"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
Volgens mij lukt dat zo wel: in Activesync je MDA verwijderen, dan aansluiten en Activesync het device opnieuw laten herkennen. Je krijgt dan de vraag wat je wil doen bij de eerste keer synchroniseren: gegevens van PC en device combineren, gegevens van PC overnemen of gegevens van device overnemen.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:06:
Nadat mijn mda een keer leegwas gelopen, heb ik het ding weer (geladen) gekoppeld aan mijn pc. Echter heeft activesync er nu voor gezorgt dat alles dubbel in mijn mda kwam te staan.
Is er een manier om mijn Calendar & Contacts te legen, zodat activesync de meuk weer "goed" kan syncen?
Als op je PC alles nu enkel staat kies je voor "alles van PC overnemen".
Signatures zijn voor boomers.
Geen gprs verbinding die actief blijft? Had ergens gelezen dat in een van de roms een bug zat waarbij de bluetooth/gprs /wireless niet uit ging ook al leek het van wel.Maasluip schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:50:
[...]
Nee, PC staat aan. Hij is dus de hele nacht verbonden met de PC en is de hele nacht aan het opladen.
De MDA was vanmorgen ook helemaal opgeladen, dus dat is het probleem niet.
Probeer eens een reset voordat je van huis weggaat zodat je zeker weet dat je geen verbindingen hebt open staan.
Ik heb wel eens dat ik mijn msn aan laat staan als ik dan later terugkom mijn hele mda leeg is en weer moet opladen.
Verwijderd
Dit heeft juist een averechts effect. Alles staat er nu weer dubbel inMaasluip schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:39:
[...]
Volgens mij lukt dat zo wel: in Activesync je MDA verwijderen, dan aansluiten en Activesync het device opnieuw laten herkennen. Je krijgt dan de vraag wat je wil doen bij de eerste keer synchroniseren: gegevens van PC en device combineren, gegevens van PC overnemen of gegevens van device overnemen.
Als op je PC alles nu enkel staat kies je voor "alles van PC overnemen".
Gelukkig heb je daar een tool voor:
http://www.slipstick.com/files/ODR5.EXE
Prayer ware
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:58:
[...]
Dit heeft juist een averechts effect. Alles staat er nu weer dubbel in
Verwijderd
Dit haalt de dubbele items uit mijn Outlook (2003), maar de dubbele items blijven bestaan in mijn MdaXthinkZ schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:34:
Ik ken het probleem, de beste oplossing is om je MDA te koppelen aan activesync, en all dubbelen uit oulook te verwijderen.
Gelukkig heb je daar een tool voor:
http://www.slipstick.com/files/ODR5.EXE
Prayer ware.
[...]
Dus laat je Outlook weer alles in je MDA overschrijven? Waarschijnlijk stond alles ook dubbel in Outlook, vandaar dat alles in je MDA ook weer dubbel was, maar als alles uit Outlook weg is, zal het in je MDA ook goed staan.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:41:
[...]
Dit haalt de dubbele items uit mijn Outlook (2003), maar de dubbele items blijven bestaan in mijn Mda
[ Voor 4% gewijzigd door Tsunami op 23-06-2006 18:29 ]
Ok even een korte uitleg dan:Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:41:
[...]
Dit haalt de dubbele items uit mijn Outlook (2003), maar de dubbele items blijven bestaan in mijn Mda
Eerst alle dubbelen eruit halen uit outlook.
Je MDA Hardsresetten zodat deze helemaal leeg is.
Vervolgens synchroniseren en je krijgt alle contacten via outlook binnen waarvan je alle dubbelen al verwijdert hebt neem ik aan.
Verwijderd
Nee. Ik had alles, voor dat "Dubbele item verwijder-programma", dubbel; zowel in Outlook als in mijn MDA. Ik had dus 2x dezelfde contactpersonen, 2x dezelfde calender-punten etc.Tsunami schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:28:
[...]
Dus laat je Outlook weer alles in je MDA overschrijven? Waarschijnlijk stond alles ook dubbel in Outlook, vandaar dat alles in je MDA ook weer dubbel was, maar als alles uit Outlook weg is, zal het in je MDA ook goed staan.
Ik heb toen dat programma'tje gedraaid, om alle dubbele dingen uit mijn Outlook te halen. Dat is gelukt
Het lijkt wel alsof ActiveSync de eerste items van contacts, calender, etc niet vind, waardoor hij gewoon de meuk vanuit Outlook naar de MDA gaat kopieren.
Ik zoek dus een mogelijkheid om alles te legen in mijn MDA. Zowel contacts als calender etc in 1x, want om nou per item alles te gaan weghalen is voor mij TEVEEL werk.
schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:28[/message]:[/b]XthinkZ schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:05:
[...]
Ok even een korte uitleg dan:
Eerst alle dubbelen eruit halen uit outlook.
Je MDA Hardsresetten zodat deze helemaal leeg is.
Vervolgens synchroniseren en je krijgt alle contacten via outlook binnen waarvan je alle dubbelen al verwijdert hebt neem ik aan.
[...]
Bij een hardreset raak ik toch alles kwijt aan instellingen en opgeslagen programmatuur in het flash-geheugen (intern geheugen van het mda doel ik op, niet de SD-card)?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 19:13 ]
Verwijderd
Heb met SBP Backup eerst een full backup laten maken van de MDA. Eenmaal dat gedaan was, ging ik wat ik net had gebackupped, gelijk weer recoveren. Echter bij recovery kan je kiezen wat je allemaal wilt recoveren. Ik wou alles BEHALVE de PIM (contacts, tasks, etc)
Zo doende had ik dezelfde configs etc, alleen dan met een lege contactboek en agenda
Okee, ik pak hem nu net aan, hij heeft de hele nacht aan de computer gehangen, het scherm is wit en activesync op de computer zegt "Last sync: Today 1:06".Maasluip schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 07:59:
Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik 's morgens mijn MDA van de USB afhaal, hem meeneem naar het werk en hij 's middags als ik hem aanzet leeg is. Nu dacht ik "dat moet onderzocht worden", dus ik zet hem vanmorgen aan terwijl hij nog aan de USB zat, het hele scherm wit en geen reactie op knoppen. Hij was wel nog gepaired met activesync, want toen ik het reset knopje indrukte kreeg ik de activesync-disconnect riedel.
Vreemd?
Ofwel, rond die tijd is hij op zwart (eh, wit) gegaan.
Zeer vreemd.
Probeer eens de MDA helemaal kaal zonder rare programma's deze situatie te herhalen en te kijken of hetzelfde gebeurd. (harde reset).
Dan kan je namlijk kijken of het misschien aan bepaalde software kan liggen die je erop heb gezet.
Verder zou je een andere rom kunnen proberen (ik weet niet welke je er nu op hebt zitten).
Maasluip schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 05:20:
[...]
Okee, ik pak hem nu net aan, hij heeft de hele nacht aan de computer gehangen, het scherm is wit en activesync op de computer zegt "Last sync: Today 1:06".
Ofwel, rond die tijd is hij op zwart (eh, wit) gegaan.
Zeer vreemd.
Verwijderd
want de qtec versie is wel ff wat duurder en tmobile heeft als enige pit dus aan de orange of vodaphone versie heb ik niks
wie kan me helpen
Ja, ik moet er eens achterheen gaan. Vanmorgen precies hetzelfde. Het gebeurd iig alleen als hij aan de computer hangt, als hij alleen aan de lader hangt is er geen probleem.XthinkZ schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 08:59:
Er zijn een aantal dingen die ik als eerste zou uitproberen:
Probeer eens de MDA helemaal kaal zonder rare programma's deze situatie te herhalen en te kijken of hetzelfde gebeurd. (harde reset).
Dan kan je namlijk kijken of het misschien aan bepaalde software kan liggen die je erop heb gezet.
Verder zou je een andere rom kunnen proberen (ik weet niet welke je er nu op hebt zitten).
Rom is iig de laatste nieuwe van T-Mobile.
[...]
Zou je a.u.b. boven willen quoten en onder reageren? In Lynx is hoe je het nu doet heel erg verwarrend
Verwijderd
Ik zit er over te denken om er een aan te schaffen (wel zo leuk met SNES spelletjes) maar ik weet niet of de MDA Pro erin past, en of het compatibel is met WM5...
Verwijderd
dankje de laatste uit de mm in leeuwarden gekochtRockafello schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:15:
ik weet dat de media markt in zwolle ze vorige week nog op voorraad had liggen, misschien kan je daar kijken.
Mensen het is niet zoveel moeite om even je stylus eruit te halen en het gat in te kijken... Scheelt mij mogenlijk het onnodig opsturen van mijn toestel... Dus hoe zit die stylus normaal gesproken vast...?Johny58 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:33:
Ik heb sinds gisteravond het probleem dat mijn stylus zo los zit dat hij er gewoon uitvalt als je het toestel schuin houdt. Dit is al mijn 3e toestel! moet ik hem nou weer gaan opsturen voor een nieuwe?!
Kunnen jullie misschien even kijken hoe het systeem normaal gesproken werkt dat je stylus op zijn plaats houdt? Misschien kan ik zelf wat beunen om m vast te krijgen, ik kan hem niet weer een week missen...
In andere woorden: KICK
Ik heb overigens gemerkt dat als ik mijn stylus eruit haal (lees eruit laat vallen
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
Puur uit nieuwsgierigheid:Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:35:
[...]
dankje de laatste uit de mm in leeuwarden gekocht
Wat is de nieuwprijs momenteel??
Hij hoort niet op een bepaalde manier vast te zitten. In zoverre; de holte is gemaakt voor de stylus. Maar bij mij blijft hij als ik schud wel gewoon zitten. Moet je maar net geluk mee hebben.Rockafello schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:00:
Ik heb even gekeken voor je, maar ik kan niet zien hoe de stylus normaal vast hoort te zitten. Bij mij zit hij ook ERG los. als ik iets schud met me telefoon valt hij er ook uit. Ik denk dat het niet anders is. Of je moet het lef hebben om je MDA los te halen, met behulp van de service manual. maar ik zou het niet doen.
Je hebt wel verschillende hoesjes die dit probleem oplossen. O.a. sommigen van Krusell (je kunt de stylus vastknopen aan het hoesje).
Bij die van mij werkt het ook; maar dat is een voor de MDA Pro gemaakte siliconencase uit HongKong of Taiwan - ik weet het niet eens meer. Ideaal ding.
misshien dat de MDA Pro dit ook heeft?
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Verwijderd
ik kreeg net het smsje van T-MobileMaasluip schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 08:59:
[...]
Volgens mijn factuur betaal je bij T-Mobile PIT niets voor GPRS in het buitenland.
Ik heb tenminste op mijn huidige factuur (via T-Mobile.nl -> "Mijn belstatus & facturen" -> "Factuuranalyse" -> "Factuurdetails" te bekijken) 50kB aan dataverkeer via "Duitsland T-Mobile", en dat valt allemaal binnen de bundel.
1
2
3
| Beste T-mobile klant, aan mobiel internet in het buitenland zij hoge kosten verbonden. Voorkom hoge rekeningen en beperk het gebruik. |
waarom ik dit kreeg weet ik niet
misschien dat hij in enschede via duitsland contact maakte, maar dat lijkt me sterk
Ik heb dit SMS-je ook ontvangen (woon in Utrecht, dus niet in de buurt van de grens). Ik denk dat dit gewoon een waarschuwing is voor als je deze zomer op vakantie gaat...Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:06:
[...]
ik kreeg net het smsje van T-Mobile
code:
1 2 3 Beste T-mobile klant, aan mobiel internet in het buitenland zij hoge kosten verbonden. Voorkom hoge rekeningen en beperk het gebruik.
waarom ik dit kreeg weet ik niet![]()
misschien dat hij in enschede via duitsland contact maakte, maar dat lijkt me sterk
maargoed dit hoort in het andere topic thuis.
ontopic:
Iemand die nog suggesties heeft voor callerID op me bluetooth headset te krijgen?
Misschien iemand die wat weet over programmeren van eigen bluetooth extension? we zijn tenslotte tweakers hier.
Verwijderd
Ik heb mijn MDA Pro nu eindelijk binnen! Heb wel een rekening gehad van 245,- (ja schermpjes zijn duur). Eerst even bellen, of ik ook de reden dat ie niet binnen de garantie viel, zwart op wit kon hebben. Kreeg toen te horen dat, omdat het zolang duurde (ze zijn van servicecentrum gewisseld) alle reparaties, aan de telefoons die voor 1 juni binnen waren gekomen, GRATIS zijn. Als compensatie voor het lange wachten. Voor z'n bedrag vind ik het niet erg op een maand te wachten: Een pluim voor het nieuwe service centrum!Ik heb de MDA Pro nu 2 weken. Al met al een fijn apparaat. Totdat ik gisteren mijn pincode invoerde via het touchscreen met het pennetje. Nu heb ik een grote barst in mijn scherm Het werkt nog wel maar er zit een zwarte vlek rond die barst.
Ik heb toch echt niet zitten rammen op het display... Vandaag ga ik dus maar even langs bij de t-mobile shop in de hoop dat ze me daar verder kunnen helpen.
Heeft iemand anders ook zulke ervaringen? En wat gaan ze daar doen? Vervangen of repareren? En zijn daar kosten aan verbonden?
Ben net langs geweest en waar ik bang voor was gebeurde dus. Dat vrouwtje beweerde dat ik te hard had geduwd of hem had laten vallen... niet dus! Nu sturen ze hem op om te onderzoeken of het mijn fout was. Zo ja dan mag ik 42,- onderzoekskosten betalen of ik kan hem laten repareren. Mijn woord tegen dat van hun dus, en ik denk dat ik al weet hoe dit gaat aflopen Iemand een idee wat zo schermpje mij gaat kosten? Nu ff uithuilen en wachten maar dus...
Heh, ik kreeg deze SMS vandaag ook. En ik heb het afgelopen weekend best wel wat gebruik gemaakt van GPRS en UTMS in Duitsland, dus ik dacht al dat ze het verbruik monitoren en je waarschuwen als je er overheen dreigt te gaan (die service is er wel voor als je over je bundel heengaat, status te bekijken op de T-Mobile website). Jammer dat je op de T-Mobile website niet online kunt zien wat je verbruik is.
Zijn er programma's die dat kunnen?
Heb trouwens nog een leuk bugje in Windows Mobile gevonden. Als je een programma in je start menu zet en je verwijdert dat programma, dan kun je het programma niet meer uit je start menu verwijderen. Handig...
[ Voor 17% gewijzigd door Maasluip op 27-06-2006 18:13 ]
Heeft iemand GoT met Pocket IE of Minimo ook werkend gekregen?Jasper Janssen schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 01:38:
Deze reactie is tegelijk een test en een mededeling: Als je dit ziet kun je met Opera op de universal GoT lezen _en_ reageren.
Met Minimo (0.16 en latest nightly) kan ik niet eens inloggen, met Pocket IE gaat inloggen wel, maar hij blijft refreshen op myreact. Je komt wel op het forum en je kunt het dan wel gebruiken, maar de layout is niet je van het. Zo heb je bijvoorbeeld een verschrikkelijk groot leeg beeld voordat je bij de index komt.
Op de CD-Rom staat er een: SBS GPRS-Monitor o.i.d. Werkt wel fijn. In de handleiding staat ook een Nederlandse beschrijving, je moet nl. het een en ander instellen.Maasluip schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:12:
[...]
Heh, ik kreeg deze SMS vandaag ook. En ik heb het afgelopen weekend best wel wat gebruik gemaakt van GPRS en UTMS in Duitsland, dus ik dacht al dat ze het verbruik monitoren en je waarschuwen als je er overheen dreigt te gaan (die service is er wel voor als je over je bundel heengaat, status te bekijken op de T-Mobile website). Jammer dat je op de T-Mobile website niet online kunt zien wat je verbruik is.
Zijn er programma's die dat kunnen?
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Enhanced_Messaging_ServiceVerwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 08:27:
Het zal wel een stomme vraag zijn hoor, maar WTF is een EMS?
Heb hem vandaag maar eens geflasht. Nu met nieuwe radio rom (was Mento schijnbaar vergeten) en ook de extended rom. Maar van die extended rom heb ik alleen maar last. Er komen wel een aantal leuke opties bij maar er verdwijnen ook een aantal.
Het Wifi/Bluetooth/Operator overzicht bijvoorbeeld. Nu ben ik gelukkig niet al te onhandig met deze apparaatjes dus heb ik via het register de bende gelukkig weer werkende gekregen. Mocht je ook op je today screen willen zien wat de status is van je Operator en je Wifi en Bluetooth dan kun je de volgende register sleutels aanmaken:
[HKLM\Software\Microsoft\Today\Items\"Wireless"]
Sleutelnaam -> Type -> Waarde |
DLL -> String -> "netui.dll" |
Order -> Dword -> 0 |
Enabled -> Dword -> 1 |
Type -> Dword -> 4 |
Dit moet op elke Qtek rom werken! Werkt het niet dan heb je een foutje gemaakt. (Bijvoorbeeld een string sleutel gemaakt i.p.v. een dword)
Heb je de extended rom niet geinstalleerd dan heb je hier geen last van. Je hebt dan echter ook geen voordelen zoals betere performance in PIE of sommige leuke nieuwe instellingen. Het is een keuze die je moet maken.
Nu wil ik graag weer een groene energiemeter boven in mijn beeld (deze word geel bij laag energie niveau en rood bij kritiek energie niveau). Ik had dit wel toen ik hem kreeg. (standaard Qtek rom, nieuwste versie) maar de extended rom heeft dit ook vervangen. Iemand een idee hoe ik dit terug kan krijgen? (middels register of cab bestandje bijvoorbeeld)
Ik heb verder de volgende leuke progjes:
Total Commander (voor het editen van register en dergelijke)
TCPMP (voor het kijken van mijn favoriete DivXjes onderweg)
TomTom 5.21 inclusief europa en USA (ben nog opzoek naar meerdere continenten, wel full maps)
Iemand nog suggesties voor leuke programma's? Alles wat snelheid oplevert of gebruiksgemak vind ik geweldig.
@Mento, bedankt jongen!
Ok, ik ben mijn ei kwijt. Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen. (met het informatieve gedeelte dan hé!)
[ Voor 10% gewijzigd door Retaliator op 28-06-2006 20:28 ]
Allereerst gefeliciteerd met je aankoop!Retaliator schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:22:
Heb sinds een weekje een MDA Pro. (gekocht van Mento)
[..]
Je hebt dan echter ook geen voordelen zoals betere performance in PIE of sommige leuke nieuwe instellingen. Het is een keuze die je moet maken.
Goede keuze
Kan je me vertellen wat dat precies inhoudt van PIE? Ik heb voor het gemak de ExtendedRom maar achterwege gelaten. (wel i.c.m T/M ROM)
Is Batti (in de sp/op) niks voor jou? Komt volgens mij ongeveer op hetzelfde neer, en bespaart je een hoop getweak (maar dat vindt je juist, vast het leukst)Nu wil ik graag weer een groene energiemeter boven in mijn beeld (deze word geel bij laag energie niveau en rood bij kritiek energie niveau).
Verwijderd

Staat het niet gewoon hier?Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:04:
weet iemand ook hoe je de beltimers kunt resetten das wel handig om na te gaan hoever je in je belminuten zit met de mda-pro
Phone -> Call History -> Call Timers (uit menu) -> RESET
[ Voor 7% gewijzigd door BvK P4 op 28-06-2006 22:28 ]
Tuurlijk kan dat welMaasluip schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:12:
[...]
Heb trouwens nog een leuk bugje in Windows Mobile gevonden. Als je een programma in je start menu zet en je verwijdert dat programma, dan kun je het programma niet meer uit je start menu verwijderen. Handig...
Ga naar (via een file explorer) naar 'windows\start menu' Verwijderen naar hartelust
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Verwijderd
Daarstraks een paar leuke VGA themes gedownload van een franse site, maar als ik ze op m'n MDA zet zie ik maar 1/4 van de afbeelding of zo...
Er staat wel iets in het frans op die site over Resco Explorer, maar zelfs met Altavista Translations kom ik er niet aan uit wat ze bedoelen.
Dus... Hulp gevraagt!
De themes: http://www.pocketpcparadi...0_all_themes_15012004.zip
Ik hoop voor jouw dat WM05 alles behalve het gedrag van WM03 nadoet. WM03 is gewoon bagger maar WM05 is wel goed, nog nooit problemen meegehad, alleen jamer dat de programma`s niet altijd echt sluiten.Retaliator schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:22:
Binnenkort heb ook ik een MDA Pro...ook nog een nieuwe zelfsHeb nu nog een MDA Compact..hoop dat Windows 05 een beetje op Windows 03 lijkt.
[ Voor 29% gewijzigd door Mentox op 29-06-2006 11:20 ]
Je zult geen verschil merken kwa OS. echter zal je wel even moeten wennen aan de snelheid! die is een stuk lager in WM5 dan in WM2003. dit komt door het gebruik van ROM in plaats van RAM, voordeel is wel dat je bij een softreset niet al je data kwijt bent, dus een backup tooltje zou eigenlijk niet meer nodig hoeven zijn.BvK P4 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:27:
Binnenkort heb ook ik een MDA Pro...ook nog een nieuwe zelfsHeb nu nog een MDA Compact..hoop dat Windows 05 een beetje op Windows 03 lijkt.
oh over die extended rom:
je kunt deze ook zelf installeren, dus kiezen welke onderdelen je wel en niet wil installeren. Je hebt hier total commander voor nodig op je mda pro. voer een hardreset uit en vervolgens na de wizard gelijk een softreset! Dus als hij vraag om de customizations te installeren.
Met total commander kan je je extended rom bekijken door in te TOETSEN \Extended_Rom\
je ziet dan alle cab files die er in je extended rom staan. op internet is makkelijk te vinden welk bestand wat doet. Start alleen NIET de start.exe (weet niet zeker of het zo heet) want dan installeerd hij wel gewoon weer alles van je extended rom. Groot voordeel is dat je niet die lelijke T-mobile skin op je telefoon hebt!
Wanneer je de extended rom hebt geinstalleerd dan gaat de performance van PIE er zwaar op vooruit. Het internetten via Wifi of via usb gaat nu stukken sneller. Ik heb het nog niet geprobeerd met GPRS maar dat zal ook stukken beter moeten zijn. Ik heb al vele mensen gesproken die over deze update erg te spreken zijn. Je zou natuurlijk ook alleen deze update voor PIE kunnen installeren alleen ben ik er nog niet achter wel onderdeel dat zou moeten zijn. Je kan natuurlijk de inhoud van de extended rom bekijken en misschien kun je hem wel vinden. Misschien dat iemand hier wel weet welke updates er beschikbaar zijn voor het sneller maken van het internetten op de HTC Universal.robert-630 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:59:
Kan je me vertellen wat dat precies inhoudt van PIE? Ik heb voor het gemak de ExtendedRom maar achterwege gelaten. (wel i.c.m T/M ROM)
Ik ga het nog voor je uitzoeken.
Mocht iemand trouwens een hekel hebben aan het feit dat je na elk verzonden smsje een berichtje krijgt die je moet "dismissen". Met de volgende reg hack kun je dit uitzetten. (en eventueel weer aanzetten)
HKLM\Software\Microsoft\Inbox\Settings\SMSNoSentMsg = 1 (DWORD decimal)
De map Settings zul je zelf ff moeten aanmaken. Hetzelfde geldt dus voor de sleutel. Mocht je de berichtgeving weer willen activeren dan zet je de waarde weer op 0.
Veel succes!
Verwijderd
Heb je al gekeken bij de T-mobile shops. Meestal kunnen ze even voor je rond bellen in de regioingmdijkstra schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:02:
Misschien een verkeerde vraag maar weet iemand ook waar je de MDA PRO nog kunt kopen?
Denk dat ik hem na een tijdje weer weg doe (VWO scholier) omdat ik hem toch niet optimaal gebruik. Wil gewoon even kijken hoe het werkt in vergelijking met een MDA Compact. Ben benieuwd of ik veel waarde hecht aan het 640x480 scherm en het toetsenbord. Die 2 dingen mist de S100 (mist ook WiFi)/S200. Mijn mail: bvk1987@hotmail.com, mocht je interesse hebbeningmdijkstra schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:02:
Misschien een verkeerde vraag maar weet iemand ook waar je de MDA PRO nog kunt kopen?
[ Voor 3% gewijzigd door BvK P4 op 29-06-2006 21:08 ]
ik bel de net op om te vragen hoe ver ze waren met het reparen van mij pro die ik 3 weken geleden ter reperatie had aangeboden. zegt de meneer aan de telefoon dat ze 4 dagen te laat zijn met het door geven van de reperatie en dat ik nu €100 euro korting krijg op mijn eerste rekening.
weet trouwens nog niet hoe ze reageren met het reparenen van dat ding omdat er geen t-mobile rom meer op stond en de simlock als ook inmiddels verwijderd...
ill keep you guys informed.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Verwijderd
Wanneer ik hem namelijk in de auto op speaker heb staan, hoor ik echt nauwelijks wat...
En TomTom is heel handig, maar als ik de autoradio volledig uit moet laten staan om er wat van te horen wordt het natuurlijk wat minder...
Mijn eigen ideeën:
- Mijn voorste boxkabels van de autoradio splitsen, een simpel koptelefoonstekkertje er aan bouwen en die aansluiten op de MDA Pro.
- Een extern setje boxen kopen en die ergens in de auto plaatsen
- Ik heb een "mobiele telefoon"-kabel op mijn autoradio zitten, maar ik heb geen flauw idee hoe ik die aansluit op de MDA en ook geen flauw idee of TomTom het volume van de radio ook automatisch zal dempen.
dit is in combinatie parrot systeem.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Dat klinkt handig. Ik heb ook zo'n parrot. Welk programma gebruikt hij hiervoor? Ik kan alleen het geluid van telefoongesprekken doorsturen.Geckoo schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:55:
een vriend van mij heeft een bluetooth set aangesloten op zijn radio (juist voor de telefoon) en met een programma stuurt het het geluid van zijn pro ook naar de bluetooth set zodat hij en tomtom hoort en zijn telefoongesprek en zelfs als hij wil kan hij mp3´s via deze manier afluisteren.
dit is in combinatie parrot systeem.
Verwijderd
nou het staat niet bij mij hoorrobert-630 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:22:
[...]
Staat het niet gewoon hier?
Phone -> Call History -> Call Timers (uit menu) -> RESET
en het contact ernaGeckoo schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 02:40:
Vandaag tijdens het werken is mijn pro uit mijn handen gevallen.
gevolg een wit scherm. zelfs als ik probeer in mijn boot te komen (power, reset, lightbulp) geeft een wit scherm.
is dit nu gewoon exit voor de phone of heeft iemand hier een tip voor?
kreeg ik vandaag het bericht dat in de t-mobile shop voor mijn een brand new mda-pro ligt te wachten.Geckoo schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:12:
Zo dit is een dikke pluim voor t-mobile.
ik bel de net op om te vragen hoe ver ze waren met het reparen van mij pro die ik 3 weken geleden ter reperatie had aangeboden. zegt de meneer aan de telefoon dat ze 4 dagen te laat zijn met het door geven van de reperatie en dat ik nu €100 euro korting krijg op mijn eerste rekening.
weet trouwens nog niet hoe ze reageren met het reparenen van dat ding omdat er geen t-mobile rom meer op stond en de simlock als ook inmiddels verwijderd...
ill keep you guys informed.
ze hebben dus zonder kosten het toestel vervangen en zelfs korting gegeven op me belbundel omdat de telefoon 4 dagen te laat was gemaakt en mij dat niet was doorgegeven.
Heb t tooltje ff op mn server gegooid:jams schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 20:22:
Dat klinkt handig. Ik heb ook zo'n parrot. Welk programma gebruikt hij hiervoor? Ik kan alleen het geluid van telefoongesprekken doorsturen.
http://pccwebmedia.nl/bart/got/BTAudioToggle.exe
Gewoon één van de hardware knoppen laten verwijzen naar die exe file, superhandig. Geluid is telefoonkwaliteit, maar goed genoeg om je tomtom te kunnen verstaan.
Zodra je de file hebt aangeroepen zal de geluidsstream naar bluetooth geopend worden zodra er geluid geproduceerd wordt, en na 2 seconden stilte wordt de stream weer gesloten.. Zorg wel dat de bluetooth verbinding met je carkit al gemaakt is, anders krijg je de melding dat de bluetooth audio niet gestart kan worden...
Om de bluetooth audio uit te zetten moet je het programmatje gewoon opnieuw starten, dan schakelt ie zichzelf weer uit...
[ Voor 30% gewijzigd door mees op 02-07-2006 05:07 ]
8 bitterballen = 1 byterbal
Ik sprak een poos geleden van het feit dat mijn simkaart niet werd gelezen. Dus ik naar de t-mobile shop. Tsja meneer die is kapot maar ik mag er niks aan doen want hij is online gekocht en niet hier in de winkel, u zult moeten bellen met de klantenservice. Afijn, t-mobile gebelt en opgegeven voor reperatie, ik zou een envelop ontvangen waarmee ik mijn telefoon moest versturen. Na een week was er nog geen envelop. Nogmaals gebeld, bleek de reperatie nog niet eens in het systeem te zijn gezet. Nogmaals opgegeven en envelop ontvangen.Geckoo schreef op zondag 02 juli 2006 @ 05:05:
na de crash
[...]
en het contact erna
[...]
kreeg ik vandaag het bericht dat in de t-mobile shop voor mijn een brand new mda-pro ligt te wachten.
ze hebben dus zonder kosten het toestel vervangen en zelfs korting gegeven op me belbundel omdat de telefoon 4 dagen te laat was gemaakt en mij dat niet was doorgegeven.dus ik moet snel weer ff naar leeuwarden om me telefoon op te halen...
Telefoon opgestuurd en na de beloofde 10 werkdagen niet terug ontvangen, zelf maar even gebeld, toestel bleek idd nog niet te zijn verstuurd. Daar mijn vader pas geopereerd is en op 120 km afstand woont van mijn huis (waar ik dus nu tijdelijk verblijf om wat bij te springen tot hij weer op de been is) was ik voor niks heen en terug gereden, daarop heb ik geeist dat (omdat ik de week ervoor telefonisch verzekert was dat hij nog die week verstuurd zou worden naar mij toe) om op zijn minst de reiskosten vergoed te krijgen. Dat kon de mevrouw in kwestie niet doen vertelde ze me. Prima, geef je baas maar en ineens kon ik een belbundel van 22,50 vergoed krijgen. Ze zou nog gaan onderzoeken wanneer ik mijn telefoon terug kon verwachten en nog dezelfde dag terugbellen.
Twee dagen later nog niet gebeld dus maar zelf teruggebeld. Telefoon was nog steeds daar en ik zou wederom later op de dag teruggebeld worden, toen wel teruggebeld. Telefoon vrijdag gerepareerd terug ontvangen.
Eerlijk gezegt vind ik de service belachelijk slecht, tsja die belbundel gratis is lekker maar ik ben al dusdanig lang klant bij t-mobile dat ze dat geld er al lang en breed uit hebben, ik had liever die belbundel gewoon betaald en me telefoon op tijd teruggekregen want ik heb het ding op 11 mei besteld en pas op 30 juni kon ik er daadwerkelijk volledig gebruik van maken.
Erg trieste service ervanuitgaande dat het een nieuw gekochte telefoon betrof die het welgeteld 3 dagen gewerkt heeft zoals ie hoorde te werken. (en dan heb ik het nog niet over het feit dat ik eigenlijk recht had op een vervangende telefoon omdat ie binnen twee weken na aankoop kapot ging).
Maar goed ik heb iig weer mijn mda, ik hoop echter nooit meer een kapotte telefoon te hebben bij t-mobile want o. m. g. wat een drama is het daar.
Thanx, heb er even mee gespeeld. Bij mij lijkt het toch niet helemaal te werken. Wanneer ik het progje start krijg ik alleen het scherm waar ik mijn voicedial moet roepen. Het beepje wat daar bij hoort gaat id. via mijn parrot maar daarna is het voorbij en gaat al het geluid gewoon weer via de MDA Pro.mees schreef op zondag 02 juli 2006 @ 05:05:
[...]
Heb t tooltje ff op mn server gegooid:
http://pccwebmedia.nl/bart/got/BTAudioToggle.exe
Gewoon één van de hardware knoppen laten verwijzen naar die exe file, superhandig. Geluid is telefoonkwaliteit, maar goed genoeg om je tomtom te kunnen verstaan.
Zodra je de file hebt aangeroepen zal de geluidsstream naar bluetooth geopend worden zodra er geluid geproduceerd wordt, en na 2 seconden stilte wordt de stream weer gesloten.. Zorg wel dat de bluetooth verbinding met je carkit al gemaakt is, anders krijg je de melding dat de bluetooth audio niet gestart kan worden...
Om de bluetooth audio uit te zetten moet je het programmatje gewoon opnieuw starten, dan schakelt ie zichzelf weer uit...
Iemand ideeen?
Laat maar ik heb de oplossing gevonden. Voor de universial moet je met een regeditor de waarde vanjams schreef op maandag 03 juli 2006 @ 09:43:
[...]
Thanx, heb er even mee gespeeld. Bij mij lijkt het toch niet helemaal te werken. Wanneer ik het progje start krijg ik alleen het scherm waar ik mijn voicedial moet roepen. Het beepje wat daar bij hoort gaat id. via mijn parrot maar daarna is het voorbij en gaat al het geluid gewoon weer via de MDA Pro.
Iemand ideeen?
hklm\software\oem\voicecommand "launchapenable" van 1 naar 0 zetten. De voice dialer wordt nu niet meer opgestart en het werkt als een zonnetje.
thx
Zoals ik een aantal posts terug al zei viel mijn stylus steeds uit het toestel en had ik mijn toestel al 2x eerder onder garantie opgestuurd. Het is vrij lastig om mijn MDA Pro te missen aangezien ik helemaal gewend ben geraakt aan de functionaliteit ervan.
Toen ik t-mobile vorige week woensdag belde en zei dat dit de 3e keer zou zijn dat ik hem dan weer een week kwijt ben deden ze mij gelijk het voorstel mij tegemoet te komen door mijn toestel die vrijdag om te komen ruilen. Dus vrijdag kwam er een koerier op mijn werk langs met een nieuw toestel (nummer 4 inmiddels!). Probleem dus binnen 48 uur na de melding ervan, naar volledige tevredenheid opgelost!
Er zijn heel wat bedrijven die hier nog wat van zouden kunnen leren! Petje af voor t-mobile, zo hoort het!
Willen ook sommige contact personen vanaf outlook niet meer syncen met mijn Pro
Sommige komen er wel in, en sommige gewoon niet. Welke activesync versie ik ook probeer, het lukt niet. Zelfs niet na het opnieuw flashen van mijn telefoon. *zucht* gelukkig heb ik alle backups nog, dan maar weer formatteren.
Overigens willen bestanden ook niet meer worden overgezet via de verkennen optie van ActiveSync, wat een bagger programma. Lang leven de format & backup etc.
[ Voor 16% gewijzigd door thaan op 06-07-2006 17:58 ]
Ook heb ik wat gedoe gehad met die beveiligingsinstelling, dat je om de haverklap de code opnieuw moet intypen wanneer je 'm op 0 minuten hebt staan, maar dat is hier al eens besproken. En het telefoneren is erg wennen; wanneer je opneemt, duurt het een paar seconden voordat ze je aan de andere kant horen, echt iets om rekening mee te houden.
En verder blijft/bleef hij vaak hangen, minstens eens per dag. Ik denk dat dat misschien te maken heeft met de software die er op staat (diverse "trialversies", zullen we maar zeggen
Nomen nescio
Verwijderd

Ik dacht dat hij in -tig stukjes zou kapotvallen maar tot mijn verbazing zag ik dat er niks van af is gebroken en wat mij nog meer verbaasde is dat hij nog 100% functioneert!
Goh wat een sterk apparaat!
Uiteraard zitten er nu veel deukjes in
Wilde dit even kwijt
http://download.microsoft...29-7fc5c13e3692/setup.exe
En voor mensen die goedkoop een Bluetooth Dongle willen aanschaffen:
http://www.inkoopacties.net/ia/zzfq2s5k
[ Voor 65% gewijzigd door XthinkZ op 09-07-2006 23:16 ]
Verwijderd
ThnxXthinkZ schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:13:
De officiele activesync 4.2 is uit.
http://download.microsoft...29-7fc5c13e3692/setup.exe
Wat hier dus duidelijk wordt gemaakt is dat alle PIT-abonnementen die na 1 juli 1 juni (lees ik net in een officieel bericht) zijn afgesloten geen onbeperkte toegang tot Wi-Fi meer zullen hebben, en dat dit voor alle andere PIT-abonnementen op 1 januari wordt geschrapt. Dit betekent dus dat alleen GPRS en UMTS overblijven, en dat je voor de rest flink moet gaan bijbetalen. Lekkere actie van T-Mobile dus weer

[ Voor 5% gewijzigd door Tsunami op 11-07-2006 11:27 ]
[edit]
ik ga toch voor de qtek alleen wat is de laatste? want op xda zie ik door de bomen het bos niet meer. of moet ik gewoon de qtek rom nemen uit de start post?
[ Voor 38% gewijzigd door Geckoo op 11-07-2006 20:30 ]
De meeste bestanden kan je beter wel installeren, aangezien het niet zoveel rotzooi met zich meeneemt. cabfiles kan je met OCP software Cab Manager bekijken. moet nog even precies uitzoeken welk bestand nou de dialer skin installeerd.
Enable_VT_RTPlugin_0727_2_signed.CAB
CeSetup.dll %InstallDir%
CheckFile.exe \Windows
Platformxxx.reg \Windows (only containing value: REGEDIT4)
Customize.lst \Windows
CM_Entries.xml \Windows
HKEY_CURRENT_USER\Software\HTC\Customize\ver = 1.0
MP_Customization_TMNL_WWE_Universal(AKU2.0)_060413.CAB
CeSetup.dll %InstallDir%
CheckFile.exe \Windows
CM_Entries.xml \Windows (ArcSoft MMS settings a lot)
Customize.lst \Windows
Platformxxx.reg \Windows
MP_CVSDcpl_20060220.CAB
CeSetup.dll %InstallDir%
CheckFile.exe \Windows
Customize.lst \Windows
Platformxxx.reg \Windows
Voicetagcpl.cpl \Windows (seems to be controlpanel for voicetags)
MP_EmailWizDB_PPC_TMONL_060329.CAB
CeSetup.dll %InstallDir%
CheckFile.exe \Windows
Customize.lst \Windows
Platformxxx.reg \Windows
EmailWiz.xml \Windows (containing SMTP info from some ISP’s)
MP_PictureVideo_reg_signed.CAB
CeSetup.dll %InstallDir%
CheckFile.exe \Windows
Customize.lst \Windows
Platformxxx.reg \Windows
CM_Entries.xml \Windows (only 1 register value see below)
<characteristic type="HKLM\Software\Microsoft\Pictures\ImageSendSize" translation="filesystem" ><parm name="CurrentSelection" datatype="integer" value="0" />
MP-Shorcut-MMS1-JAVA6XX-CV-VOICE-EmailWiz-TMO-051215.CAB
CeSetup.dll %InstallDir%
CheckFile.exe \Windows
Platformxxx.reg \Windows
Customize.lst \Windows
CM_Entries.xml \Windows (some MMS settings {4FE84006-9E8A-4158-864D-A2E1E98C3786})
Sddeamon.Ink \%Startup%
Elatepushservice.Ink \%Startup%
ClearVue PDA.Ink \%StartMenu_Programs%
MIDlet Manager.Ink \%StartMenu_Programs%
EmailWiz.Ink \%StartMenu_Programs%
Voice Speed Dial.Ink \%StartMenu_Programs%
MP-SubjectIssue-24Oct05XML.CAB
Usual files with this CM_entries.xml
<characteristic type="HKLM\SOFTWARE\ArcSoft\ArcSoft MMS UA\Config\UI" translation="filesystem" >
<parm name="AppendSpaceToSubject" datatype="integer" value="1" />
Some bug fixing
P_ClockAlwaysOnTop.CAB
CM_Entries.xml
<characteristic type="HKLM\Software\Microsoft\Shell\Taskbar" translation="filesystem">
<parm name="LimitedClock" datatype="integer" value="0"/>
__cusTSKTEMP.exe \Windows
P_TMNL_UXC_20060418.CAB
CeSetup.dll %InstallDir%
CheckFile.exe \Windows
Platformxxx.reg \Windows
Customize.lst \Windows
_MoveFileList.txt \Windows
SoftKeyApplet.cpl \Windows
HTCTodayScreen.dll \Windows
Contactsico.dll \Windows
Tnsms.exe \Windows
Tnmms.exe \Windows
Memory.exe \Windows
HTCMessages.exe \Windows
HTCCalendar.exe \Windows
Forlderview.exe \Windows
BrandedBrowser.exe \Windows
CM_Entries.xml \Windows (Customasation of device deleting shortcuts, addind other shortcuts, change soundsettings, change softkeys customize PIE)
T-Mobile Favourites.Ink \%StartMenu%
Running Programs.Ink \%StartMenu%
Camera.Ink \%StartMenu%
Sim Manager.Ink \%StartMenu%\Contacts
Icon.Ink \%StartMenu%\Contacts
Contacts.Ink \%StartMenu%\Contacts
Messaging.Ink \%StartMenu%\Messages
Icon.Ink \%StartMenu%\Messages
EmailWiz.Ink \%StartMenu%\Messages
Internet Explorer.Ink \%StartMenu_Programs%
Windows Media.Ink \%StartMenu_Programs%
ActiveSync.Ink \%StartMenu_Programs%
Tasks.Ink \%StartMenu_Programs%\Organiser
Notes.Ink \%StartMenu_Programs%\Organiser
icon.Ink \%StartMenu_Programs%\Organiser
Calendar.Ink \%StartMenu_Programs%\Organiser
Calculator.Ink \%StartMenu_Programs%\Organiser
_default.htm \Temp
_STK.exe \Temp
P_Version.CAB
_Setup.xml
<characteristic type="HKLM\Software\OEM\3rdversion">
<!-- Extended ROM version -->
<parm name="MSYSTEM" value="1.30.233 WWE" datatype="string"/></characteristic>
PP_TMNL_StreamDefault_UNI.sa.CAB
CM_Entries.xml
<characteristic type="HKLM\SOFTWARE\HTC\Streaming" translation="filesystem" >
<parm name="DefaultNetwork" datatype="binary" value="VFpE//itq0+Gt+MUgr7ovg==" /></characteristic>
__cusTSKTEMP.exe \Windows
PP_TMNL_VMail_UNI_130197.sa.CAB
Adds voicemail number
<characteristic type="Registry">
<characteristic type="HKCU\Software\Microsoft\Vmail" translation="filesystem">
<parm name="PhoneNumber1" datatype="string" value="+31624001233"/>
</characteristic>
<!-- Set Voice Mail number - Not replace by SIM card -->
<characteristic type="HKCU\ControlPanel\PhoneExtendFunction" translation="filesystem" >
<parm name="UserVoiceMailNumberMask_L1" datatype="integer" value="1" />
<parm name="UserVoiceMailNumber_L1" datatype="string" value="+31624001233" /> </characteristic>
PP_TMNL-Conn_UNI_130136.CAB
Setting GPRS settings for Pocket Internet Totaal
PP_TMNL-Customization_UNI_130197.CAB
<!--CacheTime and SuspenResume -->
<!--USIM PLMN Network Name setting -->
<!-- Disable Error Dump -->
<!-- SMS setting - Use Unicode when necessary -->
<!-- Disable Show SIM contact -->
PP_TMO_Mediaspeed_33600_UNI.sa.CAB
<characteristic type="HKCU\Software\Microsoft\MediaPlayer\Preferences" >
<parm name="InternetConnectionSpeed" datatype="integer" value="33600" /></characteristic>
PP_TMO_WiFi_SSID_UNI.CAB
Adds a list of access points
PP_TMO-UAProf(1.2)_UNI.CAB
<characteristic type="Registry">
<!--User Agent String-->
<characteristic type="HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\5.0\User Agent\Post Platform" ><parm name="PPC; MDA Pro/1.2 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1" value="" datatype="string" /></characteristic>
<characteristic type="HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings" ><!--User Agent Profile--><parm name="UAProf" value="http://www.htcmms.com.tw/tmo/mdapro-1.2.xml" datatype="string" />
<!-- Accept Header --><parm name="Accept Header" datatype="string" value="*/*" />
<!-- Accept Characterset --><parm name="Accept-Charset" datatype="string" value="utf-8" /> </characteristic></characteristic>
PT_AudioQuality-Patch(TMO)_UNI.CAB
Wavedev.dll \temp
Replace wavedev.dll in windows dir
PT_CommManageV0911_UNI.CAB
CommManager.exe \temp
Replace commManager in windows dir
PT_TMUK_UXC_BrandBrowser_UNI.CAB
BrandedBrowser.exe \temp
Replace BrandedBrowser.exe in windows dir
Signed_SSD_Shortcut_WWE.sa.CAB
Enroller.Ink %StartMenu_Programs%
SIM Manager.Ink %StartMenu_Programs%
Signed_STK_3_18_1_0.CAB
STK_Service.dll \temp
__cusTSKTEMP.exe \windows
Copy the dll file to windows dir
[ Voor 11% gewijzigd door Rockafello op 11-07-2006 21:21 ]
Edit:
ben vandaag verder aan het prutsen geweest met Extended_Rom
ik weet nu welk bestand zorgt voor die verschikkelijke dialskin:
Enable_VT_RTPlugin_0727_2
en die autorun.exe van extended rom installeerd zelf de t-mobile today skin deze staat al standaard in je \windows dir
in het bestand is de volgende XML file te vinden die wat register aanpassingen bevat, misschien dat hiermee wel de video button weer aangezet kan worden, want die mis ik momenteel nog.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <wap-provisioningdoc> <characteristic type="Registry"> <characteristic type="HKLM\Security\Phone\Skin" translation="filesystem" > <parm name="ext" datatype="string" value="phcanhtc.dll" translation="filesystem" /> <parm name="Enabled" datatype="integer" value="1" /> </characteristic> <characteristic type="HKCR\CLSID\{DDDC2AE0-9CA8-4fbb-A7B0-088B6D202749}" translation="filesystem" > <parm name="Default" datatype="string" value="Ring Tone Plugin Player" translation="filesystem" /> </characteristic> <characteristic type="HKCR\CLSID\{DDDC2AE0-9CA8-4fbb-A7B0-088B6D202749}\InprocServer32" translation="filesystem" > <parm name="Default" datatype="string" value="RTPlugIn.dll" translation="filesystem" /> <parm name="ThreadingModel" datatype="string" value="Free" translation="filesystem" /> </characteristic> </characteristic> </wap-provisioningdoc> |
[ Voor 82% gewijzigd door Rockafello op 12-07-2006 17:09 ]
Het is je ook gelukt om 1100 berichten te plaatsen dus dit mag ook geen probleem zijn.BvK P4 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:04:
Vandaag is mijn MDA Pro ook aangekomenToch wel anders als een MDA Compact (S100). Nog niet simlock vrij, maar als het goed is moet dat geen probleem zijn.
Ik zou niet met de default rom blijven rondlopen en iig minimaal de nieuwste T-Mobile ROM erop zettenGeckoo schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:18:
Wat is nu eigenlijk de beste rom om te nemen, die van qtek, zonder die rommel van t-mobile of die van t-mobile omdat die het het nieuwst is?
[edit]
ik ga toch voor de qtek alleen wat is de laatste? want op xda zie ik door de bomen het bos niet meer. of moet ik gewoon de qtek rom nemen uit de start post?
(http://www.t-mobile.nl/za...dates/mda_pro_update.aspx)
Er zitten een hoop fixes in die nieuwe, onder andere verbeterde samenwerking met UMTS.
XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...
okMento schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:11:
[...]
Het is je ook gelukt om 1100 berichten te plaatsen dus dit mag ook geen probleem zijn.
Iemand nog belang bij foto's van MDA Compact + MDA Pro om te vergelijken? Display, formaat enz? Ik wou graag de nieuwste ROM van Qtek erop zetten, maar ik vraag me af welke de "light button" is. De reset en de power on button zijn zo gevonden. Dan alle 3 tegelijk indrukken? Moet je dat dan met zn 2en doen? Nog een laatste vraag, hoe is de bootloader versie op te vragen? Tot nu toe heb ik dit gevonden:
Rom Version: 1.12.43
Rom Datum: 08/23/05
Radio Version: 1.00.02
Protokoll Version: 42.33.P8
ExtRom Version: 1.12.127
De light button is de knop die je backlight aanzet, onder de volume-schuif aan de rechterkant (in tablet mode). Je kan het in je eentje doen, maar met twee handen is wel het meest makkelijk en veilig. En zodra je die knoppen hebt ingedrukt kom je in de bootloader, en daar staat onderaan welke versie van de bootloader je hebt.BvK P4 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 18:22:
[...]
ok![]()
Iemand nog belang bij foto's van MDA Compact + MDA Pro om te vergelijken? Display, formaat enz? Ik wou graag de nieuwste ROM van Qtek erop zetten, maar ik vraag me af welke de "light button" is. De reset en de power on button zijn zo gevonden. Dan alle 3 tegelijk indrukken? Moet je dat dan met zn 2en doen? Nog een laatste vraag, hoe is de bootloader versie op te vragen? Tot nu toe heb ik dit gevonden:
Rom Version: 1.12.43
Rom Datum: 08/23/05
Radio Version: 1.00.02
Protokoll Version: 42.33.P8
ExtRom Version: 1.12.127
Van mij mag t-mobile het ding terug hebben, ik kan nu al geen mda pro meer zien.
Gelukkig heb ik een ooggetuige die kan bevestigen dat het scherm gewoon in mijn broekzak is kapot gegaan en er niks abnormaals mee is gebeurd.
Daar was ik dus nooit op gekomen. Heb het nu een paar keer geprobeerd, maar elke keer staat er bovenaan "serial" en onderaan v1.00.Tsunami schreef op zondag 16 juli 2006 @ 21:18:
[...]
De light button is de knop die je backlight aanzet, onder de volume-schuif aan de rechterkant (in tablet mode). Je kan het in je eentje doen, maar met twee handen is wel het meest makkelijk en veilig. En zodra je die knoppen hebt ingedrukt kom je in de bootloader, en daar staat onderaan welke versie van de bootloader je hebt.
dan heb je dus bootloader 1.00BvK P4 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 21:56:
[...]
Daar was ik dus nooit op gekomen. Heb het nu een paar keer geprobeerd, maar elke keer staat er bovenaan "serial" en onderaan v1.00.
En kan je het aantal ram ook eventueel upgraden?
En kan je hierop .exe's installeren?
[ Voor 32% gewijzigd door Aubergine op 16-07-2006 22:31 ]
Bij het aansluiten op met de computer via de usb kabel dacht ik..probeer internet es. Het werkte zomaar zonder iets te installeren oid. Even google en tweakers getest. Niet gedacht dat het zo probleemloos zou verlopen.
Wat ik alleen jammer vind aan de telefoon is dat hij te groot is. Ik durf hem eigenlijk niet in mn broekzak te doen omdat ik bang ben dat hij dan beschadigt. Mocht iemand nog een MDA Pro zoeken, mail me dan
Dat het niet soepel loopt heeft waarschijnlijk te maken met dat TCPMP niet op de geheugenkaart is geïnstalleerd. Als TCPMP en het filmpje op de geheugenkaart staan moet het goed werken.BvK P4 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 23:01:
MDA Pro is nu voorzien van de nieuwste Qtek firmware + hij is simlock vrijWat ik een beetje vreemd vind is dat films met TCPMP niet helemoel soepel lopen terwijl mn MDA Compact ze wel perfect draait. Is daar misschien een bepaalde instelling voor?
Internet gaat inderdaad via ActiveSync, dus als ActiveSync op je computer staat, moet het werken.Bij het aansluiten op met de computer via de usb kabel dacht ik..probeer internet es. Het werkte zomaar zonder iets te installeren oid. Even google en tweakers getest. Niet gedacht dat het zo probleemloos zou verlopen.
Hij was al simlock vrij of kwam dat door die Qtek firmware ?BvK P4 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 23:01:
MDA Pro is nu voorzien van de nieuwste Qtek firmware + hij is simlock vrij
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Geen van beidedapluiz schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 18:55:
[...]
Hij was al simlock vrij of kwam dat door die Qtek firmware ?(onwaarschijnlijk, maartoch
)
Die GPRS monitor op de Qtek site is ook al niet te bereiken. Iemand ideeen?
Kan iemand dat ff bevestigen?
Ja, gaat gewoon via PIT aangezien hij gewoon de instellingen gebruikt die je hebt ingesteld bij je connections.netvista schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 22:02:
Even voor alle duidelijkheid, Als je je mda pro gebruikt als modem voor je laptop, gaat dat dan nog wel via PIT? Niet dat je dus ineens een vette rekening krijgt na een weekendje fanatiek internetten op de camping![]()
Kan iemand dat ff bevestigen?
Verwijderd
bleu!!!miss_bleu schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:20:
Heb net de Qtek 9100 binnen. Maar krijg GPRS en MMS gewoon niet aan de praat op dat ding.
Die GPRS monitor op de Qtek site is ook al niet te bereiken. Iemand ideeen?
Ik heb de Qtek 9000 (mda pro that is), en ik hoefde niks in te stellen. MMS'n ging gelijk al eigenlijk. GPRS kan ik je niet mee helpen, gezien ik dat onzin vind. Wifi teh pwn!
Even goed zoeken, er is tegenwoordig een programmatje voor. Link naar een forum waar een topic met de link naar dat programma staat (dapluiz schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:43:
Hoe hebbie m simlock vrij gekregen ? Gewoon via klantenservice dan ?

Zoek maar eens op simlockvrij in dit topic.
Ondanks je niks hoefde in te stellen zou ik toch de instellingen nakijken. Straks loop je via een heel andere verbinding te internettenVerwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 00:51:
[...]
bleu!!!![]()
![]()
![]()
Ik heb de Qtek 9000 (mda pro that is), en ik hoefde niks in te stellen. MMS'n ging gelijk al eigenlijk. GPRS kan ik je niet mee helpen, gezien ik dat onzin vind. Wifi teh pwn!
Verwijderd
Alles sind okXthinkZ schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:27:
[...]
Ondanks je niks hoefde in te stellen zou ik toch de instellingen nakijken. Straks loop je via een heel andere verbinding te internetten.
Ik bedoel wat zijn je GPRS instellingen? Het is namelijk ook mogelijk om buiten je PIT om te internetten bijvoorbeeld via een wap verbinding. En reken maar dat je daarvoor gaat betalen.
Of misschien loop je wel via een provider via engeland in te bellen
Dus als ik jou was zou ik het nog eens heel goed controleren voordat je zo blij doet omdat je niks hoefde te doen.
Het enigste verschil is dat ik nu in mijn lijst met inboxen, de MMS inbox kwijt ben.... Een foto aanklikken en dan in het menu zeggen "Send as MMS" werkt ook niet meer. Hij blijft lekker staan in je lijst met foto's.
Als ik als netwerk kies "T-Mobile internet" dan krijg ik wel een sms dat ik een mms heb ontvangen en naar de website kan. Als ik kies "T-Mobile MMS" dan gaat ie naar de inbox en doet verder niets. Het inbox scherm is ook niet meer weg te krijgen. Het blijft lekker hardnekkig op je scherm staan. Wanneer je hem afsluit, komt ie gewoon weer terug op je schem. Alleen een reset helpt.
Ik heb de standaard update gedaan en niet die met de 1.11 radio rom. Maar het lijkt mij dat dat niets uit moet maken..
Iemand een idee??
ROM: 1.30.115WWE
Radio: 1.10.03
Ext: 1.30.233WWE
You can make your program idiot prove. Then someone will develop a better idiot
Niemand? (kick)Johny58 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:35:
Weet iemand een stukje software om full screen contact pictures weer te geven bij inkomende oproepen? Het liefst freeware natuurlijk. Ik heb nu even de demo van http://www.pocketx.net/products/photocontacts_ppc/ geinstalleerd, is opzich wel een aardig programma. Maar ik kan niet echt goede alternatieven vinden.
Verwijderd
In het lijstje devices heb ik de i-mate jasjar gekozen.
in het lijstje abbo´s t-mobile.
Als ik op de pda de wmodem aanzet als regulier (bluetooth,start) (zoals ik hem dagelijks gebruik via mijn laptop, dan zie ik send data en receive data "lampjes" flashen maar op de een of andere manier geen tomtom aan dat hij geen connectie kan maken.
Ook via de handmatige manier (zelfde settings als modem dialer "internet",laptop, geen username, geen wachtwoord, auto dhcp, auto dns, *99#, at+cgdcont=1,"ip","Naam toegangspunt","",0,0) nogo en ook zonder connection string (UMTS) nogo.
Iemand die dit werkend heeft?
Wat probeer je eigenlijk?Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:33:
Ik krijg mijn t-mobile mdapro niet gekoppeld aan mijn tomtom go 500.
In het lijstje devices heb ik de i-mate jasjar gekozen.
in het lijstje abbo´s t-mobile.
Als ik op de pda de wmodem aanzet als regulier (bluetooth,start) (zoals ik hem dagelijks gebruik via mijn laptop, dan zie ik send data en receive data "lampjes" flashen maar op de een of andere manier geen tomtom aan dat hij geen connectie kan maken.
Ook via de handmatige manier (zelfde settings als modem dialer "internet",laptop, geen username, geen wachtwoord, auto dhcp, auto dns, *99#, at+cgdcont=1,"ip","Naam toegangspunt","",0,0) nogo en ook zonder connection string (UMTS) nogo.
Iemand die dit werkend heeft?
Je Tomtomgo 500 koppelen aan je MDA pro?
Of probeer je met je tomtomgo op je mda pro in te bellen via UMTS?
Dit topic is gesloten.