Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:29:
Ben nog altijd aan het wachten.. :Z. Als je hebt gepreordered krijg je hem dan op de deurmat of moet je een handtekening zetten? Weet ik of ik even veilig weg kan... Heb hem besteld bij GCshop (CE).
Wordt gewoon in je brievenbus gegooid, dus je hoeft niet thuis te zijn :). Ik zie wel dat ik geluk heb gehad met gcshop dat ik hem gisteren al kreeg.
anandus schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:31:
[...]
Hier staat het er niet bij? :(

Hoe krijg ik dat in het lijstje? Of staat-ie er niet bij omdat ik maar een 6800GT 128Mb heb? Dat-ie het niet aankan ofzo?
Al lijkt me dat sterk
Stel je het zelf in:
iSize W=1280
iSize H=720

[ Voor 29% gewijzigd door DeepSeven op 25-03-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Vind het een geweldig spel tot nu toe :)

Enige ding waar ik me echt flink aan irriteerde was de _extreem_ belabberde performance op de xbox 360 op het moment dat je buiten op je paard rent... damn zeg, 10 fps ofzo? Zag er niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 13:32:
[...]

Ik weet 100% zeker dat als ik mijn destruction skill getraind x30 ik gewoon 3x kon tukken en dus ook 3x level up was.

@cas.fm: De mages guild joinen puur om de items en enchanten is toch geen cheaten? En uitrusten buiten bij een grotje noem ik geen cheaten.
En ik weet 100% zeker dat het niet zo was ;) Misschien met latere patches wel of expansions wel, toen heb ik er niet meer op gelet, maar met een clean install was het zeker niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeepSeven schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:31:
[...]

Wordt gewoon in je brievenbus gegooid, dus je hoeft niet thuis te zijn :). Ik zie wel dat ik geluk heb gehad met gcshop dat ik hem gisteren al kreeg.
Dank je, ben al weg.. Duimendraaien dat ie op me ligt te wachten vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je eigenlijk ook arrows maken:O?

En hoe kom je in de dark brotherhood guild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:39:

Nee.

spoiler:
Door een onschuldig iemand te vermoorden. Zoek iemand uit die ergens buiten in zijn eentje rondloopt, en sloop hem. Zodra je een paar uur rest krijg je bezoek :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:39:

lezen mensen de msg's niet die je bij elk laad schermpje krijgt ofzo?

het staat er gewoon letterlijk in!

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeepSeven schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:41:
[...]

Nee.

spoiler:
Door een onschuldig iemand te vermoorden. Zoek iemand uit die ergens buiten in zijn eentje rondloopt, en sloop hem. Zodra je een paar uur rest krijg je bezoek :).
spoiler:
Ohh bedankt :D dan zal me thieves guild wel boos worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:47
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 21:42:
Yay ik heb eindelijk die 2de thieves quest om in de guild te komen gehaald :) Hoe kan je eigenlijk pickpocketen, of moetje dat eerst leren?
Zou je me kunnen vertellen hoe je dat gedaan hebt? Ik zit nu namelijk vast bij de 2e missie van de Thieves Guild.
spoiler:
Ik heb dat beeldje gejat maar toen ik bezig was ben ik gesnapt door 1 van die Guards. Ik heb nu dus een bounty van 150 gold op m'n hoofd staan. Ik weet dat Armand en Skriva (?) je bounty weg kunnen halen, maar Armand is nu verdwenen en ik heb geen idee waar ik Skriva kan vinden. Pas als ik van mijn bounty afben kan ik het beeldje bij die vrouw in haar Cupboard leggen en verder gaan, omdat ik nu met bounty steeds gesnapt word door rondlopende Guards.

Om bij de Dark Brotherhood te komen moet je inderdaad een onschuldig iemand vermoorden, dus zorg dat je op dat moment niet met een Thieves Guild Quest bezig bent:P

[ Voor 10% gewijzigd door Wekko306 op 25-03-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Hmm als je je laat pakken, en je doet pay with gold hou je meestal je quest item (Ookal is het gestolen) Was ook bij die andere quest, waar je dat tax papiertje moest jatten. Die kerel had me betrapt toen ik het pakte, en deed Pay with gold, en kwam toen gewoon de gevangenis uit met de tax brief :P En als dat niet lukt mischien een oudere save game laden, en het opnieuw proberen zonder gepakt te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Ok dank je, ik laat me wel gewoon pakken :) Een oudere save heb ik helaas niet meer (en het lijkt me vrijwel onmogelijk om dat ding te jatten zonder gezien te worden) dus betaal ik m'n 150 gold maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Ik ben bezig met de main quest, heb net de vier boeken gevonden en aan de mage gegeven. Die heeft ze ontcijferd en nu moet ik naar een kapelletje in een tuin gaan, volgens mij als de zon opkomt. Wat moet ik daar doen. Mij cursor verandert wel als ik het kapelletje klik, maar er gebeurt niets. Ik zie verder ook niemand daar lopen, behalve 's nachts iemand die me wil leren inbreken. Iemand een idee wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik heb dit spel inmiddels ook, en ik vraag mij af waar de warrior's guild zit zodat ik lid kan worden? Zowat iedereen die je in het spel aanspreekt zegt dat de warrior's guild mensen zoekt, maar niemand is dan zo vriendelijk om je te vertellen waar die zit :?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets gevonden en dat geeft frost shield 7% on self?, wat betekent dat? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:06:
spoiler:
Ik ben bezig met de main quest, heb net de vier boeken gevonden en aan de mage gegeven. Die heeft ze ontcijferd en nu moet ik naar een kapelletje in een tuin gaan, volgens mij als de zon opkomt. Wat moet ik daar doen. Mij cursor verandert wel als ik het kapelletje klik, maar er gebeurt niets. Ik zie verder ook niemand daar lopen, behalve 's nachts iemand die me wil leren inbreken. Iemand een idee wat ik moet doen?
Ehm volgens mij ben je op de foute plek. Want kapelletje waar je heen meot lopen nog 3 andere mensen rond. Die staan er praktisch voor en zijn niet te missen! Maar lees topic even door, zoek desnoods naar "Azura", dit is namelijk echt al 1000x voorbijgekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:19
ik heb nu weinig last van de artifacts maar nu word mij scherm soms na een korte tijd (afwisselend) zwart, ik zie dan wel nog wat van me hud maar het lijkt erop of hij niks meer renderd.
Mischien komt dit door die max frames render ahead 0 ?

Dit is zeer irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 12:02
hoe kan je FPS aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 13:30:
[...]

1, 2 en 4 zijn simpelweg exploiten/cheaten...
1: WOUW goeie tip, waarom gebruik je niet meteen de construction set om een full daedric armor voor je neus te leggen evenals 30 31337 restore health potions...

4: Hetzelfde als 10 lockpicks voor je neus leggen met de CS...
over punt 1
Waarom vind jij 1 zo'n exploit. Als ik gewoon een uur zou wachten en telkens iets healen ben ik toch ook weer vol health (en extra restoration skill.) Dus ik begrijp je punt niet helemaal. Tis alleen lastig met healen als je over de 240 hp hebt zoals mij.

Over 2
Hoezo is bij de mages guild komen en je wapens, armor enchanten en spells maken een exploit die zie ik echt niet. Volgens mij heb je wat issues :P.

Over 4
Over het lockpick verhaal omdat ik de goede speel is het nogal lastig om lockpicks te verkrijgen en ik had maar 1 lockpick en moest die kist openkrijgen vond het wel een slimme oplossing.
Maar nu ik het lockpicken door heb gekregen krijg ik average chest meestal open met 1 of 2 lockpicks. Mijn security skill is nog maar iets van 20 :D.
Maar geef toe 4 is wel een beetje een exploit

Dat rest is toch denk ik expres door bethesda erin gehouden vind het geen exploit

[ Voor 11% gewijzigd door Mystic_X op 25-03-2006 15:24 ]

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
fraps, lieve sgat B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:19
Gebruik de search funtie !!!

Maar goed hier nog een keer.
Druk op de "~" toets voor console en typ "tdt" om je fps tezien.

Ik merk nu dat als ik speel ik nu ineens heel snel een zwart scherm krijgt met het spel.
Word mijn kaart te warm hij staat nu op 69 graden. ?

[ Voor 4% gewijzigd door Games op 25-03-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Games schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:16:
ik heb nu weinig last van de artifacts maar nu word mij scherm soms na een korte tijd (afwisselend) zwart, ik zie dan wel nog wat van me hud maar het lijkt erop of hij niks meer renderd.
Mischien komt dit door die max frames render ahead 0 ?

Dit is zeer irritant :(
Ik had in het begin hetzelfde probleem met mn 7800gt, probleem opgelost door hem weer op standaard settings te draaie(was overgeklokt). Ik geloof dat jouw kaart al op standaard settings draait, zoja, misschien moet je hem dan maar gaan onderklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
Games schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:24:
Gebruik de search funtie !!!

Maar goed hier nog een keer.
Druk op de "~" toets voor console en typ "tdt" om je fps tezien.

Ik merk nu dat als ik speel ik nu ineens heel snel een zwart scherm krijgt met het spel.
Word mijn kaart te warm hij staat nu op 69 graden. ?
Dit probleem hebben meerdere mensen waaronder ik ook. Een bug zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-08 21:08
Hoe zit dat nou met wapens? Krijg/vind je nou beteren wapens naarmaten je level hoger is??? Wat ik loop al van af het begin af aan met het zelfde wapen en armour...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Mini-Faq:

Ik speel al een tijdje maar ik lvl niet up?
Je moet resten in een bed (!) voordat je een lvl omhoog gaat. Onder bij je karakter skills interface zie je een balkje hoever je nog moet naar je volgende lvl.

Hoe join ik de thieves guild?
spoiler:
Je moet een keer in de gevangenis geweest zijn. De volgende keer dat je een paar uur rest wordt je door iemand gecontacteerd. In Bruma is een quest waar je zowiezo voor in de gevangenis moet (de vrouw waarvan haar man in de gevangenis zit en zij zonder geld is overgebleven), pak die zou ik zeggen.

Hoe join ik de dark brotherhood?
spoiler:
Door een onschuldig iemand te vermoorden. Zoek iemand uit die ergens buiten in zijn eentje rondloopt, en sloop hem. Zodra je een paar uur rest krijg je bezoek.

Hoe gooi ik een item weg?
Shift+l.click.

Hoe zie ik me FPS?
Console openen met ~. Dan tdt in typen.

Waar staat mijn ini bestand?
Mijn Documenten > My Games > Oblivion

Waar kan ik lockpicks kopen?
Sommige merchants hebben ze, maar vaak maar 1 of enkele. De thieves guild heeft er veel meer. De zogenaamde "fence" verkopen ze.

Hoe verkoop ik gestolen items?
Thieves guild joinen. De zogenaamde "fence" kopen ze.

Hoe kom ik aan Ectoplasma?
Ghosts in diverse dungeons droppen deze.

[ Voor 4% gewijzigd door DeepSeven op 25-03-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wing_xD
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:22
uhmm crap, hoe kom ik van het vampier zijn af? want ik verlies zelfs hp als ik in de daglicht rondloop. Geen flauw idee waar ik moet zijn om te ervan genezen :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
MOL-20.000 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:33:
Hoe zit dat nou met wapens? Krijg/vind je nou beteren wapens naarmaten je level hoger is??? Wat ik loop al van af het begin af aan met het zelfde wapen en armour...
Ja doh. Je gaat al snel van wapens met 1 damage naar wapens met 4-5 damage. Gewoon dungeons afgaan.
Of misschien heb je nog niet gerest, waardoor je nog lvl 1 bent. En aangezien veel items meescalen met je lvl, heb je daarom nog niks fatsoenlijk gekregen/kunnen kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door DeepSeven op 25-03-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een plaats waar je echt sterke spells kan kopen of nog beter : zelf maken ?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de game (360) net gekocht bij de Media Markt in Alphen aan den Rijn, hij was daar maar 54,99. Dus mensen die hem nog willen kopen voor hun 360, ga naar de MM, daar is hij goedkoper dan in de meeste andere winkels (FRS 69,99, Dixons 59,99, Bart Smit 59,99, Dynabyte 62,99 enz. enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:43:
Weet iemand een plaats waar je echt sterke spells kan kopen of nog beter : zelf maken ?? 8)7
Zelf maken kan je in de mage university. Om daar te komen moet je de mage guild joinen en recommendation van alle lokale mage guilds krijgen.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

Stel je het zelf in:
iSize W=1280
iSize H=720
Bij mij zit die resolutie er niet tussen? En als ik het in de .ini verander dan start Oblivion niet eens op, klapt er gelijk uit?
Hmmz, ik kijk wel even op de Oblivion-fora.
spoiler:
Woei, ik heb nu al 5 om 15 bloemetjes, ik moet er 20 om 20 hebben :)
Tussen Leyawiin en de Black Marsh zijn wat van die bloemen te vinden, mocht je ze nodig hebben ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw een ontschuldige killen is toch niet zo makkelijk als ik had gedacht :P Met een Steel bow op ze schieten duurt veelste lang, en dan roepen ze meetn guards. Ik ga eerst maar even een zwaard stelen denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Ik heb hier een Athlon 64 3400+, 6800 LE (volledige unlocked). Heb nu nog maar 512 MB erin zitten... Is het spel goed te spelen op bijvoorbeeld 1024/786 met eventueel wat tweakers (zoals minder gras) als ik nog eens 512 mb er bij zet? Wil dit graag weten voordat ik het spel bestel :P

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 19:00
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:02:
Wauw een ontschuldige killen is toch niet zo makkelijk als ik had gedacht :P Met een Steel bow op ze schieten duurt veelste lang, en dan roepen ze meetn guards. Ik ga eerst maar even een zwaard stelen denk ik :P
spoiler:
easy gebeurde bij mij per ongeluk.
was de missie om de oblivion gate bij kvatch te sluiten. nadat de gate dicht was en je met die soldaten de stad inging heb ik perongeluk de dathblow toegepast bij eentje vna hun (en had ik hem dus gedood) Toen ik hem doode zeiden de andere soldaten dat hij vermoord was en boven in me scherm stond: someone has been watching you ofzo) de volgende keer dat ik sliep werd ik gewekt en kon bij de darkbrotherhood.
Of iemand in een huis doden (als die persoon alleen is savonds laat) werkt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik word gek van dat lopen! Echt compleet krankjorum. Half uur doe je er over om van stad naar stad te komen.

Bestaan er ook nog iets als Silt Striders? Net als in Morrowind. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
PcManiaxx schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:14:
Ik word gek van dat lopen! Echt compleet krankjorum. Half uur doe je er over om van stad naar stad te komen.

Lees het topic door. 9 van de 10 vragen die hier gesteld worden zijn al 1000x voorbij gekomen. Dit dus ook. Je kunt met tab ---> dan naar map gaan, en dan kun je bekende of door npc's genoemde locaties kiezen en fasttravellen dan ben je er meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb net zo'n leuke staff gekocht voor een ~10000, maar die heeft maar een beperkt Charge vermogen (Iets van 30x), daarna werkt hij niet meer. Iemand een idee hoe je zo'n ding weer op komt laden? Want een 350 per schot is me wel heel erg duur :( Overigens wel een heerlijk wapen, even geprobeerd op zo'n Elite stadswacht in Imperial City, en in twee keer was ie dood, er ging per keer zo'n 75% af. Ook erg leuk op wolven & honden. Je blaast ze zo een 40 meter verder op de grond :9~ Is me nu ook gelukt om een paard dood te krijgen (Die beesten recoveren echt snel).
Trouwens ook nog zo'n zelfde soort zwaard aangeschaft voor 3000, maar die kan je ook maar 30x mee rossen, ben echt benieuwd hoe ze weer op kan laden, slapen werkt niet ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Phyxion op 25-03-2006 16:18 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:01
FnF schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:17:
Ik heb net zo'n leuke staff gekocht voor een ~10000, maar die heeft maar een beperkt Charge vermogen (Iets van 30x), daarna werkt hij niet meer. Iemand een idee hoe je zo'n ding weer op komt laden? Want een 350 per schot is me wel heel erg duur :( Overigens wel een heerlijk wapen, even geprobeerd op zo'n Elite stadswacht in Imperial City, en in twee keer was ie dood, er ging per keer zo'n 75% af. Ook erg leuk op wolven & honden. Je blaast ze zo een 40 meter verder op de grond :9~ Is me nu ook gelukt om een paard dood te krijgen (Die beesten recoveren echt snel).
Trouwens ook nog zo'n zelfde soort zwaard aangeschaft voor 3000, maar die kan je ook maar 30x mee rossen, ben echt benieuwd hoe ze weer op kan laden, slapen werkt niet ;(
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je items moet rechargen met een soulgem (met een soul erin uiteraard), of een steen (oid) in een elven ruïne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:53
Damn, ik zit nu bij zo'n quest (Hunters Run) en als je daaruit komt dan is er een bug oftewel
je staat daar en je hebt geen HUD of wat dan ook je kan ook niet bewegen
het enigste wat nog werkt is escape :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

-Eraser- schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:20:
[...]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je items moet rechargen met een soulgem (met een soul erin uiteraard), of een steen (oid) in een elven ruïne
Hopelijk zijn er ook andere alternatieven, want dit is niet echt super moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wing_Xd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:36:
uhmm crap, hoe kom ik van het vampier zijn af? want ik verlies zelfs hp als ik in de daglicht rondloop. Geen flauw idee waar ik moet zijn om te ervan genezen :s.
Ok om er vanaf te komen is een hele lange questline, moet je maar is voor zoeken. Helpt om er met van die tempel dudes over te praten waar je heen moet. Ook kan je gewoon een suffe mod er voor gebruiken om zo lame te doen.

Wat daarnaast ook kan, is vampire blijven en genoeg feeden waardoor je op Vampirism(25) blijft en zo geen dmg van sunlight krijgt. Nadat je rest krijg je meestal +25 erop en moet je feeden om er weer 25 af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:23:
[...]

Hopelijk zijn er ook andere alternatieven, want dit is niet echt super moet ik zeggen...
Rechargen kan je door:
Mage guild hebben recharge dudes, niet echt goedkoop.
Varla stones rechargen al je items naar full als je er eentje gebruikt, verkopen wel voor 1k ofzo.
Filled soul gems (dmv soul trap) kun je klikken, item kiezen om te rechargen en dan krijg je x aantal charges erop, ligt aan het soort soul gem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystic_X schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:21:
[...]

over punt 1
Waarom vind jij 1 zo'n exploit. Als ik gewoon een uur zou wachten en telkens iets healen ben ik toch ook weer vol health (en extra restoration skill.) Dus ik begrijp je punt niet helemaal. Tis alleen lastig met healen als je over de 240 hp hebt zoals mij.

Over 2
Hoezo is bij de mages guild komen en je wapens, armor enchanten en spells maken een exploit die zie ik echt niet. Volgens mij heb je wat issues :P.

Over 4
Over het lockpick verhaal omdat ik de goede speel is het nogal lastig om lockpicks te verkrijgen en ik had maar 1 lockpick en moest die kist openkrijgen vond het wel een slimme oplossing.
Maar nu ik het lockpicken door heb gekregen krijg ik average chest meestal open met 1 of 2 lockpicks. Mijn security skill is nog maar iets van 20 :D.
Maar geef toe 4 is wel een beetje een exploit

Dat rest is toch denk ik expres door bethesda erin gehouden vind het geen exploit
1 is ge/mis bruik maken van een bug. Dat lijkt me vrij duidelijk. 2 had ik verkeerd begrepen maar dan nog is dit niet echt mijn stijl. En 4, tja, laden en saven, niet echt een exploit, maar gewoon misbruik maken van het feit dat je vrij kunt laden en saven. Lockpicks vind je trouwens genoeg. Echt waar. Goblins hebben bijna allemaal 1 tot 3 bij zich voor zover ik weet, ik heb er nu nog ruim 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:53
Ik was met de settings aan het klooien en het lukte niet, Het bleef maar haperen. Ik deed alle settings op low, en toen had ik NOG maar 40 frames, Dit is gewoon een kut engine. Als ik het vergelijk met andere spellen, zijn die veel mooier en lopen ook veel vloeiender, zoals FEAR en QUAKE 4.

Ik heb trouwens een 6800GT amd 3500 en 1gb geheugen. Wie weet hoe je dit spel sneller kan laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:28:
[...]

Rechargen kan je door:
Mage guild hebben recharge dudes, niet echt goedkoop.
Varla stones rechargen al je items naar full als je er eentje gebruikt, verkopen wel voor 1k ofzo.
Filled soul gems (dmv soul trap) kun je klikken, item kiezen om te rechargen en dan krijg je x aantal charges erop, ligt aan het soort soul gem.
Helaas zit ik niet bij de Mage guild, of kan je daar ook heen gaan zonder dat je lid bent, en waar mag zoiets zitten?
En die Varla stones, waar kan je die krijgen? Want ik kan me niet herinneren die te zijn tegen gekomen, zelfde geldt voor Filled soul gems ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Laatst online: 07-11-2015
Waar is die key voor de mage recommendation??

spoiler:
Ik ben bij ford blueblood (vlak bij onderste stadje) om daar opzoek te gaan naar 1 of andere steen voor de guildleader. Nu weet ik precies waar dat ding zit met de kompas maar de deur is gelockt met 1 of andere key en ik heb die hele area al 3x afgezocht naar een key maar krijg ik vind geen key! Picken is geen optie omdat het geen pickable slot is.

Iemand een idee?

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je het beste je armorer skill omhoog werken? 20 van die Repair Hammers kosten 300-400 goud, en droppen doen ze ook niet veel. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:36:
Ik was met de settings aan het klooien en het lukte niet, Het bleef maar haperen. Ik deed alle settings op low, en toen had ik NOG maar 40 frames, Dit is gewoon een kut engine. Als ik het vergelijk met andere spellen, zijn die veel mooier en lopen ook veel vloeiender, zoals FEAR en QUAKE 4.

Ik heb trouwens een 6800GT amd 3500 en 1gb geheugen. Wie weet hoe je dit spel sneller kan laten lopen?
Reken er maar op dat in de volgende patch genoeg tweaks zitten waardoor het geheel een stuk vloeiender loopt. Fear liep bij mij trouwens een stuk minder soepel dan dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand toevallig een mirror van de Save Game Manager voor Oblivion? (Degene die in deze post staat).

FileFront werkt hier niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

zijn er niet van die tweak-tutorials, voor je ini file? o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-06 22:12
Binne kort verschijnt er 1 op www.tweakguides.com :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:57:
Hoe kan je het beste je armorer skill omhoog werken? 20 van die Repair Hammers kosten 300-400 goud, en droppen doen ze ook niet veel. |:(
Volgens mij kan je bij een smid in die grote stad 5 levels omhoog gaan voor zo'n 600 gold door lessen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:13

DropjesLover

Dit dus ->

shit zeg, k ben met veel enthosiasme begonnen, maar ik krijg nu bij bijna elke poort of deur een crash. ik ben bezig met n missie-tje dat je een paar mensen moet schaduwen in kinggrad (ofziets). dus om de 5 minuten een crash :(
wel heb k een paar tweaks toegepast, maar ook zonder was het vaak een crash. na een paar uur zo gamen ver**** het je gaming-experience nogal.. ik heb nog nooit met een game zoveel crashes gehad, en ze hadden oblivion al eens uitgesteld om bugs te verwijderen...

wacht met smart op de eerste patch...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
PcManiaxx schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:14:

Heb je fast travel nog niet ontdekt? Ik vind dat heerlijk. Ik word namelijk ook gek van dat eindeloze paardrijden 8)7 Klik gewoon op het stadje waar je heen wilt en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
MethodP schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:12:
zijn er niet van die tweak-tutorials, voor je ini file? o.i.d.
http://ideveloper.pandora...OblivionSettingsGuide.txt

Trouwens, ik zat net in een dungeon, en daar dropten zoveel items dat het gewoon niet meer leuk was. 3 zowat complete sets (orcisch, mithril en chainmail), en stuk of 20 enchanted items, 2 varla stones en stuk of 40 van die andere stones. Sta je dan met je thief die maar 50 kilo aan gewicht over heeft om te dragen 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:26
Fast travel had ik nog niet ontdekt. Klinkt inderdaad erg handig! :P Trouwens, wat is de Dark Brotherhood enorm cool. Zo'n gemaskerde gast die je midden in de nacht wakker maakt en opdrachten gaat geven. Als je de speaker vraagt of hij nog rumors heeft: "We don't spread rumors. We create them". Het thieves guild is eigenlijk maar een stel lafaards!

Roelerend spelletje.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Fast Travel is leuk inderdaad, maar over het algemeen loop ik toch omdat je op die manier dungeons tegenkomt die je met Fast Travel nooit zou zien behalve als die toevallig bij een Quest hoort.
Ik ben inmiddels lid van de Mage Guild, Thieves Guild, de Figthers Guild en voor de Dark Brotherhood hoef ik alleen nog een moord te plegen:P Ik ben van plan om nu eerst de Thieves Guild af te maken, dan de Mage Guild en daarna de Dark Brotherhood en Fighters Guild.

Overigens heb ik nog wel een vraag, waarom zou je levellen? Vijanden levellen mee met je level, is het dan niet veel handiger om pas te levellen als je je Minor Skills vol hebt en dan pas voor de 10 punten bij je Major Skills gaat? Als ik het goed begrijp is het dan een stukje makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
Ik weet niet of sommige mensen dit al hebben geprobeert maar door virtual sync in je videokaart driver eigenschappen uit te zetten krijg je wel dubbel zoveel fps. Nergens in oblivion kon ik virtual sync vinden, maar het stond dus wel degelijk aan. Nu geforceerd op ''off'' en speelt direct veel aangenamer. met mijn 7800gtx haal ik nu in steden ruim boven de 60fps met alles op high en in beboste gebieden rond de 30-40. Hoop dat iemand hier wat aan heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keldererik schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:35:
Ik weet niet of sommige mensen dit al hebben geprobeert maar door virtual sync in je videokaart driver eigenschappen uit te zetten krijg je wel dubbel zoveel fps. Nergens in oblivion kon ik virtual sync vinden, maar het stond dus wel degelijk aan. Nu geforceerd op ''off'' en speelt direct veel aangenamer. met mijn 7800gtx haal ik nu in steden ruim boven de 60fps met alles op high en in beboste gebieden rond de 30-40. Hoop dat iemand hier wat aan heeft ;)
En wat waren de FPS daarvoor? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
V-sync staat in de opties bij het opstartmenu.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:03
keldererik schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:35:
Ter aanvulling:

als je de dvd erin doet krijg je zo'n opstart menu'tje als je daar op options drukt kan je de reso enz. instellen en ook V-sync uitzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
@Writser
zit je bij de darkbrotherhood dan is het beter als je ook in thieves guild zit in het geval een missie verkeerde gaat (trust me).

En dat de thieves guild lafaards zijn klopt niet ze hebben gewoon meer styl.
stelen zonder iemand te doden kan sosm erg moeilijk zijn.

@Wekko.
je lvld zodat bepaalde eigenschappen zoals Magicka en HP max hoger worden.
En lvln is dood simpel je moet je er gewoon niet mee bezig houden.
En niet alle vijanden lvln 1:1 met je mee.
bv aan het begin had je een crapp wapen en had je een paar klappen nodig om een rat te doden.

na een paar lvls heb je een veel beter wapen waarmee je die rat in 1 klap dood hebt.
Had je dat lvl niet gehaald dan had je dat wapen maybe ook niet gehad.
dus des te meer je lvld des te hoger is je dmg output en des te sneller gaan die zwakke monsters dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hmm, heeft iemand hier al een beetje zich aan de mages guild gewaagd? Ik ben nu bezig met een quest waar ik een boek moet halen in een cave (weet niet zo welke) zuidelijk van chiyvandel (ofzo, maar is noord westelijk gelegen).

Nu zit ik met het probleem dat ik 4 spells (of scrolls) moet casten op een pilaar. Namelijk: Fire , Frost, Damage magicka (geen drain of absord magicka) en Fortify Magicka. De eerste 2 heb ik wel van mijn Mage staff en gewoon als spell maar waar kan ik Damage en Fortify kopen? Vergeet niet, het moet niet On Self zijn maar On Target.

En voor de mensen die alchemy moeten trainen, een klein tipje:
spoiler:
- Haal eerst alle 4 tools om potions te maken. Als je lid van mages guild bent moet dat niet zo'n probleem zijn.
- Ga naar Skingrad. Het westen ervan zijn Grapes velden, pluk alle grapes die je op die 2 velden vind (zijn niet moeilijk te vinden , ze zijn naast het hoofdpad). Hoeveel je plukt verschilt, soms 70, soms 90.
- Nu ga je naar de andere kant van Skingrad, als je uit de stad bent zie je ergens (links of rechts) een pad met aan het begin 2 muren met een dak erop... Loop dat pad op en als het goed is kom je op een tomaten veld uit, pluk daar ook alle tomaten en als je geluk hebt kom je er met ongeveer 70 - 80 tomaten uit.
- Maak potions, gewoon Restore Fatigue Potions. Nu zou je in op lage alchemy levels zeker 10 levels alchemy moeten boosten. Ik zat net op 87 alchemy en na het truukje ging ik nog wel naar 90 dus het loont zeker veel levels.

En wat je met de potions doet? Ga naar een trader of alchemist en verkoop ze gewoon. Kan je soms ook nog 1000 - 2000 coins uit slepen. Dit kan je elke 14 dagen in morrowind herhalen naar mijn weten en het is ook zeker geen slechte manier om geld te verdienen (zeker als je bedenkt dat je potions beter worden en dus meer waard worden....)

[ Voor 63% gewijzigd door Hans1990 op 25-03-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

nja..ik hoop dat ATi gwoon een uber roelerende driver uitbrengt, dat iedere ati gebruiker 20 fps xtra geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 12:44:
[...]
Drops komen waarschijnlijk omdat er dingen van je HD worden ingeladen. Misschien is je HD erg gefragmenteerd? Ik heb voor en na installatie gedefragged, en nauwelijks zulke drops met een vergelijkbaar systeem.
mijn schijven zijn gedefragged en dat worden ze elke dag tijdens de screensaver met diskkeeper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
MethodP schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:54:
nja..ik hoop dat ATi gwoon een uber roelerende driver uitbrengt, dat iedere ati gebruiker 20 fps xtra geeft :)
zou maar niet te veel hopen.
de Cat 6.4 zal waarschijnlijk alleen voor de X1xxx kaarten een flinke fps boost geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke categorien om up te graden als je een level omhoog gaat zijn erg geschikt voor thief?
-agillity
-speed
en....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 11:26

Poekie McPurrr

Mreoww~

edit: nvm

[ Voor 94% gewijzigd door Poekie McPurrr op 25-03-2006 18:18 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Stel je het zelf in:
iSize W=1280
iSize H=720
ik kan hem wel in het menu kiezen, maar ik krijg dan een vervormd beeld op mijn 4:3 scherm, hoe kan ik ervoor zorgen dat hij balken boven en onder geeft, zodat het niet vervormd?
gaat om een Nvidia 6800 en 17"tft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:15:
welke categorien om up te graden als je een level omhoog gaat zijn erg geschikt voor thief?
-agillity
-speed
en....?
luck ook etc.
maar als je meerdere dingen hebt om te upgraden kijk dan ook naar de Multipliers die die punten hebben.
denk je het nodig te hebben lvl dan altijd het punt omhoog met een Mp van 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

Ik heb een probleem toen ik de missie 1 van darkbrotherhood had gedaan die vent in dat huisje doden. Dan als ik uit het huisje wil gaan dan klapt het spel eruit en start mijn pc opnieuw op...

Het rare is hij doet het alleen als ik dat huisje in ga overal kan ik gaan en staan en loadings doen alleen in dat huisje niet. Als ik erin en er weer uit ga dan start me pc op nieuw op zo kan ik die missie dus nooit halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Laatst online: 21-10-2018
MethodP schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:54:
Ja daar droomt iedereen van... Ik vind 5 of 10 fps increase ook al lekker hoor!
Lol dat zou de ati 8000 serie een 2000% performance increase geven ofzo:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHiXioN schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:02:
[...]

Reken er maar op dat in de volgende patch genoeg tweaks zitten waardoor het geheel een stuk vloeiender loopt. Fear liep bij mij trouwens een stuk minder soepel dan dit spel.
Zo'n beetje alle 3D RPG's hadden een kwalitatief mindere engine dan 3D Shooters. What else is new? Ultima IX draaide super slecht toen die net uitkwam, net als King's Quest VIII, ook Might & Magic hadden vrij simplistische 3D engines: Het gaat immers om de inhoud. Met MMPORG engines heb ik geen ervaring, misschien dat WoW een uitzondering is. Vergeet overigens niet dat 3D shooter engines vaak beperken tot 'inside worlds' terwijl RPGs massieve buitenwerelden hebben en meer rekenkracht kost.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Zoals je zelf al zegt, dit is offtopic

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Hmm zit vast bij een side quest in de capital. Unfriendly competition heet tie. Ik zit op het punt dat ik in Thoronirs huis bewijs verzamel en dan naar buiten loop met een boek. Maar een guard wacht altijd buiten op me en rekent me in.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Laatst online: 12-09 13:03
Kan iemand mij helpen met die schilderij missie?

Beetje frustrerend dit...

Zit er een speciale volgorde in de zinnen die je moet kiezen per persoon?

Want ik heb elke persoon die genoemd wordt helemaal doorlopen en het schilderij gevonden maar nog gebeurd er niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een voldoening als je zo'n tombe helemaal toeeigend door alles ne iedereen sneakend te killen! Daarnaast zijn de beloningen ook niet verkeerd! Gewoon geweldig dit spel!

vraagje: als je in the thieves guild zit is een van de gouden regels dat je niemand vermoord. Als je, naast die gilde, de brotherhood joined, wat gebeurt er dan? Kom je in de problemen bij de thieves-guild(als je iemand vermoord)? En daarnaast, wanneer ''vermoord je iemand''? Alleen als het opgemerkt wordt, of altijd(dus dat een wachter het niet te weten komt, en je dus geen straf krijgt)?

tia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:44:
Wat een voldoening als je zo'n tombe helemaal toeeigend door alles ne iedereen sneakend te killen! Daarnaast zijn de beloningen ook niet verkeerd! Gewoon geweldig dit spel!

vraagje: als je in the thieves guild zit is een van de gouden regels dat je niemand vermoord. Als je, naast die gilde, de brotherhood joined, wat gebeurt er dan? Kom je in de problemen bij de thieves-guild(als je iemand vermoord)? En daarnaast, wanneer ''vermoord je iemand''? Alleen als het opgemerkt wordt, of altijd(dus dat een wachter het niet te weten komt, en je dus geen straf krijgt)?

tia
de thieves guild ziet alles :).
maar nee die regel schijnt alleen te gelden als je iemand dood tijdens een missie voor de thieves guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pandemic schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:11:
[...]

Ehm volgens mij ben je op de foute plek. Want kapelletje waar je heen meot lopen nog 3 andere mensen rond. Die staan er praktisch voor en zijn niet te missen! Maar lees topic even door, zoek desnoods naar "Azura", dit is namelijk echt al 1000x voorbijgekomen!
spoiler:
Volgens mij is dat iets anders, want de groene pijl staat wel op dat kappeletje/graf. Ik zit trouwens op een soort kerkhof dat helemaal rond die hoge toren (waar de councel zit etc.) zit, volgens mij heet 'Green Emperor Way. Ik kom echt net van die mage af die de boeken voor me heeft bestudeerd, Azura heb ik nog niet van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice screen genomen van mijn character:

http://www.colbys.be/Oblivion2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de gewone versie bij gcshop.nl bestelt, kwam vrijdagmiddag binnen :)

Mijn config bestaat uit een GeForce 7800 GT, 2 gig RAM en een AMD Athlon 64 3500+. Oblivion detecteerde high quality settings, daar heb ik het op laten staan en dat geeft een framerate die voor mij goed genoeg is. Behalve als ik door een bos loop, maar vooral als op mijn paard door een bos galloppeer is de framerate klote. Verder helemaal geen crashes gehad.

Ik moet zeggen, dit is de beste game van het jaar en waarschijnlijk ook de beste game ooit. Verdorie, alles is zo goed aan deze game, hier is Morrowind niets bij. Maar mij viel het ook op van de dialogen tussen NPC's op straat. Op een gegeven moment zeggen ze "see you" "bye" in een gesprek, maar dan gaan ze daarna soms gewoon nog verder praten 8)7

Even wat screenshots (TS, a.u.b. ook even in de OP zetten wat er aangepast moet worden in de INI files zodat je screenshots kan maken). klik op de screenshots voor de originele hoge resolutie versie.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanlonen/oblivion/oblivion_screen3_s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanlonen/oblivion/oblivion_screen2_s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanlonen/oblivion/oblivion_screen1_s.jpg

Voor degene die mijn savegame willen hebben dit is hem: http://www.xs4all.nl/~van...ing%20Time%2009.00.19.ess

Mijn verhaal:

Ik ben dus een Imperial, net level 2. Heb een custom manusje-van-alles class gemaakt, ik ben zowel boogschutter, melee aanvaller en tovenaar. Hoewel ze niet bij mijn major skills zitten, gebruik ik ook veel sneak en destruction. Het is zo stoer om dubbele damage te krijgen als je sneakt en pijlen afschiet :P

Nadat ik in het begin uit de gevangenis was ontsnapt, heb ik gelijk ge-fasttravelled naar Weynon Priory. Met die Jauffre daar gepraat, maar niet de zoon gaan redden, ik wou de omgeving van Chorrol verkennen en daar ben ik nu nog steeds niet mee bezig, het is zo groot. Maar die Jauffre bij Weynon Priory had dus ook zo'n kist met gratis equipment, de iron armor en de steel claymore en steel bow heb ik daarvan meegenomen. In deze thread heb ik ook gelezen dat wanneer je met die andere gasten bij Weynon Priory praat nadat je met Jauffre hebt gepraat, je een paard mee mag nemen, dat heb ik dus ook gedaan :P.

Uitleg over de screenshots/tips van mij

Quest in de buurt van Chorrol, Cloud Top en de Nonwyll Cavern:

spoiler:
Nadat ik lid was geworden van de Mages Guild heb ik de quest van Teekeeus uitgevoerd om die recommendation te krijgen. Dus met Ereana gesproken, die stuurt je naar Cloud Top (dat is de bovenste locatie op mijn tweede screenshot). Bij Cloud Top het boek van dat gebraadde lijk gepakt, en het aan Tekeeus gegeven. Tekeeus bergt het op in de kist van zijn kamer, loop met hem mee en je ziet het hem op bergen. Als ie zijn kamer weer uit gaat doet ie de deur niet op slot, en kan jij het boek weer jatten (volgens de game was het niet gejat, want er stond geen rood handje voor het boek in de inventory) en het aan Ereana geven. Een dag later geeft zij jouw dan notities, maar ik had geen shock damage spel dus ik was er nog niet aan toegekomen om de quest af te ronden daar op Cloud Top.

Onderweg naar Cloud Top kwam ik trouwens ook de Nonwyll Cavern tegen (tweede screenshot). Ik ging er in toen ik level 1 was, en daar zitten toch een paar vijanden die niet mis waren. Eerst zijn het Savage Trolls, makkelijk te killen. Maar ik schrok me wel de pleuris toen ik aan het sneaken was en ik dacht dat ik onopgemerkt was, kwamen op eens die trollen onverwacht door een afbuigende gang op mij afrennen :>. Waarschijnlijk omdat ik newbie was met sneaken en omdat ik iron boots aanhad, sneak op je blote voeten in dat geval :Y) Maar later kwam ik er savage ogres en een minotaur tegen, daar had ik wel moeite mee man! Ik summonde ff een spook/skelet, maar die gingen neer door een slag van zo'n ogre. Daarna killden ze mij, maar na een aantal keren laden wist ik ze wel te killen door middel van gesneakt pijlen afschieten, en daarna goed blokken en aanvallen met mijn claymore.

Het viel mij trouwens op dat je zelf geen spoken kan mollen met gewone wapens, maar dat vijandige skeletten en ogres mijn gesummonde spoken wel kunnen killen met normale wapens. Het valt mij ook op dat de dynamische belichting zo goed is in Morrowind, cast een vuurbal in een donkere dungeon of loop er met een fakkel rond, en dat ziet er overtuigend uit. In Doom 3 zag je zoiets niet als je met de plasmagun in een donkere ruimte schoot, geen blauw licht zoals je zou verwachten.

Ook stoer in Oblivion is dat je de pijlen ziet zitten in de lijken van vijanden, en dat je pijlen op de grond ziet liggen die hun doel hebben gemist. Die pijlen kan je dan weer oppakken. Oh, en met de "z" toets kan je dus van alles vastpakken en weggooien. Het kan ook met lijken, die kan je dan in leuke posities maneuvreren :*)

Info over een erg coole search-and-rescue quest in Chorrol:

spoiler:
Maar nu verder. Ik had dus al flink wat verkend in de omgeving van Chorrol, en voor de zoveelste keer liep ik weer de general store binnen van die argonian in Chorrol. Nu bleek de dochter (Dar-ma was het?) van die argonian vermist te zijn. Hier laat het spel gelijk zijn dat de NPC's zo dynamisch zijn, en niet statisch zoals in Morrowind. Eerst liep die Dar-ma gewoon nog rond in Chorrol, en die quest was dus niet gelijk beschikbaar als je Chorrol voor de eerste keer binnenloopt.

Maar die was dus vermist in Hackdirt. Ik was al eerder in Hackdirt geweest, die gasten daar waren ook onvriendelijk. Nadat je Hackdirt ondekt hebt kan je er ook met Honditar die in Chorrol rondloopt over praten. In Hackdirt zeggen ze dat ze Dar-ma nergens gezien hebben, maar als je dan praat met een gast (naam ben ik vergeten, maar dat houten huis links van de kerk in Hackdirt), zegt ie dat ie er nu niet over kan praten en dat je als het donker wordt naar zijn huis moet komen. Wat er nog meer gebeurtde vertel ik niet, dan spoil ik de coolheid van deze quest :P. Maar aan het eind dus die Dar-ma bevrijd, die Dar-ma springt op een paar en we lopen samen op onze paarden terug naar Chorrol. Lopen ja, want als je gallopeert gaat haar paard niet galloperen om jouw bij te houden :(. Maar ik vond het zo'n stoere quest, echt geweldig goed uitgewerkt was deze.

Andere leuke quest die je krijgt als je met de boer praat die in de Grey Mare zit in Chorrol:

spoiler:
Monsters (veel goblins blijkt later) vallen zijn boerderij aan, en hij vraagt je om ze te killen, samen met zijn zoons. Die zoons ontmoet je in de buurt van Weynon Priory (kijk op de kaart voor de pijl voor de locatie). Dan lopen ze naar hun boerderij. De meest zuidoostelijke plaats op mijn derde screenshot is dat. Dan word je bij die boerderij aangevallen door die goblins in drie golven. Gevecht zelf is niet moeilijk, maar die goblins vallen die zoons dus in de eerste instantie aan en niet jou. Het moeilijke is om die zoons in leven te houden. Niet dat dat essentieel is voor de quest, maar een happy end is altijd leuk :*)

Verdere info over plaatsen in de buurt van Chorrol:

spoiler:
Zie mijn derde screenshot. Linksboven Hackdirt is er dus een Aelid (elven) ruin. Grote dungeon, op mijn level 2 was er niet zoveel interessants te halen, behalve dan Welkynd stones. Je kan deze dungeon trouwens niet meer uit als je in het begin van de dungeon naar beneden springt, en daarna een hard lock niet kan picken. Rechtsboven Hackdirt zie een fort, daarbinnen zitten vampieren. Heel dicht in de buurt van Chorrol, bij de south gate, is een mijn die vol zit met bandits. Er is nog een mijn ten zuidwesten van Chorrol, op mijn level 2 vond ik daar goblins en waardeloze schatten.

Ik weet het, id tis een giga post, maar als ik ergens enthousiast over ben lul ik er ook veel over. Oblivion maakt me gek, zo ubervet is het.

Wat ik mis

Niet dat het Oblivion minder leuk maakt, maar er zijn wel dingen die ik in de volgende Elder Scrolls zou willen zien. Bijvoorbeeld mounted combat, zodat je gasten kan neerhakken vanaf je paard, en dat je boog kan schieten vanaf je paard. Ook zou het wel stoer zijn als je met je paard beesten of mensen kan vertrappelen, dan zou je niet meer af hoeven stappen van je paard als zo'n vervelende wolf je aanvalt wanneer je door het bos rijdt :X

I.p.v. het kopen van huizen zouden ze het groter moeten aanpakken, dat je bijvoorbeeld een kasteel kan kopen of krijgen (net zoals in Baldur's Gate 2, met al die quests die je bij het kasteel kreeg, en die veldslag voor je kasteel, dat was me toch stoer :9). Dat je kasteel dan aangevallen wordt en dat je dan boogschutters op de muren kan zetten die aanvallers afschieten.

En nog meer interactie met NPC's. Bijvoorbeeld wanneer je bij Dark Brotherhood zit, dat je dan een quest krijgt om een hinderlaag op te zetten voor een aantal gasten die door een lopen. Samen met een paar vriendjes van je Dark Brotherhood die met je meegaan, en dat je ze dan orders kan geven enzo.

Als ze dat zouden doen zouden ze helemaal een killer game hebben :).

Vraagjes voor juliie:

Ik wil wel eens een hert afschieten met mijn boog, ze lopen vaak rond in het bos rondom Chorrol, maar zodra ik ook maar iets in de buurt kom rennen ze snel weg en kan ik ze niet meer raken. Of moet ik ook proberen te sneaken?

En waar kan ik snel veel ingredienten kopen voor alchemy? In Morrowind was het zo dat je bijvoorbeeld 10 stuks van een ingredient kon kopen, en als je dan het Barter window weer opende was dat ingredient er gelijk weer. Hoe zou ik het aanpakken in Oblivion?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:19:
[...]

ik kan hem wel in het menu kiezen, maar ik krijg dan een vervormd beeld op mijn 4:3 scherm, hoe kan ik ervoor zorgen dat hij balken boven en onder geeft, zodat het niet vervormd?
gaat om een Nvidia 6800 en 17"tft
Ik heb hem wel werkend gekregen op die res. met de zwarte balken. Wat je moet doen is de instelling van je monitor buiten het spel om aanpassen.

Instellingen van je vid. kaart (ervanuitgaande dat je Nvidia heb) --> Screen res. & Refresh rates. Daar kan je dan een custom res toevoegen die je dan in TESIV kan kiezen.

Om ervoor te zorgen dat je scherm niet wordt uitgerekt moet je ergens instellen dat je TFT je scherm niet opvult maar origineel houdt (dus als je 1024 hebt, zwarte balken rondom). Kan het alleen ff niet vinden, alsof het verdwenen is na t installeren van Coolbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:43
Ik zie hier dat je light armor draagt. Kan iemand my vertellen wat in godsnaam het voordeel is van light armor? Voor zover ik de manual begrijp is bijv. magic minder efficient als je niet skilled bent in heavy armor maar als je er master in bent maakt het niet meer uit blijkbaar.

Het voordeel van light armor = ....? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

DeepSeven schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:29:
[...]

http://ideveloper.pandora...OblivionSettingsGuide.txt

Trouwens, ik zat net in een dungeon, en daar dropten zoveel items dat het gewoon niet meer leuk was. 3 zowat complete sets (orcisch, mithril en chainmail), en stuk of 20 enchanted items, 2 varla stones en stuk of 40 van die andere stones. Sta je dan met je thief die maar 50 kilo aan gewicht over heeft om te dragen 8)7 .
oke chill daar zitten wat aardige tweaks bij, zoals dat je op verre afstand gwoon bomen ziet, etc. zonder fps verminderingen
ik speel nu met 30 + fps als ik buiten ben , ook in bos, en binnen met 50-80 fps
alleen als ik buiten bijv. een guard tegen kom op paard met fakkel, dan heb ik fps lager dan 30, best irri
maarja tis gwoon zo'n spel, dat je zulke dingen maar moet nemen zoals ze zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoffa schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:20:
[...]

Ik zie hier dat je light armor draagt. Kan iemand my vertellen wat in godsnaam het voordeel is van light armor? Voor zover ik de manual begrijp is bijv. magic minder efficient als je niet skilled bent in heavy armor maar als je er master in bent maakt het niet meer uit blijkbaar.

bwaa ik draag die gewoon omdat het zo agressief overkomt om met heavy armor rond te lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Laatst online: 16-12-2023
Iemand een suggestie om uit die grot te komen waar de het amulet of kings probeert te recoveren? Ik moet door een deur om terug in de normale cave te geraken maar daar is een sleutel voor nodig, en op geen enkel van de lijken ligt die sleutel. Heb al 2X full backtrack gedaan naar die hall waar het offer plaats vindt maar ik vindt de nodige sleutel echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:43
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:24:
[...]

bwaa ik draag die gewoon omdat het zo agressief overkomt om met heavy armor rond te lopen :P
Hehe ok, weet er iemand anders dan het voordeel van light armor? Misschien ziet heavy armor er agressiever uit maar als het in alle opzichten beter is dan light neem ik dat wel voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salamander, ik herken je gevoelens! Voor mij is dit iig de beste RPG, daarnaast denk ik dat het ook het leukste spel ooit is(voor mij dan). Misschien dat Ik gta 3 net iets hoger inzet, maar ik betwijfel het.

Daarnaast wilk ik ook weten of het slimmer is om een heavy armory of light armory te gerbuiken als archer zijnde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:07:

Vraagjes voor juliie:

Ik wil wel eens een hert afschieten met mijn boog, ze lopen vaak rond in het bos rondom Chorrol, maar zodra ik ook maar iets in de buurt kom rennen ze snel weg en kan ik ze niet meer raken. Of moet ik ook proberen te sneaken?
Wanneer ik op een hert, wolf of iets anders dergelijks aan het jagen ben, dan sneak ik meestal.
Ik moet wel vertellen dat het ''sneaken'' voor mij makkelijker is, aangezien ik de Moonshadow spreuk (Sterrenbeeld: The Shadow) kan gebruiken, welke mij 60 sec. onzichtbaar maakt.

Ik heb enkele minuten geleden de Warrior-rank behaald in de Imperial Arena en ik behoor nu tot de Dark Brotherhood familie :p
Ik ben nu bezig met diverse quests, waarvan vele mij toegereikt zijn door The Dark Brotherhood en ik ben gewoon helemaal verslaafd aan het spel :9

Mijn character:

Afbeeldingslocatie: http://www.remcoj.demon.nl/YonixKlein2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.remcoj.demon.nl/YonixKlein1.JPG

Oh, en het uitzetten van vSync zorgt er inderdaad voor dat het spel soepeler loopt, althans bij mij wel.
Ik ga snel weer verder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Stoffa schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:20:
[...]

light armor weegt minder.
het extra gewicht van heavy armor heeft negatieve uitwerkingen doordat je alngzamer zou zijn etc.

btw heb een grappige bug gevonden in de AI.
ik was ver in het noorden en de guards daar jaagden op herten.
was even iets het doen en toen zag ik dat 2 guards op 1 hert zaten te schiten.
opeens imist een van de guards en raakt de ander.
:D gaan ze elkaar beschiten met pijl en boog. Ik doe niks en blijf kijken na een tijdje sterft eentje van de 2 en ik kan gewoon zijn gear pakken :).

zat sleutel bij van de barracks van een dorp dus die maar meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Wow ik ben net voor het eerst aan het spelen (op mijn nieuwe TFT schermpje) en wat een geweldig spel. Het draait tot nu toe netjes op mijn P4 3 Ghz met Radeon 9800XL, alleen merkte ik dat in het begin als de guards aangevallen worden terwijl ze de emperor wegleiden dat het spel helemaal inzakt als ze op de vijand inhakken. Dan hangt ie bijna zeg maar.. als dat stukje voorbij is loopt ie weer netjes (weet nog niet hoe het buiten gaat lopen maar goed). Iemand een idee hoe het komt dat ie juist daar zo inkakt en wat daar aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Cure schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:34:
Kan iemand mij helpen met die schilderij missie?

Beetje frustrerend dit...

Zit er een speciale volgorde in de zinnen die je moet kiezen per persoon?

Want ik heb elke persoon die genoemd wordt helemaal doorlopen en het schilderij gevonden maar nog gebeurd er niets :(
Zoekfunctie gebruiken :)

[rml]aapenootjes in "[ PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion..."[/rml] -> ik neem aan dat je de quest in Chorrol bedoelt waar het schilderij gejat is.

Let wel op dat iedere persoon (5 in totaal!) ook echt aanwijzingen moet geven. Orgnolf doet dat bijvoorbeeld niet omdat hij je een sukkel vind, bribe of charm hem zodat zijn disposition omhoog gaat en hij wel normaal antwoord geeft. Zie verder die post, ik vond het ook een klote quest want die verfvlekken op de vloer van de eetzaal had ik niet gezien. Ook moet je het schilderij "activeren" nadat je met iedereen gesproken hebt, je kan het niet andersom doen. Geldt ook voor de andere clues, eerst praten, dan clues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manzor90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09-2023
Bigbot schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:42:
[...]

:D gaan ze elkaar beschiten met pijl en boog. Ik doe niks en blijf kijken na een tijdje sterft eentje van de 2 en ik kan gewoon zijn gear pakken :).

Geweldig _/-\o_
Ik had ook zoiets: Bij de Waterfront lopen van die mensen rond die je niet mogen, als je voor ze gaat staan dan vallen ze je aan enzo. Toen viel hij mij dus aan, en kwam er een guard aan die hem ff lam sloeg :p Echt leuk zoiets om mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Bigbot schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:42:
[...]

light armor weegt minder.
het extra gewicht van heavy armor heeft negatieve uitwerkingen doordat je alngzamer zou zijn etc.

Mischien is dat juist geen bug. Dat is realistischer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Bigbot schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:46:
[...]

de thieves guild ziet alles :).
maar nee die regel schijnt alleen te gelden als je iemand dood tijdens een missie voor de thieves guild.
Ik was zelf even aan het testen met mijn mooie weapon, en ik had er toen een stuk of 10 stadwachten mee neer gehaald, en toen ik per ongeluk ook een Thieves Member had neergehaald (Wist ik niet), kreeg ik een bericht dat ik weer een quest moest doen om opnieuw toe te laten geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 22:32:
Hallo ,

(vraag1)Ik heb de PC versie en tevens ook een Gamepad in bezit(Logitech rumble pad 2) .Het lukt me niet om deze goed in te stellen , kan niet naar links of naar rechts . Weet iemand hier een oplossing voor .

( vraag 2) Hoewel dit spel en dit RPG genre geheel nieuw is voor me lijkt het me prettiger om het met een gamepad te spelen , maar ik zie ook dat op me gamepad te weinig knoppen zitten om alles in te kunnen stellen en zal ook het toetsenbord wel nodig hebben . Of doe ik iets verkeerd en is dit niet zo ? Want op de Xbox360 spelen ze het ook met een gamepad en heb gezien dat het goed werkte .
Groet
Zal wel not done zijn om jezelf te qouten maar hoop toch op een antwoord , srry!

Aan alle PC bezitters die ook het spel spelen met een gamepad , ik krijg de instellingen niet goed ervan zie hierboven , kan wel naar links en naar rechts maar dan ook echt naar links en naar rechts en niet sturen dus, het bochie om !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Laatst online: 07-11-2015
Wohoo ik heb de sleutel gevonden!

spoiler:
Zat gewoon in zo'n mannetje die ik neer geslagen had maar over het hoofd gezien 8)7

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
spoiler:
weet iemand hoe je die officer (weet de naam even niet meer) uit die kooi krijgt, als je voor het eerst door zo'n gate bent gegaan (main quest)?

[ Voor 9% gewijzigd door Lowroad op 25-03-2006 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil iedereen nogmaals op de /me SPOILERTAGS * wijzen :X
code:
1
[spoiler] [/spoiler]

Hoe maak je nou screenshots met het spel zelf? Ik heb geen zin in constant Fraps draaien 8)7
Shaodar schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:25:
weet iemand hoe je die officer (weet de naam even niet meer) uit die kooi krijgt, als je voor het eerst door zo'n gate bent gegaan (main quest)?
spoiler:
Hij hoeft er niet uit.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:53
spoiler:
die hoef je niet uit die kooi te krijgen :P

Edit: spuit 11

[ Voor 31% gewijzigd door woutertje op 25-03-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Een zo'n main quest dude gaf ik per ongeluk een tikje met mijn warhammer, en stormt vervolgens op mij af als een losgeslagen psychopaat. Weg 30 min rondgeloop en gekill...... (ja ik had niet voorspeld dat t zo zou eindigen en dus niet gesaved). :/

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Warez hoort, net als op de rest van GoT, hier niet thuis. Alle posts over het downloaden en vinden van of andere informatie over een warez release geven je -100 op alle stats (en mogelijk iets in je mailbox). Ook enkel posten over jouw systeem en hoe Oblivion erop zal draaien is niet boeiend en dergelijke posts zullen gedelete worden.

Posts over of je het spel binnen hebt of dat 'ie verzonden wordt zijn niet nodig, tenzij je de post aanvult met nuttige informatie.