Dan kan ik er gerust nog een projectje naast draaien
Dan is PSP-PRP wel een hele goede om te draaien!
Daar kunnen we binnen afzienbare tijd 800 punten pakken, al helemaal als er wat meer power op kwam.
Daar kunnen we binnen afzienbare tijd 800 punten pakken, al helemaal als er wat meer power op kwam.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Ik krijg het mailtje niet binnen dat ik geregistreerd ben op dat forum
Ik gebruik de naam van DigiK-oz wel 
Ik kom nog niet boven de 60% cpu-gebruik uit, moet ik hem soms 2 keer opstarten op een dualcore?

Ik kom nog niet boven de 60% cpu-gebruik uit, moet ik hem soms 2 keer opstarten op een dualcore?
[ Voor 52% gewijzigd door Megaflix op 17-09-2008 17:02 ]
Waar moet ik voor PSP-PRP de username registreren, welke thread?
"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
StugIII, wel een beetje gas erop bij Eon, ik sta al een paar dagen boven je!
ik kan het ook wel voor je posten als je zegt welke naam je wilt gebruikenMegaflix schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:50:
Ik krijg het mailtje niet binnen dat ik geregistreerd ben op dat forumIk gebruik de naam van DigiK-oz wel
en per core moet je idd aparte client starten
Dat had ik ook natuurlijk kunnen doen
Hoe start ik twee clients? Als ik in dat proggie Add client doe, dan zie ik gewoon 2 keer hetzelfde regeltje en als ik er dan 1 kill, dan stopt die andere ook.
nieuw map maken voor elke core 
in de config file heb ik voor elke client een aparte poort nummer zodat ik ze wel allemaal met add client in 1 gui kan monitoren.
in de config file heb ik voor elke client een aparte poort nummer zodat ik ze wel allemaal met add client in 1 gui kan monitoren.
Gelukt (denk ik), heb nu een venstertje Llrnet-Remote? Daarin staan twee Local - localhost - poortnummer regeltjes. Status is bij allebei ?% - getal ms per it.
Poortnummers zijn verschillend.
Nu hoef ik er verder niks meer aan te doen? Is er een plek waar stats bekeken kunnen worden? Ik draai onder DigiK-oz' naam nu. Ik zag in dat topic op mersenneforum dat hij al een post geplaatst had om bij dpc te zitten.
Nu hoef ik er verder niks meer aan te doen? Is er een plek waar stats bekeken kunnen worden? Ik draai onder DigiK-oz' naam nu. Ik zag in dat topic op mersenneforum dat hij al een post geplaatst had om bij dpc te zitten.
Volgens mij moet het dan goed gaan ja 
stats: http://stats.free-dc.org/stats.php?page=proj&proj=psp_p
@hieronder:
Bij mij loopt het aantal dat klaar voor verzenden staat ook heel snel omhoog
stats: http://stats.free-dc.org/stats.php?page=proj&proj=psp_p
@hieronder:
Bij mij loopt het aantal dat klaar voor verzenden staat ook heel snel omhoog

[ Voor 31% gewijzigd door emphasis op 17-09-2008 18:59 ]
Ik draai genoeg wu's, kan ze alleen niet aan de server kwijt.Noordvogel schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:31:
StugIII, wel een beetje gas erop bij Eon, ik sta al een paar dagen boven je!
Staan nu 2500+ wu's te wachten.
Maar bij Dimes sta ik boven je.
[ Voor 6% gewijzigd door StugIII op 17-09-2008 19:29 ]
Ik krijg nog niet echt veel binnen op Eon, dus dat schiet niet echt op. Die verbinding is echt brak
En geen idee hoe lang een psp-prp-wu duurt eigenlijk, hij laat geen percentages zien hier, er staat continu ?%. Maar ik zal binnenkort wel zien of hij flusht.
Hmm hier laat hij wel percentages zien, dus misschien toch iets niet helemaal goed dan. Hier doet elke unit er trouwens ongeveer 24 uur over
Ik draai Dimes maar op 1 PC, misschien scheelt dat...StugIII schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:57:
[...]
Ik draai genoeg wu's, kan ze alleen niet aan de server kwijt.
Staan nu 2500+ wu's te wachten.
Maar bij Dimes sta ik boven je.
Bij Eon heb ik trouwens 'maar' 1500 WU's in de wacht
Hoeveel reporters draai je dan per pc?Noordvogel schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:22:
[...]
Ik draai Dimes maar op 1 PC, misschien scheelt dat...
Bij Eon heb ik trouwens 'maar' 1500 WU's in de wacht
Eon heeft wat problemen, ja. Maar ik krijg toch redelijk wat binnen, aantal requesters op 10. Heb je wel de lokale proxy aanstaan? En ook aangevinkt dat de clients naar de proxy moeten connecten en niet naar de gewone Eon servers?Megaflix schreef op donderdag 18 september 2008 @ 05:22:
Ik krijg nog niet echt veel binnen op Eon, dus dat schiet niet echt op. Die verbinding is echt brakEn geen idee hoe lang een psp-prp-wu duurt eigenlijk, hij laat geen percentages zien hier, er staat continu ?%. Maar ik zal binnenkort wel zien of hij flusht.
Vandaag is Ukraine de spreekwoordelijke pineut!
PSP-PRP laat bij mij ook geen percentages zien in het hoofdscherm, maar wel in het tabje "console" o.i.d.
[ Voor 9% gewijzigd door DigiK-oz op 18-09-2008 10:13 ]
Whatever
Zie jij in de tray het witte icoontje met de zwarte streepjes?Megaflix schreef op donderdag 18 september 2008 @ 05:22:
Ik krijg nog niet echt veel binnen op Eon, dus dat schiet niet echt op. Die verbinding is echt brakEn geen idee hoe lang een psp-prp-wu duurt eigenlijk, hij laat geen percentages zien hier, er staat continu ?%. Maar ik zal binnenkort wel zien of hij flusht.
Daar kun je op rechtermuisklikken en dan show console of zoiets kiezen. Dat geeft je een dos-box met de percentages.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Per PC 5, dus in totaal 10. Ik heb op beide locaties redelijk breedband-internet (via LAN op glasvezel), dus ik trek mijn verbinding lang niet dicht. Reken op 1 Mbit volledig dicht door 8 reporters. Zie ook de reply van DigiK-oz eerder:StugIII schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:24:
[...]
Hoeveel reporters draai je dan per pc?
Dat leeglopen van die queue vraag ik me echt af....DigiK-oz schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:21:
Als je 8 reporters draait, prop je een 1 Mbit upload verbinding zo goed als vol. Als hun server de requests gewoon accepteert, is dat natuurlijk maar heel tijdelijk. Maar momenteel wordt 1 op de 80 requests geaccepteerd door de server.
Ik heb zelf normaal gesproken de max reporters op 6 staan, bij normale verwerking zijn er dan zelden meer dan 2 aktief. Maar nu heb ik het maximum op 2 staan, omdat het zinloos is om je verbinding dicht te proppen met requests waarvan 1% aankomt. Als hun server weer wakker is, loopt de queue ook met 2 reporters wel leeg.
Requesters heb ik normaal op 8 staan, maar nu op 1. Je krijgt toch bijna niks. Maar requesters doen maar een request van 256 bytes per keer, dus dat is niet zo rampzalig voor je upload verbinding.
Normaal is 2 reporters genoeg, maar nu hun server maar 1 op de 100 of zo requests accepteert, loopt de queue flink op. Als je bandbreedte genoeg hebt, kun je meer reporters starten natuurlijk.Noordvogel schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:55:
Dat leeglopen van die queue vraag ik me echt af....
Reporters proberen elke 6 seconden ongeveer een report te doen. De huidige reports zijn ongeveer 75K per stuk. Dus ongeveer 12,5K per reporter per seconde. Pak hem beet 125 Kbit dus. Vandaar de 8 reporters=1 Mbit.
Whatever
Hebben meer mensen bij Eon last van client.exe's die in de geheugenruimte van een ander programma proberen te schrijven? Heb de laatste tijd regelmatig dat zowel m'n actieve programma als een of meerdere client.exe's crashen. Ligt dat aan Eonstart of heeft die er niets mee te maken?
@DigiK-oz. Ik heb je gisteren een DM hierover gestuurd. Misschien dat je er iets mee kan.
@DigiK-oz. Ik heb je gisteren een DM hierover gestuurd. Misschien dat je er iets mee kan.
EONstart heeft (had?) een probleem dat soms (en dat zijn de leukste bugs om te vinden, NOT) hij erg veel geheugen in beslag nam. Dat kan er voor zorgen dat andere programma's crashen (kunnen geen geheugen meer krijgen).
Ik heb een nieuwe versie online gezet, 2 kleine bugfixes en wat aanpassingen die misschien dit probleem verhelpen. Zeker weten doe ik dat niet, omdat ik het probleem nog niet heb kunnen recreëren. Zie ook DM
Nog 180 puntjes te gaan @ eOn....
Ik heb een nieuwe versie online gezet, 2 kleine bugfixes en wat aanpassingen die misschien dit probleem verhelpen. Zeker weten doe ik dat niet, omdat ik het probleem nog niet heb kunnen recreëren. Zie ook DM
[ Voor 4% gewijzigd door DigiK-oz op 18-09-2008 14:48 ]
Whatever
Heb de nieuwe versie weer aangezet, quad was gecrashed op eonstart. Dus vanaf nu weer meer output.DigiK-oz schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:46:
EONstart heeft (had?) een probleem dat soms (en dat zijn de leukste bugs om te vinden, NOT) hij erg veel geheugen in beslag nam. Dat kan er voor zorgen dat andere programma's crashen (kunnen geen geheugen meer krijgen).
En we zijn een plekje gestegen.

Whatever
Anoniem: 274760
Gegroet,
ik heb Boinc geinstalleerd en me aangemeld bij DPC.
Momenteel ben ik Rosetta aan het grazen. (account: jules van heugten)
Zijn er (nuttige) projecten die ik beter kan draaien om DPC hoger in de stats te krijgen?
Zijn er (nuttige) projecten die ik beter kan draaien om DPC hoger in de stats te krijgen?
@ Jules : Nuttiger? Mwa, dat hangt ervan af wat je wilt. Gaat het erom DPC zo hoog mogelijk te krijgen, dan wel, maar als jij je bijdrage aan de wetenschap der eiwitvouwing wilt leveren, dan zit je er prima. Het gaat er vooral om dat jij vindt dat je zinnig bezig bent
De switch naar Rectilinear is volgens mij snel gemaakt, of een andere @home. (attach to project, url invoeren, en voila).
Waarom men niet regelmatig update? Geen idee, wellicht is Wieferich zelf niet echt snel, of is de statsparser kaduuk. Als het echt chronisch is, kun je hier een schop geven. Als men het daar nog niet weet, is het hopeloos
De switch naar Rectilinear is volgens mij snel gemaakt, of een andere @home. (attach to project, url invoeren, en voila).
Waarom men niet regelmatig update? Geen idee, wellicht is Wieferich zelf niet echt snel, of is de statsparser kaduuk. Als het echt chronisch is, kun je hier een schop geven. Als men het daar nog niet weet, is het hopeloos
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Zodra ik een WU in wieferig klaar heb staat er op hun site bijna instant mijn score met de update er bij. Het is op DC-vault de boel pas 1x in de zoveel tijd wordt geüpdate, waar dit met bijvoorbeeld PG en WGC dagelijks al dan niet om de zoveel uur is.FreezeXJ schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:24:
Geen idee, wellicht is Wieferich zelf niet echt snel, of is de statsparser kaduuk.
Wiethoofd in "Algemene/algehele plaatsing van DPC bij ..." dit was de laatste update volgens mij op de dc-vault site.
code:
1
2
| TeAm AnandTech 381,789.91 Dutch Power Cows 379,971.57 |
AnandTech op minder dan 2k punten ..
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
Op deze site kun je zien welke projecten het meeste scoren in de vault.Anoniem: 274760 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:31:
Gegroet,
Welke daarvan nuttig zijn hangt van de persoon af. Ik denk dat iedereen die een project draait zijn eigen project nuttig vind.
PSP-PRP en Wieferich zijn in verhouding de makkelijkste projecten om snel punten voor de dc-vault te halen voor dpc. (automatische client en weinig deelnemers) Van beiden is het doel wiskundig van aard en niet medisch o.i.d.
Op deze site dus. Als je om 1uur gaat replyen wel wakker zijnCow_tipping schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 01:07:
[...]
Op deze site kun je zien welke projecten het meeste scoren in de vault.
Welke daarvan nuttig zijn hangt van de persoon af. Ik denk dat iedereen die een project draait zijn eigen project nuttig vind.
PSP-PRP en Wieferich zijn in verhouding de makkelijkste projecten om snel punten voor de dc-vault te halen voor dpc. (automatische client en weinig deelnemers) Van beiden is het doel wiskundig van aard en niet medisch o.i.d.
God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren
Haha, goeie.
Ik had inderdaad beter meteen naar bed gegaan.
Ik had inderdaad beter meteen naar bed gegaan.
Noordvogel welkom in de Eulernet stats 
Heb zelf ook al weer bijna 300uur klaar staan dus dat wordt dan 2 plekken winst aankomende week.

Heb zelf ook al weer bijna 300uur klaar staan dus dat wordt dan 2 plekken winst aankomende week.
Dank! Heb ik eindelijk m'n eerste WU van Eulernet af... Toch alweer 5,2% van de DPC-output op Eulernet gedaanTielemans schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:17:
Noordvogel welkom in de Eulernet stats
[ Voor 8% gewijzigd door Noordvogel op 19-09-2008 09:35 ]
Anoniem: 143153
bij mij willen de VM's precies niet goed werken, heb er 7 gestart en en staan er maar een paar van in de stats (met heel wienig punten dan nog)
Heb je wel internet in elke VM? Bij mij werkt het alleen als ik de VM's één voor één opstart. Als ik er twee of drie tegelijk aanzet dan hadden 2 meestal geen verbinding. En de stats hebben er weer een uur of 20 uitgelegen. Zie net dat ze weer aan updaten zijn, dan komen de punten er zo weer bij. Maar wil je niet te hard gaan met die VM's, ik probeer je in te halen.Anoniem: 143153 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:42:
bij mij willen de VM's precies niet goed werken, heb er 7 gestart en en staan er maar een paar van in de stats (met heel wienig punten dan nog)
DPC-users Noordvogel, NGS~StugIII en emphasis vandaag én deze week op plaats 3, 4 en 5 in de User Top 15 bij Eon!

moest 2 dagen even een nieuwe pc testen
moet ik maar eens vaker doen. alleen vervelend dat niet alles gelijk verstuurd word, ben nog steeds bezig, terwijl client al een dag uitstaat

Moet je perse die data vanaf dezelfde pc flushen?
En we gaan gewoon door met Eon. Als de upload nu eens wat beter zou gaan, er staan nu 3000 wu's klaar om verstuurd te worden.
we hebben er 109.000 nodig om een plek te stijgen.... gewoon blijven sparen!StugIII schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:19:
En we gaan gewoon door met Eon. Als de upload nu eens wat beter zou gaan, er staan nu 3000 wu's klaar om verstuurd te worden.
nope, die pc staat al even uit, maar ben nu vanaf mijn 2 eigen desktops de zooi aan het verzendenCow_tipping schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:51:
Moet je perse die data vanaf dezelfde pc flushen?
Net als dat ik daar ook voer mee ophaalde, omdat die pc in zijn eentje niet genoeg voer binnenkreeg om 3 cores te voeden
Heb je daar een korte handleiding voor?emphasis schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:39:
nope, die pc staat al even uit, maar ben nu vanaf mijn 2 eigen desktops de zooi aan het verzenden
Net als dat ik daar ook voer mee ophaalde, omdat die pc in zijn eentje niet genoeg voer binnenkreeg om 3 cores te voeden
gewoon op meerdere pc's eonStart.exe draaien. Op die pc's zet ik de client op pause en gebruik ik dus alleen het proxy gedeelte. requesters en reporters resp. op 50 en 25 gezet en aangegeven dat ie 1000 WU's mag hebben in de queue.
En dan gewoon af en toe wat bestanden uit de assignment map verplaatsen naar de crunchende pc
En om het versturen ook wat te versnellen verplaats ik een deel van de bestanden uit de results map naar de pc die alleen als proxy draait
En dan gewoon af en toe wat bestanden uit de assignment map verplaatsen naar de crunchende pc
En om het versturen ook wat te versnellen verplaats ik een deel van de bestanden uit de results map naar de pc die alleen als proxy draait
zijn er mensen die hier verstand van hebben??
of iemand die het wil proberen... ben op het werk!Anyway gang.... there is a rather simple fix for those who wish to run Eon... GRANTED, there are still the issues at the server, but the clients (and WINDOWS mostly) are the problem.toon volledige bericht
If someone can turn this into a .reg file for those not willing to risk it..... Here is the WHAT IS WRONG and HOW TO FIX IT (client side).
Windows waits after closing a socket (to eon & others) before opening a new one. Due to the short job time with EON, we trip over both the server AND MOSTLY the client OS... not the client.
So, as referenced above about the 'tweaker' and the setting being put to 30... here is the key info.
start->run->regedit
now navigate your way down to:
\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Paramters
(left side)...
On the right, you need to create a NEW (or change) a DWORD entry. So, right side 1/2 window, create a new key (or double-click on the existing) name "TcpTimedWaitDelay" of type "DWORD". DO NOT INCLUDE THE QUOTES
if you cycle through sockets REALLY fast, you may want 5-10 (respresenting seconds) after the program closes the socket (.... seeeee windows does a MANDITORY WAIT)... this parameter tells the driver how long to wait -or- use the default value (240-300 sec). Normal folk will want 20-30 seconds... I personally use 30 seconds and am fine..
you may want a shorter delay in closing a socket, perhaps 10 or 15. Adjust accordingly to your needs.
The change(s) take effect ONLY AFTER a reboot. The TCPIP driver reads it at startup only.
This will also effect any BT traffic you might be sharing with a friend.
Windows machines used as project servers usually have about 128 effective sockets before they go nuts.... (ignore that 600-800 crap)... So based on 128.... setting the delay value == 5 seconds ensures all data gets there and the 'ack' is received in the final close.... also, your windows kernel doesn't go nuts having more than the default 128 sockets it allocates.
Enjoy all.... So far, it has helped a few projects very nicely.
nvm.
[ Voor 98% gewijzigd door Cow_tipping op 19-09-2008 14:47 ]
Als iemand in jip-en-janneke-taal kan zeggen wat cpt00kirk zegt
[jip en janneke taal]Megaflix schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:40:
Als iemand in jip-en-janneke-taal kan zeggen wat cpt00kirk zegt
doormiddel van een registerkey zorg je ervoor dat tussen het openen van een verbinding van een Eon verzendvraag en de volgende, NIET meer 200 - 300 seconden zit maar dat je er 20 - 30 seconden tussen krijgt waardoor je meer aanvragen kunt doen en dus meer goede uploads kunt krijgen.
[/jip en janneketaal]
dit is wat ik er van maak. orgineel is hier te vinden : http://www.free-dc.org/fo...d.php?p=126847#post126847
en het linkje naar het reg bestandje : http://www.free-dc.org/fo...hmentid=1194&d=1221793648 ( wel effe .txt verwijderen achter de naam)
Ik zal het eens proberen als ik weer thuis ben.
Ik snap wat je wilt bereiken (geloof ik?) , maar...emphasis schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:11:
gewoon op meerdere pc's eonStart.exe draaien. Op die pc's zet ik de client op pause en gebruik ik dus alleen het proxy gedeelte. requesters en reporters resp. op 50 en 25 gezet en aangegeven dat ie 1000 WU's mag hebben in de queue.
Je kan toch ook gewoon 1 PC als proxy starten (of dat nou met clients op pauze is of niet) en dan op de andere PC's aangeven dat je een remote proxy wilt gebruiken, en daar de naam/IP van je proxy PC invullen? Of bedoel je dat je op deze manier meerdere proxies draait? Als dat over 1 internetverbinding gebeurt heeft dat weinig nut denk ik? Dan kun je toch ook op de ene proxy het aantal requesters/reporters opschroeven?
Net de TCP parameter aangepast zoals in vorige posts beschreven. Ik zie nog weinig (geen?) verbetering. Uit de netwerktraces die ik heb bekeken bij het ontwikkelen van Eonstart bleek ook niet dat er problemen waren met sockets (noch op client, noch op server), omdat er wel een connectie gemaakt werd steeds, maar bij het versturen van data een NAK/RESET terugkwam. Dus er was altijd wel een socket beschikbaar op de server. Anyway, kwaad kan het niet om de server van eOn een beetje te ontlasten, en misschien gaan we het verschil pas echt merken als meerdere mensen dit doen, omdat dan pas de server echt een beetje wordt ontlast van het bijhouden van al die connecties, zodat-ie tijd heeft om zijn echte werk te doen (namelijk WU's uitdelen en accepteren
[ Voor 6% gewijzigd door DigiK-oz op 19-09-2008 17:13 ]
Whatever
De proxy kan niet meer dan 50 requestors en 25 reporters starten, dus vandaar dat ik dat opgelost heb door er meerdere te starten. Maar vast en zeker dat jij dat kan aanpassen
Ik krijg genoeg wu's binnen, maar kan bijna niks terug sturen naar de server.
Misschien kan dit tooltje je helpen om meer verbinding te maken:
http://www.half-open.com/
Aangezien standaard in windows de tcpip stack op 10 connecties staat ingesteld en dus open verbindingen. Het werkt voor majestic-12 in ieder geval wel om de performance te vehogen.
Geen idee of het hier van nut kan zijn aangezien ik een tcpip leek ben.
Aangezien standaard in windows de tcpip stack op 10 connecties staat ingesteld en dus open verbindingen. Het werkt voor majestic-12 in ieder geval wel om de performance te vehogen.
[ Voor 33% gewijzigd door Cow_tipping op 20-09-2008 10:27 ]
Zal het eens proberen.Cow_tipping schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:26:
Misschien kan dit tooltje je helpen om meer verbinding te maken:
Rechenkraft maakt even een lekkere sprong!

Dat is die zwarte lijn. Dat is toch best knap voor een team welke al zo hoog staat.

Dat is die zwarte lijn. Dat is toch best knap voor een team welke al zo hoog staat.
Ja, Rechenkraft is net pas met Wieferich begonnen, dus dat gaat erg lekker.
Ik zie geen verschil, helaas.
Er staan nu 5100 wu's klaar.
Zo dan, dat is nogal een queue. Ik heb geen idee of er een tijdlimiet aan eOn WU's zit, maar jouw oudste result is dan een paar dagen oud inmiddels? Misschien even wat minder CPU toekennen om een beetje in te lopen voor de zekerheid....StugIII schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 19:01:
[...]
Ik zie geen verschil, helaas.
Er staan nu 5100 wu's klaar.
Whatever
Staan er nu nog meer klaar, kan minder grazen maar de upload blijft bagger.DigiK-oz schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 23:07:
[...]
Zo dan, dat is nogal een queue. Ik heb geen idee of er een tijdlimiet aan eOn WU's zit, maar jouw oudste result is dan een paar dagen oud inmiddels? Misschien even wat minder CPU toekennen om een beetje in te lopen voor de zekerheid....
Free-Dc.org heeft DigiKoz zijn Eon controller gevonden 
en goed nieuws voor Eon :

en goed nieuws voor Eon :
Fortunately, we are pretty safe from storms in Austin being so far inland. Ike didn't even bring rain here.toon volledige bericht
Our server, on the other hand, is less fortunate. It was in good hands with my postdoc, Lijun, and I think this new paper is a big step forward in the simulation methodology.
A new student, Rye, is taking over. We've purchased a new server to help cut down on the memory and communication problems. But I think we're settled on switching to boinc to solve our ongoing server issues. In that system, the issuing of work units is separated from any other calculations on the server, so that it is always responsive to client requests.
Our first new project will be to look at dynamics in high-temperature Ni alloys. These will be more expensive calculations, so we'll have to rescale the statistics.
In the long-term, we'll be switching the entire system to quantum calculations. There are still some fundamental issues to work out, but this will allow for modeling reaction dynamics at surfaces. This has great potential for designing new catalysts, particularly for energy conversion applications such as in fuel cell.
graeme is offline
[ Voor 91% gewijzigd door Cpt00kirk op 21-09-2008 10:28 ]
Stats kun je hier vinden: http://www.psp-project.de/stats.htmlMegaflix schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:42:
Gelukt (denk ik), heb nu een venstertje Llrnet-Remote? Daarin staan twee Local - localhost - poortnummer regeltjes. Status is bij allebei ?% - getal ms per it.
Ik heb er zelf ook weer 1 aangeslingerd, maar zie nog niks extra's verschijnen onder mijn naam, heb je de progress al kunnen vinden?
EDIT: Ook het team wat 2 plaatsen boven ons staat gaat gas geven
[ Voor 4% gewijzigd door DigiK-oz op 22-09-2008 16:48 ]
Whatever
We hebben het hier over PSP-PRP toch?
Het team wat 2 plaatsen boven ons staat levert al continu resultaten in. (ong 1000/dag door 1 user)
Het team wat 2 plaatsen boven ons staat levert al continu resultaten in. (ong 1000/dag door 1 user)
PSP-PRP wil hier niet fatsoenlijk werken, heeft drie dagen full-time gedraaid en de cpu staat wel op 100%, maar er komt maar niks uit. Met mijn computerkennis kan ik het beter bij simpele clients houden
Een PSP=PRP wu kan wel iets langer duren als je meerdere projecten draait hoor. Op 20% cpu op mijn ouwe trouwe C2D duurt het een dag of 4 a 5. Dus als je die dingen nog even start heb je kans dat ze bijna klaar zijn (kan je dus zien in de tab CONSOLE)
Whatever
* emphasis bedenkt zich ineens dat ie daar in het begin ook last van had (van dat ?%).
Oplossing voor mij was dit
Nu doet hij het inderdaad wel. Ik heb met PSP-PRP ook nog iets anders raars. Ik zie geen normaal taskbar-icon, maar hij pakt telkens het icon van een ander programma over (Vista x64). Rechtsklikken geeft wel een menuutje, maar dat is blanco. Zo moet ik twee clients starten, dan kill ik de taskbar-icons en dan moet ik hem nog een derde keer opstarten en dan krijg ik de console te zien. Unit 1 is op 52% en unit 2 tegen de 75% aan.emphasis schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:43:
* emphasis bedenkt zich ineens dat ie daar in het begin ook last van had (van dat ?%).
Op Vista 32bit hetzelfde verhaalMegaflix schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:27:
[...]
Nu doet hij het inderdaad wel. Ik heb met PSP-PRP ook nog iets anders raars. Ik zie geen normaal taskbar-icon, maar hij pakt telkens het icon van een ander programma over (Vista x64). Rechtsklikken geeft wel een menuutje, maar dat is blanco. Zo moet ik twee clients starten, dan kill ik de taskbar-icons en dan moet ik hem nog een derde keer opstarten en dan krijg ik de console te zien. Unit 1 is op 52% en unit 2 tegen de 75% aan.
Wie heeft er voor mij zo'n Dimes Vmware die ik kan gebruiken? Dat kan ik er gerust nog naast gaan draaien
Accountnaam niet echt belangrijk, is toch geen LA-project.
[ Voor 21% gewijzigd door Megaflix op 22-09-2008 20:56 ]
Valt te regelen, maar je moet in per VM wel los de client installen ivm ID's, dus kun je net zo goed je eigen naam gebruiken 
VM kun je van m'n ftp trekken
server: emphy.dyndns.org
login: dpc/dpc
VM kun je van m'n ftp trekken
server: emphy.dyndns.org
login: dpc/dpc
Hoppa bij SoB Sieving en factoring DPC van plaats 37 naar 26 en ik zelf van plaats 96 naar 59.
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
Dat is een behoorlijke sprong
Vandaag de eerste paar PSP-PRP-units van mij ingeleverd trouwens
[ Voor 51% gewijzigd door Megaflix op 23-09-2008 19:11 ]
Holy Blaf!joh14vers6 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:36:
Hoppa bij SoB Sieving en factoring DPC van plaats 37 naar 26 en ik zelf van plaats 96 naar 59.
Dat zijn ineens 2.000 punten voor de vault.
Dan zijn we Anandtech heel dicht genaderd opeens.
(helaas krijgen ze weer wat puntjes nu ze ons hebben ingehaald bij DPAD en binnenkort ook bij SoB)
Maar....maar....Is dat het project SoB sieve? Wat 185 punten per plaats oplevert? Wil je zeggen dat we bij de volgende vault-update daar ongeveer 2000 punten bij gaan krijgen????joh14vers6 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:36:
Tja, DPAD heeft ze een hoop punten opgeleverd. SoB is in ieder geval wat de vault betreft niet zo boeiendCow_tipping schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:29:
[...]
Holy Blaf!
Dat zijn ineens 2.000 punten voor de vault.![]()
![]()
![]()
Dan zijn we Anandtech heel dicht genaderd opeens.
(helaas krijgen ze weer wat puntjes nu ze ons hebben ingehaald bij DPAD en binnenkort ook bij SoB)
[ Voor 31% gewijzigd door DigiK-oz op 23-09-2008 19:32 ]
Whatever
Mag ik nog even wijzen op het topic op FDO over de startpost van deel 2?
We krijgen ze nog wel; als OGR afgelopen is zal de herverdeling van krachten ongetwijfeld een aantal kleine projecten een flinke boost geven ...
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Misschien kan er ipv de top 10 een link naar mijn grafiek komen, is misschien nog leuker.Megaflix schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:47:
Mag ik nog even wijzen op het topic op FDO over de startpost van deel 2?
Ik moet alleen nog eens kijken hoe ik de legenda en de grafiek naast elkaar krijg in 1 plaatje.
En wat zullen we lekker veel punten stijgen!
Ikzelf hoop dat er ook nog eens van mijn factors omgezet wordt in punten. Helaas duurt dat nog even, maar als het gebeurt gaat het hard!
Lekker hoorjoh14vers6 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:36:
Maar hoelang heb je daar over gedaan en met wat voor pc(s)?
1 Quad. Niet lang van af 11 september tot nu 1 factor vinden vlak voor de PRP. Dat lukt alleen met factoring met prime95 en een range reserveren voordat deze met PRPing wordt bereikt met SOB clients. Helaas was ik daarvan zelfs 7dgn afwezig, waardoor ik niet optijd mijn range afkrijg.emphasis schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:59:
[...]
Lekker hoor
Maar hoelang heb je daar over gedaan en met wat voor pc(s)?
Frentik zijn range http://www.free-dc.org/fo...php?p=126895&postcount=15 is al bijna gepasseerd. SOB-PRP next.txt
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
K*t das balen, toen ik hem reserveerde zaten de PRP test nog ver vanaf...aj nieuwe range dan maarjoh14vers6 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:20:
Frentik zijn range http://www.free-dc.org/fo...php?p=126895&postcount=15 is al bijna gepasseerd. SOB-PRP next.txt
Anandtech: 381,971.37
Dutch Power Cows: 381,943.06
Dat is nog eens close combat
Als we de #1 bij DPAD niet kwijt waren geraakt aan TA dan stonden we nu boven TA, maar die paar punten pakken we binnenkort vast wel op een ander projectMegaflix schreef op woensdag 24 september 2008 @ 00:07:
[ Voor 11% gewijzigd door Frentik op 24-09-2008 01:16 ]
Edit: wrong place ????????
[ Voor 90% gewijzigd door Grandmasg op 24-09-2008 08:34 ]
I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats
ik hoop dat Eulernet klaar is als ik thuiskom, is weer +/-460uur, wat goed is voor 2 plekken winst, wat goed is voor 72puntenMegaflix schreef op woensdag 24 september 2008 @ 00:07:
Dan pakken we de eerste plaats toch gewoon terug.Frentik schreef op woensdag 24 september 2008 @ 00:42:
[...]
Als we de #1 bij DPAD niet kwijt waren geraakt aan TA dan stonden we nu boven TA, maar die paar punten pakken we binnenkort vast wel op een ander project
Een vraagje
hoe draai ik Dimes onder linux? Heb op het forum van Dimes (http://www.netdimes.org/phpBB2/viewtopic.php?t=1178) gekeken maar krijg het niet aan de praat.
Voor dit moment draait me desktop dan maar weer even windows ;-)
hoe draai ik Dimes onder linux? Heb op het forum van Dimes (http://www.netdimes.org/phpBB2/viewtopic.php?t=1178) gekeken maar krijg het niet aan de praat.
Voor dit moment draait me desktop dan maar weer even windows ;-)
offtopic:
ben nu op mijn werk dus kan geen dingen direct uittesten ;-)
ben nu op mijn werk dus kan geen dingen direct uittesten ;-)
[ Voor 15% gewijzigd door woolysheep op 24-09-2008 09:00 ]
Zijn er meer mensen die de "TcpTimedWaitDelay" waarde in hun register hebben aangepast en een verbetering zien? Thuis heb ik het verlaagd naar 20 sec. en bij mij is de queue uit de proxy van Eonstart inmiddels helemaal verdwenen. Op mijn werk (zonder de aanpassing) staan er nog z'n 500 WU's te wachten...Cpt00kirk schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:57:
[jip en janneke taal]
doormiddel van een registerkey zorg je ervoor dat tussen het openen van een verbinding van een Eon verzendvraag en de volgende, NIET meer 200 - 300 seconden zit maar dat je er 20 - 30 seconden tussen krijgt waardoor je meer aanvragen kunt doen en dus meer goede uploads kunt krijgen.
[/jip en janneketaal]
dit is wat ik er van maak. orgineel is hier te vinden : http://www.free-dc.org/fo...d.php?p=126847#post126847
en het linkje naar het reg bestandje : http://www.free-dc.org/fo...hmentid=1194&d=1221793648 ( wel effe .txt verwijderen achter de naam)
Vmware met windows?woolysheep schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:00:
Een vraagje
Nu je dat zegt, bedenk me ineens dat ik ook nog wine kan proberen, maar anders zetten we maar een vmware op.
DPC, je moet er wat voor over hebben ;-)
edit: Dimes heb ik nu onder linux draaien met wine, moest alleen wel java ook onder wine installeren misschien dat vmware makkelijker was geweest maar ach wat draait dat draait! ;-)
DPC, je moet er wat voor over hebben ;-)
edit: Dimes heb ik nu onder linux draaien met wine, moest alleen wel java ook onder wine installeren misschien dat vmware makkelijker was geweest maar ach wat draait dat draait! ;-)
[ Voor 38% gewijzigd door woolysheep op 25-09-2008 09:14 ]
heb dat gedaan, de verbinding is nu constant dicht ipv om de zoveel seconden. Ik heb hierdoor met 20 reporters mijn achterstand van 5000 wu's kunnen wegwerken.Noordvogel schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:09:
[...]
Zijn er meer mensen die de "TcpTimedWaitDelay" waarde in hun register hebben aangepast en een verbetering zien? Thuis heb ik het verlaagd naar 20 sec. en bij mij is de queue uit de proxy van Eonstart inmiddels helemaal verdwenen. Op mijn werk (zonder de aanpassing) staan er nog z'n 500 WU's te wachten...
zal het vanavond even voor je bekijken.... volgens mij is het ook bij mij dat hij geen queue meer heeft!Noordvogel schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:09:
[...]
Zijn er meer mensen die de "TcpTimedWaitDelay" waarde in hun register hebben aangepast en een verbetering zien? Thuis heb ik het verlaagd naar 20 sec. en bij mij is de queue uit de proxy van Eonstart inmiddels helemaal verdwenen. Op mijn werk (zonder de aanpassing) staan er nog z'n 500 WU's te wachten...
DigiK-oz heeft gisteren trouwens weer een nieuwe versie van Eonstart online gezet.
[ Voor 5% gewijzigd door Noordvogel op 24-09-2008 16:33 ]
Heb al 121uur een sztaki task aan het werk en die moet 29-9 binnen zijn om 19:00. Als ik kijk naar wat nu gedaan is en in elke tijd en ga dan rekenen als de pc 24/7 aanstaat dan is mij task af op 30-9 om +/- 03:00. Is het in boinc mogelijk om beide cores te laten werken aan dezelfde task? ik hoop +/-1500 punten hiemee binnen te krijgen en 2 plekken winst te halen.
@noordvogel weer 36,23 punten voor de vault, merci
@noordvogel weer 36,23 punten voor de vault, merci
[ Voor 7% gewijzigd door Tielemans op 24-09-2008 22:28 ]
Nope, meerdere cores aan 1 task zal niet lukken.
Maar overklokken zou wel een optie kunnen zijn
Maar overklokken zou wel een optie kunnen zijn
Da's toch een goeie overklok als je nu die tijd nog in wilt halen.
Hoeveel van die dimes-vmwares kun je eigenlijk opstarten? Ik was gisteren begonnen met 2, nu draaien er 10. Hoeveel punten doet één vmware op een dag?
Als ik het goed heb, heeft elke Win2000 VMWare ongeveer 80 MB geheugen nodig. Het totale beschikbare geheugen / 80MB is het aantal Virtual Machines dat je kunt opstarten...Megaflix schreef op donderdag 25 september 2008 @ 01:03:
Hoeveel van die dimes-vmwares kun je eigenlijk opstarten? Ik was gisteren begonnen met 2, nu draaien er 10. Hoeveel punten doet één vmware op een dag?

code:
1
2
| Dutch Power Cows 381,967.80 TeAm AnandTech 381,949.13 |
Gefeliciteerd mensenCow_tipping schreef op donderdag 25 september 2008 @ 07:07:
![]()
![]()
We zijn er voorbij!
![]()
![]()
![]()
code:
1 2 Dutch Power Cows 381,967.80 TeAm AnandTech 381,949.13
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
Dat 1 en 2 is wel een beetje nep hoor, we staan heulegaar niet zo hoog
Dit topic is gesloten.