http://specs.tweak.to/6635
Verwijderd
Da's balen, was ook één van de redenen dat ik voor IPB heb gekozen!svijf schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:59:
Net gebeld door een dame van KPN.
IP-TV kan niet aangevraagd worden door mensen die nu IPB hebben.
Alleen double play is mogelijk. Triple play gaat voorlopig niet gebeuren![]()
Komt eraan, maar wanneer is zeer onduidelijk.
De dame die ik sprak had net werkoverleg gehad en daar was dat bekend gemaakt.
Dus voor iedereen met IPB, IP-TV kan je voorlopig vergeten.
Verwijderd
.Om te beginnen de interface van KPN. Een lastig probleem vooral voor isdn gebruikers want de ander(voorheen analoge gebruikers) kunnen er nu (meestal) wel goed gebruik van maken.
Isdn komt echt nog wel goed en mocht je een instelling veranderd willen hebben waar je zelf niet bij kunt dan zal de 2e lijn dat graag voor je doen.(ook gratis te bereiken via 0800-0407)
Maar wie moet ik dan aan de lijn krijgen daarvoor. Ik loop nu ook al weken achter de feiten aan, er wordt van alles beloofd. Ik kom bij planet ook niet verder dan een wit scherm. Dit zou afgelopen maandag al opgelost zijn ......
Als ik bel, wordt er tegen mij gezegd dat zij (=HD) geen poorten mogen openzetten ivm privacy-wetgeving.
Ik ben dus benieuwd hoe het jou dan wel lukt.
Ik heb ISDN Experiabox en kan nu al een paar weken geen server thuis draaien. Noodgedwongen heb ik mailserver elders moeten onderbrengen. IP-adres in DMZ zou voor mij al voldoende zijn. Dan plaats ik mijn oude ADSL modem/router daar wel op en regel vandaar uit wel de diverse poort-forwardings.
Frits
in het begin waren er wel es wat probleempjes met betrekking tot het een of het ander, maar dat werd meestal snel genoeg opgelost.
ik geloof/hoop wel dat de documentatie tegenwoordig beter is dan in het begin, want zeker toen was die redelijk beperkt, maar goed ik heb dan ook nooit om een monteur oid gevraagd ik heb gewoon de lijnen uit mn oude modem gehaald en in de EB gestoken,
zelfs toen werkt dat al gelijk prima, maar de instructies waren niet erg duidelijk, vooral verwarrend eigenlijk.
ook werd er nergens melding gemaakt van de mogelijkheid om via rechtstreeks in de EB de instellingen te wijzigen, alles moest via kpn.com en dat was niet altijd even handig, zeker als je p2p gebruikt, maar goed ook dat is inmiddels goed ingesteld
inmiddels gebruiken allerlei mensen die ik ken ook al IPB en ook die zijn er erg happy mee geloof ik, kortom een aanrader
Verwijderd
Op mijn NT1 brandt nog steeds het lampje dat er een lijn opzit (en ook het lampje dat ik 230V heb aangesloten).
Echter sinds vandaag ben ik geporteerd.
Ik had begrepen dat lampje van de NT1 dan niet meer zou moeten branden.
Weet iemand hoe dat zit ?
Frits de Laar
Verwijderd
Het nummer 0800-0407 is van storingen vaste telefonie.......geen 2e lijn helpdesk internetplusbellenVerwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:08:
[...]
Om te beginnen de interface van KPN. Een lastig probleem vooral voor isdn gebruikers want de ander(voorheen analoge gebruikers) kunnen er nu (meestal) wel goed gebruik van maken.
Isdn komt echt nog wel goed en mocht je een instelling veranderd willen hebben waar je zelf niet bij kunt dan zal de 2e lijn dat graag voor je doen.(ook gratis te bereiken via 0800-0407)
.
Verwijderd
.Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:12:
Dan even andere vraag:
Op mijn NT1 brandt nog steeds het lampje dat er een lijn opzit (en ook het lampje dat ik 230V heb aangesloten).
Frits de Laar
Portering zou na +/- 10 dagen na bellen van 1369 klaar moeten zijn.
Je kan altijd HD bellen om te vragen welke datum dat nu echt is, is die datum verlopen gelijk een melding van maken.
Ben je op de juiste manier aangesloten (kabel tussen vox en EB) dan kan je ook
zelf testen met ** te toetsen op je telefoon. Krijg je een kiestoon dan is je 'oude' verbinding nog actief.
Ik heb gisteren ook IPB aangesloten hier (heb ook ISDN). En liep tegen hetzelfde probleem aan, ik heb namelijk ook een webserver en mailserver thuis draaien. Gisteren was het IPB gedeelte van Mijn KPN helemaal niet beschikbaar, maar tot mijn verbazing kon ik vandaag inloggen en kon ik zowaar een Server(DMZ) adres opgeven en de WIFI instellingen aanpassen!Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:47:
Lanfaer28 schreef ondermeer:
[...]
.
Maar wie moet ik dan aan de lijn krijgen daarvoor. Ik loop nu ook al weken achter de feiten aan, er wordt van alles beloofd. Ik kom bij planet ook niet verder dan een wit scherm. Dit zou afgelopen maandag al opgelost zijn ......
Als ik bel, wordt er tegen mij gezegd dat zij (=HD) geen poorten mogen openzetten ivm privacy-wetgeving.
Ik ben dus benieuwd hoe het jou dan wel lukt.
Ik heb ISDN Experiabox en kan nu al een paar weken geen server thuis draaien. Noodgedwongen heb ik mailserver elders moeten onderbrengen. IP-adres in DMZ zou voor mij al voldoende zijn. Dan plaats ik mijn oude ADSL modem/router daar wel op en regel vandaar uit wel de diverse poort-forwardings.
Frits
Ik heb dit dus gelijk gedaan en alles werkt hier nu perfect. Ik gebruik een router van Linksys achter de Experiabox voor het interne netwerk. Het WAN-adres van de router heb ik ingesteld als Server via Mijn KPN.
If I can't fix it, it ain't broken.
Verwijderd
Opnieuw teruggebeld en nog eens geprobeerd en weer hetzelfde... lijn stil.
Ik heb ooit wel ergens op dit forum gelezen dat via uitzendinggemist.nl ook wel eens gebeurd, maar dan via de Windows Media Player (iets met UDP...). Zou dit ook zo'n geval zijn?
Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Verwijderd
Mischien zijn ze net bezig om je te porteren.....Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:14:
Vanavond tijdens het bellen keek ik op het internet naar het nieuws op TV Noord Holland via RealPlayer. De telefoonlijn viel stil...mijn gesprekspartner kon mij nog wel horen.
Ik heb ooit wel ergens op dit forum gelezen dat via uitzendinggemist.nl ook wel eens gebeurd, maar dan via de Windows Media Player (iets met UDP...). Zou dit ook zo'n geval zijn?
Verwijderd
Is al gebeurd...Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:50:
[...]
Mischien zijn ze net bezig om je te porteren.....
Verwijderd
Eh..... weer beheren? Het heeft nooit gewerkt. Al la, kunnen we mee leven. Dus fluks het internet op en telefoniebeheer aangeklikt. !#$@!$#@!$#@!@#$!!! het werkt nog steeds niet. Bekende voice systeem foutmelding. Er is wel vooruitgangEr is hard gewerkt aan een oplossing en er zijn aanpassingen in onze systemen gedaan, waardoor u uw telefoniegegevens weer gewoon kunt beheren via "Mijn gegevens" op www.planet.nl.
Missschien is het druk en zijn de servers toch nog overbelast? Laat ik het om half twaalf 's avonds nog eens proberen. !%#@!#$@!$#!@4!! Een wit scherm.
Ik ga Boukje een briefje schrijven, met postzegel. Dat is goedkoper dan de helpdesk bellen. Ik ga haar teleurstellen. Het werkt nog steeds voor geen meter. Lijkt me ook duidelijk dat ik het geld voor het bellen van de helpdesk terug moet krijgen. Ik heb er echt niet om gevraagd om betatester te zijn.
Voor alle duidelijkheid. Het bellen, WIFI etc werkt prima. Alleen dat beheren van de telefoniegegevens he, dat lukt ze maar niet bij de ISDN klanten. Jammer jammer.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 00:37 ]
Zet Attempt UDP eens voor beide protocollen uit. Zie Tools | Preferences | Network Transports | Manually configure connection settings.Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:14:
Vanavond tijdens het bellen keek ik op het internet naar het nieuws op TV Noord Holland via RealPlayer. De telefoonlijn viel stil...mijn gesprekspartner kon mij nog wel horen.
Dat gaat niet lukken zonder XS4ALL account.Stampre schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:29:
Ik zit ook te denken om over te stappen van xs4all naar hetnet. Nu lees ik net dat het nu ook mogelijk is om de nieuwsserver van xs4all te gebruiken bij hetnet, iemand daar ervaring mee?
Verwijderd
Die brief is bedoeld voor planet klanten die helemaal geen kopje Beheer telefoniegegevens hadden bij hun planet mijn gegevens pagina. Dat hebben ze nu wel als het goed is en dat wil die brief zeggen. Dat het vervolgens binnen de mijn KPN bij jou fout gaat dat kan zij vast ook niet vantevoren weten... Lijkt me tijd om weer even met de IPB helpdesk te bellen, ik denk dat een brief daar niet veel aan kan doen... (Je gaat die brief naar Planet sturen, maar waarschijnlijk zit de fout nu ergens bij KPN...)Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 00:34:
Vandaag een briefje gehad van Boukje Bügek-Gabreëls, Commercieel Directeur van Planet Internet. Naar aanleiding van mijn contact met de servicelijn in verband met het beheren van mijn telefoniegegevens op het internet in relatie tijd mijn IPB-aansluiting.
[...]
Voor alle duidelijkheid. Het bellen, WIFI etc werkt prima. Alleen dat beheren van de telefoniegegevens he, dat lukt ze maar niet bij de ISDN klanten. Jammer jammer.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Dit is altijd mogelijk.Stampre schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:29:
Ik zit ook te denken om over te stappen van xs4all naar hetnet. Nu lees ik net dat het nu ook mogelijk is om de nieuwsserver van xs4all te gebruiken bij hetnet, iemand daar ervaring mee?
Weet niet of je bij FTD geregistreed bent. Gratis newszilla (IPv6, Windows XP Service Pack 1 en 2003 server icm Router) Versie 2
Raar zooitje dat FTD,je registreert je,dan denk je dat je overal bij kan,dan moet je eerst een ftd account koppelen aan het forum account,maar als je dat probeert te doen,zegt ie,ondanks je registratie en bevestiging dat ie je niet kent en dat het topic niet gelezen kan worden vanwege te weinig rechten.AdrianP schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 08:13:
[...]
Dit is altijd mogelijk.
Weet niet of je bij FTD geregistreed bent. Gratis newszilla (IPv6, Windows XP Service Pack 1 en 2003 server icm Router) Versie 2
Veel moeite voor iets dat niet juist werkt... bovendien weet je niet wat je er aantreft...
Je kan altijd van buitenaf bij xs4all komen,maar dan moet je dus wel een xs4all username en password hebben voor de server.
Als je dus een kennis hebt bij xs4all,en je zou zijn inlognaam en wachtwoord mogen gebruiken,dan kun je in de server.
Wat active en passive FTP betreft:
Ik heb zojuist een mail gehad:
Beste heer ****
FTP voor de homeservers ondersteunt geen passive ftp voor uploaden.
Aangezien Blogger,zoals u zelf ook al aangeeft,passive ftp gebruikt,kunt u uw weblog dus niet updaten via ftp.
Een optie kan zijn om zelf thuis een server te draaien waarop u uw weblog kunt bijhouden.
Met vriendelijke groet,
****** KPN
Ok,geen weblog dus.
@Egdelwonk
Ik zie hier weinig veranderd aan de lay out van mijn kpn...
Verwijderd
In principe ben ik klant van Planet. Dat zij een het product dat ze verkopen van KPN betrekken maakt niets uit. Planet is verantwoordelijk. Aangezien Planet == KPN maakt het ook niet zoveel uit. Ik doe zaken met Planet en dus met Boukje.Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 08:05:
[...]
Die brief is bedoeld voor planet klanten die helemaal geen kopje Beheer telefoniegegevens hadden bij hun planet mijn gegevens pagina. Dat hebben ze nu wel als het goed is en dat wil die brief zeggen. Dat het vervolgens binnen de mijn KPN bij jou fout gaat dat kan zij vast ook niet vantevoren weten... Lijkt me tijd om weer even met de IPB helpdesk te bellen, ik denk dat een brief daar niet veel aan kan doen... (Je gaat die brief naar Planet sturen, maar waarschijnlijk zit de fout nu ergens bij KPN...)
Verwijderd
Dat is jouw goed recht: je belt ook met de helpdesk van planet uiteraard, maar wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat een brief naar "Boukje" je niet perse sneller aan een werkende mijn kpn omgeving gaat helpen dan even een belletje naar de helpdesk.Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:41:
In principe ben ik klant van Planet. Dat zij een het product dat ze verkopen van KPN betrekken maakt niets uit. Planet is verantwoordelijk. Aangezien Planet == KPN maakt het ook niet zoveel uit. Ik doe zaken met Planet en dus met Boukje.
(En buiten dat: denk je dat "Boukje" jouw brief ooit van dichtbij gaat zien? Waarschijnlijk beland ie toch ergens bij een klachten afdeling of administratie oid, die het dan weer ergens aan gaan doorgeven.)
Verwijderd
[...]
Wat active en passive FTP betreft:
Ik heb zojuist een mail gehad:
Beste heer ****
FTP voor de homeservers ondersteunt geen passive ftp voor uploaden.
Aangezien Blogger,zoals u zelf ook al aangeeft,passive ftp gebruikt,kunt u uw weblog dus niet updaten via ftp.
Een optie kan zijn om zelf thuis een server te draaien waarop u uw weblog kunt bijhouden.
Met vriendelijke groet,
****** KPN
quote]
Ok, dus op de homeservers van kpn zit geen passive ftp... maar je maakt toch verbinding met de blogger server? of heb je je log op je homeserver zitten (dat kan ook via www.blogger.com)
In ieder geval, probeer eens een ftp verbinding op te zetten naar een andere ftp server en als je wsftp gebruikt kijk dan via de connection log wat er allemaal gebeurd en of het pasv commando ook goed gaat of welke foutmelding er bij komt te staan enz enz
Geachte heer/mevrouw.
Op 9-5-2006 is uw klacht met betrekking tot de dienst InternetPlusBellen van KPN ontvangen.
Deze klacht heeft als kenmerk RC ********* gekregen.
Op dit moment is het,mede als gevolg van de introductie van InternetPlusBellen,erg druk op onze afdeling.
Helaas duurt de afhandeling van de klacht op dit moment langer dan wij gewend zijn.
De wachttijd bedraagt op dit moment maximaal vier weken.
Binnen deze termijn zal een van onze medewerkers contact met u opnemen om samen uw klacht te bespreken en tot een oplossing te komen.
Wij doen op dit moment onze uiterste best om de wachttijd zo snel mogelijk weer naar een meer acceptabel niveau terug te brengen.
Wij waarderen uw begrip hiervoor ( !?! )
Met vriendelijke groeten,
J.H.Achterberg,Manager Klantenreacties.
Het ging hier over het ontbreken van het hoofdnummer in IPB en de foutmeldingen die je nu krijgt.
@arthur0211
Bij Blogger gebruik je een remote programma die op de servers van blogger staat.
Daar maak je als het ware een compositie van je weblog.
In combinatie met wat templates maakt blogger dan een html page aan,compleet met reactievelden en noem maar op,die dan in html door blogger via ftp worden geupload naar de homepageserver van,in dit geval KPN.
De grote kracht van Blogger is dat je dus niet met frontpage of welk html programma dan ook een hele opzet moet gaan maken,je tikt gewoon de tekst in,en blogger maakt er dan een html page van volgens de template die je eenmalig hebt gemaakt en post die voor je.
Gelijk wordt dan ook je archief bijgewerkt en wordt je page geindexeerd voor je zoekmachine op je page.
Voordeel 2 is,dat waar je ook bent,op welke pc ook,je template is altijd beschikbaar,wil je je weblog uit een internetcafee in timboektoe bijwerken,geen probleem,je logt in bij blogger en voila,klaar.
Met WSFTP merk je het gelijk,als je passive transfer aanzet logt wsftp wel in,maar gaat vervolgens staan wachten op een reactie,die niet komt.
Je krijgt dan een time-out als ie de remote directory opvraagt bij KPN.
Zet je passive uit,dan gaat het gelijk goed en kan je naar hartelust up en downloaden.
Bij Wanadoo,waar ik ook een account heb,maakt het niet uit of passive aan of uit staat,dat werkt gewoon,in beide modes krijg je een directory overzicht te zien.
Als ik via bv Total commander met ftp inlog bij KPN dan geeft die het get directory command,en blijft daar op hangen,mep ik dan op de escape dan gaat het wel goed.
Uiteraard heb ik bij Total commander passive ftp transfer uitgezet,en dan kan ik gewoon normaal een ftp sessie opzetten naar kpn,ook via wsftp.
Helaas kan blogger alleen passive transfers aan.
Alternatief is dat ik de hele template van blogger maar weer sloop en alles maar weer in frontpage maken..maar dan kan ik alleen thuis mijn weblog bijhouden.
@AdrianP
Een inbelaccount bij xs4all kost 14,20 euro per maand.
[ Voor 59% gewijzigd door Nick39 op 11-05-2006 15:41 ]
Hier idemdito. 5 mei 1369 gebeld en gisteren had ik alles aanwezig in MijnKPN. Heb tussentijds NIET opnieuw 1369 gebeld, maar gewoon afgewacht. Ik heb hetzelfde gedaan als Borizz en ook bij mij draait het nu perfect (DrayTek 2900G aan EB).Borizz schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:42:
[...]
Ik heb gisteren ook IPB aangesloten hier (heb ook ISDN). En liep tegen hetzelfde probleem aan, ik heb namelijk ook een webserver en mailserver thuis draaien. Gisteren was het IPB gedeelte van Mijn KPN helemaal niet beschikbaar, maar tot mijn verbazing kon ik vandaag inloggen en kon ik zowaar een Server(DMZ) adres opgeven en de WIFI instellingen aanpassen!
Ik heb dit dus gelijk gedaan en alles werkt hier nu perfect. Ik gebruik een router van Linksys achter de Experiabox voor het interne netwerk. Het WAN-adres van de router heb ik ingesteld als Server via Mijn KPN.
Verwijderd
ik dacht dat je de ruimte op blogger.com gebruikt maar je log staat dus op je eigen homepage. Dat had ik niet begrepen. Ik maak zelf geen gebruik van blogger. Als kpn inderdaad geen passive ftp gebruikt dan gaat het ook niet werken. Maar als het goed is kan je wel andere passive ftp verbinding maken naar andere servers.Nick39 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:26:
.
@arthur0211
Bij Blogger gebruik je een remote programma die op de servers van blogger staat.
Daar maak je als het ware een compositie van je weblog.
In combinatie met wat templates maakt blogger dan een html page aan,compleet met reactievelden en noem maar op,die dan in html door blogger via ftp worden geupload naar de homepageserver van,in dit geval KPN.
De grote kracht van Blogger is dat je dus niet met frontpage of welk html programma dan ook een hele opzet moet gaan maken,je tikt gewoon de tekst in,en blogger maakt er dan een html page van volgens de template die je eenmalig hebt gemaakt en post die voor je.
Gelijk wordt dan ook je archief bijgewerkt en wordt je page geindexeerd voor je zoekmachine op je page.
Voordeel 2 is,dat waar je ook bent,op welke pc ook,je template is altijd beschikbaar,wil je je weblog uit een internetcafee in timboektoe bijwerken,geen probleem,je logt in bij blogger en voila,klaar.
Met WSFTP merk je het gelijk,als je passive transfer aanzet logt wsftp wel in,maar gaat vervolgens staan wachten op een reactie,die niet komt.
Je krijgt dan een time-out als ie de remote directory opvraagt bij KPN.
Zet je passive uit,dan gaat het gelijk goed en kan je naar hartelust up en downloaden.
Bij Wanadoo,waar ik ook een account heb,maakt het niet uit of passive aan of uit staat,dat werkt gewoon,in beide modes krijg je een directory overzicht te zien.
Als ik via bv Total commander met ftp inlog bij KPN dan geeft die het get directory command,en blijft daar op hangen,mep ik dan op de escape dan gaat het wel goed.
Uiteraard heb ik bij Total commander passive ftp transfer uitgezet,en dan kan ik gewoon normaal een ftp sessie opzetten naar kpn,ook via wsftp.
Helaas kan blogger alleen passive transfers aan.
Alternatief is dat ik de hele template van blogger maar weer sloop en alles maar weer in frontpage maken..maar dan kan ik alleen thuis mijn weblog bijhouden.
.
Trouwens ik snap niet waarom kpn geen passive ftp ondersteund. Passive ftp is in het leven geroepen om de problemen van een firewall en ftp clients te verhelpen.
Ook krijgt kpn nog problemen met mensen die Security Patch for Internet Explorer (MS04-004) niet hebben geinstalleerd omdat IE6 zonder deze patch alleen passive ftp ondersteund.
Verwijderd
dit klopt inderdaad zodra het lampje van de nt1 brand mag je de boel er nog niet tussen uithalen.doe je dit wel is de kans groot dat je eb opblaast.het kan zijn dat het lampje na de portering nog brand dit heeft er mee te maken dat het stroomsignaal wat voor idsn gebruikt word nog op de lijn staat.ik hoop je hier bij genoeg te geinfomeerd te hebbenVerwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:12:
Dan even andere vraag:
Frits de Laar
Internet werkt, maar voip niet...
Voip + (tel1) lampje wilt niet opkomen en dus maar even contact opgenomen met de helpdesk.
Deze geven aan dat het nog wel 3 dagen kan duren voordat het voip lampje kan opkomen en dan pas kan activeren.
Klopt dit?
Gr,
Mabili
[ Voor 13% gewijzigd door Mabili op 11-05-2006 22:01 ]
Verwijderd
Uitgezet... getest en het lijkt erop dat het geholpen heeft. Bedankt voor het advies!Jan-E schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 01:05:
[...]
Zet Attempt UDP eens voor beide protocollen uit. Zie Tools | Preferences | Network Transports | Manually configure connection settings.
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/UDPVerwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:16:
Wat doet dat UDP eigenlijk?
Nee in princiepe moet het gelijk werken.Mabili schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:35:
Gelukkig gisteren de brief met gegevens toch nog ontvangen en vandaag de modem binnen gekregen..
Internet werkt, maar voip niet...![]()
Voip + (tel1) lampje wilt niet opkomen en dus maar even contact opgenomen met de helpdesk.
Deze geven aan dat het nog wel 3 dagen kan duren voordat het voip lampje kan opkomen en dan pas kan activeren.
Klopt dit?
Gr,
Mabili
Reset de experia eens (paperclip in reset gaatje drukken,15 tellen ingedrukt houden)
Bij mij werkte het de eerste keer ook niet,maar na een reset wel.
Heb ik al 2x gedaan maar zonder resultaatNick39 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:16:
[...]
Nee in princiepe moet het gelijk werken.
Reset de experia eens (paperclip in reset gaatje drukken,15 tellen ingedrukt houden)
Helpdesk zei van dat bij de kpn centrale een knop omgezet moet worden.. en dat ik gewoon even geduld moet hebben.. mocht over 3 dagen het lampje nog niet opgekomen zijn dan weer te bellen.
Maar dan word er nog gevraagd u kunt als het goed is wel uitbellen via de experia..
Ik zei dus al dat gaat niet want de voip lijn is zo dood als een pier..
Meneer het beste is gewoon weer even analoog te bellen (dat doe ik al!) dus gewoon weer de telefonie kabel uit de experia box halen en rechtstreeks op uw telefoon aansluiten..
internet via de experia doet het dus al maar voip + tel1 + tel2 dus niet..
Als ik in de webinterface kijk zie ik ook staan bij voip: no accounts
Geen 1 lampje van de voip brand.. alleen als ik zelf de telefoon aan doe dan komt tel1 lampje op.
Gr,
Mabili
Verwijderd
Ik ontving de EB vorige week maandag en had hetzelfde probleem. De helpdesk zei aan het eind van de dag nogmaals proberen. Werkte niet en weer gebeld. Nu zeiden ze 3 dagen afwachten. Ik had er weinig vertrouwen in, maar de volgende dag aan het eind van de middag werkte het. Heb dus 1 1/2 dag moeten wachten. Nu werkt alles vlekkeloos! Inkomende gesprekken komen nog wel over isdn , maar dat moet binnenkort ook over zijn.Mabili schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:35:
Gelukkig gisteren de brief met gegevens toch nog ontvangen en vandaag de modem binnen gekregen..
Internet werkt, maar voip niet...![]()
Klopt dit?
Gr,
Mabili
Even geduld hebben dus!
Groet,
edh
Verwijderd
Via de webinterface hoor je helemaal geen voip instellingen te kunnen zien... lijkt me dat je Experiabox (nog) niet goed geconfigureerd is... Probeer 'm nog eens te resetten, of anders maar weer bellen. Je voip hoort vrijwel meteen aan te gaan zoals al eerder is gezegd. Het schijnt wel eens voor te komen dat de box te vroeg komt, dan is je SIP account nog niet klaar...Mabili schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:29:
internet via de experia doet het dus al maar voip + tel1 + tel2 dus niet..
Als ik in de webinterface kijk zie ik ook staan bij voip: no accounts
Geen 1 lampje van de voip brand.. alleen als ik zelf de telefoon aan doe dan komt tel1 lampje op.
Verwijderd
Geïnstalleerd, 1369 gebeld en MijnKpn geactiveerd.
Ik kon daarna bellen naar vaste nummers en gebeld worden vanaf vaste nummers.
In de loop van deze morgen verscheen de InternetPlusBellen optie in MijnKPN en kon ik mijn telefonie instellingen aanpassen, zoals het bellen van en naar mobiele nummers.
Alles werkt nu prima eigenlijk!
Wat me wel opviel is dat standaard direct doorschakelen aanstaan naar 1478<telefoonnummer>?
Dit heb ik overigens nu op uit gezet.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 11:25 ]
Bedankt voor je info..Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:04:
[...]
Via de webinterface hoor je helemaal geen voip instellingen te kunnen zien... lijkt me dat je Experiabox (nog) niet goed geconfigureerd is... Probeer 'm nog eens te resetten, of anders maar weer bellen. Je voip hoort vrijwel meteen aan te gaan zoals al eerder is gezegd. Het schijnt wel eens voor te komen dat de box te vroeg komt, dan is je SIP account nog niet klaar...
Dit klopt inderdaad.
Nog even gesproken met de HD
Sip account is nog niet klaar dus modem te vroeg ontvangen..
Gewoon even geduld hebben dus
Gr,
Mabili
tja, in principe, bij mij werkte het pas na 2 weken. dus geduld is een schone zaak. (was isdn klant)Nick39 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:16:
[...]
Nee in princiepe moet het gelijk werken.
Kpn belde mij over de klacht,en zei dat het opgelost was,ik moest nu telefoniebeheer hebben.
Eigenwijsje moest mijn gebruikersnaam en wachtwoord hebben want ik deed iets fout.
Na veel gestuntel en geklooi (wachtwoord en inlognaam zijn nogal apart) kwam hij er achter dat internetplusbellen inderdaad niet beschikbaar was.
Ging even navragen,en kwam met de storing op de knoppen.
Het is altijd op vrijdagmiddag moeilijk meneer.
Valt me op dat er dus totaal geen communicatie is tussen de afdelingen,2e lijn weet dus dat er storing is,maar geeft dat niet door aan de afdeling die mij belt.
Daarna liet de stotterende en hakkelende meneer ook zich nog ontvallen dat isdn eigenlijk pas per 1 juni gereleased zou worden maar dat ze dat vanwege een op de vingers tikken van de opta eerder hadden gedaan maar dat de kinderziektes er nog helemaal niet uit waren.
Nou ja,dat laatste weten we dus.
Overigens nog een foutje,als ik bij het beheer van de experiabox kan (gebeurt soms) dan staat daar dat WIFI uit staat.
Het lampje brandt echter wel,en ik heb gewoon verbinding ook.
Ik moet wifi dus eerst op aan zetten bij mijn kpn,dan gaat het modem resetten,en pas dan staat ie in mijn kpn ook op aan,tot ik uitlog en een dag later terug kom.
Dan zou wifi volgens mijn kpn dus weer uit staan,maar het lampje blijft dapper branden.
Alleen mijn oude andere laptop doet het niet met de speedtouch adapter die ik kreeg (omgeruild voor het losse alcatel kastje) en daarvoor zou broadcast aan moeten,alleen met isdn kan je dat niet via de interface doen (die is er niet) en de helpdeskmedewerker begreep niet wat ik bedoelde met broadcast aan... moet nog maar ff wachten denk ik tot de webinterface er komt...
Overigens zit er ook altijd een paar duppies verschil in mijn online factuur en hetgeen dat kpn afschrijft, in het voordeel van KPN,maar ook dat konden ze me niet uitleggen,maar je komt op een gegeven moment zover dat je bepaalde dingen maar opgeeft.
Verwijderd
Inmiddels werkt de NT1 niet meer (lampje brandde nog wel, maar ik belde al volledig via VOIP). NT1 weggehaald, las nog wel een reactie dat dat eigenlijk niet mag. Ik heb zojuist NT1 nog even tussen gehangen maar nu geen lampje meer.
Sinds vandaag werkt dan ook eindelijk Mijn KPN (van planet).
Heb inmiddels de Experia bewerkt voor DMZ en WIFI
De server is weer weer bereikbaar, nu nog even MX aanpassen en ik ben blij.
Alleen heeft het wel 5 weken geduurd......
Frits de Laar
Verwijderd
Wachtwoord is wachtwoord,en pincode is 1234Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:37:
Misschien zie ik het over het hoofd en lees ik het niet goed maar wat is mijn voicemail wachtwoord en pincode eigenlijk?
Verwijderd
Helemaal geweldi!
Hier nog steeds geduld hebben..Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 09:12:
Gistermorgen afgesloten van XS4All, gistermiddag IPB pakket ontvangen, vanmorgen voip actief. Het werkt helemaal geweldig. Door de portering van xs4all naar IPN een halve dag geen Internet gehad.
Helemaal geweldi!
Afgelopen donderdag IPB ontvangen maar tot vandaag nog geen voip actief..
Lampjes branden nog steeds niet en heb mijn twijfels of het binnen de drie dagen wel gaat branden..
Dat zou vandaag uiterlijk morgen moeten zijn..
Gr,
Mabili
[ Voor 5% gewijzigd door Mabili op 13-05-2006 12:19 ]
Verwijderd
En ja hoor, bij mij hetzelfde verhaal:
24-5 xs4all via internet opgezegd.
Als opzegdatum 27-6 ingevuld, mijn jaarcontract loopt officieel tot 28-6.
Dezelfde dag IPB aangevraagd.
Volgende dag brief ontvangen van xs4all met bevestiging van opzegging. Helaas noemen ze geen datum maar ik heb immers eind juni opgegeven als opzegdatum.
Je voelt 'm al aankomen: vanmiddag (zaterdag) om een uur of 17:00 werkt m'n xs4all account niet meer. Geen email, geen website, niks.
Dat is nog geen drie weken na m'n opzegging en ruim anderhalve maand voor het aflopen van m'n abonnement.
Ik moet dus tot eind juni betalen voor diensten die ik niet meer kan gebruiken...
Ik heb nog geen inlog-gegevens en pakket van KPN ontvangen. Heb gelijk maar de HD gebeld, alles zou onderweg zijn.
Ook vertelde KPN me dat de lijn gisteren is overgenomen. Ik ben gelukkig nog online via m'n Speedtouch met xs4all instellingen (zolang ik 'm niet reset of de stroom uitvalt).
Op zich was ik tevreden met de service van xs4all maar dat is hierdoor in één klap weg.
Groet,
Tom
[ Voor 3% gewijzigd door cowbell op 13-05-2006 21:08 ]
Op dat zelfde moment strippen ze de totale account.
Stom,want je hebt gewoon recht op de volle maand,want daar betaal je voor.
En je hebt nog een standaard inbel account,webmail,dus je kan ook als je bij kpn zit nog gebruik maken van de diensten van xs4all,alleen het adsl deel niet meer.
Xs4all heeft totaal geen reden dus om je account al gelijk te strippen.
Het gaat goed,als KPN inderdaad zorgt dat je pakket en zo is verstuurd.
Maar dan nog is het wenselijk dat je de 2 accounts nog even naast elkaar hebt,bv om je webspace te legen en je homepage over te zetten.
Wat je kan doen is gewoon je geld laten storneren,xs4all stuurt dan een accept voor het exacte aantal dagen.
Maar ook bij KPN is bekend dat dochter xs4all zich niet aan de opzegtermijn houdt en gewoon zonder pardon niet alleen het adsl signaal stopzet,maar ook gelijk je de toegang tot homepage en popservers ontzegt en je homepage wist.
Ik heb niet betaald,gestorneerd en gezegd,doe maar moeilijk,een opzegtermijn geldt voor beide partijen,als jullie je niet aan de voorwaarden houden hoef ik dat ook niet,en ze mogen me voor die halve maand voor de rechter dagen,het gaat om een princiepe.
Overigens zegt xs4all dus uit coulance nu de openstaande posten niet te vorderen.
Maar daar ben ik het ook niet mnee eens,niets uit coulance,ze moeten zich gewoon aan de regels houden.
Op deze manier durven weinig xs4all klanten de overstap te maken denk ik zo,als ze weten dat ze enige dagen zonder kunnen zitten..zoiets verwacht je niet met een opzegtermijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 13-05-2006 21:29 ]
De kosten voor de maand mei heb ik zelf al via acceptgiro overgemaakt.Nick39 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 21:20:
...
Wat je kan doen is gewoon je geld laten storneren,xs4all stuurt dan een accept voor het exacte aantal dagen.
Maar voor de maand juni ben ik niet van plan te gaan betalen, niet als het op deze manier gaat.
Hier inderdaad het zelfde meegemaakt maar ook direct bij XS4ALL een klacht gedeponeerd.Nick39 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 21:20:
xs4all zegt dat ze van kpn een seintje krijgen wanneer de account bij kpn geactiveerd wordt.
En je hebt nog een standaard inbel account,webmail,dus je kan ook als je bij kpn zit nog gebruik maken van de diensten van xs4all,alleen het adsl deel niet meer.
Maar dan nog is het wenselijk dat je de 2 accounts nog even naast elkaar hebt,bv om je webspace te legen en je homepage over te zetten.
Maar ook bij KPN is bekend dat dochter xs4all zich niet aan de opzegtermijn houdt en gewoon zonder pardon niet alleen het adsl signaal stopzet,maar ook gelijk je de toegang tot homepage en popservers ontzegt en je homepage wist.
Ik heb niet betaald,gestorneerd en gezegd,doe maar moeilijk,een opzegtermijn geldt voor beide partijen,als jullie je niet aan de voorwaarden houden hoef ik dat ook niet,en ze mogen me voor die halve maand voor de rechter dagen,het gaat om een princiepe.
Overigens zegt xs4all dus uit coulance nu de openstaande posten niet te vorderen.
Maar daar ben ik het ook niet mnee eens,niets uit coulance,ze moeten zich gewoon aan de regels houden.
Op deze manier durven weinig xs4all klanten de overstap te maken denk ik zo,als ze weten dat ze enige dagen zonder kunnen zitten..zoiets verwacht je niet met een opzegtermijn.
Na ongeveer 5 dagen een reactie van XS4ALL gehad..
Zal een stukje laten lezen..
Bij het proces hoppen is het de bedoeling dat dit gebeurd zonder verlies van signaal. Bij hoppen (het overstappen naar een andere provider) wordt het signaal door KPN overgezet naar de nieuwe provider. XS4ALL heeft van KPN bericht gehad dat dit met uw verbinding is gebeurd op 6 mei. Vandaar dat XS4ALL haar deel van de diensten heeft opgezegd.
Wat hierbij inderdaad verkeerd is gegaan, is dat het standaardabonnement waarvan u wenste deze te behouden, per ongeluk is uitgezet. Inmiddels is deze weer geheractiveerd. Helaas dient u wel zelf opnieuw de popboxen/aliassen aan te maken. Dit kunt u via onze website, service center doen.
XS4ALL heeft dan wel netjes gereageerd en ook netjes hun excuses aangeboden maar geeft wel aan dat zonder enig pardon je pop boxen worden verwijderd..
Je moet deze dan weer opnieuw aanmaken..
(wat nou als je een belangrijke email zou kunnen verwachten??)
standaardabonnement??
Ik had aangegeven niet de 14 euro per maand te willen betalen voor een standaard account maar ging ervan uit dat eerst netjes de overstap werd geregeld en naar mijn idee ben ik ook 2 weken te vroeg afgesloten..
Toch wel heerlijk als er gezegd word.. uitgezet
Naar mijn idee gewoon verwijderd!
Anders hoef ik de popboxen niet opnieuw aan te maken......
Maar goed het is een gedane zaak nu en wacht ik wel af wanneer IPB een keer gaat werken..
Ook dat zit nog niet mee..
Wireless + voip gaat nog niet omdat de profiel nog niet in de modem geladen is..
Vanmiddag een 2e lijner aan de telefoon gehad en die kon inderdaad zien dat het account nog niet actief was..
Maar verwees me toch door om eens 1369 te bellen..
Dat lukte niet omdat het profiel nog niet aanwezig is..
Maar moest toch van hem het 0800 nummer bellen om toch IPB te activeren..
Bleek later niet echt slim te zijn omdat IPB dan officeel in gebruik is zonder dat de diensten werkelijk zijn opgeleverd..
Gelukkig is die activatie mislukt en is het gewoon even verder afwachten wanneer het wel werkt.
Ik kijk het aankomende week nog even allemaal aan..
Gr,
Mabili
[ Voor 4% gewijzigd door Mabili op 13-05-2006 22:16 ]
Verwijderd
Hoi Nick,Nick39 schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:44:
[...]
Poort 1 analoog (uitgang) van de quattrovox aansluiten op lijningang experia.
Dit staat helaas niet goed beschreven in de manual.
Is het nodig de quattrovox bij IPP (ISDN) te gebruiken? Kan je niet beter vanuit de NT-1 rechtstreeks op de EB aansluiten en de lijnen (van de telefoosn die op de poorten van de quatrrovox zijn aangesloten) op de TEL1 en TEL2 zetten. Zo gebruik je tot de portering wel de NT-1 , maar niet meer de quattrovox. Dit had ik bedacht, maar of het werkt wet ik niet. Ik ben in afwachting van mij EB-pakket (ISDN). Zie graag je reactie.
Verwijderd
Helaas, dat gaat niet. De lijningang van de EB is analoog, niet ISDN. Quatrovox converteerd ISDN naar 4 x analoog. Je moet dus één van de vier analoge uitgangen van de quatrovox op de lijningang van de EB aansluiten.Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 23:08:
[...]
Hoi Nick,
Is het nodig de quattrovox bij IPP (ISDN) te gebruiken? Kan je niet beter vanuit de NT-1 rechtstreeks op de EB aansluiten en de lijnen (van de telefoosn die op de poorten van de quatrrovox zijn aangesloten) op de TEL1 en TEL2 zetten. Zo gebruik je tot de portering wel de NT-1 , maar niet meer de quattrovox. Dit had ik bedacht, maar of het werkt wet ik niet. Ik ben in afwachting van mij EB-pakket (ISDN). Zie graag je reactie.
Verwijderd
We hebben een Panasonic telefoon (draadloos). Als we worden opgebeld duurt het heel lang voordat de telefoon ook werkelijk bij mijn gaat rinkelen (10sec ofzo). Ik heb een hele oude telefoon geprobeerd en deze gaat wel in 1 keer over.
Als ik wordt gebeld kan ik al de panasonic telefoon opnemen voor dat hij over is gegaan!
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn, en belangrijker, kan het verhopen worden?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 23:52 ]
Dit klinkt heel bekend in de oren..Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 23:52:
Ik heb vanaf vandaag InternetPlusBellen van KPN. Ik heb alleen een vrij irritant probleem.
We hebben een Panasonic telefoon (draadloos). Als we worden opgebeld duurt het heel lang voordat de telefoon ook werkelijk bij mijn gaat rinkelen (10sec ofzo). Ik heb een hele oude telefoon geprobeerd en deze gaat wel in 1 keer over.
Als ik wordt gebeld kan ik al de panasonic telefoon opnemen voor dat hij over is gegaan!
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn, en belangrijker, kan het verhopen worden?
Alleen dan op de analoge lijn..
Wij hebben hier 2 toestellen..
een wat oudere die gelijk overgaat en de panasonic pas nadat de andere al 2x is overgegaan..
Dit probleem lijkt dan ook meer te liggen aan het toestel zelf en binnenkort gaan we ook een ander toestel kopen..
Gr,
Mabili
Verwijderd
Als hij geen SMS ondersteunt had je eigenlijk eens moeten proberen of hij op de analoge lijn precies hetzelfde deed, ik denk van wel (blijkt ook uit de post van Mabili). Hóógst irritant, ik zou hem vervangen.
Hadden jullie op jullie analoge lijnen ook nummerweergave? Waarschijnlijk laat de IPB-centrale de wektoon al horen aan de bellende partij terwijl de Experia Box nog het nummer naar je telefoon aan het sturen is, dit duurt bij DTMF ongeveer 1 à 2 seconden.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 08:38 ]
Verwijderd
Ik ben sinds eind februari een geheel nieuwe klant van KPN IPB. Ik heb tot nu toe nog nooit een faktuur ontvangen voor IPB. Ik heb hier al een aantaal keer over gebeld en het zou steeds worden uitgezocht, maar het blijft telkens stil. Vanaf dag 1 geeft Mijn Faktuur binnen Mijn KPN aan dat er geen faktuur is en geen gesprekskosten. Op het BeelbandPortal van KPN geeft Mijn Faktuur aan: "Voor deze periode is er geen bedrag verschuldigd".
Ik merkte onlangs ook dat het éénmalig anoniem uitbellen, via *31* bij mij niet meer werkt. Als ik *31* belt en een bestaand telefoonnummer krijg ik een snelle bezetttoon, de zogeheten congestietoon. Ik merkte dat *31* WEL gewoon werkt bij een vriend van mij die ook IPB heeft en exact het zelfde belt.
Volgens de KPN Klantenservice zou mijn IPB-account niet juist gekoppeld zijn aan een administratief systeem, waardoor ik geen faktuur ontvang. Nu heb ik de angst dat ik eerdaags een bijzonder hoge faktuur ga ontvangen voor de nog niet geincasseerde maanden IPB. Ik vraag mij af of iemand deze ervaring ook heeft gehad en hoe dit is opgelost.
IPB vind ik verder een mooi produkt en ben erg tevreden. Het enige nadeel vind ik dat de Experiabox de oproeptoon overlapt met haar eigen nagebootste oproeptoon.
Verwijderd
Eric, dit is helder. Weet ji ook iets van dat MijnKPN gedoe. Ik lees steeds dat daar problemen bij zijn of is dat al opgelost? Krijg ik als IPB van HetNet daar ook mee te maken (met dat MijnKPN)?Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 23:16:
[...]
Helaas, dat gaat niet. De lijningang van de EB is analoog, niet ISDN. Quatrovox converteerd ISDN naar 4 x analoog. Je moet dus één van de vier analoge uitgangen van de quatrovox op de lijningang van de EB aansluiten.
Verwijderd
Het net heeft een geheel eigen "site" om dingen via internet te kunnen wijzigen die er, vindt ik, stukken beter uitziet dan die van KPN.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:10:
[...]
Eric, dit is helder. Weet ji ook iets van dat MijnKPN gedoe. Ik lees steeds dat daar problemen bij zijn of is dat al opgelost? Krijg ik als IPB van HetNet daar ook mee te maken (met dat MijnKPN)?
Verwijderd
Sinds gisteren de Experia box geinstallerd. Echter, nummerweergave werkt bij mij ook niet. Is dit verholpen als het systeem geporteerd is? (binnenkomende gesprekken gaan dan ook via VOIP).
Weet iemand een manier om op je PC een popup te laten verschijnen met het telefoonnummer als er een gesprek binnen komt? Net zoals dat vroeger kon met een ISDN-kaart in je PC.
Lijkt me leuk omdat te integreren in Windows Media Center.
Zoals ericdehaan ook al zegt,dit werkt niet.Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 23:08:
[...]
Hoi Nick,
Je kunt wel zo uitbellen alleen je inkomende telefoontjes komen niet binnen,die moeten uit de quattrovox komen.
Je hebt tot de portering de quattrovox gewoon nodig.
voor het ongemak.
Foutmelding:
0514-123758847: Er is een technische fout opgetreden.
Foutcode:
999
Maar ook op het LAN krijg ik het niet werkend
Echter, zodra ik de netwerkkabel uit de switch trek die richting de experiabox gaat. Werkt het wel, als een trein zelfs!
Zijn hier nog oplossingen voor?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
Ik heb inderdaad een telefoon met SMS-functie. Ik heb de sms-functie uitgezet en het gaat nu een stuk beter......maar.......Als ik nu gebeld wordt gaat de telefoon meteen, maar heel onregelmatig over. Als ik op de telefoondisplay kijk komt er een telefoontje in het scherm te staan als ik gebeld word en hoor ik ook even een geluidssignaal. Maar dan gaat het telefoontje ook weer uit, en dan weer aan etc. En ook niet in een hele vaste timing. Het geluidsignaal (de ringel) gaat dus ook heel onregelmatig. De ene keer hoor ik maar een piep, en de andere keer een kort ringeltje.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 08:36:
Is het een telefoon met SMS? Ik had een Philips telefoon met SMS, en dan kan je instellen of hij de eerste 'ring' wel laat horen of niet. Dat komt omdat FSK en Bell 202 het nummer pas na de eerste ring sturen, en het is irritant als je telefoon telkens eerst overgaat als je een sms ontvangt. DTMF stuurt echter het nummer vóór de eerste ring, zodat dit niet hoeft (misschien kan je dit op jullie telefoons ook uitzetten?) Volgensmij het enige voordeel van DTMF voor de consument.
Als hij geen SMS ondersteunt had je eigenlijk eens moeten proberen of hij op de analoge lijn precies hetzelfde deed, ik denk van wel (blijkt ook uit de post van Mabili). Hóógst irritant, ik zou hem vervangen.
Hadden jullie op jullie analoge lijnen ook nummerweergave? Waarschijnlijk laat de IPB-centrale de wektoon al horen aan de bellende partij terwijl de Experia Box nog het nummer naar je telefoon aan het sturen is, dit duurt bij DTMF ongeveer 1 à 2 seconden.
Als ik het verholpen wil hebben wordt het dan echt een nieuwe telefoon, of zijn er andere mogelijkheden?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 13:14 ]
Verwijderd
Sinds vandaag ontvang ik geen data meer via de draadloze internetverbinding. De LAN verbinding heeft daarnaast ook af en toe momenten dat er geen data wordt ontvangen. Als ik de laptop alleen op draadloze verbinding zet, heeft hij een goede signaalsterkte en is hij ook verbonden; het pingen van de experiabox gaat ook goed alleen komt er totaal geen data binnen. Wat kan het probleem zijn?
Verwijderd
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen."
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Als ik direct bij 'Mijn KPN' inlog (dat lukt dus wel) snap ik ook niet waarom ik mij steeds moet aanmelden voor online diensten terwijl ik onlangs zelfs 2 brieven heb ontvangen van KPN waarin staat dat ik gebruik kan maken van de Online diensten. Ik zie ook helemaal geen InternetPlusBellen mogelijkheid in het linkermenu staan.
Het wordt er allemaal niet echt veel duidelijk er op zo. Moet ik nou echt weer KPN bellen om ze iets te laten doen waardoor dit wel werkt. Ik vind het ook vreemd dat bij sommige mensen wel Mijn KPN werkt. Waarom kan de één wel instelling veranderen en vele anderen weer niet??? Heel vreemd en onduidelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 13:55 ]
Verwijderd
Misschien heeft dat te maken met de alternatieve beltoon van de tweede telefoonpoort, of zit hij op de eerste? Ik weet niet wat er allemaal precies anders is bij de EB, maar dit lijkt me sowieso niet de bedoeling.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:12:
[...]
Ik heb inderdaad een telefoon met SMS-functie. Ik heb de sms-functie uitgezet en het gaat nu een stuk beter......maar.......Als ik nu gebeld wordt gaat de telefoon meteen, maar heel onregelmatig over. Als ik op de telefoondisplay kijk komt er een telefoontje in het scherm te staan als ik gebeld word en hoor ik ook even een geluidssignaal. Maar dan gaat het telefoontje ook weer uit, en dan weer aan etc. En ook niet in een hele vaste timing. Het geluidsignaal (de ringel) gaat dus ook heel onregelmatig. De ene keer hoor ik maar een piep, en de andere keer een kort ringeltje.
Als ik het verholpen wil hebben wordt het dan echt een nieuwe telefoon, of zijn er andere mogelijkheden?

Verwijderd
Hij zit gewoon op de eerste poort! Anders ga ik morgen KPN maar eens even bellen!Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:17:
[...]
Misschien heeft dat te maken met de alternatieve beltoon van de tweede telefoonpoort, of zit hij op de eerste? Ik weet niet wat er allemaal precies anders is bij de EB, maar dit lijkt me sowieso niet de bedoeling.
Verwijderd
Sinds ik IPB heb functioneert Shareaza niet meer goed. (en WinMX)
Wie weet wat en waar ik iets in moet stellen??
p.s. ik heb me firewall op 192. etc. etc. al uitgzet maar dit werkt dus helemaal niet.
Of kan ik beide deze programma's in een DMZ zetten zodat alle poorten hierna open blijven?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 18:45 ]
Je kan alleen je pc in een dmz zetten via mijn kpn,geen programma.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:34:
Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld, maar geen antwoord gehad. Mischien nu wel:
p.s. ik heb me firewall op 192. etc. etc. al uitgzet maar dit werkt dus helemaal niet.
Of kan ik beide deze programma's in een DMZ zetten zodat alle poorten hierna open blijven?
Al je Planet klant bent dan kun je alleen (!) maar via de planet inlogpagina op Mijn KPN met de instellingpagina voor IPB komen!Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:54:
Als ik direct bij 'Mijn KPN' inlog (dat lukt dus wel) snap ik ook niet waarom ik mij steeds moet aanmelden voor online diensten terwijl ik onlangs zelfs 2 brieven heb ontvangen van KPN waarin staat dat ik gebruik kan maken van de Online diensten. Ik zie ook helemaal geen InternetPlusBellen mogelijkheid in het linkermenu staan.
Het wordt er allemaal niet echt veel duidelijk er op zo. Moet ik nou echt weer KPN bellen om ze iets te laten doen waardoor dit wel werkt. Ik vind het ook vreemd dat bij sommige mensen wel Mijn KPN werkt. Waarom kan de één wel instelling veranderen en vele anderen weer niet??? Heel vreemd en onduidelijk.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Iemand een idee?
King of Cod
Krijg binnen enkele weken internetplusbellen lite van kpn, en dus die experia box. Nu heb ik een sitecom router, maar naar wat ik begrepen heb is die overbodig met de experia. Zou graag willen weten of het eenvoudig is ports te forwarden ivm hosten van games etc.
Zoniet, kan de sitecom router (wl-025) erop aangesloten worden?
Hoelang heb je al IPB? De eerste 8 dagen na installatie (bellen 1369 voor portering van analoog/isdn naar voip platform) is nummerweergave meestal niet beschikbaar...Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:23:
Als ik word gebeld krijg ik het netnummer van de ander niet te zien??
"Mekker, blaat"
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben niet geporteerddjidee schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:14:
[...]
Hoelang heb je al IPB? De eerste 8 dagen na installatie (bellen 1369 voor portering van analoog/isdn naar voip platform) is nummerweergave meestal niet beschikbaar...
ik had namelijk telefoon.
ik heb dus wel nummerweergave, alleen zie het netnummer niet
Ik begreep laatst van de 2e lijn HD dat er verschil is tussen de afstelling van TEL1 en TEL2. Poort TEL2 is 'geconfigureerd' als fax poort en krijgt een ander signaal als TEL1. Misschien kan je dus door te switchen van poort je telefoon toch aan de praat krijgen. (bij mij gaat de telefoon wel over bij poort2 en niet bij poort 1.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:17:
[...]
Misschien heeft dat te maken met de alternatieve beltoon van de tweede telefoonpoort, of zit hij op de eerste?
Afgelopen donderdag werd mij verteld dat het binnen 3 dagen moet werken en dat dan de profiel geladen moet zijn...
Helaas is dit niet het geval..
Vandaag weer geproken met de HD en nu deze week weer verder afwachten of het wel gaat lukken..
Een termijn kan niet aangegeven worden wanneer IPB hier zou werken..
Voip + Wireless etc werkt dus nog steeds niet en tussen de aanvraag en levering zit nu 5 weken zonder dat de diensten al zijn geleverd.. heerlijke overstap is dit..
Gr,
Mabili
Verwijderd
Ik heb dit probleem meegemaakt bij mijn schoonvader. Hij heeft Surfen en Bellen via analoog. Na installatie geen nummerweergave meer. Kon inloggen in HetNet variant van Mijn KPN en daar nummerweergave weer aanzetten. Het werkte daarna weer. Hij was toen ook nog niet geporteerd.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:32:
"Hadden jullie op jullie analoge lijnen ook nummerweergave? Waarschijnlijk laat de IPB-centrale de wektoon al horen aan de bellende partij terwijl de Experia Box nog het nummer naar je telefoon aan het sturen is, dit duurt bij DTMF ongeveer 1 à 2 seconden."
Sinds gisteren de Experia box geinstallerd. Echter, nummerweergave werkt bij mij ook niet. Is dit verholpen als het systeem geporteerd is? (binnenkomende gesprekken gaan dan ook via VOIP).
Weet iemand een manier om op je PC een popup te laten verschijnen met het telefoonnummer als er een gesprek binnen komt? Net zoals dat vroeger kon met een ISDN-kaart in je PC.
Lijkt me leuk omdat te integreren in Windows Media Center.
Wat betreft die popup. Je gewone nummer worden door de EB naar poort 1 en 2 gestuurd. Voor zover ik begrepen heb worden alleen persoonlijke 084 nummer doorgestuurd naar bv laptop of pc.
Humzz vraagje hierop, ik ben ook aant overwegen om naar ipb over te gaan. Thuis draai ik ook een web en mailserver. Mijn vraag aan jullie hebben jullie je mailserver via de smarthost ingesteld of hoeft dat niet wanneer je de server in de dmz plaatst??HaJeeEs schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:59:
[...]
Hier idemdito. 5 mei 1369 gebeld en gisteren had ik alles aanwezig in MijnKPN. Heb tussentijds NIET opnieuw 1369 gebeld, maar gewoon afgewacht. Ik heb hetzelfde gedaan als Borizz en ook bij mij draait het nu perfect (DrayTek 2900G aan EB).
Wanneer via smarthost werkt dit een beetje??
Verwijderd
Als je je poort 25 forward hoeft hij niet in de dmz. Hetzelfde geldt voor poort 80.Flupse schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:02:
[...]
Humzz vraagje hierop, ik ben ook aant overwegen om naar ipb over te gaan. Thuis draai ik ook een web en mailserver. Mijn vraag aan jullie hebben jullie je mailserver via de smarthost ingesteld of hoeft dat niet wanneer je de server in de dmz plaatst??
Die smarthost oplossing werkt.....
Verwijderd
Als je op de EB de USB print server aan zet kan er geen draadloze verbinding meer gemaakt worden (centrino). Zodra ik op de EB deze optie uitschakel komt de draadloze verbinding gelijk weer op! Opnieuw getest, en zowaar, precies hetzelfde wat er zich afspeelt. Iemand anders die dit ook ervaart?
Verwijderd
En dat lukt dus ook niet: Blanco pagina... Storing zegt KPN. Want die krijg je aan de telefoon als je Planet belt en de juiste keuzes maakt. Hoe kan het nou toch mogelijk zijn dat een storing in mijn geval al twee weken duurt. Dat is toch geen storing meer? Ik weet zo even geen definitie te geven van het begrip storing, maar volgens mij betekent dat zoiets als een tijdelijk onderbreking van de standaard service of zoiets. Tijdelijk is dan wel een betrekkelijk begrip, maar twee weken ? Ik denk dat ze de bellers gewoon met zo'n bericht proberen af te poeieren... Maarja wat klaag ik eigenlijk. Internet + Bellen werkt gelukkig goed. Kan alleen niks instellen. Nou dan wachten we toch nog even tot de storing is verholpen (?!)Hoedje schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:37:
[...]
Al je Planet klant bent dan kun je alleen (!) maar via de planet inlogpagina op Mijn KPN met de instellingpagina voor IPB komen!
Verwijderd
Heb die "Storing" al vanaf 19 maart. Kom nog steeds niet via Planet op mijn KPN. Maar goed, kan niets instellen maar internet en bellen werkt. Voor Planet/KPN is storing een erg rekbaar begripVerwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:19:
[...]
Hoe kan het nou toch mogelijk zijn dat een storing in mijn geval al twee weken duurt. Dat is toch geen storing meer? Ik weet zo even geen definitie te geven van het begrip storing, maar volgens mij betekent dat zoiets als een tijdelijk onderbreking van de standaard service of zoiets. Tijdelijk is dan wel een betrekkelijk begrip, maar twee weken ? Ik denk dat ze de bellers gewoon met zo'n bericht proberen af te poeieren... Maarja wat klaag ik eigenlijk. Internet + Bellen werkt gelukkig goed. Kan alleen niks instellen. Nou dan wachten we toch nog even tot de storing is verholpen (?!)

Ik kijk zelf ook nergens meer van op..Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:26:
[...]
Heb die "Storing" al vanaf 19 maart. Kom nog steeds niet via Planet op mijn KPN. Maar goed, kan niets instellen maar internet en bellen werkt. Voor Planet/KPN is storing een erg rekbaar begrip
Hier werkt IPB nog niet en eindelijk is er nu een ticket aangemaakt..
Alleen kan het nog 72 uur duren (jawel 3 extra dagen erbij..) voordat er contact opgenomen word.
Of het probleem dan opgelost is betwijfel ik.
Gr,
Mabili
[ Voor 27% gewijzigd door Mabili op 15-05-2006 18:46 ]
Verwijderd
Ik heb IPB van KPN vanaf 15 maart en MijnKPN heeft nog nooit goed gewerkt......Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:19:
[...]
En dat lukt dus ook niet: Blanco pagina... Storing zegt KPN. Want die krijg je aan de telefoon als je Planet belt en de juiste keuzes maakt. Hoe kan het nou toch mogelijk zijn dat een storing in mijn geval al twee weken duurt. Dat is toch geen storing meer? Ik weet zo even geen definitie te geven van het begrip storing, maar volgens mij betekent dat zoiets als een tijdelijk onderbreking van de standaard service of zoiets. Tijdelijk is dan wel een betrekkelijk begrip, maar twee weken ? Ik denk dat ze de bellers gewoon met zo'n bericht proberen af te poeieren... Maarja wat klaag ik eigenlijk. Internet + Bellen werkt gelukkig goed. Kan alleen niks instellen. Nou dan wachten we toch nog even tot de storing is verholpen (?!)
Je hebt die smarthost altijd nodig, omdat jou mailserver van buiten het KPN netwerk niet bereikbaar is. De smarthost vang de mail voor je op en stuurt het dan naar je door. Dit werkt op zich prima, ik heb er nog geen problemen mee gehad!Flupse schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:02:
[...]
Humzz vraagje hierop, ik ben ook aant overwegen om naar ipb over te gaan. Thuis draai ik ook een web en mailserver. Mijn vraag aan jullie hebben jullie je mailserver via de smarthost ingesteld of hoeft dat niet wanneer je de server in de dmz plaatst??
Voor zover ik weet staan andere poorten wel gewoon open (bijv. poort 80), ik heb ook een webserver draaien en kan via RDP en ssh inloggen op mijn computer van buitenaf.
If I can't fix it, it ain't broken.
Verwijderd
Kun je net zo goed je PC in de DMZ neerplanten tijdens het gamen, daarna haal je hem er weer uit.Hurricane schreef op maandag 15 mei 2006 @ 02:21:
Ja hoor je kan je Sitecom Router gewoon een intern IP geven en dan de EB instellen als DMZ voor dat IP adres. Dan heb je een open lijn richting je Sitecom router en moet je daar alles in gaan stellen.
Verwijderd
Nick39 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 21:20:
xs4all zegt dat ze van kpn een seintje krijgen wanneer de account bij kpn geactiveerd wordt.
[ Voor 91% gewijzigd door scorelord op 16-05-2006 11:00 ]
Verwijderd
Ik had hetzelfde, maar kraag van xs4all na een week een creditnota voor het deel van de maand dat ik was afgesloten. Ze hebben het dus automatisch achteraf verrekend. Dat vond ik toch wel netjes van xs4all.
Ik niet,ik bedoel wel dat ze het verrekenen maar het blijft gewoon te zot voor woorden dat ze zonder enig bericht gewoon alles weghalen,je mail,alles ben je gewoon kwijt,je hebt 250 MB ter beschikking per pop dus daar laat je dan bepaalde dingen gewoon staan,lekker safe.Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 01:10:
[...]
Ik had hetzelfde, maar kraag van xs4all na een week een creditnota voor het deel van de maand dat ik was afgesloten. Ze hebben het dus automatisch achteraf verrekend. Dat vond ik toch wel netjes van xs4all.
Ook foto's van net geboren neefjes en zo..op je eigen pc kan er wat gebeuren,zij hebben een full backup op een tweede hd,dus staat goed daar,dat is ook hun propaganda..u kunt er altijd bij en het staat veilig.
Mooi niet...
Het blijkt dat al per 10 mei de order blijft hangen.. (helaas was dat blijkbaar niet eerder bekend)
Echter zal morgen een poging gedaan worden om de order een schopje te geven..
Dan duurt het nog 2 dagen voordat alles misschien zou gaan draaien.
Mocht het dan nog niet werken moet ik weer bellen....
Ben benieuwd want heb wel eens eerder meegemaakt bij een andere provider dat een order blijft steken en uiteindelijk moest de gehele order weer opnieuw aangevraagd worden wat ook niet werkte waardoor uiteindelijk na 6 weken de boel totaal stop gezet werd.
Gr,
Mabili
Verwijderd
Ten 1ste ik weet niet of jij box kunt benaderen zoniet dan moet je via "mijn kpn" de firewall op server zetten en een ip-adres dezelfde als waar jou pc aan hangt. (Wel een vast ip adres geven)Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:34:
Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld, maar geen antwoord gehad. Mischien nu wel:
Heb je dit gedaan dan moet het werken en werkt het niet dan zul je jou eigen pc moeten controleren op firewalls etc. Limewire werkt bij mij op deze manier wel goed.
Kun je de box wel benaderen dan is het gewoon een kwestie van poorten openzetten. Welke dat zijn geen idee maar dat zal wel in de nfo file staan?
Zou je dat even willen uitleggen?Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:56:
[...]
Kun je net zo goed je PC in de DMZ neerplanten tijdens het gamen, daarna haal je hem er weer uit.
Laat maar, te snel gelezen
Dank voor jullie antwoorden.
[ Voor 14% gewijzigd door B-Buster op 16-05-2006 20:22 ]
FYI, ontving vrijdag mijn spullen, zondag avond aangesloten, VoIP binnen enkele minuten actief na het telefoontje, geen problemen whatsoever.
Nou ja, niet met aansluiten dan. Heb wel problemen met de hoeveelheid informatie die ik ontvangen heb over de firewall (lees niks
Daarnaast heb ik alleen maar SSH access tot een linux doos van buiten af. Derhalve zou ik graag een CLI toegang tot de experia box hebben. Volgens mij moet dit mogelijk zijn, aangezien er een telnet server lijkt te draaien op poort 8081. Alleen geen idee wat de gebruikersnaam zou moeten zijn. Vast geen admin, want die houd KPN zelf denk ik. Dit komt ook naar voren in de webinterface, waar staat user login (niet admin login dus). Gebruikersnaam user doet het niet (admin wel getest functioneerd ook niet).
Mijn voornaamste problemen met de firewall zitten in het feit dat het mij limiteerd. Voer nogal eens poortscans e.d. uit en zolang die firewall nogal wat van mijn pakketjes blokkeerd zijn deze minder (en/of niet) betrouwbaar.
Verder staan poorten 8443 & 10000 open. Van deze poorten heb ik geen idee wat ze zouden moeten doen. Telnetten er naar toe geeft ook niet veel reactie (anders dan dat de connectie geaccepteerd wordt).
Sorry als dit reeds beantwoord is. Kon deze info iig niet terug vinden met zoeken en/of in de hoofd post waarin erg veel duidelijk beschreven staat. Het topic is inmiddels nogal groot geworden om het daadwerkelijk in zijn geheel te lezen.
Daarnaast vroeg ik me af of het mogelijk is KPN buiten te houden. Snap dat ze graag beheer op de router willen houden, maar heb met KPN nou niet een verhouding waarbij ik zeg kom maar op mijn netwerk (wat ze in principe zouden kunnen als ze echt willen). Firmware updates d/l ik met plezier zelf indien noodzakelijk. Bovendien weet ik niet hoe KPN e.e.a. afschermt, dat wekt ook geen vertrouwen. Ken bijv. van 1 van de xDSL providers het wachtwoord wat ze in de routers hebben staan en ben niet de enige. Dit wordt alleen gebruikt op zakelijke accounts en daarnaast schermt de provider toegang tot de router van buiten af, dus het is nog wel veilig, maar heb dergelijke toestanden liever niet.
Dit topic is gesloten.