En de warmte dan? Die southbridge word toch best warm als ik me niet vergis?
Gaat de warmte door de verf heen, of gaat de verf eraf bladderen?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Southbridge is afgeplakt. dus daar zit geen verf op (evenals de northbridge, die straks een aangepast koelblok krijgt). De bedoeling is ook uitdrukkelijk dat het ding meot blijven werkenBaBoOn schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:40:
En de warmte dan? Die southbridge word toch best warm als ik me niet vergis?
Verwijderd
Ik denk dat je dan wel zo'n "DO'H" moment hebtVerwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:29:
[...]
je zult maar alles vergeten dicht te stoppen![]()
ik zie je processors nog zitten.. lijkt me op een dual socket A. Misschien iets vergeten?Terw_Dan schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:23:
[afbeelding]
de kleur van mijn mobo stond me niet aan... dit is al een heel eind beter
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
ow, fuck... dat waren met dure dual athlon MP cpusk0ewl schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:44:
[...]
ik zie je processors nog zitten.. lijkt me op een dual socket A. Misschien iets vergeten?
Daar zit niets op... maar goed, ik hoopte ook dat dat ding dan eindelijk zijn strot eens hieldVerwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:56:
Heb je dat kleine speakertje dichtgestopt?
zit niks op namelijk.
[ Voor 38% gewijzigd door TERW_DAN op 05-04-2006 21:44 ]
Verwijderd
Jou overspoten moederbord vond uiteindelijk de dood door een jumperTerw_Dan schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:59:
[...]
Daar zit niets op... maar goed, ik hoopte ook dat dat ding dan eindelijk zijn strot eens hield
pc speakers zijn niet interessant voor mensen met een poort80 debugger.
[update]
Heb het bord net getest... had alleen erg stomme fout gemaakt, door de jumper niet van de fanheader af te halen fikte het ding door...
de mod op zich was gelukt... maar door mijn eigen stommiteit is het bordje alsnog dood
hij boot wel... maar ik vertrouw er niet echt meer op om het ding te gaan gebruiken.
Ach, als je net iets verder wil gaan dan anderen... dan kan dit ntuurlijk gebeuren.
Verwijderd
thxVerwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:20:
Ik heb sinds een week ook een HQ-08 voor €10Die wil ik ook gaan modden.
Heb je het zijpaneel met een decoupeerzaag gedaan? Want dit is vrij dik staal t.o.v mijn sweex kastje.
Mooie mod
[ Voor 51% gewijzigd door TEAMIKKE op 06-04-2006 17:05 ]
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 16:09 ]
lolTerw_Dan schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:23:
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
zoals je kon lezen hierboven , is het niet zo goed gegaan._ferry_ schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:33:
[...]
lolben benieuwd of ie dit avontuur overleeft, want op regroup 14 had ribbi 2 DFI bordjes ge-airbrushed (kon ook volgens DFI) maar toch waren ze stuque.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Verwijderd
Ik heb het bordje min of meer gesloopt door de fanheader kort te sluiten. De plank zelf werkt echter wel nog gewoon en na wat uitgebreider testen lijken de IDE poorten (waar de printbaan bij uitgefikt is) nog te werken, dus bordje is een beetje kreupel, maar werkt gelukkig nog wel (het zag er eerst erger uit dan het bleek te zijn gelukkig)._ferry_ schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:33:
[...]
lolben benieuwd of ie dit avontuur overleeft, want op regroup 14 had ribbi 2 DFI bordjes ge-airbrushed (kon ook volgens DFI) maar toch waren ze stuque.
Verwijderd
Dat is niet zeker, die mobo's kunnen best nog eens werkend zijn geweest._ferry_ schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:33:
[...]
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Indien ze werken zullen er vast veel complicaties optreden in de loop van tijd. Aangezien alles gewoon is gespoten en ook alle contactpuntjes. Southbridge lijkt ook gewoon meegespoten. Het id is best leuk en volgens mij ook goed uitvoerbaar. Eigenlijk zonde dat er niet iets beter over nagedacht is (er vanuitgaande dat alles gespoten is, waar het op lijkt).Syngrow schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 16:44:
[...]
Dat is niet zeker, die mobo's kunnen best nog eens werkend zijn geweest.
De CPU waarmee ik op Regroup die mobo's heb getest bleek achteraf kapot te zijn.
AC.Ryan had een 3.43EE bij met een Intel mobo'tje erbij. Ik heb beide thuis nog nagecheckt icm een andere LGA775 CPU en een ander mobo en daaruit heb ik geconcludeerd dat zowel de CPU als het Intel mobo al kapot waren voordat ik ze uberhaupt in handen kreeg op Regroup. Aangezien ik die DFI planken met die 3.43EE heb proberen te testen was het vrij logisch dat ze geen zin hadden om op te starten.
Verwijderd
cool man , alleen een beetje gedeuktRobin schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:23:
Niet een casemod van mijn hand, maar eentje die ik gezien had op een technobeurs in Dortmund. Ik weet niet precies uit welke case die gevaardigd is of welke hardware is gebruikt, maar bijzonder vond ik deze wel. Er stonden ook nog andere casemods op de tafels (zoals een omgebouwde radio die rechts op de onderste foto is te zien), maar die waren niet zo bijzonder als deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 39% gewijzigd door MeMoRy op 10-04-2006 19:10 ]
U vraagt, wij antwoorden.
Verwijderd
Dank voor snelle replyVerwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:51:
Ik zal ze niet op elkaar gaan plakken. Aan de randen zie je dan natuurlijk een spleet en zonder zichtbare lijm sporen gaat dat echt niet lukken. Koop nu maar gewoon een plaatje van 8mm ergens anders vandaan want dat is vele malen makkelijker, netter en mooier.
Foto vooral jaVerwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 18:54:
is je cd speler roze of lijkt dat zo door de foto?
[ Voor 8% gewijzigd door Speedswitch op 15-04-2006 18:43 ]
Verwijderd
Hey, dat vind ik een tof idee... hoe zit dat met kabels? er gaat vanuit de baydrive een kabel naar de kaart neem ik aan... die gaat nu door een gat in de achterkant ofzo?Speedswitch schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:43:
Net even een kleine mod gedaan.
Ik heb een Audigy 2 Platinum geluidskaart, en daar zit zo'n baydrive bij voor in je 5,25 '' bays. Dat staat niet echt mooi omdat mijn kast grijs is, en die baydrive zwart. En ik heb een hekel aan kabels die uit de voorkant van mijn kast komen. Dus heb ik een externe 5,25" behuizing gekocht en hem daar in gemod.
[afbeelding]
Zo ziet het er nu dus uit. Dat kastje onderop is de baydrive, daar boven staat de handige regelneef van mijn Z-5500 geluidsset. Zoals je ziet is het nu optisch aangesloten.
Jaha dat dacht jij... Ten eerste heb je de kabels. De power kabel is een gewone molex, die moet je even vervangen voor een fdd aansluiting. Dan moet je ook de ribbon cable naar buiten zien te krijgen, vervolgens netjes je kast in laten lopen. Dat vereist ook wat aanpassingen aan je kast. (anders zijn je kabels na 3 weken opgesleten)Wat is er aan gemod? Dat ding kun je er toch gewoon insteken?
[ Voor 9% gewijzigd door Speedswitch op 15-04-2006 22:45 ]
[ Voor 8% gewijzigd door FiXeR.nl op 17-04-2006 21:31 ]
K to the KillaZ
Ik had eerst 1 primer, 1 roze en 1 paarse gehaald. De paarse en de primer was genoeg, maar van de roze had ik echt hopeloos te weinig. Met name omdat het niet echt goed dekkend is waren er gewoon vrij veel lagen nodig. Voor de paarse stukken waren 3 lagen meer dan genoeg, maar sommige roze onderdelen hebben zo'n 7 lagen voordat ik er pas tevreden over was. Dus uiteindelijk 6 roze, 1 paarse en een primer.....KillaZ schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:47:
8 spuitbussen??
mijn god hoezo veel![]()
volgens mij is een goede primer zeker al het halve (dus 4 spuitbussen minder) werk
Verwijderd
kan je me uitleggen hoe je je hd daar hebt vast gemaakt want dat zou ik ook wel willen doen, ziet er heel mooi en netjes uit zo een hangende hd.BaBoOn schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:53:
/me heeft z'n kast net mishandelt
[afbeelding]
12cm fan erin (3cm dik delta ding van 10 jaar oud) @ 7v
Heerlijke tempraturen nu in me kast, en hij maakt niet eens veel lawaai
Komt over een paar weken een 2de boven deze erbij
If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 18:09 ]
Verwijderd
Ik zal eens gaan ruilen met mijn broertje, hij heeft namelijk blauwe CCFL's. Zo vind ik het ook wel wat hebben, maar wit of blauw was inderdaad (achteraf gezien) beter geweest.-l-Arjan-l- schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:38:
Ziet er aardig uit, maar mss was het mooier als je blauwe en/of witte LED's of CCFL's gebruikt had. De combinatie van groen, blauw, zilver vind ik niet erg passend.
SimpelVerwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 00:41:
[...]
kan je me uitleggen hoe je je hd daar hebt vast gemaakt want dat zou ik ook wel willen doen, ziet er heel mooi en netjes uit zo een hangende hd.
[ Voor 8% gewijzigd door Aapje op 20-04-2006 11:20 ]
en als hij er tussen uit valt danBaBoOn schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:12:
[...]
Steek je hd door de lussen van beide elastieken heen en je hoort je hd nooit meer
[ Voor 4% gewijzigd door paazei op 20-04-2006 16:55 ]
Dat gat is ook geveild, niet totdat het een perfect mooie cirkel is geworden, jhe ziet hem immers toch nooit meer, maar dat staat niet op de foto, zoals je hem ziet. Het achterste gat heb ik wel mooi geveild, is ook nog in progressVerwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:15:
Ik zou dat gat voor je 92mm fan wel even vijlen voor je er je handen aan openhaald...
[ Voor 5% gewijzigd door paazei op 20-04-2006 16:54 ]
Verwijderd
Verwijderd
Hmm.. me likes!!Bladeslayer schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:18:
Ik ben bezig met een MDF case.
het is zeker geen kleine jongen, 50cm breed 18 cm hoog en 55 cm lang ( achteraf misschien net té groot maarja beter de groot dan te kleinVerwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:46:
Ziet er goed uitZorg btw wel voor een goede primer ( maar dat wist je waarschijnlijk wel
)
Btw wat zijn de afmetingen ? Ziet er namelijk redelijk groot uit.
www.frees-it.com
idd... lijkt eigenlijk gewoon op een Barebone, maar dan met zijkanten eraanVerwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:01:
@R3CoN: Waarschijnlijk valt het nog mee, ik neem aan dat het gat voor de optische drive aan de voorkant niet veel groter is dan de speler zelf, en als ik zo de foto mag schatten, lijken het 8cm fanholes.
[ Voor 57% gewijzigd door InjecTioN op 21-04-2006 08:32 . Reden: kiek wel ]
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 15:07 ]
Verwijderd
Damn, wat een goed conceptBladeslayer schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:18:
Ik ben bezig met een MDF case. Ik vond het niet nodig om hier voor een apart topic voor aan te maken, en ook omdat het mijn eerste case mod is
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zoals je ook ziet is hij nog lang niet klaar, de moeilijkste fase begint nu. Het hele ding goed en netjes afwerken + een paint job
[ Voor 13% gewijzigd door Bladeslayer op 21-04-2006 23:23 ]
www.frees-it.com
Verwijderd
Moet eigenlijk wel, alleen ff geen tijd voorCablekevin schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:18:
Nice drills.
Ik neem aan dat je nog een x gaat spuiten ?
Als de graad van afwerking zo blijft, mag er van mij gerust een aangevraagd [CiP]-topic van je verschijnen hoor.Bladeslayer schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:18:
Ik ben bezig met een MDF case. Ik vond het niet nodig om hier voor een apart topic voor aan te maken, en ook omdat het mijn eerste case mod is
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
[ Voor 5% gewijzigd door WoutZoR op 23-04-2006 18:51 . Reden: typo ]
Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1
LOLLOLTerw_Dan schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:23:
[afbeelding]
Hier en hier__xeno__ schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:20:
komop terw_dan,
we willen weten of het moederbord nog werkt, en we willen pics!!
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 23-04-2006 18:28 ]
Te vet, ik ga ze opkopenJeroenz18 schreef op maandag 24 april 2006 @ 21:41:
//beetje offtopic
voor iemand die ventilator gek is:
Ebay aanbieding van 100 cpu koelertjes
Misschien iets voor een toekomstige casemod?![]()
![]()
[ Voor 46% gewijzigd door lemming_nl op 24-04-2006 22:36 ]
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
deze vet genoeg?
[ Voor 18% gewijzigd door ---RRR--- op 25-04-2006 19:44 ]
[ Voor 65% gewijzigd door Yotta op 25-04-2006 19:54 ]
0110101001111010
Men neme een usb verlengkabeltje en 'mod' even een beetje ruimte in de mini en daar druk je je draadje inHyperTrophy schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:51:
[...]
dit zal alleen goed werken als je front usb hebt, als het achter is, zul je probs krijgen met ruimte. Mss komt ie wel tegen andere stekkers aan, of zelfs de behuizing. Dat ie er niet eens in pastof gewoon en verlengkabel, zodat je m gewoon op bureau zet
Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|
stressed 32 graden. ervoor staat een 120mm papst en tussen de hds en de voorkant van de case nog een 92mm outtake : )
Ben jijU dat op die foto?Tomino schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:04:
Ik ben misschien van plan om een oude server pc, of een neiuwe pc in een Brandslang te verwerken.
denk hierbij aan:
[afbeelding]
Hier in wil ik de pc maken. Tussen de platen in een Pc proppen en de DVI kabel uit de slang laten komen.
Het gehele gevaarte aan de muur hangen bij je monitor en klaar?
is dit heel gek of wel vet?
warm iig---rrr--- schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:41:
[...]
deze vet genoeg?
http://members.home.nl/martin.bus/new%20pics/DSC00347.JPG
http://members.home.nl/martin.bus/new%20pics/DSC00348.JPG
http://members.home.nl/martin.bus/new%20pics/DSC00349.JPG
de raptor zit hier alleen een beetje scheef in, was nog niet 100% bevestigd :-/
Boven de 4x300gb zitten 2 12cm fans, die zie je alleen niet.
??
Verwijderd
Ik had ooit het idee om een pc in zo'n buiten prullenbak te bouwen, klinkt gek maar ik denk dat er best iets moois van te maken valt. Ik heb hier nooit geld, tijd en gereedschap voor gehad dus heb het maar laten gaan...Tomino schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:41:
hahahaa omg lig hier plat, Bent u dat!! Nee man, gewoon een plaatje van google geript.
Ben 16 maar zie er nog niet zo oud uit hoorHaha.
Verder, het was ook maar een vaag idee. Ben gewoon een leuk voorwerp aan het zoeken waar ik een pc in kan proppen. Moet toch WAT doen in die lamge zomervakantie![]()
ideeen welkom
|| Specs || SuperPI 1m
Bral! er zijn zat casemods die origineel zijn. Ooit de kaasmod gezien ? vonden veel mensen ook leuk idee, maar wat de hell heeft kaas met PC's te maken ? tosti ijzer op de LAN misschien, maar verder niks.Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 07:59:
@ brandslang idee
lijkt me geen mooie mod.. Ik bedoel het theme computer en brand heeft zo weinig met elkaar temaken.. als je naar een gemical mod kijkt dat zie je vaak ook wel terug in bepaalde games. Zo ver ik weet is er maar 1 game waarin je brandweer man bent. (laten we het dan niet hebben over de brandweer auto in de GTA spellen.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
haha iddTomino schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:41:
hahahaa omg lig hier plat, Bent u dat!! Nee man, gewoon een plaatje van google geript.
Ben 16 maar zie er nog niet zo oud uit hoorHaha.
Verder, het was ook maar een vaag idee. Ben gewoon een leuk voorwerp aan het zoeken waar ik een pc in kan proppen. Moet toch WAT doen in die lamge zomervakantie![]()
ideeen welkom
Ik heb er 4mm. voor gebruikt, dik genoegTommelMOD schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:38:
sux idd dat t niet paste.. maar ZEER MOOI OPGELOST!!
hoe dik is het plexi trouwens dat je hebt gebruikt?? ik neem aan dat je namelijk geen 2 á 3 mm kan gebruiken hiervoor....
keep up the good work iig
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq