Verwijderd

Zo vandaag is ie eindelijk binnen gekomen en net maar even het 1e level gedaan. Heerlijk nostalgisch allemaal. Het speelt bijna precies zoals vroeger, ik zie mijzelf hier weer vele uren insteken. Zeker via internet lijkt het me erg leuk. Heb S2 eigenlijk alleen maar tegen de pc gedaan.

Wel een paar kleine minpuntjes. Ik heb zoals ik al zei alleen nog maar level 1 gespeeld maar het viel me op dat ik alleen maar 1 briefing in het begin kreeg en verder niets. Ik kan me toch echt herinneren dat je tijdens S2 meerdere berichtjes kreeg van Octavius over wat er allemaal gebeurde. Of zit dit nu allemaal in de tutorials? Het gaf net dat kleine beetje extra om in het verhaal te komen.

Ik zag het volgens mij iemand anders ook al vragen maar zag nog geen antwoord hierop. Is het mogelijk om alleen maar de productie percentages te laten zien zonder de building overview(die gele gebouwtjes) Zo speelde ik namelijk altijd in S2.

Als ik op internet wil spelen en ik wil inloggen dan zie ik gewoon mijn passwoord :? Lijkt me niet helemaal de bedoeling, leuk als iemand naast je zit mee te kijken. Heb hier verder alleen even in de lobby gekeken, zag er nog niet echt druk uit maar het is dan ook maar net uit

En ligt het aan mij of wordt dit spel een beetje weggestopt door ubi/bluebyte? Op bluebyte.net zie ik helemaal niks over de release staan. Op de forums staan een paar enkele posts over deze remake maar verder ook niks. En op de Nederlandse site staat al helemaal niks hierover, dat gaat puur over S5.

Hmm volgens mij lijkt het nu net of ik t helemaal niks vind, maar niks is minder waar. Ik vind het spel erg goed, vind het gewoon erg jammer dat het zo weggestopt wordt. Gelukkig lijken er hier redelijk wat settlers fanaten te zitten

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:38
Klopt het dat je gedurende een map redelijk wat gebouwen als (mijnen, vis- en jagerhutjes, quaries) afbreekt, of plaats ik ze verkeerd. Hoe haal je bijvoorbeeld het meeste rendement uit je jagers?

intergalactic.fm

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:24
yrew schreef op woensdag 20 september 2006 @ 20:57:
Klopt het dat je gedurende een map redelijk wat gebouwen als (mijnen, vis- en jagerhutjes, quaries) afbreekt, of plaats ik ze verkeerd. Hoe haal je bijvoorbeeld het meeste rendement uit je jagers?
Mijnen raken uitgeput... Volgens mij kan één mijn alle vakjes om de mijn ook leeghalen.. dus het is niet handig om mijnen precies naast elkaar te zetten, maar hou er iets ruimte tussen. Dan kan je best wel lang met een mijn doen... maar ja, ze raken uitgeput. Dus dat klopt.

Vis is net zo, ook al vind ik dat er wel veel vis in zit. :) Maar ook hier geldt: hoe meer je er naast elkaar zet, hoe eerder het uitgeput raakt.

Hunters, dat vind ik altijd beetje moeilijk... Ik heb nooit zo heel erg veel dieren... ik zet meestal 1 hunter neer daar waar ik veel beestjes rond zie rennen... En dan ergens anders weer.. en om de zoveel tijd check ik mijn hunters even of ze nog wel wat doen (als ze een heel laag percentage hebben, dan is het tijd om ze weg te doen). Trouwens: handige manier om je hunters (en andere gebouwen) bij langs te gaan is via één van de knopjes onderaan... daar kan je ook zien hoeveel gebouwen je overal van hebt.. als je dan op een gebouw klikt, dan ga je langs al die gebouwen. :)

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:04
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:54:
Ik zag het volgens mij iemand anders ook al vragen maar zag nog geen antwoord hierop. Is het mogelijk om alleen maar de productie percentages te laten zien zonder de building overview(die gele gebouwtjes) Zo speelde ik namelijk altijd in S2.
Ik hoopte van wel, maar ik heb elke toetsencombinatie al gehad volgens mij, en het is me nog niet gelukt.

Ben nu met level 4 bezig, maar al 2 keer opnieuw gestart. Ik kom elke keer niet goed uit. Dan heb ik soldaten te weinig, de volgende keer is ineens al m'n eten op en stoppen de kolenmijnen ermee.
Ik vind hem vrij lastig iig.

En de hele tijd met die gele gebouwtjes spelen is vrij irritant. Ik hoop dat er een patch komt die wel de namen en percentages laat zien, maar niet die gele gebouwtjes.

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:38
Die mijnen bouwde ik inderdaad teveel naast elkaar. En drie visserhutjes naast elkaar heeft geen toegevoegde waarde. Maar hoe zit het met je soldaten. Er zitten er honderd in mijn storehouse, maar als ik aangevallen wordt door 3 mannetjes dan doen ze niks. Daar zou ik toch meer tegen kunnen doen lijkt me?

intergalactic.fm

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:24
yrew schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:24:
Die mijnen bouwde ik inderdaad teveel naast elkaar. En drie visserhutjes naast elkaar heeft geen toegevoegde waarde. Maar hoe zit het met je soldaten. Er zitten er honderd in mijn storehouse, maar als ik aangevallen wordt door 3 mannetjes dan doen ze niks. Daar zou ik toch meer tegen kunnen doen lijkt me?
Volgens mij kan je alleen maar verdedigen in militaire gebouwen (en je HQ)... maar niet in storehouses. Je moet er dus voor zorgen dat je mannetjes in de goede gebouwtjes zitten (bij de grens), maar als die vol zitten.. ja.. dan blijven ze gewoon in het storehouse wachten. :)

Maar heb je het echt over soldaten of over gewone "burgers"? Die hebben namelijk een schild, wapen en bier nodig, dan worden ze pas soldaat... (Let dus op dat je die 3 dingen altijd in dezelfde storehouse laat gaan)

Ik heb trouwens net ook m'n eerste LAN-spelletje gespeeld met een vriend van me via Hamachi. Ging niet helemaal super, heel vaak packet loss (terwijl we allebei @home regelmatig ofzo hebben)... dus die poppetjes liepen niet echt vloeiend. En het was ook zijn eerste potje ooit... :) (Hij had al wel latere Settlers gespeeld... dus hij had een gebouwtje gebouwd.. en toen zat hij maar te wachten totdat er poppetjes uit de HQ kwamen... niet wetend dat je ook een weg moet bouwen. :P) Maar goed, was wel leuk! Heeft me wel 3 uur bezig gehouden... :) (We waren in een team tegen 2 AI's... maar ik heb beide AI's uitgeschakeld, m'n teammate zat meer met z'n weggetjes te klooien. :P)

[ Voor 27% gewijzigd door ChrisM op 21-09-2006 01:00 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ChrisM83 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:18:
Hunters, dat vind ik altijd beetje moeilijk... Ik heb nooit zo heel erg veel dieren... ik zet meestal 1 hunter neer daar waar ik veel beestjes rond zie rennen... En dan ergens anders weer.. en om de zoveel tijd check ik mijn hunters even of ze nog wel wat doen (als ze een heel laag percentage hebben, dan is het tijd om ze weg te doen). Trouwens: handige manier om je hunters (en andere gebouwen) bij langs te gaan is via één van de knopjes onderaan... daar kan je ook zien hoeveel gebouwen je overal van hebt.. als je dan op een gebouw klikt, dan ga je langs al die gebouwen. :)
Heb de nieuwe versie nog niet gespeeld, maar in de originele settlers 2 vond ik de hunters eigenlijk een beetje nutteloos. Ze werken niet goed in een gebied waar veel bedrijvigheid is (en in mijn settlements is dat vrijwel overal :P), je moet ze echt op een afgelegen locatie zetten bij wat bossen (een forester erbij helpt ook wel). Het voordeel is dat ze onuitputtelijk zijn, maar met 2xfarm+pig farm+well+slaughterhouse en 2xfarm+mill+well+bakery combinaties heb je ook al een erg goede voedselproductie, terwijl dat in essentie minder ruimte kost en je ze overal kunt plaatsen. En om het op gang te brengen gebruik je fisheries, die het altijd goed doen tot de vis uitgeput is.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:41

jOzh

Sweet dude!

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:42:
[...]

Ik heb ook extra pipelines geunlocked. Alleen bij mij was er 1 stuk. Dit zag je bij mij idd ook door de buggy schaduwen en gras in games. Beste kans dat hierdoor S2 ook niet goed werkt.

Je moet dus ff kijken of het helpt als je die pipeline weer uitschakeld. Ik heb nu namelijk geen problemen.
Pff, is alweer een hele tijd geleden dat ik me daarin heb verdiept... Dat wordt dus uitzoeken hoe dat ook alweer ging ;)
Maar apart dat ik het probleem enkel bij Settlers 2 merk. Ik ga het proberen en laat wel weten wat de resultaten zijn. Thanks voor de reply in elk geval!

Grab shell dude!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Die Hunters moet je aan de randen van je gebied bouwen. De meeste beestjes ontwijken de bewoonde gebieden een beetje. Dus als ik flink uitbreid bouw ik daar vaak meteen een hunter.

Al moet ik heel eerlijk toegeven dat ik bij de nieuwe versie nog geen hunters heb gebouwd.
M'n vriendin vond die konijntjes zo lief en wilde niet dat ik ze dood zou schieten. :')

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op donderdag 21 september 2006 @ 01:21:
[...]

Heb de nieuwe versie nog niet gespeeld
Inmiddels wel, en de natuur lijkt wat rijkelijker aanwezig dan in het origineel. Wellicht dat de hunters nu dus wat nuttiger zijn dan voorheen :)

(En ik blijf erbij, de engine is veel te traag voor wat het doet... ze lijken nogal zwaar kwa pixel-processing, aangezien het enorm uitmaakt of ik de shaders op high of op low zet. Maar zoveel gebeurt er eigenlijk niet)

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 21-09-2006 11:43 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Ik heb nu ook level 1 gespeeld! Maar ben niet als een gek naar die portal gerend. Heb eerst maar weer eens geoefend met de economische zaken.
Ik vind het daarom ook wel erg leuk om bijvoorbeeld de economie grafiek goed bij te houden en de productiviteit.

Gisteren ben ik met level 1 gestopt met een economie 'waarde' van 1210 en productiviteit van 92% na 120 minuten.
Op een of andere manier kreeg ik de productiviteit niet hoger, weet iemand waar dat aan kan liggen?
In het level had ik:

3 coalmines
3 iron ore mines
2 melters
2 smithies
1 metalworks
10 farms
7 mills
5 bakers
3 wells
10 vissers
1 hunter
8 sawmills, per mill ca. 2 woodcutters en 1 forrester.

Dit allemaal, zonder dat er ook maar 1 product in de storehouse/HQ werd opgeslagen.
Wel had ik op zijn tijd hier en daar problemen met de doorvoer, dit loste ik op met dubbele wegen of aparte wegen van de bakkers naar de mijnen.

Hierna heb ik mijn gebied flink uitgebreid en nieuwe specifieke gebieden bepaald (de ene kant woodcutters/forresters/sawmills, de andere kant alle bomen weggekapt en uitgebreid met foodindustrie). Nadat ik alle gebouwen had geplaatst en wegen had aangelegd heb ik op het laatste moment de connectie gemaakt naar de hoofdweg, zodat de settlers konden gaan bouwen. Resultaat: Productiviteit zakte als een pudding in elkaar, terwijl er geen opstoppingen plaatsvonden. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Misschien leuk om economie/productiviteit waarden te vermelden hier?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 12:33 ]

• Gonadan

Gonadan

Productiviteit is toch gewoon de gemiddelde productiviteit van je gebouwen?
Ik probeer altijd elk gebouw op minimaal 95% te krijgen. Dan komt je productiviteit ook in die richting. :)

En het maakt niet uit of dingen opgeslagen worden, ik zorgde vaak juist dat ik nét te veel graan produceerde, waardoor er wel wat opgeslagen werd maar bij opstoppingen of uitbreidingen heb je dan wat achter de hand. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Zeg, de titel moet echt eens veranderd worden en we hebben een fatsoenlijke topic start nodig :P

Anyway, mijn bestelling van Settlers 2 10 th anniversary edition is inmiddels al verstuured, dus er is een redelijk kans dat ik hem vandaag binnen krijg !!!
Dus jongens, if ya haven't already, ORDER THAT STUFF !!!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:28:
Dit allemaal, zonder dat er ook maar 1 product in de storehouse/HQ werd opgeslagen.
Waarom zou dat slecht zijn? Overproductie kan je helpen in barre tijden (ok, die zul je in level 1 niet tegenkomen, maar toch ;)), en het zal niet tellen voor slechte productie oid. Idd wel zorgen dat je alle spullen goed af en aan kunt voeren naar je HQ en storehouses.
Wel had ik op zijn tijd hier en daar problemen met de doorvoer, dit loste ik op met dubbele wegen of aparte wegen van de bakkers naar de mijnen.
Ik bouw altijd in kleine clusters van gebouwen die bij elkaar horen. Bijvoorbeeld 2 farms + well + pig farm + slaughterhouse. Bij het bouwen zorg ik voor efficiente wegen naar waar de planken en stenen vandaan komen, maar daarna gooi ik het om zodat de slaughterhouse is aangesloten op een zo kort mogelijke weg richting de mijnen, de pig farm alleen te bereiken is via de slaughterhouse, en de well en de 2 farms alleen via de pig farm. Zo hebben ze geen last van andere goederen die voorbij komen, en de goederen die ze zelf produceren gaan altijd maar 1 kant op.

Verder probeer ik hoofdaansluitingen tussen HQ/storehouses en overige drukke knelpunten altijd te verbinden met dubbele parallelle wegen met regelmatig verbindinkjes tussen de twee. En uiteraard zoveel mogelijk vlaggetjes plaatsen als mogelijk is, workers zijn toch praktisch onuitputtelijk.
Hierna heb ik mijn gebied flink uitgebreid en nieuwe specifieke gebieden bepaald (de ene kant woodcutters/forresters/sawmills, de andere kant alle bomen weggekapt en uitgebreid met foodindustrie). Nadat ik alle gebouwen had geplaatst en wegen had aangelegd heb ik op het laatste moment de connectie gemaakt naar de hoofdweg, zodat de settlers konden gaan bouwen. Resultaat: Productiviteit zakte als een pudding in elkaar, terwijl er geen opstoppingen plaatsvonden. Heeft iemand hier een verklaring voor?
Wild guess: misschien tellen gebouwen die nog in aanbouw zijn wel al mee in je statistieken (en hebben dus een 0% productie)?

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 21-09-2006 13:24 ]

• gabiballetje
Inderdaad de beste manier, zo heb je geen choke points waar dat niet nodig is en gaat alles soepel door, daardoor moet je soms best vroeg al ruimte maken of plannen, dubbele wegen zijn ook best nuttig.
Wat ik soms ook doe in het begin is bij je HQ en goed wegennetwerk bouwen, kost je in het begin een klein beetje ruimte. Dan krijg je een paar van die mooie ruitvormige wegen, heel goed voor de doorvoer, eventueel een beetje tegenover het HQ een Warenhuis erbij, en dan kun je zelf kiezen wat waar hoort.
Bijvoorbeeld alle vreten en kolen en goud en ijzer in 1 warenhuis, de rest in het HQ.
Dit werkt vooral goed als al je mijnen etc dicht bij elkaar zitten, dat is niet altijd het geval, maar dat kun je dan aanpassen door een extra warenhuis op een andere plaats bijvoorbeeld.
Gonadan schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:42:
Die Hunters moet je aan de randen van je gebied bouwen. De meeste beestjes ontwijken de bewoonde gebieden een beetje. Dus als ik flink uitbreid bouw ik daar vaak meteen een hunter.

Al moet ik heel eerlijk toegeven dat ik bij de nieuwe versie nog geen hunters heb gebouwd.
M'n vriendin vond die konijntjes zo lief en wilde niet dat ik ze dood zou schieten. :')
Women... :')

[ Voor 20% gewijzigd door gabiballetje op 21-09-2006 13:41 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

In de eerste fase van m'n settlement bouw ik ook alleen maar (zoveel mogelijk) woodcutters, quarries, een sawmill en guardhouses (en fisheries als ik dicht bij het water zit). Hiermee creëer je vrij rap een groot leeg gebied waar je vervolgens je wegennet en overige gebouwtjes in kunt plannen. Zodra je bergen tegenkomt natuurlijk meteen geologists naartoe sturen zodat je rekening kunt houden met waar je mijnen komen te staan.

Het nadeel vind ik wel dat de guardhouses altijd in de weg gaan staan, verplaatsen is ook niet heel makkelijk (goed oppassen dat je per ongeluk niet een klein stukje land verliest waar net een huisje stond)

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 21-09-2006 13:53 ]

• Zed_no1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:12
Tis een tijd geleden dat ik settlers heb gespeeld en moet zeggen dat dit een erg mooie versie is !
Ik ben alleen vergeten hoe ik moet uitbreiden? Dus de grenzen verplaatsen.. :(
Dus als iemand me vertellen hoe je dat ook alweer doet ben ik weer heel erg blij :D

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kan ook gewoon de tutorial doen natuurlijk he :)

Barracks bouwen langs je grens

• Zed_no1
  • Laatst online: 12-09 16:12
hehe ja die was ik aan het zoeken? Maar ik kon em niet vinden heb gewoon singel player game gezegd.. nieuw en dan op dat eerste eiland.. ?
Maar ja bedankt ! ;)

• Zinzinneke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 17:45
.oisyn schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:36:
Je kan ook gewoon de tutorial doen natuurlijk he :)

Barracks bouwen langs je grens
Of guardhouse of watchtower of fortress ;)

Trouwens wel handig dat je kunt upgraden in grootte, als er maar voldoende plaats rond is.
(je ziet wel de vordering niet :( )

[ Voor 20% gewijzigd door Zinzinneke op 21-09-2006 15:39 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zed_no1 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:38:
hehe ja die was ik aan het zoeken? Maar ik kon em niet vinden heb gewoon singel player game gezegd.. nieuw en dan op dat eerste eiland.. ?
Maar ja bedankt ! ;)
Er zit een grote tutorial knop in het single game menu
Zinzinneke schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:38:
Of guardhouse of watchtower of fortress ;)
Nee, want die kun je dus weer niet bouwen in het eerste campaign-level :Y)

• Zinzinneke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 17:45
.oisyn schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:06:
[...]

Nee, want die kun je dus weer niet bouwen in het eerste campaign-level :Y)
Ik denk niet dat het de bedoeling is van in de eerste campaign-level te blijven :Y)

Verwijderd

Heb hem net even gespeeld bij iemand , denk wel dat ik hem zal kopen ! :)

het is eigenlijk het zelfde als de orginele , en die heb ik toen wel veel gespeeld :)

• gabiballetje
Ik heb hem vandaag in de winkel zien staan, helaas zat hij vandaag niet bij de post maar dat betekent wel dat hij er morgen zal zijn... kan niet wachten :P

btw er zit inderdaad een random map generator in het spel volgens de doos, en een editor.

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:22:

Waarom zou dat slecht zijn? Overproductie kan je helpen in barre tijden (ok, die zul je in level 1 niet tegenkomen, maar toch ;)), en het zal niet tellen voor slechte productie oid. Idd wel zorgen dat je alle spullen goed af en aan kunt voeren naar je HQ en storehouses.
Overproductie is ook niet slecht, ik wilde alleen aangeven dat het aantal gebouwen goed uitgebalanceerd was.

Ook ik heb de farms helemaal achterin, op 'doodlopende' wegen, zodat er geen doorgaand verkeer mogelijk is, voor de farms had ik dus clusters met molens en bakers en wells. Dus zo:

code:
1
2
3
4
5
                  wells
                    ||
farms === mills === bakers ========= HQ
                    ||
                 mines

/me denkt terug aan Settlers 2 uit 1996, toen hij in het begin best moeite had de productie op gang te houden.

Dat het best het gemiddelde van alle productiviteit van de gebouwen is kan best kloppen. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 11:11

glashio

C64 > AMIGA > PC

Ik snap niet waarom onderstaande gebeurd

code:
1
2
3
4
5
6
7
[MINE 0%]    [BAKERY 100%]    [HEADQUARTERS]
    ||            ||                ||
====OO============OO================OO
    /\            \/
    |           (BREAD)------>------/\
    ------<-------------------------\/

Veel items worden eerst naar de HQ/Storehouse gebracht en vervolgens via dezelfde weg terug gebracht naar diegene die het nodig heeft. Dit gebeurd ook met Coins...
Iemand idee waarom ?

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad wel vreemd. Ik geloof niet dat zoiets ook gebeurde bij de originele s2.

Missien dat een storehouse tussen de bakker en de mijn helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Zoiets had ik laatst ook:

Ik had het hele level ongeveer in mijn gebied en overal industrie staan. Nou had ik net kolen en ijzer bergen gestolen van de AI (die van mij waren op) en ik vond het een goed idee om een nieuwe set industrie (voedsel en wapens) daar neer te pleuren.

Wat gebeurde er? Het graan ging van de farm naar een mill aan de andere kant van de map, het flour ging dan weer naar een bakery heel ergens anders. Het brood kwam dan uiteindelijk aan bij de mijn naast de boerderij (waar dus ook een Mill en Bakery staan, niets te doen!!). Vervolgens ging het ijzererts en kool ook weer een trip maken over de gehele map. Natuurlijk werkt dit niet, waarom bedenkt de AI dat producten de hele map over moeten als het ook gewoon naar de buurman kan?

Er zijn verbeteringen (dubbele wegen hebben nu wel zin bijvoorbeeld) maar veel dingen zijn nog wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Als alle 'verwerkers' vol zijn dan verplaatsen ze het naar de andere kant van het land idd. Beter is om een hele groep industrie bij elkaar te plaatsen met een storehouse in het midden. Alles wat over is vliegt dan zo de opslag in :)

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dubbele wegen hadden in het origineel ook wel zin hoor :). Het was volgens mij alleen wel zo dat zodra een goed eenmaal de deur uit was, dat de route dan al vast stond, en pas een alternatief werd bedacht op het moment dat die route niet meer kon (omdat je een stukje weg verwijdert oid). Maar alternatieve routes werden wel gebruikt op het moment dat de hoofdroute heel erg druk is.

Ik heb trouwens nog niet gezien hoe dit in de nieuwe versie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Yay ! I got my copy !
Jullie zullen me hier vanavond niet zien tenzij ik vraag voor weer een multiplayer game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 20:21

Brupje

3D nerd

glashio schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:03:
Ik snap niet waarom onderstaande gebeurd

code:
1
2
3
4
5
6
7
[MINE 0%]    [BAKERY 100%]    [HEADQUARTERS]
====OO============OO================OO
    /\            \/
    |           (BREAD)------>------/\
    ------<-------------------------\/

Veel items worden eerst naar de HQ/Storehouse gebracht en vervolgens via dezelfde weg terug gebracht naar diegene die het nodig heeft. Dit gebeurd ook met Coins...
Iemand idee waarom ?
alle goederen moeten eerst naar het distributiecentrum voordat ze gebruik gaan worden. daarom moet je veel storehouses maken.

wat wel vaag is dat zodra je 2 gebieden aan elkaar koppeld met wegen dat hij de boten niet meer zal gebruiken voor transport, terwijl die veel sneller zijn :S

[ Voor 9% gewijzigd door Brupje op 22-09-2006 14:45 ]

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Mja dat irriteerde mij ook, als je dan de wegen weer weghaalt schieten de boten meteen weer over en weer, zo heb je nog amper wat aan die dingen. Wat ik ook balen vind is dat je havens die eenmaal in bezit zijn van derden niet meer kan overnemen. Ik wil altijd volledige winst (O-)) maarja dat is niet mogelijk.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:57
Maybe een domme vraag hoor, maar als je een expeditie hebt gestart en je boot een kant op hebt gestuurd. En daar een nieuwe haven aanmaakt hoe krijg je daar dan resources en soldaatjes en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Quadesh schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:58:
Maybe een domme vraag hoor, maar als je een expeditie hebt gestart en je boot een kant op hebt gestuurd. En daar een nieuwe haven aanmaakt hoe krijg je daar dan resources en soldaatjes en dergelijke?
Dat brengen de schepen heen en weer als je te kort komt. :)

Net even een katapult in de fik gestoken, dat kreng schoot tien keer op rij mis. :(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:57
Okay en dan nog een vraag, hoe kom ik aan meer soldaatjes?
Want die komen er niet meer d8 ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quadesh schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:34:
Okay en dan nog een vraag, hoe kom ik aan meer soldaatjes?
Want die komen er niet meer d8 ik...
dat was mijn probleem dus ook en vroeg ik dus even in dit topic.

Zal jou er maar even bij helpen d-;

Zorg dat je zwaarden schilden en bier in DEZELFDE storehouse hebt zitten. anders train je geen soldaatjes.

Je kan ook de binnenste linies evacuaten zodat ze naar buiten gaan. Ikzelf evacuate alles op de buitenste 2 ringen na en alles wat een streepje of kruisje heeft ivm met vijanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Brupje schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:42:
[...]

alle goederen moeten eerst naar het distributiecentrum voordat ze gebruik gaan worden. daarom moet je veel storehouses maken.
Ik heb net even gekeken. Ik had een klein bouwplan opgezet (8 farms met bijbehorende mills, etc) en kwam een klein beetje hout te kort. Het gezaagde hout van de sawmills werd wel rechtstreeks naar de bouwplaatsen gebracht. Maybe is het afhankelijk van de productsoort? Ik zal straks ook andere producten even nakijken.

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 20:26
Net een paar uur gespeeld met mijn huisgenoot, komen we er achter dat je niet kan saven in een potje multiplayer. Als er 1 spel is dat savegames nodig heeft in multiplayer dan is het Settlers wel. We zijn ruim vier uur bezig en hebben elkaar nog niet eens gevonden.

Nu lees ik net op een forum dat er binnenkort een patch komt waarmee je multiplayer potjes ook kan saven. Typisch stukje Ubisoft-oostblok-afraffelwerk, zoals ze dat ook al met Heroes 5 deden. Wordt er een beetje ziek van eigenlijk. Beide spellen zijn erg leuk, maar je krijgt een half afgemaakt product in handen dat pas in de loop van 2007 volledig speelbaar is .. :/

Onvoorstelbaar!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 20:26
Ook zoiets lekkers, als je alt+tab gebruikt om uit het spel te stappen dan zijn plotseling je rechter- en middelste muisknop niet meer te gebruiken. Goed, dat wordt weer wachten op een andere patch.

Onvoorstelbaar!

• Gonadan

Gonadan

Tweakertje schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:28:
[...]

Ik heb net even gekeken. Ik had een klein bouwplan opgezet (8 farms met bijbehorende mills, etc) en kwam een klein beetje hout te kort. Het gezaagde hout van de sawmills werd wel rechtstreeks naar de bouwplaatsen gebracht. Maybe is het afhankelijk van de productsoort? Ik zal straks ook andere producten even nakijken.
Mijn ervaring is dat zulke grote plannen niet efficiënt zijn.

Je kunt beter in de buurt van de mijnen wat mills en bakeries en een storehouse neerzetten, en daar vlakbij wat farms en een well. Dan krijg je wel meerdere van dat soort kleinere plannen, maar dan hoeft het niet steeds de halve map over. :)

Edit:
Over niet efficiënt gesproken. In level drie kan ik geen expeditie naar het westen doen. Het lijkt er toch erg op dat ik te veel tijd verspild heb met het kijken naar m'n mannetjes en dat nu de havenplaats bij de tegenstander al in gebruik is. :(

Ik hoop dat ik nog een alternatieve manier vind om daar te komen anders heb ik een probleem :+

Edit2:
Ah gelukkig, je kan ook over land. _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Gonadan op 23-09-2006 13:12 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Edit, ok negeer maar wat hier stond 8)7

Oh en ik zie geen random map generator trouwens. In die pdf handleiding staat er ook niets over. Beetje jammer dat ze er wel mee promoten op hun site.

[ Voor 63% gewijzigd door Mr_Knight op 23-09-2006 14:06 ]

• Gonadan

Gonadan

Kannonuh, wat hebben die Nubians een hoop reserves in hun hoofdgebouw zeg! :|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Gonadan schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:34:
[...]

Mijn ervaring is dat zulke grote plannen niet efficiënt zijn.

Je kunt beter in de buurt van de mijnen wat mills en bakeries en een storehouse neerzetten, en daar vlakbij wat farms en een well. Dan krijg je wel meerdere van dat soort kleinere plannen, maar dan hoeft het niet steeds de halve map over. :)
Ja klopt, alleen speel ik liever op de Russische manier: 1 groot gebied van alles bij elkaar en je hoeft er nooit meer naar om te kijken.
Wat me trouwens wel opvalt is dat vissers veel langer meegaan en dat er veel minder stenen worden gehaald uit rotsen. Dat is an sich wel irritant, ik was namelijk stapelverliefd op katapults :)

• Gonadan

Gonadan

Tweakertje schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:01:
ik was namelijk stapelverliefd op katapults :)
Ik ook, maar ze zijn compleet ruk in de nieuwe versie.
Ze schieten maar 1/3 raak maar zodra de afstand van de catapult tot aan de vijandelijke gebouwen groter wordt dan een half scherm wordt het bijna 90% mis ofzo.
Ik bouw ze eigenlijk ook niet meer. :(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Weet iemand waar je in de 2 e missie allemaal steen vandaan kan halen ? .... ik zit zonder

beetje lastig in oorlog :P

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:25:
Weet iemand waar je in de 2 e missie allemaal steen vandaan kan halen ? .... ik zit zonder

beetje lastig in oorlog :P
Rechts en onderin, als je daar nog niet heen gebouwd hebt. :)
Meestal zit er aan je eigen kant een heleboel als je de grenzen van het eiland maar opzoekt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

jaaa das nou juist het probleem. kan niet uitrbeiden want steen is op :P

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Je kan steen krijgen door bestaande gebouwen te verkopen. Moet je wel zorgen dat er redelijk wat stenen voor nodig waren om het te slopen gebouw te maken (ik dacht dat je de helft van je planken en stenen terug krijgt).
Ook is het wel handig om alle bouwprojecten afgezien van je barracks en quarry uit te schakelen.

Verwijderd

dat moet ik maar even gaan proberen dan :)

weet iemand trouwens waarom mijn torens niet echt bemand worden? ... heb wapenmakerij enzo
mijnen

alleen er komen geen soldaten meer bij

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 21:34
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:25:
Ja das nou juist het probleem. kan niet uitrbeiden want steen is op :P
Dacht dat een barracks geen steen kost en een quarry ook niet :? hoe kan het dan dat je niet kan uit berijden?

En zo als hier boven al eens vermeld, in het ZELFDE storehous/harbour/headcouters. (bier (farm + brewery+ well) , wapens en schilden (iron + coal mine + iron melting + smithy)).

Zelf heb ik een probleem met level 5 of 6 weet zo ff niet, dat level tegen de chinezen waar je dat hele pad moet volgen over de bergen. iemand een gouden tip (heb hun goudmijn bij de hc en de hc zelf platgelegd maar ze blijven met generals komen terweil ik geen goud meer heb ;( )

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

• gabiballetje
Toch leuk dat we gemiddeld per pagina 2x moeten melden dat bier en zwaardjes in hetzelfde pakhuis moeten zitten voor soldaatjes... Mensen kunnen echt niet lezen :s

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
level 8
spoiler:
(die met dat lava, na de draak)
vind ik toch best wel pittig... iemand daar al doorheen gekomen?

Verwijderd

Ik heb net Settlers II (10th anniversary) geinstalleerd maar ik krijg iedere keer de foutmelding D3DERR_INVALIDCALL tijdens het opstarten. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Dit is mijn systeem:

Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: AOPEN_
System Model: AWRDACPI
BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
Processor: AMD Athlon(tm) XP 2600+, MMX, 3DNow, ~2.1GHz
Memory: 512MB RAM
Page File: 309MB used, 939MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

Verwijderd

In het verleden heb ik nog nooit een Settlers game gespeeld, en eerlijk gezegd weet ik ook niet zo goed wat ik er nu eigenlijk van moet verwachten. Is dit zoiets als de Black & White games, maar dan meer gericht op het bouwen van steden en de daarbij behorende elementen zoals economie en dergelijken? Black & White 1 en 2 bevielen me op zich wel goed tot op zekere hoogte, maar ik vond het wat te zeer op oorlog gefocused eerlijk gezegd. Het RTS oorlogje voeren heb ik eigenlijk niet meer zo veel mee. De Command & conquer serie vond ik vroeger wel interesant, maar dat was het verder ook wel eigenlijk.

Op de screens van de Settlers games zie ik altijd grote steden met van allerlei verschillende huisjes en zo. Op zich spreekt dat mij wel aan, het bouwen van een stad met alles wat er bij hoort. Maar ik weet gewoon niet echt zeker of de Settlers serie wel dat bied wat ik graag zou terug zien in een game.

Een oorlogje voeren wanneer nodig vind ik op zich niet zo erg, maar liever niet als wel. De 50/50 optie heeft bij mij ook geen kans van slagen. Ik wil bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

vechten in settlers 2 is eigelijk het minste wat je doet normaal. Je moet een hele economie opbouwen waar elk huisje een eigen rol heeft. Je begint dus met een houthakker, een steenhouwer, dan een zaagfabriekje, waar van de boomstammen van de houthakker planken worden gemaakt, daarna een jager voor vlees, en ga zo maar door.

Je krijgt echt een (goed) geoliede machine!

Vechten is eigelijk niet eens zelf te doen, je bouwt een kasteel of een toren naast je grens om je grens uit te breiden zodat je meer bouw ruimte hebt, als het tegen de vijandelijke grens ligt kan je zijn kasteel/toren aanvallen met jou soldaten. Je kiest alleen hoeveel soldaten je aanvalt en dan gaan je soldaten zelf lopen en vechten.

Soldaten maak je weer beter met een goede economie door muntjes te verzamelen en te geven, heel erg leuk allemaal :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet dat er ook een demo versie van deze game beschikbaar was. Ben die nu aan het downloaden. Dadelijk maar eens effetjes proberen of het een beetje naar wens is :) Ben er best benieuwd naar eigenlijk, want het klinkt wel erg leuk op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Laatst online: 05-09 15:48
Waarschijnlijk de moeilijkste map uit de campaign maar nog steeds vrij simpel, had hem in ongeveer 4uur gehaald.

Oplossing:
spoiler:
asap naar het westen uitbreiden dan kun je die andere speler de pas afsnijden en z'n goud stelen, ook in het oosten vind je een beetje goud (kwam ik pas later achter). Binnen anderhalf uur heb je de eerste speler uitgeschakeld, vervolgens als een sodemieter uitbreiden naar het noorden om de bergketen heen langs het oosten en vervolgens het zuiden (dit dus zo snel mogelijk) zodat de andere speler niet TE sterk word. Er zijn gigantisch veel resources te vinden en op de plek van de linker speler heb je veel ruimte om lekker voedselproduktie te plaatsen! Good luck

[ Voor 6% gewijzigd door PROximity op 24-09-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 23:53:
In het verleden heb ik nog nooit een Settlers game gespeeld, en eerlijk gezegd weet ik ook niet zo goed wat ik er nu eigenlijk van moet verwachten. Is dit zoiets als de Black & White games, maar dan meer gericht op het bouwen van steden en de daarbij behorende elementen zoals economie en dergelijken? Black & White 1 en 2 bevielen me op zich wel goed tot op zekere hoogte, maar ik vond het wat te zeer op oorlog gefocused eerlijk gezegd. Het RTS oorlogje voeren heb ik eigenlijk niet meer zo veel mee. De Command & conquer serie vond ik vroeger wel interesant, maar dat was het verder ook wel eigenlijk.

Op de screens van de Settlers games zie ik altijd grote steden met van allerlei verschillende huisjes en zo. Op zich spreekt dat mij wel aan, het bouwen van een stad met alles wat er bij hoort. Maar ik weet gewoon niet echt zeker of de Settlers serie wel dat bied wat ik graag zou terug zien in een game.

Een oorlogje voeren wanneer nodig vind ik op zich niet zo erg, maar liever niet als wel. De 50/50 optie heeft bij mij ook geen kans van slagen. Ik wil bouwen!
Als het echt om het bouwen gaat?... Denk ik dat je met Sim city nog steeds het beste afbent.
Ik heb na 1,5 weekje Settlers 2 het toch echt een beetje gehad, ik heb het waarschijnlijk teveel gespeeld in die ene periode maar toch. (in 2,5 dag de campaign uitgespeeld) Er komt zo'n standaard routine in en als je een beetje de formule kent van; hoe op te starten en hoe efficient alles te laten draaien is het echt een routineklus. Je zet je economie op, bouwt vervolgens 5 fortjes bij je front, verbrand al je overige barakjes in de omtrek zodat ze alleen dat kunnen aanvallen, pompt ze vol met goud en de computer is weerloos! Ze blijven aanvallen tot ze erbij neervallen of je hervult je fortjes tot je 50 backup generaaltjes in je storehouse hebt zitten en walst over de AI heen.

Het is echt routine routine routine, soms word ik snachts badend in het zweet wakker en roep ik:
"2 baracks, 2 sawmills, 2 woodcutters, 1 quarry, 1 sawmill, 2 baracks, 2 woodcutters, 2 forester, 1fishery, 3 baracks, 2 woodcutters, 3 baracks, 1 quarry, 1 fishery, 3 baracks, 1 storehouse 2 woodcutters, 4 farms, 3 baracks, 1 fishery, 2 mills, 2 bakeries, 2 wells, 4x coalmine, 3 baracks, 2 pigfarms, 2 slaughterhouses, 3 wells, 1 brewery, 2 ironmines, 3 baracks, 1storehouse, 2 iron smelters, 2 armory, 1 metalworks, 1 donkeyfarm, 1well, 1 fishery, 2 woodcutter, 1quarry, 3 baracks, 3 coalmine, 2 goldmine, 2 minters, 5 fortresses".. et voila, dan heb ik met m'n slaperige kop alweer een één-urig settlers 2 potje gespeeld en is het een kwestie van wachten tot je +50 generaaltjes hebt en dan is het steamrollen over je opponent ;(

Ik denk dat de bouw/gevecht mix wel op 90%/10% zit, maar gaat het puur om het bouwen dan zou ik met het beperkte aantal verschillende gebouwtjes deze game niet spelen. Het is echt een mix van, strategie/nostalgie/graphics/kijk-plezier waar dit spel het van moet hebben. Ook de wat meer gevorderde gamers zullen snel uitgekeken zijn op dit spel naar mijn mening..

De regel; vond je het origineel goed dan vind je deze game ook goed, gaat ZEER ZEKER op! Misschien wel te goed, want ik heb tot op de dag dat s2 next gen uitkwam, gemiddeld 1x per maand denk ik wel de oude settlers 2 gespeeld. Behalve de grafische vernieuwing heeft s2 next gen niet gigantisch veel nieuws te bieden dus vandaar dat de verveling dan toch snel toeslaat!

Twijfel je of je dit spel wilt kopen? Speel de demo, deze geeft een zeer goede indruk van wat je van de full-version kan verwachten.

zoveelste edit: En nee dit spel lijkt totaal niet op Black & White

[ Voor 7% gewijzigd door PROximity op 24-09-2006 05:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Laatst online: 01-05 12:02
PROximity schreef op zondag 24 september 2006 @ 04:13:
[...]

Waarschijnlijk de moeilijkste map uit de campaign maar nog steeds vrij simpel, had hem in ongeveer 4uur gehaald.

Oplossing:
spoiler:
asap naar het westen uitbreiden dan kun je die andere speler de pas afsnijden en z'n goud stelen, ook in het oosten vind je een beetje goud (kwam ik pas later achter). Binnen anderhalf uur heb je de eerste speler uitgeschakeld, vervolgens als een sodemieter uitbreiden naar het noorden om de bergketen heen langs het oosten en vervolgens het zuiden (dit dus zo snel mogelijk) zodat de andere speler niet TE sterk word. Er zijn gigantisch veel resources te vinden en op de plek van de linker speler heb je veel ruimte om lekker voedselproduktie te plaatsen! Good luck
spoiler:
Ah dan ga ik dat maar eens proberen. Tot nu toe ging ik juist eerst naar het oosten (omdat ik wist dat daar goud zat), met als gevolg dat ik te laat bij het goud in het westen aankom, en ik daarbij ook niet genoeg ruimte had voor farms ed. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
spoiler:
Als je naar linksboven bouwt kun je door een slim geplant barackje zijn goud voorraad al wegkapen, vervolgens maak je linksonder bij die bergpassage gauw een fortje zodat je daar generaaltjes in krijgt en de ai zal zich daarop dood vechten!

[ Voor 24% gewijzigd door PROximity op 24-09-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, ben er achter gekomen dat dit niet echt een game is waar naar ik op zoek ben. Ik zoek eigenlijk iets in de richting Sandbox. Maar dan een beetje ala Settlers of zo. Met poppetjes die van alles aan het doen zijn, enz. Roller Coaster Tycoon 3 vond ik bijvoorbeeld ook zo vet, en ook een game als SimCity spreekt mij wel aan. SimCity 4 heb ik echter al een beetje plat gespeeld, en ik kon eigenlijk niet altijd precies doen zoals ik het graag wilde hebben. Bijvoorbeeld ronde wegen aanleggen, of huizen aan een schuine weg aanleggen.

Anyway, ik zal uiteindelijk zeker wel zoiets vinden waarnaar ik op zoek ben. Settlers is op zich een leuke game, maar het is mij iets te basic allemaal. Er zijn niet zo veel gebouwtjes en zo. Op zich wel jammer dat er niet zo heel erg veel te bouwen valt, want de setting van de game is toch wel leuk. Ook dat "doe dit, en doe dat, en verpletter uiteindelijk de vijand" systeem houd ik niet zo van. Ik wil gewoon iets hebben wat oneindig is zeg maar, uitgezonderd falliet gaan en dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:31:
Hmz, ben er achter gekomen dat dit niet echt een game is waar naar ik op zoek ben. Ik zoek eigenlijk iets in de richting Sandbox. Maar dan een beetje ala Settlers of zo. Met poppetjes die van alles aan het doen zijn, enz. Roller Coaster Tycoon 3 vond ik bijvoorbeeld ook zo vet, en ook een game als SimCity spreekt mij wel aan. SimCity 4 heb ik echter al een beetje plat gespeeld, en ik kon eigenlijk niet altijd precies doen zoals ik het graag wilde hebben. Bijvoorbeeld ronde wegen aanleggen, of huizen aan een schuine weg aanleggen.

Anyway, ik zal uiteindelijk zeker wel zoiets vinden waarnaar ik op zoek ben. Settlers is op zich een leuke game, maar het is mij iets te basic allemaal. Er zijn niet zo veel gebouwtjes en zo. Op zich wel jammer dat er niet zo heel erg veel te bouwen valt, want de setting van de game is toch wel leuk. Ook dat "doe dit, en doe dat, en verpletter uiteindelijk de vijand" systeem houd ik niet zo van. Ik wil gewoon iets hebben wat oneindig is zeg maar, uitgezonderd falliet gaan en dergelijken.
Je hoeft niet "verpletter de vijand te doen", je kan namelijk ook gewoon zonder vijanden doen en dan game mode op never ending zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Laatst online: 10:10

Bloodclot

Jawier!

vaag ik was even world of warcraft aan het spelen vanmiddag op broers account sinds jaren.
loop ik een inn binnen.

PRECIES de settlers2 deuntje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
nezumi schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:41:Zelf heb ik een probleem met level 5 of 6 weet zo ff niet, dat level tegen de chinezen waar je dat hele pad moet volgen over de bergen. iemand een gouden tip (heb hun goudmijn bij de hc en de hc zelf platgelegd maar ze blijven met generals komen terweil ik geen goud meer heb ;( )
net zelf uitgespeeld, idd wat lastig maar eigenlijk vooral gewoon langdradig.

hier een paar tips

spoiler:
op het hoofd eiland zijn 2 goud deposites waar je bij kunt zijn voor de vijand.
even boven je HQ, maar die heb je denk ik al gevonden
en later eentje ten westen van de eerste haven die je tegen komt maar beide niet zijn heel erg groot.
echter op de 3 eilandjes (met in totaal 4 haven plaatsen) stikt het van het goud, en als je daar per eiland 1 goud mijn en 2 vissers huisjes bouwt stroom het goud binnen (zet je mint (of 2) dan ook dicht bij die haven neer want daar komt alles binnen en heb je even net noorden daarvan een vrij good kolen veld)
je moet wel snel daar boven komen en je haven bouwen en gelijk 4 expedities lancheren want anders zit de vijand al op een van de eilanden en zal hij idd bijna oneindig veel goud hebben
(bouw van te voren BV al een shipyard dicht bij je HQ BV en maak teminste 4 schepen zodra je hout-productie op toeren is.)

echter dan ben je er nog niet.
het gaat er hier vooral om om zo efficient mogen je wegen net op te zetten.
de weg van je HQ naar boven toe moet GEHEEL bestaan uit stukken van 2 wegdelen lang, geen enkele stuk van 3 lengtes moet er tussen zitten want dat houd echt enorm op en vertraagt je groei enorm. dubbel uitvoeren is voor sommige stukken ook geen overbodige luxe.

wat ik ook vond helpen was zo veel mogenlijk, als je een nieuwe warenhuis bouwt, gelijk in alle warenhuizen er achter liggen, zeggen dat alle soldaten naar het nieuwe warehuis moeten gaan, en lieft muntjes ook door ze uit dat warehuis te laten verwijderen (zeker belangrijk zodra je vijand in zicht is).
en zeker naar het eerste en 2de warenhuis zou ik ook hout en steen naar toe laten verslepen door te zeggen dat je uit je HQ gehaald moet worden (waarschijnlijk toch geen plek meer om te bouwen dicht bij je HQ).

en nog een laatste tip. zodra je weer naar beneden gaat kom je op een gegeven moment weer ter hoogste van je HQ.
als je een barak dicht bij het water bouw zodat je territorium naar de overkant reikt kan je op een bepaalde plek net de overkant berijken met een water-weg en kan je er zelf 2 naast elkaar plaatsen.
dat kan echt enorm schelen in de transport tijd.

oja vergeet geen donkey farm te maken, je bent in dit level heel snel door je eerste voorraad donkeys heen, donkeys maken was het eerste wat ik deed met mijn granen

[ Voor 15% gewijzigd door Countess op 25-09-2006 02:33 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Bloodclot schreef op maandag 25 september 2006 @ 01:42:
vaag ik was even world of warcraft aan het spelen vanmiddag op broers account sinds jaren.
loop ik een inn binnen.

PRECIES de settlers2 deuntje :)
Nouja precies, precies :p
Lijkt er een klein beetje op zul je bedoelen, tis natuurlijk wel een beetje dezelfde stijl!

http://home.casema.nl/tseor/Tavern.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:31:
Hmz, ben er achter gekomen dat dit niet echt een game is waar naar ik op zoek ben. Ik zoek eigenlijk iets in de richting Sandbox. Maar dan een beetje ala Settlers of zo. Met poppetjes die van alles aan het doen zijn, enz. Roller Coaster Tycoon 3 vond ik bijvoorbeeld ook zo vet, en ook een game als SimCity spreekt mij wel aan. etc.
offtopic:
Als je niet voor de graphics speelt raad ik je aan de eerste rollercoaster tycoon te spelen, deze vond ik kwa bouwen verreweg het leukst, er kwam minder poespas aan te pas. Vooral dat level (7dacht ik?) waarop je maar beperkt de ruimte had. Ik weet nog wel dat je dat niet eens hoefde uit te breiden en 2 a 3 rijen aan attracties op elkaar kon stapelen geweldig! Dat was pas een logistieke nachtmerrie echt super ;D
Dan kreeg je zoiets als dit maar dan nog iets heftiger:
http://www.geocities.com/...me/rollercoaster/Scr3.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door PROximity op 25-09-2006 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bloodclot schreef op maandag 25 september 2006 @ 01:42:
loop ik een inn binnen.

PRECIES de het settlers2 deuntje :)
Hoop dat die MP3 van WoW is en niet van Settlers, anders is het inderdaad hetzelfde deuntje. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:50:
[...]

Hoop dat die MP3 van WoW is en niet van Settlers, anders is het inderdaad hetzelfde deuntje. :*)
Uiteraard die van WoW, dat hoor ik te weten als Dwarf ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRedbeard schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:37:
[...]

Je hoeft niet "verpletter de vijand te doen", je kan namelijk ook gewoon zonder vijanden doen en dan game mode op never ending zetten.
Ja, maar dan nog, er zijn niet echt zo veel verschillende gebouwtjes en zo. Zodra je van het ene eilandje naar het andere gaat, word het daar al snel een kopie van je vorige meesterwerk. En zo valt de boel redelijk snel in herhaling wat mij betreft. Het mag allemaal iets uitgebreider op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Hmmz,

Ben het al een tijdje aan het spelen maar heb wat vraagjes :)
- Is er een soort van "chart" welke gebouwen na elkaar gezet moeten worden?
- Hoe kan het dat er soms "no worker in building" komt, is dit op 1 of andere manier op te lossen? Of kun je de eerste paar levels gewoon "maar" een stuk of 2 mills bouwen?

[ Voor 61% gewijzigd door xces op 26-09-2006 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 10:25
xces schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:22:
Hmmz,

- Hoe kan het dat er soms "no worker in building" komt, is dit op 1 of andere manier op te lossen? Of kun je de eerste paar levels gewoon "maar" een stuk of 2 mills bouwen?
Als je no worker in building krijgt, heb je de tool die de worker voor dat gebouw nodig heeft niet op voorraad. Je moet dus wachten tot je of die tool geproduceerd hebt, of de priority zo zetten dat die meteen gemaakt zal worden.

Verwijderd

xces schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:22:
Hmmz,

Hier in het Duits een aantal diagrammen:

http://diesiedler2.de.ubi.com/game_economy.php

• Kaasplank
  • Niet online
is er in campaign level 2 nog ergens meer goud te vinden dan in dat kleine bultje net voordat je de vijand tegenkomt? Die is al leeg en de vijand bouwt wachttorens als een maniak :D

• gabiballetje
Voor de luie onder ons...
Settlers2Diagram.jpg Clicky Click

Het is l cheapo ge copy paste, maar... it does the job.
Ff liggend printen en voila ! Ik zou wel ff kleuren uitzetten als je je kleuren een beetje wilt sparen, al wordt het dan wat grijs, het is dan nog net prima leesbaar.
Ik heb het niet echt nodig, maar voor nieuwelingen kan het handig zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door gabiballetje op 27-09-2006 10:23 ]

Verwijderd

Het is niet de bedoeling om je vraag in meerdere topics te plaatsen

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 11:21 ]

• SuperPietje
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 10:26
Ik weet niet of het al gemeld is, maar: Voor mensen die een game willen hosten achter router/firewall moet je TCP poort 5479 openzetten.

Ik kon het op google nergens vinden. Dus vandaar meld ik het even voor de mensen die dat ook willen weten :)

Kerst is near! https://www.bijnakerst.nl

• Gonadan

Gonadan

SuperPietje schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:26:
Ik weet niet of het al gemeld is, maar: Voor mensen die een game willen hosten achter router/firewall moet je TCP poort 5479 openzetten.

Ik kon het op google nergens vinden. Dus vandaar meld ik het even voor de mensen die dat ook willen weten :)
Da's mooi nieuws voor de toekomst, scheelt me weer uitzoekwerk ;)
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:07:
[mbr]Het is niet de bedoeling om je vraag in meerdere topics te plaatsen[/]
Hè gèt Terr, nu ben ik nieuwsgierig. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• anandus
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:38:
Hè gèt Terr, nu ben ik nieuwsgierig. :D

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GameFreak schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:29:

Als je no worker in building krijgt, heb je de tool die de worker voor dat gebouw nodig heeft niet op voorraad. Je moet dus wachten tot je of die tool geproduceerd hebt, of de priority zo zetten dat die meteen gemaakt zal worden.
Ik heb een dergelijk probleem met m'n farm. Er komen van die Z'tjes uit. Geen idee of er idd geen farmer in zit, waar komt dat bericht tevoorschijn? Ik heb iig nog 5 scythes over in m'n HQ, alleen de farmers zijn wel op. Op de een of andere manier komen er ook geen nieuwe farmers bij 8)7. Ze hebben toch alleen maar een scythe nodig?

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 27-09-2006 11:41 ]

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:37
.oisyn schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:40:
[...]

Ik heb een dergelijk probleem met m'n farm. Er komen van die Z'tjes uit. Geen idee of er idd geen farmer in zit, waar komt dat bericht tevoorschijn? Ik heb iig nog 5 scythes over in m'n HQ, alleen de farmers zijn wel op. Op de een of andere manier komen er ook geen nieuwe farmers bij 8)7. Ze hebben toch alleen maar een scythe nodig?
ZzZZzz betekent dat hij idle is, ofwel er is niets te doen. Er zit dus wel een mannetje in het gebouw om te werken. Heb je genoeg ruimte om de Farm gelaten voor de velden? Hoe meer ruimte om hem heen hoe hoger de productie :)

• Gonadan

Gonadan

[...]

Als er geen farmer in zit blijft er zo'n hardnekkige melding staan bij je berichten, die komt steeds terug als je hem weg klikt.

Als er wel een farmer in zit kan je controleren of je misschien op 'stop production' hebt geklikt.
Is dat niet het geval dan gok ik dat hij gewoon geen plaats heeft om graan te verbouwen.
Heb je allemaal huizen of wegen er omheen liggen? Of zit je op onvruchtbare zandgrond?

Vroegâh was het altijd zo dat je toch wel flink wat (grassige) grond om je farm moest hebben, en dat doe ik automatisch bij de nieuwe versie ook. ;)

heh, spuit11 party :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Metzie
  • Laatst online: 09-09 09:00

Metzie

Nyaano !

[...]

Ik heb een dergelijk probleem met m'n farm. Er komen van die Z'tjes uit. Geen idee of er idd geen farmer in zit, waar komt dat bericht tevoorschijn?
Op het moment dat er ZzZz verschijnt zit er wel een worker in het gebouw. Anders staat er namelijk een melding "no worker available". Waarschijnlijk heeft de boer niet voldoende ruimte om velden aan te leggen, door wegen of andere gebouwen die te dicht bij staan.

Oplossing:
1. Farm weghalen en ergens anders bouwen.
2. Gebouwen rondom slopen.
3. Eventueel wegen die dicht langs de farm lopen weghalen/omleiden.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Over farms gesproken...

Ik heb aangaande farms een aantal vragen
• Hoeveel velden maakt een farm (maximaal) aan?
• Hoeveel farms voor één molen?
• Hoeveel farms voor één pigfarm?
• Hoeveel farms voor één brewery?
• Hoeveel farms voor één donkeyfarm?

Dit alles om ze vloeiend (100%) te laten werken

Ik neem aan dat 2 a 3 wells genoeg zijn... :)

Ik heb momenteel 3 farms, en heb daar:
• 1 Bakery
• 1 Molen
• 1 Brewey
Die er graan van krijgen, maar ik vraag me af, is dit voldoende zo? :?

Ik wil namelijk een zo optimaal mogelijk werkende voedselproductie hebben, daar je hiermee kan winnen óf verliezen, aangezien je mijnen en daarmee de rest van de dingen die je ermee kan doen, nogal van afhankelijk zijn.

• Gonadan

Gonadan

GJ-tje schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:05:
Over farms gesproken...

Ik heb aangaande farms een aantal vragen
• Hoeveel velden maakt een farm (maximaal) aan?
• Hoeveel farms voor één molen?
• Hoeveel farms voor één pigfarm?
• Hoeveel farms voor één brewery?
• Hoeveel farms voor één donkeyfarm?

Dit alles om ze vloeiend (100%) te laten werken
In principe zou 1 genoeg moeten zijn, maar ik zorg meestal voor 1.5 á 2 farm per graanverbruiker.

Ook is het me opgevallen dat de molen sneller maalt dan de bakker kan bakken, maar dat kan toeval geweest zijn. :)
Ik neem aan dat 2 a 3 wells genoeg zijn... :)
Hangt er van af. Ik had in level 3 een stuk of 5 bakeries, en dan nog een donkeyfarm en pigfarms, dan heb je niet genoeg aan 3 wells ;)
Ik heb momenteel 3 farms, en heb daar:
• 1 Bakery
• 1 Molen
• 1 Brewey
Die er graan van krijgen, maar ik vraag me af, is dit voldoende zo? :?

Ik wil namelijk een zo optimaal mogelijk werkende voedselproductie hebben, daar je hiermee kan winnen óf verliezen, aangezien je mijnen en daarmee de rest van de dingen die je ermee kan doen, nogal van afhankelijk zijn.
Kijk dan gewoon regelmatig in je inventory, als die nogal leeg is dan heb je waarschijnlijk een licht tekort aan productie van bijvoorbeeld graan. ;)

Ik probeer meestal te zorgen dat ik wel wat op voorraad heb maar dat die voorraad stabiel blijft, dan heb je een soort buffer. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:04
Op die duitse site van Die Siedler staat echt een hoop informatie.
Daar hebben ze uitgezocht dat brood bakken het meest efficiente is.

Je hebt nodig:
2 farms
1 mill
1 bakker
1 well

En die verbruikt precies alles, er gaat dan geen overschot in je Storehouse.

Als je ook vlees gaat maken, verdwijnt er een overschot van graan en water in je storehouse, met alle logistieke gevolgen van dien.

Voor vlees had je nodig:
2 farms
2 well
1 pig farm
1 slaughterhouse

Maar dat levert minder op dan brood, plus die extra's die in je storehouse gaan.

Brood:vlees staat in verhouding 4:3
Dus in de tijd dat je 4 brood kan maken, heeft de slager nog maar 3 vlees gemaakt.

Mijnen werken niet harder op verschillende voedselbronnen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gonadan schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:57:
Als er wel een farmer in zit kan je controleren of je misschien op 'stop production' hebt geklikt.
Stop production geeft een rookwolkje van tandwieltjes uit de schoorsteen, dus dat is het niet :)
Is dat niet het geval dan gok ik dat hij gewoon geen plaats heeft om graan te verbouwen.
Plek zat
Of zit je op onvruchtbare zandgrond?

Vroegâh was het altijd zo dat je toch wel flink wat (grassige) grond om je farm moest hebben, en dat doe ik automatisch bij de nieuwe versie ook. ;)
Onvruchtbare grond :?. Vroegâh verbouwde ie zelfs z'n graan op plekjes waar de bergen begonnen, of half in de sneeuw :). Ik heb 'm idd wel gebouwd op de resten van een quarry, misschien dat dat het is (wel irritant, vroeger waren er geen resten stenen wanneer de quarry aan de gang was geweest) :)

• Gonadan

Gonadan

Vatt schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:27:
Op die duitse site van Die Siedler staat echt een hoop informatie.
Daar hebben ze uitgezocht dat brood bakken het meest efficiente is.

Je hebt nodig:
2 farms
1 mill
1 bakker
1 well

Als je ook vlees gaat maken, verdwijnt er een overschot van graan en water in je storehouse, met alle logistieke gevolgen van dien.

Voor vlees had je nodig:
2 farms
2 well
1 pig farm
1 slaughterhouse

Maar dat levert minder op dan brood, plus die extra's die in je storehouse gaan.

Dus in de tijd dat je 4 brood kan maken, heeft de slager nog maar 3 vlees gemaakt.

Mijnen werken niet harder op verschillende voedselbronnen.
Ik had gelezen van wel, maar kon het me al niet voorstellen. :)

2 wells voor 1 pig farm? Dat is brute overkill man, 1 well is meer dan genoeg. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:27:
Onvruchtbare grond :?. Vroegâh verbouwde ie zelfs z'n graan op plekjes waar de bergen begonnen, of half in de sneeuw :). Ik heb 'm idd wel gebouwd op de resten van een quarry, misschien dat dat het is (wel irritant, vroeger waren er geen resten stenen wanneer de quarry aan de gang was geweest) :)
Jah, dat is het. Je kan geen graan bouwen op het overgebleven grijze gebied waar eerst steen zat.
Ik kwam er gister achter dat er ook geen farm kan worden gebouwd waar de grond volledig van geel zand is. Als er wat groene zoden zijn te zien kan het wel weer.

Wat betreft die ZZZzzzZZ die komen op wanneer de productie onder de 25% zakt. Al heb ik dat niet gezien bij woodcutters en quarries.

Wat betreft het verschil in brood/vlees, ik zag in de omschrijvingen in het spel dat brood op de derde plek staat als voedselvoorziening voor de mijnen. Ik weet niet precies wat dat inhoud, maar misschien werken de miners harder als je ze ook vis/vlees geeft. Ik zie net in bovenstaand bericht dat dat niet zo is...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 15:00 ]

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:56:
Wat betreft die ZZZzzzZZ die komen op wanneer de productie onder de 25% zakt. Al heb ik dat niet gezien bij woodcutters en quarries.
Net andersom ;)

De ZzzZZZZZzzZ zie je als het gebouw niets te doen heeft, en dan zakt de productie vanzelf onder de 25%.

Misschien dat de timeout voor een ZzZzZZzzZZZzzz bijna gelijk is aan het zakken naar 25%. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• xces
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Hmmz, mission 4 is al best lastig, ik denk.. ff snel uitbreiden (naar beneden) zodat ik de enemy voor ben, maar hij bouwt iets meer barracks dan ik :)

Verwijderd

wat een heerlijk spel weer zeg! vroeger heb ik vele uren versleten aan de settlers 2 en deze remake is wederom verslavend. Wat ik jammer vind is dat je die hele campaign binnen een week kunt uitspelen. ik heb verder niet gekeken of er ook nog andere maps bij zitten, vast wel, maar het is jammer dat je dan niet meer een echte missie hebt.

trouwens...kun je de kaarten van de oude settlers 2 ook gebruiken in het spel? ik vind namelijk die wereldcampaign zo geweldig..dan je stukje bij beetje de hele wereld kon overnemen...weet iemand of dat mogelijk is?

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 20:43

Bergie

Lekker belangrijk...

Hmm, ik snap maar niet hoe ik die boten in beweging moet zetten :?

Ik heb vanuit mijn harbor een Prepare Expedition gedaan, dat geeft dus mooi een bootje met een builder en wat plankjes en steentjes. Maar varen ho maar. Dat kompas kan ik op klikken wat ik wil maar die boot blijft mooi voor anker liggen :?

Doe ik nu iets gigantisch verkeerd?

Yamaha MT-09

Verwijderd

Bergie schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:19:

Ik heb vanuit mijn harbor een Prepare Expedition gedaan, dat geeft dus mooi een bootje met een builder en wat plankjes en steentjes. Maar varen ho maar. Dat kompas kan ik op klikken wat ik wil maar die boot blijft mooi voor anker liggen :?

je moet dan op die pijltjes op het kompas klikken..als alle havens op de map al vol zijn dan kun je op geen enkel pijltje meer klikken..de beschikbare richtingen hebben een wat andere kleur

• PROximity
Vatt schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:27:
Je hebt nodig:
2 farms
1 mill
1 bakker
1 well

Voor vlees had je nodig:
2 farms
2 well
1 pig farm
1 slaughterhouse

Echt niet mee eens dit.
Als je je farms op 50%-75% laat draaien dan heb je er wel 2 nodig, maar als ze gewoon optimaal kunnen werken heb je aan 1 farm genoeg per molen/brewery/pigfarm/donkeyfarm. Meestal bouw ik er 4 per 3 gebruikers, zodat alles zeker optimaal kan draaien.
Enne.. 2 wells op 1 pigfarm is al helemaal overkill! In tegendeel, je kunt 3 wells per 4 gebruikers neer zetten en zelfs dan kom je met een overschot te zitten als je graan toevoer niet 100% is.

Het is inderdaad handig om eerst 1 a 2 molens/bakkerijen te maken maar vervolgens moet je ook echt pigfarms gaan maken. Reden hiervoor is dat er maximaal 2 broden per keer naar een mijn gedragen kunnen worden. Gedurende het spel komen je mijnen steeds verder weg te liggen, die 2 broodjes die opgevuld kunnen worden zijn elke keer alweer leeg voordat ze aangevuld kunnen worden = idle time van je mines en dat wil je niet! Dus gewoon 2 molens tegen 2 pigfarms zetten!

[ Voor 22% gewijzigd door PROximity op 28-09-2006 00:06 ]

• PROximity
Bergie schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:19:

Je moet op de boot klikken die klaar voor expeditie ligt :)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 20:43

Bergie

Lekker belangrijk...

Dit bedoel ik dus. Ik heb een boot klaar liggen voor expeditie (toch?) maar ik kan niet op die pijltjes in dat kompas klikken.

Afbeeldingslocatie: http://www.bergie.nl/pics/settlers.jpg

Yamaha MT-09

• PROximity
Heey Bergie dat betekent dat er geen plekken op de map vrij zijn waar je een Harbor kan bouwen, geen expeditie-mogelijkheden dus! Waarschijnlijk heeft je tegenstander alle plekken al ingenomen.

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:11
Ik heb een aardig probleempje met mn settlers, ik net de eerste missie met die chineesen gedaan, best makkelijk eigelijk, de ene kant heeft geen muntjes, dus ideaal moord voer, en de andere kant knal je met catapulten kapot. Maar het probleem is, als deze missie klaar is, en ik ga met de volgende verder sluit het spel af! Is daar een workaround voor?

Verder lees ik dat dubbele wegen nu wel zin hebben! In de eerste versie had je daar helemaal niets aan, het deed meer harm dan dat het goed deed. Dit betekend dan wel leuke dingen. Zo kan je bijvoorbeeld 2 wegen naast elkaar naar een store house leggen ( alleen het laatste stukje) Dan heb je namelijk 2 ( of 4) workers en ezels die goods naar binnen kunnen brengen ipv 1 (2). Dit scheelt echt veel, het duurt namelijk vet lang voordat die lui weer terug komen uit die store houses.

Verder nog wat tips voor de andere mensen, Ik probeer altijd een ster vorm te maken ( voordat ik wist dat met die dubbele wegen) En dan zo min mogelijk bochten en lange stukken weg er in. Vooral die bij de HQ zijn heel belangrijk, deze probeer ik altijd recht en van 2 stukken lang te houden. Als je ster dan te groot is, bouw je een store house, en maak je daar een nieuwe ster van. Als je zo blijft door bouwen krijg je uiteindelijk een behoorlijk efficient systeem. Alleen de goedreen die over de hoofd wegen moeten gaan er over heen, en de rest van de goederen worden binnen de ster zelf verwerkt. nu ik weet dat je de wegen ook dubbel kan uitvoeren brengt dat nog meer voordeel met zich mee. Dan kan je namelijk de hoofd wegen tot Highways uitvoeren, zegmaar 2 normale wegen naast elkaar. daarmee kan je veel tijd en dus sneller grotere legers en verder utibrijden.

[ Voor 65% gewijzigd door Zjosh op 28-09-2006 21:02 . Reden: Mijn tips er bij gezet ]

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Hoe kan ik snel generals trainen? Had laats wel iets van 250 bierjes en een stuk of 120 munten maar bar weinig generals (wil dan gewoon bijna al mijn watchtowers en strongholds vol hebben met generals). Moet ik dan iets veranderen bij military management? (kan er niet achter komen wat military management nou eigenlijk doet).
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste