HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) *2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 22.642 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mynicksnix
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 15:43
Momenteel draai ik beta 8 van IVAN. Deze is niet slecht, maar minder stabiel dan de nieuwste T-Mobile. Hij wordt regelmatig heel traag en hangt ook soms vast. Ik zag dat ze nu alweer op 13 zitten _/-\o_ . Waarschijnlijk ga ik daar binnenkort maar eens op over. JWright heeft ook een ROM op xda staan; die ga ik ook eens proberen denk ik.

Oja; iemand een goede tip voor een gratis backup-tool?

[ Voor 7% gewijzigd door mynicksnix op 15-10-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een bedrijf die je scherm repareert voor 190 euro.
Heb je hier wat meer info over? (welk bedrijf? website? ervaringen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

mynicksnix schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:06:
Momenteel draai ik beta 8 van IVAN. Deze is niet slecht, maar minder stabiel dan de nieuwste T-Mobile. Hij wordt regelmatig heel traag en hangt ook soms vast. Ik zag dat ze nu alweer op 13 zitten _/-\o_ . Waarschijnlijk ga ik daar binnenkort maar eens op over. JWright heeft ook een ROM op xda staan; die ga ik ook eens proberen denk ik.

Oja; iemand een goede tip voor een gratis backup-tool?
Die van Jwright lijkt me dan wat stabieler en sneller, de tweaks zitten daar in de rom gebakken ofzo:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=279258
Is dan ook de eerste die ik ga proberen.
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:21:
[...]
Heb je hier wat meer info over? (welk bedrijf? website? ervaringen?)
Ik zal het eens navragen, vriend van me had ook zijn scherm gebroken, sprak hem van de week en hoorde dat hij hem bij een bedrijfje in breda had laten repareren.
Moest hem opsturen en had hem binnen 3 of 4 dagen weer terug.

[ Voor 46% gewijzigd door XthinkZ op 15-10-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 09:47
XthinkZ schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:59:
Iemand al de nieuwe rom met AKU 3.x van xda-developers.com geprobeerd? En wat zijn de ervaringen?
Die verhalen over hangen in de bootscreen zijn toch best wel eng.
Ik krijg deze week een andere MDA PRO binnen.

@Rockafello heb je uiteindelijk toch een hanger in de bootscreen gekregen na zo lange tijd? Welke bootloader versie had je?
Ik heb de beta 8, 11 en 13 van Ivan geprobeerd en die zijn goed. Vooral de laatste is erg sterk. Ik probeer nu 1.94 van JWRight en die bevalt ook erg goed. De laatste lijkt een gewone I-mate ROM, erg compleet, veel handige extra programma's en tweaks geinstaleerd. De Ivan ROMs zijn veel kaler maar daarom wel heel goed zelf aan te passen en bevatten geen Ext_ROM, die kan je dus zelf maken. Dat moet alle tweakers hier wel aanspreken :-). Alle 3.2 ROMs die ik tot nu toe heb geprobeerd zijn ongehoord snel, mijn MDA Pro is eindelijk even snel als mijn MDA Compact was, een jaar later :-/

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nog steeds geen 1.90.96 van Jwrightmcps... Hopen dat die snel wordt uitgebracht, anders ga ik misschien beta 14 van Ivan proberen.

We zitten trouwens rond de 1000 posts, dus misschien tijd voor een nieuw topic? Weet niet of Mento deze taak weer op zich wil nemen, gezien hij al meer dan een maand niet meer gepost heeft in dit topic :o :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Tsunami schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:18:
Nog steeds geen 1.90.96 van Jwrightmcps... Hopen dat die snel wordt uitgebracht, anders ga ik misschien beta 14 van Ivan proberen.

We zitten trouwens rond de 1000 posts, dus misschien tijd voor een nieuw topic? Weet niet of Mento deze taak weer op zich wil nemen, gezien hij al meer dan een maand niet meer gepost heeft in dit topic :o :)
Wat zijn de verbeteringen in het kort van de 1.90.96 versie?
Ik ben in ieder geval weer terug in dit topic dankzij mijn nieuwe MDA Pro (2e hands).
Heb de simlock verwijdert (ook al gebruikik T-Mobile) en heb de 1.90.94 van jwright erop zitten.
Tot dusver niks te klagen, maar dat hij supersnel is durf ik ook weer niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
XthinkZ schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:48:
[...]

Wat zijn de verbeteringen in het kort van de 1.90.96 versie?
Ik ben in ieder geval weer terug in dit topic dankzij mijn nieuwe MDA Pro (2e hands).
Heb de simlock verwijdert (ook al gebruikik T-Mobile) en heb de 1.90.94 van jwright erop zitten.
Tot dusver niks te klagen, maar dat hij supersnel is durf ik ook weer niet te zeggen.
Dan moet je een beta van Ivan proberen, die zijn absoluut sneller.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Kassad schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:20:
[...]

Dan moet je een beta van Ivan proberen, die zijn absoluut sneller.
Hehe, ik kan het niet laten, maar die ga ik dus gelijk proberen.

Hier trouwens de gegevens van het bedrijf die die MDA PRO Scherm kan fixen.

http://www.pda-parts.nl/

Maar als ik kijk naar de prijzen:

qtek 9000 / i-mate / HTC / mda / xda / o2 / orange / T-mobile

LCM vervangen (TransReflective + GLASS) acx526akm-7 € 249.00
Touch Screen vervangen GLASS € 119.00
Connector vervangen (hotsync) € 49.00
Laad probleem / laad niet op € 49.00

Dan is die 249 euro voor een geheel nieuw scherm best wel prijzig, aangezien je voor 300 euro op marktplaats een 2e handsje haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

De nieuwe 1.96 rom van jmwright is uit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=279258

De beta 14 van ivan heb ik al een weekje goed draaien, en ben er tevreden over.
Overigens is de nieuwe van jmwright bijna klaar, ik denk dat ik nog even wacht op deze ROM:

New version is on the way!

All,

I am in the final stages of testing the latest release 1.91.02 WWE

It should be ready to upload in the next few days. I have addressed many of the issues and suggestions that were reported. The only real issue that still remains is the CF 2.0 SP1 issue. This issue is with the AKU 3.2 core itself and only affects programs that interface with the PIM, although if I test a application written in .NET 2005 that connects to the PIM it works fine, so my theory is that older software will not work correctly, probably because of the PIM changes in AKU 3.2.

I performed this test by creating a version of my ROM without the CF 2.0 SP1 files in it and installed the CF 2.0 SP1 via the MS cab file, then tried various PIM software that requires CF 2.0 (C2C, i-mate 1-View, etc...) I received the same results between both ROM versions.

However I will keep looking to see if there is anything I can do about it.
Hope everyone is enjoying the ROMs and I truly appreciate all the wonderful feedback!

Take care,
-Jwrightmcps

P.S. I will keep you guys posted on my continued progress...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Last edited by Jwrightmcps : 18-10-2006 at 01:15 AM.
Hij is al meer dan een week uit. Heb hem ook al sinds dat ie uit is op mijn PDA staan, maar weet nog niet helemaal wat ik ervan moet denken. Nieuwe functies zijn wel fijn, en hij start ook veel sneller op (alleen is soft-resetten toch zelden nodig), maar de algemene snelheid was in het begin minder dan AKU2. Nu valt het wel weer mee, maar moet er misschien gewoon wat meer mee werken (nu vakantie, dus dan ligt ie maar een beetje stof te happen :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 22:02

hplos.nl

Zo doet men dat

Hallo allemaal :)

nadat ik een tijdje niet meer m'n mda het gesynchroniseerd met m'n laptop was ik vergeten de wifi van m'n laptop uit te zetten... wat denk je? plop internet weer weg :| :|

dus nu is mijn vraag is hier al een oplossing voor gevonden???? (die beta versie van active sync werkt niet ....)

pc | server | laptop | pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

hplos.nl schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:55:
Hallo allemaal :)

nadat ik een tijdje niet meer m'n mda het gesynchroniseerd met m'n laptop was ik vergeten de wifi van m'n laptop uit te zetten... wat denk je? plop internet weer weg :| :|

dus nu is mijn vraag is hier al een oplossing voor gevonden???? (die beta versie van active sync werkt niet ....)
AS 4.5 beta werkte bij mij ook maar voor 1 keertje, daarna maar weer lekker terug gegaan naar AS 4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het koppelen van een Bluetooth device aan een Com poort, is alleen Com0 te koppelen.
Bij de overige Com poorten volgt de melding dat deze niet beschikbaar zijn.
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dit komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Links in de startpost doen het niet, met name mda usb modem iemand een mirror, of andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Laatst online: 31-08 00:40
Ben de zip-file naar het mail adres in je profiel aan het sturen (vanaf mijn MDA pro ;)), momentje...

edit: done, zie mail

[ Voor 10% gewijzigd door Johny58 op 01-11-2006 16:37 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe ik javascript aan de praat krijg? Ik wil bijv. youttube-filmpjes kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik ook al een tijdje mee bezig geweest maar het is me niet gelukt,heb trouwens ergens op een forum gelezen dat je youtube filmpjes niet kon openen met je mda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:28:
Ben ik ook al een tijdje mee bezig geweest maar het is me niet gelukt,heb trouwens ergens op een forum gelezen dat je youtube filmpjes niet kon openen met je mda.
http://www.pocketinfo.nl/artikel/6822

http://www.engadgetmobile...phone-near-you-next-year/

[ Voor 12% gewijzigd door Johny58 op 03-11-2006 08:35 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb een tijdje geleden een paar keer gezegd dat NullKB bij mij niet werkt. Nu heb ik de standaard QTEK rom geïnstalleerd (link in de startpost) en dan doet hij het wel! Ik zie nu ook dat er een speciaal icoontje voor is in de balk onderin, dat had ik nog nooit gezien.

Zijn er meer mensen die de laatste versie van de T-Mobile ROM hebben geladen en waar NullKB niet bij werkt of ben ik daar de enige?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Op de HCC dagen heb ik een 4 GB sd kaartje gekocht voor in de universal. Nou had ik dus m'n research blijkbaar niet 100% gedaan -- er blijkt in sd kaartjes boven de 2 gb een paar issues te zijn. Ik kan er maar weinig over vinden, maar dit lijkt de situatie te zijn. Als iemand er meer of beter van weet, of dit kan bevestigen, dan hoor ik dat graag.

Volgens de officiele specs als ik het nu goed gevonden heb gaat SD 1.0 tot 512M, SD 1.1 tot 2G, met fat16, en SDHC aka SD 2.0 met FAT32 van 4G tot Heul erg Veul (maar minstens 32G).

Nou lopen er hier dus twee dingen door elkaar: Enerzijds FAT16 met partities tot 2G en FAT32 met groter, en anderszins de hardware adressing: SD 1.0 en 1.1 adresseren de kaart per byte en SDHC per sector.

Onze universals en cardreaders aan windows PCs kunnen allemaal FAT32 lezen, dus dat is het probleem niet. Nu blijkt dus dat (volgens een van m'n googleresultaten) SD 1.1 technisch tot net-geen-4G kan adresseren, en zijn er dus 4G non-SDHC kaarten op de markt gekomen. Dat is het overgrote merendeel van de huidige 4G kaarten en ze zijn ook nog eens goedkoper dan SDHC.

Voor zover ik weet ondersteunt de universal alleen sd 1.1, en dus officieel maar tot 2G en officieus met fat32 tot 4G. Er zijn veel rapporten dat 4G SD met de universal goed gaat[1], maar pas dus op dat je geen 4G SDHC koopt, en pas op waar je je 4G non-SDHC instopt. Mijn cardreader corrumpeert alles dat ie schrijft boven de 2G grens. Ik ben nu bezig om direct naar de kaart in de universal te schrijven, en hopelijk gaat dat wel goed (maar oh, wat is het langzaam...).

[1] Behalve dat de camera app in sommige versies maar een 2G grote variabele heeft voor free space en bij >2GB vrije ruimte rollovert naar not-enough-space (ik gok een unsigned int interpreteren als een signed integer datatype van 32 bits lang -- dan ga je van -2^31 naar 2^31-1, en dat is precies 2G, en meer dan 2G wordt dan dus negatief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Jasper Janssen schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 02:57:

[1] Behalve dat de camera app in sommige versies maar een 2G grote variabele heeft voor free space en bij >2GB vrije ruimte rollovert naar not-enough-space (ik gok een unsigned int interpreteren als een signed integer datatype van 32 bits lang -- dan ga je van -2^31 naar 2^31-1, en dat is precies 2G, en meer dan 2G wordt dan dus negatief)
Dat laatste volgde ik niet helemaal, maar ik meen mij te herinerren dat als je er minimaal 2 gig aan data op hebt staan (dus minder dag 2gig vrij) je toestel hem wel herkent. Ik gebruik zelf een 4gig Transcend kaartje zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, best wel niet tof het gene wat ik nu weer heb met mijn MDA.

Wie of wie heeft er ook wel eens last van (gehad) dat de MDA bij ong. 45 a 47% accu uit gaat. Ding gaat pas weer constant draaien als de accu percentage vanaf 48% staat.

Met wat heb ik precies te maken? Ik heb elke rom uitgeprobeerd (zowel de customs als de originelen), geen SD-kaart voor de gein erin gezet, BT en WIFI ook gewoon uit en ik draai geen programma's erbij. Het is dus gewoon wachten tot het ding de 45 a 47% haalt en zodra ik dan een toets druk of programma start is het uit. Druk ik echter geen toets in of start ik geen programma dan blijft het ding aan tot het moment dat ik ook maar iets er mee ga doen.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Accu gaar, heb een vriend die ook zoiets heeft. Andere accu heeft geholpen.
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:59:
Ok, best wel niet tof het gene wat ik nu weer heb met mijn MDA.

Wie of wie heeft er ook wel eens last van (gehad) dat de MDA bij ong. 45 a 47% accu uit gaat. Ding gaat pas weer constant draaien als de accu percentage vanaf 48% staat.

Met wat heb ik precies te maken? Ik heb elke rom uitgeprobeerd (zowel de customs als de originelen), geen SD-kaart voor de gein erin gezet, BT en WIFI ook gewoon uit en ik draai geen programma's erbij. Het is dus gewoon wachten tot het ding de 45 a 47% haalt en zodra ik dan een toets druk of programma start is het uit. Druk ik echter geen toets in of start ik geen programma dan blijft het ding aan tot het moment dat ik ook maar iets er mee ga doen.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Ik heb sinds een tijdje hetzelfde probleem maar dan meer in de buurt van de 25%-30%. Zal dus ook maar een nieuwe accu gaan bestellen. Hoewel ik liever het toestel eens een keer zou vervangen met een andere 640x480-volledig toetsenbord-pocket pc. Het schiet echt niet op met een opvolger in deze klasse. Het is na meer dan 1,5 jaar nog steeds een uniek apparaat.

De HTC Omni lijkt na slechts 1 geruchten post op Modaco te zijn verdwenen...

De laatste dagen duiken echter wat vage berichten op over de HTC X7500/Athena/Arthena. Zelfs de naam is nog onduidelijk laat staan de specs. Hoewel de geruchten zijn dat het een UMPC (UltraMobilePC) zal worden en niet een echte pocket pc. Speculaties over de specs 8GB geheugen, 600Mhz processor, 640x480, GPS, Bluetooth 2.0 en een toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
En de eerste fotos van de HTC Athena UMPC: http://pdaclub.pl/view.php?news_id=12291

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Een UMPC draait toch gewoon altijd Windows XP en is veel groter? Dit is gewoon een PDA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat is toch niet het apparaat wat je eerder beschrijft.
320x240 punktów, 256MB pamięci ROM, 64MB RAMu, 400MHz procesor
Ik hoef geen Pools te kennen om te lezen dat dat een resolutie van 320x240 is en maar 64MB RAM (wat IMHO echt te weinig is).

• Johny58
Maasluip schreef op woensdag 20 december 2006 @ 18:01:
[...]

Dat is toch niet het apparaat wat je eerder beschrijft.

Ik hoef geen Pools te kennen om te lezen dat dat een resolutie van 320x240 is en maar 64MB RAM (wat IMHO echt te weinig is).
Misschien moet je mijn post nog een keer lezen?
Johny58 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 07:43:
De laatste dagen duiken echter wat vage berichten op over de HTC X7500/Athena/Arthena. Zelfs de naam is nog onduidelijk laat staan de specs. Hoewel de geruchten zijn dat het een UMPC (UltraMobilePC) zal worden en niet een echte pocket pc. Speculaties over de specs 8GB geheugen, 600Mhz processor, 640x480, GPS, Bluetooth 2.0 en een toetsenbord.
Er is nog helemaal niks zeker over de specificaties... ook de inhoud van de poolstalige website is niet defenitief. Had het idee dat ik mijn post het feit dat het allemaal nog onzeker is toch wel aardig had benadrukt...

//edit:

Om nog even op de specs terug te komen, zie: http://www.carrypad.com/j...ates-athena-and-umpc.html:
(these appear on Howard Forums.)

- 5" VGA screen
- 624mhz Intel CPU
- 3g umts (triband)/hsdpa
- quad band gsm w/ edge
- 128mb rom, 8GB storage!
- GPS built-in
- BT 2.0 w/ a2dp
- magnetically attachable keyboard (works like the macbook pro power cord)
- 2100 mAh battery
I was lucky enough to see the HTC 2007 roadmap with an image and specifications of the Athena device and although I can't say anything, I guess the person that wrote the specs above saw the same info as I did.
Lijkt mij min of meer een bevestiging, hoewel ik niet bekend ben met de auteur en dus niet in kan staan voor zijn betrouwbaarheid.

[ Voor 38% gewijzigd door Johny58 op 21-12-2006 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Ik heb op XDA een handig tooltje gevonden om van UMTS naar GSM te switchen en terug, zonder via de instellingen te hoeven. Er zit zelfs een timer op zodat je na een x aantal minuten weer naar GSM terug switcht, erg handig voor batterylife.
het is oorspronkelijk geschreven voor de HTC Hermes maar ik heb em getest op mijn MDA Pro en het werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Me MDA Pro is net weer terug door een barst in het scherm.

Mijn touchscreen was stuk en mijn scherm was stuk. Totale kosten 200 euro om te laten maken...

Heb wel een nieuwere ROM als eerst:

R: 1.10.03
G: 42.44.P8
D: 1.30.115 WWE

Alles werkt hiermee en hij is eigenlijk nog nooit zo snel geweest met alles.
In mijn today screen zit tegenwoordig ook een Connectionding waar de provider instaan, bluetooth en wireless.

Verder werkt hij perfect :)

Alvast een happy 2007!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
wie heeft er allemaal al een gare batterij met de MDA PRO van T-mobile ?

En bestaat er eigenlijk een soort restore tool voor die accu's die het geheugen van de batterij 'resetten'
zodat ie weer volledig kan worden op geladen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

voor degene die nog een goede rom zoeken:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=285488

Ik ben er namelijk erg tevreden over en met mij ook een aantal anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
XthinkZ schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:14:
voor degene die nog een goede rom zoeken:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=285488

Ik ben er namelijk erg tevreden over en met mij ook een aantal anderen.
Ik ben een MDA Pro gebruiker van het eerste uur... En voor vandaag was ik nogal huiverig over het flashen van mijn MDA met een niet-door-T-mobile-uitgegegeven ROM.

Zojuist na veel lezen en uitzoeken en op jou aanraden toch eindelijk de stap genomen... Met behulp van de (erg duidelijke) handleidingen op het door jou genoemde forum. Het is slechts 15-20 minuten geleden dat ik het toestel heb geupdate maar het verschil met de laatst uitgegeven T-mobile ROM is ZO GROOT. Ik was al zo gewend aan de traagheid van het apparaat dat ik bijna het gevoel heb dat ik een ander toestel heb.
Dank voor de tip! Dit maakt het wachten op de HTC Omni, die toch nog als opvolger van de Universal gaat uitkomen, op zijn minst een heel stuk makkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Misschien een domme vraag voor die ROM, maar dat is alleen het OS? Moet je de radio en de extended ROM van een andere package pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Nieuwe info beschikbaar over de HTC Omni, de échte opvolger van de HTC Universal:
The handset will reportedly sport a whopping 4-inch 800 x 480 resolution display, boast a slightly slimmer / lighter enclosure than found on the Universal, and will pack a 400MHz Samsung SC244X processor, Qualcomm MSM 7200 chip, GSM / GPRS / EDGE / UMTS / HSDPA compatibility, 128MB of RAM, full QWERTY keyboard, 802.11b/g, and Bluetooth 2.0. Unfortunately, one of the most anticipated details -- whether or not it'll boast VGA out -- remains unconfirmed
bron:http://www.engadget.com/2...specifications-unearthed/

edit:
In het (Italiaanstalige-)artikel waar vanaf engadget heen wordt gelinkt staat overigens ook iets over 2 schermen. Ik kan er alleen niet helemaal uit opmaken of het wel of juist niet aanwezig is in de Omni.

[ Voor 14% gewijzigd door Johny58 op 09-01-2007 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
ROM upgrade for HTC Universal with Windows Mobile 6 ( Crossbow ) leaked on the Internet
January 15, 2007 [Pocket PC phone]
Time is ripe for Microsoft to release and announce officially Windows Mobile 6 at last! We have plenty of information about it but in fear of Microsoft lawyers we have pulled it down and we are not publishing it at all...

3GSM World Congress 2007 next month would be a good opportunity for Microsoft to lift NDA limitations and announce Windows Moble 6 to the public at last! Unfortunately we suspect that it will be Microsoft-only events like Tech*Ed or MEDC where Windows Mobile 6 alias Crossbow will be announced for the first time... because they coincide with the expected availability of first phones powered by this new version of Windows Mobile!

To avoid problems with lawyers we will not publish the link (but any Internet user who knows how to use search engines can find it easily) to download ROM upgrade for HTC Universal that contains fully functional Windows Mobile 6 also known as "Windows Mobile Crossbow" (it's a code name), but it suffices to say that this ROM upgrade is available already and anybody who owns HTC Universal Pocket PC phone can upgrade to Windows Mobile 6 - albeit unofficially, what may cause loss of warranty and problems with compatibility. HTC Universal is a Pocket PC phone (the first ever Windows Mobile phone powered by Windows Mobile 5.0, the first ever Windows Mobile phone with 3G support and VGA display) and not an MS Smartphone (i.e. Windows Mobile Smartphone edition) so anyway upgrade to Windows Mobile 6 will not bring overly huge improvements... so we recommend not to apply this ROM upgrade!

HTC Universal is branded, among others, as Orange SPV M5000, O2 XDA EXEC, T-Mobile MDA PRO, QTEK 9000, i-mate JASJAR and SFR v1640.

Instead of postponing official announcement of Windows Mobile 6 (it has been unofficially already released to hardware manufacturers in RTM version at the end of last year) maybe Microsoft should concentrate now on ensuring that next version of Windows Mobile - code-name "Photon" - would support multi-touch - to be able to compete with Apple iPhone on equal terms?

( RTM = Ready To Manufacture )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Ik heb mijn USB kabel zo'n anderhalve maand geleden ergens in Limburg laten liggen en ik ben nu uiteraard op zoek naar een nieuwe. Heb er nu twee getest maar met beide kan ik wel syncen maar niet flashen. Mij is verteld dat dit kwam omdat ik een 5-pins kabel ipv een 4-pins kabel nodig had, maar in ieder geval 1 van de 2 is 5-pins, en de ander lijkt dat ook te zijn.

Nu is mijn vraag dus of ik per se dezelfde kabel nodig heb als die ik origineel had, en zo ja, waar ik die voor een redelijke prijs kan krijgen (liefst dus in een normale winkel in de regio 't Gooi of eventueel Utrecht O-), want ik vind het kabeltje al veel te duur, en om daar dan ook nog verzendkosten bij te betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

@Johny58,

Ik ben blij dat het goed werkt. Ik deel graag alleen dingen die goed zijn.
Zelf ben ik al overgstapt op de nieuwe crossbow OS, die eigenlijk niet zoveel verschilt met die jij nu hebt.

Werkt eigenlijk ook super hier dus niks te klagen.
Maasluip schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:58:
Misschien een domme vraag voor die ROM, maar dat is alleen het OS? Moet je de radio en de extended ROM van een andere package pakken?
Alleen de OS. Als je de radio en ext rom uit de map haalt update hij alleen het OS (voor de complete updates).

@Tsunami,

Ik heb dat ook gehad met mijn vorige MDA PRO. Alleen was daar het geval dat de data pin was afgebroken.
De update werkt voor iede 5 pins Mini USB kabel.

[ Voor 12% gewijzigd door XthinkZ op 19-01-2007 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Apart dan dat het ineens niet meer werkt nadat ik mijn kabel kwijt ben, heb voorzover ik weet (en zie) niks ernstigs met mijn USB-poort gedaan (nu ik beter kijk zie ik wel dat het middelste stripje voor de stroom mist aan de onderkant van mijn USB-poort, weet niet of dat hoort). Ook wordt hij dus wel herkent door Windows als Microsoft USB Sync als hij in de bootloader staat, en als hij niet in de bootloader staat komt de versie-informatie wel door.

Heb het probleem nu gevonden, blijkbaar ligt het aan Windows Vista. Heb hem nu op een XP-computer aangesloten en hij doet het zonder problemen, dus moet maar kijken waarom hij het hier dan niet doet. Bedankt iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren Crashte mijn Qtek ROM opeens op mijn MDA Pro (T-mobile dus). Omdat ik een spontane hard-reset voor mijn kiezen kreeg besloot ik meteen maar even op zoek te gaan naar nieuwe ROMS, maar alles wat ik nu zie zijn beta-versies voor crossbow WM6. Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een nieuwe stabiele WM5 Rom en evt ook een nieuwe Radio versie.

Heeft iemand hier misschien een goeie tip welke ik het beste kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Als je echt een snelle rom wilt proberen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=290970

Nooit geweten dat de Pro zo snel kon zijn (Ja sneller dan alle WM5 Roms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Hmm, misschien ook eens proberen die bovenstaande rom, is ie ook positief voor batterijverbruik ? Want de mijne is de laatste tijd wel erg snel leeg lijkt het, misschien dat ik ook een gare accu heb, als ik even tomtom aan heb staan dan valt ie al uit.

Hmm, die pdaviet rom geinstalleerd, alles lijkt aardig te werken, behalve dat ik nu me contacts niet op kan starten, best irritant :(

Hm ok ligt dus waarschijnlijk aan mijn office 2007, op me werk mte 2003 werkt het wel, contacts probleem lag waarschijnlijk aan mijn restore van spb backup denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door dapluiz op 24-01-2007 09:39 ]

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

dapluiz schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:53:
Hmm, misschien ook eens proberen die bovenstaande rom, is ie ook positief voor batterijverbruik ? Want de mijne is de laatste tijd wel erg snel leeg lijkt het, misschien dat ik ook een gare accu heb, als ik even tomtom aan heb staan dan valt ie al uit.

Hmm, die pdaviet rom geinstalleerd, alles lijkt aardig te werken, behalve dat ik nu me contacts niet op kan starten, best irritant :(

Hm ok ligt dus waarschijnlijk aan mijn office 2007, op me werk mte 2003 werkt het wel, contacts probleem lag waarschijnlijk aan mijn restore van spb backup denk ik.
Hoe bedoel je contacts niet kan opstarten?
Ik had vandaag ook dat met mn contacts knopje alles leeg was, maar daarnaast via de softbutton ook contacts link op het scherm kon starten, daarna werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:27
Hier de afgelopen 2 dagen ook problemen met mijn MDA Pro, gisteren viel hij opeens uit, en wou hij niet meer opstarten. Hij viel al bij de de T-Mobile boot loader (oid? dat eerste schermp) uit, en de keren daarna viel hij uit in het Windows Mobile scherm en in het pincode scherm. Toen maar even naar huis gereden (heb hem nodig, dus kan het me niet veroorloven dat hij even uitvalt) en in de lader gedaan. Daar startte hij na 2 keer goed op, en bleef de rest van de dag gelukkig werken. De batterij bleek op 88% te zijn, dus vind het raar dat hij dan al uitvalt omdat hij niet genoeg capaciteit heeft.

Vandaag weer problemen, viel weer uit, en was af en toe op te starten.
Heel vervelend allemaal.

Mijn gebruik is niet extreem intensief, gebruik amper zware apps zoals de camera en andere batterij zuigende applicaties. Gebruik voornamelijk de agenda en contactpersonen, niets wat hij dus niet aankan.
Hij ligt thuis standaard altijd op de lader, in het stopcontact of via USB in mijn pc, dus leeg is hij nooit. (overigens gebruik ik een kabeltje van mijn Canon dSRL, neem aan dat dit gewoon dezelfde kabeltjes zijn? Heb er tot nu toe eigelijk nooit problemen mee gehad) Voor zover ik weet is dit het beste gebruik van een Li-Ion batterij, niet? Misschien helpt het om hem een keer helemaal leeg te trekken?

Als dit symptomen zijn van een brakke batterij; is dat op de garantie van T-Mobile te halen? Of zal ik zelf een batterij kopen (misschien 1 met een hogere capaciteit als dat beschikbaar is?)

-edit-
Ja hoor, om even te testen met de batterij had ik zowel BlueTooth, WiFi als GSM aangezet, en zie zojuist dat hij weer is uitgevallen, en lekker opstarten wil hij ook niet. En dat terwijl de batterij maar op 96% is.

[ Voor 13% gewijzigd door thaan op 24-01-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Dat uitvallen heb ik af en toe ook, zoek er nog niet al teveel achter, net windows mobile 6 rom erop gezet om te kijken of die beter met ze stroom om gaat. Zo niet dan hoop ik ook dat het via garantie geregelt kan worden, heb de mijne ook nog geen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

@Thaan,

Het eerste wat ik me afvroeg bij het lezen van jouw verhaal was of je hem altijd in de lader zette.
Want dat is precies de reden dat de accu zo snel kapot gaat.

Als die van mij vol is koppel ik hem los of hij zit toevallig in mijn actieve brodit houder. Maar altijd aan de lader doe ik nooit.

Dat geldt voor laptops, mobiele telefoons, en dus ook de qtek.

Als je het wilt testen laat voor de lol je mobiele telefoon eens 1-2 maanden in de lader en de accu gaat morsdood.

Dat is mijn ervaring met mensen die zulke apparaten altijd maar aan de lader hangen.

Ps. voor veel bedrijven geldt de accu als een vebruiksartikel daar geldt meestal dat je er maar heel kort garantie op krijgt of vaak helemaal niet.

[ Voor 11% gewijzigd door XthinkZ op 24-01-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ik heb die van mij niet aan een lader perse, maar wel een cradle op me werk waardoor hij opgeladen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En dit is de opvolger van de T-Mbile MDA PRO:

de AMEO

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpc-club.nl/contentimages/7269_4.jpg

specs:
Besturingssysteem: Windows Mobile 5.0 Pocket PC Phone Edition
Processor: Intel XScale, 624 MHz
Scherm: 5 inch TFT met 65.000 kleuren en 640x480 pixels resolutie
Geheugen: 64 /128 MB RAM en 128/256 MB ROM
Opslagruimte: 8 GB harddisk
Geheugenuitbreiding: miniSD
GSM: GPRS/EDGE (850/900/1800/1900) en UMTS/HSDPA (2100 MHz voor Europa)
Draadloos: Wi-Fi 802.11 b/g en Bluetooth 2.0
GPS: GPS-ontvanger met AGPS-ondersteuning
Batterij: 2100 mAh
Camera: 3 megapixel
Afmetingen: 133,1 x 97 x 20 mm (inclusief 4 mm dik toetsenbord
Gewicht: 355 gram
Meer op Pocketinfo

Ik vind hem wel mooi, maar vind het aantal verbeteringen wel mee vallen. Is het losse toetsenbord bijv. een verbetering te noemen :? .Ik vind dus niet dat ie veel meer geld waard is dan een MDA Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij ziet er wel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

64/128 MB RAM, moet ik dat als twee verschillende uitvoeringen zien?

Ik merk zelf dat 64MB voor mij absoluut te weinig is, dus 128 MB is zeker nodig.
Wel leuk dat er al een 8GB harddisk in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
XthinkZ schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:54:
@Thaan,

Het eerste wat ik me afvroeg bij het lezen van jouw verhaal was of je hem altijd in de lader zette.
Want dat is precies de reden dat de accu zo snel kapot gaat.

Als die van mij vol is koppel ik hem los of hij zit toevallig in mijn actieve brodit houder. Maar altijd aan de lader doe ik nooit.

Dat geldt voor laptops, mobiele telefoons, en dus ook de qtek.

Als je het wilt testen laat voor de lol je mobiele telefoon eens 1-2 maanden in de lader en de accu gaat morsdood.

Dat is mijn ervaring met mensen die zulke apparaten altijd maar aan de lader hangen.

Ps. voor veel bedrijven geldt de accu als een vebruiksartikel daar geldt meestal dat je er maar heel kort garantie op krijgt of vaak helemaal niet.
Bedankt, dan weet ik tenminste dat het gewoon aan mijn eigen gebruik ligt, en het een nieuwe batterij wordt ala 40 euro (PDAShop, iemand een beter adres?)

De AMEO heeft wel wat, ik vind hem heel mooi afgewerkt, zo stijvol. Alleen dat losse toetsenbord vind ik minder, en ik denk dat flash ipv een harddisk niet alleen wat sneller was geweest, maar ook shokbestendiger. Maargoed, of dat ook echt zo is zien we wel wanneer hij op de markt is.

[ Voor 7% gewijzigd door thaan op 25-01-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb wat problemen met mobiel internet.
Ik zit blijkbaar net op de uiterste grens van UMTS beschikbaarheid, soms krijg ik wel een UMTS verbinding (met één of geen streepjes), soms GPRS. Het vervelende is dat als er van UMTS naar GPRS gewisselt wordt dit niet netjes gaat en de verbinding vaak verbroken wordt. Soms wordt die dan weer automatisch opnieuw opgebouwd, vaak ook niet en komt er ook nog eerst een foutmelding.

Is er een mogelijkheid om UMTS te deactiveren of in te stellen dat er alleen een GPRS verbinding mag worden opgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Goed, weet nou niet of het nog steeds aan me batterij ligt, met WM6 gebeurt het me iig ook.
Zat gister ff via UMTS op internet en toen viel die weer uit, lijkt alleen met dataverkeer te gebeuren, als ik daarna namelijk even wacht en m weer opstart dan doet ie het gewoon weer tot ze batterij echt op is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Ik weet in ieder geval zeker dat de oude batterij brak is, en die gooi ik dus ook gewoon weg, en ik heb alweer een nieuwe batterij binnen.
Iemand nog tips mbt het gebruik van de batterij en over de eerste keer opladen van de batterij?Of gewoon alleen aan de lader hangen wanneer het nodig is, en verder gewoon zonder lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
@thaan

Het lijkt een bekend probleem te zijn dat je batterij stuk kan gaan tijdens het flashen. Er wordt in een aantal fora geadviseerd de oude batterij te bewaren voor tijdens het flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

thaan schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:39:
Ik weet in ieder geval zeker dat de oude batterij brak is, en die gooi ik dus ook gewoon weg, en ik heb alweer een nieuwe batterij binnen.
Iemand nog tips mbt het gebruik van de batterij en over de eerste keer opladen van de batterij?Of gewoon alleen aan de lader hangen wanneer het nodig is, en verder gewoon zonder lader?
Gewoon normaal gebruiken. Ik denk dat het het meeste voorkomt als je de pro als 2e apparaat gebruikt naast je telefoon, en je de pro dus regelmatig enkele dagen aan de lader laat omdat je hem niet gebruikt. Hele dag aan de cradle enzo is niet erg, als je aan het eind van de dag hem weer eraf haalt en gebruikt.

@Johnny58,

Dat met dat flashen geloof ik niet zo in. Ik heb volgens mij elke rom die uit is geweest geflashed en nog nooit problemen gehad met 'n accu. En ik zit nu al zeker tegen de 1.5 jaar aan met mn accu die4 ik nu aan een vriend gegeven heb omdat zijn accu gaar was. Hij heeft nu geen problemen met uitval meer. (Hij gebruikte zijn pro in het begin ook als 2e apparaat).

[ Voor 20% gewijzigd door XthinkZ op 28-01-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik had ook problemen met mijn accu, bij 68% en 33% viel de telefoon uit, dan moest ik hem eerst een half uur laten liggen en kon ik hem weer aanzetten. Ik ben naar T-mobile langs geweest en ze zouden een batterij voor me bestellen. Twee weken later werd ik gebeld dat ze geen accus meer hadden maar dat ik op een wachtlijst zou worden gezet. Aflgelopen week ontving ik een pakketje zonder brief met alleen een accu erin. Erg nette service van T-mobile dat ze het je thuis sturen en niet laten opdraven naar de shop! pluim voor T-mobile.

Verder draai ik een weekje op WM6 Rom en moet zeggen dat de telefoon er inderdaad erg snel van is geworden. nog geen problemen tegen gekomen. De rom mist alleen nog video calling, maar dat gebruikte ik toch al niet. Leuk is de voice command die erin zit. als ik gebeld wordt noemt me telefoon de naam, of nummer op van de beller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Mijn ervaring met het Adapt Compact bluetooth toetsenbord zowel met de MDA Pro, :S
als de MDA Vario II. :*)

Een BT toetsenbord om snel te kunnen werken dat leek me wel wat. Hieronder mijn verslag.

[afbeelding] klik voor de afbeelding BT keyboard

Algemeen:
  • Klein compact keyboard met veel extra niet werkende belettering, die met name bedoeld is voor de Blackberry. Klein op te vouwen;
  • Zeer goede zwarte toetsen (lichte belettering) met prettige aanslag en goede te behalen typsnelheid, te vergelijken met een laptop;
  • Vijf rijen in plaats van vier op eerdere keyboards met 63 toetsen op normale grootte;
  • Dollar, euro en pond-teken aanwezig (AltGR + letter);
  • Functietoetsen werken niet, dito voor de hot keys (wel voor de MDA Pro);
  • Op vlakke ondergrond zeer stabiel en roetsvast;
  • Geïntegreerde standaard en batterijklepje zijn nogal fragiel;
  • Afmetingen: 145 x 98,5 x 19,5 mm (gesloten) en 285 x 98,5 x 13,5 (geopend);
  • Pairen door middel van een knop;
  • Gebruikstijd: 90 uur;
  • Standby-tijd: 170 uur;
  • Gewicht met batterijen: ca. 200 gram;
  • Indicatie discoverymode door oranjekleurige knipperende LED;
  • Voeding 2x AAA batterij (verbruik 10mA, in standby 1,3 mA). Ik heb de indruk dat het toetsenbord altijd die 1,3 mA trekt (niet nagemeten), Adapt claimt dat bij het sluiten van het keyboard deze ook uit gaat. Adapt adviseert bij (langdurig) niet-gebruik de batterijen te verwijderen;
  • Het keyboard gaat na opstart na een tijd niet gebruikt te zijn in standby en kan weer normaal functioneren zodra een willekeurige toets wordt aangeslagen.
  • Bij aflevering:
  • Adapt compact BT toetsenboard;
  • Eenvoudige opberghoes;
  • CD met drivers / manual. De bruikbare drivers moeten echter via Internet worden gedownload, manual op CD is gedateerd maar bruikbaar. Ik heb de WM 5 SP ED drivers gebruikt, de WM 5 PPC driver werkt ook voor de MDA Pro;
  • Zeer summiere handleiding;
  • Twee AAA-batterijen
De bevindingen met de MDA Pro zijn teleurstellend. :'(
De bevindingen met de Vario II zijn positief, het werkt in PWord en PExcel, maar nog beter in Textmaker en Planmaker van Softmaker. Deze laatste programma's hebben het voordeel dat ze de opmaak van files aangemaakt op de desktop niet aantasten, wat pocketWord en pocketExcel wel doen! Softmaker maakt en leest .doc en .xls-files (bijna) 100% compatible met MS Office.
Met het activeren had ik wat meer moeite. Na enig research heb ik de volgende route opgesteld voor het Adapt-BT-keyboard-forum (onderdeel van PocketInfo) in het Engels:

Back-up if possible your system (using e.g. Spb backup) for safety

How to install the ADAP BT Keyboard step by step:
  1. Build up a connection with your PC using Activesync 4.x;
  2. Run the file Adapt.exe from the CD or download the latest version via this website (currently 1.0);
  3. The programm will install on your PC;
  4. Run the programm via: Start -> Programm's -> Adapt Bluetooth Keyboard;
  5. Select the WM 05 SP ED (SmartPhone EDtion) and run it;
  6. Follow the instructions on the screen;
  7. Check if you see the program installer on your Mobile device screen and choose device for installation, then click "install";
  8. After it says the installation is succesfull, click "OK";
  9. Give the device a soft reset;
  10. Go to Start -> Programs -> select icon "Bthkeyb" and click to run this application;
  11. Press the bluetooth activation key on the right upper corner of your Adapt Compact keyboard, the orange light should flash;
  12. Click on the box in the left corner with the text "Bluetooth keyboard" to activate the driver in the "Bthkeyb" software;
  13. After the connection is established (orange flash light is off), put the cursor in the text box and try if it works. If the connection fails (time-out) retry.
If not successfull - disconnect the battery for 5 minutes, repeat the steps 1-13 after removing the software on your device (cycle: remove "Bthkeyb", reset, etc).

that's all

Bij mij werkte het vrijwel direct voor de Vario II. Met de MDA Pro is het tobben, activeren lukt moeizaam evenals reconnecten. Blijkbaar is de combinatie van de BT-hardware/software toch verschillend op beide toestellen. Er wordt gebruik gemaakt van de MS BT stack driver op zich al niet niet zo stabiel als de Widcomm BT stack driver?!. Mogelijk dat andere ROMs andere ervaringen opleveren. Als dit zo is hoor ik het graag! Met RoyalTek BT GPS muis (RBT-1000) icm TT 6.10 heb ik op beide toestellen geen enkel probleem. (Ook geen BT problemen met mijn SX1 telefoon, Bluetrack S2 BT headset en BT Welltech Carkit). Ook het gebruik met een laptop met BT geeft geen enkel probleem! Merkwaardig is dat de leverancier wel de MDA Pro noemt als "compatible with" maar niet de MDA Vario 2. Beide toestellen hebben dezelfde door mij toegevoegde programma's. Hot keys werken niet op de MDA Vario 2 wel op de MDA Pro.

Voor beide geldt bij uitschakelen van de verbinding met het BT keyboard: eerst de keyboard driver deactiveren en daarmee automatisch BT, niet eerst BT uitzetten en dan deactiveren. Wordt dit niet gedaan dan kan activeren weer lastig zijn.

Conclusie: voor de Vario II (Hermes) zeker een aanwinst en de overweging waard. :) Voor de MDA Pro (Universal) afhankelijk van de gebruikte ROM-versie. Voor de T-Mobile ROM update MDA Pro niet aan te bevelen. :(

Algemene kwaliteit en verwerking goed;
Prijs/kwaliteit-verhouding goed;
Prijs ca 80 euro;
Leverancier Adapt (www.Adapt-mobile.com), verkrijgbaar o.a. bij de PDAshop.

Dit BT keyboard wordt ook door andere leveranciers geleverd met eigen afwijkende drivers en verschillen in compatabiliteit, o.a. door: ThinkOutside onder de naam Stowaway Shasta Bluetooth keyboard (www.ThinkOutside.com)

Het toetsenbord komt voor gebruik bij een BlackBerry zeer goed uit de review (zie www.pocketinfo.nl)

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 21:08
Ik snap het nut van een toetsenbord voor een PDA die al een toetsenbord heeft niet. Ongetwijfeld zal het wat sneller gaan, maar dat weegt niet op tegen het ongemak van sjouwen, connecten etc.

Bij een PDA zonder toetsenbord lijkt het me wel weer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Misschien kan je eens spelen met de bluetooth stack, standaard zit er de microsoft stack op de pro. maar op xda-developers.com staat hoe je een broadcomm bluetooth stack op je pro kan installeren. Deze heeft veel meer functies dan de standaard MS stack.

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

BT Toetsenbord juist erg handig voor de MDA Pro d:)b

Een extra BT toetsenbord maakt van de MDA Pro een ideale vervanging van laptop en GSM. Met name het grote en duidelijke beeldscherm en het dan veel betere externe toetsenbord maakt tekstverwerking onderweg of op lokatie erg gemakkelijk en als gebruik wordt gemaakt van Softmaker dan zijn de aangemaakte files volledig compatibel met MS Word en MS Excel. Daarnaast is de uitwisselbaarheid van data/files en de internet-toegang ideaal. Als het connecten net zo soepel verliep als voor de MDA Vario II, dan is dit een zeer goede en compacte oplossing. Alles past in mijn koffer en is lichter dan 500 gram en zeker ook goed draagbaar in de zakken van een jasje. Kortom een ideale combi. :+

Het scherm van de Vario II is eigenlijk voor tekstsverwerking weer net te klein (matig overzicht). :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
De roms van XDA-developers dreigen te verdwijnen! Mocht je je toestel nog steeds niet hebben geupdate met een nieuwe ROM dan zou ik willen adviseren in ieder geval alvast wat ROMS te downloaden!
en de petitie te tekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 15:26

Roel

screen -x addict

Ik gebruik al sinds juni vorig jaar mijn qtek 9000 zeonder problemen, werkte allemaal heel er goed.. tot afgelopen zaterdag, ik kreeg een telefoon maar kon de andere kant niet horen, bleef heel erg stil.

Ik bel terug, nog steeds niet. En niet eens een toon dat de telefoon aan de andere kant overging. Er werd ook opgenomen en de andere kant kan mij zonder problemen horen. Met een sim van Vodafone erin gaat het zonder problemen. En ook met miijn t-mobile sim in een ander toetsel (Nokia 3330) werkt goed. En toevallig was ik deze week in een heel eind van mijn woonplaats en daar werkte het ook prima! Alleen thuis dus niet..

Dat probleem heb ik nu dus al bijna een week. Een nieuwe sim van t-mobile heeft niet geholpen, hardreset van het toestel en een upgrade naar windows mobile 6 niet. Ook een downgrade naar de officiele qtek rom heeft niet geholpen..

Aangezien ik het toestel niet van t-mobile is kan ik hem daar niet naar toe sturen. Ik heb ook niet het gevoel dat het toestel kapot is omdat het met een andere sim wel gewoon werkt..

Heeft iemand nog ideeen? T-mobile helpdesk verwacht ik niet veel meer van, meer dan het opsturen van een sim of het vervangen van een toetsel doen ze ws niet...:)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:47

robertwebbe

Robert Webbe

Roel schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 00:06:
Ik gebruik al sinds juni vorig jaar mijn qtek 9000 zeonder problemen, werkte allemaal heel er goed.. tot afgelopen zaterdag, ik kreeg een telefoon maar kon de andere kant niet horen, bleef heel erg stil.

Ik bel terug, nog steeds niet. En niet eens een toon dat de telefoon aan de andere kant overging. Er werd ook opgenomen en de andere kant kan mij zonder problemen horen. Met een sim van Vodafone erin gaat het zonder problemen. En ook met miijn t-mobile sim in een ander toetsel (Nokia 3330) werkt goed. En toevallig was ik deze week in een heel eind van mijn woonplaats en daar werkte het ook prima! Alleen thuis dus niet..

Dat probleem heb ik nu dus al bijna een week. Een nieuwe sim van t-mobile heeft niet geholpen, hardreset van het toestel en een upgrade naar windows mobile 6 niet. Ook een downgrade naar de officiele qtek rom heeft niet geholpen..

Aangezien ik het toestel niet van t-mobile is kan ik hem daar niet naar toe sturen. Ik heb ook niet het gevoel dat het toestel kapot is omdat het met een andere sim wel gewoon werkt..

Heeft iemand nog ideeen? T-mobile helpdesk verwacht ik niet veel meer van, meer dan het opsturen van een sim of het vervangen van een toetsel doen ze ws niet...:)
Welke radioversie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel

Roel

screen -x addict

robertwebbe schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:08:
[...]

Welke radioversie gebruik je?
1.14.10, maar die gaat er straks weer af want daarmee krijg ik helemaal geen verbinding met het T-mobile netwerk. Vodafone gaat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Roel schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:17:
[...]
1.14.10, maar die gaat er straks weer af want daarmee krijg ik helemaal geen verbinding met het T-mobile netwerk. Vodafone gaat zonder problemen.
1.13.00 is zover ik weet de laatste versie die officieel gereleased is, probeer die eens. Of als je dan nog steeds problemen hebt, probeer dan 1.09.00. Doet die het dan nog niet, dan zou ik hem eerst weer helemaal terug naar een officiele versie zetten (ROM, Ext.ROM en Radio), testen en weer verder spelen. Op de een of andere manier willen er nog wel eens wat rare dingen in het register achterblijven als je van radiostack wisselt.

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 25-02-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel

Roel

screen -x addict

robertwebbe schreef op zondag 25 februari 2007 @ 18:03:
[...]

1.13.00 is zover ik weet de laatste versie die officieel gereleased is, probeer die eens. Of als je dan nog steeds problemen hebt, probeer dan 1.09.00. Doet die het dan nog niet, dan zou ik hem eerst weer helemaal terug naar een officiele versie zetten (ROM, Ext.ROM en Radio), testen en weer verder spelen. Op de een of andere manier willen er nog wel eens wat rare dingen in het register achterblijven als je van radiostack wisselt.
Helaas, dat heeft ook niet geholpen. T-mobile snapt er niets van en wijst naar qtek, qtek snapt er niets van en wijst naar t-mobile, gsmweb snapt het niet en wijst naar qtek.. En met twee wijzende vingers naar qtek gaat hij morgen terug voor garantie..

Alleen komen ze 'm ophalen en ik zou een mail krijgen met een begeleidende brief, alleen die heb ik nooit gehad. Iemand anders die 'm per mail heeft gehad en door kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Heb je je T-Mobile sim al in een andere telefoon geprobeerd?
Roel schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:10:
[...]

Helaas, dat heeft ook niet geholpen. T-mobile snapt er niets van en wijst naar qtek, qtek snapt er niets van en wijst naar t-mobile, gsmweb snapt het niet en wijst naar qtek.. En met twee wijzende vingers naar qtek gaat hij morgen terug voor garantie..

Alleen komen ze 'm ophalen en ik zou een mail krijgen met een begeleidende brief, alleen die heb ik nooit gehad. Iemand anders die 'm per mail heeft gehad en door kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Roel schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:10:
[...]

Als ik jou was zou ik hem wel weer compleet (ROM, Ext.ROM en Radio) terug flashen naar de laatste officiele release. Als ze in het servicecenter bijv. radio 1.14.10 in je toestel vinden, kan dat een reden zijn om je garantie te weigeren omdat je je niet aan de gebruiksvoorwaarden hebt gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Nou ik blijf het hebben met het uitvallen, wel naar t-mobile shop geweest maar omdat ik me pakbon niet meer heb (had via internet besteld) kunnen ze niet garanderen dat hij gratis gerepareerd word en dan moet ik zowiezo 42,50 onderzoekskosten betalen :S
Maar zoals hier valt te lezen ligt het dus aan de accu ? Ik had hem inderdaad op me werk altijd in de cradle, dus misschien dat ie daardoor verrot is gegaan ..
Heb zelfs de orginiele rom er weer opgezet, maakte niks uit ...
Iemand nog een MDA Pro ? Je hoeft alleen de accu te vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe accu in gebruik genomen. Mijn uitval problemen zijn opgelost. Misschien dat je mijn oude accu wil hebben om te kijken of het verschil maakt? Mijn oude accu viel steevast rond de 40% uit. Mocht je geen verandering merken dan kan je de accu als probleem ook weer uitlsuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dapluiz schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:53:

Ligt inderdaad als ik het zo lees aan je accu

Mijn ervaring:

toestel sinds maart 2006 dus nu ongeveer een jaar.
Een maandje of 2 geleden begon het toetsel uit te vallen bij ongeveer 10 - 20% accu
Het scherm fade dan zeg maar uit, vervolgens springt die weer aan.
De melding main battery low kreeg ik ook niet meer omdat ik zover al niet eens meer kwam met de accu.
Dit werd na korte tijd alleen maar erger, zelfs zo dat die bij 54% al een keer uitviel.
Op xda-develop liep hier al een topic over. Het probleem heeft te maken met de chip aansturing in de accu, er zit een chip in die het voltage/ampere regelt, om de accu niet teveel te belasten.
Na een verloop van tijd geeft de accu dus minder spanning af naarmate die leger wordt. Vergelijk het met een oplaadbare batterij van vroeger.

Sinds ik een nieuwe accu heb, geen problemen. Althans waarschijnlijk niet voor een maandje of 8, maarja that's life.

Ik kan je adviseren: http://cgi.ebay.co.uk/ws/...&refwidgettype=osi_widget

Ik heb toevallig die, maar één van Ebay is goed. Kost rond de 10 pond incl verzenden. Tussen de 15 - 20 euro ben je klaar.
Die desktop charger is makkelijk om je tweede accu in op te laden.

Dat de accu snel leeg is kan ook liggen aan een constante BT en umts verbinding. Ik had radio 1.14.10 rom maar ik heb nu weer 1.13 en die lijkt het toch wat beter te doen.

-edit-

[ Voor 0% gewijzigd door Viper® op 06-03-2007 09:52 . Reden: Ik zie dat Johny hetzelfde probleem had, dat probleem krijgt iedereen gewoon ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Dus die ebay accu is gewoon goed verder ?
Zit er namelijk aan te denken om er dan maar nieuwe accu in te doen en te verkopen ofzo, mag toch eind van de maand weer verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
ik heb mijn accu bij pdashop besteld. Heb geen ervaring met die van ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Voelt iemand zich hier geroepen om een derde deel te starten van dit topic? Allereerst is deze vraag natuurlijk naar Mentox gericht, de huidige topicstarter. Mocht hij echter geen interesse hebben dan zou iemand anders deze taak op zich kunnen nemen.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Adapt BT Keyboard werkt uitstekend met Freedom beta driver :+

Dit keyboard juist gekocht voor gebruik bij mijn MDA Pro. Werkte moeizaam. Connecten ging moeiteloos maar karakters in het testveld typen ging zelden of niet, maw gebruik van het keyboard was vrijwel onmogelijk. Daarna heb ik andere drivers geprobeerd (Freedom, ThinkOutside) met gelijke resultaten. Op het forum van Freedom, vond ik een beschrijving van mijn probleem met als mogelijke oplossing een aangepaste driver: PPCWM05ms(beta) v2.0.1.
Deze driver werkt fantastisch en is ook veel sneller en stabieler. *O*
Gebruik deze driver nu ook op mijn Vario 2, die ook sneller reageert bij repeat en delete dan de Adapt driver. d:)b
Moeilijkheid kan wel zijn dat de driver na installatie moet worden ge"unlocked", waarvoor een unlock code nodig is, die moet worden aangevraagd. Dit blijkt met wat handigheid ook mogelijk voor een niet Freedom bezitter. O-)
Oja het nut van een BT keyboard heb ik al eerder uiteengezet zie pagina 43 van deze TS :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Gebruik van WiFi B en G door een register tweak B)

De Universal is in staat om Wifi G (801.11g) te gebruiken, alleen .... deze optie staat niet aan! :(
Nu komt het steeds vaker voor dat Access Points alleen van de G-norm gebruik maken, waarbij de Universal niet bruikbaar is. |:(

Met een kleine ingreep in het register is dit wel mogelijk, zij het dat de maximale snelheid na de ingreep even groot blijft als voor WiFi B (801.11b): 11Mbit/sec.

Waarschuwing vooraf, wees voorzichtig met het register, alleen doen als je voldoende zeker van jezelf bent. :o

Procedure:
maak eerst een backup, bijv met Spb Backup
gebruik een register editor (bijv. Total Commander (gratis), Resco Registry Editor)

Verander/voeg toe:
HKEY_LOCAL_MACHINE\COMM\TIACXWLN1\PARMS: dot11SupportedRateMask=1
HKEY_LOCAL_MACHINE\COMM\TIACXWLN1\PARMS: dot11SupportedRateMaskG=8

Voer nu een soft reset uit en het werkt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Eggy schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:43:
Voelt iemand zich hier geroepen om een derde deel te starten van dit topic? Allereerst is deze vraag natuurlijk naar Mentox gericht, de huidige topicstarter. Mocht hij echter geen interesse hebben dan zou iemand anders deze taak op zich kunnen nemen.
Als Mentox niet reageert zou ik dat best wel willen doen, maar zou ik de moderater willen vragen of die de startpost voor me wilt overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Dank je, deze gaat mee in de nieuwe startpost.
JeeVee schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:23:
Gebruik van WiFi B en G door een register tweak B)

De Universal is in staat om Wifi G (801.11g) te gebruiken, alleen .... deze optie staat niet aan! :(
Nu komt het steeds vaker voor dat Access Points alleen van de G-norm gebruik maken, waarbij de Universal niet bruikbaar is. |:(

Met een kleine ingreep in het register is dit wel mogelijk, zij het dat de maximale snelheid na de ingreep even groot blijft als voor WiFi B (801.11b): 11Mbit/sec.

Waarschuwing vooraf, wees voorzichtig met het register, alleen doen als je voldoende zeker van jezelf bent. :o

Procedure:
maak eerst een backup, bijv met Spb Backup
gebruik een register editor (bijv. Total Commander (gratis), Resco Registry Editor)

Verander/voeg toe:
HKEY_LOCAL_MACHINE\COMM\TIACXWLN1\PARMS: dot11SupportedRateMask=1
HKEY_LOCAL_MACHINE\COMM\TIACXWLN1\PARMS: dot11SupportedRateMaskG=8

Voer nu een soft reset uit en het werkt! :*)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.