Jan-E schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:45:
[...]
Bij mij is het ook een officiele fax (HP Officejet), maar over een voormalige PTSN-lijn die al maaaaanden geporteerd is. Het heeft altijd gewerkt, maar nu dus niet meer.
Gaat het bij jou om een niet-geporteerde lijn? En gaan uitgaande faxen via VoIP wel goed? Als je wilt testenL 0842 200923 is mijn Faxmail nummer.
Mijn uitgaande faxen via voip gaan goed naar normale vaste nummers.
Mijn lijn is geporteerd.
Maar als ik naar jou een testfax verstuur krijg ik de melding Tijdens de fax overdracht is een communicatiefout opgetreden,error 344.
Faxen naar mijn eigen fax in e-mail nummer lukt ook niet.
Ik begrijp ook nu waarom..als ik het nummer bel krijg ik een bandje.. als ik meeluister met de fax hoor ik de stem maar zodra mijn fax een piepje laat horen gaat de stem weg en antwoordt de fax, hij blijft echter in het stadium verbinden hangen.
Op mijn gewone aardse faxnummer gaat het wel goed.
Ik denk dus dat er een probleem is bij de faxdienst van kpn via de 0842 dienst.
Zie daar maar weer eens achter te komen..
@ P_de_B
Opnieuw activeren moet je niet doen,in elk geval niet bij isdn,ik weet niet of dat analoog ook zo is.
KPN heeft toegegeven dat je dan een deel van het proces reset.
Het duurt na activatie ongeveer 1,5 week voordat IPB verschijnt.
Door opnieuw te activeren,duurt het weer 1,5 week voordat je IPB onder mijn kpn verschijnt.
Nu gaan er weer een paar roepen dat dit niet zo is,maar het is WEL zo.
Ook krijg je weer opnieuw een brief van KPn waaruit blijkt dat de boel doorgevoerd is.
Omdat ijverige KPN-ers je steeds vragen 1369 (voor kpn IPB) te activeren,blijf je de boel resetten.
Ik heb het 3 keer gedaan,kreeg ook dus 3 brieven en heb dus ook een kleine 4 weken kunnen wachten voordat IPB als optie onder mijn kpn verscheen.
Sinds ik het nummer niet meer bel,is dat IPB daar dus ook gebleven.
Vandaag gaf een monteur toe dat er geen beveiliging/controle plaatsvindt als het activatienummer gebeld wordt of dat al eerder is gebeurd.
Om heel stellig te zijn van deze bewering heeft een vriend van me gisteren voor de grap 1369 gebeld (zijn portering is al lang in orde,zijn instellingen ook) en gisteren had hij de hele dag nog IPB onder mijn kpn staan.
Toen ik hem vanochtend aan de lijn had,kreeg hij op de mijn KPN page de melding dat IPB niet beschikbaar was.
Als mijn verhaal,en dat van de monteur klopt,is hij die optie 1,5 week kwijt
Ik daag analoge en isdn gebruikers uit,het ook eens te proberen en te zien bij wie IPB wegvalt.. ik doe het in elk geval niet meer al hou ik de foutmeldingen en krijg ik mijn hoofdnummer niet te zien.
[
Voor 59% gewijzigd door
Nick39 op 28-04-2006 12:22
]