Martino-s schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:37:
[...]
Ik heb de Adapt AD-300 Bluetooth GPS Receiver gekocht, maar krijg geen verbinding via bluetooth. Alle afgelopen 4 topics heb ik doorgespit.
Ik heb gemerkt dat veel HTC Wizard gebruikers ook gebruik maken van deze GPS-module.
Kan iemand in een paar (korte) stappen uitleggen hoe hij deze toevoegd.
(het toevoegen van de TomTom GPS-module van mijn broer ging een stuk beter...)
De volgende handleiding uit de startpost werkt prima bij mij! meerdere keren op deze manier geïnstalleerd. Ik heb ook een Vario met een Keomo ontvanger, deze is identiek aan de Adapt 300 (alleen ander merk).
1) Zet de GPS receiver aan.
2) Ga naar "Comm Manager > Settings > Bluetooth Settings... > Devices (tabblad)" en voer de volgende stappen uit:
-Kies de optie "New Partnership".
-Laat je Wizard zoeken naar andere Bluetooth Devices, selecteer je GPS receiver.
-Zet een vinkje voor "Serial Port" en druk op Finish.
3) Ga naar "Comm Manager > Settings > Bluetooth Settings... > COM Ports (tabblad)"
-Kies de optie "New Outgoing Port"; voer hier "COM6" in. Deze COM poort zal nu automatisch gekoppeld worden aan je GPS device. Zet géén vinkje voor de optie "Secure Connection".
-Stel nu de "Incoming Port" in op "COM7"
4) Schakel de HTC Wizard uit (dit doe je door de uitschakel toets 5 seconden ingedrukt te houden) en vervolgens weer in.
5) Start TomTom Navigator op zonder hieraan vooraf Bluetooth aan te zetten. Dit doet TomTom namelijk automatisch. Voer tot slot de volgende stappen uit:
-Wijzig Voorkeuren, Toon GPS-status > Stel in > Andere Draadloze GPS
-Klik de melding betreffende het verbinding maken met je GPS device weg, dit heeft immers al reeds plaatsgevonden.
-Selecteer COM6.