“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Mijn netwerk staat op 24/2mbit met de limieten op 60/80%
CPU gebruik ligt rond de 8% (AMD X2 4600+)
Overigens draai ik mijn eigen DNS server, misschien dat die ook helpt.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Standaard wacht de client 2 minuten met uploaden tussen twee barrels. Maar met de standaard instellingen stopt ie als er meer dan 20 barrels klaar staan, en mijn machine was iets te snel bij deze instellingen
Gisteren als DPC 5M, vandaag zaten we om 09:00 al op 4.3M
PS: Ik heb 't aantal workers/buckets zo ingesteld dat ie bij mij de 8/1Mbps nu "bijna" haalt (gem. 7.8Mbps) en dat is in m'n geval 200/100. 300/100 gaf inderdaad duidelijk meer CPU load (4~5% ipv. 1~2% nu) ...
[ Voor 24% gewijzigd door SKiLLa op 27-06-2008 10:13 ]
Edit:
Ik zie net dat KWSN ook op Wieferich is gestart. En in een halve dag zijn ze ons weer voorbij.
Zij pakken dat dc-vault erg serieus aan, en dat is ook wel te zien in hun overall score: 6e algemeen.
[ Voor 74% gewijzigd door Cow_tipping op 27-06-2008 11:54 ]
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Ook gebruik ik de 8MB dictionary
Verwijderd
Top 3 daily met teams moet prima te doen zijn lijkt me...
We zitten trouwens nu al op de 7M voor vandaag; zullen we de 12M gaan halen ? En dat met slechts een paar actieve leden ... als er nog een paar (letterlijk !) mensen zijn die hun kabel-/dsl-verbinding thuis (het liefst 24/7 uiteraard) aanzetten, dan moet zelfs een dialy top 3 wel mogelijk zijn ...
Ik zal ook eens naar die Wieferich client kijken, al zal dat dan wel ten koste gaan van PrimeGrid ..
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Verwijderd
Of moet ik dan nog andere dingen aanpassen?
heeft het nog voordeel om alleen .nl of .de domeinnamen af te zoeken, omdat die dichterbij liggen?
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Daarnaast moet je met een snelle lijn/pc er even op letten dat je tijd tussen uploads ver terugschroeft.
Ik heb trouwens .eu, .nl, .be, .at en nog wat kleine extensies als voorkeur
[ Voor 12% gewijzigd door [eNeRGy] op 27-06-2008 14:48 ]
Het max. aantal buckets heb ik fixed op 32 staan; buckets zijn een soort "WUs met <X> Urls", waarbij X dan meestal 2000 of 10000 is. Verder heb nog de optie "no delays between upload chunks" aanstaan (want die zijn toch erg klein) en kan anders je throughput vernaggelen (zie eerder dit draadje).
Bij archiveren heb ik uiteraard "minimize disk activity" aangevinkt en bij de compressie-settings kun je voor trage PCs (of met weinig RAM) "word size" en "dictionary" verlagen.
Ook heb ik de "Hard Errors threshold" verlaagd van 5 naar 3, maar dan weer wel "retry" aangevinkt
voor "Connection" en "Timeout" errors.
Had zelf ook een voorkeur voor .nl .be .de .fr .uk opgegeven, maar ik merk daarin ook geen verschil (1 client met, 1 zonder).
De rest van de settings zijn imho niet zo spannend, maar mogelijk met een oude (single) CPU moet je inderdaad nog wat spelen met de thread-prioriteiten ...
Ook had NOD32 regelmatig problemen met enkele sites die bezocht werden (virus meldingen). Dat scannen zorgt trouwens ook voor een extra vertraging.
We staan trouwens vandaag als team al op #2 op slechts 1M van de nummer 1. Kom op mensen, zwengel nog 1 of 2 PCtjes aan en we hebben de daily #1 in de pocket !
PS: Zag net een "bucket starvation" error in de logfile (kon een kwartier lang geen nieuwe buckets ophalen), dus heb net voor de zekerheid het max. aantal buckets van 32 naar 48 opgehoogd ...
[ Voor 13% gewijzigd door SKiLLa op 27-06-2008 21:16 . Reden: de PS ]
Op die manier gaan de overall-plekjes ook een stuk sneller
Verwijderd
Maar met 2 pctjes sta ik nu al 2e worldwide in de daily userstats, een kind kan de was doen
Kom maar op met die DC-vault puntjes!

Tijd voor te veranderen van ISP
//Edit: de stats worden blijkbaar maar om het uur bijgewerkt?
[ Voor 20% gewijzigd door Zinzinneke op 28-06-2008 17:20 ]
PS: En zoals Mclighter al zegt, met 1 snelle PC & internet-verbinding doe je al mee aan de top.
Zorg echter wel dat je geen datalimiet hebt
[ Voor 20% gewijzigd door SKiLLa op 28-06-2008 18:10 ]
Die heb ik spijtig genoeg wel, maar wel es leuk om te proberenSKiLLa schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:52:
Yup, stats zijn 1x per uur. Ik vind al die config-opties stiekem ook wel leuk, maar jammer dat de meeste maar "wat gepiel in de marge" betreffen en b.v. een intelligente auto-netwerksnelheid config ontbreekt. We gaan nu trouwens wel verdomde hardVandaag weer #1 en ook overall schiet het zo lekker op !
PS: En zoals Mclighter al zegt, met 1 snelle PC & internet-verbinding doe je al mee aan de top.
Zorg echter wel dat je geen datalimiet hebt
//Edit: ik sta eindelijk in de stats
Ik heb het wel beperkt tot 1mbit/256kbit, anders zou die datalimiet te snel dichterbij komen
[ Voor 9% gewijzigd door Zinzinneke op 28-06-2008 19:13 ]
Edit: Nice Zinzinneke
[ Voor 6% gewijzigd door SKiLLa op 28-06-2008 19:51 ]
Ze zijn bezig met glasvezel aan te leggen bij ons thuis, de oranje kabel ligt al tegen de gevel aan. Zodra die geïnstalleerd is, dan zal ik een pc'tje op mijn alice-lijn van 20 mbit zetten, dedicatedSKiLLa schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 19:15:
Tja, ik heb in ~3 dagen ~350GB aan dataverkeer verstookt ...
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
De M-12 client gaf bij mij vandaag een "very high error rate" (batches rotte Urls ?) met als gevolg dat de client een paar uur lang nog geen 1 Mbps haalde ipv. de max. 10 Mbps die ik had ingesteld ...
Het rare was dat het (lage) aantal actieve Url buckets ook niet ophoogd werd, maar dat de client domweg die paar rotte buckets bleef proberen, zonder extra/nieuwe buckets te openen ... Er valt volgens mij nog heel wat aan te tweaken
Zit btw. op 60% met m'n 1ste Wieferich WU ...
Vanavond ben ik weer thuis en kan ik de client van een VM naar mijn werkstation overzetten. (Ik vond het zo lullig om de verbinding @ LAN party dicht te trekken).
VM presteert veel slechter, CPU load ligt vele malen hoger.
[ Voor 69% gewijzigd door [eNeRGy] op 29-06-2008 17:04 ]
Sinds vanmiddag doet ie het trouwens weer prima ....
Verwijderd

Maarja, als de klachten binnen blijven komen heb ik uiteraard geen keuze
Verwijderd
Of het zou zomaar kunnen zijn dat die Fin gewoon de nummer 1 wilde joinen. Maar daar uit zou dan ook meteen blijken dat je geen punten die voor het ene team gehaald zijn kan meenemen naar een ander team.
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
Stop de verwelking!
Helaas weinig output van mijn computer op mijn werk, omdat die nu al sinds vorige week donderdag ochtend aan het proberen is 2 grafen te matchen... We moeten zeker nog zorgen dat dat algoritme sneller wordt... Maar vandaar eigenlijk geen output meer voor mij. En helaas mijn nieuwe computer thuis ben ik nog bezig met installeren zoals ik hem hebben wil, dat bleek ook wat lastiger dan verwacht... Maar die laat ik sowieso niet 24/7 aan staan. (Sinds ik zelf de energierekening betaal
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Ik heb er 1 core van mijn x2 4400 aan werken en ik sta bij DPC al op een goede 2e plek.
Als er meer mensen 1 clientje een tijdje hier aan laten werken hebben we al snel 1000 punten verdient voor de dc-vault
Zo ook bij PSP proth, 2 cores van mij draaien dit en ik sta al bovenaan, terwijl hier juist zoveel punten nog te halen zijn. Ideale client omdat er niks handmatig hoeft te worden gesieved of gereserveerd.
-Wieferich 1 core
- PRP-Sieve 1 core
- PRP-LLR 1 core
- DPAD 1 core...
That's all folks... er zijn gewoon meer koeien nodig. Wie loeit er mee?
eOn
PSP-PRP
PSP-sieve
op draaien...
Stop de verwelking!
Welke client gebruiken jullie? Misschien dat dit de reden is dat de client bij mij instabiel is.
Ik gebruik de versie 1.6.1. Maar ik zie dat er inmiddels een nieuwe client uit is. (1.6.2 Beta3)
Ook heb ik de versie voor .NET 1.1 en niet de versie voor .NET 2.0.
[ Voor 4% gewijzigd door Xaverius op 02-07-2008 08:34 ]
Stop de verwelking!
Daarom moest ik downgraden naar 1.1 en die deed het wel.
Ik zal vanavond nog eens kijken of de nieuwe client wel NET 2.0 ziet.
btw, de nieuwe client is hier te downloaden --> http://www.majestic12.co.uk/forum/viewtopic.php?t=3081
Computing...
Computing...
Primegrid is vergelijkbaar met yoyo@home, ze voorzien een BOINC-schil om bestaande projecten heen.
Stop de verwelking!
Wieferich gejoined (en DPC natuurlijk)...Noordvogel schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:37:
Zal morgen eens kijken wat ik op mijn werk met Wieferich kan doen... (P4)
Stop de verwelking!
Of dus al aan het doen zijn (Orbit). Ik heb er een core half op staan voorlopig.Mark83 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:06:
ach, dan hebben we opeens weer een extra project dat we moeten doen
Yepz, slechts 8 punten voor 24 crunchenThe-Freak schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:14:
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb 1 complete test afgemaakt die er 1 dag over gedaan heeft en heb er slechts 8 punten voor gekregen. Dit is vrij weinig als ik naar de stats kijk, of moet ik soms wachten tot de periodical test ook op 100% is en dat je er dan meer punten voor krijgt?

Maar die periodieke test zal inderdaad nog wel wat extra credits opleveren, 3x zoveel of zoiets ?
Verder vind ik dat dc-vault inderdaad eens naar haar scheve punten-verdeling moet kijken; het is echt stuitend krom, zonder enige weging aan CPU-tijd/-power. Misschien moeten we eens flinke ophef maken op hun forum ? Die admin is gewoon lui en/of corrupt

Ophef maken daar helpt niet, zij hebben besloten tot deze methode, en dat gaat echt niet meer veranderen. Rommel schoppen zorgt hoogstens voor ruzie. Als we naar rekenkracht gaan kijken winnen we het best heel aardig, op grote projecten doen we top-5, en op kleintjes ergens halverwege.. Da's een keus.
De mthode in de DC-Vault staat vast, staat ook ergens in de FAQ. Ze bieden trouwens ook gewoon de samengevoegde stats ruw aan, zodat je ook een eigen vault zou kunnen maken.
Maar deze methode is juist in het leven geroepen om te zorgen dat kleine projecten meer aandacht krijgen. Je kan dus niet hoog komen, door in 1 project te heersen. Dat heeft op zich ook wel wat.
Maar voor iedereen die meer punten wil verzamelen op een makkelijke manier, kijk eens naar PSP-PRP.
Daar hebben we nog de meeste punten te verdienen, en dat gaat ook echt met stappen van 400 vault punten!
Ikzelf heb gisteren weer een paar uur 3 cores op PSP-PRP laten draaien. Alleen jammer, dat de client niet compiled onder 64-bit. Een error die iets te maken heeft met dat het onzinnig is om om meer preciesie te vragen op een 64 bit systeem... ofzo...
Het is toch wel humor zo'n vault, je wil gewoon goed scoren als team! Natuurlijk is het niet een zaligmakende puntentelling maar probeer zoiets maar eens zelf te maken... DPC heeft ooit ook eens daar naar gekeken en dat is ook doodgebloed...
Verder een klein stukje info, ik ben op de wiki een nieuwe pagina begonnen over niet officieel ondersteunde DPC-projecten. Er staat al een gigantische BOINC-lijst en de eeste non-BOINC-project is ook vermeld. Ik ben niet zo tevreden hoe dit gepresenteerd wordt op de pagina (een erg lange lijst) en er zal ook een stukje uitleg bij moeten komen per project... Heeft iemand media-wiki-opmaak-kennis of dit beter kan?
Linkje: http://wiki.dutchpowercow...r_verschillende_projecten
Stop de verwelking!
http://guildwars.wikia.com/wiki/Category:Lore
Ik zet in ieder geval even die projecten erbij waarin we laag staan.
En het lijkt mij het makkelijkst om dan door te linken naar een pagina met uitleg en hoe te installeren enzo.
Ik ga me daar niet voor registreren dus als iemand weet hoe dit ingesteld moet worden, graag.
Stop de verwelking!
Als dit aan de mediawiki ligt (en niet aan mijn beginjarennegentigHTML), is er dan geen html-mod zodat je wat meer opmaak kan instellen???
[ Voor 31% gewijzigd door Xaverius op 04-07-2008 22:30 ]
Stop de verwelking!
We zijn nu met z'n 9'en. Als er een paar mensen meer mee doen kunnen we die tijd flink verkorten.
Het leuke van dit project is dat het maar weinig CPU kost!
Maak daar maar 10 van[eNeRGy] schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:47:
Nog zo'n 1100 dagen en dan zijn we in het huidige tempo #1 bij Majestic12.
We zijn nu met z'n 9'en. Als er een paar mensen meer mee doen kunnen we die tijd flink verkorten.
Het leuke van dit project is dat het maar weinig CPU kost!
20 Mbit/s -> (20 Mbit / 8 bit) * 60s * 60min * 24h * 31d = 6 696 000 MB in een maand. Oftewel 6696 GB? Iedereen het eens met die berekening? Beetje overhead er af en dan zou 5000 Gig haalbaar moeten zijn
Verwijderd
Kent iemand die gast? Als ie nu opeens weg gaat, zijn we die punten dan weer kwijt?
God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren
Ik heb b.v. nu een limiet van 10 Mbps ingesteld wat me een ~8Mbps gemiddelde oplevert ...
En is dit normaalop het Log tabblad?
[5-7-2008 17:49:01] Warning: Forced memory flush: 100 -> 1
[5-7-2008 18:08:34] Warning: Forced memory flush: 100 -> 1
[5-7-2008 18:25:29] Warning: Forced memory flush: 100 -> 1
[5-7-2008 18:43:43] Warning: Forced memory flush: 100 -> 1
[5-7-2008 19:10:37] Warning: Forced memory flush: 98 -> 1
[5-7-2008 19:27:34] Warning: Forced memory flush: 100 -> 2
[5-7-2008 19:47:50] Warning: Forced memory flush: 100 -> 1
[5-7-2008 20:09:25] Warning: Forced memory flush: 100 -> 1
[5-7-2008 20:23:11] Warning: Forced memory flush: 100 -> 1
[5-7-2008 20:43:21] Warning: Forced memory flush: 100 -> 1
[5-7-2008 21:06:02] Warning: Forced memory flush: 100 -> 2
[5-7-2008 21:38:16] Warning: Forced memory flush: 100 -> 1
[5-7-2008 22:02:45] Warning: Forced memory flush: 100 -> 2
[5-7-2008 22:28:01] Warning: Forced memory flush: 100 -> 1
[5-7-2008 23:01:53] Warning: Forced memory flush: 100 -> 2
[5-7-2008 23:28:20] Warning: Forced memory flush: 100 -> 1
[ Voor 66% gewijzigd door Tielemans op 05-07-2008 23:35 ]
God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren
Whatever
Gefeliciteerd met je plek winst.Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:56:
zo gaat het wel lekker bij M12 ja... Even die koetjesduwert ingehaald, maar die Fin wordt toch een probleem. Top 12 overall moet trouwens geen probleem zijn binnen 20 dagen...
Kent iemand die gast? Als ie nu opeens weg gaat, zijn we die punten dan weer kwijt?
Bij mij krijg ik ook de .NET 2.0 versie niet stabiel. Alleen ditmaal gaat de pc na een periode te hebben ge-majestic-ed afwisselend, of rebooten, of gewoon hangen (explorer.exe).
En de punten van die Fin hebben we niet gekregen, dus die gaan ook niet weg.
Blijkbaar kun je met teamhoppen geen teampunten meenemen.
En inderdaad Digi, we zijn nog net voor de crunchers.inc gekomen.
1
2
| Dutch Power Cows (Up 1 places1) 371,559.58 Crunchers Inc (Down 1 places1) 371,559.54 |
De M-12 client blijft wel stabiel zolang je "niet teveel" per PC doet, bij serieuze speeds gaat ie inderdaad flipmode, maarja was te verwachten met een .Net app; het is geen lightweight tuned C++ app ofzo.
Ik zag dat een aantal processen standaard op 'above normal' stonden. Misschien dat alles op 'below normal' zetten al iets oplost.
Ik heb nu mijn eerste resultaten met mprime, voor SoB sieve. Eens kijken wanneer we daar punten voor krijgen. Maar gaat best lekker op die quadcore. Alleen zet ik hem toch echt niet 24/7 aan.
Ik heb in deze draad wat informatie bij elkaar gesprokkeld.Megaflix schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:00:
Dat met die sieves en zo, is daar een faq van, want ik kan nergens een projectpagina of zo gevonden krijgen. Er lijken wel 10 soorten sieves te zijn in die vault.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1292292
Er staat nu ook wat meer info over de projecten waar ik wat van weet hier:
http://wiki.dutchpowercow...r_verschillende_projecten
[ Voor 15% gewijzigd door Balachmar op 07-07-2008 09:28 ]
1) Prime Sierpinski Problem - PRP: 2800.0
2) Seventeen Or Bust - Sieve: 3773.584906
3) Prime Sierpinski Problem - Sieve: 3846.153846
4) Eon: 5000.0
5) Wieferich@Home: 5128.205128
6) Riesel Sieve Project - LLR: 6097.560976
7) Riesel Sieve Project - Sieve: 6486.486486
8 ) EulerNet: 7617.32852
9) yoyo@home: 7953.020134
10) Sudoku: 8200.83682
Jullie hebben majestic-12 nu uit de top 10 met de minste punten gedrukt! Allen overstappen op PSP-PRP!
Net een plekkie gewonnen (+375 punten voor dc-vault) en nog een paar in het vooruitschiet:
Opportunities |
Rank Team Score Average Daily Gain Days to Overtake |
19 The Zeppelin Collective 33,860 0 1,635 0.12 |
18 Team Picard 36,297 0 1,635 1.61 |
17 nForcersHQ.com 36,951 0 1,635 2.01 |

http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=43733
Wel grappig dat ze dat soort nieuws berichten posten!
Inderdaad is het gat groot. En het is een bekend probleem dat er weinig werk is. Bij free-DC op het forum hebben ze tips staan hoe je meerdere clients automagisch kan laten starten. Dat doe ik ook, op die manier krijg je in totaal meer werk binnen ook al idle'en ze nog steeds veel. Met een man of tien moet dat gat overigens redelijk te dichten zijn hoor.Mark83 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:28:
Eventjes EON aangeslingerT, maar ik zag wel dat het een flink gat was (en ik amper werk krijg)
Stop de verwelking!
Dit topic is gesloten.