Tweakers,
ik heb sinds 3,5 weken een MDA vario. Ik heb na 1 dag meteen maar de nieuwste Imate Rom erop gezet, en een aantal progamma's. Tot anderhalve week geleden niks mis mee, maar nu het volgende:
als ik het toestel gewoon gebruikte viel opeens het scherm spontaan uit, maar niet dat het gewoon in een keer zwart was, het bevroor zeg maar, en werd dan aan de rechterkant langzaam steeds witter en aan de linker kant zwart. Niet in rechte lijnen, maar 2 vlekken zeg maar, ik kan het niet echt geod beschrijven, kan wel foto posten als t nodig is. vervolgens als ik dan het scherm met de aan/uit knop aan en uit zette deed ie 't weer gewoon. het kwam vooral voor als het scherm uit zn standby werd gehaald, als ik gebeld werd dus, of een sms kreeg, en ook als ik een sms typte. Ook begonnen de pixels op het scherm te trillen zeg maar, dat bv in het progamma menutje 'lopende' letters ziet.
Na wat gepielt te hebben met de instellingen (scherm al meerdere keer opnieuw uitgelijnd) kwam ik op de cleartype instelling in het scherm menu. cleartype geactiveerd (en met reg hack ook als je t tb uitschuift), toen deed het scherm 't een stuk beter, geen lopende letters en ik dacht dat het gefixed was. Helaas het scherm viel toch weer een paar keer uit, wel minder als voorheen maar nog steeds hinderlijk. Het is ook niet te baseren waardoor het komt, soms gaat het een halve dag goed, dan valt het scherm weer uit als ik een smsje probeer te typen.
Ik heb toen 3 dagen geleden de niewste Qtek wwe rom erop gezet, maar ook deze gaf hetzelfde probleem, meteen al bij het begin scherm als je geleerd wordt hoe je moet knippen en plakken, nog voordat de extended rom wordt geinstalleerd. ik heb toen 1 dag die rom erop gehad, maar vond op een of andere manier de imate toch fijner, dus die er weer terug op, en nog steeds het probleem.
Ik heb nu dus de vario met:
- Imate 2.16.9.1 WWE (extended rom niet geinstalleerd)
- SPB pocket plus 3 (nieuwste versie)
- the core media player 0.71 (dacht ik)
- Worms world party
- Resco file explorer
ik denk zelf niet dat het software matig is, omdat zelf na een hard reset zonder extended rom valt het scherm uit, en 'lopen' de letters in menu's, het wordt zoals eerder gezegd wel minder als ik cleartype aanzet, maar het is nog steeds niet voorbij.
weet iemand een oplossing? en heeft het zin om de originele t-mobile rom erop te zetten en dan terug te gaan naar de shop, of zien ze dan (bij de reparatie) dat de CID eraf is?
Alvast bedankt,