Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die het spel toevallig met een onboard nVidia 6150 speelt? Dat wordt waarschijnlijk mijn nieuwe gpu namelijk. Ben geen diehard gamer maar als dit spel er goed op draait dan is dat mooi meegenomen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 22:17
ZandBak schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 02:21:
iemand al een idee voor mijn probleem ik kan niks meer bouwen ...
Zandbak, dat kun je helaas niet manual oplossen. Normaal gesproken als je nu weer gebouwen zou willen bouwen op je maineiland (en er vraag naar bouwers onstaat) dan zouden ze automatisch weer terug worden gezonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMD schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:47:
[...]

Bedankt voor je input, heeft weer een hoop bijgedragen :o
bijna net zoveel als jouw bijdrage :+

de remake van settlers 2 is gewoon vet! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 13:05

Major Carnage

waki miko Reimu

ZandBak schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 02:21:
iemand al een idee voor mijn probleem ik kan niks meer bouwen ...
Waarschijnlijk heb je teveel boten gemaakt. Deze nemen alle aanlegplaatsen in beslag bij je havens waardoor ze niet meer kunnen varen (er moet een plek vrij zijn op het eindpunt) Helaas is hier niets tegen te doen als het eenmaal gebeurd is.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Ok, voor alle zeurpieten (zoals ik) die de singleplayer van dit spel te makkelijk vinden. Hierbij een "mission impossible" map van mij!

Ik ben een tijd bezig geweest om de map zo te fine tunen dat hij echt op de perfecte manier gespeeld moet worden, want anders kan hij niet. Deze map is dus meer bedoelt voor de die-hard strategie speler dan de relaxte-bouwer :)

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/tseor/MI1big.jpg

Linkje naar de mapdownload:
http://home.casema.nl/tseor/MI1_map_S2TNG.rar

Linkje Readme.txt voor mapdescription:
http://home.casema.nl/tseor/readme.txt

------------------------------------------------------------------------------------

OJA, ik host ook nog steeds deze map:

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/tseor/NA.JPG

Deze map is een stuk normaler speelbaar, 4player Deathmatch want alle startinglocations zijn gebalanced..

linkje:
http://home.casema.nl/tseor/newaustralia_map_S2TNG.rar

------------------------------------------------------------------------------------

Zou graag commentaar op beide mappen willen (vooral de eerste!)
Veel plezier ermee in ieder geval..

[ Voor 46% gewijzigd door PROximity op 03-10-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de demo gespeeld. Op een gegeven moment hing m'n computer, maar ik moet zeggen dat ik het wel heel leuk spelen vond. Helaas zag ik net dat het origineel nog 45 euro kost, dus daar gaan we nog maar even mee wacahten. Voor 45 euro wil ik wel iets flitsenders met wat geavanceerdere AI en extra nieuwe speeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

De demo liep ook niet helemaal (helemaal niet?) stabiel bij mij, maar in het volledige spel is hij maar 1 keer vastgelopen in de 30/40 uur dat ik gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat mij opvalt is als ik bijvoorbeeld met een zooi generals ga aanvallen tegen andere generals. dat 9 van de 10 keer mijn generals als eerste het dood gaan.. zelfs een general van mij tegen een andere corporal verlies ik vaak.. hoe komt dit? general is toch general?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Imperium schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:44:
Wat mij opvalt is als ik bijvoorbeeld met een zooi generals ga aanvallen tegen andere generals. dat 9 van de 10 keer mijn generals als eerste het dood gaan.. zelfs een general van mij tegen een andere corporal verlies ik vaak.. hoe komt dit? general is toch general?
Positieve discriminatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:14

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Vergeet niet dat ze 7 'levens' hebben.
Dus als je ze gebruikt hebt moeten ze een tijdje in een gebouw zitten om te genezen.
Als je dus te snel achter elkaar aanvalt zullen ze van een minderwaardige soldaat die wel al zijn levens heeft kunnen verliezen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mennekes die aanvallen slaan volgens mij vrijwel altijd 1 klap langzamer dan de tegenstander. Dus als jij aanvalt zal je zien dat het andere poppetje de eerste klap uitdeelt. Als jij verdedigt, zal je zien dat jouw generaal van een andere generaal wint, maar dan bijv. in 1 klap door een 2de generaal dood wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Een gevecht lijkt een beetje op wat er bij risk gebeurd. Elke slag en defend wordt er een dobbelsteen gegooid.

Waarschijnlijk is het iets als:
IF jouw soldaatje = higher rank than enemy THEN 4/6 van de hits = succeed en 4/6 defends = succeed.
IF jouw soldaatje = lower rank than enemy THEN 2/6 van de hits = succeed en 2/6 defends = succeed.
IF jouw soldaatje = same rank as enemy THEN 3/6 van de hits = succeed en 3/6 defends = succeed
Dit betekent dus niet dat een generaal (met full health) automatisch wint van een corporaal! Met een beetje pech kun je nog steeds verliezen!

Wel is het zo dat dit voorafgaande aan het gevecht al is berekend. Probeer maar eens dit:
Val aan, save het spel tijdens het aanvallen. Als je nu load zul je zien dat het gevecht elke keer hetzelfde loopt. Het zal anders lopen als je saved voordat je het commando geeft om aan te vallen. Als je dan opnieuw load en opnieuw aanvalt krijg je andere gevechtsresultaten.

Gevechten tussen gelijk gerankte soldaatjes = luck. En volgens mij is er geen verschil tussen verdedigen & aanvallen! De ene keer verlies je een generaal bij een aanval de ander keer niet..

[ Voor 6% gewijzigd door PROximity op 04-10-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Ook maar dit mooie spel eindelijk geïnstalleerd.
Helaas zijn de systeemeisen eigenlijk net iets te hoog om met mooie graphics voor mij spelen. En dat voor settlers 2 (in de remake)

Nog nooit echt settlers gespeeld en ik zit nog met een aantal vragen. Ik ben nogal een uitbreider, maar ik denk zelf dat ik daarbij iets fout doe. Heb meestal tegen de 10 bouwprojecten lopen, maar altijd missen er wel planken. En het duurt dan uren (voor mijn gevoel) voordat die bij de vooruitgeschoven bouwprojecten zijn.
Kan eraan liggen dat ik teveel tegelijk doe, of vinden jullie van niet?

Uiteindelijk 2 vragen Hoe zetten jullie de houtindustrie op?
En weten jullie toevallig een filmpje van een erg goede bouwer die zijn economie opbouwt. Kan ik even afkijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe altijd groepjes van 2 houthakkers, 1 planter, 1/2-1 zager (nou jah, 1 zager kan makkelijk 3-4 houthakkers aan geloof ik). En dan beetje verspreiden door mijn gebied. Hoe groter het gebied hoe meer groepjes + storehouses in de buurt. Nooit last van plankgebrek gehad.

Nou iron en coal, dat is een ander verhaal.

Sandbox style is echt relaxed. Lekker rustig bouwen en je mennekes zien werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 02:02
ik heb het ook gemerkt
maar verdedigen is makelijker is aanvallen blijkbaar, als ze mij aanvallen zie ik het tegenovergestelde.

het help om een flinke overmacht te sturen heb ik het idee, hoe meer overmacht hoe beter de kans dat je de eerst gevechte meteen wint zonder generaals te verliezen.
en als je die overmacht niet hebt laat ze zich eerst stuk vechten op jouw verdediging.

en bij hout hakkers enzo heb ik eigenlijk altijd alles 1 op 1.
1 woodcutter per planter 1 zaagmolen per cutter.
maar ook 1 well + mill per bakker, 1 farm per mill ect.
en dan van alle grondstoffen nog een keer +1 zodat ik altijd voorraad heb, zeker bij farms belangrijk.
bij wells moet je dat dan weer zeker niet doen omdat die altijd veel teveel produceren, dat zorg alleen voor vertraging op je wegen.

[ Voor 26% gewijzigd door Countess op 05-10-2006 20:56 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog een goeie map generator, had wel een oude gevonden die ook werkte, maar een s2m generator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wat is de beste aanpak voor missie 6?
Bij de eerste poging bouwde ik rustig door op dat stukje land waar je zit met wat kool en ijzer bovenin maar je vind er geen goud. Kom je verder naar beneden dan wordt je in de pan gehakt door de computer. Snel naar beneden bouwen was ook niet echt een succes. Ben nog geen goud tegenkomen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juggernaut schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:48:
wat is de beste aanpak voor missie 6?
Bij de eerste poging bouwde ik rustig door op dat stukje land waar je zit met wat kool en ijzer bovenin maar je vind er geen goud. Kom je verder naar beneden dan wordt je in de pan gehakt door de computer. Snel naar beneden bouwen was ook niet echt een succes. Ben nog geen goud tegenkomen :'(
Iets verder naar beneden zien te komen, daar zit een complete berg met goud. Ik heb een stronghold neergezet op het pad daar naartoe zodat je altijd voldoende soldaatjes hebt.

k heb in missie 6 juist het probleem dat ik nergens meer iron en stenen kan vinden :/ Ik heb de hele linker kant van de map inmiddels, maar geen steen of ijzer te bekennen :/ En dat gele team is nog belachelijk sterk ook, dus nu krijg ik een gebrek aan soldaatjes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
helemaal rechtsbovenin zit een bende ijzer en linksbovenin zit steen. of heb je dat allemaal al op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Echt een mooi spel dat Settlers2. Ben nog niet helemaal verslaafd, daar heb ik te weinig tijd voor en duren de afzonderlijke potjes te lang voor.

Na een poosje oefenen in freeplay, (daar kan je tenminste vrijuit alle buildings neerhalen en je wegenstelsel herinrichten zonder nadelige gevolgen), ben ik tegen nog meer problemen aangelopen. Meestal zitten de mines op grote afstand van vruchtbare grond voor bijvoorbeeld farms. Dan krijg je al snel dat het zo lang duurt voordat voldoende food bij de mijnen is dat je productie instort.

Verder is de PC wel erg slecht in missie 2. Je moet alleen in staat zijn zwaardjes schilden bier en munten te maken en winst is gegarandeerd.
Ik kon alleen nog niet zien welke rangen soldiers de tegenstander had. Zag alleen dat mijn general aan het vechten was tegen een ander. Hoe kan je zien wat voor rangen de tegenstander heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Laatst online: 23-11-2024
Amafi schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:47:
Hoe kan je zien wat voor rangen de tegenstander heeft?
Volgens mij alleen aan het uiterlijk, hoe meer improved de equipment is he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog leuke optie om te proberen:

Single player -> freeplay game ->
Map: The green mile
Resources: High
Condition victory: Destroy all enemies

3 AI instellen op zijn moeilijkste EN alle 3 in 1 team zetten.

Probeer nu maar eens te winnen >:)

Ik had er 204 defeated, toen was ik af :P

(tip: raak goud in midden niet kwijt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:58

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ff een vraagje.

Hoe zag het origineel er uit?

http://www.strategy-gaming.com/reviews/settlers3/ss3_03.jpg

of

http://blog.frukt.pri.ee/pics/games/settlers2.png

:?

Doh 8)7 zie nu pas de url van plaatje #1 :+

[ Voor 16% gewijzigd door Angeloonie op 10-10-2006 20:57 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... speelt die nieuwe lekkerder dan het origineel? of is het origineel gewoon veel overzichtelijker zonder nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:17:
Hmm... speelt die nieuwe lekkerder dan het origineel? of is het origineel gewoon veel overzichtelijker zonder nadelen?
Ik vind het zelf eigenlijk wel iets fijner dan het origineel. M.n. de hogere resolutie en mogelijkheid om soldaatjes niet in huisjes te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bezig met het voorbereiden van een nieuw offensief. Probleem is dat mijn 15 generaals in een storehouse niet meer in een militair gebouw willen. Als ik ze uit het storehouse dwing dan blijven ze ijsberen ipv naar de enige twee militaire gebouwen te marcheren die niet als geëvacueerd gemarkeerd zijn. Ook een barrack vlakbij willen ze niet in. Hoe krijg ik ze naar m'n frontlinie want anders wordt het volgende vijandelijk gebied aanvallen vrij lastig zoniet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:07
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 04:53:
Ben bezig met het voorbereiden van een nieuw offensief. Probleem is dat mijn 15 generaals in een storehouse niet meer in een militair gebouw willen. Als ik ze uit het storehouse dwing dan blijven ze ijsberen ipv naar de enige twee militaire gebouwen te marcheren die niet als geëvacueerd gemarkeerd zijn. Ook een barrack vlakbij willen ze niet in. Hoe krijg ik ze naar m'n frontlinie want anders wordt het volgende vijandelijk gebied aanvallen vrij lastig zoniet onmogelijk.
Het spel 'bepaalt' zelf of de dreiging aan het front groot genoeg is om die soldaatjes er heen te sturen.
Persoonlijk had ik het liever ook anders gezien, ik bouw in zo een geval een Storehouse aan het front en forceer de soldaatjes daar dan heen. Mocht het spel dan beslissen dat het wel nodig is, zijn ze er ook binnen aanzienlijke tijd.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is dat het storehouse nogal ver van het front ligt. Ik ga maar een nieuw storehouse bouwen. Weliswaar een kromme oplossing maar als het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:15
Ik zit met een probleem. Nadat ik de patch en de hotfix erop heb gezet heb ik alleen maar wazig beeld en zitten alle textures vol strepen. Heeft iemand hier ook last van of weet iemand een oplossing?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:59
OMG! Ik zie dus nu net pas dat er een hedendaagse versie van S2 is! Iemand de volledige versie al in Nederland gespot?

Ik ben vroeger echt compleet verslaafd geweest aan S2. Is volgens mij ook het enige spel dat m'n zusje uitgedreid gespeeld heeft, dus dat was vaak ruzie :D

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:29:
OMG! Ik zie dus nu net pas dat er een hedendaagse versie van S2 is! Iemand de volledige versie al in Nederland gespot?
topic al gelezen? FRS heeft hem onder andere maar hij is vast ergens goedkoper
http://www.freerecordshop...productid=1144847&navid=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:59
Laatste 4 pagina's, niet helemaal, zit op kantoor dus kan me niet permitteren te veel tijd hieraan te besteden ;)

Maareh, thanks :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:46
Na een tijdje spelen, savede ik het spel. Daarna start ik het weer op en zie een tip staat bij het laadscherm: Beer, shields and swords moeten in het zelfde storehouse zitten om soldaten te maken. Dààrom maakte ik geen soldaten extra :o

Ik heb dus beer in m'n storehouse in het zuiden en wapens in het noorden. Hoe kan ik dat transporteren? Ik probeerde al met alle storehouses geen beer te laten aannemen, behalve die wapens heeft, daar zette ik het pijltje aan (alles naar hier veronderstel ik). Jammergenoeg vonden m'n settlers dat te ver, want ze lieten dan het bier gewoon aan de brewery staan. snik

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 11:53
Nee, pijltje aan is juist leeg maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

jeroenikke schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:46:
Na een tijdje spelen, savede ik het spel. Daarna start ik het weer op en zie een tip staat bij het laadscherm: Beer, shields and swords moeten in het zelfde storehouse zitten om soldaten te maken. Dààrom maakte ik geen soldaten extra :o

Ik heb dus beer in m'n storehouse in het zuiden en wapens in het noorden. Hoe kan ik dat transporteren? Ik probeerde al met alle storehouses geen beer te laten aannemen, behalve die wapens heeft, daar zette ik het pijltje aan (alles naar hier veronderstel ik). Jammergenoeg vonden m'n settlers dat te ver, want ze lieten dan het bier gewoon aan de brewery staan. snik

Iemand een idee?
Dat pijltje betekend alles er uit gooien.
Dus je moet alle storehouses op niet accepteren zetten, behalve degene waar het in moet.
En dan op de storehouse die het bier heeft zet je het pijltje aan. :)

@vatt: kort kan ook :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe ik soldaatjes naar een ander eiland krijg?
In missie 3 heb ik een expeditie gedaan (naar het westen) en daar een barracks gebouwd, alleen er gebeurt niets; er komen geen soldaten om te verdedigen. Wel worden er planken e.d. verstuurd.

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 20:19
IDtenT schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:47:
Kan iemand mij vertellen hoe ik soldaatjes naar een ander eiland krijg?
In missie 3 heb ik een expeditie gedaan (naar het westen) en daar een barracks gebouwd, alleen er gebeurt niets; er komen geen soldaten om te verdedigen. Wel worden er planken e.d. verstuurd.
Heb je wel soldiers in je harbour zitten? Dat is nodig om ze te verschepen

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
cheiron schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:40:
[...]

Heb je wel soldiers in je harbour zitten? Dat is nodig om ze te verschepen
Yup. Stuk of 10.

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 20:21

Brupje

3D nerd

ik zou eik wel willen dat bepaalde goederen (hout, steen bv) over alle storehouses zouden worden verdeeld. Als ik 2 kanten op wil groeien moet ik erg veel moeite doen om beide buitenste storehouses van hout/steen te voorzien.

Ook zou het wel zijn als je kon aangeven dat een bepaald goed verzameld moet worden in een specifiek storehouse. Alle storehouses van de mijnen tot aan me hoofdkwartier accepteren nu geen kolen meer. :P

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Brupje schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:36:
ik zou eik wel willen dat bepaalde goederen (hout, steen bv) over alle storehouses zouden worden verdeeld. Als ik 2 kanten op wil groeien moet ik erg veel moeite doen om beide buitenste storehouses van hout/steen te voorzien.

Ook zou het wel zijn als je kon aangeven dat een bepaald goed verzameld moet worden in een specifiek storehouse. Alle storehouses van de mijnen tot aan me hoofdkwartier accepteren nu geen kolen meer. :P
Volgens mij brengen je carriers de goederen die je niet nodig hebt naar het dichtsbijzijnde storehouse. Als je de storehouses behalve de 2 bij je verschillende fronten zet met het groene pijltje (alle mats van die soort uit het storehouse) dan moeten de hout en steen ongeveer verdeeld worden.

Doormiddel van die pijltjes (alle mats van die soort uit het storehouse)
En het andere bord (deze mat niet accepteren om in storehouse te zetten)
Kan je elke gewenste soort mat naar een storehouse van je keuze sturen.
Of bedoelde je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:34
Volgens mij gaat het gewoon naar de dichtsbijzijnde storehouse waar het in mag. Dus niet dat het verdeeld wordt, het gaat gewoon naar die waar de route naar toe het kortst is.

Ik denk dus dat er niks anders op zit dan alle storehouses op groen pijltje te zetten, behalve die 2 waar het heen moet.. en dan in de buurt van die storehouses hout gaan kappen.. (Hoe verder de storehouses bij elkaar weg zijn, hoe gemakkelijker dit natuurlijk wel wordt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Mooi spel, maar hoe zorg ik er nu voor dat die geologisten de berg/vlag gaan onderzoeken?
wanneer ik dit aangeef in het vlaggen menu, geen sjoege!

Laat maar heb al gevonden!

[ Voor 9% gewijzigd door jefjef op 20-10-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 20:21

Brupje

3D nerd

ChrisM schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:51:
Volgens mij gaat het gewoon naar de dichtsbijzijnde storehouse waar het in mag. Dus niet dat het verdeeld wordt, het gaat gewoon naar die waar de route naar toe het kortst is.

Ik denk dus dat er niks anders op zit dan alle storehouses op groen pijltje te zetten, behalve die 2 waar het heen moet.. en dan in de buurt van die storehouses hout gaan kappen.. (Hoe verder de storehouses bij elkaar weg zijn, hoe gemakkelijker dit natuurlijk wel wordt.)
Ja zo doe ik het nu ook, maar het kost wel veel tijd die ik ook ergens anders had kunnen besteden. Ik produceer all ontiegelijk veel hout bij het beginpunt, dus om dan nog meer ruimte op te offeren voor hout productie is wat zonde.

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 19:47

BHR

Klein vraagje, wat is eigenlijk het totale bereik van 1 (goud)mijn?

Ik had namelijk een situatie van 2 mijnen tegenoverelkaar met een weg ertussen waar overal goud onder zat, en ik had er in het begin 1 gebouwd, en de andere als blauwprint klaarstaan. Toch de ene mijn op was, snel de andere aangesloten op het wegennet. Maar nadat die 2de mijn gebouwd was, kreeg ik meteen de melding dat alle goud hier ook al weg was :?

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:34
BHR schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:48:
Klein vraagje, wat is eigenlijk het totale bereik van 1 (goud)mijn?

Ik had namelijk een situatie van 2 mijnen tegenoverelkaar met een weg ertussen waar overal goud onder zat, en ik had er in het begin 1 gebouwd, en de andere als blauwprint klaarstaan. Toch de ene mijn op was, snel de andere aangesloten op het wegennet. Maar nadat die 2de mijn gebouwd was, kreeg ik meteen de melding dat alle goud hier ook al weg was :?
Volgens mij is het het plekje van de mijn zelf en alle vakjes er om heen. Ik hou meestal 2 vlaggetjes (schuin) tussen m'n mijnen en dat heeft nog nooit problemen opgeleverd. Iig niet meteen naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 15:49
guys hoe krijg je spullen in je bootje? Ik heb nou al 10 van die dingen gemaakt, maar kan niet vinden hoe ik spullen erin krijgen en dan kan gaan varen.

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zo'n groot schip neem ik aan?

Dan moet je op je harbor op start expedition klikken. Als de expeditie gestart kan worden kan je een richting kiezen en dan een nieuwe haven maken, je schepen gaan dan vanzelf spullen van de ene naar de andere haven brengen.

Vergeet niet dat het zo schijnt te zijn dat als de spullen over land kunnen dat ze niet via de boten gebracht worden. Ook al duurt het veel langer. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Gonadan schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:55:
Zo'n groot schip neem ik aan?

Dan moet je op je harbor op start expedition klikken. Als de expeditie gestart kan worden kan je een richting kiezen en dan een nieuwe haven maken, je schepen gaan dan vanzelf spullen van de ene naar de andere haven brengen.

Vergeet niet dat het zo schijnt te zijn dat als de spullen over land kunnen dat ze niet via de boten gebracht worden. Ook al duurt het veel langer. :)
Oke tnx! Ik zal dan effe me bril opzetten de volgende keer, want ik dacht dat ik alles wel geprobeerd had

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Iemand nog tips voor level 6? Ik loop steeds vast omdat ik geen goud kan vinden, en de tegenstander heeft allemaal generaals waar ik het dus steeds tegen af leg.

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ralphie schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:13:
Iemand nog tips voor level 6? Ik loop steeds vast omdat ik geen goud kan vinden, en de tegenstander heeft allemaal generaals waar ik het dus steeds tegen af leg.
Zo snel mogelijk naar onderen bouwen met barakken. Dan tussen die bergen een barak zetten en expanden naar een watchtower. Dan zo snel mogelijk kolen en goud uit die mijnen halen zodat je eerste tegenstander niets heeft. Die is dan zo verslagen. Gebruik dan zijn grond voor veel farms e.d. voor een stevige voedselstroom en maak dan pas contact met je 2e tegenstander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackykid
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik heb gemerkt dat als ik in een barbour 1 (of meer) van de soldaattypes op 'take out' of 'dont accept' zet, dat die harbour het dan vertikt soldaten op een boot te zetten, ook van types die nog wel op normaal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Juggernaut schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:26:
[...]

Zo snel mogelijk naar onderen bouwen met barakken. Dan tussen die bergen een barak zetten en expanden naar een watchtower. Dan zo snel mogelijk kolen en goud uit die mijnen halen zodat je eerste tegenstander niets heeft. Die is dan zo verslagen. Gebruik dan zijn grond voor veel farms e.d. voor een stevige voedselstroom en maak dan pas contact met je 2e tegenstander :)
Yep dat was hem. En dan is het ineens weer simpel :P

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
weet iemand een goede strategie voor missie 7?
Ben halverwege de W vorm gekomen en ging aanvankelijk goed tegen rood maar nu ik in buurt van hun goud kom maken ze me af en mijn generaaltjes zijn allemaal op :S.
De portal is dicht bij maar ik verlies terrein.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het makkelijkste niveau had ik wel een beetje gehad. De tegenstander een graadje sterker maken zorgt er echter voor dat mijn generals massaal in de pan worden gehakt. Bijv 5 generals tegen 2 of 3 tegenstanders van lagere rang gaan tijdens een aanval allemaal dood! Is dat normaal? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje groot schopje, maar ik heb de game van de week weer her-ontdekt. Speelt weer fantastisch,, net als het origineel (ik blijf de tijd steeds vergeten en mis zo de TV programma's die ik normaal kijk ;)).

Wat me toch opviel;
- de levels zijn anders dan in het origineel; misschien ligt het aan mij, maar ik zou zweren dat je in de originele settlers in het 2e level een watchtower tegenkomt (die kapot is), en dat je aan het begin van het 3e level, er een viking bij je hoofdkwartier staat met een kapotte boot, die dan wat te vertellen heeft wanneer je landgrens over hem heengaat.
- ook dacht ik echt te herinneren dat de vikingen ook een ras waren, nu keek ik net even stiekum bij freeplay (wil eigenlijk eerst de campaign uitspelen, zit nu in level 6 of 7 dacht ik), en daar zag ik dat je dus maar 3 rassen hebt; de romeinen, de afrikanen en de chinezen... moet je de vikingen vrijspelen in een later deel van de campaign of zitten ze er echt niet in? (zou ik wel jammer vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:24

Iet

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:04:- de levels zijn anders dan in het origineel; misschien ligt het aan mij, maar ik zou zweren dat je in de originele settlers in het 2e level een watchtower tegenkomt (die kapot is), en dat je aan het begin van het 3e level, er een viking bij je hoofdkwartier staat met een kapotte boot, die dan wat te vertellen heeft wanneer je landgrens over hem heengaat.
- ook dacht ik echt te herinneren dat de vikingen ook een ras waren, nu keek ik net even stiekum bij freeplay (wil eigenlijk eerst de campaign uitspelen, zit nu in level 6 of 7 dacht ik), en daar zag ik dat je dus maar 3 rassen hebt; de romeinen, de afrikanen en de chinezen... moet je de vikingen vrijspelen in een later deel van de campaign of zitten ze er echt niet in? (zou ik wel jammer vinden).
Klopt allemaal. En de vikingen zitten er niet in.
Hackykid schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:09:
[...]Ik heb gemerkt dat als ik in een barbour 1 (of meer) van de soldaattypes op 'take out' of 'dont accept' zet, dat die harbour het dan vertikt soldaten op een boot te zetten, ook van types die nog wel op normaal staan.
Dat dit soort bugs er nog steeds in zitten, zelfs na zo'n remake... je zou toch verwachten dat ze dit soort dingen dan ook meteen meepakken, en het niet alleen een nieuw gelikt uiterlijk geven en het opnieuw uitbrengen.

Net zoals de volgende dingen:
glashio schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:03:Veel items worden eerst naar de HQ/Storehouse gebracht en vervolgens via dezelfde weg terug gebracht naar diegene die het nodig heeft. Dit gebeurd ook met Coins...
Iemand idee waarom ?
Brons schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:30:Wat gebeurde er? Het graan ging van de farm naar een mill aan de andere kant van de map, het flour ging dan weer naar een bakery heel ergens anders. Het brood kwam dan uiteindelijk aan bij de mijn naast de boerderij (waar dus ook een Mill en Bakery staan, niets te doen!!). Vervolgens ging het ijzererts en kool ook weer een trip maken over de gehele map. Natuurlijk werkt dit niet, waarom bedenkt de AI dat producten de hele map over moeten als het ook gewoon naar de buurman kan?
writser schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 00:41:
Net een paar uur gespeeld met mijn huisgenoot, komen we er achter dat je niet kan saven in een potje multiplayer. Als er 1 spel is dat savegames nodig heeft in multiplayer dan is het Settlers wel. We zijn ruim vier uur bezig en hebben elkaar nog niet eens gevonden.

Nu lees ik net op een forum dat er binnenkort een patch komt waarmee je multiplayer potjes ook kan saven. Typisch stukje Ubisoft-oostblok-afraffelwerk, zoals ze dat ook al met Heroes 5 deden. Wordt er een beetje ziek van eigenlijk. Beide spellen zijn erg leuk, maar je krijgt een half afgemaakt product in handen dat pas in de loop van 2007 volledig speelbaar is .. :/
Ik ergerde me altijd dood aan die kleine logistieke 'imperfecties' (zacht uitgedrukt soms) van het spel, waarmee je soms met je hele economie gewoon een kwartier zat te wachten op kleine dingen (beer/swords/plankjes) die de verkeerde kant op gingen, voordat je weer verder kon.

Echt teleurstellend... als blijkt dat dit soort zelfde bugs er nog gewoon in zitten koop ik de remake niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Iet op 22-03-2007 20:22 ]

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, die logistieke 'imperfecties' zijn wel realistisch. Volgens mij werkt het hele systeem op deze manier; als er iets gemaakt is of uit een storehouse komt, heeft het een bestemming, en zal het (totdat het doorbroken wordt door iets, bijvoorbeeld een weg die weg is doordat je een militair gebouwtje bent verloren) die hele weg afleggen zonder er bij na te denken. Denk er dus aan dat er op dat emmertje water staat 'afleveren op gebouwtje 347'.
Je kan je ook voorstellen hoe het zou gaan als het anders gaat; dan wil elk gebouwtje dat water hebben en worden dingen constant van bestemming gewijzigd (ik zou het 'logistiek getrek' willen noemen).

Met coins werkt het trouwens nog iets anders; elk gebouw kan maar een beperkt aantal coins in zich kwijt. Dus stel je hebt 2 coins in je Storehouse en 2 zijn er net af, je hebt een Guardhouse, waar 2 coins in kunnen. Die 2 uit de Storehouse zijn eerder af, dus die gaan onderweg naar het Guardhouse. Die coins die dan net af zijn bij de Mint worden dus (omdat ze nergens gebruikt kunnen worden, immers, er passen maar 2 coins in het Guardhouse en die zijn al onderweg) eerst naar je storehouse gebracht. Ondertussen zijn de coins bij de Guardhouse en zijn ze al verbruikt. Nu gaan die 2 nieuwe coins van de Mint dus naar het Guardhouse.

Dus ja, het is soms wel ergerlijk, maar ik denk dat het alternatief nog erger is (dat alles door elkaar loopt).
Overigens is de game alweer een tijdje uit, dus zal hij niet zo heel duur meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

ik mis alleen iets als patches ? :p (nou is het een remake en geen verkoop wonder maar toch zullen er vast wel dingen te fixen zijn.)
logistieke imperfecties maken het niet allemaal realistisch. soms word een weg gekozen omdat hij korter lijkt dan hij is en raakt die weg compleet stamp vol. terwijl een andere weg bijna ongebruikt is.
en de overvolle weg is toevallig nog een heuvel ook dus het pad is idd korter maar heuvel op elke keer duurt een stuk langer. verder zouden ze ook bijv een pad wat overvol is en dus bijna stilstaat kunnen negeren en een altanatieve route zoeken. maar ipv dat ze dat doen blijven ze allemaal wachten overal tot dat ene kruispunt weer wat ruimte heeft. zo loopt je hele route wel vast ja :p

[ Voor 7% gewijzigd door daves2hd op 23-03-2007 13:52 ]

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, daar heb je zeker wel gelijk in. Achteraf zie ik er meestal nog wel de humor van in, als ik weer eens tegen mijn beeldschermpje praat dat ze moeten opschieten ;).

Er zijn ook nog wat andere features die ik graag had willen zien; limieten in storehouses (dus dat er 50 stenen in een storehouse mogen en dat ze daarna naar een andere gebracht worden... je kan nu wel zeggen dat er geen stenen meer mogen komen in en storehouse, maar dan loopt hij wel langzaam leeg).
Ook misschien het 'requesten' van voorraad in een Storehouse zou mooi zijn. Dat je dus zegt 'dit Storehouse wil 10 muntjes' en er dan dus 10 muntjes heengaan. Nu heb ik soms met eilanden waar ik muntjes maak, dat die in die harbors blijven liggen totdat ik ergens muntjes in een barracks (e.d.) nodig heb.. en dan moeten ze heel dat eind verplaatst worden terwijl ik ze eigenlijk al dichtbij had willen hebben. En op de harbor zeggen dat je geen muntjes daar accepteert of ze uit het storehouse wilt helpt niet, dan komen ze gewoon op dat eilandje ergens te liggen.
En als laatste dat je prioriteit aan het bouwen van gebouwen kan geven. Ik bouw meestal heel veel tegelijk, en dan willen de plankjes nog weleens verspreid gaan liggen zodat er niks afgebouwd wordt. Het zou handig zijn als je een hogere prioriteit aan gebouwen in aanbouw kan geven kan geven (misschien net zo'n systeem als dat 'vervoer-prioriteiten' scherm, waar je dus kan zeggen dat munten als eerste vervoerd moeten worden enzo)

Vind het nog steeds jammer dat de vikingen er niet in zitten, dat was in het origineel mijn favoriete ras...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De duitse versie heeft een add on gekregen van de vikingen (die wikinger) met daarin ook een map generator. Mij is het alleen nog een raadsel of deze expansion disk ook voor de engelse versie uit komt. Weet iemand hier meer vanaf?

BTW er is een patch: versie 9801 http://www.gamershell.com/download_16020.shtml

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:35

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Iemand nog tips voor level 7, die met dat draken eiland? ik krijg het maar niet voor elkaar. die eerste tegenstander komt vrij snel al nadat je de haven plaats hebt "veroverd" en dan benik iig al meteen de sjaak :(

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Yukkie schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:30:
Iemand nog tips voor level 7, die met dat draken eiland? ik krijg het maar niet voor elkaar. die eerste tegenstander komt vrij snel al nadat je de haven plaats hebt "veroverd" en dan benik iig al meteen de sjaak :(
Even wachten met veroveren? :P

De meeste spellen werken met 'triggers'. Ik weet niet hoe het met S2 is maar het zou kunnen dat ze pas komen als je die havenplaats gejat hebt. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 19:09

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik ben recent begonnen met de settlers 2 remake...jah nu pas :P

ben nu in level3 / 3de eiland, dit is zegmaar het eiland waar je voor het eerst een haven en scheepswerf kunt bouwen, dus ik scheepswerf gebouwd en toen 2 zeilboten. toen kwam ik de plaats tegen waar ik de haven ook moest bouwen dus gedaan, zodra mijn haven klaar was voeren mijn 2 schepen er automatisch heen, so far so good :P

Ik snapte eerst niet hoe ik een expeditie moest doen, tot ik het juiste knopje vond in de haven opties, dus expeditie voorbereiden en huppa de boel werdt in de schepen geladen... maar als ik nu een schip selecteer kan ik op de kompas geen richting aangeven? dus ik kan nog nergens heen varen!

zit dus nu een beetje vast in lvl 3 :/ iemand een idee wat ik verkeerd doe? heb inmiddles al 3 schepen klaarliggen volgeladen voor expeditie maar kan bij alle 3 geen richting aangeven :(

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 11:53
Volgens mij zijn er dan geen vrije aanlegplaatsen meer. De vijand heeft dus de mogelijke plaatsen al onder zijn controle. Opnieuw starten als je persee ook een haven wilt, of gewoon doorspelen en de volgende keer wat sneller zijn.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

denk idd dat dat het probleem is geweest, duurde nogal lang voordat ik dat expeditie voorbereiden knopje had gezien :P

maargoed level 3 inmiddels gehaald, gewoon alles over land ;)

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 17:33

Auredium

Informaticus Chaoticus

Deze nieuwe editie is zeker de moeite waard. Setllers 1 (ligt bij mij thuis legaal, net als 2, 4, 4 exp en 5 :P) was samen met Settlers 2 de beste van de serie (waarbij 2 nog beter dan 1)

Settlers 3 en 4 hadden te grove graphics en miste hun charme daardoor enigzins. Settlers 5 was een verschrikkelijke miskleun die erg veel op Age of Empires leek en daardoor voor mijn gevoel niet leuk was om te spelen. Als ik Age of Empires wil spelen, pak ik dat wel en geen look-a-like die ook nog inferieur speelt. Ik had gehoopt dat met Settlers 2 the 10th anniversitie de borders, roads en flags terug kwamen in het spel maar het ziet er naar uit dat dit niet het geval is als ik hoor van Settlers 6.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

idd ben ook ooit begonnen met settlers 1 op mijn 80386, volgens mij nooit uitgepseeld oid, bakte er niet veel van maar vond het echt een enorm gaaf spel... super sfeervol idd!

destijds zelfde met S2, super sfeervol en "gezellig" echt gaaf om al die settlertjes hun werk te zien doen O+

S2 10th Anniversary is echt een goeie remake, leuke graphics van deze tijd maar de sfeer zit er nog 100% in!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 09:06

glashio

C64 > AMIGA > PC

De laatste patch, versie 11757, is hier te downloaden.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een water weg, maar hoe bouw ik dan een gebouw op het eiland... Er is wel een mannetje die de goederen overbrengt, maar de bouwer niet!!! Dus ik wil graag een bouwer van het vasteland (A) naar dat kleine eilandje (B)... HOE???

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2lt3ak2.jpg

Als je het weet, stuur dan alsjeblieft een mailtje naar : *knip*

Bedankt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Edmin op 29-02-2020 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 18:45
Dat kan helaas niet, je hebt dus niks aan dat eilandje. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom gaat dat niet, wat heb je dan an die waterwegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Transport van goederen is sneller en efficiënter over het water. Maak dus zeker gebruik van boten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Eerst moet je het gebied echt bezetten met je infrastructuur.
Dan kan je later korte routes aanleggen via water, en dat is inderdaad alleen voor goederen.
Pas als je aan zeevaart begint kan je manschappen vervoeren, maar dat zijn dan ook 'echte' schepen.

offtopic:
Als we je het antwoord mailen is het nut van het forum een beetje weg hè.
Dan kan niemand anders het antwoord lezen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Zo, eindelijk maar eens besloten het origineel te kopen. Voor € 9,99 bij Bol.com eindelijk dit spel compleet spelen. :) :)

Zijn er nog mensen mee bezig? Misschien kunnen we wel GoT clans ofzo oprichten, met servers waar 6 man tegelijk kunnen spelen....

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bij Bol.com staat bij de levertijd een indicatie van 2-3 weken. Hoe snel had je het spel binnen?

Om heel eerlijk gezegd te zijn maakt het nogal uit hoe snel het geleverd wordt of ik het 'download' of bestel :X

Of misschien moet ik het maar bestellen én downloaden...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik heb em gisteren net besteld, dus kan zijn dat ik nog 2 of 3 weken moet wachten. Boeit niet zo, Bol.com werkt toch met acceptgiro's. :)

Eens kijken of het al oude trucje nog werkt waarmee je militair gezien ineens veel sterker kunt worden.

Als je militaire gebouwen vol hebt met generalen en ook alle gebouwen zitten vol met goud worden die generaals niet verder opgeleid. Intussen zitten er in je HQ nog een vlooi private's. Je gaat dan de helft van je generaals terugtrekken, maar je snijdt de weg naar de HQ af, zodat alle generaals naar een Storehouse wandelen. Zodra ze daar allemaal zitten snij je de weg van de Storehouse af en zet je de weg vanuit je HQ weer open. Dan zet je de militaire aanwezigheid weer op max. De generaals zitten tijdelijk 'vast' in de storehouse, dus komen de private's tevoorschijn. Doordat de gebouwen vol zitten met gouden munten kunnen die gabbels flink opgeleid worden. Maw je stijgt ineens heel snel in de militaire ranking. :)

[ Voor 75% gewijzigd door Snowwie op 20-08-2008 02:19 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:59
Snowwie schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 01:49:
Ik heb em gisteren net besteld, dus kan zijn dat ik nog 2 of 3 weken moet wachten. Boeit niet zo, Bol.com werkt toch met acceptgiro's. :)

Eens kijken of het al oude trucje nog werkt waarmee je militair gezien ineens veel sterker kunt worden.

Als je militaire gebouwen vol hebt met generalen en ook alle gebouwen zitten vol met goud worden die generaals niet verder opgeleid. Intussen zitten er in je HQ nog een vlooi private's. Je gaat dan de helft van je generaals terugtrekken, maar je snijdt de weg naar de HQ af, zodat alle generaals naar een Storehouse wandelen. Zodra ze daar allemaal zitten snij je de weg van de Storehouse af en zet je de weg vanuit je HQ weer open. Dan zet je de militaire aanwezigheid weer op max. De generaals zitten tijdelijk 'vast' in de storehouse, dus komen de private's tevoorschijn. Doordat de gebouwen vol zitten met gouden munten kunnen die gabbels flink opgeleid worden. Maw je stijgt ineens heel snel in de militaire ranking. :)
Die werkt nog steeds ghehe *O*

Grafisch is het spel best te pruimen, de muziek ook wel, alleen geluiden van de gebouwen etc vind ik een stuk minder als het orgineel. En wat me opviel met het orgineel als daar een soldaat omkwam zag je een soort geest wegwagen, maar nu is het van de 1 op het andere moment direct een schedel.
Maar het mag de lol niet drukken, want ik heb me tijden niet vermaakt met een spel :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:23
Dat kan veel makkelijker ;) Je kan de helft van je generaals terugtrekken en met een aanpassing in het menu wat betrekking heeft op je "leger" kan je aangeven dat je wilt dat je vestingen worden gevuld met zwakke of middelmatige soldaten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je hoeft die wegen toch niet eens af te snijden?
Voor zover ik mij kan herinneren maken de vertrokken generaals niet ineens rechtsomkeerd maar wordt het fort keurig gevuld met privates uit je hq.
Mits die niet vol zit met generaals natuurlijk. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe het met deel 2 zit weet ik niet uit m'n hoofd maar ik kan me herinneren dat in deel 1 hier zelfs een knopje voor zat in een van de menus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:59
Razkin schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:55:
Dat kan veel makkelijker ;) Je kan de helft van je generaals terugtrekken en met een aanpassing in het menu wat betrekking heeft op je "leger" kan je aangeven dat je wilt dat je vestingen worden gevuld met zwakke of middelmatige soldaten.
Waar is die optie te vinden dan? Ik heb gister weer eventjes een potje gespeeld, maar kan alleen instellen hoe de gebouwen bevolkt moeten worden tegenover vijandelijke gebouwen.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Wat me ineens te binnen schiet is dat als je de generaals in je storehouse vasthoudt in het storehouse menu zodat er zwakkere soldaten worden gebruikt. Kan zijn dat er geen optie is en ik het altijd zo deed, het is zolang gelden dat ik het me niet echt kan herinneren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Laatst online: 30-08 12:43
Wisten jullie dat er een nieuwe settlers is in de originele stijl?
Nergens is hier ruchtbaarheid aan gegeven en het spel is alleen nog maar in het Duits te krijgen.

Settlers Aufbruch der Kulturen

http://gameads.gamepressu...me_commercial.asp?ID=8484
http://www.youtube.com/watch?v=fAo1e8yXEVA

Tijdens een weekendje weg in Duitsland las ik een review in één van de 100 PC specifieke gamersbladen waardoor ik wist dat ie bestaat. Er is op internet slechts zeer sumier informatie te vinden.
Je krijgt zelfs alleen info over de game bij ubisoft als je als taal Duits kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Philip J. Dijkstra schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:00:
Wisten jullie dat er een nieuwe settlers is in de originele stijl?
Nergens is hier ruchtbaarheid aan gegeven en het spel is alleen nog maar in het Duits te krijgen.

Settlers Aufbruch der Kulturen

http://gameads.gamepressu...me_commercial.asp?ID=8484
http://www.youtube.com/watch?v=fAo1e8yXEVA

Tijdens een weekendje weg in Duitsland las ik een review in één van de 100 PC specifieke gamersbladen waardoor ik wist dat ie bestaat. Er is op internet slechts zeer sumier informatie te vinden.
Je krijgt zelfs alleen info over de game bij ubisoft als je als taal Duits kiest.
:o :o :o :o

boeit mij geen zak dat het in het duits is, ik heb de remake ook in het duits gespeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Tripp op 03-10-2008 17:56 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Ik heb het spel maar even geinstalleerd en de optie die je bij "Defence" hebt bepaald dus toch of de sterkste soldaten of de zwakste soldaten gestuurd worden.
Razkin schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:22:
Wat me ineens te binnen schiet is dat als je de generaals in je storehouse vasthoudt in het storehouse menu zodat er zwakkere soldaten worden gebruikt. Kan zijn dat er geen optie is en ik het altijd zo deed, het is zolang gelden dat ik het me niet echt kan herinneren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Laatst online: 09-06-2023
Kickje :)

Iemand een idee welke port ik moet openzetten om online te hosten?

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:16

MsG

Forumzwerver

http://www.portforward.co...th_Aniversary_Edition.htm

zoeken is tegenwoordig ook een vak opzich ;).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik speel deze de laatste tijd ook. Gevoel is één en al Settlers 2. Alleen wel jammer dat je niet meer keuzes hebt qua muziek.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Snowwie schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:00:
Ik speel deze de laatste tijd ook. Gevoel is één en al Settlers 2. Alleen wel jammer dat je niet meer keuzes hebt qua muziek.
Dat vond ik ook wel jammer. Winamp hielp mij er wel overheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar de oude versie te downloaden/bestellen is?
Ik heb heel weinig op met 3D versies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:39:
Weet iemand waar de oude versie te downloaden/bestellen is?
Ik heb heel weinig op met 3D versies :P
Gewoon bij amazon.co.uk bijvoorbeeld, daar heb ik mijn kopie besteld. (en is daar ook nu nog gewoon beschikbaar).

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 16:40
ow boy zon oud topic maar ik waag het er gewoon op!

Ik zoek nog maps/mods voor dit spel maar of die zijn er niet of ik zoek verkeerd?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Keurig schopje

Is er geen iphone game van dit spel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Niet van dit spel, maar wel een van de nieuwere Settlers, geloof ik.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 16:40
voor android ook maar daar ben ik niet over te spreken. tevens off topic. :-)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Alternatief: widelands.org

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Bedankt voor de kick omhoog. Ik heb me er vanmiddag weer eens ouderwets mee vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
En bedankt voor deze tip... :X
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 09:06

glashio

C64 > AMIGA > PC

Kerstvakantie en lekker vermaken met http://www.gog.com/game/the_settlers_2_10th_anniversary

Weet iemand ofdat de Lobby server nog online is?

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als ze deze toch zouden porten naar Android. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste