Ja, ligt er bij mij nu ook 2 dagn uit. Telefoon werkt niet, ga je de EB uit/aan zetten, de telefoon doet het weer, doet de WiFi niet meer en is ook niet meer in te stellen. grrr...nickvd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:03:
Volgens mij ligt Mijn KPN Ipb er weer eens uit... wit scherm na inloggen... irritant!
Ik denk dat ze met de servers bezig zijn,als je het een aantal keer blijft proberen kom je er uiteindelijk wel in.nickvd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:03:
Volgens mij ligt Mijn KPN Ipb er weer eens uit... wit scherm na inloggen... irritant!
Dat overbelaste lijkt me niet van toepassing,hoeveel mensen zouden er op een standaard maandag ochtend nu proberen via mijn kpn bij hun experia te komen,als dat al problemen geeft hoe zit het dan als mensen echt met zijn allen tegelijk op een zondag iets aan hun box willen gaan veranderen,dus lijkt het logischer dat ze ergens mee bezig zijn.
Overigens wel balen,ik wil zo een laptop kopen,draadloos,maar wifi staat uit... en met isdn kan ik intern er dus niet in.
Wat dat wifi betreft,kan iedereen er nu van buitenaf in ?
Is de enige bescherming,het opgeven van mac adressen ?
Las iets van broadcasten aan zetten/uitzetten,maar die opties heb je via het mijn kpn deel niet...
[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 01-05-2006 12:22 ]
Standaard staat de beveiliging op WPA-PSK. Dat zou behoorlijk safe moeten zijn, zeker als je de sleutel aanpast (voor het onwaarschijnlijke geval dat iemand de brief met de sleutelwaarde heeft weten te onderscheppen).Nick39 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:20:
[...]
<knip>
Overigens wel balen,ik wil zo een laptop kopen,draadloos,maar wifi staat uit... en met isdn kan ik intern er dus niet in.
Wat dat wifi betreft,kan iedereen er nu van buitenaf in ?
Is de enige bescherming,het opgeven van mac adressen ?
Las iets van broadcasten aan zetten/uitzetten,maar die opties heb je via het mijn kpn deel niet...
De broadcast (van het SSID) staat standaard uit, zodat de buren het station niet in hun lijstjes zien opduiken.
Door de MAC-adressen op te geven krijg je nog wat extra bescherming. Maar als een hacker zo geavanceerd is dat hij/zij de WPA-sleutel weet te kraken, dan stelt die extra bescherming ook niet veel meer voor.
Als niets meer helpt raadpleeg dan de handleiding...
Verwijderd
....Goedemorgen met de helpdesk van KPN. Wij zouden nog een keer bellen om te zien of het probleem met telefoniebeheer nu is opgelost.
.... Helaas, ik heb het net nog even geprobeerd en krijg nog steeds de foutmelding AM call failed because resultCode=105, resultText=No endpointName found in Condis, resultNeCode=null
.... Oh, U bent van Planet?
.... Jawel
..... U hoort nog van ons, goede morgen.
...... Goe.. tu-tu-tu-tu
Hmmm....
.... Helaas, ik heb het net nog even geprobeerd en krijg nog steeds de foutmelding AM call failed because resultCode=105, resultText=No endpointName found in Condis, resultNeCode=null
.... Oh, U bent van Planet?
.... Jawel
..... U hoort nog van ons, goede morgen.
...... Goe.. tu-tu-tu-tu
Hmmm....
ik heb ipb nu helemaal aangesloten (met abbo voor onbeperkt altijd bellen naar vaste telefoon)..
maar ik zit nog met 2 problemen.
probleem 1:
ik kan geen mobiele nummers bellen.. is er een instelling die ik eerst moet wijzigen daarvoor ofzo?
want als ik naar een mobiel probeer te bellen dan krijg ik tu-tu-tu-tu (heel snel achter elkaar)
probleem 2:
als ik bij planet naar mijn gegevens ga en dan naar beheer telefoniegegevens dan wordt ik op een gegeven moment doorgelinkt naar de kpn website.. alleen kan deze website niet laden.. het scherm blijft helemaal wit en er staat linksonder in de balk "klaar". de link is alsvolgt: https://www.kpn.com/kpn/restricted/show/id=XXXXXXX <- zijn mijn id cijfers dan.. maar deze zal ik hier niet posten
edit:
jah ik heb al een account aangemaakt en daarmee geactiveerd enzo..
ma miss komt het dan idd door de server ofzo vandaag.. ik probeer het morgen nog wel een keertje..
i.i.g. hardstikke bedankt voor de info..
maar ik zit nog met 2 problemen.
probleem 1:
ik kan geen mobiele nummers bellen.. is er een instelling die ik eerst moet wijzigen daarvoor ofzo?
want als ik naar een mobiel probeer te bellen dan krijg ik tu-tu-tu-tu (heel snel achter elkaar)
probleem 2:
als ik bij planet naar mijn gegevens ga en dan naar beheer telefoniegegevens dan wordt ik op een gegeven moment doorgelinkt naar de kpn website.. alleen kan deze website niet laden.. het scherm blijft helemaal wit en er staat linksonder in de balk "klaar". de link is alsvolgt: https://www.kpn.com/kpn/restricted/show/id=XXXXXXX <- zijn mijn id cijfers dan.. maar deze zal ik hier niet posten
edit:
jah ik heb al een account aangemaakt en daarmee geactiveerd enzo..
ma miss komt het dan idd door de server ofzo vandaag.. ik probeer het morgen nog wel een keertje..
i.i.g. hardstikke bedankt voor de info..
[ Voor 14% gewijzigd door Bulleteater op 01-05-2006 15:57 ]
Dank je wel... hoe vraag je ook al weer het mac adres op,ik heb het draadloze deel eigenlijk heel snel onder controle gekregen,verbaast me hoe snel je dit binnen xp doet.McAndrew schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:16:
[...]
Standaard staat de beveiliging op WPA-PSK. Dat zou behoorlijk safe moeten zijn, zeker als je de sleutel aanpast (voor het onwaarschijnlijke geval dat iemand de brief met de sleutelwaarde heeft weten te onderscheppen).
De broadcast (van het SSID) staat standaard uit, zodat de buren het station niet in hun lijstjes zien opduiken.
Door de MAC-adressen op te geven krijg je nog wat extra bescherming. Maar als een hacker zo geavanceerd is dat hij/zij de WPA-sleutel weet te kraken, dan stelt die extra bescherming ook niet veel meer voor.
Maar ik begrijp dat zonder de sleutel een ander eigenlijk het systeem al niet binnen kan ?
Ik dacht dat de sleutel te maken had met de codering,wat draadloos internetten betreft ben ik echt een noob.
Ik zie de buren niet zo snel ergens inkomen..maar ik weet ook absoluut het bereik niet van de experia..waar moet ik aan denken... 30 meter.. meer.. minder ?
@jorngrisel
KPN heeft een paar beveiligingen aan staan,mobiel bellen en naar 0900 nummers bellen wordt pas enige uren na de aanmelding via 1369 of de planet variant aangeschakeld.
Ik kon een dag later deze nummers wel bellen.
Probleem 2, de servers zijn ongelofelijk traag vandaag,en misschien komt de page pas na je portering beschikbaar,als je terug leest zie je dat meer mensen dit probleem hebben,ook moet je je account wel aangemeld hebben via internet en moet je op het actieve account ingelogd zijn,als je meerdere accounts hebt aangemaakt moet je dus op het account inloggen waarmee je ook de activeringskey hebt ingevoerd.
[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 01-05-2006 15:55 ]
Verwijderd
Vandaag eindelijk de mogelijkheid om telefoniebeheer bij Planet aan te klikken. (19 maart aangesloten, geactiveerd e.d. en zo rond 23 april geporteerd) Nu staat bij telefoniebeheer dat mijn IPB abbo in gaat op 1 mei
Heb overigens al rekeningen ontvangen voor de periode 19 maart tot 1 mei voor IPB. De dubbele facturering is Planet nog aan het uitzoeken. Na anderhalve maand ben ik weer een stapje verder. Nu nog hopen dat die witte pagina in Mijn KPN een keer gaat werken en dat Planet de talloze telefoontjes naar de Helpdesk gaat vergoeden plus de dubbele kosten van IPB EN adsl advanced maar dat zal ook wel ergens in juli gaan gebeuren
Overigens over de EB totaal geen klachten. Alleen nog wachten op de nieuwe firmware waar de usb webserver optie inzit. (volgens de KPN monteur komt die firmware er aan)
Heb overigens al rekeningen ontvangen voor de periode 19 maart tot 1 mei voor IPB. De dubbele facturering is Planet nog aan het uitzoeken. Na anderhalve maand ben ik weer een stapje verder. Nu nog hopen dat die witte pagina in Mijn KPN een keer gaat werken en dat Planet de talloze telefoontjes naar de Helpdesk gaat vergoeden plus de dubbele kosten van IPB EN adsl advanced maar dat zal ook wel ergens in juli gaan gebeuren

Overigens over de EB totaal geen klachten. Alleen nog wachten op de nieuwe firmware waar de usb webserver optie inzit. (volgens de KPN monteur komt die firmware er aan)
MAC-adres opvragen: Cmd-window openen (Start - Uitvoeren - cmd) en dan route printNick39 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:50:
[...]
Dank je wel... hoe vraag je ook al weer het mac adres op,ik heb het draadloze deel eigenlijk heel snel onder controle gekregen,verbaast me hoe snel je dit binnen xp doet.
Maar ik begrijp dat zonder de sleutel een ander eigenlijk het systeem al niet binnen kan ?
Ik dacht dat de sleutel te maken had met de codering,wat draadloos internetten betreft ben ik echt een noob.
Ik zie de buren niet zo snel ergens inkomen..maar ik weet ook absoluut het bereik niet van de experia..waar moet ik aan denken... 30 meter.. meer.. minder ?
<knip>
Die sleutel is echt wel afdoende (als ie niet te makkelijk te raden is) zolang je niet te maken hebt met professionele instanties als CIA, AIVD en dergelijke.
Soms kan ik zenders in de buurt tot ongeveer 100m nog waarnemen (en enkele daarvan draaien zonder beveiliging

ik heb een leuk vraagje dat voor veel meer mensen denk ik wel interresant word. Want nu kan ik wel gratis bellen.. maar als je een uur met de telfoon hangt krijg je best een lamme arm.. Daarvoor hebben ze headsetjes uitgevonden.. Ik heb dus zo een bluetooth headsetje op mijn pc..
nu zocht ik alleen een programma waarmee je van de pc naar vaste telefoon kunt bellen over een inbel-modem waar je de telefoonkabel van ipb indoet..
met skype gaat dit niet.. is er een ander programma voor..?
nu zocht ik alleen een programma waarmee je van de pc naar vaste telefoon kunt bellen over een inbel-modem waar je de telefoonkabel van ipb indoet..
ff googlen naae X-litejorngrisel schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:02:
ik heb een leuk vraagje dat voor veel meer mensen denk ik wel interresant word. Want nu kan ik wel gratis bellen.. maar als je een uur met de telfoon hangt krijg je best een lamme arm.. Daarvoor hebben ze headsetjes uitgevonden.. Ik heb dus zo een bluetooth headsetje op mijn pc..
En hoe wou je dat gebruiken voor een 'vast' nummer?svijf schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:21:
ff googlen naar X-lite
Verwijderd
Heb vanmiddag mijn EB aangesloten en geactiveerd met 1369. Ging goed, alleen heb ik vreemde problemen bij aanmaken Mijn KPN account:
Eerst heb ik een account aangemaakt, toen activatiecode ingevoerd maar er was een technische storing.
Later nog eens proberen te activeren, plots werkt het. Echter in Mijn KPN menu geen IPB submenu of iets in die trend, wel Telefoonrekening Online als Online dienst.
Nog wat later weer kijken, nog steeds geen IPB menu, dus HD gebeld. Ik moest maar weer activeren (1369) want er was een of andere storing. Wat dit met Mijn KPN te maken heeft weet ik niet, dus ik zei hem dat ik dit al gedaan had. Oh, zei hij, en is dat goed gegaan? Ja, aldus het bandje wat ik te horen kreeg wel. Dan moest ik het ondertussen maar af en toe proberen en anders morgen terugbellen.
Toen heb ik nogmaals activatiecode gebruikt, resultaat was dat ik een melding kreeg dat ik me al had aangemeld voor Rekening Online.
Dus probeer ik nog maar eens een Mijn KPN account aan te maken en activatiecode gebruiken, precies hetzelfde resultaat, eerst melding dat ik succesvol ben aangemeld voor IPB maar vervolgens geen IPB menu in Mijn KPN. Nogmaals activeren resulteert dan wederom in melding dat al voor Rekening Online is aangemeld.
Nu weer proberen te activeren en daarbij automatisch een nieuw Mijn KPN account (3e dus) laten aanmaken. Ook dit gaf geen verbetering. Precies hetzelfde als bij 1e en 2e account.
Iemand een oplossing hoe ik email adressen kan aanmaken?
Eerst heb ik een account aangemaakt, toen activatiecode ingevoerd maar er was een technische storing.
Later nog eens proberen te activeren, plots werkt het. Echter in Mijn KPN menu geen IPB submenu of iets in die trend, wel Telefoonrekening Online als Online dienst.
Nog wat later weer kijken, nog steeds geen IPB menu, dus HD gebeld. Ik moest maar weer activeren (1369) want er was een of andere storing. Wat dit met Mijn KPN te maken heeft weet ik niet, dus ik zei hem dat ik dit al gedaan had. Oh, zei hij, en is dat goed gegaan? Ja, aldus het bandje wat ik te horen kreeg wel. Dan moest ik het ondertussen maar af en toe proberen en anders morgen terugbellen.
Toen heb ik nogmaals activatiecode gebruikt, resultaat was dat ik een melding kreeg dat ik me al had aangemeld voor Rekening Online.
Dus probeer ik nog maar eens een Mijn KPN account aan te maken en activatiecode gebruiken, precies hetzelfde resultaat, eerst melding dat ik succesvol ben aangemeld voor IPB maar vervolgens geen IPB menu in Mijn KPN. Nogmaals activeren resulteert dan wederom in melding dat al voor Rekening Online is aangemeld.
Nu weer proberen te activeren en daarbij automatisch een nieuw Mijn KPN account (3e dus) laten aanmaken. Ook dit gaf geen verbetering. Precies hetzelfde als bij 1e en 2e account.
Ervan uitgaande dat je KPN IPB hebt kan de HD dit wel voor je doen.Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 19:06:
Heb vanmiddag mijn EB aangesloten en geactiveerd met 1369. Ging goed, alleen heb ik vreemde problemen bij aanmaken Mijn KPN account:
ik heb ook zitten kijken maar ik zou ook niet weten hoe je dat in moet stellen..Jan-E schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:34:
[...]
En hoe wou je dat gebruiken voor een 'vast' nummer?
ik heb al wel gekozen bij hoe je connect op het internet.. dat ik gewoon inbellen zou hebben.. dan zou die in princiepe de telefoon modem moeten pakken in de computer.. ma ik kan niet bellen met het progje..
Werkt Xlink Kai wel via de experiabox? Ik krijg nu via een systemlink spel de melding dat de room vol is. Hij lijkt te time-outen o.i.d. zou kunnen maar ik probeer al de hele avond. Ik wil eerst eens weten of het überhaubt met InternetPlusbellen werkt. Ff tussendoor snel: Ik zat net voor 21:00 op http://192.168.2.1/ de USB en file server uit te zetten maar de url doet het niet meer. Lokaal probleem of iets anders?
het programma krijg ik ook niet goed aan de praat..scorelord schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:18:
Werkt Xlink Kai wel via de experiabox? Ik krijg nu via een systemlink spel de melding dat de room vol is. Hij lijkt te time-outen o.i.d. zou kunnen maar ik probeer al de hele avond. Ik wil eerst eens weten of het überhaubt met InternetPlusbellen werkt. Ff tussendoor snel: Ik zat net voor 21:00 op http://192.168.2.1/ de USB en file server uit te zetten maar de url doet het niet meer. Lokaal probleem of iets anders?
maar bij mij werkt hij wel (http://192.168.2.1/)
ik heb ook af en toe ff dat hij niet wilt.. maar ff refreshe en dan doet hij het wel weer
Sinds vandaag ook de MIjn gegevens te zien, maw nu nog even op de firmware upgrade wachten en me ISDN is voor altijd naar het eeuwige ISDN veld.
Gelijk maar fax aangevraagd en van de week nog ff nummer erbij pakken voor dochterlief, zodat die ook ongestoord en voor weinig kan bellen.
Tot nu toe geen problemen verder, enige was dus met downloaden dat de foon er uit lag, maar is waarschijnijk opgelost met de firmware upgrade, anders maar ff modem of torrentprogje aanpassen.
Gelijk maar fax aangevraagd en van de week nog ff nummer erbij pakken voor dochterlief, zodat die ook ongestoord en voor weinig kan bellen.
Tot nu toe geen problemen verder, enige was dus met downloaden dat de foon er uit lag, maar is waarschijnijk opgelost met de firmware upgrade, anders maar ff modem of torrentprogje aanpassen.
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Ohja! Iemand enig idee waar we dit dan moeten zoeken? Het lijkt op een soort time out ergens van. Zou het met de MTU package size te maken hebben? Kom namelijk op dit idee nadat ik op het werk na aanpassingen hiervan (door systeembeheer) bepaalde websites ineens wel kon benaderend die eerst time-outen. Volgens Xlink zou Portforwarden niet meer hoeven... of misschien met InternetPlusbellen weer wel? De optie Porttriggering zou het dichtst in de buurt komen om Xlink te laten draaien... wie het weet mag het zeggen! Zou het dolgraag weer willen!jorngrisel schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:24:
[...]
het programma krijg ik ook niet goed aan de praat..//edit Xlink Kai
(na reset experiabox kon ik wel weer bij de lokale instellingen.)
[ Voor 18% gewijzigd door scorelord op 01-05-2006 22:41 ]
Van de pc naar een vast nummer poste hij tochJan-E schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:34:
[...]
En hoe wou je dat gebruiken voor een 'vast' nummer?
Dat werkt dan wel met X-lite
wat moet je dan instellen..svijf schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:39:
[...]
Van de pc naar een vast nummer poste hij toch
Dat werkt dan wel met X-lite
dat je internet via adsl of via de inbel modem? want je moet uiteindelijk via die modem bellen..
moet je verder nog veel instellingen ingeven/veranderen?
jorngrisel schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:20:
[...]
wat moet je dan instellen..
dat je internet via adsl of via de inbel modem? want je moet uiteindelijk via die modem bellen..
moet je verder nog veel instellingen ingeven/veranderen?
Zo staat het er bij mij in en werkt het
ik heb deze instellingen overgenomen (op het telefoonnummer en het wachtwoord na dan..svijf schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:34:
[...]
[afbeelding]
Zo staat het er bij mij in en werkt het
komt dat omdat ik bij domain/realm en sip proxy misschien iets anders moet invullen?
Even over dat IP-TV... hoeveel bandbreedte zou dat gaan vreten? We hebben nu digitale TV van Essent, maar als het goedkoper is bij KPN is het wellicht handig om over te stappen.
MAAR, van de 8-12mbit die ik zou moeten halen kan ik maximaal met 900kB/sec downloaden (da's zelfs maar 7,2mbit). Ik kan niet zien of mijn EB daadwerkelijk ADSL2+'t of dat mijn verbinding gewoon slecht is (EB zit direct aangesloten op KPN kastje, zonder ISDN splitter e.d.)... aangezien ik nog geen interface heb (heb de ISDN versie).
Maar als ik nu maar 7,2mbit heb (toegegeven, is sneller en uiteindelijk goedkoper dan @Home + ISDN abonnement bij elkaar) en de TV vreet er ook 2 of 3 (of wellicht meer, aangezien er vaker 2 TV's aanstaan en ik begrijp dat KPN dit wilt ondersteunen).. dan hou ik niks meer over
MAAR, van de 8-12mbit die ik zou moeten halen kan ik maximaal met 900kB/sec downloaden (da's zelfs maar 7,2mbit). Ik kan niet zien of mijn EB daadwerkelijk ADSL2+'t of dat mijn verbinding gewoon slecht is (EB zit direct aangesloten op KPN kastje, zonder ISDN splitter e.d.)... aangezien ik nog geen interface heb (heb de ISDN versie).
Maar als ik nu maar 7,2mbit heb (toegegeven, is sneller en uiteindelijk goedkoper dan @Home + ISDN abonnement bij elkaar) en de TV vreet er ook 2 of 3 (of wellicht meer, aangezien er vaker 2 TV's aanstaan en ik begrijp dat KPN dit wilt ondersteunen).. dan hou ik niks meer over
Krijg je wel de melding 'Logged in - Enter Phone Number' zoals in deze screenshots? Lezenswaardig: vanaf dit bericht van 15 april tot aan dit bericht van 17 april.jorngrisel schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 01:49:
ik heb deze instellingen overgenomen (op het telefoonnummer en het wachtwoord na dan..) alleen hij geeft nu alleen aan "call failed: 401 unauthorized" als ik iemand probeer te bellen.
komt dat omdat ik bij domain/realm en sip proxy misschien iets anders moet invullen?
Heb je trouwens wel BelOnbeperkt op je 0844-nummer? Want anders bel je overdag nog steeds niet gratis. Ik test trouwens vaak op het selfservicenummer van KPN 0800 0429. Dat is ook vanaf een 0844 bereikbaar.
Verwijderd
Ongeveer 4 Mbit per kanaal: je kan maximaal 2 TV kanalen tegelijk bekijken. Overigens wordt je DSL verbinding iets uitgebreid zodat er meer bandbreedte beschikbaar is dan die 12 Mbit. Overigens lijkt het erop dat je gewoon nog op een 8Mbit profiel zit, aangezien je die 900 kbyte haalt... (of je zit echt te ver van de centrale, maar dan gaat IPTV ook niet door bij jou...)redah schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 02:08:
Even over dat IP-TV... hoeveel bandbreedte zou dat gaan vreten? We hebben nu digitale TV van Essent, maar als het goedkoper is bij KPN is het wellicht handig om over te stappen.
Ow daar staat bij mij login failed..Jan-E schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 06:06:
[...]
Krijg je wel de melding 'Logged in - Enter Phone Number' zoals in deze screenshots? Lezenswaardig: vanaf dit bericht van 15 april tot aan dit bericht van 17 april.
Heb je trouwens wel BelOnbeperkt op je 0844-nummer? Want anders bel je overdag nog steeds niet gratis. Ik test trouwens vaak op het selfservicenummer van KPN 0800 0429. Dat is ook vanaf een 0844 bereikbaar.
maar het enigste wat bij mij fout ingesteld staat is dan het sip password denk ik.. is deze niet gewoon het wachtwoord die het internet ook gebruikt?
we hebben gewoon BelOnbeperkt.. was 10 euro extra geloof ik. Dan bel je de hele dag gewoon gratis naar vaste telefoon..
[ Voor 9% gewijzigd door Bulleteater op 02-05-2006 13:41 ]
hoezo?? wij hebben maar 1 nummer voor zover ik weet? krijg je het daar dan niet standaard op?Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:49:
BelOnbeperkt moet je per nummer apart aanvragen. Let daar goed op!
Verwijderd
Oh, als je alleen dat 084-nummer hebt, dan is er niets aan de hand. Ik nam aan dat je een geografisch en een 084-nummer had.jorngrisel schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:02:
[...]
hoezo?? wij hebben maar 1 nummer voor zover ik weet? krijg je het daar dan niet standaard op?
Ik neem aan dat hij alleen maar een geografisch nummer heeft. Daarom was mijn eerste reactie: hoe stel je dat dan in? Jorn: met je geografische nummer kun je niet via x-lite bellen, want daar heb je de inloggegevens niet voor. En KPN zal die ook niet vrijgeven.Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:09:
Oh, als je alleen dat 084-nummer hebt, dan is er niets aan de hand. Ik nam aan dat je een geografisch en een 084-nummer had.
ja ik kan wel via de tel 1 en de tel 2 uitgang van de experia box tegelijk bellen..Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:09:
[...]
Oh, als je alleen dat 084-nummer hebt, dan is er niets aan de hand. Ik nam aan dat je een geografisch en een 084-nummer had.
maar voor zover ik weet gebruiken we maar 1 nummer.. dit is toch gewoon je huistelefoon nummer.. of is dat weer gecodeert naar een 084-nummer?
is er een manier om dit toch voor de zekerheid te controleren.. voordat ik dalijk een telefoonrekening krijg van uhh paar honderd...
edit:
ooh..ok ik heb verder ook geen inlog gegevens dus dan zal ik wel alleen dat geografische nummer hebben.. bedankt in ieder geval voor de hulp!
[ Voor 12% gewijzigd door Bulleteater op 02-05-2006 14:18 ]
Hoe kan ik controleren of ik op een 8mbit profiel zit? Naar wat ik allemaal gelezen heb moet ADSL2+ toch wel een afstandje kunnen overbruggen, en ik zit volgens http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm op 1182 meter:Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 08:15:
Ongeveer 4 Mbit per kanaal: je kan maximaal 2 TV kanalen tegelijk bekijken. Overigens wordt je DSL verbinding iets uitgebreid zodat er meer bandbreedte beschikbaar is dan die 12 Mbit. Overigens lijkt het erop dat je gewoon nog op een 8Mbit profiel zit, aangezien je die 900 kbyte haalt... (of je zit echt te ver van de centrale, maar dan gaat IPTV ook niet door bij jou...)
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1182 meter.
Da's toch niet te ver.... of wel?
Ik heb me ingeschreven, ben heel erg benieuwd. Altijd klant geweest van @Home + TVHome maar InternetPlusBellen en dit zou me veel beter bevallenVerwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:04:
http://www.minetv.nl
Voorlopig 1 TV per aansluiting
Weten nu dus nog steeds weinig van het ip tv verhaal 
Hoelang duurt je abbo?
- 1, 2, 3 jaar ?
Hoe groot is de kans dat je meerdere tuners kan aansluiten?
- Nu dus een abbo nemen en er na een jaar achter komen dat het zo zal blijven?
Enz.
Vind het btw ook nogal aan de prijs.
Betaal nu 85 per jaar, tegen 239,40 per jaar met ip-tv
Overigens sta ik pas een half jaar op een lijst bij KPN dat ik interesse heb voor ip-tv.
Maar niet even contact opnemen
Nja, IPB bevalt iig
Hoelang duurt je abbo?
- 1, 2, 3 jaar ?
Enz.
Betaal nu 85 per jaar, tegen 239,40 per jaar met ip-tv

Overigens sta ik pas een half jaar op een lijst bij KPN dat ik interesse heb voor ip-tv.
Maar niet even contact opnemen

Nja, IPB bevalt iig
Verwijderd
Op zich is dat niet te ver, hoewel deze afstand een hele ruwe indicatie is... (kan dus meer zijn)redah schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:35:
Hoe kan ik controleren of ik op een 8mbit profiel zit? Naar wat ik allemaal gelezen heb moet ADSL2+ toch wel een afstandje kunnen overbruggen, en ik zit volgens http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm op 1182 meter:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1182 meter.
Da's toch niet te ver.... of wel?
Hoe je er achterkomt? KPN vragen...
Voor zover ik weet begint het bij Planet en direct adsl klanten, IPBers volgen helaas iets later...Ik heb me ingeschreven, ben heel erg benieuwd. Altijd klant geweest van @Home + TVHome maar InternetPlusBellen en dit zou me veel beter bevallen
Contractperiode is 1 jaar.svijf schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:52:
Weten nu dus nog steeds weinig van het ip tv verhaal
Hoelang duurt je abbo?
- 1, 2, 3 jaar ?
Enz.
Betaal nu 85 per jaar, tegen 239,40 per jaar met ip-tv![]()
Maar niet even contact opnemen![]()
Nja, IPB bevalt iig
IPTV was altijd mogelijk met meerdere toestellen(2), dus dat zal wellicht ook wel weer komen bij Mine.
Prijs: is een richtprijs, wellicht is er korting mogelijk bij andere combinaties (bijvoorbeeld samen met IPB of andere ADSL producten...)
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 19:00 ]
Ergo, het blijft dus gissen wat betreft de prijs.Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:57:
[...]
Op zich is dat niet te ver, hoewel deze afstand een hele ruwe indicatie is... (kan dus meer zijn)
Hoe je er achterkomt? KPN vragen...
[...]
Voor zover ik weet begint het bij Planet en direct adsl klanten, IPBers volgen helaas iets later...
[...]
Contractperiode is 1 jaar.
IPTV was altijd mogelijk met meerdere toestellen(2), dus dat zal wellicht ook wel weer komen bij Mine.
Prijs: is een richtprijs, wellicht is er korting mogelijk bij andere combinaties (bijvoorbeeld samen met IPB of andere ADSL producten...)
Wat nou Triple play
Voorlopig zie ik er nog weinig van terug.
Als KPN nu heel simpel een pilot had gestart, niet via de mime site, met triple play.
Maar nee, eerst gaan emmeren met IPB. Waar nog steeds problemen mee zijn
Nu weer proberen met Mime.
Wat dus weer niet kan icm. IPB

Hebben ze er nog wel zin in bij KPN
Volgens mij zijn er genoeg alternatieven en ik vrees voor KPN dat er toch een hoop mensen zijn die elders gaan kijken.
Zeker ivm de prijs. Of de onduidelijkheid ivm. evt. korting.
Het valt me trouwens op dat ik constant problemen heb met mail.home.nl en webmail.home.nl (zit nog in de overgangsfase).
Is dit nu iets om te pesten van IPB, of van @Home? Dat laatste lijkt me sterk, aangezien je overal ter wereld je mail zou moeten kunnen kijken (en dat kon ik ook, vanuit school, werk, en zelfs Spanje).
Is dit nu iets om te pesten van IPB, of van @Home? Dat laatste lijkt me sterk, aangezien je overal ter wereld je mail zou moeten kunnen kijken (en dat kon ik ook, vanuit school, werk, en zelfs Spanje).
Bij taak @Home - Bezig met ontvangen is een fout (0x80040900) opgetreden: De servernaam wordt niet gevonden op het netwerk (mogelijk is het netwerk tijdelijk niet actief). Controleer of u on line bent en of de servernaam juist is.
[ Voor 4% gewijzigd door redah op 02-05-2006 20:09 ]
Verwijderd
Ik dacht dat je met één nummer maar één gesprek tegelijkertijd kon voeren (dus als je 2 gesprekken wilt voeren, dat je meteen 2 nummers moet hebben)?jorngrisel schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:15:
[...]
ja ik kan wel via de tel 1 en de tel 2 uitgang van de experia box tegelijk bellen..
maar voor zover ik weet gebruiken we maar 1 nummer.. dit is toch gewoon je huistelefoon nummer.. of is dat weer gecodeert naar een 084-nummer?
is er een manier om dit toch voor de zekerheid te controleren.. voordat ik dalijk een telefoonrekening krijg van uhh paar honderd...
edit:
ooh..ok ik heb verder ook geen inlog gegevens dus dan zal ik wel alleen dat geografische nummer hebben.. bedankt in ieder geval voor de hulp!
Bijzonder... Dan hadden we misschien toch voor KPN gekozen ipv Hetnet behouden (bij Hetnet is sowieso maar 1 gesprek tegelijkertijd mogelijk, we willen toch geen dubbel BelOnbeperkt betalen).
Ik wacht overigens al meer dan een maand op het Surfen&Bellen abonnement. Heb nog geen enkele bevestiging gekregen, er staat alleen iets bij orderstatus. Verwachte opleverdatum: 29 maart, laat me niet lachen (dat is de dag dat ik het besteld heb). Ach ja, Het Net heeft bij ons een reputatie van langzame oplevering... Onze ADSL-aansluiting duurde zo'n 2 à 3 maanden om aan te sluiten.
Verwijderd
Helaas zijn de kreatel 1710 & 1760 niet draadloos en da´s een beetje jammer. EB beneden in de meterkast en in het hele huis bereik. Nu moet ik een draad trekken wat niet gaat "#$%&%$$&%&
Zelf ff draadloos maken danVerwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:38:
[...]
Helaas zijn de kreatel 1710 & 1760 niet draadloos en da´s een beetje jammer. EB beneden in de meterkast en in het hele huis bereik. Nu moet ik een draad trekken wat niet gaat "#$%&%$$&%&
Kan ook met spelcomputers e.d.
Hoop alleen dat je wifi netwerk dat trekt
Verwijderd
[Verplaatst bericht uit andere thread]
Om maar eens een beetje op de kosten voor telefonie/internet te gaan besparen overweeg ik de overstap van ISDN/ADSL Planet naar IPB-Planet.
Omdat een ijverige KPN monteur hier vroeger aan de ISDN verbinding heeft zitten sleutelen en de monteur nu nog gratis is, lijkt het me een goed idee dat iemand van KPN de draadjes en doosjes juist aan komt sluiten.
Ik ben bekend met de problemen die zich op dit moment voordoen bij (ISDN)IPB en ook het activeren van een analoge IPB bij iemand anders ging vanavond niet 100% ok - maar er kan gebeld worden en er is internet, dus ik vind het wel even goed...
Voor mijzelf kan ik het me echter niet veroorloven dat internet het na aansluiting van het spul het niet meer doet, ik ben niet de enige in huis die internet nodig heeft voor werk/studie. Telefonie kan me niet zo heel veel boeien aangezien we altijd nog mobiele telefoons hebben.
Vóór ik dus IPB aanvraag, vraag ik me af in hoeverre KPN mij kan garanderen dat er in ieder geval een werkende ADSL verbinding wordt opgeleverd? Misschien zijn er hier mensen die me hier, beroepsmatig of uit eigen ervaring, meer over kunnen vertellen?
Om maar eens een beetje op de kosten voor telefonie/internet te gaan besparen overweeg ik de overstap van ISDN/ADSL Planet naar IPB-Planet.
Omdat een ijverige KPN monteur hier vroeger aan de ISDN verbinding heeft zitten sleutelen en de monteur nu nog gratis is, lijkt het me een goed idee dat iemand van KPN de draadjes en doosjes juist aan komt sluiten.
Ik ben bekend met de problemen die zich op dit moment voordoen bij (ISDN)IPB en ook het activeren van een analoge IPB bij iemand anders ging vanavond niet 100% ok - maar er kan gebeld worden en er is internet, dus ik vind het wel even goed...
Voor mijzelf kan ik het me echter niet veroorloven dat internet het na aansluiting van het spul het niet meer doet, ik ben niet de enige in huis die internet nodig heeft voor werk/studie. Telefonie kan me niet zo heel veel boeien aangezien we altijd nog mobiele telefoons hebben.
Vóór ik dus IPB aanvraag, vraag ik me af in hoeverre KPN mij kan garanderen dat er in ieder geval een werkende ADSL verbinding wordt opgeleverd? Misschien zijn er hier mensen die me hier, beroepsmatig of uit eigen ervaring, meer over kunnen vertellen?
Maak je niet druk,die adsl verbinding werkt,daar heeft niemand problemen mee,ik werd er door xs4all eerder uitgegooid dan IPB was opgeleverd en KPN heeft het toen geregeld,met 1 telefoontje,dat ik een tijdelijke direct adsl account kreeg dus dat adsl draait gewoon.
ja ik kan 2 aparte gesprekken houden.. 1 op de tel1 uitgang van de experia box en 1 op de tel2 van de experia box..Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:51:
[...]
Ik dacht dat je met één nummer maar één gesprek tegelijkertijd kon voeren (dus als je 2 gesprekken wilt voeren, dat je meteen 2 nummers moet hebben)?
Bijzonder... Dan hadden we misschien toch voor KPN gekozen ipv Hetnet behouden (bij Hetnet is sowieso maar 1 gesprek tegelijkertijd mogelijk, we willen toch geen dubbel BelOnbeperkt betalen).
Ik wacht overigens al meer dan een maand op het Surfen&Bellen abonnement. Heb nog geen enkele bevestiging gekregen, er staat alleen iets bij orderstatus. Verwachte opleverdatum: 29 maart, laat me niet lachen (dat is de dag dat ik het besteld heb). Ach ja, Het Net heeft bij ons een reputatie van langzame oplevering... Onze ADSL-aansluiting duurde zo'n 2 à 3 maanden om aan te sluiten.
en voor de rest heb ik helemaal geen nummers verder aangevraagd of iets dergelijks.. dus ik neem aan dat dit gewoon 1 nummer is.. (wel staat bij het abbonement van planet dat je 2 lijnen krijgt.. dus dan zal dat dat wel zijn.. (we hebben het standaard abbonement bij planet..))
Is het bekend met hoeveel die 12 Mbit ADSL2+ lijn wordt uitgebreid met Mine?Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 08:15:
[...]
Ongeveer 4 Mbit per kanaal: je kan maximaal 2 TV kanalen tegelijk bekijken. Overigens wordt je DSL verbinding iets uitgebreid zodat er meer bandbreedte beschikbaar is dan die 12 Mbit. ...)
Ik heb nl. IPB 12 Mbit en zou niet graag mijn bandbreedte achteruit zien gaan. (Usenet).
En aangezien er per TV signaal 4 Mbit vereist is...
Zouden ze er dan een 16 Mbit lijn van maken?
Iemand?
Als je nog op de tel2 kunt bellen, ben je (denk ik) nog niet geporteerd. Dik kans, dat je via de tel2 nog gewoon analoog belt. Of ben je wel geporteerd?jorngrisel schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 02:01:
ja ik kan 2 aparte gesprekken houden.. 1 op de tel1 uitgang van de experia box en 1 op de tel2 van de experia box..
Verwijderd
Je DSL verbinding wordt in snelheid verhoogd, ik kan je helaas niet zeggen met hoeveel. Op het moment dat je met de tuner gaat opnemen en kijken tegelijk naar een andere zender (dat kan nog wel voorzover ik weet) gebruik je dus 8 Mbit, zal je misschien wel iets van je internet snelheid inleveren.dal673 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 02:33:
Is het bekend met hoeveel die 12 Mbit ADSL2+ lijn wordt uitgebreid met Mine?
Ik heb nl. IPB 12 Mbit en zou niet graag mijn bandbreedte achteruit zien gaan. (Usenet).
En aangezien er per TV signaal 4 Mbit vereist is...
Zouden ze er dan een 16 Mbit lijn van maken?
Let wel op dat alleen de DSL verbinding in snelheid wordt verhoogd: je Internetverbinding blijft gecapped op 12 Mbit (als je dat abonnement hebt)
Verwijderd
Die monteur is overigens niet meer gratis.....tot 1 meiVerwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:52:
Verwijderd
Tsjonge, toeval bestaat. Werd net gebeld door een Het Net-medewerker:
HD: "Het gaat over de aansluiting van uw Surfen&Bellen pakket. U heeft nog zo'n 4 wachtdagen totdat u aangesloten wordt."
Ik: "Ok, da's helemaal goed."
HD: "En nogmaals excuses voor de lange wachttijden maar er is gewoon grote drukte. U heeft het pakket wel al ontvangen?"
Ik: "Ehm, nee."
HD: "Oh... nou ehm... dan komt dat binnenkort. Uw aansluiting is in ieder geval binnenkort gereed."
Ik: "Ok, die lange wachttijden zijn wel te begrijpen gezien de grote drukte enzo." (Wilde er eigenlijk achteraan slingeren "ze zijn wel te begrijpen want Hetnet doet overal lang over", maar daar kan hij ook niets aan doen.
)
Maarja het is in ieder geval fijn dat ze iets van zich laten horen. Ik hoop wel nog steeds dat we na die maand + 4 dagen geen analoge Experia Box in huis krijgen...
HD: "Het gaat over de aansluiting van uw Surfen&Bellen pakket. U heeft nog zo'n 4 wachtdagen totdat u aangesloten wordt."
Ik: "Ok, da's helemaal goed."
HD: "En nogmaals excuses voor de lange wachttijden maar er is gewoon grote drukte. U heeft het pakket wel al ontvangen?"
Ik: "Ehm, nee."
HD: "Oh... nou ehm... dan komt dat binnenkort. Uw aansluiting is in ieder geval binnenkort gereed."
Ik: "Ok, die lange wachttijden zijn wel te begrijpen gezien de grote drukte enzo." (Wilde er eigenlijk achteraan slingeren "ze zijn wel te begrijpen want Hetnet doet overal lang over", maar daar kan hij ook niets aan doen.
Maarja het is in ieder geval fijn dat ze iets van zich laten horen. Ik hoop wel nog steeds dat we na die maand + 4 dagen geen analoge Experia Box in huis krijgen...

Verwijderd
Sucks, ik dacht tot eind mei. Dan nog maar eens een paar nachtjes over slapen....Die monteur is overigens niet meer gratis.....tot 1 mei
[edit]
Het heeft even geduurd, maar dit staat op de site van Planet:
Indien u zich tot en met 31 mei 2006 aanmeldt profiteert u van het volgende actieaanbod:
....
Tijdelijk installatie door een KPN monteur (inden gewenst) voor € 49,95 i.p.v. € 99,-. Voor ISDN klanten tijdelijk gratis installatie door een KPN monteur
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 10:08 . Reden: extra info toegevoegd ]
Verwijderd
Vorige week maandag IPB geïnstalleerd (over ISDN) en gisteren geporteerd. Tot nu toe werkt alles vlekkeloos. Heb maar 1 probleempje gehad: 'zag' op m'n centrino laptop het WiFi netwerk niet. HD gebeld: heeft EB op 'broadcast' gezet en probleem verholpen. Werd netjes & vlot geholpen.
Handleiding klopt inderdaad niet voor wat de tijdelijke aansluiting op de 'lijn' ingang betreft.
Tip: als je overstapt van ISDN en je hebt nieuwe analoge telefoons nodig, koop die dan vóór je IPB neemt. Als je al IPB hebt kun je geen gebruik maken van de KPN aanbieding waarbij je apparatuur in 3 jaar afbetaalt (met 3 jaar garantie!). Dat kan alleen met 1 PSTN of ISDN aansluiting.
IP TV: gaat dat werken met 1 bestaande EB?
Handleiding klopt inderdaad niet voor wat de tijdelijke aansluiting op de 'lijn' ingang betreft.
Tip: als je overstapt van ISDN en je hebt nieuwe analoge telefoons nodig, koop die dan vóór je IPB neemt. Als je al IPB hebt kun je geen gebruik maken van de KPN aanbieding waarbij je apparatuur in 3 jaar afbetaalt (met 3 jaar garantie!). Dat kan alleen met 1 PSTN of ISDN aansluiting.
Yup, als ik het goed begrepen hebt komt ie dan op Netwerk 1/2/3/4Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:00:
Vorige week maandag IPB geïnstalleerd (over ISDN) en gisteren geporteerd. Tot nu toe werkt alles vlekkeloos. Heb maar 1 probleempje gehad: 'zag' op m'n centrino laptop het WiFi netwerk niet. HD gebeld: heeft EB op 'broadcast' gezet en probleem verholpen. Werd netjes & vlot geholpen.
Verwijderd
Waar ik benieuwd naar ben is of de EB voldoende bandbreedte kan leveren. Initieel valt het mee: KPN levert om te beginnen slechts één 4 Mbps kanaal; maar 'later' worden het er twee. Gaat de EB stabiel blijven met 2 * 4M voor TV + VoIp + I'net ?Haijo schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:41:
[...]
Yup, als ik het goed begrepen hebt komt ie dan op Netwerk 1/2/3/4
Vandaag het probleem dat ik sinds een uur ieder kwartier (ofzo) gebeld wordt en als ik opneem alleen maar piep [paar seconden stilte] piep enzovoort hoor, totdat ik ophang. Nou kan ik me niet voorstellen dat iemand zoveel tijd over heeft en me loopt te stalken, dus het zal wel een storing zijn?
Ben al een week geporteerd, nog geen problemen gehad, ben momenteel niet met Bittorrent (o.i.d) bezig.
Ben al een week geporteerd, nog geen problemen gehad, ben momenteel niet met Bittorrent (o.i.d) bezig.
Ik heb dat ook ooit gehad, weliswaar niet met IPB (maar met Tiscali), toen kwam het doordat ik een SMS naar m'n VoIP-nummer had gestuurd. M'n modem óf m'n telefoon snapten dat niet waardoor m'n telefoon herhaaldelijk overging maar geen gehoor gaf. Misschien is iets dergelijks bij jou ook aan de orde?DeadMetal schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:15:
Vandaag het probleem dat ik sinds een uur ieder kwartier (ofzo) gebeld wordt en als ik opneem alleen maar piep [paar seconden stilte] piep enzovoort hoor, totdat ik ophang. Nou kan ik me niet voorstellen dat iemand zoveel tijd over heeft en me loopt te stalken, dus het zal wel een storing zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door Reinier op 03-05-2006 16:25 ]
Verwijderd
Klinkt mij als een fax in de oren....DeadMetal schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:15:
Vandaag het probleem dat ik sinds een uur ieder kwartier (ofzo) gebeld wordt en als ik opneem alleen maar piep [paar seconden stilte] piep enzovoort hoor, totdat ik ophang. .
Dus iemand probeert mij een fax or SMS te sturen bedoel je? Heb geen fax-apparaat.
Het gebeurt nu steeds vaker, iedere 5-10 minuten. Geen pesterij, interval tussen piepjes is precies gelijk, dat kan niemand lijkt me. Ook geen achtergrondgeluiden of ademgeluiden te horen.
Modem al opnieuw opgestart, geen effect.
Het gebeurt nu steeds vaker, iedere 5-10 minuten. Geen pesterij, interval tussen piepjes is precies gelijk, dat kan niemand lijkt me. Ook geen achtergrondgeluiden of ademgeluiden te horen.
Modem al opnieuw opgestart, geen effect.
Verwijderd
Ben het met Lordfox eens: dit is 1 fax! Heeft iemand per ongeluk 1 verkeerd nummer ingeklopt op z'n fax en die dingen proberen standaard 'tig keer die andere fax aan de lijn te krijgen. Gaat vanzelf over, maar is wel irritantDeadMetal schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:15:
Bedankt voor jullie reacties, we wachten het even af om te zien of het vanzelf over gaat!
nee want het voip lampje op de experia box brandt.. dus lijkt me dat het gewoon via voip is..Jan-E schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 06:25:
[...]
Als je nog op de tel2 kunt bellen, ben je (denk ik) nog niet geporteerd. Dik kans, dat je via de tel2 nog gewoon analoog belt. Of ben je wel geporteerd?
ma nu heb ik geprobeerd om via de tel2 naar 06 te bellen..(terwijl dit bij het voip nog niet kan omdat ik deze nog niet geaccepteerd heb..) en dat gaat wel dus ik denk dat dan die tel2 idd nog via kpn loopt..
wat bedoel je met geporteerd

Lees het startbericht van dit topic eens. Om te beginnen ...
Verwijderd
heb ff met de planet helpdesk gebeld en antwoord is hetzelfde als ik al gaf tot 1 meiVerwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:03:
[...]
Sucks, ik dacht tot eind mei. Dan nog maar eens een paar nachtjes over slapen....
[edit]
Het heeft even geduurd, maar dit staat op de site van Planet:
[...]
Het is inmiddels opgehouden, dus waarschijnlijk is het inderdaad een fax geweest. Normaals bedankt voor de info, scheelt weer een belletje naar de helpdesk (die me waarschijnlijk langst een hele standaardprocedure van resetten, kabels controleren en instellingen wijzigen zou sturen
Vandaag weer op isdn,deze heb ik nog niet eerder gehad bij "mjn KPN" :
AM call failed because resultCode=105, resultText=No endpointName found in Condis, resultNeCode=null
Het gaat gewoon echt niet lekker daar,nu kan ik helemaal geen nummer raadplegen
AM call failed because resultCode=105, resultText=No endpointName found in Condis, resultNeCode=null
Het gaat gewoon echt niet lekker daar,nu kan ik helemaal geen nummer raadplegen
Verwijderd
Wie heeft antwoord op het volgende? Als ik het goed begrijp werkt girotellen (inbelverbinding) met de experia, klopt dit? Zou de experia dan ook moeten werken met een ander inbelnetwerk, nl die van Kerkwebradio? http://www.kerkomroep.nl/ De mensen achter deze dienst zeggen dat hun product niet samen werkt met voip (gaat echt om de inbel verbinding en niet een netwerkverbinding met de experia). De box heb ik vandaag thuis getest op IPB van KPN,wat ik hier heb draaien. En ik kan inloggen met het kastje. Krijg keurig de melding welkom bij.... Nu wil ik voor mijn oma (jawel, daar gaat het nl om) Slimbellen van KPN aanvragen, dat gaat als ik het goed heb ook via dezelfde Experia. Is er technisch een verschil of beperking mbt inbelverbindingen tussen IPB en Slim?
Kun je met een experia, ook nog een inbelinternetverbinding opzetten? Ik weet dat het over Slim gaat en niet direct IPB, maar misschien dat iemand hier weet of het werkt of hoe het werkt en waarom het dan niet zou werken?
Alvast bedankt, wie dan ook.
Kun je met een experia, ook nog een inbelinternetverbinding opzetten? Ik weet dat het over Slim gaat en niet direct IPB, maar misschien dat iemand hier weet of het werkt of hoe het werkt en waarom het dan niet zou werken?
Over XlinkKai nog even. Bij torrents moet je opletten dat je niet te veel connecties maakt. Maar een paar keer netstatten tussen het bladeren op de diverse rooms geeft wel erg veel output:
Proto Lokaal adres Extern adres Status
TCP pc-01:1414 213.167.109.14:34525 TIME_WAIT
TCP pc-01:1602 192.168.2.1:http TIME_WAIT
TCP pc-01:1603 192.168.2.1:http TIME_WAIT
TCP pc-01:1607 192.168.2.1:http TIME_WAIT
TCP pc-01:1608 192.168.2.1:http TIME_WAIT
TCP pc-01:1609 192.168.2.1:http TIME_WAIT
TCP pc-01:1610 192.168.2.1:http TIME_WAIT
TCP pc-01:1611 192.168.2.1:http TIME_WAIT
TCP pc-01:1612 192.168.2.1:http TIME_WAIT
TCP pc-01:1613 192.168.2.1:http TIME_WAIT
TCP pc-01:1614 192.168.2.1:http TIME_WAIT
<knip> ging nog ff door tot 1642
Maar ook
TCP pc-01:1659 213.167.109.14:34525 ESTABLISHED
TCP pc-01:1660 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1661 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1662 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1663 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1664 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1665 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1666 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1667 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1668 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1669 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1670 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1671 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1672 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1673 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1674 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1675 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1676 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1677 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1678 66.29.75.141:http SYN_SENT
Zou XlinkKai het daarom niet doen met de experiabox??? Hoeveel connecties mag ie hebben eigenlijk?
TCP pc-01:1414 213.167.109.14:34525 TIME_WAIT
TCP pc-01:1602 192.168.2.1:http TIME_WAIT
TCP pc-01:1603 192.168.2.1:http TIME_WAIT
TCP pc-01:1607 192.168.2.1:http TIME_WAIT
TCP pc-01:1608 192.168.2.1:http TIME_WAIT
TCP pc-01:1609 192.168.2.1:http TIME_WAIT
TCP pc-01:1610 192.168.2.1:http TIME_WAIT
TCP pc-01:1611 192.168.2.1:http TIME_WAIT
TCP pc-01:1612 192.168.2.1:http TIME_WAIT
TCP pc-01:1613 192.168.2.1:http TIME_WAIT
TCP pc-01:1614 192.168.2.1:http TIME_WAIT
<knip> ging nog ff door tot 1642
Maar ook
TCP pc-01:1659 213.167.109.14:34525 ESTABLISHED
TCP pc-01:1660 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1661 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1662 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1663 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1664 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1665 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1666 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1667 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1668 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1669 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1670 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1671 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1672 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1673 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1674 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1675 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1676 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1677 66.29.75.141:http SYN_SENT
TCP pc-01:1678 66.29.75.141:http SYN_SENT
Zou XlinkKai het daarom niet doen met de experiabox??? Hoeveel connecties mag ie hebben eigenlijk?
Waar vind ik die instelling?UDP: het bekijken van uitzendingen via uitzendiggemist met de Windows Media Player blijkt soms te leiden tot knipperende VOiP-lampjes of enkelzijdige telefoon-verbindingen. Je bent dan zelf wel verstaanbaar, maar hoort je gesprekspartner niet. Zet het vinkje bij UDP uit en je bent van de problemen af. Maar het is duidelijk dat KPN nog problemen heeft met UDP.
Wat houdt dit in in mijn logfile? Zou dat veroorzaakt worden door XlinkKai?
05/03/2006 19:56:40 **SYN Flood to Host** 192.168.2.201, 1670->> 66.29.75.141, 80 (from ATM1 Outbound)
05/03/2006 19:45:50 **SYN Flood to Host** 204.15.224.150, 53952->> 86.83.86.x, 1080 (from ATM1 Inbound)
05/03/2006 19:56:40 **SYN Flood to Host** 192.168.2.201, 1670->> 66.29.75.141, 80 (from ATM1 Outbound)
05/03/2006 19:45:50 **SYN Flood to Host** 204.15.224.150, 53952->> 86.83.86.x, 1080 (from ATM1 Inbound)
[ Voor 5% gewijzigd door scorelord op 03-05-2006 20:39 ]
Inbellen en de EB gaan moeilijk samen. In princiepe werkt het zoals ook ergens in de TS staat vermeld maar je kan hier niet vanuit gaan.Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:33:
Wie heeft antwoord op het volgende? Als ik het goed begrijp werkt girotellen (inbelverbinding) met de experia, klopt dit? Zou de experia dan ook moeten werken met een ander inbelnetwerk, nl die van Kerkwebradio? http://www.kerkomroep.nl/ De mensen achter deze dienst zeggen dat hun product niet samen werkt met voip (gaat echt om de inbel verbinding en niet een netwerkverbinding met de experia). De box heb ik vandaag thuis getest op IPB van KPN,wat ik hier heb draaien. En ik kan inloggen met het kastje. Krijg keurig de melding welkom bij.... Nu wil ik voor mijn oma (jawel, daar gaat het nl om) Slimbellen van KPN aanvragen, dat gaat als ik het goed heb ook via dezelfde Experia. Is er technisch een verschil of beperking mbt inbelverbindingen tussen IPB en Slim?
*Edit*
@ scorelord: Je zou ook de edit knop kunnen gebruiken
het lijkt erop dat je Eb veel connecties maakt naar xlink (ervanuitgaande dat 66.x hun ip is) maar ook andersom (ervanuitgaande dat 86.x je eigen IP is). Wat je is zou kunnen proberen is om de FW van je EB open te zetten of iig de poorten van dat programma toe te voegen. Misschien dat het helpt.scorelord schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:17:
Wat houdt dit in in mijn logfile? Zou dat veroorzaakt worden door XlinkKai?
05/03/2006 19:45:50 **SYN Flood to Host** 204.15.224.150, 53952->> 86.x.x.x, 1080 (from ATM1 Inbound)
[ Voor 25% gewijzigd door Repec op 03-05-2006 20:44 ]
@repec.. je hebt gelijkt.. my bad.
Toevoeging.. netstat na sessie tweakers is ook niet helemaal apk. Of hoef ik me nergens zorgen om te maken? Na een klein minuutje zijn ze wel weer weg.
TCP pc-01:2209 gathering.tweakers.net:http TIME_WAIT
<KNIP
TCP pc-01:2223 gathering.tweakers.net:http TIME_WAIT
TCP pc-01:2224 www.tweakers.net:http TIME_WAIT
TCP pc-01:2225 gathering.tweakers.net:http TIME_WAIT
TCP pc-01:2226 gathering.tweakers.net:http TIME_WAIT
TCP pc-01:2228 gathering.tweakers.net:http TIME_WAIT
<KNIP
TCP pc-01:2264 gathering.tweakers.net:http TIME_WAIT
TCP pc-01:2265 gathering.tweakers.net:http TIME_WAIT
Ik heb maar wat geknipt. Tussen de knipjes liep het dus op...
Toevoeging.. netstat na sessie tweakers is ook niet helemaal apk. Of hoef ik me nergens zorgen om te maken? Na een klein minuutje zijn ze wel weer weg.
TCP pc-01:2209 gathering.tweakers.net:http TIME_WAIT
<KNIP
TCP pc-01:2223 gathering.tweakers.net:http TIME_WAIT
TCP pc-01:2224 www.tweakers.net:http TIME_WAIT
TCP pc-01:2225 gathering.tweakers.net:http TIME_WAIT
TCP pc-01:2226 gathering.tweakers.net:http TIME_WAIT
TCP pc-01:2228 gathering.tweakers.net:http TIME_WAIT
<KNIP
TCP pc-01:2264 gathering.tweakers.net:http TIME_WAIT
TCP pc-01:2265 gathering.tweakers.net:http TIME_WAIT
Ik heb maar wat geknipt. Tussen de knipjes liep het dus op...
[ Voor 93% gewijzigd door scorelord op 03-05-2006 20:30 ]
86.x is inderdaad mijn ip.. (oeps..ff editen) 66.x zou ik niet weten. Misschien een andere gebruiker op xlink. Portforwarden staat aan. Alles staat goed ingesteld maar de xbox komt stevast met Room Full or unavailable terwijl dit zeker weten niet het geval is.Repec schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:20:
[...]
het lijkt erop dat je Eb veel connecties maakt naar xlink (ervanuitgaande dat 66.x hun ip is) maar ook andersom (ervanuitgaande dat 86.x je eigen IP is). Wat je is zou kunnen proberen is om de FW van je EB open te zetten of iig de poorten van dat programma toe te voegen. Misschien dat het helpt.
Net met wat vraagjes naar KPN gebeld...
1. Over mijn snelheid, ik haal 'maar' 900kB/sec (op 1100 meter van de centrale), da's zo'n 7,2mbit. Volgens deze (eerstelijns) medewerker stond ik toch op het "Extra" profiel, en zou het dus liggen aan de bekabeling etc (dan is die van KPN in de straat niet goed, want hierbinnen is alles met dikke (en geisoleerde) bekabeling aangesloten). Maar goed. Dan had ik dus 'pech'.
2. Ik vroeg toen meteen, heeft het dan wel nut om Mine aan te vragen? Ik refereerde naar dit Tweakers topic, en vertelde dat hier stond dat er een aantal mbit vrij zouden worden gemaakt voor TV. Dit was volgens deze medewerker niet het geval bij het "Extra" abonnement, alleen bij de lagere abonnement. 12mbit zou dan dus geen 16mbit worden. De reden dat ik dit vroeg was namelijk, dat als daadwerkelijk de lijn zo slecht is dat ik maar 7,2mbit haal, hoe willen ze me daar dan in godsnaam nog enkele mbits op doen?
Maar goed, het zou er dus op neerkomen, dat als (zoals hier staat) er 4mbit nodig is voor 1 TV, ik nog maar 3,2mbit over zou houden van mijn Internet verbinding (en dat a 79,95 per maand...) Twee TV's zal dan helemaal een ramp zijn, dat zou niet eens passen...
Diepe teleurstelling dus...
3. De onbereikbaarheid van de mailservers van @Home vond hij ook erg vreemd, hier had hij nog niet van gehoord. Het leek mij ook al vreemd, als ik al hun klant ben, hoeven ze de concurrent toch niet meer te pesten? Het typische is dat echt alles perfect werkt, op mail.home.nl en webmail.home.nl na.
4. Op afstand openzetten van mijn firewall ging niet... en da's wel jammer, aangezien MijnKPN op zijn gat ligt en ik geen interface heb (ISDN).
Ben helaas (door het hele mbit verhaal) een stuk minder enthousiast geworden nu... stel ik krijg digitale TV, (19,95 per maand) en ik hou nog maar 3,2mbit over... dan was ik bij @Home alsnog goedkoper uit (47,95 + 15,10 + 8,95 tegenover 79,95 + 19,95 bij KPN) met een hogere snelheid.
Sowieso lijkt kabel nu uiteindelijk (toch weer) de winnaar... wij hebben namelijk 3 TV's in huis, allemaal op TV Home (2 op onze naam, de 3e op een kaartje van iemand anders omdat je er maar maximaal 2 mag) en dit werkte in combinatie met 5mbit internet van @Home allemaal perfect...
1. Over mijn snelheid, ik haal 'maar' 900kB/sec (op 1100 meter van de centrale), da's zo'n 7,2mbit. Volgens deze (eerstelijns) medewerker stond ik toch op het "Extra" profiel, en zou het dus liggen aan de bekabeling etc (dan is die van KPN in de straat niet goed, want hierbinnen is alles met dikke (en geisoleerde) bekabeling aangesloten). Maar goed. Dan had ik dus 'pech'.
2. Ik vroeg toen meteen, heeft het dan wel nut om Mine aan te vragen? Ik refereerde naar dit Tweakers topic, en vertelde dat hier stond dat er een aantal mbit vrij zouden worden gemaakt voor TV. Dit was volgens deze medewerker niet het geval bij het "Extra" abonnement, alleen bij de lagere abonnement. 12mbit zou dan dus geen 16mbit worden. De reden dat ik dit vroeg was namelijk, dat als daadwerkelijk de lijn zo slecht is dat ik maar 7,2mbit haal, hoe willen ze me daar dan in godsnaam nog enkele mbits op doen?
Maar goed, het zou er dus op neerkomen, dat als (zoals hier staat) er 4mbit nodig is voor 1 TV, ik nog maar 3,2mbit over zou houden van mijn Internet verbinding (en dat a 79,95 per maand...) Twee TV's zal dan helemaal een ramp zijn, dat zou niet eens passen...
Diepe teleurstelling dus...
3. De onbereikbaarheid van de mailservers van @Home vond hij ook erg vreemd, hier had hij nog niet van gehoord. Het leek mij ook al vreemd, als ik al hun klant ben, hoeven ze de concurrent toch niet meer te pesten? Het typische is dat echt alles perfect werkt, op mail.home.nl en webmail.home.nl na.
4. Op afstand openzetten van mijn firewall ging niet... en da's wel jammer, aangezien MijnKPN op zijn gat ligt en ik geen interface heb (ISDN).
Ben helaas (door het hele mbit verhaal) een stuk minder enthousiast geworden nu... stel ik krijg digitale TV, (19,95 per maand) en ik hou nog maar 3,2mbit over... dan was ik bij @Home alsnog goedkoper uit (47,95 + 15,10 + 8,95 tegenover 79,95 + 19,95 bij KPN) met een hogere snelheid.
Sowieso lijkt kabel nu uiteindelijk (toch weer) de winnaar... wij hebben namelijk 3 TV's in huis, allemaal op TV Home (2 op onze naam, de 3e op een kaartje van iemand anders omdat je er maar maximaal 2 mag) en dit werkte in combinatie met 5mbit internet van @Home allemaal perfect...
Als ik je post zo lees lijkt het me dat je nog op een ADSL1 profiel zit en niet op een ADSL2 profiel. Ik zou als ik jou was nogmaals bellen om dit te laten nakijken.
Dat hele MINE valt zowieso tegen,je kan vanwege de beperkingen dus maar op 1 tv kijken.
Voor je andere tv's zul je toch dan je analoge abbo nog moeten houden.
Daarnaast,de aangekondigde zenders van de publieke omroepen zoals hollandDoc,geschiedenis,Hallmark,Turner enz... zitten er niet bij.
Die zullen wel komen in de toekomst,maar toch..
Een analoog abonnement is hier 8,35 daar heb je gratis digitale tv bij,pluspakket kost 7,50 ben ik voor een kleine 16 euro klaar,het kpn pakket is kleiner,duurder en je moet voor je overige tv's nog analoog er bij houden dus ik begrijp echt niet hoe ze winst willen gaan maken,ik hoef het niet.
En bij de videotheek is een weekfilm een euro en een dagfilm 3,50...dus dat filmgedoe is ook niet goedkoper.
Na 1 juli moet je ook voor de themazenders nog apart gaan betalen (adult en playboy en die zitten bij casema ook in dat pluspakket van 7,50).
Ik denk dat een hoop kabelmaatschappijen zich rot lachen nu.
Voor je andere tv's zul je toch dan je analoge abbo nog moeten houden.
Daarnaast,de aangekondigde zenders van de publieke omroepen zoals hollandDoc,geschiedenis,Hallmark,Turner enz... zitten er niet bij.
Die zullen wel komen in de toekomst,maar toch..
Een analoog abonnement is hier 8,35 daar heb je gratis digitale tv bij,pluspakket kost 7,50 ben ik voor een kleine 16 euro klaar,het kpn pakket is kleiner,duurder en je moet voor je overige tv's nog analoog er bij houden dus ik begrijp echt niet hoe ze winst willen gaan maken,ik hoef het niet.
En bij de videotheek is een weekfilm een euro en een dagfilm 3,50...dus dat filmgedoe is ook niet goedkoper.
Na 1 juli moet je ook voor de themazenders nog apart gaan betalen (adult en playboy en die zitten bij casema ook in dat pluspakket van 7,50).
Ik denk dat een hoop kabelmaatschappijen zich rot lachen nu.
[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 03-05-2006 21:47 ]
Verwijderd
Dat zuigt grote tijd.Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:00:
[...]
heb ff met de planet helpdesk gebeld en antwoord is hetzelfde als ik al gaf tot 1 mei
Bedankt voor de info iig
Edit: inderdaad, ze hebben de tekst nu aangepast. Als ik dat geweten had...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 10:19 . Reden: een goede reden. :) ]
Moah zonder teveel offtopic te gaan, denk ik dat KPN binnenkort toch digitale TV via de ether en via IP gaat koppelen, zodat je op een tv bij wijze van spreke via IPTV kijkt en de rest van de TV's via de ether.. dit zal dan ook in een pakketprijs komen lijkt me
Verwijderd
[quote]Nick39 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:42:
Een analoog abonnement is hier 8,35 daar heb je gratis digitale tv bij,pluspakket kost 7,50 ben ik voor een kleine 16 euro klaar,het kpn pakket is kleiner,duurder en je moet voor je overige tv's nog analoog er bij houden quote]
Dan woon jij waarschijnlijk in Den Bos. Hier kost een kabel abonnement € 15,20 dus voor de leuke extra die je erbij krijgt valt het wel mee. Ik zit in het Essent gebiedt en hier ben je voor tv-digitaal extra € 24,15 kwijt. Het enige wat ik niet snap dat KPN niet standaard de 1710 uitgeeft zonder harddiskrecorder want die heb ik al en wordt het weer goedkoper.
Een analoog abonnement is hier 8,35 daar heb je gratis digitale tv bij,pluspakket kost 7,50 ben ik voor een kleine 16 euro klaar,het kpn pakket is kleiner,duurder en je moet voor je overige tv's nog analoog er bij houden quote]
Dan woon jij waarschijnlijk in Den Bos. Hier kost een kabel abonnement € 15,20 dus voor de leuke extra die je erbij krijgt valt het wel mee. Ik zit in het Essent gebiedt en hier ben je voor tv-digitaal extra € 24,15 kwijt. Het enige wat ik niet snap dat KPN niet standaard de 1710 uitgeeft zonder harddiskrecorder want die heb ik al en wordt het weer goedkoper.
Hetnet is geen uitzondering, ik wacht nl. al vanaf 27 februari op Planet. Na diverse telefoontjes en emails hebben ze nu het nu (na verschillende lulsmoezen) in onderzoekVerwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:51:
[...]

Krijg jij ook van de medewerkers elke keer een andere "belofte" ?
"hier" is Leiden.Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:28:
Maar een pakketje met 40 zenders voor 20 euro,waarbij je straks voor de themazenders ook nog extra moet betalen,met daarbij alle beperkingen is waanzinnig duur.
En jij zult voor je overige tv's toch analoog moeten houden,dus voor jou is het dan nog duurder.
Ik wil het internetplusbellen topic niet verstoren,maar van het aanbod ben ik absoluut niet onder de indruk.
En tvdigitaal extra is dus inclusief analoog kijken bij essent.
Je bent dus 4 euro meer kwijt dan bij kpn,maar je kan daarvoor op iedere tv kijken en je
hebt volgens tvhome homepage: ' Het TV Digitaal Extra-pakket bevat tot wel 100 tv-zenders in digitale kwaliteit. '
Bij KPN heb je er maar 40,daar komen de regio zenders dan wel bij,maar de themazenders gaan er af.
Plus op de kabel kan je met goedkopere decoders volstaan,werkt jouw decoder ook bij de buren,je overige tv's blijven het analoog gewoon doen.
Mine is een duurbetaald spelerijtje.
Laat kpn eerst dat internetplusbellen maar eens op orde maken !
Heb net het aansluitpakket van IPB over ISDN binnen. Ik wil (moet) mijn huidige centrale (een Sx255i) vervangen voor aan analoog basisstation. Primafoon heeft de Chicago 500 en 550, waarvan de laatste een ingebouwd antwoordapparaat heeft. Heeft het zin om die 550 te nemen? Het belangrijkste vind ik dat de handsets, net als nu, optisch aangeven dat er een gemiste oproep is geweest. Is daarvoor de 550 nodig of zit die logica in de handsets zelf ingebakken? Iemand ervaring op dit gebied?
PS: Heb deze vraag per abuis net in een nieuw topic in 'Internetproviders en Hosting' gepost. Had hier gemoeten, natuurlijk...
PS: Heb deze vraag per abuis net in een nieuw topic in 'Internetproviders en Hosting' gepost. Had hier gemoeten, natuurlijk...

Ik was gisteren bij de mediamarkt, en ik vond dat ze daar best veel 'dect' toestellen hadden voor weinig.HaJeeEs schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:26:
Heb net het aansluitpakket van IPB over ISDN binnen. Ik wil (moet) mijn huidige centrale (een Sx255i) vervangen voor aan analoog basisstation. Primafoon heeft de Chicago 500 en 550, waarvan de laatste een ingebouwd antwoordapparaat heeft. Heeft het zin om die 550 te nemen? Het belangrijkste vind ik dat de handsets, net als nu, optisch aangeven dat er een gemiste oproep is geweest. Is daarvoor de 550 nodig of zit die logica in de handsets zelf ingebakken? Iemand ervaring op dit gebied?
Ik vind primafoon meestal maar erg duur.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Dank voor de tip. Maar het gaat mij specifiek om alleen een basisstation. Ik heb namelijk 3 DECT Gigaset S1 handsets. Deze wil ik blijven gebruiken maar dan op een nieuw basisstation ipv op de huidige centrale. Die handset geeft met een rood knipperende toets aan dat er een melding is. Dat kan een SMS zijn of een gemiste oproep. Deze mogelijkheid -dus dat knipperen- wil ik blijven behouden. Als zo'n basisstation geen ingebouwd antwoordapparaat heeft, kan ik dan tóch op de handsets zien dat er een melding is?mhr-zip schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:51:
[...]
Ik was gisteren bij de mediamarkt, en ik vond dat ze daar best veel 'dect' toestellen hadden voor weinig.
Ik vind primafoon meestal maar erg duur.
Verwijderd
Ik denk dat dit puur een toepassing is van de handset, dus met de basisstation zonder antwoordapparaat zou dit ook wel moeten lukken. Kan de Primafoonverkoper je daar niet wat meer over vertellen?HaJeeEs schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:03:
Dank voor de tip. Maar het gaat mij specifiek om alleen een basisstation. Ik heb namelijk 3 DECT Gigaset S1 handsets. Deze wil ik blijven gebruiken maar dan op een nieuw basisstation ipv op de huidige centrale. Die handset geeft met een rood knipperende toets aan dat er een melding is. Dat kan een SMS zijn of een gemiste oproep. Deze mogelijkheid -dus dat knipperen- wil ik blijven behouden. Als zo'n basisstation geen ingebouwd antwoordapparaat heeft, kan ik dan tóch op de handsets zien dat er een melding is?
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:28:
Standaardpakket Radio/TV € 15.83
Digitale ontvangst & het UPC Digital TV pack € 2.16
Digital TV extra channel pack € 2.00
Totaal: € 19.99
En rest van de tv's aansluiten in huis (analoge standaardpakket).
En we gebruiken nu IPB Go abbo....
Als wij het Digitale pakket van UPC nemen...Nick39 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:42:
Standaardpakket Radio/TV € 15.83
Digitale ontvangst & het UPC Digital TV pack € 2.16
Digital TV extra channel pack € 2.00
Totaal: € 19.99
En rest van de tv's aansluiten in huis (analoge standaardpakket).
En we gebruiken nu IPB Go abbo....
Ik ben er niet zeker van dat dit een toepassing van de handset is. Als er nu namelijk een melding is, knipperen alle 3 handsets. Als je die melding op 1 handset leest, stoppen ze allen met knipperen. Het lijkt mij dat dit nu door de centrale (en straks door dat nieuwe basisstation??) wordt geregeld.Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:18:
[...]
Ik denk dat dit puur een toepassing is van de handset, dus met de basisstation zonder antwoordapparaat zou dit ook wel moeten lukken. Kan de Primafoonverkoper je daar niet wat meer over vertellen?
Ik ben nog niet bij de Primafoon vestiging geweest. Heb wel gebeld met de klantenservice. Daar wordt gezegd "Elke recente DECT handset kan de mogelijkheden van het 500/550 basisstation benutten, ook in combinatie met de EB. Met uw S1 handsets zou dat zeker moeten lukken." Een concreet antwoord op de vraag of de handsets blijven knipperen bij een melding kon men niet geven. 'k Waag er maar een bezoek aan de Primafoon aan om het zelf te gaan proberen. Natuurlijk onder het motto 'niet goed geld terug'...
Om teleurstelling te voorkomen adviseer ik je uitgebreid te informeren en testen of dit werkt. Mijn ervaring (Siemens/KPN) is dat sommige toestellen qua telefoneren met een ander basisstation wel werken (in/extern) maar de nummermelding, benadering basisstation en andere faciliteiten het niet doen.HaJeeEs schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:38:
[...]
Ik ben er niet zeker van dat dit een toepassing van de handset is. Als er nu namelijk een melding is, knipperen alle 3 handsets. Als je die melding op 1 handset leest, stoppen ze allen met knipperen. Het lijkt mij dat dit nu door de centrale (en straks door dat nieuwe basisstation??) wordt geregeld.
Ik ben nog niet bij de Primafoon vestiging geweest. Heb wel gebeld met de klantenservice. Daar wordt gezegd "Elke recente DECT handset kan de mogelijkheden van het 500/550 basisstation benutten, ook in combinatie met de EB. Met uw S1 handsets zou dat zeker moeten lukken." Een concreet antwoord op de vraag of de handsets blijven knipperen bij een melding kon men niet geven. 'k Waag er maar een bezoek aan de Primafoon aan om het zelf te gaan proberen. Natuurlijk onder het motto 'niet goed geld terug'...
[ Voor 5% gewijzigd door EdjeK op 04-05-2006 14:16 ]
Verwijderd
IK ben zelf van een ISDN basisstation overgestapt naar IPB en een neiuwe dect analoog station. Bij het station zat ook een handset. Netto resultaat: bellen en gebeld worden gaat prima. De lijst gemiste gesprekken is niet zichtbaar op de oude handsets (comfort 3000). Ook het ingebouwde antwoordapparaat van het nieuwe basisstation is niet benaderbaar vanuit de oude handsets. Naken van de handsets zijn op de oude handsets niet zichtbaar (handig voor interne gesprekken). Wel laat zich het telefoonboek overzetten naar de oude handsets. Alles waa/is Siemens Gigaset. Motto: of alles nieuw aanschaffen of een analoog naar ISDN convertor aanschaffen. Dan kun je ookm weer met twee lijnen uitbellen. (Zie een aantal berichten terug). De prijs van die convertors is vrijwel gelijk aan die van een nieuw basisstation. Helaas kwam ik te laat achter het bestaan van zo'n convertor.HaJeeEs schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:38:
[...]
Ik ben er niet zeker van dat dit een toepassing van de handset is. Als er nu namelijk een melding is, knipperen alle 3 handsets. Als je die melding op 1 handset leest, stoppen ze allen met knipperen. Het lijkt mij dat dit nu door de centrale (en straks door dat nieuwe basisstation??) wordt geregeld.
Mail.home.nl gaat vaak mis. Wanneer je ping uitvoert op mail.home.nl dan krijg je wellicht regelmatig de melding "unknown host mail.home.nl".redah schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:50:3. De onbereikbaarheid van de mailservers van @Home vond hij ook erg vreemd, hier had hij nog niet van gehoord. Het leek mij ook al vreemd, als ik al hun klant ben, hoeven ze de concurrent toch niet meer te pesten? Het typische is dat echt alles perfect werkt, op mail.home.nl en webmail.home.nl na.
Soms krijg je een resultaat zoals:
mail.mars.home.nl (213.51.146.46)
mail.tilbu1.nb.home.nl (213.51.146.46)
Het lijkt mij het beste om het ip-adres van de mailserver te gebruiken (pop/smtp draait bij @Home zo te zien op dezelfde server).
Aanvuling: ik zie dat webmail.home.nl ook wisselende resultaten geven op een ping.
Wanneer ik een van de volgende adressen of het ip-adres gebruik via mijn webbrowser, dan kom ik netjes uit bij webmail van @Home:
webmail.groni1.gr.home.nl (213.51.130.45)
webmail.mars.home.nl (213.51.130.45)
Ik hoop dat dit beter werkt. Succes d'r mee.
[ Voor 19% gewijzigd door boukej op 04-05-2006 18:47 ]
Citaat uit een NRC artikel:
Verder blijkt het net zo te gaan als bij de Experia Box: updates over het net die de huidige onvolkomenheden op den duur moeten oplossen.Tot de zomer kunnen alleen nog bestaande internetklanten zich abonneren op Mine, daarna is het tv-pakket ook in de winkel te verkrijgen. KPN's draadloze tv-pakketten via DVB-T (Digitenne en TV via KPN) worden binnenkort gekoppeld onder één noemer. Aan het einde van 2006 hoopt KPN ook HDTV, tv met een nog hogere resolutie, aan te kunnen bieden via adsl2.
Wij hebben een siemens gigaset A2. En dan zie ik gewoon een knipperend envelopje, als er een gemiste oproep is.HaJeeEs schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:03:
[...]
Dank voor de tip. Maar het gaat mij specifiek om alleen een basisstation. Ik heb namelijk 3 DECT Gigaset S1 handsets. Deze wil ik blijven gebruiken maar dan op een nieuw basisstation ipv op de huidige centrale. Die handset geeft met een rood knipperende toets aan dat er een melding is. Dat kan een SMS zijn of een gemiste oproep. Deze mogelijkheid -dus dat knipperen- wil ik blijven behouden. Als zo'n basisstation geen ingebouwd antwoordapparaat heeft, kan ik dan tóch op de handsets zien dat er een melding is?
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
wat een gepruts. Nu 8 dagen IPB (ISDN!), de eerste twee dagen kon ik in "mijn kpn" de instellingen aanpassen en draadloos werkte goed.
Na 3 dagen kon ik niet meer in "mijn kpn" en ben bijna dagelijks in gesprek met HD om telefoon of draadloos aan de gang te krijgen. Vandaag, na een stroomstoring, ligt draadloos eruit.
Telefoon werkt wel weer, en draadloos kan volgens HD pas weer als "mijn KPN" weer werkt. Ze kunnen niet zeggen hoelang dat nog kan duren!
Na 3 dagen kon ik niet meer in "mijn kpn" en ben bijna dagelijks in gesprek met HD om telefoon of draadloos aan de gang te krijgen. Vandaag, na een stroomstoring, ligt draadloos eruit.
Telefoon werkt wel weer, en draadloos kan volgens HD pas weer als "mijn KPN" weer werkt. Ze kunnen niet zeggen hoelang dat nog kan duren!
Verwijderd
Gisteren werd ik gebeld met de mededeling dat ik nog 4 "wachtdagen" heb. En vandaag nog steeds niet het pakket ontvangen, terwijl de medewerker gisteren zei "maar je hebt het aansluitpakket wel al ontvangen?" Toen zakte de moed me eigenlijk een beetje in de schoenen...Atropos schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:41:
[...]
Hetnet is geen uitzondering, ik wacht nl. al vanaf 27 februari op Planet. Na diverse telefoontjes en emails hebben ze nu het nu (na verschillende lulsmoezen) in onderzoekdus we wachten rustig af.
Krijg jij ook van de medewerkers elke keer een andere "belofte" ?
Verwijderd
Had IPB geinstalleerd onder ISDN. Alles werkte als een zonnetje. Via mijn laptop (met centrino) kon ik tevens wireless naar mijn werk via een secure id token. Gisteren avond op een oude WIN 98 machine getracht de Siemens 108 USB adpater te instaleren. Na veel gepiel uiteindelijk draaiend gekregen. Probleem max snelheid was 1 Mb (USB 1.1) terwijl de laptop op 54 Mb draaide. Zooi weer van de win 98 machine afgehaald. Wat blijkt nu. Ik krijg met mijn laptop met geen mogelijkheid een connectie naar mijn werk via draadloos. Wel via de standaard ethernetpoort. Pingen naar de gateway 192.168.2.1. gaat goed. Echter bij het opstarten vanmij secure id token krijg ik meldingen over "preparing connection" en gateway not responding.
Was ik maar nooit gaan pielen met de officiele KPN CD rom. Hoe krijg ik in godsnaam mijn laptop weer op het internet?
Was ik maar nooit gaan pielen met de officiele KPN CD rom. Hoe krijg ik in godsnaam mijn laptop weer op het internet?
Sodsod: je wil toch niet zeggen dat je niets op die laptop veranderd hebt en ook niets aan de wireless instellingen van de Experia, maar dat je toch geen connectie meer krijgt? En dat alleen maar omdat je op een andere PC de USB adapter hebt geinstalleerd? Raar verhaal.
Probeer de Experia eens 30 sec uit te zetten.Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:46:
Had IPB geinstalleerd onder ISDN. Alles werkte als een zonnetje. Via mijn laptop (met centrino) kon ik tevens wireless naar mijn werk via een secure id token. Gisteren avond op een oude WIN 98 machine getracht de Siemens 108 USB adpater te instaleren. Na veel gepiel uiteindelijk draaiend gekregen. Probleem max snelheid was 1 Mb (USB 1.1) terwijl de laptop op 54 Mb draaide. Zooi weer van de win 98 machine afgehaald. Wat blijkt nu. Ik krijg met mijn laptop met geen mogelijkheid een connectie naar mijn werk via draadloos. Wel via de standaard ethernetpoort. Pingen naar de gateway 192.168.2.1. gaat goed. Echter bij het opstarten vanmij secure id token krijg ik meldingen over "preparing connection" en gateway not responding.
Verwijderd
Ik heb een Micro Handset uit de 400 range die alles doet, de rest is uit 300 range en laten niet eens zien dat er een oproep gemist is. Ook intern bellen lastig, zie de andere handsets niet. Ik gebruik daarvoor de algemene oproep. Heb een 500 basis gekocht had eerst Chicago 390.HaJeeEs schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:26:
Verwijderd
Na alles gelezen te hebben over IPB zag ik deze nieuwe dienst wel zitten.
Na een tijdje vergelijkingen te doen leek Planet de beste keuze.
Na dit via de website aangevraagd te hebben kwam ik erachter dat het bellen van IPB naar mobiele nummers 19 cent kost terwijl KPN maar 16,5 cent rekend!
De 1e zes maanden is ipb light bij kpn ook nog eens 3 euro goedkoper.
Opzeggen dus...je kiest ipb vanwege de kosten dacht ik zo.
Planet telefonisch opgezegd na een paar dagen en de dag daarna ipb via kpn aangevraagd.
Via de site want vanwege privacy geneuzel kon ik het niet via de telefoon aanvragen...dat zei de helpdesk van kpn.
Fout die ik maakte is dat ik de verkeerde naam van de telefoonlijn invulde.
Ik vulde mezelf in maar de lijn staat op de naam van mijn vrouw.
kpn mailde ons om dit te corrigeren.
Ik zal het verhaal niet te lang maken maar het kwam hierop neer dat de aanvraag via kpn en de annulering van planet langs elkaar heen liepen en uiteindelijk de annulering van planet is doorgevoerd maar dat ik uit het aanvraagsysteem van kpn ben gegooid.
KPN heeft wel de opzegging bij mijn huidige isp in gang gezet en na overleg met hun (xs4all) heb ik schriftelijk bij xs4all opgezegd zoals het moest.
Maar nu komt het: KPN "kende" me dus niet meer nadat ik de helpdesk van kpn had gebeld en xs4all bevestigde dat kpn de stekker uit mijn adsl zou trekken!
Ofwel..geen adsl meer maar ook geen lopende aanvraag van kpn!!
Ik belde xs4all voor de zekerheid maar en die vertelde me dus dat de volgende dag de verbinding zou worden verbroken en ik totaal geen adsl zou hebben.
Paniekreactie natuurlijk! stel je voor geen adsl meer!! inbellen..nou dacht het ff niet!
De vriendelijke medewerkster van xs4all kon gelukkig de "adsl-sloop" voorkomen door de procedure te blokkeren die de volgende dag zou plaatsvinden.
De schriftelijke opzegging van mij werd als niet verzonden beschouwd en ik blijf abbonee bij xs4all met dezelfde voorwaarden die altijd er al waren.
Tsja..waarom is xs4all altijd duurder geweest als de concurrentie? daarom dus!
Ik baal hier wel van want na een paar weken geneuzel en regelmatig bellen heb ik uiteindelijk nog steeds niets anders.
Mijj gevoel van de drie ipb aanbieders (Planet,HetNet en KPN zelf) was bij kpn het beste maar nu denk ik daar wel anders over!
Ik denk dat ik binnenkort maar gewoon HetNet neem....puur omdat het abbo bij hen het voordeligst is.
Ik heb dus door te bellen nog geluk gehad dat ik niet werd afgesloten van adsl maar had ik niet gebeld had ik mooi niks meer gehad....
SLECHTE BEURT KPN!!
Na dit via de website aangevraagd te hebben kwam ik erachter dat het bellen van IPB naar mobiele nummers 19 cent kost terwijl KPN maar 16,5 cent rekend!
Opzeggen dus...je kiest ipb vanwege de kosten dacht ik zo.
Planet telefonisch opgezegd na een paar dagen en de dag daarna ipb via kpn aangevraagd.
Via de site want vanwege privacy geneuzel kon ik het niet via de telefoon aanvragen...dat zei de helpdesk van kpn.
Ik zal het verhaal niet te lang maken maar het kwam hierop neer dat de aanvraag via kpn en de annulering van planet langs elkaar heen liepen en uiteindelijk de annulering van planet is doorgevoerd maar dat ik uit het aanvraagsysteem van kpn ben gegooid.
KPN heeft wel de opzegging bij mijn huidige isp in gang gezet en na overleg met hun (xs4all) heb ik schriftelijk bij xs4all opgezegd zoals het moest.
Maar nu komt het: KPN "kende" me dus niet meer nadat ik de helpdesk van kpn had gebeld en xs4all bevestigde dat kpn de stekker uit mijn adsl zou trekken!

Ik belde xs4all voor de zekerheid maar en die vertelde me dus dat de volgende dag de verbinding zou worden verbroken en ik totaal geen adsl zou hebben.
Paniekreactie natuurlijk! stel je voor geen adsl meer!! inbellen..nou dacht het ff niet!
De vriendelijke medewerkster van xs4all kon gelukkig de "adsl-sloop" voorkomen door de procedure te blokkeren die de volgende dag zou plaatsvinden.
De schriftelijke opzegging van mij werd als niet verzonden beschouwd en ik blijf abbonee bij xs4all met dezelfde voorwaarden die altijd er al waren.
Ik baal hier wel van want na een paar weken geneuzel en regelmatig bellen heb ik uiteindelijk nog steeds niets anders.
Mijj gevoel van de drie ipb aanbieders (Planet,HetNet en KPN zelf) was bij kpn het beste maar nu denk ik daar wel anders over!
Ik denk dat ik binnenkort maar gewoon HetNet neem....puur omdat het abbo bij hen het voordeligst is.
Ik heb dus door te bellen nog geluk gehad dat ik niet werd afgesloten van adsl maar had ik niet gebeld had ik mooi niks meer gehad....
SLECHTE BEURT KPN!!
Verwijderd
Hetgeen jij vertelt is geen slechte beurt van kpn maar slechts het volgen van de normale procedures. Eerst maar eens die onwaarheden uit de weg helpen:Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:41:
Na alles gelezen te hebben over IPB zag ik deze nieuwe dienst wel zitten.
Na dit via de website aangevraagd te hebben kwam ik erachter dat het bellen van IPB naar mobiele nummers 19 cent kost terwijl KPN maar 16,5 cent rekend!![]()
Opzeggen dus...je kiest ipb vanwege de kosten dacht ik zo.![]()
Ik zal het verhaal niet te lang maken maar het kwam hierop neer dat de aanvraag via kpn en de annulering van planet langs elkaar heen liepen en uiteindelijk de annulering van planet is doorgevoerd maar dat ik uit het aanvraagsysteem van kpn ben gegooid.![]()
Maar nu komt het: KPN "kende" me dus niet meer nadat ik de helpdesk van kpn had gebeld en xs4all bevestigde dat kpn de stekker uit mijn adsl zou trekken!![]()
Tsja..waarom is xs4all altijd duurder geweest als de concurrentie? daarom dus!![]()
SLECHTE BEURT KPN!!
-Planet berekent ook voor mobiel maar 16.5 cent en geen 19
-Je hoeft als je een adsl provider over het kpn netwerk hebt NIET apart je abonnement op te zeggen bij je oude provider. Bij een overstap gebeurt dit automatisch
Er kan maar 1 order tegelijk lopen op een adsl lijn, dus je kan niet verwachten dat een annulering en een order tegelijk goed gaan. Als de annulering nog loopt en je doet een aanvraag keurt kpn de aanvraag af. Dan dien je vervolgens zelf een nieuwe aanvraag te doen bij de KPN en hoef je dus niet je oude XS4ALL abo op te zeggen want je doet een overstap binnen het kpn netwerk.
maw het is absoluut geen slechte beurt van de kpn, maar normale procedures op het kpn netwerk
Verwijderd
En hier gaat het al fout: Na een annulering moet je altijd 3 weken wachten voor je de volgende aanvraag doet. Dit was al zo in het ADSL tijdperk en zal niet veel anders zijn met IPB.Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:41:
Het KPN systeem heeft hierin helemaal terecht gewerkt: die 3 weken wachttijd na een annulering moet altijd in acht genomen worden. Hadden ze je overigens wel kunnen vertellen bij Planet.Ik zal het verhaal niet te lang maken maar het kwam hierop neer dat de aanvraag via kpn en de annulering van planet langs elkaar heen liepen en uiteindelijk de annulering van planet is doorgevoerd maar dat ik uit het aanvraagsysteem van kpn ben gegooid.
Ik hoop voor je dat XS4ALL dat lukt, want voor zover ik weet kan je een ADSL sloop alleen stoppen als je dit meer dan 1 week voor de sloopdatum stopzet.KPN heeft wel de opzegging bij mijn huidige isp in gang gezet en na overleg met hun (xs4all) heb ik schriftelijk bij xs4all opgezegd zoals het moest.
Maar nu komt het: KPN "kende" me dus niet meer nadat ik de helpdesk van kpn had gebeld en xs4all bevestigde dat kpn de stekker uit mijn adsl zou trekken!![]()
Dit topic is gesloten.