[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.047 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:22:
Scan was nog niet klaar, poort 8080 wel open.......
Internet proxy poort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Laatst online: 10-09 15:18
offtopic:
Mabili, hou alsjeblieft op met groeten, geeft me de kriebels!

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
TafkaP schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:40:
offtopic:
Mabili, hou alsjeblieft op met groeten, geeft me de kriebels!
hehhehe

ik zal er op letten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:02:
Ik ben nu op Planet.nl mijn aanvraag voor IPB aan het invullen. (Ik beschik overigens al over ADSL van Planet.)

Komt er altijd een monteur langs?

In het standaard-installatiepakket zit: 'Het installatiepakket bevat de KPN Experia Box met aansluitmateriaal en USB-adapter. Normaal € 39,- nu € 0,-! Daarnaast betaalt u nu tijdelijk geen aansluitkosten à € 74,95 en voor de monteur betaalt u nu € 49,95 in plaats van € 99,-.'. Die monteur heb ik niet nodig.

Overigens heb ik zojuist mijn bestelling van IPB afgerond. Het zal me benieuwen of het goed gaat! :)
Nee, als je het zelf kan mag je het ook zelf installeren. De monteur kan je als optie erbij bestellen.
(even bellen als je het pakket in huis hebt.)
Handleiding goed doorlezen en het zou de gemiddelde tweakert wel moeten lukken.
(zie kpnadsl.nl)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 11:12 . Reden: even url goed ingevuld... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Bij een (soft) reset,heb ik net gemerkt,vergeet de experia de key van het draadloos netwerk.
Om de een of andere reden staat het draadloos netwerk ook standaard uit bij mijn kpn.
Echter,het lampje wifi brandt wel op de box.
Dat maakt de boel lekker in de war want nu ga je het overal zoeken,behalve in het feit dat je ff bij mijn kpn de key opnieuw moet inkloppen en dan verzenden drukken.
Doet je draadloos netwerk het niet,brandt het lampje wel,kijk dan eerst bij mijn kpn,staat hij daar op uit,dan moet je dus de key invoeren,verzenden,je experia (met brandend wifi lampje waardoor je denkt dat het werkt) reset nogmaals en voila,het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:11:
[...]

Nee, als je het zelf kan mag je het ook zelf installeren. De monteur kan je als optie erbij bestellen.
(even bellen als je het pakket in huis hebt.)
Handleiding goed doorlezen en het zou de gemiddelde tweakert wel moeten lukken.
(zie kpnadsl.nl)
Ok, duidelijk.

Overigens heb ik nog geen mail op mijn Planet-account ontvangen. :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Tav Jan-E,
Kpn filtert de faxmail in e-mail er uit op dit moment omdat er grote problemen zijn met internetplusbellen en de dienst. (volgens kpn)

Wat de isdn gebruikers betreft,de update is in elk geval zover klaar dat deze niet meer is afgekeurd.
Onbekend nog (wilde men niet zeggen) wanneer deze beschikbaar komt.
(ze noemden de oude afgekeurde firmware zelf "the upload of death" }) )
De huidige isdn software reserveert volgens de kpn meneer GEEN bandbreedte voor telefonie bij een full download.
Dat betekent voor de isdn mensen dus dat als je fulltime aan het downloaden bent je in princiepe niet bereikbaar bent.
Ga je telefoneren en dan downloaden dan gaat het goed,maar op het moment dat je ophangt komt die "telefoneer ruimte" weer bij je download,en ben je daarna weer niet bereikbaar.
Bij analoog wordt wel rekening gehouden met telefonie ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:03:
Tav Jan-E,
Kpn filtert de faxmail in e-mail er uit op dit moment omdat er grote problemen zijn met internetplusbellen en de dienst. (volgens kpn)

Wat de isdn gebruikers betreft,de update is in elk geval zover klaar dat deze niet meer is afgekeurd.
Onbekend nog (wilde men niet zeggen) wanneer deze beschikbaar komt.
(ze noemden de oude afgekeurde firmware zelf "the upload of death" }) )
De huidige isdn software reserveert volgens de kpn meneer GEEN bandbreedte voor telefonie bij een full download.
Dat betekent voor de isdn mensen dus dat als je fulltime aan het downloaden bent je in princiepe niet bereikbaar bent.
Ga je telefoneren en dan downloaden dan gaat het goed,maar op het moment dat je ophangt komt die "telefoneer ruimte" weer bij je download,en ben je daarna weer niet bereikbaar.
Bij analoog wordt wel rekening gehouden met telefonie ruimte.
Ik neem aan dat dit er wel aankomt? Wat is er eigenlijk zo verschillend aan de PSTN en de ISDN-Experia dat het zooo lang duurt om een firmware voor de SX552 te maken... En is die UDP-bug er wel uit, dat je gewoon BitTorrent kunt gebruiken etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Geen idee,hij wilde niet zeggen of die bug er uit was,maar wat analoog betreft zie ik daar ook elkaar tegensprekende berichten in.
De een zegt er geen last meer van te hebben,de ander zegt nog wel...
Meneer gaf wel toe dat de isdn dienst eigenlijk te vroeg is gestart maar dat het een concurrentie besluit was om de isdn toch te releasen.

Volgens hem zat het verschil er in dat isdn al digitaal is dus een hele andere techniek heeft dan analoog.
Bij analoog zijn er meerdere dragers in het (geluids) signaal,bij isdn is er EEN digitaal signaal waar de rest van de diensten deel van uit maakt.
Het was veel beter geweest volgens hem,als alle isdn mensen gewoon weer analoog gemaakt werden,maar dat had betekend dat er voor elke isdn adsl en internetplusbellen aansluiting een monteur naar de centrale moest om daar vervolgens d-slam apparatuur en koppelingen weer om te gooien naar analoog hetgeen tijdrovend en kostbaar is.
Het is niet voor niets dat versatel/tele2 niet leveren voor isdn,blijkbaar zien ze niets in de techniek.

Geen idee of het technische verhaal helemaal klopt,het is wat ik me er nog van kan herrinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

ff een update van mijn IPB avontuur:

Oud ISDN gebruiker dus aan deze kant. :>

Vandaag de eindfactuur gekregen van KPN/Planet inzake de afwikkeling vaste telefonie etc, etc....

Op het probleem van het Bittorrent gebruik na een goed werkend IPB aansluiting.

De splitter is er tussen uit en ook het Wifi gedeelte werkt zoals het hoort.......

Maw, een tevreden klant en ook kosten besparend dus.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMantis
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik volg deze topic met spanning ^^ zodra de webinterface via ISDN werkt (voor zover ik het goed heb begrepen) en mogelijk dat probleem met torrents is verholpen ga ik ook over op IPB. Wil na 3 jaar toch eindelijk van ISDN af maar het kost 75 euro plus je moet je abonnement op adsl ook opzeggen dus ook nog hoop gedoe met dat je een tijd (2-3 weken) geen internet meer hebt, ineens overgaan op IPB zou je downtime tot een minimum beperken (klopt dit?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

DeMantis schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:09:
Ik volg deze topic met spanning ^^ zodra de webinterface via ISDN werkt (voor zover ik het goed heb begrepen) en mogelijk dat probleem met torrents is verholpen ga ik ook over op IPB. Wil na 3 jaar toch eindelijk van ISDN af maar het kost 75 euro plus je moet je abonnement op adsl ook opzeggen dus ook nog hoop gedoe met dat je een tijd (2-3 weken) geen internet meer hebt, ineens overgaan op IPB zou je downtime tot een minimum beperken (klopt dit?).
Helemaal geen downtime gehad.

Nja, zelf wel ff het spul down gehad om het te installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Siemens heeft op hun website bij het volgende toestel het volgende staan:

GigaSet SL550:
http://gigaset.siemens.co...Pos%253A0,00.html#content

Geschikt voor VoIP met de Gigaset M34 USB of via een VoIP-Router als de KPN-ExperiaBOX.

Volgens mij wordt het basisstation net zoals andere toestellen aangesloten op poort1 van de Experia.

Wel een mooi toestel (persoonlijke mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 19:29
Nick39 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:03:
Tav Jan-E,
Filteren ze die er dan voor iedereen uit? Dus ook voor mensen met een analoge lijn? Of alleen bij verzenden vanaf een IPB-lijn?

Overigens waren er om 15:38 net 2 faxmailtjes bij me binnengekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
Zijn er meer mensen die het volgende probleem hebben.

Ik kan enkel naar vaste nummers in Nederland bellen, de rest geeft allemaal een ingesprekstoon.
En omdat ik niet in mijnKPN kan (of beheer telefoniegegevens) kan ik nix veranderen
.
En ik zou ook door de 2delijn worden teruggebeld, noppes dus. Kan ik weer op kosten van mijn buren de HD bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:29:
Geschikt voor VoIP met de Gigaset M34 USB of via een VoIP-Router als de KPN-ExperiaBOX.

Volgens mij wordt het basisstation net zoals andere toestellen aangesloten op poort1 van de Experia.
Vrij nutteloze opmerking inderdaad. Elk analoog (DECT) toestel kan in principe op de EB aangesloten worden. 8)7
Marketing......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is in dit topic al een paar keer over de Auerswald Analog/ISDN converter gesproken.
Ik ben benieuwd wie er al ervaring mee heeft.

Anybody? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:07:
Zijn er meer mensen die het volgende probleem hebben.

Ik kan enkel naar vaste nummers in Nederland bellen, de rest geeft allemaal een ingesprekstoon.
En omdat ik niet in mijnKPN kan (of beheer telefoniegegevens) kan ik nix veranderen
.
En ik zou ook door de 2delijn worden teruggebeld, noppes dus. Kan ik weer op kosten van mijn buren de HD bellen.
Meestal wordt je wel binnen 2 a 3 dagen teruggebeld... Hebben ze je wel om een mobiel nummer gevraagd (of uberhaubt een ticket aangemaakt)?
Wat betreft het niet kunnen bellen naar mobiel + 0900: komt vaker voor, schijnt een probleem met activering te zijn. Overigens kan je zolang je nog niet uitgeporteerd bent wel zelf bellen met die nummers door twee keer een * in te toetsen voor je het nummer kiest. (dan ga je bellen via je oude ISDN/PSTN lijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:34:
[...]

Meestal wordt je wel binnen 2 a 3 dagen teruggebeld... Hebben ze je wel om een mobiel nummer gevraagd (of uberhaubt een ticket aangemaakt)?
Wat betreft het niet kunnen bellen naar mobiel + 0900: komt vaker voor, schijnt een probleem met activering te zijn. Overigens kan je zolang je nog niet uitgeporteerd bent wel zelf bellen met die nummers door twee keer een * in te toetsen voor je het nummer kiest. (dan ga je bellen via je oude ISDN/PSTN lijn)
nee, want daarop ben ik binnenshuis niet bereikbaar (woon in zo'n uitgestorven gebied in NL).
Ticket is nix van gezegd.
Kan niet meer bellen via **, dus ik moet al geport zijn.
Net wederom via de buren gebeld en gezegd dat ik moet worden teruggebeld, zou zo moeten gebeuren.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Heeft iemand een idee wanneer de web interface nu eens eindelijk te benaderen is met ISDN Experia boxen?
Kan er nog steeds niet inkomen (http://192.168.2.1/ is niet benaderbaar) en wil zo graag m'n poorten forwarden. :(

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:16
DeMantis schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:09:
Je hoeft helemaal niet te wachten totdat de webinterface er is. Een aantal zaken kunnen door de HD gedaan worden, en dat gaat toch best wel goed, kost alleen wat tijd. Verder kun je na de portering en het verkrijgen van de weblink de basale dingen zelf doen. Tegen de tijd dat je alles hebt geregeld, aanvragen en pakket ontvangen installeren en wachten op de portering zal er vast meer bekend zijn over de ISDN upgrade.

Ik zelf ben nu bijna 1,5 maand aan het werk en bellen en internetten kon gewoon op dezelfde dag van installeren geschieden, de enige downtime die ik had was adsl apparaat uit en splitter adsl / splitter experia vervangen, experia aan en kabel van poort 1 tel centrale naar lijningang (bijna 2 minuten werk). Dat is dus geen downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Niemand in de hele hele wereld weet wanneer de isdn webinterface er komt.

Maar hij komt er wel ;)

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mtv1 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:38:
[knip]...de enige downtime die ik had was adsl apparaat uit en splitter adsl / splitter experia vervangen, experia aan en kabel van poort 1 tel centrale naar lijningang (bijna 2 minuten werk). Dat is dus geen downtime.
Ik had meer downtime. KPN had het verkeerde mac-adres ingevoerd. Verder duurt het als het op het netwerk druk is toch wat langer als 2min. Maar binnen 2 uur heb je het meestal wel werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit kreng, want zo noem ik de Experia-box momenteel, nu een maand in mijn bezit. Wat een drama zeg. De kwaliteit van de telefoon gesprekken is vaak zeer slecht tot onverstaanbaar en de configuratie is ook niet al te best.

Maar mijn grootste probleem is dat ik sinds het gebruik van de Experia-box geen gebruik meer kan maken van de extender functionaliteit van mijn Xbox360 icm. Windows XP MCE.
Het vreemde is dat de netwerk-testen enzo op de XB360 allemaal goed gaan en dat er ook een verbinding tussen de XB360 en mijn PC gemaakt wordt om MP3's en foto's te kunnen bekijken maar de Windows Media Center gedeelte krijg ik niet aan de praat.

Op het moment dat de software op de PC wil gaan connecten met de XB360 tijdens de set-up gaat het mis, de 2 kunnen elkaar ineens niet meer zien (connecten gaat niet) en de setup wordt afgebroken.

Zijn er hier nog mensen die hetzelfde probleem hebben ervaren en het inmiddels hebben opgelost? Ik heb dit probleem ook kenbaar gemaakt bij de helpdesk, 1e en 2e lijns, maar ik heb er weinig hoop op dat ze daar met een oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb eergisteren IPB aangevraagd, maar heb tot-op-heden nog geen mail van KPN/Planet ontvangen. Is het de moeite om hier al achteraan te gaan? (Ik heb overigens ook nog geen brief ontvangen.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 17:34:
Ik heb dit kreng, want zo noem ik de Experia-box momenteel, nu een maand in mijn bezit. Wat een drama zeg. De kwaliteit van de telefoon gesprekken is vaak zeer slecht tot onverstaanbaar en de configuratie is ook niet al te best.

Maar mijn grootste probleem is dat ik sinds het gebruik van de Experia-box geen gebruik meer kan maken van de extender functionaliteit van mijn Xbox360 icm. Windows XP MCE.
Het vreemde is dat de netwerk-testen enzo op de XB360 allemaal goed gaan en dat er ook een verbinding tussen de XB360 en mijn PC gemaakt wordt om MP3's en foto's te kunnen bekijken maar de Windows Media Center gedeelte krijg ik niet aan de praat.

Op het moment dat de software op de PC wil gaan connecten met de XB360 tijdens de set-up gaat het mis, de 2 kunnen elkaar ineens niet meer zien (connecten gaat niet) en de setup wordt afgebroken.

Zijn er hier nog mensen die hetzelfde probleem hebben ervaren en het inmiddels hebben opgelost? Ik heb dit probleem ook kenbaar gemaakt bij de helpdesk, 1e en 2e lijns, maar ik heb er weinig hoop op dat ze daar met een oplossing komen.
Ik heb geen flauw idee hoe of die xbox 360 connectie maakt met MCE, maar ervan uitgaande dat je de EB voor analoog hebt, zou je de UPnP aan kunnen zetten om te zien of dat verbetering geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 17:52:
Ik heb eergisteren IPB aangevraagd, maar heb tot-op-heden nog geen mail van KPN/Planet ontvangen. Is het de moeite om hier al achteraan te gaan? (Ik heb overigens ook nog geen brief ontvangen.)
Toen wij Surfen & Bellen (Het Net dus) aanvroegen, hebben wij een maand gewacht op een telefoontje, zonder ooit enige bevestiging te hebben ontvangen. Aan de telefoon zeiden ze toen dat we nog 4 wachtdagen hadden. 2 weken (!) later kregen we een e-mailbevestiging, en de melding dat het nog 3 weken ging duren. |:(

Conclusie, geduld is een schone zaak, al raakt mijn voorraadje een beetje op. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 20:35
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:38:
[...]

Toen wij Surfen & Bellen (Het Net dus) aanvroegen, hebben wij een maand gewacht op een telefoontje, zonder ooit enige bevestiging te hebben ontvangen. Aan de telefoon zeiden ze toen dat we nog 4 wachtdagen hadden. 2 weken (!) later kregen we een e-mailbevestiging, en de melding dat het nog 3 weken ging duren. |:(

Conclusie, geduld is een schone zaak, al raakt mijn voorraadje een beetje op. :/
Bij een vriend van me heb ik anders een week of 3 geleden IPB (van KPN dus) aangevraagd, vorige week waren de spullen binnen en gisteren heb ik alles aangesloten. Alles werkte gelijk naar behoren, nu is het nog wachten totdat de huiscentrale en het NT1 kastje ertussenuit kunnen..

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb IPB, als iemand mij belt (met overigens ook IPB) krijgt hij als ik niet opneem de volgende melding te horen: "Voer uw RC code in".

Iemand enig idee wat die RC code inhoudt en waar de vraag vandaan komt? (en nog liever, hoe het uit te schakelen is).

Edit: Ik bedenk me later dat het ook te maken kan hebben met een andere aangesloten telefoon onlangs, zal een en ander uitzoeken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Hier werkt alles nog steeds deels..

Echter vraag ik me wel af wat kpn bedoeld met binnen 72 uur word u gebeld.
Tot de dag van vandaag ben ik nog geen 1 keer terug gebeld om zowel de technische problemen laat staan de klacht die ruim 1 week geleden zowel telefonisch als per mail door is gegeven
waarbij ik dan eventueel uitleg zou krijgen om in aanmerking te komen voor eventueel vergoeding voor de gemaakte kosten.

[ Voor 35% gewijzigd door Mabili op 24-05-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:15:
[...]

Ik heb geen flauw idee hoe of die xbox 360 connectie maakt met MCE, maar ervan uitgaande dat je de EB voor analoog hebt, zou je de UPnP aan kunnen zetten om te zien of dat verbetering geeft.
Waar kan ik dat in die super-GUI van de EB vinden? Ik zie nl. nergens UPnP staan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borizz schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 20:47:
[...]

Bij een vriend van me heb ik anders een week of 3 geleden IPB (van KPN dus) aangevraagd, vorige week waren de spullen binnen en gisteren heb ik alles aangesloten. Alles werkte gelijk naar behoren, nu is het nog wachten totdat de huiscentrale en het NT1 kastje ertussenuit kunnen..
Nou ja, ik hoorde dat ze bij Het Net aan het overstappen waren op een nieuw systeem, maar dat is toch al een tijdje geleden, dus ik hoop dat daar mijn lange wachttijd niet vandaan komt. Aan de telefoon hadden ze het gewoon over een grote drukte. Ik hoop voor andere Surfen & Bellen-aanvragers dat ik een uitzondering ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:48:
[...]

Waar kan ik dat in die super-GUI van de EB vinden? Ik zie nl. nergens UPnP staan... :?
helemaal onderaan de internet instellingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 11:55
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:08:
Ik heb IPB, als iemand mij belt (met overigens ook IPB) krijgt hij als ik niet opneem de volgende melding te horen: "Voer uw RC code in".

Iemand enig idee wat die RC code inhoudt en waar de vraag vandaan komt? (en nog liever, hoe het uit te schakelen is).

Edit: Ik bedenk me later dat het ook te maken kan hebben met een andere aangesloten telefoon onlangs, zal een en ander uitzoeken.
In het bezit van een telefoon met antwoordapparaat? Ik heb een philips telefoon met antwoordapparaat en die geeft een dergelijke melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen met de USB aansluiting:

Heb een paar maanden geleden een USB harde schijf gekocht en aangeloten op de USB poort van de experiabox. De eerste schok die ik kreeg was dat hoewel het een USB 2.0 poort is de doorvoersnelheid geknepen is tot 10Mbps. Okee daar kon ik ook nog over heen komen, muziek kan afgespeeld worden maar de praktijk leert dat zeer regelmatig maar dan ook zeer regelmatig ik een doorvoersnelheid heb van minder dan 1 Mbps. Jullie begrijpen dat is drama voor dataopslag en streaming media.

Dus bel ik met de helpdesk maar vooral jongens aan de lijn die ten eerste niet weten wat usb is en wat bandbreedtes zijn etc etc en vooral dat ze geen ondersteuning geven......

Dan maar een mail gestuurd naar helpdesk en dit was het antwoord:

Naar aanleiding van uw vraag over uw harde schijf kunnen wij u als volgt informeren:

U kunt op de USB-aansluiting van de KPN Experia Box een printer of een USB-opslagapparaat (USB pen of USB harddisk) aansluiten. Deze functionaliteit is echter geen onderdeel van de InternetPlusBellen dienstverlening.

Wij kunnen uw vraag helaas niet beantwoorden. Wij raden u aan contact op te nemen met de leverancier van uw harde schijf.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Diane Sol
KPN

Heeft iemand een oplossing voor bovenstaand USB probleem? Wachten op de SX651?
Mijn firmware versie is die van half maart.........

Dit bericht had ik gestuurd
Original Message Follows:
------------------------

De gebruiker heeft onderstaande gegevens ingevuld:

Vraag:
Ik ben sinds november deelnemer van internetplusbellen en heb twee maanden geleden een usb harde schijf aangeschaft.
de usb schijf doet het wel maar de doorvoersnelheid van 10Mbps wordt sporadisch gehaald en 10Mbps is al niet veel.
Kan hier iets aan gedaan worden? Wellicht door weer de nieuwste firemware uit te rollen of contact op te nemen met siemens of wellicht de experiabox desnoods om te ruilen?
Heb diverse keren met de helpdesk van internetplusbellen aan de lijn gezeten maar over usb weet de helpdesk echt helemaal niets behalve dat jullie officieel dit niet ondersteunen maar ik wordt er langzamerhand erg moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocke
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09-2024
Mede gotters,

Ik heb sinds 3 weken ook internetplusbellen via KPN. Ik heb de ISDN versie, dus nog geen nieuwe firmware hier. Ik ben ondertussen wel aan het kijken of ik verder meer over het ding te weten kan komen. En op mijn zoek tocht ben ik toch al een groot aantal interresante dingen tegen gekomen. Ik weet niet of er nog meer mensen hiermee bezig zijn, of informatie/sites voor mij zouden hebben?

Het apperaat lijkt op een SX541, en daar kun je leuke dingen mee: Hier staat bv wat meer informatie over die SX541. En hier wordt beschreven hoe je hem kunt verbinden met je seriele poort. Als dat lukt kun je (hoop ik) leuke dingen doen. Maar daar zit ik dus vast. Ik krijg mijn oude @home router (com21 cp1080) prima verbonden, en kan er dan met hyper terminal op neuzen. Maar de EB wil niet echt mee werken. Die kerel gebruikt ook een aparte siemens datakabel, dus het kan zijn dat er iets "speciaals" moet gebeuren voordat ik het signaal kan uitlezen/gebruiken. Erg interresant is dit voorbeeld, hij krijgt een routertje verbonden, maar gebruikt wel een eigen gemaakt "apperaatje". Het probleem is alleen dat ik niet weet wat het precies is, en de tekst is totaal niet duidelijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.chichibu.ne.jp/~kawahira/library/image/bbr-4mg05.jpg
Dus ik vroeg me af of er andere zijn die hier al verder in gevorded zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Jan-E schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 01:55:
[...]
Filteren ze die er dan voor iedereen uit? Dus ook voor mensen met een analoge lijn? Of alleen bij verzenden vanaf een IPB-lijn?

Overigens waren er om 15:38 net 2 faxmailtjes bij me binnengekomen...
Van internetplus verzenden naar faxmail in e-mail is tijdelijk geblokkeerd,dus niet voor mensen met een analoge lijn,ik heb nog even iets nagevraagd en ze verstoren iets bij de handshaking waardoor er geen verbinding tot stand komt.

@AlChemist26
Ik had het zelfde,opgelost door het full extensionpack te installeren van x-box 360,het werkt nu grandioos.
Kan je hier vinden:
http://download.microsoft...34431/XboxMCEFull-ENU.exe
Pas wel op,want je krijgt volledig toegang en ik had per ongeluk mijn hele mp3 collectie gewist terwijl ik dacht dat ik alleen de toegevoegde files had gewist ;)

Meer uitleg staat hier:
http://forums.xbox.com/1076872/ShowPost.aspx

@maartend
Als je niet goed geactiveerd hebt (1369 voor internetplusbellen) kan je geen betaalde en mobiele nummers bellen.
Enkele uren na activatie kan je deze nummers wel bellen.

[ Voor 60% gewijzigd door Nick39 op 25-05-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg vandaag plots een e-mail van Planet Internet....

Geachte heer/mevrouw,
Proficiat! Uw aansluiting voor InternetPlusBellen is gereed. Met InternetPlusBellen kunt u onbeperkt internetten en in het weekend gratis bellen naar alle vaste telefoonnummers in Nederland.
Vanaf vandaag zijn alle instellingen actief, die u bij bestelling en installatie van InternetPlusBellen heeft opgegeven. Uw persoonlijke instellingen voor het gebruik van uw telefoon, zoals Nummerblokkeringen en Doorschakelen, kunt u eenvoudig aanpassen via 'Mijn Gegevens' op www.planet.nl. Om uw VoiceMail in te stellen belt u 0842-333.

Heeft u nog vragen? Op www.planet.nl vindt u altijd de meest actuele informatie over InternetPlusBellen. Ook kunt u terecht bij de Servicelijn van Planet Internet via telefoonnummer 0900-1905 (€ 0,10 per minuut), dagelijks bereikbaar van 08.00 tot 22.00 uur en in het weekend en op feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur.

Wij wensen u veel plezier en gemak met InternetPlusBellen.

Met vriendelijke groet,

Servicelijn van Planet Internet

Natuurlijk was ik blij te horen dat het nu werkt, dus meteen uitproberen. En wat denk je?
Inderdaad het werkte NIET. HD gebeld en zij snappen ook niet waarom deze mail verzonden is... Want er zijn nog steeds problemen... waar overigens hard aan gewerkt wordt ... Blij met een dooie mus ... dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:26:
Kreeg vandaag plots een e-mail van Planet Internet....

Geachte heer/mevrouw,
Proficiat! Uw aansluiting voor InternetPlusBellen is gereed. Met InternetPlusBellen kunt u onbeperkt internetten en in het weekend gratis bellen naar alle vaste telefoonnummers in Nederland.
Vanaf vandaag zijn alle instellingen actief, die u bij bestelling en installatie van InternetPlusBellen heeft opgegeven. Uw persoonlijke instellingen voor het gebruik van uw telefoon, zoals Nummerblokkeringen en Doorschakelen, kunt u eenvoudig aanpassen via 'Mijn Gegevens' op www.planet.nl. Om uw VoiceMail in te stellen belt u 0842-333.

Heeft u nog vragen? Op www.planet.nl vindt u altijd de meest actuele informatie over InternetPlusBellen. Ook kunt u terecht bij de Servicelijn van Planet Internet via telefoonnummer 0900-1905 (€ 0,10 per minuut), dagelijks bereikbaar van 08.00 tot 22.00 uur en in het weekend en op feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur.

Wij wensen u veel plezier en gemak met InternetPlusBellen.

Met vriendelijke groet,

Servicelijn van Planet Internet

Natuurlijk was ik blij te horen dat het nu werkt, dus meteen uitproberen. En wat denk je?
Inderdaad het werkte NIET. HD gebeld en zij snappen ook niet waarom deze mail verzonden is... Want er zijn nog steeds problemen... waar overigens hard aan gewerkt wordt ... Blij met een dooie mus ... dus ...
Ik kreeg exact dezelfde inhoud maar dan per brief 4 keer van kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
ocke schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 22:38:
Die kerel gebruikt ook een aparte siemens datakabel, dus het kan zijn dat er iets "speciaals" moet gebeuren voordat ik het signaal kan uitlezen/gebruiken.
Voor de SX541 heb je een datakabel nodig met maar 3 draadjes. Zie dit bericht. "Die kerel" is dus gewoon een Nederlander: JW2001 ;)

Edit: Pas wel op welk kabeltje je gebruikt. Er schijnt een verschil in voltage te zijn. Citaat uit deze draad:
Be aware that the console port operates on 3.3 Volt and connecting to a PC serial port which uses 12 Volt will fry your router!!

There are 2 ways to solve this:
1. Build a serial cable using a MAX232 line driver to reduce the voltage. This was used in the early days of gsm cell phones to build your own data cable. These phones also operates on 3.3 volt serial signals.
2. Buy a serial data cable for a gsm cell phone, figure out the Rx and Tx signals and solder this cable directly to jp2. I used a serial data cable for the Siemens x25,35,45 phones and connected it to jp2.
. Zie ook de TS van het Routerhacking - Deel 2 topic.

[ Voor 50% gewijzigd door Jan-E op 26-05-2006 05:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-03-2024
En de WEB interface voor ISDN is nu voor mij ook eindelijk beschikbaar.....en werkt prima!

[ Voor 7% gewijzigd door migr op 26-05-2006 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zZworZz
  • Laatst online: 24-10-2024
migr schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 06:52:
En de WEB interface voor ISDN is nu voor mij ook eindelijk beschikbaar.....en werkt prima!
Bij mij is de WEB interface voor ISDN nu ook beschikbaar gekomen.

Ik had gisterenavond wel wat problemen om mijn EDIMAX broadband router (deze staat achter de Experia) of mijn LAN netwerk weer werkend te krijgen. Ik neem aan dat dit door de Experia upgrade is gekomen.

Alles werkt nu wel weer. HOERA!!

KPN _/-\o_

zZzworZz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zZworZz schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 08:48:
[...]

Bij mij is de WEB interface voor ISDN nu ook beschikbaar gekomen.

Ik had gisterenavond wel wat problemen om mijn EDIMAX broadband router (deze staat achter de Experia) of mijn LAN netwerk weer werkend te krijgen. Ik neem aan dat dit door de Experia upgrade is gekomen.

Alles werkt nu wel weer. HOERA!!

KPN _/-\o_
Vreemd hier nog niet. Ook niet na een reboot van de box. (10 sec reset). :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wilde ik jullie niet onthouden.

Geachte heer/mevrouw.....,

Wanneer u van InternetPlusBellen van KPN over wilt stappen naar Surfen en Bellen, dient u uw abonnement bij KPN op te zeggen.

Tevens dient u eerst weer een telefoonabonnement van KPN aan te vragen, omdat het niet mogelijk is om Surfen en Bellen aan te vragen zonder een telefoon abonnement.

Wanneer u telefoonabonnement werkend is opgeleverd kunt u een aanvraag voor Surfen en Bellen indienen.

Met vriendelijke groet,

Het Net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist Sufen en Bellen van Hetnet geiinstalleerd bij pa&ma, klopt het dat je tijdens het porteren nog niet "beheer telefoniegegevens" aantreft na het inloggen bij Hetnet of komt dit doordat KPN nog aan het werken is aan de Mijn KPN omgeving??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Nick39 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 22:51:
[...]

@maartend
Als je niet goed geactiveerd hebt (1369 voor internetplusbellen) kan je geen betaalde en mobiele nummers bellen.
Enkele uren na activatie kan je deze nummers wel bellen.
Ik had mij dus aangemeld, maar daar was dus iets niet goed gegaan.
Dus ook nog niet geport (na 3 weken). Duurde me ruim een half uur dat 0900 nummer (bij mijn buren) voor dat ze daar achter kwamen.
En terugbellen deed de 2de lijn dus ook niet.
Uiteindelijk een meisje/vrouw aan de lijn in de 1ste lijn die me perfect kon helpen en toen was het op 3 minuten in orde.
Die moeten ze een vast contract geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18
Hoi hoi,

zijn er mensen die problemen ondervinden met het spelen van Battlefield 2? Weet dat ik de firewall uit moet schakelen, heb dit ook al gedaan anders kom ik niet eens in het spel.

1 van mijn problemen is dat ik na het installeren niet meer met de oude versie van bf2 heb gespeeld maar meteen heb geupdate naar 1.3 (recent uitgekomen).

Kom netjes in het spel, maar heb nogal eens last van connection lost nadat ik een tijd heb gespeeld. Tevens zie ik dat bij het joinen van een server de details allemaal op 0 staan (aantal rondjes per map, poort nummer server en meer van dat soort dingen).

Ergens zit er dus of iets niet lekker in de connectie, of het is de nieuwe versie....

Heb BF2 al helemaal opnieuw geinstalleerd + full patch en nog geen expansions geinstalleerd, dus die kunnen het niet zijn...

Speel niet echt andere spelletjes dus heb hier geen vergelijking mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wonder is geschied, sinds vandaag kan ik vanaf mijn interne netwerk inloggen in mijn ISDN-experia box. Firmware: 1.38.4-iptv-b (Apr 28 2006 10:03:27)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
sipserver 2 arnhem ligt er uit.
Net terwijl ik mijn experia moest resetten.
Gevolg,geen telefonie meeer.
KPN klantenreacties heeft mijn internetplusbellen abonnement beeindigd,dit was voor mij de bekende druppel.
Ik ga over naar casema.
Misschien ook niet ideaal maar dit wanproduct is ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 10:27:
zojuist Sufen en Bellen van Hetnet geiinstalleerd bij pa&ma, klopt het dat je tijdens het porteren nog niet "beheer telefoniegegevens" aantreft na het inloggen bij Hetnet of komt dit doordat KPN nog aan het werken is aan de Mijn KPN omgeving??
Als je al op de mijn gegevens pagina van hetnet bent zul je links bovenaan al meteen "beheer telefoniegegevens" zien. Als je deze aanklikt wordt je doorgestuurd naar https://hetnet.kpn.com/ hier kan je een nieuw surfen en bellen account aanmaken. en dan kan je na activeren (1368) je activatiecode en telefoonnummer in kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
9 dagen gelden KPN IPB geactiveerd door 1369 te bellen maar nog steed niet geporteerd.
Ik kon vanaf het begin wel gelijk bij Telefonie beheer instellingen veranderen maar vandaag krijg ik de melding:

Er is een fout opgetreden in het voice-systeem (AM-101) voor [hier staat m'n nummer]

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
cowbell schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:45:
9 dagen gelden KPN IPB geactiveerd door 1369 te bellen maar nog steed niet geporteerd.
Ik kon vanaf het begin wel gelijk bij Telefonie beheer instellingen veranderen maar vandaag krijg ik de melding:

Er is een fout opgetreden in het voice-systeem (AM-101) voor [hier staat m'n nummer]

Die fout staat er altijd (bij mij dan)
Dikke kans dat je nu geporteerd bent trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 26-05-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Nick39 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:23:
[...]

Die fout staat er altijd (bij mij dan)
Dikke kans dat je nu geporteerd bent trouwens.
krijg je ook AM-101?
AM-9003 is de foutmelding die vaker schijnt voor te komen.
Ben nog niet geporteerd. Na aanmelding heb ik de telefoon voorlopig weer direct op de splitter aangesloten zodat andere gewoon in gesprek krijgen als ik aan het bellen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
cowbell schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:37:
[...]

krijg je ook AM-101?
AM-9003 is de foutmelding die vaker schijnt voor te komen.
Ben nog niet geporteerd. Na aanmelding heb ik de telefoon voorlopig weer direct op de splitter aangesloten zodat andere gewoon in gesprek krijgen als ik aan het bellen ben.
ik heb alleen de 9003 melding.

Mensen als het kan niet je modem resetten,als je op sipserver arnhem2 zit kan je modem de gevraagde gegevens niet downloaden en ligt je telefonie er uit,KPN kan die er alleen inzetten als je de storingsdienst belt en als de storing verholpen is.
Dus als je je gegevens kwijt bent na een reset,kan je alleen weer bellen als kpn,nadat de storing is opgelost,handmatig de gegevens weer in je experia zet.
Ik ben na mijn reset dus telefoonverbinding kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, wat was het emailadres voor de supportdesk via KPN 8)7 Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Laatst online: 19:54
Oeps, ook telefonie eruit, bij werk aan het electriciteitsnet de spanning er even afgehad. Softe reset, harde reset, en telefonie komt niet terug. HD gebeld en er is nu een ticket aangemaakt.

Je kunt wel via "mijn KPN" je nummer ddorverbinden naar je mobiel om toch bereikbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Mag ik jullie allen er wel even op wijzen dat als je te lang hard reset, je de hele experia box kan terugsturen, omdat ie dan helemaal teruggaat naar de siemens fabrieksinstellingen. Hoewel het zelfs in de gebruikershandleiding staat, ik zou toch niet al te vaak gebruik maken van die knop, liever nooit eigenlijk, tenzij je de tweede lijn aan de lijn hebt.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TafkaP schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:00:
Mag ik jullie allen er wel even op wijzen dat als je te lang hard reset, je de hele experia box kan terugsturen, omdat ie dan helemaal teruggaat naar de siemens fabrieksinstellingen. Hoewel het zelfs in de gebruikershandleiding staat, ik zou toch niet al te vaak gebruik maken van die knop, liever nooit eigenlijk, tenzij je de tweede lijn aan de lijn hebt.
Goeie tip. :o

Dat van de tweede lijn zegt niet zoveel. Wil graag zelf even weten wat te lang is voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Na 20 sec gebeurt er zowieso meer dan je zou willen, en na ongeveer 40 sec maak je em echt helemaal dood. Maar nogmaals, IMO moet je er gewoon nooit aanzitten.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TafkaP schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 16:24:
Na 20 sec gebeurt er zowieso meer dan je zou willen, en na ongeveer 40 sec maak je em echt helemaal dood. Maar nogmaals, IMO moet je er gewoon nooit aanzitten.
Grote onzin, volgens HD. Er is maar 1 reset die na 10 echte seconden in gaat. EB gaat terug naar standaard instellingen van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 16:40:
[...]

Grote onzin, volgens HD. Er is maar 1 reset die na 10 echte seconden in gaat. EB gaat terug naar standaard instellingen van KPN.
Ik heb vandaag ervaren dat dit geen onzin is.
Bij een te lange reset worden alle sipserver instellingen gewist en verdwenen ook de telefoonnummers uit de experia en waren de voip instellingen en wifi instellingen weg.
KPN is een uur bezig geweest alle ellende weer te herstellen mede omdat de sipserver zelf (router er naartoe) plat lag. (arnhem2)
Helpdesk vroeg ook,heeft u langer dan 15 tellen gereset ?
Ja hallo...ik tel niet hoor... dat moet u wel doen omdat bij 35 seconden reset ie naar factory default gaat,oftewel helemaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

migr schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 06:52:
Bij mij ook, toppie joppie!!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:19:
[...]

Bij mij ook, toppie joppie!!:D
Heb net gebeld met de hd en iedereen die het nog niet heeft krijgt het pas maandag op dinsdag nacht en niet eerder.

Reset helpt ook niet. Waarom wil hij niet zeggen. 8)7

Ik dacht dat het vandaag maandag was, maar bij de KPN in ieder geval al dinsdag. Eindelijk een web interface. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 14:21
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:32:
[...]
Omdat het systeem dit automatisch regelt wie hem in welke update batch krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:32:
[...]

Heb net gebeld met de hd en iedereen die het nog niet heeft krijgt het pas maandag op dinsdag nacht en niet eerder.

Om te voorkomen dat iedereen gaat resetten en de servers platgooid zoals in het verleden wel eens gebeurd is.

/edit:
Kijk,ze kunnen wel werken bij kpn.
Al de moeite om mijn internetpusbellen aansluiting werkend te krijgen en te houden is ze niet gelukt.
Toen ik vandaag aangaf niet langer gebruik te willen maken van internetplusbellen hebben ze in een uur tijd mijn aansluitingen geblokkeerd.
Geen telefoon meer, en geen werkende internet aansluiting meer.
Kijk..dat is nou service !

[ Voor 33% gewijzigd door Nick39 op 26-05-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Nick39 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 18:53:
[...]
geen werkende internet aansluiting meer.
Afbeeldingslocatie: https://www.kpn.com/static/new/3_kpnpayoff.gif
sorry, kon het niet laten :+

Heb je je xs4all modem nog?
Misschien kun je nog inloggen met:
Username: kpn@direct-adsl
Password: kpn

Of is er helemaal geen signaal meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
cowbell schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:45:

Waar kan je deze meldingen zien in telefonie beheer?

Vandaag eindelijk MIJN KPN actief dankzij een goede 2e lijner die me hier door heen heeft geholpen..
Blijkbaar waren de eerste 1369 keren niet goed gegaan en nu een poging gedaan via de 0800 nummer.
Dit ging wel goed en MIJN KPN (internetplusbellen) is direct actief.
Zal nog 1 week extra duren voordat de lijn ook geporteerd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:37:
[...]

Als je al op de mijn gegevens pagina van hetnet bent zul je links bovenaan al meteen "beheer telefoniegegevens" zien. Als je deze aanklikt wordt je doorgestuurd naar https://hetnet.kpn.com/ hier kan je een nieuw surfen en bellen account aanmaken. en dan kan je na activeren (1368) je activatiecode en telefoonnummer in kwijt.
duidelijk! "beheer telefoniegegevens" staat (nog) niet bij Hetnet's mijn gegevens, maar de link zelf doet het werk. Overigens, me valt vanavond op dat het Tel lijn 2 lampje continu groen oplicht op de EB. (er is niets op aangesloten, 1 nummber op Tel 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Mabili schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:44:
[...]
Waar kan je deze meldingen zien in telefonie beheer?
Als je "Telefonie beheer" kiest verschijnt de "Overzicht" pagina.
Daar staat de foutmelding met rode letters (indien er een melding is).

[ Voor 5% gewijzigd door cowbell op 26-05-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Laatst online: 07:05
[...]

Om te voorkomen dat iedereen gaat resetten en de servers platgooid zoals in het verleden wel eens gebeurd is.

/edit:
Al de moeite om mijn internetpusbellen aansluiting werkend te krijgen en te houden is ze niet gelukt.
Toen ik vandaag aangaf niet langer gebruik te willen maken van internetplusbellen hebben ze in een uur tijd mijn aansluitingen geblokkeerd.
Dan krijg je toch wat je wou?

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 14:21
[...]

/edit:
Je hebt precies gekregen waar je om vroeg net zoals Silenttears al aangaf.
Ik las in een post van je hierboven dat KPN Klantreacties je abo beeindigd heeft. Dit kan alleen maar als JIJ daar een klacht heen hebt laten sturen. Dus dat is wel degelijk goede service.....

[ Voor 3% gewijzigd door Repec op 27-05-2006 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
@Nick39

Je had het beter iets anders kunnen aanpakken..

KPN moet een dienst leveren die goed werkt.
Als de klant diverse malen heeft aangegeven dat de dienst niet naar behoren werkt dan mag je van KPN verwachten dat ze zich inzetten om de dienst alsnog naar behoren te laten werken.

Je mag KPN een redelijke termijn geven op het probleem goed op te lossen.
Lukt dat niet mag je een tegemoed koming eisen van KPN dat kan je verstaan in mocht de dienst niet goed geleverd worden en KPN heeft niet in die redelijke termijn het probleem kunnen oplossen en je moet overstappen naar een andere provider, KPN de kosten op zich moet nemen voor de overstap met de daarbij extra komende kosten.

Zelf heb ik bovenstaande ook gedaan door schriftelijk en per mail de klacht door te geven.
Daarbij had ik ze een termijn gegeven van 2 weken (loopt af op 29 mei), moet er wel bij vermelden dat je wel een bricht krijgt dat hier dan een ticket voor aangemaakt word maar voor de rest doet KPN hier niets mee,

Door zelf eigen inzet te tonen en veel te bellen zijn de problemen uiteindelijk verholpen.
Maar over binnen 72 uur word er contact met u opgenomen kan KPN NIET nakomen.

Ik snap nog steeds niet waarom KPN niet tijdelijk een klanten stop af geeft om zo eerst alle achterstanden en problemen op te lossen.
Voornamelijk voor de ISDN gebruikers want die hebben blijkbaar nog meer problemen dan de PSTN gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Nick39 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:07:
[...]

Ik heb vandaag ervaren dat dit geen onzin is.
Bij een te lange reset worden alle sipserver instellingen gewist en verdwenen ook de telefoonnummers uit de experia en waren de voip instellingen en wifi instellingen weg.
KPN is een uur bezig geweest alle ellende weer te herstellen mede omdat de sipserver zelf (router er naartoe) plat lag. (arnhem2)
Helpdesk vroeg ook,heeft u langer dan 15 tellen gereset ?
....
Om het nog maar even te bevestigen, ik heb sinds gister ook geen telefonie meer.
Dacht dat ik wel een harde reset kon doen van 15 seconden. Resultaat: nog wel internet, maar telefonie ligt plat en ook nog steeds geen webinterface. :'( :X |:(
Wel vreemd overigens, want ik woon in Zoetermeer, dus lijkt me sterk dat ik met Arnhem te maken heb wat betreft de sipservers.
Ik heb de HD gebeld, ticket laten maken en die bellen me vandaag terug om het weer werkend te krijgen. Wel nog even gevraagd over de status van de nieuwe firmware voor ISDN webinterface.
De medewerker bevestigde dat dit maandag/dinsdag wordt uitgevoerd, maar vooralsnog alleen de eerste 1000 aangemelde gebruikers van ISDN IPB

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
SilentTears schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 00:14:
[...]

Dan krijg je toch wat je wou?
On demand !

natuurlijk,maar het is we erg ironisch,ik vroeg ze het te beeindigen aan het eind van de door mij betaalde maand (had ik dus ook de gelegenheid wat anders te regelen.) maar dat hebben ze dus niet gedaan.
Ze hebben gelijk een ticket aangemaakt.
Uiteraard heb ik gelijk mijn abonnementsgeld terug laten boeken,ik had betaald tot 14 juni.

@Demon_Eyez ,ik woon in Leiden,er staan maar 3 sipservers waarvan 2 in arnhem,in verband met onderhoud willen ze het aantal servers zoveel mogelijk op een pek concentreren.
Vanuit Leiden sta ik dus ook op Arnhem2.
Arnhem is dubbel uitgevoerd (arnhem 1 en 2) voor het geval van een storing aan de sipserver,maar de route erheen loopt enkel,over een router.
Valt server arnhem 1 uit,dan neemt arnhem 2 die over,maar in dit geval lag de router voor de splitsing er uit en waren beiden dus niet bereikbaar.
Stom,2 servers,een voor backup,maar geen dubbele router voor het geval er een uitklapt.
Als bij een te harde reset toevallig de sipserver er uit ligt,wordt de route er heen gewist uit de experia.
KPN moet hadmatig je route naar de servers er weer inzetten,want omdat de server geen thuis gaf,zijn de servergegevens gewist en weet de experia simpelweg niet meer waar ie ze vandaan moet halen en je kan dus daarna rebooten wat je wil.

[ Voor 52% gewijzigd door Nick39 op 27-05-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Laatst online: 19:54
Demon_Eyez schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:56:
[...]
Om het nog maar even te bevestigen, ik heb sinds gister ook geen telefonie meer.
Dacht dat ik wel een harde reset kon doen van 15 seconden. Resultaat: nog wel internet, maar telefonie ligt plat en ook nog steeds geen webinterface. :'( :X |:(
Wel vreemd overigens, want ik woon in Zoetermeer, dus lijkt me sterk dat ik met Arnhem te maken heb wat betreft de sipservers.
Ik heb de HD gebeld, ticket laten maken en die bellen me vandaag terug om het weer werkend te krijgen. Wel nog even gevraagd over de status van de nieuwe firmware voor ISDN webinterface.
De medewerker bevestigde dat dit maandag/dinsdag wordt uitgevoerd, maar vooralsnog alleen de eerste 1000 aangemelde gebruikers van ISDN IPB
Ook sinds gistermiddag geen telefonie meer. HD gebeld, en het probleem is vanmorgen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 19:20

Tao

DPC DE_KOMETEN

Heb het volgende probleem: wil zowel UD-Think als World of Warcraft installeren bij een vriendin.
Wat ik ook uithaal, het lukt niet :(
Ik heb het hier gepost omdat het een connectieprobleem is ipv. het WOW-topic.

Ze heeft KPN Internet plus bellen, waarbij zowel internet (Explorer + Outlook Express) probleemloos werken. Ja, telefoon ook :)
IP's: Experia = 192.168.2.1 en de PC dus 192.168.2.2
Verder hangt er niets aan. PC is met netwerkkabel verbonden, geen wireless.
Windows XP: Firewall uitzetten of aanzetten (met poort uitzonderingen ingesteld voor World of Warcraft natuurlijk) maakt geen &*^&^&(^(&^( uit.

Ik begrijp dat bij problemen er gelijk gewezen wordt naar portforwarding (wat ik op mijn eigen PC bij beide programma's helemaal niet hoefde in te stellen, maar goed), dus ik heb lokaal naar de instellingen gekeken en heb in de Experia de poorten opengezet die Blizzard opgeeft (3724, 6112, 6881-6999) naar de lokale PC (Via Advanced settings, Internet, Address Translation (NAT), Port Forwarding).
Ook de firewall in de Experia aan- of uitzetten maakt niets uit.

Tenslotte tracert geprobeerd, wat tot aan de Blizzard servers gewoon de route traceert (en dan bij hen afbreekt vlg. hun eigen info). Daar valt dus ook niets te halen.

Overigens: na installatie dien je bij WOW eerst in te loggen, vervolgens je registratiecode in te vullen, waarna de update (van rond de 340 MB) gedownload wordt. Zo ging het dus bij mij zelf. Na installatie bij de vriendin kon er dus niet ingelogd worden, waardoor de update niet geladen werd.

Ik kan verder niets meer verzinnen, dus ik hoop op wat creatieve ideeën van jullie :)

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Repec schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 09:30:
[...]

Je hebt precies gekregen waar je om vroeg net zoals Silenttears al aangaf.
Ik las in een post van je hierboven dat KPN Klantreacties je abo beeindigd heeft. Dit kan alleen maar als JIJ daar een klacht heen hebt laten sturen. Dus dat is wel degelijk goede service.....
Ik heb telefonisch geklaagd en telefonisch doorgegeven dat het van mij niet meer hoefde,kpn zou dat schriftelijk bevestigen met ingang van de volgende betalingsperiode,hetgeen ze niet gedaan hebben,ze hebben het abonnement gelijk verwijderd.
Er is niets schriftelijk gedaan.
Maar goed,misschien is dit wel het beste,want dat met isdn gaat niet goed lukken.
Ik hoorde nu alweer van de klantenservice/helpdesk dat de bittorent problemen nog steeds bestaan ook in combinatie met udp.

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 27-05-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen met WOW

Ik heb zelf ook ibp via KPN en heb geen problemen om World of Warcarft te spelen. Ik had in het verleden ook problemen met inloggen maar deze problemen werden door de software firewall van McFee veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

instellingen voor een SIP telefoon

Hoi weet iemand hoe je een software sip telefoon zoals x-lite of van SJphone kunt gebruiken?

Ik heb een 084 nummer gekregen en hierop een password gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:11:
Hoi weet iemand hoe je een software sip telefoon zoals x-lite of van SJphone kunt gebruiken?
Is het nu zo moeilijk om in dit topic of in [rml][ KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 5[/rml] even op 'x-lite' te zoeken?

Voor Edmund: misschien iets voor de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:27:
[...]
Is het nu zo moeilijk om in dit topic of in [rml][ KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 5[/rml] even op 'x-lite' te zoeken?

Voor Edmund: misschien iets voor de TS?
Ik denk dat Jan-E gewoon bedoeld dat je hier voor een topic terug moet. Is niet moeilijk moet je gewoon even weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Als je in dit topic zoekt op x-lite vind je het antwoord even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry,

Mijn vraag was ook onduidelijk, het is mij namelijk reeds gelukt om de x-lite phone draaiende te krijgen en vanuit mijn PC naar buiten te bellen.

Wat niet lukt is gebeld worden op mijn 084 nummer. Hoe ik dit kan instellen heb ik niet kunnen vinden op het forum.

Dus weet iemand hoe je dit moet instellen? Als ik op dit moment mijn 084 nummer draait krijg ik een dame die zegt dat het nummer niet in gebruik is.

Mvg

Robert Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Hoe lang heb je dat nummer al? Misschien duurt het even voordat alle centrales weten dat het in gebruik is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 21:01:
Hoe lang heb je dat nummer al? Misschien duurt het even voordat alle centrales weten dat het in gebruik is genomen.
Ik heb dit nummer nu ongeveer 2 weken.

mvg

Robert Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Nick39 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 13:01:
[...]

@Demon_Eyez ,ik woon in Leiden,er staan maar 3 sipservers waarvan 2 in arnhem,in verband met onderhoud willen ze het aantal servers zoveel mogelijk op een pek concentreren.
Vanuit Leiden sta ik dus ook op Arnhem2.
Arnhem is dubbel uitgevoerd (arnhem 1 en 2) voor het geval van een storing aan de sipserver,maar de route erheen loopt enkel,over een router.
Valt server arnhem 1 uit,dan neemt arnhem 2 die over,maar in dit geval lag de router voor de splitsing er uit en waren beiden dus niet bereikbaar.
Stom,2 servers,een voor backup,maar geen dubbele router voor het geval er een uitklapt.
Als bij een te harde reset toevallig de sipserver er uit ligt,wordt de route er heen gewist uit de experia.
KPN moet hadmatig je route naar de servers er weer inzetten,want omdat de server geen thuis gaf,zijn de servergegevens gewist en weet de experia simpelweg niet meer waar ie ze vandaan moet halen en je kan dus daarna rebooten wat je wil.
Thanx voor die info :) Ik heb gister avond nog contact gehad met de HD en die heeft het inmiddels weer in orde gemaakt. Maar volgens de HD zit ik in Zoetermeer niet op Arnhem1 of Arnhem2, maar op Amsterdam1.
Zij begrepen eerst ook even niet waarom m'n Experia maagdelijk leeg was. ze zijn een kwartiertje bezig geweest en om 22.15 deed alles het weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Nick39 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 13:01:
[...]

maar 3 sipservers

Opzich is het natuurlijk helemaal niet erg hoeveel het er zijn of waar ze staan. Als ze maar een backup hebben fysiek door een andere machine en dat geldt ook voor de route van het verkeer erheen.

Als het maar bereikbaar en operationeel is en blijft, dan maakt het niet uit of het er 2 of 20 zijn ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 11:50:
Ik heb dit nummer nu ongeveer 2 weken.
Hmm, dan zou het intussen toch wel moeten werken. Is het vanuit elk net onbereikbaar? Dus zowel vanaf KPN IPB als vanaf je mobiel. En wat gebeurt er als je met x-lite je eigen nummer belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
bjck schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:56:
[...]

maar 3 sipservers

Opzich is het natuurlijk helemaal niet erg hoeveel het er zijn of waar ze staan. Als ze maar een backup hebben fysiek door een andere machine en dat geldt ook voor de route van het verkeer erheen.

Als het maar bereikbaar en operationeel is en blijft, dan maakt het niet uit of het er 2 of 20 zijn ;)
In dit geval was de route dus niet in orde.. die is niet dubbel uitgevoerd..
Overigens doorloop ik nu het porteringstraject blijkbaar achterstevoren,via een alternatieve manier kan ik nog inloggen,het nummer op poort 1 werkt nu weer op beide poorten maar een ander nummer kan ik er niet inkloppen.
Poort 1 was de fax,op de faxlijn gaat de telefoon dus nog over maar dan op beide poorten,de andere nummers zijn er uit,IPB is weg,voicemail is weg.

Ik kreeg vannacht de nieuwe firmware,beetje laat helaas (ik heb opgezegd)

Zou je de experia kunnen gebruiken als router voor bv casema ?
Iemand een idee hoe ?

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 29-05-2006 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:12:
[...]

Ik kreeg vannacht de nieuwe firmware,beetje laat helaas (ik heb opgezegd)

Zou je de experia kunnen gebruiken als router voor bv casema ?
Iemand een idee hoe ?
Bij mijn weten heb je de Experia in bruikleen en moet je die terug geven. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:28:
[...]
Hmm, dan zou het intussen toch wel moeten werken. Is het vanuit elk net onbereikbaar? Dus zowel vanaf KPN IPB als vanaf je mobiel. En wat gebeurt er als je met x-lite je eigen nummer belt?
Als ik het nummer bel, via mijn vaste telefoon, mobiel en x-lite dan krijg ik elke keer een dame die me vertelt dat het nummer niet in gebruik is.

zal vandaag eens kpn bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 22:17
ISDN en de nieuwe firmware
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:32:[...]Heb net gebeld met de hd en iedereen die het nog niet heeft krijgt het pas maandag op dinsdag nacht en niet eerder.
Bijna twee maanden heb ik IPB. Wat ik vanaf het begin mis is de mogelijkheid om poorten open te zetten. Ik weet dat ik een extra router aan kan sluiten (DMZ). Maar toen ik onder 'Beheer KPN Experiabox' keek, verloor ik direct het weinig vertrouwen: Wi-Fi staat volgens het overzicht uit, terwijl ik gewoon draadloos aan het internetten ben... en de mededeling 'Even Geduld a.u.b. Het verwerken van uw gegevens duurt enige seconden' blijft minuten in beeld wanneer ik op de 'terug-knop' druk wanneer ik onder 'Firewall instellingen' gekeken heb (niets gewijzigd, alleen maar even gekeken).

'Brrrr... gaat dit echt werken?', dacht ik... ik wacht wel totdat KPN z'n zaakjes op orde heeft. Hopelijk kan ik morgen positief nieuws brengen over de web interface van de EB zelf... ik vertrouw de interface op Mijn KPN voor geen meter. Het geeft mij het gevoel dat 't met touwtjes aan elkaar vast zit i.p.v. met stevige klinknagels.

[ Voor 15% gewijzigd door boukej op 29-05-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 06:39:
[...]

Bij mijn weten heb je de Experia in bruikleen en moet je die terug geven. O-)
Dat dacht ik dus ook,maar KPN zegt het volgende,de experia moet bij u blijven omdat bij een verhuizing de volgende bewoner ook toegang moet kunnen hebben tot de diensten.
Het is zoals een milieubox, hij blijft op het adres.
Daarom vraag ik me af,zeker nu ik de webinterface heb,of ik het ding dan niet voor Casema kan gebruiken als router/draadloos accesspoint.
Bedoel als ie toch moet blijven kan ik hem net zo goed gebruiken.
Schrok me overigens wel rot,om kwart over 1 vannacht of zo,internet alles weg,klikkerdeklik..oh jee werkt de kpn inlog dan ook nu niet meer,maar alles werkt behalve de telefoonnummers en mijn oude inlognaam/wachtwoord...
Zijn er nog meer mensen die vannacht al de upgrade hebben gehad,en vooral..wie heeft er een idee of ik de router kan gebruiken bij casema en hoe?

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 29-05-2006 11:22 . Reden: Betere formulering. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:19:
[...]

Zijn er nog meer mensen die vannacht al de upgrade hebben gehad?
Vannacht is mijn Experiabox (ISDN) om 04:00 uur voorzien van nieuwe firmware, versie 1.38.4-iptv-b (Apr 28 2006 10:03:27), en kan ik bij de html-interface :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:19:
[...]

Dat dacht ik dus ook,maar KPN zegt het volgende,de experia moet bij u blijven omdat bij een verhuizing de volgende bewoner ook toegang moet kunnen hebben tot de diensten.
Het is zoals een milieubox, hij blijft op het adres.
Daarom vraag ik me af,zeker nu ik de webinterface heb,of ik het ding dan niet voor Casema kan gebruiken als router/draadloos accesspoint.
Bedoel als ie toch moet blijven kan ik hem net zo goed gebruiken.
Schrok me overigens wel rot,om kwart over 1 vannacht of zo,internet alles weg,klikkerdeklik..oh jee werkt de kpn inlog dan ook nu niet meer,maar alles werkt behalve de telefoonnummers en mijn oude inlognaam/wachtwoord...
Zijn er nog meer mensen die vannacht al de upgrade hebben gehad,en vooral..wie heeft er een idee of ik de router kan gebruiken bij casema en hoe?
Ik weet wel dat als je instellingen op deze pagina veranderd je verbining kan maken met een andere adsl provider, maar niet met een andere sip provider. ISDN werkt op 60 og 90 volt. Via de kabel zou ik niet weten dus of je een kabel kan aansluiten hier op zou ik echt niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:34:
[...]

Vannacht is mijn Experiabox (ISDN) om 04:00 uur voorzien van nieuwe firmware, versie 1.38.4-iptv-b (Apr 28 2006 10:03:27), en kan ik bij de html-interface :)
Bij mij al veel eerder..........

08/01/2003 00:00:24 ATM1 get IP:86.80.154.19
08/01/2003 00:00:24 Username and Password: OK
08/01/2003 00:00:18 ATM1 start PPP
08/01/2003 00:00:18 ADSL Media Up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

We worden hier (voornamelijk 's ochtends) regelmatig (aantal keer per dag) gebeld door nummer onbekend. Als ik opneem dan hoor ik alleen "tuut tuut tuut". Dus alsof iemand meteen heeft opgehangen. Zijn dit van die zogenaamde spooktelefoontjes waar ik wel eens iets over heb gehoord? En wat kan ik er dan aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Vandaag even gewoon een spontane reset.. nu net.. kpn is blijkbaar aan het klooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
-RazieL- schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:53:
We worden hier (voornamelijk 's ochtends) regelmatig (aantal keer per dag) gebeld door nummer onbekend. Als ik opneem dan hoor ik alleen "tuut tuut tuut". Dus alsof iemand meteen heeft opgehangen. Zijn dit van die zogenaamde spooktelefoontjes waar ik wel eens iets over heb gehoord? En wat kan ik er dan aan doen?
yup, helpdesk bellen, maken een ticket voor de tweede lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Van het weekend( zondagochtend) lag de WiFi en Telefoon eruit, modem reset mocht niet baten, ook de harde reset niet.

De lampjes van WiFi en VoIP bleven uit, gebeld met de HD en binnen 15 minuten was alles weer oke.

HD kon me vertellen dat de ISDN firmware na dinsdag rond moet zijn, zag alleen dat vandaag de EB al te benaderen is, dus de firmware voor ISDN is een feit.

Mijn EB lag eruit door gebruik van torrent denk ik, al heb ik daar alleen last mee als ik Bitcomet gebruik, Shareaza doet het wel gewoon.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.