Dit is de Orange stock screen maar dan in grijstinten lijkt welVerwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:53:
[...]
[afbeelding]
Deze lijkt er ook wel op. Ik ben ook wel benieuwd wat voor prog het is.
Iemand nog een verhelderende tip voor mij?Racemol schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:36:
Ik heb de gebruiksaanwijzing uit de faq gevolgt om tomtom te installeren. Alles is gelukt ik krijg alleen één ding niet voor elkaar. Zodra ik de stemmen wil installeren klapt de installer eruit (volgensmij hetzelfde probleem als tomtom 5.0 installeren), hoe kan ik die stemmen met de hand installeren?
Heb ik ook gehad. Door additionele stemmen te downloaden in de TomTom applicatie kan je het toch aan de praat krijgen. Je kan via de TomTom applicatie op je vario met je support account inloggen en stemmen/poi's/e.d. downloaden.
Nog geen support account, klik op deze link :
http://www.tomtom.nl/myTo...mhgf3ferqamv10l23t8savon1
Nog geen support account, klik op deze link :
http://www.tomtom.nl/myTo...mhgf3ferqamv10l23t8savon1
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
En voor mij dezelfde situatie. Maar ik wil dat hij de contactpersonen van de simkaart niet laat zien. (alleen die vanaf m'n telefoongeheugen)FrankGuthrie schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:06:
Een kort vraagje. Mijn vario is voor reparatie geweest. Ik heb een nieuwe toestel gekregen, maar ik weet niet hoe ik um instel dat hij mijn contactpersonen vanaf de simkaart pakt. Iemand een idee?
[ Voor 38% gewijzigd door Vuvuzela op 19-04-2006 21:53 ]
I served in a company of heroes.
De laatste tijd heb ik regelmatig de volgende fout:
- Mijn telefoon staat gewoon aan.
- Het groene LED-je kipperte om de 3 seconden. (zoals het hoort)
Als er iemand naar mijn telefoon belt, dan krijgt de beller te horen dat de mobiele telfoon tijdelijk niet bereikbaar is. Wie er ook belt, mijn telefoon gaat niet over.
Zodra ik mijn telefoon even in de vliegtuigmodus zet, en daarna weer uit de vliegtuigmodus, dan kan ik wel weer gebeld worden.
Het is een heel lastig probleem omdat ik aan mijn telefoon niet kan zien of ik wel of dat ik niet gebeld kan worden, want alles lijkt normaal te werken.
Komt iemand dit probleem bekend voor? En wat raden jullie me aan om te doen?
Als er iemand naar mijn telefoon belt, dan krijgt de beller te horen dat de mobiele telfoon tijdelijk niet bereikbaar is. Wie er ook belt, mijn telefoon gaat niet over.
Zodra ik mijn telefoon even in de vliegtuigmodus zet, en daarna weer uit de vliegtuigmodus, dan kan ik wel weer gebeld worden.
Het is een heel lastig probleem omdat ik aan mijn telefoon niet kan zien of ik wel of dat ik niet gebeld kan worden, want alles lijkt normaal te werken.
Martino's | Google is your friend...
Je hebt wel bereik op de de plek? Op m'n werk heb ik nml. ook onwijs slecht bereik en na een vliegtuigmodus is het heel eventjes wat beter en daarna niks/heel slechtMartino-s schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:19:
Iemand al een oplossing? Ik krijg namelijk morgen mn gps-ontvanger binnen maar tomtom ziet de kaarten nog steeds niet terwijl currentmap.dat wel naar de juiste folder verwijst.Dentheman schreef op zondag 16 april 2006 @ 10:41:
[...]
currentmap.dat staat in de my documents\tomtom\ en een mapje minder diep maakt niets uit.
dit zijn de files die in de map op de storage kaart staan, compleet toch? copy-paste van het sd-kaartje dus zou niets anders moeten zijn
[ Voor 26% gewijzigd door Dentheman op 19-04-2006 21:27 ]
Zie ondertitel
Verwijderd
Is er ook zo'n programma voor de mda vario (tmobile)?Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:00:
[...]
Dit is de Orange stock screen maar dan in grijstinten lijkt wel
hèhè, ik had de tomtom bestanden in een map gezet op m'n sd kaart, blijkt dat ze in de root moeten staan, wat een geklooi om zo'n simpele oplossingDentheman schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:26:
[...]
Iemand al een oplossing? Ik krijg namelijk morgen mn gps-ontvanger binnen maar tomtom ziet de kaarten nog steeds niet terwijl currentmap.dat wel naar de juiste folder verwijst.

Zie ondertitel
Verwijderd
Als je die linker balk bedoeld, geen idee. Ik raad je aan om even om de populaire freeware sites te gaan zoeken naar Today screen plug-ins.Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:45:
[...]
Is er ook zo'n programma voor de mda vario (tmobile)?
Ja zeer vette todayscreen, ik wacht met smart op degene die deze plugin vindt.
voor de vinder
Op de wind van gister kan je niet zeilen
Ik zit met een vreemd probleem.
Ik heb vanmorgen mijn T-Mobile MDA Vario ge CID unlocked en de nieuwste NL QTek rom erop gezet. Alles werkte perfect.. behalve... ik kan niet meer bellen
Als ik op de telefoontoets druk krijg ik zelfs niet het telefoonscherm waar ik de nummers kan indrukken en mensen die me bellen komen ook niet door. Onder Netwerk Instellingen staat 'Huidig Netwerk: Geen Service' en als ik op zoeken klik of als ik handmatig T-Mobile NL kies staat er 'bezig met registreren op netwerk' waarna ik vervolgens weer gewoon 'Geen Service' zie staan. Dit is wel héééél erg vervelend
Ik heb vanmorgen mijn T-Mobile MDA Vario ge CID unlocked en de nieuwste NL QTek rom erop gezet. Alles werkte perfect.. behalve... ik kan niet meer bellen
Als ik op de telefoontoets druk krijg ik zelfs niet het telefoonscherm waar ik de nummers kan indrukken en mensen die me bellen komen ook niet door. Onder Netwerk Instellingen staat 'Huidig Netwerk: Geen Service' en als ik op zoeken klik of als ik handmatig T-Mobile NL kies staat er 'bezig met registreren op netwerk' waarna ik vervolgens weer gewoon 'Geen Service' zie staan. Dit is wel héééél erg vervelend
Waarom staat in ieder HTC Wizard topic een verwijzing naar Gilbert Goodmate?? Ik heb het spel geinstalleerd maar het spel kan niet saven en het menu doet het ook niet op WM5.
Het spel support alleen WM2003 of WM2003SE. Zelfs patch 1.07 kan daar niets aan doen. Iemand een idee om het wel volledig te laten werken met WM5? Anders moet men de beginpost maar eens veranderen.

Verwijderd
Weet iemand toevallig het zendvermogen van de telefoonmodule? Ik heb bereik op plaatsen waar zelfs mijn Nokia het af liet weten. 
Ik heb voor de lol net mijn Qtek eens gepingd binnen het LAN. Dat gaf nogal schommelende reactietijden:
Ik heb voor de lol net mijn Qtek eens gepingd binnen het LAN. Dat gaf nogal schommelende reactietijden:
Realtime games lijken me geen optie zo te zien.Pinging 192.168.0.11 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.0.11: bytes=32 time=90ms TTL=128
Reply from 192.168.0.11: bytes=32 time=115ms TTL=128
Reply from 192.168.0.11: bytes=32 time=149ms TTL=128
Reply from 192.168.0.11: bytes=32 time=162ms TTL=128
Reply from 192.168.0.11: bytes=32 time=83ms TTL=128
Reply from 192.168.0.11: bytes=32 time=108ms TTL=128
Reply from 192.168.0.11: bytes=32 time=131ms TTL=128
Reply from 192.168.0.11: bytes=32 time=109ms TTL=128
Reply from 192.168.0.11: bytes=32 time=165ms TTL=128
Reply from 192.168.0.11: bytes=32 time=34ms TTL=128
Ping statistics for 192.168.0.11:
Packets: Sent = 10, Received = 10, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 34ms, Maximum = 165ms, Average = 114ms
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 03:12 ]
Sinds ik de HTC Wizard heb, heb ik een stuk slechter bereik dan met mijn voorgaande Nokia 6600. Ook ben ik regelmatig (onderweg) niet te bereiken terwijl ik in de randstad woon!Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 02:24:
Weet iemand toevallig het zendvermogen van de telefoonmodule? Ik heb bereik op plaatsen waar zelfs mijn Nokia het af liet weten.
Ik heb de de orginele T-Mobile ROM. Maakt het nog wat uit als ik mijn ROM update? (naar bijv. Qtek of I-mate?)
Bij mij werkt hij gewoon anders had ik hem wel uit de startpost verwijderd.Djarune schreef op donderdag 20 april 2006 @ 01:56:
Waarom staat in ieder HTC Wizard topic een verwijzing naar Gilbert Goodmate?? Ik heb het spel geinstalleerd maar het spel kan niet saven en het menu doet het ook niet op WM5.Het spel support alleen WM2003 of WM2003SE. Zelfs patch 1.07 kan daar niets aan doen. Iemand een idee om het wel volledig te laten werken met WM5? Anders moet men de beginpost maar eens veranderen.
De radio ROM kan hier in principe wel invloed op hebben.Martino-s schreef op donderdag 20 april 2006 @ 08:16:
[...]
Sinds ik de HTC Wizard heb, heb ik een stuk slechter bereik dan met mijn voorgaande Nokia 6600. Ook ben ik regelmatig (onderweg) niet te bereiken terwijl ik in de randstad woon!
Ik heb de de orginele T-Mobile ROM. Maakt het nog wat uit als ik mijn ROM update? (naar bijv. Qtek of I-mate?)
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Sinds vanmorgen wilt mijn backgroubd verlichting niet meer aan vanuit standby....
in instellingen verlichting, staat de schuif dan helemala naar links...
als ik hem handmatig weer naar rechts zet, weer op standby, weer van standby, is het scherm nog steeds donker
lijkt wel alsof hij de instelling niet vasthoud...
wie kent dit probleem....
heb in meerdere forums het probleem al gelezen, alleen de oplossing niet...
uiteraard in energiebeheer de vinkjes aan staan bij verlichting inschakelen....
help, is frustrerend........
als ik hem handmatig weer naar rechts zet, weer op standby, weer van standby, is het scherm nog steeds donker
wordt nu erger....
Ik dacht even alles terug te zetten met een backup (spb)
nu blijft hij hangen in het windows mobile scherm.
welke backup ik ook installeer, hij blijft constant hangen......
is hier een oplossing voor?
ik zit er niet op te wachten voor de 3e keer deze week alles weer op nieuw te installeren....
ik ga steeds meer neigen naar mijn oude stabiele nokia
Ik dacht even alles terug te zetten met een backup (spb)
nu blijft hij hangen in het windows mobile scherm.
welke backup ik ook installeer, hij blijft constant hangen......
is hier een oplossing voor?
ik zit er niet op te wachten voor de 3e keer deze week alles weer op nieuw te installeren....
ik ga steeds meer neigen naar mijn oude stabiele nokia
Heb jij SPD pocket plus ? die was daar ook verantwoordelijk voordude-nl schreef op donderdag 20 april 2006 @ 09:31:
Sinds vanmorgen wilt mijn backgroubd verlichting niet meer aan vanuit standby....
Even een nieuwe versie downloaden want daar is een fix voor (en voor andere bugs)
Als je die niet hebt geef ik het stokje door........
railrunner
nee,railrunner schreef op donderdag 20 april 2006 @ 09:50:
[...]
Heb jij SPD pocket plus ? die was daar ook verantwoordelijk voor
Even een nieuwe versie downloaden want daar is een fix voor (en voor andere bugs)
Als je die niet hebt geef ik het stokje door........
dit is mijn apps lijstje:
pocketweather
resco file exporer+today
tomtom
flitsnav
memmaid
wisbar advance2
spb backup
verder aardig wat tweaks en kleine plugins als wifi op today enzo...
Nu loopt hij weer na een oude backup erop gezet te hebben....
vreemde is dus dat het van het 1 op andere moment was, dus niet door nieuwe software ofzo....
backup waar hij nu op draait is ook van 3 uur snachts, terwijl dus om 7 uur mijn verlichting het niet meer deed.
lijkt wel of het is gekomen na het maken van een backup....
Hoor net op het nieuws dat er gisteren wederom een storing was bij T-Mobile waardoor 250.000 tot 500.000 niet konden bellen of gebeld worden. Misschien is dit het probleem maar ook vandaag kan ik nog niet bellen of gebeld worden. Laten we hopen dat het gewoon nog steeds een storing is..DJMurtz schreef op donderdag 20 april 2006 @ 01:10:
Ik zit met een vreemd probleem.
Ik heb vanmorgen mijn T-Mobile MDA Vario ge CID unlocked en de nieuwste NL QTek rom erop gezet. Alles werkte perfect.. behalve... ik kan niet meer bellen![]()
Aha, dit verklaard misschien ook mijn probleem van een paar posts hierboven:DJMurtz schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:06:
[...]
Hoor net op het nieuws dat er gisteren wederom een storing was bij T-Mobile waardoor 250.000 tot 500.000 niet konden bellen of gebeld worden. Misschien is dit het probleem maar ook vandaag kan ik nog niet bellen of gebeld worden. Laten we hopen dat het gewoon nog steeds een storing is..
Ik vind het wel vreemd dat dit wel de 3e keer is in 2 maanden...Martino-s schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:19:
De laatste tijd heb ik regelmatig de volgende fout:
Verwijderd
Probleempje met dubbele verbinding!
Als mijn device kontakt maakt met internet (door openen IE) en de Wifi is ingeschakeld, dan maakt ie ook nog verbinding met Orange world (GPRS). Als ik dan op het wifi-icoontje klik dan geeft ie 2 verbindingen aan (Wifi en Orange World (GPRS). Weet trowuens niet of ie daadwerkelijk van gprs gebruik maakt omdat het G'tje niet zochtbaar is (alleen Wifi-icoontje), en ik kan niet comtroleren of er GPRS verkeer is omdat ik van de proxy-truc gebruik maak....
Rara.....wie weet hoe het zit?
Als mijn device kontakt maakt met internet (door openen IE) en de Wifi is ingeschakeld, dan maakt ie ook nog verbinding met Orange world (GPRS). Als ik dan op het wifi-icoontje klik dan geeft ie 2 verbindingen aan (Wifi en Orange World (GPRS). Weet trowuens niet of ie daadwerkelijk van gprs gebruik maakt omdat het G'tje niet zochtbaar is (alleen Wifi-icoontje), en ik kan niet comtroleren of er GPRS verkeer is omdat ik van de proxy-truc gebruik maak....
Sterker nog het is dus zeker zo. T-mobile is lekker bezig Opnieuw storing in mobiele netwerk T-Mobile @ nu.nl.DJMurtz schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:06:
[...]
Hoor net op het nieuws dat er gisteren wederom een storing was bij T-Mobile waardoor 250.000 tot 500.000 niet konden bellen of gebeld worden. Misschien is dit het probleem maar ook vandaag kan ik nog niet bellen of gebeld worden. Laten we hopen dat het gewoon nog steeds een storing is..
"De storing begon donderdagochtend vroeg. T-Mobile verwacht dat haar klanten in de loop van de dag weer kunnen bellen en sms'en. In dezelfde centrale was dinsdag ook een technisch mankement. Toen hebben ruim 100.000 klanten twee uur lang last van de storing gehad."
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Volgens mij krijgt wlan/lan altijd de voorkeur boven gprs, zelfs als je via die lan verbinding niet naar buiten kan. Als ik hier via wlan connect en uitgaande connectie blokkeer op mijn router, krijg ik geen pagina's te zien, al staat m'n gprs verbinding als 'verbonden' te boek.Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:37:
What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...
bij mij is dat ook, maar alleen als ik orange world sites wil benaderen, je zou eens kunnen kijken of dat nog steeds het geval is als je naar een willekeurige andere site gaat (bij mij blijft hij dan netjes alleen via wifi verbonden)Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:37:
Verwijderd
Bij mij doet ie het dus bij alle sites!
Hoe heb jij "verbinden met" in je verbindingen dan ingesteld.
Bij mij eerst Orange World en dan Mijn Werk
maar twijfel of dit wel goed is...
Hoe heb jij "verbinden met" in je verbindingen dan ingesteld.
Bij mij eerst Orange World en dan Mijn Werk
maar twijfel of dit wel goed is...
Heeft iemand anders last van het feit dat er bij huidig netwerk 'geen service' staat bij de netwerk instellingen? Ik denk namelijk dat dit niet komt door de storing maar iets anders, zou graag willen weten wat andere mensen, die last hebben van de storing bij T-Mobile, bij hun instellingen hebben staan
De mijne blijft gewoon heeeeeerlijk zoeken op dit moment.. Althans, als ik hem weer aanzet, want het kost nogal wat batterij vermogen heb ik gemerkt als ie steeds blijft zoeken...
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Verwijderd
Er zijn nu al zoveel dingen waaraan ik me mateloos irriteer aan Outlook, dus hierbij de vraag: Is er een manier om PIM gegevens te syncen (en eventueel te restoren) zonder Outlook te gebruiken?
Edit:
Na een tijdje zoeken ben ik erachter gekomen dat SyncML een oplossing biedt. Dit is een standaard om (oa PIM data) te synchen. Voor Windows Mobile 5 heb je hiervoor aparte client nodig, omdat er nog geen standaard SyncML support in zit. Hiervoor is een gratis open-source client (Funambol) te downloaden. Op de server-side is een SyncML server nodig, deze is wederom te verkrijgen in de vorm van de open-source variant Funambol. Ik heb het getest en het werkt als een tiet
Edit:
Na een tijdje zoeken ben ik erachter gekomen dat SyncML een oplossing biedt. Dit is een standaard om (oa PIM data) te synchen. Voor Windows Mobile 5 heb je hiervoor aparte client nodig, omdat er nog geen standaard SyncML support in zit. Hiervoor is een gratis open-source client (Funambol) te downloaden. Op de server-side is een SyncML server nodig, deze is wederom te verkrijgen in de vorm van de open-source variant Funambol. Ik heb het getest en het werkt als een tiet
[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 19:42 . Reden: SyncML toegevoegd ]
op TMobile staat dat ze (wederom) storing hebben. Iemand ervaring met het terugeisen van 1/30ste abbonementsgeld?DJMurtz schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:12:
Heeft iemand anders last van het feit dat er bij huidig netwerk 'geen service' staat bij de netwerk instellingen? Ik denk namelijk dat dit niet komt door de storing maar iets anders, zou graag willen weten wat andere mensen, die last hebben van de storing bij T-Mobile, bij hun instellingen hebben staan
Verwijderd
Antwoord van T-Mobile over een andere Rom:
Geachte heer,
Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.
U heeft vragen over een software update voor uw MDA Vario. Wij geven u hierover graag meer informatie.
Regelmatig ontwikkelt T-Mobile samen met de fabrikant updates voor de diverse MDA-toestellen. Helaas is op dit moment nog niet bekend wanneer deze worden vrijgegeven voor de MDA Vario. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Wij zijn ons er van bewust dat op internet diverse updates voor het betreffende toestel te vinden zijn, ook bij T-Mobile afdelingen in het buitenland. Deze zijn echter niet geschikt voor de Nederlandse softwarevariant. Installatie hiervan is volledig voor eigen risico en kan inderdaad resulteren in verlies van garantie. Wij raden u dan ook met klem aan de offici+//0-le T-Mobile update af te wachten.
U vindt de beschikbare updates op http://www.t-mobile.nl/software
Wij vertrouwen erop u voldoende ge+//0-nformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
Suzanne Groenendijk
Geachte heer,
Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.
U heeft vragen over een software update voor uw MDA Vario. Wij geven u hierover graag meer informatie.
Regelmatig ontwikkelt T-Mobile samen met de fabrikant updates voor de diverse MDA-toestellen. Helaas is op dit moment nog niet bekend wanneer deze worden vrijgegeven voor de MDA Vario. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Wij zijn ons er van bewust dat op internet diverse updates voor het betreffende toestel te vinden zijn, ook bij T-Mobile afdelingen in het buitenland. Deze zijn echter niet geschikt voor de Nederlandse softwarevariant. Installatie hiervan is volledig voor eigen risico en kan inderdaad resulteren in verlies van garantie. Wij raden u dan ook met klem aan de offici+//0-le T-Mobile update af te wachten.
U vindt de beschikbare updates op http://www.t-mobile.nl/software
Wij vertrouwen erop u voldoende ge+//0-nformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Suzanne Groenendijk
Ik heb de laatst dagen het probleem dat GPRS zomaar aangaat. Het zou kunnen dat dit wordt veroorzaakt door SPB weather. Dit programma gebruik ik sinds kort. Is er een mogelijkheid om GPRS uit te zetten of misschien het automatisch ophalen uit te zetten.
Psbb
dan moet je even naar je connectieinstelling van de je PocketWeather setup kijken.psbb schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:01:
Ik heb de laatst dagen het probleem dat GPRS zomaar aangaat. Het zou kunnen dat dit wordt veroorzaakt door SPB weather. Dit programma gebruik ik sinds kort. Is er een mogelijkheid om GPRS uit te zetten of misschien het automatisch ophalen uit te zetten.
Bij mij staat ie zo ingesteld dat ie alleen maar gegevens ophaalt als er daadwerkelijk een connectie is (zij het draadloos, via GPRS of via ActiveSync)
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
QTek heeft een Nederlandse update die perfect werkt hoor, en volgens een hele boel gebruikers hier op het forum heeft de telefoon ook geen probleem met de engelse roms. Aangezien bij mijn gebruikersgegevens aangegeven staat dat ik toestemming heb de ROM te veranderen naar een QTek rom zonder garantieverlies maak ik me er verder ook niet druk omVerwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:51:
Antwoord van T-Mobile over een andere Rom:
[knip]
Met vriendelijke groet,
Suzanne Groenendijk
[ Voor 46% gewijzigd door DJMurtz op 20-04-2006 16:08 ]
Ik heb ook de T-Mobile MDA Vario eergister gehaald, meteen de nieuwste Qtek WWE SHIP 2.17 ROM erop geknald, werkt als een tiet! Echt een heerlijk apparaat zo in 't Engels en zonder tmobile meuk, en ja de storing was kut vanochtend
Verwijderd
Ik heb geen last gehad van die storingr00tie schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:37:
Ik heb ook de T-Mobile MDA Vario eergister gehaald, meteen de nieuwste Qtek WWE SHIP 2.17 ROM erop geknald, werkt als een tiet! Echt een heerlijk apparaat zo in 't Engels en zonder tmobile meuk, en ja de storing was kut vanochtend
Verwijderd
DaannO kun je mij uitleggen op welke vlakken dit programma grote voordelen biedt?? Ik heb net demo geinstalleerd maar lijkt behoorlijk groot programm (veel functies enzo) Lijkt me veel werk om helemaal tre ontdekken?DaannO schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:25:
http://msmobiles.com/news.php/5133.html
Pocket Informant 2005 Rev 5 Released
[afbeelding]
Verwijderd
MDA Vario1.6.2.2.
bescheiden vraagjes
al eerder , ook door iemand anders, gevraagd: check notifications geinstalleerd, blijft hangen bij clearen van events, melding bijv "clearing duplicate events; processing 20 of 19 events....."
daarnaast gebeurt het volgende regelmatig en vraagt soft reset: opstarten IE of T Mobile favorites , vraag of ik online wil gaan, opstarten IE scherm en... floept er weer uit. Daarna lukt het opstarten IE pas weer na soft reset. Bekend probleem? mij komt het voor dat het verergerde na installeren Wisbar Advance , dus maar weer verwijderd . Iets aan te doen, hard reset ??
Soms heb ik het idee dat apparaat onstabieler wordt na installeren hulpprogrammatjes?
bescheiden vraagjes
al eerder , ook door iemand anders, gevraagd: check notifications geinstalleerd, blijft hangen bij clearen van events, melding bijv "clearing duplicate events; processing 20 of 19 events....."
daarnaast gebeurt het volgende regelmatig en vraagt soft reset: opstarten IE of T Mobile favorites , vraag of ik online wil gaan, opstarten IE scherm en... floept er weer uit. Daarna lukt het opstarten IE pas weer na soft reset. Bekend probleem? mij komt het voor dat het verergerde na installeren Wisbar Advance , dus maar weer verwijderd . Iets aan te doen, hard reset ??
Soms heb ik het idee dat apparaat onstabieler wordt na installeren hulpprogrammatjes?
eerlijk gezegd gebruik ik dat prog niet omdat het te veel functies heeft die ik niet nodig heb. Ik heb het hier geplaatst voor de mensen die het nut ervan wel inzien. Kan dus geen gebruikservaring delen.
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:12:
[...]
DaannO kun je mij uitleggen op welke vlakken dit programma grote voordelen biedt?? Ik heb net demo geinstalleerd maar lijkt behoorlijk groot programm (veel functies enzo) Lijkt me veel werk om helemaal tre ontdekken?
Ook last van gehad, niet kunnen oplossen. Zover ik heb gezien hebben wel meer mensen hier last van (gehad).Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:16:
MDA Vario1.6.2.2.
bescheiden vraagjes
Heb hetzelfde idee. Dit probleem heb ik ook gehad, Hard reset loste het op. Ik heb nu een probleem dat ik PIE niet kan gebruiken. Welke URL ik ook invoer, hij zegt altijd URL is invalid. Ik kan nu ook niet meer remote desktoppen. Ik druk op het "connect" knopje en er gebeurt tegenwoordig niets meer. Tijd voor een hard reset ben ik bang.daarnaast gebeurt het volgende regelmatig en vraagt soft reset: opstarten IE of T Mobile favorites , vraag of ik online wil gaan, opstarten IE scherm en... floept er weer uit. Daarna lukt het opstarten IE pas weer na soft reset. Bekend probleem? mij komt het voor dat het verergerde na installeren Wisbar Advance , dus maar weer verwijderd . Iets aan te doen, hard reset ??
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Verwijderd
Ik heb sinds de nieuwe romupdate meer last met checknotifications : Nu komt het probleem van de wekker die niet wil opstarten wél voor , en vroeger had ik hier nooit last vanVerwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:16:
MDA Vario1.6.2.2.
bescheiden vraagjes
Van het tweede probleem heb ik ook last (als je Wifi bedoelt, Gprs gebruik ik nooit) sinds de nieuwe rom update.
Als ik verbonden ben met men router en dan uit-aan zet met standby-knop dan wil ie niet meer verbinden waarschijnlijk komt het omdat ik een 802.11b (D-link DI-614+) router heb en geen 802.11g
Het is ofwel men pda resetten ofwel men router
Op vreemde netwerken heb ik geen (of minder) problemen
Verwijderd
Heb ik opgelost door eerst een null process te verwijderen (via check notifications) en toen clear en alles liep weer perfect. Geen problemen meer mee gehad.Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:16:
MDA Vario1.6.2.2.
bescheiden vraagjes
iemand idee als er een wifi manager is voor dit toestel?
En hoe je een vast dns ip instelt bij de wifi connectie?
Verwijderd
Wat ik nu weer heb!: Mijn Vario wist uit zizhzelf bestanden! Vanavond deed opeens eens aantal programma's het niet meer en toen ik Total Commander opende zag ik dat een aantal programmabestanden verdwenen waren, net als een aantal mappen in \my documents! In \my documents staan nu nog maar 2 mappen: \hitchhiker en \sjablonen! dit is echt shit zeg, nu eerst maar eens kijken of er een virus opzit ofzo en dan maar weer opnieuw installeren!
Hallo allemaal,
ik heb een vraag.
Sinds dinsdag ben ik in het bezit van een T-Mobile Vario.
Deze heeft de software van 10/2005.
Is dit de laatste rom versie van T-mobile?
Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik een nieuwe versie vandaan kan halen, wat de veranderingen zijn?
Natuurlijk wel graag een T-mobile versie, ik wil graag garantie houden.
Bvd.
ik heb een vraag.
Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik een nieuwe versie vandaan kan halen, wat de veranderingen zijn?
Bvd.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Dit is laatste versie, nieuwe zijn ze mee bezig. Gok op juli als release.kecin schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:18:
Hallo allemaal,
ik heb een vraag.
Bvd.
[ Voor 14% gewijzigd door Razer op 20-04-2006 23:59 ]
Mijn Vrio laat toch telkesn de melding "Connecting to GPRS" zien terwijl ik
wel degelijk heb uitgevoerd (ern gechecked of de key niet nog bestaat). Iemand ideeen?Als je nu Pocket IE opstart op de MDA Vario krijg je telkens de volgende melding: "Er wordt een verbinding tot stand gebracht". Deze melding kun je als volgt uitschakelen:
3) Ga naar de volgende registry entry:
"HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC"
4) Hier tref je een key met de naam "PIEPlug" aan. Wis deze key.
5) Voer een soft reset uit.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Ik ben even weggeweest, maar wat is nu de nieuwste (cqu stabielste) ROM voor de Vario.?
I-mate,Qtek of MDA..? welke versie..?
Ik heb een klein beetje terug gelezen in het forum, maar ben niet echt veel wijzer geworden.
Cheers!
Ik heb een klein beetje terug gelezen in het forum, maar ben niet echt veel wijzer geworden.
Cheers!
http://www.smarter-phones.com/phpBB2/viewtopic.php?t=12dCY schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 08:44:
Ik ben even weggeweest, maar wat is nu de nieuwste (cqu stabielste) ROM voor de Vario.?
Cheers!
Ik heb momenteel de nieuwste Nederlandstalige Qtec rom en deze bevalt mij uitstekend, nog geen vastlopers gehad, lekker snel
Zie ondertitel
Iemand de 2.17.7.2 Qtek ROM al uitprbeerd.?Dentheman schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 09:32:
[...]
http://www.smarter-phones.com/phpBB2/viewtopic.php?t=12
Ik heb momenteel de nieuwste Nederlandstalige Qtec rom en deze bevalt mij uitstekend, nog geen vastlopers gehad, lekker snel
Okee, het is nu vrij duidelijk, de T-Mobile storingen zijn voorbij en ik heb nog steeds 'Geen service' staan bij mijn netwerk connectie. Ik heb dit probleem sinds ik geupdate heb van mijn oude T-Mobile ROM naar de nieuwste QTek NL ROM. Kan iemand me helpen met dit probleem? Ik heb een cab bestand waar T-Mobile gegevens in zouden staan van smarter-phones gedownload en geinstalleerd op mijn telefoon maar dit hielp niets.
Sim-pin wel ingevuld? Als je je mda aanzet als ie aan de pc hangt wil het nog wel eens gebeuren dat ie geen pin vraagt. Je krijgt dan 'geen service'. Even flight mode aan/uit of toestel soft resetten zou dan het trucje moeten doen.DJMurtz schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 11:04:
Okee, het is nu vrij duidelijk, de T-Mobile storingen zijn voorbij en ik heb nog steeds 'Geen service' staan bij mijn netwerk connectie. Ik heb dit probleem sinds ik geupdate heb van mijn oude T-Mobile ROM naar de nieuwste QTek NL ROM. Kan iemand me helpen met dit probleem? Ik heb een cab bestand waar T-Mobile gegevens in zouden staan van smarter-phones gedownload en geinstalleerd op mijn telefoon maar dit hielp niets.
Heb al aantal keren een softreset uitgevoerd en ook een keer flight mode aan/uit gezet. Krijg geen optie om simpin in te voeren (zou die pin niet eens weten denk ik)ToMaSZ schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 11:10:
[...]
Sim-pin wel ingevuld? Als je je mda aanzet als ie aan de pc hangt wil het nog wel eens gebeuren dat ie geen pin vraagt. Je krijgt dan 'geen service'. Even flight mode aan/uit of toestel soft resetten zou dan het trucje moeten doen.
Je moet in principe altijd de pin van je simkaart invoeren om te kunnen bellen, of kun je die uitschakelen?DJMurtz schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:01:
[...]
Heb al aantal keren een softreset uitgevoerd en ook een keer flight mode aan/uit gezet. Krijg geen optie om simpin in te voeren (zou die pin niet eens weten denk ik)
- Welke versie staat er bij jou dan op? 1.04, 1.06 of 1.07 ?Eggy schreef op donderdag 20 april 2006 @ 08:26:
[...]
Bij mij werkt hij gewoon anders had ik hem wel uit de startpost verwijderd.
- Als het 1.06 is hoe krijg je hem erop geinstalleerd?
- Kan je het spel opslaan?
Ik draai nog een oudere versie, v1.00 geloof ik. Ja, ik kan hierbij games saven en de menu's werken ook zoals het hoort.
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Heeft iemand hier al ervaring met een kapot touchscreen?
Toen ik een computer aan het verslepen was, bleek de computer te hard te drukken tegen de telefoon die in me jaszak zat.
Resultaat: Een touchscreen wat nauwelijks meer reageert. Je ziet als je goed kijkt nog een zeer klein deukje in het scherm.
Is er een kans dat het toestel geruild kan worden / of wat zijn jullie ervaringen met zoiets?
Toen ik een computer aan het verslepen was, bleek de computer te hard te drukken tegen de telefoon die in me jaszak zat.
Resultaat: Een touchscreen wat nauwelijks meer reageert. Je ziet als je goed kijkt nog een zeer klein deukje in het scherm.
Is er een kans dat het toestel geruild kan worden / of wat zijn jullie ervaringen met zoiets?
waar schakel je deze uit/in ? Heb nog steeds geen ontvangst maar heb ook niet de simlock van de telefoon afgehaald, alleen de cid geunlocked, dus misschien dat dit een probleem veroorzaakt met connecten naar T-Mobile op de QTek rom?Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:03:
Je kan die pin uitschakelen
QTek geeft wel 2 jaar garantie op het toestel, maar niet op een touchscreen.xained schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:57:
Prijs touchscreen is 180 eur.
klein schopjemistercash schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:42:
Verwijderd
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn contact personen vanuit de telefoon op de computer krijg?
Gewoon activesync installeren dan zal hij de contactpersonen die je niet in outlook hebt maar op wel op phone in uw outlook moeten zettenVerwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:50:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn contact personen vanuit de telefoon op de computer krijg?
Is er toevallig ook remote control software beschikbaar voor de Vario? Ik heb net WinCESoft RemoteControl II v1.18 geprobeerd maar mijn vario/infraroodpoort weigert mee te werken. Verder is het wel een fantastisch stukje software om al je afstandbedieningen te kopieren naar je handheld. Voor de ppc bestaat er iets als iRemote maar verder ben ik nog niks tegen gekomen helaas:(
Ik heb hier vernomen dat de infrarood van de Vario te zwak is om voor afstandsbediening te werken.NYzE schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 19:16:
Is er toevallig ook remote control software beschikbaar voor de Vario? Ik heb net WinCESoft RemoteControl II v1.18 geprobeerd maar mijn vario/infraroodpoort weigert mee te werken. Verder is het wel een fantastisch stukje software om al je afstandbedieningen te kopieren naar je handheld. Voor de ppc bestaat er iets als iRemote maar verder ben ik nog niks tegen gekomen helaas:(
Ik geef geen 100% garantie op bovenstaande uitspraak :-)
hey,
ik zat eerst te twijfelen of ik een sony ericson 810i zou nemen of een smartphone.
nou is toch mijn keuze gevallen op een smartphone met name op de T-Mobile MDA Vario.
Nou weet ik bar weinig van smartphone`s / pda`s af [lees niks]
is de Vario wel een goeie keuze voor mijn eerste PDA ? of kan ik toch beter een andere pakken ?
waar voor ik hem ga gebruiken :
bellen natuurlijk
agenda
soms beetje gamen [trein]
muziek luisteren [mp3]
mischien nog wat filmpjes kijken maar dat kan ik ook op mijn PSP
ik zat eerst te twijfelen of ik een sony ericson 810i zou nemen of een smartphone.
nou is toch mijn keuze gevallen op een smartphone met name op de T-Mobile MDA Vario.
is de Vario wel een goeie keuze voor mijn eerste PDA ? of kan ik toch beter een andere pakken ?
bellen natuurlijk
agenda
muziek luisteren [mp3]
Yes ik werk er nu een week mee. Werkt heerlijk en hij is tot nu toe bij mij niet gecrashed. Er zit ook een nieuwe commanager in.
Verwijderd
Ik meende dat er een programma was wat van je Mobile Device in verkenner een gewone USB Mass Storage device maakt, dus dat je er een schijfletter bij krijgt. Hoe krijg ik dit voor elkaar??
Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat de map waar je ringtones staan ineens leeg is. Ze staan ook in je windows directory en het is er wel weer heen te kopieren, maar toch het hoort niet.Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:12:
Wat ik nu weer heb!: Mijn Vario wist uit zizhzelf bestanden! Vanavond deed opeens eens aantal programma's het niet meer en toen ik Total Commander opende zag ik dat een aantal programmabestanden verdwenen waren, net als een aantal mappen in \my documents! In \my documents staan nu nog maar 2 mappen: \hitchhiker en \sjablonen! dit is echt shit zeg, nu eerst maar eens kijken of er een virus opzit ofzo en dan maar weer opnieuw installeren!
Met WM5torageVerwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 01:22:
Ik meende dat er een programma was wat van je Mobile Device in verkenner een gewone USB Mass Storage device maakt, dus dat je er een schijfletter bij krijgt. Hoe krijg ik dit voor elkaar??
Werkt geweldig!
Try my footsteps for size
Verwijderd
De een went er niet aan, de meeste wel. Maar als je niet gaat SMS'sen zou ik je zeker de Qtek S200 (HTC Prophet) aanraden. Want het toetsenbord van de Vario typt niet echt lekker, en de Qtek S200 is 6 mm dunner.Nano2009 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 21:13:
hey,
bellen natuurlijk
agenda
muziek luisteren [mp3]
Ikzelf ben momenteel in het bezit van een Vario, en opzoek naar een HTC Prophet.
PS: wil je er wel veel mee SMS'sen: de opvolger van de Vario (de Vario II) heeft een verbeterd toetsenbord, en komt ergens in mei uit
Ik vind het toetsenbord heerlijk typen, dus dat lijkt me nogal persoonlijk. Maar als je even kan wachten tot mei/juni, kan je idd beter voor de opvolger met umts en verbeterde camera gaan!
Ik heb trouwens sinds een paar dagen de Holux GPSlím 236, die ik voor 69,50 bij www.nav4all.com heb gekocht. Wat een goed dingetje zeg! Zeer snel een fix (zelfs binnen in huis 3 satelieten) en werkt heel fijn met TomTom 5.21!
Bestaat er een progje die je gps signaal logt, zodat je na een dag lopen/fietsen enz op een kaart kan zien waar je geweest bent?
Ik heb trouwens sinds een paar dagen de Holux GPSlím 236, die ik voor 69,50 bij www.nav4all.com heb gekocht. Wat een goed dingetje zeg! Zeer snel een fix (zelfs binnen in huis 3 satelieten) en werkt heel fijn met TomTom 5.21!
Bestaat er een progje die je gps signaal logt, zodat je na een dag lopen/fietsen enz op een kaart kan zien waar je geweest bent?
[ Voor 53% gewijzigd door birdibird op 22-04-2006 11:18 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Klein schopjemistercash schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:42:
Heb je hier een rechtstreeks linkje naartoe? Ik heb niet veel zin om me voor één bestand te registreren op zo'n forum. Aangezien het freeware is lijkt me dit verzoek wel kunnen...
edit: laat maar, al gevonden op een zwitsers forum
[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 22-04-2006 14:20 ]
Verwijderd
Voortaan kun je ook kijken op http://www.bugmenot.com/gwystyl schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 14:17:
[...]
Heb je hier een rechtstreeks linkje naartoe? Ik heb niet veel zin om me voor één bestand te registreren op zo'n forum. Aangezien het freeware is lijkt me dit verzoek wel kunnen...
edit: laat maar, al gevonden op een zwitsers forum
Handige site voor wachtwoorden voor sites waar je je verplicht moet registreren. (Geen illegale content, er zijn slechts gratis sites toegevoegd.)
ik zie bij verschillende sites staan dat je bij de vario 1 een sd kaart van 512 mb erbij krijgt.
maar krijg je dat ook als je de vario op de site van t-mobile besteld
Verwijderd
Moet je volgende keer een aluminium hoesje on je telefoon heen doen hij wordt wel wat dikker maar je kunt hem gewoon in je broekzak doen en ook nog perongeluk laten vallen maakt allemaal niet uit.xained schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:57:

Het is echt een aanrader als je je touchscreen heel wilt houden.
Verwijderd
Ja volgens mij wel ik heb hem uit de t-mobile winkel gehaald en kreeg er ook gewoo 512mb bij.Nano2009 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:50:
ik zie bij verschillende sites staan dat je bij de vario 1 een sd kaart van 512 mb erbij krijgt.
Dus ik denk bij de site ook.
Verwijderd
Sorry maar ik heb zo één gehad dus maar heb hem maar weer teruggebracht want hij wordt wel erg dik op deze manier. Gewoon altijd met het scherm naar binnen dragen, kan er niks gebeuren, beschermhoesje of niet.Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:58:
[...]
Moet je volgende keer een aluminium hoesje on je telefoon heen doen hij wordt wel wat dikker maar je kunt hem gewoon in je broekzak doen en ook nog perongeluk laten vallen maakt allemaal niet uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is echt een aanrader als je je touchscreen heel wilt houden.
Ik heb hem ook op de site van T-mobile besteld en kreeg er ook gewoon een 512 MB kaartje bij, lijkt me dus dat het nog steeds zo isNano2009 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:50:
Verwijderd
Waar haal je deze vandaan? En is ie in het Nederlands??DaannO schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 22:33:
[...]
Yes ik werk er nu een week mee. Werkt heerlijk en hij is tot nu toe bij mij niet gecrashed. Er zit ook een nieuwe commanager in.
Verwijderd
Zelfde probleem hier, en ik heb hier idd vol bereik. Want na overschakeling in vliegtuigmodus en terug weer zichtbaar was. Je had de kwade voicemails moeten horen!!!!Martino-s schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:12:
[...]
Aha, dit verklaard misschien ook mijn probleem van een paar posts hierboven:
[...]
Ik vind het wel vreemd dat dit wel de 3e keer is in 2 maanden...
Verwijderd
hey iedereen
ik heb klein probleem ik kan geen mp4 of 3gp films op me telefoon mda vario bekijken.
Ik heb alles geprobeerd maar helaas lukt het nog steeds niet heb alles geprobeerd met verschillende programma's
weet iemand een idee of wat ik fout doe?
Greets
R
ik heb klein probleem ik kan geen mp4 of 3gp films op me telefoon mda vario bekijken.
Ik heb alles geprobeerd maar helaas lukt het nog steeds niet heb alles geprobeerd met verschillende programma's
weet iemand een idee of wat ik fout doe?
Greets
R
nog even terug komen op die carcomm carkit, hier zit een aansluiting op voor een serial GPS. Lijkt me wel makkelijk, aangezien deze al onder mijn dashboard ingebouwd zit. Volgens advies hier zou het niet werken, ik heb het getest - en wat blijkt - werkt idd niet
Ik zag 'm ook op de iMate site:
http://www.mobileplanet.com/product.asp?code=134238
hier is de opmerking:
Note: The power cable also splits into a PS/2 female connector for connection to optional serial GPS devices - serial GPS functionality is not supported on the i-mate JASJAR in current ROM versions.
Zou het dus nog kunnen gaan werken? Het probleem is dat ik liever niet nog een device heb wat ik moet opladen en resetten als de verbinding niet werkt. Een serial GPS werkt gewoon, start op zodra ik de auto start etc. Voor mij beter dan een BT GPS.
Mare, ik weet dus niet welke ROM dit nu zal gaan ondersteunen. Is dit het wachten waard of zal het er nooit van komen?
Ik zag 'm ook op de iMate site:
http://www.mobileplanet.com/product.asp?code=134238
hier is de opmerking:
Note: The power cable also splits into a PS/2 female connector for connection to optional serial GPS devices - serial GPS functionality is not supported on the i-mate JASJAR in current ROM versions.
Zou het dus nog kunnen gaan werken? Het probleem is dat ik liever niet nog een device heb wat ik moet opladen en resetten als de verbinding niet werkt. Een serial GPS werkt gewoon, start op zodra ik de auto start etc. Voor mij beter dan een BT GPS.
Mare, ik weet dus niet welke ROM dit nu zal gaan ondersteunen. Is dit het wachten waard of zal het er nooit van komen?
En ik heb hem telefonisch bij T-mobile besteld (maart 2006) en kreeg ook keurig het 512 MB kaartje erbij, zit gewoon in de doos van de Vario erbij.cryonic90 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:46:
[...]
Ik heb hem ook op de site van T-mobile besteld en kreeg er ook gewoon een 512 MB kaartje bij, lijkt me dus dat het nog steeds zo is
Dat valt natuurlijk best mee. Ik heb mijn Adapt AD-700 in mijn dashboardkastje ingebouwd en daar loopt gewoon de stroom heen. Voor de stroom heb ik zo'n 3-weg aanstekerverdeeldoosje onder mijn middenconsole gebouwd. Zie je dus niets van. De autovoeding van de adapt loopt onder mijn dash door naar het kastje en daar zit ie dan. Om de ontvangst te optimaliseren heb ik een externe GPS antenne (zo'n goedkope Rikaline) achter mijn hemelbekleding tegen het dak aan geplakt. Eigenlijk moet zo'n ding buiten (=magnetisch) maar dan ben je 'm binnen een dag kwijt natuurlijk. Dit werkt ook. Ik heb gelukkig een auto waar er een (loos) klepje op mijn hemeltje zat waardoor ik er makkelijk bij kon. Anders moet je door je binnenverlichting gaan friemelen. Andere goede plek ik op de dash helemaal tegen de ruit. Maw: onhandig kan ik dit niet noemen. En even in je dashboardkastje graaien om 'm uit/aan te zetten als het niet goed gaat is op zich ook niet zo'n probleem. Ik heb niet het idee dat ze hard hun best gaan doen om serial GPS aan de praat te krijgen. Iedereen heeft BT tegenwoordig. Bijkomend voordeel is dat je zo'n BT apparaat makkelijk mee kunt nemen in een ander voertuig of zelfs te voet.wildcheese schreef op zondag 23 april 2006 @ 10:39:
Het probleem is dat ik liever niet nog een device heb wat ik moet opladen en resetten als de verbinding niet werkt. Een serial GPS werkt gewoon, start op zodra ik de auto start etc. Voor mij beter dan een BT GPS.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik heb sinds gisteren een probleem dat ik geen geluid meer heb via de speakers van mijn MDA.
Ik heb niets veranderd in instellingen ofzo. Heeft iemand dit ook weleens gehad? Het volume staat btw wel op het hoogste volume.
Ik heb niets veranderd in instellingen ofzo. Heeft iemand dit ook weleens gehad? Het volume staat btw wel op het hoogste volume.
Slim, een externe antenne - zo blijft de idd GPS receiver toch bereikbaar en uit het zicht.Ik wil gewoon niet zo een ding op het dash hebben liggen met draden voor het opladen wat ik weer moet opruimen als ik de auto weg zet.mphilipp schreef op zondag 23 april 2006 @ 11:47:
[...]
<cut> Om de ontvangst te optimaliseren heb ik een externe GPS antenne (zo'n goedkope Rikaline) achter mijn hemelbekleding tegen het dak aan geplakt. Eigenlijk moet zo'n ding buiten (=magnetisch) maar dan ben je 'm binnen een dag kwijt natuurlijk. Dit werkt ook.
Jammer - ik zou er blij mee zijn. BT is idd makkelijk voor als je vaak van auto wisselt.Ik heb niet het idee dat ze hard hun best gaan doen om serial GPS aan de praat te krijgen. Iedereen heeft BT tegenwoordig. Bijkomend voordeel is dat je zo'n BT apparaat makkelijk mee kunt nemen in een ander voertuig of zelfs te voet.
Toevallig je headset gebruikt? Dan kan het zijn dat de telefoon nog in de headset modus hangt. Hij stuurt geluid allen maar door de headset die'r in jou geval niet meer aan zit. Dit is een vrij bekend probleem bij o.a. telefoons. Ik heb er zelf ook last van gehad. Oplossing: druk het stekkertje van de headset weer even in je telefoon, en ruk'm er vervolgens weer uit. De stekker moet er snel uitkomen, anders lukt het niet goed. Het probleem is dat er een mechanische verbinding niet goed zit in de headset connector. Die mechanische verbinding bepaald of er een headset in zit of niet. In jouw geval is deze dus per ongeluk op "headset" blijven hangen ipv terug te schieten naar "normaal".idioteque schreef op zondag 23 april 2006 @ 12:00:
Ik heb sinds gisteren een probleem dat ik geen geluid meer heb via de speakers van mijn MDA.
[EDIT]
De QTEK 2.17.x.x rom (en alle anderen) kan je [url=ftp;//xda:xda@xda-developers.com/Wizard/Roms]hier[/url] vinden.Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 21:53:
[...]
Waar haal je deze vandaan? En is ie in het Nederlands??
Wireless aanzetten en dan (uit het hoofd) Start->Settings->3e tabblad->Network Cards->2e tabblad->selecteer de SDIO WLAN adapter. Daar kan je ergens vast ip instellen en volgens mij ook wel DNS server. Telefoon ligt boven, geen zin om't te checkenmistercash schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:42:
[ Voor 32% gewijzigd door Bebob_NL op 23-04-2006 12:33 ]
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Ik heb geen headset gebruikt, maar na een soft reset doet alles weer perfect. Toch bedankt in ieder geval.
Verwijderd
Ik weet niet of dit programma al is langsgekomen maar ik post het toch maar even:
Logmein.com Het is een programma om je PC op afstand te bedienen via een webbrowser. Je kunt dus vanaf elke computer met een webbrowser inloggen op je eigen PC, dus ook met de browser op je PocketPC! De gratis variant laat alleen het besturen van je desktop toe en met de (DURE!) betaalde variant (gratis trial!) beschik je ook over file transfer! (erg handig als je onderweg een .cab bestand nodig hebt dat je thuis op je PC hebt staan!) Nadeel is dat dit programma na de trial-periode erg duur is! 12,95 Dollar per maand!!! Is er een gratis programaatje op de markt dat dit kan?
Logmein.com Het is een programma om je PC op afstand te bedienen via een webbrowser. Je kunt dus vanaf elke computer met een webbrowser inloggen op je eigen PC, dus ook met de browser op je PocketPC! De gratis variant laat alleen het besturen van je desktop toe en met de (DURE!) betaalde variant (gratis trial!) beschik je ook over file transfer! (erg handig als je onderweg een .cab bestand nodig hebt dat je thuis op je PC hebt staan!) Nadeel is dat dit programma na de trial-periode erg duur is! 12,95 Dollar per maand!!! Is er een gratis programaatje op de markt dat dit kan?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 14:32 ]
Verwijderd
Extern bureaublad van Windows (ook wel bekend als een rdp connectie). Dat is wel niet via internet browser, maar iedere pc en ook je mda heeft een terminal client waarmee je de machine kan overnemen. Wel ff port 3389 op je routertje openzetten.Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 13:37:
Ik weet niet of dit programma al is langsgekomen maar ik post het toch maar even:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 14:02 ]
Verwijderd
Het ging mij vooral om file sharing en voor wie hier ook in geinteresseerd is:Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 13:37:
Na wat zoeken kwam ik Avvenu tegen. Dit is precies wat ik zocht: gratis file sharing via een webbrowser. Werkt uitstekend!

Verwijderd
In de laatste pagina's van het vorige topic deel is veel gesproken over Reperion ik heb er zelf geen ervaring mee maar dat schijnt precies te doen wat jij vraagt. Misschien dus even zoeken op Reperion in de vorige topics!?birdibird schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 11:15:
weet iemand hoe ik mijn MDA kan gebruiken als acces point(?) om te kunnen internetten op mn PC via de connectie van mn mda...
ja klinkt raar dat je dat wilt, maar heb komende twee weken geen internet
omdat ik overstap naar nieuwe provider...dus leek t me handig als ik toch t internet op kon al is t maar via zo'n langzame connectie...
is er een bepaald progje te vinden dat de connectie kan delen?
ja klinkt raar dat je dat wilt, maar heb komende twee weken geen internet
Verwijderd
Ja, Modemkoppeling is standaard geinstalleerd op je MDAbobaphatt schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:47:
weet iemand hoe ik mijn MDA kan gebruiken als acces point(?) om te kunnen internetten op mn PC via de connectie van mn mda...
ja klinkt raar dat je dat wilt, maar heb komende twee weken geen internetomdat ik overstap naar nieuwe provider...dus leek t me handig als ik toch t internet op kon al is t maar via zo'n langzame connectie...
Als je je MDA als USB modem onder Windows XP als USB-modem wilt gebruiken download je dit bestand, uitpakken en volg de instructies in het Word-document!
Ik haal:
Download 6.2 KByte/sec = 50 kbps
Upload 2.5 KByte/sec = 20 kbps
Dus vergelijkbaar met inbellen
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 16:47 ]
Dit topic is gesloten.