[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.049 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vorige week maandag (22 mei) heb ik IPB aangevraagd. Tot-op-heden heb ik nog niets vernomen (geen mail, die meteen verzonden zou worden, en geen brief).

Wordt het tijd dat ik er zelf achteraan ga of moet ik nog iets meer geduld hebben?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak2006
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2022
Ik heb zelf Surfen en bellen van HetNet. Bij mij werkt voicemail nog niet i.v.m. een storing (mail van helpdesk ontvangen). Bij wie werkt voicemail al wel of heeft iedereen die IPB of Surfen en bellen heeft problemen met voicemail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekha
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07-2022
-RazieL- schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:53:
We worden hier (voornamelijk 's ochtends) regelmatig (aantal keer per dag) gebeld door nummer onbekend. Als ik opneem dan hoor ik alleen "tuut tuut tuut". Dus alsof iemand meteen heeft opgehangen. Zijn dit van die zogenaamde spooktelefoontjes waar ik wel eens iets over heb gehoord? En wat kan ik er dan aan doen?
Bij mij waren dat onze "vrienden"van UPC
Ik werd hiermee al bijna 2 weken mee lastig gevallen.
Afgelopen Woensdag zelfs 10 keer op een dag (om de 3 kwartier)
Je kunt een klacht indienen bij UPC maar of dat helpt? :( :( :(

arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal -

Na het lezen van al die berichten over IPB weet ik nog niet of ik het wel aandurf! Ik ga binnenkort verhuizen naar een afgelegen dorpje in nederland, dus de keuzes voor bereikbaarheid zijn niet zo groot.

Ik heb een mac, dat is nummer 1 waar het fout zou kunnen gaan (geen ondersteuning). Ik moet telefonisch bereikbaar zijn (ik neem sowieso voorlopig een tweede oudewets abonnement bij KPN voor de zekerheid), en ik MOET wel betrouwbare internet access hebben. Als dat laatse fout gaat, kan ik niet zomaar overstappen naar een andere ADSL bedrijf natuurlijk.

Heeft iemand advies? Is een tweede abonnement wijsheid of een verspilling van geld? Zal ik de gok wagen en IPB proberen?

Ik kijk uit naar reacties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:59:
Hallo allemaal -

Na het lezen van al die berichten over IPB weet ik nog niet of ik het wel aandurf! Ik ga binnenkort verhuizen naar een afgelegen dorpje in nederland, dus de keuzes voor bereikbaarheid zijn niet zo groot.

Ik heb een mac, dat is nummer 1 waar het fout zou kunnen gaan (geen ondersteuning). Ik moet telefonisch bereikbaar zijn (ik neem sowieso voorlopig een tweede oudewets abonnement bij KPN voor de zekerheid), en ik MOET wel betrouwbare internet access hebben. Als dat laatse fout gaat, kan ik niet zomaar overstappen naar een andere ADSL bedrijf natuurlijk.

Heeft iemand advies? Is een tweede abonnement wijsheid of een verspilling van geld? Zal ik de gok wagen en IPB proberen?

Ik kijk uit naar reacties....
Een paar rekensommetjes,uitgaande van een 3 mb down en 500kb up voorbeeld:

IPB analoog schijnt beter te zijn,maar ik zou niet beiden nemen (ipb en backup analoog) want je zit er een jaar aan vast en dan heb je dubbele kosten.
Wil je helemaal zeker zijn,neem dan analoog,neem het altijd bellen abonnement of hoe ze dat noemen van 13 euro en adsl direct.
Dan zit je safe en het is goedkoper dan een jaar ipb en analoog naast elkaar.
Na dat jaar kan je altijd kiezen,dan zouden de meeste kinderziektes er ook wel uit moeten zijn.
Over het internet deel van IPB heb ik niets te klagen gehad,dat was gewoon goed.

Rekensom 1: (safe analoog versie)
Direct adsl lite kost 29,95 (3mb down, 512 up) belbasis kost 18,16 en belvrij altijd 13,95 dat is totaal 62,15 en je kan elk modem nemen dat je wil,elk toestel werkt gegarandeerd.
En je kan altijd overstappen op een tele2 of versatel als het niet bevalt en met een carrier preselect genieten van goedkoper buitenland bellen.

Rekensom 2: (IPB,soms ,zeker in mijn geval,verre van safe)
Zelfde met ipb (IPB lite) kost: 39,95 (na 6 maanden 42,95) en onbeperkt bellen kost 10 euro.
Dat is dus 49,95 en na 6 maanden 52,95 dus je bent met ipb na een half jaar 9,20 duurder uit met de safe analoog versie.
Wil je voor die 9 euro het risico lopen dat je uiteindelijk na 20 jaar klant te zijn geweest wegloopt,omdat het niet goed werkt en je steeds met frustratie zit ?
Ok het kan ook gelijk goed gaan..dan ben je 9 euro duurder per maand uit met de safe analoog versie.
Je kan niet weg..want je lijn is ongeschikt verder om nog te bellen via een andere provider,en qua tarieven zit je vast aan kpn.
Opzegtermijn per jaar.

Rekensom 3: (alternatief,bellen via de kabel)
Ik neem nu kabel,het eerste jaar multi bij Casema (4 mb down 650 up) 32,95 kwijt per maand inc. telefonie en 9,95 onbeperkt bellen (2000 minuten max,dus 1,5 uur per dag) kost totaal 42,90 dat is dus nog goedkoper dan IPB zonder gratis bellen,je hebt wissel en driegesprek er gratis bij en het is sneller....
En na dat jaar per maand opzeggen,bij ipb zit je er weer een jaar aan vast.

Rekensom 4: (hetgeen jij zou kiezen, IPB plus analoge backup)
Neem je IPB en analoog er naast als backup zoals jij zegt dan zit je bij IPB lite aan 39,95+ 10 onbeperkt bellen is 49,95 na een half jaar 52,95 + je backup analoge lijn 18,16 is 71,10 alleen om safe te zijn.
Dat is ruim 10 euro per maand duurder dan alles gewoon analoog nemen/houden.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 30-05-2006 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@sickofit:
ik heb sinds anderhalve week IPB van KPN.
Internet draait perfect op m'n iMac 10.4.6.
De web-interface van de Experia en MijnKPN zijn probleemloos te benaderen met Safari en Firefox.
Het is inderdaad triest dat KPN Mac gebruikers niet ondersteunt maar internet aansluiten is simpel. Gewoon automatisch via DHCP, kabel erin en je bent online.
Afgelopen week heb ik draadloos getest (via Airport op de Mac). Ook dat werkt perfect. Zie deze uitleg van MacMiep
Ben vandaag geporteerd. Telefonie werkt ook gewoon goed nu.
Een tweede abonnement (analoge lijn) lijkt me persoonlijk zonde van het geld (is dit überhaupt mogelijk als je IPB neemt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:44
Nick39 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 00:02:
[...]

Een paar rekensommetjes,uitgaande van een 3 mb down en 500kb up voorbeeld:

IPB analoog schijnt beter te zijn,maar ik zou niet beiden nemen (ipb en backup analoog) want je zit er een jaar aan vast en dan heb je dubbele kosten.
Wil je helemaal zeker zijn,neem dan analoog,neem het altijd bellen abonnement of hoe ze dat noemen van 13 euro en adsl direct.
Dan zit je safe en het is goedkoper dan een jaar ipb en analoog naast elkaar.
Na dat jaar kan je altijd kiezen,dan zouden de meeste kinderziektes er ook wel uit moeten zijn.
Over het internet deel van IPB heb ik niets te klagen gehad,dat was gewoon goed.

Rekensom 1: (safe analoog versie)
Direct adsl lite kost 29,95 (3mb down, 512 up) belbasis kost 18,16 en belvrij altijd 13,95 dat is totaal 62,15 en je kan elk modem nemen dat je wil,elk toestel werkt gegarandeerd.
En je kan altijd overstappen op een tele2 of versatel als het niet bevalt en met een carrier preselect genieten van goedkoper buitenland bellen.

Rekensom 2: (IPB,soms ,zeker in mijn geval,verre van safe)
Zelfde met ipb (IPB lite) kost: 39,95 (na 6 maanden 42,95) en onbeperkt bellen kost 10 euro.
Dat is dus 49,95 en na 6 maanden 52,95 dus je bent met ipb na een half jaar 9,20 duurder uit met de safe analoog versie.
Wil je voor die 9 euro het risico lopen dat je uiteindelijk na 20 jaar klant te zijn geweest wegloopt,omdat het niet goed werkt en je steeds met frustratie zit ?
Ok het kan ook gelijk goed gaan..dan ben je 9 euro duurder per maand uit met de safe analoog versie.
Je kan niet weg..want je lijn is ongeschikt verder om nog te bellen via een andere provider,en qua tarieven zit je vast aan kpn.
Opzegtermijn per jaar.

Rekensom 3: (alternatief,bellen via de kabel)
Ik neem nu kabel,het eerste jaar multi bij Casema (4 mb down 650 up) 32,95 kwijt per maand inc. telefonie en 9,95 onbeperkt bellen (2000 minuten max,dus 1,5 uur per dag) kost totaal 42,90 dat is dus nog goedkoper dan IPB zonder gratis bellen,je hebt wissel en driegesprek er gratis bij en het is sneller....
En na dat jaar per maand opzeggen,bij ipb zit je er weer een jaar aan vast.

Rekensom 4: (hetgeen jij zou kiezen, IPB plus analoge backup)
Neem je IPB en analoog er naast als backup zoals jij zegt dan zit je bij IPB lite aan 39,95+ 10 onbeperkt bellen is 49,95 na een half jaar 52,95 + je backup analoge lijn 18,16 is 71,10 alleen om safe te zijn.
Dat is ruim 10 euro per maand duurder dan alles gewoon analoog nemen/houden.
Waar heb je nu adsl?

Ik heb gewoon

- Adsl bij A
- Voip bij B
- Kpn belbudget als backup.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn nog niet alle ISDN klanten over op de nieuwe firmware.
Op het ipadres 192.168.2.1. krijg ik nog steeds geen verbinding......... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Sinds vannacht ook webinterface voor ISDN EB. Moet wel zeggen dat het erg lang duurt voordat de pagina geladen met opties geladen is, iemand een idee waar dat mee te maken heeft?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 22:17
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 07:32:Volgens mij zijn nog niet alle ISDN klanten over op de nieuwe firmware.
Op het ipadres 192.168.2.1. krijg ik nog steeds geen verbinding......... :(
Hier nog een ongelukkige klant... ik heb de firmware ook nog niet. Ik zal zo de EB eens uit- en daarna weer inschakelen om te kijken of dat verschil maakt... #$%@#%

Edit-1: Uit-/inschakelen en ook resetten helpt niet :(

Edit-2: Zojuist contact gehad met de helpdesk. De medewerker gaf aan dat de eerste 500 klanten voorzien zijn van de nieuwe firmware. Daarna volgt de rest. De distributie van updates is vorige week donderdag (25/05) gestart. Het is dus nog steeds een kwestie van geduld hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door boukej op 30-05-2006 12:22 . Reden: Toevoeging bevindingen (zie bericht) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
cowbell schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 00:23:
Een tweede abonnement (analoge lijn) lijkt me persoonlijk zonde van het geld (is dit überhaupt mogelijk als je IPB neemt?)
Ja, je kunt op het andere aderpaar gewoon nog een analoge of zelfs een ISDN-lijn nemen. Ik spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

boukej schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:55:
[...]

Hier nog een ongelukkige klant... ik heb de firmware ook nog niet. Ik zal zo de EB eens uit- en daarna weer inschakelen om te kijken of dat verschil maakt... #$%@#%
Hier een gelukkige klant ;)
Edit-1: Uit-/inschakelen en ook resetten helpt niet :(
Zat in Barcelona en wilde naar huis bellen en dat ging dus niet. Bij thuiskomst gekeken, een flinke reset gedaan en nog eens en toen de nieuwe firmware (interface is wel langzaam hoor).
Edit-2: Zojuist contact gehad met de helpdesk. De medewerker gaf aan dat de eerste 500 klanten voorzien zijn van de nieuwe firmware. Daarna volgt de rest. De distributie van updates is vorige week donderdag (25/05) gestart. Het is dus nog steeds een kwestie van geduld hebben.
Ik zou in de range 1 tot 500 kunnen zitten. Mijn aanvraagprocedure in februari/maart jl. was zeer succesvol verlopen en na drie weken was ik al een tevreden klant.

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is jullie ISDN-webinterface ook Engelstalig. Ik kan me herinneren dat de 37-versie zich aanpaste aan de browsertaal, of zou dat nu net de "bug" zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:11:
Vorige week maandag (22 mei) heb ik IPB aangevraagd. Tot-op-heden heb ik nog niets vernomen (geen mail, die meteen verzonden zou worden, en geen brief).

Wordt het tijd dat ik er zelf achteraan ga of moet ik nog iets meer geduld hebben?
Ik heb IPB aangevraagd (via Planet) op 30 april. Ik kreeg ook niet direct een bevestigingsmail, dus heb ik op 1 mei de helpdesk van Planet gemaild. Op 3 mei kreeg ik van Planet de bevestiging via mail. 2 dagen daarna kreeg ik een uitgebreide orderbevestiging per post.

Het lijkt me dus dat het tijd is om zelf even de helpdesk te mailen of te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:21:
Is jullie ISDN-webinterface ook Engelstalig. Ik kan me herinneren dat de 37-versie zich aanpaste aan de browsertaal, of zou dat nu net de "bug" zijn geweest?
Mijn ISDN-webinterface is ook Engelstalig. Aanpassing aan de browsertaal is er dus niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vern schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:07:
Ik zou in de range 1 tot 500 kunnen zitten. Mijn aanvraagprocedure in februari/maart jl. was zeer succesvol verlopen en na drie weken was ik al een tevreden klant.
Ik heb IPB pas op 30 april aangevraagd en op 24 mei geinstalleerd, dus ik schat in dat ik niet bij de eerste 1000 ISDN-IPB-aanvragen zit. Toch is mijn webinterface sinds gisteren actief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag:

is er nog iemand met een HP deskjet 845c printer, die hem via de usb poort van de experia box werkend heeft gekregen.

Ik heb alle instellingen gevolgd die aangegeven staan in dit topic.

maar not

:( :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De online telefoon, werkt deze nu wel of niet?

Ik krijg gewoon niet de optie om deze te installeren als ik inlog. Heb hier meerdere keren met de help desk over gemailt en zij zeggen dat een tijdelijk probleem is.

Ik moet mijn internet cache leegmaken, security op medium zetten en later op de dag nog eens proberen.

Maar wanneer ik ook probeer die optie om de online telefoon te installeren staat er nooit bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:04:
De online telefoon, werkt deze nu wel of niet?

Ik krijg gewoon niet de optie om deze te installeren als ik inlog. Heb hier meerdere keren met de help desk over gemailt en zij zeggen dat een tijdelijk probleem is.

Ik moet mijn internet cache leegmaken, security op medium zetten en later op de dag nog eens proberen.

Maar wanneer ik ook probeer die optie om de online telefoon te installeren staat er nooit bij.
Is bij mij hetzelfde :( Al weet ik hoe lang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet te geloven: telefoniebeheer werkt nu, na 3 maanden en tig telefoontjes met de helpdesk!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
KPN heeft het bijna voor elkaar. Bijna, want in de telefoonrekening on-line staan nog twee vervallen ISDN nummers. Daar heb ik geen last van trouwens.

Webinterface is er nog niet, helaas |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:41
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 07:14:
[...]

daar zul je niet achter komen. dat zit dicht, het schijnt gebruikt te worden door KPN om de updates in de experia te werpen, dus ik denk alleen als je een kpn'er heel goed kent je er achter kan komen en dat ze het zelfs dan niet geven.......maar deze info stond al in dit topic bdw
je kunt er wel inkomen hoor, zal soon ff beschrijving maken (kan zo niet vinden dat iemand het al gedaan heeft) voorproefje:
User Name : root
User Password :

Telnet Manager Version 1.37.2-iptv-a

Type ? for Command-Sensitive Help, TAB match command

ROOT :> ?

system <more...> Generic system parameter configuration
interface <more...> Interface parameter configuration
vlan <1~4> <more...> Virtual LAN configuration
wLAN <more...> Wireless LAN configuration
bridge <more...> Transparent bridging parameter configuration
vc <1~8> <more...> ATM virtual circuit parameter configuration
ppp <more...> PPP parameter configuration
dial <1~20> <more...> Dial-out parameter configuration
ip_share <more...> NAT parameter configuration
firewall-func <more...>
Enable disable firewall functions
access-list <more...> Access list rules manager
inspect <more...> Inspection threshold and rules manager
route <more...> Routing parameter configuration
dhcp <more...> DHCP parameter configuration
dns <more...> DNS proxy parameter configuration
snmp <more...> SNMP parameter configuration
tftp <ip> <file> Default TFTP parameter configuration
mail <more...> Mail parameter configuration
chuser <more...> Configuration parameters and user access control
upnp <Disable|Enable> Enable or disable Universal Plug and Play
voip <more...> Configure VoIP_SIP parameter
voip_qos <more...> Configure Voip QoS parameter
qos <more...> Configure QoS parameter
netbios <more...> NetBIOS file server configuration
ftp <more...> FTP server configuration
storage <more...> storage device configuration
auto_config <more...> Configure Auto Config parameter
show <more...> Showing system configuration
monitor <more...> Monitor system running status
upgrade <more...> Upgrade system firmware to new version
backup <more...> Backup system configuration file
run_script <CR> Run script command
passwd [username] [old_pass] [new_pass]
Change user password
default_reset <CR> Reset system configuration to default status
write [reboot|exit] Write configuration and restart system
reboot <CR> Restart system
enable <CR> Enable configuration mode
su <password> Change to super user(root) mode
ping <ip|domain> [1~65534|-t] [1~1999]
Ping test
tracert <ip|domain> [option1] [option2]
Trace route utility
mp_test <CR> Mass product TEST program for turn on/off ALL LEDs
exit <CR> Disable privilege command or disconnect

ROOT :>
overigens heb ik het probleem dat ik nauwelijks op internet kan komen, het lijkt erop alsof de router 'dichtslipt' want via VPN werkt het goed (maar dat is maar 1 connectie)

en ben het een beetje zat, maar heb inmiddels de gebruikersnamen + wachtwoorden + servers te pakken voor directadsl+voip account

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Vern schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:07:Zat in Barcelona en wilde naar huis bellen en dat ging dus niet. Bij thuiskomst gekeken, een flinke reset gedaan en nog eens en toen de nieuwe firmware (interface is wel langzaam hoor).
Zojuist een reset uitgevoerd >60 seconden maar geen web interface hoor. De HD geeft aan dat binnen twee weken de nieuwe firmware/interface er wel op zal zitten.

Edit: sinds 11:35 uur heb ik de nieuwe firmware. Dat is een uur na de reset van >60 seconden. Misschien heeft het dan toch gewerkt?! Hoe dan ook: ik heb de nieuwe firmware!!!

Firmware version: 1.38.4-iptv-b (Apr 28 2006 10:03:27)

[ Voor 22% gewijzigd door boukej op 31-05-2006 13:08 . Reden: Toevoeging i.v.m. nieuwe firmware :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

YellowCube

Wait...what?

Sinds gisteren ook het hele IPB pakket binnen en de installatie verliep prima. Duurde zo'n 15 minuten en toen liep alles. Enige nadeel was het niet beseffen dat de SSID die de KPN in de box zet in hoofdletters is...en dan wordt er niks gevonden. Verder prima.

Nu de hamvraag: ik heb een mobiele telefoon met wifi en ik wil wel graag proberen of ik via wifi kan bellen.
Waar kan ik dan het beste beginnen (uiteraard nadat ik verbinding heb met het draadloze netwerk)?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
YellowCube schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:07:
Nu de hamvraag: ik heb een mobiele telefoon met wifi en ik wil wel graag proberen of ik via wifi kan bellen.
Waar kan ik dan het beste beginnen (uiteraard nadat ik verbinding heb met het draadloze netwerk)?
Wow, YC buiten z'n natuurlijke habitat, missen ze je nu niet in de huiskamer :+

Ik denk dat je vooral vanuit de telefoon zal moeten denken, wat voor telefoon is het? (wellicht slimmer om een nieuwe topic te openen, aangezien het eigenlijk over elke Wifi router + Mobiele telefoon met Wifi gaat).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook nog geen WEB INTERFACE op mijn EP (ISDN)!
Afwachten maar...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36
FF een vraag namens mij over dat InternetPlusBellen.

Een kameraad van mij die wil ook gaarne gaan bellen en internetten. Hij heeft op dit moment alleen maar een mobiele telefoon en dus geen vaste aansluiting.

Hij woont betrekkelijk achteraf dus alleen KPN is daar mogelijk.
Als je dus op dit moment geen vaste aansluiting hebt is het dan mogelijk om zonder aansluitkosten of andere aanverwante kosten op IPB te worden aangesloten? Hij heeft wel zo'n aansluitdoos (zo'n koppelpunt) in de meterkast. Dus er loopt een telefoonlijn van zijn huis naar de telefooncentrale.

Dit zou dan betekenen dat hij voor die 34,95 Euro klaar zou zijn en dat die dan alles kan.
Ik kan namelijk nergens vinden of dat mogelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door thestiffmeister op 31-05-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb gebeld met KPN en Planet, omdat ik taal-noch-teken had vernomen sinds mijn aanvraag. Bij het afronden van mijn aanvraag heb ik een ordernummer gekregen, maar noch KPN noch Planet kunnen die order terug vinden. :/

Om een lang verhaal kort te maken: via KPN heb ik een nieuwe aanvraag bij Planet ingediend, als het goed is krijg ik daar deze week een brief van. Vervolgens moet het binnen twee tot drie weken zijn geregeld.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
thestiffmeister schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:58:[..] Als je dus op dit moment geen vaste aansluiting hebt is het dan mogelijk om zonder aansluitkosten of andere aanverwante kosten op IPB te worden aangesloten? Hij heeft wel zo'n aansluitdoos (zo'n koppelpunt) in de meterkast. Dus er loopt een telefoonlijn van zijn huis naar de telefooncentrale.
De kosten voor het nemen van een abonnement voor een vaste lijn zijn volgens mij (ongeveer) 50 euro. Of dit ook zo is bij IPB weet ik niet. Ik denk dat je het beste contact kunt opnemen met KPN op telefoonnummer 0900-0244.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ the stiffmeister
Als er al een ISRA aanwezig is bij je vriend, kan hij gewoon aanvragen. Aansluitkosten houden in dat er een signaal op het ISRA gezet gaat worden, ongeacht of dit telefonie / adsl (bijc DirectADSL Only) of IPB is.

Even kijken op de site of hij geen aansluitkosten hoeft te betalen, dan zit hij geramd voor 34,95 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Laatst online: 05-09 01:36
FF die postcode check daar gedaan. Kan je tevens aangeven wat je nu van aansluiting hebt. Geen dus in dit geval. Geen enkel probleem, je kan het gewoon aanvragen.

Thx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Experia Box: File Server

Ik ben aan het experimenteren geslagen met een USB Harddisk.

Ik heb de volgende partitie-types getest:
- Linux (ext2fs)
- HPS/NTFS
- FAT32

Alle partities werden door de EB herkent maar alleen met een FAT32 partitie kon ik shares aanmaken.

Ook kan ik shares beveiligen door middel van een gebruikersnaam en een wachtwoord (of de shares read-only maken).

Vanaf een Windows-client kan ik met de shares verbinding maken, mappen aanmaken en bestanden aanmaken en verwijderen.

Vanaf een Linux-client kan ik de shares zien maar ik kan er verder niks mee. Er verschijnen een paar launchers (snel-koppelingen).

Ik heb de harddisk maar weer afgekoppeld. De werking in combinatie met een Linux-client valt mij tegen. Ik heb niet meer gekeken naar de doorvoersnelheid (zag elders dat iemand hier problemen mee had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:49
Iemand al de nieuwe analoge PSTN versie frimware 1.38.4-iptv-a (Apr 28 2006 10:01:36)
zoals ik deze net op mijn nieuwe experia heb geladen gekregen. oude was overleden.

geloof dat ik een van de eersten ben met deze software.

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Antiloop schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 03:10:
[...]
je kunt er wel inkomen hoor, zal soon ff beschrijving maken (kan zo niet vinden dat iemand het al gedaan heeft) voorproefje:
[...]
overigens heb ik het probleem dat ik nauwelijks op internet kan komen, het lijkt erop alsof de router 'dichtslipt' want via VPN werkt het goed (maar dat is maar 1 connectie)

en ben het een beetje zat, maar heb inmiddels de gebruikersnamen + wachtwoorden + servers te pakken voor directadsl+voip account
Hoe soon is soon? Ik ben razend benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 3 weken dagelijks bellen met KPN, kon ik vanochtend zowaar mijn activatiecode invoeren op kpn.com. Er is nu een optie InternetPlusBellen bijgekomen. Uitgaand bellen via Tel deed het overigens al een week. Internet is ook prima. ISDN doet het nu ook nog, dus ik ben nog niet geporteerd. Ik kom van ISDN en heb hierover een paar simpele vraagjes. Kom er niet helemaal uit.

Ik had 4 ISDN nummers en heb er volgens mij 2 kunnen meenemen naar InternetPlusBellen. Op Tel1 heb ik een analoog toestel (Gigaset met handsets), Tel2 gebruik ik niet.

Als ik het goed begrijp, geldt in de situatie van enkel een telefoon op Tel1 (Tel2 niet aangesloten), dat je inkomend maar op 1 nummer bereikbaar bent. En maar 1 telefoontje tegelijkertijd. Correct?

Is hiervoor een workaround door bijvoorbeeld Tel2 automatisch door te schakelen naar Tel1? Of de overige 3 nummers automatisch door te zetten naar het hoofdnummer (zonder kosten)?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotjeknor54
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 14:31
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:26:
Als ik het goed begrijp, geldt in de situatie van enkel een telefoon op Tel1 (Tel2 niet aangesloten), dat je inkomend maar op 1 nummer bereikbaar bent. En maar 1 telefoontje tegelijkertijd. Correct?
correct
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:26:

Is hiervoor een workaround door bijvoorbeeld Tel2 automatisch door te schakelen naar Tel1? Of de overige 3 nummers automatisch door te zetten naar het hoofdnummer (zonder kosten)?
Je kan vgls mij via mijn kpn deze nummers laten doorschakelen naar je tel 1 telefoonummer waardoor je zonder deze kan ontvangen. Immers telefoon kosten tussen voip users/ telefoonnummers zijn gratis.

overigens kan je hinder ondervinden bij het gebruik van mijn kpn zolang je nog niet echt geporteerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nmolenbeek schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:59:
Iemand al de nieuwe analoge PSTN versie frimware 1.38.4-iptv-a (Apr 28 2006 10:01:36)
zoals ik deze net op mijn nieuwe experia heb geladen gekregen. oude was overleden.

Nico
Mijn schoonvader afgelopen maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:31:
Het is niet te geloven: telefoniebeheer werkt nu, na 3 maanden en tig telefoontjes met de helpdesk!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
KPN heeft het bijna voor elkaar. Bijna, want in de telefoonrekening on-line staan nog twee vervallen ISDN nummers. Daar heb ik geen last van trouwens.

Webinterface is er nog niet, helaas |:(
Ik heb dezelfde problemen alleen werkt de webinterface bij mij al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boukej schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:22:
Experia Box: File Server

Ik ben aan het experimenteren geslagen met een USB Harddisk.

Ik heb de volgende partitie-types getest:
- Linux (ext2fs)
- HPS/NTFS
- FAT32

Alle partities werden door de EB herkent maar alleen met een FAT32 partitie kon ik shares aanmaken.

Ook kan ik shares beveiligen door middel van een gebruikersnaam en een wachtwoord (of de shares read-only maken).

Vanaf een Windows-client kan ik met de shares verbinding maken, mappen aanmaken en bestanden aanmaken en verwijderen.

Vanaf een Linux-client kan ik de shares zien maar ik kan er verder niks mee. Er verschijnen een paar launchers (snel-koppelingen).

Ik heb de harddisk maar weer afgekoppeld. De werking in combinatie met een Linux-client valt mij tegen. Ik heb niet meer gekeken naar de doorvoersnelheid (zag elders dat iemand hier problemen mee had).
Hoe maak je verbinding vanuit Windows? Ik heb nu mijn USB drive achter een Linksys NSLU2 hangen en heb problemen met verbrekende verbindingen. Kon voorheen gewoon films bekijken en muziek luisteren over het netwerk. Sinds EB niet meer. Had eerst Speedtouch 510i. Zoek een andere oplossing, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
Ik heb ook de ISDN interface!

Het viel me op dat ik ineens met 1,25mB/sec kan downloaden, terwijl ik eerst maximaal 900kB/sec haalde... dus ik ging eens kijken, en ja hoor, nieuw firmware.

Wat minder netjes is, is dat KPN me wilde doen geloven dat de bekabeling in huis niet in orde was.. maar het lag dus gewoon aan de firmware !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Jan-E schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:00:
[...]
Hoe soon is soon? Ik ben razend benieuwd.
het werkt vanaf vanavond bij mij niet meer, heb inmiddels ook de nieuwe firmware ontvangen van kpn na een harde reset dus misschien dat het hieraan ligt

anyway

ga naar de websetup, advanced > administration en zet Remote administration aan (allow all clients)

hierna telnetten naar 192.168.2.1 8081

inloggen met 'root' OF 'admin'
wachtwoord leeglaten

en dan ben je erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nico
ik heb nog een oude versie van frimware 1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Laatst online: 10-09 15:18
Nick39 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:19:
[...]

Zijn er nog meer mensen die vannacht al de upgrade hebben gehad,en vooral..wie heeft er een idee of ik de router kan gebruiken bij casema en hoe?
Late reactie, sorry. Maar het gaat er hier helemaal niet om of jij die router Kan gebruiken voor casema. Het gaat er om dat het jouw apparaat niet is, en je er dus maar mooi vanaf blijft met je vingertjes!!

Daarnaast lijkt het me sterk dat het je gaat lukken, tenzij je zelf nieuwe firmware schrijft o.i.d

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Antiloop schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 01:01:
het werkt vanaf vanavond bij mij niet meer, heb inmiddels ook de nieuwe firmware ontvangen van kpn na een harde reset dus misschien dat het hieraan ligt
Bij mij werkt het na een reset ook niet meer. Maar inmiddels heb ik wel mijn sip-gegevens opgeslagen ;-)
ga naar de websetup, advanced > administration en zet Remote administration aan (allow all clients)

hierna telnetten naar 192.168.2.1 8081

inloggen met 'root' OF 'admin'
wachtwoord leeglaten
Ik heb even een interessant experiment uitgevoerd: VOIP account 2 heb ik gevuld met de gegevens van een verdwaald XS4ALL VoIP account dat ik nog ergens had liggen. Gevolg: op Tel2 kan ik nu met dat account wel uitbellen, maar inkomend werkt het niet (wel kon ik via Tel2 mezelf op een X-Lite client bellen: XS4ALL Voip -> XS4ALL Voip, 2 maal via de Experia!). Misschien had ik voor inkomend nog iets anders moeten regelen, maar daar kan ik nu dus niet meer bij. Misschien werkt het niet omdat beide accounts poort 5060 gebruiken.

Conclusie: de Experia is technisch in staat om op Tel2 verbinding te leggen met een andere VoIP-provider. Uitgaand werkt dat in ieder geval en inkomend zal het dan ook wel kunnen, schat ik zo. Ik ben benieuwd of die account settings de upgrade naar de volgende firmware versie overleven. Die moet bij mij nog doorgevoerd worden.

Edit: terwijl ik X-Lite op een client had draaien belde ik met mijn mobiel naar mijn XS4ALL VoIP. X-Lite signaleerde geen inkomend gesprek. Dus weer even een telefoon in Tel2 gestopt: jawel, daar ging hij over en kon ik ook gewoon een gesprek voeren. Kennelijk loopt de registratie van VoIP account 2 bij xs4all niet helemaal soepel. Maar met een zetje werkt het dus ook inkomend.

[ Voor 14% gewijzigd door Jan-E op 01-06-2006 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 08:35:
[...]
Bij mij werkt het na een reset ook niet meer. Maar inmiddels heb ik wel mijn sip-gegevens opgeslagen ;-)
[...]
Ik heb even een interessant experiment uitgevoerd: VOIP account 2 heb ik gevuld met de gegevens van een verdwaald XS4ALL VoIP account dat ik nog ergens had liggen. Gevolg: op Tel2 kan ik nu met dat account wel uitbellen, maar inkomend werkt het niet (wel kon ik via Tel2 mezelf op een X-Lite client bellen: XS4ALL Voip -> XS4ALL Voip, 2 maal via de Experia!). Misschien had ik voor inkomend nog iets anders moeten regelen, maar daar kan ik nu dus niet meer bij. Misschien werkt het niet omdat beide accounts poort 5060 gebruiken.

Conclusie: de Experia is technisch in staat om op Tel2 verbinding te leggen met een andere VoIP-provider. Uitgaand werkt dat in ieder geval en inkomend zal het dan ook wel kunnen, schat ik zo. Ik ben benieuwd of die account settings de upgrade naar de volgende firmware versie overleven. Die moet bij mij nog doorgevoerd worden.

Edit: terwijl ik X-Lite op een client had draaien belde ik met mijn mobiel naar mijn XS4ALL VoIP. X-Lite signaleerde geen inkomend gesprek. Dus weer even een telefoon in Tel2 gestopt: jawel, daar ging hij over en kon ik ook gewoon een gesprek voeren. Kennelijk loopt de registratie van VoIP account 2 bij xs4all niet helemaal soepel. Maar met een zetje werkt het dus ook inkomend.
Willen jullie hier mee zeggen dat jullie ook de gebruikersnaam en wachtwoord van de normale vaste nummers (KPN) weten te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baziz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-08 14:48

Baziz

Smokey Nutz

Bij mij doet het probleem zich voor dat zodra de Experia Box gereset word, het draadloze netwerk niet automatisch weer verbonden word als ik gebruik maak van een Intel Wireless Pro adapter. De Gigaset usb adapter vind het netwerk wel altijd weer terug. Ook als ik in de "box" aangeef dat het SSID altijd zichtbaar moet zijn vind het Intel kaartje hem niet terug. Iemand enig idee wat dat kan zijn? Heb dit zelfde probleem nu bij 2 verschillende personen ondervonden.

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online

Nico
Wij als isdn-ers hebben dezelfde alleen de b versie,a zal wel analoog zijn,b isdn.zelfde nummers,zelfde datum en tijd.
@Tafkap
Beetje rare reactie,heel veel mensen zitten hier met zijn vingertjes aan de experia,zoeken naar nieuwe pages,is via telnet aan het klooien en noem maar op.
De hele startpost hangt van probeersels aan elkaar,ik heb al 4 omwegen moeten bewandelen om voicemails in e-mail te kunnen activeren en noem maar op.
Ook Jan-E en Antiloop experimenteren er driftig op los,hetgeen hele nuttige informatie oplevert,dat zou dan ook allemaal niet mogen.
Zolang ik aan de instellingen mag komen van kpn die beschikbaar zijn in de experia via de webinterface,neem ik ook aan dat ik daar aan mag komen anders hadden ze het er wel uit gehaald of geblokkeerd.
Als ik van KPN gedwongen wordt dat ding hier te houden voor eventuele andere bewoners,de kast hier al hangt,neem ik aan dat als ik met instellingen veranderen hem ook voor Casema zou kunnen gebruiken (alleen als draadloze router,niet voor de voip) want dat scheelt me en de aanschaf van een draadloze router en ik kan de gaatjes benutten die er gemaakt zijn.
Ik denk dat als het zonder veel moeite kan,er weinig mensen zullen zijn die zullen zeggen..hee ik heb een kpn draadloze router hangen van een mislukt internetplusbellen experiment,nou zou ik die voor mijn huidige provider kunnen gebruiken,maar nee,laat maar hangen,ik mag er niet aankomen,ik koop een nieuwe die precies het zelfde doet en die hang ik er naast.
Als kpn hem terug wil,met alle plezier,geef me een ticket code en ik stuur hem terug,maar dat ik hem als het zou kunnen niet zou mogen gebruiken lijkt me onzin.
Op het moment dat ik hem open ga schroeven en dingetjes ga doorsolderen of wat dan ook,dan is het een heel ander verhaal,maar ook daar zijn een aantal mensen mee bezig.
Als het werkt wil ik hem ook best kopen,gewoon alleen als draadloze router,al was het alleen maar omdat ik er niet gek op ben weer andere gaatjes te moeten gaan boren voor weer een nieuwe router.
En ik vraag alleen of het kan,of ik het dan doe is mijn eigen verantwoording.
Laten we geen vingertjes naar elkaar gaan uitsteken,daar vraagt niemand om.

[ Voor 73% gewijzigd door Nick39 op 01-06-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 08:59:
Willen jullie hier mee zeggen dat jullie ook de gebruikersnaam en wachtwoord van de normale vaste nummers (KPN) weten te verkrijgen?
Ja, die heb ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi als je mij kan uitleggen hoe dat moet, dan ga ik een e-tech ding kopen als 3de anloge poort, om mijn fax aan te sluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:01:
Mooi als je mij kan uitleggen hoe dat moet, dan ga ik een e-tech ding kopen als 3de anloge poort, om mijn fax aan te sluiten. :)
Het inloggen is door Antiloop hierboven beschreven. Ben je eenmaal ingelogd, dan moet je 'show voip' inkloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
dit zijn de inloggegevens, uiteraard zijn mijn gegevens vervangen door TELEFOONNUMMER en WACHTWOORD
<--Account 1-->
Active: Enable
Phone Number: TELEFOONNUMMER
Display Name: TELEFOONNUMMER
SIP Domain: 145.7.92.148
Realm: IPPhone_realm_01.kpn.nl
Username: TELEFOONNUMMER
Password: WACHTWOORD
Proxy IP: 145.7.92.148
Proxy Port: 5075
Registrar IP: 145.7.92.148
Registrar Port: 5075
Expire Time: 2000
Support User-Agent Header: Disable
Call Hold Version: RFC3264

Selected Codecs

G711Alaw

G729

G711Ulaw

G7231
het commando
code:
1
show run

geeft redelijk wat informatie (ook de configuratie instellingen)

[ Voor 8% gewijzigd door Antiloop op 01-06-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 15:05

itsalwaysme

Graast voor DB

thestiffmeister schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:58:
FF een vraag namens mij over dat InternetPlusBellen.

Een kameraad van mij die wil ook gaarne gaan bellen en internetten. Hij heeft op dit moment alleen maar een mobiele telefoon en dus geen vaste aansluiting.

Hij woont betrekkelijk achteraf dus alleen KPN is daar mogelijk.
Als je dus op dit moment geen vaste aansluiting hebt is het dan mogelijk om zonder aansluitkosten of andere aanverwante kosten op IPB te worden aangesloten? Hij heeft wel zo'n aansluitdoos (zo'n koppelpunt) in de meterkast. Dus er loopt een telefoonlijn van zijn huis naar de telefooncentrale.

Dit zou dan betekenen dat hij voor die 34,95 Euro klaar zou zijn en dat die dan alles kan.
Ik kan namelijk nergens vinden of dat mogelijk is.
ik heb zelf ook geen vaste aansluiting. Ik heb toen de klanten service gemaild, en volgens hun kon het gewoon. Ik heb alleen nu wat andere problemen, ik wacht namelijk al 3 maanden op mijn aansluiting. Volgens KPN kloppen mijn gegevens niet in hun database :S.

ik had overigens al een ADSL verbinding via KPN.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Antiloop: jij hebt wel een sterk afwijkend SIP IP-nummer. Is dat ISDN?
<--Account 1-->
Active: Enable
Phone Number: PHONENUMBER
Display Name: PHONENUMBER
SIP Domain: 213.75.12.214
Realm: IPPhone_realm_01.kpn.nl
Username: PHONENUMBER
Password: PASSWORD
Proxy IP: 213.75.12.214
Proxy Port: 5060
Registrar IP: 213.75.12.214
Registrar Port: 5060
Expire Time: 2000
Support User-Agent Header: Disable
Call Hold Version: RFC3264

Selected Codecs

G711Alaw

G729

G711Ulaw

G7231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antiloop schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:30:
[...]

dit zijn de inloggegevens, uiteraard zijn mijn gegevens vervangen door TELEFOONNUMMER en WACHTWOORD

[...]
Ik kom er met geen mogelijkheid in. Als ik admin of root intik zonder ww wordt de verbing direct verbroken. Voer ik wel wat in (het wachtwoord web interface) geeft hij aan dat het incorrect is.
Welke versie heb jij? 1.38.4-iptv-b (Apr 28 2006 10:03:27)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:45:
[...]

Ik kom er met geen mogelijkheid in. Als ik admin of root intik zonder ww wordt de verbing direct verbroken. Voer ik wel wat in (het wachtwoord web interface) geeft hij aan dat het incorrect is.
Welke versie heb jij? 1.38.4-iptv-b (Apr 28 2006 10:03:27)
Waarschijnlijk is het met deze firmware gedisabled, zelf heb ik nog wel mijn gegevens kunnen opslaan. Begrijp ik nu goed dat ik de EB kan opbergen en mijn ST716 weer kan aansluiten?
Tipje voor al degenen die de instellingen willen opslaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
telnet -f IPB_settings.dat 192.168.2.1 8081
root
<enter>

show voip
show run
CTRL+D

Nu heb je een text file (IPB_settings.dat) met alle instellingen. Scheelt weer heel veel knip- en plakwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:42:Hoe maak je verbinding vanuit Windows? Ik heb nu mijn USB drive achter een Linksys NSLU2 hangen en heb problemen met verbrekende verbindingen. Kon voorheen gewoon films bekijken en muziek luisteren over het netwerk. Sinds EB niet meer. Had eerst Speedtouch 510i. Zoek een andere oplossing, vandaar mijn vraag.
Sluit de USB harddisk aan op je Experia Box en schakel 'm in.

Via de web interface had ik het volgende ingesteld:

- - Advanced
-- - Local Network
--- - Domain name: <naam van je domein>

- - USB
-- - USB: <kies voor optie ON>

- - USB
-- - File Server
--- - File Server: <kies voor optie ON>

Maak vervolgens een share aan, sla de wijzigingen op (geld voor iedere stap) en navigeer vanuit Windows (Mijn netwerklocaties) naar de share. Ik ga d'r vanuit dat je ook drive-mappings kunt maken (niet getest maar 't zou moeten werken).

Je kunt van te voren directories aanmaken op de harddisk (voordat je 'm aansluit op je Experia Box). Van die directories kun je verschillende shares maken.

Echt heel diep gaat de web interface helaas niet met opties. Ik had 't een stuk beter kunnen waarderen wanneer je een harddisk compleet kunt opzetten en beheren via de EB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:16:
[...]

Waarschijnlijk is het met deze firmware gedisabled, zelf heb ik nog wel mijn gegevens kunnen opslaan. Begrijp ik nu goed dat ik de EB kan opbergen en mijn ST716 weer kan aansluiten?
.
Lekker weer. Was mijn eerste update ivm ISDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog de oude firmware 1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006), maar kom er ook niet in :'(

Als ik het wachtwoord leeg laat krijg ik gelijk:
Password input error. Disconnect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info

Op dit moment is er een grote storing. Volgens Klantenservice +/- 125.000 aansluitingen plat.
Internet werkt hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:45:
Ter info

Op dit moment is er een grote storing. Volgens Klantenservice +/- 125.000 aansluitingen plat.
Internet werkt hier wel.
Juist, dat viel me net ook op. KPN is gelijk onbereikbaar (lange wachttijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ok ik snap waarom mijn telefoon het nu niet meer doet,maar ik heb iets vreemds.
Ik zet UPNP aan in de webbrowser,en opeens zegt de experia,change of language detected en nu is het hele menu in het nederlands ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Ter info

Internet werkt hier wel.
Nou volgens de gene die ik eraan had is KPN bagger bezig. Het zou er in heel Nederland uit liggen. Er zou iets op de server vastgelopen zijn. En toen vroeg ik waarom het dan niet overgenomen werd door een 'backupserver'. Nou je gelooft nooit wat die mafketel zei. Hij zei: "omdat ze deze nog moeten installeren". En hoelang gaat dit grapje duren? Hij weer: "Ik verwacht maximaal 8 uur". Ik weet niet wat er waar van is. Ik meld alleen wat de helpdesk zei....

Edit: Net nudat ik poste doet het het hier weer. Valt me nog meej...
Dubbel Edit: Weer te vroeg gejuicht na het draaien van een nummer is de lijn dood.

[ Voor 19% gewijzigd door Edmund op 01-06-2006 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik heb nog de oude firmware 1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006), maar kom er ook niet in :'(

Als ik het wachtwoord leeg laat krijg ik gelijk:
Password input error. Disconnect
Dat heb ik nu ook. Nog steeds met de oude firmware. Zou KPN iets veranderd hebben zonder mij gelijk de nieuwe firmware te geven? Lijkt onwaarschijnlijk, maar zou wel kunnen.
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:16:
[...]

Probeer het, dan merk je het snel genoeg. Waren die IP TV-testers trouwens al niet in de weer met een Speedtouch ipv de Experia?
code:
1
2
3
4
5
6
telnet -f IPB_settings.dat 192.168.2.1 8081
root
<enter>
show voip
show run
CTRL+D

Nu heb je een text file (IPB_settings.dat) met alle instellingen. Scheelt weer heel veel knip- en plakwerk.
Dit zou bij mij niet gewerkt hebben, want de show run liep bij mij vast bij het weergeven van de Statistics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:36:
[...]

Nou volgens de gene die ik eraan had is KPN bagger bezig. Het zou er in heel Nederland uit liggen. Er zou iets op de server vastgelopen zijn. En toen vroeg ik waarom het dan niet overgenomen werd door een 'backupserver'. Nou je gelooft nooit wat die mafketel zei. Hij zei: "omdat ze deze nog moeten installeren". En hoelang gaat dit grapje duren? Hij weer: "Ik verwacht maximaal 8 uur". Ik weet niet wat er waar van is. Ik meld alleen wat de helpdesk zei....

Edit: Net nudat ik poste doet het het hier weer. Valt me nog meej...
Dubbel Edit: Weer te vroeg gejuicht na het draaien van een nummer is de lijn dood.
Zou het kunnen zijn dat KPN, Tweakers mee leest en als een speer, (wat ze anders nooit doen) alle boxen aan het dicht gooien zijn?

Een helpdesk medewerker van de 2de lijn vertelde mij een keer dat we de gebruikersnaam en wachtwoorden niet mochten hebben van de OPTA. Dit om te voorkomen dat je met je gewonen nummer kon bellen van een andere locatie dan thuis. Kan je natuurlijk gewoon er voor zorgen dat je binnen het KPN netwerk moet zitten wil je de SIP server kunnen benaderen net zoals met news groepen en mail. Ik denk dat ze de huidige methode makkelijker vinden en zo ook mensen binden een EB. (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durf het niet echt aan aangezien je telefoonnummer gekoppeld is aan het mac adres van je EB. Nu kan ik natuurlijk wel het MAC adres clonen maar ik vermoed dat dit problemen kan opleveren aangezien KPN bezig is met het uitrollen van de nieuwe firmware. Vraag is natuurlijk wat er precies gebeurd zodra hun upgrade systeem vastloopt (of wat dan ook) als gevolg van mijn ST716.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:21:
Ik durf het niet echt aan aangezien je telefoonnummer gekoppeld is aan het mac adres van je EB. Nu kan ik natuurlijk wel het MAC adres clonen maar ik vermoed dat dit problemen kan opleveren aangezien KPN bezig is met het uitrollen van de nieuwe firmware. Vraag is natuurlijk wat er precies gebeurd zodra hun upgrade systeem vastloopt (of wat dan ook) als gevolg van mijn ST716.
Zover ik weet gebeurd de uitrol altijd s'nachts of 's morgens vroeg. Je kan het lijkt mij dus overdag rustig proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik kan niet bellen en bij navraag blijkt er een landelijke storing te zijn, meer mensen last van????

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:02:
Zou het kunnen zijn dat KPN, Tweakers mee leest en als een speer, (wat ze anders nooit doen) alle boxen aan het dicht gooien zijn?
Dat ze hier meelezen is zeker. Dan zouden ze een snelle actie moeten hebben uitgevoerd om de toegang onmogelijk te maken. Geen tijd voor de firmware update, maar wel voor een quick-fix.
Een helpdesk medewerker van de 2de lijn vertelde mij een keer dat we de gebruikersnaam en wachtwoorden niet mochten hebben van de OPTA. Dit om te voorkomen dat je met je gewonen nummer kon bellen van een andere locatie dan thuis. Kan je natuurlijk gewoon er voor zorgen dat je binnen het KPN netwerk moet zitten wil je de SIP server kunnen benaderen net zoals met news groepen en mail. Ik denk dat ze de huidige methode makkelijker vinden en zo ook mensen binden aan een EB. (helaas)
Restrictie tot het KPN netwerk is niet voldoende. De OPTA wil niet, dat je een Amsterdams nummer meeneemt naar Rotterdam. Voor roaming hebben ze de 0844-nummers (KPN IPB) en 08787-nummers (XS4ALL) geintroduceerd. Bij beide heb ik proefondervindelijk geconstateerd dat ik daarmee bijvoorbeeld op KPN hotspots op de NS-stations kan bellen.

Maffe bij mij is natuurlijk dat ik nu via Tel2 kan uitbellen met een XS4ALL VoIP-nummer. Dat kan bijvoorbeeld voordeliger zijn bij bellen naar New York: prijs (incl. BTW): 1,3 ct/m. Stukken goedkoper dat de 4 ct/m bij KPN.
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:21:
Ik heb vorig jaar meer dan een maand via een e-Tech aan de lijn gehangen omdat KPN de DMZ-instellingen vernaggeld had. En die DMZ-instellingen waren voor mij belangrijker dan de paar telefoontjes die ik toen met *21 op mijn mobiel liet binnenkomen. Toen ik de Experia er eindelijk weer aan kon hangen liep ik wat firmware updates achter. Die worden dan gewoon ingehaald.

Ik zal straks eens kijken wat er gebeurt als ik via de Planet aansluiting van mijn buurvrouw met mijn vaste nummer probeer te bellen. Als dat lukt. lukt het vast ook wel vanaf KPN-hotspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is inderdaad landelijk telefoon storing op IPB
Internet werkt zo te zien wel ;)
Mijn bij KPN-IPB werkende zwager wist me ook nog niet te vertellen wat er aan de hand is.
Wel had hij het er over dat er voor vandaag wel onderhoudswerkzaamheden gepland stonden.
Daar zal het dus denk ik mis zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
marcellux schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:47:
Ik kan niet bellen en bij navraag blijkt er een landelijke storing te zijn, meer mensen last van????
Ja... stomme was,ik dacht weer eens dat ik moest rebooten vanwege een storing..nu knippert het voip lampje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Ik vind dat erg vervelend omdat je helemaal niet in de gaten hebt dat je telefoon niet werkt. Ook al omdat internet wel gewoon werkt heb je helemaal niet in de gaten dat je telefonisch niet bereikbaar bent. Ik moest toevallig even bellen en had het zo in de gaten. Voor hetzelfde geld weet ik van niets en denken mensen die je proberen te bereiken dat je niet thuis bent. Zal natuurlijk voor een gewone telefoonlijn ook wel tellen maar daar is minder kans op storing. En ik vertel de laatste tijd juist tegen iedereen dat ik al bijna een jaar IPB heb en ( bijna) nooit storing!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
De hele avond geprobeerd mijn vrouw te bellen. Mobiel heeft geen bereik in mijn nieuwe huis en de telefoon doet ook niets :)

Had zelf dat Siemens kreng ook al opnieuw opgestart omdat die wel vaker problemen geeft. Het leukste is dat mijn vrouw morgen zakelijke klanten moet gaan bellen die interesse hadden in zakelijk ipb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
marcellux schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:55:
Ik vind dat erg vervelend omdat je helemaal niet in de gaten hebt dat je telefoon niet werkt. Ook al omdat internet wel gewoon werkt heb je helemaal niet in de gaten dat je telefonisch niet bereikbaar bent. Ik moest toevallig even bellen en had het zo in de gaten. Voor hetzelfde geld weet ik van niets en denken mensen die je proberen te bereiken dat je niet thuis bent.
Hij gaat gewoon helemaal niet over of je krijgt een toon alsof je afgesloten bent. Mensen begrijpen dan vast dat er iets mis is met je verbinding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Kwam dat ding van Casema nu maar snel... het erge is dat ik al mijn kennissen voor gek heb verklaard dat ze naar casema gingen..die lachen zich al maanden rot..ja hallo Nick met mij..met casema dus..hee je bent niet bereikbaar weet je dat ?

Maar goed, onderstaand is dus niet gelogen,een kennis van me ligt in het ziekenhuis,ik had een gesprekje met haar man,ze vroegen in het ziekenhuis wat zijn nummer was en of dat misschien internetplusbellen was.
Blijkt dat ziekenhuis Hilversum dus niet bereikbaar voor je is als je nog niet geporteerd ben (geen idee waarom) en ze vragen dus als je zelf internetplusbellen hebt om je mobiele nummer omdat ze de ervaring hebben dat mensen met IPB slecht bereikbaar zijn.
En dat vind ik triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 12-09 11:55
Ik heb in ieder geval al met de storing gemerkt dat mijn 084 nummer het ook niet meer doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Pewwy schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:58:
Hij gaat gewoon helemaal niet over of je krijgt een toon alsof je afgesloten bent. Mensen begrijpen dan vast dat er iets mis is met je verbinding ;)
Als je wat langer wacht krijg je "Dit nummer kan niet worden bereikt. Probeert u het later nog eens." Tenminste dat krijg ik.

Via Mijn KPN kon ik nog wel *21 naar mijn mobiel inschakelen. Maar dat maakt in het geheel niets uit. Het lijkt erop alsof de storing voor de VoIP-centrale zit. Zijn er mensen die nog wel andere KPN IPB-ers kunnen bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Restrictie tot het KPN netwerk is niet voldoende. De OPTA wil niet, dat je een Amsterdams nummer meeneemt naar Rotterdam. Voor roaming hebben ze de 0844-nummers (KPN IPB) en 08787-nummers (XS4ALL) geintroduceerd. Bij beide heb ik proefondervindelijk geconstateerd dat ik daarmee bijvoorbeeld op KPN hotspots op de NS-stations kan bellen.

Maffe bij mij is natuurlijk dat ik nu via Tel2 kan uitbellen met een XS4ALL VoIP-nummer. Dat kan bijvoorbeeld voordeliger zijn bij bellen naar New York: prijs (incl. BTW): 1,3 ct/m. Stukken goedkoper dat de 4 ct/m bij KPN.
Je hebt gelijk, ik dacht meer per land.

IN IPB5 was iemand (gevonden het was Jan-E) die verborgen pagina's had gevonden. Zijn die er niet voor de viop instellingen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
ik vind het wel raar. Kennissen van mij , die ik aan IPB geholpen heb, zijn wel gewoon bereikbaar??? En ze wonen in hetzelfde dorp!!!

[ Voor 14% gewijzigd door marcellux op 01-06-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mijn EB (SX552, isdn) even uitgezet en daarna weer aan om te kijken of het VOIP lampje ging branden (knippert heel de tijd). Ik lees uit de voorgaande berichten dat er nu een storing is.
Wat mij opviel is dat na een reboot van de EB ik niet meer kan inloggen op de EB. Terwijl ik juist sinds afgelopen maandag de nieuwe FW had gekregen waar dat wel mee kon.
Hebben meer IPB'ers ervaren dat je dan opeens niet meer in je EB kan inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
marcellux schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:17:
ik vind het wel raar. Kennissen van mij , die ik aan IPB geholpen heb, zijn wel gewoon bereikbaar??? En ze wonen in hetzelfde dorp!!!
Dat kan kloppen als de storing voor de VoIP-centrale zit. Dan zijn de verbindingen vanaf/naar het vaste/mobiele net verbroken, maar kun je nog wel onderling bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Nee, dat bedoel ik niet. Zij zijn wel gewoon bereikbaar en hebben geen knipperend VOIP lampje!
Ik kan hun dus gewoon over mijn mobiel thuis bellen en ze wonen 3 straten verder!!!!! En we hebben maar 1 centrale hier!

[ Voor 9% gewijzigd door marcellux op 01-06-2006 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ze de firmware toch 's nachts uitrollen, heb ik maar even snel mijn ST716 aangesloten. Helaas werkte het niet al moet ik bekennen niet al te veel tijd er in heb gestoken.
Maar vooralsnog lijkt KPN verder te kijken dan usrname/password bij VoIP.

Wat ik overigens wel wil gaan proberen is om het persoonlijke (084) nummer te gaan koppelen aan poort 2 van de EB middels de telnet interface. Wat ik ook nog wil proberen is de ST716 in bridge mode te zetten en het persoonlijke nummer aan de 716 te koppelen. EB fungeert dan als modem en 716 als VoIP router voor mijn persoonlijke nummer. Als me dit ook nog draadloos lukt (eventueel via WDS) dan ben ik helemaal tevreden want dan heb ik de beschikking over een draadloze telefoonverbinding. Op die manier kan ik mijn oude faxmodem ook weer eens gebruiken (als fax bijvoorbeeld).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Jan-E schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:14:
[...]
Als je wat langer wacht krijg je "Dit nummer kan niet worden bereikt. Probeert u het later nog eens." Tenminste dat krijg ik.

Via Mijn KPN kon ik nog wel *21 naar mijn mobiel inschakelen. Maar dat maakt in het geheel niets uit. Het lijkt erop alsof de storing voor de VoIP-centrale zit. Zijn er mensen die nog wel andere KPN IPB-ers kunnen bellen?
Nee ook niet mobiel..en ook de instelling doorverbinden bij geen bereik werkt niet,direct doorverbinden naar je mobiel werkt ook niet.
Het lijkt alsof de IPB centrale helemaal niet bestaat in het netwerk,de voicemail werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uw persoonlijke InternetPlusBellen omgeving tijdelijk niet beschikbaar
InternetPlusBellen is niet beschikbaar.

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

1. InternetPlusBellen van Mijn KPN is niet bereikbaar tussen 24:00 uur en 06:00 uur.

2. In verband met een storing is uw InternetPlusBellen omgeving nu niet beschikbaar. Probeert u het later nogmaals.

3. U heeft nog geen gebruik gemaakt van InternetPlusBellen. Uw installatie is dan nog niet voltooid.

Mocht u meer informatie willen dan kunt u contact opnemen met de helpdesk op 0900 - 0244 (10 eurocent per minuut).

Onze excuses voor het ongemak.

Naar de Mijn KPN homepage

Het staat er echt, inloggen wil dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 12-09 11:55
Ik heb weer kiestoon, voip lampje brandt weer, ik kan mezelf alleen niet bellen met mijn mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Jan-E schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:45:
Antiloop: jij hebt wel een sterk afwijkend SIP IP-nummer. Is dat ISDN?

[...]
nee analoog

1 maand in gebruik op lijn waar nog geen nummer op zat
regio 040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 14:21
Volgens een HD medewerker ligt de SIP server in A'dam eruit. Dus de mensen die hierop aangesloten zitten kunnen inderdaad niet bellen of gebeld worden.
Hij kon me niet vertellen wanneer het precies opgelost was.
Tevens melde hij ook dat de mijnkpn omgeving er hierdoor gedeeltelijk uit lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Repec schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:07:
Volgens een HD medewerker ligt de SIP server in A'dam eruit. Dus de mensen die hierop aangesloten zitten kunnen inderdaad niet bellen of gebeld worden.
Hij kon me niet vertellen wanneer het precies opgelost was.
Tevens melde hij ook dat de mijnkpn omgeving er hierdoor gedeeltelijk uit lag.
Hoeveel van die servers hebben ze dan? Ik woon in Limburg (nabij Weert) en hier ligt het er ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 14:21
Naar mijn weten zijn er maar een paar, geen idee hoeveel precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Nick39 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:45:
[...]

Nee ook niet mobiel..en ook de instelling doorverbinden bij geen bereik werkt niet,direct doorverbinden naar je mobiel werkt ook niet.
Het lijkt alsof de IPB centrale helemaal niet bestaat in het netwerk,de voicemail werkt ook niet.
Op één of andere manier werkt het heel soms wel :? Ik werd net gebeld, dat wil zeggen: de telefoon ging over. Opnemen werkte alleen niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 10:35
Bij mij in Groningen brand het voip lampje helemaal niet meer,al en reset gedaan in het begin toen ik niet wist dat het er uit lag.
Maar bij een kennis in groningen doet alles het nog prima....raar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
wellicht dat meerdere deze entries ook al gezien hadden in de telnet interface:
(40) Access control address pool
No IP Address Action
---- ------------------ --------
1 145.7.92.20 Permit
2 145.7.92.21 Permit
3 145.7.92.22 Permit
4 62.251.90.200 Permit
5 192.168.11.3 Permit
6 192.168.11.4 Permit
7 145.7.80.164 Permit
8 145.7.80.214 Permit
9 0.0.0.0 Permit
10 (Empty)
even bij ripe opgezocht:

145.7.0.0 - 145.7.255.255 behoort toe aan PTT Telecom I&AT
192.168.0.0 - 192.168.255.255 is als intern netwerk toegewezen
62.251.64.0 - 62.251.127.255 behoort toe aan HCCNet (?!)

de 62 entry is natuurlijk wel enigszins schokbarend, waarom zou iemand/iets uit een hccnet range toegang tot onze ExperimentBoxen mogen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Antiloop schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:32:
wellicht dat meerdere deze entries ook al gezien hadden in de telnet interface:
[...]
even bij ripe opgezocht:

145.7.0.0 - 145.7.255.255 behoort toe aan PTT Telecom I&AT
192.168.0.0 - 192.168.255.255 is als intern netwerk toegewezen
62.251.64.0 - 62.251.127.255 behoort toe aan HCCNet (?!)

de 62 entry is natuurlijk wel enigszins schokbarend, waarom zou iemand/iets uit een hccnet range toegang tot onze ExperimentBoxen mogen hebben
Ik had alleen die eerste 3 (KPN IP-nrs) en 0.0.0.0. Dat was dus niet schokkend. Wat voor abonnement heb jij? Want je had ook al een afwijkend SIP IP-nummer...

Edit: ik zie nu dat je een gewoon, tamelijk nieuw analoog abo hebt. Ook gewoon bij KPN of via Planet danwel HetNet?

Edit 2: nslookup levert dit:

Name: dsl200-90.fastxdsl.nl
Address: 62.251.90.200

fastxdsl.nl is geregistreerd door CAS Internet, dat inderdaad connecties met HCC Net heeft, maar ook onder de naam Mxposure breedbanddiensten Connected by KPN aanbiedt. Ik zou er niet gerust op zijn. De omschrijving van het IP-nummer doet mij een beetje teveel aan een prive DSL-aansluiting denken.

[ Voor 33% gewijzigd door Jan-E op 01-06-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Jan-E schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:03:
[...]
Ik had alleen die eerste 3 (KPN IP-nrs) en 0.0.0.0. Dat was dus niet schokkend. Wat voor abonnement heb jij? Want je had ook al een afwijkend SIP IP-nummer...
Ik heb hetzelfde als Antiloop.

Edit: Ik heb sinds juli/augustus vorig jaar al IPB.
Het betreft een analoog Basic abbo, dat is die van 6 Mb/s / 768 Kb/s.

[ Voor 19% gewijzigd door Edmund op 01-06-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 62 entry is natuurlijk wel enigszins schokbarend, waarom zou iemand/iets uit een hccnet range toegang tot onze ExperimentBoxen mogen hebben[/quote]

HCCnet == XS4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Jan-E schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:03:
[...]
eh KPN IPBellen.. inet 1500/256 (laagste) en 24/7 gratis bellen naar vast
verderrest nix.. apparaat is een maand geleden afgeleverd

aangesloten toen werkte inet al, voor telefoon alleen nummer gebeld om te activeren
en het apparaat is een SX551 voor analoog dus

verder nooit geen spannende dingen mee gedaan, dan ge-ergerd dat ik regelmatig niet op inet kon, en dat het kreng compleet vastliep bij alle FXP transfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met betrekking tot de grote storing..
Hier werkt alles weer, en bij twee andere IPB aansluitingen ook. (Rijnmond gebied) De box werd op afstand gereset.. _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
hier in Oost Gelderland niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (Raalte 0572) werkt de telefoon wel, ook geen storing gehad. ik heb de isdn ipb.
Bij iemand 200 meter hiervandaan met analoog ipb heeft de hele avond al storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:17:
Met betrekking tot de grote storing..
Hier werkt alles weer, en bij twee andere IPB aansluitingen ook. (Rijnmond gebied) De box werd op afstand gereset.. _/-\o_
Hier werkt het ook weer :) Ik moest vanavond bereikbaar zijn voor mijn werk, hopen dat alles goed is gegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Harderwijk (0341) nog niets, geen VOIP lampje!

Volgens KPN een probleem met de nieuwe software update, deze was iets te open aan de nieuwe VOIP rom.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.