Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 37 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.880 views sinds 30-01-2008

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-09 23:44
Puppetmaster schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:27:
[...]

er zijn toch al wel meer games met HDR? (farcry, splinter cell, wie weet er meer? game niet zoveel meer... ) alleen nu is het nog zo dat AA automatisch uitgezet wordt door de game indien HDR geselecteerd wordt. dan kan óf ATi met een patch komen, maar eigenlijk zou de gamedev het moeten doen...

wat gebeurt er eigenlijk met een GF6x00/7x00 als deze HDR en AA geforceerd samen te verwerken krijgt?

krijg je dan een lock-up ofzo?

en als ie 1 vd 2 niet uitvoert, welke dan? of alternerend?
Kan i volgens mij gewoon niet. Hij kent die instructies niet. Ik denk dat je dan gewoon renderfouten krijgt of geen AA dus normaal beeld. Of je game start niet meer. Maar ik weet dit niet zeker.

Over die physx: Ik zou wel eens een X1900 XT willen zien die zowel physx en normaal renderen doet en of een CF setup waar de 2e kaart physx doet :)

En Smokey laat maar horen wat i doet :D Als i goed is wissel ik me Asus weer in want ik heb totaal geen plezier met die RD580 van asus. Let ook ff op kinderziektes. Heeft DFi wel eens last van.

[Voor 11% gewijzigd door Astennu op 12-04-2006 12:36]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08-08 12:04

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Astennu schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:34:
[...]
En Smokey laat maar horen wat i doet :D Als i goed is wissel ik me Asus weer in want ik heb totaal geen plezier met die RD580 van asus. Let ook ff op kinderziektes. Heeft DFi wel eens last van.
Dat is goed, ;) >:)

Kun je trouwens al met 2x X1800XT in crossfire draaien zonder masterkaart ?

Turn it off and on again.

• Astennu
SmokeyTheBandit schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:41:
[...]

Dat is goed, ;) >:)

Kun je trouwens al met 2x X1800XT in crossfire draaien zonder masterkaart ?
Cat 6.5 Pas dus nog een maand gedult hebben. Wanneer heb je em ? en was i echt op vooraad ? want bij hun is groen 1 tot 5 dagen. Voor echt op vooraad moet je bellen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Astennu schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:45:
[...]

Cat 6.5 Pas dus nog een maand gedult hebben. Wanneer heb je em ? en was i echt op vooraad ? want bij hun is groen 1 tot 5 dagen. Voor echt op vooraad moet je bellen.
Ja dave even gebeld :) ;)

• Astennu
Ah okeey dan klopt het wel ;) Hopelijk worden ze nog goedkoper. Hebben deze ook die Elco's die de venus hebben ? mischien is i daarom zo duur ? Het staat er igg niet bij. Dit zou nog wel eens het crossfire bordje kunnen worden :)
EZ Clear

Most overclockers and enthusiasts suffer fatal crash when they overclock the system beyond the limit. Normally, the solution is to manually clear the CMOS by opening the chassis to access the Clear CMOS jumper. With EZ Clear, one of DFI's first-of technologies, it allows you to bypass the manual process by simply pressing the reset and power buttons at the same time. This will restore the clock settings back to their default values. OC becomes faster and easier.
Een ideale feature als je het mij vraagt. Asus doet dat automaties maar die geeft dus erg veel problemen. Daar wil je em juist niet gebruiken. Dus lijkt me de oplossing van DFi ideaal.

[Voor 66% gewijzigd door Astennu op 12-04-2006 13:02]

• edward2
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 02-09 00:22

edward2

Schieten op de beesten

Wat was ook al het verschil tussen dongeloos X-fire en met een Dongle? Zit er perf verlies in, of juist niet? Er staat me ook iets bij dat het met AA te maken had?

Niet op voorraad.

SuperAA performance dropt wat meer zonder echte CF Mastercard. De compositing engine zorgt namelijk voor het blenden van de AA samples van kaart 1 en kaart 2, waardoor je dus de 10xSuperAA (4xMSAAA + 2xSSAA) kan draaien met de snelheid van 1 single 4xAA kaart en 14xSuperAA (6xMSAA + 2xSSAA) kan draaien met de performance van 6xAA.

Zonder Compositing engine moet dit allemaal over de PCIe bus gaan en daarvoor is de bandbreedte net iets te klein, zeker wanneer je op hoge resoluties speelt (waar je toch eigenlijk een high end CF opstelling voor koopt).

Het spreekt voor zich dat lower end kaarten hier minder last van hebben dan high end kaarten vanwege het feit dat er minder data vervoert wordt over de PCIe bus door bv 4 ROPs vs 16 ROPs en het aantal pixelshaderengines. Hoe meer ROPs des te meer bandbreedte er verbruikt wordt. De X1800GTO is daarom waarschijnlijk de enige X1800 kaart die het zonder mastercard kan doen (12 ROPs/12 pixelshader engines), terwijl je voor een X1900GT (12 ROPs/36 pixelshaderengines) wel een CF mastercard nodig hebt.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• MelvinB
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 31-01-2018
SmokeyTheBandit schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:33:
DFI Lanparty UT CFX3200 ATI RD580 @ Voorraad bij icomputers :9 >:)

Offcourse besteld ;) :)
Hmz, €236 is nogal wat.

Et is dat ik nu nog geen nieuwe pc nodig heb. Ik wil mijn nieuwe pc bouwen rond de tijd dat UT2007 uit is. Ff zien wat er dan rond die tijd beschikbaar is. Ik moet zeggen; et kriebelt toch wel een beetje hoor, om nu een nieuwe pc te bouwen. :P

* Must have patience. :D

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• edward2
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 02-09 00:22

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:08:
SuperAA performance dropt wat meer zonder echte CF Mastercard.
Thanx

Niet op voorraad.

Firingsquad reviewed mainstream cards in Oblivion

Firingsquad heeft het vervolg van hun Oblivion testreeks online gezet. Dit keer zijn de mainstreamkaarten aan de beurt. De X1800GTO en X1600XT moeten het opnemen tegen de 7600GT, 7600GS en 6800GT.

De lijn van de high-end reeks wordt doorgezet in de mainstream. De ATi kaarten winnen het in de shaderintensieve outdoor en foliage-benchmarks, terwijl nVidia het goed doet in minder shaderintensieve donkere indoor areas. De X1800GTO weet vooral in de shaderintensieve areas z'n tanden te laten zien en weet dan de 7600GT ver achter zich te laten, terwijl een X1600XT verbazingwekkend genoeg in een aantal gevallen zelfs een 6800GT weet te verslaan.

http://www.firingsquad.com/hardware/oblivion_mainstream_performance/images/1024foliageaa.gif

http://www.firingsquad.com/hardware/oblivion_mainstream_performance/images/1024foliagehdr.gif
Mainstream kaarten, mainstream resoluties

http://www.firingsquad.com/hardware/oblivion_mainstream_performance/images/slifoliageaa1024.gif

http://www.firingsquad.com/hardware/oblivion_mainstream_performance/images/slifoliagehdr1024.gif
Mainstream kaarten, mainstream resoluties, maar nu in CrossFire

Opvallend zijn ook de CrossFire resultaten waar - voor zover ik weet - hier voor het eerst met 'dongle-less CrossFire getest wordt met de X1800GTO. HDR + AA zou dus goed speelbaar moeten zijn op de X1800GTO.

Lees de hele review hier: http://www.firingsquad.co...m_performance/default.asp

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Astennu
MelvinB schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:11:
[...]

Hmz, €236 is nogal wat.

Et is dat ik nu nog geen nieuwe pc nodig heb. Ik wil mijn nieuwe pc bouwen rond de tijd dat UT2007 uit is. Ff zien wat er dan rond die tijd beschikbaar is. Ik moet zeggen; et kriebelt toch wel een beetje hoor, om nu een nieuwe pc te bouwen. :P

* Must have patience. :D
Wacht heel even een tot 2 weken en dan is i veel goedkoper. Of dit is zeg maar een deluxe versie zoals de DFi Nforce 4 SLI en Expert maar die waren toen max 210 en later zaten ze ook op 180-190. Scheeld al weer 40-50 euro.

• epo
  • Laatst online: 01:12
Belachelijk duur 236 eur. En nog geen review te vinden, dus het blijft een gok of het bord beter presteerd dan een DFI UT-NF4/Expert/Venus bord. Als die prijs zo blijft kan je beter wachten op de Conroe.

• Krizzie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20-09 15:47

Krizzie

Progressive Music \o/

En kun je wachten op de R600 en de AMD K10, etc etc... ;)

Geluidswolk

• Astennu
epo schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:45:
Belachelijk duur 236 eur. En nog geen review te vinden, dus het blijft een gok of het bord beter presteerd dan een DFI UT-NF4/Expert/Venus bord. Als die prijs zo blijft kan je beter wachten op de Conroe.
Jonge jong wat zeg ik net :D die prijs gaat nog wel omlaag. En vind je dit duur ? moet je de Venus van DFI zien 280 euro :D maar dan krijg je ook een super mooie doos. De beste onderdelen die er zijn ( worden normaal nooit op moederborden gebruikt door de hoge prijs )

En K10 gaat ook wel weer pwnen :P dus kun je daar ook op wachten zal ook nog maar een half jaar wachten zijn na de nieuwe Conroe.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

epo schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:45:
Geen officiele review nee maar op XS is er genoeg te lezen ;)

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=95813
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=94341

De Vdimm opties alleen al .... :9 _/-\o_

• wagnef
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 05-06-2007

• Astennu
Nou ben benieuwd of het wat is. Heb nu omega drivers draaien. Kzal ze vandaag of morgen eens installeren.

• takemenow839
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 05-10-2006

takemenow839

TravelMate 8204

En uiteraard nog geen 1x00 support for mobility Radeon :O

Cheap web hosting directory Arcade, Blog, Directory, MySpace, Video and more Submit your SEO news and articles to Clesto.com

• wizkristof
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 30-05-2016
Astennu schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:00:
Nou ben benieuwd of het wat is. Heb nu omega drivers draaien. Kzal ze vandaag of morgen eens installeren.
zijn die BETA's die op guru3d staan maar nog niet op de site van ATI of nvidia dan echt zo veel beter dan de official's nu?

my system : http://specs.tweak.to/13025

takemenow schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:17:
Vreemd, want de nieuwe Linux drivers die vandaag zijn uitgebracht bieden nu zowel ondersteuning voor de X1K serie als ook voor de gehele Mobility X1K serie. Je zou dan denken dat de Mobility ook voor Windows uit zou zijn gebracht.

• takemenow839
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 05-10-2006

takemenow839

TravelMate 8204

CJ schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:21:
[...]

Vreemd, want de nieuwe Linux drivers die vandaag zijn uitgebracht bieden nu zowel ondersteuning voor de X1K serie als ook voor de gehele Mobility X1K serie. Je zou dan denken dat de Mobility ook voor Windows uit zou zijn gebracht.
Begin er een beetje van te balen dat ATI er zo lang over doet om de Mobility X1K serie te ondersteunen voor XP. Is het nou zo moeilijk ofzo?
Weet jij hier meer over?

Cheap web hosting directory Arcade, Blog, Directory, MySpace, Video and more Submit your SEO news and articles to Clesto.com

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

takemenow schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:44:
[...]

Begin er een beetje van te balen dat ATI er zo lang over doet om de Mobility X1K serie te ondersteunen voor XP. Is het nou zo moeilijk ofzo?
Weet jij hier meer over?
takemenow schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:17:
Ehh... pardon?
Artikeltje van Phoronix vandaag:
Of ATI's likely 12 or 13 driver releases this year, the release coming out today should prove to be a very memorable moment for the red. Among other changes, the Linux display drivers now support the Radeon X 1000 products. Yes, that is correct; ATI Radeon X1000 owners are able to publicly attain the new drivers
W00ptId00! >:) Nu kunnen we eens zien hoe goed (of slecht?) het met de X1k is gesteld in Linux (8>

Jemig... testen ze met een ATi Radeon X300, subliem vergelijkingsmateriaal hoor t.o.v. Nvidia |:(

[Voor 6% gewijzigd door Jejking op 12-04-2006 21:50]

• Sluuut
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 31-08 07:21
Catalyst 4.3 3dmark 2005 11185 3dmarks
Catalyst 4.4 3dmark 2005 11332 3dmarks

AMD X2 4200+ @ 2.4GHz
2GB Corsair 2-3-3-7
Sapphire x1900xtx @ stock speeds

0,1% verschil? :P

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Astennu
Sluuut schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:36:

AMD X2 4200+ @ 2.4GHz
2GB Corsair 2-3-3-7

Nja toch weer 150 punten :D Dus leuke verbetering toch ?

• Joepi
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 28-06 14:39
Elder Scrolls IV: Oblivion: Crossfire™ AFR mode support is now enabled >:)

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Sluuut schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:36:

AMD X2 4200+ @ 2.4GHz
2GB Corsair 2-3-3-7

Denk dat je Catalyst 6.3 en 6.4 bedoeld? O-) :P

Geluidswolk

• WoutF
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14-09 01:02

WoutF

Hoofdredacteur

Afwezig tot 30 september

De release notes maken melding van een converter utility voor MCE files. Ik heb 6.4 er net opgezet maar kan die utility nergens terug vinden :? niet in het start menu, niet in de program files dir en niet via het CCC

• pimpimmers
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een vraagje ik heb net gister een Accelero X2 op mijn X1900XTX en CF bebouwd. Alleen beide CF kaart heb je nog een extra chip waar ook van dat tape op zit wat ook op het geheugen zit. Bij de AcceleroX2 zit geen extra tape bij voor de chip kan dit kwaad dat daar niets op zit?

• coolfris
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:12
Geen HDR+AA in 6.4. Als je de Chuck-patch over 6.4 heen gooit, vraagt hij om een hele rits nieuwe files te overschrijven. Voor 6.3 waren dat er maar 2 (ATIDEMGR.dll en atioglxx.dll).
Voor de zekerheid hou ik het tot 6.5 er is bij het oude + Chuck.

@Pimpimmers20, Ik heb er zo'n roze van de orginele koeler opgeplakt. Leek mij dat er wel een moet zitten, omdat er op de ati koeler ook eentje zat. Het kan in ieder geval geen kwaad om er een op te plakken, lijkt mij.

[Voor 6% gewijzigd door coolfris op 13-04-2006 00:48]

• grizzlybeer
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Wel grappig. Een survey die op dit moment door ruim 700.000 users is ingevuld:

http://www.steampowered.com/status/survey.html

Zie je toch dat CF nog heel weinig gebruikt wordt...

• pimpimmers
  • Niet online
coolfris schreef op donderdag 13 april 2006 @ 00:41:
Geen HDR+AA in 6.4. Als je de Chuck-patch over 6.4 heen gooit, vraagt hij om een hele rits nieuwe files te overschrijven. Voor 6.3 waren dat er maar 2 (ATIDEMGR.dll en atioglxx.dll).
Voor de zekerheid hou ik het tot 6.5 er is bij het oude + Chuck.

@Pimpimmers20, Ik heb er zo'n roze van de orginele koeler opgeplakt. Leek mij dat er wel een moet zitten, omdat er op de ati koeler ook eentje zat. Het kan in ieder geval geen kwaad om er een op te plakken, lijkt mij.
Dacht ik ook maar ik heb het dus niet gedaan, en ik heb net iets van 4 uurtjes achter elkaar gegamed zonder probleem. Maar misschien is het toch beter om hem er wel op te doen. Kon je het er beetje makkelijk af krijgen?
Ik denk dat ik hem er namelijk ook nog ff op ga plakken.
Moet nu eerst maar eens slapen :)

• Astennu
grizzlybeer schreef op donderdag 13 april 2006 @ 02:06:

My god :| zo i zo Nvidia heeft daar veel meer mensen die nvidia kaarten gebruiken. Uhmm ATi heeft nog veel werk te doen. Maar met CF wisten we ook dat dat zo was.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Astennu schreef op donderdag 13 april 2006 @ 07:27:
[...]

My god :| zo i zo Nvidia heeft daar veel meer mensen die nvidia kaarten gebruiken. Uhmm ATi heeft nog veel werk te doen. Maar met CF wisten we ook dat dat zo was.
Maar SLi vs XFire daar is ook wel weer een beetje relatief, kijk maar:
Multi-GPU Systems (5494 of 711282 Total Users (0.77% of Total) )
Op zo'n manier kan je snel reignen natuurlijk, en XFire is minder lang op de markt dan SLi. :)

Ik begin bij het lezen van de rest overigens wel te denken dat een SM3.0-lijn wel eens handiger geweest had kunnen zijn als het eerder gelanceerd was, maar ja, we zullen het nooit weten ;)
De cijfers voor ATi CF zijn al verdriedubbeld in vergelijking tot de vorige update. :Y)

De GF6600GT is voor nVidia's een zeer succesvolle kaart geweest. Deze kaarten zal je vooral in SLi zien. ATi heeft daarnaast de laatste tijd ook een goede midrange/performance-segment SM3.0 AGP kaart moeten missen. Tegen de 6800GS/7600GS legt de X1600Pro AGP vaak het loodje en die kaarten zijn de laatste paar maanden een heel populaire geweest in het AGP segment. Dat en het feit dat de X1800 gewoon 6 maanden laat is geweest, helpen natuurlijk ook niet echt.

Daarnaast heeft de NV marketingmachine verder gewoon goed werk gedaan. "The Power Of Three: SM3, HDR, SLi" kwam net voor de golf van ATi SM3.0 kaarten. Maar ik verwacht dat dit vanaf nu averechts gaat werken. ATi is namelijk a) sneller met SM3.0 en b) met FP16 HDR kunnen ze AA. En ondanks dat het lijkt alsof veel mensen niet geven om IQ, merk je dat het bommetje is geplaatst bij een grote groep GF6/GF7 bezitters (afgaande op de reacties op NV-minded forums met het oog op Oblivion en verschillende andere aankomdende HDR games).

Leuke breakdown:
- 32.74% DX9 SM2.0
- 26.15% DX9 SM3.0
- 25.28% DX8 SM1.x
- 10.90% DX7
Dat de SM3.0 markt niet groter is, kan je toeschuiven op ATi, want die beheerst het hele SM2.0 segment, aangezien de FX niet als DX9 kaart wordt gezien.

Opvallend trouwens dat er meer mensen zijn met 1.5GB-1.99GB geheugen dan 1GB-1.49GB geheugen. :o En daarnaast moet als kanttekening gezet worden dat de Steamsurvey-resultaten voornamelijk afkomstig zijn van Counter Strike spelers, en onderzoek heeft uitgewezen dat deze mensen niet altijd de snelste hardware hebben (deze hebben bv vaak een snellere CPU dan GPU, simpelweg omdat de originele CS engine niet veel eist of omdat ze gewoon zo'n kant en klare Dell PC kopen met snelle CPU, maar langzame GPU, maar waarop ze wel prima CS kunnen spelen zonder dat ze er meteen een dure GF7 of X800 nodig hebben).

Hoe zou de survey er uit zien als deze door Monolith werd gehouden met F.E.A.R. als uitgangspunt. Of misschien kan Bethesda over een half jaartje eens zo'n survey doen. :+

• T.MEN
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13-12-2008

T.MEN

M.Bition

grizzlybeer schreef op donderdag 13 april 2006 @ 02:06:

Crossfire is ook veel nieuwer dan SLI, SLI gaat al een tijdje mee

Perry: Look up idiot in the dictionary. You know what you'll find? Harry: A picture of me? Perry: No! The definition of idiot. Which you fucking are! (...Kiss Kiss Bang Bang...)

• MelvinB
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 31-01-2018
Is er al een link naar Catalyst 6.4 met CP ipv CCC?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• T.MEN

T.MEN

M.Bition

MelvinB schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:04:
Is er al een link naar Catalyst 6.4 met CP ipv CCC?
Volgens mij is 6.4 nog niet uit?

CP is?

EDIT: 6.4 is wel uit 8)7

[Voor 9% gewijzigd door T.MEN op 13-04-2006 11:27]

Perry: Look up idiot in the dictionary. You know what you'll find? Harry: A picture of me? Perry: No! The definition of idiot. Which you fucking are! (...Kiss Kiss Bang Bang...)

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
CP is de ouderwetse Control Panel. Dacht dat ATI die niet meer uitbracht en dat je aangewezen bent op bv de omega's

• Viss
  • Laatst online: 12-09 15:41
CP is eruit sinds 6.1 geloof ik. Cat 6.4 werkt hier niet goed (screen corrupt tijdens boot) en probs met OC-tool en ATItool, terug naar 6.3 voor mij.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

hjs schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:04:
CP is de ouderwetse Control Panel. Dacht dat ATI die niet meer uitbracht en dat je aangewezen bent op bv de omega's
Er zijn nog wel CP drivers echter niet meer vanuit ATI officieel, op de site NGOHQ (vergeef me als ik het fout heb maar was zoiets :P ;) ) kun je de nieuwste drivers met CP downloaden.

Mobo is binnen trouwens :) >:)

[Voor 8% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 13-04-2006 12:57]

• T.MEN

T.MEN

M.Bition

SmokeyTheBandit schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:52:
[...]

Er zijn nog wel CP drivers echter niet meer vanuit ATI officieel, op de site NGOHQ (vergeef me als ik het fout heb maar was zoiets :P ;) ) kun je de nieuwste drivers met CP downloaden. >:)
Catalyst 6.4 met ControlPanel (NGO driver)

[Voor 6% gewijzigd door T.MEN op 13-04-2006 13:14]

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur

Afwezig tot 30 september

Kan iemand met een X1K kaart en de 6.4 drivers kijken of hij wel ergens een verwijzing ziet naar die MCE conversion utility?

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur

Afwezig tot 30 september

Weet iemand of het mogelijk is om van een X850PRO (PCI-E) het voltage te verhogen? Als ik via ATITOOL ga zoeken naar de mam GPU en MEM clock dan loopt mijn PC op een gegeven moment vast voor ik een artifact gezien heb. Lijkt me dus een voltage probleem

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09:27

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zucht, com4 :(.

Gister werd ik gebeld dat mijn XTX niet geleverd zou worden, opzich al een domper, maar ze zouden me een XT sturen met wat korting om te compenseren. Het zou zeker morgen worden geleverd.

Ze hebben nog 20 min denk ik.. ik hoop maar dat de post ook op vrijdag wordt rond gebracht dan kan ik um hopelijk morgen krijgen.

:(

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• 70373R
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 05-11-2012
MrVegeta schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:44:
Zucht, com4 :(.

Gister werd ik gebeld dat mijn XTX niet geleverd zou worden, opzich al een domper, maar ze zouden me een XT sturen met wat korting om te compenseren. Het zou zeker morgen worden geleverd.

Ze hebben nog 20 min denk ik.. ik hoop maar dat de post ook op vrijdag wordt rond gebracht dan kan ik um hopelijk morgen krijgen.

:(
Ligt eraan met welk postorderbedrijf, maar ga er maar vanuit van wel.. Ik zag dat de meeste wel rijden.. Alleen wel minder koeriers als normaal.

Waarom in godsnaam zijn elke revieuw zo anders als andere ? Zie b.v. :

http://firingsquad.com/ha...00_xtx_roundup/page13.asp

En :

http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2717&p=7

Op anandtech is de 7900GTX sneller met een reso van 2048x1536 en op firingsquad is de 1900XTX sneller.. Vind het niet gek dat sommige gek worden van alle cijfertjes en revieuws.. 8)7

[Voor 25% gewijzigd door 70373R op 13-04-2006 19:41]

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

• aca
  • Laatst online: 26-10-2011

aca

Nullor fetisjist

Laat k eens hulpzaam zijn. :)

Anand:
Test Setup:
ASUS A8N32 NVIDIA nForce 4 X16 SLI Motherboard
ASUS A8R32 ATI RD580 Motherboard
AMD Athlon 64 FX-57
2GB OCZ 2.5:3:3:8 DDR400 RAM
160GB Seagate 7200.7 Hard Drive
600W OCZ PowerStream PSU

Drivers:
NVIDIA ForceWare 84.17 (Beta)
ATI Catalyst 6.2
Firing Squad:
AMD Athlon 64 FX-57
ASUS A8R32-MVP Deluxe (CrossFire Xpress 3200)
MSI K8N Diamond (nForce4 SLI X16)
2GB OCZ DDR400 SDRAM
250GB Maxtor Hard Drive Maxline III SATA Hard Drive w/16MB Cache

Catalyst 6.3
Driver version ForceWare 84.20

"The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane." - Nikola Tesla

• 70373R
aca schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:52:
Laat k eens hulpzaam zijn. :)

Anand:

[...]

Firing Squad:

[...]
Zie het verschil niet op drivers na....

• JohnB
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-09 20:36
Ik heb de ATI X1900XTX inmiddels ook. Heb een llyama HM903DT A + een COMPAQ MV700 Monitor.
Als ik de 2e aansluit, reboot systeem met blue screen, en zie foutmelding in ik geloof ati2mtag.sys.
Inmiddels ergens gelezen dat ik 2 dezelfde monitoren moet hebben. Dat ging over LCD.
Geld dat dus ook voor analoog, CART ?
Ik kan wel een 2e HM903DT A aansluiten als ik het goed begrijp?

• 70373R
Winnetou schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:16:
Ik heb de ATI X1900XTX inmiddels ook. Heb een llyama HM903DT A + een COMPAQ MV700 Monitor.
Als ik de 2e aansluit, reboot systeem met blue screen, en zie foutmelding in ik geloof ati2mtag.sys.
Inmiddels ergens gelezen dat ik 2 dezelfde monitoren moet hebben. Dat ging over LCD.
Geld dat dus ook voor analoog, CART ?
Ik kan wel een 2e HM903DT A aansluiten als ik het goed begrijp?
2x zelfde monitor ? Zou wel triest zijn..

• JTX
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 23-04-2006
Com4

Vorige week vrijdag bestelling geplaatst bij Com4 ook voor de X1900XTX maar ben dus vandaag gebeld door Com4 dat door een verkeerd vermelde prijs op hun site ze nu de X1900XTX ook niet aan mij leveren tenzij ik bij wil betalen.

Maar dat doe ik dus ff niet. Nu krijg ik dus ook de X1900XT met korting morgen moet deze binnen komen dat hoop ik echt want ik zit al 4 dagen zonder videokaart. Dus je bent niet de enigste MrVegeta ;) en de TPGpost kan ook in de avond uren komen tot een uur of 20:30 geloof ik.

Dan maar een paar FPS minder voor de rest zijn de X1900XT en X1900XTX vrijwel gelijk aan elkaar.

[Voor 43% gewijzigd door JTX op 13-04-2006 20:28]

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online
JTX schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:24:
Com4

Vorige week vrijdag bestelling geplaatst bij Com4 ook voor de X1900XTX maar ben dus vandaag gebeld door Com4 dat door een verkeerd vermelde prijs op hun site ze nu de X1900XTX ook niet aan mij leveren tenzij ik bij wil betalen.

Maar dat doe ik dus ff niet. Nu krijg ik dus ook de X1900XT met korting morgen moet deze binnen komen dat hoop ik echt want ik zit al 4 dagen zonder videokaart. Dus je bent niet de enigste MrVegeta ;) en de TPGpost kan ook in de avond uren komen tot een uur of 20:30 geloof ik.

Dan maar een paar FPS minder voor de rest zijn de X1900XT en X1900XTX vrijwel gelijk aan elkaar.
Mijn Sapphire X1900XT draait, weliswaar in een goed gekoelde kast, zonder problemen al bijna drie maanden op XTX speeds via Catalyst overdrive.

Ik denk dat dat voor de meeste XT's wel haalbaar is.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• JTX
Help!!!! schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:31:
[...]

Mijn Sapphire X1900XT draait, weliswaar in een goed gekoelde kast, zonder problemen al bijna drie maanden op XTX speeds via Catalyst overdrive.

Ik denk dat dat voor de meeste XT's wel haalbaar is.
Dat klinkt goed ik heb toch nog geen overclock ervaring buiten de overdrive functie van ati (aanvinken ;) )en ik weet vrijwel zeker dat ik blij zal zijn met deze aanschaf aangezien mijn vorige kaart een 9800XT was dus een mooie upgrade :D al zeg ik het zelf.

Heb een thermaltake Armor met 2 x een 120mm blauw verlichte case fan en 2 x 92mm case fans dus die is ook goed lucht gekoeld neem ik aan.

[Voor 12% gewijzigd door JTX op 13-04-2006 20:38]

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online
JTX schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:34:
[...]

Dat klinkt goed ik heb toch nog geen overclock ervaring buiten de overdrive functie van ati (aanvinken ;) )en ik weet vrijwel zeker dat ik blij zal zijn met deze aanschaf aangezien mijn vorige kaart een 9800XT was dus een mooie upgrade :D al zeg ik het zelf.

Heb een thermaltake Armor met 2 x een 120mm blauw verlichte case fan en 2 x 92mm case fans dus die is ook goed lucht gekoeld neem ik aan.
Ik ken de kast niet maar dat lijkt me ruim voldoende. Zelf heb ik een extra 90mm fan geplaatst die schuin op mijn NBridge fan en op de X1900XT staat te blazen.

Ben zelf geen diehard overclocker maar probeer op een verantwoorde manier wel wat mhz'en mee te pikken. Zorg als je gaat overclocken iig altijd voor een goede airflow.

Als je weinig OC ervaring hebt zou ik het sowieso gewoon rustig aan doen. Deze kaarten worden bovendien erg heet en hebben geen mega headroom ofzo.

Tenzij je ongelimiteerd budget hebt moet je soms ook gewoon blij zijn met een kleine overclock.
Een X1900XT @XTX vind ik ook leuk. Bovendien is EUR 450 a 550 veel geld om ff te vern..ken. ;)

Mijn advies is:
- Draai de kaart gewoon eerst ns een week behoorlijk intensief op standaardsnelheden en laat je PC een paar nachten aanstaan. (hiermee sluit je gewone produktiefouten redelijk uit)
- Draai daarna gewoon de overdrive functie en houdt de temp in de gaten want veel hoger dan 90C is volgensmij niet aan te raden (bij mij gaf Overdrive C679 en M797)
- Overdrive moet je met een korrel zout nemen. Liever niet gelijk op de Overdrivewaarden klokken.
- Gezien de Overdrive waarden heb ik mijn kaart op C650 en M775 ingesteld en dat werkt perfekt.

Misschien is dat niet maximaal maar ik ben er zeer content mee. :)

Overigens, je gaat zeker een enorme vooruitgang merken tov een 9800pro mits de rest van je pc ook high end is.
Mijn (recente) traject zag er zo uit:
9800pro256
X800pro256 (X800XT256 PE was toen helaas niet aan te komen)
X800XT256 (maar 2 maanden gehad)
7800GTX256
X1900XT512
R600 ?? ;)

Bij elke stap merkte ik een behoorlijke vooruitgang in soepelheid. Wel leg je de lat qua IQ opties steeds hoger... ;)

[Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 13-04-2006 21:18]

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• 70373R
JTX schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:24:Dan maar een paar FPS minder voor de rest zijn de X1900XT en X1900XTX vrijwel gelijk aan elkaar.
Scheeld bij de meeste testen 'maar' 2 tot 6 FPS..

• Astennu
70373R schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:05:
[...]

Jep en de X1900 heeft een boost gekregen in de 6.3 en in 6.4 zullen ook wel tweaks zitten :) de 7900 GTX zit qua drivers al bijna aan de max en de X1K serie nog niet.

[Voor 13% gewijzigd door Astennu op 13-04-2006 21:21]

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

XTX is leuk voor de diehard ocers. :)

Geluidswolk

• mindripper
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 30-04-2008
hmm mijn 1900xtx gaf in de overdrive 690/798 kan iemand mij uitleggen hoe ik hem verder kan overclocken met atitool want daar staan 2d waardes en voltages!

opteron165@ 3,1gig W.C ,,2x512 ocz gold@280@2-2-2-5,,8800gtx@720/2100,,W.C

• JohnB
Heeft iemand ervaringen met 2 verschillende cart monitoren op een ATI X1900XTX?
Bij mij wil het niet lopen. (lliama HM903DT A + Compaq MV700).
Als ik MV700 erbij aansluit krijg ik blauwe schermen en andersom ook.
Heb al verschillende drivers geprobeerd etc.

[Voor 18% gewijzigd door JohnB op 13-04-2006 23:37]

• Knot3D
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 05-04-2010

Knot3D

Hallo daar !

Astennu schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:21:
[...]

Jep en de X1900 heeft een boost gekregen in de 6.3 en in 6.4 zullen ook wel tweaks zitten :) de 7900 GTX zit qua drivers al bijna aan de max en de X1K serie nog niet.
Hmmm...Met de officiele 6.2's was m'n XTX juist niet vooruit te branden. De 6.2 beta's geven me zowel een betere 3D 06 score als betere fps in games. Waarom zou ik 6.2 beta verlaten voor de 6.4 ?

[Voor 3% gewijzigd door Knot3D op 14-04-2006 00:20]

X2 4800, A8N32 sli-Dlx, 2Gb 3500LL Pro, X1900XTX, 2 x WD Raptor.

• Bever!
  • Laatst online: 19-09 20:27

Bever!

Ondertitel

Knot3D schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 00:19:
[...]

Hmmm...Met de officiele 6.2's was m'n XTX juist niet vooruit te branden. De 6.2 beta's geven me zowel een betere 3D 06 score als betere fps in games. Waarom zou ik 6.2 beta verlaten voor de 6.4 ?
nog betere fps? :+

give it a try drivertje is zo erop en eraf.

Signature

[...]

Dat is vaak al genoeg. Catalyst 6.3 bracht een aantal verbeteringen op pixelshadergebied. Met naam in de releasenotes werden 3DM05 en CoD2 genoemd, maar deze pixelshaderverbeteringen hadden ook zo hun invloed op andere shaderintensieve games. En laat F.E.A.R. er nou net eentje van zijn.

• pimpimmers
  • Niet online
coolfris schreef op donderdag 13 april 2006 @ 00:41:

Nou ik heb dus net een tijdje terug m'n Accelero X2 eraf gehaald dat was fijn werk omdat al die tapes heel erg vast zaten op het geheugen dus met een föhn erop maar hielp ook niet echt veel, dus gewoon heel erg hard trekken m’n videokaart was gewoon krom zo hard maar ik heb hem eraf gekregen :D en ik heb de roze van de originele koeler er opgeplakt en alles werkt nog perfect.

• JohnB
In de vriezer leggen die hap! Dan met zo`n flinterdun ouderwets scheermesje eronder steken, goed vlak en voorzichtig steeds verder. Gaat prima en zonder forceren dus. Kaart gaat b.v. niet krom.
Je hebt wel een risico genomen hoor, door er zo hard aan te trekken!!

• Stoffa
  • Laatst online: 19-09 20:19
Jongens misschien een domme vraag maar:

hoe wisselen jullie van driver?

Gewoon uninstall in configuratie scherm? Of gebruiken jullie een of andere drivercleaner?

• SASRELIC
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22-02-2017

SASRELIC

Who Dares, Wins

Stoffa schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:47:

Gewoon uninstall in configuratie scherm? Of gebruiken jullie een of andere drivercleaner?
Ik doe het via configscherm, dan uiteraard ff rebooten.

Daarna gooi ik drivercleaner pro erover;

http://www.majorgeeks.com...982c691685c7a79bb2ea5b038

PC is snel zat...

• Renegade!
  • Laatst online: 11-02 14:48
[...]

Het 2e mobo werkt met een ati chipset...

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

• Zeus
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 07:05
Renegade! schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:02:
[...]

Het 2e mobo werkt met een ati chipset...
Anand werkt ook met een RD580 chipset :)
Daar ligt het verschil niet.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

X-Bit Labs heeft (een beetje laat) een review online gezet van de Asus EAX1800)XT TOP die standaard op 700/800 draait en ook een custommade Arctic cooler heeft:

http://www.xbitlabs.com/a...y/asus-eax1800xt-top.html

• coolfris
  • Laatst online: 13-09 23:12
Pimpimmers20 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 06:25:
[...]

Nou ik heb dus net een tijdje terug m'n Accelero X2 eraf gehaald dat was fijn werk omdat al die tapes heel erg vast zaten op het geheugen dus met een föhn erop maar hielp ook niet echt veel, dus gewoon heel erg hard trekken m’n videokaart was gewoon krom zo hard maar ik heb hem eraf gekregen :D en ik heb de roze van de originele koeler er opgeplakt en alles werkt nog perfect.
Ik kan me nog een plaatje herinneren van een X1800XT (ofzoiets geloof ik) waarvan alle geheugenchips afgetrokken waren. :X Onder de koeler van m'n CF kaart heb ik dan ook die roze tapes gezet, want die plakken aan een kant niet. Kan ik in ieder geval een koeler met een gerust hart erafhalen, mocht ik nog eens zo gek zijn om de VF900 te gaan proberen.

• pimpimmers
  • Niet online
coolfris schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:15:
[...]

Ik kan me nog een plaatje herinneren van een X1800XT (ofzoiets geloof ik) waarvan alle geheugenchips afgetrokken waren. :X Onder de koeler van m'n CF kaart heb ik dan ook die roze tapes gezet, want die plakken aan een kant niet. Kan ik in ieder geval een koeler met een gerust hart erafhalen, mocht ik nog eens zo gek zijn om de VF900 te gaan proberen.
Haha dat is niet best, dit ging nog redelijk het ligt er alleen aan vanaf waar je trekt als je bij de voorkant begint (bij de dvi connectors) dan trek je ze langzaam 1 voor 1 eraf. en alle tapes blijven dan aan de koeler plakken. Ik heb het natuurlijk wel heel voorzichtig gedaan. Maar eigenlijk is het wel dom dat die dingen zo erg plakken.

• J-air
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 21:56
CJ schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:01:
X-Bit Labs heeft (een beetje laat) een review online gezet van de Asus EAX1800)XT TOP die standaard op 700/800 draait en ook een custommade Arctic cooler heeft:

http://www.xbitlabs.com/a...y/asus-eax1800xt-top.html
zo die kaart presteert nog best bruut

• wizkristof
  • Laatst online: 30-05-2016
yep die kaart owned wel lekker. ;)

my system : http://specs.tweak.to/13025

• JohnAD
  • Laatst online: 07-07-2012
Hij ownde alles en iedereen tot dat die vermaledijde 7800GTX-512 naar buiten kwam.

Ik weet niet zoveel Systems

• jimbojansen
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 27-06 13:56
JohnAD schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 20:34:
Hij ownde alles en iedereen tot dat die vermaledijde 7800GTX-512 naar buiten kwam.
your missing the point.. hij "ownt" wat in zijn segment hoort.. dus niet de 7800GTX512 die veel duurder is.. dus die bash is beetje overbodig.. 8)7

• JTX
Stoffa schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:47:

Ik gebruik altijd de ATI cat uninstaller die je op de ati site kan downladen.

Daarna reboot en nieuwe driver installen

[Voor 6% gewijzigd door JTX op 14-04-2006 21:19]

• Apple|IA
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-01-2012
Oblivion HDR+AA benchmarks op de X1900XTX:

http://www.pcinpact.com/articles/a/186/3.htm

Wat ik al eerder voorspelde aan de hand van benchmarknummers is dat de XTX mét HDR+AA zelfs sneller is als de 7900GTX zónder AA. Pretty impressive. 8)

http://www.pcinpact.com/images/bd/news/27303.jpg

• 70373R
Zijn er mensen die CCC gebruiken ? Zoja, wat is de belangrijkste rede ervoor ?

• aca
  • Laatst online: 26-10-2011

aca

Nullor fetisjist

Apple schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 21:30:
Oblivion HDR+AA benchmarks op de X1900XTX:

http://www.pcinpact.com/articles/a/186/3.htm

Wat ik al eerder voorspelde aan de hand van benchmarknummers is dat de XTX mét HDR+AA zelfs sneller is als de 7900GTX zónder AA. Pretty impressive. 8)
Absoluut erg leuk, maar 22~32 frames is even onspeelbaar. O-) ;)

"The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane." - Nikola Tesla

• mindripper
  • Laatst online: 30-04-2008
idd maar toch wel sneller :9

opteron165@ 3,1gig W.C ,,2x512 ocz gold@280@2-2-2-5,,8800gtx@720/2100,,W.C

• jimbojansen
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 27-06 13:56
aca schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:37:
[...]

Absoluut erg leuk, maar 22~32 frames is even onspeelbaar. O-) ;)
dat is toch echt persoonlijk hoor.. ik vind zelf 30 fps genoeg.. meer is leuk meegenomen maar niet noodzakelijk voor mij.. ik denk dat ik wel [als ik deze kaart had] wel zo zou spelen..
ennuh.. check dit eens
Nvidia
http://www.pcinpact.com/images/bd/news/27261.jpg
ATi
http://www.pcinpact.com/images/bd/news/27262.jpg
nou.. als je hier het verschil niet in ziet :? 16x AF
ik wil niet "partijdig" zijn.. maar ik vind dit toch wel zielig van NVidia om zo meer fps te halen.. :| |:(

[Voor 33% gewijzigd door jimbojansen op 15-04-2006 00:55]

• Astennu
Humm bovenste plaatje lijkt meer details te hebben maar is blokkeriger en lijkt enigzins scheef ( geen rechte lijnen )

het kan aan mij liggen hoor :) Tis al laat :D

• Gold Leader
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 27-10-2010

Gold Leader