Dat ziet er dus echt mooi uit man! Wat zit er allemaal nog boven in de kast van je watercooling? Ik zie 3~4 slangen naar boven lopen..
Verwijderd
Mooie kast én mooie foto, eindelijk eens een foto waarop UV-licht mooi te zien is.WoutZoR schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:23:
[...]
Ik heb er 4mm. voor gebruikt, dik genoeg
Ingebouwd en runnend in het donker:
[afbeelding]
[Klik] <- grote versie
Verwijderd
Rad misschien?Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:37:
Dat ziet er dus echt mooi uit man! Wat zit er allemaal nog boven in de kast van je watercooling? Ik zie 3~4 slangen naar boven lopen..
Bovenin de kast zitten de Hardeschijven, optische drives en het reservoir.
De 3 'slangen' die naar boven gaan zijn geen 3 slangen. van links naar rechts:
- Linker 2 zijn slangen die naar het reservoir gaan.
- Rechter 2 zijn 2 UV Sata kabels.
Foto's maken van UV zijn makkelijk te doen door je camera wat donkerder in te stellen (meestal met +/- knopje) en door je camera op een vaste ondergrond neer te zetten ivm. bewegen / langzame sluitertijd. Ikzelf heb 'm op een statief gezet net als bij de andere foto's.
De 3 'slangen' die naar boven gaan zijn geen 3 slangen. van links naar rechts:
- Linker 2 zijn slangen die naar het reservoir gaan.
- Rechter 2 zijn 2 UV Sata kabels.
Foto's maken van UV zijn makkelijk te doen door je camera wat donkerder in te stellen (meestal met +/- knopje) en door je camera op een vaste ondergrond neer te zetten ivm. bewegen / langzame sluitertijd. Ikzelf heb 'm op een statief gezet net als bij de andere foto's.
[ Voor 6% gewijzigd door WoutZoR op 26-04-2006 18:56 ]
Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1
superrrr vet.. ik zit ook aan waterkoeling te denken.WoutZoR schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:23:
[...]
[afbeelding]
[Klik] <- grote versie
Alleen lijkt het onderhoud mij zo veel werk..
Of valt dat wel mee.?
Ik vond het erg meevallen. Als je zorgt dat het een 'gesloten' systeem is het verversen van water niet eens vaak nodig. Het is gewoon leuk speelgoed en het staat nice. Als ik geld had ging ik nu weer terug naar watercooling__xeno__ schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:33:
[...]
superrrr vet.. ik zit ook aan waterkoeling te denken.
Alleen lijkt het onderhoud mij zo veel werk..
Of valt dat wel mee.?
Verwijderd
Dat dacht ik 2 maanden geleden ook.. als je alles metteen goed en naar eigen wens en smaak monteerd kun je het zo jaren laten zitten. alleen moet je dan om het half jaar je water vervangen.. En voor de rest.. Over het algemeen gaat er niet zo snel wat kapot. Dus het is niet zo dat je na een jaar alweer nieuwe onderdelen moet kopen.
blokjes voor andere sockets welVerwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 07:05:
Dat dacht ik 2 maanden geleden ook.. als je alles metteen goed en naar eigen wens en smaak monteerd kun je het zo jaren laten zitten. alleen moet je dan om het half jaar je water vervangen.. En voor de rest.. Over het algemeen gaat er niet zo snel wat kapot. Dus het is niet zo dat je na een jaar alweer nieuwe onderdelen moet kopen.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
ik snap niet dat jij zo weinig kabels voor elkaar krijgtWoutZoR schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:23:
[...]
[afbeelding]
[Klik] <- grote versie
[ Voor 34% gewijzigd door __xeno__ op 27-04-2006 18:26 ]
Verwijderd
Is het niet mischien een idee om de pomp recht te zetten want hij staat nu een beetje slordig.mooie casemod![]()
oeps die met dat mooie uv
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 18:48 ]
Je wil niet weten wat voor draden bende het bovenin m'n kast is__xeno__ schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:18:
[...]
ik snap niet dat jij zo weinig kabels voor elkaar krijgten hoer krijg jij je uv kabels zo hard gloeien

Er zitten 4 UV-Neon's in m'n case dus dat verklaard goed waarom de UV-reactive delen zo goed zichtbaar zijn.
In mijn vorige setup had ik nog een TV-kaart erin zitten dus vandaar dat de pomp er niet recht in zit. Ik heb wel gaten geboord zodat hij er recht in kan, misschien dat ik 'm nog recht ga zetten...Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:48:
[...]
Is het niet mischien een idee om de pomp recht te zetten want hij staat nu een beetje slordig.
Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1
Helaas heb ik nu geen digitale camera tot mijn beschikkig maar ik heb mijn bluetooth module in een stresskoe (zo'n knijp koe) gemod
werkt perfect
hoe ik te werk ben gegaan:
1 voorzichtig de bluetooth module met mijn volledige tweakkunsten uit elkaar geschroeft (3 schroefjes)
2 gekeken hoe ik hem wou, besloten om hem achter in de koe te modden
3 de koe voorzien van een bredere an*s
4 de bluetoothmodule geplaats ( a.k.a in de an*s geschoven).
5 tevreden naar mijn resultaat gekeken.
werkt perfect
hoe ik te werk ben gegaan:
1 voorzichtig de bluetooth module met mijn volledige tweakkunsten uit elkaar geschroeft (3 schroefjes)
2 gekeken hoe ik hem wou, besloten om hem achter in de koe te modden
3 de koe voorzien van een bredere an*s
4 de bluetoothmodule geplaats ( a.k.a in de an*s geschoven).
5 tevreden naar mijn resultaat gekeken.
[ Voor 56% gewijzigd door __xeno__ op 27-04-2006 21:57 ]
zoiets is misschien ook wel vetgoeiemorguh schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:28:
[...]
Ik had ooit het idee om een pc in zo'n buiten prullenbak te bouwen, klinkt gek maar ik denk dat er best iets moois van te maken valt. Ik heb hier nooit geld, tijd en gereedschap voor gehad dus heb het maar laten gaan...
zo'n ding bedoel ik: [afbeelding]
Alleen dan zonder die tekst en in het blauw.

imho heel erg mooi
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
lol, das een ikea prullenbak van 3,95TommelMOD schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:24:
[...]
zoiets is misschien ook wel vet
[afbeelding]
imho heel erg mooi
http://www.ikea.com/webap...774*16134&productId=11107

over voor weinig geld iets vets maken gesproken
[ Voor 12% gewijzigd door floriske.nl op 28-04-2006 15:58 ]
met inhoud denk ik toch iets duurderfloriske.nl schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:57:
[...]
lol, das een ikea prullenbak van 3,95![]()
[afbeelding]
Heey die komt me bekend voor, die heb ik wel eens op mijn kamer zien staanTommelMOD schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:24:
[...]
[afbeelding]
imho heel erg mooi

he die heb ik ook op mijn kamer staan(ik voel de verleiding al komen)floriske.nl schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:57:
[...]
lol, das een ikea prullenbak van 3,95![]()
[afbeelding]
i know how you feel... ik moet de verleiding (van mijn moeder) ook proberen te weerstaan... roflabaart schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:26:
[...]
he die heb ik ook op mijn kamer staan(ik voel de verleiding al komen)
//edit
hier komt ie trouwens vandaan:
recycle your computer
mja is ckr mooi om voor mesh te gebruiken
[ Voor 25% gewijzigd door InjecTioN op 28-04-2006 16:33 ]
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
@ WoutZoR
Ziet er wel lief uit maar snap niet waarom je het geheugen zo hebt geplaatst. Zal wellicht een verdomt goede filosofie achter zitten, mijn inziens zou ik toch één geheugenstripje naar beneden plaatsen.
Ziet er wel lief uit maar snap niet waarom je het geheugen zo hebt geplaatst. Zal wellicht een verdomt goede filosofie achter zitten, mijn inziens zou ik toch één geheugenstripje naar beneden plaatsen.
2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid
Waar heb je die uv-kappen voor over je pci sloten en geheugen weg? Een vriend van me zoekt ze maar kan ze niet vinden.WoutZoR schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:23:
[...]
[afbeelding]
[Klik] <- grote versie
Dat zijn geen UV-kappen, zo is de kleur van zijn PCI-sloten op zijn moederbord. DFI heeft bijvoorbeeld moederborden met UV-reactive PCI-sloten. Vantec heeft wel kappen die je over je PCI-sloten heen kunt plaatsen om ze zo UV-reactive te krijgen.TEAMIKKE schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:01:
[...]
Waar heb je die uv-kappen voor over je pci sloten en geheugen weg? Een vriend van me zoekt ze maar kan ze niet vinden.
Daar heb je het volkomen verkeerdHardware Junk schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:57:
@ WoutZoR
CorrectGr0wLiThE schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:19:
[...]
Dat zijn geen UV-kappen, zo is de kleur van zijn PCI-sloten op zijn moederbord. DFI heeft bijvoorbeeld moederborden met UV-reactive PCI-sloten. Vantec heeft wel kappen die je over je PCI-sloten heen kunt plaatsen om ze zo UV-reactive te krijgen.
@ WoutZoR
Dan corrigeer ik me, dan vind ik het vreemd dat DFI dit zo heeft gesitueerd. Geheugen is zo niet te koelen. Lijkt me ook inefficient uitkomen qua banen op het PCB wat gevolgen zou kunnen hebben op de prestaties. Ik heb dit ook niet eerder gezien. Dit is de eerste uitzondering die ik tegenkom waar je dual channel zo moet plaatsen, dus niet met een lege Dimmbank ertussen.
Kleuren geven meestal het paar aan. Vond het dus al vreemd dat de kleuren zo waren
Anyway, je mod ziet er daardoor niet slechter uit. Mooi gedaan. Zelf had ik wel gekozen voor getint glas. Zo fel allemaal
Helpen dempingsmatten ook goed tegen. Hou je van fel, wellicht nog een idee de hele binnenkant wit te spuiten (of alleen achter het moederbord met daarachter nog een UV CCFL)?
Dan corrigeer ik me, dan vind ik het vreemd dat DFI dit zo heeft gesitueerd. Geheugen is zo niet te koelen. Lijkt me ook inefficient uitkomen qua banen op het PCB wat gevolgen zou kunnen hebben op de prestaties. Ik heb dit ook niet eerder gezien. Dit is de eerste uitzondering die ik tegenkom waar je dual channel zo moet plaatsen, dus niet met een lege Dimmbank ertussen.
Kleuren geven meestal het paar aan. Vond het dus al vreemd dat de kleuren zo waren
Anyway, je mod ziet er daardoor niet slechter uit. Mooi gedaan. Zelf had ik wel gekozen voor getint glas. Zo fel allemaal
2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid
Tsja ik vind het ook wel jammer dat er geen leeg geheugenbankje tussen m'n geheugen zit. Dit gaat idd ten koste van de airflow langs de geheugenmodules... maarja, het is niet andersHardware Junk schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 19:55:
@ WoutZoR
Anyway, je mod ziet er daardoor niet slechter uit. Mooi gedaan. Zelf had ik wel gekozen voor getint glas. Zo fel allemaalHelpen dempingsmatten ook goed tegen. Hou je van fel, wellicht nog een idee de hele binnenkant wit te spuiten (of alleen achter het moederbord met daarachter nog een UV CCFL)?
Dank voor het compiliment. Waarschijnlijk gaat m'n case nog een ander kleurtje krijgen, of misschien ga ik een hele nieuwe case kopen en die helemaal naar mijn smaak modden. Maar dat duurt nog wel ff denk ik.....

[ Voor 1% gewijzigd door WoutZoR op 28-04-2006 20:14 . Reden: Tiep voutje ]
zonder uitleg...

meer uitleg en meer details worden binnenkort vrijgegeven...
www.weefab.com
[rml][ help] levitator[/rml]Soul__assasin schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:17:
zonder uitleg...
[afbeelding]
Had ik die afbeelding al eens niet gezien?
Maakt me erg benieuwd... zwevende kast!
maar deze keer is het in 3D eh en eer ik van 2d schetsen naar 3d 1:1 modellen ga dan staan we al vrij ver laat ik zeggen binnenkort volgt hier wss meer info over nog een paar kleine bugs weg werken
www.weefab.com
briljant echt waar ik heb idee voor een pc in een boeken kastSoul__assasin schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:17:
zonder uitleg...
[afbeelding]
"Even een IDE kabel vervangen" zit er niet bijTommelMOD schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:24:
[...]
[afbeelding]
imho heel erg mooi
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
wanneer vervang je in godsnaam nou een ide kabelTommyGun schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 23:09:
[...]
"Even een IDE kabel vervangen" zit er niet bij
maar het gaat om het idee idd
ontezettend veel respect als het je luktSoul__assasin schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:17:
zonder uitleg...
[afbeelding]
Verwijderd
Ik wou op http://www.tweakend.nl/ kijken voor casemod spullen blijkt hij gehackt ze zijn-
Een tijdje geleden had ik mijn webcam al es omgebouwd tot infraroodzicht, maar eigen aan de webcam is de beperkte resolutie en instelmogelijkheden. Een digitale camera ombouwen zou veel betere resultaten geven, maar of het mogelijk was?
De opportunity presenteerde zich toen mijn zus een nieuwe camera kocht waardoor haar oude toestel (kodak cx4230) beschikbaar kwam. En ik heb het daarnet opengevezen om te kijken wat ik ermee zou kunnen doen. En ziedaar, een highres infrarood fototoestel
(bleek dus eenvoudigweg de IR filter voor de CCD weghalen, riskant maar maet de nodige voorzichtigheid lukt het wel)

En een voorbeeldje:
normaal licht:

en IR+zichtbaar:

en nu met filter, IR-only:
De opportunity presenteerde zich toen mijn zus een nieuwe camera kocht waardoor haar oude toestel (kodak cx4230) beschikbaar kwam. En ik heb het daarnet opengevezen om te kijken wat ik ermee zou kunnen doen. En ziedaar, een highres infrarood fototoestel

En een voorbeeldje:
normaal licht:

en IR+zichtbaar:

[ Voor 6% gewijzigd door MMach op 01-05-2006 01:30 ]
Het lijkt bij die 2e foto net of dat zwarte plastic doorzichtig is. Soort X-rayMMach schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:44:
Een tijdje geleden had ik mijn webcam al es omgebouwd tot infraroodzicht, maar eigen aan de webcam is de beperkte resolutie en instelmogelijkheden. Een digitale camera ombouwen zou veel betere resultaten geven, maar of het mogelijk was?
De opportunity presenteerde zich toen mijn zus een nieuwe camera kocht waardoor haar oude toestel (kodak cx4230) beschikbaar kwam. En ik heb het daarnet opengevezen om te kijken wat ik ermee zou kunnen doen. En ziedaar, een highres infrarood fototoestel(bleek dus eenvoudigweg de IR filter voor de CCD weghalen, riskant maar maet de nodige voorzichtigheid lukt het wel)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En een voorbeeldje:
normaal licht:
[afbeelding]
en IR+zichtbaar:
[afbeelding]
Het is ook doorzichtig voor IR licht omdat daar de IR leds van de GSM zitten voor de infraroodconnectie.
Verwijderd
idd was laatst meende ik ook bij Brainiac, konden ze het ondergoed zien van een aantal vrouwlijke 'proefpersonen'.
zo hadden de eerste camera's van sony met nightshot een sterke nightshot functie. icm met een filter (of juist eruit gehaald geloof ik), kon je min of meer door badkleding heenkijkenVerwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:56:
idd was laatst meende ik ook bij Brainiac, konden ze het ondergoed zien van een aantal vrouwlijke 'proefpersonen'.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
PrachtigMMach schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:44:
De opportunity presenteerde zich toen mijn zus een nieuwe camera kocht waardoor haar oude toestel (kodak cx4230) beschikbaar kwam. En ik heb het daarnet opengevezen om te kijken wat ik ermee zou kunnen doen. En ziedaar, een highres infrarood fototoestel(bleek dus eenvoudigweg de IR filter voor de CCD weghalen, riskant maar maet de nodige voorzichtigheid lukt het wel)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En een voorbeeldje:
normaal licht:
[afbeelding]
en IR+zichtbaar:
[afbeelding]
Ik wil wel meer pics zien, heb je geen site met nog wat voorbeelden ?
Damn moet ik ook hebben...issie nou ook erg krachtig ?
(door wat kan je zoal zien allemaal ?

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...
je kan door muren heen kijken en door ondergoedJado schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:05:
[...]
Prachtig![]()
Ik wil wel meer pics zien, heb je geen site met nog wat voorbeelden ?
Damn moet ik ook hebben...issie nou ook erg krachtig ?
(door wat kan je zoal zien allemaal ?)
Straks heb ik mijn filter om het zichtbare licht te blokken Zulke fotos bekom je dan:
http://coke.physics.ucla.edu/laptag/mchs/photo/irphoto01.htm
http://coke.physics.ucla.edu/laptag/mchs/photo/irphoto01.htm
Verwijderd
Een casemod met de achterkant van een cd-doosje:

Op die plek zat eerst een ventilatie-roostertje, toen een kleine fan. Uiteindelijk begaf de fan t en wou ik iets anders, dan maar een window. Ik had alleen niets anders in huis dan transparante cd-doosje, een dremel en tape, dit is t resultaat. Gat onder de 'window' is voor een reeds bestelde 120mm fan...
P.S. foto genomen met V3 Razr

Op die plek zat eerst een ventilatie-roostertje, toen een kleine fan. Uiteindelijk begaf de fan t en wou ik iets anders, dan maar een window. Ik had alleen niets anders in huis dan transparante cd-doosje, een dremel en tape, dit is t resultaat. Gat onder de 'window' is voor een reeds bestelde 120mm fan...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 00:25 ]
Netjes. Is dat ding achter je raam een koeler ofzo?Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 00:24:
Een casemod met de achterkant van een cd-doosje:
[afbeelding]
Zou dat ook willen als je gewoon een digitale camera hebt waar je dat filter eruit sloopt?PASware schreef op zondag 30 april 2006 @ 20:04:
[...]
zo hadden de eerste camera's van sony met nightshot een sterke nightshot functie. icm met een filter (of juist eruit gehaald geloof ik), kon je min of meer door badkleding heenkijken
* Soul__assasin is dom geweest
ik poste hier een plaatje van een komend project terwijl ik er niet aan dacht dat er nog meer info in mijn open dir stond... deze maak ik dus ook public maar daar houd het dan echt wel bij op dan zal je moeten wachten op [CIP]The rambaldi Project

ik vind het sneu dat sommige tweakertjes het altijd nodig vinden om een dir te gaan uitspitten heb nu alles verplaatst wat nog meer kan vrijgeven jullie zullen nog een beetje geduld moeten uit oefenen
ik poste hier een plaatje van een komend project terwijl ik er niet aan dacht dat er nog meer info in mijn open dir stond... deze maak ik dus ook public maar daar houd het dan echt wel bij op dan zal je moeten wachten op [CIP]The rambaldi Project
ik vind het sneu dat sommige tweakertjes het altijd nodig vinden om een dir te gaan uitspitten heb nu alles verplaatst wat nog meer kan vrijgeven jullie zullen nog een beetje geduld moeten uit oefenen
www.weefab.com
de bal krijgt een estetisch nut
www.weefab.com
Heeft iemand de pagina nog in hun cache staan? Bij tweakend is de pagina weer overschreven door het updaten OID, en ze wisten dus van niets tot ik hun mailde.Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:50:
Ik wou op http://www.tweakend.nl/ kijken voor casemod spullen blijkt hij gehackt ze zijn-
Als iemand dus even offline wil surfen (via bestand, en dan offline werken) en dan de link wil aanklikken, zie je als het goed is de oude pagina, als je die even kunt prnt-screenen ofzo, of de text copy pasten en evt. mailen zouden ze erg blij zijn
Thanks
[ Voor 12% gewijzigd door _ferry_ op 01-05-2006 13:14 ]
oke, mailtje komt er zo aan_ferry_ schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:19:
[...]
Heeft iemand de pagina nog in hun cache staan? Bij tweakend is de pagina weer overschreven door het updaten OID, en ze wisten dus van niets tot ik hun mailde.
Als iemand dus even offline wil surfen (via bestand, en dan offline werken) en dan de link wil aanklikken, zie je als het goed is de oude pagina, als je die even kunt prnt-screenen ofzo, of de text copy pasten en evt. mailen zouden ze erg blij zijn
jep dat is een arctic freezer, denk ikTEAMIKKE schreef op maandag 01 mei 2006 @ 08:46:
[...]
Netjes. Is dat ding achter je raam een koeler ofzo?
Verwijderd
Dat is idd m'n Arctic Freezer Pro 64.
Ik vind de mod zelf verassend goed uit de verf gekomen, helemaal met alleen huis-tuin-en-keuken materiaal.
Ik vind de mod zelf verassend goed uit de verf gekomen, helemaal met alleen huis-tuin-en-keuken materiaal.
Verwijderd
HierzoTEAMIKKE schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:01:
[...]
Waar heb je die uv-kappen voor over je pci sloten en geheugen weg? Een vriend van me zoekt ze maar kan ze niet vinden.
Ik had ze zelf ook al gevonden maar bedankt voor de moeite
dat is echt bullshit, als je ze echt koopt omdat je geen stof in je pci slot wilt ben je triestTEAMIKKE schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:14:
[...]
Ik had ze zelf ook al gevonden maar bedankt voor de moeiteHet zijn trouwens protectors (zorgen dat er geen stof in komt).
Vriend was er naar op zoek__xeno__ schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 01:20:
[...]
dat is echt bullshit, als je ze echt koopt omdat je geen stof in je pci slot wilt ben je triest
Verwijderd
Laats was er toch een gozer met een link naar ebay met een man die 100 fan's aan bood
Ik heb ze gekocht ze waren vermorgen aangekomen.
alleen weet ik nog niet wat ik er mee ga doen
alleen weet ik nog niet wat ik er mee ga doen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 13:44 ]
Verwijderd
Allemaal aan elkaar plakken, dan aan je muur hangen. Lekker cool voor de zomerVerwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:44:
Laats was er toch een gozer met een link naar ebay met een man die 100 fan's aan bood![]()
alleen weet ik nog niet wat ik er mee ga doen![]()
een deur van maken lekker frisVerwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:44:
Laats was er toch een gozer met een link naar ebay met een man die 100 fan's aan bood![]()
Lul, die wou ik hebbenVerwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:44:
[ Voor 3% gewijzigd door lemming_nl op 02-05-2006 16:11 ]
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Verwijderd
Kun je die core er niet gewoon met een schroevendraaier afwippen?Tomino schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:02:
Ben er blij mee! uurtje werk, die Core uitzagen duurt eventjes![]()
.
Kan je daar ook door kleren mee kijken ?MMach schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En een voorbeeldje:
normaal licht:
[afbeelding]
en IR+zichtbaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
nee ding zit nijdig goed vast zeg!!Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:58:
[...]
Kun je die core er niet gewoon met een schroevendraaier afwippen?
Ik denk dat ie met die , tsja dingen van onderop je videokaart in contact zit. Er lopen denk draadjes van boven naar onderkant door. Dat trek je er niet zo af
Wat je anders kon doen is er met de verfbrander over de achterkant gaan, dan komen die soldeerverbindingen vanzelf los :)s
Verwijderd
Nee je bent nu in de war met een CPUVerwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:58:
[...]
Kun je die core er niet gewoon met een schroevendraaier afwippen?
ik had voor mijn geforce 2 mx 400 sleutelhanger met een stanleymes tussen de core en pcb lopen hakken
haha, ja sorry maar ik vind het een uber interessant topic.. en als ik mensen aan dit topic herinner, krijgen ze mischien modkriebelsTRiXeS schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:17:
[...]
Kickje voor wat? Als mensen iets nieuws hebben, dan posten ze het wel hoor
Ik ben hier mee eens. Met 200 graden komen de onderdelen al los. Waarom gek doen? Ze zijn toch al kapot, dus kom op, even heet maken met verfbrander (aan onderkant vooral) en je hebt 'm. Dat heet ook wel desolderen. Standleymes en schroevendraaier zijn beetje getikte methodes._ferry_ schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:31:
Wat je anders kon doen is er met de verfbrander over de achterkant gaan, dan komen die soldeerverbindingen vanzelf los :)s
Geen verfbrander? Dan is fornuis gaspit ook wel goed, of elektrische kookplaat...
Je mag hier wel schroevendraaier ertussen wringen, maar dan normaal zonder veel kracht zodat je zeker weet dat het loskomt zodra tin goed gesmolten is.
een gasbrandtje is dan nog wel het makkelijkst
[ Voor 3% gewijzigd door __xeno__ op 04-05-2006 10:40 ]
hahaha, ik vond dat een beetje te subiel.
Gat geboord en vervolgens (ijzerzaagje die mn pa niet heeft gezien hoe bot die nu is
)
Met een ijzerzaagje alles eromheen weggezaagd wat ook op de foto te zien is. Kosstte wat moeite maar ach, zo ging het ook toch
Gat geboord en vervolgens (ijzerzaagje die mn pa niet heeft gezien hoe bot die nu is
Met een ijzerzaagje alles eromheen weggezaagd wat ook op de foto te zien is. Kosstte wat moeite maar ach, zo ging het ook toch

heb je de print er niet meer onder zitte?? of juist nog wel??Tomino schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:30:
hahaha, ik vond dat een beetje te subiel.
Gat geboord en vervolgens (ijzerzaagje die mn pa niet heeft gezien hoe bot die nu is)
mijn mod: USB-stick met een mooie paintjob voorzien, en de Intel Pentium 1 Sleutelhanger
pic's volgen nog
Print zit er idd nog wel onder,
deed gister mn fiets opslot. Was weer vergeten dat het eer aan hing.
Ik dacht, oja
nmet grijns. Collegas snapte er overigens helemaal niets van en verklaarden me voor gek
deed gister mn fiets opslot. Was weer vergeten dat het eer aan hing.
Ik dacht, oja
Jah, die heeft kortsluiting gehad.. Vond ie niet zo fijn.
Binnenkort veranderd mijn sig ook, Het wordt dan Een K8n en een 7900GT.
Duur grapje, klein stroomstootje..Ik heb mn lesje wel geleerd
Binnenkort veranderd mijn sig ook, Het wordt dan Een K8n en een 7900GT.
Duur grapje, klein stroomstootje..Ik heb mn lesje wel geleerd

Ik heb mijn Nokia digitale kabeltelevisieontvanger:

in mijn Joytech AV-centre (= een videosplitter) gebouwd:

Met als resultaat:

Dit scheelt mij weer de nodige ruimte, zo'n klein settop boxje kun je al nergens fatsoenlijk kwijt
. De Joytech is namelijk praktisch leeg van binnen, de Nokia pastte er makkelijk bij in. Aan de buitenkant zie je er niks meer van, alleen op de achterkant een beetje dan natuurlijk.
De Joytech heeft ook een IR-sensor en daarvan heb ik de draadjes doorgelust naar de sensor van de Nokia. Op die manier kan ik gewoon de sensor van de Joytech ook gebruiken om ook de Nokia mee aan te sturen (werkt perfect
)
Op het onderste plaatje zie je links de scartkabel en optische kabel die via de Nokia in de Joytech geprikt zijn. Helemaal rechts zie je de extra powerconnector en de twee coaxaansluitingen die intern weer doorgelust zijn naar de Nokia.
De smartcard zit alleen vastgeplakt, maar de Nokia zelf is gewoon stevig vastgeschroefd. De hele Nokia is trouwens weer geheel in de oude staat te herstellen, mocht ik hem willen verkopen
(je hebt dan alleen twee kleine gaatjes aan de onderkant die er uitzien alsof ze daar horen)
Oh ja de koelblokjes heb ik er zelf voor de gein opgeplakt, voor de zekerheid

Met als resultaat:

Dit scheelt mij weer de nodige ruimte, zo'n klein settop boxje kun je al nergens fatsoenlijk kwijt
De Joytech heeft ook een IR-sensor en daarvan heb ik de draadjes doorgelust naar de sensor van de Nokia. Op die manier kan ik gewoon de sensor van de Joytech ook gebruiken om ook de Nokia mee aan te sturen (werkt perfect
Op het onderste plaatje zie je links de scartkabel en optische kabel die via de Nokia in de Joytech geprikt zijn. Helemaal rechts zie je de extra powerconnector en de twee coaxaansluitingen die intern weer doorgelust zijn naar de Nokia.
De smartcard zit alleen vastgeplakt, maar de Nokia zelf is gewoon stevig vastgeschroefd. De hele Nokia is trouwens weer geheel in de oude staat te herstellen, mocht ik hem willen verkopen
zeeér netjesDigital-DNA schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:54:
Ik heb mijn Nokia digitale kabeltelevisieontvanger:
[afbeelding]
[afbeelding]
Met als resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit scheelt mij weer de nodige ruimte, zo'n klein settop boxje kun je al nergens fatsoenlijk kwijt. De Joytech is namelijk praktisch leeg van binnen, de Nokia pastte er makkelijk bij in. Aan de buitenkant zie je er niks meer van, alleen op de achterkant een beetje dan natuurlijk.
De Joytech heeft ook een IR-sensor en daarvan heb ik de draadjes doorgelust naar de sensor van de Nokia. Op die manier kan ik gewoon de sensor van de Joytech ook gebruiken om ook de Nokia mee aan te sturen (werkt perfect)
De smartcard zit alleen vastgeplakt, maar de Nokia zelf is gewoon stevig vastgeschroefd. De hele Nokia is trouwens weer geheel in de oude staat te herstellen, mocht ik hem willen verkopen(je hebt dan alleen twee kleine gaatjes aan de onderkant die er uitzien alsof ze daar horen)
Wat heb je precies weggehaald? Ik heb hier nog een oude digicam liggen, die aan vervanging toe is, en toch niks meer waard is. Lijkt me wel 'n leuke modMMach schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En een voorbeeldje:
normaal licht:
[afbeelding]
en IR+zichtbaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
I see red pixels.
hey dat is tof, kan je een kleine tutorial/guide maken, dan ga ik dat ook eens proberenMMach schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En een voorbeeldje:
normaal licht:
[afbeelding]
en IR+zichtbaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Is heel gemakkelijk, die core loshalen, de pcb buigenTomino schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:02:
--PlaatjeURL's weggeknipt--
Dat krijg je er van als je Videokaart kapot is![]()
Sleutelhanger mod heet zoiets![]()
Ben er blij mee! uurtje werk, die Core uitzagen duurt eventjes![]()
.
Heb ik ook gedaan bij een slot 1 P!! (eerst die plastic slot 1 behuizing openbreken natuurlijk) Werkt heel goed, ook bij ramreepjes, en alle contactjes zien er nog best mooi uit.
wat moet je dan nog met mooie contactjesVerwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 23:17:
[...]
Is heel gemakkelijk, die core loshalen, de pcb buigen, de pcb kan buigen, de core niet --> contactjes los!
Heb ik ook gedaan bij een slot 1 P!! (eerst die plastic slot 1 behuizing openbreken natuurlijk) Werkt heel goed, ook bij ramreepjes, en alle contactjes zien er nog best mooi uit.
Ik kwam op het idee om wat autolampjes op een voeding aan te sluiten, hier de foto's.
Een achterlicht is geen rood lampje, maar gewoon een fel lampje met een rode kap erover
.
Achterlicht, remlicht en knipperlicht:

Knipperlicht in aktie:

En Achterlicht en remlicht in aktie:

En het filmpje (5490 KB).
Een achterlicht is geen rood lampje, maar gewoon een fel lampje met een rode kap erover
Achterlicht, remlicht en knipperlicht:

Knipperlicht in aktie:

En Achterlicht en remlicht in aktie:

En het filmpje (5490 KB).
[CiP] Le Régional Built To Last.
Verwijderd
Ik geloof dat ik inmiddels wel weet wat je gaat gebruiken in je eigen topic (van die nissan micra
). Snap alleen je punt niet helemaal. Wat heeft dit voor voordeel op led en ccfl verlichting? Volgens mij zit je alleen met het (zeker in de pc) moeilijke nadeel dat die lampen warm worden. Ben benieuwd wat het wordt.
Helaas, deze lampjes zijn voor een PC die ik in een oude radio ga plaatsen. Daar komt nog wel een CM van, maar geen CiP.Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 15:50:
Ik geloof dat ik inmiddels wel weet wat je gaat gebruiken in je eigen topic (van die nissan micra). Snap alleen je punt niet helemaal. Wat heeft dit voor voordeel op led en ccfl verlichting? Volgens mij zit je alleen met het (zeker in de pc) moeilijke nadeel dat die lampen warm worden. Ben benieuwd wat het wordt.
[CiP] Le Régional Built To Last.
Hmm, ik heb dat al es gepost hier, maar ik weet niet meer waar
. Nu goed een soort van tutorial voor de camera:
De theorie
De beeldsensor bij een digitale camera (/webcam/filmcamera) heet een CCD (CMOS bestaat ook, gewoon een ander principe). Een CCD is zo ontworpen dat hij invallend licht kan omzetten in digitale signalen. Een nadeel voor de digitale beeldvorming is dat een CCD naast gewoon de zichtbare lichtgolflengten (de kleuren van de regenboog) ook infrarood licht kan waarnemen. Infraroodlicht komt in golflengte gezien na de golflengte van rood. Het menselijk oog kan dit niet waarnemen. Voor digitale fotografie is het feit dat die CCD 'te veel' kan waarnemen dus geen goede zaak. De kleuren en de lichtintensiteit kloppen namelijk niet meer met wat wij met ons oog kunnen zien (zoals te zien op de 2de gsm foto: heel rode zweem+de doorzichtigheid van het zwarte plastic). Omdat dit ongewenst is wordt voor de CCD een 'hot mirror' geplaatst. Deze hot mirror filtert het IR licht uit het invallend lenslicht, waardoor alleen nuttige informatie de CCD bereikt. Deze hot mirror ziet er uit als een blauw glaasje met een heel speciale rode glans. Deze zat in de kodak:
Je ziet ook dat het allemaal over vrij kleine zaken gaat. Als je die hotmirror verwijdert, dan neemt de CCD IR+zichtbaar licht waar. Wil je er IR-only CCD van maken, dan moet je nog het zichtbare licht wegfilteren. Dit kan met een nd-filter (de neutral density filter, zoals de fotografen hem beter kennen) ofwel met 2 lagen ontwikkeld negatief van een wit vlak.
De praktijk
Vooreerst moet je de camera open krijgen. In mijn geval (en in andere gevallen zal dat ook zo zijn) was dat een enorm priegelwerk. De vijsjes zijn zo klein dat ik zelfs een schroevendraaier passend heb moeten slijpen. Enfin, je komt als alles goed gaat bij de naakte electronica van de camera:

We weten dat die hot mirror voor de ccd zit, dus moeten we bij de lens gaan zoeken:

Zoals je ziet op de printplaat is het zwarte gedeelte het objectief+zoommoter en de achterste printplaat de sensorplaat.
We verwijderen dus de lens (heel voorzichtig, dit is zeer fragiele mechaniek!)
En we zien daar in alle glorie de CCD zitten:

Zie je een glasplaatje met rode glans ervoor->bing, dat moet eraf. Dit is het tricky gedeelte. Je moet die er heel voorzichtig afpeuteren en maken dat er geen stof op de CCD komt te liggen. In geen geval de CCD aanraken. Er ook op letten dat je het zwarte kastje rond de CCD niet beschadigt want dat zou een lichtlek betekenen en dan kan je je camera mooi in de vuilbak smijten. Als het glasplaatje eraf is, dan doe je alle bewerkingen opnieuw in omgekeerde zin. CCD moet goed weer vastgezet worden op de optische as anders krijg je later blurry foto's.
Is je camera weer tiptop in elkaar gezet (met een beetje vijsjes over natuurlijk :-b ) dan moet je het zichtbaar licht nog blokken. Ik heb gekozen voor de 2 belichte negatiefjes omdat dat goedkoop is natuurlijk en ik ze er gewoon weer kan afhalen als ik IR+gewoon licht zou willen. Dit maakt de voorkant van de lens wel heel kwetsbaar voor vette vingers en krassen, want zo'n negatiefje kan tegen niks. Dit is dus het eindresultaat:

En op die manier maak je dus een IR-only camera.
De slaagkansen voor dit project zijn miniem omdat er zoveel fout kan gaan en je moet een beetje geluk hebben met de hot mirror.
Heb je geen fototoestel dat je kan/wil opofferen, maar wil je wel wat experimenteren met infrarood licht, dan is de webcam de oplossing. Ik heb goede ervaring met die brol sweex cammetjes van uit de carrefour of zo. 17€ en heel simpel te demonteren. lensje uitschroeven, achterkant van de lens afsnijden, de hot mirror valt er zo uit, lensje er terug op et voila.
De theorie
De beeldsensor bij een digitale camera (/webcam/filmcamera) heet een CCD (CMOS bestaat ook, gewoon een ander principe). Een CCD is zo ontworpen dat hij invallend licht kan omzetten in digitale signalen. Een nadeel voor de digitale beeldvorming is dat een CCD naast gewoon de zichtbare lichtgolflengten (de kleuren van de regenboog) ook infrarood licht kan waarnemen. Infraroodlicht komt in golflengte gezien na de golflengte van rood. Het menselijk oog kan dit niet waarnemen. Voor digitale fotografie is het feit dat die CCD 'te veel' kan waarnemen dus geen goede zaak. De kleuren en de lichtintensiteit kloppen namelijk niet meer met wat wij met ons oog kunnen zien (zoals te zien op de 2de gsm foto: heel rode zweem+de doorzichtigheid van het zwarte plastic). Omdat dit ongewenst is wordt voor de CCD een 'hot mirror' geplaatst. Deze hot mirror filtert het IR licht uit het invallend lenslicht, waardoor alleen nuttige informatie de CCD bereikt. Deze hot mirror ziet er uit als een blauw glaasje met een heel speciale rode glans. Deze zat in de kodak:

Je ziet ook dat het allemaal over vrij kleine zaken gaat. Als je die hotmirror verwijdert, dan neemt de CCD IR+zichtbaar licht waar. Wil je er IR-only CCD van maken, dan moet je nog het zichtbare licht wegfilteren. Dit kan met een nd-filter (de neutral density filter, zoals de fotografen hem beter kennen) ofwel met 2 lagen ontwikkeld negatief van een wit vlak.
De praktijk
Vooreerst moet je de camera open krijgen. In mijn geval (en in andere gevallen zal dat ook zo zijn) was dat een enorm priegelwerk. De vijsjes zijn zo klein dat ik zelfs een schroevendraaier passend heb moeten slijpen. Enfin, je komt als alles goed gaat bij de naakte electronica van de camera:

We weten dat die hot mirror voor de ccd zit, dus moeten we bij de lens gaan zoeken:

Zoals je ziet op de printplaat is het zwarte gedeelte het objectief+zoommoter en de achterste printplaat de sensorplaat.
We verwijderen dus de lens (heel voorzichtig, dit is zeer fragiele mechaniek!)
En we zien daar in alle glorie de CCD zitten:

Zie je een glasplaatje met rode glans ervoor->bing, dat moet eraf. Dit is het tricky gedeelte. Je moet die er heel voorzichtig afpeuteren en maken dat er geen stof op de CCD komt te liggen. In geen geval de CCD aanraken. Er ook op letten dat je het zwarte kastje rond de CCD niet beschadigt want dat zou een lichtlek betekenen en dan kan je je camera mooi in de vuilbak smijten. Als het glasplaatje eraf is, dan doe je alle bewerkingen opnieuw in omgekeerde zin. CCD moet goed weer vastgezet worden op de optische as anders krijg je later blurry foto's.
Is je camera weer tiptop in elkaar gezet (met een beetje vijsjes over natuurlijk :-b ) dan moet je het zichtbaar licht nog blokken. Ik heb gekozen voor de 2 belichte negatiefjes omdat dat goedkoop is natuurlijk en ik ze er gewoon weer kan afhalen als ik IR+gewoon licht zou willen. Dit maakt de voorkant van de lens wel heel kwetsbaar voor vette vingers en krassen, want zo'n negatiefje kan tegen niks. Dit is dus het eindresultaat:

En op die manier maak je dus een IR-only camera.
De slaagkansen voor dit project zijn miniem omdat er zoveel fout kan gaan en je moet een beetje geluk hebben met de hot mirror.
Heb je geen fototoestel dat je kan/wil opofferen, maar wil je wel wat experimenteren met infrarood licht, dan is de webcam de oplossing. Ik heb goede ervaring met die brol sweex cammetjes van uit de carrefour of zo. 17€ en heel simpel te demonteren. lensje uitschroeven, achterkant van de lens afsnijden, de hot mirror valt er zo uit, lensje er terug op et voila.
nu nog een foto gemaakt in de winkelstraat
Dit topic is gesloten.
Let op:
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Chatreplies worden getrashed
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Chatreplies worden getrashed