[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 33 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 11.840 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-04 18:01

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Yay ik ben published in de nieuwe 3D World (heb 'm gratis toegestuurd gekregen :D )

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/5751/whale3dworld6xf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Feli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33
apNia schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:24:
Yay ik ben published in de nieuwe 3D World (heb 'm gratis toegestuurd gekregen :D )

[afbeelding]
Kewl, had je je plaatje naar hun toegestuurd ofzo, of hoe werkt dat?

Ik ben zelf bezig voor INHOLLAND Scheepsbouw een poster te maken voor een modelboot die ze aan t maken zijn. Eerst even het model namaken dus...

Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/inholland/4k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

[afbeelding]
Veeeet!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

robin222 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:18:
[...]

Kewl, had je je plaatje naar hun toegestuurd ofzo, of hoe werkt dat?
Ik had 'm gepost bij CGTalk, en ineens kreeg ik een PM of ze 'm mochten gebruiken voor het magazine. Ik vroeg nog of 't een massPM was ofzo, maar blijkbaar keuren ze wel en krijgt lang niet iedereen dat bericht :)
Was stiekem wel erg trots..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
apNia schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:22:
[...]

Ik had 'm gepost bij CGTalk, en ineens kreeg ik een PM of ze 'm mochten gebruiken voor het magazine. Ik vroeg nog of 't een massPM was ofzo, maar blijkbaar keuren ze wel en krijgt lang niet iedereen dat bericht :)
Was stiekem wel erg trots..
Dat kan ik wel begrijpen :) Kewl hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 09:34

SideShow

Administrator

Mogen we dan ook eens een originele versie zien van je werk in plaats van die scan van 3dworld ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145272

SideShow schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:19:
Mogen we dan ook eens een originele versie zien van je werk in plaats van die scan van 3dworld ??
Ik heb er een tijdje naar moeten zoeken, maar ik wist dat ik hem ergens op GoT gezien had:

[rml]apNia in "[ 3D] Post je 3D stuff maar weer - part 3..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dat is een verouderde versie...
Hier is de nieuwe

Afbeeldingslocatie: http://jordi.moonpirates.nl/project-media/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

Het is dan ook een erg leuke plaat. Origineel, apparte stijl. Top! Gefeliciteerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Om eerlijk te zijn vind ik het technisch gezien niet zo spectaculair hoor :|

Leuk concept, dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Is 't ook niet.. maar het is imo een "harmonie-van"... tetris, niet spectaculair op grafisch of programmeertechnisch vlak, toch jaren nadien nog steeds interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet zo jaloers doen, zeg.. ;) het is toch prachtig om een Tweaker/Nederlander in de 3DWorld te zien? :)

Ik ben blij voor je hoor, apNia :)
De kleuren zijn nu trouwens veel beter dan die vorige (te donkere LCD versie)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

creativiteit hangt niet af van een perfecte uitvoering, het concept moet er zijn. En ik vind dat apnia dat erg goed heeft gevonden. Het is zoals hij al zegt een goede samenhang van verschillende dingen.

ik zie hier genoeg dingen voorbij komen die heel goed zijn nagemaakt van blueprints of wat dan ook, maar deze zullen niet zo snel in zoiets terecht komen simpelweg omdat het niet van creativiteit afhangt en iemand er amper een eigen stijl aan kan meegeven, en ik vind dat apnia dat wel sterk heeft gedaan...

gefeliciteerd!

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Ik schrik me rot... (zou je even willen waarschuwen? ik wil nog slapen zo :p)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Afbeeldingslocatie: http://xs78.xs.to/pics/06176/Rygel1Final.jpg
Rygel 16th, een personage uit de SF-serie "Farscape", dat me de laatste weken in de greep heeft :P
Google even op "Rygel" voor het orgineel, ik zou graag tips ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

enige wat ik eigenlijk aan kan merken is dat het haar wat meer volume nodig heeft... zijn nu net lijntjes die er in paint op gekrabbeld zijn :P

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Gaaf Features :)
Als kritiek kan ik je eigelijk alleen geven dat de neus te breed lijkt, op de referentie op google lijkt de neus smaller te moeten.
Het kan ook aan het perspectief liggen, maar de mond lijkt vanuit een frontview horizontaal te lopen wat volgens de referentie niet klopt. Hij zou in de mondhoeken meer naar beneden moeten lopen.

Maar tot nu toe vind ik hem al erg gaaf :) Oh ja, denk ook even aan de haren (al kan AA dat misschien wel oplossen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De mondhoeken ga ik aan werken, ze lopen nu idd vrijwel horizontaal.
De neus ga ik waarschijnlijk overdoen, want hij lijkt ook te 'dun' nu.

Wat is AA? De haren zoals ze nu zijn zijn gewoon splines, met 3 zijdes en een dikte van 0.1
Haar maken in 3d is me nooit echt gelukt, maar ik heb wel eens over een shag:hair plugin gehoort, is dat makkelijk voor dit soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AA == Anti-Alias. Doordat je render eigenlijk iets groter is dan de breedte van dit forum (en je hierom de optie hebt gebruikt om deze door het forum laten te verkleinen) lijkt het net of er geen AA is gebruikt voor de haren :)

Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/1093/features9la.png
  1. Onderste deel van de neus (boven de mond) mag veel boller zijn. In jouw model is het bijna plat.
  2. Neusgaten moeten veel kleiner en de neus zelf zou wat beter gedefinieerd kunnen zijn.
  3. De zij/achterkant van z'n hoofd loopt iets te ver door. Hier zou je wel wat van af mogen zagen (kijk uit voor z'n hersens)
  4. Je hebt de mond plat gemaakt, maar deze zou eigenlijk 'rond' de voorkant van zijn hoofd moeten lopen. Verplaats de mondhoeken en de huid er omheen een stukje naar achteren en het zal er een stuk beter uitzien (de pijltjes wijzen hier dus om zijn hoofd heen, het is niet m'n bedoeling dat je hem meer laat lachen :)).
  5. Het zichtbare deel van zijn kin moet veel groter. Gooi nog maar wat extra vet tegen die dubbele onderkin aan, hij is nu nog veel te slank daar.
  6. De aangegeven delen naast zijn neus mogen wel wat dieper liggen. Zelfde geldt voor de andere kant van de ogen. Hierdoor wordt het iets duidelijker zichtbaar dat de ogen echt ergens in zitten en niet achter een 'muur' hangen.
hth :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 29-04-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat onder de neus komt grotendeels door de texture die eroverheen ligt (een noise met 2 kleuren, licht en donkerblauw/grijs/bruin). Ik ga nog een texture ervoor maken. Misschien nog een bump voor extra rimpels.
Ik heb puntje 2, 3, 4, 5 en 6 gedaan, het ziet er wel beter uit zo.

Afbeeldingslocatie: http://xs78.xs.to/pics/06176/Rygel2Final.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik had net ineens een briljant idee (kuch):

Virtual Pottenbakker Online!

Hoe cool 8) Je krijgt een draaitafel, een stuk klei, wat gereedschap en een paar potten verf. Vervolgens kun je aan de slag. Jammer genoeg kan ik niet programmeren of scripten, en dit is waarschijnlijk het verkeerde topic, maar ik wou even mn ei kwijt :P

Als er mensen willen meewerken aan dit project dan hoor ik het wel :7

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Anoniem: 105830 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:46:
AA == Anti-Alias. Doordat je render eigenlijk iets groter is dan de breedte van dit forum (en je hierom de optie hebt gebruikt om deze door het forum laten te verkleinen) lijkt het net of er geen AA is gebruikt voor de haren :)
Oh haha, had inderdaad niet gezien dat de afbeelding verkleind was. My bad... Origineel ziet er al een stukje beter uit.

Oh en btw, ik denk dat hair&fur inderdaad een goede optie zou zijn, vooral als je hem wil gaan animeren (facial rig zou erg vet zijn :9)? Zo heel gek moeilijk is het niet en het resultaat mag er wezen.

[ Voor 19% gewijzigd door Neejoh op 29-04-2006 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Weer eens verder gedaan met Joan of Arc (typisch hoe leuk modelling is als je eigenlijk moet studeren):
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/7034/dofgelukt0pp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/9394/hdri7lk.jpg

Spelen met hdri is leuk :P

[ Voor 12% gewijzigd door Bozozo op 29-04-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Heel leuk zwaardje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er iemand die een manier weet om je polycount continu zichtbaar te maken in 3dsMax? Nu moet ik telkens naar het Utilities tab gaan, en daar de polycounter openen. Maar is er geen kortere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
De polycount schermpje niet weg klikken? :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Of op "7" drukken. Dit is wel alleen voor je geselecteerde object. En anders inderdaad het schermpje niet weg klikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'7' zou kunnen werken, mocht het mogelijk zijn om ook groups te selecteren, wat niet werkt jammer genoeg. :/

Zelf ook nog eens wat werk posten. Een low poly heftruk (1500 poly's). zou nog wel een stukje lager kunnen, maar wilde toch genoeg details overhouden, vandaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.doylledesign.com/TR/forklift2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 06:48
Anoniem: 145272 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:32:
'7' zou kunnen werken, mocht het mogelijk zijn om ook groups te selecteren, wat niet werkt jammer genoeg. :/

Zelf ook nog eens wat werk posten. Een low poly heftruk (1500 poly's). zou nog wel een stukje lager kunnen, maar wilde toch genoeg details overhouden, vandaar.
[afbeelding]
het is een model voor een mod toch?

dan zou ik dat uitstekende stukje van het voorspatbord minder complex maken, gewoon alleen de vorm van het spatbord overlaten, dus geen randje aan de zijkant enzow. en dan op die polygonen een dualsided texture zetten. dan heb je iets van 12 polygonen nodig per spatbord in je huidige model tegenover meer dan het dubbele wat dat spatbord nu opslokt.

verder zou je bij de wielen dat binnenste weg kunnen halen, dan vanaf de binnenrand van de band tot aan het midden dicht kunnen maken, en dan het echte midden van het wiel, waar dus ongeveer de as zou zitten een beetje naar binnen buigen. als je dan een goede texture maakt krijg je hetzelfde effect als wat je nu ziet maar dan bespaart het je nog eens 20 polygonen per wiel.

al met al dus een paar simpele dingen om toch al weer zon 100 polygonen te besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

World Citizen

FreeReef.nl

Mijn aller eerste renderdtje :) zoooo trots.
vraag me niet hoe ik het gemaakt heb want dat snap ik zelf nog niet helemaal.

En weet iemand hoe je de funcktie "fillit" gebruikt?? ik moet dit gebruiken om rondere vormen te creeeren, maar het wil niet lukken. Ik heb het nu met 'Smooth" gedaan maar dat was niet de bedoeling volgens de TUT.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.ketelaar/First%20Pawn%20Render.bmp

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Fillet, daarvoor pak je een puntje in je lijn, dus zo`n kruisje op een hoekpunt. Dan zoek je in je rechter menu (met alle opties enzo) "fillet" op en speel met de instellingen. Die maakt van 1 puntje 2 puntjes, en maakt het daartussen perfect rond

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-04 09:52

Sharky

Skamn Dippy!

[afbeelding]
heej das vet! ik heb er iets van twee jaar geleden ook ingestaan met 3 afbeeldingen maar kreeg hem niet thuisgestuurd helaas.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben weer wat verder met onze Rygel.
Hij begint best lastig te worden. De meshfoutjes die ik al opgelost heb maar nog niet op de render staan heb ik even schijnheilig weggepoetst.
Z'n "Hover"-troon is nu wel bijna af. Hij klopt voor 80% aan het orgineel, ik heb bij de decoraties mezelf ff lekker laten gaan. Dat ding zie je toch grotendeels niet, aangezien z'n kleren eroverheen hangen enzo.

Kleding is tijdelijk. Ik wilde even het totaalplaatje zien :P ..
Afbeeldingslocatie: http://xs100.xs.to/xs100/06181/RygelAllFinalFinal.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 01-05-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Damn staan hier echt weer een paar mooie dingen tussen :9~ (/me word er jaloers van)

Heb zelf een grot gemaakt. Vind het er opzich wel goed uitzien. Belichting is denk ik niet helemaal goed (heb omni's op iedere lamp gezet, behalve die helemaal achterin) maar het is het beste wat ik kon maken. Vind het alleen wel jammer dat me water materiaal niet zo goed zichtbaar is :|

Afbeeldingslocatie: http://img328.imageshack.us/img328/3182/caverender30wz.jpg

C&C zijn uiteraard welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 01-05-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Decon Frost schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:15:
Mijn aller eerste renderdtje :) zoooo trots.
vraag me niet hoe ik het gemaakt heb want dat snap ik zelf nog niet helemaal.

En weet iemand hoe je de funcktie "fillit" gebruikt?? ik moet dit gebruiken om rondere vormen te creeeren, maar het wil niet lukken. Ik heb het nu met 'Smooth" gedaan maar dat was niet de bedoeling volgens de TUT.

[afbeelding]
Volgende keer in een jpg posten a.u.b.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:25
Misschien even handig om aan de TS toe te voegen.

Ik ben namelijk net begonnen en het viel me op dat tutorials steeds lastiger te vinden zijn. Daarnaast moet je op sommige websites betalen om tutorials te kunnen bekijken, nu ben ik een echte nederlander dus ben ik opzoek gegaan naar andere websites, zojuist kwam ik deze tegen.

3D Kingdom

Dit is een verzamelpagina, waar vele tutorials te vinden zijn, Daarnaast staan er ook meerdere links naar videoturorials. De beste daaruit was toch wel deze TDT3D waar een behoorlijke set engelstalige videotutorials te vinden zijn(registratie verplicht, geen kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
cardinal808 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:25:
Misschien even handig om aan de TS toe te voegen.

Ik ben namelijk net begonnen en het viel me op dat tutorials steeds lastiger te vinden zijn. Daarnaast moet je op sommige websites betalen om tutorials te kunnen bekijken, nu ben ik een echte nederlander dus ben ik opzoek gegaan naar andere websites, zojuist kwam ik deze tegen.

3D Kingdom

Dit is een verzamelpagina, waar vele tutorials te vinden zijn, Daarnaast staan er ook meerdere links naar videoturorials. De beste daaruit was toch wel deze TDT3D waar een behoorlijke set engelstalige videotutorials te vinden zijn(registratie verplicht, geen kosten).
Zal het er vanavond inzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

3D Kingdom is idd de shit. Veel contributies! Aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

World Citizen

FreeReef.nl

XLerator schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:10:
Fillet, daarvoor pak je een puntje in je lijn, dus zo`n kruisje op een hoekpunt. Dan zoek je in je rechter menu (met alle opties enzo) "fillet" op en speel met de instellingen. Die maakt van 1 puntje 2 puntjes, en maakt het daartussen perfect rond
Jah nu snap ik het... dat zie je wel aan de volgende steen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.ketelaar/Rook.jpg*

* is JPG :)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94113

Is er een insteling in 3ds max die er voor zorgt dat als ik een render maak dat NURMS aanstaat.
En dat het dan in de viewport uit staat ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Sharky schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:37:
[...]

heej das vet! ik heb er iets van twee jaar geleden ook ingestaan met 3 afbeeldingen maar kreeg hem niet thuisgestuurd helaas.
heb je je afbeeldingen nog ergens btw? zou ze graag zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147262

Lachuh ding Features :9

Ik ben mijn toekomstige optrekje aan het inrichten

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/LWL1klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/LWL2klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Chester schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:21:
De polycount schermpje niet weg klikken? :P
Chester dit kun jij beter! Ga je slr mc laren nog afmaken? stook stook

http://www.3dkingdom.org/...News&file=article&sid=726

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na mijn grot meteen maar veder gegaan met het maken van een ouderwetse Japanse brug :) Op wat details en de textures na is de brug zelf wel klaar denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/923/brugwip015qg.jpg

Zien jullie nog wat dingen die ik zou moeten veranderen of nog moet toevoegen? Zit alles er goed uit kwa proporties (soms ben ik nogal gaar met grotes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vind 'm super gemodelled b3n666! Echt heel netjes... misschien het loopbord echt uit losse planken laten bestaan, en vooral zorgen dat deze niet echt perfect paralel aan elkaar staan maar ze roteren met kleine onregelmatigheden, zodat je de intentie wekt van echt handwerk (kieren er tussen die niet evenredig zijn aan elkaar in feite)...
Vind de model zelf superleuk.. wacht in spanning af op de finalrender met texture :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 24-04 19:07
apNia schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:18:
Vind 'm super gemodelled b3n666! Echt heel netjes... misschien het loopbord echt uit losse planken laten bestaan, en vooral zorgen dat deze niet echt perfect paralel aan elkaar staan maar ze roteren met kleine onregelmatigheden, zodat je de intentie wekt van echt handwerk (kieren er tussen die niet evenredig zijn aan elkaar in feite)...
Vind de model zelf superleuk.. wacht in spanning af op de finalrender met texture :)
leuke tip voor planken, maak al je plankjes, en maak er met de slice tool lukraak slices in. Daarna noise modifier erover, en je plankjes zijn niet meer zo recht recht aan :)
eventueel nog te combineren met turbosmooth om het wat lekker glad te krijgen, maar dan moet je eigelijk voordat je gaat slicen al zorgen dat je een strakke plank hebt, dus de nodige edges chamferen.

[ Voor 13% gewijzigd door Schuey op 03-05-2006 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
HawVer schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:43:
[...]

Chester dit kun jij beter! Ga je slr mc laren nog afmaken? stook stook

http://www.3dkingdom.org/...News&file=article&sid=726
Ooit :P Ben weer met WoW begonnen, dus het zal wel een tijdje duren nog :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind 'm super gemodelled b3n666! Echt heel netjes
Bedankt O+
misschien het loopbord echt uit losse planken laten bestaan
leuke tip voor planken, maak al je plankjes, en maak er met de slice tool lukraak slices in. Daarna noise modifier erover, en je plankjes zijn niet meer zo recht recht aan
Net even geprobeert of ik zoiets kon maken en dat ziet er idd best echt uit (nog niet in me brug geprobeert) ik vraag me alleen af of je het echt zal zien in een getexturde versie waar de brug op een afstandje staat. Maar ik ga zeker proberen of ik het er mooi in kan krijgen. Bedankt voor de tip en uitleg :)

Kom er trouwens wel achter dat ik nog een schuine balk mis onder het pad. Nu zitten de palen recht aan het pad vast terwijl de meeste planken op die manier nergens aan vast zullen zitten :X
wacht in spanning af op de finalrender met texture
Ik ook :P Helaas zijn mijn PS skills 0,0 en weet ik nou ook niet bepaald veel van de material editor dus ik zal eerst nog eens een lading tutorials moeten gaan zoeken/lezen want anders word het echt een drama tenzij ik alleen standaart textures ga gebruiken maar ik wil graag dat de brug er een beetje gebruikt uit gaat zien en er dus wat kleurverschil op sommige plaatsen op 1 material komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Anoniem: 147262 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:25:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er strak uit! Ik ben zelf ook bezig met digitaal inrichten, maar daarbij gaat het meer om de indeling van de meubels en om snelheid. Hier zit 2,5 uur werk in, maar ben meer bezig geweest met de maten van meubels opnemen dan met modellen :+
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/overzicht_klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/boven_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
sdomburg schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 01:15:
[...]

Ziet er strak uit! Ik ben zelf ook bezig met digitaal inrichten, maar daarbij gaat het meer om de indeling van de meubels en om snelheid. Hier zit 2,5 uur werk in, maar ben meer bezig geweest met de maten van meubels opnemen dan met modellen :+
[afbeelding]
[afbeelding]
Uhm, ik zie in je 3D model geen televisie ergens staan ?
Of is dat kleine plankje bij de laptop op tafel de beamer die op de muur aan de overkant schijnt voor een groot scherm ???
Lullig foutje, tenzij je een HUGE laptop hebt (weinig kans dat dat lekker kijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
gabiballetje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 01:24:
[...]

Uhm, ik zie in je 3D model geen televisie ergens staan ?
Of is dat kleine plankje bij de laptop op tafel de beamer die op de muur aan de overkant schijnt voor een groot scherm ???
Lullig foutje, tenzij je een HUGE laptop hebt (weinig kans dat dat lekker kijkt).
Inderdaad, beamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Da dacht ik eigenlijk al wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

[afbeelding]

[afbeelding]
Zijn dit foto's of is dit in 3d???

Sorry, maar ik kan het niet zien.... als dit in 3d is dan moet ik zeggen: fantastisch gedaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Je kunt zien dat het 3d is, want

- foto's (ook digitale) hebben "grain" - bij digitale foto's zijn dat verschillen in kleur per pixel. Bij een rood kleurvlak zijn er sommige pixels die net wat blauwer of groener zijn dan de rest.
- het wit veroorzaakt geen chromatische abberatie (zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Chromatic_aberration )
- de balans is niet zo als een fototoestel dit zou doen; als het wit zo wit was, was de rest van de kamer geheid donkerder.
- alles is te perfect in focus

(wel een mooie render, overigens :P ).

[ Voor 13% gewijzigd door Yoozer op 04-05-2006 10:29 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Thanks! :) Ik vind hem er in ieder geval fantastisch uitzien en voor een nOOB als ik is dat misschien wel logisch. Maar ik ben bijzonder geinteresseerd in 3D moddeling en wil me er zeker in verdiepen.. Heb nog heel wat tutorials te volgen maar weet eerlijk gezegd niet waar ik moet beginnen.

Als tools vind ik Maya er bijzonder strak en gebruikersvriendelijk uitzien... 3dMax 8 lijkt ook erg okay. Met beide wat gespeeld maar heb eerlijk gezegd geen idee welke de voorkeur heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Darth Malak op 04-05-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 21-04 08:56
Ik zag een geweldig filmpje op CGtalk met prachtige landschappen en daarin kwam het volgende shot voorbij:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/landschap.JPG
is dit nu 'Vue' of Bryce ofzo? Het zag er best indrukwekkend uit iig!

het filmpje staat overigens onderaan dit artikel

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Menesis:

Michael McCormick (de persoon die aan het woord is tijdens dat deel van het filmpje) zegt toch erg duidelijk dat het idd Vue is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Kan me volgens mij nog wat filmpjes/trailers/making of van Obvlion zien waar ze volgens mij voor het landschap ook Vue gebruikten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 105830 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:43:
@Menesis:

Michael McCormick (de persoon die aan het woord is tijdens dat deel van het filmpje) zegt toch erg duidelijk dat het idd Vue is :)
ow hehe, ik zat te kijken op een computer die geen geluid had :+

edit:
vandaag maar eens aan m'n derde hoofd hoofd begonnen (de vorige 2 waren niet echt super gelukt maar goed, je moet blijven proberen he ;) )
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/wip%20hoofd.jpg
deze keer gebruik ik een foto als referentie ipv zomaar in het niets wat proberen te maken, zoals vorige keren

en nog een vraagje:
Hoe maken ze "in het echt" de oogleden van 3d hoofden? Als een apart object of gewoon aan het hoofd vast?

[ Voor 50% gewijzigd door Menesis op 04-05-2006 20:33 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 13:50

Dexter

d((o_o))b

Weet dat het hier misschien niet thuishoort, maar is er toevallig iemand hier ooit eens bezig geweest met een 3d-model van een bioscoop(-achtige ruimte)? Ik ben namelijk op zoek naar een eenvoudig 3d-model van een bioscoop/auditorium-stoel voor in mijn afstudeermodel.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

de bedoeling van een afstudeer project is dat je ook echt iets inlevert wat je zelf gemaakt hebt lijkt mij..
anders hou je aleen jezelf voor de gek denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje

[afbeelding]

[afbeelding]
Foto/poster = IKEA
Banken = IKEA
vazen = IKEA/HEMA

Zit ik in de buurt ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Dexter schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:40:
Weet dat het hier misschien niet thuishoort, maar is er toevallig iemand hier ooit eens bezig geweest met een 3d-model van een bioscoop(-achtige ruimte)? Ik ben namelijk op zoek naar een eenvoudig 3d-model van een bioscoop/auditorium-stoel voor in mijn afstudeermodel.
een eenvoudige stoel!? Die maak je toch zelf wel even ;)
en anders wil ik er wel eentje maken

[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 04-05-2006 23:04 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Menesis schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:03:
[...]

een eenvoudige stoel!? Die maak je toch zelf wel even ;)
en anders wil ik er wel eentje maken
Haha je bent niet de enige die dat dacht. Volgens mij duurd het typen van je bericht langer dan het maken van een stoel. :P Moeite van het zoeken kan je ook stoppen in het modellen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 13:50

Dexter

d((o_o))b

Anoniem: 30579 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:57:
de bedoeling van een afstudeer project is dat je ook echt iets inlevert wat je zelf gemaakt hebt lijkt mij..
anders hou je aleen jezelf voor de gek denk?
Is ander afstudeerproject dan je denkt en het modellen van een stoeltje telt daar niet echt mee. Ik zal zelf wel eens aan de slag gaan dan met modellen, maar stop mijn tijd liever in het modellen van het gebouw dan aan van de meubels...maar goed :)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 13:21

Erikie

www.erikie.nl

woei, ben ook maar weer eens wat aan het nabouwen : een canon lens, geen idee welke. maten kloppen ook voor geen kant :) maar ach, ben te lui om een bleuprint in m'n backview te gooien :)

Afbeeldingslocatie: http://84.41.237.201/woei.jpg

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62133

never mind, niet opgelet :Z

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 62133 op 05-05-2006 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147262

@gabiballetje: dat heb je aardig gezien ja :D , wilde ook wel minimalistische design meubels en flatscreens erin gaan plaatsen maar daari s mijn budget niet toereikend voor.
Hieronder een bank keuze die iets beter bij het budget past

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/LWL3klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/LWL4klein.jpg

En even voor de goede orde

banken en teeveemeubel = (inderdaad) ikea
tafeltje en kast = trendhopper
Vasen = ? (stonden op het trendhopper plaatje op de tafel)
DVD box = van Leest

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:22:
en nog een vraagje:
Hoe maken ze "in het echt" de oogleden van 3d hoofden? Als een apart object of gewoon aan het hoofd vast?
Aan het hoofd vast, net als in het echt (echt echt dus, snappie het nog? :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

Anoniem: 105830 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 00:45:
[...]

Aan het hoofd vast, net als in het echt (echt echt dus, snappie het nog? :P).
nee man :P
gewoon een vrouw zwanger maken een paar jaar wachten en hem door de 3d scanner gooien

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 05-05-2006 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Anoniem: 147262 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 00:37:
@gabiballetje: dat heb je aardig gezien ja :D , wilde ook wel minimalistische design meubels en flatscreens erin gaan plaatsen maar daari s mijn budget niet toereikend voor.

[afbeelding]

[afbeelding]

DVD box = van Leest

Wat de vaasjes betreft, er zijn meerdere bedrijven met dat soort vazen met ale die kleurtjes, kun ej overal vandaan trekken :D
Ik ozu graag ook gaan 3D modelleren, maar ik ben bang dat ik het gevoel mis of geduldig genoeg ben om het te leren. Het doen zelf, daar heb ik geen problemen mee, dan kan ik 6 uur aan een stuk zonder iets aan dat ding vastgenageld zitten :D

[ Voor 13% gewijzigd door gabiballetje op 05-05-2006 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Heej een IOer :)

Kijk eens beter naar je anatomie, de ogen horen bijvoorbeeld halverwege het hoofd te zitten. Dat zie je ook in je referentie. (tenzij je nu het stuk waar haar voor zit niet meegemoddeld hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Hmz daar heb je gelijk in! Ondertussen ben ik weer verder gegaan. Alleen moeten de ogen nu nog denk ik wat kleiner en het hoofd wat langer.
Verdere C&C altijd welkom

er zitten hier wel meer IO'ers geloof ik ;) iig nog minstens 2

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ogen horen idd halverwege het hoofd te zitten, ze zitten nu nog veel te hoog :)
• Ogen zijn idd veeeel te groot, idem voor de iris/pupillen
• Bekijk je eigen neus eens goed in de spiegel om te zien hoe dat nou eigenlijk in elkaar zit
• De mondhoeken horen niet naar buiten te steken :)
• De onderlip zou een andere vorm moeten hebben. Het is meer een soort 'kussentje'
• Ze heeft een platgedrukt voorhoofd
• Ze heeft geen jukbeenderen
• Ze heeft geen neusvleugels
Anoniem: 30579 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 01:09:
nee man :P
gewoon een vrouw zwanger maken
Dat geeft wel de meest realistische resultaten ja... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
bedankt aardbei! Kan ik weer even verder morgen :)
De jukbeenderen had ik overigens wel een beetje gemodeleerd maar ik zal ze wat meer benadrukken.

aartbei.nl doet het overigens niet momenteel? :'(

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben volledig nieuw op het vlak van normal maps, daarom zocht ik op internet naar wat tutorials. En toen vond ik dit:

http://engineering.soclab.bth.se/tools/177.aspx
(kon nergens iets vinden ivm de legal side van het plaatje, dus ga ik ervan uit dat het freeware (omdat het gratis te downloaden is), en daardoor dus ok om hier een link te plaatsen.)

een console-based programma waar je je high en low poly model moet importeren, en dan kan je automatisch een normal map maken (maak jezelf echter geen illusies, je moet nog steeds unwrappen enzo). Ik weet dat er in max ook een functie zit om normal maps te maken, maar deze vind ik persoonlijk toch een stuk gemakkelijker.

dit is m'n eerste werkje

Afbeeldingslocatie: http://www.doylledesign.com/TR/airco.jpg

De eerste is het high-poly model (uiterst links), die ongeveer 11k poly's bevat (de twee roosters zuigen echt massa's polys :))

het tweede en het derde model zijn allebij low poly (zo'n 120 poly's per model). De linkse heeft een bumpmap, maar wat normaal een "verzakking" moet zijn in het model, is nu een uitsteeksel (alsof de bump-map binnenste buiten op het model ligt.)

weet iemand hoe dit komt? Ik heb al geprobeerd om de kleuren van de normal-map te inversen in photoshop, echter zonder het gewenste effect.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 145272 op 05-05-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Menesis schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:59:
bedankt aardbei! Kan ik weer even verder morgen :)
De jukbeenderen had ik overigens wel een beetje gemodeleerd maar ik zal ze wat meer benadrukken.

aartbei.nl doet het overigens niet momenteel? :'(
Ziehier
Afbeeldingslocatie: http://img278.imageshack.us/img278/3826/koptekenenles28ts.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img103.imageshack.us/img103/1475/koptekenenles38vb.jpg

misschien handige referentie, ookal is 't een HERENHOOFD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 15:49
Anoniem: 147262 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 00:37

[afbeelding]

[afbeelding]

DVD box = van Leest

Hoe heb je die bank stof zo voor elkaar gekregen? probeer al de hele middag maar krijg het niet zoals daar :( , komt dit door de lighting of hoe krijg je dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 24-04 19:07
denk dat ie gebruikt heeft gemaakt van een fallof map, of gewoon een grijze specular kleur ingesteld :P
en een bumpmap natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Schuey op 05-05-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
Menesis schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 08:17:
Hmz daar heb je gelijk in! Ondertussen ben ik weer verder gegaan. Alleen moeten de ogen nu nog denk ik wat kleiner en het hoofd wat langer.
Verdere C&C altijd welkom

er zitten hier wel meer IO'ers geloof ik ;) iig nog minstens 2
en een bijna IO-er ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Vreemd, volgens mij heeft het iets met de instellingen van je programma die je gebruikt te maken.

Ik ben namelijk ook bezig met Normal maps voor een auto en in mijn programma (ik gebruik Softimage XSI) is het namelijk gewoon mogelijk om zowel bumps als "dips" te hebben.

Post eens je normal map, misschien kunnen we dan makkelijker zien wat er mis is, hij moet er ongeveer zo uitzien (de kleuren dan):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/front_bumper_normal.jpg

edit: Hier is misschien nog een handige site om door te nemen: http://www.monitorstudios...torials_normal_maps1.html

Hier is nog een voorbeeld van wat er mogelijk is.
Deze voor bumper is een basic-grid van 128 triangles met een normalmap + transparancy map:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/bumper_low.jpg

De high poly model waar dit een normalmap van is had 11888 triangles

[ Voor 28% gewijzigd door TheNameless op 05-05-2006 19:46 ]

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, ik sprak er gisteren met oogst over, en die zei me dat normal maps niet zo goed werken in 3dsMax. Hij vertelde me dat ik beter m'n meshes kon importeren naar een game, omdat die meestal beter overweg kunnen met normal maps. daarom heb ik em eens naar SWAT4 geïmporteerd, met dit resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.doylledesign.com/TR/airco_swat.jpg
op de screenshot is het niet zo heel duidelijk, maar het ziet er helemaal goed uit zo. (dit is de normal map btw klik)

in het vervolg controleer ik m'n normal maps gewoon in UED, want de meeste models die ik maak zijn toch voor een mod waar ik aan meewerk, dusja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
apNia schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:53:
[...]

Ziehier
[afbeelding]
[afbeelding]

misschien handige referentie, ookal is 't een HERENHOOFD!
Dankjewel! _/-\o_ dit kan ik wel goed gebruiken!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
sdomburg schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 01:15:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Met welk programma heb je dat gedaan ?? Ik ben nu ook bezig met mijn kamer, en wil graag een ontwerp maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Mijn Seat Arosatje(WIP):

Afbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/img183/434/seatarosarender227ge.th.jpg
Rims zijn van een forum gedownload, met toestemming van de maker. Die worden nog vervangen, en ik heb er een bandje omheen gemaakt voor het uitzicht.

Wire voor de mensen die een 3d Max model noob willen helpen met wat model werk:
Afbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/img183/2270/seatarosawire015mw.th.jpg

Iemand een paar tips of commentaar op mijn werk?(Graag commentaar zodat die beter kan worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161585

mcdronkz schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 13:53:
[...]

Met welk programma heb je dat gedaan ?? Ik ben nu ook bezig met mijn kamer, en wil graag een ontwerp maken.
ik gok skectchup :)

@jeps : volgens mij heb je veel te veel poly's , je moet al het werk door smooth laten doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 161585 op 06-05-2006 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-04 20:44

DR161

is sarcasminist

ik wou zelf ook gaan moddeleren maar welk program is het best voor mij als litle N00B

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dark rule161 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:27:
[...]

ik wou zelf ook gaan moddeleren maar welk program is het best voor mij als litle N00B
Persoonlijk zou ik 3dStudio Max zeggen. Maar, daar dit programma verre van goedkoop is, en je als partikulier bijna enkel als student een betaalbare legale licentie kunt kopen, kan je mss best een tijdje proberen met een gratis pakket. (Om te kijken als je 3d daadwerkelijk leuk vind. (persoonlijk dacht ik ook dat vectortekenen (illustrator/flash/etc) tof was, tot ik er in enkele weken geleden mee moest leren werken, bah))

doylle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik zou gewoon met 3ds max beginnen. Ik zou wel eerst een paar vd bijgeleverde tutorials doornemen om de knopjes te leren kennen.
maya is iig een stuk lastiger om mee te beginnen omdat dat niet echt als een standaard windows prog. in elkaar zit, schijnt.

ondertussen weer wat verder met die kopf:
http://www.student.io.tud...92736/3d/wip%20hoofd4.jpg
ik heb de neus even bijgewerkt en de ogen wat kleiner gemaakt (niet veel overigens). Alleen ik krijg die mondhoeken maar niet goed :'(
dit is overigens de wire...

[ Voor 15% gewijzigd door Menesis op 06-05-2006 22:56 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 22:30

Imhotep

The Dark Side

is het ook mogelijk met 3dmax om een doorsnede van een model te maken?

Heb namelijk een gebouw en omgeving in acad getekend en die ben ik nu aan het renderen in 3dmax.
maar omdat er een kelder in het gebouw zit is het ook wel een leuke toevoeging om een doorsnede te maken van het gebouw.
heb wel al iets van sections in 3ds gevonden, maar dat is nog niet echt wat ik zoek.

kan iemand mij hiermee helpen?

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Je zou de slice modifier kunnen gebruiken. Meestal is het handig om daarop de shell modifier of misschien 'cap holes' te stoppen, omdat je anders door polygonen heen kijkt. enfin dat merk je vanzelf wel...

en oren erbij (+wat andere aanpassingen)
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/wip%20hoofd5s.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Menesis op 06-05-2006 22:56 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Menesis schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:37:
Je zou de slice modifier kunnen gebruiken. Meestal is het handig om daarop de shell modifier of misschien 'cap holes' te stoppen, omdat je anders door polygonen heen kijkt. enfin dat merk je vanzelf wel...

en oren erbij (+wat andere aanpassingen)
[afbeelding]
Het grootste probleem van je model is je topologie, deze zorgt er voor dat je overal rare deukjes en putjes krijgt.

Je moet deze url ff doorlezen, gaat over hoe je je edges moet snijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
mcdronkz schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 13:53:
[...]

Sketchup inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ging die tutorial van Oogst doen over het maken van een huisje :P (erg goede duidelijk tutorial trouwens). Dit was mijn eerste tutorial over modelle (of hoe schrijf je dat?), dus ik vind hem wel mooi gelukt. Verder heb ik er zelf ook nog een extra dakraam bij gemaakt (met boolean). Toen wilde ik aan de dakpannen beginnen, alleen tot mijn grote spijt heb ik per ongeluk max afgesloten |:(
Ik had mijn mijn domme kop geen backup gemaakt ofzo, dus de .max file heb ik niet meer 8)7

Ik weet dat het een beetje raar is, maar toch vraag ik het: Heeft iemand misschien een .max file voor me van het huisje van oogst (als het kan zonder dakpannen en textures / belichting)? Als iemand die heeft en die mij zou willen sturen zou dat echt heilig zijn _/-\o_

Mijn uitkomst:

Afbeeldingslocatie: http://img307.imageshack.us/img307/4981/huisje20ls.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img352.imageshack.us/img352/6421/huisje48wq.th.jpg

Nog niet alles past _perfect_ op elkaar. Maar ik heb daar ook niet zo'n enorm werk van gemaakt. Comments / tips zijn natuurlijk welkom :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
monnick schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:49:
Ik ging die tutorial van Oogst doen over het maken van een huisje :P (erg goede duidelijk tutorial trouwens). Dit was mijn eerste tutorial over modelle (of hoe schrijf je dat?), dus ik vind hem wel mooi gelukt. Verder heb ik er zelf ook nog een extra dakraam bij gemaakt (met boolean). Toen wilde ik aan de dakpannen beginnen, alleen tot mijn grote spijt heb ik per ongeluk max afgesloten |:(
Ik had mijn mijn domme kop geen backup gemaakt ofzo, dus de .max file heb ik niet meer 8)7

Ik weet dat het een beetje raar is, maar toch vraag ik het: Heeft iemand misschien een .max file voor me van het huisje van oogst (als het kan zonder dakpannen en textures / belichting)? Als iemand die heeft en die mij zou willen sturen zou dat echt heilig zijn _/-\o_

Mijn uitkomst:

[afbeelding]

[afbeelding]

Nog niet alles past _perfect_ op elkaar. Maar ik heb daar ook niet zo'n enorm werk van gemaakt. Comments / tips zijn natuurlijk welkom :*)
Ik weet niet hoelang je er mee bezig bent. Maar als je verders niets in max verandert hebt dan maakt ie automatisch om de 20 min een back-up (volgens mij) deze kan je vinden door naar je 3d max hoofd map te gaan en dan staat er een mapje met autoback en daar staat als t goed is je huisje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
5 minuten geloof ik zelfs :D
waarom heeft niet elk programma standaard zo'n autobackup functie!? bijvoorbeeld flash :(

[ Voor 66% gewijzigd door Menesis op 07-05-2006 17:54 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
wow, je hebt gelijk! Heel erg bedankt, er staan 3 backups. Eens even kijken hoever ik was bij numero 3.

en dan maar texturen :>

EDIT: hmz, helaas. backup 1 & 2 zijn leeg, staat niks in. En nummero 3 is iets anders, dus niks van mijn huisje. Gelukkig heb ik op de site van oogst (tutorial) een .max file gevonden. Die is wel iets anders dan de mijne maar ik kan hem waarschijnlijk wel gebruiken. *Oogst denkt ook echt aan alles :9*

[ Voor 56% gewijzigd door monnick op 07-05-2006 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
monnick schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:54:
wow, je hebt gelijk! Heel erg bedankt, er staan 3 backups. Eens even kijken hoever ik was bij numero 3.

en dan maar texturen :>
Mooizo, als k jouw was zou ik even veranderen dat ie er 9 back-ups kan maken. Dit kan je doen door naar customize-preference-files en dan links onderaan staat ie op 3, die ff op 9 zetten. Ik weet niet welke time interval er nu staat maar die zou ik op 5 min zetten.
Menesis schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:53:
5 minuten geloof ik zelfs :D
waarom heeft niet elk programma standaard zo'n autobackup functie!? bijvoorbeeld flash :(
Ik denk omdat al die programma makers denken dat hun proggies nooit vastlopen O-)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.