[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.048 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
Zeeuws-vlaanderen (dat stukje nederland dat enkel aan Belgie vastligt en niet aan Nederland) lijkt de hele dag geen problemen te hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:43:
Volgens KPN een probleem met de nieuwe software update, deze was iets te open aan de nieuwe VOIP rom.
Dan vraag ik me af, waarom ik ook last had van die storing. Want ik heb nog steeds de 1.37 versie. En als ik naar huis bel kom ik nu wel (via *21) op mijn mobiel uit. De Experia is niet gereset (kan ik op afstand zien). Uitzetten van *21 via Mijn KPN lukt niet, want het IPB-menu is uiteraard weer pleite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Repec schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:07:
Volgens een HD medewerker ligt de SIP server in A'dam eruit. Dus de mensen die hierop aangesloten zitten kunnen inderdaad niet bellen of gebeld worden.
Hij kon me niet vertellen wanneer het precies opgelost was.
Tevens melde hij ook dat de mijnkpn omgeving er hierdoor gedeeltelijk uit lag.
Ik zit op sip arnhem,het lag er hier ook uit..maar het werkt hier weer.. op 1 nummer na maar het hoofdnummer doet het weer.
Ik geloof niet dat het iets te maken had met open firmware,kpn zou dat nooit op deze manier oplossen...

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 01-06-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen problemen gehad, ISDN 0413 (Tussen Eindhovenen Den-Bosch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Net weer een spontane reset... geen idee wat ze aan het doen zijn,maar mijn nederlandse menu is opeens weer engels.. fax blijft er uit liggen.
Overigens als je een keer of 3 in en uitlogt is internetplusbellen opeens weer beschikbaar bij mijn kpn.

[ Voor 28% gewijzigd door Nick39 op 01-06-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boukej schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:38:
[...]

Sluit de USB harddisk aan op je Experia Box en schakel 'm in.

Via de web interface had ik het volgende ingesteld:

- - Advanced
-- - Local Network
--- - Domain name: <naam van je domein>

- - USB
-- - USB: <kies voor optie ON>

- - USB
-- - File Server
--- - File Server: <kies voor optie ON>

Maak vervolgens een share aan, sla de wijzigingen op (geld voor iedere stap) en navigeer vanuit Windows (Mijn netwerklocaties) naar de share. Ik ga d'r vanuit dat je ook drive-mappings kunt maken (niet getest maar 't zou moeten werken).

Je kunt van te voren directories aanmaken op de harddisk (voordat je 'm aansluit op je Experia Box). Van die directories kun je verschillende shares maken.

Echt heel diep gaat de web interface helaas niet met opties. Ik had 't een stuk beter kunnen waarderen wanneer je een harddisk compleet kunt opzetten en beheren via de EB.
Heb nu mijn harddisk aan de EB gehangen en het lijkt wel goed te werken. Heb hem via de pc inderdaad eerst wel even moeten "bewerken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Nick39 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:23:
Overigens als je een keer of 3 in en uitlogt is internetplusbellen opeens weer beschikbaar bij mijn kpn.
*21 weer uitgezet. Zo te horen ben ik weer gewoon bereikbaar. De telefoon gaat gewoon weer over. Dit itt eerder op de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Jan-E schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:31:
[...]
*21 weer uitgezet. Zo te horen ben ik weer gewoon bereikbaar. De telefoon gaat gewoon weer over. Dit itt eerder op de dag.
Mijn fax wil niet,experia geeft aan: 2 accounts (registered: 1 account, failed: 1 account) een van de andere nummers kan ik ook niet toewijzen aan poort 1 waar de fax op staat.
Morgen maar proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Oeps. Thuis even geprobeerd om met X-Lite via de (wireless) Planet aansluiting van de buurvrouw te bellen met mijn 020-nummer. En jawel: uitgaand en inkomend! Daarna werkte de Tel1 op mijn Experia niet meer naar behoren, maar dat was te verhelpen door er even de stroom af te halen. Mijn 020-nummer is nu dus 'roaming', zolang als dat duurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Als ik de topics zo lees zou je denken dat KPN toch nog wel erg veel problemen heeft.
Vooral met de telefonie.

Nu ruim 3 weken IPB en sinds afgelopen zaterdag werkt dan ook Mijn KPN maar nog steeds niet geporteerd.

Ik bel ook niet meer naar KPN maar betaal pas de kosten op het moment dat ik geporteerd ben en eerder ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mabili schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:26:
Als ik de topics zo lees zou je denken dat KPN toch nog wel erg veel problemen heeft.
Vooral met de telefonie.

Nu ruim 3 weken IPB en sinds afgelopen zaterdag werkt dan ook Mijn KPN maar nog steeds niet geporteerd.

Ik bel ook niet meer naar KPN maar betaal pas de kosten op het moment dat ik geporteerd ben en eerder ook niet.
heb je hier al over gebeld dan want naar mijn weten moet hiervoor ticket aangemaakt worden dan want dan gaat er iets fout.en kijk er niet raar van op als je afgesloten word als je niet betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:42:
[...]

heb je hier al over gebeld dan want naar mijn weten moet hiervoor ticket aangemaakt worden dan want dan gaat er iets fout.en kijk er niet raar van op als je afgesloten word als je niet betaald
Ik vindt het altijd wel grappig om te lezen als je niet betaald dan word je afgesloten.
IS de dienst dan al opgeleverd?

Nee want zolang een dienst nog niet naar behoren werkt voor wat je aangevraagd hebt ben je als comsument ook niet verplicht om te betalen, omdat het contract nog niet officeel is in gegaan.

Om op je vraag terug te komen.
Ik heb zo vaak gebeld en zelf KPN achter zijn broek moeten zitten omdat na 2 weken nog geen enkele actie met de ticket was ondernomen.

Uiteindelijk pas 2 weken na oplevering kwam VOIP op en bleek dat het nog niet goed was gegaan.
Nu is het nog even afwachten hoe het verder gaat maar aangezien ik al meer dan 20 euro kosten heb gemaakt aan KPN ligt het balletje nu bij hun.

Maar ik wacht nog even netjes af misschien komt het allemaal goed :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Mabili op 02-06-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert_nl895
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-08 14:54
Ik heb de hele avond geen telefonie gehad :'(
Het modem verschillende keren uit/aan gezet niets hielp het werd zelfs erger, mijn instellingen in het modem waren op een gegeven moment weg default wachtwoord, wlan weg en mijn portforwarding.
Ik had ooit eens via het beheer een backup gemaakt van mijn instellingen deze weer terug gezet en zie daar weer telefonie :*)
Nu weet ik niet of dit toeval is maar vond het wel vreemd dat ik van alles geprobeerd had en pas na terug zetten van die instellingen direct weer alles goed. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 10:35
Nog steeds geen voiplampje hier,Heb een zaak word nu wel vervelend gistermiddag niet te bereiken en nu vanochtend ook al niet ,he potjandikkie.

Zeiden dat ze er druk mee bezig waren,gaat volgens mij alleen nog om de mensen waar het voiplampje helemaalt uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIer (0413) sinds gister avond van knipperend voip lampje naar brandend voip lampje, zonder reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:15:
[...]
Dan vraag ik me af, waarom ik ook last had van die storing. Want ik heb nog steeds de 1.37 versie. En als ik naar huis bel kom ik nu wel (via *21) op mijn mobiel uit. De Experia is niet gereset (kan ik op afstand zien). Uitzetten van *21 via Mijn KPN lukt niet, want het IPB-menu is uiteraard weer pleite.
Waarschijnlijk zijn alle SIP servers on hold gezet om verdere problemen m.b.t. het VOIP gedeelte te voorkomen. (Hierdoor is het IPB- menu ook niet beschikbaar, geen benadering Experia rom op mac adres) Zoals ik lees zijn er een aantal via telnet behoorlijk ver in de experia geweest, en denk dus dat KPN hier een behoorlijk probleem heeft zien ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Zijn er ook mensen waar IPB gewoon goed werkt? :?

Ik heb het dus pas besteld en zie hier steeds meer doem-verhalen opduiken. Meestal is het zo dat je van mensen niets hoort als het gewoon goed werkt, vandaar mijn vraag. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkt het naar tevredenheid hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Hier ook, gister de hele dag nergens last van gehad (ISDN, Zoetermeer, zit volgens HD op Amsterdam1)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

YellowCube

Wait...what?

pven schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:52:

Ik heb het dus pas besteld en zie hier steeds meer doem-verhalen opduiken. Meestal is het zo dat je van mensen niets hoort als het gewoon goed werkt, vandaar mijn vraag. :Y)
werkt hier ook prima.
probleem is dat als iets niet werkt, je het 100 mensen vertelt.
Als iets wel werkt vertel je het 10 mensen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 7 maanden IPB, overgestapt van Direct ADSL, en dit was de eerst storing in deze periode, verder geen problemen gehad (behalve de "gewone" spooktelefoontjes in het begin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
marcellux schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:47:
Ik kan niet bellen en bij navraag blijkt er een landelijke storing te zijn, meer mensen last van????
Ook last van gehad. Is niet de eerste keer dat er een grote storing met VOIP is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
cowbell schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:53:
M'n computer zit gedraad aan de Experia. Via MIJN KPN en de webinterface heb ik wireless uitgezet.
Toch krijg ik via de webinterface de volgende security waarschuwing:

Your device and your network might be at risk:
Identification of your wireless network visible or not changed
Access to your wireless network not restricted to allowed clients
It is recommended to run the Security Setup Wizard or change the Advanced Settings to fully secure your device.

Is dit een standaard waarschuwing. Zou die toch niet moeten geven als heel wireless uitstaat?
Zat gister nog eens te speuren in de webinterface en ik krijg dezelfde melding als hierboven beschreven. Ook bij mij staat wireless uit, want ik gebruik een ethernet kaart. Aangezien nooit antwoord is gegeven op bovenstaande vraag en ik het ook wel graag wil weten, post ik hem maar nog eens. Iemand een idee hierover?
De Security Setup Wizard waarover wordt gesproken kan ik nergens vinden btw

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen enkel probleem met bellen en internetten gehad sinds 16-03-2006!

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:17:
[...]
Zat gister nog eens te speuren in de webinterface en ik krijg dezelfde melding als hierboven beschreven. Ook bij mij staat wireless uit, want ik gebruik een ethernet kaart. Aangezien nooit antwoord is gegeven op bovenstaande vraag en ik het ook wel graag wil weten, post ik hem maar nog eens. Iemand een idee hierover?
Even SSID-broadcast uitzetten, Geavanceerde Instellingen, Draadloos Netwerk, SSID-broadcast op uit. Ik weet alleen niet of je er bij kan als draadloos uit staat. Grappig is dat de interface van mijn schoonvader wel in het Nederlands is (SX551).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Demon_Eyez schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:17:
[...]
Misschien geheel ten overvloed:
dit is gewoon een standaard melding die aangeeft dat je (volgens de EB firmware) nog met 'fabrieksinstellingen' werkt.
Daarmee voorkom je dat mensen simpelweg op zoek kunnen naar een standaard wireless netwerk (je wilt niet weten hoe vaak je het draadloze netwerk: Sitecom tegenkomt).

Dat je draadloze netwerk niet aanstaat boeit 'm kennelijk niet zoveel.
Ik vind het op zich geen slechte waarschuwing...en verder zit het toch niet in de weg?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
@ Egdelwonk en YellowCube

Thanx voor de info, straks eens even kijken om SSID -broadcast uit te zetten. Weer wat geleerd :)

Wat betreft de nederlande webinterface, is het niet zo dat als UPnP aanstaat in Windows je inderdaad die nederlandse webinterface krijgt. Meen ik ergens in dit topic te hebben gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Chris, heb je inmiddels al een oplossing voor dit probleem ? Mijn broer heeft dit probleem namelijk ook.

groet,
Edwin
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:12:
[...]

Ik heb inderdaad een telefoon met SMS-functie. Ik heb de sms-functie uitgezet en het gaat nu een stuk beter......maar.......Als ik nu gebeld wordt gaat de telefoon meteen, maar heel onregelmatig over. Als ik op de telefoondisplay kijk komt er een telefoontje in het scherm te staan als ik gebeld word en hoor ik ook even een geluidssignaal. Maar dan gaat het telefoontje ook weer uit, en dan weer aan etc. En ook niet in een hele vaste timing. Het geluidsignaal (de ringel) gaat dus ook heel onregelmatig. De ene keer hoor ik maar een piep, en de andere keer een kort ringeltje.

Als ik het verholpen wil hebben wordt het dan echt een nieuwe telefoon, of zijn er andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Demon_Eyez schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:32:
@ Egdelwonk en YellowCube

Thanx voor de info, straks eens even kijken om SSID -broadcast uit te zetten. Weer wat geleerd :)

Wat betreft de nederlande webinterface, is het niet zo dat als UPnP aanstaat in Windows je inderdaad die nederlandse webinterface krijgt. Meen ik ergens in dit topic te hebben gelezen
de broadcast staat standaard uit, dus daar los je het niet mee op.
de EB kan kennelijk geen onderscheidt maken tussen het feit of de broadcast uit staat of dat de SSID niet veranderd is. Dus geeft ie de melding dat er iets met 1 van de 2 is.
Ik zou me er geen zorgen over maken als ik jou was. De SSID van de EB is gebaseerd op het typenummer SX551 + een soort van uniek serienummer. Uniek genoeg om in ieder geval de basis netwerkscanners buiten de deur te houden.

Ik vind het op zich redelijk doordacht van KPN om voor deze naamgeving te kiezen. Je voorkomt in ieder geval dat er opeens tig draadloze netwerken met dezelfde naam opduiken.

[ Voor 40% gewijzigd door YellowCube op 02-06-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:26:
[...]

Even SSID-broadcast uitzetten, Geavanceerde Instellingen, Draadloos Netwerk, SSID-broadcast op uit. Ik weet alleen niet of je er bij kan als draadloos uit staat. Grappig is dat de interface van mijn schoonvader wel in het Nederlands is (SX551).
Ik heb ook gewoon nederlands, als je upnp aanzet (en dat ook bij netwerken in je XP hebt toegevoegd) ziet de ingebouwde browser dat je nederlands hebt en verandert de taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
  • Laatst online: 12-09 10:35
sludge schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:18:
Nog steeds geen voiplampje hier,Heb een zaak word nu wel vervelend gistermiddag niet te bereiken en nu vanochtend ook al niet ,he potjandikkie.

Zeiden dat ze er druk mee bezig waren,gaat volgens mij alleen nog om de mensen waar het voiplampje helemaalt uit is
Nou was toch wat fout gegaan in de ep box,doorverbonden met de 3 de lijn,die hebben ff voip weer hersteld.
Alles werkt weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:01:
[...]

werkt hier ook prima.
probleem is dat als iets niet werkt, je het 100 mensen vertelt.
Als iets wel werkt vertel je het 10 mensen.
Ja behalve bij KPN, daar werkt het andersom. Als iets niets werkt, dan zie je niets op de site, wat er aan de hand is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ondersteund Experia Box ook SNMP?

Ik heb een server op het internet en via deze server haal ik SNMP gegevens over de interfaces van mijn router op, zodat ik kan ziet hoe de lijn gebruikt wordt.

Heeft iemand al geprobeerd deze gegevens uitgelezen? Welke MIB worden ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
vandaag alles opgelost :*)

Lijn is ook geporteerd.

Moet ik nu de splitter gewoon verwijderen en de modem gelijk op de isra punt aansluiten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hiervoor gewoon een analoge lijn had, dan kun je de splitter verwijderen en de 2 kabeltjes naar de eb toe. Je stopt dan de binnekomende lijn rechtstreeks in adsl van de eb en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als nog meer mensen vragen hebben dan beantwoordt ik ze graag. Ik weet er alles van. (Bijna alles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022

Ik ben bijzonder tevreden ondanks dat de boel gisteren stuk was. In het begin had mijn experia wat problemen, maar na een factory reset valt het me allemaal reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:08

Bij mij werkt het super. Ben hardstikke tevreden. De eerste week nog wat echo's gehad, maar sinds de iptv firmware nergens last meer van. Telefonie heeft er naar mijn weten nog nooit uitgelegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online

Mijn vraag is inmiddels voldoende beantwoord. Thanks! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 01:01:
[...]
hierna telnetten naar 192.168.2.1 8081

inloggen met 'root' OF 'admin'
wachtwoord leeglaten

en dan ben je erin
Dat werkt bij mij helaas niet. Zowel zonder wachtwoord als met het wachtwoord van de webinterface geen geldige login. :'( Suggesties?

Edit: Dat is precies hetzelfde resultaat als toen remote admin uit stond. :/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:26:
[...]

Ik heb ook gewoon nederlands, als je upnp aanzet (en dat ook bij netwerken in je XP hebt toegevoegd) ziet de ingebouwde browser dat je nederlands hebt en verandert de taal.
Ik heb het op twee computers geprobeert maar de web interface blijft in het Engels?! Ik heb alles m.b.t. upnp aanstaan, voor zover ik weet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 01:12:
[...]

Ik heb het op twee computers geprobeert maar de web interface blijft in het Engels?! Ik heb alles m.b.t. upnp aanstaan, voor zover ik weet......
Tja,bij mij gaf de pc nadat ik upnp aanzette in de experia "nieuw apparaat gevonden" en gelijk daarna zette de experia het menu om in nederlands.

Ik heb trouwens een nieuwe bug gevonden:
Mijn SSID is met de sticker achterop SX551 hoewel dat dus op analoog zou slaan.
Voor isdn zou het SX552 moeten zijn.
Ik heb dus het SSID met SX551 op de laptop ingevoerd.
Ik bemerkte dat na een reset steeds mijn draadloos netwerk uit staat terwijl de lampjes wel branden.
Ik las er wel 1000 keer overheen maar de mijn kpn page stuurt exact het zelfde SSID nummer,maar beginnend met SX552 naar de experia ipv het eerder ingestelde,en op de achterkant staande SX551 nummer.
Dat 552 klopt wel voor isdn maar op de sticker staat echt 551 en mijn draadloze laptop staat ook op SX551........ dus kan hij het netwerk niet vinden.
KPN stuurt dus via de mijn kpn en na een reboot het verkeerde SSID nummer naar mijn experia waardoor het draadloos netwerk niet meer werkt.
Ik hab dat nu opgelost door een tweede draadloos netwerk exact zo te configureren als het eerste maar nu beginnend met SX552 zodat wat KPN ook naar de experia stuurt,SX551 of SX552 het altijd werkt.
Maar je staart je blind,waarom werkt dat netwerk nou niet.
Nou simpel,omdat mijn kpn en de opgeslagen settings afwijken van de SSID op de box.
Nu ik het eenmaal weet is het een fluitje van een cent maar als er mensen zijn wiens draadloos netwerk opeens niet meer werkt na een reboot, kijk eens naar je SSID netwerknaam,dikke kans dat die veranderd is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:40:
Als nog meer mensen vragen hebben dan beantwoordt ik ze graag. Ik weet er alles van. (Bijna alles)
Wanneer komt de 'Webserver" optie onder USB beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:19

FlyEragon

Alien Monkeys

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:40:
Ik heb vandaag een aanbod gekregen van Planet om langer te blijven bij hun + upgrade naar
internetplusbellen standard (heb nu alleen adsl standard). De eerste 2 maanden hoef ik dan niks te betalen. Mijn vraag is: waarom zou ik blijven bij planet en niet kiezen voor bv wanadoo of tele2 waar je een veel snellere verbinding krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Erkandude schreef op zondag 04 juni 2006 @ 00:18:
[...]

Ik heb vandaag een aanbod gekregen van Planet om langer te blijven bij hun + upgrade naar
internetplusbellen standard (heb nu alleen adsl standard). De eerste 2 maanden hoef ik dan niks te betalen. Mijn vraag is: waarom zou ik blijven bij planet en niet kiezen voor bv wanadoo of tele2 waar je een veel snellere verbinding krijgt?
Omdat de telefoon verbinding en het internet van de andere providers erg brak is. Heb zelf wanadoo, en de telefoon lijn schijnt er slecht te zijn. En minstens 2x per week ligt je internet er uit. De hoge snelheden is dan ook de enigste reden dat ik er voor ben gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
vgouw schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:48:
Ondersteund^Ht Experia Box ook SNMP?
Er stond iets over in de config gegevens:
(13) SNMP Community Pool
No Community Access Right Valid
---- -------------------------------- ------------------ -------
1 public Read Enable
2 private Read_Write Enable
3 (Empty)
4 (Empty)
5 (Empty)

(14) SNMP Trap Host Pool
No Community IP Address Version
---- -------------------------------- ------------------ -------
1 (Empty)
2 (Empty)
3 (Empty)
4 (Empty)
5 (Empty)
Voor wat het waard is: ik heb geen idee wat ermee bedoeld wordt en of het uberhaupt iets met je vraag te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Toch nog weer geklooi met het draadloos deel... het ligt er steeds uit.
Vond ik gisteren al dat KPN het SSID nummer veranderd,als ik met de webinterface iets invul,key of ssid naam dan werkt dat blijkbaar niet want het netwerk wordt niet wakker.
Doe ik het via mijn kpn dan werkt het wel,maar als de laptop uit geweest is niet meer.
Misschien moet ik nog maar eens broadcast aanzetten..alleen heeft een buitenstaander dan al mijn SSID netwerknaam,maar goed..zie niet zo zitten dat ie dan ook achter mijn key komt...
Dat draadloze loopt toch niet zo lekker...

En waar ik echt van baal is dat bij zowat elke setting er eerst gereboot moet worden,zitten de kids op de x-box en pa is wat aan het proberen dan igt het er gewoon steeds uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baziz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-08 14:48

Baziz

Smokey Nutz

Hebben jullie geen problemen met het gebruik van intel wireless kaartjes en de experia box? Zodra het apparaat gerest is kan een laptop met een intel kaartje draadloos geen verbinding meer maken. Een andere pc die het siemens usb adaptertje gebruikt heeft nergens last van. Heb het met meerdere laptops met intel kaartjes getest en bij alle 3 de laptops had ik het zelfde probleem.

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Baziz schreef op zondag 04 juni 2006 @ 15:41:
Hebben jullie geen problemen met het gebruik van intel wireless kaartjes en de experia box? Zodra het apparaat gerest is kan een laptop met een intel kaartje draadloos geen verbinding meer maken. Een andere pc die het siemens usb adaptertje gebruikt heeft nergens last van. Heb het met meerdere laptops met intel kaartjes getest en bij alle 3 de laptops had ik het zelfde probleem.
Nee, hier absoluut geen problemen met met verschillende Intel Centrino laptops.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baziz schreef op zondag 04 juni 2006 @ 15:41:
Komt mij wel bekend voor maar sinds ik de Wirless Manager van IBM gebruik heb ik er geen problemen mee. (Op de een of andere vage reden kreeg mijn notebook geen ip-adres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu al mogelijk om ISDN toestellen aan te sluiten op de Experia box?
Op de site van KPN staat er immers:
Bellen + Internet = € 34,95 per maand
InternetPlusBellenOok als u ISDN heeft kunt u nu overstappen.

Ik heb nu ADSL, eerst hadden we een 6 mbit download verbinding, maar dit resulteerde in een onstabiele modem. Ik kon wel downloaden op ongeveer 500 kbyte/s, maar na een tijdje resette de modem zichzelf en trainde daarna in op 3mbit... Het gaat hier trouwens over de speedtouch 510i modem.
Zou ik nu kunnen proberen om het 6 mbit abonnement te nemen, of zou deze modem het ook niet aankunnen?
Is het overstappen naar een goedkoper abonnement trouwens gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:39:
Is het nu al mogelijk om ISDN toestellen aan te sluiten op de Experia box?
Op de site van KPN staat er immers:
Bellen + Internet = € 34,95 per maand
InternetPlusBellenOok als u ISDN heeft kunt u nu overstappen.
Ja je kan overstappen,maar de uitgang van de experia is analoog,je kan dus wel van internetplusbellen gebruik maken,maar je isdn apparatuur doet het niet meer.
Tenzij je een analoog naar isdn convertor er tussen gaat plaatsen van een paar 100 euro...
Ik heb nu ADSL, eerst hadden we een 6 mbit download verbinding, maar dit resulteerde in een onstabiele modem. Ik kon wel downloaden op ongeveer 500 kbyte/s, maar na een tijdje resette de modem zichzelf en trainde daarna in op 3mbit... Het gaat hier trouwens over de speedtouch 510i modem.
Zou ik nu kunnen proberen om het 6 mbit abonnement te nemen, of zou deze modem het ook niet aankunnen?
Is het overstappen naar een goedkoper abonnement trouwens gratis?
Als je naar internetplusbellen gaat gebruik je je huidige modem niet meer.
De experia zou het wel gewoon moeten doen.
Overstappen naar een goedkoper abonnement kost geld,dat is nergens gratis.
Als je overstapt naar internetplusbellen is het ook mogelijk dat je met je opzegtermijn bij je oude provider te maken krijgt.
Als je van xs4all vandaan komt is het mogelijk dat je enige dagen helemaal geen verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

laat maar...

[ Voor 88% gewijzigd door vmb op 04-06-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
vmb schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:00:
Beste mensen,
Kan iemand mij helpen aan een goede vergelijkingssite van IPB?
Bijvoorbaat dank.
Zie http://www.google.com ... :Z

(Lees: doe zelf eens wat meer moeite.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

laat ook hier maar...

[ Voor 94% gewijzigd door vmb op 04-06-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
vmb schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:00:
Beste mensen,
Kan iemand mij helpen aan een goede vergelijkingssite van IPB?
Bijvoorbaat dank.
Wat bedoel je met een vergelijkingssite ?
Bij een aantal werkt het,bij een aantal niet,we hebben in 2 maanden tijd 3 keer een behoorlijke storing gehad,bij analoog lijkt het minder problemen te vertonen dan isdn en de kosten kun je vergelijken bij KPN.
Wat wil je verder vergelijken dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

Ik ben vooral erg benieuwd naar het feit of de upload een bottle neck in dit voip verhaal is. Je ziet zoveel interessante aanbiedingen, maar bij sommige (lees Het Net) is de download erg hoog (4mb) maar de upload weer erg laag (256kb) -wat is dus laag in dit verhaal.
Samengevat: vergelijking en ervaringsverhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
vmb schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:47:
Ik ben vooral erg benieuwd naar het feit of de upload een bottle neck in dit voip verhaal is. Je ziet zoveel interessante aanbiedingen, maar bij sommige (lees Het Net) is de download erg hoog (4mb) maar de upload weer erg laag (256kb) -wat is dus laag in dit verhaal.
Samengevat: vergelijking en ervaringsverhalen.
Ik geef niet snel kommentaar op iemand maar de up en download snelheden zijn bij kpn heel snel te vinden,die van hetnet weet je al,en dit hele topic,en zijn 5 voorgangers en 1000 reply's per deel staat vol ervaringsverhalen.
Wat wil je dan nog meer,en dan nog kan het verkeerd uitpakken.
Ik volgde deze topics al een half jaar voor ik internetplusbellen nam,besloot uiteindelijk om het toch te nemen en bij mij is dat verkeerd uitgevallen.
Dit zijn dan ook mijn laatste dagen hier want elk moment zal de toegang wegvallen,al mijn subnummers zijn al weg,de fax doet het niet meer en ook de internetaccount is al dusdanig afgebouwd dat ik geen toegang meer krijg tot mail en newsservers.
Ik vrees toch dat met een kleine 5500 gebruikerservaringen in 6 topics en volop vergelijkingsmateriaal,en in de startpost (eerste post van elk topic over internetplusbellen) ook volop vergelijking tussen de diensten onderling onder het kopje "verschillen met andere aanbieders" dat niemand hier verder zit te springen om je te antwoorden,wat je zoekt staat gewoon hier.
Neem even de moeite om te lezen.

( oei nooit gedacht dat ik dat zelf nog zou zeggen :) )

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 04-06-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de andere kant:

ben zelf over op IPB, heb alleen de eerste week een paar problemen ondervonden welke bij onze eigen pc lagen, mijn schoonouders hebben het ook en ook die hebben geen problemen.

Als je ISDN hebt, dan lijkt het inderdaad dat er relatief meer storingen zijn, bij analoog gebruikers zijn een hoop problemen terug te leiden tot niet compatible telefoontoestellen, niet eerst uitzetten van eerdere online diensten als telefoonrekening online voor porteren en activeren, het onnodig resetten van de experiabox als de draadloze verbinding weer eens onderuit gegaan is (tip: gooi de gigaset software eraf en gebruik wireless zero config als je winXP draait ;-) ).

Ja, ik ben bevooroordeeld want ik werk op de 1e lijn KPN IPB helpdesk, maar toch heb ik het zelf nu ook genomen ondanks 5000 posts over problemen hier op dit forum... en nog geen spijt gehad.

Overigens, een paar posts geleden zag ik de vraag of je zoner boete op een lager abo kan overstappen. Ik ben zelf van een Planet ADSL lite verbinding naar IPB Go gegaan aan het einde van mn Planet contract en heb geen kosten gehad voor het downgraden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ze hebben nu weer een aanbieding, WK aanbieding.
Als je nu over gaat naar IPB krijg je het eerste half jaar gratis dag en nacht en in het weekeind bellen,kost nu voor ons 10 euro per maand.
Geen aansluitkosten... dus nog weer even 60 euro goedkoper... balen :(

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 04-06-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Nick39 wat bedoel je met 3 grote storingen, was dat ISDN only? We hebben hier analoog IPB en dat werkt al sinds het aansluiten (februari) als een zonnetje, zowel het bellen als het internetten. Ik denk overigens zover ik het draadje volg dat vrijwel alle mensen met problemen, de ISDN IPB variant hebben.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nick39 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:55:
Ze hebben nu weer een aanbieding, WK aanbieding.
Als je nu over gaat naar IPB krijg je het eerste half jaar gratis dag en nacht en in het weekeind bellen,kost nu voor ons 10 euro per maand.
Geen aansluitkosten... dus nog weer even 60 euro goedkoper... balen :(
Idd: ik heb vorige week woensdag IPB besteld en ik ben niet op deze aanbieding gewezen. :(

Overigens zou ik vorige week nog een brief krijgen waarin mijn aanmelding wordt bevestigd, die brief is natuurlijk nog niet binnen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:44:
[...]

Poort 1 analoog (uitgang) van de quattrovox aansluiten op lijningang experia.
Dit staat helaas niet goed beschreven in de manual.
En ook dat gaat niet werken :(
Oplossing;
QV gewoon aan het NT1-kastje laten zitten.
Analoog toestelletje aan tel1 van de EB.

Binnenkomende oproepen via QV
Bellen met toestel op tel1

Grtnx
Cees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:46:
[...]

Oplossing;

Grtnx
Cees
Mag ik vragen waarom dat niet gaat werken? En natuurlijk moet je je QV nog aan de NT1 laten zitten, dat is het idee van het porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:46:
[...]

Oplossing;

Grtnx
Cees
Onzin,je begrijpt het niet goed.
Je laat de NT1 zitten.
Oude Splitter van adsl haal je weg.
Nieuwe splitter op de juiste manier er tussen.
Ingang is je isra punt,uitgang gaat naar NT1 door en van daaruit naar je quattrovox.
Andere uitgang gaat naar de adsl poort van je experia.
Quattrovox blijft zitten,aansluiting naar Quattrovox blijft zitten naar NT1.
De isdn aansluiting blijft dus zoals die was tussen NT1 en Quattrovox.
Kabeltje in de quattrovox aansluiten op poort 1. (waar dus normaal je telefoon aangesloten zit)
Deze naar de lijningang van de Experia laten lopen.
Analoge telefoons aansluiten op de experia.
Zo moet het,en zo werkt het.
Niet uitgaand bellen met een telefoon op de experia en inkomend gesprek opnemen met een telefoon aan de quattrovox.
Pas na de portering kan je splitter en NT1 en quattrovox weghalen.
En zeg nu niet dat gaat niet werken,want het werkt juist alleen zo.
Je hebt dus ergens in het aansluiten een fout gemaakt.

@hoedje,er is vorige week nog een flinke storing geweest die zowel analoog als digitaal trof met een kleine 100.000 gedupeerden,lees even een bladzijde of 4 terug.

[ Voor 32% gewijzigd door Nick39 op 05-06-2006 12:06 . Reden: aanvulende info voor hoedje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 22:17
Wanneer ik een scan uitvoer via Shields UP, dan zie ik dat poort 21 op closed staat. Liever had ik deze op stealth gehad.

Ik heb nog geen goede manier gevonden om dit voor elkaar te krijgen.

Wanneer ik kijk naar de nat-settings, dan zie ik dat bij port forwarding, FTP op enabled staat (ondanks er geen ipadres is opgegeven):

- Advanced Settings
-- Internet
--- Address Translation (NAT)
---- Port Forwarding
----- Predefined applications: FTP | 192.xxx.xxx.xxx | FTP | Enabled

Wanneer ik het vinkje weghaal en op OK klik en vervolgens weer naar de settings kijk, zie ik dat FTP nog steeds als predefined application staat ingesteld (enabled).

Hebben meer mensen dit opgemerkt. Ik zie 't als een bug.

Ik heb de volgende firmware versie (ISDN): 1.38.4-iptv-b (Apr 28 2006 10:03:27)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Nog even een update dan van hier: ISDN gebruiker geweest!

Geen problemen op het uitvallen na dan van alles na het gebruik van torrents en modem reset.

Even bellen met HD KPN IPB en binnen 2 minuten was alles weer oke.

Torrents blijft gewoon een probleem zolang je de aantal verbindingen niet beperkt, heb nu een paar progjes getest en met Utorrent tot nu toe geen problemen.

Draadloos dus oke, USB niet in gebruik, 2e telnummers aanvraag is nog in behandeling.

Abbo gelden zijn geregeld, dus betaling van de vaste foon is verrekend met IPB abbo.

Firmware ontvangen voor de EB, dus poortjes forwarded voor de torrents en andere meuk ingesteld.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die ook de volgende "klacht' hebben?

als wij aan het bellen zijn, en we worden door een ander gebeld, dan krijgt die persoon niet meer de in gesprek toon te horen. Hij hoort dan de gewone toon, die je normaal hoort (aanklop toon?)

Ik heb het geprobeerd met iemand die ook IPB heeft, met mobielen met een "normale" telefoon.
Volgens mij is dit sinds de stroing van afgelopen week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@boukej: Hier precies hetzelfde - PSTN 1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09)
Heb een week of twee geleden hier rondgevraagd en het leek er toen op dat PSTN gebruikers een zichtbare FTP poort hadden.
Uit jouw bericht blijkt nu dus dat de nieuwe firmware voor ISDN ook een zichtbare FTP poort heeft.
Als er nog mensen zijn met de oude ISDN firmware die het willen testen:
http://probe.hackerwatch.org/probe/probe.asp

Misschien maar eens een keer aan KPN vragen... Wil toch wel graag alles stealth hebben (als ik daar voor kies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Laatst online: 19:54
Flame17 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:59:
Nog even een update dan van hier: ISDN gebruiker geweest!

Torrents blijft gewoon een probleem zolang je de aantal verbindingen niet beperkt, heb nu een paar progjes getest en met Utorrent tot nu toe geen problemen.
Ik wil graag weten bij welke instellingen van Utorrent blijft de zaak wel draaien? Ik heb mijn standaardinstellingen gehalveerd en nog gaat de telefoon er soms uit (eenrichtinggesrekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:02:
Zijn er mensen die ook de volgende "klacht' hebben?

als wij aan het bellen zijn, en we worden door een ander gebeld, dan krijgt die persoon niet meer de in gesprek toon te horen. Hij hoort dan de gewone toon, die je normaal hoort (aanklop toon?)

Ik heb het geprobeerd met iemand die ook IPB heeft, met mobielen met een "normale" telefoon.
Volgens mij is dit sinds de stroing van afgelopen week
Ben je al geporteerd? Is de "aankloptoon" bij jou al anders dan op het normale vaste (telefoon)net?
Als je nog niet geporteerd bent en je wordt gebeld terwijl je zelf belt kan dit voorkomen... Als je wel geporteerd bent is dit zeer vreemd en lijkt me een goed gesprek met de helpdesk wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

humme schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:19:
[...]

Ik wil graag weten bij welke instellingen van Utorrent blijft de zaak wel draaien? Ik heb mijn standaardinstellingen gehalveerd en nog gaat de telefoon er soms uit (eenrichtinggesrekken).
Ben nu alleen bezig met Uploaden omdat door de ontbreken van de webspace ik niet verbindbaar was en dus even in moet lopen.

Zodra ik ga downloaden denk ik dat het wel weer vastloopt, maar je hebt je verbindingen op 100 of op 60 gezet, dat moet werken volgens de kenners!!

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier Pstn : Closed but Unsecure 21 (FTP). This port is not being blocked, but there is no program currently accepting connections on this port

Dit is de mail die ik kreeg van KPN een aantal dagen geleden:

Geachte ********,

Naar aanleiding van uw vraag over InternetPlusBellen kunnen wij u als volgt informeren:

Wij hebben zojuist uw gegevens gecontroleerd, en hieruit is gebleken dat het ticket, aangemaakt op ********, gesloten is, omdat het probleem zichzelf heeft opgelost. :+

(En was de ticket door KPN gesloten, zonder contact met ons. :+ )

Verder blijkt uit uw gegevens dat er op ********** een nieuw ticket is aangemaakt, en dat deze, na contact met u opgenomen te hebben, gesloten is op *********. Dit was ticketnummer: *******.

En dit is onjuist, men zou het verder gaan onderzoeken :o

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

KPN

Heb maar weer even gereageerd per mail. >:)

Laat kerio op de achtergrond toch maar even meedraaien... })
cowbell schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:12:
@boukej: Hier precies hetzelfde - PSTN 1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09)
Heb een week of twee geleden hier rondgevraagd en het leek er toen op dat PSTN gebruikers een zichtbare FTP poort hadden.
Uit jouw bericht blijkt nu dus dat de nieuwe firmware voor ISDN ook een zichtbare FTP poort heeft.
Als er nog mensen zijn met de oude ISDN firmware die het willen testen:
http://probe.hackerwatch.org/probe/probe.asp

Misschien maar eens een keer aan KPN vragen... Wil toch wel graag alles stealth hebben (als ik daar voor kies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

humme schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:19:
[...]

Ik gebruik de volgende instellingen zonder problemen en heb een lite abo
Download op 2500kb en upload op 40kb heb geen maximale download om ook nog normaal te kunnen surfen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
ik heb een harde reset net gedaan omdat ik nogal veel problemen heb met de experia box. vaak niet bereikbaar en na een kwatier bellen vervalt vaak de verbinding.

maar nu ben ik heel voip kwijt.. het lampje brandt niet eens meer! heo kan dit?
in het menu geeft hij ook aan geen accounts geregristreerd.

heb inmiddels al gebeld.. probleem is verholpen.. (heb nu eindelijk de update naar 1.38)

[ Voor 14% gewijzigd door Bulleteater op 06-06-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

jorngrisel schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:53:
ik heb een harde reset net gedaan omdat ik nogal veel problemen heb met de experia box. vaak niet bereikbaar en na een kwatier bellen vervalt vaak de verbinding.

maar nu ben ik heel voip kwijt.. het lampje brandt niet eens meer! heo kan dit?
in het menu geeft hij ook aan geen accounts geregristreerd.
HD bellen en binnen no time is dit geregeld, de reset die je hebt gedaan is fabrieksinstellingen instellen, soms is dan vanuit KPN nodig dat ze VoIP weer moeten aanzetten op het modem.

Heb dit 2 weken geleden gehad, binnen 1 minuut geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opgelost

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 20:35 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:35:
Ik heb wsftp light gebruikt om een index.html te uploaden naar mijn webpagina bij IPB.
Heel simpel html bestandje die een stukje statische tekst laat zien.

Met Internet explorer zie ik dan vervolgens : The page cannot be found

http://home.kpnplanet.nl/~{gebruikersnaam mijn kpn com}@kpnplanet.nl

{gebruikersnaam mijn kpn com} vervang ik door de gebruikersnaam waarmee ik kan inloggen op mijn kpn com

mbv. hoofdaccount en bijbehorend password krijg ik via ftp toegang

het lijkt allemaal logisch en vrij simpel

HD al gebeld van ipb en die zeggen, ja als u toegang krijgt via ftp werkt het dus, verder kunnen wij u niet helpen
Het wil soms helpen om je homepage te deactiveren en te activeren in mijn kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:35:
Ik heb wsftp light gebruikt om een index.html te uploaden naar mijn webpagina bij IPB.
Heel simpel html bestandje die een stukje statische tekst laat zien.

Met Internet explorer zie ik dan vervolgens : The page cannot be found

http://home.kpnplanet.nl/~{gebruikersnaam mijn kpn com}@kpnplanet.nl

{/quote]

Probeer het eens met http://home.kpnplanet.nl/~gebruikersnaam (dus zonder@kpnplanet.nl )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opgelost :)

[ Voor 166% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 20:36 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Experia box Problemen

Ik heb diverse problemen met de experiabox
In het begin al probleem met mijn notebook aan te melden met ingebouwde WLAN, kreeg het alleen aan de gang met de siemens ontvanger. Probleem zit hem in de wpa-psk, mijn notebook ondersteund dit gewoon maar kon niet inloggen. Daarna met WEP geprobeert en probleem opgelost.

Het probleem wat ik nu nog heb is om mijn werkgroep goed ingesteld te krijgen. Mijn werkgroep bestaat uit: Desktop pc, acer notebook en XBOX met mediacenter. Het probleem zit hem in de xbox.
Voorheen met mijn demon abb. en linksys router nooit geen probleem gehad.
Nu met de experiabox geeft mijn xbox allerlei rare en steeds verschillende meldingen.
Heb al zo veel geprobeert dat ik het eigenlijk al op geef en maar een hub erbij ga komen en daar mij xbox en desktop op aansluit.
Mijn werkgroep tussen de pc's werken nu prima, maar mijn xbox lijkt de werkgroep niet goed te vinden. Heb hem een aantal keer half aan de gang gehad maar nooit goed.

Iemand suggestie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik heb recent ook de overstap gemaakt van ISDN naar IPB. Op zich geen problemen, alleen dat groene lampje op het NT1-S4 kastje moet nog uitgaan (nu ca. 2 weken geleden dat ik 1369 heb gebeld).

Internet werkt perfect, sinds de laatste patch-update ook het wireless gedeelte (kon de settings wijzigen en zodoende een ander kanaal selecteren).

Een probleem wat ik nog niet heb kunnen oplossen is het inloggen op ESO voor Age of Empires 3. Zijn er wellicht nog anderen die hiervoor inmiddels een oplossing hebben? Zelfs als ik firewalls uitschakel lukt het nog niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet je zo zeker dat het aan de ExperiaBox ligt? Je had hier ook "XBOX problemen" kunnen neerzetten bijvoorbeeld (of iets van "Mijn windows is brak en daarom werkt het niet problemen")
Overigens is het wat mij betreft overbodig om zo'n titel erboven te zetten.
Ik heb diverse problemen met de experiabox
In het begin al probleem met mijn notebook aan te melden met ingebouwde WLAN, kreeg het alleen aan de gang met de siemens ontvanger. Probleem zit hem in de wpa-psk, mijn notebook ondersteund dit gewoon maar kon niet inloggen. Daarna met WEP geprobeert en probleem opgelost.
Dat was dus geen probleem met de experiabox maar met je notebook... Had je 'm wel bij WPA-PSK op TKIP staan? want AES gaat niet werken en daar staat windows standaard op.
Het probleem wat ik nu nog heb is om mijn werkgroep goed ingesteld te krijgen. Mijn werkgroep bestaat uit: Desktop pc, acer notebook en XBOX met mediacenter. Het probleem zit hem in de xbox.
Voorheen met mijn demon abb. en linksys router nooit geen probleem gehad.
mierenn**kmode: nooit geen == altijd
Nu met de experiabox geeft mijn xbox allerlei rare en steeds verschillende meldingen.
Heb al zo veel geprobeert dat ik het eigenlijk al op geef en maar een hub erbij ga komen en daar mij xbox en desktop op aansluit.
Mijn werkgroep tussen de pc's werken nu prima, maar mijn xbox lijkt de werkgroep niet goed te vinden. Heb hem een aantal keer half aan de gang gehad maar nooit goed.
Wat voor meldingen krijg je dan? Wat werkt er wel en wat niet? En niet te vergeten wat heb je geprobeerd?
Maar goed, je gaat al een hubje kopen, laat dan ook even weten of het dan is opgelost...
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 08:12:
Hallo allemaal, ik heb recent ook de overstap gemaakt van ISDN naar IPB. Op zich geen problemen, alleen dat groene lampje op het NT1-S4 kastje moet nog uitgaan (nu ca. 2 weken geleden dat ik 1369 heb gebeld).
Je kan even proberen om een toestel aan te sluiten aan je ISDN centrale (*Vox) en kijken of je daar nog mee kan bellen. Of bel je eigen nummer en als je een andere toon (wachttoon) hoort dan ben je geporteerd. Soms blijft het ledje op de NT1 branden door wat restspanning op de lijn (of als je NT1 ook nog apart gevoed wordt door de 220V dan kan het ook gebeuren dat ie niet uitgaat).
Internet werkt perfect, sinds de laatste patch-update ook het wireless gedeelte (kon de settings wijzigen en zodoende een ander kanaal selecteren).

Een probleem wat ik nog niet heb kunnen oplossen is het inloggen op ESO voor Age of Empires 3. Zijn er wellicht nog anderen die hiervoor inmiddels een oplossing hebben? Zelfs als ik firewalls uitschakel lukt het nog niet :?
Wat is dat ESO? online variant oid? Wat je eventueel kan proberen is de attack detection in je Experiabox uitzetten. (of eigenlijk lager.) Weet je misschien wat voor poorten en of het UDP of TCP is?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 08:39 . Reden: Toevoegen quote Mystic_Ho_Ho_Ho ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 08:33:
[...]

Dat was dus geen probleem met de experiabox maar met je notebook... Had je 'm wel bij WPA-PSK op TKIP staan? want AES gaat niet werken en daar staat windows standaard op.
en dat werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:27:
[...]

Ben je al geporteerd? Is de "aankloptoon" bij jou al anders dan op het normale vaste (telefoon)net?
Als je nog niet geporteerd bent en je wordt gebeld terwijl je zelf belt kan dit voorkomen... Als je wel geporteerd bent is dit zeer vreemd en lijkt me een goed gesprek met de helpdesk wel handig.
Ja, sorry ben er zo aan gewend dat alles werkt:

ik ben een ipb'er van het eerste uur, en dus ook al weer bijna een jaar geporteerd.
Ik zal de helpdesk eens bellen, want het lijkt of ik hier de enige ben met dit probleem.

Bedankt in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:08:
Ja, sorry ben er zo aan gewend dat alles werkt:

ik ben een ipb'er van het eerste uur, en dus ook al weer bijna een jaar geporteerd.
Ik zal de helpdesk eens bellen, want het lijkt of ik hier de enige ben met dit probleem.
Je naam kwam mij al bekend voor, ik stelde de vraag toch maar even voor de zekerheid, maar als je er al vanaf het begin bij zit dan ben je vrij zeker wel geporteerd :P
Nick39 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 08:41:
[...]

en dat werkt prima hier.
Het kan werken als je ExperiaBox ook op AES staat ingesteld... Anders gaat het echt niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ISDN versie, IPB vanaf maart. Nog steeds geen nieuwe firmware. Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheazers
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:15:
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het helemaal gehad met die EP box. Ik laat hem mijn netwerk niet meer regelen en heb mijn good old 3com er weer tussen gehangen. |Alles werkt nu teminste weer. Had een Trans Gear DVD speler met netwerk aansluiting gekocht. Niet aan de praat te krijgen wat ik ook deed en wat de hulp van EZlink ng mij ook vertelde totdat ik op het idee kwam eens even mijn oude netwerk apparatuur uit de kast te halen. Dit ook omdat het totaal niet lekker liep. Laptop wou niet meer mailen en surfen. andere computers konden niet worden gevonden op het netwerk. kortom bagger. Nu draait alles als een zonnetje en ben ik bijna tevreden. Heb inmiddels na 4 dagen werken ook weer telefoon. dus.......... we blijven positief. Nu nog de kosten van gemiste diensten en gepleegde telefoontjes naar de helpdesk (met mobiel) terug zien te vangen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Vraagje over een mailserver.
Als uitgaande SMTP server moet je een server van KPN invullen omdat anders er geen mail verder gaat. Hoe zit het nu met de voor de klant inkomende poort 25. Ik heb kreeg zelf de indruk dat niet alles door gelaten werd. Door nu de mail via andere poort op mijn mailserver te laten komen. Blijkt mijn vermoeden juist. Er kwamen in eens mail binnen van 3 dagen terug. Daar waar ik normaal gesproken 3-5 mailtjes per dag binnen kreeg waren het er nu ineens 27. De afgelopen dagen waren er ongeveer 15 stuks per dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 17:36
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:15:
KPN kon mijn (ISDN)EB niet voorzien van de nieuwe firmware, en belde of ik een reset wilde doen?!
Daarna wel nieuwe firmware,....

Nu wil ik netwerk routes toevoegen aan de routing tabel van de EB maar die optie zie ik niet in het toch niet zo bijzondere web interface ;-( Is het mogelijk om zelf routes toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die een harddisk groter dan 64GB willen aansluiten op de EB.

http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?fat32format.htm

Werkt toppie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-08 16:58
Ik heb even een vraag.

Bij mijn ouders thuis nemen ze dus ook internet plus bellen (of hoe je het ook noemt). Ze hebben nu een hele grote doos thuis staan met daarin allerlei boxjes, snoertjes, kabeltjes en handleidingen.

Mijn vraag is nu: is dat echt nodig? Waarom kunnen ze in de wijkcentrale gewoon niet ons lijntje op een ander boxje aansluiten? Waarom moeten wij allerlei boxjes instaleren?

[ Voor 6% gewijzigd door juanita op 08-06-2006 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:52:
Vraagje over een mailserver.
Als uitgaande SMTP server moet je een server van KPN invullen omdat anders er geen mail verder gaat. Hoe zit het nu met de voor de klant inkomende poort 25. Ik heb kreeg zelf de indruk dat niet alles door gelaten werd. Door nu de mail via andere poort op mijn mailserver te laten komen. Blijkt mijn vermoeden juist. Er kwamen in eens mail binnen van 3 dagen terug. Daar waar ik normaal gesproken 3-5 mailtjes per dag binnen kreeg waren het er nu ineens 27. De afgelopen dagen waren er ongeveer 15 stuks per dag
Je hebt een nieuw ip nummer gekregen dus zal de DNS geupdate moeten worden. dit kan 24 uur duren en soms langer. De nog niet geupdate DNS zal het blijven proberen op het oude ip nummer tot de nieeuwe bekent is en dan schiet hij door naar de goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juanita schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:27:
Ik heb even een vraag.

Bij mijn ouders thuis nemen ze dus ook internet plus bellen (of hoe je het ook noemt). Ze hebben nu een hele grote doos thuis staan met daarin allerlei boxjes, snoertjes, kabeltjes en handleidingen.

Mijn vraag is nu: is dat echt nodig? Waarom kunnen ze in de wijkcentrale gewoon niet ons lijntje op een ander boxje aansluiten? Waarom moeten wij allerlei boxjes instaleren?
Je ouders gaan nu via internet bellen. Dit signaal moet omgezet worden naar je gewonen telefoon. Dus ja je hebt alles nodig. Voor meer info kan je aan het begin van de tipic terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-08 16:58
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:35:
[...]

Je ouders gaan nu via internet bellen. Dit signaal moet omgezet worden naar je gewonen telefoon. Dus ja je hebt alles nodig. Voor meer info kan je aan het begin van de tipic terecht.
Maar die omzetting kan toch ook in de centrale gebeuren? Dat is mijn punt. Al pak hem beet 40 jaar is de "interface" vanuit de woning gelijk en worden alle veranderingen in de centrale door gevoert waar de gebruiker niks van merkt. Waarom nu dan ineens wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dukejohn schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:32:
[...]

KPN kon mijn (ISDN)EB niet voorzien van de nieuwe firmware, en belde of ik een reset wilde doen?!
Daarna wel nieuwe firmware,....

Nu wil ik netwerk routes toevoegen aan de routing tabel van de EB maar die optie zie ik niet in het toch niet zo bijzondere web interface ;-( Is het mogelijk om zelf routes toe te voegen?
Hier staat hij: http://192.168.2.1/advanced_nat_forwarding.stm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:33:
Ik heb het helemaal gehad met die EP box. Ik laat hem mijn netwerk niet meer regelen en heb mijn good old 3com er weer tussen gehangen. |Alles werkt nu teminste weer. Had een Trans Gear DVD speler met netwerk aansluiting gekocht. Niet aan de praat te krijgen wat ik ook deed en wat de hulp van EZlink ng mij ook vertelde totdat ik op het idee kwam eens even mijn oude netwerk apparatuur uit de kast te halen. Dit ook omdat het totaal niet lekker liep. Laptop wou niet meer mailen en surfen. andere computers konden niet worden gevonden op het netwerk. kortom bagger. Nu draait alles als een zonnetje en ben ik bijna tevreden. Heb inmiddels na 4 dagen werken ook weer telefoon. dus.......... we blijven positief. Nu nog de kosten van gemiste diensten en gepleegde telefoontjes naar de helpdesk (met mobiel) terug zien te vangen :-(
Hoe doe je VIOP dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:46:
[...]

Je naam kwam mij al bekend voor, ik stelde de vraag toch maar even voor de zekerheid, maar als je er al vanaf het begin bij zit dan ben je vrij zeker wel geporteerd :P

[...]

Het kan werken als je ExperiaBox ook op AES staat ingesteld... Anders gaat het echt niet werken.
Het werkt op AES,maar of de experia daar op staat...geen idee...die info heb ik nog niet van hem los weten te krijgen... misschien eens een vuurtje er onder stoken...misschien bekent ie dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
juanita schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:27:
Ik heb even een vraag.

Omdat er in de centrale geen plaats is voor allemaal boxjes,omdat kpn kan vragen,brandt lampje 1 of 2,omdat ze kunnen vragen wilt u de stroom er even af halen.. anders moeten ze steeds een monteur langssturen,en als je een tweede toestel/nummer wil zou er een tweede kabel per huis naar de centrale moeten...overigens is de helft van die doos niet nodig hoor alleen in de loop van de jaren hebben sommige mensen zo'n puinhoop van hun aansluitig gemaakt,tig keer verplaatst..dat ze maar flink wat troep er bij hebben gedaan,om zeker te weten dat je het kan aansluiten...
Het enige uit die grote doos wat ik gebruikt heb is de experia,de adapter en de netwerkkabel.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 08-06-2006 10:18 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.