[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.041 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfsantbergen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik heb sinds mijn overstap naar IPB last van verbinding timeouts. Als ik soms een site open dan blijft hij halverwege hangen. Vervolgens is de site dan ongeveer 15 minuten niet meer te bereiken. Pingen gaat wel gewoon, dat is raar. Het komt vooral voor bij sites met veel afbeeldingen.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door ralfsantbergen op 27-04-2006 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je de Gigaset? Heb je het bekabeld aangesloten? Zijn andere website's binnen die 15 minuten wel te bereiken?? Heb je misschien last van spyware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:56
Bij voicemail zou de gigaset telefoon die we gebruiken nadat er in de voicemail is ingesproken een berichtje moeten krijgen van het voicemail systeem waarop de gigaset op het display weergeeft nieuw voicemail bericht.
Echter, de telefoon geeft niet aan dat er voicemail is... Dit is natuurlijk erg onhandig.

Weten jullie de oplossing hiervoor? Zelfs een ouderwetse KPN voicemail melder werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
nickvd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:15:
Weten jullie de oplossing hiervoor? Zelfs een ouderwetse KPN voicemail melder werkt niet.
Na hoeveel keer 'overgaan' schakel je door naar je Voicemail? Zet dat weer eens op 5 (of zelfs hoger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtv1 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:34:
[...]

Ik zit al 2,5 week te wachten op de link, maar na het lezen van dit bericht kan ik er ook bij via de optie inloggen en dan zakelijk aanklikken en dan aanpassen. Werkt prima voor beheer van experia box, nog niet voor het aanpassen van de voordeelopties, maar goed we zijn wel enkele stappen verder.
Daarom had ik het ook eigenlijk gepost zodat misschien inderdaad meer mensen er hun voordeel mee kunnen doen.
Ik wilde zelf namelijk ontzettend graag die beveiliging naar Web zetten om te kijken of mijn IPAQ het dan draadloos deed en dat was dus zo :)
Nu een dag later heb ik dan ook eindelijk de link bij Planet erbij staan (ze hebben alleen niet terug gebeld maar goed).
Enige probleem wat ik nu nog heb is dat mijn 2e nummer nog niet op onbeperkt weekend EN avond staat en ik dat niet kan wijzigen. Kan op doorgaan klikken tot ik een ons weeg maar veranderd dus niks. Geeft iets aan over email adres maar kan er dus niks mee, nuja niet het ergste en ik heb maar een mail erover naar de KPN gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
De gigaset geeft dan nog steeds aan dat er een gemiste oproep is, maar niet dat er een voicemail bericht is ingesproken óf dat er iemand naar de voicemail is doorgeschakeld.

Zijn er nog steeds mensen die niet kunnen inloggen bij voicemail opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtv1 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 08:33:
[...]

Ik heb ook gisteren via de "omweg" die eerder was aangegeven een en ander gewijzigd. Ook daarin kon ik niet belonbeperkt wijzigen. Groot was dan ook de verrassing dat vanochtend alles via mijn gegevens van planet ingesteld kon worden. Helaas is telefonie nog niet helemaal op orde, kan ik wel nummers opzeggen, maar niet aanpassen voor voordeelopties omdat blijkbaar in dit menu het emailadres niet ingevuld staat. Dus voordeelopties zijn niet in te stellen................
Dit heb ik inderdaad ook dus schijnt zoals ik nu lees vaker voortekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
winwiz schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:02:
[...]
Er is inmiddels een ticket aangemaakt, dus maar even afwachten.....Ik heb toch weinig zin om eventueel een downgrade te krijgen >:)
Alhoewel ik nog geen EB heb, ben ik sinds 25 april wel online op direct-adsl. Ook mijn modem (Copperjet 1616-2p) traint in op ADSL1 profiel met een feitelijke 7mbit download snelheid. G.DSL zie ik staan in de status terwijl ik de modem wel op 'multi' heb staan. Gebeld met KPN direct-adsl en kreeg te horen dat 8mbit het maximum is? :? Enfin, doorverbonden met IPB-helpdesk. Daar vertelde men dat 12 het maximum is maar dat dit nooit wordt gehaald. Oke, dat wist ik. Maar waarom dan ADSL1 op mijn lijn? De afstand tot centrale is 1km, dus hoger dan die feitelijke 7mbit moet toch haalbaar zijn. Ik ben geadviseerd af te wachten tot alles definitief is geïnstalleerd (de EB dus) en geporteerd. "Misschien is de snelheid dan ook hoger." Tja, ik verwacht het niet, maar voordeel van de twijfel he.
Ben ondertussen zeer benieuwd of er IPB'ers zijn hiero die wél hoger dan 7mbit cq op ADSL2 intrainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaJeeEs schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:04:
[...]

Alhoewel ik nog geen EB heb, ben ik sinds 25 april wel online op direct-adsl. Ook mijn modem (Copperjet 1616-2p) traint in op ADSL1 profiel met een feitelijke 7mbit download snelheid. G.DSL zie ik staan in de status terwijl ik de modem wel op 'multi' heb staan. Gebeld met KPN direct-adsl en kreeg te horen dat 8mbit het maximum is? :? Enfin, doorverbonden met IPB-helpdesk. Daar vertelde men dat 12 het maximum is maar dat dit nooit wordt gehaald. Oke, dat wist ik. Maar waarom dan ADSL1 op mijn lijn? De afstand tot centrale is 1km, dus hoger dan die feitelijke 7mbit moet toch haalbaar zijn. Ik ben geadviseerd af te wachten tot alles definitief is geïnstalleerd (de EB dus) en geporteerd. "Misschien is de snelheid dan ook hoger." Tja, ik verwacht het niet, maar voordeel van de twijfel he.
Ben ondertussen zeer benieuwd of er IPB'ers zijn hiero die wél hoger dan 7mbit cq op ADSL2 intrainen.
Die CopperJet is toch niet het modem wat wordt meegeleverd met Direct ADSL? Wat geeft de meegeleverde ST 716 voor snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:15:
[...]

Die CopperJet is toch niet het modem wat wordt meegeleverd met Direct ADSL? Wat geeft de meegeleverde ST 716 voor snelheid?
Nee, klopt. Ik kom van TweakDSL en heb dus een 1616 in gebruik. Geen Speedtouch of ander KPN model. De Experia box komt -als 't goed is- volgende week. Maar dat is, lijkt mij, niet de reden van het snelheidsverschil.

[ Voor 6% gewijzigd door Hakkie op 27-04-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfsantbergen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08-2024
ralfsantbergen schreef op donderdag 27 april 2006 @ 09:12:
Ik heb sinds mijn overstap naar IPB last van verbinding timeouts. Als ik soms een site open dan blijft hij halverwege hangen. Vervolgens is de site dan ongeveer 15 minuten niet meer te bereiken. Pingen gaat wel gewoon, dat is raar. Het komt vooral voor bij sites met veel afbeeldingen.
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:55:
Gebruik je de Gigaset? Heb je het bekabeld aangesloten? Zijn andere website's binnen die 15 minuten wel te bereiken?? Heb je misschien last van spyware?
Ik gebruik geen Gigaset, maar gewoon een goede nieuwe netwerkkabel. Alle andere sites zijn op dat moment wel gewoon bereikbaar, mits ze op een andere server draaien. Als het domein op dezelfde server draait dan is deze ook onbereikbaar. Zover ik weet ben ik schoon (99,9%) van Spyware.

[ Voor 26% gewijzigd door ralfsantbergen op 27-04-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotjeknor54
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 14:31
Volgens de HD wordt ik vandaag geporteerd!. (na 4weken). Alleen nu heb ik het volgende. Als mensen mij bellen vanuit den haag dan komt de telefoon nog binnen op mijn oude ISDN telefoon. Mensen die mij mobiel bellen of uit rotterdam, komen via de experia box binnen, alleen gaat daar de beltoon niet van over.

Vgls HD heeft dat allemaal met de portering te maken. Heeft een van jullie eenzelfde ervaring en zo ja, hoelang duurde dit al met al.

(ps het lampje bij mijn NT box brandt nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
www.slimbellen.nl

Dat is net zo iets als IPB?

Alleen dan met trage adsl.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralfsantbergen schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:31:
[...]
Ik gebruik geen Gigaset, maar gewoon een goede nieuwe netwerkkabel. Alle andere sites zijn op dat moment wel gewoon bereikbaar, mits ze op een andere server draaien. Als het domein op dezelfde server draait dan is deze ook onbereikbaar. Zover ik weet ben ik schoon (99,9%) van Spyware.
Heb je al eens een tracert geprobeerd naar dat domein als het hangt? Zijn alle routers nog goed bereikbaar?
En heb je al eens een refresh (F5) in de browser geprobeerd als hij hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:18

Reinier

\o/

"Voor het modem heeft u een stopcontact nodig."
"Om ook te kunnen internetten met Slim, heeft u een PC nodig."

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaha mensen eindelijk nieuws aan het front, sinds vanmiddag kan ik via Planet-mijngegevens in Beheer Telefoniegegevens. Na een paar mailtjes richting HD en 1 telefoontje hebben ze het eindelijk voor elkaar!

Hier heb ik sinds 7april op moeten wachten..:) Owja ff voor de info, ik ben een ISDN'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:50:
[...]

"Voor het modem heeft u een stopcontact nodig."
"Om ook te kunnen internetten met Slim, heeft u een PC nodig."

:D
snelheid via Speedtest icm slimbellen
Uitvoeren Test Status Resultaat
Download 161.1 KByte/sec (=1289 kbps)
Upload 26.5 KByte/sec (=212 kbps)
dus héél wat sneller dan men verkondigd, alleen blijft dat Slim ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 14:21
Heb je een PSTN of een ISDN EB?
Als je een PSTN EB hebt ga is naar de webinterface en schakel de FW van de EB is uit en kijk dan is of het beter gaat. Misschien dat de FW in de EB te agressief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhr-zip schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:30:
www.slimbellen.nl

Dat is net zo iets als IPB?

Alleen dan met trage adsl.
Van de komst had ik een paar weken geleden al gehoord. Is speciaal bedoeld voor mensen die weinig of niet internetten. Je kunt het vergelijken met Simyo voor mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Kijk eens naar de firewall instelling via de webinterface op de Experiabox.
Als deze op high staat, zet deze eentje lager (op medium)

Kijk ook eens in de log van experia en als daar iets staat van zoals hieronder:

04/15/2006 19:34:47 **TCP FIN Scan** 192.168.x.x, 1587->> 213.205.xx.xx, 80 (from ATM1 Outbound)

Dit soort meldingen had in in de log staan op de experia, sinds ik de firewall iets lager gezet heb zijn deze meldingen verdwenen en kan ik gewoon blijven surfen zonder dat de verbinding wegvalt om de 10 a 15 min.
De EB blokkeert dan verkeer na die site voor 10 a 15min.
Ik heb hier ook last van gehad. Alles uitgesloten (spyware etc) maar toch bleef probleem.
Zie eerdere post van mij omtrent dit probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door supermlt op 27-04-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een fout opgetreden in het voice-systeem (AM-9003)

Na meer dan een maand gewacht te hebben op de portering is dat na vele malen bellen met de HD eindelijk een week geleden gelukt. Als gevolg daarvan kreeg ik ook bericht dat ik twee van de vier ISDN nummers had laten vervallen. Jawel, dat was meer dan een maand geleden hoor. Kennelijk gaat er iets automatisch lopen als de portering gereed is.
Na een week maar weer eens gebeld met de HD om ook voor elkaar te krijgen dat ik in telefoniebeheer kan. Ik krijg namelijk sinds de portering een andere foutmelding. Zie boven. Die is in dit forum al vaker langs gekomen. Reactie van de helpdesk (na 18 !! minuten wachten):

Helaas meneer, dat is een overbelasting van de server. We hebben een email van de supervisor gekregen om er geen ticket meer voor aan te maken. Probeert U het maar zo vaak als U kunt. Als U het een hele dag hebt geprobeerd en het lukt nog niet, dan is er misschien iets anders aan de hand.

Is dit gewwon kul, of hebben meer mensen dit verhaal gehoord? Natuurlijk heeft de HD geen idee hoelang het gaat duren om de servers up te graden.....
!$#!@$#!@!#$@!!!!
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:42:
Er is een fout opgetreden in het voice-systeem (AM-9003)

Na meer dan een maand gewacht te hebben op de portering is dat na vele malen bellen met de HD eindelijk een week geleden gelukt. Als gevolg daarvan kreeg ik ook bericht dat ik twee van de vier ISDN nummers had laten vervallen. Jawel, dat was meer dan een maand geleden hoor. Kennelijk gaat er iets automatisch lopen als de portering gereed is.
Na een week maar weer eens gebeld met de HD om ook voor elkaar te krijgen dat ik in telefoniebeheer kan. Ik krijg namelijk sinds de portering een andere foutmelding. Zie boven. Die is in dit forum al vaker langs gekomen. Reactie van de helpdesk (na 18 !! minuten wachten):

Helaas meneer, dat is een overbelasting van de server. We hebben een email van de supervisor gekregen om er geen ticket meer voor aan te maken. Probeert U het maar zo vaak als U kunt. Als U het een hele dag hebt geprobeerd en het lukt nog niet, dan is er misschien iets anders aan de hand.

Is dit gewwon kul, of hebben meer mensen dit verhaal gehoord? Natuurlijk heeft de HD geen idee hoelang het gaat duren om de servers up te graden.....
!$#!@$#!@!#$@!!!!
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( 8)7
Volgens mij hebben alleen ISDN-IPB-ers er last van, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Hier is het probleem ook aanwezig, regelmatig zelfs.
Hier is het een analoge IPB-er...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Vanaaf bij vrienden IPB geinstalleerd. Ook ISDN.

EB 2x moeten resetten eer dat alles wou werken :?
Ook handig dat telefoniebeheer er weer eens uit lag.

Heb de HD maar niet gebeld.
Had in dit geval toch geen zin.

En nu maar afwachten hoelang het gaat duren eer ze geporteerd zijn :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickvd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:18:
Hier is het probleem ook aanwezig, regelmatig zelfs.
Hier is het een analoge IPB-er...
Het heeft bij mij nog nooit goed gewerkt, altijd een foutmelding en nummers niet compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AM call failed because resultcode = 105. ResultText = No entrypoint named found in condis, resultNeCode = Null

Ook deze komt regelmatig voor bij telefonie beheer. (ISDN?)

Daarna zag ik nog (ook bij telefoniebeheer):

Remote Exeption getfeatures():; nested exception is:
java.co.interruptedioexception: operation interrupted

In ieder geval krijgt Planet de rekening voor het bellen van de helpdesk totdat deze zaak uit de wereld is. Met een gemiddelde wachttijd van 15 minuten begint dat al aardig op te lopen. Ik ben begonnen met bellen op 13 maart..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik vind nog steeds dat er één internetplusbellen 0800 nummer moet komen, én dat kpn wat meer mensen op Mijn KPN moet zetten... Misschien een online support systeem voor telefonie erbij?

Dit werkt niet super...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Heeft er iemand de laatste tijd (na de firmware update) nog geprobeerd te faxen? Dat heb ik vanavond een keer od vier geprobeerd, maar het liep telkens vast: fout op pagina 1. Daarna via mijn analoge lijn geprobeerd. In 1 keer goed.

Eerder lukte het me al niet meer om met mijn 2400bps modem te girotellen (wat voorheen 3 op de 4 keer wel lukte), maar nu lijken daar problemen met faxen bij te komen. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:58:
[...]

Het heeft bij mij nog nooit goed gewerkt, altijd een foutmelding en nummers niet compleet.
Hier ook niet,ook isdn.
Als ik een refresh doe in telefonie beheer komt er af en toe een ander nummer bij,soms verdwijnt er een, soms staat er helemaal geen nummer, mijn fax nummer staat er meestal mijn hoofdnummer heb ik er nog nooit gezien.
Jammer,want soms zit je opj visite en kan je als dat langer duurt dan gepland,vanaf afstand je nummer doorschakelen.
Maar omdat mijn hoofdnummer er nooit staat,kan dit dus niet.
Er is wel een ticket van gemaakt maar ik kreeg vandaag een brief dat ze niet in staat zijn het binnen een redelijke tijd op te lossen en dat ik een maand geduld moet hebben.

@Jan-E
Faxen gaat hier goed,maar "hier" is isdn en met een officiele fax.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 28-04-2006 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Nick39 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:21:
@Jan-E
Faxen gaat hier goed,maar "hier" is isdn en met een officiele fax.
Bij mij is het ook een officiele fax (HP Officejet), maar over een voormalige PTSN-lijn die al maaaaanden geporteerd is. Het heeft altijd gewerkt, maar nu dus niet meer.

Gaat het bij jou om een niet-geporteerde lijn? En gaan uitgaande faxen via VoIP wel goed? Als je wilt testenL 0842 200923 is mijn Faxmail nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

knireis schreef op zondag 23 april 2006 @ 08:27:
[...]

Het wegvallen van de draadloze verbinding heb ik ook met de siemens usb adapter maar nooit met mijn laptop met centrino (ingebouwde wifi), mocht je de usb adapter gebruiken: weggooien en een ander proberen.
Wel had ik last van uitvallende telefoonverbindingen maar nadat ik een nieuwe EB had gekregen is dat opgelost en ben ik nr 12 van happy gebruikers.
Ik ken incl. mijzelf ook wel een stuk of 10 tevreden gebruikers hoor...
Sterker nog, geen 1 heeft tot op heden (op de voicemailperikelen na) problemen ondervonden...

Het werkt echt perfect en kan het van harte aanbevelen!
Heb hier diverse laptops (draadloos) en bedrade PC's draaien. Ook heb ik hier probleemloos een web/mailserver aan de Experiabox zitten.

Tenslotte las ik dat we inmiddels al met ruim honderdduizend gebruikers zijn...
Ik denk dat UPC zeer jaloers is op de geleverde kwaliteit en deze groeicijfers...
Heb mij bij UPC helaas veel te lang aan die baggerkwaliteit moeten ergeren.
Gelukkig is er nu in de vorm van IPB een betaalbaar en tevens goed product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:22
R2L schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 01:14:
[...]

Ik ken incl. mijzelf ook wel een stuk of 10 tevreden gebruikers hoor...
Sterker nog, geen 1 heeft tot op heden (op de voicemailperikelen na) problemen ondervonden...

Het werkt echt perfect en kan het van harte aanbevelen!
Heb hier diverse laptops (draadloos) en bedrade PC's draaien. Ook heb ik hier probleemloos een web/mailserver aan de Experiabox zitten.

Tenslotte las ik dat we inmiddels al met ruim honderdduizend gebruikers zijn...
Ik denk dat UPC zeer jaloers is op de geleverde kwaliteit en deze groeicijfers...
Heb mij bij UPC helaas veel te lang aan die baggerkwaliteit moeten ergeren.
Gelukkig is er nu in de vorm van IPB een betaalbaar en tevens goed product.
Ben ik het volledig mee eens. Sinds wat aanloopproblemen medio 2005 al vele maanden probleemloos. Ook bij de inmiddels meer dan 20 andere gebruikers die ik persoonlijk ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:03:
AM call failed because resultcode = 105. ResultText = No entrypoint named found in condis, resultNeCode = Null

Ook deze komt regelmatig voor bij telefonie beheer. (ISDN?)

Daarna zag ik nog (ook bij telefoniebeheer):

Remote Exeption getfeatures():; nested exception is:
Ja en naast de inmiddels bekende Er is een fout opgetreden in het voice-systeem AM-9003 foutmelding word ik ook afwisselend getrakteerd op:

Door een technische fout kon de bewerking niet worden uitgevoerd. Excuses voor het ongemak.
Foutmelding:
ordermanagerURL responds with status : Internal Server Error(500)
Foutcode:
WM_ERROR(ordermanagerURL responds with status : Internal Server Error(500))

Hoewel er ook PSTN'ers tussen zitten lijkt het probleem toch vooral hardnekkig te zijn bij ISDN'ers (zoals ik). De KPN HD stelde voor opnieuw te activeren (ben al geruime tijd geporteerd). Maar gezien de tendens in dit forum durf ik dat eigenlijk nog niet. Wie weet wat ik me dan allemaal weer op de hals haal.
Het is me overigens één of twee keer gelukt het hoofdnummer bij telefoniebeheer te krijgen in de afgelopen maand.

Iemand ervaring met het opnieuw activeren nadat je al geporteerd ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ISDN hier,en nog wel wat vervelende problemen:

2 weken na het proteren nog geen IPB menu in 'Mijn KPN'. De HD kan je niet doorverbinden en geeft alleen aan dat ik geduld moet hebben. Ik word er een beetje moe van, ik wil graag wat dingen instellen en gewoon bij mijn menu kunnen. Als ik via planet ga blijft het scherm altijd wit, als ik rechtstreeks via kpn.com ga inloggen zie ik geen IPB menu. Ik heb inmiddels al een tweede keer geactiveerd.

Ik heb nog geen email in kunnen stellen etc, omdat de wizard niet werkte bij mijn activeren.

Als ik het draadloze gedeelte van mijn Experiabox gebruikt van na enkele minuten steevast de verbinding weg, ook nadat de HD het encryptietype van WPA naar WEP heeft gezet. De HD kan hier niet mee helpen omdat ze alleen de bijgeleverde WIFI adapter ondersteunen, terwijl ik WIFI in mijn laptop heb ingebouwd. Ik heb op veel verschillende WIFI netwerken gewerkt met deze laptop en nog nooit deze problemen gehad. Voorlopig heb ik mijn oude accesspoint op de EB aangesloten, en werk ik daar weer probleemloos mee.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Laatst online: 01-09 09:41
Uit de TS
[knip]

Bovendien blijk je ook nog instellingen te kunnen veranderen in het Breedbandportal voor Direct ADSL-klanten. Ongemerkt blijkt daar een account voor IPB-klanten aangemaakt te worden. Probeer eens je wachtwoord op te vragen via voorletter.achternaam of voorletter.tussenvoegsel.achternaam. Wat je in het breedbandportal onder meer kunt wijzigen is het e-mail adres voor de elektronische facturen (en andere KPN-communicatie).

[knip]
Wellicht heb ik iets gemist in dit en/of een van de eerder delen, maar ik vraag me af naar welk email adres de inloggegevens gestuurd worden. Als ik m'n inloggegevens opvraag via voorletter.achternaam dan zegt het systeem dat er een email gestuurd is maar niet waar naar toe... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Jan-E schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:45:
[...]
Bij mij is het ook een officiele fax (HP Officejet), maar over een voormalige PTSN-lijn die al maaaaanden geporteerd is. Het heeft altijd gewerkt, maar nu dus niet meer.

Gaat het bij jou om een niet-geporteerde lijn? En gaan uitgaande faxen via VoIP wel goed? Als je wilt testenL 0842 200923 is mijn Faxmail nummer.
Mijn uitgaande faxen via voip gaan goed naar normale vaste nummers.
Mijn lijn is geporteerd.
Maar als ik naar jou een testfax verstuur krijg ik de melding Tijdens de fax overdracht is een communicatiefout opgetreden,error 344.
Faxen naar mijn eigen fax in e-mail nummer lukt ook niet.
Ik begrijp ook nu waarom..als ik het nummer bel krijg ik een bandje.. als ik meeluister met de fax hoor ik de stem maar zodra mijn fax een piepje laat horen gaat de stem weg en antwoordt de fax, hij blijft echter in het stadium verbinden hangen.
Op mijn gewone aardse faxnummer gaat het wel goed.
Ik denk dus dat er een probleem is bij de faxdienst van kpn via de 0842 dienst.
Zie daar maar weer eens achter te komen..

@ P_de_B
Opnieuw activeren moet je niet doen,in elk geval niet bij isdn,ik weet niet of dat analoog ook zo is.
KPN heeft toegegeven dat je dan een deel van het proces reset.
Het duurt na activatie ongeveer 1,5 week voordat IPB verschijnt.
Door opnieuw te activeren,duurt het weer 1,5 week voordat je IPB onder mijn kpn verschijnt.
Nu gaan er weer een paar roepen dat dit niet zo is,maar het is WEL zo.
Ook krijg je weer opnieuw een brief van KPn waaruit blijkt dat de boel doorgevoerd is.
Omdat ijverige KPN-ers je steeds vragen 1369 (voor kpn IPB) te activeren,blijf je de boel resetten.
Ik heb het 3 keer gedaan,kreeg ook dus 3 brieven en heb dus ook een kleine 4 weken kunnen wachten voordat IPB als optie onder mijn kpn verscheen.
Sinds ik het nummer niet meer bel,is dat IPB daar dus ook gebleven.
Vandaag gaf een monteur toe dat er geen beveiliging/controle plaatsvindt als het activatienummer gebeld wordt of dat al eerder is gebeurd.
Om heel stellig te zijn van deze bewering heeft een vriend van me gisteren voor de grap 1369 gebeld (zijn portering is al lang in orde,zijn instellingen ook) en gisteren had hij de hele dag nog IPB onder mijn kpn staan.
Toen ik hem vanochtend aan de lijn had,kreeg hij op de mijn KPN page de melding dat IPB niet beschikbaar was.
Als mijn verhaal,en dat van de monteur klopt,is hij die optie 1,5 week kwijt >:)
Ik daag analoge en isdn gebruikers uit,het ook eens te proberen en te zien bij wie IPB wegvalt.. ik doe het in elk geval niet meer al hou ik de foutmeldingen en krijg ik mijn hoofdnummer niet te zien.

[ Voor 59% gewijzigd door Nick39 op 28-04-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
J.Kossen schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:53:
[...]

Wellicht heb ik iets gemist in dit en/of een van de eerder delen, maar ik vraag me af naar welk email adres de inloggegevens gestuurd worden. Als ik m'n inloggegevens opvraag via voorletter.achternaam dan zegt het systeem dat er een email gestuurd is maar niet waar naar toe... Iemand een idee?
Moet je kijken onder het kopje Email. Met je inloggegevens inloggen :P. Het is het email adres dat je bij het aanmelden voor Direct-ADSL of IPB opgegeven hebt. Waarschijnlijk het adres waar de rekeningen naartoe gestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Nick39 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:02:
Maar als ik naar jou een testfax verstuur krijg ik de melding Tijdens de fax overdracht is een communicatiefout opgetreden,error 344.
Faxen naar mijn eigen fax in e-mail nummer lukt ook niet.
Ik begrijp ook nu waarom..als ik het nummer bel krijg ik een bandje.. als ik meeluister met de fax hoor ik de stem maar zodra mijn fax een piepje laat horen gaat de stem weg en antwoordt de fax, hij blijft echter in het stadium verbinden hangen.
Bij mij komt hij af en toe wel zover dat hij begint met "Verzenden van 1e pagina". Bovendien: met mijn analoge lijn ging het in 1 keer goed. Zelfde faxapparaat zelfde ontvanger. Dus er zit ook echt iets scheef aan de IPB-kant.

Als jouw lijn nog niet geporteerd is, probeer het dan eens door ** pauze 0842200923 te faxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
Edmund schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:02:
[...]
Moet je kijken onder het kopje Email. Met je inloggegevens inloggen :P. Het is het email adres dat je bij het aanmelden voor Direct-ADSL of IPB opgegeven hebt. Waarschijnlijk het adres waar de rekeningen naartoe gestuurd worden.
Zal het dadelijk nog een keer proberen; als ik met dezelfde gegevens inlog als bij MijnKPN dan krijg ik geen toegang. Als ik met door jouw aangegeven manier mijn gegevens opvraag dan wordt er wel een email verstuurd... Kom er nog op terug.. Iig bedankt

Aanvulling:
Als ik ben ingelogd in MijnKPN, kies ik voor ADSL -> Servicepagina -> Inloggen
Daar kan ik mijn inloggegevens invoeren, maar met dezelfde inloggegevens als voor MijnKPN kom ik er niet in...

Als ik dan met diezelfde gebruikersnaam het wachtwoord probeer op te halen, dan wordt er gezegd dat de gebruikersnaam niet bestaat... Zou het iets te maken hebben dat ik IPB heb vanaf een compleet nieuwe aansluiting (m.a.w. er hoefde bij mijn niets geporteerd te worden)...

[ Voor 29% gewijzigd door J.Kossen op 28-04-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Jan-E schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:21:
[...]
Bij mij komt hij af en toe wel zover dat hij begint met "Verzenden van 1e pagina". Bovendien: met mijn analoge lijn ging het in 1 keer goed. Zelfde faxapparaat zelfde ontvanger. Dus er zit ook echt iets scheef aan de IPB-kant.

Als jouw lijn nog niet geporteerd is, probeer het dan eens door ** pauze 0842200923 te faxen.
Mijn lijn is helaas al geporteerd,ook op mijn eigen faxmail in e-mail lukt het niet,maar faxen naar een gewoon nummer gaat gewoon goed,ik heb zojuist nog een fax ontvangen van mijn huisarts dus ook dat gaat goed.
Je zou kunnen kijken of je via een internet dienst kan faxen ? die waren er vroeger in elk geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Edmund schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:02:
[...]
Als ik daar inlog,of probeer in te loggen met mijn voorletter.naam werkt het niet,probeer ik in te loggen met mijn inlognaam,of inlognaam@kpnplanet.nl ook niet.
Als ik wachtwoord verzenden probeer met voorletter.achternaam geeft hij de melding dat het verzonden wordt maar ik krijg het niet op mijn kpn account binnen.
Als ik wachtwoord verzenden probeer met mijn inlognaam@kpnplanet zegt ie dat de combinatie niet juist is,laat ik @kpnplanet.nl weg dan krijg ik de melding dat de account niet bestaat.
Probeer ik daarna weer voorletter.achternaam dan krijg ik de melding dat wachtwoorden maar 1 keer per dag toegestuurd worden.
Blijkbaar bestaat mijn voorletter.achternaam dus wel (geen foutmelding dat de account niet bestaat) maar het wachtwoord wordt niet toegestuurd naar mijn e-mail adres dat ik bij activatie opgegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
Nick39 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:54:
[...]

Als ik daar inlog,of probeer in te loggen met mijn voorletter.naam werkt het niet,probeer ik in te loggen met mijn inlognaam,of inlognaam@kpnplanet.nl ook niet.
Als ik wachtwoord verzenden probeer met voorletter.achternaam geeft hij de melding dat het verzonden wordt maar ik krijg het niet op mijn kpn account binnen.
Als ik wachtwoord verzenden probeer met mijn inlognaam@kpnplanet zegt ie dat de combinatie niet juist is,laat ik @kpnplanet.nl weg dan krijg ik de melding dat de account niet bestaat.
Probeer ik daarna weer voorletter.achternaam dan krijg ik de melding dat wachtwoorden maar 1 keer per dag toegestuurd worden.
Blijkbaar bestaat mijn voorletter.achternaam dus wel (geen foutmelding dat de account niet bestaat) maar het wachtwoord wordt niet toegestuurd naar mijn e-mail adres dat ik bij activatie opgegeven heb.
Bij mij hetzelfde verhaal...

Lijkt erop dat het nu niet meer mogelijk is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nick39 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:02:
[...]

@ P_de_B
Opnieuw activeren moet je niet doen,in elk geval niet bij isdn,
Ik heb alleen het online activeren (invoeren van de code) nog een keer gedaan, op aanraden van de HD. Ik heb dus niet nog een keer gebeld naar 1369.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
P_de_B schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:18:
[...]

Ik heb alleen het online activeren (invoeren van de code) nog een keer gedaan, op aanraden van de HD. Ik heb dus niet nog een keer gebeld naar 1369.
Ok, ik heb geen idee of dit ook iets reset... ik gok het zelf niet meer,ik hoef er geen frustraties bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
J.Kossen schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:16:
[...]
Bij mij hetzelfde verhaal...

Lijkt erop dat het nu niet meer mogelijk is :?
Ik kan hier nogsteeds inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
Edmund, was jij niet een van de gebruikers van het eerste uur? Ik bedoel, misschien is zo'n account alleen aangemaakt voor de 'proefpersonen'. Of zou je eerst je eerste factuur moeten hebben?

Niet dat ik die pagina's nodig heb, maar het is gewoon uit nieuwsgierigheid...

[ Voor 19% gewijzigd door J.Kossen op 28-04-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:53
Hoe zit het met het dataverkeer? Is er een fair use policy, of is het meer zoals xs4all. Ik ga binnenkort verhuizen en zit te denken om eventueel over te stappen.

En is het mogelijk om een VPN op te zetten via IPB?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Nick39 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:45:
Je zou kunnen kijken of je via een internet dienst kan faxen ? die waren er vroeger in elk geval wel.
Ik heb nog steeds ook een gewone analoge lijn, dus dat is het punt niet. Maar daar wil ik op den duur wellicht wel vanaf. Maar als girotellen met een 2400bps modem en faxen niet (in alle gevallen) lukt hou ik die analoge lijn wel aan.

Andere mensen nog recente ervaringen met faxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier weer iets raars... De *31* service werkt niet. Dus met anoniem nummer bellen. Werkte gister nog wel. Wel nummer ik ook draai (dus *31*xxxxxx) krijg ik een ingesprektoon. Kan iemand eens proberen of dit bij andere nog wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
J.Kossen schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:54:
Edmund, was jij niet een van de gebruikers van het eerste uur? Ik bedoel, misschien is zo'n account alleen aangemaakt voor de 'proefpersonen'. Of zou je eerst je eerste factuur moeten hebben?

Ik heb mijn eerste factuur al gehad.. al 2 weken terug.

@Jan-E lukt het via die analoge lijn wel om naar fax in e-mail nummers te faxen ?

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 28-04-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De raad van de HD maar eens opgevolgd en de hele dag geprobeerd Telefoniebeheer te kiezen.
Geen enkele keer ook maar één telefoonnummer tezien gekregen:

Foutcodes tot zover bij kiezen van telefoniebeheer:

1. AM call failed because resultcode = 105. ResultText = No entrypoint named found in condis, resultNeCode = Null

2. Remote Exeption getfeatures():; nested exception is:

3. Foutmelding:
Foutcode:

4.Er is een fout opgetreden in het voice-systeem AM-9003

ISDN: 1, 2 ,3 en 4

Volgens de helpdesk komt fout nr 4 door de te drukke server. Ga ze nu vragen wat 1,2 en 3 betekenen....... hold on.... ik vermoed dat ik zo'n 15 minuten (1 EURO 50) moet wachten........
Na ja, de helpdesk roept nu al dat ik beter later kan terugbellen. Te druk....
later....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:31:
De raad van de HD maar eens opgevolgd en de hele dag geprobeerd Telefoniebeheer te kiezen.

1. AM call failed because resultcode = 105. ResultText = No entrypoint named found in condis, resultNeCode = Null

3. Foutmelding:
Foutcode:

Volgens de helpdesk komt fout nr 4 door de te drukke server. Ga ze nu vragen wat 1,2 en 3 betekenen....... hold on.... ik vermoed dat ik zo'n 15 minuten (1 EURO 50) moet wachten........
later....
Nummer 4 is altijd druk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repec schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:08:
[...]

Nee dat is helaas niet mogelijk. Op dit moment kun je alleen de ISDN nummers van de aansluiting overzetten waarop IPB wordt aangevraagd.
Heb KPN gebeld en via een omweg kan het wel. Kan het hoofdnummer van het andere adres laten bijplaatsen in de ISDN thuis (50,- kost dat) en daarna IPB nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geen netwerk specialist, maar ik heb wat gezocht door GoT en vond geen topic die de oplossing gaf op mijn probleem.

Mijn probleem is namelijk, dat ik sinds een week IPB van KPB heb en alles werkt naar behoren behalve de verbinding naar mijn laptop. Het betreft hier een
Nec Versa P550 met Intel Centrino met een Intel(R) PRO/Wireless 2915ABG kaartje. Ik heb nu steeds het probleem dat hij de Experiabox wel ziet, maar zodra ik er naar wil connecten en wifi wil opzetten ziet hij de Experiabox niet meer.

Zover ik weet is er niks met de instellingen van het kaartje, aangezien ik op school (HSZuyd) zonder problemen gebruik kan maken van het wifi netwerk.

Oja, ik heb installen van het netwerk gedaan met de IPB installatie cd en als hij de verbinding gaat testen geeft hij steeds aan dat hij de Box niet kan detecteren. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Nick39 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:33:
@Jan-E lukt het via die analoge lijn wel om naar fax in e-mail nummers te faxen ?
Ja, dat zeg ik. Wat via mijn IPB-lijn niet lukt, lukt via die analoge lijn wel. Met exact hetzelfde faxapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:03:
Ik ben geen netwerk specialist, maar ik heb wat gezocht door GoT en vond geen topic die de oplossing gaf op mijn probleem.

Mijn probleem is namelijk, dat ik sinds een week IPB van KPB heb en alles werkt naar behoren behalve de verbinding naar mijn laptop. Het betreft hier een
Nec Versa P550 met Intel Centrino met een Intel(R) PRO/Wireless 2915ABG kaartje. Ik heb nu steeds het probleem dat hij de Experiabox wel ziet, maar zodra ik er naar wil connecten en wifi wil opzetten ziet hij de Experiabox niet meer.

Zover ik weet is er niks met de instellingen van het kaartje, aangezien ik op school (HSZuyd) zonder problemen gebruik kan maken van het wifi netwerk.

Oja, ik heb installen van het netwerk gedaan met de IPB installatie cd en als hij de verbinding gaat testen geeft hij steeds aan dat hij de Box niet kan detecteren. :'(
Installeren onder XP zou ik niet doen met de CD. XP heeft vanaf SP2 volledige WIFI ondersteuning en dan zou ik gewoon de SSID met TKIP WPA-PSK gegevens invullen in Windows, dan moet ie het doen. Draait ook veel stabieler met de eigen windows motor (ook wordt er al aangemeld op het netwerk bij het keuzescherm van de gebruikers zodat het bij iedereen werkt, anders moet je het bij elke gebruiker instellen). Ondersteund je kaart wel WPA-PSK (anders moet je de exeperia even op WEP zetten).

Ik zou de CD dus deïnstalleren (Siemens gigaset software met Odyssey aansturing, dit doet ie ook via de gigaset software verwijderen) en bovenstaande eens proberen.

Ps. Als je de gigaset 108 of speedtouch gebruikt, kun je bij de wizard nieuwe hardware in één van de mapjes de pure driver vinden. Die zou ik gebruiken en dus niet via de setup ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:03:

Waarom heb je de cd gedraaid, je wilt toch gebruik maken van je eigen wifi kaartje? Heb je WINXP op je laptop draaien dan hoef je alleen te zorgen dat Windows Zero Config aanstaat en handmatig (afhankelijk van wat je kaartje aankan WPA/WEP sleutel instellen en SSID invoeren bij draadloze netwerkverbindingen in je configuratiescherm. Ik zou de drivers voor de gigaset maar weer uninstallen en evt je wifikanaal aanpassen want sommige Centrino's kennen kanaal 13 niet.

ps hier had je ook gewoon de HD voor kunnen bellen hoor. (ze zeggen waarschijnlijk dan wel dat ze eigen wifi niet ondersteunen maar ze hadden je wel verteld dat je de cd dan niet had hoeven te gebruiken)

edit: lol je was me voor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Lanfear28 op 28-04-2006 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoera, na vier weken heb ik de keuze 'Beheer telefonie gegevens' nu bij Planet in het menu van 'mijn gegevens'. Wanneer ik hier voor kies en na 'verder' wordt doorgestuurd naar de KPN-omgeving, krijg ik een beschermde koppeling (https), maar verder slechts een maagdelijk leeg scherm. Zijn er meer mensen met dit probleem? (en wellicht een oplossing? Ik heb de ISDN-variant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Jan-E schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:36:
[...]
Ja, dat zeg ik. Wat via mijn IPB-lijn niet lukt, lukt via die analoge lijn wel. Met exact hetzelfde faxapparaat.
Ok, maar ik denk dus niet dat het met de firmware te maken heeft.
Ik draai op isdn,dus met de oude firmware en het lukt me zelf ook niet.
Wat we zouden kunnen proberen is of het wel lukt voor jou om mij een fax te sturen op mijn gewone "aardse" faxnummer van IPB,via jouw IPB.
Als dat wel werkt denk ik dat er toch iets aan de hand is met experia <--> fax in e-mail.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 28-04-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 mei zou KPN van start gaan met IPTV. Op de site www.kpn.nl heb ik nog geen order kunnen plaatsen. Weet iemand meer of de juiste link??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:52
Lanfear28 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:40:
[...]

Waarom heb je de cd gedraaid, je wilt toch gebruik maken van je eigen wifi kaartje? Heb je WINXP op je laptop draaien dan hoef je alleen te zorgen dat Windows Zero Config aanstaat en handmatig (afhankelijk van wat je kaartje aankan WPA/WEP sleutel instellen en SSID invoeren bij draadloze netwerkverbindingen in je configuratiescherm. Ik zou de drivers voor de gigaset maar weer uninstallen en evt je wifikanaal aanpassen want sommige Centrino's kennen kanaal 13 niet.

ps hier had je ook gewoon de HD voor kunnen bellen hoor. (ze zeggen waarschijnlijk dan wel dat ze eigen wifi niet ondersteunen maar ze hadden je wel verteld dat je de cd dan niet had hoeven te gebruiken)

edit: lol je was me voor ;)
toen ik de installatie cd draaide herkende het installatieprogramma zonder problemen mijn centrino chip en kon ik deze selecteren. installatie verliep verder perfect en nadien nog nooit een verbroken verbinding gehad. (heb ipb nu ruim 3 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rastaman schreef ondermeer: ...... Wanneer ik hier voor kies en na 'verder' wordt doorgestuurd naar de KPN-omgeving, krijg ik een beschermde koppeling (https), maar verder slechts een maagdelijk leeg scherm. Zijn er meer mensen met dit probleem? (en wellicht een oplossing? Ik heb de ISDN-variant)

Zover ben ik nu ook. (ook ISDN) een mooi wit scherm (zucht)

Heb ook nog steeds geen firmware ontvangen (ook niet dmv 15sec. reset ingedrukt houden). Ik moet mijn modem gewoon aan laten en dan komt ie wel een keer voorbij (????) is nu weer het antwoord.

Maar ja, heb EB niet zo veel aan, want ik draai ondermeer een mailserver thuis. En zolang die niet te benaderen is, kan ik niet met de experiabox werken.

Kortom: we wachten maar weer af :-(

Frits

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Nog ff een vraagje over de firewall.

Ik wil een "pc" in de DMZ zone zetten.
Pc tussen haakjes omdat het gaat om de xbox van mijn zoon.
Je moet daar een ip nummer neer zetten,en in dit geval heb ik het ip nummer van de xbox gezet.
Blijven de overige pc's in het netwerk wel beveiligd door de firewall in de experia ?
Of zet ik in de server mode ALLE pc's in DMZ (lijkt me niet waarom moet ik anders ip nummer opgeven van de DMZ pc)

@ritselaar
Die upgrade is nog helemaal niet klaar dus degene die jou dat ruim een week geleden wist te beloven,had er weinig kaas van gegeten.
Vandaag de helpdesk (2e lijns) gesproken en die had het er over dat de isdn upgrade nog op hold stond,op zijn vroegst eind mei wordt de upgrade voor isdn vrijgegeven.... ze zijn er niet eens mee bezig.

[ Voor 31% gewijzigd door Nick39 op 28-04-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:26:
Hier weer iets raars... De *31* service werkt niet. Dus met anoniem nummer bellen. Werkte gister nog wel. Wel nummer ik ook draai (dus *31*xxxxxx) krijg ik een ingesprektoon. Kan iemand eens proberen of dit bij andere nog wel werkt?
Bij mij werkt anoniem bellen ook niet meer, niet via *31* en ook niet via 131. Vervelend hoor!

Weet iemand hoe dat nou zit met IPTV. Wanneer volgt er nou eens informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 01:31:
[...]

Bij mij werkt anoniem bellen ook niet meer, niet via *31* en ook niet via 131. Vervelend hoor!

Weet iemand hoe dat nou zit met IPTV. Wanneer volgt er nou eens informatie?
KPN gaat het aanbod interactieve televisie aan de man brengen onder de naam Mine.
Dat meldt vakblad Adformatie vandaag. Het telecombedrijf begint vanaf volgende maand met de landelijke verkoop van zijn aanbod op het gebied van ip-tv. Via het ADSL 2+-netwerk krijgt de consument een volledig televisiezenderpakket.
De naam Mine is een van de details die het telecombedrijf volgende week dinsdag bekend gaat maken tijdens een persconferentie, waar ook contentpartners Endemol en de Publieke Omroep aanwezig zullen zijn.
Bureau John Doe bedacht de naam en ontwikkelde de marketingstrategie. Mine is een vertaling van mijn, als in 'kolenmijn'.
Met ip-tv van KPN hebben kijkers de beschikking over een uitgebreid zenderpakket van minstens veertig televisie- en zestig radiozenders. Daarnaast zijn er ook interactieve diensten, themapakketten en kunnen klanten films bestellen via de dienst.

Het Limburgse bedrijf Media Mall levert de settopbox waarmee de consument toegang krijgt tot ip-tv. Media Mall is nu nog aan het proefdraaien in Roermond. Samen met Stream Group uit Sittard tuigt het drie maanden oude bedrijf de techniek op om in heel Nederland interactieve televsie aan te kunnen bieden. Een belangrijk onderdeel hiervan is de speciale afstandsbediening waarmee de consument tussen de kanalen kan schakelen, net zoals bij het gewone tv-kijken. Ook is het mogelijk om zelf opgenomen beeld- en geluidsmateriaal te bewerken en uit te zenden.

Bron: Adformatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:28:
Heb ook nog steeds geen firmware ontvangen (ook niet dmv 15sec. reset ingedrukt houden). Ik moet mijn modem gewoon aan laten en dan komt ie wel een keer voorbij (????) is nu weer het antwoord.
Dat is vrij logisch het is namelijk zo dat de experiaboxen op afstand worden geupgrade met de nieuwste firmware. Hierdoor hoef je dus niet zelf je modem te resetten maar zal de firmware er dus van buiten uit in gezet worden. Maar als de firmware er is en je weet dat ie er is, zal je hier wel lezen ;-), dan kun je em resetten om sneller de webinterface te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:31:

3. Foutmelding:
Foutcode:

later....
Om je een telefoontje te besparen, ALLE 4 de foutmeldingen zijn het gevolg van een overbelasting van de servers. Het is gewoon afwachten en blijven proberen. Heeft weinig nut om indeze gevallen de HD te bellen omdat zij hier toch niks aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.Kossen schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:54:

je kan ook gewoon de HD bellen, die hebben mij ook mijn Gebruikersnaam gegeven vervolgens kon ik zelf via de mijn wachtwoord vergeten het wachtwoord wijzigen of de medewerker kon dit zelf doen na controle van mijn gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:28:
Zover ben ik nu ook. (ook ISDN) een mooi wit scherm (zucht)
Frits
Frits, Ik ben eruit. Omdat het e.e.a. bij de installatie niet werkte heb ik tijdens de installatie meerdere keren (3) een 'mijn KPN' aangemaakt. Ik ben alle drie de accounts eens bij langs gelopen en ontdekte dat twee accounts het witte scherm gaven, maar dat de derder wel werkte. Wellicht is dit ook bij jou aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repec schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 08:31:
[...]

Om je een telefoontje te besparen, ALLE 4 de foutmeldingen zijn het gevolg van een overbelasting van de servers. Het is gewoon afwachten en blijven proberen. Heeft weinig nut om indeze gevallen de HD te bellen omdat zij hier toch niks aan kunnen doen.
De Am-9003 melding is geen overbelasting van de servers. Deze melding krijg ik al meer dan twee weken op elk denkbaar tijdstip van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 10:08:
Omdat het e.e.a. bij de installatie niet werkte heb ik tijdens de installatie meerdere keren (3) een 'mijn KPN' aangemaakt. Ik ben alle drie de accounts eens bij langs gelopen en ontdekte dat twee accounts het witte scherm gaven, maar dat de derder wel werkte. Wellicht is dit ook bij jou aan de hand?
Het klopt inderdaad dat het laatste account wat je activeert de IPB gegevens in zich hebben. Dit was ook al zo bij de KPN IPBers, dus zal dit ook gelden voor Planet IPBers.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:52:
1 mei zou KPN van start gaan met IPTV. Op de site www.kpn.nl heb ik nog geen order kunnen plaatsen.
Misschien omdat KPN het pas op 1 mei introduceerd?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 10:09:
[...]

De Am-9003 melding is geen overbelasting van de servers. Deze melding krijg ik al meer dan twee weken op elk denkbaar tijdstip van de dag.
Dat kan kloppen heb er zelf ook al tijden last van. En toch is het een overbelasting van de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Repec schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 10:29:
[...]

Dat kan kloppen heb er zelf ook al tijden last van. En toch is het een overbelasting van de server.
Wordt het niet eens tijd om daar wat aan te gaan doen dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repec schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 08:31:
[...]

Ik werd vanochtend uit bed gebeld door de HD (welke was niet duidelijk, maar niet de eerste lijn). Alles zou nu voor elkaar zijn. Aangezien ik dat vanuit bed niet kon bevestigen bellen ze later terug.Kennelijk nemen ze de foutmeldingen toch wel serieus. Enfin, wat later op de dag weer geprobeerd, en nee hoor, nog steeds dezelfde problemen.
Zelf begin ik het vermoeden te krijgen dat het iets te maken heeft met een privé ISDN aansluiting en een zakelijk account. Via Planet kom ik in de KPN site en krijg IPB te zien. Alles werkt, behalve telefoniebeheer. Hoewel, via telefoniebeheer krijg ik wel de goede gegevens voor fax in email. (hoezo te drukke server?).
Rechstreeks de KPN site geeft geen IPB te zien (dat is voor een Planet klant te verwachten). Maat via zakelijk weer wel. Daarna dezelfde problemen als via Planet. Ergens is er iets goed mis volgens mij. De problemen zijn er overigens al vanaf de dag dat de zaak geactiveerd is (13 maart).
We wachten het volgende telefoontje van de HD af. Hopelijk op een wat vriendelijker tijdstip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ugluk schreef aan mij:
Dat is vrij logisch het is namelijk zo dat de experiaboxen op afstand worden geupgrade met de nieuwste firmware. Hierdoor hoef je dus niet zelf je modem te resetten maar zal de firmware er dus van buiten uit in gezet worden. Maar als de firmware er is en je weet dat ie er is, zal je hier wel lezen ;-), dan kun je em resetten om sneller de webinterface te krijgen
Echter ik heb de EB niet aan, want ik draai thuis eens server. ZOlang die niet in dmz te plaatsen is, heb ik niets aan die EB.

RAstaman schreef nog over de witte schermen:
Frits, Ik ben eruit. Omdat het e.e.a. bij de installatie niet werkte heb ik tijdens de installatie meerdere keren (3) een 'mijn KPN' aangemaakt. Ik ben alle drie de accounts eens bij langs gelopen en ontdekte dat twee accounts het witte scherm gaven, maar dat de derder wel werkte. Wellicht is dit ook bij jou aan de hand?
Ik had altijd al een account, heb ook nog een nieuwe aangemaakt. Maar beide geven hetzelfde witte resultaat.

Frits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
1 mei zou KPN van start gaan met IPTV. Op de site www.kpn.nl heb ik nog geen order kunnen plaatsen. Weet iemand meer of de juiste link??
Dinsdag 2 mei geven ze een persconferentie over IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:21
Marbo schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:59:
[...]

Dinsdag 2 mei geven ze een persconferentie over IPTV.
Goed om te horen, want ik ben zeer benieuwd

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 22:17
Nick39 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:29:Vandaag de helpdesk (2e lijns) gesproken en die had het er over dat de isdn upgrade nog op hold stond,op zijn vroegst eind mei wordt de upgrade voor isdn vrijgegeven.... ze zijn er niet eens mee bezig.
Ik heb zojuist (29/04/2006, 19:45) contact gehad met een helpdeskmedewerker 1e lijns. Die antwoorde op mijn vraag "[..]dus de distributie van de nieuwe firmware loopt al?" met "eh, ja".

Jou bericht geeft mij niet bepaalt een joepie-gevoel... of zijn alle 'problemen' ineens binnen 24 uur opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
boukej schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:57:
[...]
Ik heb zojuist (29/04/2006, 19:45) contact gehad met een helpdeskmedewerker 1e lijns. Die antwoorde op mijn vraag "[..]dus de distributie van de nieuwe firmware loopt al?" met "eh, ja".

Jou bericht geeft mij niet bepaalt een joepie-gevoel... of zijn alle 'problemen' ineens binnen 24 uur opgelost?
Die distributie loopt niet,er was een upgrade maar die bleek door een stukje foute software je experia volledig in puin te draaien als je een verkeerde page of optie koos.
Als de software er was kon je hem door resetten binnen halen,en dat werkt niet.
KPN heeft zelf al eerder aangegeven dat op zijn vroegst half mei er iets te verwachten is,dat kun je hier ook terug lezen in deel 5 van dit topic.
Dat schijnt dus vertraagd te zijn.
Geloof me, het isdn stukje software dat er nu is en dat een verkeerd denkende medewerker vanaf afstand in je experia wil persen,wil je niet hebben.
En het is dus ook weer weg als je reset.
De software komt er, maar op zijn vroegst in mei,en niet nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 29-04-2006 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mackie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-01 16:10
Ik zit (zucht) nogsteeds na 8 weken zonder ipb, en al 4 weken zelfs zonder analoge telefoon.... :'(

Afgelopen woensdag zou monteur de EB komen vervangen omdat volgens de tweedelijns helpdesk dit het probleem zou verhelpen. Monteur vertelde echter op de dag dat het niet aan de EB ligt maar aan de centrale, iets wat in week 1 door een andere 2e lijns medewerker al was verteld |:( 8)7 |:( !

Ben het nu goed zat, vooral omdat: zelfs 2de lijns medewerkers elkaar tegen spreken, er wordt belooft dat ik terug gebeld wordt en dit gebeurt niet (en ik moet dus elke keer weer zelf bellen met mn mobiel (á 10 cent p.m.)), en elke keer vindt iedereen het heel verschrikkelijk en het wordt a.s.a.p. opgelost :(

We can do it two ways: easy or really easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.kpn.tv
is niet echt bijzondere info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:48
nu 3 dagen IPB. Bellen is eenrichting en echo. Nog even schoonmoeder het laatste nieuw verteld daarna helpdesk gebeld. EB gereset, de wireless settings weer opnieuw invoeren via mijn KPN, en het werkte weer. Nog wel echo ho ho...

[ Voor 3% gewijzigd door humme op 30-04-2006 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf 2 mei kan er besteld worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 08:05:
[...]

Vanaf 2 mei kan er besteld worden
Dat is fijn om te lezen. Werkt de ene dienst nog niet naar behoren komen ze alvast met een nieuwe. Kan leuk worden voor sommige mensen, geen telefoon, geen adsl en geen tv? Moet je niet mobel gaan bellen met de kpn want dan kan de helpdesk, als ze terug willen bellen, je niet meer bereiken. Nou ja via snail mail dan dat is ook wat meer aangepast aan hun.

Ik baal steeds meer van dit viop gebeuren. Niets werkt naar behoren, iedereen bij de helpdesk zegt wat anders er gebeurd niets en klachten wordt niet op gereageerd. Op mijn vraag om er een gewonen analooge lijn van te maken schoten ze in de stres want dat is te duur!

Ik denk dat ik mijn ISDN boxje maar weer ga ophangen. Dan kunnen de faxen weer gewoon binnen komen zonder achterlijk 084 nummer en tegen een normaal gespreks tarief en mijn netwerk weer draaien zoals het hoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zZworZz
  • Laatst online: 24-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 10:08:
[...]

Geniaal,... Ik ben er nu ook helemaal uit en kan inloggen op Telefoniebeheer via Planet. Met dank aan dit forum. Ik moest wel zoeken naar de juiste 'mijn KPN' account omdat ik er inmiddels minimaal 9 had aangemaakt!
Ik ben inmiddels weer een meer dan dik tevreden IPB gebruiker maar dat komt meer door de inzet van KPN _/-\o_ dan door Planet denk ik.
Begin van deze week (25 april) ben ik eindelijk volledig geporteerd (order 2 feb, bevestiging order 2 mrt, EB ontvangen 17 mrt, aangemeld 21 mrt) en gebeld door KPN dat mijn tickets zijn opgelost. De ISDN NT1 en QuatroVOX zijn nu uit de meterkast en daar zoemt nu alleen de ExperiaBOX. Echo op de lijn is nu ook weg..Alles werkt goed!!!!
Nu nog GEDULDIG O-) wachten op de ISDN upgrade(s) voor de EB voor de aangekondigde directe EB beheer en wellicht meer stabiliteit omdat de EB wel eens kan vastlopen. EB Aan/uit is dan enigste oplossing om weer telefonisch en op WW bereikbaar te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door zZworZz op 30-04-2006 12:59 ]

zZzworZz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repec schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 10:29:
[...]

Ik heb nog nooit een geslaagde inlogpoging gehad. Dat heb ik bij andere niet ISDN gebruikers toch al met enige regelmaat gezien. Mijn vraag is als de HD er niets aan kan doen, wie dan?

Wat voor actie moet er ondernomen worden om die laatste problemen opgelost te krijgen? De rest werkt goed op één ding na.

Ik heb nog steeds het probleem dat delen van bestanden over mijn netwerk niet werkt. Continu worden de netwerkverbindingen verbroken. Ik heb een Linksys NSLU2 met daarop een USB HD. Voorheen kon ik vanuit het gehele netwerk bestanden bewerken en muziek luisteren die op die HD staat. Nu krijg ik vrijwel meteen de melding "Netwerkverbinding verbroken". Als ik de EB loskoppel geen probleem.

Waarin verschilt de EB hierin met de 510i die ik voorheen had en perfect werkte. Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik heb nu al sinds oktober vorig jaar IPB en alles, na aanvankelijke problemen, nu al geruime tijd storings vrij. Heb pas geleden mijn ex aan IPB gezet en haar geholpen met omzetten. Alles is binnen een slordige 10 dagen geregeld. Zonder problemen is ze geporteerd en heb ik de Apple Ibook ( met Airport ) draadloos aangesloten op de Experia, No problem. Ook "mijn KPN" probleemloos!

[ Voor 4% gewijzigd door marcellux op 30-04-2006 14:43 ]

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 08:55:
[...]

Dat is fijn om te lezen. Werkt de ene dienst nog niet naar behoren komen ze alvast met een nieuwe. Kan leuk worden voor sommige mensen, geen telefoon, geen adsl en geen tv? Moet je niet mobel gaan bellen met de kpn want dan kan de helpdesk, als ze terug willen bellen, je niet meer bereiken. Nou ja via snail mail dan dat is ook wat meer aangepast aan hun.

Ik baal steeds meer van dit viop gebeuren. Niets werkt naar behoren, iedereen bij de helpdesk zegt wat anders er gebeurd niets en klachten wordt niet op gereageerd. Op mijn vraag om er een gewonen analooge lijn van te maken schoten ze in de stres want dat is te duur!

Ik denk dat ik mijn ISDN boxje maar weer ga ophangen. Dan kunnen de faxen weer gewoon binnen komen zonder achterlijk 084 nummer en tegen een normaal gespreks tarief en mijn netwerk weer draaien zoals het hoord.
Als eerste zou ik je aan willen raden om eens op je spelling te letten. Ik heb nog nooit zoveel spel fouten in 1 stuk tekst gezien.
Als 2e over de nieuwe dienst iptv. Tja als je een adsl storing hebt dan krijg je inderdaad geen telefonie, geen internet en geen tv, maar dat is algemeen bekend als het nadeel van triple play diensten. Toch wil iedereen in 1 pakket alle 3 de diensten... Ik kan niet wachten op iptv, ik sta vooraan met bestellen. En ja een ADSL storing kan voorkomen, dus ik hou er rekening mee dat dat kan gebeuren.
Bovendien ik ben, na wat opstartprobleempjes, een blij en tevreden voip gebruiker en niet de enige....Zelfs mijn ervaringen met de Helpdesk zijn positief tot nu toe. Goed de behandeling kan wat sneller maar de problemen worden uiteindelijk opgelost.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Laatst online: 06:48
In "mijn KPN" staat vandaag het bericht "InternetPlusBellen is niet beschikbaar".

Heeft iedereen dit of is dit alleen bij ISDN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

humme schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:18:
In "mijn KPN" staat vandaag het bericht "InternetPlusBellen is niet beschikbaar".

Heeft iedereen dit of is dit alleen bij ISDN?
heeft niks te maken of je ISDN hebt. Komt wel vaker voor. Soms is "mijn kpn" over belast of een veste storing

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:59:
Hoe zit het met het dataverkeer? Is er een fair use policy, of is het meer zoals xs4all. Ik ga binnenkort verhuizen en zit te denken om eventueel over te stappen.

En is het mogelijk om een VPN op te zetten via IPB?
Alvast bedankt.
Sinds ik IPB heb kan ik nog als voorheen via VPN op kantoor inloggen. Alleen met mijn centrino notbook had ik even een probleempje, omdat ik van het login scherm de VPN verbinding opbouw. Je moet dan de standaard winxp drivers gebruiken en bij mijn XPversie was het niet mogelijk om WPA2 te kiezen.
Blijkt echter eenvoudig op te lossen met een hotfix uit maart 2005 (GRMBL mijn portable is uit november en nog steeds niet voorzien van die fix), daarna loopt het als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 22:17
Wat heeft IPTV te maken met IPB? He moderator, wakker worden! Er zijn wat berichtjes die wachten op een nieuw draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Geen concurrent van IPB maar misschien best interessant als je alleen wat internet en je e-mail ophaalt?
KPN komt met vast bellen via internet zonder vaste lijnkosten
Op 1 mei wordt de nieuwe belvorm geïntroduceerd onder de merknaam “Slim”. KPN zegt dat Slim bedoeld is voor mensen die 'eenvoudig, gemakkelijk en voordelig' thuis willen bellen. Met name voor klanten die gemiddeld tot veel bellen, zoals gezinnen.

Bij Slim betaalt de klant geen vaste lijnkosten oftewel 'abonnementskosten'; hij betaalt alleen voor het bellen. Er komen twee belpakketten beschikbaar:
  • Slim 500 waarmee 500 minuten gebeld kan worden naar alle vaste nummers in Nederland voor € 19,95 per maand
  • Slim 1000 waarmee 1000 minuten per maand gebeld kan worden voor € 24,95 per maand; bedoeld voor mensen die veel bellen
Het starttarief bedraagt 5 cent, zowel voor het bellen naar vaste, mobiele en internationale nummers. Wie meer belt dan de bundel, betaalt 2,5 cent per minuut naar gewone vaste nummers, ongeacht het tijdstip. Het bellen naar Nederlandse mobiele nummers kost 16,5 cent, ongeacht de provider. Bellen met andere Slim-klanten is gratis, evenals voicemail.

[...]

Slim maakt gebruik van het digitale IP netwerk van KPN. Speciaal voor klanten die nog inbellen biedt Slim een gratis internetverbinding die twee keer zo snel is als een gewone inbelverbinding (128 Kb/s), maar wel veel langzamer dan ADSL. Overstappen is heel eenvoudig, alles kan online geregeld worden. U kunt geen gebruik maken van Slim als u ISDN, InternetPlusBellen of Surfen en Bellen van Het Net heeft.

De klant kan gewoon z’n eigen nummer en toestel houden en rekent maandelijks af.

[...]

‘Met Slim speelt KPN in op een behoefte van veel klanten die niet langer willen betalen voor hun aansluiting, maar juist wel voor hun belminuten. Net als bij mobiel waar prepaid naast de abonnementsvorm bestaat. Met Slim naast onze andere pakketten hebben we voor iedere portemonnee en ieder belprofiel een prima aanbod’, aldus Michiel Buitelaar, directeur consumentenmarkt bij KPN.

Vergeleken met KPN Belbasis (€ 18,16 per maand) gecombineerd met een belbundel zoals Belplus 200 (€ 4,50 per maand), waarbij die 200 minuten alleen in de daluren gebruikt kunnen worden, is Slim een heel aantrekkelijk concept. Wie Belbasis plus 'Belvrij altijd' heeft, waarbij dag en nacht onbeperkt naar alle vaste nummers in Nederland gebeld kan worden, betaalt nu maandelijks € 18,16 + € 13,95 = € 32,11. Deze abonnees zijn met Slim aanmerkelijk goedkoper uit. Bovendien krijg je er nog een gratis vaste internetverbinding bij. Wie nu echter een Belbasis abonnement heeft en via een goedkope Carrier Selectaanbieder belt, is daarmee waarschijnlijk voordeliger uit. Ook voor mensen die via 0900 aanbieders naar het buitenland bellen, is het nieuwe product niet interessant.
Bron: Bellen.com

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

boukej schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:20:
Wat heeft IPTV te maken met IPB? He moderator, wakker worden! Er zijn wat berichtjes die wachten op een nieuw draadje.
ff zelf wakker blijven he ;)

IP-TV van KPN wordt alleen geleverd icm. de Experiabox. Dus IPB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Icelus schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:27:
U kunt geen gebruik maken van Slim als u ISDN, InternetPlusBellen of Surfen en Bellen van Het Net heeft.
Je kan ook geen gebruik maken van SLIM als je adsl hebt bij een andere provider (waar je niet vanaf wil). Dat mogen ze er wel even bij zetten. Anders word je even keihard geporteerd vanaf je adsl2+ verbinding (waar je nog 1 jaar en 11 maanden contract open hebt staan :+ ).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:23:
[...]

Als eerste zou ik je aan willen raden om eens op je spelling te letten. Ik heb nog nooit zoveel spel fouten in 1 stuk tekst gezien.
Iemand kan dyslectisch zijn,en niet iedereen is afgestudeerd als doctorandus in de letteren.
Beetje flauw..als je nergens mag reageren omdat je spelling niet geheel correct zou zijn wordt het een beetje een saaie boel,je kan ook om schrijffouten heen lezen.
We zijn hier lijkt me,om elkaar met zijn allen te helpen,niet om elkaar af te zeiken,of moet ik urineren zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Nick39 schreef op zondag 30 april 2006 @ 22:42:
[...]

Iemand kan dyslectisch zijn,en niet iedereen is afgestudeerd als doctorandus in de letteren.
Beetje flauw..als je nergens mag reageren omdat je spelling niet geheel correct zou zijn wordt het een beetje een saaie boel,je kan ook om schrijffouten heen lezen.
We zijn hier lijkt me,om elkaar met zijn allen te helpen,niet om elkaar af te zeiken,of moet ik urineren zeggen ?
Hij urineert (zeikt) hem niet af :+

Hij raad aan en heeft een conclusie getrokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 21:54
Ik heb het helemaal gehad met die KPN.

Ik had/heb problemen met bellen (k had eerst ISDN) de bekende problemen, veel echo ruis rare bijgeluiden en hakkelende verbinding.

Gebeld, nieuwste firmware voor isdn gehad, ja ik kon het modem ook benaderen. Helpt niet want als je iets veranderd en de box start opnieuw op firmware weer pleite.

Weer gebeld de problemen bleven, weer nieuwe firmware, wifi doet het niet resetten firmware pleite.

Weer gebeld er moest een monteur komen. Nou die is vrijdag geweest wel 2 uur lang.
Wat een gestuntel 5 modems eraan gehangen en toen ik zei dat een analoog modem echt niet op de aansluiting van een ISDN modem werkte pakte die pas een nieuw modem en gelijk werken nadat hij met de multisite hd gebeld had.

Na 2 uur ging de nieuwe box eraf en mijn oude er weer op, het lag niet aan de box maar er zou een foutje in de software zitten de HD ging er gelijk mee aan de gang en ik zou vrijdagavond nog terug gebeld worden.
Je raad het al ik heb vanavond zelf maar eens gebeld, meneer ik bel u over 10 minuten terug. Ik heb 2 uur later zelf maar terug gebeld.

nou toen kreeg ik toch een eik*l aan de lijn, weer het hele verhaal uitgeled, nee meneer die nieuwe firmware heeft u echt niet gehad. en ik kan er ook niet over terug vinden wat is uw postcode ook alweer meneer? Nou het is heel simpel meneer ik heb een script dat heeft een vriend van me geschreven jaja ik heb vrienden meneer en die gooi ik er ff in en dan is het helemaal ok.
En als het dan nog niet is opgelost, tja dan moeten we de box vervangen.
Ik hem nogmaals het verhaal van vrijdag uitgelegd, hij vroeg me gelijk of ik wilde horen of het probleem nu was opgelost, ik stak hem gelijk zijn eerdere antwoord onder zijn neus en je zei net dat dat script van je vriend het zou oplossen. STIL _/-\o_

Kortom ik ga maar eens opzeggen en KPN in gebreken stellen van hun geleverde diensten kheb er nu al schoon genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icelus schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:27:
Geen concurrent van IPB maar misschien best interessant als je alleen wat internet en je e-mail ophaalt?

[...]
Bron: Bellen.com
Zoals ik al eerder melde heb je met Slimbellen geen downloadsnelheid van 128kb, maar een snelheid van 1.5Mb. Inmiddels gehoord van de 2delijn dat het technisch (nog) niet mogelijk is om er een ander abbonement erop te zetten omdat het een digitale lijn is
Dus dt Slimbellen is echt slim >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Volgens mij ligt Mijn KPN Ipb er weer eens uit... wit scherm na inloggen... irritant!
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.