HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 10

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.324 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:50:
[...]

:9~ Zeg, wat heb jij allemaal voor moois geïnstalleerd? Wat heb je op de bovenste balk (lijkt me handig de verbindingssterkte wat gedetailleerder te hebben) etc etc... het apparaat is helemaal omgebouwd! 8)
DJMurtz schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:33:
[...]

jezus, daar zal je toch even een kleine uitleg over moeten geven hoor. Dat lijkt wel het windows vista theme? en die temp meters zijn ook om te smullen... nou, eigenlijk alles wel, behalve dan de CPU meter, we zijn dan wel tweakers maar op mijn pda/tel hoef ik dat toch echt niet ;)

Dus bij deze, zou je misschien even je geinstalleerd progjes kunnen opnoemen die je today scherm er zo laten uitzien? Alvast bedankt
DjWannaB2002 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:46:
Ben het er helemaal mee eens, dat jou scherm er echt al toppie uit ziet!!!!
Heb dan nog geen vario I / vario II maar ben wel erg benieuwd hoe je het zo gekregen hebt ja :p
Ok, ik ben er ook blij mee :)

In ieder geval gebruik ik wisbar advance 2, hierbij gebruik ik een theme die je hier kan vinden: http://www.lakeridgesoftware.com/forum/viewtopic.php?t=3435
In deze theme zit ook meteen het achtergrondje (die overigens er niet mooi uit ziet als ik het keyboard uitschuif).

Voor het weer gebruik ik Pocketweather 1.3.3

Voor het processor / memory grafiekje gebruik ik RhinoStats 3.0

Ben nu ook aan het spelen met PHM TrayLaunch waar 1-2tje het al over had, briljant progje.

Maar nu weet ik nog steeds niet hoe ik die blauwe lijntjes wegkrijg :)
Appie_NL schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:03:
[...]

Dat is WisBar Advance met de Windows Vista Theme. Ziet er idd erg mooi uit inderdaad, maar mijn WIzard er nog een stuk trager door. Toen ik de Wizard net had ging ik zelf voor zoveel mogelijk eyecandy. Na verloop van tijd werd het meer de sport om het ding zo snel mogelijk te krijgen. Nu heb ik alleen nog maar SPB Weather, SPB pocket plus en TaskPlus. 10 x sneller dan met WisBar Advance!
Hmmm ik heb geen last van problemen met snelheid, maar hier draait ie ook op 240 MHz meestal

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:13:
Maar je je moet je nu een goed mens voelen nu je zoveel mensen gelukkig hebt gemaakt O-)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
DjWannaB2002 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:18:
[...]

Maar je je moet je nu een goed mens voelen nu je zoveel mensen gelukkig hebt gemaakt O-)
word

oh, enumm, waar zit in gods naam de alt-tab functie op dit apparaat? Mijn oude siemens SX1 had dit zelfs al, en zo een functie is toch echt wel zwaar nodig...

[ Voor 27% gewijzigd door DJMurtz op 12-04-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:35

neevedr

Dat was ik niet!

Laten we je dan maar uit de brand helpen:

Volgens deze pagina moet je in het register wezen.

[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Color\]
Sleutel 6: Today screen horizontal separator color.

Hierin een HEX code invullen voor de juiste kleur.
FF FF FF 00 voor Wit bv.
DJMurtz schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:52:
oh, enumm, waar zit in gods naam de alt-tab functie op dit apparaat? Mijn oude siemens SX1 had dit zelfs al, en zo een functie is toch echt wel zwaar nodig...
Deze functie is volgens mij niet standaard ingebakken. Er zijn programma's (bv SPB Pocket Plus) die deze functie aan een hardware knop kunnen toevoegen.

[ Voor 29% gewijzigd door neevedr op 12-04-2006 23:10 . Reden: Alt-tab ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neevedr schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:07:
[...]

Laten we je dan maar uit de brand helpen:

Volgens deze pagina moet je in het register wezen.

[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Color\]
Sleutel 6: Today screen horizontal separator color.

Hierin een HEX code invullen voor de juiste kleur.
FF FF FF 00 voor Wit bv.
Ja dat klopt, zover was ik ook nog gekomen, maar ik wil geen ander kleurtje, ik wil gewoon geen lijntjes, ik heb ook al de hele value weggehaald, maar dat werkte ook niet, toen kwamen de standaard blauwe lijntjes weer terug...zucht..
Toch bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijsje schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:25:
Toen ik na een half uur wrijven met een suikerklontje 1 letter weg had heb ik het maar eens geprobeerd met een scherp mesje waar je normaal papier mee snijdt.
Hiermee had ik de logo's binnen een halve minuut weg.
Dit is echt een aanrader! Je ziet er helemaal niks meer van.
als je goed puntje van goed suikerklontje gebruikt lunkt t ook binnen een minuut....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
Werkt wisbar advance 2 samen met Pocket Plus? Of zijn het twee 'identieke' programmas die niet samen gedraait kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 00:04:
[...]

als je goed puntje van goed suikerklontje gebruikt lunkt t ook binnen een minuut....
iemand kwam met een tip van een 5 euro cent muntje. Werkte ook perfect(zelf geprobeerd heb geen suikerklonten in huis) het vlekte in begin wel beetje (afhankelijk hoe schoon je muntje is denk ik) maar dat kon je er zo afvegen

[ Voor 6% gewijzigd door jazzVL op 13-04-2006 01:45 ]

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op /. staat een artikeltje over de toekomst van de pda. Ik heb ook wat comments van users gelezen. Eén van de dingen waar ik het wel mee eens was, is dat de term "pocket pc" eigenlijk te ver gaat. Bijv de USB-functionaliteit is veel beperkter dan van een pc. Sterker nog, pocket pc's als de Wizard zijn in feite slechts USB clients i.p.v. volwaardige hosts. Als de industrie daadwerkelijk een goede pocket pc zou willen dan moeten ze doorzetten en daadwerkelijk volwaardige pc-functionaliteit (hardware én software) in de pda stoppen. De ontwikkeling van Windows Mobile valt me ook een beetje tegen, gezien de nog steeds taltijke bloatware om simpele functionaliteit toe te voegen die Windows Mobile niet heeft (met als bekendste voorbeeld het simpelweg écht sluiten van een programma). En graag ook een krachtigere accu!!

Deze reactie viel me ook op:
While a smartphone is fine for most, i believe in the general thought that if you take 2 things and combine them, you wind up with 2 inferior things in one. A bulky, annoying phone, and a small-screened pda.
Oeps, ben ik het wel een beetje mee eens als Qtekeigenaar, hoewel ik inmiddels gewend ben aan het formaat. Vanwege een screen protector durf ik 'm nu zo in m'n broekzak te doen, wat een irritant hoesje gelukkig overbodig maakt. Alleen bellen zonder stylus zou wel iets beter geïmplementeerd mogen worden. Wat dat betreft was m'n Nokia een heel stuk fijner!

De Wizard is een mooi apparaatje, maar er mag toegegeven worden dat de value-for-money gezien de prijs een stuk lager is dan van bijv een kleine laptop. :) Desondanks heb ik geen spijt van de aanschaf. Enige technische nadeeltje vind ik de iets te lage processorsnelheid. Tijdelijk opkrikken met omapclock maakt Windows en bepaalde programma's net wat vlotter. Voor de rest ben ik heel tevreden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:58

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 08:20:
Alleen bellen zonder stylus zou wel iets beter geïmplementeerd mogen worden. Wat dat betreft was m'n Nokia een heel stuk fijner!
Bellen zonder stylus:

-Je drukt eerst op het groene telefoontje
-dan op de knops linksonder in je scherm (contactpersonen)
-en vervolgens houd je de navigatieknop naar boven of die naar onder ingedrukt totdat de juiste letter in beeld komt,
- Bij het juiste nummer druk je op de middelste navigatietoets
- en kies daar de manier (werk, thuis, mobiel, sms, etc) en bevestig deze met de middelste navigatietoets.

Voor contactpersonen werkt dit ideaal, voor niet-contactpersonen is het idd wat lastig :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 08:20:
Op /. staat een artikeltje over de toekomst van de pda. Ik heb ook wat comments van users gelezen. Eén van de dingen waar ik het wel mee eens was, is dat de term "pocket pc" eigenlijk te ver gaat. Bijv de USB-functionaliteit is veel beperkter dan van een pc. Sterker nog, pocket pc's als de Wizard zijn in feite slechts USB clients i.p.v. volwaardige hosts. Als de industrie daadwerkelijk een goede pocket pc zou willen dan moeten ze doorzetten en daadwerkelijk volwaardige pc-functionaliteit (hardware én software) in de pda stoppen. De ontwikkeling van Windows Mobile valt me ook een beetje tegen, gezien de nog steeds taltijke bloatware om simpele functionaliteit toe te voegen die Windows Mobile niet heeft (met als bekendste voorbeeld het simpelweg écht sluiten van een programma). En graag ook een krachtigere accu!!

Deze reactie viel me ook op:

[...]

Oeps, ben ik het wel een beetje mee eens als Qtekeigenaar, hoewel ik inmiddels gewend ben aan het formaat. Vanwege een screen protector durf ik 'm nu zo in m'n broekzak te doen, wat een irritant hoesje gelukkig overbodig maakt. Alleen bellen zonder stylus zou wel iets beter geïmplementeerd mogen worden. Wat dat betreft was m'n Nokia een heel stuk fijner!

De Wizard is een mooi apparaatje, maar er mag toegegeven worden dat de value-for-money gezien de prijs een stuk lager is dan van bijv een kleine laptop. :) Desondanks heb ik geen spijt van de aanschaf. Enige technische nadeeltje vind ik de iets te lage processorsnelheid. Tijdelijk opkrikken met omapclock maakt Windows en bepaalde programma's net wat vlotter. Voor de rest ben ik heel tevreden.
Als ze aan alle eisen, genoemd in het betreffende artikel moeten voldoen, heb je gewoon een pc. Juist de benaming pocket-pc duidt op de gedane concessies om het geheel draagbaar te maken. Wil je alles wat een pc heeft moet je gewoon een Nokia kopen en een laptop in je rugzak stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlawit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-08-2021
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:39:
Misschien dat iemand het al gemeld heeft, maar er is nu ook een inkoopactie voor mini sd-kaartjes:

http://www.inkoopactie.net/ia/82z1ndf6
Had ik al gemeld in deel 9
Herhaling is nooit verkeerd
zijn al 45 2GB miniSD's in bestelling...
mijn kaartje wordt dinsdag besteld, benieuwd hoe vlot het gaat lopen...

[ Voor 6% gewijzigd door dlawit op 13-04-2006 09:20 ]

Iphone 5, ASUS Transformer Prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03-2021
Begin februari kocht ik, vol verwachting, de MDA Vario, uiteraard mét PIT van T-Mobile.

Op dat moment had ik al bijna een jaar de HP iPaq rx3715 in mijn bezit, waar ik zeeeeer over te spreken was (ben), met als enige punt dat je er natuurlijk niet mee kunt bellen.

De MDA Vario leek mij echt he-le-maal geweldig. Een pocket-PC waar je mee kunt bellen PLUS een echt qwerty-toetsenbord EN van zo'n formaat dat 'ie gewoon in de broekzak past.

De eerste twee weken dat ik 'm had heb ik echt alles getest wat los en vast zit, zoals dat heet.
Na die twee weken heb ik 'm een harde reset gegeven en heb ik alleen die software ge-installeerd die mij echt nuttig leek voor de Vario:
  • Phonealarm
  • Resco Explorer (+ add-ons)
  • SPB Plus
  • SPB Diary
  • SPB Weather
  • SPB GPRS Monitor
  • SPB Backup
Hiernaast heb ik ook een paar register-aanpassingen doorgevoerd (O.a. GPRS altijd aan, T-mobile dialer weg, "U gaat online"-melding weg).

Afgezien van Phonealarm (en SPB Backup) gebruikte ik bovenstaande software ook al op mijn iPaq, met grote tevredenheid.

En toen...
De afgelopen twee maanden heb ik mij de klere zitten ergeren aan de intense traagheid van de Vario. Echt heel vervelend. Voorts gaf de Vario zichzelf geregeld (bijna elke dag) een reboot, zonder dat daar enige aanleiding voor leek te zijn.
Daarnaat heb ik in een poging de traagheid te lijf te gaan ook het overclocken geprobeerd, maar dat haalde nauwelijks iets uit, in mijn bescheiden mening.

Ik heb 'm een keer een harde reset gegeven en bovenstaande software opnieuw op de Vario gezet, in de hoop dat het dan beter zou gaan. Nou... Niet dus. Hij bleef traaaaaaag.

Gister heb ik 'm nog een keer een harde reset gegeven, en heb ik alleen Resco Explorer 2005 ge-installeerd (want multifunctioneel; reg-editor, toffe file explorer, handy today-plugin), en verder niets.
Verder heb ik qua reg-edit alleen de dialer er uit gesloopt, de GPRS op "always on" gezet, en de "u gaat nu online" melding uitgezet.

Hij is nu "snel", en lijkt betrouwbaarder te functioneren.

Conclusie: Ik weet niet of het komt doordat ik de MDA Vario eigenlijk (al dan niet onterecht) 1-op-1 heb vergeleken met mijn HP rx3715, maar de snelheid van de Vario valt mij flink tegen.
Zolang je er geen software bij zet is er niets aan de hand, maar doe je dat wel, dan maak je'm zo traag als dikke stront.

Over tien maanden mijn abo afgelopen, en dan ga ik mooi kijken of HP een leuke PDA-Phone-combi heeft die klein genoeg is om in de broekzak te passen ;)

Ik ben benieuwd of anderen deze ervaring ook hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Sjaakman schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:24:
<Een verhandeling over snel vs. traag>
Ik ben benieuwd of anderen deze ervaring ook hebben...
Exact hetzelfde heb ik ook gehad., behalve het automagisch resetten elke dag. Zover ik kan overzien wordt de Vario vooral erg traag van een uitgebreid today scherm. Zodra er een scrollbalk verschijnt kan ik het wel vergeten en wordt m'n telefoon enorm traag. Nu heb ik alleen SPB Weather (icoontjes zo klein mogelijk), SPB Pocket Plus (1 tabblad met de 3 memory indicators, de battery indicator en New Note icoontje) en TaskPlus (Ideaal, kan je namelijk zien WELKE taken je hebt ipv alleen hoeveel.) op m'n today scherm. Vooral in combinatie met de Glyphcache hack* (zie OP) en standaard op 240 MHz draaien (zie wederom OP) werkt de Vario nu naar behoren. M'n Vario draait momenteel op een 1.6 ROM van QTEK, maar daar komt ws binnenkort de nieuste 2.18 op. De Todayplugin van Resco heb ik gedisabled, te groot, te log en eigenlijk niet nodig. Met behulp van het onderdeel [Menus] van SPB Pocket Plus heb ik alle essential programma's boven in m'n startmenu gezet, zodat die altijd snel bereikbaar zijn.

*Die invloed van de Glyphcache hack merk je vooral als je je Vario al even hebt draaien. De eerste keer dat je naar een ander tabblad van settings gaat omet de Vario even denken, maar de volgende dat je adt tab blad opent zie je het meteen verschijnen omdat hij het een en ander uit z'n cache kan halen.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 09:16:
[...]

Als ze aan alle eisen, genoemd in het betreffende artikel moeten voldoen, heb je gewoon een pc. Juist de benaming pocket-pc duidt op de gedane concessies om het geheel draagbaar te maken. Wil je alles wat een pc heeft moet je gewoon een Nokia kopen en een laptop in je rugzak stoppen
Ben het in zoverre met je eens dat het op pocketformaat moet blijven. Maar gezien de huidige stand van de techniek worden er m.i. nog teveel concessies gedaan in het ontwerp. Als in de Wizard al zoveel functies kunnen worden gepropt dan kan daar bijv ook nog wel een goede usb host controller bij, om maar wat te zeggen. Van de vijfde versie van Windows CE had ik ook meer verwacht (met name beter geheugenbeheer). En de standaard internet explorer is veel te beperkt. Opera heeft gelukkig bewezen dat het beter kan.
Dentheman schreef op donderdag 13 april 2006 @ 08:56:
[...]

Bellen zonder stylus:

-Je drukt eerst op het groene telefoontje
-dan op de knops linksonder in je scherm (contactpersonen)
-en vervolgens houd je de navigatieknop naar boven of die naar onder ingedrukt totdat de juiste letter in beeld komt,
- Bij het juiste nummer druk je op de middelste navigatietoets
- en kies daar de manier (werk, thuis, mobiel, sms, etc) en bevestig deze met de middelste navigatietoets.

Voor contactpersonen werkt dit ideaal, voor niet-contactpersonen is het idd wat lastig :p
Bellen via contacts kan ook direct vanuit het today scherm. Ik mis met name een lijst met laatstgekozen nummers (en dan op de nokia-manier, dus elke nummer maar 1 keer weergegeven en met 1 druk op een knop bereikbaar). Verder gaat het ook wel, maar het kan beter. Overigens bel ik niet zoveel, dus het is geen groot probleem.

@Sjaakman:

Mijn bevindingen zijn exact dezelfde! SPB pocket plus heb ik er na een dag alweer afgegooid, waarna m'n Qtek weer een stuk vlotter werd. Eigenlijk ging het mij alleen om het echt kunnen afsluiten van een programma plus die handige task manager. Hopelijk komt er ooit een oplossing die alleen die functies biedt zonder verder voor mij onnodige zooi als al die plugins, icons en andere bloatware. Ik snap werkelijk niet waarom MS nooit zelf deze functionaliteit heeft ingebouwd!

Het blijft overigens heel wonderlijk hoe snel het beschikbare geheugen vermindert, ook al sluit je programma's soms helemaal af. Heeft WM5 last van enorme memory leaks of ligt dit ergens anders aan?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Sjaakman schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:24:
De afgelopen twee maanden heb ik mij de klere zitten ergeren aan de intense traagheid van de Vario. Echt heel vervelend.
Traagheid wordt bij mij heel duidelijk veroorzaakt door teveel programma's op het device zelf. Ik installeer alleen echt systeemachtige zaken intern. De rest gaat op de kaart. Nadat ik eergisteren TT5 had geïnstalleerd was ie weer retetraag. Heel gek, want ik had gezegd dat ik 'm op external storage wilde maar hij staat toch intern. Ik heb toen maar wat shit eraf gegooid die ik toch nooit gebruik (Backgammon en Skype) die ook intern stonden. Nu gaat het weer een beetje.
Spontane reboots zijn weg met de nieuwste ROM.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
Tot nu toe heb ik gelukkig nog geen last van extreme traagheid. Ik heb het apparaat nu 1 dag en al wat programmas geinstalleerd maar nog niet extreem veel.

Ik vroeg me overigens wel af, met mijn oude Siemens SX-1 was het mogelijk met een programmatje SMSjes via gprs te versturen ipv het gsm netwerk. Dit kost je dan data ipv het vaste bedrag per SMS. Aangezien ik nu een onbeperkt internet abbo heb vroeg ik me af of er ook een dergelijk programma bestaat voor de Vario? Dit zou wel een hoop ik kosten schelen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 17:29
Mmmm... ik wilde vandaag de MDA Vario gaan bestellen maar door de recente berichten over de traagheid van de Vario ga ik toch twijfelen. Naast het bellen & emailen wil ik de Vario gaan gebruiken voor navigatie (Tomtom), streaming media mbv Orb&TCMP, als afstandsbediening voor m'n MCE PC via WLAN (met Rudeo) en af en toe een spelletje. Kan dat allemaal wel of ben ik hier veel te optimisch?? Eyecandy interesseert mij niet, ik heb nu al begrepen dat ik het today-scherm sober moet houden.

Nog een vraag: is het bijgeleverde 512MB mini-SD kaartje voldoende om TomTom 5.21 op te draaien met de kaart van de Benelux? Is er dan nog wat ruimte over voor wat mp3tjes/filmpjes?

[ Voor 4% gewijzigd door tallstoi op 13-04-2006 13:14 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 23:51
tallstoi schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:06:
Nog een vraag: is het bijgeleverde 512MB mini-SD kaartje voldoende om TomTom 5.21 op te draaien met de kaart van de Benelux? Is er dan nog wat ruimte over voor wat mp3tjes/filmpjes?
512MB is ruim voldoende TomTom 5.21 neemt zelf heel weinig ruimte in beslag. Het enige wat echt ruimte nodig heeft zijn de kaarten. Benelux is zo'n 63 MB groot/klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
tallstoi schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:06:
Mmmm... ik wilde vandaag de MDA Vario gaan bestellen maar door de recente berichten over de traagheid van de Vario ga ik toch twijfelen. Naast het bellen & emailen wil ik de Vario gaan gebruiken voor navigatie (Tomtom), streaming media mbv Orb&TCMP, als afstandsbediening voor m'n MCE PC via WLAN (met Rudeo) en af en toe een spelletje. Kan dat allemaal wel of ben ik hier veel te optimisch?? Eyecandy interesseert mij niet, ik heb nu al begrepen dat ik het today-scherm sober moet houden.
Als je niet van plan bent om al die dingen tegelijk te doen ;) dan moet dat prima gaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 17:29
OK, dat valt mij heel erg mee. Fijn, want dan hoef ik er niet meteen een grotere mini-SD bij te kopen. Maar wat is jouw mening over de performance van de Vario? Is het inderdaad mogelijk om minder vaak gebruikte programma's zoals bijvoorbeeld spelletjes te installeren op de geheugenkaart zodat ze de Vario niet belasten tijdens dagelijks gebruik?

@DJMurtz: hihi, dat was ik ook niet van plan ;)

[ Voor 8% gewijzigd door tallstoi op 13-04-2006 13:36 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 14:58

Ok, ik ben er ook blij mee :)

In ieder geval gebruik ik wisbar advance 2, hierbij gebruik ik een theme die je hier kan vinden: http://www.lakeridgesoftware.com/forum/viewtopic.php?t=3435
In deze theme zit ook meteen het achtergrondje (die overigens er niet mooi uit ziet als ik het keyboard uitschuif).
Nou heb ik hem bijna ook zo geskinned, maar alleen de softbuttons aan de onderkant blijven origineel. Hoe krijg je die ook geskinned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check Notifications geinsalleerd op m'n mda Vario.
Tutorial gevolgd zoals deze is beschreven in de starterspost.
Echter, het clearen van de duplicate items duurt oneindig lang.
Ik zie al 1 uur lang in beeld:
"Clearing Duplicate Events
Processing 78 of 77 events..."

Ik heb nog wel controle over mijn pda, dus hij is niet vastgelopen.
Volgens mij is dit niet normaal.
Is dit op te lossen of kan ik maar beter hard resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
Ik had er over de 80 staan; heb ze allemaal met de hand (stylus vasthouden, delete) verwijdert, toen draaide na een softreset de telefoon trouwens weer sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N!co schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:45:
[...]

Nou heb ik hem bijna ook zo geskinned, maar alleen de softbuttons aan de onderkant blijven origineel. Hoe krijg je die ook geskinned?
Moet werken normaal zonder enige tweaks, zet wisbar even uit en aan, dat zou moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:11:
[...]

Moet werken normaal zonder enige tweaks, zet wisbar even uit en aan, dat zou moeten helpen.
idd, werkt nu. Ziet er goed uit en merk nog niets van vertragingen. ( @ 240Mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:00

nlboy

Alles kitz?

Jammer dat de Vario zo traag is, dan is het misschien beter om 'm niet te gaan kopen. (zeker niet voor die prijs) Ik had hiervoor de MDA Compact, maar die vond ik onhandig wanneer de batterij leeg is ben je alles kwijt. (aantal keren gebeurd) En had liever een toesenbord om zo snel dingen in te typen en ook jammer dat op de MDA Compact geen WLAN op zat.
http://www.mobile-review....age/htc/wizard/spbcpu.png
This index describes Pocket PC's CPU speed. We can hardly expect unprecedented results from a 200 MHz processor, though the results proved good.

http://www.mobile-review....htc/wizard/spbfilesys.png
The file system index describes Pocket PC file system speed (read/record/move). Low results on Windows Mobile 5.0 stand for the charge for the new memory structure.

http://www.mobile-review....tc/wizard/spbplatform.png
The platform index describes total Pocket PC platform speed including the built-in applications. As this index is based on the integrated index, well, low results can be explained.

http://www.mobile-review....mage/htc/wizard/spbas.png
The synchronization speed is high (it doesn't have an impact on the integrated index).

Gehele review
Helaas vallen mij de Benchmarks enorm tegen voor een nieuw apparaat die ook nog eens duurder is dan de MDA Compact, jammer. :/ Want op het eerste gezicht lijkt het een Top-toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
nlboy schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:01:
Jammer dat de Vario zo traag is, dan is het misschien beter om 'm niet te gaan kopen. (zeker niet voor die prijs) Ik had hiervoor de MDA Compact, maar die vond ik onhandig wanneer de batterij leeg is ben je alles kwijt. (aantal keren gebeurd) En had liever een toesenbord om zo snel dingen in te typen en ook jammer dat op de MDA Compact geen WLAN op zat.

[...]

Helaas vallen mij de Benchmarks enorm tegen voor een nieuw apparaat die ook nog eens duurder is dan de MDA Compact, jammer. :/ Want op het eerste gezicht lijkt het een Top-toestel.
Ik denk toch dat je dit soort reviews niet als definitief besluit moet nemen. Ikzelf heb deze reviews ook gelezen over de 'trage CPU' maar heb tot nu toe hier nog niets van gemerkt. Ik ben echt super tevreden over het apparaat en samen met de support die er echt overal te vinden is en de tweaks/programmas die er nu al in grote getalen zijn is dit echt een prima apparaat om te bezitten (vooral kijkend naar de prijs/qualiteit verhouding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot nu toe het volgende begrepen t.a.v. de snelheid van de HTC Wizard:
Veel benchmarks die op de Wizard worden uitgevoerd kloppen niet. De Wizard maakt gebruikt van een nieuw type dual-core processor (vandaar ook de lage kloksnelheid). Veel Benchmark programma's kunnen hier (nog) niet mee omgaan waardoor een te lage score wordt behaald! In het echt, in vergelijking met andere pocket pc's is de Wizard even snel, zo niet sneller!
Als je wilt dat de Wizard Optimaal presteert zul je wel de nieuwste ROM moeten installeren, of wachten totdat T-Mobile een update uitbrengt. De ROM die standaard op de t-mobile vario's geleverd wordt is niet vergelijkbaar met de nieuwste Qtek en Imate ROMs! Daarmee lijkt het wel of je een nieuw apparaat in handen hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:20:
Ik heb tot nu toe het volgende begrepen t.a.v. de snelheid van de HTC Wizard:
Veel benchmarks die op de Wizard worden uitgevoerd kloppen niet. De Wizard maakt gebruikt van een nieuw type dual-core processor (vandaar ook de lage kloksnelheid). Veel Benchmark programma's kunnen hier (nog) niet mee omgaan waardoor een te lage score wordt behaald! In het echt, in vergelijking met andere pocket pc's is de Wizard even snel, zo niet sneller!
Als je wilt dat de Wizard Optimaal presteert zul je wel de nieuwste ROM moeten installeren, of wachten totdat T-Mobile een update uitbrengt. De ROM die standaard op de t-mobile vario's geleverd wordt is niet vergelijkbaar met de nieuwste Qtek en Imate ROMs! Daarmee lijkt het wel of je een nieuw apparaat in handen hebt!
Brengt T-Mobile ook werkelijk nieuwe versies uit? Ik wil namelijk graag mijn garantie behouden maar als die nieuwe ROMs inderdaad zoveel beter zijn dan begin ik toch echt te twijfelen wat ik liever wil... Voor hetzelfde geld brengt T-Mobile pas over 3 maanden een nieuwe ROM uit voor de Vario...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 06:03
sorted.bits schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:07:
Is het ook mogelijk om 'unsigned software' te runnen? Nu krijg ik steeds een melding dat sommige software niet gesigned is en dus niet draait.
Effe mezelf quoten, mmmm ben er nog steeds niet uit.

Ik heb half google al afgezocht, maar niets gevonden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lieve mensen, het wil maar niet lukken... (zelfs niet na het lezen van 10 hoofstukken ;)

Wat is er aan de hand.
Ik heb TomTom 5.21 geinstalleerd op mijn Imate Kjam.
Hierna heb ik de kaarten op mijn mini SD gekopieerd. Echter als ik nu TomTom opstart krijg ik de melding Geen Kaarten Gevonden. Kan iemand mij toevoegen op msn via awlangenhuysen@hotmail.com of een opzetje geven hoe, en in welke volgorde en vooral waar ik alles moet installeren?
Bedankt voor jullie medewerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Nog een leuke voor de OP :

Wanneer CAB's worden uitgevoerd, worden ze daarna gelijk gedelete. Dit is niet echt heel handig.

Daarom kan je de volgende reg key aanpassen zodat het niet meer gebeurt :

HKCR\cabfile\shell\open\command

Daar de key default veranderen van :
\Windows\wceload.exe "%1"

naar
\Windows\wceload.exe "%1" /nodelete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik de nieuwe Nederlandse Rom op men Qtek9100 heb geinstalleerd kan ik niet meer connecten met men wifi-router (D-link DI-614+)
Het lukt me enkel als ik een soft-reset toepas , of als ik de key in men router verander of de router reset.
En als ik men Qtek dan in stand-by zet en daarna terug aan,hij geeft mijn router wel aan als beschikbaar.
Maar dan wilt hij niet meer verbinden.
Op vreemde netwerken heb ik minder problemen , dan kan ik men pda in standby zetten en terug aan , zonder dat hij het verbonden netwerk verliest
Met de vorige Rom-versie had ik hier geen problemen mee
Heeft iemand mischien een oplossing?

Voor de rest ben ik tevreden met die update
- Men Qtek is veel stabieler geworden (als een programma blijft hangen blijft niet de hele pda
hangen, veel minder softresets dus :) )
- Sinds deze week heb ik pas ervaren dat de batterij het veel langer uithoud (en ik heb die update sinds hij in belgie beschikbaar was) ik heb heb hem zondagnacht om 23.30u uit de lader gehaald en de batterij staat nu pas op 42% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:21:
Lieve mensen, het wil maar niet lukken... (zelfs niet na het lezen van 10 hoofstukken ;)

Wat is er aan de hand.
Ik heb TomTom 5.21 geinstalleerd op mijn Imate Kjam.
Hierna heb ik de kaarten op mijn mini SD gekopieerd. Echter als ik nu TomTom opstart krijg ik de melding Geen Kaarten Gevonden. Kan iemand mij toevoegen op msn via awlangenhuysen@hotmail.com of een opzetje geven hoe, en in welke volgorde en vooral waar ik alles moet installeren?
Bedankt voor jullie medewerking
Als je Tomtom gekocht heeft kan Tomtom je precies uitleggen wat je fout doet. En als je er op een andere manier aan gekomen bent, kan je daar ook terecht om verkoop adressen te vinden.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakman
sorted.bits schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:50:
Nog een leuke voor de OP :

Wanneer CAB's worden uitgevoerd, worden ze daarna gelijk gedelete. Dit is niet echt heel handig.

Daarom kan je de volgende reg key aanpassen zodat het niet meer gebeurt :

HKCR\cabfile\shell\open\command

Daar de key default veranderen van :
\Windows\wceload.exe "%1"

naar
\Windows\wceload.exe "%1" /nodelete
Ik maak de cab's altijd gewoon "read only" in de verkennert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakman
sorted.bits schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:12:
[...]
Effe mezelf quoten, mmmm ben er nog steeds niet uit.

Ik heb half google al afgezocht, maar niets gevonden :?
Is het niet zo dat 'ie zegt dat het "unsigned" is, en dat je dan zelf kunt kiezen voor wel of niet installeren?
Als de software van een legitieme bron afkomstig is gewoon voor "ja" kiezen, zou ik zo zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaakman schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:27:
[...]

Is het niet zo dat 'ie zegt dat het "unsigned" is, en dat je dan zelf kunt kiezen voor wel of niet installeren?
Als de software van een legitieme bron afkomstig is gewoon voor "ja" kiezen, zou ik zo zeggen :)
Inderdaad! Je krijgt alleen een waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
Ik heb een vraag mbt email met de MDA Vario. Ik gebruik mijn Vario evenveel, zo niet meer, voor te emailen dan het bellen. Dat de vario inkomende gesprekken accepteerd als deze op standby staat is natuurlijk perfect maar hij doet geen mails meer ophalen (ookal staat dit zo ingesteld om de 15 minuten).

Naast mijn verschillende pop3 adressen heb ik ook nog altijd een oude hotmail account. Hier krijg ik geregeld emails op die groter zijn dan 2kb. Nu heb ik de pop3 adressen weten in te stellen om gewoon het hele bericht op te halen ipv alleen de eerste 2kb maar dit wilt maar niet lukken voor mijn hotmail account omdat dit via de Pocket MSN service gaat.

Weet iemand de oplossingen voor mijn twee problemen? Alvast bedankt!

Edit: Nog een klein vraagje over de MDA. Ik woon zelf dicht bij de belgische en duitse grens (yep, zuid-limburg) en heb dus geregeld 'last' van een switch naar het belgische of duitse netwerk. Mijn internet abbo bij T-Mobile geld alleen binnen nederland dus dit kan best vervelend uitpakken aan het eind van de maand. Ik wil mijn telefoon echter niet van automatisch afhalen omdat ik wel bereikbaar wil blijven. Zijn er today plugins die je het huidige netwerk tonen?

Edit2: Nu had ik toch echt ergens gezien hoe je de volumeknop aan de rechterzijde kon omtoveren tot een scroll knop voor sites e.d. maar waaaaaaaaaaar heb ik dat ook alweer gezien :?

[ Voor 34% gewijzigd door DJMurtz op 13-04-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Mmmm maar die waarschuwing krijg ik dus niet, bij sommige programma's wel en bij sommige andere programma's weer niet.

Er is een patch voor te downloaden van deze site en volgens veel mensen werkt die ook, maar voor mij en een vriend van mij (die hetzelfde probleem heeft) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eggy schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:25:
[...]

1) Browse naar de volgende key:

HKLM\Software\Microsoft\Today\Items\Calendar\

2) Stel de DWORD waarde van "Flags" in op "5", decimaal.

3) Reset :)
Wat betekent de waarde 5 die hier bedoeld wordt? is dit dat er dan max 5 items worden weergegeven op today? Dus als ik er bv 4 wil dan moet ik hier 4 invoeren of betekent het iets anders?
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJMurtz schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:11:

Edit: Nog een klein vraagje over de MDA. Ik woon zelf dicht bij de belgische en duitse grens (yep, zuid-limburg) en heb dus geregeld 'last' van een switch naar het belgische of duitse netwerk. Mijn internet abbo bij T-Mobile geld alleen binnen nederland dus dit kan best vervelend uitpakken aan het eind van de maand. Ik wil mijn telefoon echter niet van automatisch afhalen omdat ik wel bereikbaar wil blijven. Zijn er today plugins die je het huidige netwerk tonen?
Ik gebruik Ammar Wireless plugin, deze geeft aan òf en met welk gsm-netwerk je verbonden bent en de status van wifi en bluetooth:

Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/1690/wifi0qc.gif

Je kunt het hier downloaden.

EDIT: voor hotmail kun je HTTPMail Provider gebruiken. Let wel even op als je een nieuwe account creert en je vult je hotmail adres in start hij automatisch Pocket MSN. Je moet in de eerste stap dus eerst een ander e-mailadres opgeven om dit te omzeilen. Dit kun je later bij de opties weer veranderen in je echte hotmail adres.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Ik heb tomtom 5 geïnstalleerd maar tt kan de kaarten niet vinden, deze staan op m'n sd kaartje, maar op m'n vario zelf staan ook tomtom mappen, in ééntje staat 'currentmap' maar ik kan niet bv. m'n benelux kaartje daarnaartoe kopiëren want daar is niet genoeg ruimte voor op de ppc, is er misschien een manier zodat tomtom weet dat hij de kaarten van het sd kaartje kan halen ipv. de vario zelf?

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dentheman schreef op donderdag 13 april 2006 @ 23:45:
Ik heb tomtom 5 geïnstalleerd maar tt kan de kaarten niet vinden, deze staan op m'n sd kaartje, maar op m'n vario zelf staan ook tomtom mappen, in ééntje staat 'currentmap' maar ik kan niet bv. m'n benelux kaartje daarnaartoe kopiëren want daar is niet genoeg ruimte voor op de ppc, is er misschien een manier zodat tomtom weet dat hij de kaarten van het sd kaartje kan halen ipv. de vario zelf?
De file Currentmap.dat moet je bewerken zodat deze verwijst naar de plaats waar de kaart staat, bijv. \Storage Card\Benelux-map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Volgens mij is hij al langsgekomen, maar kan hem niet meer vinden. Ik ga over een week naar Amerika. Nu wil ik daar geen GPRS gebruiken.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn telefoon echt geen gebruik kan maken van GPRS op dat moment?

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
davhor schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 08:32:
Volgens mij is hij al langsgekomen, maar kan hem niet meer vinden. Ik ga over een week naar Amerika. Nu wil ik daar geen GPRS gebruiken.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn telefoon echt geen gebruik kan maken van GPRS op dat moment?
staat op www.smarter-phones.com
1) Ga naar de volgende registry entry:

"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\ConnMgr\Providers\ {7C4B7A38-5FF7-4bc1-80F6-5DA7870BB1AA}\Connections \IDEAS Internet (GPRS)\"

2) Wijzig de Dword waarde van de key "Enabled" van '1' naar '0'.

3) Ga naar de volgende registry key:

"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\ConnMgr\Providers\ {7C4B7A38-5FF7-4bc1-80F6-5DA7870BB1AA}\Connections \IDEAS WAP (GPRS)\"

4) Wijzig de Dword waarde van de key "Enabled" van '1' naar '0'.

5) Voer een soft reset uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
davhor schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 08:32:

Nog een GPRS verbinding aanmaken die niet werkt, en instellen dat die gebruikt wordt voor internet ipv de wel werkende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Laatst online: 14-09 12:43
DJMurtz schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:11:

...
Edit2: Nu had ik toch echt ergens gezien hoe je de volumeknop aan de rechterzijde kon omtoveren tot een scroll knop voor sites e.d. maar waaaaaaaaaaar heb ik dat ook alweer gezien :?
Dat doet het programmatje smartskey voor je. ik weet alleen even niet meer waar ik em vandaan heb. ff zoeken in het vorige deel.
suc6

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakman
Zelfgekozen tekst als "layer" op je Today-scherm...

- Ga naar de key: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Shell
- Maak een key aan met de naam "DeviceBeta" (zonder de aanhalingstekens)
- Maak in die key een string-value aan met de naam "Today" (zonder de aanhalingstekens)
- Vul bij "value" de tekst in die je op je today-scherm wilt hebben staan
- Zorg dat er geen Today-plugins de onderste helft van je scherm bedekken

Zou er zo uit kunnen zien:
Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/files/ss_tweak_devicebeta.jpg

Op mijn MDA Vario werkt het.

Met dank aan xda-developers.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
SonOfSam schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:05:
[...]

Dat doet het programmatje smartskey voor je. ik weet alleen even niet meer waar ik em vandaan heb. ff zoeken in het vorige deel.
suc6
http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=41060

en bedankt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
Ik heb gisteren een mail gestuurd naar T-Mobile waarbij ik de vraag stelde of er in de toekomst een ROM update beschikbaar zou worden omdat de huidige versie ver achter ligt op de versies van andere aanbieders. Vandaag kreeg ik als reactie

'U geeft aan dat u graag een nieuwe ROM versie wilt gebruiken voor uw T-Mobile MDA Vario maar dat de versies die u aantreft via T-Mobile niet overeenkomen met de versies bij andere aanbieders. Wij sturen daarom uw melding door aan onze afdeling Technische Ondersteuning. Een mederwerker van deze afdeling zal binnenkort contact met u opnemen.'

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

Kan het kloppen dat het progje ammar_Wireless_Today_Plugin.cab niet werkt met de T-mobile ROM. Ik heb de .cab geinstalled in in mijn Today scherm het vinkje voor Wireless aangezet. Maar helaas krijg ik hem niet te zien.

Verder kan ik geen .cab file vinden van het .Net 2.0 framework. Ik wil namelijk een progje installen welke dit framework gebruikt. Nu heb ik alleen voorlopig geen activesync bij de hand. Dus daarom ben ik op zoek naar een .cab file van het framework.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

YellowCube

Wait...what?

Voor het weer gebruik ik Pocketweather 1.3.3
geweldig programma moet ik zeggen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
Ik krijg die email synchronisatie maar niet voor elkaar...

Mijn outlook indeling ziet er zo uit:

http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=402786

Mijn Pocket outlook op de Vario is precies hetzelfde ingedeeld. Zelfde mappen & mapnamen. Hij doet echter alleen de Personal Folders map synchroniseren. De andere mappen kan ik ook niet in de opties aanvinken (ze staan er gewoonweg niet bij)... Is dit een beperking van activesync? En zijn er in dit geval andere sync tools die dit kunnen oplossen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:09
DJMurtz schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:55:
Ik heb gisteren een mail gestuurd naar T-Mobile waarbij ik de vraag stelde of er in de toekomst een ROM update beschikbaar zou worden omdat de huidige versie ver achter ligt op de versies van andere aanbieders. Vandaag kreeg ik als reactie

'U geeft aan dat u graag een nieuwe ROM versie wilt gebruiken voor uw T-Mobile MDA Vario maar dat de versies die u aantreft via T-Mobile niet overeenkomen met de versies bij andere aanbieders. Wij sturen daarom uw melding door aan onze afdeling Technische Ondersteuning. Een mederwerker van deze afdeling zal binnenkort contact met u opnemen.'

Ben benieuwd...
Ik heb denk ik 3 weken geleden gesproken met de after-sales afdeling van t-mobile omdat mijn toestel retour ging voor reparatie. Het schijnt dat ze wel werken aan een rom-update!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
davhor schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 12:27:
Kan het kloppen dat het progje ammar_Wireless_Today_Plugin.cab niet werkt met de T-mobile ROM. Ik heb de .cab geinstalled in in mijn Today scherm het vinkje voor Wireless aangezet. Maar helaas krijg ik hem niet te zien.
Nope, helaas werkt dit alleen in combinatie met een AKU 2.0 ROM.
Verder kan ik geen .cab file vinden van het .Net 2.0 framework. Ik wil namelijk een progje installen welke dit framework gebruikt. Nu heb ik alleen voorlopig geen activesync bij de hand. Dus daarom ben ik op zoek naar een .cab file van het framework.
Ik heb een tijdje geleden ook gezocht of deze bestond, ik heb hem toen niet kunnen vinden :(

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

Thx....Eggy

Ik ga in mijn avonduren ook maar eens wat progjes proberen te maken. Eerst maar eens kijken waar een beetje vraag naar is. Dan ga ik eens kijken of het lukken wil. Windows programma's zijn geen probleem. Windows mobile zal voor het eerst zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik probeer gmail werkend te krijgen op de Qtek 9100 van me pa.
Verzenden van mail lukt wel, echter het postvak in blijft mooi leeg wat ik ook doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

YellowCube

Wait...what?

Vincentio schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:39:
Ik probeer gmail werkend te krijgen op de Qtek 9100 van me pa.
Verzenden van mail lukt wel, echter het postvak in blijft mooi leeg wat ik ook doe.
als je alleen de berichtkoppen ophaalt, verdwijnen deze op je Qtek weer uit je Postvak In zodra je op je pc de berichten van je GMail gaat lezen.
Misschien zit het 'probleem' daar?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

Heb het één en ander gevonden voor .Net.

Ik heb een aantal .cab files, weet alleen niet welke ik nodig heb. Hieronder een opsomming:
- NETCFv2.ppc.armv4.cab
- NETCFv2.wce5.armv4i.cab
- NETCFv2.wm.armv4i.cab
- NETCFv2.wce5.mipsii.cab
- NETCFv2.wce5.mipsiv.cab
- NETCFv2.wce5.sh4.cab
- NETCFv2.wce5.x86.cab

Ik weet niet of de juiste erbij zit. Maar dit is wat ik mijn dirs op mijn ontwikkel pc heb staan. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag eindelijk een bluetooth gps receiver aangeschaft. Het is het model "Slim" van het merk Fortuna. SirFIII dus ik had hoge verwachtingen. Die zijn meer dan uitgekomen!

Als ik de Slim aanzet (schakelaar op on; is dat een cold start?) dan duurt het hooguit 5 seconden tot deze een fix heeft, en dat binnen bij het raam! Vanmiddag tijdens een testwandelingetje door de stad had TomTom vrijwel constant 9 satellieten in zicht. De boel was zo nauwkeurig dat ik bijv op een groter kruispunt op het scherm precies zag hoe ik overstak. En ik werd soms via de smalste paadjes gedirigeerd tijdens een wandelroute. Geen spijt dus van de aankoop. _/-\o_ De Qtek heeft daarbij hooguit 5 seconden nodig om een nieuwe route te berekenen indien nodig (overgeklokt naar 240 MHz).

De gps-muis zou ook DGPS en WAAS ondersteunen, ter verhoging van de nauwkeurigheid. Ik vraag me af of dat, net als satellieten, automatisch wordt opgepikt (Nederland heeft 3 DGPS-stations). Helaas geeft TomTom alleen satellieten aan dus ik weet niet zeker of het werkt. Weet iemand toevallig een programma dat alle gps-informatie uitgebreid weergeeft?

De gps-muis heeft standaard de ingebouwde pincode "0000". Dit zou ik wel willen veranderen, maar ik heb geen idee hoe. Ik heb er geen software voor.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 11:17

lxz

Ik ben al een aardige tijd bezig met het werkend krijgen van de WiFi-verbinding van de Hanze Hogeschool Groningen. Er moet hiervoor een certificaat geinstalleerd worden, maar blijkbaar weet de MDA Vario niet hoe er met dit certificaat omgegaan moet worden..

Heeft iemand dit toevallig al werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Weet iemand nog een site waar je de MDA Vario voordelig met abbo (1jr) kan bestellen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door nlboy op 14-04-2006 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loenen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57
davhor schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 17:04:
Heb het één en ander gevonden voor .Net.

Ik heb een aantal .cab files, weet alleen niet welke ik nodig heb. Hieronder een opsomming:
- NETCFv2.ppc.armv4.cab
- NETCFv2.wce5.armv4i.cab
- NETCFv2.wm.armv4i.cab
- NETCFv2.wce5.mipsii.cab
- NETCFv2.wce5.mipsiv.cab
- NETCFv2.wce5.sh4.cab
- NETCFv2.wce5.x86.cab

Ik weet niet of de juiste erbij zit. Maar dit is wat ik mijn dirs op mijn ontwikkel pc heb staan. Iemand een idee?
Volgens deze post heb je de 3e van boven (NETCFv2.wm.armv4i.cab) nodig. Daar staat ook een linkje naar de cab-file, maar als ik die gebruik krijg ik en .wm bestand. Wellicht dat je die moet hernoemen, maar dat heb ik niet getest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sinds 2 dagen ben ik ook de gelukkige bezitter van een Qtek 9100, ben er leuk mee aan het experimenteren er is echter 1 ding wat ik maar niet voor elkaar krijgt: wireless activesync!

Ik heb gelezen dat je sinds ActiveSync 4.0 (ik gebruik 4.1) geen wireless verbinding meer kan maken met ActiveSync, maar dat er een soort work-around was door een VPN verbinding te maken. Ik krijg die VPN verbinding maar niet voor elkaar, ik heb alles gedaan wat hieronder beschreven staat, maar krijg telkens dat ik naam/wachtwoord moet controleren (en die zijn 100% goed).
Dit is vrij gemakkelijk. Ik leg het even uit voor windows XP (in het engels).
1. Ga naar network connections
2. Kies 'Create a new connection'
3. Ga voor 'set up an advanced connection' -> NEXT
4. Kies 'Accept incoming connections' -> NEXT
5. Laat alle vakjes voor COM poorten etc. staan zoals ze staan -> NEXT
6. Kruis het vakje voor 'Allow incoming vpn connections' aan -> NEXT
7. Check de users die mogen connecten aan -> NEXT -> NEXT -> FINISH.

Dat was het voor XP. Op de pocketpc :
1. Ga je naar network connections,
2. Kies je voor 'Add a new VPN server connection'.
3. Vul je hostname of IP adres in, en kies voor IPSec/L2TP, dan next.
4. Kies voor 'A pre-shared key', en vul een key in naar keuze, bv. 12345678.
5. Vul je username op de XP pc in, en je paswoord.
Finish
Synchroniseren jullie wireless? En zo ja, hoe doe je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
nlboy schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 19:50:
Weet iemand nog een site waar je de MDA Vario voordelig met abbo (1jr) kan bestellen? :)
Ik heb 'm besteld bij GSMeasy (.nl) - voor 21 euro met een 1 jarig T-mobile flex 30 en PIT. Via belnu kun je 'm ook goedkoop krijgen, let er wel op dat hier het nummer porteren vreemd genoeg ongeveer 20 Euro kost nl 10 euro voor T-mobile en 10 voor Belnu. Zekers dat eerste is vreemd, want T-mobile rekent hier geen kosten voor.

Edit: volgens mij is dit overigens off-topic. In de begin post wordt aangegeven dat dit forum alleen op de hardware focussed

[ Voor 12% gewijzigd door wildcheese op 14-04-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

wildcheese schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 20:41:
[...]

Ik heb 'm besteld bij GSMeasy (.nl) - voor 21 euro met een 1 jarig T-mobile flex 30 en PIT. Via belnu kun je 'm ook goedkoop krijgen, let er wel op dat hier het nummer porteren vreemd genoeg ongeveer 20 Euro kost nl 10 euro voor T-mobile en 10 voor Belnu. Zekers dat eerste is vreemd, want T-mobile rekent hier geen kosten voor.

Edit: volgens mij is dit overigens off-topic. In de begin post wordt aangegeven dat dit forum alleen op de hardware focussed
Oké bedankt! Verder gaan we 't over de Vario hebben. Ik ben zeer benieuwd. 8-)

Ow ja, dus met de nieuwste ROM-update van Qtek is de snelheid goed? Zodat de Vario met SPB Plus gewoon soepel loopt en de Bluetooth en WLAN werken goed. Heb ik dat goed? :)
En kan de Vario een 2 Gig mini SD-kaartje aan?

[ Voor 18% gewijzigd door nlboy op 14-04-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJMurtz schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:55:

Ben benieuwd...
er is volgens mij toch nog steeds geen officiele rom-update van Qtek en i-mate: alle updates op XDA zijn geen officiele maar gemaakt door hobbyisten (overigens niks mee hoor, heb zelf zo ook ge-update)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey..

na alleen mar lezen en lezen kom ik mij pobleem niet tegen op het forum.

ik heb een vario (t-mobile) en wil een andere rom op zetten maar bij het updaten komt steeds een fout melding met "invalid vender id this uodate ulitily can not be used for you pda phone"

weet iemand wat ik verkeerd doe of ben vergeten

Groetjes

R,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 21:18:
Hey..

na alleen mar lezen en lezen kom ik mij pobleem niet tegen op het forum.

ik heb een vario (t-mobile) en wil een andere rom op zetten maar bij het updaten komt steeds een fout melding met "invalid vender id this uodate ulitily can not be used for you pda phone"

weet iemand wat ik verkeerd doe of ben vergeten

Groetjes

R,
Ja, je hebt er een van T-Mobile. Die zijn standaard CID gelocked. Voor unlocken moet je btw niet hier zijn want dat is illegaal. (Maar er zijn wel goedwerkende unlockprogjes!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnxx :-D
SMulTiE schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 21:29:
[...]

Ja, je hebt er een van T-Mobile. Die zijn standaard CID gelocked. Voor unlocken moet je btw niet hier zijn want dat is illegaal. (Maar er zijn wel goedwerkende unlockprogjes!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AZT3K
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-11-2020
Om een andere rom te installeren moet je cid unlocken en dat is "zegt men" illegaal.

edit: he je was me voor

[ Voor 20% gewijzigd door AZT3K op 14-04-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 18:39:
2 dingen:
1. Je draagt een telefoon niet aan je broekriem
2. Je draagt een telefoon NIET aan je broekriem

Waarom zit er dan een broekriemclip aan de standaard houder? Goede vraag, men neme:
1. Stanleymes
2. Snijd het stiksel om de broekriemclip door
3. Buig de clip aan de kant
4. Pak een kniptang en knip het "leren" afdeksel tot de popnagel door
5. Knip de popnagel door
6. Verwijder de broekriemclip en dek het gat op een nette manier af

Ik heb gaffertape gebruikt, ga ik nog wel eens vervangen maarja het is nu harstikke hip dus mischien laat ik het wel zitten.

[afbeelding]
Wat een TOPlossing dit!!!
bedankt! Niet dat ik 'm nu altijd in dit hoesje duw maar als ik iets wilds ga doen is het perfect en hij is toch zeker wat kleinder zonder die belachelijke riemklip!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Laatst online: 11-09 17:41
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 21:12:
[...]

er is volgens mij toch nog steeds geen officiele rom-update van Qtek en i-mate: alle updates op XDA zijn geen officiele maar gemaakt door hobbyisten (overigens niks mee hoor, heb zelf zo ook ge-update)
Jawel hoor, er zijn officiele rom updates uit de 2.xx serie van:

I-mate, engels en andere talen
Qtek, engels en nederlands (en andere talen)
Orange, nederlands
Dopod, taiwanees
O2, engels

Je herkent ze aan het -ship in de bestandsnaam.
(daarnaast zwerven er ook geknutselde onofficiele roms rond)

T-mobile loopt zoals altijd wat achter, dus we moeten nog even wachten. Maar voor de Qtek-kers en M3000-ers onder ons is er al een nieuwe officiele NL 2.1x rom. :)

[ Voor 3% gewijzigd door birdibird op 15-04-2006 00:05 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 21:12:
[...]

Van de iMate Rom's weet ik het niet maar de Qtek Rom's zijn gewoon te downloaden op de sites van Qtek.nl en Qtek.be, je moet dan wel beschikken over een Qtek IMEI nummer. Het zijn dus wel officieel uitgegeven ROM updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Hey Eggy.
First of all, ik ben een nieuwe gebruiker van de HTC Wizard/T-Mobile MDA Vario. Vooralsnog niks dan lof (heb d'r al een nieuwe ROM op gezet en 'm overgeklokt @ 252, alles prima). Nu wil ik alleen graag ook gebruik maken van de Nederlandse spellingcheck.
Ik kom volgens de methode zoals op jouw page staat, tot stap 3. Het bestand dictprob.dat staat namelijk al in m'n Windows-map (een oudere versie dus) en deze kan níet worden overschreven. Read-only undo-en kan ook al niet. Weet jij wellicht wat ik zou moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de eindeloze zoektocht waarom ik toch geen mails meer kan versturen, kwam ik op het volgende: het zou "eventueel" kunnen liggen aan de sqlserver. Die werkt bij mij niet namelijk. Als tip wordt ergens in de krochten van het internet iemand aangeraden om de .cab bestanden opnieuw te installeren. Het gaat om:

sqlce.wce4.armv4.cab
sql.wce4.armv4.cab
sqlce.dev.wce4.armv4.cab

Maarre... waar moet ik die vinden? Ik heb (meen ik) mijn gehele vario van voor tot achter doorgevlooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 18:09:
Vandaag eindelijk een bluetooth gps receiver aangeschaft. Het is het model "Slim" van het merk Fortuna. SirFIII dus ik had hoge verwachtingen. Die zijn meer dan uitgekomen!
Mooi! Ik heb vergelijkbare ervaring met de Adapt AD-700. Die SirfIII chip is echt goed!
De gps-muis zou ook DGPS en WAAS ondersteunen, ter verhoging van de nauwkeurigheid. Ik vraag me af of dat, net als satellieten, automatisch wordt opgepikt (Nederland heeft 3 DGPS-stations).
Ik lees het volgende op http://www.d-d-s.nl/waas.html :
WAAS bestaat in Amerika uit circa 25 grondstations gepositioneerd over het gehele land, in Nederland is ons niet bekent hoeveel er geplaatst zijn (edit: 3 dus). Verder bestaat het uit twee hoofdstations, gepositioneerd aan beide kanten van Amerika aan de kust deze stations verzamelen de informatie van alle andere grondstations en genereren een correctie signaal. Dit kan omdat de grondstations hun eigen locatie precies weten en dit dan verrekenen met het signaal dat ze van de satellieten doorkrijgen. Dit signaal kan namelijk zijn verlopen door atmosferische omstandigheden. Het correctie signaal word dan verzonden naar een of twee geostationaire satellieten, of satellieten met een positie over de evenaar. De informatie komt overeen met het standaard GPS signaal, wat betekend dat elke WAAS ondersteunende GPS ontvanger dit signaal kan lezen.

Wie kan er gebruik van maken.

In principe iedereen die een GPS ontvanger heeft die ook WAAS ondersteund. Sinds April 2003 is WAAS ook in Nederland in werking gesteld.

Het WAAS satelliet nummers die uw moet zien verschijnen (nadat u Waas ingesteld heb in het menu van uw gps) is 33 voor Europa en 35 voor de USA!
In TomTom zou je dat dus moeten kunnen zien in het sat-status scherm. Of anders GPSDash.
[edit]VisualGPSce is hiervoor ook een hele leuke. Laat meer info zien en ook of je DGPS gebruikt, wat je ook zelf kunt zien als je sat33 in beeld hebt.
De gps-muis heeft standaard de ingebouwde pincode "0000". Dit zou ik wel willen veranderen, maar ik heb geen idee hoe. Ik heb er geen software voor.
Dat betekent dat ie eigenlijk geen pincode heeft, maar als je een apparaat hebt dat dit vereist, kun je 0000 gebruiken. Zo staat het in de handleiding van mijn Adapt in ieder geval. Klinkt niet als iets dat je kunt instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 15-04-2006 00:04 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
SMulTiE schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:07:
Hey Eggy.
First of all, ik ben een nieuwe gebruiker van de HTC Wizard/T-Mobile MDA Vario. Vooralsnog niks dan lof (heb d'r al een nieuwe ROM op gezet en 'm overgeklokt @ 252, alles prima). Nu wil ik alleen graag ook gebruik maken van de Nederlandse spellingcheck.
Ik kom volgens de methode zoals op jouw page staat, tot stap 3. Het bestand dictprob.dat staat namelijk al in m'n Windows-map (een oudere versie dus) en deze kan níet worden overschreven. Read-only undo-en kan ook al niet. Weet jij wellicht wat ik zou moeten doen?
Kopieer 'm vanuit de pc eerst naar een andere map dan \windows, en kopieer 'm op de Wizard zelf met de filemanager oid naar de windows map. Dat zou moeten werken.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
birdibird schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:05:
[...]

Kopieer 'm vanuit de pc eerst naar een andere map dan \windows, en kopieer 'm op de Wizard zelf met de filemanager oid naar de windows map. Dat zou moeten werken.
"Cannot move 'dictprob': access is denied.

Make sure the disk is not full or write-protected and the file is not currently in use."

:-s Die message krijg ik dus. Ik weet dus niet in welke mate de file op dat moment in gebruik is. Ik heb het in ieder geval al geprobeerd vlak na een soft reset van de MDA. Vol is de disk ook niet.
De files (Dictprob en Statdict) zijn beide wel write-protected. Maar ik weet niet hoe ik dat kan veranderen (niet via ActiveSync, noch via File Explorer op de MDA).

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
SMulTiE schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:11:
[...]

"Cannot move 'dictprob': access is denied.

Make sure the disk is not full or write-protected and the file is not currently in use."

:-s Die message krijg ik dus. Ik weet dus niet in welke mate de file op dat moment in gebruik is. Ik heb het in ieder geval al geprobeerd vlak na een soft reset van de MDA. Vol is de disk ook niet.
De files (Dictprob en Statdict) zijn beide wel write-protected. Maar ik weet niet hoe ik dat kan veranderen (niet via ActiveSync, noch via File Explorer op de MDA).

Help!
Je moet Resco Explorer gebruiken, zie OP.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Appie_NL schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:31:
[...]

Je moet Resco Explorer gebruiken, zie OP.
Staat nergens in de OP O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Correct, je moet Resco of Total Commander gebruiken.

edit:
Woei, dat Wisbar Advance is echt te gek!
Ik heb nu een mac OS taakbalk :)
Daaaaag Magic Button... }:O

klik

[ Voor 67% gewijzigd door birdibird op 15-04-2006 05:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Niet online
Niemand die weet hoe je met activesync 4 toch wireless kan syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Laatst online: 14-09 12:43
Ik heb zojuist mijn Jabra BT620s (stereo) headset binnen gekregen. Maar AVRCP werkt helaas niet met mijn Mortplayer. Wel met wmp. vind ik alleen geen lekker programma. heeft iemand hier een oplossing voor?

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Laatst online: 26-08 20:06
Cybex schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:07:
Niemand die weet hoe je met activesync 4 toch wireless kan syncen?
Dit kan niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb veel problemen met de MSN programma's die er op staan. Messenger wil niet inloggen en hotmail wil vaak niet verversen. (Hotmail box gebruik ik helaas nog regelmatig) Als het misgaat heb ik een prima GPRS verbinding dus dat is het niet.

Soft rest lost het soms op maar andere keren niet. Zijn er speciale servers die de MSN mobile diensten aan bieden en zijn deze overbelast o.i.d?

Dan nog iets: kan je standaard de GPRS statistieken uitlezen of heb je hier een aparte tool voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
birdibird schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:59:
Correct, je moet Resco of Total Commander gebruiken.
Aah, thanks, nu werkt ie weer <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Niet online
De één zegt van wel, de ander zegt niet. Volgens vele moet het lukken via een vpn verbinding, ik hoopte dat hier mensen zaten die het al gelukt was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 23:49:
[...]

De file Currentmap.dat moet je bewerken zodat deze verwijst naar de plaats waar de kaart staat, bijv. \Storage Card\Benelux-map
Ik heb het bestand currenmap.dat bewerkt, er staat: '\Storage Card\ttmaps\NL\'
Mijn kaarten staat op m'n 2gb sdmini (storage card)\ttmaps\NL en alsnog kan tomtom5 de kaarten niet vinden, moet ik Currentmap.dat laten verwijzen naar een bepaald bestand in die map of moet het nu gewoon werken?

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dentheman schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 13:15:
[...]

Ik heb het bestand currenmap.dat bewerkt, er staat: '\Storage Card\ttmaps\NL\'
Mijn kaarten staat op m'n 2gb sdmini (storage card)\ttmaps\NL en alsnog kan tomtom5 de kaarten niet vinden, moet ik Currentmap.dat laten verwijzen naar een bepaald bestand in die map of moet het nu gewoon werken?
Controleer of de file 'currentmap.dat' in de map \my documents\TomTom\ staat. Het ook zo kunnen zijn (maar dat weet ik niet zeker) dat TomTom maar een map diep kijkt. dus dan werkt jouw pad niet. Je kunt proberen om de 'NL-map bestanden' in de map Storage Card\Benelux-map te zetten en de currentmap file aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:28:
Ik lees het volgende op http://www.d-d-s.nl/waas.html :

[...]

In TomTom zou je dat dus moeten kunnen zien in het sat-status scherm. Of anders GPSDash.
[edit]VisualGPSce is hiervoor ook een hele leuke. Laat meer info zien en ook of je DGPS gebruikt, wat je ook zelf kunt zien als je sat33 in beeld hebt.
Sat33 komt niet voor in het rijtje, maar ik zit momenteel binnen (ontvanger achter het raam) dus wie weet ligt het daaraan. Ik ga ook de nummers van de DGPS-basisstations eens opzoeken. Volgens wikipedia heeft Nederland namelijk 3 DGPS-stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
Ik heb de gebruiksaanwijzing uit de faq gevolgt om tomtom te installeren. Alles is gelukt ik krijg alleen één ding niet voor elkaar. Zodra ik de stemmen wil installeren klapt de installer eruit (volgensmij hetzelfde probleem als tomtom 5.0 installeren), hoe kan ik die stemmen met de hand installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Laatst online: 26-08 20:06
Zet in ieder geval de data**.chk en de data**.vif in de map \my documents\tomtom. Dan zou het moeten werken. ** is in dit geval een nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:28:
[...]
Sat33 komt niet voor in het rijtje, maar ik zit momenteel binnen (ontvanger achter het raam) dus wie weet ligt het daaraan. Ik ga ook de nummers van de DGPS-basisstations eens opzoeken. Volgens wikipedia heeft Nederland namelijk 3 DGPS-stations.
Je ontvangt die DGPS stations natuurlijk niet. Die stations hebben een geijkte positie en vergelijken die met de positie die op basis van het GPS systeem wordt verkregen. Zo kun je de relatieve afwijking uitknobelen. Die afwijking geven zij door aan een satelliet. Voor Europa is dat Nr.33. Dit is geen echte GPS satelliet want Nr.33 'hangt' in een geostationaire baan. Vandaar dat 1 sat heel Europa kan bedienen; het echte GPS netwerk bestaat uit satellieten in een lagere baan die om de aarde heen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakman
Probleem met IMAP-mail op de Vario... Wie heeft het antwoord? :)

Mail, verzonden met de Vario, komt keurig aan op de plaats van bestemming, maar wordt NERGENS opgeslagen. Niet lokaal, en ook niet op de IMAP-servermap,
In de mailopties op de Vario staat wel degelijk aangegeven dat verzonden berichten opgeslagen moeten worden.

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
cryonic90 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:03:
Zet in ieder geval de data**.chk en de data**.vif in de map \my documents\tomtom. Dan zou het moeten werken. ** is in dit geval een nummer
Ik heb de bestanden nldf.vif en nldf.wav in die map gezet, maar toch herkent hij de stem niet. Moet ik de files renamen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:45:
[...]

Je ontvangt die DGPS stations natuurlijk niet. Die stations hebben een geijkte positie en vergelijken die met de positie die op basis van het GPS systeem wordt verkregen. Zo kun je de relatieve afwijking uitknobelen. Die afwijking geven zij door aan een satelliet. Voor Europa is dat Nr.33. Dit is geen echte GPS satelliet want Nr.33 'hangt' in een geostationaire baan. Vandaar dat 1 sat heel Europa kan bedienen; het echte GPS netwerk bestaat uit satellieten in een lagere baan die om de aarde heen draaien.
Lees dit stukje eens van Wikipedia:
Nederland beschikt over drie DGPS-referentieontvangers, in Hoek van Holland,Vlieland en in Gilze en Rijen. Door de kracht van de zenders van de referentieontvangers kan met name Hoek van Holland en Gilze en Rijen landinwaarts ontvangen worden.
Wat je zegt over het vergelijken van de geijkte positie met de ontvangen GPS-positie klopt. Die afwijking kunnen GPS-receivers vervolgens gebruiken ter correctie van hun ontvangen positie. Punt is dat die correctie natuurlijk steeds minder goed is naarmate je verder van het DGPS-station zit, tot je zelfs zover zit dat je andere satellieten ziet dan het DGPS-station (waarbij het systeem dus ook niet meer functioneert). Het signaal gaat echter wel degelijk rechtstreeks van DGPS-station naar (D)GPS-ontvanger, in Nederland via de volgende frequenties:
Hoek van Holland: 312,5 kHz
Vlieland: 294,0 kHz
Er bestaat ook nog zoiets als DGPS via RDS (middels de zender radio 2) maar daar weet ik het fijne niet van. Sat 33 is onderdeel van het WAAS/EGNOS-systeem, een aanvulling op het GPS-systeem middels geostationaire satellieten. EGNOS gebruikt een ander soort basisstations, RIMS genaamd, verspreid over een heel continent. Alle gegevens van deze ijkpunten worden naar 1 controlecentrum gestuurd, waar aan de hand van alle gemeten afwijkingen een soort kaart wordt gemaakt. Die kaart wordt vervolgens naar een EGNOS-satelliet gezonden, momenteel satelliet 33 (wat eigenlijk een ESTB-sat is). Alle EGNOS-enabled GPS-ontvangers pikken dat signaal op en bepalen aan de hand van de kaart welke correctie doorgevoerd moet worden. In dit geval wordt er dus níet rechtstreeks data ontvangen van een basisstation. In feite kun je dit een geavanceerde uitvoering van het DGPS-systeem noemen omdat er gegevens worden gebruikt van tientallen ipv slechts 1 basisstation. DGPS is echter tot 70 km (bij optimale omstandigheden zelfs tot 200 km) bijzonder nauwkeurig waardoor het binnen onze landsgrenzen even goed zoniet beter functioneert.

Wat betreft GPS lijkt het mij verstandiger om in dit topic verder te gaan. :)
Sjaakman schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:29:
Probleem met IMAP-mail op de Vario... Wie heeft het antwoord? :)

Mail, verzonden met de Vario, komt keurig aan op de plaats van bestemming, maar wordt NERGENS opgeslagen. Niet lokaal, en ook niet op de IMAP-servermap,
In de mailopties op de Vario staat wel degelijk aangegeven dat verzonden berichten opgeslagen moeten worden.

Anyone?
Dat probleem had ik ook met de vorige ROM-versie (Qtek). Even upgraden dus :).

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 05:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:42:
Ik heb veel problemen met de MSN programma's die er op staan. Messenger wil niet inloggen en hotmail wil vaak niet verversen. (Hotmail box gebruik ik helaas nog regelmatig) Als het misgaat heb ik een prima GPRS verbinding dus dat is het niet.

Soft rest lost het soms op maar andere keren niet. Zijn er speciale servers die de MSN mobile diensten aan bieden en zijn deze overbelast o.i.d?

Dan nog iets: kan je standaard de GPRS statistieken uitlezen of heb je hier een aparte tool voor nodig?
Als je niet een hotmail adres gebruikt in MSN dat levert dat wel eens problemen op. In de StartPost staat een tweak. Een andere mogelijkheid is om Agile Messenger te downloaden en die te gebruiken. Die werkt prima met MSN, ICQ en andere messenger systemen.
http://www.agilemobile.com/agile_messenger.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:26:
In de eindeloze zoektocht waarom ik toch geen mails meer kan versturen, kwam ik op het volgende: het zou "eventueel" kunnen liggen aan de sqlserver. Die werkt bij mij niet namelijk. Als tip wordt ergens in de krochten van het internet iemand aangeraden om de .cab bestanden opnieuw te installeren. Het gaat om:

sqlce.wce4.armv4.cab
sql.wce4.armv4.cab
sqlce.dev.wce4.armv4.cab

Maarre... waar moet ik die vinden? Ik heb (meen ik) mijn gehele vario van voor tot achter doorgevlooid...
Alle mail die je vertuurd via je vario gaat via een SMTP proxy van T-mobile.. het probleem is dat deze op de blacklist van SpamCop is komen te staan:

"smtp.gprs.t-mobile.nl:84.241.226.4::43413
@40000000443e64f530de17fc rblsmtpd: 84.241.226.4 pid 7208: 553 Blocked - see http://www.spamcop.net/bl.shtml?84.241.226.4"
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.