Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Oké, als iedereen screenshots van zijn build gaat posten, kan die van mij natuurlijk niet achterwege blijven :)
Afbeeldingslocatie: http://img71.imageshack.us/img71/6219/oblivion20060325203238812ex.th.jpg
Ik heb ook regelmatig een silveren armor aan, die werkt ook prima namelijk :)
Heb er even mijn lege zwaard voor gepakt, normaal loop ik met een two handed hammer oid rond :)

[ Voor 12% gewijzigd door Phyxion op 25-03-2006 20:37 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wing_xD
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:58
Net zojuist een huis van 5000g in Anvil gekocht. Lekker groot maar vroeg me af of je ´m niet kan upgraden ofzo? want de meubels zijn verrot en het is pikdonker binnen. Kan wel gewoon me items droppen in de kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Damn nice outfit ;)

BTW: vind het trouwens schandalig dat sommige mensen hun textures op Small moeten zetten.
Dan ziet Morrowind er zelfs nog beter uit :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
spoiler:
weet iemand hoe je die officer (weet de naam even niet meer) uit die kooi krijgt, als je voor het eerst door zo'n gate bent gegaan (main quest)?
woutertje schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:30:
spoiler:
die hoef je niet uit die kooi te krijgen :P

Edit: spuit 11
spoiler:
ok, maar hoe moet ik verder dan? alles is dood enzo, dus volgens mij mis ik iets. Oh en er is een key die ik nodig heb maar niet kan vinden?

[ Voor 22% gewijzigd door Lowroad op 25-03-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Heavy armor heeft zeker wel zijn nadelen hoor. Je sneakt veel beter met light armor, je wordt minder snel gedetecteerd enzo. En doe maar eens light armor aan, daarna heavy armor en kijk eens naar de spell effectiveness percentage. Gaat meer dan 10% achter uit.
Dus denk niet dat iedere idioot vrolijk met heavy armor kan gaan rond rennen, het heeft echt wel penalty's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggvw
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 12:00:
[...]

Hehe. Kan ik misschien op mijn Ti4200 ook nog meedoen met een slideshow :)
offtopic:
Als ik het spel eindelijk binnen heb, want dat kost nogal wat moeite die CE te pakken te krijgen, zelfs met een pre-order :'(
Ben, net zoals sommige anderen overigens wel erg benieuwd naar wat benchmark info specifiek met dit spel. Ik moet nl kiezen voor een laatste upgrade op AGP, en ik weet niet of een 7800GS de dubbele prijs van een X1600Pro waard gaat zijn voor mij... Als iemand 'toevallig' die twee kaarten heeft liggen en een testje kan doen (kans van ongeveer nul?)... _/-\o_
Dat valt nog best mee. Ik heb een GF4 TI 4600 en en framerate van gemiddeld 40. Je verliest alleen wel een hoop aan grafische kwaliteit. Spel ziet er nu min of meer uit als de oude morrowind, met wat ontbrekende textures hier en daar, maar het is nog redelijk goed te spelen. Heb nu bomen uit, water laag en wat lighting disabled. Er is zelfs iemand die het gespeeld heeft op een GF3 ti 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DeepSeven schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:55:
Heavy armor heeft zeker wel zijn nadelen hoor. Je sneakt veel beter met light armor, je wordt minder snel gedetecteerd enzo. En doe maar eens light armor aan, daarna heavy armor en kijk eens naar de spell effectiveness percentage. Gaat meer dan 10% achter uit.
Dus denk niet dat iedere idioot vrolijk met heavy armor kan gaan rond rennen, het heeft echt wel penalty's.
Ik ben zelf voor Heavy Armor gegaan, die zien er veel mooier uit, en veel effectiever tegen aanvallen. Wat ook erg leuk is, is om 's nachts rond een uur of 12-3 in een bos te rennen waar het echt hartstikke donker is. Dan komen er allemaal wolven op je af, ik kreeg een hele roedel wolven op me af, toen had ik die mooie staff nog, 1x en het was VROEM, alle wolven weg :)
Heeft 33% frost damage, 33% fire damage, 33% attack damage _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

ok nu ik :D

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/9198/untitled03ws.th.jpg
offtopic:

eh woutertje, was jij ook op mIRC met de release van Oblivion? me nick was toen R3AX1V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:47
Wil iemand even zijn instellingen geven met ongeveer dezelfde specs als ik? Ik heb amd 3500, 6800gt en 1gb geheugen. En zeg alsjeblieft niet 1024 768!, want 1280 1024 is mijn native resolution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 20:38
Damn... Hoe groot is dit spel eigenlijk wel niet? Heb hem op de xbox 360.. maar als ik zo kijk, sh*t zo groot.. Is er ergens geen rendier wat je ken tekkelen, of een paard ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeepSeven schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:55:
Je sneakt veel beter met light armor, je wordt minder snel gedetecteerd enzo.
Je armor heeft geen invloed op je sneakskills. De enige beperkende factor is zijn je boots, die moeten wel zo licht mogelijk zijn bij het sneaken, in ieder geval todat je Journeyman skill hebt bij sneaken.

Weet iemand trouwens of er een manier is om attributes permanent te verhogen? Niet met lvl'en of armor dan, maar misschien met speciale potions?

Ik wil nl. niet alleen een goede thief zijn, maar ik wil ook meer mana hebben zodat ik af en toe ook wat spells kan casten (dus Spellthief :P) zonder dat mijn mana na 2x casten al weg is.

Oh, en wat is het hoogste level voor je character?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Echt vaag:

spoiler:
Als in het beginstuk de guards op de vijanden inhakken, veranderen de mooie armors (zwart/rood) van die vijanden in rode gewaden. Er komt een soort wazige blur om de vijanden heen en dan vallen ze dood neer.

Dit gaat gepaard met framedrops tot echt bijna stilstaand beeld! Komt dit door een of ander effect dat mijn videokaart (9800XL) niet kan weergeven ofzo of hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 21:21:
[...]

Je armor heeft geen invloed op je sneakskills. De enige beperkende factor is zijn je boots, die moeten wel zo licht mogelijk zijn bij het sneaken, in ieder geval todat je Journeyman skill hebt bij sneaken.
Mhhz.. je hebt gelijk volgens de strategy guide. Beetje raar want voordat de game uitkwam liepen alle devs te schreeuwen dat heavy armor meer geluid maakte en je er minder makkelijk in beweegde waardoor je sneller gezien werd. Vind ik persoonlijk wel erg slecht van ze om dat te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeepSeven schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 21:30:
[...]

Mhhz.. je hebt gelijk volgens de strategy guide. Beetje raar want voordat de game uitkwam liepen alle devs te schreeuwen dat heavy armor meer geluid maakte en je er minder makkelijk in beweegde waardoor je sneller gezien werd. Vind ik persoonlijk wel erg slecht van ze om dat te veranderen.
Tja, nogmaals: Met heavy armor schoenen en een sneaking skill die <Journeyman is kan je het vergeten natuurlijk.

Ik ben zelf wel blij hierom, je hoeft immers niet steeds je armor te veranderen als je ergens rond wilt sneaken, dus op zich is het goed zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

Syntagma schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 21:30:
Echt vaag:

spoiler:
Als in het beginstuk de guards op de vijanden inhakken, veranderen de mooie armors (zwart/rood) van die vijanden in rode gewaden. Er komt een soort wazige blur om de vijanden heen en dan vallen ze dood neer.

Dit gaat gepaard met framedrops tot echt bijna stilstaand beeld! Komt dit door een of ander effect dat mijn videokaart (9800XL) niet kan weergeven ofzo of hebben meer mensen dit?
spoiler:
lol nee man dat heb ik ook , maar dat hoort zo :) de deadric neemt de macht over ze ofzow heel cool
zelf heb ik ook zulke handen gehad toen ik ergens bij zo'n grafsteen aanklikte echt wreed!

weet je wat pas vaag is : bij de fightersguild heb ik ooit zo'n missie gedaan, dat je een weaponship moet leveren , aan 3 fighters in een grot, nou die 3 kom ik elke keer weer tegen als ik uit de gevangenis kom, of als ik gold moest dokken :D dat is vaag! staan ze weer op een rijtje :P

edit : oops spoilers :D

[ Voor 3% gewijzigd door MethodP op 25-03-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Net even tegen een stuk of 20 guards gevochten, erg leuk en erg moeilijk. Was redelijk laat, en ik 1 keer veranderde een gedeelte in zombies en een groen geval (Beide nog nooit gezien). En een heel volk ging me helpen, was erg leuk _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manzor90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09-2023
Op de Xbox 360 kan ik mijn personage niet eens van voren bekijken :S.
Maar heb ook even een foto gemaakt met mijn mobiel, niet echt scherp hoor maar wel leuk. Heb hem even een sexy outfit aan laten trekken ;)

Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/7785/foto001913tv.th.jpg

Waarom zijn die paarden zo duur? Een beetje paard kost al zo'n 5000g en waar moet ik dat geld weghalen? :(. Iemand tips voor snel geld?

[ Voor 17% gewijzigd door Manzor90 op 25-03-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

bij morrowind op xbox kon dat met rechter thumbstick :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
MethodP schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 21:36:
[...]

spoiler:
lol nee man dat heb ik ook , maar dat hoort zo :) de deadric neemt de macht over ze ofzow heel cool
zelf heb ik ook zulke handen gehad toen ik ergens bij zo'n grafsteen aanklikte echt wreed!

weet je wat pas vaag is : bij de fightersguild heb ik ooit zo'n missie gedaan, dat je een weaponship moet leveren , aan 3 fighters in een grot, nou die 3 kom ik elke keer weer tegen als ik uit de gevangenis kom, of als ik gold moest dokken :D dat is vaag! staan ze weer op een rijtje :P

edit : oops spoilers :D
Heb jij dan ook dat je beeld op dat moment helemaal bevriest voor een paar seconden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img73.imageshack.us/img73/3535/oblivion20060325221142497sv.th.jpg

Dan de mijne ook ff showen ±'
´t lockpicken gaat me wel steeds beter af +'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-01-2023
Grossen schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 21:52:
Op de Xbox 360 kan ik mijn personage niet eens van voren bekijken :S.
Maar heb ook even een foto gemaakt met mijn mobiel, niet echt scherp hoor maar wel leuk. Heb hem even een sexy outfit aan laten trekken ;)

[afbeelding]

Waarom zijn die paarden zo duur? Een beetje paard kost al zo'n 5000g en waar moet ik dat geld weghalen? :(. Iemand tips voor snel geld?
Op de PC is het de knop die je van view veranderd (first person en third person) moet je ingedrukt houden en dan kan je het bewegen met de muis.
Snel geld verdienen:
spoiler:
Voor geld heb je al de arena geprobeerd?? daar verdien je best snel/veel geld ;)! (in imperial city)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik snap echt helemaal niks van het onderhandelen met handelaren. Ik kom niet verder dan hoe makkelijk hij/zij is met betrekking tot het kopen van mijn spullen. Als ik dat balkje naar easy doe koopt de handelaar gewoon mn spullen, als ik het naar hard zet koopt hij/zij het niet. Nergens kan ik vinden waar ik de prijs kan aanpassen. Ik krijg nu gewoon het geld dat word aangegeven als waarde (dus bijv. een 2h mace voor 60g, maar niet meer of minder). Iemand die een helpende hand kan bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

UltraR-pc schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:21:
Ik snap echt helemaal niks van het onderhandelen met handelaren. Ik kom niet verder dan hoe makkelijk hij/zij is met betrekking tot het kopen van mijn spullen. Als ik dat balkje naar easy doe koopt de handelaar gewoon mn spullen, als ik het naar hard zet koopt hij/zij het niet. Nergens kan ik vinden waar ik de prijs kan aanpassen. Ik krijg nu gewoon het geld dat word aangegeven als waarde (dus bijv. een 2h mace voor 60g, maar niet meer of minder). Iemand die een helpende hand kan bieden?
Je krijgt altijd het geld dat je ziet staan. Je kunt alleen via 'haggle' wel aanpassen welk percentage je betaalt/krijgt. Je kunt de haggle-bar verder naar rechts schuiven (en dus duurder verkopen en goedkoper kopen). Hoe verder je dat doet, hoe beter je mercantile skill moet zijn en disposition.
Of iig, dat is voor zover ik het begrijp :P

Het kan absoluut lonen om te 'hagglen'. Je kunt vaak een procentpunt of 20 erbij pikken en dat scheelt best wel als je spullen wilt hebben of juist verpatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet kijken bij welke prijzen hij het wel, en welke prijzen hij het niet koopt. Als je exact op het maximale zit, dan krijg je het best-betald, en gaat dus je emrcentile-skill omhoog. Ik begon bij een fence eerst op 53% van de echte waarde verkopen aan die man, het is inmiddelds opgelopen tot 57%. Langzaam maar zeker gebeurt er dus wel wat. (Mn mercentile skills zijn inmiddels ook met 3 pounten gestegen).
Ik geloof dat het op deze manier moet, zoniet verbeterd iemand me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Laatst online: 15:00

Infinchible

Woef!

Afbeeldingslocatie: http://i2.tinypic.com/s6n5n5.jpg

Hier mijn vrouwtje, die net een vuurballetje heeft weggeschoten. Het is een pure mage, ben net level 3. Ben ook net door de recommendations van de mage guild :)
Ik speel hem op dit moment op 1024 x 768, met grass distance op laag, bomen en dergelijke bijna op hoogst. De textures staan gewoon op small, op medium liep het wat minder goed, en ik geef niet zoveel om de graphics, heb wel even hoog gedraait, op 2 fps ofzo, is heel erg mooi. Maar ik wil het spel gewoon lekker soepel kunnen spelen, en dat doet het nu zeker, wat een gaaaaf spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ah nog iemand met een tick om als female te spelen :P

Ik heb vandaag de hele dag gespeeld, helemaal niks aan de main quest gedaan maar gewoon lekker rondgebanjerd en her en der wat quests gedaan. Absoluut een heerlijk spel, gaat ook zeker met Baldurs Gate II wedijveren om mijn 2e plekje op mijn favo-RPG lijst (Torment still owns :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 21:01
Iemand die al bij de missies van de Gray Fox (Thieves Guild) is?
spoiler:
ik moet de "Arrow of Extrication" vinden. Ik heb op de kamer van Fathis Aren gekeken, daar ligt ie niet. Toen ben ik door een geheime deur gegaan, en kwam ik in een soort dungeon met een dremora en 2 deuren. Als ik door de rechter deur ga en dan in het water ben is er links een deur, als ik die open komt er een Conjurer uit, ik ga naar binnen, nog een Conjurer afgeslacht, en dan is er weer een deur. Voor die deur heb je een sleutel nodig, en die kan ik dus nergens vinden. Ik heb al overal gezocht in die dungeon en de kamer, maar ik kan hem dus nergens vinden. :( weet iemand waar hij ligt? :)
hier nog een plaatje van de map: http://img472.imageshack....35/untitled02238202rf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Volgens mij gaat er bij mij echt iets niet goed hoor, als ik bijvoorbeeld een wolf tegenkom dan zie ik alleen maar een soort blur, de wolf is onzichtbaar. Als ik hem dan gekilled heb wordt ie pas zichtbaar.. Spel loopt op zon moment ook voor geen meter.. waar ligt dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 14-09 19:00
FnF schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:18:
[...]

Ik was zelf even aan het testen met mijn mooie weapon, en ik had er toen een stuk of 10 stadwachten mee neer gehaald, en toen ik per ongeluk ook een Thieves Member had neergehaald (Wist ik niet), kreeg ik een bericht dat ik weer een quest moest doen om opnieuw toe te laten geworden.
ja das weer een andere regel van the thieves guild.
je mag geen ander lid van the guild schade toebrengen (zoals stelen etc)
heb namelijk paar missies gedaan voor de thieves guild, daarna in een ruk alle Quests voor de Dark Brotherhood gedaan en nu zit ik weer door te gaan met me thieves guild quests en dat ik voor the darkbrotherhood mensen heb gedood boeit ze niet.

Dus die regel voor the thieves guild geld alleen als het tijdens een missie van hun gebeurt of als je een ander lid dood of besteelt.
btw mocht je iemand doden tijdens een thieves guild missie kost je dit 1000gold.

@Wing_XD
antwoord op je vraag zou spoiler kunnen zijn dus:
spoiler:
het huis in anvil is deel van een Quest. Slaap er maar eens in en rond middernacht duiken dan spoken op, ook zul je in de kelder op de muur iets zien.
Het opduiken van die spoken is het begin van een nieuwe quest die ik zelf nog niet heb kunnen afsluiten.
Misschien dat als de quest met het huis is afgesloten dat je het kunt upgraden want bij een ander hussi wat ik gekocht heb kon ik gewoon upgraden (upgraden si btw fecking duur 10k voor het huis en zon 8 upgrades a 1600 per upgrade)

@Shaodar
spoiler:
elke oblivion gate gaat op dezelfe manier dicht.
je moet in de grootste toren komen, in die toren zul je een in de top van de toren een steen uit een houder moetne halen (er loopt ook een energie straal door de toren met de steen aan het bovenste uiteinde ervan) verwijder die steen en de gate si dicht en jij word naar de uitgang gezet.
Hoe je bij de steen fo in die grote toren komt verschilt van gate tot gate

@Deepseven
light armor mag dan volgens jou wel makkelijker zijn vs spel dmg maar heavy armor werkt beter tegen melee dmg.
Dus het is of het een of het ander.
en als Paladin heb ik liever heavy want ik heb een tijdje met light rond gelopen en het verschil in dmg tussen light en heavy merk je als 2 of meer vijanden tegen je aan meppen.
tegen casters heb ik dan weer mijn shield wat een deel van de magicka dmg weerkaatst.

Arena en Darkbrotherhood heb ik afgemaakt en de eindes aan beide vond ik zeer goed (om te doen en ook qua verhaal), nu de thieves en fighter afmaken en ik hoop dat die net zo leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
hoe zit het met de standaard loop en wandelsnelheid in Oblivion? Valt dat een beetje mee?
Zonet Morrowind gespeeld en dat gaat extreem traag (frustrerend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Hurtebise schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:53:
hoe zit het met de standaard loop en wandelsnelheid in Oblivion? Valt dat een beetje mee?
Je kan rennen of per paard reizen daarnaast kan je ook teleporteren naar plekken via je map.
Gelukkig maar anders was ik allang afgehaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Hurtebise schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:53:
Valt wel mee, je kunt ook rennen en dan ga je wel snel.

Even screenshotjes gemaakt van mijn wolvenprobleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.syntagmasounds.nl/ScreenShot0small.jpg

Is dit nu een magische onzichtbare wolf of doet mn videokaart raar?

[ Voor 10% gewijzigd door Syntagma op 25-03-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb 1 bestand, oblivian_default.ini, moet je die editen? Of een nieuwe aanmaken?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tipje, het laden gaat een stuk langer duren, maar het lijkt erop dat je zonder pagefile meer fps hebt, ik heb hem even uitgezet en bij mij scheelt het 5fps buiten en 10fps binnen

met een:
6800@350/800
1gb
p4 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Eraser- schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:48:
spoiler:
ik moet de "Arrow of Extrication" vinden. Ik heb op de kamer van Fathis Aren gekeken, daar ligt ie niet. Toen ben ik door een geheime deur gegaan, en kwam ik in een soort dungeon met een dremora en 2 deuren. Als ik door de rechter deur ga en dan in het water ben is er links een deur, als ik die open komt er een Conjurer uit, ik ga naar binnen, nog een Conjurer afgeslacht, en dan is er weer een deur. Voor die deur heb je een sleutel nodig, en die kan ik dus nergens vinden. Ik heb al overal gezocht in die dungeon en de kamer, maar ik kan hem dus nergens vinden. :( weet iemand waar hij ligt? :)
hier nog een plaatje van de map: http://img472.imageshack....35/untitled02238202rf.jpg
Vraagje: hoe word ik benaderd door de Gray Fox? Ik moest in The Imperial City wachten oid? :?

Wat moet ik precies doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
@Maximized.
spoiler:
na middernacht duikt een ventje op ergens in een achtertuin van een van die houtne huizen.
hij is niet grey fox

@Syntagma
lijkt er sterk op dat die wolf onzichtbaar is.
want onzichbare NPCs zien ook zo uit.

[ Voor 26% gewijzigd door Deadsy op 25-03-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:20:
[...]

Vraagje: hoe word ik benaderd door de Gray Fox? Ik moest in The Imperial City wachten oid? :?

Wat moet ik precies doen?
spoiler:
als je alle missies van S'Krivva hebt gedaan, en genoeg gejatte spullen verkocht hebt, moet je ff een paar uur wachten of slapen in de Imperial City, dan komt er een thief tegen je zeggen waar je heen moet om een missie voor de Gray Fox te doen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door -Eraser- op 25-03-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syntagma schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:11:
[...]

[afbeelding]

Ziet er hetzelfde uit als een NPC met invisibility inderdaad, dus iemand heeft een invisibility spell op die wolf gecast ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
Even een paar hele domme vragen:
1 Wat is het idee van die On Touch spell die je vanaf het begin van het spel hebt? Het is geloof ik een Calming spell On Touch, maar wat houdt dat in?

2 Ook heb ik een Conjuration spell voor Undead creatures, ik neem aan dat dat werkt tegen Ghosts (iig niet tegen gewone vijanden)?

3 Ik heb bij de Mages Guild een Alteration spell gekregen om Very Easy en Easy locks mee open te maken, maar daarvoor moet je minimaal level 15 of 25 (weet ik zo even niet) voor je Alteration skill hebben. Ik zit nu op 10 ofzo, hoe kom ik hoger? Die ene spell is dus de enige Alteration spell die ik heb en die kan ik niet gebruiken, dus hoe kan ik dan ooit mijn skill daarin verhogen?

4 Als ik naar een Chapel ga om al mijn atributen te restoren krijg ik een berichtje waarin iets staat over dat ik gezondigd heb. Kan ik dit nog veranderen? Ik heb uiteraard onschuldige mensen (en dieren) vermoord maar dit hoort bij het spel, is het dan normaal dat je de Chapel niet meer kunt gebruiken?

EDIT:
Leuk, zit ik even op het Oblivion forum lees ik iets over een Unicorn
spoiler:
Er is er dus maar 1 in het hele spel, en die heb ik dus al dood gemaakt omdat ik hem opeens tegen kwam en dat beest me dood wilde hebben :( Ik dacht dat ze gewoon vaker voor zouden komen zoals beren maar dat is dus niet zo... Het enige wat ik mee kon nemen was zijn hoorn die 1 gold waard is... Is de Unicorn ergens nuttig voor of zit die er gewoon voor de gein in zodat mensen er naar op zoek gaan?

[ Voor 43% gewijzigd door Wekko306 op 25-03-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Wekko schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:34:
1 Wat is het idee van die On Touch spell die je vanaf het begin van het spel hebt? Het is geloof ik een Calming spell On Touch, maar wat houdt dat in?
Dit houdt in dat de spell alleen een effect heeft op de vijand wanneer er directe aanraking plaatsvindt.
De andere twee vragen kan ik zo 1...2....3.. niet beantwoorden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
Hmmm oke bedankt... Ik heb dat een keer geprobeerd bij een boze Guard, maar ik merkte niks. Ik dacht dat het maximaal tot een level 3 vijand ging en toen ik het probeerde was ik al hoger, daar zal het wel aan gelegen hebben dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Wekko schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:34:

3 Ik heb bij de Mages Guild een Alteration spell gekregen om Very Easy en Easy locks mee open te maken, maar daarvoor moet je minimaal level 15 of 25 (weet ik zo even niet) voor je Alteration skill hebben. Ik zit nu op 10 ofzo, hoe kom ik hoger? Die ene spell is dus de enige Alteration spell die ik heb en die kan ik niet gebruiken, dus hoe kan ik dan ooit mijn skill daarin verhogen?
trainer zoeken en er voor betalen om die skill te lvln of hem gewoon regelmatig gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Net "ff" champion geworden, de arena is zo verslavend, en je maakt nog eens veel $$ ook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Intronic schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:57:
Net "ff" champion geworden, de arena is zo verslavend, en je maakt nog eens veel $$ ook _/-\o_
Inderdaad, de Arena is mijn grootste inkomstenbron :p
Op dit moment ben ik Gladiator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manzor90
Ik ben vanavond ook begonnen aan de Arena, echt leuk om te doen en het verdient lekker inderdaad. Hierbij denk je altijd van "nog een gevecht en dan stop ik ermee", maar ondertussen ben je al weer drie gevechten verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
IceStorm schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:40:
Ah nog iemand met een tick om als female te spelen :P

Ik heb vandaag de hele dag gespeeld, helemaal niks aan de main quest gedaan maar gewoon lekker rondgebanjerd en her en der wat quests gedaan. Absoluut een heerlijk spel, gaat ook zeker met Baldurs Gate II wedijveren om mijn 2e plekje op mijn favo-RPG lijst (Torment still owns :P).
Rofl, komt ie weer aan met zijn torment. Weet nog goed dat jij dat jaren geleden altijd zei bij die leuke discussie's tussen bg en pt ^^.
Maar je hebt wel gelijk qua oblivion. Echt lang geleden dat ik zo'n fun had met een spel, en zo op ging in de game. Doet me zeker terug denken aan de geweldige tijden van de baldurs gate reeks. Hulde aan bethesda _/-\o_ _/-\o_ .

Heb zelf trouwens nog niet eens de heir gevonden van de mainquest. Heb al tig dungeons gedaan, en ben nu bezig met de dark brotherhood quests, erg cool om te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door DeepSeven op 26-03-2006 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:29:
[...]

Ziet er hetzelfde uit als een NPC met invisibility inderdaad, dus iemand heeft een invisibility spell op die wolf gecast ofzo :P
Ok thanks (en BigBot), dan maar ff kijken hoe die wolf zo onzichtbaar geworden is dan :P
Snap ik alleen nog niet waarom ik zulke enorme framedrops heb in het beginstuk als de guards inhakken op de vijanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Grossen schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:03:
[...]

Ik ben vanavond ook begonnen aan de Arena, echt leuk om te doen en het verdient lekker inderdaad. Hierbij denk je altijd van "nog een gevecht en dan stop ik ermee", maar ondertussen ben je al weer drie gevechten verder ;)
Idd :D, bij de laatste paar gevechten wel wat moeite, was letterlijk 10-15 bezig op low hp, als sorc met geen wep en kut armor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ben nu Grand Champion, dan krijg je inderdaad veel geld. Ook wel leuk als je dan buiten komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Laatst online: 09-04 11:51
DeepSeven schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:05:
[...]

Rofl, komt ie weer aan met zijn torment. Weet nog goed dat jij dat jaren geleden altijd zei bij die leuke discussie's tussen bg en pt ^^.
Maar je hebt wel gelijk qua oblivion. Echt lang geleden dat ik zo'n fun had met een spel, en zo op ging in de game. Doet me zeker terug denken aan de geweldige tijden van de baldurs gate reeks. Hulde aan bethesda _/-\o_ _/-\o_ .

Heb zelf trouwens nog niet eens de heir gevonden van de mainquest. Heb al tig dungeons gedaan, en ben nu bezig met de dark brotherhood quests, erg cool om te doen.
:D Ik heb me ook nog helemaal niet bezig gehouden met de main quest. Ondertussen zit ik 24 uur in het spel en heb ik de mage quests, een groot deel van de thieves quests en een zooi side quests gedaan. Ben nu bijna level 11 en grand champion. De arena was echt gaaf. Echt reteverslavend deze game :o

[ Voor 6% gewijzigd door Remco20 op 26-03-2006 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik heb per ongeluk een paar gasten wakker gemaakt in een riool, nu kwamen ze mij achterna en ik heb ze dan ook doodgeschopt.

hoelang blijven lijken liggen eigenlijk, het lijkt zo rommelig

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manzor90
Ik heb op de Waterfront ook twee mensen vermoord, lijken liggen er na twee dagen nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben niet geliefd ik vermoord iedereen die ik tegen kom.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
-Eraser- schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:48:
spoiler:
Hm laat maar heb het al gevonden:
spoiler:
Er was een tunnel onder water waar je in moest, die sleutel was dus nergens voor nodig ... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
hahaha, was op zoek naar gray wolf, loop ik langs 3 piraten die me ineens gaan ganken, dus ik ren naar een guard.. en zorg dat die ook dood gaat :D, dus heb nu gear + keys van 3 pirates en een guard :D _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Intronic op 26-03-2006 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Grossen schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:26:
Ik heb op de Waterfront ook twee mensen vermoord, lijken liggen er na twee dagen nog :p
was er in morrowind niet niet zon optie dat je lijken kon opruimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 23:54
In het vorige deel van dit topic waren er enkele mensen die zeiden dat ze 20 ffdshow icoontjes op hun taakbalk kregen na het afsluiten van het spel. Daar heb ik dus ook "last" van maar dit kun je simpelweg oplossen door bij de ffdshow video decoder configuration bij de tab "tray, dialog & paths" de optie "show tray icon" uit te vinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Is er nou niemand die het echte geweld te paard mist?
Ik kan niet eens mn zwaard trekken, ik moet eerst als een fagg afstappen en dan gaan slaan...

Potverdrie, kben een knight... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Ok ff een domme vraag maar hoe maken jullie ingame screenshots. Ik zag wel dat je wat in die ini kon doen, dat het een screenshots mappie aanmaakt.

En welke key moet ik dan drukke in oblivion voor screenshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat houdt het in als mensen niet dood kunnen? Bijvoorbeeld Lord Drad @ Lord Drad's Estate: je kunt uren op hem en zijn vrouw inhakken, maar ze vallen steeds alleen even bewusteloos neer :/ Is dit omdat je hem misschien later nog nodig hebt bij een quest?

In Morrowind kon iedereen dood, al kreeg je soms de melding dat je het spel misschien verpest had met een moord :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Geweldig spel, was op zoek naar een bed, en dr lag een schip in de buurt, dus dacht daar ff slapen, wakker geworden.. ineens hele bende die het schip gehjiacked heeft _/-\o_. Weer wat geld en een cool wapen aan over gehouden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
spoiler:
was weer ff verder gegaan met "Arrow of Extrication" (missie van Gray Fox), ik zit nu in die toren van Fathis Aren, daar is een deur waar je een sleutel voor nodig hebt. Fathis Aren heeft die sleutel, maar als ik haar vermoord wordt ik expelled van de mages guild, is er een andere manier om langs die deur te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb nu een ventje die sneller is als een paard. Paarden zijn toch al nutteloos omdat je steeds van de paard mot afstappen om een ventje neer te knuppelen, takes to much time :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Mijn stats/build

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fmensink/Oblv1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fmensink/Oblv3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fmensink/oblv2.jpg

Niet denken dat mijn blades skill base zo hoog is.
Volgens mij zonder buffs heb ik 76 Blade skill. Net expert dus

[ Voor 25% gewijzigd door Mystic_X op 26-03-2006 01:26 ]

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mystic_X: waarom zowel blade, blunt als hand to hand als major skill? Het is toch veel handiger om je alleen op blade of blunt te focussen?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Wakkaman schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:50:
Ok ff een domme vraag maar hoe maken jullie ingame screenshots. Ik zag wel dat je wat in die ini kon doen, dat het een screenshots mappie aanmaakt.

En welke key moet ik dan drukke in oblivion voor screenshots?
Zoek in de INI naar bAllowScreenShot=0 zet die op 1. In het spel druk dan op (PrintScreen) knop als het goed is.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 23:54
Gizz schreef op zondag 26 maart 2006 @ 03:09:
Mystic_X: waarom zowel blade, blunt als hand to hand als major skill? Het is toch veel handiger om je alleen op blade of blunt te focussen?
Inderdaad, daarom heb ik ook een custom class gemaakt...Ik vind het best nutteloos om bijvoorbeeld beide light en heavy armor als major skill te hebben. Ik heb zelf een class aangemaakt en die "armsman" genoemd, met armorer/athletics/acrobatics etc. ipv die dubbele major skills (is nog steeds gewoon een warrior build).

Ik zat net trouwens in een cave met conjurers, zijn dus van die mages die monsters op je summonen...Maar elke keer als ik er een tegenkwam dropte mijn fps naar 1, duurt zo'n 20sec en dan wordt het weer normaal...Zou iemand weten hoe dit komt? Het heeft volgens mij weinig met normale framedrop te maken omdat bij alle andere monsters dit tot nu toe niet heb meegemaakt, ook bij imps die dus ook spells casten (dus dat de spells een te zware belasting vormen kan ook al niet). Het heeft ook waarschijnlijk weinig met het warm worden van de cpu/gpu te maken, toen ik het spel net afsloot was mijn cpu 43c (heb ook voor de zekerheid de zijkant van mijn kast opengezet maar dat hielp niet).

Ik heb een Amd64 3000+ met 1Gb ram en een Radeon 9800pro videokaart. Normaal haal ik rond de 25-30fps (met af en toe drops naar 15-20) maar daarmee is het nog wel te spelen, echter de situatie die ik hierboven heb beschreven maakt het echt irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Mystic_X schreef op zondag 26 maart 2006 @ 01:25:
Mijn stats/build

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Niet denken dat mijn blades skill base zo hoog is.
Volgens mij zonder buffs heb ik 76 Blade skill. Net expert dus
hou kom je nu al zo ver en hoog in level? ik ben nog maar lvl 2 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na heel wat uurtjes verder ben ik een grote fan van deze game geworden. Het geeft me een gevoel dat ik in geen enkele RPG of MMORPG al ervaren heb. Je ziet iets leuks, gaat het doen, komt quest tegen, gaat die quest doen, komt op de weg daarnaartoe nog wat geweldigs tegen...De vrijheid die je krijgt, de variatie in quests en natuurlijk de adembenemende graphics. Vet spelletje!

Technisch: need patch quick! Om het uurtje wel een bug of crash. Gelukkig ben ik snel terug ingeladen met een vrij recente savegame.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Hmm nog geen enkele keer een crash gehad :)

Grand Champion gear ftw :D

Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/891/screenshot03mh.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Gizz schreef op zondag 26 maart 2006 @ 03:09:
Standaard warrior build. Niet naar gekeken en toen ik er later achter kwam had ik geen zin om opnieuw te beginnen.

Hoe ik zover ben gekomen. Simpel alleen op de major skills focussen die gaan best snel omhoog hoor.
Ik vecht veel en block blades heavy armour zijn deel van mijn major skills en als je een aantal majopr skills leveled dan gaat je level vanzelf omhoog.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
sinds donderdag middag bezig en net lvl 15 geworden :)
werkt gewoon perfect als je je niet met je lvl bezig houd.
Om te lvln moet je gewoon vaak je main skils gebruiken.
ik gebruik me blade vaak en er word vaak op me armor en op me shield gemept wat ervoor zorgt dat ik regelmatig lvl.
dat en ik spring rond als een idioot :).

@-eraser-
spoiler:
ik ben met dezelfde thieves missie bezig.
heb me de weg ondergronds door gevochten tot aan die Fathis Aren.
hij is dood (schijnt te mogen van gray fox wat ik raar vind) maar schijnt dat boven in die toren nog een paar monsters en wizards zijn die me niet aardig vinden :/ dus die ziten nu achter me aan en ik moet nog uitvinden waar in die toren die pijl is.
Als het echt zo is dat ze je uit de mage guild kicken als je hem vermoord kun je proberen het vna hem te stelen of probeer de mage guild quests tot het einde door te spelen voor je deze missie afmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

zozo, laatste keer dat ik zo lang heb doorgetrokken was met morrowind :D

ik ben bijna constant met de main quest bezig, maar volges mij moet je de side quests ook erbij doen want et word nu wel erg moeilijk.
spoiler:
ik heb nu zon 40 man in een grot met een silver dagger moeten afslachten om een amulet te verkrijgen.
en dat terwijl ik alles op boog heb getraind (gelukkig had ik een boog buiten laten liggen)

die screenshots instellingen zijn overal te lezen, maar hoe maak je ze en waar komen ze te staan
zodra dit lukt, zal ik wat screens posten van me gothic thief :o

hmmm ik ga nu eerst ff wat slapen..muhaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-09 21:00
Na mijn systeem getest te hebben op optimale settings kwam er Ultra Quality uit, ik heb nu dus 1920 x 1200 resolutie met HDR. Ik heb 2 7800 GT's geoverclockt met beta driver 84.25 (was geloof ik "de" Oblivion drivers) en een 3800 x2 naar 2,5 GHz, mijn gemiddelde frame rate binnen is ~40-60 fps. Betekend dit dat ik nu met alles vol open speel? Vind de graphics een klein beetje tegenvallen in verhouding met de hele hype maar goed, ik zit ook nog in mn cel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

ik heb em op 1600x1200 met bloom en 2xAA, verders alles vol.

daarmee heb ik zon 200 a 300 fps in kelders, 40 tot 70 in steden en 30 tot 60 buiten.

als ik zon oblivionpoort in beeld heb doe ik zon 20 tot 30 fps.

tis een retegoed spel, maar wat een engine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:20:
[afbeelding]

Dan de mijne ook ff showen ±'
´t lockpicken gaat me wel steeds beter af +'
* Phyxion heeft lockpick master, als ik nu zo'n hendeltje afbreek, dan gaan de pennetjes niet terug :9
Syntagma schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:11:
[...]

[afbeelding]

Zit die wolf bij een boerderij? Want bij een boerderij is iedereen onzichtbaar door een heks (Is ook een quest), misschien hoorde die wolf daar wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring op welke kaart deze game beter presteert: de Ati 1900XT of nVidia 7900GT? Ik ben aan shoppen voor een nieuwe PC en ik game niet zo heel veel (beetje overkill zo'n kaart zul je dan mss denken, maar ik wil over een jaar of 2 ook nog een beetje kunnen gamen), maar DEZE game moet nu prefect draaien met zoveel mogelijk eye-candy.

Ik wil dus geen discussie beginnen of het slim is zo'n kaart te kopen of welke kaart in het algemeen beter zou zijn, maar alleen weten of er mensen zijn die weten op welke van de 2 bovengenoemde kaarten deze game beter draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
anandus schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 13:42:
Niemand die dus weet hoe je het spel in widescreen kan doen? 1280x720 ofzo? ;(

* anandus moet trouwens weer vriendjes worden met de Mage Guild, nadat ik hun paard gestolen had.
Ben een beetje een Equikleptomaan :+

Maar nu moet ik bloemetjes plukken, iemand een goeie tip?
jawel dat heb ik ook al gemeld in de ini file kun je elke gewenste reso instellen ik draai op 1024*576

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:41

Poekie McPurrr

Mreoww~

Kun je zowel fighters guild als thieves guild joinen of krijg je dan vrij snel ruzie binnen fighters guild?

En waar kun je lockpicks kopen?

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:10
je kunt ze gewoon allebei joinen :P

Lockpicks kun je als het goed is van de fences in de thieves guild krijgen

[ Voor 53% gewijzigd door woutertje op 26-03-2006 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:16
Poekie McPurrr schreef op zondag 26 maart 2006 @ 09:06:
Kun je zowel fighters guild als thieves guild joinen of krijg je dan vrij snel ruzie binnen fighters guild?
Geen probleem bij mij tot nu toe, zo lang je maar niet gepakt wordt geloof ik.
En waar kun je lockpicks kopen?
spoiler:
Lockpicks vind je onderweg op bandits en in grotten en ruines op vijanden. Verder kun je ze kopen bij je collega's van thieves guild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begin me toch een beetje te ergeren aan de FPS.

Ik speel met de volgende configuratie:
MSI 6800-128MB AGP op 350/775 16x, 6vp
P4 2.8Ghz HT
1GB RAM
17"TFT (native 1280x1024)

Ik speel op 1280x1024
Ik heb Bloom en HDR uitstaan, wel AA op 2x, anders ziet het er niet uit.
Distand lands, trees en buildings staan ook uit
water staat op medium
textures staan op medium
alle shadows staan uit
grass staat uit

de tweaks uit de TP allemaal doorgevoerd.
Paging file in windows uitgeschakeld (laadtijden worden extreem, maar levert me toch soms 5-10 fps op)
laatste (oblivion) drivers van Nvidia geinstalleerd.

buiten krijg ik max 20fps, binnen rond de 50 en in de steden tussen de 10 en 15 fps (afhankelijk van dag of nacht)

Ik heb windows al helemaal opnieuw geinstalleerd en mijn schijven worden regelmatig gedefragged (ook voor en na de installatie nog gedaan)
Alle services die niet nodig zijn heb ik uitgezet, er draaien (naast windows ;) ) geen applicaties in de achtergrond

Volgens mij moet ik meer fps kunnen krijgen en daardoor meer kunnen genieten van de game, alle tips/hints zijn meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 09:35:

P4 2.8Ghz HT
1GB RAM
Een betere videokaart (256MB+ / PCI-E) ? Eigenlijk horen al dit soort posts IMHO in SPV? Zodat we het hier gewoon inhoudelijk over de game kunnen hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UNICRONBOT schreef op zondag 26 maart 2006 @ 03:23:
[...]

Zoek in de INI naar bAllowScreenShot=0 zet die op 1. In het spel druk dan op (PrintScreen) knop als het goed is.
Volgens mij shift + prt scrn :)
H3llsing schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:33:
Hmm zit vast bij een side quest in de capital. Unfriendly competition heet tie. Ik zit op het punt dat ik in Thoronirs huis bewijs verzamel en dan naar buiten loop met een boek. Maar een guard wacht altijd buiten op me en rekent me in.
spoiler:
Je bedoelt Agarmir's boek?
Afaik hoef je bij Thoronir geen boek te stelen?
Overigens wordt ik niet gepakt, maar ik sneakte ook toen ik Agarmir's lock pickte :)
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 09:35:

P4 2.8Ghz HT
1GB RAM

Ik speel op 1280x1024
Ik heb Bloom en HDR uitstaan, wel AA op 2x, anders ziet het er niet uit.
Distand lands, trees en buildings staan ook uit
water staat op medium
textures staan op medium
alle shadows staan uit
grass staat uit

de tweaks uit de TP allemaal doorgevoerd.
Paging file in windows uitgeschakeld (laadtijden worden extreem, maar levert me toch soms 5-10 fps op)
laatste (oblivion) drivers van Nvidia geinstalleerd.

buiten krijg ik max 20fps, binnen rond de 50 en in de steden tussen de 10 en 15 fps (afhankelijk van dag of nacht)

Ik heb windows al helemaal opnieuw geinstalleerd en mijn schijven worden regelmatig gedefragged (ook voor en na de installatie nog gedaan)
Alle services die niet nodig zijn heb ik uitgezet, er draaien (naast windows ;) ) geen applicaties in de achtergrond

Volgens mij moet ik meer fps kunnen krijgen en daardoor meer kunnen genieten van de game, alle tips/hints zijn meegenomen
Als ik jou was zou ik de resolutie verlagen naar 1024x768, dan kan je ook nog wat dingen open zetten, want zo is het geen porum natuurlijk :P
Ow, al zou ik wel het gras uitzetten, scheelt ook een hoop! :)

[ Voor 99% gewijzigd door anandus op 26-03-2006 09:45 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand trouwens enig idee of een ATi X850XT nog een beetje performance winst geven boven een 6800LE @ 12x1,6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 26 maart 2006 @ 09:40:

[...]
Als ik jou was zou ik de resolutie verlagen naar 1024x768, dan kan je ook nog wat dingen open zetten, want zo is het geen porum natuurlijk :P
Ow, al zou ik wel het gras uitzetten, scheelt ook een hoop! :)
het gras staat al uit, maar 1024x768 ziet er ook niet, uit, mijn monitor is native 1280x1024
waar ik wel nog steeds naar zoek is een optie om bij 1280x720 de overige ruimte (onder en boven) met zwart op te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 09:53:
[...]

het gras staat al uit, maar 1024x768 ziet er ook niet, uit, mijn monitor is native 1280x1024
waar ik wel nog steeds naar zoek is een optie om bij 1280x720 de overige ruimte (onder en boven) met zwart op te vullen.
Kijk hier eens:
[rml][ Oblivion] Kan widescreen-resolutie niet kiezen?[/rml]

* anandus speelt nu ook op 1280x720 :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:41

Poekie McPurrr

Mreoww~

Ah bedankt :)

Heb ze intussen zelf ook gevonden in de Dark Brotherhood-guild :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Laatst online: 19-06 07:47
nog een maar heel eventjes en dan is ie hier ook binnen.. ben zo benieuwd nu ik al die screenshots van spelers zelf zie! echt te cool!

ben ook erg benieuwd of ik morgen een nieuwe video kaart moet gaan kopen.. vast wel.. want die 9600pro zal em wel niet trekken.. maar you never know :) ..

ff vraagje:
Kun je bomen omhakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een mooi spel is dit! Het is echt zo verslavend, voor je het weet ben je weer een uur verder. Ik speel het op mijn xbox360 en dat gaat echt fantastisch. Toch kom je soms nog wel hele rare dingen tegen:

Ik ben op dit moment Thief en ik had van MR X in de stad een quest aangenomen. Ben ik aan het inbreken in een huis van een ander persoon (gewoon voor de lol) komt er een bewaker datzelfde huis binnen wandelen, loopt naar mij toe en verteld me dat zodra MR X iets vreemds van mij vraagt ik naar hem moet toe komen. En hij was weer weg.........erg vreemd.

Dan nog een ander voorbeeldje: Beroof je iemand van zijn/haar huissleutel, achtervolg je ze naar hun huis en lopen ze doodleuk hun huis binnen, zonder zich af te vragen waar de sleutel is......vervolgens stap je zelf (dmv de gejatte sleutel) het huis binnen en kun je gewoon vriendelijk met ze praten.

Helaas heb ik vandaag geen tijd om Oblivion te spelen, maar het spel is echt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over die framerates hier :(

Ik heb een

AMD64 3500+
1024 DDR RAM (400mhz)
ASUS Geforce 7800GTX 256

Als ik speel op 1152*... 4AA geen HDR alles max , +- 20 - 40 fps
1256*960 4AA geen HDR alles max , 15 - 50 fps
1600*1200 4AA geen HDR alles max , 20 - 55 fps

Vraagje waar zit de error ?
Ik haal dus lager framerates in lagere reso's :s ?
Heeft iemand dit ook nog ? met een 7800gtx 256 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om hoelaat sluit de winkel van Thorondir, in Imperial Market Place? Het gaat om de Unfriendly Competition quest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Ik heb eindelijk de game!
Ik speel hem op een AMDAtlon64 3000+, 1gig ram, ati radeon 9600 aiw pro
Helaas de setting flip queue size heeft geen enkel effect op fps!!! maakt niet uit welke setting ik hem set, ik zit er aan te denken dat het toch die setting dan niet is. Texture preference en mipmapdetial vreemd genoeg ook geen effect op de fps.Dit zijn de ingame settings:
Resolution:1024x768(als ik 800x600 kies krijg ik zo'n 8fps winst.
Texture Size: Large(geen fps verschil tussen small,medium,large)
Tree Fade:Slider in het midden voor redelijke performance en ook nog een beetje quality
Actor Fade:Slider in het midden voor redelijke performance en ook nog een beetje quality
Item Fade:Slider in het midden voor redelijke performance en ook nog een beetje quality
Object Fade:Slider in het midden voor redelijke performance en ook nog een beetje quality
Grass distance:Slider in het midden voor redelijke performance en ook nog een beetje quality
View distance:Slider in het midden voor redelijke performance en ook nog een beetje quality
Distant Land:Off (Als ik het aan zet krijg ik zo'n 12 fps vermindering)
Distant Buildings:Off
Distant Trees:Off
Int Shadows:Slider helemaal naar links dus uit(shadows boeien mij niet zo erg zeker als ik een 13 fps increase krijg)
Ext Shadows:Slider helemaal naar links dus uit(shadows boeien mij niet zo erg zeker als ik een 13 fps increase krijg)
Shadows on Grass:Off(shadow boeien mij niet zo erg zeker als ik een 13 fps increase krijg)
Tree Canopy Shadows:(shadow boeien mij niet zo erg zeker als ik een 13 fps increase krijg)
Shadow Filtering:Off(shadow boeien mij niet zo erg zeker als ik een 13 fps increase krijg)
Specular dist:Slider in het midden voor redelijke performance en ook nog een beetje quality
HDR Lightening:Off
Bloom Lightening:On(paar fps minder 2 a 3)
Water Detail:Normal(water op zijn mooist is 15 fps minder)
Water reflections:Off(water op zijn mooist is 15 fps minder)
Water Ripples:On(zowat geen verschil in fps)
Windows Reflections:On(zowat geen verschil in fps)
Blood Decals:High(geen verschil in fps)
Anti-Aliasing:Off

Toch redelijke settings het is gebalanceerd beetje quality en performance:
20 fps gemiddeld outdoor
25 fps gemiddeld Dungeons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ja hoor, komt m'n vader net naar boven met een pakje: hebben ze hem gisteren om half 6 nog eens bezorgd, bij de buren 8)7

M'n doos is ook een beetje gevouwen en misvormd ;(

[ Voor 20% gewijzigd door Angeloonie op 26-03-2006 11:47 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 11:37:

Ik heb een

AMD64 3500+
1024 DDR RAM (400mhz)
ASUS Geforce 7800GTX 256

20-40 frames is toch perfect, ik moet op 10-15 frames spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 11:37:

Ik heb een

AMD64 3500+
1024 DDR RAM (400mhz)
ASUS Geforce 7800GTX 256

Waarschijnlijk omdat hoe hoger je de resolutie zet, dan wordt je videokaart de bepalende factor. Die doet dan het meeste werk. Op een lagere resolutie wordt de cpu ook meer bij het hele gebeuren betrokken. En aangezien je een goeie videokaart hebt, heeft deze meer baat bij hoge resoluties. Zo iets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Laatst online: 19-06 07:47
Waarom nemen we deze niet ff op in de start post?

http://www.srtest.com/referrer/srtest

selecteer The Elder Scrolls : Oblivion

... kan iedereen ff testen waar ie zit met zijn performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Vraagje: kan je de minor skills net zo hoog krijgen als de major?

Speel zelf een battlemage 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Misschien een tip om in de OP te zetten voor mensen met een 9800 kaart die vragen over frameratedrops als er gevechten zijn of een obliviongate in het beeld is.

Anti Aliasing uitzetten. Dat trekt die kaart niet. Bij mij niet tenminste en het uitzetten van AA lost het probleem op dat je framerate dropt naar 1 of 2 FPS.

Ik zag de vraag al vaker langs komen, dus ik dacht ik zeg het ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Nou ik heb het spel gister eindelijk mogen spelen en het valt me zeker niet tegen.
Op mijn systeem (x2 3800, x1900xt, 2GB) @ 1280x1024 met alles vol open en HDR aan (kan dan dus geen HDR & AA tegelijkertijd). Het spel ziet er erg mooi uit, maar ik merk wel dat de bergen al heel snel toch lelijk eruit gaan zien (in de diepte).
De UI is inderdaad heel erg wennen, maar erg is het niet, het is gewoon anders dan bij Morrowind.

Wat ik tot nu toe wel echt mis is de sfeer zoals bij Morrowind. Misschien komt het nog, maar in elk geval heb ik nog niet het "Morrowind" gevoel. Maar dat kwam bij Morrowind ook omdat je eigenlijk geen idee had wat je doel was in het spel als je net van de boot kwam, nu heb je dat wel.

Wat tot nu toe een grote verbetering is ten op zichte van Morrowind is dat de npc niet zo statisch zijn, ze gaan slapen in de nacht, ze praten met elkaar en ze reageren op jou (gezichtsuitdrukking).

Al met al een leuk spel tot nu toe, maar hij overtreft Morrowind nog niet, maar dat kan nog komen.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Warez hoort, net als op de rest van GoT, hier niet thuis. Alle posts over het downloaden en vinden van of andere informatie over een warez release geven je -100 op alle stats (en mogelijk iets in je mailbox). Ook enkel posten over jouw systeem en hoe Oblivion erop zal draaien is niet boeiend en dergelijke posts zullen gedelete worden.

Posts over of je het spel binnen hebt of dat 'ie verzonden wordt zijn niet nodig, tenzij je de post aanvult met nuttige informatie.