Yay ik ben published in de nieuwe 3D World (heb 'm gratis toegestuurd gekregen
)

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Kewl, had je je plaatje naar hun toegestuurd ofzo, of hoe werkt dat?apNia schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:24:
Yay ik ben published in de nieuwe 3D World (heb 'm gratis toegestuurd gekregen)
[afbeelding]
Anoniem: 105830
Veeeet!!apNia schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:24:
[afbeelding]
Ik had 'm gepost bij CGTalk, en ineens kreeg ik een PM of ze 'm mochten gebruiken voor het magazine. Ik vroeg nog of 't een massPM was ofzo, maar blijkbaar keuren ze wel en krijgt lang niet iedereen dat berichtrobin222 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:18:
[...]
Kewl, had je je plaatje naar hun toegestuurd ofzo, of hoe werkt dat?
Dat kan ik wel begrijpenapNia schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:22:
[...]
Ik had 'm gepost bij CGTalk, en ineens kreeg ik een PM of ze 'm mochten gebruiken voor het magazine. Ik vroeg nog of 't een massPM was ofzo, maar blijkbaar keuren ze wel en krijgt lang niet iedereen dat bericht
Was stiekem wel erg trots..
Anoniem: 145272
Ik heb er een tijdje naar moeten zoeken, maar ik wist dat ik hem ergens op GoT gezien had:SideShow schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:19:
Mogen we dan ook eens een originele versie zien van je werk in plaats van die scan van 3dworld ??
Ik schrik me rot... (zou je even willen waarschuwen? ik wil nog slapen zoDemoniCEVL schreef op zondag 23 april 2006 @ 16:15:
mijn schedeltje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Anoniem: 115073
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 29-04-2006 11:49 ]
Oh haha, had inderdaad niet gezien dat de afbeelding verkleind was. My bad... Origineel ziet er al een stukje beter uit.Anoniem: 105830 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:46:
AA == Anti-Alias. Doordat je render eigenlijk iets groter is dan de breedte van dit forum (en je hierom de optie hebt gebruikt om deze door het forum laten te verkleinen) lijkt het net of er geen AA is gebruikt voor de haren
[ Voor 19% gewijzigd door Neejoh op 29-04-2006 16:43 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Bozozo op 29-04-2006 18:26 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
het is een model voor een mod toch?Anoniem: 145272 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:32:
'7' zou kunnen werken, mocht het mogelijk zijn om ook groups te selecteren, wat niet werkt jammer genoeg.![]()
Zelf ook nog eens wat werk posten. Een low poly heftruk (1500 poly's). zou nog wel een stukje lager kunnen, maar wilde toch genoeg details overhouden, vandaar.
[afbeelding]
FreeReef.nl
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
heej das vet! ik heb er iets van twee jaar geleden ook ingestaan met 3 afbeeldingen maar kreeg hem niet thuisgestuurd helaas.apNia schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:24:
[afbeelding]
This too shall pass
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 01-05-2006 23:02 ]
Anoniem: 93354
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 01-05-2006 23:26 ]
Volgende keer in een jpg posten a.u.b.Decon Frost schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:15:
Mijn aller eerste renderdtjezoooo trots.
vraag me niet hoe ik het gemaakt heb want dat snap ik zelf nog niet helemaal.
En weet iemand hoe je de funcktie "fillit" gebruikt?? ik moet dit gebruiken om rondere vormen te creeeren, maar het wil niet lukken. Ik heb het nu met 'Smooth" gedaan maar dat was niet de bedoeling volgens de TUT.
[afbeelding]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Zal het er vanavond inzettencardinal808 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:25:
Misschien even handig om aan de TS toe te voegen.
Ik ben namelijk net begonnen en het viel me op dat tutorials steeds lastiger te vinden zijn. Daarnaast moet je op sommige websites betalen om tutorials te kunnen bekijken, nu ben ik een echte nederlander dus ben ik opzoek gegaan naar andere websites, zojuist kwam ik deze tegen.
3D Kingdom
Dit is een verzamelpagina, waar vele tutorials te vinden zijn, Daarnaast staan er ook meerdere links naar videoturorials. De beste daaruit was toch wel deze TDT3D waar een behoorlijke set engelstalige videotutorials te vinden zijn(registratie verplicht, geen kosten).
Jah nu snap ik het... dat zie je wel aan de volgende steen.XLerator schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:10:
Fillet, daarvoor pak je een puntje in je lijn, dus zo`n kruisje op een hoekpunt. Dan zoek je in je rechter menu (met alle opties enzo) "fillet" op en speel met de instellingen. Die maakt van 1 puntje 2 puntjes, en maakt het daartussen perfect rond
FreeReef.nl
Anoniem: 94113
heb je je afbeeldingen nog ergens btw? zou ze graag zienSharky schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:37:
[...]
heej das vet! ik heb er iets van twee jaar geleden ook ingestaan met 3 afbeeldingen maar kreeg hem niet thuisgestuurd helaas.
Chester dit kun jij beter! Ga je slr mc laren nog afmaken? stook stook
http://hawvie.deviantart.com/
leuke tip voor planken, maak al je plankjes, en maak er met de slice tool lukraak slices in. Daarna noise modifier erover, en je plankjes zijn niet meer zo recht recht aanapNia schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:18:
Vind 'm super gemodelled b3n666! Echt heel netjes... misschien het loopbord echt uit losse planken laten bestaan, en vooral zorgen dat deze niet echt perfect paralel aan elkaar staan maar ze roteren met kleine onregelmatigheden, zodat je de intentie wekt van echt handwerk (kieren er tussen die niet evenredig zijn aan elkaar in feite)...
Vind de model zelf superleuk.. wacht in spanning af op de finalrender met texture
[ Voor 13% gewijzigd door Schuey op 03-05-2006 17:21 ]
OoitHawVer schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:43:
[...]
Chester dit kun jij beter! Ga je slr mc laren nog afmaken? stook stook
http://www.3dkingdom.org/...News&file=article&sid=726
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
BedanktVind 'm super gemodelled b3n666! Echt heel netjes
misschien het loopbord echt uit losse planken laten bestaan
Net even geprobeert of ik zoiets kon maken en dat ziet er idd best echt uit (nog niet in me brug geprobeert) ik vraag me alleen af of je het echt zal zien in een getexturde versie waar de brug op een afstandje staat. Maar ik ga zeker proberen of ik het er mooi in kan krijgen. Bedankt voor de tip en uitlegleuke tip voor planken, maak al je plankjes, en maak er met de slice tool lukraak slices in. Daarna noise modifier erover, en je plankjes zijn niet meer zo recht recht aan
Ik ookwacht in spanning af op de finalrender met texture
Ziet er strak uit! Ik ben zelf ook bezig met digitaal inrichten, maar daarbij gaat het meer om de indeling van de meubels en om snelheid. Hier zit 2,5 uur werk in, maar ben meer bezig geweest met de maten van meubels opnemen dan met modellenAnoniem: 147262 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:25:
Lachuh ding Features![]()
Ik ben mijn toekomstige optrekje aan het inrichten
[afbeelding]
[afbeelding]
Uhm, ik zie in je 3D model geen televisie ergens staan ?sdomburg schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 01:15:
[...]
Ziet er strak uit! Ik ben zelf ook bezig met digitaal inrichten, maar daarbij gaat het meer om de indeling van de meubels en om snelheid. Hier zit 2,5 uur werk in, maar ben meer bezig geweest met de maten van meubels opnemen dan met modellen
[afbeelding]
[afbeelding]
Inderdaad, beamergabiballetje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 01:24:
[...]
Uhm, ik zie in je 3D model geen televisie ergens staan ?
Of is dat kleine plankje bij de laptop op tafel de beamer die op de muur aan de overkant schijnt voor een groot scherm ???
Lullig foutje, tenzij je een HUGE laptop hebt (weinig kans dat dat lekker kijkt).
Zijn dit foto's of is dit in 3d???Anoniem: 147262 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:25:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door Yoozer op 04-05-2006 10:29 ]
teveel zooi, te weinig tijd
[ Voor 10% gewijzigd door Darth Malak op 04-05-2006 11:16 ]
Mixed Reality dev
ow hehe, ik zat te kijken op een computer die geen geluid hadAnoniem: 105830 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:43:
@Menesis:
Michael McCormick (de persoon die aan het woord is tijdens dat deel van het filmpje) zegt toch erg duidelijk dat het idd Vue is
[ Voor 50% gewijzigd door Menesis op 04-05-2006 20:33 ]
Mixed Reality dev
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Anoniem: 30579
Foto/poster = IKEAAnoniem: 147262 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:25:
[afbeelding]
[afbeelding]
een eenvoudige stoel!? Die maak je toch zelf wel evenDexter schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:40:
Weet dat het hier misschien niet thuishoort, maar is er toevallig iemand hier ooit eens bezig geweest met een 3d-model van een bioscoop(-achtige ruimte)? Ik ben namelijk op zoek naar een eenvoudig 3d-model van een bioscoop/auditorium-stoel voor in mijn afstudeermodel.
[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 04-05-2006 23:04 ]
Mixed Reality dev
Haha je bent niet de enige die dat dacht. Volgens mij duurd het typen van je bericht langer dan het maken van een stoel.Menesis schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:03:
[...]
een eenvoudige stoel!? Die maak je toch zelf wel even
en anders wil ik er wel eentje maken
Is ander afstudeerproject dan je denkt en het modellen van een stoeltje telt daar niet echt mee. Ik zal zelf wel eens aan de slag gaan dan met modellen, maar stop mijn tijd liever in het modellen van het gebouw dan aan van de meubels...maar goedAnoniem: 30579 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:57:
de bedoeling van een afstudeer project is dat je ook echt iets inlevert wat je zelf gemaakt hebt lijkt mij..
anders hou je aleen jezelf voor de gek denk?
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
traktor scratch!
Anoniem: 62133
[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 62133 op 05-05-2006 00:15 ]
Anoniem: 147262
Aan het hoofd vast, net als in het echt (echt echt dus, snappie het nog?Menesis schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:22:
en nog een vraagje:
Hoe maken ze "in het echt" de oogleden van 3d hoofden? Als een apart object of gewoon aan het hoofd vast?
Anoniem: 30579
nee manAnoniem: 105830 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 00:45:
[...]
Aan het hoofd vast, net als in het echt (echt echt dus, snappie het nog?).
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 05-05-2006 01:10 ]
Wat de vaasjes betreft, er zijn meerdere bedrijven met dat soort vazen met ale die kleurtjes, kun ej overal vandaan trekkenAnoniem: 147262 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 00:37:
@gabiballetje: dat heb je aardig gezien ja, wilde ook wel minimalistische design meubels en flatscreens erin gaan plaatsen maar daari s mijn budget niet toereikend voor.
Hieronder een bank keuze die iets beter bij het budget past
[afbeelding]
[afbeelding]
En even voor de goede orde
banken en teeveemeubel = (inderdaad) ikea
tafeltje en kast = trendhopper
Vasen = ? (stonden op het trendhopper plaatje op de tafel)
DVD box = van Leest
[ Voor 13% gewijzigd door gabiballetje op 05-05-2006 01:15 ]
Heej een IOer
Mixed Reality dev
Dat geeft wel de meest realistische resultaten ja...
Mixed Reality dev
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 145272 op 05-05-2006 11:52 ]
ZiehierMenesis schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:59:
bedankt aardbei! Kan ik weer even verder morgen
De jukbeenderen had ik overigens wel een beetje gemodeleerd maar ik zal ze wat meer benadrukken.
aartbei.nl doet het overigens niet momenteel?![]()
Hoe heb je die bank stof zo voor elkaar gekregen? probeer al de hele middag maar krijg het niet zoals daarAnoniem: 147262 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 00:37
@gabiballetje: dat heb je aardig gezien ja, wilde ook wel minimalistische design meubels en flatscreens erin gaan plaatsen maar daari s mijn budget niet toereikend voor.
Hieronder een bank keuze die iets beter bij het budget past
[afbeelding]
[afbeelding]
En even voor de goede orde
banken en teeveemeubel = (inderdaad) ikea
tafeltje en kast = trendhopper
Vasen = ? (stonden op het trendhopper plaatje op de tafel)
DVD box = van Leest
[ Voor 4% gewijzigd door Schuey op 05-05-2006 18:18 ]
en een bijna IO-erMenesis schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 08:17:
Hmz daar heb je gelijk in! Ondertussen ben ik weer verder gegaan. Alleen moeten de ogen nu nog denk ik wat kleiner en het hoofd wat langer.
Verdere C&C altijd welkom
er zitten hier wel meer IO'ers geloof ikiig nog minstens 2
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Vreemd, volgens mij heeft het iets met de instellingen van je programma die je gebruikt te maken.
[ Voor 28% gewijzigd door TheNameless op 05-05-2006 19:46 ]
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
ja, ik sprak er gisteren met oogst over, en die zei me dat normal maps niet zo goed werken in 3dsMax. Hij vertelde me dat ik beter m'n meshes kon importeren naar een game, omdat die meestal beter overweg kunnen met normal maps. daarom heb ik em eens naar SWAT4 geïmporteerd, met dit resultaat:
Dankjewel!apNia schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:53:
[...]
Ziehier
[afbeelding]
[afbeelding]
misschien handige referentie, ookal is 't een HERENHOOFD!
Mixed Reality dev
Met welk programma heb je dat gedaan ?? Ik ben nu ook bezig met mijn kamer, en wil graag een ontwerp maken.sdomburg schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 01:15:
[...]
Ziet er strak uit! Ik ben zelf ook bezig met digitaal inrichten, maar daarbij gaat het meer om de indeling van de meubels en om snelheid. Hier zit 2,5 uur werk in, maar ben meer bezig geweest met de maten van meubels opnemen dan met modellen
[afbeelding]
[afbeelding]
Anoniem: 157420
Anoniem: 161585
ik gok skectchupmcdronkz schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 13:53:
[...]
Met welk programma heb je dat gedaan ?? Ik ben nu ook bezig met mijn kamer, en wil graag een ontwerp maken.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 161585 op 06-05-2006 17:21 ]
ik wou zelf ook gaan moddeleren maar welk program is het best voor mij als litle N00BBozozo schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 21:40:
http://www.3dtotal.com/ff.../max/joanofarc/sword1.asp
...kun je zelf even aan de slag
pssst geld kopen?
Persoonlijk zou ik 3dStudio Max zeggen. Maar, daar dit programma verre van goedkoop is, en je als partikulier bijna enkel als student een betaalbare legale licentie kunt kopen, kan je mss best een tijdje proberen met een gratis pakket. (Om te kijken als je 3d daadwerkelijk leuk vind. (persoonlijk dacht ik ook dat vectortekenen (illustrator/flash/etc) tof was, tot ik er in enkele weken geleden mee moest leren werken, bah))dark rule161 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:27:
[...]
ik wou zelf ook gaan moddeleren maar welk program is het best voor mij als litle N00B
[ Voor 15% gewijzigd door Menesis op 06-05-2006 22:56 ]
Mixed Reality dev
Still King
[ Voor 34% gewijzigd door Menesis op 06-05-2006 22:56 ]
Mixed Reality dev
Anoniem: 41017
Het grootste probleem van je model is je topologie, deze zorgt er voor dat je overal rare deukjes en putjes krijgt.Menesis schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:37:
Je zou de slice modifier kunnen gebruiken. Meestal is het handig om daarop de shell modifier of misschien 'cap holes' te stoppen, omdat je anders door polygonen heen kijkt. enfin dat merk je vanzelf wel...
en oren erbij (+wat andere aanpassingen)
[afbeelding]
Sketchup inderdaad.mcdronkz schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 13:53:
[...]
Met welk programma heb je dat gedaan ?? Ik ben nu ook bezig met mijn kamer, en wil graag een ontwerp maken.
Ik weet niet hoelang je er mee bezig bent. Maar als je verders niets in max verandert hebt dan maakt ie automatisch om de 20 min een back-up (volgens mij) deze kan je vinden door naar je 3d max hoofd map te gaan en dan staat er een mapje met autoback en daar staat als t goed is je huisje in.monnick schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:49:
Ik ging die tutorial van Oogst doen over het maken van een huisje(erg goede duidelijk tutorial trouwens). Dit was mijn eerste tutorial over modelle (of hoe schrijf je dat?), dus ik vind hem wel mooi gelukt. Verder heb ik er zelf ook nog een extra dakraam bij gemaakt (met boolean). Toen wilde ik aan de dakpannen beginnen, alleen tot mijn grote spijt heb ik per ongeluk max afgesloten
![]()
Ik had mijn mijn domme kop geen backup gemaakt ofzo, dus de .max file heb ik niet meer![]()
Ik weet dat het een beetje raar is, maar toch vraag ik het: Heeft iemand misschien een .max file voor me van het huisje van oogst (als het kan zonder dakpannen en textures / belichting)? Als iemand die heeft en die mij zou willen sturen zou dat echt heilig zijn![]()
Mijn uitkomst:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog niet alles past _perfect_ op elkaar. Maar ik heb daar ook niet zo'n enorm werk van gemaakt. Comments / tips zijn natuurlijk welkom
[ Voor 66% gewijzigd door Menesis op 07-05-2006 17:54 ]
Mixed Reality dev
[ Voor 56% gewijzigd door monnick op 07-05-2006 17:59 ]
Mooizo, als k jouw was zou ik even veranderen dat ie er 9 back-ups kan maken. Dit kan je doen door naar customize-preference-files en dan links onderaan staat ie op 3, die ff op 9 zetten. Ik weet niet welke time interval er nu staat maar die zou ik op 5 min zetten.monnick schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:54:
wow, je hebt gelijk! Heel erg bedankt, er staan 3 backups. Eens even kijken hoever ik was bij numero 3.
en dan maar texturen
Ik denk omdat al die programma makers denken dat hun proggies nooit vastlopenMenesis schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:53:
5 minuten geloof ik zelfs
waarom heeft niet elk programma standaard zo'n autobackup functie!? bijvoorbeeld flash![]()
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq