Algemene/algehele plaatsing van DPC bij DC-Vault Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.947 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

WolterB schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:53:
[...]
Ik ben afgehaakt :'( . Binnen 2 dagen was bijna mijn hele weeklimiet qua upload behaald en het programma vergt op een 100mbit-lijn heel veel processor-kracht en dat gebruik ik liever voor F@H
Als je het leuk vind om mee te blijven doen kan je ook gewoon lage waarden instellen in de client. Dan vliegt het dataverkeer niet zo de lucht in. :)
* Xaverius is gestopt met majestic want de router vond zelfs de lage waarden na een tijdje niet zo leuk.

En een dikke edit: Volgens de stats van Free-DC zijn we met anderhalve maand op #10 bij Majestic, goed bezig mannen!

[ Voor 14% gewijzigd door Xaverius op 11-07-2008 23:19 ]

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die werk krijgtr op rectilinear? Ik krijg niets mer sedert vannacht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:00:
Is er iemand die werk krijgtr op rectilinear? Ik krijg niets mer sedert vannacht :'(
Same here, Website is ook niet bereikbaar.

Waarschijnlijk kunnen ze de toestroom van koeien niet aan >:)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Hier ook geen communicatie voor rectilinear. Gelukkig heeft mijn PC'tje nog wat voorraad WU's binnengehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

* Cow_tipping heeft gelukkig [eNeRGy] weer ingehaald. \o/

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Yeah, eindelijk een Wieferich@Home periodic test af ... kreeg daarna trouwens meteen een kleine WU die binnen 10 uur weggecrunched was. In 1 dag van 8 punten naar wel 38 punten ;) We kunnen daar als DPC - met de huidige bezetting - trouwens nog ~3 plekjes winnen binnen afzienbare tijd (maand ?), voor meer hebben we toch echt deftige versterking nodig ...

Die nieuw M-12 client lijkt inderdaad wat sneller & efficienter te werken qua async workers vs bandbreedte, maar hij's wel buggy qua UI en lijkt ergens een resource-leak te hebben; het geheugen gebruik loopt langzaam op met de tijd ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Hmm, hier geen bugs gevonden in de UI, anders dan er al in de vorige versie zaten.
Geheugen blijft hier rond 200mb steken, net als bij de vorige client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Geheugenverbruik jojo't bij mij tussen de 80Mb en 230Mb.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Balachmar schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:15:
Ik ben bezig om ook wat stats te gaan brouwen, maar een ietwat aparte. Namelijk het aantal DC-Vault punten die we per week binnen kunnen halen.
Ik ben hiermee begonnen voor PSP (sieve en PRP). Ik heb hiervoor inhaalstats nodig. En die deel ik dan door het te behalen punten voor het inhalen van 1 team.
Je zou eens kunnen informeren bij Bok van de FreeDC stats..hij houdt ook alle projecten bij en kan je misschien wel voor zien van alle DPC inhaalstats...

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
[eNeRGy] schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:47:
Nog zo'n 1100 dagen en dan zijn we in het huidige tempo #1 bij Majestic12.
Volgens de Free-DC stats kunnen we in het huidige tempo in 486 dagen nummer 1 worden!
En dat terwijl er gisteren maar 8 active leden waren.

Dus: heb je geen download limieten: help!

(Nu kunnen we nog hard doorgroeien voordat de andere teams het goed en wel doorhebben)

[ Voor 10% gewijzigd door [eNeRGy] op 14-07-2008 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Frentik schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:17:
[...]
Je zou eens kunnen informeren bij Bok van de FreeDC stats..hij houdt ook alle projecten bij en kan je misschien wel voor zien van alle DPC inhaalstats...
Ik heb hem een pm gestuurd, ik hoop dat ie wil helpen. Dat zou mij een hoop werk schelen zeg. Alleen al het bijhouden van alle stats ook...
En ik heb niet zoveel nodig.
Huidige positie
Totaal teams
Project naam
Hoe lang het duurt om de volgende te pakken Of wanneer we ingehaald worden.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ondanks dat 2 van mijn pcs niet meer crashen bij hoge crawlsnelheden blijft de 3e pc problemen houden door een brakke kabel of slechte netwerkchip. Ik heb deze 3e pc maar van Majestic afgehaald omdat dit ook mijn muziekserver is en ik niet meer mp3's kon streamen via mijn netwerk.
De andere 2 computer heb ik ook nog iets teruggeschroefd omdat mijn vriendin elke 5 minuten uit WoW werd gekicked en de latencies in het spel wat hoog werden.
Volgens mij heb ik nu waardes ingesteld die langere tijd werkbaar zijn en moet DPC nog wel een paar plaatsjes kunnen stijgen voordat mijn provider gaat klagen over de fair-use policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Frentik goede tip!
Bok wil wel helpen en hij heeft in principe echt alle data zo voor het oprapen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Balachmar schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:57:
Frentik goede tip!
Bok wil wel helpen en hij heeft in principe echt alle data zo voor het oprapen!
Geen dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

@Digik-Oz, waar komen jou WU's bij eOn ineens vandaan?

edit:oeps dubbelpost |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Frentik op 14-07-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Bij eOn is het zo dat hoe meer clients je opstart, hoe meer punten je krijgt. Ik heb op dit moment 41 clients draaien op een X2-4800. :)

Ik denk dat Digik-Oz er nog ietsje meer heeft draaien. :P

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Yup, 175 stuks nu op een C2D-??? (een "oud" bakkie)

Ik heb een programmaatje gebakken om EON te turbo-chargen zonder gezeik en gezeur. Verbruikt nauwelijks CPU, maar levert een zooi punten op, daar word je bang van.

Dus, allemaal de EON-client downloaden, installeren en dan even een DM naar mij of Xaverius voor de link naar de turbo-tool :P

En voor de achterdochtigen: nee, dit is NIET cheaten.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

DigiK-oz schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:16:
Yup, 175 stuks nu op een C2D-??? (een "oud" bakkie)

Ik heb een programmaatje gebakken om EON te turbo-chargen zonder gezeik en gezeur. Verbruikt nauwelijks CPU, maar levert een zooi punten op, daar word je bang van.

Dus, allemaal de EON-client downloaden, installeren en dan even een DM naar mij of Xaverius voor de link naar de turbo-tool :P

En voor de achterdochtigen: nee, dit is NIET cheaten.
DM'ed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Al 4 stuks de link gestuurd. Es kijken of we EON kunnen ruleren! 8)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als de client eens zou stoppen met te ZZZ'n zou het al een stuk sneller vooruit gaan, ik krijg er precies geen werk van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Werkt die turbo-tool ook op bijvoorbeeld een P4? Dan heb ik wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Hmm, ik heb voor in ieder geval 400 clients aangeslingerd :+ Ben benieuwd wat dat gaat doen. Geheugen is de bottleneck niet hier :D Jammer dat ze allemaal op ZZZ staan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

De turbotool werkt op iig XP en Vista en is dus windows gebaseerd. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Dat ZZZ-en klopt, er is niet altijd werk. Maar als je veel clients draait, krijg je best vaak werk (zie mijn score :P )

Werkt uiteraard ook voor P4. Omdat er relatief weinig werk is voor de client, merk je er zelfs weinig/niets van, al is het op een 486 >:) Het geheel kost alleen wel redelijk wat memory per client. Maar als je een grote pagefile aanmaakt, geeft dat ook niks. De clients zijn toch maar eens in de 10 minuten even aktief (paar seconden). Ik zal je de link DM-en, dan kan je het ook uitchecken.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Tnx, maar Xaverius heeft 'm al ge DM-d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Volgens Megaflix werkt het niet op Vista x64. Ga ik morgen verder naar kijken, de wekker loopt om half 6 af :O

Voorlopig staan we inmiddels al 6e daily, ben benieuwd wat dat morgen wordt :P

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

zo, heb er 400 aangeslingerd naast m'n standaard projecten, merk wel wat het gaat worden dan. :)

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Ik heb vannacht 100 clients aangehad (0:00 tot 5:00) en heb daarmee ruim 3000 punten gehaald, voorheen deed ik met 4 clients in dezelfde tijdsduur ~150 tot 200 puntjes :)
Da's dus een aardige boost, thx digik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:19
_/-\o_ _/-\o_

Ars begint de hete adem te voelen!! >:)

http://episteme.arstechni...97561/m/230005843831/p/24
I get the vague impression that the Dutch Power Cows are taking an interest in the Vault. They have a thread which started March 31, 2006. It's now 17 pages, with ~15 of those pages coming after June 1, 2008.
en
Good heads up on this. I had trouble finding a translator that would work at all. This one worked the best for me:

http://www.appliedlanguage.com/web_translation.shtml

From what I can gather there is a lot of interest in improving their DC-Vault standing. It looks like Majestic-12 and PSP-PRP are the current points of interest (stampede subjects?), although there seems to be some resistance to PSP. Some of the people trying to get MJ-12 running have 100mbit or T3 connections. In general their connection speeds make ours in the US look sick. So much for the "information superhighway". There is also talk about Rectilinear Crossing Numbers and Wieferich@Home.
I will type in English so our friends from Ars wont have to translate it. ;) the translation tools SUCK on Dutch B-)

We are doing a good job at various projects, to improve ourself in the DC-Vault rankings. But only with a small dedicated group of crunchers. Even so we can do a lot with only a small group and maybe there will be a Stampede in the near future! So Ars keep a eye on us and wave when we come by 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

En dit is nu eigenlijk waarom DCen zo leuk is...
information superhighway! lol
Die ligt in ieder geval niet in Amerika!
Dat ze ook gewoon echt de moeite nemen om onze thread door een vertaal machine heen te gooien. En dan de baggere vertaling te lezen!

[ Voor 35% gewijzigd door Balachmar op 15-07-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

It's really funny to read the online-translations. Really! The user "bok" from Free-DC is translated as "jumbo derrick" _O-

Anywayz, we thought we hoped to be unnoticed for a while but it looks like Ars really looks at the DC-vault very, very closely. :)
There's not a lot of people from DPC into the vault right now. But when Ars speaks in terms of a stampede, perhaps that's a great idea for the next stampede!!! In stead of one project we should choose the DC-vault for the next stampede. Thanx Ars! d:)b

Evn een kle1n b33tj3 p3st3n die lu1 van Ars!

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Met het progsel van DigiK-oz sta ik met 1.5 uur kraken al in de Top15 van eOn van vandaag! Ik heb hem nu op 50 clients staan; bij 70 knalde Firefox eruit op de statspagina van eOn en gingen diverse client.exe's daarna op hun gat... (geheugenprobleempjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

00h j4 l4t3n w3 4llem44l 1337 sp34k schrijv3n. H0eft e1genlijk ma4r 1 lett3r p3r w0ord. D4n k4n e3n vert4alprogramm4 3r 4l n1ets m3er me3. zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Die statistiekenpagina van eOn doet toch wat vreemd. Ik zit Noordvogel bij het team Dutch Power Cows staan maar als ik de statistieken van vandaag bekijk zie ik hem er niet tussen staan. Bekijk ik de statistieken van deze week dan zie ik hem er ook niet bij staan. Maar in het teamoverzicht heeft hij wel 654 puntjes...

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Xaverius schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:49:
Die statistiekenpagina van eOn doet toch wat vreemd. Ik zit Noordvogel bij het team Dutch Power Cows staan maar als ik de statistieken van vandaag bekijk zie ik hem er niet tussen staan. Bekijk ik de statistieken van deze week dan zie ik hem er ook niet bij staan. Maar in het teamoverzicht heeft hij wel 654 puntjes...
Dat was mij gisteren bij emphasis ook opgevallen, het lijkt erop dat nieuwe members niet worden meegenomen in het "current day" lijstje op de eON website.

@tipping below: kijk maar eens bij eOn zelf: http://eon.cm.utexas.edu/stats.php, en sorteer daar op "users - top 15/All - current day" Dan staat Noordvogel er niet in.

[ Voor 14% gewijzigd door Frentik op 15-07-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Dat lijkt me raar want BoK gebruikt toch de stats van Eon en daar staat Noordvogel wel in.

->> http://stats.free-dc.org/...users&proj=eon&sort=today

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Stijgingen de komende maand bij gelijkblijvende output (ff handmatig gedaan):
1 plek PSP-PRP
2 plek Wieferich@Home
5 plek yoyo

Zo in totaal: 400+ 520 + 167 = 1087 punten zijn!
Dit soort info, nadat ik op vakantie ben geweest, dus hoop ik voor elke project!
Nadeel is, dat projecten waar nu eigenlijk niets gedaan wordt, dat die dan slecht in het lijstje komen, omdat we daar niemand inhalen...
Misschien dat ik ook nog gewoon de afstand moet weten tussen ons en het eerst volgende team...

[ Voor 46% gewijzigd door Balachmar op 15-07-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Wat je veel ziet is dat er bij de BOINC-projecten een plaats bij de eerste 80 al meestal meer dan 9000 puntjes oplevert. Dat komt omdat er bij BOINC-projecten meteen een fiks aantal teams een nieuw project gaat uitproberen en de rekenmethode van de DC-vault rekening houdt met hoeveel teams bij een project meedoen.

Bij PSP ziet je dan de andere kant daarvan, weinig teams en een plek bij de eerste twintig levert krap 4000 punten op.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ja, ik heb net Eon aan de gang gekregen. Ik heb hem 600 clients laten openen om te zien hoe ik mijn geheugen ga vullen, want dat schijnt hij dan wel veel nodig te hebben, maar ze gebruiken nu 1 a 3 Mb per stuk, dus in principe moet 2000 ook mogelijk zijn met 8 Gb :+

Leuk die realtime stats op de Eon-statspagina :D Ik zie hem met elke refresh 10 punten of zo omhoog gaan :+

[ Voor 17% gewijzigd door Megaflix op 15-07-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Megaflix schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:29:
Ja, ik heb net Eon aan de gang gekregen. Ik heb hem 600 clients laten openen om te zien hoe ik mijn geheugen ga vullen, want dat schijnt hij dan wel veel nodig te hebben, maar ze gebruiken nu 1 a 3 Mb per stuk, dus in principe moet 2000 ook mogelijk zijn met 8 Gb :+
De swapfile was bij mij de bottleneck, 200 clients vulde een 6Gb swapfile heel snel en toen begon XP te miepen. Je hebt voordat eOn starter dus een extra grote swapfile nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Hij gebruikt nu ongeveer 3,5 Gb geheugen, géén swapfile. Misschien komt dat nog? Er begint nog niks te miepen. Firefox draait prima, evenals 2 d2olclients die tussendoor ook gewoon nog hun werk doen :D

Edit: pagefile begint nu te komen :+ 2 gb nu. Geheugen zelf zit nog niet vol trouwens. Heb nog gewoon 4 gig vrij. Raar dat ie het niet in het ram zet eigenlijk. Anyway, I'll keep you posted. Ik heb net alle processen gekilled en ga er zometeen eens 1000 proberen, net zolang tot ik een gig of 6 vol heb van het gewone geheugen. Harde schijf heeft 300 gig vrij, voor mijn part maakt ie een 250 gb pagefile aan :+

[ Voor 50% gewijzigd door Megaflix op 15-07-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Hmm, das vreemd. Bij mij heeft iedere eon client.exe 2 tot 4 Mb "echt" geheugen in gebruik, dus met 3Gig zou ik ook veel meer clients moeten kunnen draaien. Maar naast het geheugen nemen, zoals gezegd, de clients ook swapspace in (ongeveer 2.5 tot 3Gig per 100 clients). Aangezien de door WinXP beheerde swpafile standaard op 6Gig stond ging dat nogal snel mis met 200 clients ;)

Maar aangezien jij 8Gig hebt neem ik aan dat je Vista draait, misshien ander geheugen managment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Megaflix schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:36:
Hij gebruikt nu ongeveer 3,5 Gb geheugen, géén swapfile. Misschien komt dat nog? Er begint nog niks te miepen. Firefox draait prima, evenals 2 d2olclients die tussendoor ook gewoon nog hun werk doen :D

Edit: pagefile begint nu te komen :+ 2 gb nu. Geheugen zelf zit nog niet vol trouwens. Heb nog gewoon 4 gig vrij. Raar dat ie het niet in het ram zet eigenlijk. Anyway, I'll keep you posted. Ik heb net alle processen gekilled en ga er zometeen eens 1000 proberen, net zolang tot ik een gig of 6 vol heb van het gewone geheugen. Harde schijf heeft 300 gig vrij, voor mijn part maakt ie een 250 gb pagefile aan :+
Waarom heb jij uberhaupt nog een swapfile? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Met 1000 clients Eon en 2 clients d2ol zit in ieder geval 76% van het geheugen vol. 4 gig swapfile. Ik draai inderdaad Vista x64.

Die swapfile bestaat nog omdat ik nooit iets aan de instellingen veranderd heb :+ Hij staat gewoon op oneindig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

1000 clientjes... :9~

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Frentik schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:51:
[...]

Dat was mij gisteren bij emphasis ook opgevallen, het lijkt erop dat nieuwe members niet worden meegenomen in het "current day" lijstje op de eON website.

@tipping below: kijk maar eens bij eOn zelf: http://eon.cm.utexas.edu/stats.php, en sorteer daar op "users - top 15/All - current day" Dan staat Noordvogel er niet in.
Ik sta in de daily nog met mijn echte naam (die dus voor de @ in mijn e-mailadres zit). In het team zit ik wel goed (zover ik het kan zien), daar staat ook mijn nick bij username, die ik dus na registratie gelijk aangepast heb. Wellicht word de daily maar 1x per dag aangepast.

Edit: Met een iets grotere pagefile haal ik nu 75 clients stabiel...

[ Voor 4% gewijzigd door Noordvogel op 15-07-2008 15:08 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Om even het verschil te illustreren met en zonder de handigheid.
Afbeeldingslocatie: http://img104.imageshack.us/img104/5778/eonia7.jpg
Hiervoor draaide ik op een goede dag met een 6-tal clients 1200 puntjes en op een slechte 400. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Toch m'n 4850e HTPC op Wieferich erbij gezet, het gaat anders erg langzaam daar, ook al hebben we vandaag al 1 team ingehaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
De statistics van eOn zijn echt leuk >:)

Last 24 hours history
00:00 Today 1,498
01:00 Today 1,343
02:00 Today 1,198
03:00 Today 2,314
04:00 Today 4,621
05:00 Today 4,107
06:00 Today 3,494
07:00 Today 4,275
08:00 Today 3,990
09:00 Today 2,940
10:00 Today 773
11:00 Today 3,176
12:00 Today 6,646
13:00 Today 6,895
14:00 Yesterday 46
15:00 Yesterday 45
16:00 Yesterday 85
17:00 Yesterday 718
18:00 Yesterday 714
19:00 Yesterday 1,039
20:00 Yesterday 952
21:00 Yesterday 2,138
22:00 Yesterday 4,227
23:00 Yesterday 4,753

Gisteren rond 5 uur was het progsel af. Rond 10 uur was het ding te downloaden. Vandaag rond 12 uur besloot Megaflix een "paar" clients te draaien }:O

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, we staan gewoon nummer 1 voorlopig, ik heb nu ook 100 clients draaien, allemaal door een grotere pagefile (en ondertussen gewoon rectilinear laten verderlopen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

zo, hier draaien nu 2 pc's met elk 350 clients :D

Meer leek ie niet leuk te vinden, al had ik volgens taskmanager nog zat geheugen, maar ik vind het prima zo, lijkt als een brandweer te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Dat zijn mooie statistics >:) Xaverius vroeg of ik vandaag de 3e plek wilde pakken bij all users current day, dus bij deze :P Sinds 12 uur vanmiddag ongeveer inderdaad. En dat met een E4300 :+ Ik heb hem wel teruggeklokt naar stock speeds 1.8 GHz ipv 3.0. Hij blijft net zo snel punten inleveren en is dan iets stabieler. Ik heb wel de screensaver uit moeten zetten, want als die er op springt, dan hangt het geheel.

@DigiK-oz: is het mogelijk om het swapfile-gebruik te minderen, of ligt dat echt aan het openen van 700+ processen en kun je daar dus geen invloed op uitoefenen? Hij stopt gewoon 3 gig in een swapfile, terwijl ik gewoon ram over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

3gig maar, na het starten van 400 clients loopt m'n swap meteen naar de 12gig :X

en nu na een uur werkt FF en IE dus niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielemans
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:13
begrijp ik het nu goed dat eOn liever veel geheugen heeft ipv processorkracht?
* Tielemans heeft nog wel een gig of 4 in deze pc zitten die dan ingezet kan worden

God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heb je inderdaad goed begrepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Inderdaad, ik draai gewoon d2ol naast Eon. DM wel even naar DigiK-oz voor de tool, aangezien je bijv voor d2ol maar 2 clients start en voor Eon trekt je pc er met 4 gig makkelijk 400+ :+

[ Voor 3% gewijzigd door Megaflix op 15-07-2008 19:58 . Reden: name-fix, sloompie is achterhaald :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Megaflix schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:33:

@DigiK-oz: is het mogelijk om het swapfile-gebruik te minderen, of ligt dat echt aan het openen van 700+ processen en kun je daar dus geen invloed op uitoefenen? Hij stopt gewoon 3 gig in een swapfile, terwijl ik gewoon ram over heb.
Nope, daar heb ik geen invloed op. Het start-progsel zelf vreet nauwelijks geheugen/swap, dat is puur de client. Normaal merk je dat niet, een beetje swapspace. Maar als je 700+ processen start gaat het wel aantellen.

Dat je pagefile gebruikt wordt terwijl je nog RAM vrij hebt klopt wel. Windows zet inaktieve pages in de swapfile, terwijl ze óók nog in het geheugen staan. Als er dan plotseling geheugen nodig is (omdat je een dik programma start bijvoorbeeld) kan hij dat geheugen gelijk gebruiken voor het nieuwe programma, zonder eerst de pages naar disk te schrijven. Die pages staan dan namelijk al op disk. Hierdoor zal het nieuwe programma veel sneller starten.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Kunnen we van Eon geen officieel project maken? Eigen stats er bij en het is door iedereen naast de alle andere dc-clients te draaien met jouw start-progsel. Een beetje P4 kan al 100 clients draaien :) Niet iedereen hoeft natuurlijk meteen 300 clients te starten, maar als alle DPC-ers gewoon even 50 zouden doen, dan gaat het pas écht hard en je merkt het niet op je andere output :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielemans
Oke heb het geïnstalleerd. Eonguiclient.exe doet niet veel, pakt 0,0 processor en 3k geheugen en als ik het via client.exe (pakt nog minder geheugen) probeer blijft ie steeds contact zoeken ZZZ sleep for 30 seconds. Client.exe geeft trouwen ook een foutmelding, cannot load library vanuit al110c.dll, maar als ik het forum goed lees is de server gewoon down als dit gebeurd. Wel vaag dat op het officiele forum alleen maar één actief topic loopt en gaat over de server die down is :S

PM naar DigiK-oz gedoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Wil iemand misschien even een uitleg schrijven over de nieuwe eon aanpak op de wiki:
http://wiki.dutchpowercow...r_verschillende_projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

hmm, nu gaan al die clients ineens ook m'n cpu claimen :/

Op beide pc's staan m'n gewone projecten net als een stuk of 100eon clients ineens allemaal op 1% cpu usage, dat schiet natuurlijk niet op voor m'n gewone projecten :/

restart ofzo helpt er ook niet tegen, dus alles staat weer even uit. Morgen eens zien of we ernaar kunnen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

hmm, hier gaan nu ook ~20 van de 100 clients 3 tot 10% cpu claimen terwijl dat een paar uur geleden niet zo was.

edit: heb net maar even handmatig een client aangeslingerd en het lijkt erop alsof er nu andere berekeningen gedaan worden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Dimer DoAssignment
Dimer: Start
Image Done:  U: 0.493461
Dimer: Done
Finding SP Mins
Minima, saddle: 0.1521 <- 0.493461 -> 2.18302e-005
HSize: 93
Good Pref1: 7.21146e+012
Good Pref2: 8.99246e+012

De dagen hiervoor stopte de berekening volgens mij bij "Finding SP Mins"

[ Voor 65% gewijzigd door Frentik op 16-07-2008 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Aha, dus de client heeft nu (even?) wel echt de CPU nodig. Vanmiddag eens kijken, als dat zo is ga ik (tijdelijk?) ook minderen qua clients. Er zijn nog meer projecten die aandacht vragen :)

Maar even in de gaten houden, als de clients weer gaan zakken qua CPU de aantallen maar weer opkrikken. Eens kijken of ik iets in het progsel kan bakken die het CPU-gebruik in de gaten houdt en op basis daarvan het aantal clients varieert.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:19
Bok (Free-DC) heeft goed werk verricht en een handige pagina gemaakt en is via de volgende link op te vragen. _/-\o_

http://stats.free-dc.org/...ain&team=Dutch+Power+Cows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 08:55

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Cpt00kirk schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:46:
Bok (Free-DC) heeft goed werk verricht en een handige pagina gemaakt en is via de volgende link op te vragen. _/-\o_

http://stats.free-dc.org/...ain&team=Dutch+Power+Cows
Data is alleen sterk (soms extreem) verouderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Hoezo verouderd?
BoK heeft deze nieuwe statspagina net een maand in de lucht. (de oude was een stuk sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

@Cow_tipping:
Dit is geen reactie op mijn vraag.
Voor mij wordt namelijk een aparte textfile (of xml dat weet ik nog niet) geproduceerd. Zodat ik straks lekker vault punten kan berekenen per week. Waar we dus het snelst de meeste winst kunnen halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Eon loopt vandaag inderdaad een stuk minder hard (of juist harder als je het CPU-verbruik als maat neemt ;) ). Ik heb het aantal clients teruggeschroefd van ~ 70 naar ~ 15, zodat mijn andere DC-projecten ook nog iets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Balachmar schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:26:
@Cow_tipping:
Dit is geen reactie op mijn vraag.
Voor mij wordt namelijk een aparte textfile (of xml dat weet ik nog niet) geproduceerd. Zodat ik straks lekker vault punten kan berekenen per week. Waar we dus het snelst de meeste winst kunnen halen!
:? Ik ben het even kwijt, sorry.
Waar reageer ik nu op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Cow_tipping schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:49:
[...]

:? Ik ben het even kwijt, sorry.
Waar reageer ik nu op dan?
haha, ik weet niet waar mijn hersenen mee bezig waren, maar mijn reactie was inderdaad een beetje wazig.
Ik doelde op die stats pagina van Bok. Die jij even aanhaalde. Die stats pagina is niet gemaakt als reactie op mijn vraag. (Dit is wat duidelijker denk ik :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat mijn eon-clients lekker doordoen, het staat toch aan op een pc die bedoeld is voor de dc-vault projecten, dus het kan geen kwaad dat het allemaal wat trager gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:26:
Ik laat mijn eon-clients lekker doordoen, het staat toch aan op een pc die bedoeld is voor de dc-vault projecten, dus het kan geen kwaad dat het allemaal wat trager gaat :)
Tja, ik haal toch graag nog wat puntjes voor mijn BOINC projecten (WCG, CP, Primegrid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 08:55

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Cow_tipping schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:08:
Hoezo verouderd?
BoK heeft deze nieuwe statspagina net een maand in de lucht. (de oude was een stuk sneller)
Ik dacht ons bij RC5 op 1 te zien en dat ook de Folding@Home plaatsing van flinke tijd terug was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Volgens mij missen er bij verschillende stats een aantal teams. Bij RC5 bijvoorbeeld is de #1 (BugTraq.Ru Team. United power of xUSSR.) inderdaad helemaal niet in de statistieken aanwezig. Volgens mij komt dat omdat deze statssite meer de teams die op veel projecten goed meedoen bijhoudt. Blijkbaar doet BugTraq naast d.net niet zoveel andere projecten. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

SoB zag ik er ook niet tussen staan, of ben ik scheel?

[ Voor 2% gewijzigd door Noordvogel op 16-07-2008 18:11 . Reden: tikvaud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Noordvogel schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:11:
SoB zag ik er ook niet tussen staan, of ben ik scheel?
Ja ;) http://www.dc-vault.com/s...hp?by=10&cat=3&order=desc (brede pagina, naar rechts scrollen)
Xaverius schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:49:
Volgens mij missen er bij verschillende stats een aantal teams. Bij RC5 bijvoorbeeld is de #1 (BugTraq.Ru Team. United power of xUSSR.) inderdaad helemaal niet in de statistieken aanwezig. Volgens mij komt dat omdat deze statssite meer de teams die op veel projecten goed meedoen bijhoudt. Blijkbaar doet BugTraq naast d.net niet zoveel andere projecten. :)
Dat klopt, je moet als team zelf aangeven of je in de DC-Vault lijst opgenomen wilt worden,

[ Voor 56% gewijzigd door Frentik op 16-07-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

En bijna hetzelfde geldt voor de Free-DC lijst.
Alle grote teams staan er automatisch in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Voor de eon-ers onder ons is er een nieuwe versie van het progsel beschikbaar. Je kunt instellen hoeveel % CPU je wilt besteden aan eon. Op basis daarvan wordt het aantal clients automatisch aangepast. Voordeel is dat je andere projecten nog wat CPU krijgen zolang eon deze relatief lange WU's uitdeelt. Als er weer WU's komen van 1 seconde of zo, zullen er automatisch weer het maximaal aantal eon-clients gaan draaien.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Goe bezig jij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

dat gaan we dan meteen maar even testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielemans
eOn doet bij mij nog steeds niets, draai 50 clients geen firewall, dll is binnen. start ik de originele client dan zie ik alleen maar Requesting assingment - Connecting to server - ZZZ for 60seconds.
En het loopt nu alweer een klein half uur.

wtf kan ik nog meer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loose Ends
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-08-2024
Tielemans schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:03:
eOn doet bij mij nog steeds niets, draai 50 clients geen firewall, dll is binnen. start ik de originele client dan zie ik alleen maar Requesting assingment - Connecting to server - ZZZ for 60seconds.
En het loopt nu alweer een klein half uur.

wtf kan ik nog meer proberen?
Rieselsieve is 'dood' dus dacht ik dit maar eens proberen. Ik had hetzelfde probleem maar geef zo'n prog altijd het voordeel van de twijfel. Ik zal wel iets fout doen! Nadat ik het 24 uur open had laten staan met als enig leven zoals boven beschreven vond ik de oplossing! Ik heb het er af gemikt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Loose Ends schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:22:
[...]
Rieselsieve is 'dood' dus dacht ik dit maar eens proberen. Ik had hetzelfde probleem maar geef zo'n prog altijd het voordeel van de twijfel. Ik zal wel iets fout doen! Nadat ik het 24 uur open had laten staan met als enig leven zoals boven beschreven vond ik de oplossing! Ik heb het er af gemikt >:)
_O- _O-

Maar daar schiet Tielemans niks mee op vrees ik. Heb je al geprobeerd om in de .cfg file het loglevel wat op te hogen, om te kijken of er nuttige (?) meldingen in de logfile komen?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielemans
de .cfg file aangepast, steeds een stapje hoger, steeds ZZZ. In de logfile steeds hetzelfde: RecvIdaMessage failed.
* Tielemans gaat denk ik de methode Loose Ends toepassen
ik laat het vannacht nog lopen, morgenvroeg nog geen output is geen eOn voor mij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk OS draai je?

misschien gewoon eens ervan smijten en opnieuw installeren, altijd een beproefde Windows methode vind ik zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

De ZZZ betekend gewoon dat er geen werk beschikbaar is. Soms is het ook een kwestie van geluk hebben. Bij eOn krijg je erg korte WU's binnen (als ze beschikbaar zijn). Aan de hand van de teruggestuurde resultaten worden de nieuwe WU's klaar gezet (als ik me niet vergis).

Met één client heb je natuurlijk minder kans werk te krijgen dan wanneer je er 50 hebt draaien. Kortom, en als ik het goed begrijp, door een te kort aan servercapaciteit/rekenkracht loopt dit project niet optimaal.

Ik heb nu 95 clients draaien, vanaf een uur of tien 's ochtends en heb nu 2100 puntjes te pakken. Niet veel als je het mij vraagt maar alle teams hebben volgens mij een lage score vandaag...

EDIT: @Tielemans, de inhoud van één mijn logfiles:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.
RecvIdaMessage failed.

[ Voor 75% gewijzigd door Xaverius op 16-07-2008 22:08 ]

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Heeee, ik zie opeens 2 hele punten bij Tielemans staan. Zou het dan toch gaan gebeuren? Het begin is er!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielemans
hehe, zie het ook ja ben benieuwd laat het gewoon aanstaan.
windows staat per pas net een maand opnieuw op, ga ik niet nog een keer doen ;)
kan het natuurlijk ook eens proberen in een vmware omgeving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

Helemaal lekker vind ik het nog niet werken, het ene moment zit ie dik boven de ingestelde max cpu-usage, het volgnde moment sluit ie wat clients af en blijft ie een tijdje op 0 hangen.

Nu gewoon 10 cliets ingesteld, wat vrij aardig gaat. Meestal 1 eon client die zo'n 18% cpu trekt van m'n waud, en daar kan ik wel mee leven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Hmm, 750 clients die vechten om de cpu-kracht, krijg ineens allemaal foutmeldingen. Ik laat Eon even uitstaan tot morgenvroeg een uur of 6 en probeer het dan nog eens met een stuk of 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Ik bedoel deze pagina (de nieuwe Free-DC statspagina): http://stats.free-dc.org/...ain&team=Dutch+Power+Cows
Dus niet de dc-vault! En ik hoef trouwens niet naar rechts te scrollen met mijn 24" WS scherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Overigens is er al goed resultaat te zien van de verhoogde output bij eOn. In twee dagen hebben we er een kwart aan punten overall er bij gekregen. Als er nog een mannetje of wat zo doorgaan dan krijgen we in no-time weer wat DC-vault punten erbij!

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
emphasis schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:48:
Helemaal lekker vind ik het nog niet werken, het ene moment zit ie dik boven de ingestelde max cpu-usage, het volgnde moment sluit ie wat clients af en blijft ie een tijdje op 0 hangen.
Het lastige is dat de hoeveelheid werk die wordt uitgedeeld enorm fluctueert. Het ene moment krijg je één WU van 10 seconden op je 100 clients, het volgende moment heb je er 20 van 2 minuten te pakken. Dus is het lastig om een goed aantal clients te bepalen. Maar het zorgt er in ieder geval voor dat je met 100 clients niet continu aan de 100% CPU zit.

Ik ben wat aan het verzinnen om de clients beter in de gaten te houden qua cpu-usage etc. Als iemand ideeën heeft over hoe het aantal benodigde processen wat beter bepaald kan worden, shoot!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Kun je hem niet laten loggen hoe lang iedere wu duurt en aan de hand daarvan bijv iedere 10 minuten het aantal clients bijstellen? Als hij 10 minuten lang lange wu's heeft gemiddeld, dat hij hem dan iets terugschroeft en 10 minuten later weer kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Hmmm, zoiets kan wel ja. Nu kijkt het ding puur naar de CPU-usage van alle clients samen. Maar als het ding een paar honderd clients individueel in de gaten moet houden, gaat dat veel cpu-power kosten in het progsel zelf. En dat kan nooit de bedoeling zijn. Maar ik ga hier eens diep over peinzen, thanx voor de suggestie!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

voorlopig heb ik hier 200 clients draaien, en heb ik m'n andere project ipv idle op low gezet, waardoor ik op 3 cores lekker m'n eigen project volop draai en de 4e core (voor dc-vault) die deed psp-prp en doet daar nu dus eon bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Hmmmm...Alweer een idee. Eon specifiek op één core laten draaien (optioneel natuurlijk) :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Kun je niet gewoon vanuit de custom "manager" tool standaard een X aantal clients starten; en vervolgens van die processen de CPU load monitoren en als dat significant stijgt (= er zijn nieuwe WUs) er nog X bij starten en eventueel snoozen om zodanig zo veel mogelijk WUs binnen te halen ?

En als de client officieel geen "Snooze" ondersteunt, kun je de hoofd-thread van de processen ook nog altijd suspenden ofzo ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.