Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:07
bartvb schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:24:
1800-24G is binnen en inderdaad geen fan, erg prettig aangezien het ding nu op m'n buro ligt om het e.e.a. te testen. Nog niet echt naar performance gekeken aangezien de server hier Gbit niet volgepropt krijgt :)

Setup is een eitje en de webinterface is ook behoorlijk overzichtelijk. Wel irritant dat een firmware upgrade niet werkt vanuit Safari en my.procurve.com is nogal takke traag (als in; onbereikbaar).
Wat heb je/ wil je allemaal instellen dan aan die switch? Krijg zelf de 8 ports versie, dus ben wel benieuwd.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:19:
Nou ik heb het goedkoopste van het goedkoopste gekocht (TP LINK kaartje, €10 en Switch 8 poort, €40) en Ik haal icm 4K jumboframes rond de 45MB/s over het netwerk. Gezien de test met HDTach dat de harddisk max 60MB/s kan aanleveren een zeer nette score. Snel hoeft dus niet altijd duur te zijn.

Ik heb wel het idee dat als je het PCI kaartje gebruikt icm een IDE controller die op dezelfde bus zit, dat dan de snelheid wat achterblijft vanwege gedeelde bandbreedte, maar zodra je gebruik maakt van een MB met PCI-e speelt dat geen rol meer.
En nu een driedaagsle LAN party met 7 man die elk een dikke RAID 5 array hebben wat zo ongeveer ongelimiteerd heen en weer wordt gekopierd (waarbij het Gbit netwerk de bottleneck vormt) gecombineerd met een continue kleine stream van elke PC afzonderlijk naar het internet.

Doet hij het dan nog? :+

Enne, als je nog wat CPU cycles over wilt houden zou ik toch een beter kaartje kopen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Wat heb je/ wil je allemaal instellen dan aan die switch? Krijg zelf de 8 ports versie, dus ben wel benieuwd.
Belangrijkste voor mij is dat je SNMP kan gebruiken voor het uitlezen van statistieken (hieraan kan je alleen de community name instellen). Ander handig iets zijn VLANs, dit is in mijn geval handig om alle 2e LAN poorten aan elkaar te knopen voor een 10.x.x.x netwerk dat helemaal afgescheiden is van de buitenwereld. Trunking, QoS en LLDP zijn voor mij niet zo heel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Goed ik probeer ook de HP 1400-8g te bemachtigen maar helaas is die over niet op voorraad en weten zo ook niet wanneer die wel komt. Hij staat ook niet meer in de PW.

Ben dus op zoek naar een kwalitatief vergelijkbaar product, wat er ook lekker vierkant en stevig uit ziet.
Iets zegt mij dat die sweex e.d. vast niet dezelfde kwaliteit leveren als HP of 3com ;)

Gaat mij vooral om de doorvoer snelheid, de rest is eigenljik niet belangrijk.

Wat denken jullie van deze:

http://www.3com.com/prod/...b=features&sku=3C1670800B

Als ik bijvoorbeeld bij edimax of asus kijk, zijn het allemaal wat kleine bakjes (en niet mooi vierkant en stevig gebouwd maar goed dat is persoonlijk). En lees overal dat er toch wel wat warmte van die Gbit chippies af komt een fan erin wi ik niet. Dus een wat grote switch a la de 1400 serie leek mij wel nodig.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 02:01:
[...]

En nu een driedaagsle LAN party met 7 man die elk een dikke RAID 5 array hebben wat zo ongeveer ongelimiteerd heen en weer wordt gekopierd (waarbij het Gbit netwerk de bottleneck vormt) gecombineerd met een continue kleine stream van elke PC afzonderlijk naar het internet.

Doet hij het dan nog? :+

Enne, als je nog wat CPU cycles over wilt houden zou ik toch een beter kaartje kopen. :X
Ach man wat zit je nou te zeiken, alsof men op lan parties met budget switches gaat klooien. Hoop maar dat het clownenicoontje met goede bedoeling is gemaakt, want deze opmerking raakt kant noch wal. Op de hedendaagse Dual en Quad core CPU's zijn CPU cycles wel het laatste waar je tekort aan hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door REDFISH op 12-12-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Operations schreef op woensdag 12 december 2007 @ 11:26:
Goed ik probeer ook de HP 1400-8g te bemachtigen maar helaas is die over niet op voorraad en weten zo ook niet wanneer die wel komt. Hij staat ook niet meer in de PW.
Voor een +/- 25 euro meer heb je een 1800-8G, die's dan web-managed maar verder ook zonder fan e.d. Zelfde form-factor ook.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:39:
[...]

Ach man wat zit je nou te zeiken, alsof men op lan parties met budget switches gaat klooien. Hoop maar dat het clownenicoontje met goede bedoeling is gemaakt, want deze opmerking raakt kant noch wal. Op de hedendaagse Dual en Quad core CPU's zijn CPU cycles wel het laatste waar je tekort aan hebt.
Ja, op die LANs die bij mensen in de schuur gehouden worden wordt best nog wel wat aangekloot met budget switches.

En 25% CPU load bij een filetransfer vind ik gewoon absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
CyBeR schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:50:
[...]

Voor een +/- 25 euro meer heb je een 1800-8G, die's dan web-managed maar verder ook zonder fan e.d. Zelfde form-factor ook.
Scheelt 60 euro ;) Voor dat geld heb ik 2 van die 8 poorts 3com dingen. En managed hoeft van mij niet echt hoor is overbodige luxe in dit geval.

Edit - toch maar besteld ;) als je nou ook nog ff uitlegt wat ik precies voor handige dingen kan doen met dat managed ipv non managed ben ik helemaal gelukkig, dus hoef je misschien niet zelf mee te betalen aangezien het jouw idee was ;) hahahah

[ Voor 24% gewijzigd door Operations op 12-12-2007 23:27 ]

• bartvb
@Operations; zie een paar posts naar boven:
bartvb in "[Gbit] Betaalbare en goede Gigabit switc..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Zou wel fijn zijn als er in de OP wat meer opsomming staat van de huidige modellen.. je moet nu het hele topic door spitten om waarschijnlijk met vragen/antw. te komen die al gesteld/gemeld zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
DukeBox schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:01:
Zou wel fijn zijn als er in de OP wat meer opsomming staat van de huidige modellen.. je moet nu het hele topic door spitten om waarschijnlijk met vragen/antw. te komen die al gesteld/gemeld zijn.
Pssttt....als je achter het topicnummer "?limit=999", zie je het hele topic in een keer... :+

code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/29265222/?limit=999

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja.. maar dan is het niet minder lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Ik ben beetje aan het spitten geweest voor mezelf.

Heb nu de volgende modellen op een rijtje voor mezelf
Linksys SLM2008 (beginnersversie... :+ , ben nu zelf ook geen Pro gebruiker overigens)
Linksys SRW2008P (Met PoE over 4 poorten poorten)
Linksys SRW2008MP (Met max PoE over alle poorten)

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Linksys SLM2008 kun je voeden via de eerste ethernet poort dankzij PoE. Dus als je de infrastructuur er voor hebt geen voeding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Leuke goedkope switch inderdaad, ware het niet dat de webinterface gewoon willekeurig de gebruiker kan weigeren en er een reset nodig is. Switcht perfect, maar de managed functies negeer je liever in een productieomgeving omdat ze onbetrouwbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Yapser schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:00:
Leuke goedkope switch inderdaad, ware het niet dat de webinterface gewoon willekeurig de gebruiker kan weigeren en er een reset nodig is.
Vreemd, al 2jaar 24/7 draaiend 12 stuks. Nooit problemen met inloggen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 13:23

Phalox

Solar Powerrrd

Ook hier heb ik daar nog geen problemen mee gehad.. ik draai ze wel nog niet zolang :)
Managed functie heb ik toch achterwege gelaten, aangezien deze niet veel meerwaarde biedt (als je ziet waarvoor ik het nodig heb)
Ff een apparte DHCP server eraan gehangen... dat werkt beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Pfff eerst was de 1400-8g al zo goed als niet leverbaar nu is de 1800-8g ook bijna niet leverbaar. Beetje vervelend allemaal, staat ook maar 4 shops in de PW met flinke prijsverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Asus GigaX 1108N. Al veel van gebruikt. Eerste serie had separate spanningsomvormer en was zwart en redelijk dik. Nieuwste serie is voorzien van ingebouwde voeding dus je kunt gelijk 230V aansluiten op het kastje en hij is de helft van de dikte van de eerste serie.

Mooi switchje voor nog geen 60,- euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:55:
De Asus GigaX 1108N. Al veel van gebruikt. Eerste serie had separate spanningsomvormer en was zwart en redelijk dik. Nieuwste serie is voorzien van ingebouwde voeding dus je kunt gelijk 230V aansluiten op het kastje en hij is de helft van de dikte van de eerste serie.

Vroeguh nog al wat problemen gehad met de GigaX switches (collisions en niet erg snel voornamelijk), plus dat ingebouwde voeding nog wel is voor warmte problemen kunnen zorgen lees ik op veel plekken.

Maar ja als het zo door gaat moet ik toch voor een alternatief gaan. Misschien een 3com ofzo dan maar.

[ Voor 7% gewijzigd door Operations op 17-12-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:55:

Ja, en hij is wit, dus niet in het zicht plaatsen :/ (Ik haat bij voorkeur alles wat iPod achtig wit is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:11:
[...]

Ja, en hij is wit, dus niet in het zicht plaatsen :/ (Ik haat bij voorkeur alles wat iPod achtig wit is)
Hahaha, maar goed is geen probleem salland heeft blijkbaar toch de switch binnen gekregen vandaag. Ondanks dat ik eerder een mail kreeg dat het niet ging lukken voor 28-12. Met een beetje geluk kunnen ze hem ook nog verzenden vandaag en heb ik hem morgen binnen.

Benieuwd wat ik voor snelheden haal tussen mijn P5B deluxe pc's (met Gb via PCI-E) En mijn servertje met RAID5 op Areca 1220 en een Intel desktop PT1000 (ook pci-e). Ja wel via windows file sharing voor het grootste deel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb een 3com 2u 12ports Gbit switch Layer 3 :-)

Maar deze gebruik ik niet. Zitten 4 x 80x80 fans in. Tis net een F16

Daarom heb ik een Com 3CGSU08-ME OC Switch/8xG+F+ENet RJ45 gekocht. Ding kost 50 euro en ziet er heel hip uit voor 3com begrippen.

Als netwerkkaarten gebruik ik:

- Intel Pro 1000GT op mn MiniITX bakkie
- Marvel Yokonnot in mn Mediacenter
- En 2 Broadcomms in mn laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
raymonvdm schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:45:
Ik heb een 3com 2u 12ports Gbit switch Layer 3 :-)

Maar deze gebruik ik niet. Zitten 4 x 80x80 fans in. Tis net een F16

Daarom heb ik een Com 3CGSU08-ME OC Switch/8xG+F+ENet RJ45 gekocht. Ding kost 50 euro en ziet er heel hip uit voor 3com begrippen.

Als netwerkkaarten gebruik ik:

- Intel Pro 1000GT op mn MiniITX bakkie
- Marvel Yokonnot in mn Mediacenter
- En 2 Broadcomms in mn laptops
En wat voor speeds haal je dan ongeveer tijdens het kopieren in windows naar andere machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operations schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:20:
[...]

Hahaha, maar goed is geen probleem salland heeft blijkbaar toch de switch binnen gekregen vandaag. Ondanks dat ik eerder een mail kreeg dat het niet ging lukken voor 28-12. Met een beetje geluk kunnen ze hem ook nog verzenden vandaag en heb ik hem morgen binnen.

Benieuwd wat ik voor snelheden haal tussen mijn P5B deluxe pc's (met Gb via PCI-E) En mijn servertje met RAID5 op Areca 1220 en een Intel desktop PT1000 (ook pci-e). Ja wel via windows file sharing voor het grootste deel ;)
Als je op je P5B ook een RAID 5 hebt op onboard durf ik te zeggen dat je niet boven de 5 MB/s komt. :X

Ik ben trouwens wel ingeinterreseerd naar benches van de PCI-e Intel Gbit NIC tov de onboard Marvells op PCIe

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:30:
[...]

Als je op je P5B ook een RAID 5 hebt op onboard durf ik te zeggen dat je niet boven de 5 MB/s komt. :X

Ik ben trouwens wel ingeinterreseerd naar benches van de PCI-e Intel Gbit NIC tov de onboard Marvells op PCIe
P5B's draaien allebei RAID0, alleen die server (met die intel kaart) draait RAID5 op die Areca1220 kaart. Dus daar zal de snelheidsbottleneck niet zitten verwacht ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbuytels
  • Laatst online: 20-08 09:12
Wat dachten jullie van deze:

http://www.3com.com/prod/...tab=features&sku=3CBLSG24

Unbeatable price / performance / features combo

even een kort overview van de features:

- 24x 10/100/100 Mbit poorten (+4x SFP shared)
- Manageable (Web based)
- SNMP Manageable
- VLANs
- Link aggregation + LACP
- 48 gbps backplane performance !!

en dat voor een prijs van ongeveer 250 euries !

Heb zelf bij mijn zakelijke klanten een aantal van deze jongens
geinstalleerd naar aanleiding van een 3com training.
Ik moest zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was van de featureset,
om nog maar niet te spreken over de prijs van dit apparaat.

Alleen maar 1 nadeeltje: LAWAAI maakt ie wel een beetje

pricewatch link: pricewatch: 3Com Baseline 2924-SFP Plus

[ Voor 3% gewijzigd door pbuytels op 17-12-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

klinkt goed :)

Maar ff vraagje. De (managed) switches uit dit topic, hoe gaan die reageren als ipv6 in gebruik wordt genomen? Gaat dat problemen opleveren?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbuytels
Black Piet schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 16:55:
Ik ben beetje aan het spitten geweest voor mezelf.

Heb nu de volgende modellen op een rijtje voor mezelf
Linksys SLM2008 (beginnersversie... :+ , ben nu zelf ook geen Pro gebruiker overigens)
Linksys SRW2008P (Met PoE over 4 poorten poorten)
Linksys SRW2008MP (Met max PoE over alle poorten)
Bij die linksys rotzooi zou ik zover mogelijk van vandaan blijven.
Je gaat er gegarandeerd spijt van krijgen.

Heb laatst een viertal SRW2048's geleverd van linksys aan een klant en
die stuk voor stuk terug moeten nemen vanwege de vele problemen met
deze apparaten.

Poorten die uitvallen, complete banken met poorten die wegvallen.
Na een reboot werkt het allemaal wel weer maar ja, lekker is het niet.
Om dan maar te zwijgen over de belabberde support die je krijgt van linksys.
Je moet lang zeuren om die apparatuur omgeruild te krijgen.

Je zou toch denken nu ze een cisco dochter zijn, ze ook wel met fatsoenlijke
switches en support hierop komen, niet dus.

Dan kun je beter een baseline plus of baseline switch van 3com nemen.
Als dit boven je budget is dan maar een officeconnect of zo'n soho ding
van 3com. Daar doen ze tenminste niet moeilijk over omruilen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbuytels
bartgrefte schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:28:
klinkt goed :)

Maar ff vraagje. De (managed) switches uit dit topic, hoe gaan die reageren als ipv6 in gebruik wordt genomen? Gaat dat problemen opleveren?
Dat is geen probleem.

Dit zijn over het algemeen layer 2 switches en die werken op een laag boven de protocol laag
en heeft helemaal niets te maken of dat je met IPV4 of IPV6 werkt.

Als verzin je zelf een protocol (volgens de bestaande normen) dan nog zou alles gewoon
moeten werken. Alleen Routing switches (Layer 3) doen echt iets op protocol niveau, maarja
dan zit toch weer in een aanzienlijk hogere prijsklasse (begint bij enkele duizenden euros voor
de gigabit modelletjes).

Maarja layer3 switches is voor dit topic denk ik een stapje te ver.

De meeste switches (lees layer2 switches) forwarden packets op MAC niveau, alleen voor het managen van de switch moet je gewoon een IPV4 adres hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door pbuytels op 17-12-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
pbuytels schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:31:
Bij die linksys rotzooi zou ik zover mogelijk van vandaan blijven. Je gaat er gegarandeerd spijt van krijgen.

Heb laatst een viertal SRW2048's geleverd van linksys aan een klant en die stuk voor stuk terug moeten nemen vanwege de vele problemen met deze apparaten.

Poorten die uitvallen, complete banken met poorten die wegvallen. Na een reboot werkt het allemaal wel weer maar ja, lekker is het niet. Om dan maar te zwijgen over de belabberde support die je krijgt van linksys. Je moet lang zeuren om die apparatuur omgeruild te krijgen.

Je zou toch denken nu ze een cisco dochter zijn, ze ook wel met fatsoenlijke switches en support hierop komen, niet dus.

Dan kun je beter een baseline plus of baseline switch van 3com nemen. Als dit boven je budget is dan maar een officeconnect of zo'n soho ding van 3com. Daar doen ze tenminste niet moeilijk over omruilen ed.
Dank voor je reactie.
Ik wil max 250 euro uitgeven voor een 8 poort switch. Meer poorten heb ik niet nodig. Kijkend naar mijn Linksys router WRT54G (versie 2) heb ik eigenlijk nooit problemen. Dacht dat ik daarom wel goed zat met Linksys.

Ik ga nog wel even verder zoeken :Y)

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbuytels
Black Piet schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:58:
[...]

Dank voor je reactie.
Ik wil max 250 euro uitgeven voor een 8 poort switch. Meer poorten heb ik niet nodig. Kijkend naar mijn Linksys router WRT54G (versie 2) heb ik eigenlijk nooit problemen. Dacht dat ik daarom wel goed zat met Linksys.

Ik ga nog wel even verder zoeken :Y)
Ik zou een 3com officeconnect 8 port gigabit switch eens overwegen:

- Fanless
- Nonblocking performance
- QOS
- Jumbo frame support
- plug&play
- aantrekkelijke prijs

pricewatch: 3Com 3C1670800 OfficeConnect Gigabit Switch 8 (8x1Gbps, RJ-45)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operations schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:16:
[...]

P5B's draaien allebei RAID0, alleen die server (met die intel kaart) draait RAID5 op die Areca1220 kaart. Dus daar zal de snelheidsbottleneck niet zitten verwacht ik zo ;)
RAID 0 onboard is ook rap hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
3Com? Hmm. Tijdens mijn zoektocht naar een betaalbare gigabit smart switch met 24 poorten kwam ik behoorlijk wat spul tegen wat elkaar niet echt ontliep wat prijs/features betreft. De 3Com 2924-SFP Plus was de enige die er behoorlijk uitsprong. Als je dan echter gaat zoeken naar wat gebruikerservaringen kom je echt alleen maar (grote) problemen tegen. Uiteindelijk maar voor de wat duurdere en minder luxe uitgeruste HP 1800-24G gegaan. Liever een switch die blijft draaien dan een switch waarvoor je midden in de nacht voor uit je bed gebeld wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbuytels
bartvb schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 00:12:
3Com? Hmm. Tijdens mijn zoektocht naar een betaalbare gigabit smart switch met 24 poorten kwam ik behoorlijk wat spul tegen wat elkaar niet echt ontliep wat prijs/features betreft. De 3Com 2924-SFP Plus was de enige die er behoorlijk uitsprong. Als je dan echter gaat zoeken naar wat gebruikerservaringen kom je echt alleen maar (grote) problemen tegen. Uiteindelijk maar voor de wat duurdere en minder luxe uitgeruste HP 1800-24G gegaan. Liever een switch die blijft draaien dan een switch waarvoor je midden in de nacht voor uit je bed gebeld wordt :)
Heb inmiddels denk ik een stuk of 7 van deze switches draaien in behoorlijk complexe
zakelijke omgevingen en niet echt problemen gehad kan ik je zeggen.

Het is een switch die behoorlijk plug&play is maar als je meer nodig hebt wel kunt configureren
naar je wensen.

Dan moet je uiteraard wel weten wat je aanpast, want het gros van de mensen begint wat met de
instellingen te prullen zonder echt te weten wat voor consequenties die hebben.

De standaard instelling zal sowieso voor de meeste thuis/hobby netwerkjes prima hun werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Operations schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:20:
[...]

Okee qoute mezelf maar even, snelheid is nu ongeveer 50MB/s. Verschil tussen de Yukon 88e8001 en de 88e8056 waarbij de tweede via de pci-e bus loopt is ongeveer 10MB/s. Zitten beide onboard op de p5b borden. De server gebruikt een intel 1000 pt (ook pci-e).

Nu vroeg ik mij af, gebruik nu CAT5E kabels heeft het zin om hier CAT6 van te maken? Ga ik dan significante verbetering merken? En heb een 1800-8G (eindelijk ;) ) En deze performance is out of the box. Heb zelf niet zoveel ervaring met managed switches, zijn er dingen aan de switch of wellicht instellingen van de netwerkkaarten die mijn performance richting de 65-70MB/s kunnen duwen (of uberhaupt nog omhoog)? Zoals al eerder gezegd de schijven kunnen het op alle machines makkelijk aan. Misschien iets met de buffers op de netwerkkaarten ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door Operations op 18-12-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Operations schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:43:
[...]

Okee qoute mezelf maar even, snelheid is nu ongeveer 50MB/s. Verschil tussen de Yukon 88e8001 en de 88e8056 waarbij de tweede via de pci-e bus loopt is ongeveer 10MB/s. Zitten beide onboard op de p5b borden. De server gebruikt een intel 1000 pt (ook pci-e).

Nu vroeg ik mij af, gebruik nu CAT5E kabels heeft het zin om hier CAT6 van te maken? Ga ik dan significante verbetering merken? En heb een 1800-8G (eindelijk ;) ) En deze performance is out of the box. Heb zelf niet zoveel ervaring met managed switches, zijn er dingen aan de switch of wellicht instellingen van de netwerkkaarten die mijn performance richting de 65-70MB/s kunnen duwen (of uberhaupt nog omhoog)? Zoals al eerder gezegd de schijven kunnen het op alle machines makkelijk aan. Misschien iets met de buffers op de netwerkkaarten ofzo?
Voordat je kabels gaat vervangen, check met verschillende protocollen je snelheid.

Windows filesharing doe ik max 70MB/s mee, terwijl FTP de gbit voltrekt op 90-105MB/s.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Kanarie schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:23:
[...]

Voordat je kabels gaat vervangen, check met verschillende protocollen je snelheid.

Windows filesharing doe ik max 70MB/s mee, terwijl FTP de gbit voltrekt op 90-105MB/s.
Ja maar windows filesharing gaat het toch 9/10 worden dus. Hoezo heb jij 70 en ik maar 50 dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Iemand die mij kan helpen die 50MB iets op te krikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eens met een rechtstreeks kabeltje geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb gisteren mijn Linksys 8 poort gigabit switch vervangen door een NetGear GS608. Transfer ging omhoog van ong 40MB/s naar 65MB/s bij Windows filesharing (transfer tussen W2K3 server en XP client). Voor mij geen Linksys meer dus :)

[ Voor 16% gewijzigd door Microkid op 22-12-2007 11:12 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Die linksys is er overigens met meerdere chip's, marvel, broadcom en taikwen.
De netgear gebruikt geloof ik ook chips van marvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:09:
Ik heb gisteren mijn Linksys 8 poort gigabit switch vervangen door een NetGear GS608. Transfer ging omhoog van ong 40MB/s naar 65MB/s bij Windows filesharing (transfer tussen W2K3 server en XP client). Voor mij geen Linksys meer dus :)
Hangt er heel erg vanaf welke Linksys je hebt. Linksys gebruikt namelijk in het ene model wat anders dan in het andere model.

Welke Linksys precies had je?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

EG008W ver 2

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:35
Is dat zo'n Linksys SLM2008?
if so; verkoop je 'm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:13

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als je snelheidsmetingen wilt doen, gelieve Iperf of vergelijke tools te gebruiken om harde schijven, windows sharing,... uit te sluiten.

Iperf kan je zowel onder Windows als Linux draaien. Op de ene computer draai je iperf als server.
iperf -s

Op de andere computer draai je iperf als client en je stelt allerlei parameters in om te testen.
iperf -s ipadresvandeserver

Met -w kan je window size (TCP) groter maken en verder de verbinding testen.

Onder Windows XP had ik destijds 300 Mbps gehaald en dezelfde hardware kon met Knoppix plotseling 500 Mbps halen. Deze achterstand tov Linux probeert MS in Windows Server 2003 en Windows XP x64 met Scalable Networking Pack weg te werken. Jammer genoeg staat mijn desktop niet meer met de server samen zodat ik het effect van Scalable Networking Pack kan nameten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

rapture schreef op zondag 23 december 2007 @ 01:01:
Deze achterstand tov Linux probeert MS in Windows Server 2003 en Windows XP x64 met Scalable Networking Pack weg te werken.
En Vista natuurlijk.. ik merkte een aanzienlijke verbetering met cifs, van 52MByte/s naar 84MByte/s... waar ik niet weet of de bottleneck de hdd's waren of het cifs protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Dat is wel heel raar opzich als ik het crossbar-verhaaltje in gbit switches moet geloven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

rapture schreef op zondag 23 december 2007 @ 01:01:
Als je snelheidsmetingen wilt doen, gelieve Iperf of vergelijke tools te gebruiken om harde schijven, windows sharing,... uit te sluiten.
Thanx.
Met de NetGear en een buffer van 16K haal ik nu 674Mbit. Zal even kijken of ik de test met de Linksys ook nog kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, met welke LAN chips?

Anandtech heeft dit mooie plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/p965part3_12030641247/13612.png

De andere kant van de lijn was daar een CSA chipje.

EDIT: deze hoort er eigenlijk ook bij >:) :

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/p965part3_12030641247/13613.png

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:43:
Hmm, met welke LAN chips?

Anandtech heeft dit mooie plaatje:

[afbeelding]

De andere kant van de lijn was daar een CSA chipje.

EDIT: deze hoort er eigenlijk ook bij >:) :

[afbeelding]
W2K3 : Intel 82566DC-2
XP : Nvidia nForce 4 networking controller (ja, die zijn butt, ik ga in Januari naar een Gigabyte mobo met Realtek RTL8111B Gbit, dan ga ik wel de 940Mbps halen)

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 23-12-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Damn, die Realtek doet het best aardig :o Ondanks de CPU load een behoorlijk aardig kaartje dus.

Microkid -> Nforce netwerkcontroller hoeft niet altijd bout te zijn, of hebben Nforce4 bordjes geen Marvell thingies?

[ Voor 38% gewijzigd door BHQ op 23-12-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, maar voor de prijs van een Intel hoef je het tegenwoordig ook niet meer te laten.
Heb nog geen overzichtje kunnen vinden van performance van switch chipsets helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Je hebt gelijk, er zit een Marvell 88E1115 (PHY) op. Maar hij wordt aangestuurd via nForce ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam daarnet de volgende switch tegen:

Linksys SR2024C:
http://www.linksys.com/se...Wrapper&cid=1150490081888

Leuk compact kastje met 24* GBit en 2*Mini-GBIC expansion ports in a compact form factor
(wat dat ook zijn moge :? )

Ding ondersteund ook Jumbo Frames

Afmetingen:
(W x H x D) (279 mm x 44.45 mm x 240 mm)

En dan het stroomverbruik volgens de specsheet:
110-120VAC, 100W

Wat heb je daar nou aan? :/ , maak het de kat wijs dat zo'n kastje 100 W vreet :?

En er schijnt een lawaaige fan in te zitten. Maar verder voor 220 euro een leuke kastje volgens mij, maarja, als het stroomverbruik zo fors is ga ik hem niet 24/7 thuis in gebruik nemen.

Ik zoek dus eigenlijk een GBit switch voor thuis en voor LAN parties. Als ik naar een lan party ga, neem ik dat ding mee en krijgt de rest thuis weer gewoon 100 Mbit. Als ik er thuis alles aan wil hangen moet hij sowieso wel 8 poorts zijn (vijf PC's, printer, modem, wifi router), maar voor de LAN parties is dat net wat te krap, dus zou ik eigenlijk een 12 of 16 poorts moeten hebben. En tja, dan is 24 poorts ook zo'n grote stap niet meer. :P

Voor het gebruik op LAN parties maakt het op zich niet zo veel uit of dat ding nu een kwart kWh trekt of 10 W, het blijft een miezerig beetje ten opzichte van het totaal en vaak is het alsnog te koud, dus :+

Maar voor 24/7 thuisgebruik maakt me dat dus wel uit. En daar maakt het ook uit of er al dan niet een fan inzit. Op zich ben ik bij kwaliteitsapparatuur niet zo huiverig om het open te schroeven en de fan te vervangen, maar Linksys kennende zal het wel weer zo'n dichtgesealed exemplaar zijn. En mocht 'ie ooit kapot gaan dan is het natuurlijk te zien dat hij open is geweest. (In tegenstelling tot overklokken, dat zie je niet.)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ben ook benieuwd naar deze 100W (max). Bij een vergelijkbare D-link staat 27.5W max. 8poorts switches zitten nog onder de 10W... Iemand?

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

het gebruik van een (semi-)managed switch is nogal afhankelijk van het gebruik wat je er van maakt. Als je alle extra features (trunks, monitoring, vlans) enzo gebruikt en een flinke sloot traffic over alle poorten genereert kan je idd in die richting pieken. Ik heb zelf enkele 3Com SS3 4400's in gebruik (24 poorts 100Mbit, 2 module slots, fully managed) die volgens specificaties tot 1A kan gaan. Bij opstarten doet hij ook idd zo'n 0.6A, maar in mijn normale gebruik houd het bij 35W wel op, dus op het opgegeven maximum stroomverbruik hoef je je niet blind te staren.

Verwijderd

Die Linksys SR2024 en SR2024C zijn unmanaged. Dus ook geen 2 GB lijntjes als ik het goed heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 13:23

Phalox

Solar Powerrrd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 17:04:
Ik kwam daarnet de volgende switch tegen:

Linksys SR2024C:
http://www.linksys.com/se...Wrapper&cid=1150490081888

Leuk compact kastje met 24* GBit en 2*Mini-GBIC expansion ports in a compact form factor
(wat dat ook zijn moge :? )

Ding ondersteund ook Jumbo Frames

Afmetingen:
(W x H x D) (279 mm x 44.45 mm x 240 mm)

En dan het stroomverbruik volgens de specsheet:
110-120VAC, 100W

Wat heb je daar nou aan? :/ , maak het de kat wijs dat zo'n kastje 100 W vreet :?

En er schijnt een lawaaige fan in te zitten. Maar verder voor 220 euro een leuke kastje volgens mij, maarja, als het stroomverbruik zo fors is ga ik hem niet 24/7 thuis in gebruik nemen.

Ik zoek dus eigenlijk een GBit switch voor thuis en voor LAN parties. Als ik naar een lan party ga, neem ik dat ding mee en krijgt de rest thuis weer gewoon 100 Mbit. Als ik er thuis alles aan wil hangen moet hij sowieso wel 8 poorts zijn (vijf PC's, printer, modem, wifi router), maar voor de LAN parties is dat net wat te krap, dus zou ik eigenlijk een 12 of 16 poorts moeten hebben. En tja, dan is 24 poorts ook zo'n grote stap niet meer. :P

Voor het gebruik op LAN parties maakt het op zich niet zo veel uit of dat ding nu een kwart kWh trekt of 10 W, het blijft een miezerig beetje ten opzichte van het totaal en vaak is het alsnog te koud, dus :+

Maar voor 24/7 thuisgebruik maakt me dat dus wel uit. En daar maakt het ook uit of er al dan niet een fan inzit. Op zich ben ik bij kwaliteitsapparatuur niet zo huiverig om het open te schroeven en de fan te vervangen, maar Linksys kennende zal het wel weer zo'n dichtgesealed exemplaar zijn. En mocht 'ie ooit kapot gaan dan is het natuurlijk te zien dat hij open is geweest. (In tegenstelling tot overklokken, dat zie je niet.)
Voor de lan party gebruik ik die 16-poorts webmanaged switch van dell.. doet goed z'n werk. De botlenecks zitten vooral bij de netwerkkaartjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

Sorcerer8472

Mens sana?

bartvb schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:56:
[...]

Maar op zich heb ik dat ook allemaal niet nodig en zijn die Smart Switches een heel erg welkome aanvulling in het assortiment van de fabrikanten. Unmanaged is te kaal, web managed is een mooie tussenvorm tussen een goedkoop maar te eenvoudig en duur maar volledige switch (1100 euro instap model). Heel veel meer dan VLANs en het uitlezen van statistieken heb ik toch (nog) niet nodig.
Ok, ik schop dit topic even omhoog om een (imo ook voor anderen nuttige) vraag te stellen.

Uit dit topic wordt het niet helemaal duidelijk, uit de HP-website en manuals ook niet, maar is het nou wel of niet mogelijk om met SNMP per-port traffic statistieken uit te lezen? Dat het via de web interface kan, weet ik, maar de vraag is dus ook of het via SNMP kan :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

HP's web-managed switches kunnen dat ja. Er zit wel een bugje in waardoor je geen goede data uit de 64-bit counters kunt halen alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

CyBeR schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:36:
HP's web-managed switches kunnen dat ja. Er zit wel een bugje in waardoor je geen goede data uit de 64-bit counters kunt halen alleen.
Wat voor bugje dan? En wat is 'niet goed'? En is er een fix?

Dankje voor de info alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:41:
[...]

Wat voor bugje dan? En wat is 'niet goed'? En is er een fix?

Dankje voor de info alvast :)
Firmware bugje waardoor de data niet klopt en je vreemde pieken krijgt in grafieken. De 32-bits counters werken echter prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

CyBeR schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:57:
[...]

Firmware bugje waardoor de data niet klopt en je vreemde pieken krijgt in grafieken. De 32-bits counters werken echter prima.
Ik zie dat in andere modellen dit al is opgelost met een firware-update (ftp://ftp.hp.com/pub/netw...lNotes-e1061-59912127.pdf bijv.) .. Bij de 1800-24G echter niet.

Als een server dus ontzettend veel traffic doet op één poort bestaat er de kans dat de counter wrapt bij hoge snelheden? (650 Mbps ofzo?) Da's niet fijn om te weten :+ Kan er trouwens nergens meer info over vinden, dit probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 25-01-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:15:
[...]

Ik zie dat in andere modellen dit al is opgelost met een firware-update (ftp://ftp.hp.com/pub/netw...lNotes-e1061-59912127.pdf bijv.) .. Bij de 1800-24G echter niet.

Als een server dus ontzettend veel traffic doet op één poort bestaat er de kans dat de counter wrapt bij hoge snelheden? (650 Mbps ofzo?) Da's niet fijn om te weten :+ Kan er trouwens nergens meer info over vinden, dit probleem.
Als je binnen de meettijd meer dan 4GB verzet ga je dat probleem tegenkomen idd. Twee manieren om dat op te lossen:
• Vaker meten
• 64-bits counters

Helaas is bij de 1800 series dat laatste onderhevig aan een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:13
Ik heb zojuist nog een 3Com 3C1670800B OfficeConnect Gigabit Switch 8 (8x1Gbps, RJ-45) besteld. Ik had de 3C1670800 al (zonder jumbo frame support) en daar stond nog een 10/100 switch op. Nu heb ik eindelijk toch het hele huis op gigabit lopen :)

Als er interesse is naar de ervaringen, dan hoor ik het wel!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
_Brake_ schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:08:
Ik heb zojuist nog een 3Com 3C1670800B OfficeConnect Gigabit Switch 8 (8x1Gbps, RJ-45) besteld. Ik had de 3C1670800 al (zonder jumbo frame support) en daar stond nog een 10/100 switch op. Nu heb ik eindelijk toch het hele huis op gigabit lopen :)

Als er interesse is naar de ervaringen, dan hoor ik het wel!
Graag, kun je me vertellen of deze bevalt? Wat voor snelheden haal je hier in de praktijk mee?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:38

BCC

Heeft iemand ervaring met de performance van een Apple Airport Extreme? Ik wil wel Gigabit, maar ook WLAN :) En ja, ik snap dat dat soms qua performance nogal zinloos is.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:15:
[...]

http://www.paessler.com/b...-procurve-gigabit-switch/

http://ariekanarie.nl/arc...g-switch-with-64-bit-snmp

En het zuigt :P Ik wil niet elke minuut m'n Cacti aanzwengelen, en 64 bits counters regelen resultaten in de petabytes.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Kanarie schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:19:
[...]

http://www.paessler.com/b...-procurve-gigabit-switch/

http://ariekanarie.nl/arc...g-switch-with-64-bit-snmp

En het zuigt :P Ik wil niet elke minuut m'n Cacti aanzwengelen, en 64 bits counters regelen resultaten in de petabytes.
Elke minuut kan nog te weinig zijn :P
Maargoed, ik kan niks vinden met de 1800-24G, alleen 1800-8G. Misschien is de 24G toch gevrijwaard van dit probleem? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:28:
[...]

Elke minuut kan nog te weinig zijn :P
Maargoed, ik kan niks vinden met de 1800-24G, alleen 1800-8G. Misschien is de 24G toch gevrijwaard van dit probleem? :?
Nee, die heeft 't ook. (Ervaring.)

Als je 1x per 60sec polled loop je overigens met 32-bits counters pas tegen het probleem aan als je meer dan 68MB/sec verstuurt.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 09-02-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ah, ok, jammer...
Met 1x in de 30 seconden kun je 1088 Mbps pollen dan, dan zit je sowieso safe, en zo heel enorm veel resources kost het ook alweer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mijn Situatie:

Wanadoo livebox(DHCP en DNS) -> Gigabit switch (SMCGS5 EU EZ Switch™ 10/100/1000)

op de switch zitten via Cat6 Kabels;

(1,5 Meter) Server (Chipset:Realtek 8211BL (gigabyte Ga-m56s-s3))
(5 Meter) Pc (Chipset: Realtek 8111/8169 (GIGABYTE P35-ds4 rev2.0))
(1,5 Meter) Laptop(Chipset : Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet)
Chipset van de Mac Mini weet ik helaas niet.

Nu is het volgende nu heb ik een mac mini aangeschaft en wil die via draad verbinden met mijn switch maar er past geen tweede kabel meer in het gat dus heb ik besloten een switch aan te schaffen.

Met mijn Huidige Settings Haal ik van server naar laptop ongeveer 230/300 mbit.
(kan op dit moment niet testen met de pc aangezien ik nog op een onderdeel wacht)

Echter vind ik dit sloom met Cat6 kabels .

Is mijn bottleneck mijn switch ? en zoniet is het slim om eenzelfde switch te kopen voor een verdieping naar beneden of voor een ander typen gaan ?

Zijn Het mijn Onboard NIC cards? (gaat in dat geval voornamelijk om de server en de pc).
Zoja Welke raden jullie aan ?

De server Onboard (Bios) RAID 5 Met Sata2 Hardeschijven(samsung t166).

Wat is jullie mening hierover ?

Ik heb zelf ook wat verschillende netwerkkaarten en switches gezien .

Mijn intresse voor de NIC is de Intel® PRO/1000 GT Desktop Adapter Of Digitus-1011(pci) of Digitus 1013(pcie)

En de switch is of een zelfde Switch(SMCGS5 EU EZ Switch™ 10/100/1000). of 2x een Digitus Gigabit DN-8007C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je bottleneck is gewoon de hdd van de laptop. Die gaan nou eenmaal niet zo hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

CyBeR schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:41:
Je bottleneck is gewoon de hdd van de laptop. Die gaan nou eenmaal niet zo hard.
Inderdaad... eventueel kan het ook komen door het gebruikte protocol + netwerkinstellingen: de een gaat nou eenmaal sneller dan de ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Instellingen staan goed en ftp/windows sharing maakt geen verschil in snelheid.

Maar welke switch raden jullie dan aan gewoon de zelfde of een andere?

Wat moet die kunnen (meeste is logisch):

5 Gigabit Poorten
Cat6
Full duplex
Geen Bottleneck zijn :)

Hij hoeft niet perse managed te zijn is wel leuk om mee te kloten maar als daar een ergere meerprijs mee gemoeit is mag je het laten zitten.

Liefst Fanloos.

Prijs tot ongeveer 60/70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

http://hd.nl/p/HP/J9077AABB

(Damn, goedkoop.. heb meer betaald voor m'n 10/100 versies..)

[ Voor 54% gewijzigd door CyBeR op 12-02-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
DN-8007C Digitus Gigabit N-Way Switch 5 poorten Desktop model

Is die switch ook wat is geen 8 poort (boeit me echt niet)

is geen hp boeit een beetje ;)

maar voornamelijkste reden is hier koop ik meestal me producten betrouwbaar goede service snelle verzending.

en ik moet daar nog meer bestellen en heb geen zin om 2x verzend kosten te betalen O-)

Want volgens mij zijn het zowat de zelfde specificaties? (zoals elke andere switch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mwha 't zal wel werken hoor. Maar mijn ervaring met cheap-ass switches is dat ze na een tijdje gewoon kappen met werken, powercycle nodig hebben, weer werken, powercycle nodig, etc. (en dat dan steeds vaker). Ik heb hier thuis al 4x cheap-ass dingen vervangen, nu heb ik 2x een procurve 408 (da's dus een 8-poorts 10/100 ding) en die heb ik nog niet eens hoeven power cyclen, laat staan vervangen. Iets duurder dus dan de cheap-ass dingen (€85/stk, zelfs iets meer dan die 1400's nu kosten dus) maar wel het geld waard.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 12-02-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
als dat echt zoveel uitmaakt ga ik wel voor de hp en dan betaal ik maar dubbelen verzendkosten ^^.

netwerkproducten heeft hele handige cat6 shielded kopjes aleen vind het zo zonden 2x een product van 12 euro te kopen en dan nog 8 euro verzend kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

LuckyY schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:54:
als dat echt zoveel uitmaakt ga ik wel voor de hp en dan betaal ik maar dubbelen verzendkosten ^^.
Ik zeg niet dat 't per definitie zo gaat zijn hoor, 't is alleen mijn ervaring.
netwerkproducten heeft hele handige cat6 shielded kopjes aleen vind het zo zonden 2x een product van 12 euro te kopen en dan nog 8 euro verzend kosten :)
Plugjes zou ik lekker lokaal in een winkel kopen anders, tenzij je daar nog een boel shit bijbestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:58:
[...]

Ik zeg niet dat 't per definitie zo gaat zijn hoor, 't is alleen mijn ervaring.

[...]

Plugjes zou ik lekker lokaal in een winkel kopen anders, tenzij je daar nog een boel shit bijbestelt.
hahahahah dat dacht jij met 4 lokale Computer shops aan de lijn gezeten.

Dordrecht is een redelijke stad imo.

Maar toch niemand heeft uberhaupt Cat6 Shielded Kopjes in zijn assortiment , zelfde als cat6 kabel hebben ze ook niet.

moest ik 1 a 2 weken wachten voordat hun eraan konden komen en dan betaalde ik voor een rol 50/60 euro ofzo.

online net geen 48 euro inc verzendkosten.

en om stad en land aftezoeken naar een shop die het wel heeft zit er toch echt niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:12
Waarom wil je per se cat6 shielded spul hebben?
Cat5 is al voldoende voor gigabit.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
FatalError schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:09:
Waarom wil je per se cat6 shielded spul hebben?
Cat5 is al voldoende voor gigabit.
Vind het naar mijn gevoel beter werken en ik heb een hekel aan kabels knippen en deze plugjes zijn Super handig als jij zo een zelfde soort plug met "Bracket" heb in cat5 hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:02:
Die Linksys SR2024 en SR2024C zijn unmanaged. Dus ook geen 2 GB lijntjes als ik het goed heb :?
Weet iemand het verschil met de C uitvoering van de Linksys SR2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
wrcveen schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:32:
[...]

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrcveen schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:32:
[...]

Behuizing als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
C staat voor Compact dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik heb de Linksys SD2005 5 poort switch.

Lekker goedkoop en tot nu toe erg tegenvallende snelheden.

27mb/sec max windows filesharing. Ga morgen nog even wat meer testen met crossover kabel en een andere machine.

Lijkt me dat de hdisks wel wat harder kunnen als dat.

Intel Nic's btw.

[ Voor 12% gewijzigd door Workaholic op 15-02-2008 23:08 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat voor HDD's?

En welke Intel NIC's?

En welke moederborden? Storage controller op dezelfde PCI bus als de NIC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
6 clients in totaal gehad, verder als de 50mb/sec 7200rpm disks kom ik niet.

Helaas met ftp snelheden. Met windows kom ik niet hoger dan 25-30 gemiddeld met 6 verschillende computers. Valt me toch wel ergens tegen.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Audi-Addict schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:57:
6 clients in totaal gehad, verder als de 50mb/sec 7200rpm disks kom ik niet.

Helaas met ftp snelheden. Met windows kom ik niet hoger dan 25-30 gemiddeld met 6 verschillende computers. Valt me toch wel ergens tegen.
Je verwachtte met gewone consumentenhardware (en dan heb ik 't niet over je switch) 100MB/sec te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Beetje offtopic ook. Bouw een raid50-array als je zeker wilt zijn dat je boven de 100M uit komt :*

[ Voor 9% gewijzigd door Sorcerer8472 op 16-02-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:01:
[...]

Je verwachtte met gewone consumentenhardware (en dan heb ik 't niet over je switch) 100MB/sec te halen?
Nee hoor, maar mijn desktop en server hebben allebei een raid systeem die 80/90mb/sec halen (getest met hd tach / hd tests).

Het valt me gewoon op dat de linksys wat lagere snelheden haalt, ik heb vanmidag nog een 3com getest en haal hier bijna 20mb/sec meer mee.

[ Voor 16% gewijzigd door Workaholic op 16-02-2008 17:50 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Vergelijken met een crossover lijkt me wel redelijk betrouwbaar (dan zit je al aan de max. bottleneck van de netwerkkaarten). Maargoed, 3com is dan ook wel een wat duurder merk dan Linksys... kan het me wel voorstellen.

(maar was het niet toevallig auto-negotiated half duplex Gbit op die linksys? :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Ik heb in een ander reviewtje (vraag me niet meer welke) ook gezien dat de Linksys als traagste presteert, wat overigens heel raar is want de chipset zelf is gewoon prima en waarschijnlijk zelfs indentiek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik nou weer zo stom he. Van een GBit switch verwacht ik ook gewoon dat ik er een GBit/s doorheen kan jagen. Maar nee, het is weer eeens grijs ipv zwart/wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 02:12:
Dat vind ik nou weer zo stom he. Van een GBit switch verwacht ik ook gewoon dat ik er een GBit/s doorheen kan jagen. Maar nee, het is weer eeens grijs ipv zwart/wit.
Bij consumentenhardware kun je verwachten dat je niet altijd de max. eruit haalt, met name bij router-achtige apparaten. Thuis heb ik een Belkin wifi-dingetje staan. Erg goed stabiel ding, maar komt niet boven de 2.5 MByte/s per poort uit. Desalniettemin ben ik allang blij een wifi-router te hebben die er niet om de haverklap uit vliegt :+

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste