ja ik wil anders ook wel wat meer resultaat foto's zien.
@ MMach: Ik heb hier een Logitech Quickcam 310 die ik open heb gehaald:

Moet ik nu dat glaslaagje eraf halen, dan weer dichtschroeven en dan met negatiefjes voor de lens?

Moet ik nu dat glaslaagje eraf halen, dan weer dichtschroeven en dan met negatiefjes voor de lens?
[CiP] Le Régional Built To Last.
Je haalt het rood spiegelend glaasje eraf, spiegelt het niet rood, dan laat je het het beste zitten. Het kan ook in de lens zitten he.
En ja voorbeeldfotos komen nog wel, maar ik ben druk bezig met een ander project dat af moet binnen de week:
http://users.telenet.be/MMach/Fitnessroom/Fitnessroom.html
en het bijhorende topic op Fok (ohnee, zondee!)
http://forum.fok.nl/topic/856099
daarna zijn het examens, dus ja, kzie wel.
Hier een paar voorbeeldjes:

En ja voorbeeldfotos komen nog wel, maar ik ben druk bezig met een ander project dat af moet binnen de week:
http://users.telenet.be/MMach/Fitnessroom/Fitnessroom.html
en het bijhorende topic op Fok (ohnee, zondee!)
http://forum.fok.nl/topic/856099
daarna zijn het examens, dus ja, kzie wel.
Hier een paar voorbeeldjes:

zeg maar als het is gelukt!Goesiman schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:38:
@ MMach: Ik heb hier een Logitech Quickcam 310 die ik open heb gehaald:
[afbeelding]
want ik heb er ook nog een
maar heb je hierbij niet een flitser nodig (voor optimaal effect)??
void main(){ printf("Hello tweakers!"); }
Nope, een flitser is alleen nodig als het donker is he. Meestal is er wel genoeg infrarood licht om deftig beeld te krijgen. Gewone gloeilampen zenden dat ook uit namelijk.
Ik ben bezig met een casemod en ik wil er toch wel even wat van laten zien
.

Alleen de voorkant is nog niet af, deze moet nog geplamuurd worden en daarna gepaint.
(BTW pic is brak ja kleuren zijn anders dan in werkelijkheid (ik heb maar een aldi camera
))
Extra pics gemaakt: klik 1 klik 2

Alleen de voorkant is nog niet af, deze moet nog geplamuurd worden en daarna gepaint.
(BTW pic is brak ja kleuren zijn anders dan in werkelijkheid (ik heb maar een aldi camera
Extra pics gemaakt: klik 1 klik 2
[ Voor 34% gewijzigd door Xelle op 16-05-2006 20:56 ]
Ziet er al netjes uit Xelle!
En MMach, bedankt voor de tutorial!
En MMach, bedankt voor de tutorial!
I see red pixels.
Binnenkort maak ik maar eens een eigen topic aan, toch nog ff deze "update" in dit topic
Het systeem is ondertussen ook al bekend, geen high end hardware omdat ik als scholier daar het geld gewoon niet voor heb
K7T Turbo V3
AMD duron 800mhz
Geforce 3 TI 200 (met home made 80X80 fan erop)
512MB ram (pc133)
el cheapo voeding + cd speler)
20 gig schijf
Hier de foto's van de voorkant met fans erin, er komen nog custom made fangrills in, waarvan ik het ontwerp nog moet bedenken, dus suggesties zijn altijd welkom

Hier de 2 casefans aan de zijkant..

Hier het revolutionare hardeschijf ophang systeem (copyright)
in het midden (boven en onder) van het H profiel worden nog schuimpjes aangebracht zodat de hdd niet veel geluid maakt en beter "klappen" kan opvangen 

^ Hier het systeem dat ik had ontworpen met solid edge( cad proggrama) en er onderstaan de foto's van hoe het werkelijk is geworden! (zoek de verschillen, die zijn er niet
)
zo komt het hardeschijf ophangsysteem (copyright) in de kast te hangen, alles past echt gewoon perfect, ik heb nog niets gelijmt maar alles klikt al zo in elkaar en het gaat niet meer los

en zo komt het Hardeschijf ophang systeem (copyright) in de kast te hangen, en ook hier past alles gewoon weer perfect
( en de schroeven bak komt er normaal niet in hoor
)
Het systeem is ondertussen ook al bekend, geen high end hardware omdat ik als scholier daar het geld gewoon niet voor heb
K7T Turbo V3
AMD duron 800mhz
Geforce 3 TI 200 (met home made 80X80 fan erop)
512MB ram (pc133)
el cheapo voeding + cd speler)
20 gig schijf
Hier de foto's van de voorkant met fans erin, er komen nog custom made fangrills in, waarvan ik het ontwerp nog moet bedenken, dus suggesties zijn altijd welkom

Hier de 2 casefans aan de zijkant..

Hier het revolutionare hardeschijf ophang systeem (copyright)

^ Hier het systeem dat ik had ontworpen met solid edge( cad proggrama) en er onderstaan de foto's van hoe het werkelijk is geworden! (zoek de verschillen, die zijn er niet
zo komt het hardeschijf ophangsysteem (copyright) in de kast te hangen, alles past echt gewoon perfect, ik heb nog niets gelijmt maar alles klikt al zo in elkaar en het gaat niet meer los

en zo komt het Hardeschijf ophang systeem (copyright) in de kast te hangen, en ook hier past alles gewoon weer perfect

[ Voor 2% gewijzigd door Bladeslayer op 18-05-2006 10:06 . Reden: stommen spellings fouten |:( ]
www.frees-it.com
Vette HD-ophanging
Je weet echt wel hoe je hout moet bewerken. De rest van je kast mag er ook al zijn, mooi ontwerp.
offtopic:
Tis alleen zijkant, ipv zeikant
Tis alleen zijkant, ipv zeikant
Casemod: Cubeleon
Komt er een fancontroller in? Wordt wel een redelijke herrie anders lijkt me(ligt ook aan de fans natuurlijk maar deze zien er vrij standaard uit.). Wel mooie kast, weer eens wat anders
Er komen 4 fancontrollers in, voor de voorkant 2, en voor elke zijkant een, dat worden dus pot metertjes. Maar opzich houden de fans zich aardig rustig, maar het zijn er 6 dus dat gaat altijd lawaai maken, (en ja het zijn el cheapo fans
)
www.frees-it.com
Verwijderd
Ik vraag me alleen ff af hoe je dat wilt doen met als je bijvoorbeeld de hardeschijf weer los wilt halen ? Zou je dat misschien eens kunnen uitleggen, want ik zie wel dat je er aan gedacht hebt
( Puur intresse hoor
)
Nou, als je dus boven bij die "pilaren" kijkt dan zie je inderdaad dat ik er al aan had gedacht. Daar komt dus een balkje over heen te liggen, de komen 2 gaten in. Dat ga ik dan even tappen en er komen dan 2 thumb screws in, zodat je hem makkelijk eruit kan halen.
Eerst wou ik dat ook aan de achterkant( lees : schuine kant ) , maar naar het even geprobeert te hebben, heb je daar net te weinig ruimte om ze weer makkelijk los te halen, een stom ontwerp foutje dus
als ik nog ff tijd heb, maar ik wel ff snel een cad tekening
Eerst wou ik dat ook aan de achterkant( lees : schuine kant ) , maar naar het even geprobeert te hebben, heb je daar net te weinig ruimte om ze weer makkelijk los te halen, een stom ontwerp foutje dus

als ik nog ff tijd heb, maar ik wel ff snel een cad tekening
[ Voor 4% gewijzigd door Bladeslayer op 18-05-2006 14:02 ]
www.frees-it.com
Verwijderd
Ik vind hem er vet blade, dat wist je al, ik hoop dat de afwerking mooi wordt. Wil je wel dat het een hout-look blijft hebben, of ga je m zo maken dat ie helemaal glad gepolijst is, + naadjes dichtgeplamuurt etc?

dr zit alleen neon in hoor
en let niet op die mooie bull-terrier sticker
newbie :p
Zo'n kast heeft mijn opa ookcentenbakkie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:57:
[afbeelding]
Dan was het wel erg zijn tijd vooruitcentenbakkie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:17:
[...]
deze kast en inhoud komen uit de tijd nog voordat het wiel was uitgevonden
Maargoed om ff ontopic te blijven:
leuk begin voor een pre-mod
Verwijderd
Toevallig heb ik ook zo'n case en ik vind hem opzich wel mooi vooral met een paar aanpassingen is het best een grappige kast hor
ik vind ze te zwak...Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:52:
Toevallig heb ik ook zo'n case en ik vind hem opzich wel mooi vooral met een paar aanpassingen is het best een grappige kast hor
had ooooit ook zoon kast.. 1 keer laten vallen van ong 40 cm.. de zijpaneel kon er niet meer op...en de hele voorkant links.. was krom omhoog gebogen

toen heb ik maar meteen hout gekocht... een KIST gemaakt.. en daar een computerkast van gemaakt.. en de benodigde onderdelen er uit gehaald.. mobo rack bv.. power knop enz
[ Voor 7% gewijzigd door Arnold-D op 22-05-2006 14:23 ]
NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....
ach van de zomer nieuwe pc
xion 2 black case
xion 2 black case
Ik heb nog iets gevonden... misschien leuk om iets geks mee te doen:
10 x Kassa display aan te sturen via RS232 op Ebay
Ik zit al te denken wat je er mee kan doen ..... haha
Ik wil er wel 2... Misschien slim om dit af te handelen via mail?Jeroenz18 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:17:
Ik heb nog iets gevonden... misschien leuk om iets geks mee te doen:
hallo,kheb een verkeerde start genome laatst met mijn casemod,nu heb ik iets meer foto's teruggevonden van tijdens de mod,enkel maar van de paintjob,die ook niet zo slecht is:
dus ik heb een Plexi case,iedereen kent ze,ze zijn dus doorzichtig
ik heb de case aan de binnenkant gespoten,met blauw mettalic ofzo,glinstert lekker
resultaat was aan de buitenkant dat het dus spiegelde,met een mooie kleurtje aan de binnenkant
dan wou ik ook noch wat ccfl's,en ook wat fantjes enz,je kent het wel.dus heb ik dit allemaal gekocht :
2 x ccfl blue
2xccfl UV
ccfl controller
fancontroller
5 fan's (blue)
Hyper Type R voeding( 550 watt ,630 peak) hebbek echt geen klagen over btw
Coolermaster cpu cooler
IDE metal sleeved cabels
UV sata cable
ATI Saphire X1600 pro 512 mb DVI / TV out
TV - in kaart (gekregen van vriend uit een HP desktop )
dat is zowat ik ingestopt heb,de ccfl & fancontroller waren grijs en zwart,dus heb ik het ook wat gepaint.
nu wat foto's van de mod :

dit is dus mijn case,lekker doorzichtig ( saai ! )

hier zie je hoe ik het window en patroon heb gemaakt in mijn zijpaneel,wat plakband,knip en snijdwerk en het is geregeld ...

hier hadden alle panelen hun laagje verf gekregen,ik denk dat het een 4tal lagen waren,meer kon ik niet vanwege de donkerheid van het kleur en dikte van de verf ...

hier zie je dus effe hoe het eruitzag na het spuiten,mooi plakband eraf nemen, verf blijft heel goed kleven aan de panelen,ik heb dus met zacht schuurpapier de panelen aan de binnenkant afgewreven,niet veel,gewoon mat zetten,helpt echt !

hier is ze dan,mijn case,gespoten,vindt het persoonlijk wel iets hebben ...

voila,eindresultaat,ik hoop dat je nu iets mee tevreden bent met de foto's.
greetz wezze
dus ik heb een Plexi case,iedereen kent ze,ze zijn dus doorzichtig
ik heb de case aan de binnenkant gespoten,met blauw mettalic ofzo,glinstert lekker
resultaat was aan de buitenkant dat het dus spiegelde,met een mooie kleurtje aan de binnenkant
dan wou ik ook noch wat ccfl's,en ook wat fantjes enz,je kent het wel.dus heb ik dit allemaal gekocht :
2 x ccfl blue
2xccfl UV
ccfl controller
fancontroller
5 fan's (blue)
Hyper Type R voeding( 550 watt ,630 peak) hebbek echt geen klagen over btw
Coolermaster cpu cooler
IDE metal sleeved cabels
UV sata cable
ATI Saphire X1600 pro 512 mb DVI / TV out
TV - in kaart (gekregen van vriend uit een HP desktop )
dat is zowat ik ingestopt heb,de ccfl & fancontroller waren grijs en zwart,dus heb ik het ook wat gepaint.
nu wat foto's van de mod :

dit is dus mijn case,lekker doorzichtig ( saai ! )

hier zie je hoe ik het window en patroon heb gemaakt in mijn zijpaneel,wat plakband,knip en snijdwerk en het is geregeld ...

hier hadden alle panelen hun laagje verf gekregen,ik denk dat het een 4tal lagen waren,meer kon ik niet vanwege de donkerheid van het kleur en dikte van de verf ...

hier zie je dus effe hoe het eruitzag na het spuiten,mooi plakband eraf nemen, verf blijft heel goed kleven aan de panelen,ik heb dus met zacht schuurpapier de panelen aan de binnenkant afgewreven,niet veel,gewoon mat zetten,helpt echt !

hier is ze dan,mijn case,gespoten,vindt het persoonlijk wel iets hebben ...

voila,eindresultaat,ik hoop dat je nu iets mee tevreden bent met de foto's.
greetz wezze
[ Voor 82% gewijzigd door Mighty 5nake op 28-05-2006 15:44 ]
je plaatje doet het niet(meer)? wordt moeilijk om dan een reactie te geven he
Verwijderd
moet je hem gewoon ff kopieren naar de adresbalk, snaketrooper heeft namelijk de [url]...[ /url] eromheen vergetenhellboy123 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:13:
je plaatje doet het niet(meer)? wordt moeilijk om dan een reactie te geven he
We zullen er effe voor zorgen dat de foto zichtbaar is ;-)snaketrooper schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:42:
hallo,ik heb me zojuist geregistreerd op deze site en wou jullie ff tonen wat ik met mijn plexi case heb gedaan,ik heb niet veel uitleg,gewoon foto's van wat de veranderingen zijn,de case was compleet doorzichtig voor ik eraan begon,ik hoop dat jullie het mooi vinden :
mijn systeem is :
P4 3.0 ghz (niet overgeclocked,met coolermaster cooling op ) 2 mb cache
1gig Ram geheugen
sinds kort nieuwe vga:
ATI Saphire x1600 Pro 512 mb
en ongeveer 500 gig hdd alles samen
wat ik het mooist vind is de kleurencombinatie van hdd rac (wit) en buitenkant (blauw) met het bijpassende patroon in zijpaneel,ik heb de buitenplaten van binen gespoten,zodat je aan de buitenkant het mooi spiegelend effect behoud van plexiglas,khoop dat je het mooi vindt,zit ook o.a. een fancontroller,een ccfl controller,4 ccfl's (2 blauw , 2uv,een nieuwe powersuply (630 watt peak ,tis een hyper R ofzo) en tv in kaart in
afbeelding
hopelijk krijg ik geen slechte reactie's,namelijk dit mijn eerste casemod is,ik doe het ook niet extreem en houd het graag simpel en clean.
gr. wezze

nu hoop ik wel dat ie de opmaak niet verkl**t
aan snaketrooper: pas je post effe aan met de juiste image link:
http://img109.imageshack.us/img109/203/dsc03597nj.jpg
en dan is je post in orde
('k heb het effe gedaan zodat de rest toch van de foto kan genieten in de thuistijd)
[ Voor 11% gewijzigd door soulrider op 24-05-2006 00:45 ]
wtf.. alleen de sticker onderscheid de computer van mijn broertje's computer... (óf jij moet er wat meer in hebbe zitte dan Pentium3 933MHz met momenteel 64 of 128MB Ram én een super deluxe über gare GeForce 2 MX400 64MB, 1x IDE-hdd 6GB, 2x SCSI2-hdd 2GB in raid0 waarvan 1 niet werktcentenbakkie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:57:
[afbeelding]
(t is by the way wel een beetje zeer f*cking erg een pre-mod, waar ik niet bepaald veel van houdt...
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
Verwijderd

Zo ik ben ook maar eens begonnen met lichte casemodding. Ik heb wel een bekabeling-probleem met zoveel hardware...zoeken we nog een mooie oplossing voor, De stroomkabeltjes zijn aardig weggewerkt. Maar het moet allemaal nog wel mooier kunnen lijkt me.
meer hardware komt er niet in (kan ook zowat niet meer), dus het is alleen van hieruit verder verfraaien
Leuke PC, vooral leuke hoeveelheid schijven. Hoeveel diskspace is dat?Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:38:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Zo ik ben ook maar eens begonnen met lichte casemodding. Ik heb wel een bekabeling-probleem met zoveel hardware...zoeken we nog een mooie oplossing voor, De stroomkabeltjes zijn aardig weggewerkt. Maar het moet allemaal nog wel mooier kunnen lijkt me.
meer hardware komt er niet in (kan ook zowat niet meer), dus het is alleen van hieruit verder verfraaien
Ik zag een tijdje terug ook een mod met een stapeltje SATA disks en die had per controller (dus per 4, 8, 16, wat je maar hebt) zijn SATAkabels bij elkaar gebonden door ze strak op elkaar te leggen en dan te voorzien van een tie-ripje. Misschien is dit een idee om het nog iets netter te krijgen....
Koop gewoon wat Sleeving materiaal, en stop die kabels bij elkaar in de allergrootste sleeve. Dan op het einde een stukje krimpkous en klaar is kees
Verwijderd
mooi spul hoor! idd die harddisks zijn wel imposant om te zienVerwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:38:
Hoe gek het ook klinkt; dat viel me eerder op dan de hoeveelheid schijven
Hulde voor de bekabeling
Een Stacker blijft ook zo
om te zien! Voor nu best al klasse werk. Hoop ooit nog zo de HDD's te hebben zitten (moet ik het huidige aantal nog verdubbelen). Maar eerst waterkoeling erin.
[ Voor 3% gewijzigd door TranceSetter op 25-05-2006 00:43 ]
Hoeveel gig is dat bij elkaar ?Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:38:
lol hoeveel gig? ik denk eerder hoeveel tera
Met de zomer in het vooruitzicht heb ik weer last gekregen van mod kriebels. Ik liep al enige tijd rond met het idee om een externe box voor mijn waterkoeling te maken, en aangezien ik genoeg tijd vrij kon maken heb ik eindelijk dat idee uit kunnen voeren.
Mijn doel was om mijn Asetek setje (pomp, rad, resevoir) volledig uit het zicht te werken. Ik heb gekozen om de externe box van mdf te maken, omdat mdf fijn is om mee te werken. Ook zitten er alvast aquacomputer grills op voor de show maar verder is de externe box nog leeg (nog geen zin gehad om de waterkoeling uit me pc te slopen
) Hij komt op een pc71 van lian li te staan.
Hier de foto's
(sorry voor de kwaliteit, phone pics). Klik op de thumbnail voor een fullsize foto.

Edit: tower of power ofzoiets
Mijn doel was om mijn Asetek setje (pomp, rad, resevoir) volledig uit het zicht te werken. Ik heb gekozen om de externe box van mdf te maken, omdat mdf fijn is om mee te werken. Ook zitten er alvast aquacomputer grills op voor de show maar verder is de externe box nog leeg (nog geen zin gehad om de waterkoeling uit me pc te slopen
Hier de foto's

[ Voor 10% gewijzigd door eR1k op 26-05-2006 14:56 ]
De verfroller wilde niet echt meewerken, die liet allemaal luchtbelletjes op het oppervlak achterXelle schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:05:
Ziet er mooi uit. Alleen jammer dat de verf niet echt egaal is
.
[ Voor 8% gewijzigd door eR1k op 26-05-2006 12:55 ]
Als je het nog strak wil krijgen, dan moet je ff met 800 of 1000 eroverheen gaan ofzo en dan een spuitbusje pakken om het glad af te werken, misschien nog een mat/glim vernislaagje eroverheen?TerraNova schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:11:
[...]
De verfroller wilde niet echt meewerken, die liet allemaal luchtbelletjes op het oppervlak achterIRL ziet het er wel mooi uit.
Of je had je verf wat moeten verdunnen... dan zouden de bellen niet veel uitmaken.
[ Voor 10% gewijzigd door paazei op 26-05-2006 13:34 ]
Dat is opzich een goed idee, alleen heb ik geen zin om er 2 lagen blanke lak vanaf te schuren. Gelukkig zie je geen belletjes op het oppervlak hoor.paazei schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:33:
[...]
Als je het nog strak wil krijgen, dan moet je ff met 800 of 1000 eroverheen gaan ofzo en dan een spuitbusje pakken om het glad af te werken, misschien nog een mat/glim vernislaagje eroverheen?
Of je had je verf wat moeten verdunnen... dan zouden de bellen niet veel uitmaken.
Mooi gemaakt... En dat voor je waterkoeling
[ Voor 3% gewijzigd door Pimorez op 26-05-2006 16:54 ]
Verwijderd
Ik ben nu bezig aan een houten behuizing voor mijn server. De afmetingen zullen 32(l) bij 20(b) bij 25(h) centimeter zijn. Compact dus 
Het gaat een beetje krap worden om alles erin te krijgen, vooral de voeding en de hardeschijf gaan problemen geven. Met een beetje passen en meten moet het hopelijk lukken. Maandag zal ik het hout binnen hebben, dan kan ik donderdag beginnen (examens
).
Het gaat een beetje krap worden om alles erin te krijgen, vooral de voeding en de hardeschijf gaan problemen geven. Met een beetje passen en meten moet het hopelijk lukken. Maandag zal ik het hout binnen hebben, dan kan ik donderdag beginnen (examens
Mooi gemaaktTerraNova schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 11:56:
Met de zomer in het vooruitzicht heb ik weer last gekregen van mod kriebels. Ik liep al enige tijd rond met het idee om een externe box voor mijn waterkoeling te maken, en aangezien ik genoeg tijd vrij kon maken heb ik eindelijk dat idee uit kunnen voeren.
Mijn doel was om mijn Asetek setje (pomp, rad, resevoir) volledig uit het zicht te werken. Ik heb gekozen om de externe box van mdf te maken, omdat mdf fijn is om mee te werken. Ook zitten er alvast aquacomputer grills op voor de show maar verder is de externe box nog leeg (nog geen zin gehad om de waterkoeling uit me pc te slopen) Hij komt op een pc71 van lian li te staan.
Hier de foto's(sorry voor de kwaliteit, phone pics). Klik op de thumbnail voor een fullsize foto.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hmm, misschien lul ik dom hoor, maar had je het niet beter kunnen maken van zwart gebrushed aluminium. Op die manier was het meer één geweest met je PC-kast. Je had eventueel ook de kast kunnen bekleden met het gebrushte alumiium, dan had je de kast alsnog in hout kunnen maken mocht je dat fijn vinden werken.
Excuse me for saying, maar lijkt hij niet een beetje belachelijk veel op de ELL(beter bekend als de Extreme Lian Li van Ediejo)? Het idee van externe WC is wel gaaf natuurlijk, zal ook niet zeggen dat ik het lelijk vind. Maar ja dat is mijn mening. Veel succes ermee
Ik hoop dat ie mooi wordt
Casemods hecht ik verder niet al te veel waarde aan, dat was ook niet de bedoeling van die box. Het moet functioneel zijn aangezien ik een overclocker ben. Ik hoop dat zo de airflow wat verbeterd is, plus dat ik in de case extra ruimte overhoud om 230volt fans op de evap, mem en vga te richtenFl4pp13 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:48:
Excuse me for saying, maar lijkt hij niet een beetje belachelijk veel op de ELL(beter bekend als de Extreme Lian Li van Ediejo)? Het idee van externe WC is wel gaaf natuurlijk, zal ook niet zeggen dat ik het lelijk vind. Maar ja dat is mijn mening. Veel succes ermeeIk hoop dat ie mooi wordt
ff een vraagje tussendoor: Ik heb een oude processor fan. Maar dus gewoon een zwarte. En ik heb nog een paar blauwe 3MM ledjes liggen.
Enig ID hoe ik ze verbroeder?
Enig ID hoe ik ze verbroeder?
Hmmm hoe bedoel je je molex stekkertjes of wat wil je ?
nee, eigenlijk vroeg ik gewoon hoe je zo licht gevende fans maakt met LEDs
@Wouter, daar heb je doorzichtige fans voor nodig, anders heb je 0 lichtverspreiding, en heeel veel leds nodig, en het effect is dan stukken minder
klote, dan maar zonder licht

Geen reclame of spam, maar doorzichtige fans zijn op http://www.world-led.com/...n&Taal=NL&Menu=&Cat=Fan's te bestellen voor 4 euro per stuk.. Kan je ook gelijk leds erbij bestellenWouter7 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:11:
nee, eigenlijk vroeg ik gewoon hoe je zo licht gevende fans maakt met LEDs
Verwijderd
Mijn ccfl's (blauw en groen) vond ik altijd te fel en het blauw vond ik altijd wat te wit. En het vele groen vind ik niet meer leuk want je zag meer groen dan blauw in mijn kast, dus had ik rode en blauwe cellofaan gekocht. En het kostte me maar €1,10.
Zie hier het resultaat (in het echt ziet het er veel mooier uit!):

De ccfl's zijn nu donkerder en niet fel, dat is veel mooier en fijner voor je ogen! En de groene ccfl ziet er nu ook leuk uit met dat rode en groene.

De ccfl's zijn nu donkerder en niet fel, dat is veel mooier en fijner voor je ogen! En de groene ccfl ziet er nu ook leuk uit met dat rode en groene.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 13:12 ]
mag ik vragen waar je dat cellofaan weg hebt? Ik heb zelf nog een CCFL buisje uit een ouwe scanner liggen, maar die is wit, en dat past niet bij m'n kast.Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:10:
Mijn ccfl's (blauw en groen) vond ik altijd te fel en het blauw vond ik altijd wat te wit. En het vele groen vind ik niet meer leuk want je zag meer groen dan blauw in mijn kast, dus had ik rode en blauwe cellofaan gekocht. En het kostte me maar €1,10.
[afbeelding]
M'n pc is zwart gespoten en heb er een knightrider licht in de voorkant die ik kan besturen via de printerpoort (met een programma kan ik de ledjes op alle manieren die ik wil laten knipperen
Voor:

Na:

(tweakers casebadge
Filmpje van het knightrider looplicht:
http://video.google.com/videoplay?docid=5207343720748343869
[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 02-06-2006 17:27 . Reden: Betere host voor het filmpje opgezocht ]
Verwijderd
Ik heb het gekocht bij Pipoo (winkel waar je knutsel spullen kunt halen).ThinkPadd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:03:
[...]
mag ik vragen waar je dat cellofaan weg hebt? Ik heb zelf nog een CCFL buisje uit een ouwe scanner liggen, maar die is wit, en dat past niet bij m'n kast.
Op deze pagina en op de volgende daarvan staat de cellofaan: http://www.hobbyhandboek....geNum=1&cat=D1&subcat=D03
Maar, plak dat niet op een spotje ofzo want die worden veel heter en daar heb je iets speciaals voor. Je kan dat cellofaan wel gebruiken voor ccfl's want ze worden niet warm.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 14:16 ]
Zo'n kast heb ik ook, vond hem alleen te zwaar.ThinkPadd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:03:
[...]
mag ik vragen waar je dat cellofaan weg hebt? Ik heb zelf nog een CCFL buisje uit een ouwe scanner liggen, maar die is wit, en dat past niet bij m'n kast.
M'n pc is zwart gespoten en heb er een knightrider licht in de voorkant die ik kan besturen via de printerpoort (met een programma kan ik de ledjes op alle manieren die ik wil laten knipperen)
Voor: [afbeelding]
Afgelopen maand ben ik bezig geweest met een behuizing voor mijn nieuwe servertje.
Dit servertje zal geregeld vervoerd worden, want ook op enkele LANparties zal hij DHCP, DNS, gateway en DC++hub spelen.
Aangezien bestaande huisjes ongeveer 90 euro kostten heb ik op basis van een DJ-koffer voor 200 cd's zelf wat gemaakt.
Het is mijn eerste mod dus ik heb er geen echt hoge eisen aan gesteld oid.
De complete lijst ( van grotere ) foto's staat HIER
Voorkant met twee 16x2 lcdschermpjes die straks via een microcontrollertje aangestuurd gaan worden.

Achterkant:

In de kast heb ik een plexiglas plaat gelegd waar de harde schijf aan hangt. Op deze plaat komt de microcontroller nog.

Links en rechts een 92 mm fan op laagste stand. Voldoet prima voor de 600 Mhz passief gekoelde cpu. Voorin de 2 displays en achterin tegen de wand de voeding. Links op de bodem ruimte voor 2 pcikaartjes.

Wat moet er nog gebeuren?
- Displays aansluiten
- Temperatuursensoren erin. (heb 3 digitale liggen die via I2C aan de microcontroller gaan)
- Statusledjes aan de voorkant aansluiten.
- Powerknop en resetknop. Die komen op de plexiplaat binnenin denk ik.
Dit servertje zal geregeld vervoerd worden, want ook op enkele LANparties zal hij DHCP, DNS, gateway en DC++hub spelen.
Aangezien bestaande huisjes ongeveer 90 euro kostten heb ik op basis van een DJ-koffer voor 200 cd's zelf wat gemaakt.
Het is mijn eerste mod dus ik heb er geen echt hoge eisen aan gesteld oid.
De complete lijst ( van grotere ) foto's staat HIER
Voorkant met twee 16x2 lcdschermpjes die straks via een microcontrollertje aangestuurd gaan worden.

Achterkant:

In de kast heb ik een plexiglas plaat gelegd waar de harde schijf aan hangt. Op deze plaat komt de microcontroller nog.

Links en rechts een 92 mm fan op laagste stand. Voldoet prima voor de 600 Mhz passief gekoelde cpu. Voorin de 2 displays en achterin tegen de wand de voeding. Links op de bodem ruimte voor 2 pcikaartjes.

Wat moet er nog gebeuren?
- Displays aansluiten
- Temperatuursensoren erin. (heb 3 digitale liggen die via I2C aan de microcontroller gaan)
- Statusledjes aan de voorkant aansluiten.
- Powerknop en resetknop. Die komen op de plexiplaat binnenin denk ik.
Aah netjes
Zon idee had ik ook nog. Heb alleen 1 vraagje; Hoe krijg jij in die wand zo netjes dat gat voor de achterkant van het moederbord?
Zon idee had ik ook nog. Heb alleen 1 vraagje; Hoe krijg jij in die wand zo netjes dat gat voor de achterkant van het moederbord?
@G-SuPRuuB
Ik heb de gaten allemaal net iets te klein gemaakt en toen met een vijl de boel passend gemaakt. Niet aan te raden als je tijd tekort hebt.
De koffer werd aangeprezen als een aluminium koffer, maar het is gewoon een soort dik karton/hout-achtig iets met een plastic plaatje erop.Op zich wel goed te bewerken.
@TEAMIKKE
Hij is nog niet af he. Die gaten voor de fans zitten er pas net in.
Ik heb de gaten allemaal net iets te klein gemaakt en toen met een vijl de boel passend gemaakt. Niet aan te raden als je tijd tekort hebt.
De koffer werd aangeprezen als een aluminium koffer, maar het is gewoon een soort dik karton/hout-achtig iets met een plastic plaatje erop.Op zich wel goed te bewerken.
@TEAMIKKE
Hij is nog niet af he. Die gaten voor de fans zitten er pas net in.
Verwijderd
Ik ben voor mijn server een houten (MDF) behuizing aan het maken. Om alles zo compact mogelijk te maken kom ik niet uit met de ATX kabel. Deze is 15 centimeter te kort. Kan ik de kabels doorknippen en verlengen met een andere ATX kabel + connector (uiteraard met kroonsteentjes). Of doe ik er handiger aan om een ATX verlengkabel te kopen?
Ik zal uiteraard, als ik begin met de 'mod', foto's en info plaatsen
Alvast een kleine schets:

Tussen de HD en de voeding is nog een centimer ruimte om de lucht af te voeren (gaatjes in de bovenkant van de voeding). Eventueel kan ik de HD op de voeding leggen (parallel met het moederbord).
Afmetingen zullen 34(l) * 21(b) * 20(h) zijn.

Tussen de HD en de voeding is nog een centimer ruimte om de lucht af te voeren (gaatjes in de bovenkant van de voeding). Eventueel kan ik de HD op de voeding leggen (parallel met het moederbord).
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 18:36 ]
Ik heb hier dezelfde case staan, klaar voor een mod. Ziet er al mooi uit.ThinkPadd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:03:
[...]
M'n pc is zwart gespoten en heb er een knightrider licht in de voorkant die ik kan besturen via de printerpoort (met een programma kan ik de ledjes op alle manieren die ik wil laten knipperen)
Voor: [afbeelding]
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
(tweakers casebadge![]()
![]()
Filmpje van het knightrider looplicht: http://www.filefactory.com/?c63310 (sorry voor de irritante host)
Verwijderd
Farmerwood in "Het "Post hier je kleine mods"..."
Wat vooral m'n belangstelling wekt, is het MB en de voeding. Het lijkt me een zuinig systeempje, en dat is net wat ik nodig heb om een PI te vervangen. Met wat info of een URL zou je me een groot plezier doen.
Wat vooral m'n belangstelling wekt, is het MB en de voeding. Het lijkt me een zuinig systeempje, en dat is net wat ik nodig heb om een PI te vervangen. Met wat info of een URL zou je me een groot plezier doen.
Het is een Via Epia PD6000. Volgens mij heb ik 1 van de laatste gehad, want ik kan hem niet meer vinden op de website van via. De hele PD-serie is weg. Voordeel van die serie is de onboard dual lan.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:03:
Farmerwood in "Het "Post hier je kleine mods"..."
De voeding is van Morex en levert 80 Watt. Er zijn ook 60 Watts versies, maar dat werd me net te krap als ik er een keer een extra HD bij wil hangen.
Het hele systeem gebruikt door de laptopHD maar zo'n 20 Watt. Dat is als de fans en displays uit zijn trouwens.
Tussen geen eisen en geen hoge eisen zit nog wel een verschil hoor.Pimorez schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:34:
@Farmerwood, hele mooie mod voor als je er geen eisen aan gesteld hebt
Hij hoefde niet perfect te worden, maar uiteraard wilde ik er wel wat moois van maken.
Het resultaat is ook verre van perfect, maar ik ben er tevreden mee.
Zo, wat doe je als je een stel USB2-behuizingen met harddisk erin hulpeloos hebt liggen omdat de voedinkjes toch wat te goedkoop bleken te zijn: je schroeft de boel uit elkaar, recycled een oude SCSI2-kast, een 120mm ventilator die je nog had liggen en wat oude CoolDrives bij gebrek aan voldoende brackets voor een 3,5" disk in een 5,25" bay, en je gaat die korte USB-kabels en die mini-USB2-hub die je vorig jaar bij Reichelt hebt gekocht eindelijk eens gebruiken, om dan tot het volgende resultaat te komen:

Voeding netjes aangesloten en kabels weggetiewrapped:

De USB2IDE-printjes uit de behuizingen; er moest nog wel wat aan veranderd worden aangezien drie van de vier printjes geen aanwijsbare header voor hun voeding hadden.
Dus soldeer je de molexdraden los en plakt er een headertje voor in de plaats.

Even van de bovenkant:

Close-up van de USB2-minihub bovenin:

De kabel daarvan gaat gewoon heel oneerbiedig door het gat waar ooit de duimwielschakelaars voor de SCSI-ID zaten, met een stukje krimpkous eromheen om de kabel te beschermen. Daar koppel je er een USB verlengkabel aan, en klaar.
De LED's rechts aan de voorkant zaten oorspronkelijk in de behuizingen en zitten nu samengekrompen in een stukje krimpkous klem tussen de koelribben van de harddiskkoelers.
In de kast zit gewoon een AT-voedinkje met wat weerstanden om de voeding een belasting te geven. Mocht het ding sterven, dan is ie eenvoudig te vervangen.

Voeding netjes aangesloten en kabels weggetiewrapped:

De USB2IDE-printjes uit de behuizingen; er moest nog wel wat aan veranderd worden aangezien drie van de vier printjes geen aanwijsbare header voor hun voeding hadden.
Dus soldeer je de molexdraden los en plakt er een headertje voor in de plaats.

Even van de bovenkant:

Close-up van de USB2-minihub bovenin:

De kabel daarvan gaat gewoon heel oneerbiedig door het gat waar ooit de duimwielschakelaars voor de SCSI-ID zaten, met een stukje krimpkous eromheen om de kabel te beschermen. Daar koppel je er een USB verlengkabel aan, en klaar.
De LED's rechts aan de voorkant zaten oorspronkelijk in de behuizingen en zitten nu samengekrompen in een stukje krimpkous klem tussen de koelribben van de harddiskkoelers.
In de kast zit gewoon een AT-voedinkje met wat weerstanden om de voeding een belasting te geven. Mocht het ding sterven, dan is ie eenvoudig te vervangen.
Verwijderd
Leuk gedaan, maar ga je er nog een behuizing om maken? Of misschien in een bigtower plaatsen ofzo?
Hoezo? Er zit toch al een behuizing omheen? Ik heb een oude SCSI2-minitower gebruikt die voorheen 5 CD-ROM drives bevatte.
[ Voor 49% gewijzigd door Kaj. op 04-06-2006 18:35 ]
Ik raad echt aan te solderen, kroonsteentjes zijn groot, lomp, en *kunnen* los. Verder is solderen netter, krimpkousje erover, klaar. Het ziet er netter uit, en je kabel behaalt er een hoger rendement mee.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:05:
Ik ben voor mijn server een houten (MDF) behuizing aan het maken. Om alles zo compact mogelijk te maken kom ik niet uit met de ATX kabel. Deze is 15 centimeter te kort. Kan ik de kabels doorknippen en verlengen met een andere ATX kabel + connector (uiteraard met kroonsteentjes). Of doe ik er handiger aan om een ATX verlengkabel te kopen?
[afbeelding]
Ik ben al een tijdje bezig met het modden van mijn bigtower en hij schiet nu toch op
Hij blijft maar groeien en binnenkort zal ik een heuse CiP aanvragen. 17 Juni krijg ik een hoop nieuwe spulletjes: Nieuwe hardware, Waterkoeling en een hoop modspul. Tot die tijd kan ik even niet verder met modden dus heb ik maar een paar ideeën uitgewerkt. Maar na 6 paintschetsen werd ik er wel zat van om in 2d te tekenen dus ben ik begonnen met Sketch Up. Erg makkelijk en fijn programma na wat oefening.
Dit is pas mijn 2e tekening dus wees niet al te hard

Zo zien jullie direct wat ik van plan ben. De naam is dus: LightNing
Bovenin zal de waterkoeling komen(hoe orgineel
) Uiteindelijk zal alles watergekoeld worden maar helaas door het budget eerst de CPU en GPU. Ik moet nog wel wat oefenen zoals jullie zien. De letters zijn niet echt geweldig, maar goed. Hier zullen jullie een veel beter idee van krijgen dan de teasers uit het topic van Floriske.nl namelijk deze:
Men neme:

Men combineert dat:

En stopt daar nog wat van dit spul in (niet dít spul dus
):

Als jullie nog goede ideeën hebben of opmerkingen hoor ik ze graag
Dit is pas mijn 2e tekening dus wees niet al te hard

Zo zien jullie direct wat ik van plan ben. De naam is dus: LightNing

Men neme:

Men combineert dat:

En stopt daar nog wat van dit spul in (niet dít spul dus

Als jullie nog goede ideeën hebben of opmerkingen hoor ik ze graag
Verwijderd
Je moet je naam van je mod iets veranderen. Aangezien je volgens mij bliksem bedoelt en dat is Lightning. Staat zo raar op je mod als het totaal fout is geschreven
AhrgVerwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:50:
Je moet je naam van je mod iets veranderen. Aangezien je volgens mij bliksem bedoelt en dat is Lightning. Staat zo raar op je mod als het totaal fout is geschreven

Al lezend ben ik op het ID gekomen om zo'n oude analoge Voltmeter in m'n pc te steken. Die sluit ik dan aan met de connector van mijn HDD led. Dan zou normaal die wijzer niet mogen stilstaan.
En dan nog een blauw ledje achter en het feest is compleet.
Hopenlijk dat het een mooi resultaat heeft
(wel nog ff beginnen met alles te meten want voor het zelfde geld klopt er niets aan mijn redenering
)
En dan nog een blauw ledje achter en het feest is compleet.
Hopenlijk dat het een mooi resultaat heeft
(wel nog ff beginnen met alles te meten want voor het zelfde geld klopt er niets aan mijn redenering
@ TEAMMIKE:
Niet bang dat ie sneller kan omvallen als ie zo hoog wordt? Je zál er maar eens tegenaan stoten/lopen...
Niet bang dat ie sneller kan omvallen als ie zo hoog wordt? Je zál er maar eens tegenaan stoten/lopen...
Ici kann uw Werbung staan
Met die hoogte moet je een bredere basis hebben of van te voren weten dat de bodem erg zwaar gaat worden en dat er boven in de case weinig gewicht zal zijn.
Maar het beste is om of uitstekende pootjes te hebben of wieltjes die je met een frame naast de kast zet zodat de basis van de kast breder word.
Maar het beste is om of uitstekende pootjes te hebben of wieltjes die je met een frame naast de kast zet zodat de basis van de kast breder word.
Hij is op dit moment 91 (!) CM hoog
Maar je moet erg je best doen om hem om te laten vallen hoor. Ten eerste is ie ontzettend zwaar.(Aopen kasten hé
) Zit in de 40 kilo en er komt nog 8 kilo aan waterkoeling bij in.
Ten tweede staat ie tussen mijzelf en mijn ''bureau'' (plankje
) Ingeklemd.
En ten derde zitten er idd. uitstekende pootjes onder. Mss gaan dit wieltjes worden omdat hij echt niet te tillen is maar dat zie ik tegen die tijd wel weer.
Die Aopen kasten zijn trouwens nogal kort. Towers als Stackers en Li's zijn veel langer. Daarintegen
(1 woord?) zijn ze wel weer een stukje hoger. Sommige mensen zullen mss denken van : Wat moet je met zo'n grote kast maar je hebt die ruimte wel nodig
Zonder dat stukkie er bovenop kan ik onmogelijk waterkoeling in mijn Hq-08 (of wat er van over is) krijgen. Heb jullie trouwens nog commentaar op dingen? Puntjes ter verbetering enz.?
Ten tweede staat ie tussen mijzelf en mijn ''bureau'' (plankje
En ten derde zitten er idd. uitstekende pootjes onder. Mss gaan dit wieltjes worden omdat hij echt niet te tillen is maar dat zie ik tegen die tijd wel weer.
Die Aopen kasten zijn trouwens nogal kort. Towers als Stackers en Li's zijn veel langer. Daarintegen
(1 woord?) zijn ze wel weer een stukje hoger. Sommige mensen zullen mss denken van : Wat moet je met zo'n grote kast maar je hebt die ruimte wel nodig
Zonder dat stukkie er bovenop kan ik onmogelijk waterkoeling in mijn Hq-08 (of wat er van over is) krijgen. Heb jullie trouwens nog commentaar op dingen? Puntjes ter verbetering enz.?
Wow, die carbonmuis is wel mooi gelukt.
Tussendoor weer een leutig aampassingske gedaan. Ik ergerde mij nogal aan het feit dat er niet zoveel op mijn webcambeeld kwam.
Ook dat het scherptegebied zo klein was. Dwz als ge nen meter naar achter zat dat uw beeld dan weer onscherp was en ge de webcam (philips spc 600nc) weer manueel moest scherpstellen.
De situatie voor:

Dus even de webcam wat aanpassen met een voorzetlensje:

En whii:
,
een groothoek webcam. Wat bolvormige vertekening aan de randen, maar das niet erg. Het leuke is dat het beeld nu overal scherp is.
Iets stoms, maar toch een verbetering.
Tussendoor weer een leutig aampassingske gedaan. Ik ergerde mij nogal aan het feit dat er niet zoveel op mijn webcambeeld kwam.
Ook dat het scherptegebied zo klein was. Dwz als ge nen meter naar achter zat dat uw beeld dan weer onscherp was en ge de webcam (philips spc 600nc) weer manueel moest scherpstellen.
De situatie voor:

Dus even de webcam wat aanpassen met een voorzetlensje:

En whii:

een groothoek webcam. Wat bolvormige vertekening aan de randen, maar das niet erg. Het leuke is dat het beeld nu overal scherp is.
Iets stoms, maar toch een verbetering.
[ Voor 3% gewijzigd door MMach op 10-06-2006 12:16 ]
Verwijderd
Kheb 2 vraagskes vo mijn casemod waar ik aan bezig ben
- ik zou mijn cd-drives willen stealthen en wil dus het knopje op een andere plaats zetten. Maar is het mogelijk om dat de doen??
- ik vind geen gepase naam vo mijn casemod
. Het is een case mod waarin verschillende keren het teken van radioactiviteit wordt gebruikt en is zwart met groen. Hebben jullie voorstellen??
Verwijderd
en wat is dan goed doen?
Is dat het vorig knopje eruit solderen en in de plaats een nieuwke solderen of...
Is dat het vorig knopje eruit solderen en in de plaats een nieuwke solderen of...
Verwijderd
Jups, dat kan. Of gewoon draadjes aan de contactjes van het knopje solderen (in de cd rom) en dan aan die draadjes een ander knopje solderen. Hoef je het andere knopje er niet moeizaam af te solderen.
Nee heb geen tutorial beetje zelf kloten met het spul, het is gedaan met carbon folie. Het spul rekt erg makkelijk mee zodat je in alle moeilijke bochten het er toch nog goed op krijgt.Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:52:
Ik neem aan carbonstickers?
Correct me if i'm wrong.
Verwijderd
En wat voor knopje is dat
een knopje dat een 1 signaal geeft als ik op gaat en nul als hij terug dicht gaat of efkes O/1 en an terug 0/1
een knopje dat een 1 signaal geeft als ik op gaat en nul als hij terug dicht gaat of efkes O/1 en an terug 0/1
Verwijderd
Vers van de pers 

Eigenlijk niets bijzonders... er was geen ruimte voor een heatsink in m'n router maar gekgenoeg net wel voor een fan. mja hier en daar wat afbreken, creatief met vuilniszakstripjes & een verrotte soldeerbout kom je best ver mee
edit: hij zit dus weer in z'n casing.

Eigenlijk niets bijzonders... er was geen ruimte voor een heatsink in m'n router maar gekgenoeg net wel voor een fan. mja hier en daar wat afbreken, creatief met vuilniszakstripjes & een verrotte soldeerbout kom je best ver mee
edit: hij zit dus weer in z'n casing.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 14:58 ]
Schaamteloze Crosspost met het HK only "Show je server topic"
Me Fileserver, Gemod in een "DJ koffer voor 800 cd's/dvd's", onder het motto "kant en klare kasten zijn zo saai, en niet handig voor op lans".
hij is (voor zover je dat kan/mag zeggen) zo goed als klaar, ik moet alleen nog een keer 2 USB poorten aan de buitenkant maken (ergens bij de power/lan aansluitingen), mogelijk ook een powerknop (maar dan wel 1 die je niet zo makelijk kan indrukken/omgooien), de binnenkant van de deksel moet nog wat netter afgewerkt worden, en ik heb een PS-one LCD besteld, waar vermoedelijk wat specs/stats op komen te staan en welke ergens in/op de deksel komt te zitten.
Foto's (klik voor groot)

En het blijft GoT, dus ook de Specs
Me Fileserver, Gemod in een "DJ koffer voor 800 cd's/dvd's", onder het motto "kant en klare kasten zijn zo saai, en niet handig voor op lans".
hij is (voor zover je dat kan/mag zeggen) zo goed als klaar, ik moet alleen nog een keer 2 USB poorten aan de buitenkant maken (ergens bij de power/lan aansluitingen), mogelijk ook een powerknop (maar dan wel 1 die je niet zo makelijk kan indrukken/omgooien), de binnenkant van de deksel moet nog wat netter afgewerkt worden, en ik heb een PS-one LCD besteld, waar vermoedelijk wat specs/stats op komen te staan en welke ergens in/op de deksel komt te zitten.
Foto's (klik voor groot)

En het blijft GoT, dus ook de Specs
Naam: | BraQ-Fileserver |
Functie: | Fileserver |
CPU: | AMD Sempron 2400+ |
Controlers: | Promise Fasttrack TX 4 (4 poort sata) |
Promise Fasttrack TX 4 (4 poort sata) | |
Harddisk: | 250 GB 7200 Rpm 16mb Maxtor (Pata) |
250 GB 7200 Rpm 16mb Maxtor (Pata) | |
250 GB 7200 Rpm 16mb Maxtor (Sata) | |
250 GB 7200 Rpm 16mb Maxtor (Sata) | |
300 GB 7200 Rpm 16mb Maxtor (Sata) | |
300 GB 7200 Rpm 16mb Maxtor (Sata) (RAID 5) | |
Geheugen: | 1536 MB DDR 400 |
Mobo: | Asus A7v800-x |
Voeding: | Antec SmartPower 2.0 500 Watt modulair |
Behuizing: | "DJ koffer 800" |
Netwerkkaart: | 3Com 3C200-T (Koper G-Bit) |
[ Voor 6% gewijzigd door eXcyle op 11-06-2006 00:33 . Reden: typo king etc :P ]
Onvoorstelbaar mooi en wat een specs
Heb ook 3 pogingen gewaagd om een koffermod te maken.
3x mislukt, weg 90 euro totaal oid
3x mislukt, weg 90 euro totaal oid

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Zo heyeXcyle schreef op zondag 11 juni 2006 @ 00:25:
Schaamteloze Crosspost met het HK only "Show je server topic"
Je hebt nog ruimte vrij voor schijven rechts

Wel toffe mod
Hoeveel weegt het koffertje? Want volgens mij kun je er onderhand al wieltjes onder gaan monteren
Dit is de 2e koffer die ik om me fileserver heb , de 1e was een standaard gereedschapskoffertje welke eigelijk een beetje te klein werd (http://home.versatel.nl/excyle/Fileserver.JPG) dus vandaar maar een keer een groter koffertje gekocht met dit als resultaat.
Het geheel weegt ruim 17 kilo.
En aan de rechter kant passen nog 3 schijven (5 als het moet, alleen hebben 2 dan geen koeling)
Het geheel weegt ruim 17 kilo.
En aan de rechter kant passen nog 3 schijven (5 als het moet, alleen hebben 2 dan geen koeling)
[ Voor 54% gewijzigd door eXcyle op 11-06-2006 10:45 ]
zo,zo....
wat moet er allemaal op staan?
je hebt wel 3,4 TB aan ruimte
ik denk niet dat je dat volkrijgt...
het zal wel warm worden daarbinnen
wat moet er allemaal op staan?
je hebt wel 3,4 TB aan ruimte
ik denk niet dat je dat volkrijgt...
het zal wel warm worden daarbinnen
Valt best mee, de schijven draaien op een lan maximaal op 42 graden (cpu heb ik eerlijk gezecht geen idee van hoe ik die uitlees onder linux
) )
en hoeveel storage is dat in totaal?eXcyle schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:04:
Valt best mee, de schijven draaien op een lan maximaal op 42 graden (cpu heb ik eerlijk gezecht geen idee van hoe ik die uitlees onder linux) )
Enne, im heb ook eens een koffermod uitgevoerd, maar die ging helemaal fout.
EIgenlijk was het meer een aktetas-mod
Ik zou eigenlijk ook eens wat moeten bedenken voor mijn dual p3...
Droogkloot.
Verwijderd
Mooie temp voor die schijven man, aangezien er zo enorm veel inzitten.
Draait het geheel nou ook een beetje lekker? Ik neem aan als je 3,4TB storage hebt dat je met 1Gbit kaartje af en toe niet helemaal toe komt?
Draait het geheel nou ook een beetje lekker? Ik neem aan als je 3,4TB storage hebt dat je met 1Gbit kaartje af en toe niet helemaal toe komt?
Dit topic is gesloten.
Let op:
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Chatreplies worden getrashed
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Chatreplies worden getrashed