Nou mensen, ik heb eidndelijk alles aan de praat en hier venen een kort verslagje en een aantal simpele vraagjes.
Allereerst ging het installeren tergend langzaam. Uiteindelijk crashte het hele zaakje na de eerste keer bij CD2. Tweede poging mocht wél baten.
Ondertussen had een maat van me al gezegd dat ik beter vast wat patches kon gaan downloaden dus die liepen tijdens het installeren op de achtergrond (700+ mb intotaal).
Uiteindelijk de hele game geïnstalleerd gekregen en vervolgens moest ik bepalen welke patch ik wilde installeren. Niets lukte, op patch 1.9 ukgb na. Na de install kon ik de game niet meer runnen omdat deze niet up to dat zou zijn, dus nog maar een patch eroverheen, echter geen enkele patch werkte meer. Uiteindelijk na een aantal files deleted te hebben deed de ingame updater het ineens weer en dus nogmaals 300+ MG binnengetrokken voor patch 1.10.
Uiteindelijk na het patchen met mijn fingers crossed de game gelaunched en wonder boven wonder verliep alles vlekkeloos.
Vervolgens een acct aanmaken :x
Blijkbaar heb ik net de verkeerde dag (patchdag) uitgekozen, want de registratiesite was retetraag.
Bij de 6e poging kwam ik uiteindelijk bij de billinginfo (wat hebben ze dát slecht gedaan zeg!) en uiteindeliojk een vriend weten te charteren die een CC had (heb de mijne vorige maand opgezegd

).
Na mijn account aangemaakt te hebben kwam ik bij het volgende dilemma, welke class en race.
Ik heb uiteindelijk voor een mage gekozen.
In-game bleek het er wonder boven wonder nog goed uit te zien ook met mijn onboard GPU.
Al met al ben ik ruim 2 1/2 uur bezig geweest met installen, patchen en acct aanmaken maar het was de moeite waard.
Nu het vragengedeelte (en ik weet dat er nubtuts, maar daar staat voor nu ff een overflow aan info).
Ik ben inmiddels level6 en heb met een of andere troll gesproken in een herberg (de eerste die je tegenkomt, namen ben ik niet goed in) en bij level6 kun je een spell trainen. Voor die tijd was hij steeds rood.
Nu heb ik een vriend van me RF Online zien spelen en hij moest steeds 1 skill/spell gebruiken om zo deze te trainen, dus dat heb ik ook maar gedaan en ben steeds bezig geweest met fireball.
Ik heb dus met die troll gesproken en bij lvl6 kwam dus fireball lvl1 vrij en kon ik op TRAIN klikken.
Maar wat nu? Is deze nu geactiveerd? Of krijg ik deze als ik genoeg van deze skill gebruik maak? Ik kan hem namelijk niet terugvinden in mijn skillbook.
En verder nog een vraagje over de skilltree. Ik heb daar veel over gelezen, maar ben hem nog niet direkt tegengekomen. Krijg je hier pas structuur in vanaf level10 ofzo?
Al met al een ervaring rijker, en ik ben bang van vrije tijd armer!

Bedankt voor het lezen van dit epistel.
Een nieuwe WoW fan