HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) *2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.543 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:09

HTC Universal - Qtek 9000, MDA Pro, SPV M5000 en i-mate JASJAR

* Mentox
Afbeeldingslocatie: http://www.newsmobile.it/telefoni/news/htcuniversal2.jpg

Welkom in het tweede topic over de HTC Universal ook bekend als de Qtek 9000, MDA Pro, SPV M5000 en i-mate JASJAR. Omdat T-Mobile de HTC Universal voordelig verkoopt in combinatie met een abonnement wordt hier veel gesproken over de MDA Pro. Mocht je een ander stickertje hebben op je HTC Universal maakt het niets uit want onder de kap zijn ze hetzelfde.

In tegenstelling zoals normaal gebeurd wordt deze startpost niet door een persoon onderhouden maar door iedereen die wat nuttigs heeft. Mocht je wat hebben maak dan een post in ABN met eventuele afbeeldingen en dan voeg ik het toe in de startpost.

Er is in de afgelopen tijd flink wat toegevoegd maar het is nog steeds niet goed genoeg en jouw hulp kan het alleen maar beter worden :*)

De MDA Pro van T-Mobile:
Afbeeldingslocatie: http://www.bestbuymobilephones.com/files/mda-pro-med.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.pdamania.hu/images/cikk/t-mobile_mda_pro_20050830_1.jpg
De Qtek 9000:
Afbeeldingslocatie: http://www.atsmobil.fr/images/htc/q9000/qtek9000_02.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.atsmobil.fr/images/htc/q9000/qtek9000_03.jpg
De I-Mate JASJAR:
Afbeeldingslocatie: http://www.ameinfo.com/images/news/0/17110-imate.jpg
De SPV M5000 van Orange:
Afbeeldingslocatie: http://www.cnet.co.uk/i/c/nws/orange_spv_m5000.jpg

Link naar Deel 1De website van de HTC Universal

http://www.htc.com.tw/company/products.html

Wat heeft de HTC Universal in huis?
  • VGA draaibaar touchscreen (is dus zo te draaien dat je net een MDA Compact hebt)
  • 520 Mhz Intel processor
  • Windows Mobile Plattform 2005
  • WLAN, GPRS, Bluetooth ,UMTS en WiFi
  • Full QWERTY
  • 2 Camera's. De hoofdcamera heef 1.3 Mega pixels en de camera voor Videotelefonie is een Cif CMOS
  • 128MB Flash Rom en 64MB Ram
  • Lithium Polymer Battery, 1,620 mAh
  • Omvang: 131.5 mm x 79.3 mm x 21.6 mm
  • Gewicht: 285g

Keuze tussen de MDA Pro en de Vario
  • [b]
  • Vario voordeel:
  • [/b] [list=1]
  • - Kleiner
  • - simlock is verwijderbaar
  • - Batterij gaat langer mee
  • [/list] [b]
  • Nadeel:
  • [/b] [list=1]
  • - Geen UMTS
  • - 320x240 scherm ipv 640x480
  • - Scherm heeft minder kleuren
  • - Scherm altijd aan buitenkant
  • - Kleiner toetsenbord
  • - kleine stylus
  • [/list] [b]
  • MDA Pro voordeel:
  • [/b] [list=1]
  • - Groter scherm en 640x480 resolutie (geschikt voor remote desktop zoals www.logmein.com).
  • - Ondersteund UMTS
  • - Groter toetsenbord
  • - Scherm is inklapbaar en draaibaar
  • - Kan gebruikt worden als modem
  • - simlock is verwijderbaar
  • [/list] [b]
  • Nadeel:
  • [/b][list=1]
  • - Erg groot als je hem voornamelijk als telefoon wilt gebruiken
  • - Batterij gaat kort mee
  • [/list]
Als je iets zoekt voor vervanging van je telefoon kan je beter de Vario nemen.
Zoek je een goede PDA en wil je remote desktop of UTMS gebruiken en wil je geen extra telefoon bij je dragen dan kan je voor de Pro gaan.

Persoonlijke ervaringen

Mento Mooi apparaat, wel groot formaat maar dat is volgens mij een kwestie van wennen. Nadat ik het had ingestel ben ik direct gaan kijken hoe LogMeIn werkt, dit werkt uitstekend door het VGA scherm. Ik heb hem pas in mijn bezit dus veel meer kan ik nog niet vertellen.

De hoes voor de MDA Pro die je erbij krijgt is zeer basic. Geen mogelijkheid om hem ergens aan vast te zetten. De oordopjes hebben een "kasje" om de telefoon te kunnen opnemen. De oordopjes voldoen maar zijn niet even solide als de rest van het pakket. Om op te laden zit er een USB kabel bij en een adapter. Verder zit er nog een kaartje in voor 1 uur gratis interneten en een sticker om je scherm te beschermen. Over dit laatste ben ik niet erg te spreken omdat het je scherm dof maakt, wat kliene bubbeltjes heeft en net niet past.

Ook ervaringen? Post ze in het topic en ik zet het erbij.

Applicaties
  • MDAPro_Usb_Modem De Universal gebruiken als GPRS/UMTS Modem voor je laptop:
    1. Start menu -> programs -> Wireless modem -> connection type = USB -> Start -> sluit je Universal aan op je laptop en er wordt een nieuw aparaat gevonden -> wijs naar de inf file in het bestand dat je gedownload hebt en er wordt een modem gevonden en geinstalleerd.
    2. Start USBModem_Dialer.exe op je PC/Laptop en klik op dial om een internetverbinding op te zetten.
  • WM5 Storage
    (gebruik je PocketPC als USB Storage, geen active sync nodig)
  • Batti 1.4 Screenshots
    Onopvallende maar zeer overzichtelijke batterij indicator.
  • The Core Media Player
    Divx / mediaspeler
  • MP3ringtone
    Mp3tjes als ringtone instellen.
  • vbar2.2
    Taskmanager die ook echt applicaties afsluit.
  • DisableSecurityVerwijderd de vraag of je het zeker weet dat je het CAB bestand wilt installeren als deze niet is ondertekend.
  • NullKB
    Verwijderen van de Soft keyboard.
  • SMS bevestiging
    Ontvang een melding als je sms is aangekomen.
De hierboven applicaties zijn allen freeware en op eigen risico

Eigen gemaakte software

Het is mogelijk om je eigen extended ROM, CABs en bootscreens te maken.

In het topic zijn er wat berichten langs gekomen van mensen die dit hebben gedaan. Daarom lijkt het me leuk om deze op te nemen in de TS.

Bootscreens

In de bijlage van de bootscreens zitten de voorbeelden.

Bootscreen van Mento landschapweergaveklik hier.
Bootscreen van Mento Portretweergave klik hier
Bootscreen van StenilsoN klik hier
Bootscreen van Tsunami klik hier

Bootscreen van Qtek klik hier

De volgende stappen zorgen ervoor dat auto aanvullen van de HTC Universal Nederlands wordt.
  • 1. Download dit bestand en pak het uit. Je hebt nu drie bestanden, dictprob.dat, statdict.dat en mssp2_nl.lex. zorg dat deze ergens in een tijdelijke map op de HTC Universal komen.
  • 2. Installeer TotalCommander en open het en navigeer vervolgens naar de tijdelijke map. Selecteer de drie bestanden en houd de pen ingedrukt zodat je een menu krijgt, klik hier op “Copy/move” klik nu op de map Windows en klik op Copy. Maak voor de zekerheid eerst een back-ups van de originele bestanden mocht het fout gaan.
  • 3. Als de bestanden zijn gekopieerd ga je naar het register dit doe je als volgt:
  1. Klik in TotalCommander op het \ bovenin en vervolgens op de map met de naam \\
  2. Ga naar de map \\ > Registry > HKLM > SOFTWARE > Microsoft > Spell Check
  3. Open het bestand Main_Dict en verander de waarde in “\windows\mssp2_nl.lex”
    en klik op ok
  • 4. Herstart je HTC Universal en je zult zien dat Auto aanvullen nu Nederlandse woorden aangeeft.

Gebruiken als modem

Hoe je de mda pro als modem kunt gebruiken. (internetten via PIT op je laptop).
  • zet USB uit bij verbindindsinstellingen in active sync op je laptop
  • start wireless modem op je telefoon. Dit programma is te vinden in de TS
  • kies USB en druk op start!
  • sluit nu USB kabel aan op je laptop. (nu wordt er een HTC modem gedetecteerd, zoniet een paar keer opnieuw de USB kabel erin steken)
  • installeer de driver op je laptop.
  • open USBModem_dialer.exe
  • Bij modem staat nu HTC modem en APN staat op internet (user & pass zijn niet nodig).
  • druk op DIAL, er zal verbinding gemaakt worden en de applicatie wordt afgesloten.

GPRS/UMTS instellingen

Te vinden: start menu -> Settings -> Connections tab -> connections -> add a new modem connection.

Verbindingsnaam: naam van je provider

Select a modem: cellular line (GPRS, 3G)
(er wordt alleen aangegeven wat moet worden ingevuld, de rest mag je dus gewoon leeg laten).

Voor de providers: T-Mobile / Orange / Telfort / KPN
Acces point name: internet

Vodafone
Acces point name: live.vodafone.com of web.vodafone.nl
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Een lijst met de landelijke deking van GPRS en UTMS vindt je hier.

Het updaten van je HTC Universal

Aangezien het vanzelfsprekend is dat ik niet verantwoordelijk wil worden gehouden voor de gevolgen zeg ik het nog maar eens: op eigen risico.

De updates worden ROMs genoemd, de ROMs van verschillende fabrikanten zijn zonder problemen uitwisselbaar. Je kan dus de Qtek ROM gebruiken voor je MDA Pro.

Bij een OS ROM update raak je al je gegevens kwijt!
Stappen om je Rom te updaten:

1. Download de juiste ROM.
De ROM van T-Mobile. Deze is van T-Mobile Nederland en je verliest geen garantie bij het gebruik van deze ROM. De originele versie is hier te downloaden. Deze heeft Radio versie 1.10.03 en omdat er een update hiervoor is heeft Aiii een pakketje gemaakt met Radio 1.11. (Radio is het gedeelte dat voor de communicatie zorgt)

De ROM van Qtek.
De meeste mensen geven de voorkeur aan de Qtek ROM vanwege snelheid, OS versie is zelfde als die van I-Mate en is lekker kaal, heeft MSN, AKU2 en A2DP ondersteuning.

De ROM van Orange.
Deze heeft een apparte Sidebar en icoontjes die zijn aangepast zodat deze in de Orange Look passen.

De ROM van I-Mate.
De versie van het OS is hetzelfde als van de Qtek maar heeft Skype als extratje en "lijkt" wat trager te zijn dan de Qtek versie.

2. Extract het gedownloaden bestand uit door er dubbel op te klikken. Zorg wel dat alle ROM bestanden in een apparte map komen.

3. zet je Universal in bootloader modus = Light button+power on button+reset.
(check even of je geen bootloader versie 0.56 hebt anders kans dat hij blijft hangen na de update).

5. Op het scherm staat nu de Bootleader en bovenaan Serial, sluit de HTC Universal aan op de computer via de USB kabel. Op het scherm staat nu USB i.p.v. Serial.

6. Start MaUpgradeUt_noID.exe en voer de update uit.

7. Na de update(kan zo'n 20 minuten duren) de reset button indrukken.

TIPS:
nk.nbf = OS
radio_.nbf = radio
ms_.nbf = extended ROM

Je kan er ook voor kiezen om alleen 1 of 2 van deze te upgraden. Delete gewoon degene die je niet wilt updaten.
Indien je de Radio update niet doet is de update binnen 5 minuten voltooid. (handig om verschillende roms te testen als je de laatste radio al hebt)

Algemene Tips

• verwijderen van het logo op de alliminium plaat
Met een suikerklontje kun je het logo verwijderen van je HTC Universal. Dit werkt alleen op de alliminium plaat aan de buitenkant. schuur rustig over het logo tot het verdwenen is. Schrik niet, het lijkt nu of er een flinke kras opzit. De "kras" is gemakkelijk te verwijderen met een vochtige doek.

Wederom op eigen risico

• om in de bootloader modus te komen "Light button + power button + reset"
• Een hard reset uitvoeren
1. De twee functietoetsen (bovenaan je toetsenbord met een streep)op je toetsenbord indrukken + reset.
2. Toets een "0" voor fabrieksinstellingen of een "X" om de hard reset te annuleren.

Problemen met AS en synchroniseren
Als AS 4.1 niet werkt kunt je AS 4.2 Beta proberen. Wanneer je services hebt uitgeschakeld laat DHCP Client aan staat. Dit is vereist voor het goed functioneren van AS.

Je kunt de HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) als PDA gebruiken (tablet mode, portrait) of als laptop (landscape).
Hoe gebruik jij je HTC Universal?
Altijd in tablet mode
Meestal in tablet mode, soms als laptop
Soms tablet, soms laptop
Meestal als laptop, soms in tablet mode
Altijd als laptop
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=134584&layout=2&sort=orgOok een poll maken? Klik hier

Uitgebreide technische informatie over de HTC Universal
Deze informatie is van de Qtek maar is ook voor een groot deel ook van toepassing op de andere varianten. Het verschil tussen de varianten staat achter de informatie tussen haakjes. Link naar I-Mate

Specificaties

• Algemeen
Draadloze PDA met full voice-mogelijkheid. Schelpmodel met 180-graden draaibaar scherm.
Microsoft Windows Mobile Pocket PC Phone Edition (5.0)

• Afmetingen
Afmetingen: 81 mm x 127,7 mm x 25 mm
Gewicht: 285 g incl. batterij

• Processor/Chipset
QCT Platinum + Intel Bulverde 520 MHz

• Geheugen
Flash ROM: 128 MB
RAM: 64 MB SDRAM

• LCD
3,6” 640x480 transflectief TFT-LCD met achtergrondverlichting-LED's
65 K-kleuren
Gevoelig touchscreen
Portret-/landschapweergave (touchscreen invoer) en landschapweergave (QWERTY-toetsenbordinvoer)
Dual mode GSM/WCDMA-functie

• Geïntegreerde antenne
Dual mode UMTS/GSM
Tri-Band GSM/GPRS (900/1800/1900) + WCDMA (UMTS) (2100MHz)
USIM
3 V UICC
USIM Application Toolkit
SIM Application Toolkit Release 99
Over the air provisioning (OTAP)

• Toetsenbord/Knop/Schakelaar
Ingebouwd QWERTY-toetsenbord met 62 toetsen (incl. twee softkeys, startknop, OK-knop, knop voor ophangen en 56 alfanumerieke toetsen en symbooltoetsen)

• Meldingen
Melding door geluid, trilfunctie en bericht op display

• Audio
Dubbele ontvangers
Dubbele luidsprekers voor handsfree bellen

• Camera
Main Image Sensor: 1,3 megapixels CMOS
Second Image Sensor: CIF CMOS
Flits/Video

• Interface
3V SIM-kaart
1 mini-USB connector
Sleuf voor SDIO/MMC-kaart
3,5 Ø stereo oortelefoon/microfoon-aansluiting
2 externe antenneconnectors (WCDMA en GSM/GPRS)

• Voeding
Uitneembare oplaadbare polymere Lithium-batterij (standaard capaciteit: 1620 mAh)
Standby-tijd
GSM: 220-260 uur
WCDMA 190-250 uur
Spreektijd (scherm uit):
GSM: 5-8 uur
WCDMA: 2-4 uur

• Device-to-Device Connectivity
Infrarood IrDA FIR
Bluetooth
WiFi 802.11b (fabrieksoptie)
Voldoet aan IEEE 802.11b
USB 1.1
SDIO/MMC

• Accessoires
Standaard
Netadapter
USB Sync. -kabel
Stereo-headset - stereo-earpiece, mono-microfoon, volumeregelaar, en knop voor opnemen/ophangen
Standaard batterij
Gebruikershandleiding, Beknopte handleiding en software-CD
Zakje
Stylus
Optie
Autoadapter
Batterijoplader
Hoogwaardig hoesje

• Toepassingen Pocket PC Phone Edition
Microsoft Pocket Outlook: Postvak IN, Contacten, Agenda,Taken
Microsoft Windows Media Player
Microsoft Pictures
Microsoft MSN Messenger
Microsoft Pocket Internet Explorer
Pocket Office
Microsoft ActiveSync
Spelletjes
Rekenmachine
Voice Notes
Foto-ID

• Extra toepassingen
Beltoon
SW polyfone MIDI-beltonen
SMF/ SP MIDI
MP3, AAC, beltoon
DirectShow-filter voor WMP
Camera/camcorder
Videotelefonie
ZIP
Smart Dialing
Pictures enhancement
T9 Kiestoetsen
Draadloos modem
Draadloos gegevensbeheer (UMTS/GSM/GPRS, Bluetooth, 802.11b)
MMS met ondersteuning voor videoclips
DRM: OMA 1.0 engine (door provider)
Java virtual machine (J2ME, CLDC 1.1, MIDP 2.0, JTWI)
PDF Viewer

Laatste update: 30-05-06

[ Voor 251% gewijzigd door Mentox op 15-06-2006 13:36 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Second post:

[ Voor 215% gewijzigd door Mentox op 31-03-2006 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Twee nieuwe handige progjes:

Disable Signed security
Unsigned cabs installeren toestaan.

Extended ROM opener
2 in 1 extended rom unhider / unlocker.

[ Voor 255% gewijzigd door XthinkZ op 08-04-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[quote]Mento schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:14:
-edited-

Condoleance post jegens vroegtijdig heengaan ;(

[ Voor 96% gewijzigd door Viper® op 03-04-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
XthinkZ schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:24:
Netjes :)

Hoe zullen we dat gaan doen met handige tooltjes?
Het lijkt me niet echt slim om tooltjes in dit topic te gaan posten, de meeste hebben namelijk niet veel met de Universal te maken maar meer met of ze op WM5 draaien. Overigens bestaat dit topic al voor PPC tools, dus lijkt me handiger als je een link daarnaar maakt:

[rml][ PocketPC] Onmisbare Freeware / Free-to-try / Trial software[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Omdat dit niet mijn Topic is maar een algemeen topic laat ik jullie kiezen,
Poll: Wel of geen apps in de TS?
Ja, is wel handig
Nee, niet nodig
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=123608&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 20:29
Ik zit er ook over te tweifelen om dit toestel aan te schaffen. Ik mag mijn t-mobile abbo weer verlengen, en moet 89,- bijlappen bij 2jaar verlenging. Aangezien ik nog een goede nokia 6230 heb, zit ik echt te tweifelen nog.

Ik heb een aantal doeleinden met dit ding, zodat ik af kan zien van de aanschaf van een laptop. De belangrijkste zaken zijn shell access via SSH, Office (Powerpoint en Word), TomTom (of andere routerplanner) en een goede PDF-viewer. Het meeste gaat denk ik wel, alhoewel ik de gebruikersvriendelijk tot nu toe in tweifel trek.. :?

Ik heb tot nu toe vooral twee vraagjes over dit toestel:
  1. Is er een SSH-client die lekker werkt op dit toestel, en functioneert dat een beetje over Wifi of GPRS?
  2. Op school hebben we EduRoam, wat werkt met 802.1x authenticatie (EAP-TTLS, zie oa: Surfnet Flyer). Nu zijn er wel een aantal mobiele versies van SecureW2, oa Pocket PC 2003. Hebben jullie enig idee of dat aan de praat te krijgen is op de Qtek? Verder hebben we een ander accesspoint waarop WPA2 actief is, maar dat zal wel hopeloze zaak zijn met mobiele aparaten of niet!? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Savages op 30-03-2006 20:37 ]

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tsunami schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:41:
[...]
Het lijkt me niet echt slim om tooltjes in dit topic te gaan posten, de meeste hebben namelijk niet veel met de Universal te maken maar meer met of ze op WM5 draaien. Overigens bestaat dit topic al voor PPC tools, dus lijkt me handiger als je een link daarnaar maakt:

Ik zie ook meer in een algemeen topic, het wordt een ander verhaal vindt ik als dat topic niet gaat lopen. Dit topic van Mento (ts) lijkt mij erg geschikt: Software en addons voor Windows Mobile 2005. Omdat het speciaal op WM5 gericht is.
Savages schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:35:
[...]

Ik heb tot nu toe vooral twee vraagjes over dit toestel:
  1. Is er een SSH-client die lekker werkt op dit toestel, en functioneert dat een beetje over Wifi of GPRS?
  2. Op school hebben we EduRoam, wat werkt met 802.1x authenticatie (EAP-TTLS, zie oa: Surfnet Flyer). Nu zijn er wel een aantal mobiele versies van SecureW2, oa Pocket PC 2003. Hebben jullie enig idee of dat aan de praat te krijgen is op de Qtek? Verder hebben we een ander accesspoint waarop WPA2 actief is, maar dat zal wel hopeloze zaak zijn met mobiele aparaten of niet!? :?
Toevallig vandaag meegewerkt, maar ik kreeg de app wel werkend, maar het lukte mij niet verbinding te maken met EduRoam; zelf bij de ICT-balie lukte het de medewerker niet. Dus dat wordt nog even experimenteren; ik weet wel een nederlands (onderwijs) informatica-forum wat zich met dit soort zaken en ondersteuning bezighoudt. Dus met de app is denk is niks mis, wel met mijn instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Tsunami schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:41:
[...]

Dat andere topic ken ik wel, maar zit vol met overbodige tooltjes. Ook zijn een hoop uitgedateert en werken niet op WM5.
Wat ik hier bedoel met handige tooltjes zijn meer de basic tooltjes die je gewoon echt goed kan gebruiken bij de aanschaf van een nieuwe Universal en vooral FREEWARE tools.
De rest van handige programma's kunnen gewoon in dit of dat andere topic besproken of gevraagd worden.

Ik zal zo bijvoorbeeld het tooltje om je Universal als GPRS/UMTS Modem te gebruiken posten.
Ik ben er nu mee verbonden en heb mijn netwerkkabels losgekoppeld van mijn PC.
Ik heb nu dus puur een internet verbinding via UMTS op mijn PC.
Heb net een speedtest gedaan om vervolgens te zien dat je via je MDA Pro en UMTS op je PC de volgende resultaten kan behalen:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Mar 30 2006 om 22:13:44 UTC+0200)

Download : 43.7 KByte/sec
Upload : 7.1 KByte/sec
Connection : 99.0 Conn/min
Ping test Nederland : 224.0 ms

De ping zuigt, maar dit is echt ideaal als je bijvoorbeeld je internet plat ligt en niet meer het internet op kan. Of gewoon via je laptop wilt internetten ipv het kleine scherm van je Universal.

Als je in de buurt van een UMTS mast zit en geen online games speelt dat ping gevoelig is zou je gewoon je DSL/Kabel verbinding de deur uit kunnen doen :+.
Met je Universal heb je dus echt altijd internet bij de hand :).

Ik heb trouwens een T-Mobile Pocket Internet Totaal abonnement van € 9,50 per maand.

[ Voor 46% gewijzigd door XthinkZ op 30-03-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:36
Is er een mogelijkheid om je sms berichten te backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Procyon for life schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:05:
Is er een mogelijkheid om je sms berichten te backuppen?
Nou je het zegt, ik ben er nu zelfs al aan gewend geraakt dat ik SMS'sjes niet kan bewaren.
maar tot nu toe niets gezien waar je "makkelijk" (dus geen complete backups) smsjes mee kan bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 11:11
XthinkZ schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:19:
[...]

Nou je het zegt, ik ben er nu zelfs al aan gewend geraakt dat ik SMS'sjes niet kan bewaren.
maar tot nu toe niets gezien waar je "makkelijk" (dus geen complete backups) smsjes mee kan bewaren.
Spb Backup (o.a.), is een super programma, ik heb em zo ingesteld dat-ie elke nacht om 5 uur een complete backup maakt en opnieuw opstart. Maar je kan ook alleen je databases, programma's, mijn documenten of berichten (sms & email) backup-en.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Ik heb gisteravond geprobeerd om een back-up van mijn Roms te maken. Ja, je leest het goed geprobeerd :( Het is niet gelukt, na 2 uur van proberen kreeg ik een foutmelding en kon ik mijn MDA Pro niet meer benaderen. Omdat de standaard WM2K5 toch engels is heb ik er de nieuwe Rom van T-Mobile UK gebruikt. Dit werkt beter dan de originele versie en omdat ze bieden engels zijn ben ik niet bang voor mijn garantie.

Is het mogelijk dat je GPRS en UTMS uitschakel? Ik melde me net aan op T-Mobile en zag dat ik €1.35 extra kosten heb en dat al bij de eerste dag 8)7 30x1.35= €40.5 is niet erg aantrekkelijk, dan kom ik op ongeveer 57 euro per maand :X

[ Voor 24% gewijzigd door Mentox op 31-03-2006 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Mento schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:03:
Ik heb gisteravond geprobeerd om een back-up van mijn Roms te maken. Ja, je leest het goed geprobeerd :( Het is niet gelukt, na 2 uur van proberen kreeg ik een foutmelding en kon ik mijn MDA Pro niet meer benaderen. Omdat de standaard WM2K5 toch engels is heb ik er de nieuwe Rom van T-Mobile UK gebruikt. Dit werkt beter dan de originele versie en omdat ze bieden engels zijn ben ik niet bang voor mijn garantie.

Is het mogelijk dat je GPRS en UTMS uitschakel? Ik melde me net aan op T-Mobile en zag dat ik €1.35 extra kosten heb en dat al bij de eerste dag 8)7 30x1.35= €40.5 is niet erg aantrekkelijk, dan kom ik op ongeveer 57 euro per maand :X
Je hebt toch PIT neem ik aan (pocket internet totaal). Je betaalt dan gewoon € 9,50 vast, behalve in het buitenland dan is het handig om je internet modem even te switchen.

Andere kosten zouden ook ergens anders van kunnen komen. Als je normale gprs internet hebt zal ik die opzeggen en overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Viper_74 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:30:
[...]

Je hebt toch PIT neem ik aan (pocket internet totaal). Je betaalt dan gewoon € 9,50 vast, behalve in het buitenland dan is het handig om je internet modem even te switchen.

Andere kosten zouden ook ergens anders van kunnen komen. Als je normale gprs internet hebt zal ik die opzeggen en overgaan.
Ik heb geen PIT en zit in Noord-Holland dus het buitenland gebeurd ook niet zo snel. Het mooiste zou zijn als ik GPRS en UTMS definitief zou kunnen uitschakelen zodat ik en andere geen verbinding meer kunnen maken met GPRS en UTMS. (Wel weer na een Hard-reset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Mento schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:51:
[...]

Ik heb geen PIT en zit in Noord-Holland dus het buitenland gebeurd ook niet zo snel. Het mooiste zou zijn als ik GPRS en UTMS definitief zou kunnen uitschakelen zodat ik en andere geen verbinding meer kunnen maken met GPRS en UTMS. (Wel weer na een Hard-reset)
Of je verwijdert je GPRS/UMTS instellingen, dan kan je ook geen data genereren.
Of je stelt je bij Start -> settings -> Phone -> band -> select network type -> GSM in.
Dan kan ie dus ook niet gebruik maken van het UMTS netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Bedankt, dit werkt inderdaad. Als je verbinding hebt met GPRS zie je dan een vierkantje met een G erin en met UTMS een U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
Is er iemand die uitsluitsen kan geven over het gebruik van EAP-TTLS (EduRoam)?

Hoe bevalt het apparaat trouwens als mediaspeler? Wat gebruiken jullie om het geluid te beluisteren, de meegeleverde headset of heeft er iemand een goede draadloze set?

En last but not least: wie heeft er een SDD-kaartje inzitten van >1GB (dus 2 of 4 GB ofzo), en werkt dat lekker? :?

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Mento schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:19:
Bedankt, dit werkt inderdaad. Als je verbinding hebt met GPRS zie je dan een vierkantje met een G erin en met UTMS een U?
Afhankelijk van welke rom je gebruikt: Ja.
Savages schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:17:
Is er iemand die uitsluitsen kan geven over het gebruik van EAP-TTLS (EduRoam)?
Hoe bevalt het apparaat trouwens als mediaspeler? Wat gebruiken jullie om het geluid te beluisteren, de meegeleverde headset of heeft er iemand een goede draadloze set?
En last but not least: wie heeft er een SDD-kaartje inzitten van >1GB (dus 2 of 4 GB ofzo), en werkt dat lekker? :?
Heb het ook een keer geprobeerd met securew2 voor de pocketpc, om op het netwerk van de haagse hogeschool te komen, maar het was me nog niet gelukt.
Verder gebruik ik een FM tuner in combinatie met een brodit houder, om in de auto via de speakers het geluid te horen en bijvoorbeeld de hele south park serie af te spelen of gewoon videoclips. Verder gebruik ik nu een Transcend 2GB 150x SD kaart dat probleemloos werkt.
Eentje hiervoor liep steeds vast, maar na een RMA werkt het nu gewoon goed.

[ Voor 4% gewijzigd door XthinkZ op 05-04-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Dan had ik thuis dus verbinding met GPRS en op mijn werk UTMS. We raar dat het zonder vragen gedaan wordt. Ik had bijna alles geprobeerd maar nooit gedacht dat de met GPS opgelost zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
XthinkZ schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:21:
[...]....Verder gebruik ik een FM tuner in combinatie met een brodit houder,....
fmtuner? Hoe sluit je die aan dan, op de minijack van de Qtek ofzo? :? Klinkt wel vet opzich. Dan krijg je ook gesprekken automatisch via de autospeakers dus?
Verder gebruik ik nu een Stranscend 2GB 150x SD kaart dat probleemloos werkt.
Eentje hiervoor liep steeds vast, maar na een RMA werkt het nu gewoon goed.
RMA van het kaartje, of je Qtek? :P

Ik wil er meteen de grootst mogelijk kaart instoppen namelijk, want dan kan ook mijn mp3/memstick de deur uit. Als een 2 of 4GB kaart geen problemen oplevert, gaat er zo een in.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Mento schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:57:
Dan had ik thuis dus verbinding met GPRS en op mijn werk UTMS. We raar dat het zonder vragen gedaan wordt. Ik had bijna alles geprobeerd maar nooit gedacht dat de met GPS opgelost zou worden.
Je toestel is als een van de weinige PocketPC's geschikt voor UMTS, zodra er een UMTS netwerk in de buurt is zal hij automatisch overschakelen.
Aangezien je betaald per hoeveelheid data, maakt het voor jou niets uit of dat via het langzame GPRS of het snellere UMTS gaat. Wat je met de 2e zin bedoeld weet ik niet.
Savages schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:43:
[...]
fmtuner? Hoe sluit je die aan dan, op de minijack van de Qtek ofzo? :? Klinkt wel vet opzich. Dan krijg je ook gesprekken automatisch via de autospeakers dus?
Ja, gesprekken over de speaker hoor je inderdaad, helaas kunnen ze jou niet horen aangezien de Universal denkt dat de externe microfoon er dan ook inzit. (je headset plug heeft 4 polen ipv 3, 1 voor mic, 2 voor stereo oordopjes en 1 aarde).

Gelukkig vangt mijn Supertooth II bluetooth Carkit het gesprek gewoon af dus hoor ik het gewoon via mijn carkit.
Eigenlijk zou je door heel simpel je headset te verbouwen het geluid via de tuner door de autospeakers kunnen horen en mic kunnen verlengen zodat je die op je zonneklep kan bevestigen.

Helaas ken je die storingen van de GSM via je speakers wel, die hoor je dan ook.
Ik had ooit zo'n stralingsblocker voor je GSM, die zorgde ervoor dat je die storingen niet meer hoorde. Helaas kan ik hem nergens meer kopen sinds die handel ingestort is toen zogenaamd onderzoek uitwees dat het geen straling blokeerde 8)7.
RMA van het kaartje, of je Qtek? :P

Ik wil er meteen de grootst mogelijk kaart instoppen namelijk, want dan kan ook mijn mp3/memstick de deur uit. Als een 2 of 4GB kaart geen problemen oplevert, gaat er zo een in.. ;)
RMA van mijn 2GB kaartje. Ik had toen gevraagd of meerderen er last van hadden, iemand zei toen dat hij probleemloos een 4GB kaartje gebruikte. Vandaar dat ik hem RMA stuurde.

[ Voor 10% gewijzigd door XthinkZ op 05-04-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Ik ben aan het twijvelen tussen deze en de standaard vario (t-mobile).
Nu vraag ik me alleen af of de Pro versie ook volledig is voorzien van t-mobile firmware en blinds.
Zo ja, is er ook nog een manier om dit weg te krijgen?
Bij de vario topic wordt uigelegd welke bestanden wel en niet ervoor zorgen etc. Ook enigzins een richting aangegeven voor het unlocken en upgraden van de firmware. Is dat met deze op dezelfde wijze?

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

telefoontoestel schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 02:27:
Ik ben aan het twijvelen tussen deze en de standaard vario (t-mobile).
Nu vraag ik me alleen af of de Pro versie ook volledig is voorzien van t-mobile firmware en blinds.
Zo ja, is er ook nog een manier om dit weg te krijgen?
Bij de vario topic wordt uigelegd welke bestanden wel en niet ervoor zorgen etc. Ook enigzins een richting aangegeven voor het unlocken en upgraden van de firmware. Is dat met deze op dezelfde wijze?
Als dat gewenst is zal ik een stap voor stap tutorial plaatsen hoe je de extended rom unlocked en aanpast naar eigen smaak en hoe je de firmware zonder gezeik kan upgraden.

Wat betreft de legaliteit en illegaliteit hiervan heb ik hier mijn mening gepost:

http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=66671&page=2
Dit omdat zij er verantwoordelijk voor worden gehouden wat betreft illegale praktijken met illegale Roms.
Dit dateert nog uit de tijd van bijvoorbeeld de MDA II met het gebruik van een WM5 OS Rom, dit werd door microsoft verboden. Of bijvorbeeld het vragen naar een 2002 upgrade os terwijl je alleen een 2000 OS licentie hebt.

Maar is er een groot verschil tussen een Fabrikant (HP, HTC)die verschillende OS'en met daaraanhangende licentie uitbrengt en een Provider die verschillende Rom's uitbrengt onder dezelfde OS en dus licentie.

Ik begrijp best dat moderators/admins zoveel mogelijk gezeik willen voorkomen, maar wat betreft Rom's voor de MDA PRO, is dit dus niet van toepassing. Dat is wat ik duidelijk wil maken. Ik zou er best naast kunnen zitten, maar dan zou ik graag willen dat iemand mij dan wijst waar of wie het bewijs kan leveren dat dit dus illegaal is, want dat is het naar mijn mening dus niet.
Niet op basis van licentie in ieder geval.
Maar of je de Pro of de Vario gaat kiezen zou ik nog eerst goed overwegen.

Vario voordeel:
- Kleiner
- simlock is verwijderbaar

Nadeel:
- Geen UMTS
- 320x240 scherm ipv 640x480
- Scherm altijd aan buitenkant
- Kleiner toetsenbord

MDA Pro voordeel:
- Groter scherm en 640x480 resolutie (geschikt voor remote desktop zoals www.logmein.com).
- Ondersteund UMTS
- Groter toetsenbord
- Scherm is inklapbaar en draaibaar (kan ook nadeel zijn).

Nadeel:
- Erg groot als je hem voornamelijk als telefoon wilt gebruiken
- de MDA Pro kan je alleen via je provider laten unlocken.(binnen contract kan dit alleen tegen betaling).

Mijn conclusie:
Zoek je een goede PDA en wil je remote desktop gebruiken en wil je geen extra telefoon bij je dragen dan kan je voor de Pro gaan.
Misschien dat ik nog iets vergeten ben, maar dan kan iemand anders nog hun mening geven.

[ Voor 26% gewijzigd door XthinkZ op 01-04-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Ik denk voor mij dat alleen het sim-unlock idee wel eens vervelend kan zijn. Dit aangezien ik best vaak naar zuid-amerika ga en daar ook een eigen sim heb liggen. Die kan ik daarin dus niet gebruiken. Dat is dus het enige waar ik over moet denken.

Een stap voor stap plan is mss wel een idee, zolang het niet buiten de policy omgaat uiteraard.

Wat ik me overigens wel afvraag, ik heb op de site van t-mobile een vergelijkend lijstje gelezen over de functionaliteit van de beide types en daarin kwam naar voren dat de vario wel een internet browser heeft en de pro niet. Klopt dat?

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

telefoontoestel schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 14:00:
Ik denk voor mij dat alleen het sim-unlock idee wel eens vervelend kan zijn. Dit aangezien ik best vaak naar zuid-amerika ga en daar ook een eigen sim heb liggen. Die kan ik daarin dus niet gebruiken. Dat is dus het enige waar ik over moet denken.

Een stap voor stap plan is mss wel een idee, zolang het niet buiten de policy omgaat uiteraard.

Wat ik me overigens wel afvraag, ik heb op de site van t-mobile een vergelijkend lijstje gelezen over de functionaliteit van de beide types en daarin kwam naar voren dat de vario wel een internet browser heeft en de pro niet. Klopt dat?
Je kan ook kiezen voor de duurdere sim unlocked versie van Qtek. Voor de rest heeft elke pocketpc wel een of andere browser volgens mij. En de Pro heeft zeker wel pocket internet explorer. En je kunt er altijd nog opera of iets dergelijks erop zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door XthinkZ op 01-04-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
XthinkZ schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 10:09:

[...]

Mijn conclusie:
Zoek je een goede PDA en wil je remote desktop gebruiken en wil je geen extra telefoon bij je dragen dan kan je voor de Pro gaan.
Misschien dat ik nog iets vergeten ben, maar dan kan iemand anders nog hun mening geven.
Kleine aanvulling. Zelf bel ik nooit met de Pro maar ik kwam het volgende citaat laatst tegen in een recente review van de Qtek S200, het gaat over HTC-devices in het algemeen:
De belkwaliteit doet ons zorgen baren. Tijdens het testen van diverse HTC PocketPC modellen onder de vlag van T-mobile, Orange, i-mate of Qtek is het duidelijk geworden dat er structureel iets mis is. De toestellen blijven ronduit mager scoren op belkwaliteit en het onderdeel telefoneren wat toch het hoofdonderdeel van een mobiele telefoon zou moeten zijn. Helaas is het niet anders dan de werkelijkheid dat de telefoonfunctionaliteit in een PocketPC er gewoon een beetje bijhangt. Het wordt tijd dat men op hardware en softwaregebied hier iets aan doet.
Dat vloeit natuurlijk hieruit voort:
Citaat: Webwereld
Sommige fabrikanten vertrekken vanuit een pda-ontwerp en voegen daar dan gsmfuncties aan toe. Bij andere fabrikanten gebeurt net het omgekeerde: zij voegen pda-functies toe aan een gsm. Het hangt er van af waar de fabrikant traditioneel sterk in is.
Windows Mobile is natuurlijk een voorbeeld van het eerst genoemde. Dus puur als GSM zou ik niet op WM PPC's afgaan en naar mijn eigen ervaringen zou ik dan ook niet kiezen voor een WM SmartPhone. Maar je bent vast en zeker wel een gebruiker die meer wil. Voor de duidelijkheid: Ik heb zelf dus altijd 2 devices bij mij: één echte telefoon en m'n PPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Mooie TS!

Ik heb trouwens mijn M500 doorgeschakelt naar m'n E760 en dat gaat prima...

Het bellen op dit soort toestellen (heb ik ook gemerkt met de Jasjar) gaat nog steeds niet geweldig, hopelijk wordt hier aan gewerkt in de volgende generatie toestellen...

Alleen jammer dat het doorschakelen niet met smsjes mogelijk is....

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Underworld schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 19:36:
Mooie TS!

Het bellen op dit soort toestellen (heb ik ook gemerkt met de Jasjar) gaat nog steeds niet geweldig, hopelijk wordt hier aan gewerkt in de volgende generatie toestellen...

Doorschakelen kost toch gewoon belminuten?
Je kan ook gewoon je sim in je E760 doen en je M500 puur gebruiken als pocketPC..

[ Voor 5% gewijzigd door XthinkZ op 01-04-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
Underworld schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 19:36:
Mooie TS!

maar dat vind ik niet echt een oplossing. Dan heb ik toch liever een kopie van mijn simkaart... Die doorschakeling betaal je volgens mij voor toch!? :?

Dus ja, dat kost geld of belminuten... :/

[ Voor 5% gewijzigd door Savages op 01-04-2006 20:16 . Reden: mhm, dubbel... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Ik was net aan het rondsurfen, en via via kwam ik op myqtek.com, waar de uitgebreide technische informatie grotendeels ook in het Nederlands te vinden is (alleen Regulatory en SAR staan er niet bij, maar die zijn nog wel te vertalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Na wat geklooi met instellingen van xdaforum enzo is m'n os beetje gaar. Sommige schermen zien er niet meer goed uit.
Wat was de hard reset combinatie ook alweer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Viper_74 schreef op maandag 03 april 2006 @ 10:35:
Na wat geklooi met instellingen van xdaforum enzo is m'n os beetje gaar. Sommige schermen zien er niet meer goed uit.
Wat was de hard reset combinatie ook alweer :X
Deze is wel handig voor in de TS.

Hoe kom ik in de bootloader modus?
  • Light button + power button + reset.
Hoe voor ik een harde reset uit?
  1. De twee grote knoppen met een streep op je toetsenbord inhouden + reset.
  2. Toets een "0" voor fabrieksinstellingen of een "X" om te annuleren.

[ Voor 63% gewijzigd door XthinkZ op 03-04-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Had ik het toch goed... nog maar een keer prob dan

Als ik hem opnieuw flash kan ik hem uitdrukken net nadat er staat dat de update compleet is ofzo en dan installeert die niet al die standaard troep van de provider ofzo?

hoe zit het met text messages, kan ik die ergens backupen, of ben je die niet kwijt na een hard reset. Me email sync ik wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
XthinkZ schreef op zondag 15 januari 2006 @ 02:58:[...]
Verder is de Brodit houder voor in m'n auto extra functioneel geworden door het gebruik van een Linex FM transmitter.
Ik kan nu dus de MDA pro als movie/muziekclips speler gebruiken en het geluid uit de speakers van m'n auto laten komen. Das pas echt vet :D.
Waar heb je die FM transmitter vandaan, en wat kost zoiets ongeveer? :?

En heeft iemand enig idee waar die Brodit-houders goedkoop te vinden zijn?
XthinkZ schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 10:09:[...]
Als dat gewenst is zal ik een stap voor stap tutorial plaatsen hoe je de extended rom unlocked en aanpast naar eigen smaak en hoe je de firmware zonder gezeik kan upgraden.
Graag, mits dit toegestaan is hier... ;)

Edit: Is er al iemand die ervaring heeft met de Jabra BT620s headset, of een andere vergelijkbare stereo-headset, in combinatie met de Qtek!? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Savages op 03-04-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Viper_74 schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:14:
Had ik het toch goed... nog maar een keer prob dan

Als ik hem opnieuw flash kan ik hem uitdrukken net nadat er staat dat de update compleet is ofzo en dan installeert die niet al die standaard troep van de provider ofzo?

hoe zit het met text messages, kan ik die ergens backupen, of ben je die niet kwijt na een hard reset. Me email sync ik wel weer.
Ja, eerst na een harde reset je scherm instellen en die stappen doorlopen. Daarna krijg je een melding dat over 3 seconden er software wordt geinstalleerd. Als je dan de reset button indrukt, dan wordt de extended rom niet geinstalleerd. Je mist dan helaas ook standaard functionaliteit zoals mms en je camera volgens mij. Beter is om je extended rom zelf samen te stellen.

Standaard is er geen functionalitiet om SMS te bewaren voor zover ik weet.
Er is wel backupsoftware die dit kan zie paar post boven je.
Savages schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:30:
Waar heb je die FM transmitter vandaan, en wat kost zoiets ongeveer? :?
Ik had hem via inkoopacties.net:
http://www.inkoopacties.net/ia/wrn99znw

Maar hier kan je ze ook halen:
http://www.marktplaats.nl...tv_en_video/27355882.html
En heeft iemand enig idee waar die Brodit-houders goedkoop te vinden zijn?
www.smartphonestunts.nl is een van de goedkopere denk ik.
Graag, mits dit toegestaan is hier... ;)
Zodra ik tijd heb zal ik even een beginnetje maken.
Edit: Is er al iemand die ervaring heeft met de Jabra BT620s headset, of een andere vergelijkbare stereo-headset, in combinatie met de Qtek!? :?
Wat wil je weten? In combinatie met Qtek zie ik zowiezo geen problemen, je kan beter de vraag stellen wat een goede BT headset en de ervaringen hiervan zijn, maar dat zou je in een BT headsettopic kunnen doen.

[ Voor 39% gewijzigd door XthinkZ op 03-04-2006 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Sorry dat ik een tijdje niks van me heb laten horen en dus ook de startpost niet heb bijgewerkt. Mijn vriendin is overleden maar ik zal zo snel mogelijk weer verdergaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Mento schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:18:
Sorry dat ik een tijdje niks van me heb laten horen en dus ook de startpost niet heb bijgewerkt. Mijn vriendin is overleden maar ik zal zo snel mogelijk weer verdergaan.
:{ dude wtf, da's gaar voor je man

Zomaar ineens.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.pasmooij/FOK/worry-rose.gif

Sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik heb nu trouwens die SPB backup, maar ik zie alleen PIM, documents, system en email als backup staan, niet text messages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

WTF, Gecondoleerd man...
Kijk maar wat je doet, in ieder geval sterkte!

Ik zal zoveel mogelijk verzamelen in mijn eerste post. Als je tijd hebt dan hoef je niet zo te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
XthinkZ schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:52:
[...]

WTF, Gecondoleerd man...
Kijk maar wat je doet, in ieder geval sterkte!

Ik zal zoveel mogelijk verzamelen in mijn eerste post. Als je tijd hebt dan hoef je niet zo te zoeken.
Gecondoleerd bij deze. Heel veel sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Veel sterkte toegewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Bedankt voor de condoleances maar zullen we het een beetje on-topic houden?
@ Viper_74 zou je je post met technische info kunnen leeghalen? Dat scheel weer een hoop ruimte.

[small]Het is best raar, vrijdag avond nog naar de bios. Ze moest vroeg te werk dus sliep ze thuis en de volgende ochtend is ze overleden. Zonder reden, ze rookte niet, at twee stuks fruit en ga zo maar door. Maar ik probeer weer door te gaan met mijn leven maar het is best vreemd vooral omdat je als twintiger nooit heb stilgestaan dat het jou ook zo kan overkomen.small]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Viper_74 schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:44:
Ik heb nu trouwens die SPB backup, maar ik zie alleen PIM, documents, system en email als backup staan, niet text messages.
De text messages vallen onder email.

@Mento: heel veel sterkte toegewenst.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 10:20
Ik heb gisteren een mailtje gehad van onze Vodafone account manager..... per april levert Vodafone ze ook! Ik ga er maar eens eentje bestellen!

[off]Veel sterkte Mento...... ik zou niet weten hoe ik zoiets zou moeten verwerken![/off]

[ Voor 26% gewijzigd door DarkAllMan op 04-04-2006 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
DJ Randall schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:14:
Ik heb gisteren een mailtje gehad van onze Vodafone account manager..... per april levert Vodafone ze ook! Ik ga er maar eens eentje bestellen!
Dus ik denk, even kijken of ie toevallig op de website staat. En zowaar, hier staat ie als de Qtek V1640? Dan vraag je je toch af waar die naam vandaan komt, en of ze hem nou nog onder hun eigen naam gaan uitbrengen.

Overigens ook sterkte, Mento.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117064

@Mento: veel sterkte toegewenst!!

On topic....wie weet wanneer T-Mobile met een nieuwe ROM update uitkomt?! Het schijnt dat MSN daar wel weer in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Anoniem: 117064 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:19:
On topic....wie weet wanneer T-Mobile met een nieuwe ROM update uitkomt?! Het schijnt dat MSN daar wel weer in zit.
Ik weet dat Qtek (9100), Orange (C600 & M3000) en HP (HX4700) de afgelopen week ROMs hebben uitgebracht, echter dus nog niks voor de HTC Universal, maar ik hoop dat dit aangeeft dat deze ook binnenkort komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Anoniem: 117064 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:19:
@Mento: veel sterkte toegewenst!!

Als je de Rom van T-Mobile Nederland bedoelt kun je lang wachten, erg lang. Ik heb ze gebeld met dezelfde vraag en ze zie dat ze ermee bezig waren, toen vroeg ik of ze een eerlijk andwoord kon geven en melde dat het geen haast had :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
in het vorige topic kon je lezen dat T-mobile UK al een nieuwe ROM uit heeft gebracht. Dit is gewoon een WWE ROM, zoals er standaard op de mda pro stond.

Deze rom is te vinden op

http://t-mobile.iris-global.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Ik denk er sinds de prijs naar beneden gegaan is sterk over om hem alsnog te kopen, met een Relax Web 150 abbo is hij toch wel betaalbaar vind ik :) Ik heb echter nog een paar vragen, dit zijn meer algemene vragen over abonnementen. Ik heb een deel van deze vragen al aan T-Mobile gesteld, maar het antwoord wat ze gaven vond ik niet bevredigend, dus ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
  • Ik gebruik op het moment het prepaid abonnement van mijn broer, hij heeft
    namelijk sinds kort een abonnement. Nu zou ik het fijn vinden als ik het nummer van
    zijn prepaid abonnement mee zou kunnen nemen naar een eigen abonnement, maar kan ik dat nummer gewoon naar mijn naam laten overzetten?
  • Op smartphonestunts.nl staan verschillende netwerkacties bij een 1- of 2-jarig
    Relax/Flex abonnement, deze kan ik alleen niet op de website van T-Mobile terugvinden. Is dit
    een actie van T-Mobile, en profiteer ik daar ook van als ik via hun website bestel?
    Zo ja, gelden de acties ook gewoon bij een Relax Web abonnement?
  • Dit bedacht ik me eigenlijk pas net, en had ik dus niet gevraagd aan T-Mobile, maar kan je bij een Relax Web 150 abbo uberhaupt wel PIT krijgen? Ik weet dat het bij een Relax 150 kan, maar ik kan vrij weinig over de Relax Web abbo's vinden. Volgende vraag is dan ook (sluit ook een beetje aan op tweede vraag): Gelden in principe dezelfde regels voor de Relax en Relax Web abbo's?
Alvast bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tsunami op 04-04-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Tsunami schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 22:03:
  • Ik gebruik op het moment het prepaid abonnement van mijn broer, hij heeft
    namelijk sinds kort een abonnement. Nu zou ik het fijn vinden als ik het nummer van
    zijn prepaid abonnement mee zou kunnen nemen naar een eigen abonnement, maar kan ik dat nummer gewoon naar mijn naam laten overzetten?
Hoe het met prepaid nummers gaat weet ik eigenlijk niet. Grote kans dat ze zeggen dat dat gewoon niet mogelijk is omdat prepaid niet altijd aan een persoon of naam gekoppeld is, en dus ook niet te controleren of het wel jouw nummer is, of teveel gedoe/risico is.
• Op smartphonestunts.nl staan verschillende netwerkacties bij een 1- of 2-jarig
Relax/Flex abonnement, deze kan ik alleen niet op de website van T-Mobile terugvinden. Is dit
een actie van T-Mobile, en profiteer ik daar ook van als ik via hun website bestel?
Zo ja, gelden de acties ook gewoon bij een Relax Web abonnement?
Aanbiedingen van andere sites staan los van de site van T-Mobile zelf.
Deze winkels krijgen namelijk gewoon een bonus per afgesloten abonnement, ze kunnen dus zelf hun aanbiedingen samenstellen. Dus bestel bij de winkel met de juiste aanbieding.
  • Dit bedacht ik me eigenlijk pas net, en had ik dus niet gevraagd aan T-Mobile, maar kan je bij een Relax Web 150 abbo uberhaupt wel PIT krijgen? Ik weet dat het bij een Relax 150 kan, maar ik kan vrij weinig over de Relax Web abbo's vinden. Volgende vraag is dan ook (sluit ook een beetje aan op tweede vraag): Gelden in principe dezelfde regels voor de Relax en Relax Web abbo's?
Alvast bedankt :)
Wat betreft PIT was het minimum abbo wat je moest hebben een relax 150 zoals je zelf zei.
Een relax 150 web is niets anders dan een 150 relax abbo in combinatie met een actie via hun website. Dus ik neem inderdaad aan dat je gewoon pit kan bestellen. Maar dit zijn inderdaad iets moeilijkere vragen voor de helpdesk. Dus als ze geen goed antwoord hebben vraag dan of ze het voor je willen navragen, of dat je even nog een keer moet bellen zodat je misschien iemand anders aan de lijn krijgt die het wel weet. Ze mogen daar namelijk niet te lang over een call doen volgens de policy :p.

[ Voor 8% gewijzigd door XthinkZ op 04-04-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105455

Wie weet er hoe ik de MDA Pro als modem kan laten werken.
Ik heb het al geprobeerd zoals in het boekje maar dan geeft hij aan dat hij een onbekend apparaat vind waar ik dan niet de driver die op de cd staat voor kan gebruiken. Vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
In de TS staat een link naar software waarmee je dit kunt doen. Ik heb het zelf niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is het zelfde als in het boek helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Anoniem: 105455 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:25:
Dat is het zelfde als in het boek helaas..
Je moet handmatig naar de inf file verwijzen, dus niet automatisch door de wizard laten vinden.

ps. @mento.

vergeet niet de tooltjes in mijn eerste post.

[ Voor 12% gewijzigd door XthinkZ op 05-04-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando
  • Laatst online: 24-08-2024

Kogando

Humordenaar

Ik heb standaard 65% van mijn werkgeheugen in gebruik en 76% van mijn interne geheugen, is dit goed of is dit al teveel voor een goeie werking? Waar ligt die grens ongeveer?

En zijn er nog dingen die je absoluut wel of niet moet doen om de MDA snel te houden? (behalve logische dingen zoals alles open laten staan of heel je geheugen volproppen)

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Kogando schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:53:
Ik heb standaard 65% van mijn werkgeheugen in gebruik en 76% van mijn interne geheugen, is dit goed of is dit al teveel voor een goeie werking? Waar ligt die grens ongeveer?

En zijn er nog dingen die je absoluut wel of niet moet doen om de MDA snel te houden? (behalve logische dingen zoals alles open laten staan of heel je geheugen volproppen)
Als je er geen gekke dingen mee doet, dan zou je er niet teveel problemen mee moeten hebben.
Belangrijkste is gewoon niet teveel programma's open laten staan. Als hij erg traag gaat lopen, dan heb je er inderdaad teveel op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Kogando schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:53:

Je kunt kijken of de tips uit dit topic werken en je ervaringen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Nu je het zegt heb ik in dat topic dit gepost:
http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=39725

Een programma waarmee je je dus in een keer alle register tweaks kunt uitvoeren voor de Vario.
Eerst registreren voordat je het kan downloaden.

Ik ga even testen op mijn MDA Pro.

[ Voor 10% gewijzigd door XthinkZ op 05-04-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XthinkZ schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:32:
[...]

Je moet handmatig naar de inf file verwijzen, dus niet automatisch door de wizard laten vinden.

ps. @mento.

vergeet niet de tooltjes in mijn eerste post.
Ik verwijs handmatig naar deze file maar dan zegt hij dat er geen informatie in de file staat.
Heb gister xp opnieuw geinstalleerd voor die alles maar mocht niet baten.

Bij mij vario werkte het gelijk bij de spv m500 niet en deze ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Anoniem: 105455 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:58:
[...]

Ik verwijs handmatig naar deze file maar dan zegt hij dat er geen informatie in de file staat.
Heb gister xp opnieuw geinstalleerd voor die alles maar mocht niet baten.

Bij mij vario werkte het gelijk bij de spv m500 niet en deze ook niet..
Vreemd, en als je dus helemaal niet de wizard gebruikt, maar:

"niet zoeken. Ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren"

optie kiest en dan verwijst naar de inf file durf je dus te beweren dat hij de inf file niet als een driver ziet?
XthinkZ schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:40:
Nu je het zegt heb ik in dat topic dit gepost:
http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=39725

Een programma waarmee je je dus in een keer alle register tweaks kunt uitvoeren voor de Vario.
Eerst registreren voordat je het kan downloaden.

Ik ga even testen op mijn MDA Pro.
Ik gebruik nu de laatste T-Mobile Rom met A2DP support, en heb verschillende register tweaks uitgevoerd, maar ik kan niet zeggen dat ie nou sneller is geworden.

[ Voor 35% gewijzigd door XthinkZ op 05-04-2006 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
goed nieuws voor alle AKU2 & LogMeIn gebruikers: het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Ik vind het dom dat je niet kan zien welk hoorntje groen en welk hoorntje rood is als het backlight uit staat. Ik zou graag willen dat deze hoorntjes, of het hele backlight, oplicht als ik een inkomend gesprek heb.

Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Mijn MDA Pro loopt vast als deze op standby staat, alleen een soft-reset kan 'm dan weer tot leven wekken. Iemand enig idee of hier een oplossing voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Kogando schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:24:
Mijn MDA Pro loopt vast als deze op standby staat, alleen een soft-reset kan 'm dan weer tot leven wekken. Iemand enig idee of hier een oplossing voor is?
Ik denk het beste een harde reset. Waarschijnlijk zit er iets fout in je OS nu.
Misschien is het beter om gewoon naar een nieuwere rom te updaten.

*EDIT*
Ik zag in het andere topic dat er een gratis Push mail dienst is:
http://www.emoze.com/en/

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, en heb ook geen AKU2 Rom draaien op dit moment om het te testen.

[ Voor 37% gewijzigd door XthinkZ op 06-04-2006 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XthinkZ schreef op woensdag 05 april 2006 @ 22:27:
[...]

*EDIT*
Ik zag in het andere topic dat er een gratis Push mail dienst is:
http://www.emoze.com/en/

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, en heb ook geen AKU2 Rom draaien op dit moment om het te testen.
een ROM-update van T-Mob is er nog niet. Dan zal je toch van een andere aanbieder een ROM moeten "lenen" (met als gevolg: garantie-verlies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Anoniem: 111759 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 08:16:
[...]

een ROM-update van T-Mob is er nog niet. Dan zal je toch van een andere aanbieder een ROM moeten "lenen" (met als gevolg: garantie-verlies)
Rockafello schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:14:
in het vorige topic kon je lezen dat T-mobile UK al een nieuwe ROM uit heeft gebracht. Dit is gewoon een WWE ROM, zoals er standaard op de mda pro stond.

Deze rom is te vinden op

http://t-mobile.iris-global.com
Dit is gewoon een T-Mobile ROM. Kunnen ze moeilijk je garantie afnemen niet?

[ Voor 8% gewijzigd door XthinkZ op 06-04-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

XthinkZ schreef op woensdag 05 april 2006 @ 22:27:
Ik heb eerst de nieuwste T-Mobile ROM geprobeerd maar dat hielp niet. Gisteren heb ik de nieuwste I-Mate ROM erop gezet en dit leek te helpen. Alleen inmiddels, na installatie van wat apps, treedt het probleem toch weer op. Wellicht zijn het de applicaties die voor het probleem zorgen, maar met een schone T-Mobile ROM install had ik het probleem ook.

Wat vervelend, moet 'm misschien toch maar laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Als je het probleem kan laten zien doen ze er niet moeilijk over. Ik had na de tip van XthinkZ nog steeds het probleem dat wanneer ik op WLAN ging dat er verbinding werd gemaakt met GPRS. Dit kon ik niet aantonen omdat er geen WLAN is de buurt was en dus werd ik niet geholpen.

@XthinkZ, Daar heb je naar mijn mening gelijk in. Echter is hun mening dat het een ROM is van T-Mobile UK en niet van T-Mobile NL en dus niet hoeven te ondersteunen. Maar de ROM van van T-mobile NL is ook engels dus denk niet dat ze moeilijk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Mento schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:27:
Als je het probleem kan laten zien doen ze er niet moeilijk over. Ik had na de tip van XthinkZ nog steeds het probleem dat wanneer ik op WLAN ging dat er verbinding werd gemaakt met GPRS. Dit kon ik niet aantonen omdat er geen WLAN is de buurt was en dus werd ik niet geholpen.

@XthinkZ, Daar heb je naar mijn mening gelijk in. Echter is hun mening dat het een ROM is van T-Mobile UK en niet van T-Mobile NL en dus niet hoeven te ondersteunen. Maar de ROM van van T-mobile NL is ook engels dus denk niet dat ze moeilijk gaan doen.
Misschien dat je toevallig hetzelfde icoontje ziet als je een verbinding maakt?
Maar als je geen GPRS inbelverbinding hebt ingesteld en zelfs het hele protocol hebt uitgeschakeld, dan kan hij onmogelijk een GPRS verbinding maken. Misschien heb je nog een andere GPRS inbelverbinding staan, dan moet je die ook verwijderen.

En ja wat betreft ondersteunen, de klantenservice heeft helemaal geen ervaring met andere/nieuwe ROM's dus daar kunnen ze zowiezo moeilijk ondersteuning voor bieden. Maar de garantie ben je niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
En weer een verhaaltje over mij :P

Ik ben vandaag langs de BelCompany geweest, en volgens hun kan ik het nummer van het Prepaid abonnement gewoon over laten zetten naar mijn abonnement. Het is niet zo erg als het niet blijkt te kunnen, maar het zou toch wel fijn zijn. Dus ik kom net thuis, en ik denk: bestellen die handel :D Ik telefoon kiezen, abonnement kiezen... He, de MDA Pro was toch eerst € 79,95 bij een Relax Web 150 abonnement? Nu is ie ineens € 59,95 :*) Dat scheelt weer 20 euro.

@XthinkZ: nog bedankt voor de antwoorden, ik kwam er gisteren achter dat de vraag of PIT uberhaupt wel bij een Relax Web 150 abbo kon een beetje dom was, aangezien je het bij 150 wel kan kiezen op de site en bij 100 niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Voor de Qtek gebruikers is er eindelijk een nieuwe WWE Rom uitgebracht met AKU2 + A2DP!
http://forum.xda-develope...s=0&postorder=asc&start=0

Ik heb in ieder geval een rom waar ik voorlopig wel even zoet mee ben >:) .

edit:

Ik weet niet wat ze met deze rom hebben gedaan, maar ik moet zeggen dat hij echt heel erg vlot is.

[ Voor 46% gewijzigd door XthinkZ op 06-04-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
XthinkZ schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:26:
Voor de Qtek gebruikers is er eindelijk een nieuwe WWE Rom uitgebracht met AKU2 + A2DP!
http://forum.xda-develope...s=0&postorder=asc&start=0
A2DP is stereo geluid via bluetooth, maar wat mij nou niet helemaal duidelijk is: waar staat die AKU2 voor? :?

En weten jullie een 'goedkope' GPS-dongle? In de pricewatch kan ik niks interessants vinden... :/
XthinkZ schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:52:[...]
[Ik: En heeft iemand enig idee waar die Brodit-houders goedkoop te vinden zijn?]
www.smartphonestunts.nl is een van de goedkopere denk ik.
Als ik het goed zie, is dat enkel in combinatie met een Qtek!?
[Ik: Is er al iemand die ervaring heeft met de Jabra BT620s headset, of een andere vergelijkbare stereo-headset, in combinatie met de Qtek!?]
Wat wil je weten? In combinatie met Qtek zie ik zowiezo geen problemen, je kan beter de vraag stellen wat een goede BT headset en de ervaringen hiervan zijn, maar dat zou je in een BT headsettopic kunnen doen.
Wat ik eigenlijk wil weten; is er iemand die ervaring heeft met een bluetooth headset die stereogeluid heeft en waar je ook nog fatsoenlijk mee kan bellen? En ik heb ook begrepen dat je via sommige implementaties ook nog bepaalde controle had over bijvoorbeeld afspeellijsten!?

En ik zit nog vol smart te wachten op de stap-voor-stap uitleg... :P
Mijn 9000 verwact ik morgen of zaterdag namelijk... ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Savages op 06-04-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Kogando schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:24:
Mijne heeft hetzelfde, alleen maar als hij internet heeft.
Dus als ik mijn msn of activesync laat aanstaan loopt hij heel af en toe vast. Uit en aan werkt dan niet, soft reset enige oplossing.
Heb ik tot nu toe al bij 3 rom's gehad dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Net even gekeken maar ik krijg die modem ook niet voor elkaar hoor

als ik hardware wil toevoegen zegt hij bij alle hardware dat de inf bestand geen hardware bevat. Als ik bij modems het bestand selecteer krijg ik een leeg kiesvenster :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Savages schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:00:
A2DP is stereo geluid via bluetooth, maar wat mij nou niet helemaal duidelijk is: waar staat die AKU2 voor? :?
AKU2: wat wil je weten? :) Zelf nog niet gelezen, maar ik neem aan dat er wel in staat wat je wil weten.
En weten jullie een 'goedkope' GPS-dongle? In de pricewatch kan ik niks interessants vinden... :/
Volgens mij is de Adapt AD-300 een van de goedkoopste GPS ontvangers. Hij is ongeveer 80 euro, maar ik kan hem ook niet in de pricewatch vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsunami op 06-04-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Viper_74 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:26:
Net even gekeken maar ik krijg die modem ook niet voor elkaar hoor

als ik hardware wil toevoegen zegt hij bij alle hardware dat de inf bestand geen hardware bevat. Als ik bij modems het bestand selecteer krijg ik een leeg kiesvenster :(
Vreemd, ik heb hier een MDA PRO en een Vario, en ze worden beiden door dat inf bestandje als een HTC USB Modem gezien waarna ik dus gewoon kan internetten via GPRS/UMTS.

edit:
Ben nu even op een pure GPRS verbinding aan het internetten op mijn pc.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Apr 6 2006 om 18:37:13 UTC+0200)

Download : 6.3 KByte/sec
Upload : 1.5 KByte/sec
Connection : 47.0 Conn/min
Ping test Nederland : 636.0 ms

[ Voor 23% gewijzigd door XthinkZ op 06-04-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Bij het maken van je eigen extended rom is het dan gewoon de bestanden verwijderen en nieuwe toevoegen? Ik kan de rom openen met WinImage en als het me is gelukt zal ik hier een handleiding schijven hoe je het moet doen maar ik kan geen andwoord vinden of het gewoon knippen en plakken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zou je misschien kunnen uitleggen hoe je dat precies voor elkaar gekregen hebt ?

verbinding via usb of BT? activesync uit of aan.

documentatie en/of bestanden

Makkelijk om 'overal' te kunnen internetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Mento schreef op donderdag 06 april 2006 @ 20:07:
Bij het maken van je eigen extended rom is het dan gewoon de bestanden verwijderen en nieuwe toevoegen? Ik kan de rom openen met WinImage en als het me is gelukt zal ik hier een handleiding schijven hoe je het moet doen maar ik kan geen andwoord vinden of het gewoon knippen en plakken is.
Ok even in het kort:
Uni_ext_ROM_Unhide.rar (er is een nieuwe twee in een tool om je extended rom te unhide.unlocken) in mijn eerste post).
Bevat:
Uni_Unhide_EXT_ROM.cab
UNI_ext_rom_unlock.exe

Eerst Uni_Unhide_EXT_ROM.cab installeren, na een reset zie je een map "storage2" in je pocketpc wat je extended rom is. Kopieer de hele inhoud naar je pc en voeg cabs toe of verwijder ze, maar dit moet je dan ook in het config.txt aanpassen.

Als je klaar bent kopieer de nieuwe inhoud weer terug naar de Storage2 map (oude inhoud verwijderen).
Mocht de ext Rom gelocked zijn, start UNI_ext_rom_unlock.exe op je pocketpc en na een reset is de ext rom beschrijfbaar.

Doe een harde reset om je zelfgemaakt Extended ROM te testen.
Viper_74 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:52:Zou je misschien kunnen uitleggen hoe je dat precies voor elkaar gekregen hebt ?
verbinding via usb of BT? activesync uit of aan.
documentatie en/of bestanden
Makkelijk om 'overal' te kunnen internetten
Staat in de startpost onder "Applicaties". Als anderen het nog eens zouden kunnen testen?
Dan kan ik even kijken wat er fout gaat.

[ Voor 36% gewijzigd door XthinkZ op 08-04-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Nog één keer dan een uitleg hoe je de mda pro als modem kunt gebruiken. (internetten via PIT op je laptop).

1. zet USB uit bij verbindindsinstellingen in active sync op je laptop
2. start wireless modem op je telefoon.
3. kies USB en druk op start!
4. sluit nu USB kabel aan op je laptop. (nu wordt er een HTC modem gedetecteerd, zoniet een paar keer opnieuw de USB kabel erin steken)
5. installeer de driver op je laptop.
6. open USBModem_dialer.exe
7. Bij modem staat nu HTC modem en APN staat op internet (user & pass zijn niet nodig).
8. druk op DIAL, er zal verbinding gemaakt worden en de applicatie wordt afgesloten.

KLAAR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Rockafello schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:33:
Nog één keer dan een uitleg hoe je de mda pro als modem kunt gebruiken. (internetten via PIT op je laptop).

1. zet USB uit bij verbindindsinstellingen in active sync op je laptop
2. start wireless modem op je telefoon. <- ? hoe doe ik dat
3. kies USB en druk op start!
4. sluit nu USB kabel aan op je laptop. (nu wordt er een HTC modem gedetecteerd, zoniet een paar keer opnieuw de USB kabel erin steken)
5. installeer de driver op je laptop.
6. open USBModem_dialer.exe
7. Bij modem staat nu HTC modem en APN staat op internet (user & pass zijn niet nodig).
8. druk op DIAL, er zal verbinding gemaakt worden en de applicatie wordt afgesloten.

KLAAR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Kijk maar even in de TS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
LoL

Ik heb hem gevonden. Na een harde reset. Heb de laatste tijd een aantal reg hacks en apps van xda forum gedraaid (waaronder de zvga) waardoor een aantal schermen (batterij) nog op de 640x480 waren terwijl de reso alweer op origineel vga stond. Gevolg -> batterij icoontje half uit beeld enzo.
Zo had ik ineens nog maar 14 mb geheugen vrij na een reset, nu na een harde nog 30 - 35
blijkbaar was ik me wireless icoontje ook kwijt, want deze stond er niet meer bij en ik dacht hem toch ergens van te kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Synchroniseren zonder active sync..

Las net dit berichtje:
http://www.pocketinfo.nl/artikel/5647

Ik ga het even proberen :).

Hmmm, niet goed gelezen. Je kan nu dus ook andere synchronisatie programma's gebruiken omdat je nu ook zonder IP gebaseerde syncs kan uitvoeren ofzo.

Kan natuurlijk wel een hoop mensen die juist problemen hebben met synchronisati helpen.

[ Voor 49% gewijzigd door XthinkZ op 07-04-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
zojuist geflashed met de laatste qtek rom, nou zit ie vast in het bootscreen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Viper_74 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:36:
zojuist geflashed met de laatste qtek rom, nou zit ie vast in het bootscreen :(
Als harde reset niet helpt, weer in bootloader zetten en nog een keer doen.
Ik heb het trouwens ook en keer gehad, enige oplossing was een ander ROM te gebruiken.

Toen de allereerste ROM update er was, bleek dat de update alleen lukte als je er los de nieuwere 1.03 radio op zette, dus het had toen iets met de radio te maken.

Niet de radio updaten kan natuurlijk ook gewoon als je de 1.09 al had. Dan ben je binnen 5 minuten klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door XthinkZ op 07-04-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
zegt ie nu

2de keer precies hetzelfde, zucht

zo nog maar eens flassen die zooi. blijft troep soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Viper_74 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:30:
zegt ie nu

2de keer precies hetzelfde, zucht
zo nog maar eens flassen die zooi. blijft troep soms
Dit is misschien de reden dat er zo weinig mensen actief zijn in dit topic.
Veel gebruiken hem voor zakelijk en willen er zo min mogelijk mee hobbyen ten opzchte van de vario gebruikers.
Pobeer het ook eens op een ander usb poort of andere pc. Ik had op min MDA II ook dat sommige poorten niet geschikt waren en zowiezo nooit een USB hub gebruiken.

Andere mogelijkheden:
Sim en SD kaart eruit.
Om het testen kort te houden als je bijvoorbeeld 1.03 radio erop hebt zitten alleen OS updates doen dus die file van 65 mb erin laten en die andere twee eruit.

Ik zag dat je dit topic al gevonden had:
http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=43592

[ Voor 45% gewijzigd door XthinkZ op 07-04-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Heeft iemand de originele Tmobile NL rom voor me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18017

Ik heb een MDA PRO en wilde een software update doen maar tijdens het updaten ging hij opeens uit en sindsdien krijg ik de hem met geen mogelijkheid meer aan.

Reset geprobeerd, terug naar fabrieksinstellingen doet hij wel maar verder start hij niet op.

Het is me opgevallen dat als ik de batterijoplader erin doe dat hij geen oplaadlampje geeft. Alleen als ik de batterij eruit haal dan geeft hij een rood lampje.

Zijn er meer mensen met deze problemen en misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Anoniem: 18017 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:36:
Ik heb een MDA PRO en wilde een software update doen maar tijdens het updaten ging hij opeens uit en sindsdien krijg ik de hem met geen mogelijkheid meer aan.

Reset geprobeerd, terug naar fabrieksinstellingen doet hij wel maar verder start hij niet op.

Het is me opgevallen dat als ik de batterijoplader erin doe dat hij geen oplaadlampje geeft. Alleen als ik de batterij eruit haal dan geeft hij een rood lampje.

Zijn er meer mensen met deze problemen en misschien een oplossing?
Wat gebeurd er als je de MDA Pro aanzet en de twee functie toetsen indrukt + de reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mento schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:39:
[...]

Wat gebeurd er als je de MDA Pro aanzet en de twee functie toetsen indrukt + de reset?
De MDA aanzetten gaat dus al niet, maar de reset lukt wel maar doet nix... ik kan dan nog steeds nix doen.

Harde reset ook al niet. light knopje / aanknop / reset

Het lijkt erop dat de batterij niet meer werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 18017 op 07-04-2006 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18017 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:42:
[...]

De MDA aanzetten gaat dus al niet, maar de reset lukt wel maar doet nix... ik kan dan nog steeds nix doen.

Harde reset ook al niet. light knopje / aanknop / reset

Het lijkt erop dat de batterij niet meer werkt.
SW-Update met een MDA PRO lijkt me sterk: er is nog helemaal geen nieuwe sw voor de PRO van T-Mobile. Je bedoelt zeker dat je er andere sw op hebt willen zetten (Qtek of i-Mate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Anoniem: 111759 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 23:59:
[...]

SW-Update met een MDA PRO lijkt me sterk: er is nog helemaal geen nieuwe sw voor de PRO van T-Mobile. Je bedoelt zeker dat je er andere sw op hebt willen zetten (Qtek of i-Mate)
Of die van T-Mobile UK...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Viper_74 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 19:07:
Heeft iemand de originele Tmobile NL rom voor me ?
Probeer de ftp://xda:xda@www.xda-dev...90_174_10300_WWE_Ship.exe rom eens met de 1.03 radio.
Om te kijken of je verder komt.
Of deze: ftp://ftp.clubimate.com/JASJAR_WWE_11353_137_10301.zip.

De originele UK en NL rom waren precies hetzelfde, alleen de extended rom was anders.
hier is de NL extended Rom:
ftp://xda:xda@www.xda-dev...Ms/mda_pro_eng_nl_extrom/

En hier de originele T-Mobile UK ROM:
ftp://xda:xda@www.xda-dev..._11242_126_10002_Ship.exe

Als je universal weer doorstart moet je de extended ROM unlocken met het tooltje uit deze post:
XthinkZ in "HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M50..."
Alles in je ext rom verwijderen. Vervolgens de hele inhoud van de NL rom erin kopieren en dan een harde reset, en je hebt weer dezelfde software als toen je hem nieuw kreeg.

Hier een heel oud topic waarbij het bij sommigen al fout ging bij de bootloader vanwege de radio:
http://forum.xda-develope...topic.php?p=161210#161210

[ Voor 9% gewijzigd door XthinkZ op 08-04-2006 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mento schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:39:
[...]

Ik kijk zojuist even op mijn schermpje en daar zie ik heel vaag (omdat het backlight niet aangaat):
Serial
en een stuk daaronder
v1.00

maar ik kan nix intypen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Anoniem: 18017 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 11:24:
[...]

Ik kijk zojuist even op mijn schermpje en daar zie ik heel vaag (omdat het backlight niet aangaat):
Serial
en een stuk daaronder
v1.00

maar ik kan nix intypen
Je zit nu dus in de bootloader. Je kan nu gewoon een rom update uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XthinkZ schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 11:53:
[...]

Je zit nu dus in de bootloader. Je kan nu gewoon een rom update uitvoeren.
en dus moet ik hem nu aan mijn laptop via usb aansluiten ofzo? en dan starten?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.