• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 09:00

Metzie

Nyaano !

PROximity schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:06:
helaas alweer uitgespeeld, vind het jammer dat ze de campaign zo kort maken, de laatste missie is een van de makkelijkere. In 1,5 uur gedaan.. |:( Wanneer komt de expansion? :P Ben benieuwd hoe internetplay is, je kan dan natuurlijk niet versnellen..
Zo te horen heb jij permanent op 3x versnelling gespeeld, ik kan me idd voorstellen dat je het dan binnen de kortste keren uitgespeeld hebt. Dat is ook de reden waarom ik NIET met versnelling speel, dan kan je rustig je imperium opbouwen en kijken hoe alles en iedereen samenwerkt.

Is het trouwens iemand al gelukt om op een breedbeeld resolutie te spelen? Native staat mijn windows in 1920 x 1200. Wanneer ik Settlers 1280x1024 instel dan wordt mijn beeld gewoon full screen. Echter wanneer ik een breedbeeld resolutie instel 1380 x nogiets dan wordt het beeld niet fullscreen.

[ Voor 18% gewijzigd door Metzie op 13-09-2006 10:48 ]

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 15:48
Metzie schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:40:
[...]

Zo te horen heb jij permanent op 3x versnelling gespeeld, ik kan me idd voorstellen dat je het dan binnen de kortste keren uitgespeeld hebt. Dat is ook de reden waarom ik NIET met versnelling speel, dan kan je rustig je imperium opbouwen en kijken hoe alles en iedereen samenwerkt.
Momenten dat ik iets doe (bouwen/aanvallen) dan gaat ie zonder versnelling. Vervolgens gaat ie weer op 3x versnellen, ik heb dan immers toch niets te doen. En tja, met 3x versnellen kan ik ook alles goed monitoren. :) Ik houd wel van een beetje efficiency.

Moet wel zeggen dat ik over Settlers 2 campaign langer deed. Of dat nou de 2x versnelling is of de moeilijkere game-mechanics/maps, ik weet het niet.

edit: weet iemand al of en waar er duitse freies spiel maps te vinden zijn? :P Ik kan ze niet vinden

[ Voor 5% gewijzigd door PROximity op 13-09-2006 14:16 ]

• PROximity
Woohoo ik heb de editor werkende gekregen, nu komen de mapjes wel :)

Van het officiele forum:
http://forums-de.ubi.com/...f/1601038224/m/3111007184

In je BIN directory; rename "Editor_German.dll" to "Editor_English.dll" en hij doet het.
Heeft te maken met dat de duitse editor nog niet op een engelse windows werkt (o.i.d.)

Ik ga meteen aan de slag! :D

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 20:21

Brupje

3D nerd

ben in level 2 bezig en het valt me mee hoe het duits speelt :P

heb nog steeds problemen om een goeie resource toevoer te krijgen uit de mijnen. krijg op 1 of andere manier niet genoeg voedsel voor elkaar :S Word dus nog beetje ingemaakt door die kutnegertjes :( maar krijg ze vanavond wel :P

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Brupje schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:12:

heb nog steeds problemen om een goeie resource toevoer te krijgen uit de mijnen. krijg op 1 of andere manier niet genoeg voedsel voor elkaar :S Word dus nog beetje ingemaakt door die kutnegertjes :( maar krijg ze vanavond wel :P
Gebruik meer bakkers en molens in plaats van pig farms, die nemen zoveel ruimte in.
Bouw veel jagers en vissers, is gratis voer. :D
Gooi de prioriteit van je kolenmijnen omhoog.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PROximity
Brupje schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:12:

probeer zoveel mogelijk visserhutjes te maken (das de makkelijkste food toevoer) en hier en daar een hunters lodge.
Vervolgens stamp je 6 farms uit de grond, 2 mills 2 pigfarms 1 brewery en eventueel een donkey farm. Op die manier zou je aardig resources moeten krijgen.

Ik heb m'n eerste mapje trouwens af, erg lelijk, tis allemaal even wennen maar wel een gebalanceerde map waarbij het gebruik van haven essentieel is :)

• Brupje

Brupje

3D nerd

Gonadan schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:26:
[...]

Gebruik meer bakkers en molens in plaats van pig farms, die nemen zoveel ruimte in.
Bouw veel jagers en vissers, is gratis voer. :D
Gooi de prioriteit van je kolenmijnen omhoog.
in level 2 heb ik nog geen pig farm ;)

en vissers heb ik geen hengels meer voor, zoveel heb ik er. heb 9 farms oid :p alleen hunters heb ik maar 2 van. misschien zijn me supply lines te lang oid :S

• Gonadan

Gonadan

Brupje schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:43:
[...]

en vissers heb ik geen hengels meer voor, zoveel heb ik er. heb 9 farms oid :p alleen hunters heb ik maar 2 van. misschien zijn me supply lines te lang oid :S
Dat kan je zien aan je opslag bij de vlaggetjes ;)

Ligt daar nog voer? Dan moet je misschien overwegen om de voertransportprioriteit (leuk man woordjes plakken) te verhogen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Zijn er nog mensen met ambities om dit spel vanavond over Hamachi te spelen?

• PROximity
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:25:
Zijn er nog mensen met ambities om dit spel vanavond over Hamachi te spelen?
Met Hamachi multiplayeren? Sure up voor dat :)

• PROximity
Brupje schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:43:
[...]

Je kan altijd meer hengels maken in je metalworks (ben het duitse woord alweer vergeten)
Maar het lijkt erop alsof het een logistiek probleem is :p

Verwijderd

Voor de liefhebbers heb ik net een hamachi netwerkje gestart:

Naam: GotSettlers
Passw: tweak

Om etenstijden en zo te ontwijken denk ik dat bijvoorbeeld 19:30 een mooie begintijd is?

• PROximity
nvm.

ja via Hamachi werkt het prima :>
Wel vreemd dat ieder gewoon de snelheid kan bepalen en met pause of alt tab dat je op elkaar moet wachten enzo..

[ Voor 78% gewijzigd door PROximity op 13-09-2006 19:13 ]

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
ik hoop dat ik tijd heb :P

Verwijderd

We kunnen bevestigen dat spelen over hamachi werkt >:)
We beginnen om 20:00 en er zijn nog genoeg plaatsen vrij, dus iedereen is welkom :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 19:29 . Reden: uitstel tot 20:00 vanwege een late eter ;) ]

• PROximity
Best aardig dat multiplayer.
Vooral met 2x versnelling en teams enzo.

Belangrijkste is toch echt je economie goed draaiende te houden, daarna komt het strategische vechten en bepaalde plekjes veroveren wel.
Vanavond tegen DutchCommando, Gabiballetje & Alexander gespeeld. Ik zeg voor herhaling vatbaar :D

[SS: Alexander z'n HQ in volle glorie ten onder :D]
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/tseor/haha1thumb.JPG

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26
Ja, dat was erg leuk. Ik had op een gegeven moment echt een enorme productiecapaciteit maar kon deze niet goed benutten door een slecht wegennetwerk (te snel gestart).

Verwijderd

Man dit spel heb ik tot in den treure op mijn Amiga gespeeld, als ik het speel dan weet ik zeker dat mijn vriendin het typische deuntje zal herkennen. Is dat nog steeds hetzelfde?

Zodra ik thuiskom ga ik gelijk de demo downen..... :), en ik ga deze zeker weten kopen.

• PROximity
dat was settlers 1 dan, settlers 2 was al wat geavanceerder, had je ook wel minimaal een 386 voor nodig. 468 wel een aanrader voor grotere maps :)

• PROximity
Zijn er nog mensen up voor een potje multiplayer in het begin van de avond (na ajax bijv.) :)

• gabiballetje
PROximity schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:27:
Zijn er nog mensen up voor een potje multiplayer in het begin van de avond (na ajax bijv.) :)
Ik... NU !!!
Ik ben gisteren 2x geowned, maar dat boeit me echt niet, ik heb er van geleerd, moet voor multiplayer echt mijn speelstijl aanpassen, zal ff wennen zijn denk ik zo, maar ook al word i geowned, het spel roelt gewoon 200%
Edit:
Ik zit al op Hamachi, en ik blijf daar wel, ik zie niemand online helaas :(
btw voetbal is onbelangrijk.

[ Voor 10% gewijzigd door gabiballetje op 14-09-2006 19:37 ]

• PROximity
voetbal maakt me ook niet uit maar speel liever met 3 of meer players

Verwijderd

PROximity schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:19:
dat was settlers 1 dan, settlers 2 was al wat geavanceerder, had je ook wel minimaal een 386 voor nodig. 468 wel een aanrader voor grotere maps :)
Ik zou het eerlijk gezegt niet meer weten, zal wel deel een zijn geweest. Ik heb ooit nog een gold editie gekocht maar dat werkte alleen maar op 98 geloof ik. Anyway ik ben hem aan het dowloaden, come to daddy _/-\o_ _/-\o_

• PROximity
have fun!

Nog een 3de man voor een multiplayer game?

• gabiballetje
dan was het denk ik 2, voor zover ik weet is settlers 1 nooit apart uitgekomen voor windows ?
Nu moet ik zeggen dat ik het dus alleen in DOS heb gespeeld dus dat kan schelen :P

Verwijderd

He een bug, zodra ik een map open scroll settlers automatisch naar boven. Als ik in dat kleine mapje klik ga ik terug maar hij scrolt direct weer naar boven :( iemand ?
Borderline scrolling en smartscrolling uitgezet maar helpt niets. :'(

Volgens mij was het settlers 1 op mijn Amiga, ik moet zeggen dat ik dat deuntje wel leuker vond... dit ziet er wel een stuk beter uit hopelijk kan ik eraan wennen.

Het werkt, eerst de tutorial bekeken en daarna was het probleem weg, erg leuk morgen verder....

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
die bug heb ik ook vaak, dan moet ik de editor restarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:13
Ik vind het wel jammer dat ze niet de originele liedjes er in hebben gedaan... (Herinnert iedereen zich het introotje nog? Met die ridder die door het dorpje loopt en dat muziekje...)

Of misschien iets modernere versies... maar voor mij was Settlers 2 toch zeker ook wel het muziekje. :)

Maar goed, het blijft natuurlijk leuk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Wat moeten wij met die informatie? We praten hier gewoon over het spelen van het spel, wat heeft jouw gemompel er mee te maken :S

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mrhomeboy is een echte warezkoning dus dat moest ie ff melden natuurlijk. Maar in het illegale circuit is hij uit dus de verkoop start hopelijk ook snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisM83 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:01:
Ik vind het wel jammer dat ze niet de originele liedjes er in hebben gedaan... (Herinnert iedereen zich het introotje nog? Met die ridder die door het dorpje loopt en dat muziekje...)

Of misschien iets modernere versies... maar voor mij was Settlers 2 toch zeker ook wel het muziekje. :)

Maar goed, het blijft natuurlijk leuk. :D
Heb jij het met dat introotje niet over settlers 1, met die cartoon-style ridder die op zijn paard door de bossen naar het dorpje rijdt?

Ik meen me namelijk te herinneren dat de intro van S2 ging over het vergaan van het schip van romein Octavianus en kornuiten...

Wat wel weer leuk was bij de originele S2 CD dat je hem gewoon in de CD-speler kon gooien, waarna je alle melodietjes uit de missies kon afspelen. Tetedutetuteeete, Tetedetetete :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 13:33:
[...]

Heb jij het met dat introotje niet over settlers 1, met die cartoon-style ridder die op zijn paard door de bossen naar het dorpje rijdt?

Ik meen me namelijk te herinneren dat de intro van S2 ging over het vergaan van het schip van romein Octavianus en kornuiten...

Wat wel weer leuk was bij de originele S2 CD dat je hem gewoon in de CD-speler kon gooien, waarna je alle melodietjes uit de missies kon afspelen. Tetedutetuteeete, Tetedetetete :*)
Ja dat was waar ook, die ridder op z'n paard die dat dorp binnen rijd, met spelende kids etc. Ja dat was Settlers 1 die ik op mijn Amiga speelde, geweldig deuntje. Zou je dat ergens kunnen downloaden die muziek ? :) Het rare was dat dat deuntje nooit verveelde, behalve m'n vriendin vond het irritant worden, maar die heeft geen smaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje

Brupje

3D nerd

ChrisM83 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:01:

de intro heeft een herkenbaar liedje, maar het spel zelf heeft nieuwe nummers ja :P Heb ook niet zo een behoefte aan die nummers die ik al uren heb aangehoord
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
nog mensen die up zijn voor een multiplayer potje vanavond via hamachi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 19:32
PROximity schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:44:
nog mensen die up zijn voor een multiplayer potje vanavond via hamachi?
Ik ben um nu binnen aan het lurken, wil vanavond wel potje spelen

Mail me maar : ricardo.wendling [@] gmail.com

edit: zie net het hamachi netwerk!

[ Voor 5% gewijzigd door Cardo op 15-09-2006 19:25 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Thandor

SilverStreak

.oisyn schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:48:
[...]

Hier werkt ie trouwens ook gewoon onder winxp, inclusief geluid en muziek (winxp doet van zichzelf al soundblaster emulatie). Hogere resoluties werken ook, maar op de een of andere manier worden 800x600 en 1024x768 ingesteld met refreshrates van resp. 35Hz en 27Hz. M'n monitor kan die dus niet tonen 8)7. Eens kijken of ik een TSR kan maken die de refreshrates hoger instelt.
Die TSR bestaat al. UniFrsh is de naam.
Het tooltje zal niet met elke videokaart werken. Of je het nog ergens kunt downloaden is ook nog maar de vraag ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Tussenstandje uit huidige game:

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/tseor/saai1thumb.JPG

WARNING: doe geen extreem grote maps met z'n 4-en we zijn al zo lang bezig maar nog maar 1 speler gezien :[

Update: @)%&*@@$#

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/tseor/omgthumb.JPG

3 uur spelen, keb net zetor te pakken en BOEM gabi's computer (server) houd ermee op. GG, was een mooie 2-grootmachten confrontatie geweest maar helaas :(
Tip: doe niet meer dit soort belachelijke maps :D

[ Voor 40% gewijzigd door PROximity op 16-09-2006 00:39 ]

• gabiballetje
PROximity schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 23:34:
Tussenstandje uit huidige game:

[afbeelding]

WARNING: doe geen extreem grote maps met z'n 4-en we zijn al zo lang bezig maar nog maar 1 speler gezien :[
Het heeft tot ongeveer 00:15 geduurt, en toen was er een crash, we denken dat het zo nog 1-2 uur had geduurt :s
Was wel een apart potje, maar een beetej TE, de map is wat te irritant, heb je een dag de tijd, dan is ie leuk :P
Al met al 3,5 uur bezig geweest, en nog geen resultaat :s

• PROximity
Nachtwerk weer...

Maar, m'n eerste multiplayer map-release!
4 player / 170x170 / niet symmetrisch, maar redelijk balanced

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/tseor/NewAustralia.JPG

download hier: http://home.casema.nl/tseor/newaustralia_map_S2TNG.rar

Als 2de map ooit is ie zeer goed gelukt al zeg ik het zelf..
Enjoy!

• PROximity
nice, hier kun je al wat custom maps en geconverteerde /originele S2 maps downloaden. Ik ga iig even de boot-campaigns weer spelen!:)

http://217.172.172.80/~siedlermap/s2maps/index.htm

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 11:11

glashio

C64 > AMIGA > PC

Zit al geruime tijd deze topic te volgen :9 En te wachten op de Engelse versie...

Is dit hem ? Ik kan niet meer wachten :P

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Oh lees ik nu dat er een randommap generator erin zit? Ik dacht alleen campaigns, multiplayer maps en een map editor.

• anandus
  • Niet online
Ik wil ooohoohoook spelen ;(

Maar gelukkig is het bijna donderdag :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

De engelse versie is al een dagje uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Tripp op 16-09-2006 13:27 ]

specs

• anandus
  • Niet online
Tripp schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:27:
De engelse versie is al een dagje uit.
Ow, waar?
In de stad hadden ze hem nog niet ;(

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

anandus schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:31:
[...]
Ow, waar?
In de stad hadden ze hem nog niet ;(
Als je van plan bent hem binnenkort te kopen, maar ze hebben hem nog niet in de winkel, kan je er voor kiezen hem tijdelijk even te "lenen". Er zijn genoeg bronnen te vinden waar dat kan en dan hoef je niet zo lang te wachten! :)

Ik kan ook niet wachten voor ik hem kan gaan spelen, hier heb k vroeger zoveel fun mee gehad! Even single player gaan oefenen en dan online knallen!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hm, voor online/lan moet je neem ik aan de legale hebben? Ik ga dit jaar nog een kleine lan houden met 6 lui ofzo en dit is dan wel erg leuk.

Maar om daar nou 6x settlers voor te kopen is een beetje lame..

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• anandus
  • Niet online
Jk_W schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:38:
[...]

Als je van plan bent hem binnenkort te kopen, maar ze hebben hem nog niet in de winkel
Dat bedoelde ik dus, ik koop hem graag, ergo ik moet nog even wachten :)
* anandus start Oblivion dan maar op :P

Verwijderd

Ondanks dat er op die site ook genoeg legale dingen staan, is dat handjevol minder legale spul en spul wat zich in een grijs gebied bevindt toch niet welkom op GoT

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 13:59 ]

• Gonadan

Gonadan

Bol heeft hem nog niet maar je kan hem wel reserveren...

... voor 45 euri, me rug op }:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:42:
[...]

U vraagt wij draaien. ;)

Laatst een site gevonden waar je old school games kan downloaden, gratis. :)
Abandonwarez sites zijn niet 100% legaal.

specs

• Cardo
Iedereen die hier in is voor een potje settlers

Hamachi

Naam: GotSettlers
Passw: tweak

We hebben afgesproken elke avond zo ie zo om 8 uur, dan zijn er meestal wel mensen
En maybe ook andere tijden :)

(zoals ik nu zin heb in een potje)

• Cardo
MrVegeta schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:40:
Hm, voor online/lan moet je neem ik aan de legale hebben? Ik ga dit jaar nog een kleine lan houden met 6 lui ofzo en dit is dan wel erg leuk.

Maar om daar nou 6x settlers voor te kopen is een beetje lame..
Dan koop je er 1, en de rest die leen je tijdelijk van t usenet ofzo(A) voor lan heb je geen legale te hebben !

• Gonadan

Gonadan

Kan je niet (net zoals Blizzard spellen) een soort 'spawn' installeren?
Die werkt alleen voor LAN-games maar niet voor campaign? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• gabiballetje
Tripp schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:52:
[...]
Abandonwarez sites zijn niet 100% legaal.
Zolang de software die erop staat abandoned is en dus vrij gegeven is wel.

Anyway, de engelse schijnt op sommige plaatsen al uit te zijn, ik heb hem besteld bij www.gcshop.nl en die zeggen dat ie in nl vanaf 21/09 te krijgen is, ik heb hem in de pre-order staan, en daar is ie 34,50, scheelt je dus nog een tientje ook. Betaal je meer, dan snap ik je niet helemaal...

Verwijderd

Ben ik de enige die geen muziek heeft en geen UI geluid? Wel hoor ik de geluiden van hamers e.d. als een huisje wordt gebouwd. Hopelijk lossen ze dit in de retail op - of hoort het gewoon zo?

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:43

PoweRoy

funky!

hoe moet je eigenlijk je gebied uitbreiden :? In the tutorial gaat t om viandelijk gebouw mollen en je krijgt meer gebied. Mijn gebied grenst aan open natuur en kan je dus geen gebouw aanvallen.

[This space is for rent]

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Ik heb het spel nu ook en ik heb settlers 4 ook gedaan
Dit is echt een vet spel

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 13:27
PoweRoy schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 21:45:
hoe moet je eigenlijk je gebied uitbreiden :? In the tutorial gaat t om viandelijk gebouw mollen en je krijgt meer gebied. Mijn gebied grenst aan open natuur en kan je dus geen gebouw aanvallen.
1ste settlers game voor je :)? Bouw een guardhouse or een ander militair gebouw en je grensgebied wordt uitgebreid.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tr!gger schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:41:
[...]

1ste settlers game voor je :)? Bouw een guardhouse or een ander militair gebouw en je grensgebied wordt uitgebreid.
Bouw dat gebouw dan wel aan je grens, anders werkt het niet.

En hoe groter het militaire gebouw hoe meer het uitbreidt. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:41

jOzh

Sweet dude!

De textures zijn bij mij niet helemaal zoals het hoort. Delen van de achtergronden (zoals het gras, het water enzo) trillen, net alsof de refreshrate op 10 hz staat ofzo. Ik heb m'n gfxdrivers al geupdate maar dat hielp helaas niet. Ik heb overigens een Geforce 6800LE. Zijn er meerderen met dit probleem toevallig?

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Bleet schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:54:
Njah, en niemand valt het op dat Settlers V een ontzettende domper is geweest? Ik heb altijd in de Settlers reeks geloofd, maar wat Ubisoft de laatste tijd flikt geeft mij niet echt hoop op dat het beter gaat worden. Settlers hoort niet in 3d, althans, het is ze niet gelukt met het laatste deel. Maargoed, dan maar hopen dat het op een andere manier leuk gaat worden.
settlers 4 was ook al (Semi) 3d en misschien zelfs deel 3 al. Vind dit er best leuk uitzien nu. Settlers V was inderdaad niet leuk want had niks meer met settlers te maken, dat was een age of empires wannabe.

Maar ik heb even eem gameplay probleempje. Hoe breid ik mijn territory uit??? Outpost bouwen, scouts sturen werkt allemaal niet. In de tutorial kom ik het ook niet tegen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

SdK2004 schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:02:
[...]

settlers 4 was ook al (Semi) 3d en misschien zelfs deel 3 al. Vind dit er best leuk uitzien nu. Settlers V was inderdaad niet leuk want had niks meer met settlers te maken, dat was een age of empires wannabe.

Maar ik heb even eem gameplay probleempje. Hoe breid ik mijn territory uit??? Outpost bouwen, scouts sturen werkt allemaal niet. In de tutorial kom ik het ook niet tegen.
Het zit wel in de tutorial.

Je moet een militair gebouw aan je grens zitten. Geen outpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Brons schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:05:
[...]

Het zit wel in de tutorial.

Je moet een militair gebouw aan je grens zitten. Geen outpost.
misschien ging ik er te snel doorheen. Ik viel, zoals opgedragen, de barracks van de vijand aan en toen was mn tutorial alweer klaar. Bedankt voor de tip:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag

Ik zit in map 2 en ben lekker aan het uitbereiden alle kanten op en gaat goed tegen de tijd dat ik de tegenstander bereik ben ik door mijn soldaatjes heen
dus een lege tower en stronghold staan aan zijn grens
Ik kan nergens vinden wat ik moet bouwen om ze te kunnen recruiten
Ik heb wapens ik heb bier
dus daar zal het wel niet aan liggen

HELP ME d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:49:
Even een vraag

Ik zit in map 2 en ben lekker aan het uitbereiden alle kanten op en gaat goed tegen de tijd dat ik de tegenstander bereik ben ik door mijn soldaatjes heen
dus een lege tower en stronghold staan aan zijn grens
Ik kan nergens vinden wat ik moet bouwen om ze te kunnen recruiten
Ik heb wapens ik heb bier
dus daar zal het wel niet aan liggen

HELP ME d-;
Ben pas net met 1 klaar maar in de tutorial zeiden ze dat je 3 (drie) dingen nodig hebt voor soldaten, wapens bier en schilden. Misschien mis je de schilden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Niet online

Whut?!

Huh?

SdK2004 schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:52:
[...]

Ben pas net met 1 klaar maar in de tutorial zeiden ze dat je 3 (drie) dingen nodig hebt voor soldaten, wapens bier en schilden. Misschien mis je de schilden???
En ze moeten alle drie samen in 1 gebouw zijn.
Je kan ook de barracks die verder in het centrum van je stad staan evacueren (op een barrack klikken en op pijl icoontje drukken onderaan) om zo soldaten naar het front te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whut?! schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:59:
[...]

En ze moeten alle drie samen in 1 gebouw zijn.
Je kan ook de barracks die verder in het centrum van je stad staan evacueren (op een barrack klikken en op pijl icoontje drukken onderaan) om zo soldaten naar het front te sturen.
ah dat is het ze zitten niet in 1 gebouw dank je.

Dat evacueren heeft dat geen gevaar voor de binnenkant van mijn stad. kan daar natuurlijk wel alles weghalen maar wat is het gevolg daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:05:
[...]

ah dat is het ze zitten niet in 1 gebouw dank je.

Dat evacueren heeft dat geen gevaar voor de binnenkant van mijn stad. kan daar natuurlijk wel alles weghalen maar wat is het gevolg daarvan?
Bijna niks, je houdt het gebied wat er bij hoort. Er zit alleen geen soldaat in om het te verdedigen en kan dus meteen overgenomen worden door een vijandelijke soldaat.
Daarom is het handig om toch zeker een dubbele rij aan defense aan de grenzen te houden zodat je niet meteen hulpeloos bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whut?! schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:21:
[...]

Bijna niks, je houdt het gebied wat er bij hoort. Er zit alleen geen soldaat in om het te verdedigen en kan dus meteen overgenomen worden door een vijandelijke soldaat.
Daarom is het handig om toch zeker een dubbele rij aan defense aan de grenzen te houden zodat je niet meteen hulpeloos bent :)
zo'n vermoeden had ik al maakt het wel makkelijk om je getrainde soldaten naar het front te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Laatst online: 14-09 14:45
Ik heb net missie 3 van Settlers 2 Anniversary uitgespeeld; maar dan kom ik terug in dat campaign scherm en kan ik alleen nog maar kiezen uit missie's 1 en 2. Heeft iemand dit ook gehad en/of weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb nog wel een savegame van het einde van missie 3 maar als ik die laat en 't dan weer uitspeel krijg ik weer precies hetzelfde resultaat.

*gefrustreerd* :'(

/edit: Speelde net missie 2 uit; kan ik nu wel ineens missie 4 kiezen. Vaag O_o;

[ Voor 9% gewijzigd door Marcade op 18-09-2006 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Iemand enig idee welke poorten er open gezet moeten worden als je een server creeerd ? ( portmapping )

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die ook dat probleem met muziek hebben zoals ik hierboven beschreef: Ik heb bij dxdiag de full hardware acceleration op normal ofzo gezet bij geluid, en dan werkt het wel.

@glashio ROFL, die avatar _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcade schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:26:
Ik heb net missie 3 van Settlers 2 Anniversary uitgespeeld; maar dan kom ik terug in dat campaign scherm en kan ik alleen nog maar kiezen uit missie's 1 en 2. Heeft iemand dit ook gehad en/of weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb nog wel een savegame van het einde van missie 3 maar als ik die laat en 't dan weer uitspeel krijg ik weer precies hetzelfde resultaat.

*gefrustreerd* :'(

/edit: Speelde net missie 2 uit; kan ik nu wel ineens missie 4 kiezen. Vaag O_o;
Ik speelde al tijden geen spellen meer, maar nu deze game uit is.. heerlijk! Ben eindelijk weer eens verslaafd aan een game :D Vandaag maar wat eerder naar huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYNOz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:39:
[...]
Ik speelde al tijden geen spellen meer, maar nu deze game uit is.. heerlijk! Ben eindelijk weer eens verslaafd aan een game :D Vandaag maar wat eerder naar huis ;)
hehe, kga hem ook zo spelen hoop dat die echt leuk is!!

dat de verhaal lijn ook goed is, speel nu alleen maar fps games maar dat wordt ook saai!

hoop dat het een toppertje is (en doe maar geen breezer ananas ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de DS versie ook kopen denk ik! Echt een toppertje. Ik beleef weer mooie oude tijden hehe. 10 jaar zijn best snel gegaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is eigenlijk het verschil tussen de engelse versie die al uit is en de nederlandse versie die donderdag uitkomt? is het spel dan in het nederlands zeg maar? want bij de originele settlers 2 was hij toch ook niet in het nederlands, maar alleen in het engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:51:
wat is eigenlijk het verschil tussen de engelse versie die al uit is en de nederlandse versie die donderdag uitkomt? is het spel dan in het nederlands zeg maar? want bij de originele settlers 2 was hij toch ook niet in het nederlands, maar alleen in het engels?
Ik gok dat er dan een nederlands boekje en doosje bij zit. Het spel zal niet in het nederlands zijn, dat zou ik trouwens ook verschrikkelijk vinden ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

jOzh schreef op zondag 17 september 2006 @ 11:05:
De textures zijn bij mij niet helemaal zoals het hoort. Delen van de achtergronden (zoals het gras, het water enzo) trillen, net alsof de refreshrate op 10 hz staat ofzo. Ik heb m'n gfxdrivers al geupdate maar dat hielp helaas niet. Ik heb overigens een Geforce 6800LE. Zijn er meerderen met dit probleem toevallig?
Niemand die hetzelfde heeft of een idee waar dit aan kan liggen?

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal vanmiddag eens kijken. Ik heb ook een 6800LE en had met de demo geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleempje in campaign level 1. Bij dit level moet je door 1 of andere portal om naar het volgende level te kunnen. Ik heb de portal gevonden en kan er ook door middel van een barrack bij komen maar nu gebeurt er niks. Moet ik een bepaald huisje voor de portal plaatsen of moet ik iets geheel anders doen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 08:54:
Ik zit met een probleempje in campaign level 1. Bij dit level moet je door 1 of andere portal om naar het volgende level te kunnen. Ik heb de portal gevonden en kan er ook door middel van een barrack bij komen maar nu gebeurt er niks. Moet ik een bepaald huisje voor de portal plaatsen of moet ik iets geheel anders doen?

Alvast bedankt
De portal moet binnen je grenzen vallen.
Dan krijg je vanzelf een melding en dan kan je de map afsluiten.
Of doorspelen als je dat leuk vindt ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 07:20:
Ik zal vanmiddag eens kijken. Ik heb ook een 6800LE en had met de demo geen problemen.
Thanks, ben benieuwd of het misschien ligt aan het feit dat ik een extra pipeline heb unlocked. Dit zou de eerste keer zijn dat ik er problemen mee heb...

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

glashio schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:56:
Iemand enig idee welke poorten er open gezet moeten worden als je een server creeerd ? ( portmapping )
T'is gelukt :*) Na wat zoeken op GoT... heb ik Hamachi gevonden.
Een gratis hufterproof VPN client waarmee je zonder portmapping problemen een LAN kan opzetten met meerdere spelers over het internet.

Echt onwijs gaaf om het nu ( na 10 jaar ) tegen elkaar te spelen :o

P.S. Me medespelers merkte op dat het spel enorm aan je GPU trekt! Beide kaarten werden 90 graden :X

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

warwick

Wat een mooi spel, maar ligt het aan mij of is de pc erg slecht? Ik heb nu alle drie de skirmisch nivo gespeelt, maar het nog niet echt moeilijk gehad.

Daarnaast nog een vraagje, hoeveel houthakker moet je maken zodat de zaagmolen precies genoeg boomstammen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Dat het pc niveau zo slecht is: klopt helemaal.
Ik speel nu map 6 en nog steeds geen weerstand gehad.. ja goed als je die 3 spelde prikjes mee wil tellen, oke :+

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
warwick schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:16:
Wat een mooi spel, maar ligt het aan mij of is de pc erg slecht? Ik heb nu alle drie de skirmisch nivo gespeelt, maar het nog niet echt moeilijk gehad.
Heb je al geprobeerd met meerdere tegenstanders? Misschien wordt het dan moeilijker...
Daarnaast nog een vraagje, hoeveel houthakker moet je maken zodat de zaagmolen precies genoeg boomstammen krijgt?
Dit is niet te zeggen. Je weet namelijk niet hoever de houthakker moet lopen om een boomstam om te hakken. Moet hij ver lopen, dan (logisch) moet je meer houthakkers hebben. Ik zet meestal 3 houthakkers, 2 boswachters en 2 sawmills neer om mee te beginnen. Die houden zichzelf aardig goed in stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

ChrisM83 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:09:
[...]
Heb je al geprobeerd met meerdere tegenstanders? Misschien wordt het dan moeilijker...

[...]
Dit is niet te zeggen. Je weet namelijk niet hoever de houthakker moet lopen om een boomstam om te hakken. Moet hij ver lopen, dan (logisch) moet je meer houthakkers hebben. Ik zet meestal 3 houthakkers, 2 boswachters en 2 sawmills neer om mee te beginnen. Die houden zichzelf aardig goed in stand.
Ik ga meestal als een echte Amerikaan door het level: all bomen gaan om. Ik heb meestal 3 a 4 sawmills en nog boomstammen over. En het is inderdaad niet echt te zeggen wat de verhouding is aangezien je ook met opstopping op de wegen te maken gaat hebben, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

warwick

ChrisM83 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:09:
[...]
Ik heb tegen 3 pc's gespeeld, maar het was gewoon kwestie van zorgen dat al mijn front soldaatjes generaal waren en dan alle drie tegelijk aanvallen en klaar. Ik ben nooit echt aangevallen. Soms wat spelde prikjes. Maar dat waren zo weinig mannetjes dat ze geen gebouw overnamen.
[...]
Ja daar had ik niet aan gedacht. Maar ik wilde het zo organiseren dat er geen bomen over zijn en er geen bomen getransporteerd worden naar het pakhuis. Ik gebruik ook de Amerikaanse manier, maar laatste spelletje kwam een aanvoer lijn bijna verstopt door al die bomen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14
is er nou een random map generator die ik niet zie? of zijn er al grote maps downloadbaar? de links op bluebyte zijn nogal bedroevend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
warwick schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:44:
Ja daar had ik niet aan gedacht. Maar ik wilde het zo organiseren dat er geen bomen over zijn en er geen bomen getransporteerd worden naar het pakhuis. Ik gebruik ook de Amerikaanse manier, maar laatste spelletje kwam een aanvoer lijn bijna verstopt door al die bomen :).
Ik maak meestal 2 of 3 "houtkampen", met dus 3-4 houtkappers, 2-3 boswachters en 3-4 sawmills.. Die houtkampen maak ik dan daar waar ik veel bouw/richting ik op ga, zodat dat hout altijd snel te plekke is. Daarnaast heb ik, voor bomen die gewoon om moeten voor de ruimte, natuurlijk ook altijd houthakkers hier en daar staan. Daarvoor zet ik meestal naast de storehouses een paar sawmills neer, zodat die boomstammen ook snel worden verwerkt.

Daarnaast... om verstoppingen te voorkomen.. kan je een soort van "highway" maken. Dit is een volledig dubbele weg van je HQ naar je verschillende storehouses. Dit moet een dubbele weg zijn (met beide weggetjes even lang). Je kan dan heel erg snel spul uit een HQ gooien, richting een ander storehouse. Dubbele weg = 2 poppetjes en 2 ezeltjes... en bijna geen opstoppingen, behalve bij de storehouse waar het in moet, maar ook daar kan je slim mee om gaan. :)

Verwijderd

He guys,

Ik probeerde gisteren Settlers 2 te installeren op een compaq met onboard Intel videokaart. Dit lukte niet en ik heb het vermoeden dat dit aan de videokaart ligt. Moet er echt perse een Nvidia Geforce/ATI kaart in de pc om dit spel te kunnen spelen?

/me gaat alvast zakdoeken halen voor zijn verdrietige Settlers-verslaafde zus...

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Van de site af:

Liste der unterstützten Karten:

ATI Radeon© Serie 8500/9x00/X-Serie
NVIDIA© GeForce Serie 3/4/FX/6/ 7 -Serie

En dat klopt ook wel want het is behoorlijk pittig voor het 3d verwerkertje ;)

De Veld C site!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Best vreemd, aan de screenshots te zien. Ik vermoed dat ze gewoon geen moeite wilde doen om de fixed function pipeline nog te ondersteunen :)

[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 20-09-2006 11:32 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

not-known schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:06:
Van de site af:

Liste der unterstützten Karten:

ATI Radeon© Serie 8500/9x00/X-Serie
NVIDIA© GeForce Serie 3/4/FX/6/ 7 -Serie

Grrr... Hoe ga ik dit nou eens leuk brengen bij m'n zus... :P

• Gonadan

Gonadan

not-known schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:06:
Hmm, valt wel mee toch? Ik heb een relatief oude kaart maar draai alles vol gas.
Misschien maar een multiplayer map proberen met tig spelers ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

* not-known speelt met radeon 9800 pro, niet zo nieuw meer uiteraard. Ik speel alles op full in window mode. Vooral de maps met veel spelers + veel verkeer in beeld brengen toch wel een vertraging te weeg :)

De Veld C site!

• Gonadan

Gonadan

not-known schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:37:
* not-known speelt met radeon 9800 pro, niet zo nieuw meer uiteraard. Ik speel alles op full in window mode. Vooral de maps met veel spelers + veel verkeer in beeld brengen toch wel een vertraging te weeg :)
Ik ook. :)
1280x1024 full screen, als jij zegt dat je problemen krijgt moet ik toch wat meer reuring in beeld brengen denk ik ;)

Maar grote maps hangen meer af van je RAM en je processor. Alleen hetgeen dat in beeld is komt vanaf je videokaart. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

jOzh schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 09:24:
[...]

Thanks, ben benieuwd of het misschien ligt aan het feit dat ik een extra pipeline heb unlocked. Dit zou de eerste keer zijn dat ik er problemen mee heb...
Ik heb ook extra pipelines geunlocked. Alleen bij mij was er 1 stuk. Dit zag je bij mij idd ook door de buggy schaduwen en gras in games. Beste kans dat hierdoor S2 ook niet goed werkt.

Je moet dus ff kijken of het helpt als je die pipeline weer uitschakeld. Ik heb nu namelijk geen problemen.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste