Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 07:07:
[...]
Hetgeen jij vertelt is geen slechte beurt van kpn maar slechts het volgen van de normale procedures. Eerst maar eens die onwaarheden uit de weg helpen:
-Planet berekent ook voor mobiel maar 16.5 cent en geen 19
Dat dacht ik ook maar de website van Planet vermeldt wat anders.Overigens als je de helpdesk van Planet een paar keer belt krijg je ook verschillende antwoorden.Conclusie is dus dat ze het zelf blijkbaar ook niet goed weten (1 keer zelfs het antwoord gekregen dat het BRUTObedragen zijn die kpn en Planet als tarief vermelden en dat het prijzen ex BTW zijn!
-Je hoeft als je een adsl provider over het kpn netwerk hebt NIET apart je abonnement op te zeggen bij je oude provider. Bij een overstap gebeurt dit automatisch
Klopt wel wat je zegt maar ik kreeg een brief van xs4all dat ik het schriftelijk de opzegging moet bevestigen.Dat heb ik in overleg met xs4all dan ook gedaan.
Er kan maar 1 order tegelijk lopen op een adsl lijn, dus je kan niet verwachten dat een annulering en een order tegelijk goed gaan. Als de annulering nog loopt en je doet een aanvraag keurt kpn de aanvraag af. Dan dien je vervolgens zelf een nieuwe aanvraag te doen bij de KPN en hoef je dus niet je oude XS4ALL abo op te zeggen want je doet een overstap binnen het kpn netwerk.
Ben ik met je eens maar diezelfde helpdesk keurde in 1e instantie de aanvraag niet af.
maw het is absoluut geen slechte beurt van de kpn, maar normale procedures op het kpn netwerk
Verwijderd
Hallo Allen,
Ik heb vorige week IPB besteld en hopelijk gaat alles goed met levering en opzegging en dergelijke
Nu vind ik die Experia box maar niets en zit er aan te denken om een ander modem aan de lijn te hangen. Misschien een LinkSys WRT54GP2...
Heeft iemand ervaring met andere ADSL2+ modems dan de Siemens / Experia ?
Of voldoet de Experia box aan alle verwachtingen?
Groeten,
Tom
Ik heb vorige week IPB besteld en hopelijk gaat alles goed met levering en opzegging en dergelijke
Nu vind ik die Experia box maar niets en zit er aan te denken om een ander modem aan de lijn te hangen. Misschien een LinkSys WRT54GP2...
Heeft iemand ervaring met andere ADSL2+ modems dan de Siemens / Experia ?
Of voldoet de Experia box aan alle verwachtingen?
Groeten,
Tom
Verwijderd
Het internet werkt nu nog steeds terwijl ik gisteren al geen verbinding meer zou hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:52:
[...]
En hier gaat het al fout: Na een annulering moet je altijd 3 weken wachten voor je de volgende aanvraag doet. Dit was al zo in het ADSL tijdperk en zal niet veel anders zijn met IPB.
Goed, dat is dan mij dan nu wel duidelijk.
Maar dit had de helpdesk me dan wel duidelijk mogen vertellen ipv dat ik het van jouw verneem, nietwaar?
[...]
Het KPN systeem heeft hierin helemaal terecht gewerkt: die 3 weken wachttijd na een annulering moet altijd in acht genomen worden. Hadden ze je overigens wel kunnen vertellen bij Planet.
Zo is het..communicatie is nog steeds bagger bij dergelijke bedrijven...maarja, is een inkoppertje.
[...]
Ik hoop voor je dat XS4ALL dat lukt, want voor zover ik weet kan je een ADSL sloop alleen stoppen als je dit meer dan 1 week voor de sloopdatum stopzet.
In het statusoverzicht bij xs4all wat ik zelf kan opvragen staat : 04-05-2006 "KPN heeft uw order zonder kosten geannuleerd" de vorige was dat xs4all van kpn een opzegging heeft ontvangen.
Onjuist.Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 07:07:
[...]
-Je hoeft als je een adsl provider over het kpn netwerk hebt NIET apart je abonnement op te zeggen bij je oude provider. Bij een overstap gebeurt dit automatisch
Bij xs4all moest ik de opzegging gedaan door kpn schriftelijk bevestigen.
Je krijgt een speciale homepage van ze waar je gegevens staan,dan moet je op opzeggen drukken,dan wordt er een formulier uitgeprint die je per fax,per e-mail als bijlage of per post ondertekend moet versturen.
Doe je dit niet dan wordt je adsl aansluiting niet opgezegd.
En wat de hulde aan xs4all betreft deze is al helemaal onjuist.
14 dagen voor de opzegdatum stripten ze mijn account al en kon ik nergens meer bij,ben heel veel gegevens kwijt geraakt.
Om het te herstellen wilden ze dat ik een gewone inbel account afnam,bovenop de kosten voor adsl die ik al betaald had.
En nu bij mijn ex flikken ze exact het zelfde.
Die gaat over naar wanadoo en heeft ook schriftelijk op moeten zeggen.
Ze kreeg een brief dat per 15 mei het abonnement zou worden opgezegd.
En wat flikt xs4all ?
Precies, vandaag op 5 mei hebben ze de stekker er uit getrokken en kan ze niet meer inloggen.
Als dat service is !
En dat rottige KPN ?
Omdat de overstap naar wanadoo nog niet rond is en xs4all weer eens voortijdig de stekker er uit heeft getrokken,hebben ze,terwijl ze weten dat mijn ex naar wanadoo gaat,een tijdelijke account voor haar aangemaakt.
Dankzij kpn,en niet dankzij xs4all,kan ze nu weer internetten tot de 15e.
Omdat ik het restant bij xs4all niet wilde betalen,zij trokken immers de stekker er ruim voortijdig uit en lieten mij achter met een niet werkende adsl,heb ik de maand gestorneerd die ik betaald had met het verzoek een gecorrigeerde rekening te sturen voor de 16 dagen die ik die maand maar had kunnen internetten.
xs4all,de beste provider uit de test,heeft een incassoburo ingeschakeld.
Hulde !!! (NOT)
Even een vraag:
ik heb sinds halverwege april IPB van Planet en sinds vorige week werkt het ook eindelijk helemaal (kon wel bellen, gebeld worden en internetten, maar niets beheren in mijn kpn). Nu hebben we al een aantal dagen het vage 'probleem' dat van tijd tot tijd de telefoon 1 keer heel kort over gaat. Ik neem aan dat dit niet iemand is die belt, want daar is het te kort voor. De telefoon gaat echt maar een split second over.
Ik dacht eerst dat dit aan het aantal connecties die sommige programma's aanmaken lag, maar na uitschakeling van deze programma's blijft het probleem.
Het gaat hier om IPB van Planet op een ISDN aansluiting. Is dit een bekende kwestie die met de nieuwste firmware opgelost gaat worden??
ik heb sinds halverwege april IPB van Planet en sinds vorige week werkt het ook eindelijk helemaal (kon wel bellen, gebeld worden en internetten, maar niets beheren in mijn kpn). Nu hebben we al een aantal dagen het vage 'probleem' dat van tijd tot tijd de telefoon 1 keer heel kort over gaat. Ik neem aan dat dit niet iemand is die belt, want daar is het te kort voor. De telefoon gaat echt maar een split second over.
Ik dacht eerst dat dit aan het aantal connecties die sommige programma's aanmaken lag, maar na uitschakeling van deze programma's blijft het probleem.
Het gaat hier om IPB van Planet op een ISDN aansluiting. Is dit een bekende kwestie die met de nieuwste firmware opgelost gaat worden??
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Verwijderd
Heb sinds maandag IPB maar Mijn KPN werkt hier nog steeds niet naar behoren; ik wordt steeds aangemeld voor Online rekening ipv InternetPlusBellen. Heb al diverse malen met HD gebeld en steeds worden er tickets aangemaakt maar het probleem blijft.
Inmiddels heb ik eindelijk wel een email adres, maar zelf kan ik nog steeds niets beheren. Gelukkig heb ik analoog dus kan ik wel mijn EB beheren.
Inmiddels heb ik eindelijk wel een email adres, maar zelf kan ik nog steeds niets beheren. Gelukkig heb ik analoog dus kan ik wel mijn EB beheren.
Ik heb de volgende vraag over internet plus bellen (misschien dat die al is langsgekomen maar er zijn dusdanig veel topics over geweest dat ik hem toch maar stel). Is het met internet plus bellen, als je 2 nummers neemt, mogelijk om gelijktijdig, dus met 2 telefoontoestellen tegelijk te bellen (net als bij ISDN 2). Of is dit niet mogelijk met internet plus bellen. Een bijkomend voordeel is dat als je in gesprek bent en je wordt gebeld je toch op de nummermelder kunt zien wie er heeft gebeld.
Verwijderd
Bij Planet en KPN is dit mogelijk, als je maar niet het laagste abonnement neemt waarbij maar één gesprek tegelijkertijd mogelijk is.schot schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:56:
Ik heb de volgende vraag over internet plus bellen (misschien dat die al is langsgekomen maar er zijn dusdanig veel topics over geweest dat ik hem toch maar stel). Is het met internet plus bellen, als je 2 nummers neemt, mogelijk om gelijktijdig, dus met 2 telefoontoestellen tegelijk te bellen (net als bij ISDN 2). Of is dit niet mogelijk met internet plus bellen. Een bijkomend voordeel is dat als je in gesprek bent en je wordt gebeld je toch op de nummermelder kunt zien wie er heeft gebeld.
Overigens werkt het bij IPB toch net iets anders t.o.v. ISDN: de ene telefoonpoort is alleen voor het ene nummer, en de 2e poort alleen voor het andere nummer. Het is dus niet mogelijk om 2 gesprekken van hetzelfde nummer te ontvangen, tenzij je het ene nummer doorschakelt bij bezet (*67) naar het andere nummer. Dit is volgensmij gratis.
Verwijderd
Dat heb ik uitdrukkelijk nagevraagd bij de HP. (Tot 2 maal aan toe)
Vanaf je eigen IPB bellen naar ieder ander IPB nummer is ALTIJD gratis, ongeacht of dit een geografisch telefoonnummer is (gewoon telefoonnummer) of een Persoonlijk cq. Nomadisch (0844) nummer.
Ook het vanaf je eigen IPB aansluiting doorschakelen naar een ander IPB nummer of IPB Persoonlijk cq. Nomadisch (0844) numer is ALTIJD gratis en brengt geen startatief of gesprekskosten teweeg.
Vanaf je eigen IPB bellen naar ieder ander IPB nummer is ALTIJD gratis, ongeacht of dit een geografisch telefoonnummer is (gewoon telefoonnummer) of een Persoonlijk cq. Nomadisch (0844) nummer.
Ook het vanaf je eigen IPB aansluiting doorschakelen naar een ander IPB nummer of IPB Persoonlijk cq. Nomadisch (0844) numer is ALTIJD gratis en brengt geen startatief of gesprekskosten teweeg.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 14:38 ]
Verwijderd
Sinds het begin dat ik KPNInternetPlusBellen heb, heb ik al een hoop problemen gehad met P2P verkeer. Zodra ik het programma ook maar aanzet lijkt de hele verbinding zich gewoon op te hangen, en kan ik daadwerkelijk helemaal niets meer. Ik kan nog geen Internet pagina meer openen!
Een tijdje terug stond er nog een nieuwspost hier over op de frontpage van Tweakers.net. Het was een zeer bekend probleem, waar vele klanten last van hadden. Door één of andere firmware fout kon het aantal maximum connecties of iets dergelijks niet gehaald worden dacht ik... Er zou naderhand zo snel mogelijk voor een oplossing gekeken gaan worden door KPN om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Echter is het tot op heden nog altijd niet opgelost geworden door de dames en heeertjes van KPN.
Internetten en downloaden vanaf webservers gaat tot op heden nog altijd erg goed hier bij mij. Bijna altijd zit ik tegen de maximum snelheid aan van mijn abbonement. Echter met P2P software is het een regelrechte ramp te noemen! Wanneer ik bijvoorbeeld een torrent wil downloaden met BitComet dan ligt de verbinding er na één a twee seconden alweer uit. Vervolgens moet ik een minuut of 5 gaan wachten eer dat de torrent eens fatsoenlijk begint te draaien (lees: connecties maken), en héél misschien kan ik dan zelfs al eens voorzichtig een Internet pagina gaan proberen te openen.
Op het moment ben ik het echt zo zat wat betreft het P2P gebeuren met KPN dat ik maar eens via deze weg een oplossing ga proberen te vinden. Misschien dat iemand wellicht een oplossing weet voor dit probleem?
Een tijdje terug stond er nog een nieuwspost hier over op de frontpage van Tweakers.net. Het was een zeer bekend probleem, waar vele klanten last van hadden. Door één of andere firmware fout kon het aantal maximum connecties of iets dergelijks niet gehaald worden dacht ik... Er zou naderhand zo snel mogelijk voor een oplossing gekeken gaan worden door KPN om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Echter is het tot op heden nog altijd niet opgelost geworden door de dames en heeertjes van KPN.
Internetten en downloaden vanaf webservers gaat tot op heden nog altijd erg goed hier bij mij. Bijna altijd zit ik tegen de maximum snelheid aan van mijn abbonement. Echter met P2P software is het een regelrechte ramp te noemen! Wanneer ik bijvoorbeeld een torrent wil downloaden met BitComet dan ligt de verbinding er na één a twee seconden alweer uit. Vervolgens moet ik een minuut of 5 gaan wachten eer dat de torrent eens fatsoenlijk begint te draaien (lees: connecties maken), en héél misschien kan ik dan zelfs al eens voorzichtig een Internet pagina gaan proberen te openen.
Op het moment ben ik het echt zo zat wat betreft het P2P gebeuren met KPN dat ik maar eens via deze weg een oplossing ga proberen te vinden. Misschien dat iemand wellicht een oplossing weet voor dit probleem?
Verwijderd
Ervan uitgaande dat je eenzelfde Experiabox als mij hebt staan ligt het niet aan IPB maar aan je instellingen.
Ikzelf heb op poort 51254 een portforwarding aangemaakt in de webinterface. Ik heb zelf een Go aansluiting, mijn connecties heb ik gelimiteerd tot 250 maximaal voor alle torrentverkeer.
Downloaden lukt met een totale snelheid van 80-100kB in Azareus, dus P2P verkeer kan weldegelijk icm internetplusbellen. Telefonieverkeer heb ik ook geen problemen mee, goede kwailiteit gesprekken , zelfs met P2P aan en browsen op internet via Opera....
Ikzelf heb op poort 51254 een portforwarding aangemaakt in de webinterface. Ik heb zelf een Go aansluiting, mijn connecties heb ik gelimiteerd tot 250 maximaal voor alle torrentverkeer.
Downloaden lukt met een totale snelheid van 80-100kB in Azareus, dus P2P verkeer kan weldegelijk icm internetplusbellen. Telefonieverkeer heb ik ook geen problemen mee, goede kwailiteit gesprekken , zelfs met P2P aan en browsen op internet via Opera....
Helpdesk bellen, lossen ze voor je op.RvL schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:06:
Even een vraag:
Hallo,
Ik gebruik thuis KPN IPB, maar nu heb ik een vraag over het draadloos netwerk en mijn Nintendo DS (NDS). Ik wil graag dat mijn NDS met internet verbindt via die Experia-Box, maar ik moet daarvoor een WEP-Key invullen. Het probleem is, dat volgens mijn ''Internet Monitor'' (iets voor dat internet, weet niet of andere mensen dat ook hebben) mijn verbinding beveiligd is met een WPA-PSK sleutel.
Weet iemand hoe ik en of ik dit om moet zetten naar WEP, en of ik dan wel verbinding blijf houden. Ik heb niet echt heel veel verstand van computertaal enzovoorts, maar ik zou hulp graag gebruiken!
Alvast bedankt!
Ik gebruik thuis KPN IPB, maar nu heb ik een vraag over het draadloos netwerk en mijn Nintendo DS (NDS). Ik wil graag dat mijn NDS met internet verbindt via die Experia-Box, maar ik moet daarvoor een WEP-Key invullen. Het probleem is, dat volgens mijn ''Internet Monitor'' (iets voor dat internet, weet niet of andere mensen dat ook hebben) mijn verbinding beveiligd is met een WPA-PSK sleutel.
Weet iemand hoe ik en of ik dit om moet zetten naar WEP, en of ik dan wel verbinding blijf houden. Ik heb niet echt heel veel verstand van computertaal enzovoorts, maar ik zou hulp graag gebruiken!
Alvast bedankt!
Je kunt wijzigen van WPA-PSK naar WEP via MijnKPN. Let er wel op dat je dit doet met een computer die met een kabel aan je Experia vast hangt. Je draadloze verbinding valt namelijk weg zodra je dit verandert, en het zou best zo kunnen zijn dat je dan niet meer kan aanmelden op de Experia.JBoxM schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 18:54:
Hallo,
Alvast bedankt!
Overigens raad ik je voor de DS heel erg sterk aan om een Nintendo WiFi USB Connector (of een kloon) te kopen, aangezien enorm veel routers het probleem hebben dat ze de verbinding met de DS om de zoveel tijd verbreken. Ik weet niet hoe het met de Experia zit, maar je weet maar nooit.
Ja ik heb zo een USB-connector maar daar kan ik vanuit de woonkamer niet mee inloggen, want die connector zit op zolder, terwijl de box op de 1ste verdieping zit en daar gaat het dus wel mee. Voorlopig hou ik het dus maar bij mijn USB-connector
Mij kennende gaat het weer helemaal mis dan...
In ieder geval hartstikke bedankt!
In ieder geval hartstikke bedankt!
Bij deze de bevestiging dat het analoge basisstation Chicago 550 prima functioneert i.c.m. de Experia Box. Ik kan alle functies met mijn 3 DECT handsets (Gigaset S1) benutten. Tevreden dus.EdjeK schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:35:
[...]
Om teleurstelling te voorkomen adviseer ik je uitgebreid te informeren en testen of dit werkt. Mijn ervaring (Siemens/KPN) is dat sommige toestellen qua telefoneren met een ander basisstation wel werken (in/extern) maar de nummermelding, benadering basisstation en andere faciliteiten het niet doen.
Edit:
Menu in handset voor het instellen van 'nummer onderdrukken bij eerstvolgend gesprek' is niet aanwezig. Tóch niet 100% compatibel...
[ Voor 11% gewijzigd door Hakkie op 05-05-2006 21:53 ]
Verwijderd
Als je bij Planet zit moet je je via www.planet.nl inloggen...http://195.121.7.84/cgi-bin/mutate.cgi of zit je bij KPN?Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:14:
Heb sinds maandag IPB maar Mijn KPN werkt hier nog steeds niet naar behoren; ik wordt steeds aangemeld voor Online rekening ipv InternetPlusBellen. Heb al diverse malen met HD gebeld en steeds worden er tickets aangemaakt maar het probleem blijft.
Ik geloof net dat ik iets heel vervelends ontdek: (kpn IPB)
Is het niet mogelijk om via FTP via een andere server te uploaden ?
Ik gebruik blogger om mijn weblog te maken,maar via FTP krijg ik geen toegang als het via blogger loopt.
Dat betekent dat ik dus via KPN dus niet gebruik kan maken van blogger ???
(blogger princiepe,voor zover niet bekend,je plaatst een post in blogger,drukt op publish,de server van blogger maakt er een html file van,upload dit via ftp naar KPN waar het zou moeten verschijnen,maar dat gebeurt niet.)
Iemand een tip hoe dit wel kan ?
Ik gebruik blogger om mijn weblog te maken,maar via FTP krijg ik geen toegang als het via blogger loopt.
(blogger princiepe,voor zover niet bekend,je plaatst een post in blogger,drukt op publish,de server van blogger maakt er een html file van,upload dit via ftp naar KPN waar het zou moeten verschijnen,maar dat gebeurt niet.)
Verwijderd
Je bedoelt dat er vanaf een andere server een update gedaan word aan jouw homepage (home.kpnplanet.nl)? Lijkt me dat dat gewoon moet werken, vergeet niet dat de username inclusiefNick39 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 01:16:
Ik geloof net dat ik iets heel vervelends ontdek: (kpn IPB)
@kpnplanet.nl is...
Edit: je kan toch wel gewoon vanaf je eigen pc inloggen op de ftp server van kpn? (en wellicht een domme vraag, maar heb je jouw homepage al wel aangemaakt?)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 06:31 . Reden: wat vergeten... ]
Heb een soortgelijk probleem.Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 06:29:
[...]
Je bedoelt dat er vanaf een andere server een update gedaan word aan jouw homepage (home.kpnplanet.nl)? Lijkt me dat dat gewoon moet werken, vergeet niet dat de username inclusief
@kpnplanet.nl is...
Edit: je kan toch wel gewoon vanaf je eigen pc inloggen op de ftp server van kpn? (en wellicht een domme vraag, maar heb je jouw homepage al wel aangemaakt?)
Kan nergens vandaan mijn webspace van KPN bereiken.
En gebruik echt wel de juiste login gegevens.
Andere FTP-servers kan ik wel benaderen

Verwijderd
En kan je jouw webspace van kpnplanet wel vanaf je eigen aansluiting benaderen? Misschien hebben ze er een filter op zitten dat je er alleen bij mag vanaf het kpn netwerk...svijf schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 07:39:
Heb een soortgelijk probleem.
Kan nergens vandaan mijn webspace van KPN bereiken.
En gebruik echt wel de juiste login gegevens.
Andere FTP-servers kan ik wel benaderen
Uiteraard is mijn homepage aan,en heb ik dingen als mijn username goed ingevuld.Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 06:29:
[...]
Je bedoelt dat er vanaf een andere server een update gedaan word aan jouw homepage (home.kpnplanet.nl)? Lijkt me dat dat gewoon moet werken, vergeet niet dat de username inclusief
@kpnplanet.nl is...
Ik kan wel vanaf mijn eigen pc inloggen op de ftp server,maar ik heb zojuist ontdekt dat ik onderhoud aan mijn eigen page vanaf bv xs4all ook niet kan doen.
Met enadere woorden,ik kan alleen aan mijn homepage werken als de ftp sessie gestart wordt vanuit een pc in het direct adsl netwerk,maar niet van er buiten.
Is KPN niet uniek mee,heeft wanadoo ook...maar het is wel heel vervelend want ik kan dus nu niet meer webloggen.
Wat moet ik hier van maken? Hij maakt heeeeel veel verbindingen aan. Gewoon browsen en een outlook express open. Klopt toch niet?
C:\Documents and Settings\Jerry>netstat
Actieve verbindingen
Proto Lokaal adres Extern adres Status
TCP jerry01:1129 pop.KPNplanet.nl:pop3 TIME_WAIT
TCP jerry01:1142 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1143 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1144 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1145 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1146 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1147 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1148 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1149 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1150 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1151 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1153 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1156 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1158 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1159 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1160 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1161 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1162 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1163 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1164 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1165 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1166 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1167 reader28.wxs.nl:nntp TIME_WAIT
TCP jerry01:1168 reader28.wxs.nl:nntp TIME_WAIT
TCP jerry01:1170 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1171 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1172 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1174 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1176 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1177 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1178 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1181 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1182 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1183 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1184 unknown.sagonet.net:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1186 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1187 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1191 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1192 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1193 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1195 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1206 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1207 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1208 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1210 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1211 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1212 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1213 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1214 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1215 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1216 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1217 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1218 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1219 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1220 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1221 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1223 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1224 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1226 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1227 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1228 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1229 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1230 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1231 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1232 38.99.76.33:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1233 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1234 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1235 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1236 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1242 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1243 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1244 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1245 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1246 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
Actieve verbindingen
TCP jerry01:1143 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1144 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1145 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1146 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1147 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1148 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1149 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1150 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1151 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1153 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1156 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1158 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1159 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1160 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1161 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1162 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1163 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1164 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1165 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1166 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1167 reader28.wxs.nl:nntp TIME_WAIT
TCP jerry01:1168 reader28.wxs.nl:nntp TIME_WAIT
TCP jerry01:1170 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1171 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1172 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1174 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1176 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1177 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1178 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1181 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1182 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1183 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1184 unknown.sagonet.net:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1186 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1187 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1191 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1192 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1193 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1195 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1206 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1207 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1208 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1210 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1211 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1212 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1213 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1214 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1215 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1216 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1217 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1218 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1219 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1220 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1221 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1223 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1224 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1226 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1227 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1228 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1229 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1230 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1231 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1232 38.99.76.33:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1233 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1234 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1235 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1236 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1242 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1243 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1244 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1245 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
TCP jerry01:1246 server2.alfaservers.com:http TIME_WAIT
Ik heb het even geprobeerd vanaf een Versatel-aansluiting. FTP-en naar mijn kpnplanet ~page lukt prima.Nick39 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:20:
Met andere woorden,ik kan alleen aan mijn homepage werken als de ftp sessie gestart wordt vanuit een pc in het direct adsl netwerk,maar niet van er buiten.
KPN adverteert nog steeds voor IPB met "ZORGELOOS BELLEN EN INTERNETTEN KOMEN SAMEN IN EEN ABONNEMENT"!
Zolang ik IPB heb heeft het nog geen dag zorgeloos gedraaid, wat ik oa gehad heb is:
Telefoon is eenrichting, ze verstaan jou wel maar jij hun niet.
Uitbellen kan wel maar er kunnen geen inkomende gesprekken komen.
Helemaal geen telefoon en internet.
Geen instellingen kunnen veranderen op "mijn KPN".
Na 3 dagen geen draadloos internet meer.
De HD is overigens wel goed bereikbaar en vriendelijk, maar kunnen je helaas niet anders helpen dan alle instellingen en kabels nalopen en "doe nog eens een reset" en helaas moet u dan blijven proberen op "mijn KPN" in te loggen, dan kunnen we u eventueel weer verder helpen.
Dit betekend nu iedere dag meerdere keren controleren of er knipperende lampjes zijn op de EB en dan eventueel resetten. En maar kijken of "mijn KPN" er al is.
Als een betrouwbare verbinding belangrijk is voor thuiswerken of bereikbaar zijn lijkt het mij beter om niet aan IPB te beginnen. Ik heb IPB genomen met de gedachte bij KPN zit het wel goed...
Dat ze blijven adverteren met "ZORGELOOS" is niet gepast.
Achteraf is zo'n koperdraadje toch nog niet zo gek.
Zolang ik IPB heb heeft het nog geen dag zorgeloos gedraaid, wat ik oa gehad heb is:
De HD is overigens wel goed bereikbaar en vriendelijk, maar kunnen je helaas niet anders helpen dan alle instellingen en kabels nalopen en "doe nog eens een reset" en helaas moet u dan blijven proberen op "mijn KPN" in te loggen, dan kunnen we u eventueel weer verder helpen.
Dit betekend nu iedere dag meerdere keren controleren of er knipperende lampjes zijn op de EB en dan eventueel resetten. En maar kijken of "mijn KPN" er al is.
Als een betrouwbare verbinding belangrijk is voor thuiswerken of bereikbaar zijn lijkt het mij beter om niet aan IPB te beginnen. Ik heb IPB genomen met de gedachte bij KPN zit het wel goed...
Verwijderd
Afgelopen woensdag 3 mei is de E-Box voor analoge lijn geleverd. Aangesloten en Werken!
Laptop draadloos met de ingebouwde WIFI aangesloten: Werken !
Portering even afwachten en hopen dat alles verder ook goed werkt.
Instellingen via Planet/KPN zijn nog niet te wijzigen. Dit komt doordat portering nog niet afgerond is? Lees daar wat verschillende dingen over. KPN zegt dat er nog steeds een storing is, maar ik twijfel eraan. Kennelijk is dit al weken zoniet maanden aan de gang en werkt het soms wel ? Vaag allemaal. Voorlopig werkt alles prima en ben ik een tevreden man.
Laptop draadloos met de ingebouwde WIFI aangesloten: Werken !
Portering even afwachten en hopen dat alles verder ook goed werkt.
Instellingen via Planet/KPN zijn nog niet te wijzigen. Dit komt doordat portering nog niet afgerond is? Lees daar wat verschillende dingen over. KPN zegt dat er nog steeds een storing is, maar ik twijfel eraan. Kennelijk is dit al weken zoniet maanden aan de gang en werkt het soms wel ? Vaag allemaal. Voorlopig werkt alles prima en ben ik een tevreden man.
Toch maar eens goed controleren op spyware of andere onbedoeld lopende programma's. Het kan natuurlijk ook dat een webpagina veel elementen bevat die (semi)parallel binnengehaald worden.jerrebarre schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 13:48:
Wat moet ik hier van maken? Hij maakt heeeeel veel verbindingen aan. Gewoon browsen en een outlook express open. Klopt toch niet?![]()
Actieve verbindingen
<knip>
[ Voor 15% gewijzigd door McAndrew op 06-05-2006 17:46 ]
Als niets meer helpt raadpleeg dan de handleiding...
Geen spyware hier hoor... Vorige provider was dit nooit een issue.McAndrew schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:38:
[...]
Toch maar eens goed controleren op spyware of andere onbedoeld lopende programma's. Het kan natuurlijk ook dat een webpagina veel elementen bevat die (semi)parallel binnengehaald worden.

Weet iemand toevallig wat voor modem je krijgt bij een InternetPlusBellen Zakelijk abbo? en zijn er hier mensen met zo'n Abbo? volgens mijn account manager bij KPN is dit wel anders als het consumenten lijntje... maar meer wist hij me er nog niet over te vertellen...
Ik kan mij toch niet voorstellen dat de provider of de Experiabox er connecties bij verzinnen. De connecties worden vanuit de client aangemaakt. En als je geen server draait (en de bijbehorende poorten in de firewall hebt geopend) dan is dat je eigen computer.jerrebarre schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 19:42:
[...]
Geen spyware hier hoor... Vorige provider was dit nooit een issue.
Als niets meer helpt raadpleeg dan de handleiding...
Je kunt niet voor allemaal spreken. Dat is jouw mening en niet die van vele anderen, bij mij dus ook al maanden zorgeloos IPB, dus in mijn optiek dekt de vlag de lading!!!!humme schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 15:08:
KPN adverteert nog steeds voor IPB met "ZORGELOOS BELLEN EN INTERNETTEN KOMEN SAMEN IN EEN ABONNEMENT"!
[ Voor 7% gewijzigd door EdjeK op 06-05-2006 21:41 ]
Hier ook, alles perfect werkend. ADSL verbinding is prima, nooit uitval, maximale snelheid met downloaden, geen enkel probleem met telefonie als ik Torrents download. Telefoonverbinding na portering is ook heel goed. Op een forum gaat het vanzelfsprekend over de problemen die mensen tegenkomen, maar voor wat het waard is voor mensen die een overstap overwegen: doen.EdjeK schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 21:35:
[...]
Je kunt niet voor allemaal spreken. Dat is jouw mening en niet die van vele anderen, bij mij dus ook al maanden zorgeloos IPB, dus in mijn optiek dekt de vlag de lading!!!!
Verwijderd
Hier ook al een maandje stabiel !
Wel mis ik nog steeds de software voor ISDN er lastig dat nu mijn hele server in dmz staat en zelfs dan is poort 8080 nog niet open.
Iemand de laatste weken nog iets vernomen over ISDN firmware ?
Mario
Wel mis ik nog steeds de software voor ISDN er lastig dat nu mijn hele server in dmz staat en zelfs dan is poort 8080 nog niet open.
Mario
Ja: nog minimaal 3 weken.Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 10:21:
Hier ook al een maandje stabiel !
Mario
Gisteren belde de tweede lijn me terug over de problemen die ik nog steeds ondervind,helaas ben ik dus niet een van die gelukkige gebruikers hoewel bij mij het mis gaat om de techniek er omheen,internet werkt goed,en bellen gaat ook goed,alleen de interface niet,ik moet wat poorten open zetten en na een reset is dat allemaal weg en hang je weer een uur in de helpdesk en dan krijg je weer die eeuwige discussie over wij mogen die poorten niet open zetten en zo...
Dus: waar blijft die update dan kan ik het zelf doen.
HD"meneer daar kan ik geen uitspraak over doen"
ik: "komt ie wel,ik weet dat de upgrade op hold stond,zijn ze er al mee bezig"
HD: "ik kan er geen uitspraken over doen,als hij er is wordt hij vanzelf geladen"
ik: "moet ik denken aan 2 weken of eerder 3 "
HD: "rekent u maar op zijn minst op het laatste meneer dan kan het alleen maar meevallen"
Ik denk dat er iets is met de isdn upgrade.
Mijn probleem hebben ze overigens nog niet opgelost: geen hoofdnummer in telefoniebeheer.
Mijn situatie: sinds een paar dagen op 12mbit KPN IPB (ISDN), overgestapt van Demon, portering nog niet afgerond, uitgaand bellen+internet etc. werkt prima. Mijn vraag gaat over de downloadsnelheid. In MijnKPN staat onder IPB dat het 'op dit moment niet beschikbaar' is. Daar hebben meerdere personen last van, ik weet het. Maar hoe kan ik nu achterhalen op welke snelheid de EB intraint? De lokale webinterface is in de ISDN boxen nog niet aanwezig en via MijnKPN (ook al kon ik er in) heb je die info volgens mij niet. Als ik mijn Copperjet 1616-2p aansluit zie ik dat deze intraint op zo'n 7200000bit/s, maar ik zie ook dat ie in G.DMT modus (modem zelf staat in 'multi') draait. En volgens mij is dat ADSL1. Heb contact gehad met de servicedesk en werd daadwerkelijk binnen 24u teruggebeld. Ik kreeg te horen dat het 12mbit abbo gewoon ADSL1 is.
Bij een overstap van 8mbit naar 12mbit verwacht ik op zijn minst een verhoging, toch? De downloadsnelheid die ik haal schommelt tussen 700-750kB/sec. De reden dat het in mijn geval niet sneller gaat is 'storing op de bekabeling in huis', aldus de 2e-lijns medewerker. De modem zou dat aangeven. Storing zou veroorzaakt kunnen worden door slechte bekabeling (ik heb CAT5) of door interferentie van andere apparaten in de buurt. Ik betwijfel dat, maar heb tóch even alles los en uitgeschakeld wat maar kon. De EB rechtstreeks zonder splitter aangesloten, laptop met UTP aan EB en verder ALLES uit en los. Resultaat: zelfde snelheid.
Concreet hoor ik graag van mijn mede IPB'ers:
- Loopt de 12mbit variant van inderdaad KPN over ADSL1?
- Als dat het geval is, is er iemand hier met 12mbit die wel bijpassende snelheden haalt?
- Is er een mogelijkheid (zonder die lokale webinterface) om te zien op welke snelheid de EB intraint?
- Kan iemand mij wijzen naar een topic/site waar ik kan achterhalen welke lijnkwaliteit (SNR etc) nodig is voor een goede 12mbit ADSL2 lijn?
- Zit ik na portering, als het LEDje op de NT1 uit is, fysiek nog op een ISDN-lijn of is het dan gewoon analoog?
Tot slot hieronder het grootste gedeelte van de lijnstatus in de Copperjet 1616-2p
Advanced Port Attributes
Name Value
Driver Version 1.61
API Version GS_API_441
Firmware Version A.27.7.4
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
Connected true
Operational Mode G.Dmt
State Showtime
Watchdog 0x00000053
Operation Progress 0x000000ad
Last Failed 0x000000fd
Tx Bit Rate 800000
Rx Bit Rate 7360000
Tx Cell Rate 1886
Rx Cell Rate 17358
Phy TX Cell Count 11536514
Phy RX Cell Count 301962912
Phy Cell Drop Count 0
Overall Failure 0
Local ITU Country Code 0x0000b5ff
Local SEF 0
Local End LOS 0
Local SNR Margin 9.0 dB
Local Line Attn 11.5 dB
Local Tx Power 11.3 dB
Local Fast Channel Rx Rate 7360000
Local Fast Channel Tx Rate 800000
Local Fast Channel FEC 0
Local Fast Channel CRC 32
Local Fast Channel HEC 16
Local Fast Channel NCD 0
Local Fast Channel OCD 0
Local Interleaved Channel Rx Rate 0
Local Interleaved Channel Tx Rate 0
Local Interleaved Channel FEC 0
Local Interleaved Channel CRC 0
Local Interleaved Channel HEC 0
Local Interleaved Channel NCD 0
Local Interleaved Channel OCD 0
Remote SEF 0
Remote LOS 0
Remote Line Attn 12.5 dB
Remote SNR Margin 8 dB
Remote Fast Channel FEC 0
Remote Fast Channel CRC 0
Remote Fast Channel HEC 0
Remote Fast Channel NCD 0
Remote Interleaved Channel FEC 0
Remote Interleaved Channel CRC 0
Remote Interleaved Channel HEC 0
Remote Interleaved Channel NCD 0

Concreet hoor ik graag van mijn mede IPB'ers:
- Loopt de 12mbit variant van inderdaad KPN over ADSL1?
- Als dat het geval is, is er iemand hier met 12mbit die wel bijpassende snelheden haalt?
- Is er een mogelijkheid (zonder die lokale webinterface) om te zien op welke snelheid de EB intraint?
- Kan iemand mij wijzen naar een topic/site waar ik kan achterhalen welke lijnkwaliteit (SNR etc) nodig is voor een goede 12mbit ADSL2 lijn?
- Zit ik na portering, als het LEDje op de NT1 uit is, fysiek nog op een ISDN-lijn of is het dan gewoon analoog?
Tot slot hieronder het grootste gedeelte van de lijnstatus in de Copperjet 1616-2p
Advanced Port Attributes
Name Value
Driver Version 1.61
API Version GS_API_441
Firmware Version A.27.7.4
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
Connected true
Operational Mode G.Dmt
State Showtime
Watchdog 0x00000053
Operation Progress 0x000000ad
Last Failed 0x000000fd
Tx Bit Rate 800000
Rx Bit Rate 7360000
Tx Cell Rate 1886
Rx Cell Rate 17358
Phy TX Cell Count 11536514
Phy RX Cell Count 301962912
Phy Cell Drop Count 0
Overall Failure 0
Local ITU Country Code 0x0000b5ff
Local SEF 0
Local End LOS 0
Local SNR Margin 9.0 dB
Local Line Attn 11.5 dB
Local Tx Power 11.3 dB
Local Fast Channel Rx Rate 7360000
Local Fast Channel Tx Rate 800000
Local Fast Channel FEC 0
Local Fast Channel CRC 32
Local Fast Channel HEC 16
Local Fast Channel NCD 0
Local Fast Channel OCD 0
Local Interleaved Channel Rx Rate 0
Local Interleaved Channel Tx Rate 0
Local Interleaved Channel FEC 0
Local Interleaved Channel CRC 0
Local Interleaved Channel HEC 0
Local Interleaved Channel NCD 0
Local Interleaved Channel OCD 0
Remote SEF 0
Remote LOS 0
Remote Line Attn 12.5 dB
Remote SNR Margin 8 dB
Remote Fast Channel FEC 0
Remote Fast Channel CRC 0
Remote Fast Channel HEC 0
Remote Fast Channel NCD 0
Remote Interleaved Channel FEC 0
Remote Interleaved Channel CRC 0
Remote Interleaved Channel HEC 0
Remote Interleaved Channel NCD 0
[ Voor 36% gewijzigd door Hakkie op 07-05-2006 12:06 ]
Verwijderd
Ik heb dezelfde problemen. Wat me opviel is dat er gereageerd werd alsof de problemen met Mijn KPN niet bekend zijn.....Waar ik het meeste problemen mee heb zijn verbrekende verbindingen op mijn eigen netwerk, van mijn netwerkserver naar mijn pc (bestanden, muziek, etc.) en vice-versa. De rest werk perfect! Nu maar hopen dat de nieuwe firmware mijn problemen ook oplost. Volgens 2e-lijns moeten we rekenen op eind Mei. "Tenslotte leggen in mei allevogeltjes een ei ....behalve de koekoek en de spriet (en KPN!?!?!?), want die leggen in de mei-maand niet."Nick39 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 10:40:
[...]
Ja: nog minimaal 3 weken.
Gisteren belde de tweede lijn me terug over de problemen die ik nog steeds ondervind,helaas ben ik dus niet een van die gelukkige gebruikers hoewel bij mij het mis gaat om de techniek er omheen,internet werkt goed,en bellen gaat ook goed,alleen de interface niet,ik moet wat poorten open zetten en na een reset is dat allemaal weg en hang je weer een uur in de helpdesk en dan krijg je weer die eeuwige discussie over wij mogen die poorten niet open zetten en zo...
Dus: waar blijft die update dan kan ik het zelf doen.
HD"meneer daar kan ik geen uitspraak over doen"
ik: "komt ie wel,ik weet dat de upgrade op hold stond,zijn ze er al mee bezig"
HD: "ik kan er geen uitspraken over doen,als hij er is wordt hij vanzelf geladen"
ik: "moet ik denken aan 2 weken of eerder 3 "
HD: "rekent u maar op zijn minst op het laatste meneer dan kan het alleen maar meevallen"
Ik denk dat er iets is met de isdn upgrade.
Mijn probleem hebben ze overigens nog niet opgelost: geen hoofdnummer in telefoniebeheer.
Hallo allemaal,
Ben zelf ook bezig een poging te wagen om van XS4all over te stappen naar IPB
19 april de aanvraag ingediend (3 dagen later netjes de brief van KPN binnen gehad met de melding dat binnen ca 3 weken het pakket thuis geleverd zou worden) en de overstap formulier via de kpn site ingevuld en opgestuurd naar XS4ALL
22 april heeft KPN bij XS4ALL melding gemaakt dat er een overstap gaat plaats vinden.
Paar dagen daarna een brief van XS4ALL ontvangen waarin verzocht word ook via hun website (https)
De overstap te activeren en met handtekening naar hun op te sturen,
allemaal netjes gedaan.
Op de site van XS4ALL stond ook vermeld dat ik mijn basis abbo per 7-5-2006 als opzeg datum kon hanteren. (naar mijn weten moet je dan daarna nog 1 maand optellen?)
Maar goed gisteren toch maar even langs primafoon geweest en daar kreeg ik te horen dat het afleveren en opleveren van IPB op dit moment minimaal 6 weken duurt..
Geen bericht van KPN gehad dat het allemaal langer zou gaan duren..
Reden: grote vraag naar IPB en drukte.
Tot slot is dit nog niet alles..
XS4ALL heeft mijn basis account al stop gezet zonder dat de overstap al geregeld is..
Mail accounts zijn al gesloopt zonder enig bericht vooraf en zodra de modem maar even down is ben ik mijn internet verbiding ook kwijt..
Wie heeft dit nog meer mee gemaakt en wat zou ik nog kunnen ondernemen?
Volgens primafoon zou ik pas medio juni aan de beurt zijn maar dit lijkt mij toch wel erg lang..
edit*
Zojuist XS4ALL gesproken en kreeg het volgende te horen:
Het klopt inderdaad dat uw account stop gezet is.
Als u overstapt naar een andere provider en in uw geval KPN word bij onze alle diensten stop gezet waaronder mail en ADSL.
Erg vreemd want juist bij een overstap moet de lijn dus actief blijven..
Dat is volgens XS4ALL niet zo want KPN is een andere provider..
(naar mijn mening onzin.. want naast dat de lijn juist actief moet blijven doen de meeste providers het zelf zo dat ze email diensten etc zelfs juist na de overstap nog even actief houden om zo toch mail te kunnen opvangen via bv webmail..!)
Maar goed XS4ALL vind dat ze het goed hebben gedaan en zeggen dan ook dat ik maar met KPN moet bellen...
(zo gezegt zo gedaan.. Wat zegt KPN)
(Xs4all heeft geen gelijk want ze moeten juist de boel actief houden totdat de overstap is geregeld..)
(op de ADSL staan namelijk de gegevens van XS4ALL zoals de serviceID etc)
(deze is nodig bij een overstap..)
tja het dus nu het spel balletje.. balletje en dus nu maar afwachten wanneer IPB hier binnen komt..)
Wat zouden jullie doen?
Gr,
Mabili
Ben zelf ook bezig een poging te wagen om van XS4all over te stappen naar IPB
19 april de aanvraag ingediend (3 dagen later netjes de brief van KPN binnen gehad met de melding dat binnen ca 3 weken het pakket thuis geleverd zou worden) en de overstap formulier via de kpn site ingevuld en opgestuurd naar XS4ALL
22 april heeft KPN bij XS4ALL melding gemaakt dat er een overstap gaat plaats vinden.
Paar dagen daarna een brief van XS4ALL ontvangen waarin verzocht word ook via hun website (https)
De overstap te activeren en met handtekening naar hun op te sturen,
allemaal netjes gedaan.
Op de site van XS4ALL stond ook vermeld dat ik mijn basis abbo per 7-5-2006 als opzeg datum kon hanteren. (naar mijn weten moet je dan daarna nog 1 maand optellen?)
Maar goed gisteren toch maar even langs primafoon geweest en daar kreeg ik te horen dat het afleveren en opleveren van IPB op dit moment minimaal 6 weken duurt..
Geen bericht van KPN gehad dat het allemaal langer zou gaan duren..
Reden: grote vraag naar IPB en drukte.
Tot slot is dit nog niet alles..
XS4ALL heeft mijn basis account al stop gezet zonder dat de overstap al geregeld is..
Mail accounts zijn al gesloopt zonder enig bericht vooraf en zodra de modem maar even down is ben ik mijn internet verbiding ook kwijt..
Wie heeft dit nog meer mee gemaakt en wat zou ik nog kunnen ondernemen?
Volgens primafoon zou ik pas medio juni aan de beurt zijn maar dit lijkt mij toch wel erg lang..
edit*
Zojuist XS4ALL gesproken en kreeg het volgende te horen:
Het klopt inderdaad dat uw account stop gezet is.
Als u overstapt naar een andere provider en in uw geval KPN word bij onze alle diensten stop gezet waaronder mail en ADSL.
Erg vreemd want juist bij een overstap moet de lijn dus actief blijven..
Dat is volgens XS4ALL niet zo want KPN is een andere provider..
(naar mijn mening onzin.. want naast dat de lijn juist actief moet blijven doen de meeste providers het zelf zo dat ze email diensten etc zelfs juist na de overstap nog even actief houden om zo toch mail te kunnen opvangen via bv webmail..!)
Maar goed XS4ALL vind dat ze het goed hebben gedaan en zeggen dan ook dat ik maar met KPN moet bellen...
(zo gezegt zo gedaan.. Wat zegt KPN)
(Xs4all heeft geen gelijk want ze moeten juist de boel actief houden totdat de overstap is geregeld..)
(op de ADSL staan namelijk de gegevens van XS4ALL zoals de serviceID etc)
(deze is nodig bij een overstap..)
tja het dus nu het spel balletje.. balletje en dus nu maar afwachten wanneer IPB hier binnen komt..)
Wat zouden jullie doen?
Gr,
Mabili
[ Voor 28% gewijzigd door Mabili op 07-05-2006 15:14 ]
Verwijderd
Hoi Mabili
Ik ben zelf ook overgestapt van XS4ALL naar KPN IPB en dat is naadloos gegaan.
Op 11 april IPB aangevraagd en die zelfde dag een voorbeeldbrief van KPN gefaxt naar XS4ALL met daarin vermeld dat ik overstap zonder sloop van mijn ADSL. Hierna heb ik op 2 mei het installatiepakket ontvangen en het werkte direct zonder onderbreking van mijn ADSL.
Het is dus allemaal goed geregeld deze overstap.
Wat ik wel erg vervelend vind is het al enige dagen buiten werking zijn van MIJN KPN IPB waardoor ik niet eens een emailadres kan aanmaken.
Succes verder,
Cor
Op 11 april IPB aangevraagd en die zelfde dag een voorbeeldbrief van KPN gefaxt naar XS4ALL met daarin vermeld dat ik overstap zonder sloop van mijn ADSL. Hierna heb ik op 2 mei het installatiepakket ontvangen en het werkte direct zonder onderbreking van mijn ADSL.
Wat ik wel erg vervelend vind is het al enige dagen buiten werking zijn van MIJN KPN IPB waardoor ik niet eens een emailadres kan aanmaken.
Succes verder,
Cor
Ik had ISDN via KPN... Zakelijk. Zakelijke klant, zakelijke factuur, zakelijke MijnKPN. En bij het aanmelden met IPB krijg je gewoon een exact dezelfde ExperiaBox als iedereen, en is er verder geen verschil... je krijgt net zoals iedere MijnKPN gebruiker (zakelijk of niet) een IPB menuutje erbij...Qorne schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 19:59:
Weet iemand toevallig wat voor modem je krijgt bij een InternetPlusBellen Zakelijk abbo? en zijn er hier mensen met zo'n Abbo? volgens mijn account manager bij KPN is dit wel anders als het consumenten lijntje... maar meer wist hij me er nog niet over te vertellen...
De rekeningen staan nog steeds op de bedrijfsnaam, en ik sta ook nog steeds zakelijk geregistreerd bij KPN, dus ik weet niet waar jouw accountmanager zijn wijsheid vandaan haalt.
Gelukkig is de overstap bij jou wel goed gegaan..Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:07:
Hoi Mabili
Succes verder,
Cor
Maar zelf had ik 2 brieven naar Xs4all gestuurd..
1 die inderdaad bij KPN te downloaden is.
Daarin word aangegeven de lijn actief te houden.
De andere brief was op verzoek van XS4ALL zelf om op hun website de overstap formulier in te vullen en de diensten te beïndigen.
Deze moest ik van hun opsturen.
Wat wel vreemd is het volgende op de formulier vermeld staat:
Ingangs datum contract 7-5-2005 dus dan moet 7-5-2006 precies 1 jaar zijn dan nog 1 maand opzeg termijn bij optellen (anders had ook 18-6-2006 gekund)
Maar goed XS4ALL heeft precies 7-5-2006 aangehouden en op die datum alle diensten stop gezet.
Maarja nu nog weinig aan te doen alleen hopen dat IPB snel geleverd kan worden..
Hou wel mijn hart vast als de problemen van de laatste dagen op het forum lees..
Gr,
Mabili
Wij hebben het nu ook weer voor elkaar...
We komen van Planet Economy af, en hebben nu IPB economy. Vraag ik mij alleen af waarom wij, de Virusscanner, en een basisabbonement op Musicstream hebben.... Naja, ik maak er wel gebruik van, het is wel makkelijk.
We komen van Planet Economy af, en hebben nu IPB economy. Vraag ik mij alleen af waarom wij, de Virusscanner, en een basisabbonement op Musicstream hebben.... Naja, ik maak er wel gebruik van, het is wel makkelijk.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Webradio 2 / KML Browser gaat op mijn 3 mb verbinding haperen zelfs met 24 Kb sessies... Wat is het probleem??????
Verwijderd
Het ligt helemaal aan welke versie je neemt van Z IPB. de standaard versie van ZIPB is precies het zelfde als de consumenten versie, echter neem je de ZIPb XL versie dan krijg je een heel ander verhaal. Je krijgt 8 Ip adressen, je kan kiezen voor versies 2 t/m 8 lijnen, zelfs SDSL is dan mogelijk.redah schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:17:
[...]
Ik had ISDN via KPN... Zakelijk. Zakelijke klant, zakelijke factuur, zakelijke MijnKPN. En bij het aanmelden met IPB krijg je gewoon een exact dezelfde ExperiaBox als iedereen, en is er verder geen verschil... je krijgt net zoals iedere MijnKPN gebruiker (zakelijk of niet) een IPB menuutje erbij...
De rekeningen staan nog steeds op de bedrijfsnaam, en ik sta ook nog steeds zakelijk geregistreerd bij KPN, dus ik weet niet waar jouw accountmanager zijn wijsheid vandaan haalt.
Echter bij de XL variant moet je een vrije lijn hebben of een lijn opgeven voor de verbinding. Line sharing is niet mogelijk. een nieuwe lijn kost overigs een kleine 175 euro excl btw.
Erik
Verwijderd
Hoi,
Ik wil mijn bereik van de experiabox vergroten, nu las ik in de startpost dat deze modems, erg veel lijken op de SMC modems.
Nu vroeg ik mij af of de SMCWEBT-G EU repeater hierop gaat werken?
http://www.smc.com/index....ocaleCode=EN_NLD&pid=1475
Heeft iemand hier ervaring mee, of een beter alternatief voor het reikweidte te verbeteren.
Ik wil mijn bereik van de experiabox vergroten, nu las ik in de startpost dat deze modems, erg veel lijken op de SMC modems.
Nu vroeg ik mij af of de SMCWEBT-G EU repeater hierop gaat werken?
http://www.smc.com/index....ocaleCode=EN_NLD&pid=1475
Heeft iemand hier ervaring mee, of een beter alternatief voor het reikweidte te verbeteren.
xs4all < -> kpn niet, blogger <--> kpn niet,wanadoo <--> kpn niet.Jan-E schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 15:01:
[...]
Ik heb het even geprobeerd vanaf een Versatel-aansluiting. FTP-en naar mijn kpnplanet ~page lukt prima.
Blijkbaar staat er,als oude gebruiker,bij jou iets aan,wat bij mij uit staat,of andersom.
Ik heb het bij wanadoo ook,bij 2 accounts kom ik er van buitenaf in,bij de derde moet ik inbellen via wanadoo,maar dat gaat dus niet meer met IPB.
@Mabili
Ik had exact hetzelfde,mijn ex ook, xs4all houdt zich niet aan de opzegtermijn van de maand en gooit gewoon adsl er af.
Je moet ff naar de kpn helpdesk bellen,zij maken een tijdelijke account voor je aan bij adsl direct waar je gewoon met je huidige modem op door kan internetten.
xs4all kan wel nog een basisaccount opzetten,dan kan je nog bij mail en zo,maar daar moet je apart voor betalen.
Dus even met de kpn helpdesk van internetplusbellen bellen,uitleggen dat xs4all het al heeft stopgezet,en binnen 5 minuten krijg je een tijdelijk account en heb je weer je internet.
[ Voor 39% gewijzigd door Nick39 op 07-05-2006 22:57 ]
Wij hebben sinds twee weken het 6 mbit abbo van IPB, maar ik haal vreemd genoeg maar 1,5 mbit... dit terwijl ik toch maar 400 meter van de centrale af woon... Als ik in mijn experiabox kijk, zie bij internetstatus ook bij Download: 1500kbit staan, en bij upload 180 kbit
weet iemand of ik gewoon nog niet geporteerd ben, terwijl we het al meer dan 10 dagen hebben?
pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz
bij blijvende problemen gewoon een nieuwe EB eisen, heeft bij mij alle problemen met bellen in 1 klap opgelost.humme schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 15:08:
Dan heb je best geluk gehad. Wat je nu gedaan hebt is zelf een oplossing zoeken en een keuze maken wat te vervangen om het probleem op te lossen.knireis schreef op maandag 08 mei 2006 @ 01:00:
[...]
bij blijvende problemen gewoon een nieuwe EB eisen, heeft bij mij alle problemen met bellen in 1 klap opgelost.
Je kan beter een brief sturen met een termijn dat je een oplossing wilt zien voor je probleem anders zie je het contract als ontbonden. Als je nieuwe hardware gaat eisen ga je zelf keuzes maken en actief zijn in het onderzoek naar de storing. Je bent de klant, ze hebben een helpdesk om het te verhelpen immers.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Wat heb je voor abonnementsvorm bij "mijn KPN" staan ?shag-me schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:51:
Wij hebben sinds twee weken het 6 mbit abbo van IPB, maar ik haal vreemd genoeg maar 1,5 mbit... dit terwijl ik toch maar 400 meter van de centrale af woon... Als ik in mijn experiabox kijk, zie bij internetstatus ook bij Download: 1500kbit staan, en bij upload 180 kbitweet iemand of ik gewoon nog niet geporteerd ben, terwijl we het al meer dan 10 dagen hebben?
Zowieso even met de jongens van de helpdesk bellen...
Inmiddels ook via Planet.nl beschikbaar ... Planet = KPN dus dit was een redelijk logische stap.
Voordeel is dat ik mijn mailbox etc hou
Just so you know
Voordeel is dat ik mijn mailbox etc hou
Just so you know
Moet ik nou wel of niet ZELF mijn adsl abbo bij xs4all opzeggen. Ik kreeg namelijk bij het bestellen geen vakje met gewenste ingangsdatum. Dat krijg je als je aangeeft dat je niet bij een kpnprovider zit wel!
??
??
Verwijderd
Blanex
Het gaat bij het aanmelden niet om de provider maar of je op het kpnnetwerkzit.
Xs4all is op het kpnnetwerk dus aankruisen zodat je oude adsl niet word opgeheven.
Succes,
Cor
Het gaat bij het aanmelden niet om de provider maar of je op het kpnnetwerkzit.
Xs4all is op het kpnnetwerk dus aankruisen zodat je oude adsl niet word opgeheven.
Succes,
Cor
Ondertussen met KPN uitgevogeld wat er nu aan de hand is voor het ftp probleem met blogger (weblogs)
KPN ondersteunt geen passive FTP,alleen active FTP.
De meeste FTP programma's staan default op passive,en dat werkt dus niet (of je moet een escape geven in je FTP programma) xs4all en zo ondersteunen wel Passive FTP (alsof je je ftp via je webbrowser benaderd)
Blogger en heel veel andere blogtools,werken via passive FTP,dat door 9 van de 10 providers ondersteund wordt maar niet door KPN.
Geen blogger dus meer, of alleen via een omweg: zelf een ftp server draaien,blogger daar heen laten posten en dan de pages mat active ftp uploaden.
Alleen... met isdn kan je dus niet de ftp poort open zetten,dan moet je hele pc open in dmz...
De meeste FTP programma's staan default op passive,en dat werkt dus niet (of je moet een escape geven in je FTP programma) xs4all en zo ondersteunen wel Passive FTP (alsof je je ftp via je webbrowser benaderd)
Blogger en heel veel andere blogtools,werken via passive FTP,dat door 9 van de 10 providers ondersteund wordt maar niet door KPN.
Geen blogger dus meer, of alleen via een omweg: zelf een ftp server draaien,blogger daar heen laten posten en dan de pages mat active ftp uploaden.
Alleen... met isdn kan je dus niet de ftp poort open zetten,dan moet je hele pc open in dmz...
Gewoon bij bestelling XS4ALL inderdaad aanvinken..Blanex schreef op maandag 08 mei 2006 @ 13:11:
Moet ik nou wel of niet ZELF mijn adsl abbo bij xs4all opzeggen. Ik kreeg namelijk bij het bestellen geen vakje met gewenste ingangsdatum. Dat krijg je als je aangeeft dat je niet bij een kpnprovider zit wel!
??
Daarna even bij KPN de adsl overstap formulier downloaden en deze opsturen naar XS4ALL.
je krijgt na 3 dagen dan eerst een bevestiging van kpn binnen en weer een paar dagen later een brief van XS4ALL of je ook via hun https site de overstap wilt activeren.
Je krijgt dan de mogelijkheid of alle diensten van XS4ALL te beïndigen of per maand voor 14.95 door te laten lopen.
Ik had dat dus niet gedaan en dan ben je binnen een paar weken (voor dat de overstap gedaan is) waarschijnlijk al je mailboxen kwijt.
Gr,
Mabili
Kan ik dan ook bij https site van xs4all aangeven per wanneer ik het helemaal op wil zeggen. Dit om er zeker van te zijn dat ik altijd internet heb?Mabili schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:45:
[...]
Gewoon bij bestelling XS4ALL inderdaad aanvinken..
Daarna even bij KPN de adsl overstap formulier downloaden en deze opsturen naar XS4ALL.
je krijgt na 3 dagen dan eerst een bevestiging van kpn binnen en weer een paar dagen later een brief van XS4ALL of je ook via hun https site de overstap wilt activeren.
Je krijgt dan de mogelijkheid of alle diensten van XS4ALL te beïndigen of per maand voor 14.95 door te laten lopen.
Ik had dat dus niet gedaan en dan ben je binnen een paar weken (voor dat de overstap gedaan is) waarschijnlijk al je mailboxen kwijt.
Gr,
Mabili
Verwijderd
www.blogger.com werkt bij mij primaNick39 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:34:
Ondertussen met KPN uitgevogeld wat er nu aan de hand is voor het ftp probleem met blogger (weblogs)
Verwijderd
De 1 geeft een mening dat het niet goed werkt de ander een mening die zegt dat het wel goed is. Volgens mij kan dat allebei en mag een ieder zijn mening geven.EdjeK schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 21:35:
[...]
Je kunt niet voor allemaal spreken. Dat is jouw mening en niet die van vele anderen, bij mij dus ook al maanden zorgeloos IPB, dus in mijn optiek dekt de vlag de lading!!!!
Ben ik heel blij om voor je,hier werkt het helaas niet,na 10 minuten proberen te publiceren geeft ie een error,geen file geupload en kpn zegt zelf ook dat passive filetransfer niet ondersteund wordt.
Je kunt op die overstap pagina van Xs4all zien wanneer je contract afloopt.Blanex schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:28:
[...]
Kan ik dan ook bij https site van xs4all aangeven per wanneer ik het helemaal op wil zeggen. Dit om er zeker van te zijn dat ik altijd internet heb?
Denk je dit is te kort (reken maar ruim 4 weken voordat je IPB hebt) dan kan je eventueel kiezen om tegen betaling van 14.95 per maand de diensten te behouden.
Deze kan je altijd weer per maand opzeggen mocht de overstap gedaan zijn.
PS misschien kan je het beste even bellen naar XS4ALL om er zeker van te zijn.
Succes.
Gr,
Mabili
Volledig met je eens. Daarom mag een ieder zijn mening geven over zijn of haar ervaring. Maar om dan gelijk te generaliseren gaat mij te ver. Je kunt namelijk niet voor een ander spreken maar dien je je te beperken tot je eigen situatie afgezet tegen het aangeschafte/gebruikte produkt.Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:00:
[...]
De 1 geeft een mening dat het niet goed werkt de ander een mening die zegt dat het wel goed is. Volgens mij kan dat allebei en mag een ieder zijn mening geven.
Hallo,
Ik heb nu 3 weken IPB, kan niet in de experiabox (isdn versie) komen om poorten te forwarden. Gaat nog weken duren volgens de helpdesk voor een update.
Internetplusbellen is niet zichtbaar in mijn KPN, storing volgens de helpdesk. nu al meer dan een week.
Mijn mening is dat KPN een half product heeft geleverd. gewoon bagger......
Ciao,
Beano
Ik heb nu 3 weken IPB, kan niet in de experiabox (isdn versie) komen om poorten te forwarden. Gaat nog weken duren volgens de helpdesk voor een update.
Internetplusbellen is niet zichtbaar in mijn KPN, storing volgens de helpdesk. nu al meer dan een week.
Ciao,
Beano
Ik heb voor mijn ouders Surfen en Bellen aangevraagd bij Het Net.
De 1e keer op 11 april, na +/-2 weken maar eens gemaild en alleen maar een mail gehad dat het naar de juiste afdeling is toegestuurd. Weer een week gewacht nog steeds geen reactie of bevestiging ontvangen.
Toen maar met de helpdesk gebeld. Die vertelde mij dat er iets mis was gegaan met aanmelden. Bij Het Net is de aanvraag wel aangekomen maar de KPN niet.
De helpdesk gaf mij het advies om nog maar een aanvraag in te dienen want dat gaat sneller dan dat hij een ticket voor dit probleem maakte.
Nu heb ik dus voor de 2e keer Surfen en Bellen aangevraagd op 27 april en hierop nog steeds geen reactie gehad. Inmiddels ook weer naar de helpdesk gemaild want er weer naar bellen zie ook ff niet zitten à 0,45 cent per minuut.
Wie weet raad?
De 1e keer op 11 april, na +/-2 weken maar eens gemaild en alleen maar een mail gehad dat het naar de juiste afdeling is toegestuurd. Weer een week gewacht nog steeds geen reactie of bevestiging ontvangen.
Toen maar met de helpdesk gebeld. Die vertelde mij dat er iets mis was gegaan met aanmelden. Bij Het Net is de aanvraag wel aangekomen maar de KPN niet.
De helpdesk gaf mij het advies om nog maar een aanvraag in te dienen want dat gaat sneller dan dat hij een ticket voor dit probleem maakte.
Nu heb ik dus voor de 2e keer Surfen en Bellen aangevraagd op 27 april en hierop nog steeds geen reactie gehad. Inmiddels ook weer naar de helpdesk gemaild want er weer naar bellen zie ook ff niet zitten à 0,45 cent per minuut.
Wie weet raad?
"Soylent Green is people!"
Kost ook een stuk minder dan een los internetabbootje met wireless router en basis telefonieBeano schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:05:
Hallo,
Ciao,
Beano
Kan zijn,maar dat het minder kost wil niet zeggen dat je er dan niet over mag klagen,de prijs bepalen zij,niet ik.Lanfear28 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 10:03:
[...]
Kost ook een stuk minder dan een los internetabbootje met wireless router en basis telefonie
Als je een product verkoopt moet het goed zijn,ongeacht de prijs die je als klant daarvoor moet betalen.
Het kan niet zo zijn dat het,omdat het nu eenmaal zoveel minder kost,je niet zou mogen klagen.
Het probleem is dat ondanks dat de interface via mijn kpn niet goed werkt,kpn gewoon stug doorgaat met mensen binnenhalen en daar zijn de servers niet tegen bestand.
Ze zouden een verkoopstop moeten inlassen,eerst de huidige problemen moeten oplossen en dan weer doorgaan.
Ze hebben het nu zo druk dat ze die isdn upgrade gewoon maar even niet doen.
Een upgrade die overigens ook al bleef hangen omdat er bugs in de software zaten.
Het komt steeds weer neer op bugs in software.
Waarom werkt het bij wanadoo en al die anderen wel,kpn moest weer zo nodig een nieuw systeem gaan uitproberen.
Wij zijn gewoon proefkonijnen,betalende betatesters die KPN betalen om een systeem te mogen gebruiken,over een jaar zullen de kinderziektes er best uit zijn,maar hanteer tot die tijd dan een gereduceerd tarief en sluit geen nieuwe mensen aan.
Gisteren zei de helpdesk man,een tevreden klant brengt 10 nieuwe klanten aan,een ontevreden klant kost een veelvoud daarvan.
Huur desnoods een extern team in,en los de problemen op.
Je kan ook roepen,hee je hebt telefoon,je kan internetten,je kan via de codes doorverbinden,zet alles in een dmz en gebruik een eigen firewall.
Maar daar gaat het niet om,ik nam tegen een door kpn bepaalde prijs een product af met een aantal opties.
Hoe onbelangrijk misschien ook,moeten die beloofde opties gewoon wel werken.
Als je een auto koopt accepteer je ook niet dat de airco niet werkt en kpn met een,doe het raam maar open oplossing aankomt.
@ Nick, met een
bedoelde ik mee dat je mijn opmerking niet al te serieus moet nemen.
Jammer dat je dat toch doet en ik me hierdoor verplicht voel om te moeten reageren op jou gefrustreerde en vol met onzin staande posting.
Om te beginnen de interface van KPN. Een lastig probleem vooral voor isdn gebruikers want de ander(voorheen analoge gebruikers) kunnen er nu (meestal) wel goed gebruik van maken.
Isdn komt echt nog wel goed en mocht je een instelling veranderd willen hebben waar je zelf niet bij kunt dan zal de 2e lijn dat graag voor je doen.(ook gratis te bereiken via 0800-0407)
Jammer dat je dat toch doet en ik me hierdoor verplicht voel om te moeten reageren op jou gefrustreerde en vol met onzin staande posting.
Om te beginnen de interface van KPN. Een lastig probleem vooral voor isdn gebruikers want de ander(voorheen analoge gebruikers) kunnen er nu (meestal) wel goed gebruik van maken.
Isdn komt echt nog wel goed en mocht je een instelling veranderd willen hebben waar je zelf niet bij kunt dan zal de 2e lijn dat graag voor je doen.(ook gratis te bereiken via 0800-0407)
Contradictie interminus, eerst zeg je dat ze de isdn upgrade niet doen daarna dat ze het wel geprobeerd hebben maar dat het niet goed werkt. Nogmaals, hij komt echt wel en waarschijnlijk deze maand nog als ik alle berichten hierover lees.Ze hebben het nu zo druk dat ze die isdn upgrade gewoon maar even niet doen.
Een upgrade die overigens ook al bleef hangen omdat er bugs in de software zaten.
Wanadoo levert helemaal geen Voip over (voormalig isdn) en ze zijn pas deze week begonnen met het overnemen van de analoge KPN lijntjes dus juich niet te vroeg. btw ik zit (nu nog) bij Wanadoo en naar volle tevredenheid, maar weet ook dat ik hier voor een dubbeltje op de eerste rang zit dus je zult mij nooit horen zeiken over een dure of slechte HD of telefonie die af toe stottert of hapert of dat ik iedere 2 weken mijn modem moet resetten en dat je voor alles moet bijbetalen (lees firewall, spamfilter, draadloos).Waarom werkt het bij Wanadoo en al die anderen wel, KPN moest weer zo nodig een nieuw systeem gaan uitproberen.
Dit is echt dikke onzin en toen de problemen echt veel groter waren (lees juli, augustus september) hebben ze de meeste early IPB’ers ook gecompenseerd wat Wanadoo en Versatel nooit gedaan heeft. Hoe kom je er ook bij dat over een jaar de kinderziektes eruit zullen zijn. Kun je dat onderbouwen of zuig je dat uit een dikke duim.Wij zijn gewoon proefkonijnen,betalende betatesters die KPN betalen om een systeem te mogen gebruiken, over een jaar zullen de kinderziektes er best uit zijn, maar hanteer tot die tijd dan een gereduceerd tarief en sluit geen nieuwe mensen aan.
Ik heb werkelijk geen idee hoe je dit dan ziet?? Lekker genuanceerd zo.Huur desnoods een extern team in,en los de problemen op.
Ik heb niet ergens een advertentie van KPN gezien waarin stond dat je zo makkelijk alles kan instellen via de (web)interface. Of dat ze reclame maken met het kunnen openen van de poorten van de EB firewall.Je kan ook roepen,hee je hebt telefoon,je kan internetten,je kan via de codes doorverbinden,zet alles in een dmz en gebruik een eigen firewall.
Maar daar gaat het niet om,ik nam tegen een door kpn bepaalde prijs een product af met een aantal opties.
Hier zal ik dan maar verder niet meer op reageren want dit is wel een heel manke vergelijking.Als je een auto koopt accepteer je ook niet dat de airco niet werkt en kpn met een,doe het raam maar open oplossing aankomt.
[ Voor 6% gewijzigd door Lanfear28 op 09-05-2006 13:00 ]
Je hebt natuurlijk wel een beetje gelijk, ik hou er zelf ook niet van ongenuanceerd te ranten op een bepaalde dienst, maar toch kan ik me het gevoel van Nick wel voorstellen.Lanfear28 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:37:
allemaal nuanceringen
Ik wacht al sinds begin april op de mogelijkheid mijn telefoniegegevens te beheren via de webinterface op mijn kpn.com. Hoewel er natuurlijk niet expliciet mee geadverteert is door de KPN mag je wel verwachten dat je zaken als doorschakelen, voicemail, beveiligingsniveau en NAT routering wel kunt instellen. Tot op heden kan ik dat dus niet, en kan de helpdesk niets voor mij betekenen. Ik heb al 5 keer de toezegging gekregen dat er op hele korte termijn contact op genomen zou worden, helaas hoor ik nog niets.
BIj het installeren heb ik de wizard niet kunnen doorlopen, ik heb dus ook geen mogelijkheid gekregen mijn emailadres aan te maken, of een ander adres op te geven. Faktuur- en andere informatie krijg ik ook niet.
Mijn Wifi verbinding blijft na een korte tijd wegvallen, ook al heeft de helpdesk de beveiligingsinstellingen naar WEP128 gezet. Ik heb dit met 2 verschillende laptops geprobeerd, laptops waarmee ik zeer vaak op een andere netwerk zit en nog nooit WIFI problemen heb gehad. Ik heb nu mijn oude accesspoint maar weer op de EB aangesloten, en kan nu wel weer probleemloos draadloos internetten.
Dit zijn wel zaken waar serieus naar gekeken moet worden, maar hoe erg ze het ook allemaal vinden bij de helpdesk, hoezeer ze het met me eens zijn, er gebeurt geen ene malle moer. Het kan dan wel eens frustrerend worden.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Ja, met de 'nieuwe' firmware kan dit.Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:51:
Is het mogelijk om de IP range te veranderen in bijvoorbeeld 192.168.0.x?
Verwijderd
Ik moet mijn Experia nog binnen krijgen, staat de laatste firmware hierop of moet ik hiervoor zelf actie ondernemen?
Verwijderd
Als je een PSTN lijn hebt (analoog dus...) dan krijg je al meteen die firmware... bij ISDN nog even wachten.Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:01:
Ik moet mijn Experia nog binnen krijgen, staat de laatste firmware hierop of moet ik hiervoor zelf actie ondernemen?
@Nick39,Nick39 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:45:
[...]
xs4all < -> kpn niet, blogger <--> kpn niet,wanadoo <--> kpn niet.
Blijkbaar staat er,als oude gebruiker,bij jou iets aan,wat bij mij uit staat,of andersom.
Ik heb het bij wanadoo ook,bij 2 accounts kom ik er van buitenaf in,bij de derde moet ik inbellen via wanadoo,maar dat gaat dus niet meer met IPB.
@Mabili
Ik had exact hetzelfde,mijn ex ook, xs4all houdt zich niet aan de opzegtermijn van de maand en gooit gewoon adsl er af.
Je moet ff naar de kpn helpdesk bellen,zij maken een tijdelijke account voor je aan bij adsl direct waar je gewoon met je huidige modem op door kan internetten.
xs4all kan wel nog een basisaccount opzetten,dan kan je nog bij mail en zo,maar daar moet je apart voor betalen.
Dus even met de kpn helpdesk van internetplusbellen bellen,uitleggen dat xs4all het al heeft stopgezet,en binnen 5 minuten krijg je een tijdelijk account en heb je weer je internet.
Bedankt voor je tip!
Vandaag nog even de helpdesk gesproken en het geval met XS4ALL is bij hun ook bekend..
Alvast mijn gebruikersnaam en wachtwoord gekregen zodat mocht de lijn down gaan deze kan invoeren.
Zo blijft internet dan wel in de lucht.
Als alles goed gaat moet in de loop van volgende week het pakket afgeleverd gaan worden..
Gr,
Mabili
Uit respect voor jou zal ik verder niet reageren op jouw onzin ok ?Lanfear28 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:37:
@ Nick, met eenbedoelde ik mee dat je mijn opmerking niet al te serieus moet nemen.
[...]
Hier zal ik dan maar verder niet meer op reageren want dit is wel een heel manke vergelijking.
Als je iets post,kan het gebeuren dat de mensen jouw intentie bij het posten niet meekrijgen.
Om dan de reactie volledig als onzin te betitelen,getuigt niet van bijzonder veel tact.
Ik laat het hierbij.
[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 09-05-2006 15:42 ]
Verwijderd
Ik heb al een tijd geleden IPB aangevraagd (bij m'n verhuizing), de Experiabox ontvangen en aangesloten. Nu werkt er dus al de hele tijd niets: Powerlampje brandt en sinds kort knippert 't ADSL-lampje regelmatig: volgens de helpdesk probeert hij te verbinden.
A.s. donderdag komt de monteur, maar aangezien ik niet weet of dat geld gaat kosten of niet, wou ik weten of er een manier is om met een multimeter erachter te komen welke draadjes ik moet gebruiken? Het lijkt er nl. niet op dat rood/blauw de goede zijn, de manier van aansluiten van de WCD was ook wat dubieus, dus dan wil ik 't liever zo doen.
Er was dus geen vaste lijn toen ik 't aanvroeg: simpelweg met een telefoon checken of 't werkt is dus geen optie en bellen naar de aansluiting (waardoor er een spanning ontstaat op de lijn) gaat ook niet lukken
A.s. donderdag komt de monteur, maar aangezien ik niet weet of dat geld gaat kosten of niet, wou ik weten of er een manier is om met een multimeter erachter te komen welke draadjes ik moet gebruiken? Het lijkt er nl. niet op dat rood/blauw de goede zijn, de manier van aansluiten van de WCD was ook wat dubieus, dus dan wil ik 't liever zo doen.
Er was dus geen vaste lijn toen ik 't aanvroeg: simpelweg met een telefoon checken of 't werkt is dus geen optie en bellen naar de aansluiting (waardoor er een spanning ontstaat op de lijn) gaat ook niet lukken

Verwijderd
vraagje over het wireless gedeelte. Ik zit nu sinds een paar dagen op het netwerk van mijn buurman 'tijdelijk'. Aangezien hij zijn ontvangertje nu weer terug wilt heb ik er zelf maar een gekocht van Sweex. Maar nu kan ik met die van Sweex geen verbinding maken. De beveiliging is ingesteld op WPA2-SPK/WPA-SPK.
Heeft iemand daar een oplossing voor
Daarnaast klacht hij ook over dat hij telefonisch soms niet bereikbaar is en schrijft dat toe aan het internet. Nu lees ik hier meerdere berichten dat er soms uitval is, maar komt die uitval doordat ik achter internet zit of is het gewoon geheel willekeurig?
Heeft iemand daar een oplossing voor
Daarnaast klacht hij ook over dat hij telefonisch soms niet bereikbaar is en schrijft dat toe aan het internet. Nu lees ik hier meerdere berichten dat er soms uitval is, maar komt die uitval doordat ik achter internet zit of is het gewoon geheel willekeurig?
Verwijderd
Het lijkt er steeds meer op dat spel fouten en af reageren op dit forum, omdat je bij KPN tegen een muur loopt niet is toegestaan. Jammer.Lanfear28 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:37:
@ Nick, met eenbedoelde ik mee dat je mijn opmerking niet al te serieus moet nemen.
[...]
Contradictie interminus, eerst zeg je dat ze de isdn upgrade niet doen daarna dat ze het wel geprobeerd hebben maar dat het niet goed werkt. Nogmaals, hij komt echt wel en waarschijnlijk deze maand nog als ik alle berichten hierover lees.
[...]
Wanadoo levert helemaal geen Voip over (voormalig isdn) en ze zijn pas deze week begonnen met het overnemen van de analoge KPN lijntjes dus juich niet te vroeg. btw ik zit (nu nog) bij Wanadoo en naar volle tevredenheid, maar weet ook dat ik hier voor een dubbeltje op de eerste rang zit dus je zult mij nooit horen zeiken over een dure of slechte HD of telefonie die af toe stottert of hapert of dat ik iedere 2 weken mijn modem moet resetten en dat je voor alles moet bijbetalen (lees firewall, spamfilter, draadloos).
[...]
Dit is echt dikke onzin en toen de problemen echt veel groter waren (lees juli, augustus september) hebben ze de meeste early IPB’ers ook gecompenseerd wat Wanadoo en Versatel nooit gedaan heeft. Hoe kom je er ook bij dat over een jaar de kinderziektes eruit zullen zijn. Kun je dat onderbouwen of zuig je dat uit een dikke duim.
[...]
Ik heb werkelijk geen idee hoe je dit dan ziet?? Lekker genuanceerd zo.
[...]
Ik heb niet ergens een advertentie van KPN gezien waarin stond dat je zo makkelijk alles kan instellen via de (web)interface. Of dat ze reclame maken met het kunnen openen van de poorten van de EB firewall.
[...]
Hier zal ik dan maar verder niet meer op reageren want dit is wel een heel manke vergelijking.
Tuurlijk mag je klagen! Maar de stelligheid waarmee dan fabels over KPN de wereld in worden gebracht zonder enige onderbouwing, dat stoort me mateloos.
Helaas iets te voorbarig geweest met de login gegevens van KPN..
Iemand anders gesproken van KPN en die zei dat ben je voor de overstap al afgesloten door XS4ALL dat je dan maar even moet accepteren dat je enige weken zonder internet zit.
Ik blijf die actie van XS4ALL maar vreemd vinden..
Zelf al eerder een overstap mee gemaakt maar nooit weken zonder internet gezeten..
Het vreemde is gewoon in de brief die ik 3 dagen na de aanvraag had ontvangen er in vermeld staat dat het pakket binnen 3 weken afgeleverd zou worden.
Nu beroept KPN zich op de voorwaarde die op de site te lezen is dat mocht er vertraging zijn dat ze er niets aan kunnen doen.
zelf dus te horen gekregen dat het rond de 5 weken kan duren ipv de eerder aangegeven 3 weken..
Wie weet raad of wat zouden jullie doen?
Gr,
Mabili
Iemand anders gesproken van KPN en die zei dat ben je voor de overstap al afgesloten door XS4ALL dat je dan maar even moet accepteren dat je enige weken zonder internet zit.
Zelf al eerder een overstap mee gemaakt maar nooit weken zonder internet gezeten..
Het vreemde is gewoon in de brief die ik 3 dagen na de aanvraag had ontvangen er in vermeld staat dat het pakket binnen 3 weken afgeleverd zou worden.
Nu beroept KPN zich op de voorwaarde die op de site te lezen is dat mocht er vertraging zijn dat ze er niets aan kunnen doen.
zelf dus te horen gekregen dat het rond de 5 weken kan duren ipv de eerder aangegeven 3 weken..
Gr,
Mabili
Als je adsl modem nog wel linesync aangeeft zou je het modem kunnen herconfigureren met de DDSL gegevens.
Username: kpn@direct-adsl
Password: kpn
Dan zou je gewoon moeten kunnen internetten.
Verwijderd
In jouw ogen misschien fabels, maar als er keer op keer van alles wordt belooft en er NIETS gebeurd. Dan wordt men moedeloos. Jij hebt misschien alles voor elkaar maar bij veel mensen werken de zaken niet zo. Steeds moet men wachten want het wordt opgelost, men belt terug, NIETS van dat.Lanfear28 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:19:
Tuurlijk mag je klagen! Maar de stelligheid waarmee dan fabels over KPN de wereld in worden gebracht zonder enige onderbouwing, dat stoort me mateloos.
Een forum heeft één functie, elkaar HELPEN. Dit kan prakties zijn, maar ook elkaar steunen.
Een groot goed is om je zelf in een ander in te leven. Waarom schrijft men dit. Als eind gebruiker zit je met je eigen problemen waar andere grote bedrijven geen boodschap aan hebben, ter wijl je je eigen zaken wel voor elkaar wilt hebben. Men wordt dan gefustreerd en gooit alles in de ring.
Help elkaar en zeik niet af en toon respekt.
Verwijderd
Nou ja, internetten, je krijgt als het goed is de vangpagina te zien.Repec schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:34:
Als je adsl modem nog wel linesync aangeeft zou je het modem kunnen herconfigureren met de DDSL gegevens.
Met alle respect hoor maar dan heb je mijn reply niet goed gelezen. Ik zeik niemand af maar weerleg alleen de ongefundeerde uitspraken.Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:01:
[...]
In jouw ogen misschien fabels, maar als er keer op keer van alles wordt belooft en er NIETS gebeurd. Dan wordt men moedeloos. Jij hebt misschien alles voor elkaar maar bij veel mensen werken de zaken niet zo. Steeds moet men wachten want het wordt opgelost, men belt terug, NIETS van dat.
Een forum heeft één functie, elkaar HELPEN. Dit kan prakties zijn, maar ook elkaar steunen.
Een groot goed is om je zelf in een ander in te leven. Waarom schrijft men dit. Als eind gebruiker zit je met je eigen problemen waar andere grote bedrijven geen boodschap aan hebben, ter wijl je je eigen zaken wel voor elkaar wilt hebben. Men wordt dan gefustreerd en gooit alles in de ring.
Help elkaar en zeik niet af en toon respekt.
Verwijderd
Nee, je krijgt een echte internet verbinding met die user +password: die vangpagina krijg je met @adsltest... Als je met @direct-adsl een vangpagina krijgt heb je gewoon geen direct adsl of IPB...Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:06:
Nou ja, internetten, je krijgt als het goed is de vangpagina te zien.
Ik ben zelf overgestapt van xs4all naar IPB (KPN) en heb geen dag zonder adsl gezeten, ineens had ik direct-adsl. nu was dit wel in de begin tijd (juli 2005)Mabili schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:31:
Helaas iets te voorbarig geweest met de login gegevens van KPN..
Gr,
Mabili
Toch even melden, mijn IPB en alles eromheen werkt als een zonnetje heb het nu 3 maanden en het werkt fantastisch.
Ik ben wel een beetje laat gewest met het weghalen van de splitter maar die is er nu ook tussen vandaan en dat doet de geluidskwaliteit erg veel goed.
Dus iedereen met troubles, succes en het komt vast wel weer goed.
Ik ben wel een beetje laat gewest met het weghalen van de splitter maar die is er nu ook tussen vandaan en dat doet de geluidskwaliteit erg veel goed.
Dus iedereen met troubles, succes en het komt vast wel weer goed.
Verwijderd
Goede morgen,
Ik wil even reageren op al het geneuzel over de IPB en KPN. Bij voorbaat ik heb geen aandelen bij de KPN.
Op 10 April IPB online aangevraagd.
Op 28 April pakket ontvangen.
Op 1 Mei installatie brief ontvangen, ook de IPB zelf geinst. Fluitje van een cent.
Op 5 Mei heb ik de HD gebeld omdat "MIJN KPN"nog niet werkte, daar ben ik zeer goed behandeld ook kreeg ik vast een eigen E-Mail adres zodat ik gewoon verder kon.
Op 9 Mei geporteerd.
Het enige wat er nog niet is, is dat ik nog niet bij "MIJN KPN" kan dit komt om dat er een algemene storing is, daar kan een mens toch wel even mee leven? Ik kan internetten E-Mailen en bellen alles zonder storing.Werkt allemaal perfect.
Mijn vraag is nu heb ik geluk gehad, of zijn er nog meer gelukkigen. Er zijn ook mensen die altijd wat te zeuren en te mopperen hebben.
M.Vr.Gr. Williamc
Ik wil even reageren op al het geneuzel over de IPB en KPN. Bij voorbaat ik heb geen aandelen bij de KPN.
Op 10 April IPB online aangevraagd.
Op 28 April pakket ontvangen.
Op 1 Mei installatie brief ontvangen, ook de IPB zelf geinst. Fluitje van een cent.
Op 5 Mei heb ik de HD gebeld omdat "MIJN KPN"nog niet werkte, daar ben ik zeer goed behandeld ook kreeg ik vast een eigen E-Mail adres zodat ik gewoon verder kon.
Op 9 Mei geporteerd.
Het enige wat er nog niet is, is dat ik nog niet bij "MIJN KPN" kan dit komt om dat er een algemene storing is, daar kan een mens toch wel even mee leven? Ik kan internetten E-Mailen en bellen alles zonder storing.Werkt allemaal perfect.
Mijn vraag is nu heb ik geluk gehad, of zijn er nog meer gelukkigen. Er zijn ook mensen die altijd wat te zeuren en te mopperen hebben.
M.Vr.Gr. Williamc
Ik deed hetzelfde en ik heb ook geen dag zonder adsl gezeten, maar feit blijft dat XS4all zich niet houdt aan de opzegtermijn maar gewoon per direct je account beeindigd. Je mag dan wel kunnen internetten (via direct-adsl), maar je kunt plotseling en onverwacht niet meer bij je email komen en dat is wel erg lullig. Xs4all excuseerde zich hiervoor en zei dat het anders nooit zo gebeurde maar als ik de verhalen lees op dit forum begin ik bijna te geloven dat ze het erom doen. Ik ben jarenlang een trouwe xs4all klant geweest, maar dit heeft mij wel erg teleurgesteld.joop99 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:41:
[...]
Ik ben zelf overgestapt van xs4all naar IPB (KPN) en heb geen dag zonder adsl gezeten, ineens had ik direct-adsl. nu was dit wel in de begin tijd (juli 2005)
Verwijderd
Op 19 april IPB aangevraagd met een verhuizing van XS4ALL. Dit is bevestigd op 20 April dmv een brief van KPN. Het pakket heb ik nog niet binnen, maar XS4All doet het nog wel! Ik laat de afloop wel weten.
Kan iemand mij bevestigen dat ik lokaal een ander netwerk kan instellen? Ik gebruik nu lokaal een 10.0.0.0/24 netwerk en heb weinig trek om mn esx om te nummeren.
Kan iemand mij bevestigen dat ik lokaal een ander netwerk kan instellen? Ik gebruik nu lokaal een 10.0.0.0/24 netwerk en heb weinig trek om mn esx om te nummeren.
Verwijderd
Kan met de analoge versie van de experiabox wel (via de webinterface). Bij de ISDN versie kan het pas over een paar weken.Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 08:46:
Verwijderd
Dank je, scheelt mij weer een hoop werk
Ik heb zojuist de brief van KPN ontvangen dat mijn installatiepakket onderweg is en mijn activatiecode voor mijn kpn en webmail account worden genoemd.
Op welk platform is die webmail dienst gebouwd, een oude exchange versie?
Ik heb zojuist de brief van KPN ontvangen dat mijn installatiepakket onderweg is en mijn activatiecode voor mijn kpn en webmail account worden genoemd.
Dat klopt. Ik heb ook geen reclame gezien waarin staat dat je poorten open kunt zetten. Wel heb ik de installatiehandleiding van InternetPlusBellen voor mij liggen. Op pagina 42/43 (bijlage 3) lees ik dat de KPN Experia Box (EB) te configureren valt.Lanfear28 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:37:Ik heb niet ergens een advertentie van KPN gezien waarin stond dat je zo makkelijk alles kan instellen via de (web)interface. Of dat ze reclame maken met het kunnen openen van de poorten van de EB firewall.
Ik heb een aantal poorten open gezet op een EB die op een ex-analoge lijn aangesloten zit. Hier zijn alle opties beschikbaar.
Waar ik mij in jou betoog zo aan erger is dat je dit soort feiten weg wuift of er niet aan denkt. Ik bekijk het juridisch. Geloof mij: een tegenpartij veegt de vloer met je aan.
Goede strategie: iemand zich dom laten voelen en verder de moeite niet nemen om uit te leggen wat je gedachten zijn of hoe je motivatie in elkaar steekt. Dat kan prima werken maar nu helaas niet.Lanfear28 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:37:Hier zal ik dan maar verder niet meer op reageren want dit is wel een heel manke vergelijking.
Misschien kun je met meer scenario's rekening houden?
[ Voor 10% gewijzigd door boukej op 10-05-2006 11:16 ]
Verwijderd
Waar die webmaildienst op draait weet ik niet(het is wel in ASP, dus windos): wellicht een zelfgebakken product, maar de onderliggende mailservers (POP en SMTP) lijken wel van MS komafVerwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:26:
Dank je, scheelt mij weer een hoop werk![]()
Je kunt je afvragen, wat moet kpn leveren? Een internet verbinding met telefonie lijkt me.boukej schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:01:
Dat klopt. Ik heb ook geen reclame gezien waarin staat dat je poorten open kunt zetten. Wel heb ik de installatiehandleiding van InternetPlusBellen voor mij liggen. Op pagina 42/43 (bijlage 3) lees ik dat de KPN Experia Box (EB) te configureren valt.
Ik heb een aantal poorten open gezet op een EB die op een ex-analoge lijn aangesloten zit. Hier zijn alle opties beschikbaar.
Waar ik mij in jou betoog zo aan erger is dat je dit soort feiten weg wuift of er niet aan denkt. Ik bekijk het juridisch. Geloof mij: een tegenpartij veegt de vloer met je aan.
Levert KPN dat met de ExperiaBox? Ja. Wat verstaan we onder een internet verbinding is dan de volgende vraag: Is het voldoende als je kan surfen en mailen en downloaden? of moet je servers kunnen draaien of portforwarding doen? Definities.
Kijk, dat het voor tweakers niet voldoende is om alleen maar te kunnen surfen en mailen, maar ook een eigen server willen draaien wil niet zeggen dat die 126 duizend andere klanten ook van die behoeften hebben. KPN richt zich met name op de grootste groep, en dat zijn helaas niet wij tweakers. Naar mijn mening is KPN al een behoorlijk eind op weg met de webinterface voor de analoge experiaboxen, nu alleen nog de ISDN boxen, gaat vast heel snel komen...
Even voor het algemeen en alle anderen: Als je wat te klagen hebt moet dat vooral kunnen, maar we zijn hier ook vooral een technisch forum lijkt me, als je hier alleen komt om te klagen zit je hier helemaal verkeerd wat mij betreft. Als je echt heel graag alleen wil klagen doe dat dan bij tros radar, kassa of bij de consumentenbond. (Als je het al aandurft op die forums te kijken...)
Op dit forum moet je rekening houden dat er ook mensen zijn die met oplossingen kunnen komen, er zijn ook KPNers die meelezen en als je graag oplossingen wil, wordt dan niet te negatief hier, daarmee jaag je ze misschien weg van dit forum terwijl ze wellicht nog wat willen bijdragen in de toekomst. Ga alsjeblieft ook niet mierenn**ken op elkaar, dat heeft al helemaal geen zin.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 11:55 ]
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:17:
[...]
[...]
Ik sluit me hierbij aan en sluit hiermee dan ook de discussieEven voor het algemeen en alle anderen: Als je wat te klagen hebt moet dat vooral kunnen, maar we zijn hier ook vooral een technisch forum lijkt me, als je hier alleen komt om te klagen zit je hier helemaal verkeerd wat mij betreft................... Ga alsjeblieft ook niet mierenn**ken op elkaar, dat heeft al helemaal geen zin.
Verwijderd
Ik denk dat je hier het beste de werkzaamheden van een monteur kan naastleggen. De monteur installeert bij je thuis de ExperiaBox en de splitter, en zorgt dat je kan bellen en internetten via de box. Monteur vinkt in zijn systeem af dat de verbinding volgens KPN-eisen werkt, immers de klant kan internetten en bellen. De rest mag je zelf doen. Misschien dat tot daar de grens ligt? Aan de andere kant: KPN biedt via MijnKPN de opties tot DMZ e.d., dus daarvoor zou dan wel support nodig zijn.Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:17:
[...]
Waar die webmaildienst op draait weet ik niet(het is wel in ASP, dus windos): wellicht een zelfgebakken product, maar de onderliggende mailservers (POP en SMTP) lijken wel van MS komaf
[...]
Je kunt je afvragen, wat moet kpn leveren? Een internet verbinding met telefonie lijkt me.
Levert KPN dat met de ExperiaBox? Ja. Wat verstaan we onder een internet verbinding is dan de volgende vraag: Is het voldoende als je kan surfen en mailen en downloaden? of moet je servers kunnen draaien of portforwarding doen? Definities.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 12:23 ]
raar probleem. Ben geporteerd (ex isdn). Nu gaat de telefoon aangesloten op tel1 niet over. Als ik 'm aansluit op tel2 gaat het goed. Zie wel het gesprek binnenkomen op het lampje VOIP. maar de telefoon zelf geeft geen beltoon
lastig
lastig
[ Voor 3% gewijzigd door rotjeknor54 op 10-05-2006 13:28 ]
Verwijderd
Bel je wel naar je hoofdnummer? Want normaal gesproken zit je hoofdnummer van je ISDN lijn op tel1 geconfigureerd. Zit er een ander nummer geconfigureerd op tel2? Het lampje VoIP brandt altijd, bedoelde je misschien tel1 of tel2? Verder kan je altijd nog even je ExperiaBox herstarten, of als dat niet werkt even met de helpdesk bellen.rotjeknor54 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:27:
raar probleem. Ben geporteerd (ex isdn). Nu gaat de telefoon aangesloten op tel1 niet over. Als ik 'm aansluit op tel2 gaat het goed. Zie wel het gesprek binnenkomen op het lampje VOIP. maar de telefoon zelf geeft geen beltoon
Ik neem aan dat je telefoonlijn (als je naar je nieuwe nummer belt) in gesprek klinkt?Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:05:
Ik heb al een tijd geleden IPB aangevraagd (bij m'n verhuizing), de Experiabox ontvangen en aangesloten. Nu werkt er dus al de hele tijd niets: Powerlampje brandt en sinds kort knippert 't ADSL-lampje regelmatig: volgens de helpdesk probeert hij te verbinden.
Ik heb hetzelfde gehad. Bij mij waren ze iets vergeten aan te sluiten in de wijkcentrale. Dus daar kun je gerust ook op aandringen.
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over IPB (nu het werkt). Werkt prima, alleen de draadloze verbinding valt regelmatig weg... alhoewel ik denk dat dat OF in de USB ontvanger OF in mijn PC zit...
Survival of the W-est
Net gebeld door een dame van KPN.
IP-TV kan niet aangevraagd worden door mensen die nu IPB hebben.
Alleen double play is mogelijk. Triple play gaat voorlopig niet gebeuren
Komt eraan, maar wanneer is zeer onduidelijk.
De dame die ik sprak had net werkoverleg gehad en daar was dat bekend gemaakt.
Dus voor iedereen met IPB, IP-TV kan je voorlopig vergeten.
IP-TV kan niet aangevraagd worden door mensen die nu IPB hebben.
Alleen double play is mogelijk. Triple play gaat voorlopig niet gebeuren

Komt eraan, maar wanneer is zeer onduidelijk.
De dame die ik sprak had net werkoverleg gehad en daar was dat bekend gemaakt.
Dus voor iedereen met IPB, IP-TV kan je voorlopig vergeten.
Verwijderd
Even wat duidelijkheid over passive ftp
de twee poorten die gebruikt worden door passive ftp worden altijd vanuit de client opgestart
De NAT firewall van de eb zou deze gewoon moeten oppakken.
oftewel client maakt verbinding met server (poort 21)
server reageert terug naar poort 21
client geeft commando pasv
server reageert met commando port X (poort boven de 1023)
client maakt verbinding met poort x
Hou rekening met je geinstalleerde firewall software dat je wel een poort boven de 1023 mag gebruiken.Bij somige softwarepakketen staat dit namelijk uit.
(bij active ftp.een ftp server maakt na de verbinding met poort 21 een verbinding naar poort 20 van de client)
Mocht het niet werken probeer een ftp verbinding op te zetten met debug aan (ftp -d)
en dan handmatig het pasv commando doorsturen.
Zo kom je er snel genoeg achter wat er fout gaat.
de twee poorten die gebruikt worden door passive ftp worden altijd vanuit de client opgestart
De NAT firewall van de eb zou deze gewoon moeten oppakken.
oftewel client maakt verbinding met server (poort 21)
server reageert terug naar poort 21
client geeft commando pasv
server reageert met commando port X (poort boven de 1023)
client maakt verbinding met poort x
Hou rekening met je geinstalleerde firewall software dat je wel een poort boven de 1023 mag gebruiken.Bij somige softwarepakketen staat dit namelijk uit.
(bij active ftp.een ftp server maakt na de verbinding met poort 21 een verbinding naar poort 20 van de client)
Mocht het niet werken probeer een ftp verbinding op te zetten met debug aan (ftp -d)
en dan handmatig het pasv commando doorsturen.
Zo kom je er snel genoeg achter wat er fout gaat.
Dit topic is gesloten.