Dan wil ik me bij deze wel opgeven als crash-test-dummy voor jouw script onder windows
Kun je meteen testen of het fool-proof is aangezien ik nog geen ervaring met het programma/project heb
Dimes gaat ook lekker, client is als service te installeren en kost helemaal niks geen resources. Je hebt alleen veel pc's nodig om een hoge score te hebben omdat de output gecapped is.
In ieder geval stijgen we zo'n 25 plekken in 20 dagen wat samen ook goed is voor zo'n 200 punten in de vault.
Wat mij betreft wel een aanrader.
In ieder geval stijgen we zo'n 25 plekken in 20 dagen wat samen ook goed is voor zo'n 200 punten in de vault.
Wat mij betreft wel een aanrader.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Als je de proxy functionaliteit gebruikt, en de maximum queue instelt op een aantal minuten i.p.v. WU's, hoef je niet meer clients te starten. Zodra er kleinere WU's komen, zal de proxy veel meer WU's binnenhalen om er voor te zorgen dat de buffer van x minuten gevuld blijft.StugIII schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:18:
[...]
Als de wu's kleiner worden gaan er meer clients aan, zijn er nu maar 20.
* DigiK-oz draait momenteel maar 5 clients, met de buffer op 120 minuten en max CPU op 40%
Whatever
oke, zal het eens proberen vanmiddag.DigiK-oz schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:41:
[...]
Als je de proxy functionaliteit gebruikt, en de maximum queue instelt op een aantal minuten i.p.v. WU's, hoef je niet meer clients te starten. Zodra er kleinere WU's komen, zal de proxy veel meer WU's binnenhalen om er voor te zorgen dat de buffer van x minuten gevuld blijft.
* DigiK-oz draait momenteel maar 5 clients, met de buffer op 120 minuten en max CPU op 40%
Verwijderd
Eindelijk weer wat beweging in Dimes, daar gaan we lekker!
Heeft iemand nog wat resources over voor Milkyway?
Op dit moment draait hier een P-M1,6 24/7 en levert de
helft van de DPC output.
Heeft iemand nog wat resources over voor Milkyway?
Op dit moment draait hier een P-M1,6 24/7 en levert de
helft van de DPC output.
Ik heb hetzelfde met Wieferich. Maar daar doe ik ongeveer 99% van de output van DPC. (5 cores momenteel)
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Ik zal Milkyway eens aanzetten, BOINC toch?
Dimes loopt idd best aardig, vandaag 8 clients erbij, ben benieuwd wat dat oplevert.
En op psp-prp gaat het ook niet onaardig als DPC zijn we vandaag door de 200K grens heen gegaan en ikzelf zojuist door de 100K en heb daarmee dus een mooie 50% van het totaal. En dat met maar 1 pc in iets meer dan een maand
En op psp-prp gaat het ook niet onaardig als DPC zijn we vandaag door de 200K grens heen gegaan en ikzelf zojuist door de 100K en heb daarmee dus een mooie 50% van het totaal. En dat met maar 1 pc in iets meer dan een maand
[ Voor 3% gewijzigd door emphasis op 22-08-2008 19:49 ]
Verwijderd
Dimes gaat hard bij jou!emphasis schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:49:
Dimes loopt idd best aardig, vandaag 8 clients erbij, ben benieuwd wat dat oplevert.
Ik ga na mijn weekje vakantie ook een extra tandje bijsteken op verschillende projecten
Niet overdrijven hoor; ik doe namelijk 1.6% van de totale outputCow_tipping schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:37:
Ik heb hetzelfde met Wieferich. Maar daar doe ik ongeveer 99% van de output van DPC. (5 cores momenteel)
(1 P4 @ 3.45 parttime sinds 2 maanden ...)
Over 4 dagen halen we daar trouwens Team Japan in, dus dat levert weer DC-vault puntjes op

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Valt zeker niet tegen, al moet ik nog wel wat harder kunnen denk ik zoVerwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:35:
[...]
Dimes gaat hard bij jou!
Ik ga na mijn weekje vakantie ook een extra tandje bijsteken op verschillende projecten
De komende week stijgen we zo ongeveer iedere dag een plekje @ Dimes!
EON en de PSP's gaan langzaam, maar heel zeker de goede kant op. Een aantal BOINC-projecten zitten ook in de lift. Looking good!
EON en de PSP's gaan langzaam, maar heel zeker de goede kant op. Een aantal BOINC-projecten zitten ook in de lift. Looking good!
Whatever
Hmm, kwam er net achter dat dimes standaard maar op iets van 35KB/s staat ipv van de maximale 51.
Daar viel dus nog behoorlijk wat snelheid te pakken
Daar viel dus nog behoorlijk wat snelheid te pakken
Ik zal na mijn huwelijksreis ook eens kijken waar ik mijn CPU-tijd voor de vault aan ga besteden. Ik vond eOn leuk maar Wieferich kan ook wat hulp gebruiken en bij BOINC staat yoyo weer laag.
Gelukkig hebben we Balachmar die met zijn ingenieuze berekeningen kan laten zien waar het snelst resultaten te zien zijn in de vault.
Gelukkig hebben we Balachmar die met zijn ingenieuze berekeningen kan laten zien waar het snelst resultaten te zien zijn in de vault.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Ik zet eOn over een tijdje in "lurk-mode". Max CPU op 10-15% en de buffer op 2 uur. Kost weinig CPU en ALS er ooit nog van die sub-second WU's komen, profiteer je daar maximaal van omdat de proxy veel extra werk binnenhaalt, wat dan weer in no-time klaar is.
Hierdoor krijg ik wat cycles vrij voor...eh...eh * DigiK-oz kan niet kiezen
Whatever
Zal het ook aanpassen, de wu's lijken kleiner te worden.DigiK-oz schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 16:55:
Ik zet eOn over een tijdje in "lurk-mode". Max CPU op 10-15% en de buffer op 2 uur. Kost weinig CPU en ALS er ooit nog van die sub-second WU's komen, profiteer je daar maximaal van omdat de proxy veel extra werk binnenhaalt, wat dan weer in no-time klaar is.
Moet ik er voor jou al een exe van bakken, of heb je python al geinstalleerd?Mark83 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:49:
Dan wil ik me bij deze wel opgeven als crash-test-dummy voor jouw script onder windowsKun je meteen testen of het fool-proof is aangezien ik nog geen ervaring met het programma/project heb
En voor de anderen, hoe wenselijk is een gui?
Op dit moment moet er gewoon een commando uitgevoerd worden en alle instellingen staan in settings.txt.
Om het programma netjes af te sluiten moet Control-C gebruikt worden. (Dit wordt afgevangen en dan wacht ie totdat hij zeker is dat alles verstuurd is.)
Ik heb vandaag in ieder geval gezien dat de factoren goed doorgegeven worden naar PSP. Van SoB is dat wat moeilijker te zien, omdat die stats niet vaak geupdate worden, maar dat zal ook wel goed gaan.
Wel moet iedereen die mee wil doen, eerst zich normaal aanmelden. Zowel voor SoB sieve (hetzelfde als gewoon SoB) als voor PSP, in een forum.
Dat staat hier uigelegd.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Ik sta 11e bij eOn over de afgelopen week
Bedankt voor je settings DiGiK-oz, m'n buffer is nu tenminste altijd lekker vol.
Het slechte nieuws is dat BOINC op m'n server uit heb moeten zetten, omdat deze blijkbaar op een of andere manier mijn routingsprogramma negatief beïnvloedde. Is toch weer wat minder puntjes voor BOINC projecten, waaronder Rectilinear.
Het slechte nieuws is dat BOINC op m'n server uit heb moeten zetten, omdat deze blijkbaar op een of andere manier mijn routingsprogramma negatief beïnvloedde. Is toch weer wat minder puntjes voor BOINC projecten, waaronder Rectilinear.
Verwijderd
Ik heb de nieuwe eonstart geprobeerd, maar die start 0 clients op bij mij, ook heb ik niet de keuze om een aantal clients te starten. Enig idee hoe dit zou komen?DigiK-oz schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 16:55:
Voor mij is een exe het gemakkelijkste, maar anders wil ik python ook wel installeren als dat handiger is. Verder denk ik dat een gui niet heel veel toe zal voegen (behalve geheugen+processorgebruik). Wat mij betreft gewoon alleen consoleBalachmar schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:17:
[...]
Moet ik er voor jou al een exe van bakken, of heb je python al geinstalleerd?
En voor de anderen, hoe wenselijk is een gui?
Wil binnenkort ook wel dat progje gaan uitproberen. Ik heb geen zin in aanmelden, dus gebruik ik wel de instellingen van DigiK-oz of zo
De settings zitten nu apart, anders werd het programma zo ongeveer full-screen. Onder het menu FILE, en dan SETTINGS kun je de boel nu instellen.Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 22:03:
[...]
Ik heb de nieuwe eonstart geprobeerd, maar die start 0 clients op bij mij, ook heb ik niet de keuze om een aantal clients te starten. Enig idee hoe dit zou komen?
Whatever
Hoe bedoel je? Bedoel je bij eOn? Daar heb jij toch al een account? Je staat 6e binnen DPC? Of bedoel je bij de sieve-projecten? Succes met mijn instellingen dan, want daar draai ik (nog) niet meeMegaflix schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 23:03:
Wil binnenkort ook wel dat progje gaan uitproberen. Ik heb geen zin in aanmelden, dus gebruik ik wel de instellingen van DigiK-oz of zo
Een leuke klapper ineens @ MilkyWay. Had ik ook net aangeslingerd, maar VFRmaniac laat even zien hoe het moet.
[ Voor 29% gewijzigd door DigiK-oz op 24-08-2008 23:38 ]
Whatever
Ooh, dan mag hij mijjn instellingen wel gebruiken.
Die kan ik er ook wel in hardcoden
Maar even zonder gekheid ik zal mijn settingsfile er wel gewoon bij doen, zodat mensen die geen zin hebben in het registreren enzo toch meteen voor DPC kunnen flushen.
Verander ik alleen wel ff mijn wachtwoord...
Het bakken van de exe zal ik vanavond wel eens proberen.
Die kan ik er ook wel in hardcoden
Maar even zonder gekheid ik zal mijn settingsfile er wel gewoon bij doen, zodat mensen die geen zin hebben in het registreren enzo toch meteen voor DPC kunnen flushen.
Verander ik alleen wel ff mijn wachtwoord...
Het bakken van de exe zal ik vanavond wel eens proberen.
[ Voor 8% gewijzigd door Balachmar op 25-08-2008 08:15 ]
En dan zal ik het vanavond eens gaan uitproberen
Verwijderd
Zo af en toe kan ik in het weekeinde een machientje extra bijzetten.DigiK-oz schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 23:34:
[...]
Een leuke klapper ineens @ MilkyWay. Had ik ook net aangeslingerd, maar VFRmaniac laat even zien hoe het moet.We pakken gelijk 3 plekken en bijbehorende vault-puntjes!!
Helaas vanaf nu weer terug naar P-M1,6 24/7.
Ik moest helaas wat MilkyWay WU's aborten, omdat ze de deadline niet haalden. Klopt het dat die unit's in het begin ongeveer 8 uur lijken te zijn, maar dat je compu (in mijn geval een C2D E6400) er bijna het dubbele over doet?
Ik zal vanavond eens een blik op mijn monitor werpen. Het stond mij bij dat ze juist korter werden @ ubuntu/singlecore. Maar de tijden van een WU per 5 minuten liggen blijkbaar achter ons.
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Same here, ik had mijn "extra days work" op 1 dag staan. Komen er 20 MilkyWay Wu's binnen. De eerste liep een uur of 5, de 2e bijna 10 en nu zit er 1 op 21% na 5 uur. En dan heb je een deadline van een dag of 3Noordvogel schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:56:
Ik moest helaas wat MilkyWay WU's aborten, omdat ze de deadline niet haalden. Klopt het dat die unit's in het begin ongeveer 8 uur lijken te zijn, maar dat je compu (in mijn geval een C2D E6400) er bijna het dubbele over doet?

Maar goed, alles lijkt weer te doen wat het moet doen : cores verwarmen
Breaking news from Rectilinear
Due to the database outage, you will have to reset the project.
Again, please cancel all W7 workunits. The new
series will be named RW7.. (R for Redo..).
Afgaand op die laatste is Rectilinear misschien wel 2 weekjes extra intressantAs compensation for your lost credit we will grant +20 percent for all you
crunch within the next two weeks.
[ Voor 22% gewijzigd door DigiK-oz op 25-08-2008 17:06 ]
Whatever
Dat denk ik eigenlijk ook wel 
Ergens een handleiding om andere mensen snel op weg te helpen met Rectilinear?
Dat dimes bevalt me prima eigenlijk. Het lijkt andere clients nauwelijks tot niets te vertragen, en het gaat nu als een trein 
Ben benieuwd of ik in de buurt van de 100K daily kan komen.
Rectilinear is BOINC. Dus account maken, project attachen en klaar is klara.Balachmar schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:13:
Dat denk ik eigenlijk ook wel
Over BOINC gesproken, SZTAKI is een leuke om even een paar procent op te zetten. Hebben niet altijd werk, maar 20 plekken stijgen met 20.000 BOINC puntjes....Er zijn DPC-ers die doen 5 keer zoveel...DAILY!

Whatever
OK exe bakken levert wat vertraging op.
Maar ik heb wel een script in de aanbieding die werkt onder windows.
Alsook een script die werkt onder linux.
Als mensen die willen hebben kun je mailen naar:
wligtenberg - staart van een aap - gmail puntje com
Maar ik heb wel een script in de aanbieding die werkt onder windows.
Alsook een script die werkt onder linux.
Als mensen die willen hebben kun je mailen naar:
wligtenberg - staart van een aap - gmail puntje com
En ik heb het ondertussen werkend. Het werk zat hem in me aanmelden op de sites, en python instaleren. Verder is het zeeeer eenvoudig! Goed werk!
He jammer, dat je niet onder mijn naam flushtMark83 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:18:
En ik heb het ondertussen werkend. Het werk zat hem in me aanmelden op de sites, en python instaleren. Verder is het zeeeer eenvoudig! Goed werk!
Hehe, eindelijk een SoB factor gevonden die punten scoort: 2940. Daarmee kom ik dan wel gelijk op de tweede plek binnen DPC, da's dan weer jammer
Helaas hebben we voor een plekkie winst en de bijbehorende Vault punten nog 100k nodig...
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
Hoe krijg jij dat voor elkaar?emphasis schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:26:
Dat dimes bevalt me prima eigenlijk. Het lijkt andere clients nauwelijks tot niets te vertragen, en het gaat nu als een trein
Ik zie dat jij ook met VMware draait, wat houdt dat precies in?
Ik dacht namelijk dat jij maar 8 pc's had, maar ik zie dat je toch 32 agents hebt draaien.
hehe, 2 pc's maar hoor 
Gewoon op beide pc's VMware installen en 16 VM's met windows 2000 starten met elk zo'n 92MB geheugen
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=80235
Gewoon op beide pc's VMware installen en 16 VM's met windows 2000 starten met elk zo'n 92MB geheugen
Tja, moest dit ook testen hèBalachmar schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:34:
[...]
He jammer, dat je niet onder mijn naam flusht
Maar ik zie mijzelf nog niet bij DPC staan, dus ze hebben me niet toegevoegd of de stats zijn vertraagd of je script doet het niet. Ik gok op een van de eerste twee
is er dan al wel een factor geflusht?Mark83 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:00:
[...]
Tja, moest dit ook testen hè
Maar ik zie mijzelf nog niet bij DPC staan, dus ze hebben me niet toegevoegd of de stats zijn vertraagd of je script doet het niet. Ik gok op een van de eerste twee
Want pas dan kom je volgens mij in de stats te staan...
De test was klaar, maar geen idee of er een factor tussen zat. Zal het vanzelf wel merken binnenkort
Geen wonder dat je als een raket gaat, en de 100k per dag ook al gehaald.emphasis schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 06:12:
hehe, 2 pc's maar hoor
Zal dat vanavond met die VM's zelf eens proberen.
Is 16 clienten het maximum trouwens per pc met 2gieg geheugen?
OK, een collega van mij hier op het werk, kwam met de oplossing om de executable te bakken. Blijkbaar moesten de files die hij moet kunnen benaderen meegegeven worden.
Ik zal hem vanavond even testen, omdat hij misschien ook nog een lege factor.txt mee moet krijgen, maar dat zal ik dus vanavond wel testen.
PS: dat de range klaar is wil niet zeggen dat er factors gevonden zijn. Dit kun je zien als er een factors.txt file is, of een backup daarvan, met de datum en het uur.
Ik zal hem vanavond even testen, omdat hij misschien ook nog een lege factor.txt mee moet krijgen, maar dat zal ik dus vanavond wel testen.
PS: dat de range klaar is wil niet zeggen dat er factors gevonden zijn. Dit kun je zien als er een factors.txt file is, of een backup daarvan, met de datum en het uur.
[ Voor 21% gewijzigd door Balachmar op 26-08-2008 10:24 ]
Heb er hier 4GB in zitten, maar door gebruik van winXP is het effectief dus iets van 3,4GBCow_tipping schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:33:
[...]
Geen wonder dat je als een raket gaat, en de 100k per dag ook al gehaald.
Zal dat vanavond met die VM's zelf eens proberen.
Is 16 clienten het maximum trouwens per pc met 2gieg geheugen?
Van de week nog een beetje proberen of het met minder dan 92MB ook nog lekker draait, want dan kunnen en weer wat clients bij.
Er zijn geen factoren gevonden, dus het klopte. Alleen was python wel afgesloten nadat de test klaar was (en dus geen nieuwe test opgehaald). Een bugje in script, of een feature om energie te besparen?Balachmar schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:23:
Vreet dat ding alleen veel geheugen of ook cpu?emphasis schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:03:
Heb er hier 4GB in zitten, maar door gebruik van winXP is het effectief dus iets van 3,4GB
Van de week nog een beetje proberen of het met minder dan 92MB ook nog lekker draait, want dan kunnen en weer wat clients bij.
bugje in de windows versie van het script dan...Mark83 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:26:
[...]
Er zijn geen factoren gevonden, dus het klopte. Alleen was python wel afgesloten nadat de test klaar was (en dus geen nieuwe test opgehaald). Een bugje in script, of een feature om energie te besparen?
Morgen maar eens naar kijken...
Voor de rest van de mensen die het script al gebruiken, zou ik hem voorlopig niet meer gebruiken, omdat hij waarschijnlijk factoren nog niet goed verstuurd.
En de range waarschijnlijk niet als finished aanvinkt.
Dit kun je handmatig hier doen:
http://www.sierpinskisieve.com/index.php
Factoren worden altijd gebackupt dus of ze staan er nog als factor.txt of als factors.txt_jaar_maand_dag_uur.
Deze kun je dan bij PSP en SoB insturen (Zie de sieving thread).
[ Voor 37% gewijzigd door Balachmar op 27-08-2008 09:36 ]
op dimes nog maar een tandje bij geschakeld 
Die win2K VM's doen het ook prima met 60MB ram dus dat leverde weer ruimte op voor in totaal 8 extra VM's. Nu op beide pc's dus 20VM's, wat een totaal van 42 clients maakt
Als er nou mensen m'n voorbeeld volgen, kunnen we hier echt flink huishouden
Die win2K VM's doen het ook prima met 60MB ram dus dat leverde weer ruimte op voor in totaal 8 extra VM's. Nu op beide pc's dus 20VM's, wat een totaal van 42 clients maakt
Als er nou mensen m'n voorbeeld volgen, kunnen we hier echt flink huishouden
Ik heb het momenteel een beetje druk thuis dus weinig tijd om de VM's te installeren.
Volgende week gaat wel lukken denk ik, dus dan zal ik wel kunnen starten met me hierin te verdiepen.
Ondertussen een plekkie winst bij Wieferich, ben benieuwd hoeveel dat oplevert.
Volgende week gaat wel lukken denk ik, dus dan zal ik wel kunnen starten met me hierin te verdiepen.
Dat EON progje doet het meesterlijk.....
als het goed is 256.41Cow_tipping schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 08:34:
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
Dat is niet te mals!
En over iets meer dan 20 dagen nog 2 plaatsen winst aldaar.
En over iets meer dan 20 dagen nog 2 plaatsen winst aldaar.
quote: http://DC-vault.comOverall Team Score: (301,07) 377.661,19
Stop de verwelking!
waarvan inderdaad: 256.410257 door Wieferich.
Nog maar eens een keer de output van mijn stats scriptje.
Hier zitten dus nog steeds geen projecten bij waarin we geen output hebben.
Geen tijd voor gehad ivm mijn python script voor de sieve projecten.
Ik heb op dit moment een proef draaien in mijn windows VM.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| 10.175010175 Prime Sierpinski Problem - Sieve 3.75857895647 Wieferich@Home 3.54353588184 Prime Sierpinski Problem - PRP 1.26027756353 MilkyWay@Home 0.706144872682 Seventeen Or Bust - Sieve 0.661868122777 SZTAKI Desktop Grid 0.62912865681 Dimes 0.346188465 Eon 0.293738033847 Majestic-12 0.241528625007 Rectilinear Crossing Number 0.124145568127 ABC@Home 0.0731745153652 QMC@Home 0.0679728326183 PrimeGrid 0.0557245868022 Einstein@Home 0.00957691671932 LHC@Home 0.00384496050351 Leiden Classic 0.00031029283432 Climate Prediction 9.4149533224e-05 World Community Grid 9.4685480914e-06 Folding@Home 0 yoyo@home -1.06923558254e-05 Seti (BOINC) -0.0105952613859 Spinhenge@Home -0.020237063437 Cosmology@Home -0.0220874007282 SIMAP -0.469609679219 Malariacontrol.net -0.929022668153 The Lattice Project -8.5910652921 POEM@Home |
Hier zitten dus nog steeds geen projecten bij waarin we geen output hebben.
Geen tijd voor gehad ivm mijn python script voor de sieve projecten.
Ik heb op dit moment een proef draaien in mijn windows VM.
Dus bij POEM@Home gaat we de meeste/het snelste punten verliezen ?
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Het snelste, ja. Binnen een kwart dag 25 punten. Hoe het daarna zit wordt hier niet uit duidelijk, kan zijn dat we er morgen weer een plek verliezen, of dat het een half jaar duurt. Het gaat dus om het eerstvolgende verlies/winst. Langere termijn zijn veel meer gegevens nodig, die momenteel niet ergens simpel voorhanden zijn.
[ Voor 74% gewijzigd door DigiK-oz op 28-08-2008 20:12 ]
Whatever
StugIII schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:57:
[...]
POEM lijkt er mee op te houden als huidige targets klaar zijn en dan verdwijnt POEM toch ook uit de vault?
MetalfanBlackness schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:23:
Zit ik daarvoor al een hele tijd poem@home te draaien, zodat hij daarna gewoon uit de lijst verwijderd word
Zo, even drie kootjes onder elkaar om even duidelijkheid te scheppen voor zover dat nodig is.SKiLLa schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:07:
Dus bij POEM@Home gaat we de meeste/het snelste punten verliezen ?
Zoals ik het begrijp gaat POEM@home niet met het project stoppen. Ze doen/deden mee met de CASP-challenge (net als Distributed Folding destijds), nu dat zo ongeveer voorbij is stopt dat dus en gaan ze weer verder met hun eigen onderzoek.
Dus als er bij POEM het snelste punten verloren worden dan is het geen vergeefse moeite als je daar CPU-power op wilt zetten.
Stop de verwelking!
ik zal hem dan binnenkort nog wel eens runnen, dan zien we dat meteen weer.
Dan zou POEM dus niet meer zo negatief opvallen.
Dan zou POEM dus niet meer zo negatief opvallen.
Toch levert dat meer opXaverius schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:13:
Dus als er bij POEM het snelste punten verloren worden dan is het geen vergeefse moeite als je daar CPU-power op wilt zetten.
btw. DPC haalt bij poem@home meer teams in dan dat dpc ingehaalt word.
tussen nu en 25 dagen haalt 1 team ons in en halen wij 2 teams in
tussen nu en 100 dagen halen 4 teams ons in en halen wij 5 teams in
tussen nu en 351 dagen halen 7 teams ons in en halen wij 10 teams in
bron
btw2 Ik draai poem@home, omdat het project het meeste punten oplevert in Biological And Medical Science
[ Voor 29% gewijzigd door MetalfanBlackness op 28-08-2008 23:34 . Reden: inhaalstats :P & reden van draaien poem@home ]
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
Eon staat nu op vol power, schiet ook aardig op.
Met hulp van een medekonijn moeten we hier goed kunnen scoren.
YEP ... we gaan even wat gas geven op dit project!!StugIII schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 05:55:
Een halve denkvautMetalfanBlackness schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:28:
[...]
dus is het beter om te vechten voor het lang behouden van 25.84 punten van poem@home, dan enig project draaien wat om minder punten gaat dan 25.84 naar mijn idee, of maak ik hier een denkvaut?
Verder heeft het meestal niet zoveel zin om een extra PC in te zetten op een project waar al veel DPC-ers flushen. Als er al 40 flushers zijn, maakt 1 PC nauwelijks verschil. Zijn er maar 4 flushers bijv. kun je de daily op dat project flink ophogen.
Dan heb je nog projecten waar vlak boven ons veel inaktieve teams staan, met een daily van 0. Op dat soort projecten kunnen we dus met tijdelijke inzet wat plekken pakken, en vervolgens de power er weer afhalen zonder dat we daardoor de plekken weer verliezen.
Life is full of choices
* DigiK-oz draait eOn, SZTAKI, Rectilinear, MilkyWay en een heel klein beetje PSP-PRP. En sinds 5 minuten : POEM
[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 29-08-2008 11:04 ]
Whatever
Heb zelf al tijdje SZTAKI gedraait, was van mening dat je maar weinig punten kreeg voor de tijd kwijt aan 1 test. Maar als er meerdere SZTAKI op gaan pakken doet ik wel mee, alleen gaat dat bij mij weer ten kost van mijn spaaractie voor 12 oktober.
Some choices are hard to decide
Some choices are hard to decide
God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren
Sparen?
Ik draai een beetje Milkyway erbij op dit moment en heb eOn even uitgezet. In de nabije toekomst ga ik eens goed overkijken waar mijn CPU-tijd aan besteed gaat worden. Snelle acties voor de vault hebben op dit moment mijn voorkeur, eens zien wat dat in die nabije toekomst voor projecten gaat opleveren.

Ik draai een beetje Milkyway erbij op dit moment en heb eOn even uitgezet. In de nabije toekomst ga ik eens goed overkijken waar mijn CPU-tijd aan besteed gaat worden. Snelle acties voor de vault hebben op dit moment mijn voorkeur, eens zien wat dat in die nabije toekomst voor projecten gaat opleveren.
Stop de verwelking!
DPC 10 jaar -> MF @SoB
Wat ook niet goed is voor onze positie in de Vault is de huidige situatue bij DPAD. We worden daar de komende maand ingehaald door Anandtech, volgens digik zijn lijstje verliezen we hierdoor 180 punten. Maar omdat we ingehaald worden door het team boven ons, dat er dus 180 punten bij krijgt zal het gat met Anandtech ineens 360 punten groter worden...
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
StugIII schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 05:55:
De konijnen gaan hard!Cpt00kirk schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:00:
YEP ... we gaan even wat gas geven op dit project!!
Klikkerdeklik....* DigiK-oz gooit het CPU% voor eOn wat omhoog en schakelt de logerende laptop aan om de konijnen te helpen
Whatever
kijk daar hebben we wat aan.DigiK-oz schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:43:
[...]
[...]
De konijnen gaan hard!
Klikkerdeklik....* DigiK-oz gooit het CPU% voor eOn wat omhoog en schakelt de logerende laptop aan om de konijnen te helpen
op naar de 10.000 wu's per dag.
straks thuis ook mijn quad erbij aanzetten en deze lekker 24/3 draaien!
Bij Einstein zijn we ook weer een plekkie gestegen
Verwijderd
Dit schaapje draait atm Milkyway en Rectilinear Crossing Numbers zijn dit de beste BOINC projecten om puntjes te scoren voor de vault?
Iemand een idee wat er met Riesel Sieve gaat gebeuren? Heb nog 12 jobs staan, waarschijnlijk is het helaas pindakaas... geen puntjes.
Iemand een idee wat er met Riesel Sieve gaat gebeuren? Heb nog 12 jobs staan, waarschijnlijk is het helaas pindakaas... geen puntjes.
code:
1
2
| 1 Free-DC 57 142 18723 2 Dutch Power Cows 22 240 9997 |
Dit lijkt er meer op bij Eon. Bijna de 10 K daily.
En aangezien een dag bij Eon om 07:00 nederlandse tijd begint, komt er nog wel wat bij. Inmiddels bijna 12,5K
Riesel Sieve schijnt na een tijdje problemen gehad te hebben weer een beetje op te krabbelen. Maar het BOINC-project hebben ze nog niet aan de praat geloof ik.
code:
1
| 2 Dutch Power Cows 22 241 12357 |
Of het de beste zijn durf ik niet te zeggen...Maar ik draai ze ook allebei. Ik heb dan SZTAKI er nog bij, deze heeft maar zo af en toe werk en hier kunnen we nog leuk scoren, en POEM omdat deze vrij veel vault-punten per positie oplevert.Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:35:
Dit schaapje draait atm Milkyway en Rectilinear Crossing Numbers zijn dit de beste BOINC projecten om puntjes te scoren voor de vault?
Riesel Sieve schijnt na een tijdje problemen gehad te hebben weer een beetje op te krabbelen. Maar het BOINC-project hebben ze nog niet aan de praat geloof ik.
[ Voor 70% gewijzigd door DigiK-oz op 30-08-2008 02:00 ]
Whatever
Gisteren de pc helemaal voor SZTAKI aangelaten zie ik net dat ie vannacht niets heeft gedaan, niet 1 task binnen gehaalt
Veel kleine BOINC-projecten zitten regelmatig zonder werk. Dat komt omdat er vaak slechts één server staat en er dan onderhoud plaats moet vinden. Meestal wordt zo'n stilstand wel aangekondigd op de home-page. Deze stilstand was ook aangekondigd.Tielemans schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:30:
Gisteren de pc helemaal voor SZTAKI aangelaten zie ik net dat ie vannacht niets heeft gedaan, niet 1 task binnen gehaalt
Het kan ook voorkomen dat een 'batch' werk voltooid is en er gewacht wordt tot dat werk weer teruggestuurd is voordat nieuw werk uitgegeven wordt.
Je kan voorkomen dat je zonder werk komt te zitten door gelijktijdig in meerdere projecten actief te zijn, of door een grote buffer in te stellen zodat je een stilstand kan overbruggen.
SZTAKI heeft wel vaker geen werk. En sinds gisteravond is het hele project zelfs down i.v.m. onderhoud. Kun je zien op de website bij "server status information".
Maar dan hebben je andere projecten wel lekker gescoord vannacht. Of heb je die PC alleen op SZTAKI staan? Ik heb SZTAKI naast wat andere projecten staan, met een wat hogere resource share, zodat ALS er werk is, dat ook meer CPU krijgt.
EDIT : volgende keer eerst refreshen om te kijken of Crack al heeft geantwoord
Maar dan hebben je andere projecten wel lekker gescoord vannacht. Of heb je die PC alleen op SZTAKI staan? Ik heb SZTAKI naast wat andere projecten staan, met een wat hogere resource share, zodat ALS er werk is, dat ook meer CPU krijgt.
EDIT : volgende keer eerst refreshen om te kijken of Crack al heeft geantwoord

[ Voor 11% gewijzigd door DigiK-oz op 30-08-2008 11:43 ]
Whatever
draai nagenoeg geen boinc en had alleen sztaki aan laten staan. heb het een paar maanden geleden ook gedraait en toen was er steeds volop werk. ach ja eon draait al weer vollop
@DigiK-oz, is er een manier om met eonstart sneller werk binnen te krijgen en te versturen? Staat bij mij nu op requesting 15 queued 0 crunching 2 reporting 43.
Requesting 15? Reporting 43? Gebruik je de proxy-functionaliteit niet? Dan kun je het aantal clients laag zetten (stuk of 5) en zorgt de proxy ervoor dat ze zelden of nooit op requesting zullen staan. Proxy instellen op een buffer van 2 uur en dan wordt het aantal gebufferde WU's ook nog dynamisch aangepast aan het aantal dat je per uur verwerkt.
Proxy zit er pas in vanaf versie 0.4 overigens
Proxy zit er pas in vanaf versie 0.4 overigens
Whatever
Op DPAD gaan die gasten echt veel harder dan wij. Dat kunnen we niet zomaar even tegenhouden. En rond de tijd dat ze ons daar inhalen, hebben wij alweer een plekkie te pakken op PSP-Sieve, wat die 360 punten al compenseert. Ook Wieferich, Eon en Majestic leveren rond die tijd elk weer een berg punten op, dus we blijven dik inlopen.Frentik schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:44:
[...]
Wat ook niet goed is voor onze positie in de Vault is de huidige situatue bij DPAD. We worden daar de komende maand ingehaald door Anandtech, volgens digik zijn lijstje verliezen we hierdoor 180 punten. Maar omdat we ingehaald worden door het team boven ons, dat er dus 180 punten bij krijgt zal het gat met Anandtech ineens 360 punten groter worden...
Er is alleen 1 project waar zij nog niet eens meedoen, als ze daar een halve PC op zetten knallen ze weer bij ons weg
We zijn dus lekker bezig, maar het kan nog even duren voordat we weer een plekje overall pakken. Op de onderdelen valt hier en daar nog wel een succesje te pakken op redelijke termijn : 1500 punten op physical, 1000 op biological, 4500 op mathematical en dik 600 op misc.
EDIT : Vandaag strijden we om de #1 daily op Eon
[ Voor 8% gewijzigd door DigiK-oz op 31-08-2008 10:02 ]
Whatever
Bij eulernet heb ik nu al zoveel tijd af dat we bij de volgende flush weer 4 plekken stijgen, duurt de test nog zeker 73 uur voordat ie klaar is zelfs 5 plekkenDigiK-oz schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 09:56:
Op DPAD gaan die gasten echt veel harder dan wij. Dat kunnen we niet zomaar even tegenhouden. En rond de tijd dat ze ons daar inhalen, hebben wij alweer een plekkie te pakken op PSP-Sieve, wat die 360 punten al compenseert. Ook Wieferich, Eon en Majestic leveren rond die tijd elk weer een berg punten op, dus we blijven dik inlopen.
Er is alleen 1 project waar zij nog niet eens meedoen, als ze daar een halve PC op zetten knallen ze weer bij ons wegBottom line is dat we een 20K vault-puntjes nodig hebben om echt mee te gaan doen. Met name in het mathematical deel lopen we nog een dikke 15K achter op de kopgroep.
We zijn dus lekker bezig, maar het kan nog even duren voordat we weer een plekje overall pakken. Op de onderdelen valt hier en daar nog wel een succesje te pakken op redelijke termijn : 1500 punten op physical, 1000 op biological, 4500 op mathematical en dik 600 op misc.
EDIT : Vandaag strijden we om de #1 daily op Eon
Goed bezig, ook Eulernet levert lekker veel punten op per plek
Helaas levert onze vriend BOK van FREE-DC ons geen stats van eulernet. Dus die zie ik in mijn overzicht niet terug. Ik ga eens kijken of ik mijn eigen eulerstats kan gaan bakken zodat deze ook wordt meegenomen in het overzicht.
Helaas levert onze vriend BOK van FREE-DC ons geen stats van eulernet. Dus die zie ik in mijn overzicht niet terug. Ik ga eens kijken of ik mijn eigen eulerstats kan gaan bakken zodat deze ook wordt meegenomen in het overzicht.
Whatever
Als je dat doet, koppel het dan ff terug naar Bok. Zou hij wel kunnen waarderen denk ik.DigiK-oz schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:14:
Goed bezig, ook Eulernet levert lekker veel punten op per plek![]()
Ok, dat was 11 dagen geledden. Met name dankzij de konijnen ziet het er nu als volgt uit :Xaverius schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:14:
Een mooi resultaat voor eOn tot nu toe. Wanneer er weer kleinere WU's komen zullen de komende mogelijkheden tot inhalen wat dichterbij komen.
Plaats Team Score Gem. dag. inh. Dag. tot inhalen 23 Team Picard 984,566 47 3,510 97.67 24 Ukraine 832,549 2,037 1,520 125.51 22 Team-TNT.net 1,198,870 0 3,557 156.61
code:
1
2
3
4
| 24 Ukraine 863,644 2,702 9,526 12.05 23 Team Picard 985,338 80 12,148 19.47 22 Team-TNT.net 1,198,870 0 12,228 36.80 21 X Grubbers Kick Ass 1,829,685 64 12,164 88.85 |
In een dikke maand 3 plekken dus. En er is meer : komende week doen we nog rustig aan, maar de week daarna gaan we hard. Als de voorspellingen ons niet bedriegen, gaan we de komende 2 weken 1000+ vault-punten scoren. Van de "dure" projecten staan PSP-sieve, Wieferich, Eon, Majestic, POEM op de planning. En Eulernet ook een paar plekken heb ik uit betrouwbare bron begrepen.
Whatever
En op dimes paken we de aankomende 2 weken ook nog 10 plekken. Levert per plek dan wel niet zo heel veel op, maar totaal toch weer wel 
Gaat lekker dus met het binnen hengelen van die dc-vault puntjes
Gaat lekker dus met het binnen hengelen van die dc-vault puntjes
Yep, de projecten met minder punten per plek worden een beetje onderbelicht hier, zeker als er meedere plekken winst in korte termijn aankomen. Dimes is er zo 1 die ongeveer iedere dag punten oplevert.
Ik ben bezig met stats die dat wat meer in beeld brengen, dus niet alleen kijken naar de eerstvolgende plek, maar naar de komende 5 plekken winst of zo. Dan wordt het allemaal wat duidelijker waar nou echt de punten zitten.
Maar voordat ik die stats voor elkaar heb duurt nog wel een week of wat. Tot die tijd : holy shit wat gaan we hard met een relatief klein groepje koeien!
Ik ben bezig met stats die dat wat meer in beeld brengen, dus niet alleen kijken naar de eerstvolgende plek, maar naar de komende 5 plekken winst of zo. Dan wordt het allemaal wat duidelijker waar nou echt de punten zitten.
Maar voordat ik die stats voor elkaar heb duurt nog wel een week of wat. Tot die tijd : holy shit wat gaan we hard met een relatief klein groepje koeien!
Whatever
als er niet veel gebeurd op dpad (muon1) dan verliezen we daar binnenkort ook 163 punten
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
Het dpad probleem is bekend, maar met die 10 DPCers die zich met de vault bezighouden kan dat grote gat niet gedicht worden. Bovendien kunnen we met de huidige effort op de andere projecten veel meer punten verdienen.
Kom net thuis en zie dat eulernet een uurtje geleden 376,5uur heeft verzonden. Dat komt dus neer op 5 plaatsen winst bij eulernet, dat is weer 180,5 punten voor de vault

netjes 
Maar als ik het goed begrijp is de hoeveelheid cpu-tijd per WU, wat er in de stats verschijnt?
Dus een oude p3 ofzo krijgt net zoveel punten als een moderne pc op 1 core?
Nogal een krom systeem lijkt het mij dan, maar wel een uitermate geschikt project voor oude systemen dus.
Maar als ik het goed begrijp is de hoeveelheid cpu-tijd per WU, wat er in de stats verschijnt?
Dus een oude p3 ofzo krijgt net zoveel punten als een moderne pc op 1 core?
Nogal een krom systeem lijkt het mij dan, maar wel een uitermate geschikt project voor oude systemen dus.
Dat begrijp je goed, een seconde is een seconde daarom draait hier niet voor niets op een 800mhz. Een d2ol task daarop is niet leuk meer.
Zoek een leuk project zou ik zeggen, ik ken er geen die je processor voor zichzelf eisen zodat jij zonder zit
(het moet wel leuk blijven, dat snappen de makers ook).
Verder kun je iets kiezen waar we nog veel punten kunnen winnen, eOn bijvoorbeeld, of als je van wat knutselen houdt : het sieven. sr2sieve. Keus genoeg, en overal kunnen we een extra handje gebruiken.
Verder kun je iets kiezen waar we nog veel punten kunnen winnen, eOn bijvoorbeeld, of als je van wat knutselen houdt : het sieven. sr2sieve. Keus genoeg, en overal kunnen we een extra handje gebruiken.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Als je de smp client draait van F@H worden alle twee de cores benut, kijk daar dus even naar.Wiethoofd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:03:
Ik doe sinds kort mee met F@H en WP, is er een extra DC-project waar ik aan mee moet doen om DPC omhoog te helpen wat kan draaien op m'n tweede cpu core? De computer staat 24/7 aan te rekenen dus deze kan er nog wel bij. Ik moet overdag nog wel op internet kunnen....
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Ik draai nu de GPU-client, en sta in m'n eentje steeds keurig in de daily top 10 van F@H.Grubeater schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:27:
Als je de smp client draait van F@H worden alle twee de cores benut, kijk daar dus even naar.
Ja, dat zal dan de 10.000 puntjes die we er nu voor hebben komen te vervallen. Als er mensen zijn die OGR "draaiden" en die actief willen meehelpen dan is het handig om te kijken waar dan nog een goede winst op te halen is.MarkB schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:25:
Als OGR-25 is afgelopen zakt DPC dan voor die punten?
Stop de verwelking!
Dit topic is gesloten.