Wegens lack aan interest in htc-guide wiki site van mij stop ik ermee, en ook omdat niemand me wil helpen met aanvullen. Bovendien heb ik zelf al handen vol aan mijn eigen site projecten.
De site
http://www.smarter-phones.com/ neemt toch al meeste plaats over.
Bedankt voor de aandacht, jammer dat er geen wiki site komt.
Even opmerking over gebruik van forum - deze topic heeft aantal irritante punten;
- ik hou niet van kilometerlange startpost... dat is zoeken naar antwoord en veel te veel scrollen... Dit is tegelijk ook dikke minpunt - hoe geweldig en met moeite het samengesteld mag zijn, dat respecteer ik graag - maar het is gewoon vervelend, zoeken kost tijd en het navigeert onprettig.
- nuttige oplossingen zitten hier en daar verstopt - ik haat dat ook omdat je dan pagina's door moet bladeren naar oplossingen en dat kost tijd. Ik hoop dat Eggy ze van tijd tot tijd eruit haal en in zijn site neerzet.
- 100x zelfde probleemvragen, steeds herhalen. Dat is waarom aparte site - zoals wiki of aparte forum - beter is omdat informatie beter gerangschikt is en sneller op te zoeken is. Hier kom je dus niet snel wijzer van uit. Mensen moeten dan eerst daar even kijken voor informatie.
En weet je ook waarom ze steeds bekende vragen stellen? Omdat ze geen zin hebben om 40 (of 200+ pagina's door andere 9 delen!) pagina's door te bladeren. Dus vragen ze daarom nog een keer. Dat is ook minpunt om alles onder elkaar te zetten. Het is dan letterlijk oerwoud geworden waar je goede planten moeilijk kan vinden. Welke zoekwoorden moet ik nou nemen? Dat is zo lastig.
- slowchat risico. Heen en weer praten, niet direct goed antwoord, korte stukken, oneliners... Daar word je niet sneller wijs van.
Ik vind goed dat Eggy de aparte forum opzet - maar ik hoop wel dat hij regelmatig nuttige tips in deze topic en andere voorgaande topics eruit haal en in zijn forum stopt.
Verder wil ik graag dat elke startpost van elke topic alle informatie bevat. Komt er dus ergens verderop in topic een goede oplossing, dan moet het in startpost toegevoegd worden. Anders krijg je bekende forum nadeel: zoeken naar oplossingen over meerdere pagina's.
Op dit moment doet Eggy het nog goed op zijn forum. Goed werk, en graag zo houden.
Het gaat mij namelijk vooral om dat nuttige informatie binnen handbereik is - dus binnen paar muisklikjes. 20 pagina's doorploeteren, eindeloos scrollen, hopeloos zoeken, daar ga ik niet op wachten. Een site is pas goed als het netjes ingedeeld en alle informatie snel bereikbaar is.
Wie wil dat niet graag?

Nou, doe het dan goed!

10 delen is leuk om te vermelden, maar het blijft enorme oerwoud waar je echt moet zoeken naar bruikare info. Omdat niet iedereen tijd voor heeft, wordt deze delen daarom in de steek gelaten (ze worden amper doorgelezen) en velen bevestigen hun hoop op nieuwe delen, door weer opnieuw te vragen. Dat is jammer.
[
Voor 4% gewijzigd door
MrDummy op 28-04-2006 10:01
]