HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) *2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.645 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 11:55:
[...]

en dus moet ik hem nu aan mijn laptop via usb aansluiten ofzo? en dan starten?
Ja.
Probeer het maar eens gewoon, let wel op dat je de update afmaakt. Als hij klaar is krijg je een melding, en moet je gewoon een reset doen om hem op te starten.

[ Voor 22% gewijzigd door XthinkZ op 08-04-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XthinkZ schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 11:56:
[...]

Ja.
Probeer het maar eens gewoon, let wel op dat je de update afmaakt. Als hij klaar is krijg je een melding, en moet je gewoon een reset doen om hem op te starten.
super!!! hij is ah updaten nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dan hoop ik dat ie doorstart voor je en niet in blijft hangen.

Ik heb gister nog geprobeerd de qtek rom te decoden encoden met TMOB005 als operator, deze had ik uit de UK original gehaald.
Helaas werkte dit dus ook niet. Iemand had een boot stuck probleem en die was verholpen, bij mij helaas niet.

Probeer nu nog die ORUK, als dat niet werkt de TMUK erop en maandag terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper_74 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 12:06:
Dan hoop ik dat ie doorstart voor je en niet in blijft hangen.

Ik heb gister nog geprobeerd de qtek rom te decoden encoden met TMOB005 als operator, deze had ik uit de UK original gehaald.
Helaas werkte dit dus ook niet. Iemand had een boot stuck probleem en die was verholpen, bij mij helaas niet.

Probeer nu nog die ORUK, als dat niet werkt de TMUK erop en maandag terugsturen
inderdaad startte hij langzaam op, het t-mobile scherm bleef er een tijdje hangen maar daarna ging hij als een trein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
die van mij is nu 10 uur aan het opstarten, ownage

gebeld met tmobile, bellen volgende week terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Viper_74 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:54:
die van mij is nu 10 uur aan het opstarten, ownage

gebeld met tmobile, bellen volgende week terug.
Hij moet altijd binnen enkele minuten kunnen opstarten. Bij mijn smartphone duurde hets oms ook een halfuur, toen ik vervolgens een probleem had met de MDA Pro heb ik een uur gewacht (met schermverlichting aan) maar gebeurde er niks.

Bij de t-mobile shop vertelde ze me toen dat hij altijd binnen enkele minuten moet kunnen opstarten, anders kan hij (bij het niet doen na soft- hard-reset) retour-afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
And that's what it's gonna be :(

heb de UK tmob rom erop staan, gewoon inleveren zonder accu ?

of accu erbij, misschien krijg je een nieuw toestel + accu. Scheelt weer, accu wordt vaak gaar namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper_74 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:49:
[...]

And that's what it's gonna be :(

heb de UK tmob rom erop staan, gewoon inleveren zonder accu ?

of accu erbij, misschien krijg je een nieuw toestel + accu. Scheelt weer, accu wordt vaak gaar namelijk
dan valt het toestel toch niet meer onder de garantie? SW wijzigingen die niet door T-Mobile zijn verstrekt of gedaan vallen buiten hun verantwoordelijkheid. Tenminste zo ging het bij mij met een Vario met Qtek-Rom. Helaas.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 11:33
Nou, ik heb mijne dus gisteren binnengekregen. Gisteravond beetje aan het spelen geweest ermee. Deze softwareversies zitten erin:
r 1.00.02
g 42.33.p8
d 1.12.42 wwe

Nu stop ik dus net mijn simkaartje erin, zegt ie dat ie geen kaartje kan vinden. Als je op settings drukt, kijg ik deze melding: "Invalid or missing SIM card. You can still make emergency calls if your service provider supports it." Met daaronder een blauw veld om cijfers in te vullen, waarbij alleen maar *** verschijnt, waarschijnlijk dus iets om de simlock te verwijderen ofzo.

Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat ik nog een SIM-kaart heb met BEN erop? 8)7

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:11:
[...]
Dan valt het toestel toch niet meer onder de garantie? SW wijzigingen die niet door T-Mobile zijn verstrekt of gedaan vallen buiten hun verantwoordelijkheid. Tenminste zo ging het bij mij met een Vario met Qtek-Rom. Helaas.
Vandaar je toon :+ .

Dat de Universal niet doorboot komt niet door een crossupgrade. Genoeg gebruikers die een upgrade van eigen provider hebben gedaan die hetzelfde probleem hebben.

De Fabrikant is HTC. De software is gemaakt voor de Universal. Het valt dus gewoon onder fabrieksgarantie. Waar denk jij anders dat ze defecte MDA's heen sturen?
Dat een provider een ROM bij de fabrikant laat locken voor eigen klanten is net zoals een simlock een soort van klantenbinding. Daarmee kunnen ze je niet je garantie afnemen als je apparaat door een technisch defect niet meer doet. Dat ze je geen support meer willen leveren als je zegt dat je een andere rom erop hebt willen zetten, is natuurlijk ook gewoon logisch. Microsoft gaat ook geen ondersteuning bieden als je linux op je pc installeert. :+.

Zowiezo is hij niet zijn garantie kwijt omdat het met originele T-Mobile software het ook gewoon niet doet.
Die originele sofware staat er nu gewoon op. En dat hij blijft hangen is een bekend probleem, wat gewoon onder garantie valt.

Als ik een nieuwe kreeg zou ik zowiezo een upgrade doen om te weten of ik met eentje zit die in de boot blijft hangen. Vooral als dat binnen de garantietermijn kan. Straks komen ze na de garantie met een ROM aanzetten waarna blijkt dat je een "Hangend" model hebt. Dan ben je pas echt de lul.

[ Voor 15% gewijzigd door XthinkZ op 08-04-2006 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Savages schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 20:29:
Nou, ik heb mijne dus gisteren binnengekregen. Gisteravond beetje aan het spelen geweest ermee. Deze softwareversies zitten erin:
r 1.00.02
g 42.33.p8
d 1.12.42 wwe

Nu stop ik dus net mijn simkaartje erin, zegt ie dat ie geen kaartje kan vinden. Als je op settings drukt, kijg ik deze melding: "Invalid or missing SIM card. You can still make emergency calls if your service provider supports it." Met daaronder een blauw veld om cijfers in te vullen, waarbij alleen maar *** verschijnt, waarschijnlijk dus iets om de simlock te verwijderen ofzo.

Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat ik nog een SIM-kaart heb met BEN erop? 8)7
Ik had tot vorige week ook gewoon een BEN sim kaart uit 1998 welke gewoon goed werkte.
Ik ben net vorige week overgestapt op dual sim, omdat ik soms wel mijn telefoon vergeet. Dan is het handig als je een reserve telefoon in je handschoenenkastje hebt liggen.
Als ik jou was zou ik gewoon wat puzzelen met de simaart in andere telefoons en andere sims in je nieuwe Universal. Als blijkt dat steeds de BEN sim kaart niet pakt, dan klantenservice bellen dat je sim kapot is, dan krijg je een nieuwe opgestuurd. (kan ongeveer 10 euro kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
Ik heb net de klantenservice aan de lijn gehad. Een nieuwe sim konden ze gratis opsturen, aangezien ik allang klant ben (en eigenlijk iedereen bij een verlenging recht heeft op een nieuwe sim! O-)). Maar ik had inderdaad al van iemand gehoord dat Dual-sim zijn voordelen heeft. Dit koste 17,95, dus ook maar meteen aangevraagd. ;)

Nu alleen nog een goede stereo bluetoothheadset en een GPS-dongle, en ik ben compleet 8)

Het mag wat kosten, maar dan heb je (hopelijk) ook wat... Nu alleen nog uitvissen hoe alle software en updates te installeren vallen :X

[ Voor 15% gewijzigd door Savages op 08-04-2006 20:55 ]

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XthinkZ schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 20:41:
[...]

Vandaar je toon :+ .

Dat de Universal niet doorboot komt niet door een crossupgrade. Genoeg gebruikers die een upgrade van eigen provider hebben gedaan die hetzelfde probleem hebben.

De Fabrikant is HTC. De software is gemaakt voor de Universal. Het valt dus gewoon onder fabrieksgarantie. Waar denk jij anders dat ze defecte MDA's heen sturen?
Dat een provider een ROM bij de fabrikant laat locken voor eigen klanten is net zoals een simlock een soort van klantenbinding. Daarmee kunnen ze je niet je garantie afnemen als je apparaat door een technisch defect niet meer doet. Dat ze je geen support meer willen leveren als je zegt dat je een andere rom erop hebt willen zetten, is natuurlijk ook gewoon logisch. Microsoft gaat ook geen ondersteuning bieden als je linux op je pc installeert. :+.

Zowiezo is hij niet zijn garantie kwijt omdat het met originele T-Mobile software het ook gewoon niet doet.
Die originele sofware staat er nu gewoon op. En dat hij blijft hangen is een bekend probleem, wat gewoon onder garantie valt.

Als ik een nieuwe kreeg zou ik zowiezo een upgrade doen om te weten of ik met eentje zit die in de boot blijft hangen. Vooral als dat binnen de garantietermijn kan. Straks komen ze na de garantie met een ROM aanzetten waarna blijkt dat je een "Hangend" model hebt. Dan ben je pas echt de lul.
Ben benieuwd. Ik had ook de originele rom van t-mob weer teruggezet, maar men kon aan de data zien dat deze niet door hen was geinstalleerd. De Vario viel toen niet meer onder de garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Sjonge jonge wat een rot ding die MDA Pro! Je ziet gewoon dat het een PDA is waar later een telefoonfunctie is ingebouwd en daarna hebben ze even een klapschermpje toegevoegd. Er zitten zoveel onlogischheden in.

De mijne staat te koop... slechts 1 á 2 dagen gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Slagroom schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:26:
Sjonge jonge wat een rot ding die MDA Pro! Je ziet gewoon dat het een PDA is waar later een telefoonfunctie is ingebouwd en daarna hebben ze even een klapschermpje toegevoegd. Er zitten zoveel onlogischheden in.

Wat moet ie opleveren?

Ik probeerde vanochtend een MDA pro te bestellen via de site van t-mobile, maar ten eerste werkt het niet op de mac (uberhaupt niet met iets anders al IE), maar daarnaast krijg ik na het bevestigen van mijn gegevens,etc (dus als je op de knop "maak bestelling actief" klikt) een melding dat er een fout is en dat ik het later nog eens mag proberen. Ik heb het inmiddels 3 maal geprobeerd, maar het werkt gewoon niet, dus ik ga morgen maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 00:25:
[...]

Ben benieuwd. Ik had ook de originele rom van t-mob weer teruggezet, maar men kon aan de data zien dat deze niet door hen was geinstalleerd. De Vario viel toen niet meer onder de garantie
Wat een kul argument. Natuurlijk is ie niet door hun erop gezet. Als je liever een engelse OS hebt, en dus de uk versie erop zet van T-Mobile, of een gewoon een update uitvoert is e ook niet "door hun" erop gezet. Als ze dan gaan beweren dat je daardoor je garantie kwijt bent dan zou ik daar toch echt even achteraan gaan.
Slagroom schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:26:

Het hele windows mobile vond ik in het begin een klote OS.
Maar sinds ik door heb bij de PRO hoe ik alles via het toetsenbord kan starten zonder dat ik meer het scherm hoef aan te raken, kan ik hem nu goed bedienen in mijn auto. En na alles naar mijn smaak aangepast te hebben ben ik erg tevreden en kan ik eigenlijk niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
XthinkZ schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:59:
[...]

Wat een kul argument. Natuurlijk is ie niet door hun erop gezet. Als je liever een engelse OS hebt, en dus de uk versie erop zet van T-Mobile, of een gewoon een update uitvoert is e ook niet "door hun" erop gezet. Als ze dan gaan beweren dat je daardoor je garantie kwijt bent dan zou ik daar toch echt even achteraan gaan.

[...]

Maar sinds ik door heb bij de PRO hoe ik alles via het toetsenbord kan starten zonder dat ik meer het scherm hoef aan te raken, kan ik hem nu goed bedienen in mijn auto. En na alles naar mijn smaak aangepast te hebben ben ik erg tevreden en kan ik eigenlijk niet meer zonder.
Ik kan je alleen maar gelijk geven. Ik had na twee uur spijt dat ik dat ik hem had gekocht maar naar twee dagen begon ik het te snappen en heb ik alles naar mijn hand weten te zetten. Het heeft me meer moeite gekost om met Windows Mobile 2005 om te gaan dan mijn overstap op Linux.

Of ik nu nog spijt heb? Nee, absoluut niet. Het grote voordeel is dat je dingen kan toevoegen en/of verwijderen en dat is bij een telefoon niet het geval.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Ik heb hem 1 á 2 dagen gebruikt en in die tijd ben ik er niet achter gekomen hoe je zo'n geval makkelijk en snel kunt bedienen. Ik ben gewoon terug naar mijn vertrouwde P910i gegaan... net weer een nieuwe accu besteld dus die gaat ook weer een tijdje mee.

Daarom staat de MDA van mij weer te koop!

[ Voor 17% gewijzigd door Slagroom op 10-04-2006 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
XthinkZ schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:59:
[...]

[...]

Exactly my point.

Als ze er naar vragen zal ik ook eerlijk zeggen dat ik de UK tmob rom erop gezet heb omdat ik alles in het engels heb en bij een internationaal bedrijf werk. Deze rom heb ik van begin af aan al en ik heb hem laatst hard gereset (omdat ik weinig geheugen had) en sindsdien doet ie vreemd (en niks meer)

Mogen zij mij gaan vertellen dat ik geen garantie heb omdat ik met de SW heb gekut omdat het hun eigen software is. Vette pech maar dan ga ik hier wel werk van maken.
Maar laten we even aanzien wat de oplossing is. Bij de Universal is het ook bekend dat er problemen zijn met het mainboard ? de Vario lees ik weinig over, kwa vastlopers etc.
Genoeg mensen trouwens die de Vario overklokken (250+ mhz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Slagroom schreef op maandag 10 april 2006 @ 09:45:
Ik heb hem 1 á 2 dagen gebruikt en in die tijd ben ik er niet achter gekomen hoe je zo'n geval makkelijk en snel kunt bedienen. Ik ben gewoon terug naar mijn vertrouwde P910i gegaan... net weer een nieuwe accu besteld dus die gaat ook weer een tijdje mee.

Daarom staat de MDA van mij weer te koop!
Hou hem even vast :+ dan neem ik hem van je over als de mijne ongarant verklaard wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen wat de verschillende CAB´s en EXE´s in de T-Mobile NL rom doen?

ik neem aan dat dit de nl t-mobile rom is?
ftp://xda:xda@ftp.xda-developers.com/Universal/

het lijkt me namelijk handig om de instellingen voor mms, internet ed te integreren in de rom die ik nu gebruik
rom version 1.30.74 wwe
radio version 1.09.00

iemand een samenvatting over hoe dit te doen? of al dezelfde rom met t-mobile nl instellingen geïntegreerd...
(ik heb beschikking over winCE cab manager)

@viper 74
succes ermee, aangezien ze flink lastig kunnen doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:56:
kan iemand mij vertellen wat de verschillende CAB´s en EXE´s in de T-Mobile NL rom doen?

ik neem aan dat dit de nl t-mobile rom is?
ftp://xda:xda@ftp.xda-developers.com/Universal/

het lijkt me namelijk handig om de instellingen voor mms, internet ed te integreren in de rom die ik nu gebruik
rom version 1.30.74 wwe
radio version 1.09.00

iemand een samenvatting over hoe dit te doen? of al dezelfde rom met t-mobile nl instellingen geïntegreerd...
(ik heb beschikking over winCE cab manager)

@viper 74
succes ermee, aangezien ze flink lastig kunnen doen :/
Ik ben zeer tevreden over de ROM van I-Mate, deze geeft bij het installeren de keuze tusesn providers waaronder T-Mobile NL. Skype en een ander spel kun je na de installatie verwijderen waarna je een goede WM5 overhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt hij geeft inderdaad de keus voor o.a. tmobile NL
echter doet hij daar niks mee en moet ik alsnog zelf de instellingen voor internet en MMS in de telefoon zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Mento schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:24:
[...]
Ik ben zeer tevreden over de ROM van I-Mate, deze geeft bij het installeren de keuze tusesn providers waaronder T-Mobile NL. Skype en een ander spel kun je na de installatie verwijderen waarna je een goede WM5 overhoud
Klopt je hebt niet echt veel aand die provider keuzes.
De laatste QTek Rom is in ieder geval een echte aanrader. En aangezien deze zowel AKU2 (Push mail) en A2DP(extra bluetooth profielen) ondersteund is dit de meest complete ROM die je op dit moment kunt krijgen. Skype en Backgammon zitter er standaard niet op dus net even ietsjes beter. En met de snelheid is er ook niks mis.
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:56:
Hiervoor kan je misschien beter even in het vario topic kijken en vergelijken, veel bestanden zijn namelijk gewoon hetzelfde:
Eggy in "HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA V..."

Zoek in dat topic op "TMNL" en je zit gelijk op de juiste plek.

[ Voor 5% gewijzigd door XthinkZ op 10-04-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Viper_74 schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:14:
[...]

Hou hem even vast :+ dan neem ik hem van je over als de mijne ongarant verklaard wordt.
Woensdag komt er al iemand langs... 375... of wil je daar over heen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mikey NL schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:52:
Ik probeerde vanochtend een MDA pro te bestellen via de site van t-mobile, maar ten eerste werkt het niet op de mac (uberhaupt niet met iets anders al IE), maar daarnaast krijg ik na het bevestigen van mijn gegevens,etc (dus als je op de knop "maak bestelling actief" klikt) een melding dat er een fout is en dat ik het later nog eens mag proberen. Ik heb het inmiddels 3 maal geprobeerd, maar het werkt gewoon niet, dus ik ga morgen maar eens bellen.
Ik weet inderdaad niet wat er mis is met de bestellingprocedure, in IE gaf ie bij mij ook eerst de melding dat er een fout was, en dat ik het later nog eens mocht proberen, maar nu roept ie gewoon dat ik niet genoeg gegevens heb opgegeven (terwijl alles volgens mij nog hetzelfde is). Met FF en dan de site in IEtab werkt het echter prima? FF alleen heb ik niet geprobeerd, omdat de site er al niet al te best uitzag durfde ik het niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
Ach, ik heb hem nu via de telefoon besteld, en die gast van de klantenservice zei dat er inderdaad een aantal onbekende redenen waren waarom het bestellen soms wel ging en soms niet...
Maar hij is nu dus besteld, en nu dus maar wachten op de brief om te tekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 08:13

Spleasure

Ik hier?

Hoe snel is T-Mobile NL met het aanpassen van de nieuwe firmwares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
375?

Ik betaalde al 210 via T-mobile, en 2 jaar 40 eurootjes in de maand.
En een dood toestel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Laatst online: 31-08 00:40
Spleasure schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:40:
Hoe snel is T-Mobile NL met het aanpassen van de nieuwe firmwares?
Hoe snel?! Gewoon NIET.

Het was een van de eerste leveranciers, een van de eerst beschikbare modellen. En nog geen 1 update! Bedroevend. Ik wordt er ook erg moe van.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
^^

Tja, wel druk bezig met de prijzen en op de markt drukken van Smartphones en PIT, maar support ho maar.
Eens kijken hoe de afwikkeling van mijn in reparatie genomen product afgehandeld wordt. Om eerlijk te zijn verwacht ik gewoon over 5 - 10 werkdagen een nieuw toestel. Repareren is meestal onbegonnen werk en duurder.

I'll keep you updated

Hoe zit het trouwens met die firmwares, ik las op xda dat er nu al firmware is die met een mededeling komt dat de SW illegaal verkregen is ?
En er zijn redelijk wat mensen met een stucked bootloader, heb je hier altijd kans op of kun je op een manier 'veilig' updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johny58 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:13:
[...]

Hoe snel?! Gewoon NIET.

Het was een van de eerste leveranciers, een van de eerst beschikbare modellen. En nog geen 1 update! Bedroevend. Ik wordt er ook erg moe van.
ben ik wel met je eens, maar volgens mij hebben Qtek en Imate ook nog geen enkele officiele sw-update uitgebracht. Alles wat je op XDA en zo vindt is gemaakt door hobbyisten (met alle respect) maar komt dus ook niet van officiele kanalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
Wie weet hoe het zit met het gebruik van Duo-sim? Ik heb net de twee nieuwe simkaarten binnenkregen. Bij de helpdesk konden ze niet beantwoorden of je het toestel in No-Fly kunt zetten, en zo bereikbaar bent op de andere sim? :?

Tevens vraag ik me af of je gebruik kan maken van UMTS als het toestel in no-fly staat? Volgens mij namelijk niet, omdat gebruik wordt gemaakt van informatie op de Sim... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:07:
[...]

ben ik wel met je eens, maar volgens mij hebben Qtek en Imate ook nog geen enkele officiele sw-update uitgebracht. Alles wat je op XDA en zo vindt is gemaakt door hobbyisten (met alle respect) maar komt dus ook niet van officiele kanalen.
Grapjas, als je zelf eens de tijd zou nemen om het te lezen komen de nieuwste ROM's van de eigen FTP servers van de verschillende leveranciers zelf. Je denkt toch niet dat een stel hobbyisten zelf AKU2 en A2DP lopen te ontwikkelen?

Verder heb ik wel 1 x een ROM gehad die een devicelock instelde omdat de ROM illegaal was verkregen, dit ging om een testrom van Qtek zelf waarschijnlijk alleen bestemd voor een selectief groepje. Had verschillende dingen geprobeer zoals verschillende extended ROM's, verschillende Radio version, maar het zat ingebakken in het OS. Uiteindelijk maar gewoon een andere gepakt., verder niks aan de hand.
Savages schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:14:
Wie weet hoe het zit met het gebruik van Duo-sim? Ik heb net de twee nieuwe simkaarten binnenkregen. Bij de helpdesk konden ze niet beantwoorden of je het toestel in No-Fly kunt zetten, en zo bereikbaar bent op de andere sim? :?

Tevens vraag ik me af of je gebruik kan maken van UMTS als het toestel in no-fly staat? Volgens mij namelijk niet, omdat gebruik wordt gemaakt van informatie op de Sim... :/
Gewoon simpel houden:

Ze kunnen allebei tegelijkertijd aan staan en zelfs netwerk signaal hebben. Er kan er echter maar 1 actief zijn.
Dus het beste is om de een uit te zetten en de ander aan en dan eerst even een test belletje te doen, dan is de laatste actief.
Als je bijvoorbeeld je primaire telefoon thuis bent vergeten, dan kan je je reserve telefoon aan doen en even een testbelletje doen, zodat je reserve sim actief wordt.

Het zou kunnen zijn dat in de tussentijd als je reserve SIM geen netwerksignaal ontvangt je primaire telefoon thuis vanzelf actief wordt, maar volgens mij is da niet zo.
Bij No-fly wordt de gehele radio uitgeschakeld. GSM en UMST verkeer is dan uitgeschakeld.

[ Voor 80% gewijzigd door XthinkZ op 11-04-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
XthinkZ schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:30:Bij No-fly wordt de gehele radio uitgeschakeld. GSM en UMST verkeer is dan uitgeschakeld.
Tnx, dat wou ik weten.. ;) (alhoewel jammer, maar ja... een access pointje is zo gevoden.. 8))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
OK, even een vraagje aan degene die iets via de telefoon besteld hebben, er werd gezegd dat ik eerst een brief thuis zou krijgen die ik moest ondertekenen en terugsturen voordat ze tot levering over zouden gaan. Als je die brief niet tekent, zitten er dan geen voorwaarden aan vast of zo? Momenteel heb ik namelijk een beetje een dubbele bestelling staan.

Ik had een aantal keer geprobeerd via internet te bestellen en dat lukte telkens niet, en nu ging me vader het vandaag nog eens proberen en nu is het wel gelukt.... Maar, ik had hem gisteren dus al via de telefoon besteld, maar had dat niet tegen me pa gezegd. En nu heb ik dus een dubbele bestelling. Echter, die via internet wordt als het goed is gewoon binnen 2 dagen thuisbezorgd, terwijl die van internet eerst nog met die brief bevestigd moet worden.

Dus, als ik die brief niet teken krijg ik maar 1 mda pro, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Mikey NL schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:44:
OK, even een vraagje aan degene die iets via de telefoon besteld hebben, er werd gezegd dat ik eerst een brief thuis zou krijgen die ik moest ondertekenen en terugsturen voordat ze tot levering over zouden gaan. Als je die brief niet tekent, zitten er dan geen voorwaarden aan vast of zo? Momenteel heb ik namelijk een beetje een dubbele bestelling staan.

Ik had een aantal keer geprobeerd via internet te bestellen en dat lukte telkens niet, en nu ging me vader het vandaag nog eens proberen en nu is het wel gelukt.... Maar, ik had hem gisteren dus al via de telefoon besteld, maar had dat niet tegen me pa gezegd. En nu heb ik dus een dubbele bestelling. Echter, die via internet wordt als het goed is gewoon binnen 2 dagen thuisbezorgd, terwijl die van internet eerst nog met die brief bevestigd moet worden.

Dus, als ik die brief niet teken krijg ik maar 1 mda pro, of niet?
Beste is gewoon dat je het even doorbelt. In principe zou je hem niet moeten krijgen, maar wie weet wat er allemaal fout kan gaan. Het bespaard je in ieder geval een hoop rompslom als je het even doorbelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
ik had m bestelt via internet en ik moest me contract gewoon tekenen bij aflevering, dus ik had m gelijk.
Nog iets anders, ik kreeg vandaag een brief dat nummerbehoud nog niet kon omdat die datum nog binnen de opzegtermijn ligt, zegt t-mobile dan ook mijn huidige abo niet op ook ?
Zo ja dan moetik daar zelf nog ff achteraan.
Als bijkomende daarop heb ik ook mijn sim nog niet geactiveerd, aangezien het die dag zelf niet kon ivm met storing en ik er nog geen behoefte aan heb ivm met me huidige abo.
Betekent dit dat ik met een niet geactiveerde sim ook geen rekening krijg ?
Lijkt me niet maar misschien dat ik het wel krijg dat me bundel gewoon elke maand wat groter word :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

dapluiz schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:56:
ik had m bestelt via internet en ik moest me contract gewoon tekenen bij aflevering, dus ik had m gelijk.
Nog iets anders, ik kreeg vandaag een brief dat nummerbehoud nog niet kon omdat die datum nog binnen de opzegtermijn ligt, zegt t-mobile dan ook mijn huidige abo niet op ook ?
Zo ja dan moetik daar zelf nog ff achteraan.
Als bijkomende daarop heb ik ook mijn sim nog niet geactiveerd, aangezien het die dag zelf niet kon ivm met storing en ik er nog geen behoefte aan heb ivm met me huidige abo.
Betekent dit dat ik met een niet geactiveerde sim ook geen rekening krijg ?
Lijkt me niet maar misschien dat ik het wel krijg dat me bundel gewoon elke maand wat groter word :)
Hehe, er zijn van die vragen waarvan je gewoon niet kan verwachten dat iemand er antwoord op weet. Dit zijn typische T-Mobile klantenservice vragen, waarvan sommigen daar zelf geen antwoord op hebben. Heel misschien toevallig dat er iemand is die ook in dit topic komt en het ook al eens gehad heeft, maar weinig kans. Probeer de helpdesk zou ik zeggen en zet hier een antwoord neer, dan worden wij er ook wijzer van ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ik heb nog geen rekening gehad, dus met dat activeren wacht ik nog wel ff :P
Maar ik zal ze nog wel ff vragen over dat nummerbehoud dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Viper_74 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:49:
Eens kijken hoe de afwikkeling van mijn in reparatie genomen product afgehandeld wordt. Om eerlijk te zijn verwacht ik gewoon over 5 - 10 werkdagen een nieuw toestel. Repareren is meestal onbegonnen werk en duurder.

I'll keep you updated
Ik heb zelf ook mijn MDA Pro ter reparatie onder garantie aangeboden, zoals ook in het vorige HTC Universal/MDA Pro etc topic staat (ergens richting het einde).

Ik had 2 of 3 dagen nadat ik hem had ingeleverd een nieuwe. Mij is toen verteld dat ze in principe niet aan repararen doen. Ik vraag me af of ze die dingen uberhaubt bekijken als je ze opstuurt. Misschien dat ze alleen even snel checken op overduidelijke val, stoot of waterschade. Maar ga er maar vanuit dat je een nieuwe krijgt.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
die van mij had een lichte beschadiging aan de zijkant van het scherm (schrammetje). Hij viel uit me jaszak toen ie in het hoesje zat. Uiteraard is het hoesje op 1 plaats open om hem eruit te halen, en daar stuiterde hij net op :(
Maarja dat heb je altijd met telefoons die laat je een keer stuiteren, hij deed het overigens nog gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Viper_74 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:45:
die van mij had een lichte beschadiging aan de zijkant van het scherm (schrammetje). Hij viel uit me jaszak toen ie in het hoesje zat. Uiteraard is het hoesje op 1 plaats open om hem eruit te halen, en daar stuiterde hij net op :(
Maarja dat heb je altijd met telefoons die laat je een keer stuiteren, hij deed het overigens nog gewoon goed.
Ik had precies hetzelfde! In de eerste week viel hij met hoesje en al op de grond en zat er inderdaad op de open plek een schram. Daarna heeft ie het een hele tijd gewoon gedaan, hoewel er later steeds vreemdere zaken waren... hij kon niet meer bellen... bluetooth deed raar in combinatie met headset gebruik en nog wat van dat soort zaken. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, en dat je een dezer dagen een belletje kan verwachten dat er een nieuw toestel voor je klaar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Johny58 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:58:
[...]

Ik had precies hetzelfde! In de eerste week viel hij met hoesje en al op de grond en zat er inderdaad op de open plek een schram. Daarna heeft ie het een hele tijd gewoon gedaan, hoewel er later steeds vreemdere zaken waren... hij kon niet meer bellen... bluetooth deed raar in combinatie met headset gebruik en nog wat van dat soort zaken. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, en dat je een dezer dagen een belletje kan verwachten dat er een nieuw toestel voor je klaar ligt.
Zou kunnen verklaren waarom mijn headset + gps niet lekker samen werken. Of dat soms het apparaat zegt dat er geen bluetooth device gevonden is (en me BT optie dus grayed out is).
soft reset verhelpt het dan weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
Nou, ik heb het ook voor elkaar. Ik heb een programmaatje geinstalleerd (Pocket Controller Pro), en nu blijft de MDA in het bootscherm hangen met het Tmobile logo. :X

Ik heb nog de oorspronkelijke rom erop staan (R 1.00.02, G 42.33.p8, D 1.12.42 WWE). Ik wist niet eens wat voor programma dat Pocket controller was, het heeft een installatie op de pc alsmede de MDA nodig. En vervolgens kun je dan (als ik het goed begrijp) de MDA beheren via de pc. Na de installatie op de MDA wilde het programma een reboot doen van het apparaat. Sindsdien komt ie niet meer op. De resetknop reset hem wel, maar vervolgens blijft ie weer hangen. :/

Iemand een oplossing? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Savages schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:11:
Nou, ik heb het ook voor elkaar. Ik heb een programmaatje geinstalleerd (Pocket Controller Pro), en nu blijft de MDA in het bootscherm hangen met het Tmobile logo. :X

Ik heb nog de oorspronkelijke rom erop staan (R 1.00.02, G 42.33.p8, D 1.12.42 WWE). Ik wist niet eens wat voor programma dat Pocket controller was, het heeft een installatie op de pc alsmede de MDA nodig. En vervolgens kun je dan (als ik het goed begrijp) de MDA beheren via de pc. Na de installatie op de MDA wilde het programma een reboot doen van het apparaat. Sindsdien komt ie niet meer op. De resetknop reset hem wel, maar vervolgens blijft ie weer hangen. :/

Iemand een oplossing? :?
Probeer even een harde reset en vervolgens 0 voor een format. Je bent dan wel al je gegevenskwijt, maar na synchronisatie heb je volgens mij het meeste weer terug, behalve je sms.Applicaties, moeten opnieuw worden geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
Oke, dat ging wel... Nu alleen alles er weer opzetten. Daar heb ik nu nog lol in, de vraag is echter voor hoe lang ;)

Maar houd dit nu in dat mijn MDA geen last heeft van 'het boot-loader' probleem, zoals af en toe op de verschillende fora voorbij komt? :?

Als dat zo is namelijk, dan ga ik eerst zo eens even een nieuwe rom proberen te installeren... Ik snap daar alleen de concrete voordelen nog niet van.. (A2DP daargelaten) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Savages schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:08:
Oke, dat ging wel... Nu alleen alles er weer opzetten. Daar heb ik nu nog lol in, de vraag is echter voor hoe lang ;)

Maar houd dit nu in dat mijn MDA geen last heeft van 'het boot-loader' probleem, zoals af en toe op de verschillende fora voorbij komt? :?

Als dat zo is namelijk, dan ga ik eerst zo eens even een nieuwe rom proberen te installeren... Ik snap daar alleen de concrete voordelen nog niet van.. (A2DP daargelaten) :P
Stabieler, sneller (ook wat betreft de belfunctie) completer en veel minder kans op een hangende boot :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Weet iemand hoe ik bij de calender feestdagen invoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Mento schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:47:
Weet iemand hoe ik bij de calender feestdagen invoeg?
Kijk eens bij nieuwe afspraak maken en dan bij "occurs" en dan bijvoorbeeld:
"every 14 april" of als het elke 2e vrijdag van de maand is, dan "edit pattern" aanklikken en dan kan je alles invullen zoals jij dat wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Weet iemand trouwens nog een paar leuke games ? (worms bv)
Ik kan die namelijk niet meer vinden :(

Modbreak:Mail requests doen we maar niet aan, kunnen de verkeerde indruk geven.

[ Voor 33% gewijzigd door Eggy op 15-04-2006 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren ook mn MDA Pro O+ Natuurlijk heb ik er PIT bij genomen, maar is dit nu al geactiveerd? Zo nee, hoe activeer je het dan? :) Ik las op PocketInfo.nl dat je "open" naar 9526 moest SMSen, maar ik kon er niet helemaal uithalen of dat alleen voor hotspots was of voor heel PIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoopman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:09
Als het goed is krijg je een smsje dat PIT geactiveerd is. Internet anders even een beetje en kijk op de t-mobile website naar je factuur, als je rare datakosten hebt is het niet geactiveerd en moet je even met de klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kroxigor schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:55:
Als het goed is krijg je een smsje dat PIT geactiveerd is. Internet anders even een beetje en kijk op de t-mobile website naar je factuur, als je rare datakosten hebt is het niet geactiveerd en moet je even met de klantenservice bellen.
bij mij duurde het 10 minuten na aankoop in de winkel, toen was het rond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 17:28
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:42:
[...]

bij mij duurde het 10 minuten na aankoop in de winkel, toen was het rond
Ik kwam na een week gebruik erachter dat het niet geactiveerd was, dus je kan beter voor de zekerheid even de KS bellen. Heeft mij EUR 40 gekost...

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Kroxigor schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:55:
Ik heb de afgelopen dagen gewacht, maar ik heb dus nog geen SMSje ontvangen. En het probleem is dat ik voor Nummerbehoud heb gekozen, dus ik weet niet of het dan slim is om mijn tijdelijke nummer te gaan registreren bij My T-Mobile. Ik denk dat ik morgen wel even de KS ga bellen.

Ik was trouwens gisteren bij mn opa en oma in Eindhoven, en daar had ik tijdens het eten constant een G bovenin beeld, en soms een U. Nou weet ik dat die voor GPRS en UMTS staan, maar volgens de handleiding van de XDA Exec betekent dat dat ik al verbonden ben met GPRS/UMTS, terwijl ik de keren dat ie wilde verbinden gewoon op Cancel heb gedrukt :?

Ik heb nu iig even GPRS Monitor geïnstalleerd om te kijken wat die ervan zegt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tsunami op 17-04-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Als je niet wil dat de Universal verbinding maakt met GPRS of UTMS zonder toesteming gebruik dan dit programma. Voer na de installatie een soft reset uit. Het programma is niet op de normale manier te verwijderen, wanneer je het wilt verwijderen moet je een hard reset uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Tsunami schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:34:
[...]

Ik heb de afgelopen dagen gewacht, maar ik heb dus nog geen SMSje ontvangen. En het probleem is dat ik voor Nummerbehoud heb gekozen, dus ik weet niet of het dan slim is om mijn tijdelijke nummer te gaan registreren bij My T-Mobile. Ik denk dat ik morgen wel even de KS ga bellen.

Ik was trouwens gisteren bij mn opa en oma in Eindhoven, en daar had ik tijdens het eten constant een G bovenin beeld, en soms een U. Nou weet ik dat die voor GPRS en UMTS staan, maar volgens de handleiding van de XDA Exec betekent dat dat ik al verbonden ben met GPRS/UMTS, terwijl ik de keren dat ie wilde verbinden gewoon op Cancel heb gedrukt :?

Ik heb nu iig even GPRS Monitor geïnstalleerd om te kijken wat die ervan zegt :)
Een G of een U zonder pijltjes eronder betekent alleen dat er een GPRS of UMTS netwerk gedetecteerd is. Pas als er pijltjes onder de letter staan heb je een verbinding. En zelfs dat kost nog niets, je betaald pas wanneer je data verstuurd/ontvangt.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Kassad schreef op maandag 17 april 2006 @ 15:13:
[...]

Een G of een U zonder pijltjes eronder betekent alleen dat er een GPRS of UMTS netwerk gedetecteerd is. Pas als er pijltjes onder de letter staan heb je een verbinding. En zelfs dat kost nog niets, je betaald pas wanneer je data verstuurd/ontvangt.
Ok, dat scheelt iig. Volgende vraag is dan: GPRS werkt toch op hetzelfde netwerk als GSM, dus zolang je ontvangst hebt voor je telefoon heb je toch ook GPRS? Waarom heb je dan de ene keer wel een icoontje en de andere keer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Kassad schreef op maandag 17 april 2006 @ 15:13:
[...]

Ik zou je graag gelijk geven maar ik had toch echt wel omkosten doordat G of U informatie opvroeg van het netwerk. Dit is alleen bij het opstarten of veranderen van G naar U of anders om. Het kosten me in totaal €1.35, dit stond bij overige kosten en na het bellen van de KS wist ik dat dit kwam door GPRS en UTMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 13:08:
[...]

Ik kwam na een week gebruik erachter dat het niet geactiveerd was, dus je kan beter voor de zekerheid even de KS bellen. Heeft mij EUR 40 gekost...
Is al weer 8 maanden geleden, dus proeftijd zit er al lang op ,, >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Pro gekocht bij een verlenging en gebruikte hiervoor een nokia 6600.
Nu is het me opgevallen dat de Pro een slechter bereik heeft dan mijn 6600, vaak ben ik zelfs onbereikbaar, iets wat je niet wilt met een mobiel op zak.
Hebben hier meer mensen last van en is dit misschien op te lossen met een nieuwe rom?
Ik heb (omdat ik een slecht bereik had) mijn pro al geupdate met de nieuwste UK rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 08:13

Spleasure

Ik hier?

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:38:
Ik heb mijn Pro gekocht bij een verlenging en gebruikte hiervoor een nokia 6600.
Nu is het me opgevallen dat de Pro een slechter bereik heeft dan mijn 6600, vaak ben ik zelfs onbereikbaar, iets wat je niet wilt met een mobiel op zak.
Hebben hier meer mensen last van en is dit misschien op te lossen met een nieuwe rom?
Ik heb (omdat ik een slecht bereik had) mijn pro al geupdate met de nieuwste UK rom.
Hoe is de upgrade bevallen? Merk je veranderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 23:18
Ik lees net dat HSDPA vanaf vandaag wordt ondersteund door T-mobile. Wordt dit ook door deze telefoon ondersteund of is dit een domme vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kix@$$ schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:56:
Ik lees net dat HSDPA vanaf vandaag wordt ondersteund door T-mobile. Wordt dit ook door deze telefoon ondersteund of is dit een domme vraag?
volgens mij pas met de qtek 9600, vario II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
@Viper_74,
Hoe is het afgelopen? Heb je nog garantie gekregen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
Is er al een manier om die "You are about to go online" bericht weg te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:30:
klopt hij geeft inderdaad de keus voor o.a. tmobile NL
echter doet hij daar niks mee en moet ik alsnog zelf de instellingen voor internet en MMS in de telefoon zetten 8)7
Hoe en wat zet je er precies in dan? Want ik heb nu die engelse ROM alleen wil MMS et nog niet doen

[ Voor 9% gewijzigd door Kix@$$ op 18-04-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Mento schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:52:
@Viper_74,
Hoe is het afgelopen? Heb je nog garantie gekregen of niet?
Nog niks vernomen. Ook pas vorige week dinsdag verstuurd. Met het paasweekend ertussen. Verwacht deze week iig reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kix@$$ schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 15:10:
[...]

Hoe en wat zet je er precies in dan? Want ik heb nu die engelse ROM alleen wil MMS et nog niet doen
om eerlijk te zijn gebruik ik MMS niet...
(waarom zou je als je ook kan mailen)
dus die instellingen heb ik ook niet gemaakt

anders kan je natuurlijk de juiste cab file opzoeken en gebruiken.
cab-files staan op de xda ftp
betekenis kan je ongeveer hier vinden: Eggy in "HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA V..." en dan op tmnl zoeken :Y)

ik heb trouwens nooit mijn PIT abbo geactiveerd bij KS. nooit sms over gehad ook
hij was al meteen geactiveerd volgens mij, want ik heb nergens extra kosten oid op me factuur staan >:)

even sparen voor een motorola bt820 nog...

iemand ervaring met swelldisk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spleasure schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:56:
[...]

Hoe is de upgrade bevallen? Merk je veranderingen?
Ik vind hem stabieler dan het origineel, alleen is mijn netwerk ontvangst nog steeds niet verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Tsunami schreef op maandag 17 april 2006 @ 15:55:
[...]

Ok, dat scheelt iig. Volgende vraag is dan: GPRS werkt toch op hetzelfde netwerk als GSM, dus zolang je ontvangst hebt voor je telefoon heb je toch ook GPRS? Waarom heb je dan de ene keer wel een icoontje en de andere keer niet?
Schopje O-)
Kix@$$ schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:56:
Dit is een domme vraag :P Ik heb het eerder gelezen op het PocketInfo.nl forum, en het staat ook op de T-Mobile website:
Uiteraard kunt u met een UMTS-toestel ook gebruikmaken van het HSDPA-netwerk.
Je kan er dus gewoon gebruik van maken, alleen is de snelheid beperkt tot de snelheid van UMTS (en ik vrees dat je ervan kan uitgaan dat ook de HSDPA-snelheid bij PIT wordt gecapped op 64 Kb/s).
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 15:50:
ik heb trouwens nooit mijn PIT abbo geactiveerd bij KS. nooit sms over gehad ook
hij was al meteen geactiveerd volgens mij, want ik heb nergens extra kosten oid op me factuur staan >:)
Dat is mooi. Ik moet nog steeds de KS bellen, morgen ben ik vrij dus dan doe ik het wel, dan weet ik het iig zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
Kix@$$ schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:05:
Is er al een manier om die "You are about to go online" bericht weg te halen?
Ik heb een manier gevonden, je moet alleen wel even in het register duiken:

• Ga naar het register
• Zoek op: HKEY_ROOT\CLSID\{93AFDD66-D450-42F5-9997-1E58C5582292}\InProcServer32
• Verander de waarde van het (Default) veld naar een ongeldige bestandsnaam, bijvoorbeeld: PIEPlug.dll1
• Start IE op. Je krijgt nu geen melding meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik krijg me ADapt300 niet werkend met me pa's Ipaq 2210 via BT
er staat pocket 2003 op
hij is gepaired en ik kan connect doen. Alleen hij ontvangt en verstuurd geen data
in tomtom helemaal niets 5.0
5.21 misschien een optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
5.0 werkt volgens mij niet met de MDA Pro, bij mij niet in ieder geval. De 5.21 werkt hier wel :)

[ Voor 84% gewijzigd door Kix@$$ op 19-04-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Erg irritant aan de Pro is het volgende:

Als je accu leeg dreigt te raken, komen er telkens waarschuwingen in beeld als je de verlichting van het display aanzet en dat gepaard met hevig getril, veroorzaakt natuurlijk door de trilmotor (main batt. very low melding). Mijn vraag, kan deze waarschuwing uitgezet worden? Voor zover ik weet, hoef ik niet bang te zijn om gegevens te verliezen als de accu leeg is (WM 5). En via de batterybar van spb kan ik de status van de accu toch goed genoeg bijhouden.

Welke rom vinden jullie het prettigst werken en waarom? Ik heb zelf:

ROM version: 1.30.68 WWE
ROM date: 02/08/06
Radio: 1.09.00
Protocol: 42.42.P8
ExtRom: 1.30.153 WWE

Eigen bevindingen: Een ongelofelijke verbetering tov originele T-Mo rom, qua snelheid. Het aannemen van gesprekken gaat ook veel sneller (ophangen idem). Jammergenoeg nog steeds niet zo snel als de oude vertrouwde mda II.

Ik ben op zoek naar een VGA dialer skin. M'n scherm is altijd VGA ingesteld en het is irritant om een nr te draaien (al of niet uit de contactenlijst) terwijl je bv loopt. Wie heeft er een aanrader?

Daarnaast kijk ik regelmatig videobestanden via tcpmp (divx). Ik merk dat het niet 100% vloeiend gaat. Jammer. Ligt dat aan de instellingen of de geheugenkaart? Geheugenkaart is 80X. Bij opties>video heb ik Intel XScale ingeschakeld, wat wel enigszins helpt. Gladde zoom (always) aangevinkt en trilling is ook aangevinkt. Wie heeft er suggesties om een divx bestand, bv een aflevering van Lost (normaliter 350mb) vloeiend te bekijken? Als je via een bepaalde player ook nog eens tegelijkertijd ondertiteling (.srt) kan bekijken, zou het helemaal mooi zijn.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

installeer TCPMP op je SD-kaart ipv op je telefoon zelf. Loste bij mij alles op. Divx, X-vid & Lost afleveringen :) draaien nu iig vloeiend (originele T-mobile ROM zelfs...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
Even een iets anders. Het schijnt dat je voor UMTS een ander soort sim-kaart nodig hebt, een USIM, klopt dit?

Zo ja: hoe kun je zien dat het een USIM kaart is ipv een sim-kaart?
Zo nee: Als ik op een locatie zit waar volgens de dekking-kaart staat dat er UMTS is, ziet m'n telefoon alleen GPRS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 15:38
Kix@$$ schreef op donderdag 20 april 2006 @ 13:17:
Even een iets anders. Het schijnt dat je voor UMTS een ander soort sim-kaart nodig hebt, een USIM, klopt dit?

Zo ja: hoe kun je zien dat het een USIM kaart is ipv een sim-kaart?
Zo nee: Als ik op een locatie zit waar volgens de dekking-kaart staat dat er UMTS is, ziet m'n telefoon alleen GPRS...
Nee, USIM bestaat wel maar is nog niet echt in gebruik bij de Nederlandse providers want het kost meer en het is geen verplichte om gebruik te kunnen maken van het UMTS netwerk.
Staat je toestel wel op automatische netwerk selectie? Technisch gezien spreek je niet over UMTS en GPRS maar GPRS over UMTS en GPRS over GSM ;)

-edit- Linkje: http://en.wikipedia.org/wiki/USIM -/edit-

[ Voor 6% gewijzigd door flapstaart op 20-04-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
Hij staat zo ingesteld:
Network type: Auto
GSM Band: EGSM+DSC1800
UMTS Band: UMTS 2100

Lijkt me goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
flapstaart schreef op donderdag 20 april 2006 @ 13:33:
[...]

Nee, USIM bestaat wel maar is nog niet echt in gebruik bij de Nederlandse providers want het kost meer en het is geen verplichte om gebruik te kunnen maken van het UMTS netwerk.
Staat je toestel wel op automatische netwerk selectie? Technisch gezien spreek je niet over UMTS en GPRS maar GPRS over UMTS en GPRS over GSM ;)

-edit- Linkje: http://en.wikipedia.org/wiki/USIM -/edit-
Is het niet:
GPRS over GSM
en
UMTS over HSDPA :?

Weet het niet zeker hoor, maar dat is wat ik er vanuit opmaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
wilmundo schreef op donderdag 20 april 2006 @ 00:00:
Ik ben op zoek naar een VGA dialer skin. M'n scherm is altijd VGA ingesteld en het is irritant om een nr te draaien (al of niet uit de contactenlijst) terwijl je bv loopt. Wie heeft er een aanrader?
probeer dit eens, werkt(e) perfect bij mij. Veel programma's op de site zijn zowiezo erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ik weet het, ik ben een chicken dat i het nog niet aandurf, maar als ik UNI_TMUK_11242_126_10002_Ship.exe opstart dan zit ik daarna met een goed werkende mda ?
M.a.w. heeft iemand deze al geinstalleerd ? :)
En is deze toevallig incl msn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

dapluiz schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:04:
Ik weet het, ik ben een chicken dat i het nog niet aandurf, maar als ik UNI_TMUK_11242_126_10002_Ship.exe opstart dan zit ik daarna met een goed werkende mda ?
M.a.w. heeft iemand deze al geinstalleerd ? :)
En is deze toevallig incl msn ?
Lol, dat is precies dezelfde als die je nu al hebt, behalve een andere extended ROM. Als ik jou was zou ik zowiezo de nieuwste neglse ROM nemen ipv de allereerste die je nu ook al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 21:06

d-motion

zow... en dan nu...

Hoe kun je de sneltoets naar je verbindingen weer activeren?

[FN] + [->]

Zodat je zonder je scherm aan te raken BT of WLAN kan aanzetten?

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Prang schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 00:04:
Hoe kun je de sneltoets naar je verbindingen weer activeren?

[FN] + [->]

Zodat je zonder je scherm aan te raken BT of WLAN kan aanzetten?
Haha, das mooi. Ik had die niet eens gezien.
Enige wat ik kan trouwens kan bedenken is een harde reset.

[ Voor 5% gewijzigd door XthinkZ op 21-04-2006 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

@Viper,

Heb je nog steeds niks over je PRO gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Hmm, ok ook handig om te weten :)
Is UNI_TMUK_12032_120_10600.exe dan wel beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
dapluiz schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:37:
Hmm, ok ook handig om te weten :)
Is UNI_TMUK_12032_120_10600.exe dan wel beter ?
Dat is als het goed is de nieuwste, iig staat die op de T-Mobile UK website...

Edit: heeft iemand trouwens nog last (gehad) van die storing bij T-Mobile? Ik heb al twee dagen geen ontvangst meer, dus ik hoop dat ze het probleem snel oplossen (resetten heeft ook geen nut...).

[ Voor 24% gewijzigd door Tsunami op 21-04-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
Ik heb totaal geen last gehad van de storing, alleen dat gister-ochtend m'n gprs heel even niet werkte. Verder werkt alles gewoon goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
XthinkZ schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:01:
@Viper,

Heb je nog steeds niks over je PRO gehoord?
:( nope

gister met m'n pa's ipaq moeten navigeren. Gelukkig bleef deze redelijk in m'n brodit mda houder zitten.

Hoop vandaag 'iets' te horen. Begint wel irritant te worden hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Tsunami schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:54:
[...]
Edit: heeft iemand trouwens nog last (gehad) van die storing bij T-Mobile? Ik heb al twee dagen geen ontvangst meer, dus ik hoop dat ze het probleem snel oplossen (resetten heeft ook geen nut...).
Werkt sinds gisteravond weer goed. Probeer de sim even in een andere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
XthinkZ schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:39:
[...]

Werkt sinds gisteravond weer goed. Probeer de sim even in een andere telefoon.
Heb hem net in een Nokia 3410 gehad, maar kreeg de melding dat de SIM-registratie mislukt was (en dus ook geen ontvangst daarna). Nu weer terug in mn MDA Pro en nog steeds geen verschil. Ik ga de KS wel even bellen, moet toch nog wat andere dingen vragen.

Edit: gezellig gebeld, en er werd mij verteld dat ik met mijn tijdelijke nummer helemaal niet kon bellen of gebeld worden (zo begreep ik het, maar daar heb je het tijdelijke nummer toch juist voor?), dus dat ik ook geen ontvangst kon hebben. Ik weet echter wel zeker dat ik ontvangst heb gehad... In ieder geval zou alles (telefoon & PIT) gewoon geactiveerd worden als mn nummer was overgezet, dus dan gaan we daar maar op wachten...

[ Voor 33% gewijzigd door Tsunami op 21-04-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

XthinkZ schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 00:42:
[...]
Haha, das mooi. Ik had die niet eens gezien.
Enige wat ik kan trouwens kan bedenken is een harde reset.
Helaas werkt dat ook niet... heb ik ook al geprobeerd... Ik heb er dus geen t-mobile meer in maar gewoon een JasJar Rom...

Bestaat er ook gewoon een programma waarmee je een short-cut aan een programma zoals de comm-manager kan zetten?

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Prang schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:18:
[...]

Helaas werkt dat ook niet... heb ik ook al geprobeerd... Ik heb er dus geen t-mobile meer in maar gewoon een JasJar Rom...

Bestaat er ook gewoon een programma waarmee je een short-cut aan een programma zoals de comm-manager kan zetten?
Wat je kan doen om een programma toe te voegen is door in de map "start menu" een snelkoppeling te maken. Deze map staat onder Windows, let wel op dat je maximaal 7 bestanden in het start menu kan hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentox op 21-04-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Mento schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:49:
[...]

Wat je kan doen om een programma toe te voegen is door in de map "start menu" een snelkoppeling te maken. Deze map staat onder Windows, let wel op dat je maximaal 7 bestanden in het start menu kan hebben.
Ik kan natuurlijk in het today menu natuurlijk met mijn dikke vingers ook op het iccontje van Comm Manager tikken... maar dat icoontje is gewoon erg klein... en toetsen gaat makkelijker...

Wat ook fijn zou zijn is dat er gewoon net als tomtom een groot icoon voor BT en Wireless zou zijn in het today scherm....

Maar heb nog niets gevonden wat ik hiervoor zou kunnen gebruiken...

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb um net binnen en lekker aan het spelen :P. Waar is MSN eigenlijk gebleven? Hij staat niet in het menu, en ook niet onder programma's :? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

MaDLiVe

.-Observer-.

Hij wordt niet overal meegeleverd. Msn dan. Met een beetje bad luck moet je hem kopen :(

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt! MSN draait! Gewoon de nieuwste update van T-Mobile UK gedownload en daar zat ie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Ik heb een MDA Pro besteld met PIT en met nummerbehoud, in te gaan per de opzegdatum van het oude contract met KPN (aangezien ik nog niet zelf had opgezegd, dus over drie maanden). Ik zou dus verwachten dat het abo pas activeert en je wat kan met de SIM kaart na die drie maanden, en dat er dan pas ook kosten gemaakt worden.

Nou heb ik vandaag het ding in de bus gehad en ik ben gaan spelen, en oa heb ik de SIM erin gestopt (misschien had ik dat niet moeten doen, maar ala). Op dit moment is de MDA pro dus online met een (naar ik aanneem tijdelijk) t-mob nummer -- ik neem aan dat er dan ook vanaf nu het abo wordt gerekend? Waarom doet ie het nu al? Is de ingangsdatum van het contract naar nu verlegd omdat ik die sim kaart erin geprikt heb?

Ik heb ook al een paar meg lopen internetten -- lees ik nou goed dat er een kans bestaat dat PIT niet tegelijkertijd met het nummer zelf ingaat?

Op de t-mobile website kan ik met zowel m'n ouder nummerbehoud nummer als het klaarblijkelijke tijdelijke nummer niet reggen bij my t-mobile, hij zegt "dit nummer is (nog) geen t-mobile nummer", dus daarvandaan kan ik niet zien of ik nog aparte datacharges krijg. Iemand een idee?

Klein vraagje tussendoor: Hoe de heck zet je het ding uit? Kort aan/uitknop is display aan/uit, lang aan/uitknop is alleen backlight aan/uit, dichtklappen is ook display uit, maar in alle staten blijft hij belletjes ontvangen. Is er een manier om hem helemaal uit te zetten?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.