Ik weet niet of iemand dit al wist (ik kom er pas net achter, en ik heb het meeste toch wel gevolgd), maar als je de aan/uit-knop even ingedrukt houd gaat de backlight uit. Nog een keer ingedrukt houden en hij gaat weer aan
Weet niet of het een erg nuttige functie is, maar ik heb al een paar keer gehad dat mijn backlight om onverklaarbare redenen ineens uit stond, en misschien is dit de oorzaak...
Daar was ik achter*, maar ik ben er nog steeds niet achter waar dat knopje met een "lampje" erop voor dient? * Robert moet misschien de handleiding er is bij pakkenTsunami schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:53:
Ik weet niet of iemand dit al wist (ik kom er pas net achter, en ik heb het meeste toch wel gevolgd), maar als je de aan/uit-knop even ingedrukt houd gaat de backlight uit. Nog een keer ingedrukt houden en hij gaat weer aanWeet niet of het een erg nuttige functie is, maar ik heb al een paar keer gehad dat mijn backlight om onverklaarbare redenen ineens uit stond, en misschien is dit de oorzaak...
edit:
* In een ver verleden dacht ik dat de telefoon toch echt op een "normale manier" uit zou moeten kunnen, en dat leek me logisch (zo moet het nl. ook op mijn mpx200, die wel uit kan)
* In een ver verleden dacht ik dat de telefoon toch echt op een "normale manier" uit zou moeten kunnen, en dat leek me logisch (zo moet het nl. ook op mijn mpx200, die wel uit kan)
[ Voor 16% gewijzigd door robert-630 op 08-06-2006 17:54 ]
Om de backlight aan te zetten?robert-630 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:51:
[...]
Daar was ik achter*, maar ik ben er nog steeds niet achter waar dat knopje met een "lampje" erop voor dient? * Robert moet misschien de handleiding er is bij pakken
edit:
Zow, best een verschil qua batterijverbruik, de Qtek en T-mobile rom.
Ik hard eerst de Qtek rom, en toen had ik net zoals vandaag met een beetje tomtom na een dag al 50% verbruikt, en nu staat ie na een beetje tomtom en verder standby nog op 86%
Ik hou het nog ff bij de t-mobile rom
Ik hard eerst de Qtek rom, en toen had ik net zoals vandaag met een beetje tomtom na een dag al 50% verbruikt, en nu staat ie na een beetje tomtom en verder standby nog op 86%
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
HEb je de oude of de nieuwe T-Mob-rom? Ik wilde eigenlijk de Qtek eens proberen ivm batterijgebruik, maar als die nog erger is dan de T-Mob, dan heeft dat weinig nut natuurlijk...
Nomen nescio
De standby tijd van de nieuwe T-Mobile ROM is inderdaad stukken beter dan die van de Qtek ROM. Ik doe nu al volgens mij 2 dagen met 1x laden (heb hem niet zo heel veel gebruikt) en er is nog zo'n 40% over.
Ik moet de nieuwe T-Mobile ROM zelf nog uitproberen met TomTom. Als ik met de Qtek ROM bijna continu TomTom aan had staan, dan was ik blij dat ik een auto oplader bij me had. De MDA Pro hield het dan volgens mij echt maar 8 a 10 uur vol op 1 lading. Maar ook zonder TomTom moest ik met de Qtek ROM eigenlijk wel dagelijks laden, want anders haalde hij het einde van de 2e dag niet. Verwacht dat deze nieuwe T-Mobile ROM het met TomTom wel een stuk langer zal volhouden.
Ik heb zelf verder alleen de laatste Qtek ROM en oude T-Mobile ROM gebruikt (dus niet zo heel veel vergelijkingsmateriaal), maar deze nieuwe T-Mobile ROM is voor mij met stip de beste. Er zal veel moeten verbeteren aan de Qtek ROM wil ik weer overstappen.
Ik moet de nieuwe T-Mobile ROM zelf nog uitproberen met TomTom. Als ik met de Qtek ROM bijna continu TomTom aan had staan, dan was ik blij dat ik een auto oplader bij me had. De MDA Pro hield het dan volgens mij echt maar 8 a 10 uur vol op 1 lading. Maar ook zonder TomTom moest ik met de Qtek ROM eigenlijk wel dagelijks laden, want anders haalde hij het einde van de 2e dag niet. Verwacht dat deze nieuwe T-Mobile ROM het met TomTom wel een stuk langer zal volhouden.
Ik heb zelf verder alleen de laatste Qtek ROM en oude T-Mobile ROM gebruikt (dus niet zo heel veel vergelijkingsmateriaal), maar deze nieuwe T-Mobile ROM is voor mij met stip de beste. Er zal veel moeten verbeteren aan de Qtek ROM wil ik weer overstappen.
Ik kreeg dit weekend een MDA Vario in mijn handen, ik moest een update installeren van Qtek. Na de update kon ik het niet laten om er even mee te spelen. Je raad het al: ik begon te twijfelen tussen de twee versies. De Vario heeft een kleiner scherm maar dat maakte mij niet zoveel uit en UTMS gebruikte ik ook niet. De MDA Vario is/voelt wel trager maar dat went wel (hoop ik). Als het mij lukt om mijn MDA Pro te verkopen dan ga ik voor de MDA Vario.
Dit betekend echter niet dat ik ontevreden ben over de MDA Pro. Ik werk bij een tulpenkwekerij en daar heb ik niet altijd een jas of iets dergelijks waar hij in kan. Mijn keuze zal voor dit topic geen gevolgen hebben omdat ik het gewoon blijf bijhouden/volgen.
Nogmaals voor de geïnteresseerde mensen:
Ik heb een MDA Pro met een oplaader , een hoes en drie extra penen voor 350 euro. Interesse? Laurensbot333@msn.com
Dit betekend echter niet dat ik ontevreden ben over de MDA Pro. Ik werk bij een tulpenkwekerij en daar heb ik niet altijd een jas of iets dergelijks waar hij in kan. Mijn keuze zal voor dit topic geen gevolgen hebben omdat ik het gewoon blijf bijhouden/volgen.
Nogmaals voor de geïnteresseerde mensen:
Ik heb een MDA Pro met een oplaader , een hoes en drie extra penen voor 350 euro. Interesse? Laurensbot333@msn.com
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Wacht anders op de Vario 2. Schijnt in september uit te komen.
Weet je ook wat de prijs ongeveer zal zijn? Ik vermoed dat het iets van de 800 euro wordt. De MDA Vario kan ik nu krijgen voor 300 euro.
dat meen je niet.. ik doe ook vrij weinig overdag met m'n pro (uurtje internet, 10 smsjes/mailtjes) maar aan het eind van de dag heb ik nooit meer dan 40% over..dapluiz schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:01:
Zow, best een verschil qua batterijverbruik, de Qtek en T-mobile rom.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Heb je "recieve all incoming beams" aangevinkt staan en bluetooth? Daar merk ik namelijk een groot verschil in met de accu.Kassad schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:08:
[...]
dat meen je niet.. ik doe ook vrij weinig overdag met m'n pro (uurtje internet, 10 smsjes/mailtjes) maar aan het eind van de dag heb ik nooit meer dan 40% over..
Ik merk zelf bij "receive all incoming beams" vrij weinig verschil met de batterij, ik heb nu echter BT een paar keer aangehad en dat vreet naar mijn idee ook aardig batterijen. Ik dacht dat het wel mee zou vallen. Misschien binnenkort toch maar eens die Battery Extender kopen...Mento schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:30:
[...]
Heb je "recieve all incoming beams" aangevinkt staan en bluetooth? Daar merk ik namelijk een groot verschil in met de accu.
Vandaag is trouwens ook het onvermijdelijke gebeurd, ik heb mijn MDA Pro op de tegels laten vallen

Hebben er meer mensen last van dat programma's die je opgestart hebt gewoon 'verdwijnen' als je de MDA uit en weer aanzet? Ik heb Batti normaal altijd aan, maar regelmatig is hij opeens weg. Ook Minimo wil nog al eens verdwijnen nadat je hem uit gezet hebt (maar dat ding is dan nog wel zwaar Beta), maar ook met andere programma's overkomt me dat wel eens.
Het programma loopt dan helemaal niet meer, is ook niet te zien in de lijst "Running programs".
Het programma loopt dan helemaal niet meer, is ook niet te zien in de lijst "Running programs".
Signatures zijn voor boomers.
Met uitzetten bedoel je waarschijnlijk dat je het knopje aan de onderkant even indrukt en dat dan het scherm zwart wordt en hem niet echt uitzet d.m.v. de batterij eruit halen. Indien het eerste heb ik het nog niet meegemaakt, indien het tweede dan is er niks aan de hand en is het normaal.Maasluip schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:31:
Hebben er meer mensen last van dat programma's die je opgestart hebt gewoon 'verdwijnen' als je de MDA uit en weer aanzet? Ik heb Batti normaal altijd aan, maar regelmatig is hij opeens weg. Ook Minimo wil nog al eens verdwijnen nadat je hem uit gezet hebt (maar dat ding is dan nog wel zwaar Beta), maar ook met andere programma's overkomt me dat wel eens.
Heb net een Brando screen protectector en alu case aan de riem draagbaar in Hong Kong besteld. De ervaring met de T-Mobile screen protector is slecht (bubbels, stofjes, duidelijk zichtbaar, moeilijk aanbrengen) dito met een setje van HP, die wel stukken beter is.
Heeft iemand ervaring met de craddle voor de MDA Pro (alu-kleur), de car kit en car holder, battery extender. Waar te koop ?
Heeft iemand ervaring met de craddle voor de MDA Pro (alu-kleur), de car kit en car holder, battery extender. Waar te koop ?
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Kijk een op PDAShop.nl, ze hebben een ruim aanbod en de prijzen zijn inc verzendkosten.JeeVee schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:50:
Heb net een Brando screen protectector en alu case aan de riem draagbaar in Hong Kong besteld. De ervaringen met de T-Mobile screen protector is slecht (bubbels, stofjes, duidelijk zichtbaar, moeilijk aanbrengen) dito met een setje van HP, die wel stukken beter is.![]()
Ja, uiteraardMento schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:49:
[...]
Met uitzetten bedoel je waarschijnlijk dat je het knopje aan de onderkant even indrukt en dat dan het scherm zwart wordt
Of dat je hem gewoon dichtklapt.
Knopje aan de zijkant trouwens

Yup, die staan standaard uit. Maar die twee maken niet zoveel uit qua stroomverbruik, stond een paar maanden geleden een artikel op pocketpcthoughts.com over stroomverbruik en BT bleek nauwelijks stroom te trekken.Mento schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:30:
[...]
Heb je "recieve all incoming beams" aangevinkt staan en bluetooth? Daar merk ik namelijk een groot verschil in met de accu.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Heb je deze programma's misschien op je storage card geinstaleerd ipv het telefoongeheugen? Wanneer de Pro uitgaat gaat ook de SD card uit, bij het aanzetten duurt het even voordat de SD card weer wordt opgestart waardoor alles wat vanaf de SD card draaide wordt afgesloten.Maasluip schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:31:
Heeft iemand een applicatie waarmee je een Soft-reset en eventueel een hard-reset kan uitvoeren? Ik ben ook opzoek naar een theme die lijkt op die van de E-TEN M600, iemand een link?
Mento schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:52:
Heeft iemand een applicatie waarmee je een Soft-reset en eventueel een hard-reset kan uitvoeren? Ik ben ook opzoek naar een theme die lijkt op die van de E-TEN M600, iemand een link?
- Voor soft-reset zijn er meerdere programma's, ik weet iig dat Spb Pocket Plus het kan.
- Ik heb in Programs een link met de naam "Clear Storage", volgens mij is dit hetzelfde als een hard-reset.
Ik zou PQz eens proberen, daarmee kan je programma's aan knoppen combinaties toewijzen (ik heb bijvoorbeeld de soft reset op SYM-R zitten). Erg handig programma.Mento schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:52:
Ja, ik installeer alles op de SD kaart. Het intern geheugen van de MDA Pro is veel te klein voor al mijn programma's (Minimo: 8 MB, Hafas: 8 MB, total commander, spellen, blablabla). Installeren op het telefoongeheugen is onmogelijk. Maar ik zal eens kijken of ik de meest gebruikte dingen wel op het intern geheugen zet.Kassad schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:01:
[...]
Heb je deze programma's misschien op je storage card geinstaleerd ipv het telefoongeheugen? Wanneer de Pro uitgaat gaat ook de SD card uit, bij het aanzetten duurt het even voordat de SD card weer wordt opgestart waardoor alles wat vanaf de SD card draaide wordt afgesloten.
Ik had hem afgelopen weekend mee op reis, en het was echt irritant. Je zet hem aan en je ziet de programma's gewoon verdwijnen. Is er geen mogelijkheid om de SD kaart aan te laten?
Weet ik. Maar ik gebruik hem echt hoogst zelden in tablet mode. Ik zal er eens een poll voor inelkaar knutselen.Tsunami schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 10:58:
[...]
In tablet-mode is het de onderkant, in laptop-mode de zijkant
Bij deze (als hij aanslaat mag hij gerust in de startpost):
Je kunt de HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) als PDA gebruiken (tablet mode, portrait) of als laptop (landscape).
Hoe gebruik jij je HTC Universal?
• Altijd in tablet mode
• Meestal in tablet mode, soms als laptop
• Soms tablet, soms laptop
• Meestal als laptop, soms in tablet mode
• Altijd als laptop
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 55% gewijzigd door Maasluip op 12-06-2006 09:28 ]
Ik heb vandaag mijn MDA Vario gekocht. Hij is merkbaar langzamer en de grote van het scherm is ook een behoorlijk verschil, de resolutie is hetzelfde. Het verbinden via Active Sync is met een woord een ramp, ware dat dit wel goed gaat met de MDA Pro op diezelfde computer. Het pennetje is minder solide als die van de MDA Pro, voelt niet erg stevig aan en is naar mijn voorkeur te klein.
Als telefoon is de MDA Vario wel beter als het op comfort aan komt en het Nederlandse OS is ook een voordeel.
@Maasluip, zal de poll binnenkort toevoegen aan de TS.
Als telefoon is de MDA Vario wel beter als het op comfort aan komt en het Nederlandse OS is ook een voordeel.
[ Voor 4% gewijzigd door Mentox op 12-06-2006 11:25 ]
Ik neem aan dat je bekend bent met de overclock opties van de MDA Vario? Mocht je behoefte hebben aan een iets hogere snelheid.Mento schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:24:
Ik heb vandaag mijn MDA Vario gekocht. Hij is merkbaar langzamer en de grote van het scherm is ook een behoorlijk verschil, de resolutie is hetzelfde. Het verbinden via Active Sync is met een woord een ramp, ware dat dit wel goed gaat met de MDA Pro op diezelfde computer. Het pennetje is minder solide als die van de MDA Pro, voelt niet erg stevig aan en is naar mijn voorkeur te klein.
De resolutie van het scherm is QVGA ten opzichte van VGA in het geval van de HTC Universal. Niet geheel hetzelfde dus, hoewel de grootte van het scherm dit wel enigszins ten goede komt. Des te kleiner het scherm, des te hoger de pixel density (mits de resolutie uiteraard hetzelfde is)
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Het eerste wat mij van de Universal opviel was "dat scherm is helemaal geen 640x480!!". Ik heb namelijk een HP 620 met een scherm van 640x240, dus ik weet hoe 640 pixels in de breedte aanvoelen, en mijn MDA Pro leek duidelijk minder te zijn.Eggy schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:29:
[...]
De resolutie van het scherm is QVGA ten opzichte van VGA in het geval van de HTC Universal. Niet geheel hetzelfde dus, hoewel de grootte van het scherm dit wel enigszins ten goede komt. Des te kleiner het scherm, des te hoger de pixel density (mits de resolutie uiteraard hetzelfde is)
Het verneukeratieve is dat op de HTC Universal de fontgroottes zo zijn ingesteld dat het allemaal goed leesbaar is. Het scherm is in de breedte namelijk maar ongeveer de de helft als van mijn HP 620 (zal het eens precies nameten), en die pixels zijn akelig klein.
Pas als je "fatsoenlijke" programma's gaat gebruiken zie je wat de mogelijkheden zijn. Open maar eens een webpagina met Pocket IE en met Minimo. Minimo laat duidelijk meer zien op het scherm.
Excel moet ik bijvoorbeeld op een zoom van 60% zetten wil ik ongeveer hetzelfde zien als op mijn HP.
Het scherm is wel 640x480, maar het os draait standaardop 320x240 omdat alles anders veel te klein is om lekker te kunnen werken.Maasluip schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:43:
[...]
Het eerste wat mij van de Universal opviel was "dat scherm is helemaal geen 640x480!!". Ik heb namelijk een HP 620 met een scherm van 640x240, dus ik weet hoe 640 pixels in de breedte aanvoelen, en mijn MDA Pro leek duidelijk minder te zijn.
Het verneukeratieve is dat op de HTC Universal de fontgroottes zo zijn ingesteld dat het allemaal goed leesbaar is. Het scherm is in de breedte namelijk maar ongeveer de de helft als van mijn HP 620 (zal het eens precies nameten), en die pixels zijn akelig klein.
Pas als je "fatsoenlijke" programma's gaat gebruiken zie je wat de mogelijkheden zijn. Open maar eens een webpagina met Pocket IE en met Minimo. Minimo laat duidelijk meer zien op het scherm.
Excel moet ik bijvoorbeeld op een zoom van 60% zetten wil ik ongeveer hetzelfde zien als op mijn HP.
Mocht je behoefte hebben aan een hogere resolutie dan moet je even dit topic doorzoeken.
Ik draai alleen 640x480 resolutie als ik www.logmein.com gebruik om mijn pc over te nemen. In alle andere gevallen is het alleen maar lastig om op zo'n klein scherm deze resolutie te gebruiken.
Verwijderd
ik alleen met Opera en PocketXpdf viewer en natuurlijk TCPMP....
voor de rest vind ik niet dat je 640x480 nodig hebt, maar als je dat wel zou willen bestaan de mogelijkheden hiervoor (je registry editten of ozVGA) echter zien sommige programmas er niet uit en werkt het zeker niet bevordelijk voor de stabiliteit van je Universal.
Beetje jammer inderdaad... maar voor de (in mijn geval) drie belangrijkste programmas werkt 640x480 gewoon wél
voor de rest vind ik niet dat je 640x480 nodig hebt, maar als je dat wel zou willen bestaan de mogelijkheden hiervoor (je registry editten of ozVGA) echter zien sommige programmas er niet uit en werkt het zeker niet bevordelijk voor de stabiliteit van je Universal.
Beetje jammer inderdaad... maar voor de (in mijn geval) drie belangrijkste programmas werkt 640x480 gewoon wél
logmein.com gebruikt ook automatisch native VGA-resolutie (anders zou mn desktop geschaald vanaf 800x600 totaal onleesbaar zijn)
Choose life
Ik zou graag de nieuwe T-Mobile update installeren, maar het liefst dus ook radio 1.11.
Dus ik denk ik gebruik het pakketje van Aiii. Alleen krijg ik dan error 120: Country ID Error.
Is er nog een andere manier om de T-Mobile update installeren samen met de laatste Radio?
Na nog een keer de startpost goed te lezen, begrijp ik dat ik alleen de T-Mobile update hoef uit te pakken, en de radio_.nbf hoef te vervangen met die in het pakketje van Aiii?
Ow wacht, het lukt al via Bootloader modus
Wat een mens toch wel niet kan bereiken door gewoon goed te lezen.
Dus ik denk ik gebruik het pakketje van Aiii. Alleen krijg ik dan error 120: Country ID Error.
Is er nog een andere manier om de T-Mobile update installeren samen met de laatste Radio?
Na nog een keer de startpost goed te lezen, begrijp ik dat ik alleen de T-Mobile update hoef uit te pakken, en de radio_.nbf hoef te vervangen met die in het pakketje van Aiii?
Ow wacht, het lukt al via Bootloader modus
[ Voor 37% gewijzigd door thaan op 12-06-2006 17:48 ]
Je kan de gewenste resolutie gewoon instellen met logmein.comE-Rick schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:56:
logmein.com gebruikt ook automatisch native VGA-resolutie (anders zou mn desktop geschaald vanaf 800x600 totaal onleesbaar zijn)
Leuke aan de 640x480 resolutie is dat je gewoon je startbalk enzo kan zien zonder dat je hoeft te scrollen.
Weet ik, maar nog leuker is desktop op 800x600 en dan 'scale to fit' aanvinken. Dat is (voor mij iig) prima werkbaar, geen gescroll, en er past een stuk meer op het scherm terwijl het goed genoeg leesbaar blijft.XthinkZ schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:02:
[...]
Je kan de gewenste resolutie gewoon instellen met logmein.com
Leuke aan de 640x480 resolutie is dat je gewoon je startbalk enzo kan zien zonder dat je hoeft te scrollen.
Choose life
hehe, ieder zijn ding.E-Rick schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:23:
[...]
Weet ik, maar nog leuker is desktop op 800x600 en dan 'scale to fit' aanvinken. Dat is (voor mij iig) prima werkbaar, geen gescroll, en er past een stuk meer op het scherm terwijl het goed genoeg leesbaar blijft.
Ik ben op zoek naar een stereo bluetooth set, en nu kwam ik de volgende tegen.
http://www.nokia.nl/NL/Te...HS-12W/Specificaties.html

kan iemand uit ervaring vertellen of dit gaat werken? op de site staat dat ie gewoon A2DP gebruikt, maar wil eigenlijk weten of de telefoon(contact blader functie) ook goed werkt met de MDA Pro. Ik vind namelijk die neckband headsets wel lomp groot en voordeel van deze is dat je kan zien wie er belt. Weet iemand ee shop waar deze is te vinden, liefst zodat ik het kan testen. via pricewatch vind ik er 1 maar die is nogal vaag.
http://www.nokia.nl/NL/Te...HS-12W/Specificaties.html

kan iemand uit ervaring vertellen of dit gaat werken? op de site staat dat ie gewoon A2DP gebruikt, maar wil eigenlijk weten of de telefoon(contact blader functie) ook goed werkt met de MDA Pro. Ik vind namelijk die neckband headsets wel lomp groot en voordeel van deze is dat je kan zien wie er belt. Weet iemand ee shop waar deze is te vinden, liefst zodat ik het kan testen. via pricewatch vind ik er 1 maar die is nogal vaag.
Ik kom nog even terug op mijn relaas over smartphonestunts.nl die vanwege het feit dat T-mobile niets aan hen leverde mijn bestelling dus ook niet kon leveren. Ik heb de MDA Pro toen bij de T-mobileshop gehaald.
Toen T-mobile de MDA Pro niet aan smartphonestunts.nl kon leveren heb ik zelf een mailtje naar T-mobile gestuurd. Daar kreeg ik vanochtend een reactie op met excuses voor de gang van zaken. Ze vroegen om mijn mobiele nummer zodat ze mij als vergoeding voor het ongemak een maand beltegoed konden terugstorten. Prima service toch?
Toen T-mobile de MDA Pro niet aan smartphonestunts.nl kon leveren heb ik zelf een mailtje naar T-mobile gestuurd. Daar kreeg ik vanochtend een reactie op met excuses voor de gang van zaken. Ze vroegen om mijn mobiele nummer zodat ze mij als vergoeding voor het ongemak een maand beltegoed konden terugstorten. Prima service toch?
Was ik net een mooie oplossing aan het tikken is het je al gelukt.Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:55:
Nevermind...
Wat zijn jullie plannen eigenlijk voor nieuwe toestellen? Ik neem aan dat ik niet de enige ben die over een maandje of 1,5 weer een nieuw toestel kan uitzoeken bij het verlengen van het abbonement?
Die Vario2 is veel belovend maar ik moet wel een 640x480 scherm hebben....
Ik ben zelf aan het overwegen om dit toestel nog maar een jaar te houden, maar weet het nog niet zeker. Als ik hem nog een jaar hou moet ik nog een brodit houder bestellen voor in de auto. Ik heb op pdashop.nl een active houder gezien voor 51 euro. Is dat alles wat ik nodig heb of heb ik dan ook nog een bevestegingsset nodig? Die zat dacht ik bij elkaar tegen de 70 euro aan.
Ik had namelijk eerst een houder gekocht voor 10 euro bij de phone house maar die is na een maand van de zuignap afgebroken (zonder toestel erin gelukkig).
Die Vario2 is veel belovend maar ik moet wel een 640x480 scherm hebben....
Ik ben zelf aan het overwegen om dit toestel nog maar een jaar te houden, maar weet het nog niet zeker. Als ik hem nog een jaar hou moet ik nog een brodit houder bestellen voor in de auto. Ik heb op pdashop.nl een active houder gezien voor 51 euro. Is dat alles wat ik nodig heb of heb ik dan ook nog een bevestegingsset nodig? Die zat dacht ik bij elkaar tegen de 70 euro aan.
Ik had namelijk eerst een houder gekocht voor 10 euro bij de phone house maar die is na een maand van de zuignap afgebroken (zonder toestel erin gelukkig).
[ Voor 11% gewijzigd door Johny58 op 13-06-2006 16:15 ]
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
de Vario II is inderdaad een leuk toestel, maar denk dat als je de mda pro gewend bent, dat je niet blij wordt. Misschien dat E-ten nog leuke toestellen heeft. Persoonlijk wacht ik denk ik ook nog een jaartje (misschien dat ik er een nokia 8800 bij neem voor het gemak), hopelijk dat ze over een jaartje toestellen gaan uitbrengen met meer geheugen RAM en ROM, zodat alles weer wat sneller wordt, aangezien WM5 toch een stuk langzamer werkt (maar wel goed) dan WM2003.
Trouwens ff een heel andere vraag, krijgt iemand pocket minigolf aan de praat ?
Krijg m wel geinstalleerd in opgestart maar dan loopt ie vast na een paar seconden
Komt dit gewoon door WM5 ofzo ?
Krijg m wel geinstalleerd in opgestart maar dan loopt ie vast na een paar seconden
Komt dit gewoon door WM5 ofzo ?
Ik heb ook bij verschillende games gemerkt dat de boel vaak vastloopt. Zorg ervoor dat je genoeg RAM vrij hebt en dat er geen onnodige zaken draaien. is de software inmiddels wel compatible voor WM5? of is het special voor de dell x51 ofzo, die heeft namelijk een snellere grafische chip aan boord.
@Johny58: Ik heb zelf sinds gisteren de Brodit-houder (active), besteld bij GPSplaza (nog net iets goedkoper). Je hebt inderdaad wel nog een bevestigingsset nodig, kost iets van 20 of 30 euro, maar dat vind ik echt afzetterij. Het is niet meer dan een min of meer U-vormige beugel die je tussen de ventilatieroosters van je auto steekt (op de site van Brodit staan omschrijvingen en installatiehandleiding, moet je maar eens kijken). Ik heb zelf een aluminium strip in vorm gebogen en een paar gaatjes er in geboord, 20 euro verdiend.
Nomen nescio
Doe pocket minigolf deed het al op me orange spv 3 jaar geleden, dus hij zal niet te zwaar zijn voor me mda lijkt me ? 
Net trouwens met de nieuwe t-mobile rom meer dan 2 uur lang non-stop tomtom gedraait met bluetooth GPS en heb nu nog net geen 50% over.
Denk dat ie met de Qtek rom allang leeg was geweest
Net trouwens met de nieuwe t-mobile rom meer dan 2 uur lang non-stop tomtom gedraait met bluetooth GPS en heb nu nog net geen 50% over.
Denk dat ie met de Qtek rom allang leeg was geweest
Ik heb een beetje last van leuke spelletjes die niet lekker weergegeven worden in de 640x480 resolutie.
Ook vind ik het mateloos irritant dat je met games niet meerdere knoppen op het toetsenbord in kan drukken.
Verder is het een top ding.
Ook vind ik het mateloos irritant dat je met games niet meerdere knoppen op het toetsenbord in kan drukken.
Verder is het een top ding.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Verwijderd
Zo... Telefoon binnen, simlock-vrij gemaakt en alles geinstalleerd wat ik nodig heb...
Nu is het dus tijd voor accessoires
.
Las hier dat men ruim tevreden is over de ADAPT AD-300 Bluetooth GPS Receiver, echter, nu zag ik ook de Oasis Media Bluetooth GPS Receiver die soortgelijke specificaties heeft.
Zijn er mensen die ervaring hebben met beide receivers en zo ja, welke zouden jullie me aanraden?
Daarnaast wilde ik ook de Brodit active holder Qtek 9000 aanschaffen, maar bij de shop waar ik hem wil bestellen (www.gpsshop.nl) is hij vrijwel nooit op voorraad... Iemand enig idee bij welke shop ik hem wél kan kopen? Het liefst gewoon een winkel in overijssel natuurlijk.
Eventuele andere/betere houders mogen natuurlijk ook genoemd worden
.
En uiteraard is een beetje extra geheugen ook geen overbodige luxe, maar welk geheugen zouden jullie me aanraden qua prijs / noodzaak verhouding?
Nu is het dus tijd voor accessoires
Las hier dat men ruim tevreden is over de ADAPT AD-300 Bluetooth GPS Receiver, echter, nu zag ik ook de Oasis Media Bluetooth GPS Receiver die soortgelijke specificaties heeft.
Zijn er mensen die ervaring hebben met beide receivers en zo ja, welke zouden jullie me aanraden?
Daarnaast wilde ik ook de Brodit active holder Qtek 9000 aanschaffen, maar bij de shop waar ik hem wil bestellen (www.gpsshop.nl) is hij vrijwel nooit op voorraad... Iemand enig idee bij welke shop ik hem wél kan kopen? Het liefst gewoon een winkel in overijssel natuurlijk.
Eventuele andere/betere houders mogen natuurlijk ook genoemd worden
En uiteraard is een beetje extra geheugen ook geen overbodige luxe, maar welk geheugen zouden jullie me aanraden qua prijs / noodzaak verhouding?
Ik heb een probleem met mn mda pro, hij loopt namelijk vast bij mn t-mobile start screen sinds ik hem heb geupgrade. heb al verschillende andere roms gebruikt qtek dopod enz. maar niks werkt. ze lopen allemaal vast bij het start scherm. ook heb ik task 28 geprobeert met mtty tool. heb alles geprobeerd wat op het xda forum staat bijna. dus heeft er hier iemand misschien een oplossing?
Ik heb zelf ook soms problemen met het opstarten, als er een USB kabel aangesloten en hij blijft hangen moet ik de kabel verwijderen en resetten en hij start hij verder. Ook komt het voor dat hij blijft hangen zonder USB kabel dan moet ik deze aansluiten en de MDA Pro en een reset geven.MrBabiSpangang schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 00:43:
Ik heb een probleem met mn mda pro, hij loopt namelijk vast bij mn t-mobile start screen sinds ik hem heb geupgrade. heb al verschillende andere roms gebruikt qtek dopod enz. maar niks werkt. ze lopen allemaal vast bij het start scherm. ook heb ik task 28 geprobeert met mtty tool. heb alles geprobeerd wat op het xda forum staat bijna. dus heeft er hier iemand misschien een oplossing?
Dit laaste is lastig als ik in de trien of bus zit maar dan reset ik hem ook niet.
Die van mij komt helemaal neit meer door het start scherm van t-mobile sinds die update. Daarvoor had ik een de QTEK WWE rom en daar deed hij het wel op. Maar omdat TM een newe rom uit heeft gebracht, dacht ik laat ik dat eens proberen. Maar sinds ik het erop heb gezet komt hij neit verder dan de splash screen waar hij al die versie nummers aangeeft.
M.i. zijn de AD-300 en de Oasis hetzelfde, hardwarematig gezien i.i.g.Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:16:
...
Daarnaast wilde ik ook de Brodit active holder Qtek 9000 aanschaffen, maar bij de shop waar ik hem wil bestellen (www.gpsshop.nl) is hij vrijwel nooit op voorraad... Iemand enig idee bij welke shop ik
...
Heb zelf de Oasis voor gebruik met TomTom 5 en dat werkt op zich prima. Beter dan mijn oude bedrade Sirf II ontvanger van mijn oude PDA. Heb alleen problemen met GPS gegevens die 'achter' gaan lopen als je tijdens TomTom een telefoontje pleegt/aanneemt met een bluetooth heaset.
Zit momenteel te wachten op een Holux GPSlim 236. Da's een Sirf III ontvanger. En hopelijk zonder de 'buffer' problemen. Maar dat is een gok
Daarnaast heb ik de Brodit houder, maar dan de passieve. Ook omdat die andere er inderdaad nooit is.
Heb de grondplaat zelf gemonteerd op een standaard zwanenhals met zuignap die ik al had. Als voeding gebruik ik een USB voeding voor in de auto. Zit ook bij de GPS ontvangers, maar die ik nu heb ik ietsjes krachtiger en dat heeft de MDA wel nodig. Is nu ook al rete-traag met opladen. De combo met TomTom levert zelf bijna geen opladen op. Meer 'gelijk blijven'. Raar dat ik daar verder ook nooit iemand over hoor.
Echt opladen doe ik aan de USB van mijn laptop of met de voeding die erbij zit.
Een passieve houder met losse kabel/usb voeding is volgens mij goedkoper dan de actieve houder. En die biedt niks anders dan de losse oplossing. Je moet immers toch altijd met de hand de usb-plug erin prikken; dat kan brodit niet voor je oplossen.
SD kaartjes zijn goedkoop en snel van A-Data en Transcend. Heb laatst de 2GB 150x van A-Data voor +-45 euro gekocht. Qua snelheid overkill voor de MDA, want hij is maar ietsjes sneller dan de standaard 512Mb sandisk die Tmobile erbij geeft/gaf.
De Oasis en de Adapt-300 zijn hardwarematig identiek.
De enige reden wat de Oasis goedkoper maakt is omdat het gebruik maakt van een imitatie nokia accu met een hogere capactiteit.
Ik heb namelijk de originele Adapt-300 en extra imitatie accu's gehaald en een vriendin de Oasis.
Ik zou gewoon de Oasis halen, accu's zijn toch zo te vervangen.
De enige reden wat de Oasis goedkoper maakt is omdat het gebruik maakt van een imitatie nokia accu met een hogere capactiteit.
Ik heb namelijk de originele Adapt-300 en extra imitatie accu's gehaald en een vriendin de Oasis.
Ik zou gewoon de Oasis halen, accu's zijn toch zo te vervangen.
Heb gister m'n Brodit Active in de auto gehangen. Heb nog zwaar getwijfeld tussen de versie met sigarettenaanstekerstekker en die met een "losse" draad die je achter het dashboard weg kunt werken, maar ben toch voor de eerste gegaan. Ruim 30 euro prijsverschil vind ik idioot voor een extra stekkertje voor je gps-ontvanger of wat dan ook (en de mijne kan hier niet eens aan).
Heb het nu zo opgelost dat ik een verdeelstekker voor de sigarettenaansteker achter het dashboard weggewerkt heb met in het ene "gat" de oplader van de Brodithouder gestoken heb en het (krul-)snoertje door een klein gaatje naar buiten heb laten komen, en in het andere "gat" zit de oplader van m'n gps-ontvanger, en die gaat door een klein gaatje m'n dashboardkastje in omdat daar de ontvanger altijd ligt.
Prima oplossing, al zeg ik het zelf. Ik hou m'n sigarettenaansteker vrij voor bv de portable DVD-speler van de kleine, en alle kabels zijn netjes achter het dashboard weggewerkt.
Enige wat me wel tegenvalt van de houder is dat ie nogal trilt als je wat harder rijdt, daar had de Brodithouder van m'n RX3715 geen last van. Misschien dat ik even wat schroefjes aan moet draaien ofzo.
Heb het nu zo opgelost dat ik een verdeelstekker voor de sigarettenaansteker achter het dashboard weggewerkt heb met in het ene "gat" de oplader van de Brodithouder gestoken heb en het (krul-)snoertje door een klein gaatje naar buiten heb laten komen, en in het andere "gat" zit de oplader van m'n gps-ontvanger, en die gaat door een klein gaatje m'n dashboardkastje in omdat daar de ontvanger altijd ligt.
Prima oplossing, al zeg ik het zelf. Ik hou m'n sigarettenaansteker vrij voor bv de portable DVD-speler van de kleine, en alle kabels zijn netjes achter het dashboard weggewerkt.
Enige wat me wel tegenvalt van de houder is dat ie nogal trilt als je wat harder rijdt, daar had de Brodithouder van m'n RX3715 geen last van. Misschien dat ik even wat schroefjes aan moet draaien ofzo.
Nomen nescio
check : http://www.digitalsonline.nl/
hier verkopen ze ook veel pda related dingen.
Winkel zit in nijmegen ..
hier verkopen ze ook veel pda related dingen.
Winkel zit in nijmegen ..
Verwijderd
BRODIT Actieve Houder met 12V voor Qtek 9000 €54.00
ADAPT AD-700 Sirf III Bluetooth GPS, 20-kanalen €99.00
Secure Digital Card Mini 2GB Sandisk (Mini-SD) €79.00
Brodit Pro-Clip voor professionele bevestiging van uw houder in de auto €22.00
Dus als ik bovenstaand lijstje aanschaf heb ik de beste en complete onderdelen die ik nodig heb?
Dus als ik bovenstaand lijstje aanschaf heb ik de beste en complete onderdelen die ik nodig heb?
Yep, daarmee moet je een heel end komen. 
Zoals ik al eerder postte, de Pro-Clip vind ik erg duur voor een gebogen strip metaal, maar als je de mogelijkheid of handigheid niet in huis hebt om zoiets zelf te maken, is die prima. Je zou eventueel kunnen overwegen om in plaats van de Pro-Clip zo'n auto-afhankelijke "waardebon" van Brodit te nemen, dan kun je dacht ik aangeven wat voor auto je hebt, en krijg je precies de clip die bij jouw auto past (bv eentje die wel in het luchtrooster van een Renault past en niet bij een Alpha ofzo).
Zoals ik al eerder postte, de Pro-Clip vind ik erg duur voor een gebogen strip metaal, maar als je de mogelijkheid of handigheid niet in huis hebt om zoiets zelf te maken, is die prima. Je zou eventueel kunnen overwegen om in plaats van de Pro-Clip zo'n auto-afhankelijke "waardebon" van Brodit te nemen, dan kun je dacht ik aangeven wat voor auto je hebt, en krijg je precies de clip die bij jouw auto past (bv eentje die wel in het luchtrooster van een Renault past en niet bij een Alpha ofzo).
Nomen nescio
Verwijderd
Uit de beschrijving op de site maak ik op dat het hetzelfde is als wat jij bedoelt:Brabo-Joossie schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:19:
Yep, daarmee moet je een heel end komen.
De Brodit Proclip biedt u DE oplossing om uw houder professioneel te monteren in uw auto. De Brodit Proclip is een Clip, die specifiek op maat is gemaakt voor uw auto. Hier vind u een uitgebreide beschrijving van deze Brodit Pro-Clip. (PDF File).
http://www.google.nl/sear...&meta=&btnG=Google+zoekenVerwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:23:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar hoe pas ik de bootscreen aan?
Enkele voorbeelden kun je vinden in de TS. Op buzzdev.net staat een handleiding hoe je het moet doen. Ik kan het momenteel niet vinden maar zal het binnenkort verwerken in de TS.Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:23:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar hoe pas ik de bootscreen aan?
EDIT: hier is een topic waar het wordt besproken
[ Voor 18% gewijzigd door Mentox op 17-06-2006 16:49 ]
Woeps, inderdaad, sorry. Was even in de waan dat je de generieke clip bedoelde.Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:14:
[...]
Uit de beschrijving op de site maak ik op dat het hetzelfde is als wat jij bedoelt:
[...]
Nomen nescio
Duur geheugenkaartje. Dat kan veel goedkoper.Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 10:47:
BRODIT Actieve Houder met 12V voor Qtek 9000 €54.00
Goed man!
Verwijderd
Hi allemaal,
Ik heb een paar dagen geleden iets gelezen over een alternatief voor tomtom wat volgens mij freeware was maar ik kan het niet meer terugvinden en ook een programma waarmee je echt een programma kunt afsluiten. Kan iemand me helpen ik zal er wel vreselijk over heen lezen . Het moet gebruikt gaan worden op de qtek 9000...
Alvast bedankt....
Ik heb een paar dagen geleden iets gelezen over een alternatief voor tomtom wat volgens mij freeware was maar ik kan het niet meer terugvinden en ook een programma waarmee je echt een programma kunt afsluiten. Kan iemand me helpen ik zal er wel vreselijk over heen lezen . Het moet gebruikt gaan worden op de qtek 9000...
Alvast bedankt....
een alternatief is iGO, maar dat is geen freeware zover ik weet. het is wel kleiner (kwa geheugen gebruik). op pocketinfo.nl staat een preview dacht ik. moet het zelf nog ff een keer uitproberen.
Een programma waarmee je programma's goed mee kan afsluiten is magic button 2 (zie startpost) en das freeware. Persoonlijk gebruik ik liever wisbar advanced, omdat je hiermee je telefoon ook gelijk kan voorzien van een mooie skin.
heb trouwens ook de Nokia HS-12w besteld, ga kijken of deze goed werkt met de mda pro. zodra ik hem binnen heb laat ik wel wat horen.
Een programma waarmee je programma's goed mee kan afsluiten is magic button 2 (zie startpost) en das freeware. Persoonlijk gebruik ik liever wisbar advanced, omdat je hiermee je telefoon ook gelijk kan voorzien van een mooie skin.
heb trouwens ook de Nokia HS-12w besteld, ga kijken of deze goed werkt met de mda pro. zodra ik hem binnen heb laat ik wel wat horen.
Zoals ik hiervoor al heb gepost heb ik een probleem met mijn mda pro. Aangezien niemand hier echt een oplossing heeft en op het xda forum ook niet. Vroeg ik me af of ik van iemand een kopietje van zijn bon met garantie kon krijgen, zodat ik em kan terugsturen bij een t-mobile shop.
Misschien heel simpel, maar als je je telefoon nou eens in bootscreen zet en vervolgens de ROM nog een keer installeerd. Of als dat niet werkt probeer je een andere ROM (imate ofzo) terug te zetten. lijkt me sterk namelijk dat het echt een hardware matig probleem is. aangezien het apparaat wel aangaat, maar vast blijft zitten in de software.
en hoezo heb je geen garantiebewijs? nergens een bankafschrift liggen met daarop de aanschaf van je telefoon? dat moet namelijk al voldoende zijn. ze hebben geregistreerd wanneer jij je telefoon hebt gekocht
en hoezo heb je geen garantiebewijs? nergens een bankafschrift liggen met daarop de aanschaf van je telefoon? dat moet namelijk al voldoende zijn. ze hebben geregistreerd wanneer jij je telefoon hebt gekocht
[ Voor 24% gewijzigd door Rockafello op 19-06-2006 03:30 ]
Magic Button staat niet in de startpost, dus even googelen. Ik heb vorige week VBar geïnstalleerd, maar sindsdien hangt mijn MDA nog al eens. Die gaat er dus weer af.Rockafello schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:55:
Een programma waarmee je programma's goed mee kan afsluiten is magic button 2 (zie startpost) en das freeware.
Verwijderd
Bedankt voor de info...
Ok ik dacht dat ik dus weer scheel was geworden dat ik het niet kon vinden
die magic button
Ok ik dacht dat ik dus weer scheel was geworden dat ik het niet kon vinden
Volgens mij staat er op je garantiebewijs een EMEI nummer, deze moet overeen komen met wat op de bon staat. Ik heb nu geen zin om de berg papieren om te gooien om het te controleren.MrBabiSpangang schreef op zondag 18 juni 2006 @ 23:09:
Zoals ik hiervoor al heb gepost heb ik een probleem met mijn mda pro. Aangezien niemand hier echt een oplossing heeft en op het xda forum ook niet. Vroeg ik me af of ik van iemand een kopietje van zijn bon met garantie kon krijgen, zodat ik em kan terugsturen bij een t-mobile shop.
Ik heb mijn vario aangemeld voor de garantie en toen hoefde ik alleen het EMEI nummer op te geven. Dus wat je kan doen is T-Mobile je EMEI nummer geven en kijken wat ze doen.
IMEI
Maar je hebt idd gelijk
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ja, ik heb al van alles geprobeerd natuurlijk met verschillende Qtek Imate en Dopod ROMS maar niks werkt. Er schijnt een oplossing te zijn op het XDA forum, maar niemand reageert daarop heeft namelijk een bootloader 0.56 nodig en niemand die het upload. En ik ben al naar de t-mobile shop geweest met doos en al, maar ze wilde per se de bon.
En ik heb geen bon omdat ik em via via heb gekocht.
volgens mij staat er geen IMEI nummers op bonnen, anders photoshop ik dat wel ff goed
[ Voor 11% gewijzigd door MrBabiSpangang op 19-06-2006 16:25 ]

Oh een gratis alternatief (naja alternatief...je kunt ze denk ik niet helemaal vergelijken) voor TomTom is http://www.nav4all.com. daar kan je trouwens ook heel goedkoop een holux GPSlim 236 GPS muis kopen voor € 69,95.
over die garantie, kan je misschien niet gewoon via de site van T-mobile de boel aanmelden? neem aan dat ze daar niet een bon nodig hebben. kijk even op de T-mobile site.
En kan je misschien wat meer info geven over die oplossing die je gevonden hebt? En hoe jij die hebt uitgevoerd? misschien kunnen we je daar wel verder mee helpen, maar dan hebben we wel meer info nodig.
m'n headset is verstuurd......hopelijk nog 1 nachtje slapen..........
over die garantie, kan je misschien niet gewoon via de site van T-mobile de boel aanmelden? neem aan dat ze daar niet een bon nodig hebben. kijk even op de T-mobile site.
En kan je misschien wat meer info geven over die oplossing die je gevonden hebt? En hoe jij die hebt uitgevoerd? misschien kunnen we je daar wel verder mee helpen, maar dan hebben we wel meer info nodig.
m'n headset is verstuurd......hopelijk nog 1 nachtje slapen..........
De oplossing is om eerst bootloader 0.56 erop te gaan zetten en dan weer opnew te gaan flashen, maar omdat niemand bijna bootloader 0.56 nog heeft. En alleen bootloader 1.00 of hoger heeft is het moeilijk om het te proberen
Mijn mda pro begon vast te lopen nadat ik die nieuw t-mobile rom erop had gezet hiervoor werkte ik met de QTEK WWE rom daarop deed hij et wel.
Nadat ik mn newe t-mobile rom erop heb gezet werkt geen een enkele rom meer -_- ze lopen allemaal vast in de splash screen. ook hard reset gebeurt er niks, nadat je op 0 hebt gedrukt komt hij weer in de splash screen en loopt hij vast. Op het xda forum hebben ook een aantal mensen hier last van.
En hoe bedoel je via de site aanmelden? Ik heb mijn telefoon niet uit de winkel gehaald, maar viavia iemand die em gewoon verkocht er zat alles bij behalve de bon
Nadat ik mn newe t-mobile rom erop heb gezet werkt geen een enkele rom meer -_- ze lopen allemaal vast in de splash screen. ook hard reset gebeurt er niks, nadat je op 0 hebt gedrukt komt hij weer in de splash screen en loopt hij vast. Op het xda forum hebben ook een aantal mensen hier last van.
En hoe bedoel je via de site aanmelden? Ik heb mijn telefoon niet uit de winkel gehaald, maar viavia iemand die em gewoon verkocht er zat alles bij behalve de bon
[ Voor 11% gewijzigd door MrBabiSpangang op 19-06-2006 17:56 ]
Je gaat naar T-Mobile.nl. Dan klik je op klantenservice en vervolgens op reparatie. Je volgt nu de stappen die worden aangegeven. Mocht je geen T-Mobile abbo hebben dan zul je echt de persoon moeten raadplegen voor de garantiepapieren.
Het gebruiken of vervalsen van garantiebewijzen is niet toegestaan. Post alleen berichten die betrekking hebben op de HTC Universal.
[ Voor 46% gewijzigd door Mentox op 19-06-2006 23:32 ]
[ Voor 68% gewijzigd door Eggy op 20-06-2006 21:29 ]
Ik heb even gekeken wat voor bootloader er hier opstaat, maar ik heb versie 1.01. Is er wel eens een manier om een bootloader te dumpen? lees net dat het probleem op te lossen is door eerst terug te gaan naar versie 0.56 dan originele rom te installeren en daarna nieuwe bootloader er opnieuw op te zetten en dan andere rom te installeren.
alleen die gozer waarvan ik het lees heeft zijn bootloader van 1 of andere tech kerel gekregen en heeft geen backups kunnen maken, dus daar schieten je niet zoveel mee op. probeer eerst eens te kijken of je de bootloader kan dumpen, dan ben je al halverwege (daarna iemand zoeken met oude bootloader)
http://wiki.xda-developer...hp?pagename=HTC_Universal
lees hier ook even doorheen. staat misschien ook nog wel handige info.
met name DEZE link
http://wiki.xda-developer...tuck%20on%20Boot%20Screen
misschien kan je er wat mee.
alleen die gozer waarvan ik het lees heeft zijn bootloader van 1 of andere tech kerel gekregen en heeft geen backups kunnen maken, dus daar schieten je niet zoveel mee op. probeer eerst eens te kijken of je de bootloader kan dumpen, dan ben je al halverwege (daarna iemand zoeken met oude bootloader)
http://wiki.xda-developer...hp?pagename=HTC_Universal
lees hier ook even doorheen. staat misschien ook nog wel handige info.
met name DEZE link
http://wiki.xda-developer...tuck%20on%20Boot%20Screen
misschien kan je er wat mee.
klopt, wel een beetje vreemd dat hij geen backups kon krijgen. maarja. Ik heb mijn bootloader wel kunnen downgraden van v1.01 naar v1.00 omdat die als enige online stond. Kan nergens een bootloader 0.56 vinden. maar v1.00 werkt ook niet echt. dat van die mtty tool heb ik ook al geprobeerd en ook geen resultaat
Belangrijk: T-zones kost geld!
Via de website van T-Mobile is de volgende vraag gesteld met
onderstaande gegevens:
Voornaam: .
Achternaam: .
Geslacht: Man
Onderwerp: Zakelijk
MobielNummer: 06-8787979799
Gestelde vraag:
Ik heb een PIT-abo icm flex20, zijn er bij gebruik van T-zones kosten
aan verbonden, hetgeen ik al op een aantal fora ben tegengekomen. Dit lijkt mij zelf onwaarschijnlijk ivm ONBEPERKT internetgebruik, maar het gerucht is zeer hardnekkig.
Mvg,
Geachte meneer .,
Wij hebben uw verzoek per e-mail ontvangen.
U wilt weten of er kosten in rekening gebracht worden voor het gebruik van t-zones in combinatie met Pocket Internet Totaal. Wij moeten u helaas melden dat een Pocket Internet Totaal niet geldig is voor t-zones aangezien t-zones een WAP-portaal is en geen rechtstreekse verbinding met internet.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft, dan kunt u deze stellen via www.t-mobile.nl of contact opnemen met T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt via het gratis telefoonnummer: 0800 - 7112.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt
Via de website van T-Mobile is de volgende vraag gesteld met
onderstaande gegevens:
Voornaam: .
Achternaam: .
Geslacht: Man
Onderwerp: Zakelijk
MobielNummer: 06-8787979799
Gestelde vraag:
Ik heb een PIT-abo icm flex20, zijn er bij gebruik van T-zones kosten
aan verbonden, hetgeen ik al op een aantal fora ben tegengekomen. Dit lijkt mij zelf onwaarschijnlijk ivm ONBEPERKT internetgebruik, maar het gerucht is zeer hardnekkig.
Mvg,
Geachte meneer .,
Wij hebben uw verzoek per e-mail ontvangen.
U wilt weten of er kosten in rekening gebracht worden voor het gebruik van t-zones in combinatie met Pocket Internet Totaal. Wij moeten u helaas melden dat een Pocket Internet Totaal niet geldig is voor t-zones aangezien t-zones een WAP-portaal is en geen rechtstreekse verbinding met internet.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft, dan kunt u deze stellen via www.t-mobile.nl of contact opnemen met T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt via het gratis telefoonnummer: 0800 - 7112.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt
Misschien een hele domme vraag, maar wat is T-zones precies en hoe kom er op (of voorkom ik juist dat ik erop kom)?
DHL is uurtje geleden langsgeweest met me nokia headset, pairen ging soepel speelt muziek goed af en laat bij binnenkomende gesprekken keurig het nummer zien. zover het speelgedeelte, nu maar ff de handleiding doorspitten wat het nog meer kan (radio-tuner enzo)
@MrBabiSpangang: vraagje heb je de nieuwe T-mobile ROM ook al geprobeerd te flashen? deze heeft namelijk een UPGRADE van de boatloader.
vind het wel interessant om op te zoeken
lees verder nu ergens van een oude SPV upgrade probleem dat dit ermee te maken kan hebben, dat er per bootloader een ander wachtwoord op kan zitten. als je update tool een verkeerd wachtwoord heeft blijft hij hangen in bootloader!
Als je nu de OUDSTE rom pakt die er te krijgen is (heb ergens denk ik wel de T-mobile ROM in het archief staan) en die probeert te flashen. eerst proberen terug te komen in de oude situatie en daarna verder gaan. Misschien kan je ook even delen wat je precies hebt gedaan. welke upgrades heb je in het verleden gedaan? en hoe (MA_noIDupgradeTool.exe gebruikt? of OperatorID aangepast).
heb zelf al verschillende ROM's geprobeerd en nergens last mee gehad.
http://forum.xda-develope...topic.php?p=254595#254595
ff vraagje nog. zit je vast in bootloader of in splashscreen?
DHL is uurtje geleden langsgeweest met me nokia headset, pairen ging soepel speelt muziek goed af en laat bij binnenkomende gesprekken keurig het nummer zien. zover het speelgedeelte, nu maar ff de handleiding doorspitten wat het nog meer kan (radio-tuner enzo)
@MrBabiSpangang: vraagje heb je de nieuwe T-mobile ROM ook al geprobeerd te flashen? deze heeft namelijk een UPGRADE van de boatloader.
vind het wel interessant om op te zoeken
Als je nu de OUDSTE rom pakt die er te krijgen is (heb ergens denk ik wel de T-mobile ROM in het archief staan) en die probeert te flashen. eerst proberen terug te komen in de oude situatie en daarna verder gaan. Misschien kan je ook even delen wat je precies hebt gedaan. welke upgrades heb je in het verleden gedaan? en hoe (MA_noIDupgradeTool.exe gebruikt? of OperatorID aangepast).
[ Voor 64% gewijzigd door Rockafello op 20-06-2006 18:06 ]
T-zones is de multimedia portal van T-Mobile. Klanten van T-Mobile kunnen zonder aanvullend abonnement gebruik maken van de vele diensten die via t-zones worden aangeboden, zoals messaging diensten, foto’s en videoberichten versturen en ontvangen, chatten en daten, games spelen, en beltonen, wallpapers en screensavers downloaden. Daarnaast biedt het uitgebreide informatiediensten.
T-zones is WAP snelheid internet is traag en relatief duur (wordt per datahoeveelheid afgerekend)
PIT is internet tegen vaste kosten bij GSM/GPRS-verbinding langzaam (sneller dan T-zones) en bij een UMTS/GPRS-verbinding vlot voor zover niet geknepen
Door het gebruik van T-zones kunnen gsm's die niet zijn bedoeld om mee te internetten wel mobiel internetten via GPRS, via een apart toegangsnummer (06 240009XX). De site http://www.t-zones.nl is alleen via deze speciale toegang te bereiken. De instellingen kunnen worden opgevraagd via T-mobile en moeten via een SMS-je worden ingevoerd. Een aantal gebruikers heeft toen de MDA Pro pas uit was door onwetendheid geinternet via T-zones ondanks hun PIT-abo, hetgeen resulteerde in fikse rekeningen!
Ik zelf was bang dat de roze knop (@) naast de Windows-knop automatisch toegang geeft tot T-zones, dit is echter niet het geval. Deze knop verbindt rechtstreeks met een startpagina geoptimaliseerd voor PDA's en mobiele telefoons (http://pda.t-mobile.nl/index.jspx), wat natuurlijk een mooie optie is. In de handleiding heb ik dit niet terug kunnen vinden.
T-zones is WAP snelheid internet is traag en relatief duur (wordt per datahoeveelheid afgerekend)

PIT is internet tegen vaste kosten bij GSM/GPRS-verbinding langzaam (sneller dan T-zones) en bij een UMTS/GPRS-verbinding vlot voor zover niet geknepen

Door het gebruik van T-zones kunnen gsm's die niet zijn bedoeld om mee te internetten wel mobiel internetten via GPRS, via een apart toegangsnummer (06 240009XX). De site http://www.t-zones.nl is alleen via deze speciale toegang te bereiken. De instellingen kunnen worden opgevraagd via T-mobile en moeten via een SMS-je worden ingevoerd. Een aantal gebruikers heeft toen de MDA Pro pas uit was door onwetendheid geinternet via T-zones ondanks hun PIT-abo, hetgeen resulteerde in fikse rekeningen!
Ik zelf was bang dat de roze knop (@) naast de Windows-knop automatisch toegang geeft tot T-zones, dit is echter niet het geval. Deze knop verbindt rechtstreeks met een startpagina geoptimaliseerd voor PDA's en mobiele telefoons (http://pda.t-mobile.nl/index.jspx), wat natuurlijk een mooie optie is. In de handleiding heb ik dit niet terug kunnen vinden.

Nouw het begon helemaal toen ik nog de "normale oude" t-mobile rom had. Dit had ik geflashed met de Qtek WWE rom. (met noID_update) Hij deed helemaal perfect behalve dat mn notifications niet meer werkte na een tijdje. Toen ging ik em unlocken met dat tooltje en heb k maar gelijk die nieuwe T-Mobile ROM erop gezet met bootloader v1.01 dus. Dit heb ik trouwens zonder die noID_update.exe, maar gewoon met de .exe rechtstreeks van de t/mobile site. Toen ik dat had gedaan wilde hij niet meer voor bij de splashscreen komen. Dus ik begon mn oude QTEK WWE rom erweer op te zetten en ook hier liep hij weer vast bij de splashscreen daarna nog Imate en Dopod roms dit heb ik met en zonder noID_update.exe gedaan. Ook heb ik dat "mtty tool" gebruikt met set 14 0 en set 28 ofzo, maar ook dat werkte niet. Daarna had ik de hoop opgegeven en ging ik terug naar de t-mobile shop, omdat ik geen bon had wilde ze em ook niet opsturen. Dus toen ging ik er nog maar wat mee kloten en had gelezen dat het wat met de bootloader te maken zou kunnen hebben dus ik heb het weer probeerd om de bootloader te downgraden, naar de laagste versie die ik kon vinden en dat was v1.00 en daarna ook weer alles proberen te flashen, maar nog steeds komen ze vast in de SPLASHSCREEN.
Gaaf ding die nokia headset, waar heb je die vandaan en kosda?Rockafello schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:06:
Misschien een hele domme vraag, maar wat is T-zones precies en hoe kom er op (of voorkom ik juist dat ik erop kom)?
vind het wel interessant om op te zoekenlees verder nu ergens van een oude SPV upgrade probleem dat dit ermee te maken kan hebben, dat er per bootloader een ander wachtwoord op kan zitten. als je update tool een verkeerd wachtwoord heeft blijft hij hangen in bootloader!
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
hehe wil je eigenlijk geen slapenloze nachten bezorgen, ik heb hem besteld bij expansys.nl voor in totaal 139,- euro.......wat best wel veel is. Hij is wel iets goedkoper te vinden (meen 109), maar omdat ik niet zeker wist of dit met elkaar ging werken heb ik hem toch bij expansys besteld, omdat ik hem daar zowieso terug kon doen als die niet werkte!
nou heb er even mee gespeeld en het werkt erg lekker! audio afspelen werkt gelijk goed op me telefoon en op me laptop! de besturing werkt gedeeltelijk. afhankelijk van het programma wat je gebruikt. Media player op me mda pro werkt goed. play, stop next en previous werkt goed. volume wordt op het apparaat zelf geregeld.
Echter met pocketmusic werkt het nog niet, muziek hoor ik wel, maar de besturing werkt nog niet goed. (zit een plugin bij voor bt remote controlling maar dan voor HP headsets)
Bellen gaat goed. als ik gebeld wordt krijg ik wel het nummer te zien, maar nog geen naam. ik ben bezig met sapsettings of ik dat ook voor elkaar kan krijgen. Ik kan momenteel dus ook nog niet door me contacten bladeren vanaf de headset.
wel kan ik door de dial knop 2x in te drukken het laatst gekozen nummer bellen. en als ik de dialknop ingedrukt houd gaat de voice command draaien, dus ik kan in principe iedereen bellen vanuit me headset zonder dat ik de telefoon uit me broekzak hoef te halen.
Weet iemand trouwens of het wat uitmaakt welke bluetooth stack gebruikt wordt? is er keus bij de mda pro? (widcomm?)
en zijn er nog meer muziek programma's die ondersteuning hebben voor remote controlling?
nou heb er even mee gespeeld en het werkt erg lekker! audio afspelen werkt gelijk goed op me telefoon en op me laptop! de besturing werkt gedeeltelijk. afhankelijk van het programma wat je gebruikt. Media player op me mda pro werkt goed. play, stop next en previous werkt goed. volume wordt op het apparaat zelf geregeld.
Echter met pocketmusic werkt het nog niet, muziek hoor ik wel, maar de besturing werkt nog niet goed. (zit een plugin bij voor bt remote controlling maar dan voor HP headsets)
Bellen gaat goed. als ik gebeld wordt krijg ik wel het nummer te zien, maar nog geen naam. ik ben bezig met sapsettings of ik dat ook voor elkaar kan krijgen. Ik kan momenteel dus ook nog niet door me contacten bladeren vanaf de headset.
wel kan ik door de dial knop 2x in te drukken het laatst gekozen nummer bellen. en als ik de dialknop ingedrukt houd gaat de voice command draaien, dus ik kan in principe iedereen bellen vanuit me headset zonder dat ik de telefoon uit me broekzak hoef te halen.
Weet iemand trouwens of het wat uitmaakt welke bluetooth stack gebruikt wordt? is er keus bij de mda pro? (widcomm?)
en zijn er nog meer muziek programma's die ondersteuning hebben voor remote controlling?
Volgens mijn factuur betaal je bij T-Mobile PIT niets voor GPRS in het buitenland.Viper_74 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:30:
[...]
Je hebt toch PIT neem ik aan (pocket internet totaal). Je betaalt dan gewoon € 9,50 vast, behalve in het buitenland dan is het handig om je internet modem even te switchen.
Ik heb tenminste op mijn huidige factuur (via T-Mobile.nl -> "Mijn belstatus & facturen" -> "Factuuranalyse" -> "Factuurdetails" te bekijken) 50kB aan dataverkeer via "Duitsland T-Mobile", en dat valt allemaal binnen de bundel.
Ik vraag me wel een beetje af wat ik nu heb en waar ik voor betaal.
Op de factuur staat:
• Flex 30
• Internet Totaal
• Korting Pocket Internet Totaal
Wat is het verschil tussen IT en PIT en waarom wordt die korting berekend?
Is er trouwens ergens te zien via welk netwerk je roamt?
[ Voor 8% gewijzigd door Maasluip op 21-06-2006 09:10 ]
internet totaal is dacht ik GPRS verbinding voor laptops. maar omdat voor mobile devices het dataverkeer niet zo groot is, hebben ze deze vorm DENK IK bedacht. zou er niet eens over nadenken als ik voor me telefoon 59,- moet betalen voor internet.
Zou trouwens wel mooi zijn als we overal kunnen internetten en dat dat binnen de bundel valt.
hoe bedoel je trouwens kijken waar je roamt? als je op je verbinding icoontje klikt zie je denk ik toch T-mobile NL of T-mobile DE staan?
Zou trouwens wel mooi zijn als we overal kunnen internetten en dat dat binnen de bundel valt.
hoe bedoel je trouwens kijken waar je roamt? als je op je verbinding icoontje klikt zie je denk ik toch T-mobile NL of T-mobile DE staan?
In plaats van het slechts vermelden van je PIT kosten vermelden ze eerst de totale kosten van je internetverbruik onder de kop Internet Totaal, en vervolgens trekken ze dat bedrag, minus je abonnementskosten voor PIT, eraf als korting. Volgens mij moet het totaal in Internet Totaal letterlijk worden opgevat, en niet als merknaam: het is je totale internetverbruik.Maasluip schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 08:59:
Wat is het verschil tussen IT en PIT en waarom wordt die korting berekend?
Had ik nog niet aan gedachtRockafello schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:44:

Maar wat ik beschrijf zijn de vaste kosten. Ik heb dus vaste kosten voor het abo, vaste kosten voor IT en korting voor PIT.Spleasure schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:13:
[...]
In plaats van het slechts vermelden van je PIT kosten vermelden ze eerst de totale kosten van je internetverbruik onder de kop Internet Totaal, en vervolgens trekken ze dat bedrag, minus je abonnementskosten voor PIT, eraf als korting. Volgens mij moet het totaal in Internet Totaal letterlijk worden opgevat, en niet als merknaam: het is je totale internetverbruik.
Daarnaast is er nog een overzicht met je dataverbruik, en de bedragen zijn daar bij mij allemaal € 0,00 (omdat ik nog niet zoveel gebruikt heb).
Ik vraag me dus af waarom ze dan niet gewoon een abo PIT hebben en niet een abo IT - korting PIT.
Is gewoon een adminstratieve kwestie. Waarschijnlijk omdat het product snel op de markt is gebracht.Maasluip schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:47:
[...]
Had ik nog niet aan gedacht![]()
[...]
Ik vraag me dus af waarom ze dan niet gewoon een abo PIT hebben en niet een abo IT - korting PIT.
Internet Totaal is ook een merknaam/product van T-M, dit product is ervoor mensen die met de laptop wireless willen internetten via T-M en mensen die geen geschikt toestel voor PIT hebben, en toch voor een vast bedrag willen internetten.
Ik vind het leuk dat jullie elkaar helpen met vragen en info rondom IT en PIT maar zullen we het weer ontopic houden? Er is een topic waar ze het uitsluiten over de internet diensten van T-Mobile praten.
Gebruik van MDA Pro WiFi op het thuisnetwerk met een goedkope wireless router (Sweex LC000070) gebruikt als Access Point
Ik heb deze router onlangs als prijspakker gekocht USB-stick + wireless router, prijs van deze combo ca 45 euro.
Mijn installatie verliep zonder problemen:
procedure:
Sluit de router tussen de PC en de bestaande router (in mijn geval Sitecom DC-202 en Thomson kabelmodem) aan.
Waarschuwing, haal voor alle zekerheid de antenne van het modem, zodat het bereik wordt beperkt en daardoor ontdekking en eventueel misbruik door anderen wordt voorkomen. Voor testen en aansluiten werkt dit goed.
Kijk of Internet werkt door Internet Explorer of een andere Internet browser op te starten. In mijn geval werkte het direct (normale situatie), is dit niet het geval, raadpleeg dan de bijbehorende zeer uitgebreide handleiding op de CD.
Ga met de browser naar: http://192.168.123.254, je komt nu op het Users Main menu
Vul het Password in (default admin) : admin (Pas dit zo snel mogelijk aan via Basic: klik Change Password)
Ga naar Basic en kies Wireless
Vul nu in:
Anders dan de gebruiksaanwijzing doet vermoeden, gaan de instellingen bij het uitzetten (spanning eraf) van de router niet verloren!
MDA Pro instellingen:
Op deze manier heb ik voor weinig geld een Access Point met prettige specificaties. Het kan soms nodig zijn te experimenteren met de opstelling van de router en de antenne ivm het gewenste bereik.
Deze route is voor de gemiddelde amateur te gaan
PS. Ik heb later later WPA-PSK TKIP met verborgen SSID toegepast. De MDA Pro laat een sleutel toe van 20 karakters. Dit is ook heel eenvoudig te realiseren en biedt een degelijke bescherming, de beveiliging kan nog verder worden opgevoerd door MAC-filtering. De opmerking dat WEP onveilig is, is terecht, vandaar deze aanpassing.
Ik heb deze router onlangs als prijspakker gekocht USB-stick + wireless router, prijs van deze combo ca 45 euro.
Mijn installatie verliep zonder problemen:
procedure:
Sluit de router tussen de PC en de bestaande router (in mijn geval Sitecom DC-202 en Thomson kabelmodem) aan.
Waarschuwing, haal voor alle zekerheid de antenne van het modem, zodat het bereik wordt beperkt en daardoor ontdekking en eventueel misbruik door anderen wordt voorkomen. Voor testen en aansluiten werkt dit goed.
Kijk of Internet werkt door Internet Explorer of een andere Internet browser op te starten. In mijn geval werkte het direct (normale situatie), is dit niet het geval, raadpleeg dan de bijbehorende zeer uitgebreide handleiding op de CD.
Ga met de browser naar: http://192.168.123.254, je komt nu op het Users Main menu
Vul het Password in (default admin) : admin (Pas dit zo snel mogelijk aan via Basic: klik Change Password)
Ga naar Basic en kies Wireless
Vul nu in:
- Network ID(SSID): gewenste naam bijv. 4MDAPRO, enz.
- Channel staat op 11
- Hide SSID Broadcast: disable (als alles goed werkt eventueel op enable zetten om naam voor anderen te verbergen)
- Security: WEP (de MDA Pro kent weinig opties in deze)
- Bij WEP Enable IEEE 64 bit: vul voor WEP key 1 een hexadecimale cijfercombinatie (combinatie van 0..9, A..F) in van 10 cijfers bijv.: A400FF2D58, schrijf deze code op voor gebruik bij het instellen van de aan te sluiten WiFi-apparaten (MDA Pro, labtops, PC's, Smartphones)
- Klik op Save en daarna Reboot: klaar!
- Reset voor alle zekerheid de router (met de balpen op reset drukken of voeding er even uittrekken (> 10 sec.))
Anders dan de gebruiksaanwijzing doet vermoeden, gaan de instellingen bij het uitzetten (spanning eraf) van de router niet verloren!
MDA Pro instellingen:
- Start de Commanucation Manager
- Ga Settings
- Kies WiFi Settings
- Kies nu het logo in de linker onderhoek van het scherm en klik er op, dit geeft
- Configure Wireless Networks
- Kies Add, New
- Neem als Network Name de eerder ingevoerde SSID van de router, in ons voorbeeld 4MDAPRO
- Connects to: kies The Internet
- Klik nu op Network key
- Authentication: Open
- Data Encryption: WEP
- Network key: vul hier de key in die bij de router is ingevuld, dus volgens ons voorbeeld: A400FF2D58 met key index 1
- 802.1x niet aanvinken
- klik nu OK klaar!
Op deze manier heb ik voor weinig geld een Access Point met prettige specificaties. Het kan soms nodig zijn te experimenteren met de opstelling van de router en de antenne ivm het gewenste bereik.
Deze route is voor de gemiddelde amateur te gaan
PS. Ik heb later later WPA-PSK TKIP met verborgen SSID toegepast. De MDA Pro laat een sleutel toe van 20 karakters. Dit is ook heel eenvoudig te realiseren en biedt een degelijke bescherming, de beveiliging kan nog verder worden opgevoerd door MAC-filtering. De opmerking dat WEP onveilig is, is terecht, vandaar deze aanpassing.
[ Voor 7% gewijzigd door JeeVee op 23-06-2006 10:30 ]
WEP is onveilig. Beter kun je WPA gebruiken, de MDA ondersteunt dit ook
idd gebruik hier ook gewoon WPA-PSK voor mijn netwerk en werkt perfect met MDA (niet dat ik het zoveel gebruik) ben meestal te lui om wifi aan te zetten aangezien UMTS ook lekker werkt.
Zijn er mensen die ervaring hebben met http://www.jetwaremobile.com ?
het is een handsfree extension die ervoor zorgt dat ook callerID vanuit outlook contactenlijst wordt getoond. Maar ik krijg het nog niet helemaal aan de praat met me nieuwe nokia headset.
Zijn er mensen die ervaring hebben met http://www.jetwaremobile.com ?
het is een handsfree extension die ervoor zorgt dat ook callerID vanuit outlook contactenlijst wordt getoond. Maar ik krijg het nog niet helemaal aan de praat met me nieuwe nokia headset.
Hoe kan ik aan een t-mobile branded MDA pro komen? Ik zie alleen de vario en de SDAII overal langskomen en zou deze graag bestellen icm contractverlenging!
w.d in "HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M50..." en een paar posts verder. Blijkbaar hebben ze leveringsproblemen of zijn ze uitverkocht.
Ik zou T-Mobile zelf bellen of bij een T-Mobile shop langsgaan met de hoop dat ze ze nog op voorraad hebben.
Ik zou T-Mobile zelf bellen of bij een T-Mobile shop langsgaan met de hoop dat ze ze nog op voorraad hebben.
Verwijderd
Nadat mijn mda een keer leegwas gelopen, heb ik het ding weer (geladen) gekoppeld aan mijn pc. Echter heeft activesync er nu voor gezorgt dat alles dubbel in mijn mda kwam te staan.
Is er een manier om mijn Calendar & Contacts te legen, zodat activesync de meuk weer "goed" kan syncen?
Is er een manier om mijn Calendar & Contacts te legen, zodat activesync de meuk weer "goed" kan syncen?
Met veel geluk kom je er in een T-Mobileshop nog 1 tegen inderdaad.
Ik heb daar laatst toevallig gekeken - en toen hadden ze er ook geen 1 meer.
2 weken terug nog wel.
Maar je kunt wel gewoon marktplaatsen/ebayen (heb ik ook gedaan). Vanaf een euro of 300 heb je er dan al een.
Ik heb daar laatst toevallig gekeken - en toen hadden ze er ook geen 1 meer.
2 weken terug nog wel.
Maar je kunt wel gewoon marktplaatsen/ebayen (heb ik ook gedaan). Vanaf een euro of 300 heb je er dan al een.
Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik 's morgens mijn MDA van de USB afhaal, hem meeneem naar het werk en hij 's middags als ik hem aanzet leeg is. Nu dacht ik "dat moet onderzocht worden", dus ik zet hem vanmorgen aan terwijl hij nog aan de USB zat, het hele scherm wit en geen reactie op knoppen. Hij was wel nog gepaired met activesync, want toen ik het reset knopje indrukte kreeg ik de activesync-disconnect riedel.
Vreemd?
Vreemd?
Als je hem aan de usb hebt hangen terwijl de pc uitstaat trekt ie je hele MDA leeg.
Dus alleen aan de USB laten hangen als je pc aanstaat.
Maasluip schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 07:59:
Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik 's morgens mijn MDA van de USB afhaal, hem meeneem naar het werk en hij 's middags als ik hem aanzet leeg is. Nu dacht ik "dat moet onderzocht worden", dus ik zet hem vanmorgen aan terwijl hij nog aan de USB zat, het hele scherm wit en geen reactie op knoppen. Hij was wel nog gepaired met activesync, want toen ik het reset knopje indrukte kreeg ik de activesync-disconnect riedel.
Vreemd?
Nee, PC staat aan. Hij is dus de hele nacht verbonden met de PC en is de hele nacht aan het opladen.XthinkZ schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:35:
Als je hem aan de usb hebt hangen terwijl de pc uitstaat trekt ie je hele MDA leeg.
[...]
De MDA was vanmorgen ook helemaal opgeladen, dus dat is het probleem niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Maasluip op 23-06-2006 09:50 ]
Volgens mij zijn ze gewoon te krijgen bij een T-Mobile shop. Deze shops kunnen niet worden gebeld!?? Langsgaan is de enige optie. Ik heb zelf op deze manier ook een MDA Pro gekocht terwijl ze bij andere leveranciers niet meer verkrijgbaar waren (aanschaf 2 juni 2006).wessel99 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:26:
Hoe kan ik aan een t-mobile branded MDA pro komen? Ik zie alleen de vario en de SDAII overal langskomen en zou deze graag bestellen icm contractverlenging!
Dit topic is gesloten.