HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) *2

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.555 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
CyrusTheVirusNL: Jij bent de man! Eindelijk vloeiende video bestanden op m'n pro. Nooit geweten dat het daar aan lag. Ik dacht dat het intern geheugen een stuk sneller is dan extern geheugen. Of heeft het daar niets mee te maken?

Kassad: Ook jouw tip heb ik meegenomen en het is zeker een verbetering tov eerst.

Allebei bedankt! :7

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jasper Janssen schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 22:25:

Klein vraagje tussendoor: Hoe de heck zet je het ding uit? Kort aan/uitknop is display aan/uit, lang aan/uitknop is alleen backlight aan/uit, dichtklappen is ook display uit, maar in alle staten blijft hij belletjes ontvangen. Is er een manier om hem helemaal uit te zetten?
De grap is dat hij niet uit kan (alleen als de accu leeg is of als je die d'r uit haalt). Hij heeft alleen een zgn. inactieve stand (waarbij je idd. sms, belletjes en reminders kan ontvangen.) In de snel-start guide staat er meer over (juist niet in de dikke handleiding!). Wat je kan doen om de batterij te sparen (en minder straling te hebben) is hem op "fly-mode" zetten. Ikzelf zet 's Nacht's alle connections uit. Hij verbruikt dan amper wat van de accu (als ik de indicator mag geloven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Prang schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:52:
[...]

Ik kan natuurlijk in het today menu natuurlijk met mijn dikke vingers ook op het iccontje van Comm Manager tikken... maar dat icoontje is gewoon erg klein... en toetsen gaat makkelijker...

Wat ook fijn zou zijn is dat er gewoon net als tomtom een groot icoon voor BT en Wireless zou zijn in het today scherm....
Maar heb nog niets gevonden wat ik hiervoor zou kunnen gebruiken...
Voordat ik de sneltoets gebruikte zette ik hem in het start menu.
Vervolgens drukt ik de windows knop op het toetsenbord. Pijltje omlaag tot de comm manager en dan op enter.
Via deze manier kan je dus overal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44162

wilmundo schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 23:15:
CyrusTheVirusNL: Jij bent de man! Eindelijk vloeiende video bestanden op m'n pro. Nooit geweten dat het daar aan lag. Ik dacht dat het intern geheugen een stuk sneller is dan extern geheugen. Of heeft het daar niets mee te maken?
Ik dacht precies hetzelfde...:) Maar ik werd er zo ziek van dat het niet werkte dat ik het probleem even op het forum van TCPMP geplempt heb, en die kwamen met de tip alles op de sd-kaart te installeren. Anyways, mooi dat het nu ook bij jou werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Ik probeer op mijn MDA Pro tomtom te installeren. De tomtom installer op de PC crasht, en als ik probeer gewoon de 4 CABs te installen op het apparaat dan gaan de 3 kleintjes goed maar ttn.cab installeert niet. Direct na harde reset zelfde. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Is dat de romversie? En welke rom moet ik dan hebben? (bij voorkeur wel een tmobile rom, denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Ok dan we hebben de oorzaak van een hangende bootloader gevonden:

http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=48309

Als ik er eentje met zo'n bootloader had zo ik hem zo snel mogelijk willen omruilen voor een goede versie.
Jasper Janssen schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:52:
Ik probeer op mijn MDA Pro tomtom te installeren. De tomtom installer op de PC crasht, en als ik probeer gewoon de 4 CABs te installen op het apparaat dan gaan de 3 kleintjes goed maar ttn.cab installeert niet. Direct na harde reset zelfde. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Is dat de romversie? En welke rom moet ik dan hebben? (bij voorkeur wel een tmobile rom, denk ik)
Allerlaatse WWE roms van T-Mobile UK:
http://t-mobile.iris-glob...load_manager_mda_pro.html
Ik denk verder dat het aan je tomtom ligt, probeer een andere versie of installeer anders direct de 5.21 van tomtom zelf. Dan weer je het zeker of het aan je Cab ligt.

[ Voor 69% gewijzigd door XthinkZ op 23-04-2006 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 22:25

MaDLiVe

.-Observer-.

Toch raar ik kan divx gewoon afspelen met tcpmp zonder het geheel op de sd card te zetten. (de filmpjes wel op sd, tcpmp op de mda pro.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
XthinkZ schreef op zondag 23 april 2006 @ 02:58:Als ik er eentje met zo'n bootloader had zo ik hem zo snel mogelijk willen omruilen voor een goede versie.
Gelukkig heb ik In ieder geval v1.00 erop :)
Allerlaatse WWE roms van T-Mobile UK:
http://t-mobile.iris-glob...load_manager_mda_pro.html
Welke versie is dat nou? Er staat bij dat het de "first production release" is van een half jaar geleden, maar ik had begrepen dat er sindsdien een neiuwe geweest was. Op de mijne staat out of the box 1.12.42 WWE m/ R1.00.02 en P42.33.P8 en Extrom 1.12.125. De datum van de rom staat trouwens wel op 23/8/05, dus dan is die van de website wel twee weken jonger, maar een spectaculair datum verschil is het niet. En betekent dat dat mijn rom ouder is dan de "first production release"? Slordig, tmobile...

Ik ga hem er toch maar even opzetten. [edit: Aha. Het is 1.20.32 -- das wel een paar versies verder..]
Als ik van de tmob rom af zou willen stappen, welk type zou ik dan moeten hebben? imate jasjar, qtek, orange, O2, nog een andere? De nieuwste van, in alle gevallen, neem ik aan? Simlock blijft gewoon op tmob zitten right?
Ik denk verder dat het aan je tomtom ligt, probeer een andere versie of installeer anders direct de 5.21 van tomtom zelf. Dan weer je het zeker of het aan je Cab ligt.
De tomtom die ik had/heb had een 5.0 installable met een 5.21 upgrade erbij, de 5.0 ttn.cab faalde, maar met de 5.21 ttn.cab en de 5.0 supporting cabs (lijkt) hij geheel te werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Jasper Janssen op 23-04-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 08:50
Dat van die crashende tomtom setup en cab die niet wil lijkt idd op een oudere versie die de mda pro niet pakt, bij mij ging het met 5.21 perfect.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

@MaDLive, ik heb ook geen problemen met TCMP. Maar als dit het probleem bij hem oplost dan is er natuurlijk niks mis mee.

@Jasper Jansen, als je het echt wilt zou ik voor de laatste Qtek gaan, aangezien dit de meest complete rom van dit moment is. Maar overweeg wel of de voordelen tegen de nadelen opweegt.

Tomtom noemt het een update, terwijl het gewoon kan gebruiken als een full install.Eerst 5.0 installen hoeft dus niet. Scheelt een hoop problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Btw, installeren van een andere rom betekent toch ook dat je al je geinstalleerde software weer kwijt bent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Je bent alles kwijt na een romupdate. Dus je moet idd alles reinstallen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
XthinkZ schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:26:@Jasper Jansen, als je het echt wilt zou ik voor de laatste Qtek gaan, aangezien dit de meest complete rom van dit moment is. Maar overweeg wel of de voordelen tegen de nadelen opweegt.
Ach, ik kan ook weer terug als het goed is (voor garantie bijv), en voorlopig staat er nog maar weinig tot geen data en progjes op die allemaal weer overnieuw moeten -- dus als het moet gebeuren moet het nu.

Ik ben al 1 nadeel tegengekomen met de tmob UK rom: de umts/gprs modem instellingen zijn niet helemaal goed (easily fixed), maar ook de "tmobile favourites" applicatie wijst naar de uk site, plus hier en daar een bookmark. *Als* zoiets erop staat zou het ook moeten werken eigenlijk :)

Afgezien van de gprs/umts instellingen en de tmobile specifieke applicaties en themes (yuck. Blauw staat beter dan roze/wit..), wat raak ik dan kwijt met een third-party rom? Ohja, die lock/unlockapp het today scherm zijn t-mob specifiek, maar daar zijn ook wel weer vervangingen voor toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 15:17

13art

Moderator Mobile
Ik ben bezig om de MDA Pro van mn moeder te synchroniseren met outlook 2002. Dit lukt me alleen voor geen meter.

Ik zit hier op een computer met het hopeloze windows 98. De MDA pro wordt via de usb poort niet herkend en zodoende lukt het synchroniseren niet. Heb op google al gezocht voor iets van drivers voor de MDA pro maar deze kan ik niet vinden. Iemand nog suggesties???

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:09
Ik weet niet of activesync werkt onder Win98 maar dat zal je wel hebben uitgezocht. Voor de MDA Pro zijn geen drivers je hebt alleen Ativesync en een USB kabel. Kijk of de drivers voor je USB poort wel goed zijn geinstalleerd.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mento schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:58:
Ik weet niet of activesync werkt onder Win98 maar dat zal je wel hebben uitgezocht. Voor de MDA Pro zijn geen drivers je hebt alleen Ativesync en een USB kabel. Kijk of de drivers voor je USB poort wel goed zijn geinstalleerd.
Ik heb express een oudere versie van activesync genomen (3.8) om te zorgen dat het wel werkt onder windows 98, want 4.0 werkt idd niet onder windows 98.

andere USB apparaten doen het wel onder windows 98, dus usb drivers moeten goed zijn. En als ik hem aansluit ziet windows ook wel dat er een apparaat aangesloten wordt, maar kan het dus niet herkennen als de MDA Pro.

Ben bang dat mn moeder gewoon heel erg pech heeft en ook een nieuwe comp moet kopen met windows XP erop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
DjWannaB2002 schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:07:
[...]

Ik heb express een oudere versie van activesync genomen (3.8) om te zorgen dat het wel werkt onder windows 98, want 4.0 werkt idd niet onder windows 98.

andere USB apparaten doen het wel onder windows 98, dus usb drivers moeten goed zijn. En als ik hem aansluit ziet windows ook wel dat er een apparaat aangesloten wordt, maar kan het dus niet herkennen als de MDA Pro.

Ben bang dat mn moeder gewoon heel erg pech heeft en ook een nieuwe comp moet kopen met windows XP erop :p
Net even een vriend van me gebeld hoe hij het doet mijn zijn MDA Pro op zijn WIN98 bak, hij heeft ook 3.8 en sluit de MDA aan op de computer voordat deze wordt gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mento schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:51:
[...]

Net even een vriend van me gebeld hoe hij het doet mijn zijn MDA Pro op zijn WIN98 bak, hij heeft ook 3.8 en sluit de MDA aan op de computer voordat deze wordt gestart.
Ok thnx, ga het eens uitproberen.

edit:
Dit werkt helaas hier ook niet :(

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 24-04-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat is leuk over die bootloader, maar de mijne deed helemaal niets meer. Niet met de Tmob UK original rom.

En volgens mij hebben meer dat. Geen idee welke versie ik had trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Windows mobile 5 werkt toch niet met active sync onder 4.0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MaDLiVe schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:36:
Windows mobile 5 werkt toch niet met active sync onder 4.0 ?
Tja er schijnt toch iemand te zijn die dat heeft als je paar reacties hier boven leest. Maar ben bang dat het niet gaat lukken nee. Tenzij iemand nog een lumineus idee heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Mijn excuses voor de foute informatie die ik gaf. Hij bleek Windows XP te hebben en 4.0. Hij zit op het MBO op Niveau 2. Omdat hij bijna klaar is met zijn opleiding ging ik er van uit dat hij er wel verstand van had en het verschil tussen 98 en XP wist. Niet dus….

Weet iemand waar ik de laatste Nederlandse ROM van Qtek kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Mento schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:04:
Mijn excuses voor de foute informatie die ik gaf. Hij bleek Windows XP te hebben en 4.0. Hij zit op het MBO op Niveau 2. Omdat hij bijna klaar is met zijn opleiding ging ik er van uit dat hij er wel verstand van had en het verschil tussen 98 en XP wist. Niet dus….

Weet iemand waar ik de laatste Nederlandse ROM van Qtek kan vinden?
Is op de site van QTek te vinden, maar is precies dezelfde als de WWE ROM.

http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=68107

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Had gehoopt dat Dutch ergens voor stond maar het maakt dus geen moer uit ;( Het is dus dezelfde als de engelse versie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Er is nu een tool om je Bootloader te upgraden naar 1.0:

http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=48590

Je moet registreren en inloggen voordat je de download ziet.
Om te checken welke bootloader je hebt:
power button+ligth button+reset

Om er weer uit te komen 1x reset.

[ Voor 25% gewijzigd door XthinkZ op 25-04-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116646

ik zou even KS bellen als ik jou was....

over het uitzetten: je kan door op je signaal-icoontje (rechts-bovenaan op de balk) te klikken flight mode aanzetten.
dan staat je telefoon uit en je pda nog aan. wanneer je nu de pda uitzet staat hij helemaal uit

anders kan je altijd nog de batterij eruit halen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116646

oh foutje
dit was reactie op laatste post pagina 8....

had pagina 9 over het hoofd gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zojuist een pakketje binnen, me mda pro

Korte omschrijving van SolidVision, Pro Imei nummer vervangen.

Ziet er naar uit dat ik een 'nieuw' toestel heb. Hij is niet helemaal nieuw aangezien het schermpje iets los zit ter opzichte van een nieuwe. Plus het toetsenbord kan ik wat schuiven (kier aan 1 kant).

Nou zat bij de mijne het schermpje helemaal los dus dit is een hele vooruitgang.

Maar er staat nu de standaard 'zooi' tmobile nl rom op, nog steeds de echte heuse eerste.

flashen naar de a2dp rom gaat dit zonder problemen ?

Of kan ik hem dan weer terugsturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Dit gaat zonder problemen :) Mits je netjes de tuts volgt. Ik zou de tmob UK gebruiken die heeft idd a2dp ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Nederlandse MDA Pro plus Tmob UK rom plus BT GPS ==.... waarom doet ie het nou niet?

Harde reset.
Waarom moet ik nu iedere keer dat ik hard reset geleerd worden hoe cut en paste werkt? Maar dat terzijde.
Tmob customising blablabla
Autoreboot
Insert sim-PIN
Settings>Bluetooth>Devices>New partnership (zorg dat BT GPS discoverable is)
Vind BT GPS met een vraagtekentje als ikoontje>next
passkey, 0000>next
Display name BT GPS, select services to use > serial port, checked > finish
Com Ports > New incoming port > BT GPS > Secure Connection uit > COM 5 6 7 'could not be created', Com 8
Insert geheugenkaartje met visual gps CE cab
Install
Successful install
Seriele poort onzichtbaar in VisGPSce. Com4 idem.

Waar gaat het mis?
Seriele drivers voor GPS ofzo?

Tomtom geeft dezelfde problemen. Het lijkt ergens tussen het maken van de partnership en het verschijnen van de virtuele compoort mis te gaan. Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Jasper Janssen op 25-04-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 11:58
Ik ben al een tijdje hierop aan het wachten, maar is er al enigszins bekend wanneer Orange dit toestel gaat leveren. Op internet vind je alleen ´2006´ maar dat is nogal breed *D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

@Jasper Jansen.
Uhm ik doe altijd outgoing port 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Viper_74 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:13:
flashen naar de a2dp rom gaat dit zonder problemen ?

Of kan ik hem dan weer terugsturen :P
Check eerst even de bootloader :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
XthinkZ schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:57:
@Jasper Jansen.
Uhm ik doe altijd outgoing port 8.
Ook dat heb ik geprobeerd, met en zonder secure.. als jij COM port 8 maakt, staat hij dan daarna ook bij de keuzemogelijkheden van de diverse GPS programmas? Bij mij komt een outgoing port 8 (of for that matter een van de andere mogelijkheden) gewoon niet in het rijtje te staan. Welke rom gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Jasper Janssen schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:04:
[...]

Ook dat heb ik geprobeerd, met en zonder secure.. als jij COM port 8 maakt, staat hij dan daarna ook bij de keuzemogelijkheden van de diverse GPS programmas? Bij mij komt een outgoing port 8 (of for that matter een van de andere mogelijkheden) gewoon niet in het rijtje te staan. Welke rom gebruik jij?
Ik gebruik de laatste Qtek ROM. maar volgens mij was dit met elke ROM zo.

Als ik die stappen heb doorlopen zie ik in tomtom 5.21 (belangrijk)poort 8 staan. Als ik die dan selecteer, dan zie ik dat er satelieten worden gedetecteerd. Ik weet dan dat Tomtom het doet.

Soms vind tomtom deze satelieten niet meer, en dan moet ik de GPS en depoort weer verwijderen en opnieuw alles instellen.

Probeer soms een andere poort dan 8. Laatst moest ik poort 4 kiezen voordat het werkte, Pas daarna kon ik weer van poort 8 gebruik maken.

[ Voor 5% gewijzigd door XthinkZ op 25-04-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ik had ook een hele tijd last van dat tomtom me gps niet vond, maar toen las ik ergens dat je telefoon ook aan moet staan en toen deed ie het gelijk bij mij ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Jasper Janssen schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:30:
Nederlandse MDA Pro plus Tmob UK rom plus BT GPS ==.... waarom doet ie het nou niet?

Harde reset.
Waarom moet ik nu iedere keer dat ik hard reset geleerd worden hoe cut en paste werkt? Maar dat terzijde.
Tmob customising blablabla
Autoreboot
Insert sim-PIN
Settings>Bluetooth>Devices>New partnership (zorg dat BT GPS discoverable is)
Vind BT GPS met een vraagtekentje als ikoontje>next
passkey, 0000>next
Display name BT GPS, select services to use > serial port, checked > finish
Com Ports > New incoming port > BT GPS > Secure Connection uit > COM 5 6 7 'could not be created', Com 8
Insert geheugenkaartje met visual gps CE cab
Install
Successful install
Seriele poort onzichtbaar in VisGPSce. Com4 idem.

Waar gaat het mis?
Seriele drivers voor GPS ofzo?

Tomtom geeft dezelfde problemen. Het lijkt ergens tussen het maken van de partnership en het verschijnen van de virtuele compoort mis te gaan. Iemand een idee?
Stom hoor maar heb je bij BT wel enable bluetooth aangevinkt ?

Zo doe ik het ook altijd, works everytime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik krijg het trouwens nog steeds niet voor elkaar als modem te gebruiken.

Ik had laatst binnen 10 sec. mijn T630 via BT met grps aan de gang (kun je je het voorstellen)

Nu met deze hightech shit werkt het weer niet. Bij wireless modem en dan USB -> start krijg ik een foutmelding COM open error. Vervolgens valt de verbinding via usb even weg en krijg ik de melding unrecognized usb device.

Activesync draait niet op de mda en op de pc staat usb uitgevinkt. Een reset en dan proberen werkt ook niet.
Ik heb het geprobeerd met en zonder de usb kabel erin. Bij BT lijkt hij wel te starten. Alleen ligt me usb dongle nog thuis dus daar heb ik niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
XthinkZ schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:05:Ik gebruik de laatste Qtek ROM. maar volgens mij was dit met elke ROM zo.
Die heb ik nu ook, helpt niks.
Als ik die stappen heb doorlopen zie ik in tomtom 5.21 (belangrijk)poort 8 staan. Als ik die dan selecteer, dan zie ik dat er satelieten worden gedetecteerd. Ik weet dan dat Tomtom het doet.
Ik heb TT5.21, en ook nog twee andere simpelere gps apps (VisualGpsCE en GpsGate). In alle gevallen komt de com port die ik onder bluetooth settings creeer gewoon niet in hun lijstje terecht. Niet onmiddelijk, en niet na een reset.
Soms vind tomtom deze satelieten niet meer, en dan moet ik de GPS en depoort weer verwijderen en opnieuw alles instellen.

Probeer soms een andere poort dan 8. Laatst moest ik poort 4 kiezen voordat het werkte, Pas daarna kon ik weer van poort 8 gebruik maken.
Port 4, port 0, port 8, allemaal hetzelfde. Settings kan communiceren met BT en ik kan er een port in maken, maar vervolgens kan geen enkel ander stuk software zien dat die port bestaat. Blijkbaar wordt die port vervolgens dus niet goed aangemaakt. Aangezien het om een virtuele comport gaat zou dat allemaal softwarematig moeten zijn, maar ik heb alle software componenten veranderd -- nieuwste TMUK rom/Qtek rom [Edit: En ook de TMNL launch rom], TT5.21/GpsGate/VisualGPSCe -- en ik heb alle mogelijke opties en resets enzo geprobeerd (volgens mij), maar het komt maar niet weg. [Edit: Met GPSGate kun je overigens ook een virtuele compoort aanmaken en die zien beide stukken software dus wel! Met GPSGate kan ik daar ook een namaak-gps simulator aanhangen en dan gaan beide stukjes software fatsoenlijk vertellen dat ze satellieten zien en dat ze ergens zijn (maar dat zijn dan dus gesimuleerde satellieten) ] Misschien moet ik de TMOB NL rom flashen, en wanneer dat ook niet werkt langs bij de tmobile shop hier in de stad.. niet dat ik daar veel hoop van heb, dat zijn allemaal echt verkopers.

[ Voor 11% gewijzigd door Jasper Janssen op 26-04-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

@Jasper, het heeft volgens mij niks met je ROM te maken.
Als ik jou was zou ik het eerst eens alleen proberen met TOMTOM.

Wat soms even helpt is de accu 5 minuten uit je GPS te halen zodat ie zichzelf reset.
En zorg voor een schone ROM dus niet teveel software erop zetten en alternatieve gps proggies, voordat je tomtom aan de praat hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Viper_74 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:18:
Ik krijg het trouwens nog steeds niet voor elkaar als modem te gebruiken.

Ik had laatst binnen 10 sec. mijn T630 via BT met grps aan de gang (kun je je het voorstellen)

Nu met deze hightech shit werkt het weer niet. Bij wireless modem en dan USB -> start krijg ik een foutmelding COM open error. Vervolgens valt de verbinding via usb even weg en krijg ik de melding unrecognized usb device.

Activesync draait niet op de mda en op de pc staat usb uitgevinkt. Een reset en dan proberen werkt ook niet.
Ik heb het geprobeerd met en zonder de usb kabel erin. Bij BT lijkt hij wel te starten. Alleen ligt me usb dongle nog thuis dus daar heb ik niks aan.
Khep hetzelfde probleem, dan gooi ik die BT compoort eruit die ik er alleen in heb zitten voor de GPS en start ik die wireless modem nog eens en dan doet ie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Mensen die problemen hebben met activesync, er is een nieuwe beta 4.2 uit:

http://www.microsoft.com/...wnloads/activesync42.mspx

http://www.pocketinfo.nl/artikel/5750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb momenteel het probleem dat ik met m'n laptop die m'n MDA Pro als wireless modem gebruikt via T-Mobile UMTS naar Google Calender ga of Fok.nl dat hij de javascript niet toont. Iemand anders daar ook last van of een workaround voor? Filtert T-Mobile javascript weg op sommige pagina's ofzo?

[ Voor 18% gewijzigd door Slashdotter op 27-04-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Update: Ik heb nu Tomtom in ieder geval zo ver dat ie, als enige van de drie gps progjes, de GPS ziet.. maar ik krijg nevernooitniet een fix. Ergens is er dus blijkbaar toch nog wat mis, maar tomtom gaat wel van "geen apparaat" naar "geen geldige data", dus blijkbaar communiceert ie wel.

Om de tijd te doden ben ik maar eens met de extrom aan het klooien gegaan. Dat lukt op zich best aardig, maar weet iemand of ergens toevallig de syntax van de config.txt beschreven staat? EXEC, CAB, LOCK en RST spreken redelijk voor zich uit de gebruikelijke files, maar elders zag ik oa nog CPY, hoe werkt die precies? En is er een mogelijkheid om op te geven dat een cab naar de memcard moet ipv naar storage mem?

Als alternatief voor dingen specificeren in de config.txt moet je lijkt me ook custom CABs kunnen maken (kun je ook nog meteen registry editen etc). Ergens zag ik iemand daarvoor "Magic CAB" aanprijzen. Iemand enig idee waar die te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Jasper Janssen schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:28:
Update: Ik heb nu Tomtom in ieder geval zo ver dat ie, als enige van de drie gps progjes, de GPS ziet.. maar ik krijg nevernooitniet een fix. Ergens is er dus blijkbaar toch nog wat mis, maar tomtom gaat wel van "geen apparaat" naar "geen geldige data", dus blijkbaar communiceert ie wel.
Je kan alleen een fix krijgen als je buitenshuis bent. Alleen sommigen kunnen een fix binnenshuis krijgen, maar dan had je die allang gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
XthinkZ schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:17:
[...]Je kan alleen een fix krijgen als je buitenshuis bent. Alleen sommigen kunnen een fix binnenshuis krijgen, maar dan had je die allang gehad.
Ja, euh, ik heb ook een hele tijd buitenshuis gezeten. Geen sjoege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165063

Heb deze telefoon nu binnen eindelijk
Ik lees op veel forums dat gebruikers zijn overgestapt op de rom I-mate JASJAR

Vanwege de snelheid en msn etc.
TomTom 5 doet het hier ook beter op dan

Hoe stap je over naar de rom van I-mate ?
Ik heb een rom gevonden voor de jasjar
http://www.clubimate.com/support/JASJAR/ROM/JASJAR_WWE_13076_164_10900_wwe_ship.zip
Ik weet niet of dit nieuwste is, je moet je namelijk registreren met een JASRAR, maar ik heb natuurlijk een mda pro

Heb een beetje gezocht hoe je deze rom erop moet zetten, maar zie geen duidelijk stappenpaln
Ben een aardig newbie in dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Als je het doet, doe het dan gelijk goed.
Vandaar dat ik hier een stappenplan zal neerzetten.
Aangezien het vanzelfsprekend is dat ik niet verantwoordelijk wil worden gehouden voor de gevolgen zeg ik het nog maar eens: eigen risico.

Bij een OS ROM update raak je al je gegevens kwijt!
Stappen om je Rom te updaten:

1. Download de juiste ROM.
(ftp://xda:xda@ftp.xda-dev...Shipped_Complete_Updates/)
mijn voorkeur: UNI_QTEK_13077_176_10900_WWE.exe vanwege snelheid, OS versie is zelfde als die van I-Mate en is lekker kaal, heeft MSN, AKU2 en A2DP ondersteuning.

2. Extract de ROM en gooi alle bestanden van de twee mappen (indien nodig) bij elkaar in 1 map.

3. Download http://rapidshare.de/file...MaUpgradeUt_noID.rar.html pak het uit en kopieer MaUpgradeUt_noID.exe naar de map waar je ROM bestanden staan.

4. zet je MDA PRO in bootloader modus = Light button+power on button+reset.
(check even of je geen bootloader versie 0.56 hebt anders kans dat hij blijft hangen na de update).

5. Sluit je MDA PRO aan de computer.

6. Start MaUpgradeUt_noID.exe en voer de update uit.

7. Na de update(kan zo'n 20 minuten duren) de reset button indrukken.

TIPS:
nk.nbf = OS
radio_.nbf = radio
ms_.nbf = extended ROM

Je kan er ook voor kiezen om alleen 1 of 2 van deze te upgraden. Delete gewoon degene die je niet wilt updaten.
Indien je de Radio update niet doet is de update binnen 5 minuten voltooid. (handig om verschillende roms te testen als je de Laatste radio al hebt)

[ Voor 9% gewijzigd door XthinkZ op 28-04-2006 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Light button+power on button+reset.

Alleen dat snap ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Anoniem: 165063 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:48:
Light button+power on button+reset.

Alleen dat snap ik niet
De Light Butten zit aan de zijkant.
Powerbutten zit aan de onderkant
reset butten zit aan de linkerzijkant.

Deze dient tergelijkertijd te worden ingedrukt.

Vanavond zal ik de ROMs van Qtek, T-mobile UK, I-Mate en Orange On-line zetten. Dit zijn de complete roms dus hoef je stap 1 t/m 3 niet uit te voeren. Deze Roms zijn dus kant-en-klaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Mentox op 28-04-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Wie heeft er nog meer een custom extended rom?

Mijn MDA Pro draait nu de nieuwste Qtek, en de Extrom ziet er voor nu als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
CAB: \Extended_ROM\Signed_SSD_Shortcut_WWE.sa.CAB
CAB: \Extended_ROM\PP_ECall(112-911)_UNI.CAB
CAB: \Extended_ROM\PP_Version_UNI_130176.CAB
CAB: \Extended_ROM\PT_Disconnect(Long)_UNI.CAB
CAB: \Extended_ROM\PT_UAProf_UNI.CAB
CAB: \Extended_ROM\MP_CVSDcpl_20060216.cab
CAB: \Extended_ROM\MP_EnableDRM_UAProfile_Universal_AKU2.0_051226.CAB
CAB: \Extended_ROM\MP_mHub_WWE_051226.CAB
CAB: \Extended_ROM\MP_MMSAutoDisconnect_060106.CAB
CAB: \Extended_ROM\MP-Shorcut-MMS1-Java5xx-CyberonVoice-CV-051220.CAB
CAB: \Extended_ROM\MP_Enable_VT_RTPlugin_0727_2_signed.CAB

Dit is het grootste deel van de Qtek ExtROM, met weglating van een paar die alleen maar dingen weghalen of anderszins niet nuttig (Homepage pIE ed).
code:
1
2
CAB: \Extended_ROM\CAB-Customization-TMNL-Universal-01-03-04Aug05.CAB
CAB: \Extended_ROM\Signed_UNI_TMONL_Conn_112101.CAB

Deze twee cabs komen uit de originele TMobile NL ROM, en containen oa de GPRS en MMS settings. Het merendeel van de nuttige Tmobile specifieke dingen lijk ik hiermee wel te hebben.
code:
1
CAB: \Extended_ROM\Default_Signed_DisableSecurity.CAB

Deze CAB zorgt ervoor dat er niet meer gekeken wordt of een CAB digitaal gesigned is. Bij normaal installeren klik je dan gewoon op Ja, maar tijdens de ExtROM installatie kan dat natuurlijk niet.Het zou mooi zijn als het ook weer aan zou kunnen zetten naderhand, maar daarvoor heb ik nog geen cab gevonden, maar die meot ik wel kunnen maken.
code:
1
2
3
CAB: \Extended_ROM\Default_Unsigned_Mobipocket-Reader.arm.cab
CAB: \Extended_ROM\Default_Unsigned_Total-Commander-Pocket.arm.cab
CAB: \Extended_ROM\Default_Unsigned_WMirc.arm.cab

Installeer Mobipocket, Total Commander, en WMirc
code:
1
CAB: \Extended_ROM\Default_Unsigned_Jasper_Customized_WMIRC_Settings.cab

Deze custom Cab bevat de registry settings met daarin de configuratie voor WMIRC.
code:
1
CAB: \Extended_ROM\Default_Unsigned_Jasper_Customized_Magic-Button.ARM.CAB

Deze custom cab is de standaard Magic Button cab plus de registry settings zoals ik hem graag wil en alvast een shortcut in Startup (die shortcut is wat Mbutton doet als je Auto Start aanvinkt).
code:
1
2
CAB: \Extended_ROM\Default_Unsigned_NETCFv2.wm.armv4i.cab
CAB: \Extended_ROM\Default_Unsigned_WiFiFoFum2.CAB

WiFiFoFum erop, met z'n benodigde framework.
code:
1
2
3
4
CAB: \Extended_ROM\Default_Unsigned_Enable_ClearType.sa.cab
CAB: \Extended_ROM\Default_Unsigned_Enable_Backlight_Key.cab
CAB: \Extended_ROM\Default_Unsigned_Jasper_Customized_OwnerInformation.cab
CAB: \Extended_ROM\Default_Unsigned_Jasper_Customized_Regional_NL.sa.cab

Respectievelijk enable cleartype in portrait en landscape, enable het customisen van de backlight key in Settings>Buttons, set mijn informatie als Owner, en set region settings op Dutch.

Wat ik nog mis is automatisch de Mobipocket settings goed. Ik kan er maar niet achterkomen waar Mobipocket de settings opslaat, het lijkt geen configbestand of registry setting te zijn, althans niet op de plaatsen waar je het zou verwachten. Wat ik ook nog moet regelen is automatisch het startmenu goed doen, ik zie daar ook wel mogelijkheden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok bedankt!

Wat is het verschil van de nieuwe rom van Qtek t.o.v. de nieuwe rom van de I-mat JasJar?
Mento schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:11:
[...]

De Light Butten zit aan de zijkant.
Powerbutten zit aan de onderkant
reset butten zit aan de linkerzijkant.

Deze dient tergelijkertijd te worden ingedrukt.

Vanavond zal ik de ROMs van Qtek, T-mobile UK, I-Mate en Orange On-line zetten. Dit zijn de complete roms dus hoef je stap 1 t/m 3 niet uit te voeren. Deze Roms zijn dus kant-en-klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 165063 op 28-04-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
De ROM van T-Mobile.
De ROM van Qtek.
De ROM van Orange.
De ROM van I-Mate.

[ Voor 16% gewijzigd door Mentox op 28-04-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Anoniem: 165063 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:07:
Ok bedankt!

Wat is het verschil van de nieuwe rom van Qtek t.o.v. de nieuwe rom van de I-mat JasJar?

[...]
Geen backgammon en skype standaard geinstalleerd en ondersteund naast alleen AKU2
(Push mail) zoals bij de I-Mate, ook A2DP(Bluetooth profielen).
Gewoon het meest complete ROM met de minste troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de Exe van Qtek gedownload nu hoef ik toch alleen dit te doen :

Extracten naar een mapje

Mda in bootloader zetten

Mda pro aansluiten op pc

Dubbelklik MaUpgradeUt_noID
want ik zie dat je ook een ROMUpgradeUt hebt

en dan als hij klaar is resetten?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 165063 op 28-04-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
@viper

Ik weet niet of je nogsteeds die com error krijgt bij het aansluiten van je wireless modem. maar dit komt dacht ik omdat er al een verbinding loopt. zorg ervoor dat wifi & gprs NIET verbonden zijn.

1. geen connectiviteit op wat voor manier dan ook.
2. start wireless modem en kies USB en vervolgens start
3. sluit dan pas USB aan op computer en installeer drivers (zet USB verbinding in active sync UIT!)
4. open USBDialer.exe en kies connect.

dat moet het zijn om het aan de gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
XthinkZ schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:06:
7. Na de update(kan zo'n 20 minuten duren) de reset button indrukken.
Ik heb net de nieuwste Qtek ROM op mn MDA Pro gezet, maar volgens de setup moet ik eerst de USB-kabel loshalen, en daarna een cold boot (power button + reset) doen (ipv dus gewoon reset zoals jij beschrijft). Ik volg de setup maar, neem aan dat dat goed is.

edit:
* Tsunami is blij :)
Was een beetje bang voor het blijven hangen in de bootloader etc., maar de update is helemaal goed gegaan :D

[ Voor 17% gewijzigd door Tsunami op 29-04-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 18:44

Spleasure

Ik hier?

Tsunami schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 13:00:
[...]

Ik heb net de nieuwste Qtek ROM op mn MDA Pro gezet, maar volgens de setup moet ik eerst de USB-kabel loshalen, en daarna een cold boot (power button + reset) doen (ipv dus gewoon reset zoals jij beschrijft). Ik volg de setup maar, neem aan dat dat goed is.

edit:
* Tsunami is blij :)
Was een beetje bang voor het blijven hangen in de bootloader etc., maar de update is helemaal goed gegaan :D
Wat voor verschillen merk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Spleasure schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:35:
[...]

Wat voor verschillen merk je?
  • Snelheid, ik heb de eerste keer met de originele T-Mobile ROM gewoon de extrom laten installeren, en toen vond ik hem al aan de langzame kant (bijv. scherm draaien duurde een paar seconden), later zonder de extrom en dat scheelde al wat, maar nu met de Qtek ROM werkt alles echt sneller.
  • Minder zooi erop geïnstalleerd, blijkbaar zit het meeste nog steeds standaard in de WM5 ROM (zoals dat Zip-programma), maar er staat vrij weinig van Qtek op (standaard is ook minder dan 4MB van je Storage in gebruik). Wel heb ik een extra programma met de naam Modem Link, ik dacht dat het een vervanging was voor Wireless Modem maar die staat er ook op... Verder natuurlijk weer MSN O+
  • Iets uitgebreidere Today, de tijd staat nu niet meer in de titelbalk, maar rechts van de datum. De datum neemt nu twee regels in beslag (dag op 1e regel en datum op 2e, dit vind ik wel jammer in de zin van dat het volgens mij best op 1 regel past). Today plugin om je device te locken, dan reageert het beeldscherm in principe nergens meer op totdat je em weer unlockt. Als je de extrom niet installeert hou je nog een nieuwe Today plugin, die de status van je netwerk, Wi-Fi en BT laat zien. Batterij-indicator is uit system tray gehaald en in notification area geplaatst.
  • Wireless Manager > Comm Manager, staan nu wat meer dingen bij (nuttige en minder nuttige). Zo kan je daar nu je geluid op Vibrate zetten, ActiveSync openen, iets met Push-mail doen (gok ik), en nog iets anders waarvan ik niet helemaal weet wat het is (PDA met Sync-pijltjes ernaast).
Dat was het wel volgens mij, qua uiterlijk dus niet zo heel veel veranderingen, vooral gewoon sneller door minder zooi, en wat kleine nieuwe handigheden. Voor de rest uiteraard AKU2, dus Push-mail en AD2P, het eerste gebruik ik (nog) niet, en voor het tweede heb ik mijn koptelefoon nodig, en die ligt ergens opgeborgen omdat ie eigenlijk moet worden opgestuurd (beugel deels gebroken, maar op zich doet hij het nog wel).

En voor de mensen die uit het lange verhaal hierboven niet wijs worden, of gewoon mooie plaatjes willen zien, hier twee screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.tsunami-productions.nl/pc_capture1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tsunami-productions.nl/pc_capture2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-06 22:10
Bij het installeren van de Qtek loopt mijn MDA tegen de land code aan. Iemand een idee om dit te omzeilen?

De T-mobile werkt wel, maar wil eigenlijk de Qtek, omdat deze beter zou zijn....

Nee werkt niet, Na een harde reset, kan ik 0 ingeven en gebeurd er niets meer!

Er komt na enig tijdje "serial v1.00" te staan verder gebeurd er nix.
Bij het aansluiten van de USB kabel, komt er "usb v1.00" te staan. Soft reset, harde reset, niets werkt meer...

Help!

[ Voor 78% gewijzigd door Pandorian op 29-04-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Pandorian schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 17:31:
Bij het installeren van de Qtek loopt mijn MDA tegen de land code aan. Iemand een idee om dit te omzeilen?
De T-mobile werkt wel, maar wil eigenlijk de Qtek, omdat deze beter zou zijn....
Nee werkt niet, Na een harde reset, kan ik 0 ingeven en gebeurd er niets meer!
Er komt na enig tijdje "serial v1.00" te staan verder gebeurd er nix.
Bij het aansluiten van de USB kabel, komt er "usb v1.00" te staan. Soft reset, harde reset, niets werkt meer...
Help!
Als je het doet, doe het dan gelijk goed...
Volg gewoon wat ik schreef vanaf stap 1.
Sla stap 4 over aangezien je al in de bootloader zit.

Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Laatst online: 16-06 22:10
XthinkZ schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 18:55:
[...]

Als je het doet, doe het dan gelijk goed...
Volg gewoon wat ik schreef vanaf stap 1.
Sla stap 4 over aangezien je al in de bootloader zit.

Suc6.
Kzal best iets fout gedaan hebben, ben nu een andere rom aan het intalleren. Die van t-mobile, en hij is nu de customizing aan het doen....

Note: ik had een momentje van lichte paniek, door de diverse "brick"verhalen.....

En dat toch nog zo gek zijn om nu toch de Qtek te gaan proberen.... 8)7

_/-\o_ _/-\o_ Het werkt!!! Geweldig.

[ Voor 62% gewijzigd door Pandorian op 29-04-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik ben sinds deze week ook in het bezit van een MDA Pro en na veel reacties gelezen te hebben over de verschillende ROMS, ben ik er wel van overtuigd dat een andere ROM dan die van T-Mobile beter is. Ik wil graag de laatste QTEK ROM installeren. Alleen zijn er dan ook de negatieve berichten over vastgelopen apparaten en garantie en dergelijke en ik ben er nog een beetje bang voor om binnen een week al met een niet werkend toestel te komen te zitten.
Daarom is mijn vraag of mensen met dezelfde configuratie als mijn MDA Pro problemen hebben gehad tijdens de installatie van de QTEK ROM (of juist niet). Als er weinig of geen problemen zijn voorgekomen bij mensen met een identieke configuratie, dan denk ik dat ik de gok maar ga wagen.

Bootloader v1.00

ROM version: 1.12.41 WWE
ROM date: 08/23/05
Radio version: 1.00.02
Protocol version: 42.33.P8
ExtROM version: 1.12.125 WWE

Ik zou de installatie dan volgens het stappenschema van XthinkZ doen.

Nog een ander vraagje: wordt het ontvangst van het gsm signaal verbeterd door een ROM update, want in vergelijking met mijn SonyEricsson P900, is het ontvangst van de MDA Pro een stuk slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
StenilsoN schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 21:55:
Ik ben sinds deze week ook in het bezit van een MDA Pro en na veel reacties gelezen te hebben over de verschillende ROMS, ben ik er wel van overtuigd dat een andere ROM dan die van T-Mobile beter is. Ik wil graag de laatste QTEK ROM installeren. Alleen zijn er dan ook de negatieve berichten over vastgelopen apparaten en garantie en dergelijke en ik ben er nog een beetje bang voor om binnen een week al met een niet werkend toestel te komen te zitten.
Daarom is mijn vraag of mensen met dezelfde configuratie als mijn MDA Pro problemen hebben gehad tijdens de installatie van de QTEK ROM (of juist niet). Als er weinig of geen problemen zijn voorgekomen bij mensen met een identieke configuratie, dan denk ik dat ik de gok maar ga wagen.

Bootloader v1.00

Nog een ander vraagje: wordt het ontvangst van het gsm signaal verbeterd door een ROM update, want in vergelijking met mijn SonyEricsson P900, is het ontvangst van de MDA Pro een stuk slechter.
Ik heb dus vandaag mijn MDA Pro ook geupgrade naar de laatste Qtek ROM, ook van een originele T-Mobile ROM, en dat is bij mij gewoon goed gegaan. Ik weet echter niet of het met de software heeft te maken, of dat het gewoon random mis gaat. Ik had dus ook geen zekerheid, maar ik heb het toch maar gedaan. Ik denk ook dat je wel een nieuwe krijgt als je hem terugstuurt.

Over het signaal kan ik helaas niks zeggen, omdat ik nog steeds geen ontvangst heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
StenilsoN schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 21:55:

Bootloader v1.00

Ik heb exact dezelfde gloedjenieuwe MDA Pro met Bootloader 1.00 en van oorsprong die rom erop, die draait nu vrolijk de nieuwste QTek met een customised Extended ROM en heeft tussendoor ook nog de nieuwe tmobile UK gedraaid. Ergens tussendoor is er een keer een flash misgegaan, gewoon nog een keer doen en hopsakee maar weer. De Radio 1.09 tegen 1.02 schijnt wel een iets betere ontvangst te hebben, maar grotendeels is het ook gewoon omdat dit soort devices vaak niet zulke hele gewedlige antennes hebben fysiek gesproken, en ze zitten vaak op plekke waar je er met je hand voor gaat zitten bijv (alle antennes van de Universal zitten in de dikke basis, niet in het scherm)

Bij een Uni met bootloader 0.56 en wellicht ook 0.60, de twee oudere versies, kan het voorkomen dat hij gewoonweg niet boot met een AKU2 rom. Maar ook dan blijft de bootloader wel gewoon werken en kun je opnieuw flashen met een oudere rom en doet hij het weer. Permanent bricken is makkelijker te doen door hem uit je fikken te laten vallen dan via de usb kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
Heb ook nog dingen gelezen over het updaten met of zonder sim- en SD-kaart in het toestel, hoe hebben jullie dat gedaan?

ik denk er toch sterk aan om het maar gewoon te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb altijd geupdate zonder simcard en of sd card in het device. Zit er zelf sterk aan te denken om even de etec rom te installen ipv de laatste tmobile uk rom. Snelheid van het apparaat (voor de response) blijft toch erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de apparaat-specifiekheid van een ROM? Zitten er uberhaupt dingen in een ROM die specifiek voor bijv. de Universal zijn, of kan je gewoon iedere ROM op ieder apparaat zetten. En als ze specifiek zijn, waar wordt dat dan bepaald? Ik neem aan dat het OS-bestand alleen WM5 + AKU2 bevat, en dat als je bijv. een Nederlands OS wilt, je alleen maar dat bestand met een Nederlandse WM5 + AKU2 hoeft te vervangen.

@Jasper Janssen: ik neem aan dat bijv. Default_Unsigned_Jasper_Customized_WMIRC_Settings.cab zelf gemaakt is, maar hoe heb je dat gedaan? Lijkt me wel handig om te weten hoe je bijv. register-instellingen in een CAB zet.

En het lijkt me ook wel leuk om te weten hoe je het bootscherm verandert, maar ik weet niet of iemand anders daar al is ingedoken.

-----

Ik merk trouwens ook ineens op dat ik bij de camera op verschillende plaatsen spikkels heb, ook van verschillende kleuren. Ik dacht eerst dat het misschien dode pixels waren, maar ik zie ze echt alleen maar bij de camera, en als ik een foto maak en die op mijn computer bekijk zie ik ze ook. Zou dit dan een fout in de software zijn, of is er wat mis met de camera? Ik zie er geen vuil oid voor zitten namelijk.

Voorbeeld

[ Voor 34% gewijzigd door Tsunami op 30-04-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
Ik heb de installatie van de Qtek ROM uitgevoerd en het is allemaal gelukt dankzij de informatie hier. Mijn hartelijke dank daarvoor. Het was echt heel simpel.

Het gsm ontvangst is er niet echt op vooruit gegaan volgens mij, maar 2 streepjes in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Tsunami schreef op zondag 30 april 2006 @ 10:24:
Hoe zit het eigenlijk met de apparaat-specifiekheid van een ROM? Zitten er uberhaupt dingen in een ROM die specifiek voor bijv. de Universal zijn, of kan je gewoon iedere ROM op ieder apparaat zetten. En als ze specifiek zijn, waar wordt dat dan bepaald? Ik neem aan dat het OS-bestand alleen WM5 + AKU2 bevat, en dat als je bijv. een Nederlands OS wilt, je alleen maar dat bestand met een Nederlandse WM5 + AKU2 hoeft te vervangen.

@Jasper Janssen: ik neem aan dat bijv. Default_Unsigned_Jasper_Customized_WMIRC_Settings.cab zelf gemaakt is, maar hoe heb je dat gedaan? Lijkt me wel handig om te weten hoe je bijv. register-instellingen in een CAB zet.

En het lijkt me ook wel leuk om te weten hoe je het bootscherm verandert, maar ik weet niet of iemand anders daar al is ingedoken.
-----
Ik merk trouwens ook ineens op dat ik bij de camera op verschillende plaatsen spikkels heb, ook van verschillende kleuren. Ik dacht eerst dat het misschien dode pixels waren, maar ik zie ze echt alleen maar bij de camera, en als ik een foto maak en die op mijn computer bekijk zie ik ze ook. Zou dit dan een fout in de software zijn, of is er wat mis met de camera? Ik zie er geen vuil oid voor zitten namelijk.

Voorbeeld
De enige leverancier specifieke in een com is de country lock en instellingen in de extended rom.

Op buzzdev.net is een mooie tutorial te vinden hoe je de bootscreen kan aanpassen.
http://buzzdev.net/content/view/69/115/

Pagina met dev tools voor pocketpc:
http://www.pocketpcdn.com/tools/index.html

Die spikkels staan elke keer op een andere plek?
Probeer eens wat te spelen met de licht en kleurinstellinngen, als je het nog steeds hebt, dan is je camera licht defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
StenilsoN schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 23:35:
Heb ook nog dingen gelezen over het updaten met of zonder sim- en SD-kaart in het toestel, hoe hebben jullie dat gedaan?

ik denk er toch sterk aan om het maar gewoon te proberen.
Ik heb de meeste keren de SD card er maar uitgehaald, want dat is makkelijk, maar de sim card gewoon laten zitten. Als je het helemaal safe wil doen haal je ze eruit, je hebt ze niet nodig en je kunt ze dan ook niet stukmaken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Tsunami schreef op zondag 30 april 2006 @ 10:24:
Er zit ook wel wat operator-specifiek spul in, de T-mobile 'theme' zit volgens mij in de rom, en de extended rom activeert het alleen maar. Daarnaast allerlei Universal-specifiek spul zoals de drivers voor scherm, keyboard, etc.etc.

De Cabs heb ik gemaakt met WinCE Cab Manager 2.0, die komt als een shareware versie die je 15 keer mag opstarten (noot: Zorg dus dat je hem niet afsluit totdat je helemaal klaar bent :) ), registreren kost 100 euro (! -- en dat is de speciale aanbiedingsprijs, normaal 150). Gedeeltelijk zijn de cabs (gemodificeerde versies van) de Cabs uit http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=34525 , en een paar heb ik helemaal from scratch gemaakt. Met Total Commander kun je het registry doorbrowsen om te kijken wat leuke regsettings zijn.
Warrschijnlijk zijn dit dooie pixels in je camerachip (die is net als een LCD een matrix met transistors, alleen 'andersom', ahw), en is ergens onderweg de dode-pixel-compensatie routine vervallen. Vrijwel alle camerachips hebben dode pixels, nog veel meer dan LCDs, en normaal worden die dode pixels gemarkeerd en door de software/driver automatisch vervangen door het gemiddelde van omringende oid of misschien nog wel complexere algos, maar iig worden ze geinterpoleerd zodat je ze (bijna) niet ziet. Op die van mij zie ik ze trouwens niet -- heb ik gewoon geluk met m'n chip of heb jij een andere rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
XthinkZ schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:11:
Op buzzdev.net is een mooie tutorial te vinden hoe je de bootscreen kan aanpassen.
http://buzzdev.net/content/view/69/115/
Thanks, werkt perfect :)
Die spikkels staan elke keer op een andere plek?
Probeer eens wat te spelen met de licht en kleurinstellinngen, als je het nog steeds hebt, dan is je camera licht defect.
De spikkels staan wel steeds op dezelfde plek. Ik zal straks nog even met de instellingen spelen.
Jasper Janssen schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:18:
heb ik gewoon geluk met m'n chip of heb jij een andere rom?
Ik heb dus de nieuwste Qtek ROM, met de originele T-Mobile ROM zag ik ze niet. Maar ik heb hem gisteren ook een keer laten vallen van ~50cm hoogte, terwijl ie aanstond geloof ik, en in PDA-stand, dus mss dat het daardoor komt :/

[ Voor 3% gewijzigd door Tsunami op 30-04-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://corecodec.org/frs/...6/tcpmp.arm.cabs.0.71.zip

Hoe werkt het installeren van de core media player eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Gewoon de CAB installeren? In de readme staat welke je nodig hebt, en anders pak je gewoon de EXE, die doet het automatisch vanuit Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wist niet welke processor de Qtek had ARM, MIPS, SH3, maar zal wel ARM zijn dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149820

Ik heb nu enkele dagen de nieuwe MDA pro van T-Mobile. Echt een top apperaat, vooral icm UMTS echt gewoon een laptop in je zak! Maar...

Mijn schermpje zit sinds gister een beetje los. Op het punt waar je hem om zijn as kan draaien (om je scherm dus om te draaien zodat hij de andere kant op wijst, heeft hij opeens wat speling. Is dit een veel voorkomend probleem. Want mijn gevoel zegt dat dit alleen maar erger gaat worden.

En denken jullie dat T-mobile mijn telefoon wil omruilen? Het is binnen een week na aankoop dus kan je toch je telefoon laten omruilen? Of gaan ze dit te mierenn**kerig vinden? Wat denken jullie? Kan nml niks op de site vinden over beleid omtrent dit soort dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Probeer eens met een schroevendraaier de schroeven vaster te draaien. Ik heb hier geen last van maar hoor her en der wel mensen over klagen. Mocht het niet worden opgelost door ze vaster te draaien dan gewoon naar T-Mobile gaan, wat maakt jou het uit of ze je een mierenneuker vinden? Je wilt toch dat het opgelost wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mento schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:19:
Probeer eens met een schroevendraaier de schroeven vaster te draaien. Ik heb hier geen last van maar hoor her en der wel mensen over klagen. Mocht het niet worden opgelost door ze vaster te draaien dan gewoon naar T-Mobile gaan, wat maakt jou het uit of ze je een mierenneuker vinden? Je wilt toch dat het opgelost wordt?
true, het zijn alleen zulke mini schroefjes dat ik ze niet kan aandraaien (moet ik een fijnere schroevendraaier voor hebben. Maargoed, ik denk dat ik nu gewoon even langs T-mobile wip, binnen 8 dagen kan je toch dat hele ding omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Weet het niet zeker maar volgens mij kun je, als je duidelijk laat zien wat het probleem is, direct een nieuwe meekrijgen.

TS geupdated, waaronder een nieuw gedeelte waar je je bestanden kunt delen die je zelf hebt gemaakt.

[ Voor 31% gewijzigd door Mentox op 01-05-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, de T-mobile shop was dicht vanochtend, dus ik ga er of straks of morgen ochtend langs, ik hou jullie op de hoogte.

Nog twee vraagjes want ik wil m'n apperaat een beetje pimpen...

1. Je kan 30234 meingen vinden over welk GPS muisje, maar ik wil het graag horen van de Universal gebruikers hier. Dus hebben jullie een muisje (voor met TomTom bv) en werkt die lekker met de Universal, en is er een muisje dat als 'het beste' wordt beschouwd voor dit apperaat (of algemeen)

2. Ik was in de dixons om te kijken voor wat meer geheugen dan de huidige (karige) 512 MB. Twee (sub-)vragen: Kan je ook 4 gigabyte hier in gooien, of is 2 GB echt de max? De andere vraag is of het zin heeft een 'snel' kaartje te kopen. Die gast bij dixons zei dat dat niet nodig is aangezien de langzaamste kaart zelfs snel genoeg is dus het apperaat altijd de bottleneck vormt. Welke kaartjes hebben jullie bijvoorbeeld er in zitten, en hebben jullie daar wel eens problemen mee gehad? (eigen stiekem een derde subvraag... :) )

dat was het voorlopig weer even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Als je dit topic hebt doorgelezen had je gelezen dat er enkele gebruikers problemen hadden met een media player die traag was, na een tip om het op de geheugenkaart te installeren was het probleem opgelost.

Zelf merk ik ook een duidelijk verschil als er een applicatie op mijn geheugenkaart staat of op het apparaat zelf. Op de geheugenkaart werkt het behoorlijk sneller, vooral bij grote bestanden.

PS. 30234 meningen? Ik kom echt uit op 30236 meningen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentox op 01-05-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174859

Dag,

Wie o wie kan mijn helpen????

Ik heb mijn toestel gereset en sindsdien kom ik niet door de align screen heen.

De troubleshoots die ik zelf verricht heb is soft:reset en een hard reset.

voor de rest zou ik niet weten hoe ik dit zou kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Anoniem: 174859 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:51:
Dag,

De omschrijving is niet erg duidelijk, bedoel je dat het iedere keer opnieuw begint? Als dit zo is dan moet je exact op het midden tikken, punt recht naar beneden precies in het midden. Zo niet dan graag even wat meer duidelijkheid.

Update: Wederom is je bericht niet duidelijk of je het heb gedaan zoals ik het beschreef.

Mocht het echt niet werken kun je kijken of een ROM update werkt, echter heb ik het vermoeden dat je het toestel nieuw hebt en zal ik geen risico nemen en gewoon terug gaan naar een T-mobile shop en ze het daar laten proberen. Met waarschijnlijk het resultaat dat ze hem omruilen.

[ Voor 25% gewijzigd door Mentox op 01-05-2006 14:54 . Reden: Reactie op de post onder me. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174859

inderdaad hij begint elke keer opnieuw ik heb het zeker 50x geprobeers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Dan heb je of veel teveel gezopen :P

of er is iets met je screen alignment. Na een hard reset zou het moeten werken. Laat anders iemand anders het eens proberen.
Laten stuiteren toevallig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Anoniem: 174859 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:51:
Dag,

Probeer anders eens het scherm te draaien en dan de align te doen. Misschien dat je op een vertikaal beter bent in mikken dan met een horizontaal scherm :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Anoniem: 149820 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:27:
Nou, de T-mobile shop was dicht vanochtend, dus ik ga er of straks of morgen ochtend langs, ik hou jullie op de hoogte.

Nog twee vraagjes want ik wil m'n apperaat een beetje pimpen...

1. Je kan 30234 meingen vinden over welk GPS muisje, maar ik wil het graag horen van de Universal gebruikers hier. Dus hebben jullie een muisje (voor met TomTom bv) en werkt die lekker met de Universal, en is er een muisje dat als 'het beste' wordt beschouwd voor dit apperaat (of algemeen)

2. Ik was in de dixons om te kijken voor wat meer geheugen dan de huidige (karige) 512 MB. Twee (sub-)vragen: Kan je ook 4 gigabyte hier in gooien, of is 2 GB echt de max? De andere vraag is of het zin heeft een 'snel' kaartje te kopen. Die gast bij dixons zei dat dat niet nodig is aangezien de langzaamste kaart zelfs snel genoeg is dus het apperaat altijd de bottleneck vormt. Welke kaartjes hebben jullie bijvoorbeeld er in zitten, en hebben jullie daar wel eens problemen mee gehad? (eigen stiekem een derde subvraag... :) )

dat was het voorlopig weer even...
a) Dixons is veeeel te duur in z'n geheugen, check de pricewatch

b) De uni kan itt de meeste digicams bijv wel iets met sneller geheugenkaartjes, tot op zekere hoogte in ieder geval.

c) 4 gb werkt met uni, volgens vele reports op xda-developers.com

d) Zelf heb ik geprobeerd de 512 mini+adapter die erbij zat, een 16 meg MMC van bij mijn vorige telefoon (3650), en een Sandisk 1 GB die ik op straat gevonden had een tijdje terug. Allemaal probleemloos.

e) in de pricewatch staat een Transcend 150x 4GB voor 110 euro. Ka-ching.

Oh, en f) Ik heb er een oasis-media bij van gps-shop maar die doet het niet lekker, nog. Ik krijg never nooit geen fix. Ik denkd at ie gewoon exemplarisch stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Ik ben afgelopen week bezig geweest met het experimenteren met de VGA modus op de HTC Universal. Helaas lukt het me niet, ik heb wel het programma`s ozVGA waarmee je het scherm op 640x480 kan zetten. Maar de overige programma`s krijg ik niet lekker aan de praat.

Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen of links naar websites die over dit onderwerp een topic hebben? Mocht het je al gelukt zijn (of je hebt er gewoon zin in) zou je dan een handleiding kunnen maken?

Met voorbaat dank,
Mento

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Mento schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:56:
Ik ben afgelopen week bezig geweest met het experimenteren met de VGA modus op de HTC Universal. Helaas lukt het me niet, ik heb wel het programma`s ozVGA waarmee je het scherm op 640x480 kan zetten. Maar de overige programma`s krijg ik niet lekker aan de praat.

Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen of links naar websites die over dit onderwerp een topic hebben? Mocht het je al gelukt zijn (of je hebt er gewoon zin in) zou je dan een handleiding kunnen maken?
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar de methode lijkt te zijn: http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=32217 <- op de eerste pagina staat een post van Carnivor met een zip erin, die download je, installeren op de normale manier.

Daarnaast staat dat topic *vol* met tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mento schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:41:
Als je dit topic hebt doorgelezen had je gelezen dat er enkele gebruikers problemen hadden met een media player die traag was, na een tip om het op de geheugenkaart te installeren was het probleem opgelost.

Zelf merk ik ook een duidelijk verschil als er een applicatie op mijn geheugenkaart staat of op het apparaat zelf. Op de geheugenkaart werkt het behoorlijk sneller, vooral bij grote bestanden.

PS. 30234 meningen? Ik kom echt uit op 30236 meningen.
Wat jij suggereert is eigenlijk alles op je geheugenkaart zetten. Naast het voordeel van meer ruimte op je apperaat zelf is dit zelfs beduidend sneller?!? Zou echt top zijn.

Over die GPS, ik zit nu te kijken naar de ADAPT AD-700 SiRF III Bluetooth GPS voor 100 euro. Ik laat het hier weten als ik er ervaringen mee heb gehad, tot nu toe zijn de berichten positief...
[b][message=25673463,noline]a) Dixons is veeeel te duur in z'n geheugen, check de pricewatch

b) De uni kan itt de meeste digicams bijv wel iets met sneller geheugenkaartjes, tot op zekere hoogte in ieder geval.

c) 4 gb werkt met uni, volgens vele reports op xda-developers.com

d) Zelf heb ik geprobeerd de 512 mini+adapter die erbij zat, een 16 meg MMC van bij mijn vorige telefoon (3650), en een Sandisk 1 GB die ik op straat gevonden had een tijdje terug. Allemaal probleemloos.

e) in de pricewatch staat een Transcend 150x 4GB voor 110 euro. Ka-ching.

Oh, en f) Ik heb er een oasis-media bij van gps-shop maar die doet het niet lekker, nog. Ik krijg never nooit geen fix. Ik denkd at ie gewoon exemplarisch stuk is.
dank je voor je uitgebreide antwoord! :D

of dixons, klopt, maar er komt een waardecheque van 530 euro aan omdat mijn vorige telefoon is gestolen. Maar misschien ga ik daar maar een digitale HD camera voor kopen, en idd die 4 GB aanschaffen!!! Nu nog een zaak vinden die en die 4GB heeft en de ADAPT AD-700

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 149820 op 01-05-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry, vorige bericht is een beetje verwarrend. Het verhaaltje halverwege is een quote van Jasper Janssen, maar er ging iets fout (en ik weet niet helemaal hoe ik mijn eigen berichten kan editen :o

EDIT: gevonden! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 149820 op 01-05-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Jasper Janssen schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:51:
Haal eens de accu er 5 minuten uit, en laat dat ding daarna eens een paar uur in de auto liggen.
Zodra het rode lampje knippert is er een fix.
(let er wel op dat je geen warmtewerende voorruit heeft en dat de auto tegen een hoge flat aanstaat).

Deze GPS veliest heel snel zijn fix als je bijvoorbeeld onder een brug heen rijd, maar voordeel is dat hij hem net zo snel weer krijgt als je er onderdoor bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Ik heb net de bootloader v1.01 erop gezet. Hij schijnt nu een beetje kieskeurig met radio's om te gaan.
Met de 1.09 blijft hij nu in de bootloader hangen. Door de 1.11 radio erop te zetten doet hij het weer wel. Ben het nu even aan het testen met de 1.06.

Dus tip:

Als je de bootrom update doet, doe het gewoon naar 1.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
Anoniem: 149820 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:27:

Ik heb al ongeveer een jaar de ADAPT 16 channel Nemerix GPS receiver (www.adapt-mobile.com) en heb hier nooit problemen mee gehad op SonyEricsson P900 i.c.m. Wayfinder en TomTom. Heb hem vandaag even geprobeerd op de MDA Pro met TomTom en dat werkte ook gewoon goed.
Ik heb deze destijds bij pdashop in Rotterdam gekocht (www.pdashop.nl). Ik zie dat ze daar nu de Oasis Media Bluetooth GPS Receiver hebben en die ziet er identiek uit als mijn ADAPT. Volgens mij heeft ie ook dezelfde specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35475

Klopt het nou dat deze telefoon gewoon nog niet te unlocken qua simlock valt? Uiteraard zonder T-mobile te raadplegen doel ik dan op :o)

Stel dat het niet gaat, zou ik dan een simkaart van T-mobile kunnen kopen, bijv. bij de kijkshop, en dan deze in mijn Mda Pro zetten en dan WEL kunnen bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
XthinkZ schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:21:
Ik heb net de bootloader v1.01 erop gezet. Hij schijnt nu een beetje kieskeurig met radio's om te gaan.
Met de 1.09 blijft hij nu in de bootloader hangen. Door de 1.11 radio erop te zetten doet hij het weer wel. Ben het nu even aan het testen met de 1.06.

Dus tip:

Als je de bootrom update doet, doe het gewoon naar 1.00.
Weet je ook wat er verbeterd is in 1.01?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Deze reactie is tegelijk een test en een mededeling: Als je dit ziet kun je met Opera op de universal GoT lezen _en_ reageren. Als opera na je rom upgrade allemaal gekke tekens geeft, zet dan een truetype font, bijv arial.ttf uit je \windows\fonts op de desktop, in \windows\fonts van je mobieltje. Zorg wel dat je Opera echt uit zet e niet alleen minimaliseert, anders pakt hij de verandering niet. Maar waarom tik ik nu iedere keer dubbele spaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Anoniem: 35475 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 00:01:
Klopt het nou dat deze telefoon gewoon nog niet te unlocken qua simlock valt? Uiteraard zonder T-mobile te raadplegen doel ik dan op :o)

Stel dat het niet gaat, zou ik dan een simkaart van T-mobile kunnen kopen, bijv. bij de kijkshop, en dan deze in mijn Mda Pro zetten en dan WEL kunnen bellen?
Je kunt gewoon alle vormen van T-Mobile gebruiken in je MDA Pro.
Jasper Janssen schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 01:38:
Deze reactie is tegelijk een test en een mededeling: Als je dit ziet kun je met Opera op de universal GoT lezen _en_ reageren. Als opera na je rom upgrade allemaal gekke tekens geeft, zet dan een truetype font, bijv arial.ttf uit je \windows\fonts op de desktop, in \windows\fonts van je mobieltje. Zorg wel dat je Opera echt uit zet e niet alleen minimaliseert, anders pakt hij de verandering niet. Maar waarom tik ik nu iedere keer dubbele spaties?
Okè, dat is mooi om te weten. Ik had ook die tekens maar nooit zin (tijd) gehad om het op te lossen. (begon de tekens al te begrijpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marfra944
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-06 22:40

marfra944

Marcel

@ Mento: het klopt dat er nog veel programma's zijn die met portretformaat / kleiner schermformaat werken. Dit is lastig, maar niet onoverkomelijk: portretformaat is in te schakelen.

Mijn vraag: is er iemand met een nieuwe QTek Rom op een MDA Pro die de camera al heeft uitgeprobeerd icm wegschrijven naar de storagecard? Bij mij (originele rom) komt de camera toepassing met de foutcode 36009:111:0 (ondanks voldoende ruimte, aangemaakte map My Pictures, enz)

Marcel

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Om het antwoord bij de vraag te houden: om de camera toepassing te laten schrijven naar
de storagecard moet deze max 2 Gb vrij hebben ( bedankt voor de tip!)

In mijn geval (Transcend 4Gb) gewoon even wat mp3tjes erop copiëren en ik kan weer foto's en filmpjes maken.

[ Voor 32% gewijzigd door marfra944 op 04-05-2006 09:27 . Reden: Oplossing bj vraag + omvang kaartje ]

Marcel Wagenaar

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.