[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.045 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook IPB en voor zover het nu duurt werkt het goed, ik heb alleen een probleem met mn webspace, ik kan met flashfxp bestanden uploaden naar mijn space, maar als ik naar mn webruimte ga dan zie ik niets, alleen dat ik niet gemachtigd ben om de pagina te bekijken.

Ik was van xs4all gewend dat ik bestanden ed op mn websapce kon zetten en die door anderen laten downloaden of gebruiken voor diverse fora ed.

wat doe ik fout, of werkt dit gewoon kort na de overstap nog niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18
Hoi Phoskam,

heb geen ervaring met de space waar jij het over hebt, maar er gelden normaliter een paar regels:

* Veel servers hebben auto-index uitstaan, wat inhoud dat als er geen bestand gevonden wordt met een bepaalde naam (meestal index.htm(l) default.htm(l) en zo nog een paar) dat er geen directory index gegenereerd wordt. (http://httpd.apache.org/docs/2.0/mod/mod_autoindex.html)
* De server moet de bestanden kunnen lezen. Als de server draait onder user apache, groep apache en na het uploaden staat als eigenaar gebruiker <jouw naam> en als groep bijv. users en world heeft geen lees rechten, dan kan apache de bestanden niet lezen en ze derhalve ook niet voorschotelen.

Vermoed dat het om het eerste geval gaat. Je kunt dit testen door wel een index.htm oid aan te maken. Als dat wel werkt zit het idd in de auto-index. Soms kun je dit overrulen via bijv. een .htaccess bestand (mits de globale config dit toelaat).

Het is waarschijnlijk iig geen vraag voor dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoel met die ruimte de webruimnte die je krijgt van kpn om een website te maken, lijkt me dat meer mensen die gebruiken om bestanden te uploaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-freaky- schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:41:
.....
Daarnaast vroeg ik me af of het mogelijk is KPN buiten te houden. Snap dat ze graag beheer op de router willen houden, maar heb met KPN nou niet een verhouding waarbij ik zeg kom maar op mijn netwerk (wat ze in principe zouden kunnen als ze echt willen). Firmware updates d/l ik met plezier zelf indien noodzakelijk. Bovendien weet ik niet hoe KPN e.e.a. afschermt, dat wekt ook geen vertrouwen. Ken bijv. van 1 van de xDSL providers het wachtwoord wat ze in de routers hebben staan en ben niet de enige. Dit wordt alleen gebruikt op zakelijke accounts en daarnaast schermt de provider toegang tot de router van buiten af, dus het is nog wel veilig, maar heb dergelijke toestanden liever niet.
Er is verder niets bekend over de firewall of de admin wachtwoorden. De telnet sessie op 8081 wordt door KPN gebruikt om firmware updates te sturen (volgens info op de Siemens website over TSM, de management software).

Je beste optie lijkt me een DMZ instellen en aan dat adres een 'echte' firewall hangen. Dan ben je zelf in-control (ipv KPN) en kun je naar believen configureren. De EB fungeert dan alleen nog als doorgeefluik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: sorry voor de dubbele post, maar ik kreeg een foutmelding bij de eerste keer.
.....
Daarnaast vroeg ik me af of het mogelijk is KPN buiten te houden. Snap dat ze graag beheer op de router willen houden, maar heb met KPN nou niet een verhouding waarbij ik zeg kom maar op mijn netwerk (wat ze in principe zouden kunnen als ze echt willen). Firmware updates d/l ik met plezier zelf indien noodzakelijk. Bovendien weet ik niet hoe KPN e.e.a. afschermt, dat wekt ook geen vertrouwen. Ken bijv. van 1 van de xDSL providers het wachtwoord wat ze in de routers hebben staan en ben niet de enige. Dit wordt alleen gebruikt op zakelijke accounts en daarnaast schermt de provider toegang tot de router van buiten af, dus het is nog wel veilig, maar heb dergelijke toestanden liever niet.
Er is verder niets bekend over de firewall of de admin wachtwoorden. De telnet sessie op 8081 wordt door KPN gebruikt om firmware updates te sturen (volgens info op de Siemens website over TSM, de management software).

Je beste optie lijkt me een DMZ instellen en aan dat adres een 'echte' firewall hangen. Dan ben je zelf in-control (ipv KPN) en kun je naar believen configureren. De EB fungeert dan alleen nog als doorgeefluik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-03-2024
Yes,
Vandaag werkt voor het eerst (sinds 14 maart) eindelijk Telefoniebeheer via Mijn KPN voor oud-ISDN-ers weer volledig.
Ik zie zelfs al mijn nummers ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:21:
ik bedoel met die ruimte de webruimnte die je krijgt van kpn om een website te maken, lijkt me dat meer mensen die gebruiken om bestanden te uploaden ?
Dat heeft volgens mij te maken met passieve of actieve ftp ondersteuning, KPN ondersteund een van beiden niet, er is heel recent iets over gepost in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast heb ik alleen maar SSH access tot een linux doos van buiten af. Derhalve zou ik graag een CLI toegang tot de experia box hebben. Volgens mij moet dit mogelijk zijn, aangezien er een telnet server lijkt te draaien op poort 8081. Alleen geen idee wat de gebruikersnaam zou moeten zijn. Vast geen admin, want die houd KPN zelf denk ik. Dit komt ook naar voren in de webinterface, waar staat user login (niet admin login dus). Gebruikersnaam user doet het niet (admin wel getest functioneerd ook niet).
Geen toegang op die manier voorzover ik weet...
Mijn voornaamste problemen met de firewall zitten in het feit dat het mij limiteerd. Voer nogal eens poortscans e.d. uit en zolang die firewall nogal wat van mijn pakketjes blokkeerd zijn deze minder (en/of niet) betrouwbaar.
Je kan via de webinterface de "attack detection" lager zetten, bijvoorbeeld op "Low"... Dan zou de firewall in de Experiabox je niet moeten tegenhouden...
Verder staan poorten 8443 & 10000 open. Van deze poorten heb ik geen idee wat ze zouden moeten doen. Telnetten er naar toe geeft ook niet veel reactie (anders dan dat de connectie geaccepteerd wordt).
Waarschijnlijk toegang voor softwareupdates en voip(?)
Kort gezegd: Nee, KPN heeft die toegang nodig om inderdaad die updates te kunnen doen, maar ook om jouw Box te kunnen instellen indien er iets met voip gewijzigd moet worden (bijvoorbeeld poortconfiguratie via de mijn kpn) Wat ik er van begrijp is dat de Experiabox alleen wijzigingen accepteert vanaf die welbekende TSM server: via andere wegen wordt er niets geaccepteerd.
offtopic vraagje: Als je niet zo'n vertrouwen in KPN hebt waarom neem je dan uberhaubt IPB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
migr schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:40:
Yes,
Vandaag werkt voor het eerst (sinds 14 maart) eindelijk Telefoniebeheer via Mijn KPN voor oud-ISDN-ers weer volledig.
Ik zie zelfs al mijn nummers ;-)
Het werkt,maar nog niet goed.
Ik krijg nu een foutmelding met: fout in telefoniebeheer voor nummer 071-********* het rare is dat het nummer wat daar getoond wordt,een nummer is dat ik heb opgegeven om "weg" te gooien.
Dat nummer wordt niet meer gebruikt.
Maar voor het eerst sinds 12 maart staat inderdaad mijn hoofdnummer er tussen.... zucht... als dat zo blijft hoef ik eindelijk niet meer sterretje 21 sterretje.... het enige waar ik bang voor ben is de grilligheid van KPN.
Zo had ik laast voor e-donkey mijn pc in een DMZ gezet (ik heb isdn en dus geen web interface) en ik wil terug naar de page,kan ie hem niet meer laden.
Nou hoe ze het kunnen ruiken weet ik niet maar de ene alert van de software firewall na de ander.
Volgens mij scannen robots hele reeksen ip's af.
Dat heeft 3 wanhopige dagen geduurd.
Laten we hopen dat nu de interface er ook snel aankomt en dat het nu goed blijft gaan,ik heb zowaar een screenshot gemaakt voor mezelf...ja Nick,je nummer staat er echt in.
Alleen jammer,we kregen net bericht van de woningbouw,week 41 wordt ik aangesloten op het interne glasvezelnet, 10 mbit up en down,2 gratis nummers,onbeperkt bellen,33 tv zenders, 75 digitale tvzenders,het hele pakket voor 50 euro per maand,20 mbit up/down voor 6 euro extra...
Op dit moment,terwijl ik dit tik,rijdt er een enorme kraan door de straat met de wijkkast die ze 30 meter verderop neer gaan zetten,volgende week komen ze woning voor woning een gaatje boren en komt de glasvezel dus echt je huis binnen.
Ik zit aan ipb vast tot maart 2007 maar daarna ga ik over.
Heeft iemand al gereboot ?? misschien is de firmware er al,ik ben ff wat aan het ophalen (filmpie) dus ik doe het ff niet

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 17-05-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To: 320TD,

Ik kan ze beide bereiken.
Welke stel ik dan in??

[/quote]
quote:
Me_Mostwanted schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:34:
Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld, maar geen antwoord gehad. Mischien nu wel:

Sinds ik IPB heb functioneert Shareaza niet meer goed. (en WinMX)

Wie weet wat en waar ik iets in moet stellen??

p.s. ik heb me firewall op 192. etc. etc. al uitgzet maar dit werkt dus helemaal niet.

Of kan ik beide deze programma's in een DMZ zetten zodat alle poorten hierna open blijven?

Ten 1ste ik weet niet of jij box kunt benaderen zoniet dan moet je via "mijn kpn" de firewall op server zetten en een ip-adres dezelfde als waar jou pc aan hangt. (Wel een vast ip adres geven)
Heb je dit gedaan dan moet het werken en werkt het niet dan zul je jou eigen pc moeten controleren op firewalls etc. Limewire werkt bij mij op deze manier wel goed.

Kun je de box wel benaderen dan is het gewoon een kwestie van poorten openzetten. Welke dat zijn geen idee maar dat zal wel in de nfo file staan?
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik had al een paar keer de vraag voorbij zien komen maar geen oplossing vandaar nog even deze vraag, ik draai een website achter mijn EPB, maar regelmatig 4 a 5 x per dag valt mijn verbinding weg, en is na 15 min weer terug, ik heb alle beveiligingen etc (volgens mij) uit gezet en de server in het DMZ gezet, maar het gebeurt nog steeds .......:-(

Heeft iemand misschien een idee, ik host een druk bezochte site maar wil niet over naar mijn eigen server zolang dit niet is opgelost....

Any tips are welcome

mvg

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 17-06-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:16

Tuxie

En WeL nU!

Ik ben dit serieus aan het overwegen, dus ik zou wel enkele ervaringen willen horen. Ik ga volgende week verhuizen naar een adres waar nog niks ligt en ik heb tot nu toe ook nog nooit een KPN bel(basis/budget) abonnement gehad. Er moet dus internet / tv / telefonie aangelegd worden dus zo goedkoop mogelijk. Enkele aandachtspunten:
* Hoge snelheden (20 MB etc.) zijn nog niet mogelijk op mijn adres. Ik kan dus geen tele2 alles in een (dus met TV) bestellen, dat dus betekent dat tv los moet via de kabel, tv gaat dus via tv@home dat ongeveer 15 euro p/m kost.
* Blijft over internet/telefonie, ik overweeg IPB (vanwege internet+telefonie en geen belbasis meer nodig) of misschien wanadoo ADSL Family i.c.m. een 'ouderwetse' KPN aansluiting. Prijs is ongeveer gelijk, het enige waar ik mee zit is dat mochten de hoge snelheden ooit mogelijk worden op mijn adres en ik wil overstappen het denk ik verstandiger is om toch eerst een losse KPN abo gehad te hebben i.v.m. al dat gezeik (extra tientje per maand etc. ) met die providers.

De vraag is dus of het verstandiger is om een 'ouderwets' KPN abonnement te hebben (ivm toekomstige ontwikkelingen) en los ADSL of alles samen (IPB) zonder traditionele KPN abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Je zou IPB kunnen overwegen met digitale tv van kpn,dan ben je voor 7,50 klaar (voor de tv) dat scheelt ook weer de helft ten opzichte van @home.
Wat ervaringen betreft,dit is het zesde deel... dus lees eens wat....

Wat mijn laatste reply over het rebooten van de experia om te zien of er misschien al een webinterface is... dit heeft NUON voor me opgelost.
Pats,kledder,stroomstoring van 3 uur,weg download.... reset..en geen interface helaas nog.

[ Voor 68% gewijzigd door Nick39 op 17-05-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Hier schiet het nog echt niet op ;(

Bij opvragen van de status van het probleem komt de 2e lijn er steeds achter na dat de order een schopje te hebben gehad deze weer vastloopt bij de volgende stap.

Hij is nog 1 stap verwijderd van de sip account alleen wanneer dit nou echt gaat werken is onbekend.
Komt dit soort order vastlopers vaker voor?

Morgen is het alweer een week geleden dat ik de experria had ontvangen en tot de dag van vandaag is er nog niets gebeurd wat het probleem definitief heeft opgelost.

Ondertussen begin ik er echt moei van de worden en twijfel ik ten zeerste of ik nog wel doorga met IPB.

Gr,

Mabili

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:55:

offtopic vraagje: Als je niet zo'n vertrouwen in KPN hebt waarom neem je dan uberhaubt IPB?
Heb in nagenoeg alle providers weinig vertrouwen op het moment. Dit heeft meer met het tapgezeik van onze overheid (en de EU) te maken dan iets anders.

Bij de overheid weten ze ook wel dat ze er geen terroristen mee kunnen/gaan pakken. Derhalve kan het alleen maar bedoeld zijn voor andere zaken IMHO... Het kost net iets te veel om de bevolking het gevoel (ja gevoel, het is nep nl.) van veiligheid te geven. Alhoewel ze om die reden wel meer miljarden over de balk gooien...

Dat iets/iemand in me router kan zal me in principe een rotzorg zijn, alleen mijn netwerk is een ander verhaal. Gebruik wel de WAP van de router, dus dat is problematisch... maar daar kan ik nog wel wat op verzinnen denk ik. Dan maar geen LAN access vanaf de WAN ofzo. Of eerst IPSec tunnel opzetten.

[ Voor 78% gewijzigd door freaky op 17-05-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, we hebben net een e-mail ontvangen van Het Net dat we nú nog drie weken moeten wachten op onze Surfen en Bellen-aansluiting! :( We hebben het 29-3 aangevraagd.

Overigens zeiden ze dat we hebben aangegeven dat we PSTN hebben, terwijl er helemaal geen keuzemogelijkheid was. Ze hebben voor de aardigheid maar gewoon ISDN genomen als onze lijnaansluiting, omdat dat bij KPN zo vermeld was (wat dus ook zo is). 8)7 Dit wordt leuk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-freaky- schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:36:
Heb in nagenoeg alle providers weinig vertrouwen op het moment. Dit heeft meer met het tapgezeik van onze overheid (en de EU) te maken dan iets anders.

Bij de overheid weten ze ook wel dat ze er geen terroristen mee kunnen/gaan pakken. Derhalve kan het alleen maar bedoeld zijn voor andere zaken IMHO... Het kost net iets te veel om de bevolking het gevoel (ja gevoel, het is nep nl.) van veiligheid te geven. Alhoewel ze om die reden wel meer miljarden over de balk gooien...
Tja, daarom heb ik ook nu een www.bezwaarplicht.nl T-shirt aan ;)
Dat iets/iemand in me router kan zal me in principe een rotzorg zijn, alleen mijn netwerk is een ander verhaal. Gebruik wel de WAP van de router, dus dat is problematisch... maar daar kan ik nog wel wat op verzinnen denk ik. Dan maar geen LAN access vanaf de WAN ofzo. Of eerst IPSec tunnel opzetten.
Wat betreft de (internet)tap: dat gebeurt altijd aan de ISP kant, daar helpt de ExperiaBox niet aan mee. KPN kan via TSM in je NAT tabel kijken, maar verkeer wat tussen PC's onderling is lijkt me dat ze daar niet echt zicht op kunnen hebben. Lijkt me ook dat KPN daar intern wel wat regels voor heeft dat medewerkers met toegang dat niet zomaar mogen/kunnen doen.
(Overigens is die NAT tabel ook weer niet zo interessant, want ze kunnen toch al op ISP niveau tappen... :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 17:36
Hier ook eindelijk Telefoniebeheer via Mijn KPN als oud-ISDN-er.

Ik kan alleen geen doorschakeling instellen naar mijn 0844 nummer.
Als ik het probeer dan krijg ik een [Verkeerd formaat] fout melding.

Lukt het jullie wel?

Edit: Nog niet mogelijk via mijn KPN, 2e lijns kan het wel instellen. ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door Dukejohn op 20-05-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Even een vraag aan de lezers,

Is er iemand op het forum aangwezig die meer weet over de processen (multimedia account) waar IPB (KPN) mee werkt?

Het blijkt dat de order steeds blijft hangen.
Vandaag was al door de planner een schopje gegeven maar ging weer mis bij de multimedia account (SIP)
Daarna was het proces weer opnieuw opgestart en ging wederom mis.

(blijkbaar word niet gelijk gekeken of het proces nu wel goed doorloopt)

Ze kunnen geen antwoord geven hoe het komt en wanneer het opgelost kan worden.

Volgens KPN zit de planner die het proces opnieuw kan starten maar tot 17:00

Weer te horen gekregen dat ik 3 dagen moet afwachten..
Anders maar weer opnieuw moet bellen.

Dit kan echt niet langer zo..
Zit gewoon nog steeds (vanaf 10 mei) in de proces molen voordat eigenlijk de Experia box geleverd moet worden.
De boel had al lang moeten werken maar door zelf naar de afdeling te bellen komt men er pas achter dat het proces blijft hangen en opnieuw een verzoek naar de planner gestuurd moet worden om opnieuw een schopje te geven, wat dus weinig effect geeft.

Het verbaasd me dat er gewoon niet gecontroleerd word of het proces gewoon zo doorloopt dat hij niet vanaf 10 mei op 1 proces blijft hangen.

IPB werkt dus nog steeds niet.

Gr,

Mabili

[ Voor 4% gewijzigd door Mabili op 18-05-2006 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Ach, ik probeer al van 11 april Instap Surfen en Bellen te krijgen voor mijn vader en dat gaat ook niet
goed.

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht al sinds 27 februari op dat stomme modem! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:00:
Ik wacht al sinds 27 februari op dat stomme modem! :(
Dan zou ik maar eens gaan bellen...
Ik heb ze aan het begin van het jaar wel de huid vol gescholden omdat ze internetplusbellen voor iedereen bereikbaar hadden gemaakt... ja voor iedereen behalve isdn.
En die erfenis gaat nog steeds door,adsl was er eerst voor analoog en pas maanden later voor isdn,en ook nu moeten de isdn mensen weer het langst wachten voor een werkende mijn kpn en nu weer een fikse maand langer voor die webinterface.
Terwijl je met isdn wel veel meer betaalde voor alles.
En dat,je hebt een lijn over voor te bellen terwijl je internet,dat was met de komst van adsl ook snel achterhaald.
Isdn nemen,8 jaar geleden of zo,was mijn allergrootste vergissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
Heb die petitie al jaren geleden getekend :D
Wat betreft de (internet)tap: dat gebeurt altijd aan de ISP kant, daar helpt de ExperiaBox niet aan mee.
Dat weet ik, maar ze kunnen ook o.a. de WEP/WPA key uitlezen e.d. (althans ze kunnen em ook per brief opsturen...) en een tunneltje opzetten met zo'n ding zal ook wel mogelijk zijn.

Daarnaast is al verschillende keren gebleken dat er grote verschillen zijn tussen wat mag en wat mensen daadwerkelijk doen :D. D'r hoeft d'r maar 1 te vinden dat ie onterecht behandeld is, onterecht ontslagen is, etc. en het kon nog eens leuk worden...

Overigens, zit bij Planet Internet, heb daar ook IPB aangevraagd, weet niet meer precies wanneer. Meen een week of 2 a 3 geleden. Kreeg eerst een brief waarin ik moest tekenen voor het telefoonnummer (? Planet = KPN = Planet ?) en alles draait nu al sinds zondag (spullen vrijdag gehad, had toen geen tijd). Zag dat er wat mensen nogal een tijdje zitten te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 22:48
Ik kan in 't modem komen via telnet op poort 8081, alleen ik weet de login niet he, iemand die daar een manier voor weet om daarachter te kome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
Hmm, gister deed Mijn KPN het nog voor IPB, maar nu kom ik er niet meer op..
Maar alles werkt nu perfect, nergens last van gehad eigenlijk. Dus ben tot nu toe een zeer tevreden klant!

update: hmm nu doet ie het wel weer, vreemd

[ Voor 12% gewijzigd door Meauses op 18-05-2006 19:20 ]

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Zijn er al mensen die repeaters hebben op hun Wlan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forum leden

Hoe is het met jullie problemen met IPB binnen MIJN KPN met de PSTN versie?
Ik zelf kan er vanaf dat ik IPB heb (2 weken) nog steeds geen gebruik van maken.
KPN blijft maar zeggen een storing maar dit lijkt me meer een structureel probleem te zijn.
Ook als je een klacht meld blijft men vol houden dat het een tijdelijke storing is.
Graag jullie reacties hierop.

Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zijn er nog mensen die willen hobbyen? Zie hier of hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Trouwens... even iets raars... mijn wifi lampje knippert als een gek,maar er is niemand die op dit moment gebruik maakt van wifi.

Ik kan niet in de box komen (isdn) maar het lijkt wel alsof iemand probeert iets te doen op de wifi ?
Moet ik me zorgen maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da-WiZZy0n schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:49:
Ik kan in 't modem komen via telnet op poort 8081, alleen ik weet de login niet he, iemand die daar een manier voor weet om daarachter te kome?
daar zul je niet achter komen. dat zit dicht, het schijnt gebruikt te worden door KPN om de updates in de experia te werpen, dus ik denk alleen als je een kpn'er heel goed kent je er achter kan komen en dat ze het zelfs dan niet geven.......maar deze info stond al in dit topic bdw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Eindelijk is het probleem opgelost :)

Dank aan KPN.

VOIP etc werkt nu wel en alles loopt soepel.
Alleen kan ik nog niets doen met Mijn KPN.
Wel geactiveerd maar ik zie nog geen optie internetplusbellen staan.. dus kan ik ook de wizzard niet afronden.
2x geprobeerd met een andere gebruikersnaam te activeren.. het activeren lukt wel maar daar blijft het bij..

Gr,

Mabili

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Mabili schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:57:
Eindelijk is het probleem opgelost :)

Dank aan KPN.

VOIP etc werkt nu wel en alles loopt soepel.
Alleen kan ik nog niets doen met Mijn KPN.
Wel geactiveerd maar ik zie nog geen optie internetplusbellen staan.. dus kan ik ook de wizzard niet afronden.
2x geprobeerd met een andere gebruikersnaam te activeren.. het activeren lukt wel maar daar blijft het bij..

Gr,

Mabili
Dit kan maximaal 14 dagen duren,ik heb de ervaring dat je die 14 dagen reset door het tussendoor her activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Laatst online: 10-09 15:18
Ik ga er vanuit dat je al 1369 hebt gebeld mabili?

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
TafkaP schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:49:
Ik ga er vanuit dat je al 1369 hebt gebeld mabili?
Vanochtend gedaan..

Maar klopt het als je het nummer weer belt dat je dan weer te horen krijgt binnen enkele minuten is internetplusbellen actief en kunt u bellen en gebeld worden via internetplusbellen?

Gr,

Mabili

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:54
Ja, daarom moet je dat ook niet opnieuw bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 14:21
Nick39 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:28:
Trouwens... even iets raars... mijn wifi lampje knippert als een gek,maar er is niemand die op dit moment gebruik maakt van wifi.

Ik kan niet in de box komen (isdn) maar het lijkt wel alsof iemand probeert iets te doen op de wifi ?
Moet ik me zorgen maken ?
Ik zou zeggen van niet. Als je pc;s niet aanstaan en je netwerk is verder goed beveiligd is er niks aan de hand.

offtopic: Je hoeft niet in bijna elke post te vermelden dat je isdn hebt en dat je niet op je webinterface kan komen. Denk dat we dat nu wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vandaag het modem gekregen en aangesloten maar hij doet het niet. Hij wil geen verbinding maken, het @ teken blijft dood.
Nu ben ik even via de webinterface gaan kijken, en ik zie dat er bij inlognaam en wachtwoord helemaal niets staat.

Zou iemand eens kunnen kijken of er bij jullie wel wat staat?
Vind het zo raaar dat de vci en vpi waarden zijn ingevuld alleen inlognaam en ww zijn leeg....

Wie weet raad!

Vriendelijke groet,
Rogier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Hoe zit het met de adsl lamp? brand deze wel? Zo ja dan zou je de experiabox is een reset kunnen geven en daarna zo laten staan. Soms kan het wel even duren voordat alles gaat branden, zeker in de avonduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
M'n computer zit gedraad aan de Experia. Via MIJN KPN en de webinterface heb ik wireless uitgezet.
Toch krijg ik via de webinterface de volgende security waarschuwing:

Your device and your network might be at risk:
Identification of your wireless network visible or not changed
Access to your wireless network not restricted to allowed clients
It is recommended to run the Security Setup Wizard or change the Advanced Settings to fully secure your device.

Is dit een standaard waarschuwing. Zou die toch niet moeten geven als heel wireless uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repec schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:49:
Hoe zit het met de adsl lamp? brand deze wel? Zo ja dan zou je de experiabox is een reset kunnen geven en daarna zo laten staan. Soms kan het wel even duren voordat alles gaat branden, zeker in de avonduren.
Nee die brand ook niet. Heb jij daar wel wat staan bij WAN en dan vci kopje. Daar staat dan onderaan inlognaam en 2x voor WW is bij mij leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
DeadMetal schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:16:
Ja, daarom moet je dat ook niet opnieuw bellen.
Daar ben ik achter gekomen ;)

In de ochtend 1369 gedraaid en daarna naar Mijn KPN gegaan..
Maar omdat het vreemd is dat ik me wel heb kunnen activeren in Mijn KPN maar voor de rest geen wizzard of wat dan ook heb gezien heb ik nu nog geen internetplusbellen optie's in Min KPN staan..

Gr,

Mabili

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 17:54:
IK ben zelf van een ISDN basisstation overgestapt naar IPB en een neiuwe dect analoog station. Bij het station zat ook een handset. Netto resultaat: bellen en gebeld worden gaat prima. De lijst gemiste gesprekken is niet zichtbaar op de oude handsets (comfort 3000). Ook het ingebouwde antwoordapparaat van het nieuwe basisstation is niet benaderbaar vanuit de oude handsets. Naken van de handsets zijn op de oude handsets niet zichtbaar (handig voor interne gesprekken). Wel laat zich het telefoonboek overzetten naar de oude handsets. Alles waa/is Siemens Gigaset.
Exact hetzelfde probleem hier. Ik heb ook een oude Gigaset 3000 Comfort handset in combinatie met een nieuw Gigaset C250 basis station en op de oude handset bijna geen functionaliteit meer.
Motto: of alles nieuw aanschaffen of een analoog naar ISDN convertor aanschaffen. Dan kun je ookm weer met twee lijnen uitbellen. (Zie een aantal berichten terug). De prijs van die convertors is vrijwel gelijk aan die van een nieuw basisstation. Helaas kwam ik te laat achter het bestaan van zo'n convertor.
Mijn oude ISDN DECT basisset ligt nog in de kast. Waar kan ik meer informatie vinden over die analoog naar ISDN convertor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RG2005 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:15:
[...]

Exact hetzelfde probleem hier. Ik heb ook een oude Gigaset 3000 Comfort handset in combinatie met een nieuw Gigaset C250 basis station en op de oude handset bijna geen functionaliteit meer.

[...]

Mijn oude ISDN DECT basisset ligt nog in de kast. Waar kan ik meer informatie vinden over die analoog naar ISDN convertor?
Dat stond in IPB deel 5 nog.

Motto jij schreef dat je dan met twee lijnen kan bellen. Jouw duits is beter dan de mijne lijkt mij. Stel het volgende. Ik sluit die converter aan op lijn2 van de experia box. Ik schakel al mijn gewone nummers door op lijn2. Kan je dan de oude ISDN centrale op de converter zetten en de ISDN centrale weer progameren per poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:53:
[...]

Nee die brand ook niet. Heb jij daar wel wat staan bij WAN en dan vci kopje. Daar staat dan onderaan inlognaam en 2x voor WW is bij mij leeg.
Ja die zijn bij mij ingevuld. Maar zo te horen heb je helemaal geen line-sync. Als ik jou was zou ik contact zoeken met de HD om even te kijken in hoeverre je lijn is opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels geporteerd. Mijn vraag is: ik wil nu mijn NT1 en Quattrovox er tssen uit halen. Moet ik de splitter laten zitten of moet ik de splitter er ook tussen uit halen?
Als ik de splitter laat zitten heb ik twee lijnen (1 naar de Lijn van mijn EB en 1 naar de Modem/Adsl van mijn EB). Als ik de splitter er ook tussen uit haal heb ik maar 1 lijn. Waar gaat die dan in (in mijn EB) in de Lijn of in de Modem/Adsl?

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 08:33:
Ik ben inmiddels geporteerd. Mijn vraag is: ik wil nu mijn NT1 en Quattrovox er tssen uit halen. Moet ik de splitter laten zitten of moet ik de splitter er ook tussen uit halen?
Als ik de splitter laat zitten heb ik twee lijnen (1 naar de Lijn van mijn EB en 1 naar de Modem/Adsl van mijn EB). Als ik de splitter er ook tussen uit haal heb ik maar 1 lijn. Waar gaat die dan in (in mijn EB) in de Lijn of in de Modem/Adsl?

Wie weet raad?
Splitter er tussenuit en de kabel in ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Bedankt. Ik heb zo'n beetje heel deel 6 zitten doorspitten en ik kon het niet vinden. Het is dus de Auerswald Analog/ISDN converter. De link is naar de Engelse webpaginapagina van het apparaat.

Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/8442/fa2iconv9ns.jpg

Telec is de Nederlandse importeur van de Auerswald producten. De Analog/ISDN converter is hier bij Telec te vinden. Jammer genoeg nogal prijzig: €186,50

[ Voor 24% gewijzigd door ArChie op 20-05-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RG2005 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:15:
[...]

[...]

Zoek even terug in de historie van dit forum, ik heb de gegevens niet meer bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij wat meer vertellen over de newsservers. Hoeveel kanalen en wat is de snelheid en is er een download limiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:34:
Kan iemand mij wat meer vertellen over de newsservers. Hoeveel kanalen en wat is de snelheid en is er een download limiet?
3 threads, geen download limiet. adres is nova.planet.nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:41:
[...]

Is de snelheid ook een beetje redelijk en kan je er meerdere e-mail adressen aanhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:41:
[...]

En het kan zijn dat de snelheid momenteel gecapped is op zo'n 150kb (weet zo ff niet meer of dit per thread is of voor 3 threads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Repec schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:26:
[...]

offtopic: Je hoeft niet in bijna elke post te vermelden dat je isdn hebt en dat je niet op je webinterface kan komen. Denk dat we dat nu wel weten.
Ik doe dat om te voorkomen dat mensen me steeds vertellen dat ik via de webinterface iets aan/uit moet zetten wat ik dus niet kan,het was niet de bedoeling te hinderen maar meer omdat als je niet volledig genoeg bent je daar ook vaak weer aanmerkingen over krijgt.
Excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb het topic zo goed als mogelijk gelezen, maar er staat nogal wat in. Het kan dus zijn dat ik iets vraag dat al is gevraagd.

Momenteel heb ik een ISDN2-lijn van KPN en ADSL via Planet. Die ISDN-lijn wil ik eruit hebben, liefst met behoud van het hoofdnummer. Als ik IPB neem, regelt KPN/Planet dan alles voor me?

Nog een vraagje: als ik 10 euro per maand betaal voor onbeperkt bellen, wordt er dan wel een starttik berekend?

Ik heb overwogen om TweakDSL te nemen, maar dat wordt ook nog een hele toestand. Daarom ben ik eerst naar KPN aan het kijken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd of er al iemand is die een VOIP telefoon gebruikt met Internetplusbellen. Ben zeer benieuwd hoe je dat aansluit / instelt. Zo zag ik een leuke Gigaset C450IP waarmee je via de analoge lijn en via VOIP kan bellen, naar keuze.

In de tekst staat: Bellen via VoIP gaat volgens de SIP standaard. Via het menu op de handset kunt u uw provider kiezen, de instellingen worden automatisch via internet opgehaald bij de SIP provider.

Dat lijkt te mooi om waar te zijn, heeft iemand hier al ervaring mee? Zou dit een oplossing kunnen zijn om meer dan 1 telefoongesprek te voeren? 1x analoog en 1x VOIP tegelijk?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
pven schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:55:
Nog een vraagje: als ik 10 euro per maand betaal voor onbeperkt bellen, wordt er dan wel een starttik berekend?
Die neem ik alvast: nee :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:55:
Ik heb het topic zo goed als mogelijk gelezen, maar er staat nogal wat in. Het kan dus zijn dat ik iets vraag dat al is gevraagd.
Vooral de startpost bevat veel nuttige info... de rest is inderdaad veel informatie.
Momenteel heb ik een ISDN2-lijn van KPN en ADSL via Planet. Die ISDN-lijn wil ik eruit hebben, liefst met behoud van het hoofdnummer. Als ik IPB neem, regelt KPN/Planet dan alles voor me?
kort gezegd: ja. Als je IPB neemt via ISDN wordt je ISDN lijn uitgeporteerd... Je houdt dan overigens wel je ADSL over ISDN. (aan het adsl signaal wordt dus niets veranderd)
Je hoofdnummer wordt bij IPB standaard op poort 1 van de ExperiaBox geconfigureerd.
Geen starttik binnen het gratis bellen deel. Wel starttik overigens als je buiten het pakket belt
(dus naar mobiel, 0900 of buitenland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet raad? Ik heb telefoonummer X op Tel 1 gezet en telefoonnummer Y op Tel 2.
Als ik op mijn hoofdnummer (telefoonnummer X) gebeld word gaat zowel de telefoon X op Tel1 als ook de telefoon Y op Tel2. Ik wil eigenlijk dat alleen telefoon X overgaat op Tel1 als ik gebeld word en NIET ook de telefoon op Tel2. Hoe kan ik dat instellen/veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:05
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:54:
Wie weet raad? Ik heb telefoonummer X op Tel 1 gezet en telefoonnummer Y op Tel 2.
Als ik op mijn hoofdnummer (telefoonnummer X) gebeld word gaat zowel de telefoon X op Tel1 als ook de telefoon Y op Tel2. Ik wil eigenlijk dat alleen telefoon X overgaat op Tel1 als ik gebeld word en NIET ook de telefoon op Tel2. Hoe kan ik dat instellen/veranderen?
Al geporteerd? Als je nog niet geporteerd bent, is de life line(lijn ingang op de eb), doorgelinkt naar beide poorten. Na de portering is dit niet zo. Daarom is het ook zo moeilijk om als je ISDN hebt een 2e nummer toe te voegen aan poort2 tijdens portering(na portering ook trouwens, maar dat is weer een heel ander verhaal).

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilentTears schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:03:
[...]

Al geporteerd? Als je nog niet geporteerd bent, is de life line(lijn ingang op de eb), doorgelinkt naar beide poorten. Na de portering is dit niet zo. Daarom is het ook zo moeilijk om als je ISDN hebt een 2e nummer toe te voegen aan poort2 tijdens portering(na portering ook trouwens, maar dat is weer een heel ander verhaal).
Okay SilentTears,

Bedankt. Afwachten dus nog maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:04:
[...]

Vooral de startpost bevat veel nuttige info... de rest is inderdaad veel informatie.
Ik had het stukje over ISDN in de SP gemist, de rest had ik nog niet gevonden. :Y)
[...]

Geen starttik binnen het gratis bellen deel. Wel starttik overigens als je buiten het pakket belt
(dus naar mobiel, 0900 of buitenland)
Zeer interessant! (Overigens kan ik het antwoord op deze vraag niet uit de startpost, misschien handig om toe te voegen?)

Momenteel heb ik een ISDN-DECT-centrale die dus de deur uit moet als ik IPB neem, die werkt dan immers niet meer. Dan neem ik een analoge basis-set met wat losse handsets (tenzij mijn huidige handdsets compatible zijn, maar dat moet ik eerst uitzoeken). Kan ik op een Experia Box een basis-DECT-centrale aansluiten? (Ik heb wel eens gelezen dat soortgelijke kastjes dat niet trokken, omdat de DECT-centrale blijkbaar te veel stroom vroeg. Dit heb ik overigens nooit zelf gezien, alleen van 'horen zeggen'.)

Is het trouwens mogelijk om het draadloos gebeuren van de Experia Box uit te zetten? (Aan één kabeltje die naar mijn switch kan gaan, heb ik voldoende. Op het wireless gebeuren zit ik niet te wachten.)

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 20-05-2006 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Hier draaid ook alles goed alleen soms even een uitval met de wireless Gigaset USB

Maar ipv de KPN software maar de raad op het forum overgenomen en alleen nu eens de driver van de Siemens Wireless usb gebruikt.
Daarna via XP zelf de verbinding ingesteld.

Is dit de beste manier?

Telefoneren gaat nu zonder problemen en internet blijft netjes stabiel rond de 640kb bij een 6mb verbinding.. (ook als ik aan het telefoneren ben)

Alleen jammer dat ik nog niets met Mijn KPN kan doen..
Gisteren 1369 gedraaid en daarna de activatie code ingevoerd bij Mijn KPN.
Alleen bij het opnieuw inloggen in Mijn KPN geen internetplusbellen opties tegen gekomen..
Wie weet raad of advies?

Gr,

Mabili

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Geduld hebben en afwachten. Er zijn verschillende storingen en tevens een probleem met het verwerken van de calls. Afwachten dus.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 09:03:
[...]

Splitter er tussenuit en de kabel in ADSL.
Toch nog een vraagje: waarom dienen klanten met een analoge lijn wel een splitter er tussen te zetten vanaf ISDR naar splitter en twee lijnen uit waarvan 1 naar LIJN en de nadre naar ADSL?
Ik zou zeggen dat ISDN klanten wel hun NT1 en Quottrovox kunnen verwijderen, maar waarom ook de splitter? Ik heb het liefst natuurlijk zo weinig mogelijk rommel ertussen en als de splitter ertussen uit kan dan graag. De vraag is dus waarom klanten die al wel een analoge lijn hebben als zeIPB aanvragen bij installatie niet direct hun ISDR uitgang op de ADSL zetten?

Wie helpt mij?

Een andere vraag:
Kan ik mijn laptop zowel installeren voor draadloos als voor gedraaad aansluiten. Bij mijn installatie CD van KPN moest ik een keuze maken, maar ik wil het liefst met mijn laptop flexibel zijn en zelf afhankelijk waar ik mij bevind en wat ik op internet moet doen besluiten gedraag te werken of ongedraad. Kan ik beide dus doen of heb ik alleen een keuze tussen beide?
Raad????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 08:59:
[...]

Toch nog een vraagje: waarom dienen klanten met een analoge lijn wel een splitter er tussen te zetten vanaf ISDR naar splitter en twee lijnen uit waarvan 1 naar LIJN en de nadre naar ADSL?
Ik zou zeggen dat ISDN klanten wel hun NT1 en Quottrovox kunnen verwijderen, maar waarom ook de splitter? Ik heb het liefst natuurlijk zo weinig mogelijk rommel ertussen en als de splitter ertussen uit kan dan graag. De vraag is dus waarom klanten die al wel een analoge lijn hebben als zeIPB aanvragen bij installatie niet direct hun ISDR uitgang op de ADSL zetten?

Wie helpt mij?
Simpel. Je oude telefonie is een analoog signaal, en ADSL digitaal. Dit moet zo vroeg mogelijk gesplitst worden. Echter, Internetplusbellen is voIP bellen, (Voice Over IP) en dus ook digitaal. Kl die dus de oude analoge telefonie hebben moeten een tijdje de splitter er tussenzetten. Ook voor ISDN kl geldt dat het ISDN signaal van het digitale signale moet worden. Sterker nog, als je bij ISDN die apparatuur vroegtijdig zou verwijderen, zou je Experia Box opblazen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Ik zie dat op de experia port 21 (FTP) als enige niet verborgen is:
http://scan.sygate.com/prestealthscan.html

Wordt die door KPN gebruikt voor updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 08:59:
[...]

Wie helpt mij?

-> Ook ISDN klanten kunnen NA portering de splitter verwijderen en het ISRA rechtstreeks op ADSL aansluiten. Alle klanten die vanaf een "ouderwetse" aansluiting komen MOETEN een splitter gebruiken om het ADSL en telefonie gescheiden te houden. Porteren houd niets anders in als het opheffen van de oude telefoonlijn en het koppelen van het nummer aan de ExperiaBox SIP kant. Na porteren is er GEEN telefoonlijn meer en alleen het ADSL signaal staat er dan nog, ergo de splitter is overbodig en kan er tussen uit.

Een andere vraag:
Kan ik mijn laptop zowel installeren voor draadloos als voor gedraaad aansluiten. Bij mijn installatie CD van KPN moest ik een keuze maken, maar ik wil het liefst met mijn laptop flexibel zijn en zelf afhankelijk waar ik mij bevind en wat ik op internet moet doen besluiten gedraag te werken of ongedraad. Kan ik beide dus doen of heb ik alleen een keuze tussen beide?
Raad????

-> Je kunt beide doen, bedraad gaat boven draadloos. Netwerkkaart instellen op alles automatisch, zodra je de kabel aansluit vraagt en krijgt hij een IP adres van de ExperiaBox en kun je surfen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cowbell schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:03:
Ik zie dat op de experia port 21 (FTP) als enige niet verborgen is:
http://scan.sygate.com/prestealthscan.html

Wordt die door KPN gebruikt voor updates?
Ik heb ook even laten scannen. Bij mij wordt voor alle poorten BLOCKED aangegeven met al toevoeging: This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.
(zal er wel niets mee te maken hebben, maar ik heb een ISDN-uitvoering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:13:
[...]

Ik heb ook even laten scannen. Bij mij wordt voor alle poorten BLOCKED aangegeven met al toevoeging: This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.
Vreemd...
Ik heb de PSTN versie. Zijn er ook mensen met de PSTN versie waarbij port 21 wel blocked is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 20:35
Poort 21 zal echt niet openstaan zodat KPN updates kan doen, want dan zou je zelf geen FTP server thuis kunnen draaien op de standaard poort. Bij mij staat deze poort ook niet open, de enige poorten die bij mij openstaan zijn 80 en 25, voor mijn web en mail server.
cowbell schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:53:
Borizz, heb je de PSTN versie?
Poort 21 staat bij mij niet echt open maar is niet blocked (onzichtbaar) zoals de andere poorten.
Ik heb de experia firewall gewoon aanstaan.
Ben nog niet geporteerd maar lijkt me dat dat er niets mee te maken heeft.
edit: Ik heb de ISDN versie. Dat de poort niet blocked staat wil niet zeggen dat hij door KPN gebruikt wordt, als hij niet op blocked staat maar ook niet op open dan kan KPN er ook niets mee doen.

[ Voor 52% gewijzigd door Borizz op 21-05-2006 20:03 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Borizz, heb je de PSTN versie?
Poort 21 staat bij mij niet echt open maar is niet blocked (onzichtbaar) zoals de andere poorten.
Ik heb de experia firewall gewoon aanstaan.
Ben nog niet geporteerd maar lijkt me dat dat er niets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat poort 21 als closed ? Nooit gehad, altijd Blocked. Pstn versie sinds okt. 2005. :? We gaan eens zoeken naar de oorzaak.

Edit: Grc.com geeft TruStealth bij een volledige scan, maar bij een probe op poort 21 Closed.
Zie dat de online time van de box op 16 uur staat. ? Box is niet gereset, of probleem gehad, zover ik kon merken. (reset is bij de laatste firmware upgrade geweest)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
ik heb al sinds dat ik internetplusbellen heb (1,5 maand ong.) dat na een kwatier bellen de lijn dood valt. Ik hoor dan helemaal niets meer en moet ik opnieuw bellen met diegene die ik aan de telefoon heb. Iemand hier een oplossing voor of iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:59:
...
Edit: Grc.com geeft TruStealth bij een volledige scan, maar bij een probe op poort 21 Closed.
Hier hetzelfde (zegt wel iets over de "alle services ports" scan van van grc.com :| )
PC Flank geeft poort 21 ook als zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
pven schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:30:
[...]
Momenteel heb ik een ISDN-DECT-centrale die dus de deur uit moet als ik IPB neem, die werkt dan immers niet meer. Dan neem ik een analoge basis-set met wat losse handsets (tenzij mijn huidige handdsets compatible zijn, maar dat moet ik eerst uitzoeken). Kan ik op een Experia Box een basis-DECT-centrale aansluiten? (Ik heb wel eens gelezen dat soortgelijke kastjes dat niet trokken, omdat de DECT-centrale blijkbaar te veel stroom vroeg. Dit heb ik overigens nooit zelf gezien, alleen van 'horen zeggen'.)

Is het trouwens mogelijk om het draadloos gebeuren van de Experia Box uit te zetten? (Aan één kabeltje die naar mijn switch kan gaan, heb ik voldoende. Op het wireless gebeuren zit ik niet te wachten.)
Ik kom ook van ISDN en had een SX255 centrale met 3 stuks S1 handets. Heb nu een Chicago 550 aan de Experia hangen waarop mijn 'oude' handsets zijn aangemeld. Alles werkt perfect op een wat onregelmatige beltoon na. De Chicago 550 is een DECT basisstation en geen centrale. Maar de ingebouwde voicemail en zaken als doorverbinden/intern bellen gaan allemaal goed.
En draadloos heb ik ook uit staan. Heb een DrayTek 2900G router aan poort 1 van de Experia hangen. Deze router heeft een vaste IP, welke in de Experia (MijnKPN) ingesteld staat als 'server' in de firewall instellingen. Volgens mij kun je prima een switch op de Experia aansluiten. En dan HOEF je natuurlijk niets te wijzigen in de firewall van de Experia. Gewoon op standaard laten.

[ Voor 11% gewijzigd door Hakkie op 21-05-2006 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cowbell schreef op zondag 21 mei 2006 @ 21:57:
[...]

Hier hetzelfde (zegt wel iets over de "alle services ports" scan van van grc.com :| )
PC Flank geeft poort 21 ook als zichtbaar
Kun je wel stellen.. :?

Vraag aan andere gebruikers ISDN en PSTN.

Zijn er nog meer gebruikers waar poort 21 closed is terwijl deze blocked (stealth) zou moeten zijn, met ISDN of PSTN.
En is de online time die aangegeven wordt in de homepage van de box onjuist ? (PSTN versie)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Geeft de experia soms een bepaalde licentie af voor een draadloos netwerk die "verloopt" na een bepaalde tijd ?
Zodat een laptop zich als het ware weer opnieuw moet registreren ?
Als ik een dag of 2 geen verbinding heb gehad met mijn laptop,dan is deze het hele netwerk kwijt en de draadloze verbindings instellingen ook. de codering staat dan weer op wap... (?).
Ik moet dan weer key en dergelijke intikken.
Zou dit graag voorkomen..het is steeds een heel werk.
ook gebeurt het dagelijks dat als ik op de experia page kom in mijn kpn dat het draadloos netwerk op uit staat en er daar geen key zichtbaar is.
Dit terwijl het lampje gewoon wel brandt op de experia.

@Kapitein,bij pcflank is poort 21 stealth (allemaal trouwens) ISDN

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 21-05-2006 22:53 . Reden: Aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:32:
[...]

Zijn er nog meer gebruikers waar poort 21 closed is terwijl deze blocked (stealth) zou moeten zijn, met ISDN of PSTN. .
Closed bij pstn op poort 21. Heb wel Upnp aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even twee problemen in een (als het al gepost is, sorry, maar 6 topics doorlezen is een beetje too much zo laat):

1.
Als ik http:\\192.168.2.1 open met Firefox loopt deze vast na / tijdens inloggen. Meer mensen dit probleem ? Met IE gaat het wel goed.

2.
Ik weet dat er problemen waren met IPB en Bittorrent, maar dacht dat dit nu opgelost was. Ik heb analoog IPB.

Sinds een dag of drie ben ik weer 's aan de slag gegaan, en nu valt mijn telefoon steeds weg.
Dan weer wel bereikbaar, dan weer niet.
Meestal alleen poort 1 (het hoofdnummer). Poort 2 blijft dan wel gewoon actief.
Vandaag met de HD gebeld, en via 2e lijn teruggebeld met de mededeling dat het opgelost was. Meneer kon mij echter niet vertellen wat de oorzaak was.
Kan dit door uTorrent komen ?

Connecties in XP staan nog origineel, in uTorrent op max 50 (was eerst 130).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Wat een dag vandaag..
Was de bedoeling om even weg te gaan maar het werd een pc probleem dag..

Dit begon eigenlijk gisteren al.
Wireless werkte redelijk maar steeds vaker uitval.
Lampje van de wireless gevalletje knipperde niet meer waardoor er geen internet meer was, dit was alleen op te lossen door de usb kabel van de pc los te koppelen en daarna weer erin. internet was weer actief.. alleen gebeurde dit steeds vaker..

Vandaag maar een poging gedaan om weer gedraad te werken.. alleen toen ging het echt mis.
Geen internet verbinding meer maar ook echt niet meer aan de praat te krijgen..
Mac adres had alleen maar 0000 dus moederbord probleem aangezien de ethernet poort daar zit.
Uiteindelijk het batterij maar eens uit de moederbord gehaald en later weer erin.

En jawel het mac adres was weer zichtbaar..
Het lijkt erop dat het moederbord niet meer helemaal lekker is aangezien de USB poorten ook net te weinig stroom kunnen krijgen waardoor je Wireless internet uitval kan krijgen.
(trage internet, maar wel volle 54mb, pwr led blijft branden maar wlan knipperd niet meer)

Wireless adapters vergen veel stroom van de USB en als je ook nog eens andere dingen heb aangesloten zoals een USB muis etc kan dit gebeuren..
Vooral dus als je moederbord een beetje op zijn eind zit of wat minder van kwaliteit is..
Wat je eventueel kunt doen is kijken op een ander USB poort etc..

Dit is mijn ervaring die ik vandaag heb meegemaakt maar het uitzoeken over wireless uitval bij Zyxel gelezen..

Gr,

Mabili

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Nick39 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:38:
Geeft de experia soms een bepaalde licentie af voor een draadloos netwerk die "verloopt" na een bepaalde tijd ?
Zodat een laptop zich als het ware weer opnieuw moet registreren ?
Als ik een dag of 2 geen verbinding heb gehad met mijn laptop,dan is deze het hele netwerk kwijt en de draadloze verbindings instellingen ook. de codering staat dan weer op wap... (?).
Ik moet dan weer key en dergelijke intikken.
Zou dit graag voorkomen..het is steeds een heel werk.
De DHCP (in de webinterface) staat standaard op 2 dagen ingesteld.
Zie deze afbeelding
Dit kan op "never expires' gezet worden (zodra je toegang krijgt tot de webinterface ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 09:51
Sinds de laatste firmware upgrade vanuit de KPN (zondag-maandag) kan ik niet meer DHCP via de webinterface instellen. Het lijkt wel alsof ze deze optie eruit gehaald hebben :((
Voor deze upgrade had ik wifi uitgezet en tot mijn verbazing staat wifi standaard weer aan :((

De laatste tijd veel last van verbroken internetverbindingen....
Hopelijk is het binnenkort afgelopen met die upgrades en verbroken verbindingen :((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
cowbell schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:24:
[...]

De DHCP (in de webinterface) staat standaard op 2 dagen ingesteld.
Zie deze afbeelding
Dit kan op "never expires' gezet worden (zodra je toegang krijgt tot de webinterface ;)).
MAW ik moet eens in de 2 dagen inloggen met de laptop ?
Is er een commando dat ik kan uitvoeren waardoor de laptop toch verbinding maakt,een soort van ip renew of zo ?
Eigenlijk zou dit zo niet moeten hoeven,als je je na 3 dagen weer aanmeld zou de experia toch gewoon een nieuw ip moeten afgeven aan de laptop en zou je toch,of ie nou verloopt of niet,bij aanmelding automatisch weer een nieuw moeten krijgen waarna het werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Nick39 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 10:07:
[...]
Eigenlijk zou dit zo niet moeten hoeven,als je je na 3 dagen weer aanmeld zou de experia toch gewoon een nieuw ip moeten afgeven aan de laptop en zou je toch,of ie nou verloopt of niet,bij aanmelding automatisch weer een nieuw moeten krijgen waarna het werkt ?
Dat lijkt mij eigenlijk ook 8)7
Zelf gebruik ik geen wireless, maar ik dacht ik plaats even een afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:55

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Mabili schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:19:
[knip heel verhaal over usbpoorten [/knip]
tip: een powered usb hub kopen. Nooit meer last van te weinig stroom oid, en je pc vind t ook veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nick39 & fldq, thx.

8)7 :? iemand een idee...

Pcflank - Quicktest = closed
Advanced port scanner = stealthed

Grc - All service ports = truestealth
Probe this port = stealth

Sygate - quick scan = closed, alle andere poorten "blocked"
Securitymetrics = closed
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
_Mystikal_ schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:11:
[...]

tip: een powered usb hub kopen. Nooit meer last van te weinig stroom oid, en je pc vind t ook veel fijner.
Dit lijkt me dus ook,soms wordt die usb uitgang echt gebruikt als was het een powerstation waar je maar stroom vanaf kan blijven trekken.
Powered hub,met een gestabiliseerde voeding is gewoon veel betrouwbaarder..mijn webcam blijft ook gewoon stabiel op de hub met voeding,op de directe poort klapte hij er steeds uit.
Als je nu al ziet wat je bij megagadgets kan kopen,zelfs koffie warmhouders op usb...dat kan allemaal toch niet goed gaan als je de kleine dunne printspoortjes bekijkt in je moederboard waar al die spanning toch overheen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
jorngrisel schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:07:
ik heb al sinds dat ik internetplusbellen heb (1,5 maand ong.) dat na een kwatier bellen de lijn dood valt. Ik hoor dan helemaal niets meer en moet ik opnieuw bellen met diegene die ik aan de telefoon heb. Iemand hier een oplossing voor of iemand met hetzelfde probleem?
Komt voor, effe HD bellen.

[ Voor 9% gewijzigd door TafkaP op 22-05-2006 14:10 ]

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet of je bij Snel surfen en bellen van HetNet ook nog het kale koper bij KPN moet afnemen? Van de HD van HetNet krijg ik verschillenden antwoorden. Ik overweeg namelijk de overstap van IPB KPN naar HetNet omdat deze goedkoper is en upload voor mij niet zo belangrijk is. Ik heb nu IPB lite.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:32:
Wie weet of je bij Snel surfen en bellen van HetNet ook nog het kale koper bij KPN moet afnemen? Van de HD van HetNet krijg ik verschillenden antwoorden. Ik overweeg namelijk de overstap van IPB KPN naar HetNet omdat deze goedkoper is en upload voor mij niet zo belangrijk is. Ik heb nu IPB lite.
Het lijkt me dat je aan het einde van je KPN IPB contract zou moeten kunnen overstappen naar HetNet. Ook de prijzen bij hetnet zijn alles inclusief, net als bij KPN IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:15:

Probe this port = stealth

Securitymetrics = closed
.
probing port 21 via GRC levert meestal "closed" op (heel af en toe "stealthed" 8)7 )

Maar PC Flank, Sygate en Hackerwatch geven poort 21 als closed.

Ben benieuwd naar meer ervaringen.
Vooralsnog lijkt het er dus op dat poort 21 bij ISDN Experia stealthed is en bij PSTN Experia closed.
Firmware van PSTN is recenter.

Iemand een idee waarom dit zou kunnen zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door cowbell op 22-05-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:13:
[...]

Idem Dito met ISDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scan was nog niet klaar, poort 8080 wel open.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Misschien is het handig om ook aan te geven hoe je firewall is ingesteld..
Zo is ook denk ik het beste na te gaan waar de verschillen zitten..

Bij mij is de test zo bij hoog dan is alles stealth ook poort 21

Bij medium staan de meeste poorten op closed.

Gr,

Mabili

[ Voor 38% gewijzigd door Mabili op 22-05-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
@Mabili, ik neem aan dat je ook PSTN hebt aangezien je bij je firewall instellingen kan.

Bij mij staat de firewall op high, heb 'm even op medium gezet en daarna weer terug op high.
Hij blijft poort 21 als closed aangeven.

Bij welke test krijg jij poort 21 als stealth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firewall instelling in de box op hoog, zonder enige ander aanpassingen.
Onder "MIJN KPN" standaard.
Draai niets onder poort 21.
Pc gescand en is clean.
Pstn. versie sinds okt 2005.

En dan kom dit er uit:

Probe this port = stealth nu closed :?
Securitymetrics = closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:49
wat is bij jullie de huidige softwae versie in de box??? ook die 1.372?
ps ik heb geen isdn

bedankt!
nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
cowbell schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:47:
@Mabili, ik neem aan dat je ook PSTN hebt aangezien je bij je firewall instellingen kan.

Bij mij staat de firewall op high, heb 'm even op medium gezet en daarna weer terug op high.
Hij blijft poort 21 als closed aangeven.

Bij welke test krijg jij poort 21 als stealth?
Het begint hier wel een twijfel te worden..

Welke test is nou betrouwbaar en welke niet..??

Maar mocht het zo zijn dat poort 21 zichtbaar is maar gesloten ben in je inderdaad kwetsbaar en steld de siemens firewall eigenlijk weinig voor..
Word dan wel tijd voor siemens om een betrouwbare en waterdichte firewall te maken..
Waarom poort 21 afwijkt van de rest vraag ik me dus af.

(zou kpn deze poort ook gebruiken voor de firmware update?)

Even een antwoord welke firmware in deze modem zit is het volgende..

1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09)

Gr,

Mabili

[ Voor 4% gewijzigd door Mabili op 22-05-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben nu op Planet.nl mijn aanvraag voor IPB aan het invullen. (Ik beschik overigens al over ADSL van Planet.)

Komt er altijd een monteur langs?

In het standaard-installatiepakket zit: 'Het installatiepakket bevat de KPN Experia Box met aansluitmateriaal en USB-adapter. Normaal € 39,- nu € 0,-! Daarnaast betaalt u nu tijdelijk geen aansluitkosten à € 74,95 en voor de monteur betaalt u nu € 49,95 in plaats van € 99,-.'. Die monteur heb ik niet nodig.

Overigens heb ik zojuist mijn bestelling van IPB afgerond. Het zal me benieuwen of het goed gaat! :)

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 22-05-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- 1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09)

Om safe te spelen, is een software FW van derden of de versie van XP een optie.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.