HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 10

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.329 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobaphatt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 18:36

bobaphatt

omelet DU fromage!

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 16:30:
[...]

Ja, Modemkoppeling is standaard geinstalleerd op je MDA
Als je je MDA als USB modem onder Windows XP als USB-modem wilt gebruiken download je dit bestand, uitpakken en volg de instructies in het Word-document!

Ik haal:
Download 6.2 KByte/sec = 50 kbps
Upload 2.5 KByte/sec = 20 kbps

Dus vergelijkbaar met inbellen
heel erg bedankt! dat is denk ik precies wat ik nodig heb ja...alleen kan ik dat WirelessModem progje niet vinden op mn mda...is dat iets wat alleen op de T-mobile rom zit? want heb er nu een imate rom op staan...of kan ik dat nog ergens downloaden?

ok dan, gewoon modemlink wast dus...THANKS t werkt nu!

[ Voor 5% gewijzigd door bobaphatt op 23-04-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

wildcheese schreef op zondag 23 april 2006 @ 12:24:
BT is idd makkelijk voor als je vaak van auto wisselt.
Nou ja...handig als je gewoon wilt dat het werkt... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:01:
[...]
Extern bureaublad van Windows (ook wel bekend als een rdp connectie). Dat is wel niet via internet browser, maar iedere pc en ook je mda heeft een terminal client waarmee je de machine kan overnemen. Wel ff port 3389 op je routertje openzetten.
Slimmer is om een VPN tunneltje op te zetten naar je PC. Staat tenminste die RDP-poort niet open. Dat is namelijk een hack-magneet. Maakt niet uit welke firewall je aan hebt staan, als iemand écht wil komen ze binnen. En met zo'n aanlokkelijke poort open, maak je het een tè aanlokkelijk doelwit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:35

neevedr

Dat was ik niet!

mphilipp schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:15:
[...]

Slimmer is om een VPN tunneltje op te zetten naar je PC.
Kan je uitleggen hoe je dat doet? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om een VPN verbinding op te zetten, zowel naar PC als (Bedrijfs)server niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:13
bobaphatt schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:08:
[...]

heel erg bedankt! dat is denk ik precies wat ik nodig heb ja...alleen kan ik dat WirelessModem progje niet vinden op mn mda...is dat iets wat alleen op de T-mobile rom zit? want heb er nu een imate rom op staan...of kan ik dat nog ergens downloaden?

ok dan, gewoon modemlink wast dus...THANKS t werkt nu!
Kep die file ff gemirrord naar me ftp (anymous :P) werkt wat fijner dan die kut site :X

Maandag krijg ik me mda maar dat duurt nog veel te lang :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:28

Nicap

Tsssk....

Cobra_Lup schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:55:
Kent iemand deze today screen ook ?

[afbeelding]

Zo wil ik hem ook wel hebben maar dan niet met al die O2 meuk er in.
Ik heb ff gezocht en dit was het antwoord:

http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=O2_Active

Het is dus geen Today screen, en na het leze wil je het denk ik ook niet meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zie vaak today plugins met het weer voor de komende dagen.
Ik heb een aantal geprobeerd (uit de SP), maar daar komt dit niet in terug.

Iemand een idee? en is dit betaalde (abbo) content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Roland73 schreef op zondag 23 april 2006 @ 22:20:
Ik zie vaak today plugins met het weer voor de komende dagen.
Ik heb een aantal geprobeerd (uit de SP), maar daar komt dit niet in terug.

Iemand een idee? en is dit betaalde (abbo) content?
SPB Weather is een today plugin die het weer laat zien, werkt perfect! (is wel payware) (of bedoel je iets anders met "dit"?).

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:23:
[...]

In de laatste pagina's van het vorige topic deel is veel gesproken over Reperion ik heb er zelf geen ervaring mee maar dat schijnt precies te doen wat jij vraagt. Misschien dus even zoeken op Reperion in de vorige topics!?
Thanx mate, dat ga'k ff bestuderen :)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:04
birdibird schreef op maandag 24 april 2006 @ 02:34:
[...]

Ik kan je melden dat het erg goed werkt, de mapquest kaarten zijn heel aardig en de google-earth functionaliteit is een leuke gadget. Kanttekening is wel dat wanneer je bijvoorbeeld het bos in gaat, dus van de verharde(auto)wegen af, de mapquest kaarten het laten afweten. Anderzijds kun je wel de google earth tracks weer importeren in oziExplorer, dan kun je je route keurig uitgestippeld krijgen op een 1:25000 stafkaart :)

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

mphilipp schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:15:
[...]

Slimmer is om een VPN tunneltje op te zetten naar je PC. Staat tenminste die RDP-poort niet open. Dat is namelijk een hack-magneet. Maakt niet uit welke firewall je aan hebt staan, als iemand écht wil komen ze binnen. En met zo'n aanlokkelijke poort open, maak je het een tè aanlokkelijk doelwit.
Precies... ik deed altijd tunnelen via SSH das een stuk veiliger dan 3389 open hebben staan...

*schop*
Mijn Vrio laat toch telkesn de melding "Connecting to GPRS" zien terwijl ik

Als je nu Pocket IE opstart op de MDA Vario krijg je telkens de volgende melding: "Er wordt een verbinding tot stand gebracht". Deze melding kun je als volgt uitschakelen:

3) Ga naar de volgende registry entry:
"HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC"
4) Hier tref je een key met de naam "PIEPlug" aan. Wis deze key.
5) Voer een soft reset uit.

wel degelijk heb uitgevoerd (ern gechecked of de key niet nog bestaat). Iemand ideeen?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee wanneer in de maand mei de opvolger komt?
al wat gevonden
Afbeeldingslocatie: http://www.newmobile.nl/images/toestellen/qtek_9600.jpg

HTC Hermes (I-mate JasJAM / Qtek 9600 / MDA Vario II)
misschien handig als precies als deze wordt opgezet, vergelijkt makkelijker

[ Voor 167% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Is er hier iemand die de QTek 2.18 NL ROM gebruikt op de MDA Vario? Ikzelf heb dit geprobeerd en het installeren verliep vlekkeloos alleen kon ik na de update van T-Mobile 1.6 naar QTek 2.18 geen GSM ontvangst meer krijgen, er stond constant 'geen service'. Na een downgrade naar 1.6 krijg ik gewoon weer onvangst maar ik zou toch liever de 2.18 gaan gebruiken aangezien ik al meteen merkte hoeveel langer de telefoon meegaat op standby en hoevveel sneller deze opeens lijkt te werken..

Iemand tips of ideeën hoe ik dit moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar programma's van mijn vario verwijderd, maar de iconen die naar deze programma's verwijzen staan nog steeds in "Programms".
Weet iemand hoe ik deze kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:06:
Ik heb een paar programma's van mijn vario verwijderd, maar de iconen die naar deze programma's verwijzen staan nog steeds in "Programms".
Weet iemand hoe ik deze kan verwijderen?
Ga in de verkenner of total commander naar:
\windows > start menu > Programms,
daar kun je dan de snelkoppelingen (*.lnk) verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJMurtz schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:37:
Is er hier iemand die de QTek 2.18 NL ROM gebruikt op de MDA Vario? Ikzelf heb dit geprobeerd en het installeren verliep vlekkeloos alleen kon ik na de update van T-Mobile 1.6 naar QTek 2.18 geen GSM ontvangst meer krijgen, er stond constant 'geen service'. Na een downgrade naar 1.6 krijg ik gewoon weer onvangst maar ik zou toch liever de 2.18 gaan gebruiken aangezien ik al meteen merkte hoeveel langer de telefoon meegaat op standby en hoevveel sneller deze opeens lijkt te werken..

Ik gebruik de Qtek 2.18 NL Rom op m'n Vario, ik had geen problemen met bereik van Vodafone SIM, maar heb sinds kort telfort, en daarvan is het berik erg laag, wat wel vaag is.
't Klopt inderdaad dat de batterij langer meegaat, was me eigenlijk niet eens opgevallen, maar wel nu je 't zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:26:
[...]

Ik gebruik de Qtek 2.18 NL Rom op m'n Vario, ik had geen problemen met bereik van Vodafone SIM, maar heb sinds kort telfort, en daarvan is het berik erg laag, wat wel vaag is.
't Klopt inderdaad dat de batterij langer meegaat, was me eigenlijk niet eens opgevallen, maar wel nu je 't zegt.
Zelf kom ik ook van de T-Mobile 1.6 ROM en heb ik op dit moment de Qtek 2.18 NL op mijn vario draaien. Tot nu toe heb ik totaal geen problemen gehad met mijn T-Mobile ontvangst o.i.d. De Qtek 2.17 werkte ook prima. Misschien was er iets verkeerd gegaan met flashen? Als ik jou was zou ik het nog eens proberen. Is maar 15min werk en als het werkt, is het die tijd zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nika
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
T-Mobile NL Pocket Internet Totaal probleem.

Ik heb een Pocket Internet Totaal abonnement. Ik heb de CAB van T-Mobile (nederland) vanuit de extended Rom geinstalleerd, maar krijg met geen mogelijkheid GPRS aan de praat. :(

Zelf ook al wat zitten kijken naar de instellingen, maar div. mogelijkheden leveren niet echt iets op. Heeft iemand met PIT een rijtje instellingen voor me?

Thnx!

Oh ja: heb een I-Mate K-JAM met de nieuwste officiële I-Mate ROM.

[ Voor 9% gewijzigd door nika op 24-04-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nika schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:05:
T-Mobile NL Pocket Internet Totaal probleem.

Ik heb een Pocket Internet Totaal abonnement. Ik heb de CAB van T-Mobile (nederland) vanuit de extended Rom geinstalleerd, maar krijg met geen mogelijkheid GPRS aan de praat. :(

Zelf ook al wat zitten kijken naar de instellingen, maar div. mogelijkheden leveren niet echt iets op. Heeft iemand met PIT een rijtje instellingen voor me?

Thnx!

Oh ja: heb een I-Mate K-JAM met de nieuwste officiële I-Mate ROM.
Uit de startpost van dit topic 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nika
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lol...sorry lezen is ook een vak. ECHTER:

als ik deze instellingen gebruik (had ik overigens al eens geprobeerd), krijg ik de melden:

Cannot Connect
Dailed: internet
No modem at above number. To check your connection settings and change them if needed, tap Settings.

:')

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al deze gratis push mail service geprobeerd? Ik installeer de client nu nog niet, want het forum van de makers is niet heel erg positief.... Maar het is gratis, dus er zijn vast mensen die een poging willen wagen! :)

http://emoze.com/en/HomePage.html
What is emoze?
A FREE global Push E-mail service for mobile devices -- cell phones, PDAs, etc. This free Blackberry-like service will push send your E-mails and PIM data to you anywhere and to any device.Who is emoze for?

Who is it for?
Executives that do not have or cannot afford a Blackberry®*, students, moms and dads, friends... Anyone with a mobile device and an E-mail account – Anyone who wants free Push E-mail on any device.
Ze zijn druk aan het testen bij mobilegadgetnews:
http://www.mobilegadgetne...id=50338&st=0&#entry50338

Enkele gebruikservaringen die ik nuttig vond:
http://forum.emoze.com/ShowPost.aspx?PostID=118
(...)

It works like a charm when my device (T-mobile MDA Vario) is connected to a WIFI router. It doesn't work with GPRS (Is this going to be optimezed??)

(...)

Ghozd
http://forum.emoze.com/ShowPost.aspx?PostID=100
(...)

My configuration is: Dell Axim X51v and a Motorola Razr V3 communicating via Bluetooth & using GPRS always on/push to sync with Outlook 2003

1. It cannot sync subdirectories in outlook express folders (I have a mail rule which copies mail to a subdirectory, this was not synced by emoze, even when the option was chosen in the settings on the ppc

(...)

3. Reinstalling emoze on the device caused it to delete 2 days worth of email from the PC, I discovered that emoze has a "dirty" uninstall and leaves behind a full complement of files which caused the reinstall to fail (i.e. it didn't reset the outlook folder list to the new configuration on the PC).

4. It occasional runs multiple processes of itself - occasionaly the icon in the lower corner of the today screen duplicates itself

5. cannot keep alive a GPRS connection over time, meaning sometimes changes "fall throguh the cracks" when it drops the connection and doesn't quite realise it.

(...)

Finally a suggestion: A common problem on WM5 PDA's (and WM2003SE) is that making a connection while the PPC is "sleeping" (screen off) is impossible, as this mode causes the bluetooth to stop functioning, thus, when poling email regularly or using emoze the PDA refuses to make the connection to the telephone GPRS device - a solution to this dilemma would not only be a first on the PPC but a huge relief in terms of battery usage (keeping the PPC powered on all the time limits it's usability, naturally).

Martin

[ Voor 158% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook 2.18. Je moet hem via http://www.htcclub.nl downloaden. Latest DUTCH.
Succes

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook last van het terugspringen naar buitenlandse telecomaanbieder. Ook al heb je 'handmatig' ingesteld? Woon aan de grens met Belgie, best irritant.
http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=63234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 20:35
Zijn er mensen die hun vario(in combinatie met GPS) ook gebruiken om te zoeken naar geocaches?

Ik gebruik er voornamelijk GPS tuner of Navio voor.

Iemand goede ervaringen met andere programma's? Bij voorkeur programma's waar ik makkelijk ook stafkaarten er kan inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:49:
Iemand al deze gratis push mail service geprobeerd? Ik installeer de client nu nog niet, want het forum van de makers is niet heel erg positief.... Maar het is gratis, dus er zijn vast mensen die een poging willen wagen! :)

http://emoze.com/en/HomePage.html
Deze beter?

http://services.mail2web.com/FreeServices/m2wLive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlboy schreef op zondag 23 april 2006 @ 13:58:
Zou het ook kunnen met VNC? :)
Hehe. Heb jij een goede vnc-client voor Mobile 5.0 kunnen vinden? Alle clients die ik vind kunnen het bureaublad niet resizen (naar bijv 1:2 of 1:3), dus je scrolt je een ongeluk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdibird schreef op maandag 24 april 2006 @ 02:34:
[...]

Wil je achteraf je ervaringen met me delen? Ben hier ook voor in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToMaSZ schreef op maandag 24 april 2006 @ 07:05:
[...]

Ik kan je melden dat het erg goed werkt, de mapquest kaarten zijn heel aardig en de google-earth functionaliteit is een leuke gadget. Kanttekening is wel dat wanneer je bijvoorbeeld het bos in gaat, dus van de verharde(auto)wegen af, de mapquest kaarten het laten afweten. Anderzijds kun je wel de google earth tracks weer importeren in oziExplorer, dan kun je je route keurig uitgestippeld krijgen op een 1:25000 stafkaart :)
Oeps, ik kan op site geen prg vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Je kunt nu ook gebruik maken van A2DP op je HTC Wizard, volg de instructies:

http://www.smarter-phones.com/phpBB2/?topic_id=236

Ik kan ook persoonlijk bevestigen dat mijn Plantronics 590A nu daadwerkelijk via Bluetooth muziek in stereo kan afspelen _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Eggy op 24-04-2006 18:40 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 22:28

Nicap

Tsssk....

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:15:
[...]

Oeps, ik kan op site geen prg vinden..
Je moet ook ff een mailtje naar hun sturen, dan krijg je acces. Staat er wel bij dat het voor personal use gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Ik heb sinds vandaag de mda vario en ik zit nu een beetje te klooien met de email instellingen. Het mooiste zou zijn dat ik mijn @home adres zou kunnen gebruiken maar dat wil nog niet echt lukken, alle instellingen zijn goed maar nog kan ik geen emails ontvangen of versturen tevens kan ik de account ook niet verwijderen :(

Heeft iemand nog tips voor een media player waarmee ik streaming radio kan luisteren (Slam FM)? Ik heb pocketmusic geprobeerd maar daarmee kan ik geen url opgeven helaas...en met mediaplayer werkt het ook niet. gevind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:20:
[...]

Ga in de verkenner of total commander naar:
\windows > start menu > Programms,
daar kun je dan de snelkoppelingen (*.lnk) verwijderen.
Heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralpy schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:02:
Zijn er mensen die hun vario(in combinatie met GPS) ook gebruiken om te zoeken naar geocaches?

Iemand goede ervaringen met andere programma's? Bij voorkeur programma's waar ik makkelijk ook stafkaarten er kan inladen.
Ik gebruik vito navigator II daar kun je goed waypoints mee invoeren. Ik heb een paar caches erin gezet maar heb het nog niet aan tijd gehad om te gaan zoeken. Maar als je zo'n waypoint aanzet zie je dat mooi in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Kan er iemand zeggen als hij VPN connectie over wifi aan de praat heeft gekregen en hoe hij dit gedaan heeft.
Ik krijg steeds melding kan niet verbinden met vpn-server check gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik vind ook geen duidelijke informatie hoe je het zou moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 21:40
Ik heb de 9100 nu een tijdje en vind hem toch te groot en niet erg veel handiger dan een 'normale' telefoon.

Ik heb met succes de nieuwste rom erop gezet. Betekent dit dat het toestel nu
met willekeurig iedere simkaart kan werken?

Dan kan ik hem nl verkopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een Bluetooth sniff/test applicatie op mijn MDA installeren. Nu ken ik er wel een paar, w.o. Bloover. (http://trifinite.org/trifinite_org.html)

Deze tool draait als Java app. op een telefoon die MIDP 2.0 and JSR-82 (Bluetooth API) ondersteund. De JVM op de MDA is nogal basic, en ondersteunt beide functies niet. Heeft iemand van jullie al eens getest met andere JVMs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Eggy schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:35:
Die sjisnit is fucking geweldig! Veel beter geluid dan A2DP op mijn MDA Compact! Hoe lang heb ik hierop gewacht? Hij start meteen als het nummer start en "hikt" nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan ook persoonlijk bevestigen dat mijn Plantronics 590A nu daadwerkelijk via Bluetooth muziek in stereo kan afspelen _/-\o_
Dit is geweldig!

Wie weet welke (stereo natuurlijk :P ) BT headset ik hier het beste voor kan gebruiken? Bellen is nog niet eens een vereiste.. dus ik weet niet of er zoiets bestaat als BT oordopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:56
Ik ben ook al op zoek geweest naar een bluetooth oplossing waarmee ik stereo geluid kan ontvangen, en heb de volgende apparaten al gevonden.
Ik zoek het meer in combinatie met mijn laptop, maar het is wel de bedoeling dat ik hem in de toekomst bij een PPC gebruik.

Deze van HP:
helaas is deze niet te gebruiken met andere apparatuur, zoiets is namelijk exact wat ik (en waarschijnlijk anderen hier) zoek.

http://www.pdashop.nl/product/12500

Ook Jabra heeft leuk speelgoed:

De Jabra ST620S:
http://www.jabra.com/Jabr...braBT620S/JabraBT620s.htm

verder heb ik niet veel bijzonders gevonden, helaas is alles nog wel aardig aan de prijs.
Verwacht ook niet dat er BT oordopjes gaan verschijnen, lijkt me ook lastig met pairen(dan moet je 2 losse oordopjes pairen, of je hebt weer last van een draadje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:28:
Ik ben ook al op zoek geweest naar een bluetooth oplossing waarmee ik stereo geluid kan ontvangen, en heb de volgende apparaten al gevonden.
Ik zoek het meer in combinatie met mijn laptop, maar het is wel de bedoeling dat ik hem in de toekomst bij een PPC gebruik.

Deze van HP:
helaas is deze niet te gebruiken met andere apparatuur, zoiets is namelijk exact wat ik (en waarschijnlijk anderen hier) zoek.

Ook Jabra heeft leuk speelgoed:

De Jabra ST620S:
http://www.jabra.com/Jabr...braBT620S/JabraBT620s.htm

verder heb ik niet veel bijzonders gevonden, helaas is alles nog wel aardig aan de prijs.
Verwacht ook niet dat er BT oordopjes gaan verschijnen, lijkt me ook lastig met pairen(dan moet je 2 losse oordopjes pairen, of je hebt weer last van een draadje).
Idd dat lijkt me ook niet echt handig nee nu ik het zo bekijk...

Een koptelefoon lijkt me op zich wel handig.. maar dan moet het wel een stevig stugge constructie hebben, niet van die scharniertjes hier en daar die ervoor zorgen dat je hem perfect kan draaien (en vermoeren als je niet voorzichtig bent :X ) en dat ik éénmaal aangekomen ben op school bijvoorbeeld de koptelefoon bij wijze van gewoon in je tas kan donderen zonder bang te zijn dat ie in 2 stukken breekt. De prijs van een BT headset liegt er in ieder geval niet om.

Het lijkt erop dat deze 2 headsets de betere zijn in hun prijsklasses, namelijk inderdaad de Jabra ST620S en de Motorola HT820. Beide zijn zo rond de 100 Euro. Ik wacht echter nog even af want ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sony
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 17:03
Eddos schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:28:

Deze van HP:

Die van HP is echt perfect! Goede geluidskwaliteit, comfortabel en stevig. Ik gebruik hem nu erg veel met mijn RX3715, maar hoop dat er een oplossing komt waardoor ik hem ook elders kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Laatst online: 14-09 12:43
Heej eggy. ik heb al een tijdje A2DP werkend op mijn vario. had ergens een qtec test rom gevonden waar a2dp niet was uit gezet.
Ik heb een hoop gezocht op internet over stereo headsets. en de meeste waren aardig crap. de motorola was opzich een goed. alleen heb ik bij meerdere revieuws gelezen dat hij pijn doet aan je oren na 15 minuten. je kan em ff testen bij de belcompanie (daar hebben ze em).
De plantronics hoor ik niks dan positiefs over. maar voor mij het minpuntje dat ik een neckstrap wil hebben en dat is hij niet. De prijs is ook wat hoger. maar ja wel een über laad platform.
Heb zelf overigens de jabra BT620s. Echt een geweldige aankoop. alleen jammer dat AVRCP niet werkt met mortplayer. Wel met standaard media player. Iemand een goed alternatief hier voor?

[ Voor 39% gewijzigd door SonOfSam op 25-04-2006 08:42 ]

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55

Ik heb zelf ook de Qtek 2.18NL Rom draaien icm T-Mobile; maar af en toe valt de GSM verbinding weg (volgens mij doet ie ook een softreset, maar geeft ie 't PIN scherm niet weer).
Moet nog even kijken waar het aan zou kunnen liggen; misschien mijn omap maar even lager dan 240Mhz zetten.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Die Qtek test ROM scheen alleen wel een beetje instabiel te zien en er waren klachten over memoryleaks en slechte kwaliteit van A2DP.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
Eggy schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 08:42:
Die Qtek test ROM scheen alleen wel een beetje instabiel te zien en er waren klachten over memoryleaks en slechte kwaliteit van A2DP.
hij is inderdaad niet zo stabiel als de vorige rom. maar de qualiteit van A2DP is niks mis mee. ga binnen kort zeker over op een stabielere rom met jou a2dp er in. ff nog geen tijd voor. bezig met afstuderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Ralpy schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:02:

Ja, ik gebruik oziExplorerCE. Werkt fantastisch, keurig op de stafkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:41
Na een half jaar met plezier met mijn Vario gewerkt te hebben is het gisteren toch goed mis gegaan. Ik haal hem uit mijn broekzak en tot mijn verbazing zie ik dat er over de gehele lengte van het scherm een slingerende barst loopt. SCHERM KAPOT!!! Ik heb geen idee hoe ik dit gedaan heb. Ik heb de telefoon altijd in mijn zak en dat GING altijd prima. Waarschijnlijk heeft er toch op de een of andere manier te veel druk op gestaan.
Alles werkt in principe nog maar alleen de touchscreen-functie niet, het scherm doet het qua licht dus nog wel. Je zou dus denken dat alleen de voorliggende glasplaat gebarsten is. Iemand een idee wat nu de verstandigste zet is? Hij is niet verzekerd, maar valt dit onder de garantie? En wat zou het kosten om dit via de t-mobile winkel te laten repareren?

Ik hoor het graag, want bellen met mijn oude nokia is toch wel weer back to basic :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
tescione schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:19:
Na een half jaar met plezier met mijn Vario gewerkt te hebben is het gisteren toch goed mis gegaan. Ik haal hem uit mijn broekzak en tot mijn verbazing zie ik dat er over de gehele lengte van het scherm een slingerende barst loopt. SCHERM KAPOT!!! Ik heb geen idee hoe ik dit gedaan heb. Ik heb de telefoon altijd in mijn zak en dat GING altijd prima. Waarschijnlijk heeft er toch op de een of andere manier te veel druk op gestaan.
Alles werkt in principe nog maar alleen de touchscreen-functie niet, het scherm doet het qua licht dus nog wel. Je zou dus denken dat alleen de voorliggende glasplaat gebarsten is. Iemand een idee wat nu de verstandigste zet is? Hij is niet verzekerd, maar valt dit onder de garantie? En wat zou het kosten om dit via de t-mobile winkel te laten repareren?

Ik hoor het graag, want bellen met mijn oude nokia is toch wel weer back to basic :(
Nee, dit valt zo en zo niet onder je huidige garantie. Jammer genoeg is je scherm, en helemaal al van ene pda, het duurst onderdeel om te repareren. Dit zou best wel eens prijzig kunnen worden. Moet je denk ik denken tussen de honder en twee honderd euro. Mocht de reperateur het economisch rendabel vinden. Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilife
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-01 13:50
3p0x schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:54:
Ik heb sinds vandaag de mda vario en ik zit nu een beetje te klooien met de email instellingen. Het mooiste zou zijn dat ik mijn @home adres zou kunnen gebruiken maar dat wil nog niet echt lukken, alle instellingen zijn goed maar nog kan ik geen emails ontvangen of versturen tevens kan ik de account ook niet verwijderen :(
Ik heb het opgelost door gmail te gebruiken, daar kun je je @home account toevoegen en dan kun je gmail smtp gebruiken om berichten te versturen en je pop van bijv @home kun je dan gebruiken om te ontvangen. Het verwijderen van een account is eenvoudig: In berichten --> Menu --> Extra --> Opties, selecteer het account dat je wil verwijderen door je stylus er een aantal seconden op te houden en kies dan voor verwijderen. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Waar kan ik de Midlet Manager vinden in de nieuwste QTEK NL rom?

Gisteravond even opera geinstalleerd omdat sommige sites niet goed werden weergegeven in IE, maar kan de hele midlet manager niet terugvinden. Volgens de help staat ie gewoon onder Programma's, maar kan niets vinden?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Laatst online: 14-09 10:42
DaannO schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:33:
[...]

Nee, dit valt zo en zo niet onder je huidige garantie. Jammer genoeg is je scherm, en helemaal al van ene pda, het duurst onderdeel om te repareren. Dit zou best wel eens prijzig kunnen worden. Moet je denk ik denken tussen de honder en twee honderd euro. Mocht de reperateur het economisch rendabel vinden. Suc6
Kan je niet zeggen dat een kennis van je, de telefoon heeft laten vallen?
Dan gaat het van zijn no claim garantie af
})

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToMaSZ schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:02:
[...]

Ja, ik gebruik oziExplorerCE. Werkt fantastisch, keurig op de stafkaart.
Ik heb oziExploler ook geinstalleerd maar ik kan niet aan vatzoenlijke kaarten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
ilife schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:43:
[...]

Ik heb het opgelost door gmail te gebruiken, daar kun je je @home account toevoegen en dan kun je gmail smtp gebruiken om berichten te versturen en je pop van bijv @home kun je dan gebruiken om te ontvangen. Het verwijderen van een account is eenvoudig: In berichten --> Menu --> Extra --> Opties, selecteer het account dat je wil verwijderen door je stylus er een aantal seconden op te houden en kies dan voor verwijderen. Succes :)
Bedankt voor de info. Ik ben nu bezig met me gmail account in te voeren maar dat lukt ook nog niet echt, wat zijn jou instellingen voor gmail?

Ik denk dat ik vandaag een andere rom overheen gooi want sinds ik hem heb issie al een paar keer vastgelopen :(

Ik ben nu alleen nog aan het twijfelen of ik er een extra verzekering bij neem van 10 euro in de maand, ik vind best nogal veel geld maar aan de andere kant is het apparaat wel veel gevoeliger dan mijn samsung e700 bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:36:
[...]

Ik heb oziExploler ook geinstalleerd maar ik kan niet aan vatzoenlijke kaarten komen.
Ik heb wel stafkaarten, alleen ik denk dat ze te groot zijn ofzo. "image file noet found of could not be loaded)
(zijn gif bestanden met .map bestanden, die met een programmatje omgezet worden naar ozfx3 en map bestanden)

Ik heb ze nog in geen enkel gps software programma kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 10:29

Mijn touchscreen van me PDA is ook stuk gegaan en ik heb hem opgestuurd aan www.pdatechcenter.nl. Het gaat je rond de 140 euro kosten als alleen je touchscreen stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Ralpy schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:06:
[...]

Ik heb wel stafkaarten, alleen ik denk dat ze te groot zijn ofzo. "image file noet found of could not be loaded)
(zijn gif bestanden met .map bestanden, die met een programmatje omgezet worden naar ozfx3 en map bestanden)

Ik heb ze nog in geen enkel gps software programma kunnen laden.
Je moet ze voor de pocketpc-versie idd converteren naar ozf (te downloaden op de ozi-site) je kaarten zijn dan ook voorzien van de verschillende zoom-levels voor de PPC, zodat je performance goed blijft. Eenmalig converten en het werkt super. Je moet NIET de gifs, maar de ozfx3's op je PPC zetten.

Verder was de eerste keer het calibreren van de maps en alles in de juiste folders zetten inderdaad even klooien...

Even googlen op kabouterbond doet denk ik wonderen, uitleg genoeg over ozi met de NL stafkaarten. Let ook op dat je in Ozi WGS84 ijkt, en niet RD.

[ Voor 23% gewijzigd door ToMaSZ op 25-04-2006 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilife
3p0x schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:38:
[...]
Bedankt voor de info. Ik ben nu bezig met me gmail account in te voeren maar dat lukt ook nog niet echt, wat zijn jou instellingen voor gmail?
Stap 1/4
E-Mail adres: je eigen email adres (wat je ook aanmaakt bij gmail)
Stap 2/4
Je Pop gebruikers informatie bijv. @home
Stap 3/4
Account type POP3 dus.
Stap 4/4
Inkomende mail: je pop van bijv. @home
Uitgaande mail: smtp.gmail.com
Tik hier op opties, hier kun je aangeven hoe vaak hij op nieuwe berichten moet controleren (push mail?) Druk op volgende en vervolgens op Uitgaande instellingen. Voer hier je gmail accountnaam in met @gmail.com er achter en je wachtwoord en vink SSL vereisen aan. Druk op OK. Druk op volgende en dan op voltooien. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 20 minuten klooien met een Brando screensaver, zit ie onder het stof en krijg ik em er maar niet zonder luchtbellen op.
Vooral dat laatste is een crime. Wie heeft goeie tips (behalve de al geprobeerde badkamer optie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
ilife schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:33:
[...]

Stap 1/4
E-Mail adres: je eigen email adres (wat je ook aanmaakt bij gmail)
Stap 2/4
Je Pop gebruikers informatie bijv. @home
Stap 3/4
Account type POP3 dus.
Stap 4/4
Inkomende mail: je pop van bijv. @home
Uitgaande mail: smtp.gmail.com
Tik hier op opties, hier kun je aangeven hoe vaak hij op nieuwe berichten moet controleren (push mail?) Druk op volgende en vervolgens op Uitgaande instellingen. Voer hier je gmail accountnaam in met @gmail.com er achter en je wachtwoord en vink SSL vereisen aan. Druk op OK. Druk op volgende en dan op voltooien. Succes.
Dit is precies zoals ik het had gedaan, als ik de inkomende server van @home intik dan krijg ik een SSL error en bij die van gmail krijg ik een schermpje dat ik mijn login gegevens kan/moet intikken...
De mda zit trouwens gewoon via met wifi router en mijn @home verbinding op het internet (wat gewoon werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 17:54

Nitai

Live the life you love.

nika schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:43:
Lol...sorry lezen is ook een vak. ECHTER:

als ik deze instellingen gebruik (had ik overigens al eens geprobeerd), krijg ik de melden:

Cannot Connect
Dailed: internet
No modem at above number. To check your connection settings and change them if needed, tap Settings.

:')

Wat nu?
Ik zou een modem toevoegen zoals in de handleiding staat :) Werkt hier goed hoor, zondag nog dit documentje gebruikt na m'n Vario geflashed te hebben naar de nieuwste Qtek rom ENG.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,
ik kwam http://www.htcwizardweb.net/node/287 tegen. gaat over een hack om A2DP te activeren op de laatste AKU2 rom. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 07:33
Is het ook mogelijk om de namen van de email accounts aan te passen? Wanneer ik een nieuw POP 3 account toevoeg, dan noemt hij dat account POP3, wat natuurlijk niet de bedoeling is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorted.bits schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:07:
Is het ook mogelijk om de namen van de email accounts aan te passen? Wanneer ik een nieuw POP 3 account toevoeg, dan noemt hij dat account POP3, wat natuurlijk niet de bedoeling is ;)
kan wel dacht ik maar alleen tijdens het maken van de account dan kun je een naam ingeven.. Als de account eenmaal gemaakt is blijft de naam hetzelfde..
Succces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorted.bits schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:07:
Afbeeldingslocatie: http://img289.imageshack.us/img289/5518/email0as.jpg

Kan inderdaad alleen bij het aanmaken van de account, daarna kun je niet meer wijzigen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 07:33
Thanks , dat had ik over het hoofd gezien, wel irritant dat je het account opnieuw moet toevoegen, aangezien hij dan alle mailtjes weer gaat downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Volgens mij ben ik de enigste met problemen met de email :P
Kan dat komen doordat ik er nog de standaart (brakke) t-mobile rom op heb zitten? De hele mda loopt namelijk regelmatig vast als ik bezig ben met die accounts toevoegen en verwijderen :(

[ Voor 27% gewijzigd door 3p0x op 25-04-2006 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:51:
hey,
ik kwam http://www.htcwizardweb.net/node/287 tegen. gaat over een hack om A2DP te activeren op de laatste AKU2 rom. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Arno
En het staat waarempel ook al in deze topic, een post of 10 terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al een manier hoe je de wizard als "handsfreeset" instelt via bleutooth

dus bleutootk verbinding met een telefoon
de telefoon ziet de wizard als een headset
je kan het gesprek op de wizard voeren (terwijl de losse telefoon word gebeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Hierbij een truuk om te voorkomen dat je wizard gprs start, ZONDER in de registry te hoeven duiken:

instellingen / verbindingen / verbindingen / geavanceerd / netwerken selecteren
kies bij "programma's die autom. verb. maken met het Internet" voor Mijn Werk-netwerk ipv Mijn ISP.
(Ik ga er dan van uit dat je Mijn Werk-netwerk niet geconfigureerd hebt)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
Ff een kopietje van mijn post op Windowsmobiles.nl

Het is eindelijk zover. De MDA Vario (en andere varianten uiteraard ook) ondersteunen eindelijk Bluetooth Stereo oftewl AD2P. IK kreeg vandaag een pakketje binnen met daarin een Motorola HT820.

Na het opladen zal ik mijn bevindingen posten omtrent AD2P

Oja een linkje waar je het CAB bestandje kan downloaden. Voor tenslotte een soft reset uit et voila je hebt AD2P.

http://home.wanadoo.nl/~wiete_v_leeuwen/Xda/A2DP%20hack.cab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToMaSZ schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:29:
[...]

Je moet ze voor de pocketpc-versie idd converteren naar ozf (te downloaden op de ozi-site) je kaarten zijn dan ook voorzien van de verschillende zoom-levels voor de PPC, zodat je performance goed blijft. Eenmalig converten en het werkt super. Je moet NIET de gifs, maar de ozfx3's op je PPC zetten.

Verder was de eerste keer het calibreren van de maps en alles in de juiste folders zetten inderdaad even klooien...

Even googlen op kabouterbond doet denk ik wonderen, uitleg genoeg over ozi met de NL stafkaarten. Let ook op dat je in Ozi WGS84 ijkt, en niet RD.
Is er dan ook een programma dat op de mda kaarten kan omzetten want ik wil als ik op vakantie ben graag met kaarten van de omgeving werken en die kaarten heb ik nu niet dus ik wil dan zo'n bestaande kaart fotograferen en dan omzetten (of kan dit niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:18:
[...]
Is er dan ook een programma dat op de mda kaarten kan omzetten want ik wil als ik op vakantie ben graag met kaarten van de omgeving werken en die kaarten heb ik nu niet dus ik wil dan zo'n bestaande kaart fotograferen en dan omzetten (of kan dit niet).
Scannen zou beter zijn. Je krijgt nl vervorming door de lens van je camera (afhankelijk van de camera/lens is dit erger/minder erg), maar daardoor ontstaan fouten in de positionering. Je calibreert de kaart dmv een aantal exact bekende punten, maar als er vertekening opgetreden is, klopt de rest niet met z'n berekeningen. Scannen kent dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
[quote]Josha schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:06:
bla bla AD2P[/quote]

je bent pas de derde die dit post! misschien ff de laatste 15 posts doorlezen voordat je iets post? |:( |:( |:(

Weet iemand waarom de RSS feed van dit topic niet te openen is met Egress? ik heb een heleboel feeds van NOS, Google News, NRC en Autoweek die het wel doen maar als ik de RSS-feed van deze pagina probeer toe te voegen krijg ik de foutmelding "Could not parse channel"?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3p0x schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:54:

Heeft iemand nog tips voor een media player waarmee ik streaming radio kan luisteren (Slam FM)? Ik heb pocketmusic geprobeerd maar daarmee kan ik geen url opgeven helaas...en met mediaplayer werkt het ook niet. gevind :)
Welke heb jij gevind als ik vragen mag? ;)

Had je wel of geen beschermhoesje erom heen en had je het scherm naar binnen of naar buiten gericht? Kan groot verschil uitmaken.
MillZ schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:30:
[...]

Kan je niet zeggen dat een kennis van je, de telefoon heeft laten vallen?
Dan gaat het van zijn no claim garantie af
})
Je bedoeld zeker zijn aansprakelijkheidsverzekering, die je kennis dan waarschijnlijk een eigen risico gaat kosten. Voor dit kleine bedrag zou ik bovendien niet gaan frauderen met de verzekering :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:37:
[...]

Welke heb jij gevind als ik vragen mag? ;)
Ik gebruik GSPlayer ervoor, simpel maar doeltreffend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:22:
[...]

Scannen zou beter zijn. Je krijgt nl vervorming door de lens van je camera (afhankelijk van de camera/lens is dit erger/minder erg), maar daardoor ontstaan fouten in de positionering. Je calibreert de kaart dmv een aantal exact bekende punten, maar als er vertekening opgetreden is, klopt de rest niet met z'n berekeningen. Scannen kent dat probleem niet.
Ja dat is natuurlijk waar. Dan maar opzoek naar kabouterkaarten. Maar ik kan ze nergens vinden op internet. Weet iemant waar ik ze kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik een Qtek 2.x rom heb, waar dus batterij status bonvenin de blauwe balk staat, klopt mijn Task Manger, Magic Button niet meer.
Op de magic button site staat nog geen update hiervoor. Weet iemand een task manager die hier geen last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

magic31 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:20:
[...]

5) Voor je TomTom start : Zet bluetooth op je Vario aan en dan je GPS aan, zoek via de BT settings van de vario voor een nieuw apparaat, koppel (pairen) ze en NADAT je je GPS gekoppeld hebt voeg je via BT settings -> Com ports een nieuwe utgaande/outgoing poort toe. Koppel de com poort (poort 6) met je GPS -zorg dat het vinkje 'secure' NIET is aangevinkt.

6) Start nu TomTom, geef alle gewenste instellingen en selecteer (bij een niet TomTom GPS) dat je een andere GPS wilt gebruiken -> geef als poort op Com6 (of welke je instap 5 hebt toegevoegd als uitgaande poort).
Ik heb de Adapt AD-300 Bluetooth GPS Receiver gekocht, maar krijg geen verbinding via bluetooth. Alle afgelopen 4 topics heb ik doorgespit.
Ik heb gemerkt dat veel HTC Wizard gebruikers ook gebruik maken van deze GPS-module.
Kan iemand in een paar (korte) stappen uitleggen hoe hij deze toevoegd.

(het toevoegen van de TomTom GPS-module van mijn broer ging een stuk beter...)

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Wat een geweldige startpost! Heb net mijn Vario besteld, als opvolger van mijn IPAQ2210 en zie nu al heel veel nuttige dingen! _/-\o_ _/-\o_ voor de startpost!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martino-s schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:37:
[...]

Ik heb de Adapt AD-300 Bluetooth GPS Receiver gekocht, maar krijg geen verbinding via bluetooth. Alle afgelopen 4 topics heb ik doorgespit.
Ik heb gemerkt dat veel HTC Wizard gebruikers ook gebruik maken van deze GPS-module.
Kan iemand in een paar (korte) stappen uitleggen hoe hij deze toevoegd.

(het toevoegen van de TomTom GPS-module van mijn broer ging een stuk beter...)
De volgende handleiding uit de startpost werkt prima bij mij! meerdere keren op deze manier geïnstalleerd. Ik heb ook een Vario met een Keomo ontvanger, deze is identiek aan de Adapt 300 (alleen ander merk).

1) Zet de GPS receiver aan.

2) Ga naar "Comm Manager > Settings > Bluetooth Settings... > Devices (tabblad)" en voer de volgende stappen uit:

-Kies de optie "New Partnership".
-Laat je Wizard zoeken naar andere Bluetooth Devices, selecteer je GPS receiver.
-Zet een vinkje voor "Serial Port" en druk op Finish.

3) Ga naar "Comm Manager > Settings > Bluetooth Settings... > COM Ports (tabblad)"

-Kies de optie "New Outgoing Port"; voer hier "COM6" in. Deze COM poort zal nu automatisch gekoppeld worden aan je GPS device. Zet géén vinkje voor de optie "Secure Connection".
-Stel nu de "Incoming Port" in op "COM7"

4) Schakel de HTC Wizard uit (dit doe je door de uitschakel toets 5 seconden ingedrukt te houden) en vervolgens weer in.

5) Start TomTom Navigator op zonder hieraan vooraf Bluetooth aan te zetten. Dit doet TomTom namelijk automatisch. Voer tot slot de volgende stappen uit:

-Wijzig Voorkeuren, Toon GPS-status > Stel in > Andere Draadloze GPS
-Klik de melding betreffende het verbinding maken met je GPS device weg, dit heeft immers al reeds plaatsgevonden.
-Selecteer COM6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde meegemaakt met men qtek s100
Het glas van men scherm was gebarsten
Kostprijs: +-250euro bij fnac(belgie) hersteldienst
bij mij zat men pda in het originele heuptasje
door teveel druk op de magnetische button is men scherm gebarsten
Sindsdien draag ik men pda altijd met het scherm naar men been gericht
De hoek van een tafel en andere puntige voorwerpen op broekzak-hoogte zijn het grootste gevaar voor je pda
Het is bij mij al een gewoonte geworden om men pda altijd zo veilig mogelijk op te bergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
  • Laatst online: 30-10-2024
mistercash schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:39:
Kan er iemand zeggen als hij VPN connectie over wifi aan de praat heeft gekregen en hoe hij dit gedaan heeft.
Ik krijg steeds melding kan niet verbinden met vpn-server check gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik vind ook geen duidelijke informatie hoe je het zou moeten instellen.
schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:58:
[...]
De volgende handleiding uit de startpost werkt prima bij mij! meerdere keren op deze manier geïnstalleerd. Ik heb ook een Vario met een Keomo ontvanger, deze is identiek aan de Adapt 300 (alleen ander merk).
De stappen uit de handleiding (om de Adapt 300 GPS module aan de gang te krijgen) heb ik al een paar keer gedaan. Ik krijg het nog niet voor elkaar.
Er zijn nog 2 onduidelijkheden:
- Wat moet ik opgeven als er om PIN-code wordt gevraagd? (niets?)
- De "Outgoing port" (com6) moet "not secure" zijn. Moet de "Incoming port" (com7) ook "not secure"zijn?
- Waarom moet ik de telefoon (volgens de SP) uit en daarna weer aanzetten? Is een softreset niet genoeg?

Als ik TomTom open en naar de GPS-settings ga, dan selecteer ik "andere draadloze GPS" hierna kan ik echter geen COM6 of COM7 kiezen, omdat deze er helemaal niet bij staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hallo mensen, ik heb een vraag mischien dat deze al lange tijd geleden beantwoord is, maar kon m tot nu toe niet in de startpost vinden.

-Weet iemand hoe je de default folder van Bluetooth kunt veranderen, dus niet meer standaard My documents op de mobile ?

Dit zou voor mij een uitkomst zijn, aangezien ik nu heelveel van die kleine rammelringtones heb, en ik gene plek meer heb op m'n mobiel maar wel op mn kaartje ! maar omdat ik lui aangelegd ben wil ik dit niet iedere x hoeven te verplaatsen !

Groeten Wouter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martino-s schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:52:
[...]

- De "Outgoing port" (com6) moet "not secure" zijn. Moet de "Incoming port" (com7) ook "not secure"zijn?
- Waarom moet ik de telefoon (volgens de SP) uit en daarna weer aanzetten? Is een softreset niet genoeg?
- Als ik TomTom open en naar de GPS-settings ga, dan selecteer ik "andere draadloze GPS" hierna kan ik echter geen COM6 of COM7 kiezen, omdat deze er helemaal niet bij staat?
* Bij pincode: 4x nul, dus 0000;

* ook bij incoming COM7 moet het vinkje voor secure weg, dus géén beveiligde verbinding;

* Als je met het pennetje in het gaatje O-) een softreset doet dan slaat het toestel register-instellingen soms niet op, je kunt dus beter (altijd!) de telefoon uit en weer aanzetten met het knopje bovenop;

* Als je vervolgens geen compoorten kunt kiezen in TT, en je sluit TomTom af. Je gaat dan naar Comm-manager, Bluetooth instellingen, staan er dan wel uitgaande en inkomende COM-poorten op het tabblad COM-poorten (zie onder)? of is dat leeg?

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/4633/compoorten4py.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Heeft iemand GPS.cab (van TomTom) voor mij.
Dit schijnt nodig te zijn voor een update van de GPS module...

P.S. op mijn Nokia 6600 heb ik de Adapt 300 binnen 30 seconden werkend!
Dus de GPS module is niet stuk...
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:12:
[...]

* Als je vervolgens geen compoorten kunt kiezen in TT, en je sluit TomTom af. Je gaat dan naar Comm-manager, Bluetooth instellingen, staan er dan wel uitgaande en inkomende COM-poorten op het tabblad COM-poorten (zie onder)? of is dat leeg?
Er staan inderdaad gewoon 2 COM-poorten:
- 1 uitgaand (COM6)
- 1 inkomend (COM7)

Edit: 1-2tje, jouw scherm ziet er exact hetzelfde uit als mijn scherm!
Edit 2: Ik heb TT 5.21 en op jouw andere vraag heb ik hierboven antwoord gegeven.
Edit 3: Ik heb TomTom volledig vanaf mijn laptop geïnstalleerd. Heb jij die 2 bestanden voor mij?
Edit 4: De genoemde bestanden (ook gps.cab) heb ik gevonden. Alleen Voice15.cab niet. Maar die is denk ik niet belangrijk. Dus die laat ik wel zitten. Als ik ttn.cab installeer, geeft dat geen problemen? En hoef ik daarna niet de update 5.21 te draaien?

[ Voor 83% gewijzigd door Martino-s op 25-04-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martino-s schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:19:
Heeft iemand GPS.cab (van TomTom) voor mij.
Dit schijnt nodig te zijn voor een update van de GPS module...

P.S. op mijn Nokia 6600 heb ik de Adapt 300 binnen 30 seconden werkend!
Dus de GPS module is niet stuk...
Van welke TT Navigator maak je gebruik? 5.0 of 5.21? Als je 5.21 gebruikt heb je gps.cab helemaal niet nodig :?
Maar die uitgaande COM-poort is bij jou dus niet gekoppeld aan de GPS (zoals op bovenstaand screenshot) of wel?

edit:
Hoe heb je TomTom geinstalleerd? Via een setupprogramma op de computer of rechtstreeks op je PPC?
Ik kopieer (altijd) alleen 2 .cab files (ttn.cab + voice15.cab) naar mijn Pocket PC, dan voer ik op mijn PPC eerst het ttn.cab bestand uit en dan het voice15.cab bestand.

edit2:
De twee genoemde .cab bestanden kun je vinden op de TomTom cd-rom of de installatie SD-kaart.

edit3:
Ik zou alles van tomtom op je pocket PC verwijderen: eerst via Programma's Verwijderen, en dan handmatig de mappen \tomtom , \my document\tomtom en \program files\navigator verwijderen. De kaarten op je Storage Card laten staan! Dan reset met het knopje bovenop.
Vervolgens kopieer je de ttn.cab file naar je PPC en voer je die daar uit. Deze bevat al de 5.21 update en ook de gps.cab hoef je dan niet meer uit te voeren. De voice15.cab staat in de map Voices op de cd-rom. Het is de Nederlandse stem "EVA", je kunt ook een ander voice**.cab bestand installeren, je kunt het ook proberen zonder een stem te installeren.
Belangrijkste is denk ik dat je eerst alles goed van je apparaat verwijdert en dan met een schone lei opnieuw beginnen!

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 22:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
Martino-s schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:52:
[...]

De stappen uit de handleiding (om de Adapt 300 GPS module aan de gang te krijgen) heb ik al een paar keer gedaan. Ik krijg het nog niet voor elkaar.
Er zijn nog 2 onduidelijkheden:

Als ik TomTom open en naar de GPS-settings ga, dan selecteer ik "andere draadloze GPS" hierna kan ik echter geen COM6 of COM7 kiezen, omdat deze er helemaal niet bij staat?
Ik heb dus net precies hetzelfde probleem gehad, als ik in tomtom wil verbinden met GPS ontvanger staat com6 en com7 er helemaal niet tussen.

Ik heb dit opgelost door de update van versie 5.0 naar versie 5.21 te draaien, daarna werkte het direct zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Modbreak:Hulp aanbieden bij het gebruik van warez is niet toegestaan.

[ Voor 86% gewijzigd door Eggy op 26-04-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of het mogelijk is om de kleur van het font te veranderen op je today screen? ik wil graag een lichte achtergrond en de tekst is wit en valt dan dus weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 00:03:
Ik vroeg me af of het mogelijk is om de kleur van het font te veranderen op je today screen? ik wil graag een lichte achtergrond en de tekst is wit en valt dan dus weg.
En dat vroeg ik me dus ook al een tijdje af, maar ik kon echt niets vinden (misschien staat het in het register?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-08 20:44
# Je kunt ook custom SMS tones instellen. Hiervoor moet je een .WAV bestand in de Windows folder plaatsen. Vervolgens kan je deze selecteren bij "Start > Settings > Sounds & Notifications > Notifications (tabblad)".
Waar is deze windows folder, want ik kan hem nergens vinden. Ik heb de .wav al in verschillende folders gezet maar ik kan deze niet selecteren in het dropdown menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
volgens mij is dat de windows\rings folder (heb een wwe rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal ..

vraagje. ik heb eergisteren mijn vario laten vallen. hij zat gelukkig nog in zijn standaard hoesje, dus geen beschadigingen aan de buitenkant van de tel. (zichtbaar)

echter als ik het toetsenbord nu tevoorschijn haal dan gaat het laatste stukje (tot de klik als je hem uitschuift zegmaar) veel stroever. Erg vervelend en vraag me ook af of dit te verhelpen is.
Heeft iemand dit toevallig ook al meegemaakt en heeft er een oplossing voor?

Hopelijk hoef ik mn vario niet ter reparatie aan te bieden. Heb wel een verzekering afgesloten bij t for telecom maar dan ben ik hem zo lang kwijt. Als iemand een tip heeft _/-\o_ .. ik houd me aanbevolen.

bedankt
Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:01:
Hey hallo mensen, ik heb een vraag mischien dat deze al lange tijd geleden beantwoord is, maar kon m tot nu toe niet in de startpost vinden.

-Weet iemand hoe je de default folder van Bluetooth kunt veranderen, dus niet meer standaard My documents op de mobile ?

Dit zou voor mij een uitkomst zijn, aangezien ik nu heelveel van die kleine rammelringtones heb, en ik gene plek meer heb op m'n mobiel maar wel op mn kaartje ! maar omdat ik lui aangelegd ben wil ik dit niet iedere x hoeven te verplaatsen !

Groeten Wouter !
Ja ik geef 'm maar een schop omdat na een halfjaar iedereen nu nog steeds aan t ouwehoeren is over dat domme tomtom, open een eigen Tomtom forum zou ik zeggen ! Maar nogmaals, wie kan mij helpen met de defaultmap van Bluetooth ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilife
3p0x schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:08:
[...]

Dit is precies zoals ik het had gedaan, als ik de inkomende server van @home intik dan krijg ik een SSL error en bij die van gmail krijg ik een schermpje dat ik mijn login gegevens kan/moet intikken...
De mda zit trouwens gewoon via met wifi router en mijn @home verbinding op het internet (wat gewoon werkt).
Ik had dit probleem gisteren 's middags ook. Gisteravond heb ik het via mijn WiFi verbinding en mijn GPRS verbinding nog eens geprobeerd en beide emails kwamen aan. Ik weet echter niet wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:21:
[...]

Ja ik geef 'm maar een schop omdat na een halfjaar iedereen nu nog steeds aan t ouwehoeren is over dat domme tomtom, open een eigen Tomtom forum zou ik zeggen ! Maar nogmaals, wie kan mij helpen met de defaultmap van Bluetooth ?
helemaal mijn idee. Deze threat heeft niks meer van doen met telefoons (net als bij de MDA PRO, S200, Mio701, EtenG500). volgens mij hadden die gasten beter een gewone tomtom kunnen kopen en een Nokia 3310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:41
xained schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:09:
[...]
Mijn touchscreen van me PDA is ook stuk gegaan en ik heb hem opgestuurd aan www.pdatechcenter.nl. Het gaat je rond de 140 euro kosten als alleen je touchscreen stuk is.
Ik denk inderdaad dat ik voor www.pdatechcenter.nl ga. Bij mij is alleen het touchscreen kapot en als je dat op hun site nakijkt dan kost dat 130 euro. Met wat verzendkosten komt dat inderdaad uit op zo'n 140 euro. Het zou dom zijn om dit niet te doen want de telefoon is met werkend scherm nog het dubbele waard. Dus bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raar probleem met m'n vario... m'n scherm word redelijk door elkaar gehusseld..
Afbeeldingslocatie: http://www.hamkaas.nl/telkapot/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hamkaas.nl/telkapot/2.jpg

Nu heb ik een backup gemaakt en vervolgens m'n telefoon een harde reset gegeven. Echter wil dit niet helpen! hij geeft dan nogsteeds van dit soort schermen! Als ik m'n telefoon dan even uitzet, en weer aan (geen reset) dat doet hij het weer even. Soms 10 seconde soms een half uurtje soms houd hij het zelfs bijna een dag uit!

Inmiddels heb ik de telefoon een paar keer hard gereset, maar nu krijg ik niet eens verbinding meer met het netwerk..

Snap er helemaal niets meer van!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:36:
Na 20 minuten klooien met een Brando screensaver, zit ie onder het stof en krijg ik em er maar niet zonder luchtbellen op.
Vooral dat laatste is een crime. Wie heeft goeie tips (behalve de al geprobeerde badkamer optie)?
Bankpasje gebruiken, dan kan je makkelijker een groter oppervlak in 1 keer bevestigen. En blijf kijken naar luchtbellen. Als ze verschijnen , dat deel weer liften en opnieuw doen en niet de gehele protector in 1 keer erop en in 1 keer eraf.

Succes
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.