filter kan aanschaffen!!!
Denk dat we beter op msn oid over auto's kunnen chitchatten 
Heb nog een foto van vrijdag in de aanbieding...
Heb nog een foto van vrijdag in de aanbieding...

Waarom wil je een polarisatiefilter? Fotografeer je vaak spiegelende oppervlakken? Voor het contrast of de extra blauwe lucht zal ik 'm niet kopen, want vind dat de chrome-stand hierin al ruimschoots voldoet.Valor schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:15:
Hoi,
58mm van Tiffen zal opzich een goede keus zijn lijkt me.
Verwijderd
ff een impressie wat ik heb geschoten van de summer carnaval rotterdam 2006;

dit zijn voorlopig de eerste, ff kijken hoe dat uitpakt!!
greetz MZonnet

greetz MZonnet
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 16:14 ]
Even een herhaling omdat een aantal het blijkbaar gemist hebben:
Remy schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:50:
pvdplanet (en ook anderen): als je echt series van foto's te posten hebt, kan dat prima in FGS hoor
Hier in dit topic eens in de zoveel tijd een foto ter illustratie wat de cam kan is echt geen probleem, maar het wordt nu wel behoorlijk veel zo 
Remy schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:50:
Mzonnet, ik weet niet wat je met je foto's hebt gedaan.. maar lijkt erop dat ze slecht zijn geresized.. zijn behoorlijk korrelig.

Voorbeeldalbum van Fuji (met foto's gemaakt van en door de S9500):
http://picasaweb.google.com/FinePixFotos/FinePixS9500
http://picasaweb.google.com/FinePixFotos/FinePixS9500
Verwijderd
@ sdirkx,
ik weet niet wat er is gebeurt??
ik heb mbv de tutorial van got mijn bestanden geresized resp. usm in photoshop cs verkleind.
hierna via imageshack 640 - 320 upload naar mijn account, en dan hier via een thumbnail gekoppeld aan got.
maar ik vind ze nu stukken slechter dan de originele. misschien iemand met bruikbare tips?
ik vertelde al eerder dat foto's uploaden niet mijn sterkste kant is.
wat me op ook opvalt, is dat mijn exif niet mee is gegaan tijdens het bewerken. hmmmm
zal nog een keer via ps cs een foto bewerken, en kijken waar het mis gaat!
keep trying until ya succeed
greetz MZonnet
ik heb mbv de tutorial van got mijn bestanden geresized resp. usm in photoshop cs verkleind.
hierna via imageshack 640 - 320 upload naar mijn account, en dan hier via een thumbnail gekoppeld aan got.
maar ik vind ze nu stukken slechter dan de originele. misschien iemand met bruikbare tips?
ik vertelde al eerder dat foto's uploaden niet mijn sterkste kant is.
wat me op ook opvalt, is dat mijn exif niet mee is gegaan tijdens het bewerken. hmmmm
zal nog een keer via ps cs een foto bewerken, en kijken waar het mis gaat!
keep trying until ya succeed
greetz MZonnet
Ik weet niet wat je met die 640 - 320 bedoelt, maar ik denk dat imageschack iets met je foto's doet wat niet bevorderlijk is voor de kwaliteit. Ik verklein m'n foto's vrijwel altijd in Paint Shop Pro (meestal zonder verder aanscherpen). Photoshop moet 't alleen maar beter kunnen.via imageshack 640 - 320 upload naar mijn account
Je hebt toch niet met hoge ISO-waarde ofzo geschoten? Welke stand? P? ISO=?
[ Voor 10% gewijzigd door dutch79 op 03-08-2006 09:48 ]
Verwijderd
In de A-modus vanaf de eiffeltoren een foto genomen. en ik blijf erbij dat ik het een geweldige fotocamera vind. Heb hem nu een maandje of 2 en begin er elke dag meer en meer van te genieten. Dit weekend ga ik mij verdiepen in het handmatig instellen en eens kijken wat voor foto's je dan krijg.
btw, ik wil een goede externe flitser kopen voor mijn S9500. wat is een goede keus ? mijn budget is zo'n 250 euro maximaal.
btw, ik wil een goede externe flitser kopen voor mijn S9500. wat is een goede keus ? mijn budget is zo'n 250 euro maximaal.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 10:27 ]
A-stand? Waarom?
Wat betreft de flitser: de Metz 44-mz2, die ook pvdplanet hier heeft (170,=) en anders de Metz 36 C-2 (die ik en een aantal anderen hier hebben; 60,=).
Wat betreft de flitser: de Metz 44-mz2, die ook pvdplanet hier heeft (170,=) en anders de Metz 36 C-2 (die ik en een aantal anderen hier hebben; 60,=).
[ Voor 6% gewijzigd door dutch79 op 03-08-2006 11:02 ]
Verwijderd
die stand ? nou begin net een beetje deze cam te snappen en ik werk stap voor stap. aankomend weekend is testweekend dan ga ik er eens echt voor zitten.
Verwijderd
de foto's maak ik nu nog primair in P mode en iso bij deze foto is 200, ik zit tussen 80 - 800 met mijn iso-waarden in mijn foto's.
alle overige waarden zijn gelijk aan die van pvdplanet, ik ben Fan van zijn talent.
is het niet zo dat als je foto's van de kamera als jpg opslaat, en deze bewerkt in ps en dan weer opslaat in jpg, dit ten koste gaat van kwaliteit?
heb ik ergens gelezen.
dit is trouwens de link waar dat tutorial staat van got om je foto's te resizen om ze hier te laten zien:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1063104/
greetz MZonnet
alle overige waarden zijn gelijk aan die van pvdplanet, ik ben Fan van zijn talent.
is het niet zo dat als je foto's van de kamera als jpg opslaat, en deze bewerkt in ps en dan weer opslaat in jpg, dit ten koste gaat van kwaliteit?
heb ik ergens gelezen.
dit is trouwens de link waar dat tutorial staat van got om je foto's te resizen om ze hier te laten zien:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1063104/
greetz MZonnet
Verwijderd
ik probeer als ik een echte mooie foto wil maken hem in raw te doen. geheugen is geen probleem gelukkig
zit in totaal 9gb aan opslog in de camera. die nieuwe 8gb flashkaartjes heerschen echt . film van 1 uur is heerlijk om die met je camera te maken en dan nog een paar honderd foto's in de hoogste res. is dan ook nog heerlijk.
wat mij ook opvalt is hoe zuinig hij met de batterijen omspringt.
wat mij ook opvalt is hoe zuinig hij met de batterijen omspringt.
Het komt wel is voor dat ik spiegelende oppervlakken fotografeer ja en dat het de blauwe lucht een extra boost geeft vind ik persoonlijk niet vervelendsdirkx schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:17:
[...]
Waarom wil je een polarisatiefilter? Fotografeer je vaak spiegelende oppervlakken? Voor het contrast of de extra blauwe lucht zal ik 'm niet kopen, want vind dat de chrome-stand hierin al ruimschoots voldoet.
58mm van Tiffen zal opzich een goede keus zijn lijkt me.
Da's niet echt een reden... tis namelijk de minst logische stand om in dat geval een foto te makenVerwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:39:
die stand ? nou begin net een beetje deze cam te snappen en ik werk stap voor stap. aankomend weekend is testweekend dan ga ik er eens echt voor zitten.
Valt mee. Je kun wel 't beste een lage compressie kiezen (hoog getal). Daar vraagt ie om als je gaat opslaan (getal 1-10 geloof ik).is het niet zo dat als je foto's van de kamera als jpg opslaat, en deze bewerkt in ps en dan weer opslaat in jpg, dit ten koste gaat van kwaliteit?
Geen xD dus. Die zijn zover ik weet nog steeds 't snelst in de S9500, maar ze zijn er nog niet boven de 1Gb.die nieuwe 8gb flashkaartjes heerschen echt
[ Voor 33% gewijzigd door dutch79 op 03-08-2006 16:20 ]
-Deze camera werkt het beste op iso 200, ongeacht de omstandigheden (zon t/m donkere kamer).
Er zijn 2 uitzonderingen: nightshots (iso 80) en natural light mode shots (iso 800)
-Verder zou ik eerder de 36C2 kopen dan de 44MZ2. Niet alleen is deze goedkoper maar ook makkelijker in gebruik. Qua flitskracht maakt het eigenlijk niet zo veel uit.
-Ik gebruik ook Paint Shop Pro, eerst batch resize met EZ Thumbs op 640x427 (100%, +2 sharpness) en dan gooi ik er met PSP kaders omheen.
-Wat betreft foto-hosting: www.lycos.nl. Beter nog haal je je eigen webspace bij http://www.antagonist.nl <--- zeer goedkoop, ultra snel en perfecte service
-Opschroef filters (zowel UV als polarize) verpesten mijns inziens de beeldkwaliteit van de S9500 volkomen. Om de lens te beschermen zit er een dop bij
De lucht wordt in chrome stand blauwer dan ooit.
-Overdag P-mode, 's nachts S-mode. M-mode is vanwege de 30sec sluitertijd alleen interessant bij nachtpics. Die A-mode levert nooit de resultaten die ik wil. De A-mode op de S5600 is daarentegen wel bruikbaar
Er zijn 2 uitzonderingen: nightshots (iso 80) en natural light mode shots (iso 800)
-Verder zou ik eerder de 36C2 kopen dan de 44MZ2. Niet alleen is deze goedkoper maar ook makkelijker in gebruik. Qua flitskracht maakt het eigenlijk niet zo veel uit.
-Ik gebruik ook Paint Shop Pro, eerst batch resize met EZ Thumbs op 640x427 (100%, +2 sharpness) en dan gooi ik er met PSP kaders omheen.
-Wat betreft foto-hosting: www.lycos.nl. Beter nog haal je je eigen webspace bij http://www.antagonist.nl <--- zeer goedkoop, ultra snel en perfecte service
-Opschroef filters (zowel UV als polarize) verpesten mijns inziens de beeldkwaliteit van de S9500 volkomen. Om de lens te beschermen zit er een dop bij
-Overdag P-mode, 's nachts S-mode. M-mode is vanwege de 30sec sluitertijd alleen interessant bij nachtpics. Die A-mode levert nooit de resultaten die ik wil. De A-mode op de S5600 is daarentegen wel bruikbaar
[ Voor 24% gewijzigd door pvdplanet op 03-08-2006 20:37 ]
een standaard B+W filter vern*ukt echt je kwaliteit niet, ook niet een beetje. Een slecht filter kan negatieve effecten hebben, een goed filter niet.
Verwijderd
Ik ben het eens met Nomad85, op mijn S9500 heb ik een UV-filter (bescherming) en het verschil in fotokwaliteit is (door mij) niet waarneembaar. Terwijl het grote voordeel is dat vuil en eventueel krassen het filter beschadigen en niet de lens.
Ook heb ik een circulair polarisatiefilter, waarmee ik de lucht een veel diepere kleur blauw kan geven dan met de Chrome-stand. Ook spiegelingen in glas wegwerken is soms een nuttige functie van het filter.
Ook heb ik een circulair polarisatiefilter, waarmee ik de lucht een veel diepere kleur blauw kan geven dan met de Chrome-stand. Ook spiegelingen in glas wegwerken is soms een nuttige functie van het filter.
Nou ik heb mijn Metz 36C2 besteld 
Nu is het wachten

Nu is het wachten
Zou ik niet doen. Slechte ervaringen mee. Kies gewoon voor een andere (betaalde) host. Zijn tegenwoordig niet duur meer. Je hebt trouwens ook via je internetprovider meestal wel een aardige webspace (20 Mb of iets dergelijks). Niet veel, maar toch de moeite waard.-Wat betreft foto-hosting: www.lycos.nl.
Binnenkort weer een S9500 bezitter met een Metz-fliter erbij dus.
Dat soort online foto-albums zijn leuk, maar vaak kun je niet zelf de resolutie bepalen, opzet van de gallery staat vast, laden van foto's gaat traag, etc.. dat is voor photomax niet anders (voor zover ik heb kunnen zien): http://photomax.com/web/guest_album_photos.php
Daar geef ik persoonlijk toch de voorkeur aan "kale" webspace.
Daar geef ik persoonlijk toch de voorkeur aan "kale" webspace.
[ Voor 5% gewijzigd door dutch79 op 07-08-2006 10:00 ]
Zo.. eindelijk eens de tijd gehad om mijn nieuwe camera uit te proberen:
Mijn bevindingen van de S9500:

Mijn bevindingen van de S9500:
- Bij foto's op < 3m werkt de macro functie veel beter m.b.t. de focus.
- Auto mode is niet zo goed, P mode wel.
- LCD weergave wijkt af en toe sterk af van het uiteindelijke resultaat op de computer.
- Fotografie 's avonds (met of zonder flits) is een vak apart. En niet zo eenvoudig.
- Daarbij zie je niks in het donker met zo'n LCD of EVF. Dat had ik toch beter verwacht.
- Mensen reageren duidelijk anders op een grotere camera. Hier moet voornamelijk ik zelf aan wennen.
- Ik moet nog een hoop leren (fotografie algemeen)
- al is de camera nog zo snel... de fotograaf bepaald het plaatje (ik ben traaaaaaag)
- O ja..... die batterijen gaan vreselijk lang mee.
Verwijderd
Hele aparte manier van benadering hou jij erop na.pvdplanet schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:32:
-Deze camera werkt het beste op iso 200, ongeacht de omstandigheden (zon t/m donkere kamer).
Camera het beste op iso 200?
M.i afhankelijk van lichtomstandigheden en onderwerp.
Feit is dat bij iso 200 ook al beeldruis waarneembaar is bij 100% crop.
Als je voldoende licht hebt, en geen snelle onderwerpen, dan schiet ik een landschap bijvoorbeeld liever in 80 dan in 200 iso.
Opschroeffilters verpesten de beeldkwaliteit
Fijn te horen nou ik vorige maand net een B&W UV filter heb aangeschaft voor 30,=.
Heb je het zelf al eens getest, want ik heb met dit filter absoltuut geen beeldverlies.
Pol.filter heb ik (nog) geen ervaring mee, maar een (goede) UV filter beinvloed de foto's echt niet.
En dat je als bescherming je lensdop hebt is natuurlijk onzin. Tenzij je tot één van die fotografen behoort die z'n lensdop altijd op de camera heeft zitten als je net die belangrijke foto wilt maken.
P-S-A-M stand afhanklijk van tijdstip?
Dat de auto-stand onacceptabele resultaten levert, is ierdereen het wel over eens.
Maar dat de P-stand voor overdag en de S-stand voor 's nachts is gaat me wat ver.
Ik gebruik alle modi dwars door elkaar, afhankelijk wat op dat moment het beste uitkomt voor m'n onderwerp. Als ik de voorkeur geef aan snelle tijden (sport) dan kies ik de S-mode. Wil ik meer met m'n diafragma kunnen spelen en is scherptediepte belangrijk in de foto, dan kies ik de A-mode.
De M-mode gebruik je niet alleen voor 30-sec opnamen. Een beetje creativeling gebruikt deze stand omdat hij meer controle heeft. Bovendien is de M-stand de enige stand waarbij het kleinste diafragma van 11 gekozen kan worden. Wat natuurlijk een absurde ontwerpersfout is van Fuji, maar dat ter zijde.
Je bedoeld eigenlijk te zeggen: de lucht wordt in chrome stand onnatuurlijker dan ooit.
Ik begrijp uberhaubt niet dan er zoveel mensen zijn die "geilen" op die veel te blauwe luchten.
Ik houd van natuurlijke kleuren, zoals ze zijn en niet van die opgepoetste kleuren.
Na een tijdje met chrome, contrast en scherpte te hebben gestoeid, ben ik van mening dat je al deze softwarematige in-camera trucks het beste kunt overlaten aan een goed bewerkingsprogramma met veel meer processorkracht dan je camera. Bovendien houd ik het liever zelf in de hand, dan de camera de boel te laten verzieken. Een foto met extra contrast en scherpte is achteraf niet meer te corrigeren. De andere kant op werkt veel beter met contrast en USM op de PC.
De in-camera opties zijn meer voor de point&shoot fotografen die out-of-the-box kant en klare plaatjes willen. M.i. is deze camera daar niet voor bedoeld.
with arnold ^^.
Iedereen heeft zijn manier van schieten, er is geen stand voor overdag of 's avonds en de A stand is zeker wèl te gebruiken, maar mis jij misschien gewoon de ervaring daarin. Ik heb de camera niet heel lang gehad, maar de A stand doet het prima.
Pola filter heeft een veel mooier resultaat in het versterken van kleuren dan chrome, mede omdat een polat niet alle kleuren versterkt en wel reflecties weg kan halen.
Iedereen heeft zijn manier van schieten, er is geen stand voor overdag of 's avonds en de A stand is zeker wèl te gebruiken, maar mis jij misschien gewoon de ervaring daarin. Ik heb de camera niet heel lang gehad, maar de A stand doet het prima.
Pola filter heeft een veel mooier resultaat in het versterken van kleuren dan chrome, mede omdat een polat niet alle kleuren versterkt en wel reflecties weg kan halen.
[ Voor 7% gewijzigd door Nomad op 08-08-2006 09:55 ]
Verwijderd
Ziet er wel feestelijk uit.Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:43:
ff een impressie wat ik heb geschoten van de summer carnaval rotterdam 2006;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
greetz MZonnet
Wel een vraag: heb je hier chroma, contrast of andere instellingen in de camera gebruikt?
Krijg nml de indruk dat de felle kleuren iets te fel zijn.
De rode en paarse kleuren hebben nml weinig detail. Meestal het gevolg van teveel contrast / (over)saturation.
Tja, alles hangt af van de gebruiker. Mijn camera wordt flink op de proef gesteld terwijl anderen rustig een paar foto's maken met hun S9500. De verwachtingspatronen liggen dan ook anders.
-Ik schiet geen landschappen. Op iso 200 krijgen de foto's precies dat beetje extra wat de camera in lagere waarden overdag mist. Ruis is geen issue. De foto moet 'knallen'
-Het UV filter zal overdag weinig uitmaken maar tijdens een fotoshoot op een feest zagen de kleuren eruit alsof de chromestand verdwenen was en daarnaast ging het focussen een stuk moeilijker. De camera deed altijd wat ik wilde en toen opeens niet. Dat is geen toeval. Weg met dat ding dus
-Na 30000 foto's met 2 S9500's bleken die settings zoals aangegeven het beste (voor mij) te werken. Als je geduldig planten of gebouwen fotografeert dan is M natuurlijk een goed middel maar ik zou een heleboel geweldige shots mislopen. Het (per foto) handmatig instellen van sluitertijd en flitser kost al kostbare seconden.
-Hoe onnatuurlijker des te beter want saaie foto's zijn er al genoeg. Kleuren moeten spatten. Gelukkig gaat dat allemaal 'in cam' omdat het geen doen is 500 foto's na te bewerken. Een Fuji koop je toch juist vanwege de 'Japanse' kleuren en scherpte...:)
Verwijderd
Ik ga zeer waarschijnlijk binnenkort deze camera kopen. Maar nu heb ik even hier in de stad rondgekeken maar nergens hebben ze hem. En nu kan ik hem waarschijnlijk bij een bedrijf dat hem eigenlijk niet verkoopt laten bestellen. Maar dan kan ik hem niet in de handen houden, hoe die me ligt. Hoe voelt hij in je handen? Handig, zwaar, klein, groot? Bedankt alvast!
mediamarkt rotterdam kan je hem in je handen vast houden
bij mij ligt ie wel perfect in handen alsof ie ervoor gemaakt is
bij mij ligt ie wel perfect in handen alsof ie ervoor gemaakt is
Verwijderd
@ arnold_w,
instellingen op mijn cam:
P-mode Iso 200, Chrome, HSS, C-AF, hard sharpness, ik werk verder ook met een externe flitser type Jessops 280ABZ. deze is icm een omnibounce set on 45 degrees vol op auto.
je kan zien op de foto's dat ik inflits ( zie de verkeersborden op de achtergrond ) de zon staat rechts achter me, wat zorgt voor donkere gezichten, vandaar de flits.
@ Gizlle,
voor een n00b heb je een mooie gallery van foto's gemaakt met een sony dan he, ( jk ) je hebt er oog voor, dus ik denk idd dat een S9500 of zelfs ( wat jou in je budget beter zou passen ) een S5600 een goede keuze zou zijn.
dit zijn toestellen met een mooie start voor beginnende fotografen. de twee verschillen van elkaar :
S5600:
geen flits schoen
iets compacter
geen swivable display
inzoomen dmv druk knoppen
geen super macro
S9500
twee geheugen compartments ( xD en CF )
anti-bewegings onscherpte mode
natural light mode
opstart snelheid zeer snel
inzoomen via draaibaar ring
inzoomen tijdens opname film
dat zijn een beetje de verschillen denk ik ( als ik niks ben vergeten
)
er zijn natuurlijk nog veel meer verschillen, maar die zijn denk ik wel duidelijk.
greetz MZonnet
P-mode Iso 200, Chrome, HSS, C-AF, hard sharpness, ik werk verder ook met een externe flitser type Jessops 280ABZ. deze is icm een omnibounce set on 45 degrees vol op auto.
je kan zien op de foto's dat ik inflits ( zie de verkeersborden op de achtergrond ) de zon staat rechts achter me, wat zorgt voor donkere gezichten, vandaar de flits.
@ Gizlle,
voor een n00b heb je een mooie gallery van foto's gemaakt met een sony dan he, ( jk ) je hebt er oog voor, dus ik denk idd dat een S9500 of zelfs ( wat jou in je budget beter zou passen ) een S5600 een goede keuze zou zijn.
dit zijn toestellen met een mooie start voor beginnende fotografen. de twee verschillen van elkaar :
S5600:
geen flits schoen
iets compacter
geen swivable display
inzoomen dmv druk knoppen
geen super macro
S9500
twee geheugen compartments ( xD en CF )
anti-bewegings onscherpte mode
natural light mode
opstart snelheid zeer snel
inzoomen via draaibaar ring
inzoomen tijdens opname film
dat zijn een beetje de verschillen denk ik ( als ik niks ben vergeten
er zijn natuurlijk nog veel meer verschillen, maar die zijn denk ik wel duidelijk.
greetz MZonnet
Verwijderd
Hmm oke. Maar ik heb toch liever de S9500, want daar kun je in het begin gewoon op auto foto's maken. Maar zodra ik al die extra functies onder de knie heb kan ik er nog veel meer mee. Wat waarschijnlijk niet kan met de S5600. En ik heb sinds gister weer een wat ruimer budget (geld van me ouders voor rapport en vakantie. En nog van kennissen voor rapport en vakantie
). Dus ik ga wel voor de S9500, alleen is mijn probleem dat ik hem niet in de handen kan houden. En dat zou ik toch wel eerst willen.
Verwijderd
heeft pvr je niet al een optie gegeven om naar hier te gaan:
FunPrice Computers Enschede
Korte Hengelosestraat 14
7511 JB Enschede
http://www.funprice.nl
Bellen:Algemeen: sales@funprice.nl
Tel: 050-544 56 30
en:
Openingstijden winkels:
Maandag 12:00 - 18:00
Dinsdag 09:30 - 18:00
Woensdag 09:30 - 18:00
Donderdag 09:30 - 21:00
Vrijdag 09:30 - 18:00
Zaterdag 09:00 - 17:00
Zondag Gesloten
Internet:
Je kunt je vragen stellen middels
e-mail aan: sales@funprice.nl
deze winkel staat toch in Enschede? kan je ff de feeling ermee krijgen. Ik hoop dat je hier wat mee kan?
het is wel voor je gevoel beter om de cam eerst ff vast te houden voordat je de cam gaat kopen/bestellen. Hij is iets groter dan de H2, met meer grip aan de rechterkant, en is links van het toestel hoekiger dan de H2. verder voel je al meteen de lens bij de Fuji, want deze komt niet eruit zoals de sony-variant.
greetz , MZonnet
Korte Hengelosestraat 14
7511 JB Enschede
en:
Openingstijden winkels:
Zondag Gesloten
Internet:
deze winkel staat toch in Enschede? kan je ff de feeling ermee krijgen. Ik hoop dat je hier wat mee kan?
het is wel voor je gevoel beter om de cam eerst ff vast te houden voordat je de cam gaat kopen/bestellen. Hij is iets groter dan de H2, met meer grip aan de rechterkant, en is links van het toestel hoekiger dan de H2. verder voel je al meteen de lens bij de Fuji, want deze komt niet eruit zoals de sony-variant.
greetz , MZonnet
Verwijderd
Tsja, het heeft niet mijn voorkeur, maar het zal wel onderwerp afhankelijk zijn.
Het gaat er ook niet om wat ik vind, het gaat erom dat je er zelf tevreden mee bent.
Als ik je foto's bekijk dan vermoed ik dat je je hier helemaal op hebt toegelegd. Als je verder niet veel andere onderwerpen doet, is één instelling wel voldoende. Dan snap ik ook waarom een filter bij jou vorm van fotografie een bezwaar is. Door het extra glasoppervlak heb je waarschijnlijk meer last van reflecties door al het invallende licht van spots en lasers.
Alleen zei je het op een manier alsof UV filters per definitie slecht zijn. Waarschijnlijk dus alleen in jou geval. Dit type fotografie moet inderdaad knallen. Als hier onvoldoende kleur in zou zitten ziet het er te braaf uit.
Neemt niet weg dat ik je opmerkingen in eerste instantie een beetje kort door de bocht vond en alleen van toepassing op jou onderwerp. In alle andere gevallen gaat het echt niet op.
Mijn onderwerpen varieren van natuur, portrait, sport, steden/dorpen tot popconcerten. Voor elke onderwerp andere instellingen dus.
Happy shooting.
Verwijderd
Ik vermoedde al zoiets. Heb je zelf ook niet zoiets van, de kleuren zijn net iets te hard en het contrast te hoog? Het is voor mij moeilijk beoordelen op dit formaat, maar ik neem aan dat je thuis op 100% hebt beoordeeld.Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 07:39:
@ arnold_w,
Ik zou er toch voor kiezen extra contrast, kleur en scherpte achteraf te doen. Hierdoor heb je veel meer controle. Het nadeel van extra contrast op de camera is dat het contrast over de hele foto wordt toegepast, ook daar waar er al dondere of felle partijen zitten. Resultaat is dan ongedetailleerde kleuren. Doe je dit achteraf met auto-contrast in Photoshop dan wordt er rekening gehouden met de verschillende delen van de foto. Soms heeft een foto al voldoende contrast, waardoor er niets meer wordt gecorigeerd en en sommige gevallen is het toegevoegde contrast net iets teveel. Je kunt dan met een slider zelf de hoeveelheid contrast aanpasssen. Voor de kleuren geldt eigenlijk hetzelfde. Scherpte met Unsharp Mask in PS werkt toch echt een stuk fraaier dan de de scherpte op hard in de camera. Ik heb hier in het begin erg veel mee geexperimenteerd, omdat ik zeker wilde weten of de in-camera funkties wel goed genoeg waren. Ik vond van niet. De beeldinformatie die op de CCD valt wordt softwarematig in de camera aangepast. Dat gebeurt volgens een standdaard methode die voor elke foto hetzelfde is. De camera heeft nou eenmaal onvoldoende processorkracht om elke foto te analiseren en apart te behandelen. Dat alles moet ook nog binnen een seconde gebeuren en worden weggeschreven. Je snapt natuurlijk dat dat ten koste gaat van de kwaliteit. Nog een stap verder is fotograferen in RAW en dan helemaal de volledig controle hebben over witbalans, contrast, kleur en scherpte. Niet voor niets RAW de standaard is voor profs. Maar goed, gemak dient de mens zullen we maar zeggen. Dus jpeg volstaat ook, zei het dan met minimale correcties in de camera.
Het is een aardig alternatief als je geen zin hebt om te Photoshoppen en je out-of-the-box leuke platen wilt, maar volgens mij doe je er dan verstandiger aan een eenvoudige point&shoot camera te gebruiken. Deze camera valt toch echt in het semi-prof segment en heeft derhalve ook zoveel instelmogelijkheden. Alles op de automatische piloot is m.i. doodzonde.
Nadeel van in-camera beeldoptimalisatie is dat er geen weg meer terug is.
Zo te zien ben je creatief genoeg met fotograferen, dus laat je kostbare platen niet vergallen door matige oppoetstechnieken van de camera.
Verwijderd
Lekker prijsje hebben ze daar. Me moeder had vanmiddag gebeld met mediamarkt Nordhorn, en daar was die €529Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:16:
heeft pvr je niet al een optie gegeven om naar hier te gaan:
Korte Hengelosestraat 14
7511 JB Enschede
en:
Openingstijden winkels:
Zondag Gesloten
Internet:
greetz , MZonnet
Bij http://www.funprice.nl
Korte Hengelosestraat 14
7511 JB Enschede
Staat ie voor 10€ goedkooper
Korte Hengelosestraat 14
7511 JB Enschede
Staat ie voor 10€ goedkooper
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:31:
[...]
Lekker prijsje hebben ze daar. Me moeder had vanmiddag gebeld met mediamarkt Nordhorn, en daar was die €529. Nog duurder dan hier (mediamarkt enschede: €499).
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Dit topic is gesloten.