GPS aansluiten TomTom Navigator 5.21
Ik had een GPS RoyalTek en Route 66 voor een GSM SX1, werkt op zich goed, maar TomTom is op de MDA Pro vanwege het scherm en mogelijkheden een mooiere optie. Daarnaast wilde ik ook geen nieuwe BT GPS kopen en zijn de kosten van TomTom in dit geval redelijk. Ik kreeg hem met veel moeite aan de gang.
Vooraf: zorg dat de GPS is herkend, de naam verschijnt met een vraagtekentje in het display schakel BT uit. De pass-key is niet nodig en is voor de RoyalTek '0000'. Zet de GPS ontvanger aan!
1. Installeer TomTom Navigator 5.21, start het programma op (geduld: duurt 10-15 seconden) en stel wat zaken in (bijv. woonadres, scherm, km ipv mile, etc.) Sluit TomTom af.
2. Start - Settings - Connections - Bluetooth - COM Ports
3. klik on New Outgoing Port
4. selecteer de GPS (voor de RoyalTek bij mij is dit BlueGPS 53DA0E)
5. druk op Next
6. selecteer de COM-poort in de drop-down box (COM 0) en 'uncheck' de Secure Connection optie.
7. Zet BT
en de telefoon aan via de Comm manager, dus Flight Mode uit!
8. start TomTom en ga naar de GPS status
9. kies de BT GPS
10. klik ok. Nu moeten een aantal satellieten zichtbaar worden op het scherm
11. nu werkt de navigator en kan een route worden ingegeven of andere zaken zichtbaar worden gemaakt
Iedere keer als TomTom wordt gebruikt moet punt 7-11 worden doorlopen. Alleen BT aan werkt niet!
Net even gecheckt, punt 7-11 hoeft niet te worden doorlopen, aanzetten BT voldoet na de eerste keer juist instellen. Het duurt ca 5 seconden voordat de GPS wordt gevonden. Dank Qris voor je opmerking!
De overgang naar TomTom Navigator 5.21 biedt in mijn geval tov Route66 Mobile 2005 (versie uit 2004) veel extra's: aanbevolen!
succes
[
Voor 6% gewijzigd door
JeeVee op 03-08-2006 21:50
]