Fuji FinePix S9500: Deeltje 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.917 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
OK, dat kan je dus ook wel helpen als je toch MF wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, vind die 'scherpstelcontrole' zoals Fuji het noemt eigenlijk waardeloos. Als ik die functie gebruik, wordt het uitgelichte veld in het midden erg korrelig weergegeven. Zo korrelig zelfs dat er geen sprake kan zijn van scherpstelcontrole.
De EVF vind ik tot nu toe echt een van de grootste nadelen van de S9500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Tsja, je kunt niet alles hebben voor een toestel van ca. 400 euro (of wat er momenteel dan ook voor wordt gevraagd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben nog niet helemaal te spreken over de korrel-gevoeligheid van de 9600. Mijn oude 6900 deed het naar mijn gevoels soms beter. Aanstaand weekend zal ik eens van beide toestellen dezelfde foto's nemen en dan dus oordelen.
De 6900 is inmiddels 5 jaar oud, zou toch vreemd zijn als je met zo'n toestel betere foto's maakt dan een nieuw toestel? Op de kleuren na...die zijn bij de 9600 beter.
We wachten dus het weekend even af.
Tot nu toe heb ik spijt van de 9600 vooral na het nemen van binnen foto's in de woonkamer. Heel veel ruis in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Veel ruis... laat 's wat zien dan. Welke stand? Hoeveel ISO? vanaf 800 geeft ie behoorlijk wat ruis, maar die gebruik je toch zelden... Voorlopig kunnen we echt niks met zo'n opmerking :? Leer eerst het toestel 's beter kennen en oefen wat meer. Externe flitser kan ook geen kwaad als je binnen goede foto's wil maken.

[ Voor 39% gewijzigd door dutch79 op 12-12-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:26:
Ook ik ben nog niet helemaal te spreken over de korrel-gevoeligheid van de 9600. Mijn oude 6900 deed het naar mijn gevoels soms beter. Aanstaand weekend zal ik eens van beide toestellen dezelfde foto's nemen en dan dus oordelen.
De 6900 is inmiddels 5 jaar oud, zou toch vreemd zijn als je met zo'n toestel betere foto's maakt dan een nieuw toestel? Op de kleuren na...die zijn bij de 9600 beter.
We wachten dus het weekend even af.
Tot nu toe heb ik spijt van de 9600 vooral na het nemen van binnen foto's in de woonkamer. Heel veel ruis in beeld.
neem hem van je over voor €250 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Ruilen voor m'n F30? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Hé grapjassen, het is geen marktplaats hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 17:29
@ pvdplanet:
Ik volg dit zeer informatieve topic nu al een tijdje en ik zit ontzettend te twijfelen tussen de S9600 en de S6500fd. Jij bent tot nu toe de enige persoon (met duidelijk verstand van zaken) die met beide camera's heeft kunnen 'spelen'. Ik heb een paar vragen over jouw ervaringen met de S6500fd (heb je de camera trouwens voor wat langere tijd of moest je hem al snel weer afstaan?):
Mijn indruk is dat, vanwege de betere pixels/sensorgroote-verhouding de beeldkwaliteit van de S6500fd wel eens beter kan zijn dan die van de S9600. Wat is jouw indruk? Zijn de opnamen met ISO800 duidelijk beter en dus bruikbaarder dan bij de S9600? Dit is voor mij van belang ivm het ontbreken van IS, ISO800 zou dus zeer van pas kunnen komen bij tele-opnamen.
Van de review op dpreview heb ik begrepen dat de ruisonderdrukking van de S6500fd behoorlijk destructief is, dus waarschijnlijk is het verstandig om bij ISO800 te schieten in RAW?

En wat vind je van de EVF? Ik verkeerde in de veronderstelling dat de EVF van de S6500fd dezelfde was als die in de S9600 zit maar dat blijkt niet het geval te zijn. Is de EVF in de S9600 echt (minstens) een klasse beter? Want de rest van de verschillen wegen voor mij niet zo erg zwaar en ik neigde tot nu toe naar de S6500fd vanwege de geweldige prijs/beeldkwaliteit-verhouding. Maar als de EVF van de S9600 echt véél beter is valt de balans nu toch iets in het voordeel van de S9600 ook al zit ie ietsjes boven mijn budget.

Thanks in advance :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Ik zou voor de S9600 gaan, dat is gewoon een veel beter uitgebalanceerde camera. Hij is snel, focust beter en zowel de EVF als het schermpje zijn beter bruikbaar. De S6500fd is geen slechte camera maar z'n grootste kracht is de sensor en niet de 'handling'. Het verschil op iso 800 is redelijk maar niet iets wat een goede ruisverwijderaar niet kan verhelpen.

Ik zou eigenlijk vergelijkende foto's moeten maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
S6500 resized iso 800
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/S6500.jpg
S9600 resized iso 800
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/S9600.jpg
S6500 crop
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/S6500-2.jpg
S9600 crop
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/S9600-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
pvdplanet schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:50:
Ik zou voor de S9600 gaan, dat is gewoon een veel beter uitgebalanceerde camera. Hij is snel, focust beter en zowel de EVF als het schermpje zijn beter bruikbaar. De S6500fd is geen slechte camera maar z'n grootste kracht is de sensor en niet de 'handling'. Het verschil op iso 800 is redelijk maar niet iets wat een goede ruisverwijderaar niet kan verhelpen.

Ik zou eigenlijk vergelijkende foto's moeten maken :)
Thanks :) Mmm.. het verschil qua EVF is dus toch wel groot maar jij vindt het schermpje ook beter bruikbaar? Ik vond de 2,5inch versus 2inch juist een duidelijk voordeel, maar jij vindt het schermpje van de S9600 beter bruikbaar alleen vanwege het klapmechanisme?
Dus op iso 800 bij voorkeur schieten in RAW en uiteindelijk door bijv. Neatimage heen halen.
Is de Burst-mode van de S9600 trouwens verbeterd t.o.v. de S9500?

Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang dat als ik nu veel geld uitgeef voor de S9600, Fuji vervolgens volgend jaar uitkomt met een update van de S6500fd met de verbeteringen die ook in de S9600 zitten, maar ja zo blijf je aan de gang natuurlijk ;)

Enneh.. goed idee die vergelijkende foto's. Hou ik mij zeer voor aanbevolen en ik denk dat ik niet de enige ben daarin!
edit: krijg nou wat... terwijl ik de reaktie aan het typen ben zet je de vergelijkende foto's al online! Goede service >:)

[ Voor 4% gewijzigd door tallstoi op 13-12-2006 22:14 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Het scherm van de F30/S6500 is wat soft, die van de S9600 is haarscherp. Trouwens, eenmaal een klapscherm en je wilt nooit meer anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
Je hebt mij nu voor een groot deel overtuigd van de voordelen van de S9600 maar eerlijk gezegd schrik ik toch wel een klein beetje van de foto's die je net online hebt gezet. Volgens mij heeft de S9600 bij iso 800 toch wel een duidelijk forser verlies aan detail door het sterkere ruisen van de sensor. Dit verschil poets je niet even weg met Neatimage of heb ik het hier mis?
Voor degene die nog denkt 'meer pixels is beter' ziehier het overtuigende bewijs van het tegendeel, een beter voorbeeld zou ik op het moment niet weten :)
Maar goed, bedankt voor het supersnel online zetten van de foto's al maken ze de keuze nou niet bepaald makkelijker, tja keuzes.. ;)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
De S9600 is gewoon een super fijne camera. Het aantal mislukte foto's op feesten is bijna te verwaarlozen. Tja en iso 800... 200 voldoet prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 14:59
Ruis, ruis reductie, detail en verscherping houden inderdaad verband met elkaar. Zo haalt noise reduction per definitie niet alleen ruis maar ook detail weg, en haalt USM/verscherping niet alleen details maar ook ruis naar voren. (met deze kennis kan je gebruiken door selectief NR over de achtergrond van een foto te gooien en USM over het onderwerp)

De S6500 is minder soft op iso 800. Dat is denk ik voor mij de juiste formulering. Zowel bij de S9500/9600 als bij de S6500 is iso 800/1600 alleen voor noodgevallen/uiterste noodgevallen. Afdruken op 10x15 zien er naar alle waarschijnlijkheid nog zeer acceptabel tot best goed uit maar bij grotere afdrukken zou het wel eens vies kunnen tegenvallen.

Als je voor een foto album met foto's op 10x15 schiet dan zou je best iso 800 kunnen gebruiken als de situatie daar om vraagt. Ook met een dSLR kan je wat betreft ruis nog in de zelfde situatie terecht komen, ik doel op Iso 1600 en of 3200. In die platen zit meer ruis als in deze samples maar er dit ook meer detail in waardoor je na ruis reductie (wat bij de compact camera's al veel sterker in de camera zelf gebeurt) een vergelijkbaar of marginaal beter resultaat over houdt.

Edit: zie onderstaande post van sdirkx

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• dutch79
De S6900
Hier bedoel je zeker S6500? ;)

Verwijderd

Kerstfoto vraag.

Op ons bergmeubel heb ik in de hoek een berg gemaakt van pur....daarop staan een paar huisjes met uiteraard verlichting.
Op de voorgrond komt mijn andere hobby te staan...een Honda, miniatuur uiteraard.

Ik heb al enkele foto's geprobeerd maar krijg niet het juiste resultaat. S'avonds dus als het donder is en de verlichting aan is.
Iedere keer heb ik het Honda'tje op de voorgrond wazig in beeld.
Hoe kan ik dat nu voorkomen?
En wat zouden de ideale instellingen kunnen zijn?

• martijn_tje
Onscherpte kan vanalles zijn, we kunnen zo niet weten waarom je foto's niet scherp zijn.

Bijvoorbeeld
  • te groot diafragma (te kleine 1/F waarde)
  • op een verkeerd punt scherp gesteld
  • een combinatie van de eerste 2
  • bewegingonscherpte door beweging van het onderwerp (beweging van het onderwerp hier niet van toepassing)
  • bewegingsonscherpte door schudden van de camera
De ideale instellingen bestaan niet. Voor elke situatie en elk effect dat je wil berijken zijn andere instellingen geschikt. Een tip die mischien wel handig is: gebruik in dit geval een statief: de scene veranderd niet en zo hoef je geen rekening te houden met sluitertijden en onscherpte doordat je met de camera hebt lopen schudden. Verder zou ik ook wat met belichting gaan spelen, je wil een kerst achtig iets schieten dus zal het waaschijnlijk wel sfeervol moeten zijn, hier kan je dan mooi met licht (verschillende kleuren en intensiteiten, wel of geen schaduwen) gaan spelen. Je zou ook kunnen proberen een spannende of mooie compositie te maken, recht voorz'n raap kerst dingen komen naar mijn mening vaak genoeg langs. Bijvoorbeeld leuke doorkijkjes symboliek in het gekozen standpunt en perspectief of diepte werking kunnen hier mischien iets aan bijdragen. Ow en als laatste let als het even kan op je achtergrond en de hoeken van het frame, het is vaak mooi als deze niet storend zijn/veel detail bevatten.

[ Voor 60% gewijzigd door martijn_tje op 14-12-2006 22:37 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren vw vlakbij ons dus daar even heen geweest graag jullie mening :)

Afbeeldingslocatie: http://eelde.gerwinhummel.nl/eelde1.jpg

En is er ook iets waarmee je die ringen kan wegwerken/voorkomen ?? zoals onderstaande foto ? aangegeven

Afbeeldingslocatie: http://eelde.gerwinhummel.nl/eelde12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Je bedoelt die stervorming?
Die kun je redelijk wegwerken door het diafragma kleiner te maken (het F-getal hoger dus).
Dan heb je daar niet zo'n last van. Bij zoiets is dat niet erg want ik neem aan dat je toch een statief gebruikt en een lange sluitertijd, kan die sluitertijd ook best iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
DUTCHSPiRiT schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:31:
Je bedoelt die stervorming?
Die kun je redelijk wegwerken door het diafragma kleiner te maken (het F-getal hoger dus).
Dan heb je daar niet zo'n last van. Bij zoiets is dat niet erg want ik neem aan dat je toch een statief gebruikt en een lange sluitertijd, kan die sluitertijd ook best iets langer.
Die stervorming wordt juist heviger bij kleinere diafragma's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
Ik denk niet dat hij die stervorming bedoeld, maar de ringen (flares?) erom heen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ThomasW schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:58:
Ik denk niet dat hij die stervorming bedoeld, maar de ringen (flares?) erom heen..
dat denk ik ook ja,
Als je een UV filter of iets in die trand gebruikt, haal die er dan voor weg. Heb je dat niet, dan is het gewoon je lens zelf die aan het flaren gaat, een andere inkijkshoek helpt hiervoor, maar dan veranderd je compositie ook.
Mocht je een UV filter erop gehad hebben, dan moet je die eraf halen, die veroorzaakt dit het waarschijnlijkst.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb geen uv filter antans heb ik nooit gekocht dus dan zal het wel aan de inkijkhoek liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen met 't volgende:
Ik wil vanavond op de kerstmarkt hier in de stad wat sfeerfoto's maken.
Nu weet ik niet exact hoe ik de flits moet gebruiken, dwz, moet ik bouncen met de omnibounce, of juist recht vooruit flitsen?
En wat is het makkelijkst om snel wat foto's te maken? Op de automaat zetten en schieten maar? of een vast diafragma instellen, deze ook op de flits instellen en schieten maar?

Ik heb 't topic wat doorgebladerd en kom verschillende dingen tegen, maar echt een concreet antwoord niet..

alvast bedankt 8)

Heb trouwens een Cokin setje besteld, hoop 'm binnenkort te ontvangen.
Gewoon bij de MediaMarkt, omdat deze goedkoper was dan Konijnenberg / elders op het internet :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Ik zou met omnibounce (eigenlijk diffuser wat jij hebt) rechtuit schieten. Maar afhankelijk van de omstandigheden kun je 'm omhoog draaien.

Als je niet zoomt op S-stand gebruiken (f/2.8). -> bv. pvdplanet
Als je wel wilt zoomen M-stand met vast diafragma f/4. Je kunt dan van 28-80mm schieten. (bv. ik momenteel).

ISO 200 of 400 voldoet vrijwel altijd.

[ Voor 6% gewijzigd door dutch79 op 16-12-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Wat voor flitser heeft pvdplanet eigenlijk en wat is t verschil met die van sdirx op een s9600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx sdirx 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Wat voor flitser heeft pvdplanet eigenlijk
Zelfde als Sakul (44 MZ-2). Op de site van Metz staan vast wel de specs. In ieder geval heeft de 44 MZ2 een digitaal display en wordt de reflectorkop volgens mij automatisch aangepast aan de focuslength, ofzo.. pvdplanet en andere 44 MZ-2-gebruikers weten dat vast beter. Het is een stapje hoger dan de 36 c-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:48

Markie

Voorheen BBE

RedXraD schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:39:
[...]
Die stervorming wordt juist heviger bij kleinere diafragma's...
En dat is met de S9500 ook goed mogelijk zonder sterfilter:
Afbeeldingslocatie: http://i78.photobucket.com/albums/j112/jutterslustrum/CSM/DSCF3059d.jpg?t=1166376505
Suikerfabriek in Groningen

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ik ben van plan om deze camera ook te kopen voor de kerst. Samen met mijn vriendin hebben we een aantal vragen:

-Doet deze camera onder als een spiegelreflex camera?
-Kan deze camera goed gebruikt worden voor vakantie naar Kenia ? (die we volgend jaar willen maken)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

BBE schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:29:
[...]

En dat is met de S9500 ook goed mogelijk zonder sterfilter:
[afbeelding]
Suikerfabriek in Groningen
mooie foto :)
Possible schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:53:
Ik ben van plan om deze camera ook te kopen voor de kerst. Samen met mijn vriendin hebben we een aantal vragen:

-Doet deze camera onder als een spiegelreflex camera?
-Kan deze camera goed gebruikt worden voor vakantie naar Kenia ? (die we volgend jaar willen maken)
Eh . Ja hij is beter dan een spiegelreflex. Hij is compacter, kan filmpjes maken, je kan foto's maken door naar lcd scherm te kijken, je hebt geen last van stof op je sensor.
Eh, nee hij is slechter dan een spiegelreflex. Je mist de iso-performance van een spiegelreflex, de snelheid van een spiegelreflex, het kunnen wisselen met lenzen zodat je een "compromis" loze lens hebt voor je onderwerp/setting, je hebt minder flits mogelijkheden (externe flitser), je hebt minder controle over de scherpte/diepte.

Het is maar net wat je belangrijk vindt. Ik heb een spiegelreflex, omdat ik de scherpte/diepte geweldig vind, omdat ik de heldere zoeker heerlijk vind, omdat ik dan de juiste lens kan gebruiken voor de juiste doelen zonder compromis. Ik mis het kunnen maken van filmpjes, kunnen kijken op mijn lcd-schermpje bij het maken van een foto.

De s9500 heeft voor een "compacte" camera een goede iso-prestatie, is redelijk snel, houd lekker vast. Dat zijn dingen waarmee hij op een spiegelrelflex lijkt, maar hij is het echt niet.

Kortom, wat is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
nomad85 schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:50:
[...]

mooie foto :)

[...]

Eh . Ja hij is beter dan een spiegelreflex. Hij is compacter, kan filmpjes maken, je kan foto's maken door naar lcd scherm te kijken, je hebt geen last van stof op je sensor.
Eh, nee hij is slechter dan een spiegelreflex. Je mist de iso-performance van een spiegelreflex, de snelheid van een spiegelreflex, het kunnen wisselen met lenzen zodat je een "compromis" loze lens hebt voor je onderwerp/setting, je hebt minder flits mogelijkheden (externe flitser), je hebt minder controle over de scherpte/diepte.

Het is maar net wat je belangrijk vindt. Ik heb een spiegelreflex, omdat ik de scherpte/diepte geweldig vind, omdat ik de heldere zoeker heerlijk vind, omdat ik dan de juiste lens kan gebruiken voor de juiste doelen zonder compromis. Ik mis het kunnen maken van filmpjes, kunnen kijken op mijn lcd-schermpje bij het maken van een foto.

De s9500 heeft voor een "compacte" camera een goede iso-prestatie, is redelijk snel, houd lekker vast. Dat zijn dingen waarmee hij op een spiegelrelflex lijkt, maar hij is het echt niet.

Kortom, wat is beter?
Ik ben echt ontzettend nieuw m.b.t. digitale fotografie.. dus ik vroeg me gewoon af wat de verschillen waren. Maar ik neem aan dat deze camera ook wel geschikt is voor safari's etc in Kenia ?
Ik ben namelijk wel erg onder de indruk als ik de foto's hier namelijk bekijk :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De S9500 is zeker bruikbaar op reis, je krijgt er resultaten mee die stukken beter zijn dan die van een point-en-shoot-toestelleke zonder dat je moet sleuren aan en zak vol lenzen.

Hier zie je hoe mijn S9500 presteerde in Kreta (foto's voorzien van Didier's naam, Sofie had een gewoon toestel mee). PS: het zijn foto's als herinnering, zoek er geen technische hoogstandjes tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Wat een hoop foto's! :) Werkt dat lekker zo'n image-tank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sdirkx schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:04:
imagetank werkt heel fijn, een goede zal mooi info displaytje hebben en precies laten zien wat hij doet. Het is bovendien lekker snel, compact en met een hoop ruimte. Veelal zijn imagetanks ook via usb als hdd te gebruiken (langzaam is hij daarvoor wel).
Ik gebruik mijn laptop als imagetank, maar dat is een stuk groter, dus niet altijd wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdirkx schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:04:
Zoals nomad al zei: zo'n imagetank werkt reuze! Eerst dacht ik er over om kaartjes bij te kopen maar dat weegt nooit op tegen het voordeel van een imagetank: je laat die in de kluis op het hotel liggen en 's avond kopieer je het zooitje naar de harde schijf, je wist je kaartje en je kan weer vanaf nul beginnen. Zelfs mijn vriendin schiet sindsdien elke vakantiedag haar kaartje vol 8)

Mijn Camate mag nu de deur uit (voor het geval er iemand interesse zou in hebben), gewoon omdat ik wat kosten moet maken voor mijn zaak, zeker niet omdat ik geen imagetank meer zou willen, integendeel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Eentje om het af te leren ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/innercity7.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09 20:12

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Ik moest even heel goed kijken hoe die foto inelkaar zat maar nu snap ik em :D ziet er erg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Wat een geweldige zonsondergang vandaag!

(wederom niet nabewerkt, afgezien van beetje levels)

Afbeeldingslocatie: http://www.sdirkx.nl/phpAlbum/photos_6384e236/natuur/DSCF4003-border.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Mooie foto! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Thanks man.Super hè die Fuji's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was op zoek naar een flitser voor mijn 9600.
Helaas was de Metz 36C2 nergens meer te koop. Volgend jaar pas weer leverbaar. (waar ik tenminte heb geinformeerd).

Heeft iemand een optie welke flitser eigenlijk op een 9600 kan?
Of weet iemand waar de Metz 36C2 nog wel te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Ik had 'm hier vandaan:
Momenteel niet op voorraad, maar wel in bestelling. Populair flitsertje he ;)
Het is ook geen geld voor zo'n geweldig product. 59 euri!

PS: DIGI user, bedankt voor je berichtje in m'n gastenboek op mijn site 8)

[ Voor 14% gewijzigd door dutch79 op 19-12-2006 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
Na het uitgebreid lezen van reviews en het volgen van verschillende forum threads op GoT en DPReview ben ik er eindelijk uit. Het wordt noch de S6500fd, noch de S9600.

De S6500fd heeft in principe wel de beeldkwaliteit die ik wil hebben, maar Fuji heeft naar mijn mening te veel concessies gedaan voor wat betreft de ergonomie en bediening. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de druk om de verkoopprijs laag te houden, jammer!

De S9600 vind ik een zeer aantrekkelijke camera. De camera heeft veel troeven in huis, heeft een goede ergonomie en gebruiksvriendelijkheid en is zeer snel. Maar: ik wil erg graag heel goede prestaties bij iso 800 en hoger, zéker als IS ontbreekt. Oa de vergelijkingsfoto's van pvdplanet tussen de S6500fd en de S9600 hebbben hierbij de doorslag gegeven. De S9600 komt hier wat tekort. Als ik zo'n 1000 gulden uitgeef aan een camera dan moet die aan ál mijn eisen voldoen.

Uiteindelijk heb ik besloten om een Nikon D50 met standaard kit-lens aan te schaffen. Hij staat nu in de pricewatch voor 499 euro en dat is maar een paar tientjes duurder dan de S9600. Maar ik heb dan natuurlijk nog geen tele-bereik, wel groothoek. Ik ben van plan om flink door te blijven sparen en dan hopelijk komende zomer de Nikon 18-200 VR lens aan te schaffen. Dan ben ik uiteindelijk natuurlijk veel meer geld kwijt maar dan heb ik tenminste iets in huis wat wel aan al mijn eisen voldoet. Vooral de beelkwaliteit bij hoge ISO waarden, VR(IS) en de praktische bediening (tenminste een aparte ISO-knop, omschakelen JPEG/RAW met één toetsdruk) hebben mij hiertoe doen besluiten. Ik wil voorkomen dat ik achteraf moet zeggen: had ik toch maar iets meer uitgegeven en gelijk een D-SLR gekocht, iets wat ik toch al op termijn voor ogen had. Met deze aanschaf kan ik nu in ieder geval jaren vooruit 8)

Voor de mensen die dit topic 'alife' houden: bedankt, ik heb er een hoop van opgestoken en zal het topic zeker blijven volgen. En blijf alsjeblieft mooie foto's posten, er zitten echt een paar kunstwerkjes tussen, geeft mij in ieder geval inspiratie :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Maar ik heb dan natuurlijk nog geen tele-bereik
...en geen macro, en geen klapscherm en geen live lcd-preview...
Het blijft appels met eieren vergelijken. Als je een paar lenzen verder bent om hetzelfde bereik te hebben op een Nikon, ben je ook 3x zoveel kwijt (als het niet meer is). Maar hoe dan ook, veel plezier met de Nikon (zal ongetwijfeld wel lukken).

edit: ik bedoelde natuurlijk appels en peren... |:(

[ Voor 11% gewijzigd door dutch79 op 20-12-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
sdirkx schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:37:
Het blijft appels met eieren vergelijken.
Maken beide foto's maar appels en peren zijn ook beide fruit.

Gezien de prijs ligt de S9600 ook wel redelijk in de buurt van de eerste instap dSLR's dus wat dat betreft is het niet heel raar dat iemand oor een dergelijke keuze komt de staan. Dan is het dus een kwestie van prioriteiten stellen. Het zijn beide mooie aparaten maar ook totaal verschillend.

De closeup mogenlijkheden van de meeste kitlenzen vallen trouwens erg mee,1:4 of ergens in die richting (een voorwerp van 4 cm groot wordt 1 cm groot op je sensor geprojecteerd). Waar het op neer komt is dat je ~6x9 cm beeldvullend kan krijgen. Diafragma beetje afstoppen voor een mooie per pixel sharpnes en je hoeft je voor closeups niet echt te schamen. (of een leuke raynox voorzet lens er bij ;) past ook gewoon op 55 of 52mm filter draad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Maken beide foto's maar appels en peren zijn ook beide fruit.
Je bent me voor... appels en PEREN... foutje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
sdirkx schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:37:
[...]

...en geen macro, en geen klapscherm en geen live lcd-preview...
Het blijft appels met eieren vergelijken. Als je een paar lenzen verder bent om hetzelfde bereik te hebben op een Nikon, ben je ook 3x zoveel kwijt (als het niet meer is). Maar hoe dan ook, veel plezier met de Nikon (zal ongetwijfeld wel lukken).
Bedankt ;) Het is ook bepaald niet zo dat de D50 voor mij nu alles is, en de S9600 niets. De balans sloeg om verschillende redenen (met name de prijsdaling van de D50) in mijn geval net door in het voordeel van de D50. Maar ik blijf de S9600 een van de allerbeste camera's met vaste lens vinden.
Ik ben van plan om er voorlopig maar één lens (zij het wel een dure) bij te kopen. Met die lens heb ik hetzelfde bereik als de S9600. En voor macro en klapscherm hou ik mijn Canon A95 achter de hand, bij iso 100 is de beeldkwaliteit daarvan best te pruimen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Jazeker, het is weer zover: ook de CCD van m'n S9600 is doorgebrand. Gelukkig was m'n oude S9500 ook aanwezig en kon ik hier een uurtje mee verder schieten, effe de flitser overzetten en klaar. Hier werd gelijk weer duidelijk dat deze camera een stuk trager is en de foto's moeilijker op scherpte zijn te beoordelen vanwege de resolutie van zowel de EVF als het LCD scherm.

De S9600 produceert in direct vergelijk (minimaal) meer ruis dan de S9500. Reden: eerstgenoemde vraagt om iets langere sluitertijden om hetzelfde resultaat te bereiken. De processor is hier de oorzaak van, om blown highlights sterk te verminderen is de lichtgevoeligheid van de camera iets beperkt...

Verder: op sharpness 'normal' dienen de foto's van de S9500 (zoals bekend) verscherpt te worden terwijl deze bij de S9600 direct plaatsbaar zijn. Conclusie: weinig nieuws onder de zon :)

[ Voor 23% gewijzigd door pvdplanet op 24-12-2006 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

tallstoi schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:07:
[...]

Bedankt ;) Het is ook bepaald niet zo dat de D50 voor mij nu alles is, en de S9600 niets. De balans sloeg om verschillende redenen (met name de prijsdaling van de D50) in mijn geval net door in het voordeel van de D50. Maar ik blijf de S9600 een van de allerbeste camera's met vaste lens vinden.
Ik ben van plan om er voorlopig maar één lens (zij het wel een dure) bij te kopen. Met die lens heb ik hetzelfde bereik als de S9600. En voor macro en klapscherm hou ik mijn Canon A95 achter de hand, bij iso 100 is de beeldkwaliteit daarvan best te pruimen.
je gaat een 18-200mm kopen, dan raad ik echt de 18-200VR van nikon zelf aan, zoals je zelf zegt is die wel duur, maar een 18-200 is gewoon een behoorlijke compromis en dan kun je denk ik het best voor de nikon versie kiezen waar mensen toch wel enthousiast over zijn. Bovendien is de lens erg gewild en daardoor waardevast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet wou ik foto's maken doet de draaiknop naast de modus knop niks meer :S waar kan dit aan liggen ??? of wordt dit een reperatie geval :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Tja, bekend euvel bij de S9500 bezitters. Vroeg of laat is iedereen aan de beurt...

De camera zal gewoon onder garantie gerepareerd worden maar je bent 'm wel 4 weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvdplanet schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:53:
Tja, bekend euvel bij de S9500 bezitters. Vroeg of laat is iedereen aan de beurt...

De camera zal gewoon onder garantie gerepareerd worden maar je bent 'm wel 4 weken kwijt.
Oke en moet ik dan contact openemen bij bol.com waar ik hem heb gekocht ? of bij fuji zelf ?? is aangekocht op 15-05-2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 17:30:
[...]

Oke en moet ik dan contact openemen bij bol.com waar ik hem heb gekocht ? of bij fuji zelf ?? is aangekocht op 15-05-2006
Bij bol.com, je koop is afgesloten met de verkoper. Wat die met de camera doet is zijn zaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Opsturen met aanvullende dienst verzekerd tot 500 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 weken in bezit...de 9600.
Afgelopen weekend een bruiloft gehad en dus foto's gemaakt met mijn 9600.
Helaas viel mij de kwaliteit tegen. De meeste foto's zijn in het donker gemaakt, binnen dus.
Vooral in de S stand met de flitser erbij waren de foto's niet altijd even mooi.
Ook had ik dat de flitser niet altijd regelmatig was....of was ik te snel misschien?

Ook heb ik foto's in de Auto-stand gemaakt met de flitser aan.
Dat kwam wel beter over, alleen waren er wel veel korrels te zien, vooral de zwarte kleding was niet altijd even mooi.

Een ander persoon had een goedkoop zaktoestel mee en deze had bijna nog mooiere foto's zijn mijn € 500,-- kostende Fuji.

Heeft iemand misschien een idee waarom bij mij de foto's niet zo zijn als ik verwacht had.
Of is het gewoon een tekort aan FLITS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:06:
Helaas viel mij de kwaliteit tegen. De meeste foto's zijn in het donker gemaakt, binnen dus.
Vooral in de S stand met de flitser erbij waren de foto's niet altijd even mooi.
Ook had ik dat de flitser niet altijd regelmatig was....of was ik te snel misschien?

Dat kwam wel beter over, alleen waren er wel veel korrels te zien, vooral de zwarte kleding was niet altijd even mooi.

Een ander persoon had een goedkoop zaktoestel mee en deze had bijna nog mooiere foto's zijn mijn € 500,-- kostende Fuji.

Heeft iemand misschien een idee waarom bij mij de foto's niet zo zijn als ik verwacht had.
Of het ligt niet aan de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Na 3 weken moet je niet de illusie hebben dat je overweg kunt met een toestel in fotografisch gezien toch wel lastige omstandigheden. Zeker met een externe flitser zul je behoorlijk wat moeten oefenen.. kon er na een half jaar ook pas vrij goed mee overweg.
Hebben we het over de interne flitser? externe? welke?
Logisch. Auto-stand in lowlight vermijden. Dan gebruikt ie waarschijnlijk 800 en 1600 als ISO. Dat wil je niet.
Kwestie van instellingen...
Zou in ieder geval liever geen interne flits gebruiken. Is te frontaal/hard licht en eigenlijk ook te zwak. Metz heeft mooie, betaalbare extrne flitsers (36 c-2 kan ik aanraden).

[ Voor 7% gewijzigd door dutch79 op 27-12-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen de interne flitser gebruikt.
Verder was ik op zoek naar die Metz flitser maar helaas....nergens meer te koop op dit moment, volgend jaar pas.

Ik begrijp dat het oefenen is met een nieuw toestel, maar toch verwacht je als je een toestel koopt wat vijf jaar jonger is.....dat de foto's mooier worden....ook al zou je minimaal bewegen bijvoorbeeld.
Het lijkt er namelijk nu op dat een nieuw toestel nog gevoeliger is dan mijn vorige Fuji6900.

Maar goed....ik blijf natuurlijk proberen en proberen hoor.
Vooral de tips van de vorige pagina's probeer ik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Is er al iemand begonnen aan een nieuwe topicstart per ongeluk? Dan mag er wat mij betreft wel een nieuw topic geopend worden. Topics met dik over de 1000 posts zijn zo lastig te doorzoeken ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Bij deze... Fuji FinePix S9500: Deeltje 3

Sluiten maar... 8)

[ Voor 15% gewijzigd door dutch79 op 27-12-2006 22:54 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.