![]() Zo'n vier jaar geleden bracht Bethesda Softworks het derde deel uit de Elder Scrolls serie uit: Morrowind. Dankzij de voor die tijd schitterende graphics en grote spelwereld werd de game een enorm succes. Men ontving de nodige awards en de game verkocht uitstekend, wat resulteerde in de expansion packs Tribunal en Bloodmoon. Het leek dan ook een kwestie van tijd eer Bethesda zou beginnen aan een vierde Elder Scrolls game. 22 Oktober 2004 was het dan eindelijk zover, Bethesda Softworks heeft officieel bevestigd dat The Elder Scrolls IV in ontwikkeling is voor PC en Xbox360. De opvolger van Morrowind gaat dus ook op de next-gen consoles uitkomen, wat de verwachtingen alleen maar hoger maakt. De game krijgt als subtitel Oblivion, wat in elk geval al goed klinkt. |
|
![]() Voor het uitbrengen van Oblivion zijn er een aantal korte films uitgebracht, die ervoor hebben gezorgd dat er honderden posts kwamen van mensen die niet meer konden wachten op het spel. Hieronder zijn de korte films te vinden. |
![]() En nog veel meer screenshots zijn er hier(PC) en hier(X360) te vinden. Voor de rest zijn hier ook een paar panorama plaatjes te vinden. |
![]() Officiele Website Voor alle officiele informatie kan je terecht op de officiele website van The Elder Scrolls. Charachter Generator Mocht je niet weten wat de effecten van een bepaald character zijn, kan je altijd op deze handige website kijken. Plug-in Wiki (Down, ben op zoek naar vervanger) Oblivion biedt netzoals Morrowind ook de mogelijkheid om eigen gemaakte plug-ins te gebruiken. Deze belgen hebben een Wiki gemaakt waarbij ze zeggen dat ze alle plug-ins bijhouden, momenteel staan er al een aantal op. Reviews Review's vind je hier(X360) en [hier (PC) |
![]() Minimum System Requirements: Windows XP 512MB System RAM 2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor 128MB Direct3D compatible video card and DirectX 9.0 compatible driver; 8x DVD-ROM drive 4.6 GB free hard disk space DirectX 9.0c (included) DirectX 8.1 compatible sound card Keyboard, Mouse Recommended System Requirements: 3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor 1 GB System RAM ATI X800 series, Nvidia GeForce 6800 series, or higher video card |
![]() Oblivion Draait niet op elk systeem super, dus daarvoor zijn er al veel mensen opzoek geweest naar verschillende tweaks. Hieronder staan een aantal tweaks waarvan zeker is dat ze werken. Het kan altijd zijn dat een bepaalde tweak niet helemaal werkt, omdat sommige invloed hebben op andere. Er zijn twee *.ini bestanden en je moet degene hebben in "C:\Documents and Settings\$user$\My documents\My Games\Oblivion". ![]() Screenshots nemen In de *.ini bestand het volgende opzoeken en veranderen, daarna kan je gewoon PrintScreen gebruiken om screenshots te nemen Begin Filmpjes overslaan Met de onderstaande aanpassing is het mogelijk om de begin filmpjes over te slaan.
![]() Pre-renderen Het pre-renderen verminderen neemt de druk van de videokaart af, en heeft meer tijd voor de actuele rendering. Getest en werkt, voornamelijk in steden. Buiten locaties geen effect gemerkt.
![]() Gras verminderen, meer FPS Buitenlocaties hebben voornamelijk veel tijd nodig voor gras. Gras zorgt zeker voor drops, zeker te merken als je door de wildernis loopt. Onderstaande tweak zorgt ervoor dat de hoeveelheid gras verminderd, maar niet weghaalt. Dual/HT Performance Increase Is voor oorspronkelijk bedoeld voor Dual/HT, maar single core is ook beverstigd dat het werkt. Bevestigd door FnF. In de verte geen vage omgeving meer Het is mogelijk om het aantal ingeladen grids te verhogen. Het effect is dat de verte er beter uitkomt te zien. De standaard waarde staat op "5" en kan verhoogd worden, naar maximaal "10". Dit zorgt er wel voor dat de laadtijden langer kunnen duren, maar heeft geen effect op de FPS. Booster De waarde is in bytes. Als je minder dan een gig aan geheugen heb zet het naar 5242880. Mooi water Volgende tweak zorgt ervoor dat de performance iets naar beneden gaat, maar het effect is wel dat het water er veel mooier uitziet: Bovenstaande tweaks zijn een verzameling van tweaks gehaald uit het forum van The Elder Scrolls. Een ander goed overzicht kan je hier vinden |
![]() Sommige vragen komen meerdere malen terug en hoeven eigenlijk niet meer gesteld worden. Vandaar dat er een "veel gestelde vragen" is opgesteld. Hoe verwijder ik mijn items uit mijn inventory Simpel door de linker-shift in te houden en op het desbetreffende item te klikken. Ik speel al een tijdje maar ik lvl niet up? Je moet resten in een bed (!) voordat je een lvl omhoog gaat. Onder bij je karakter skills interface zie je een balkje hoever je nog moet naar je volgende lvl. Hoe join ik de thieves guild? spoiler: Je moet een keer in de gevangenis geweest zijn. De volgende keer dat je een paar uur rest wordt je door iemand gecontacteerd. In Bruma is een quest waar je zowiezo voor in de gevangenis moet (de vrouw waarvan haar man in de gevangenis zit en zij zonder geld is overgebleven), pak die zou ik zeggen. Hoe join ik de dark brotherhood? spoiler: Door een onschuldig iemand te vermoorden. Zoek iemand uit die ergens buiten in zijn eentje rondloopt, en sloop hem. Zodra je een paar uur rest krijg je bezoek. Hoe zie ik me FPS? Console openen met ~. Dan tdt in typen. Waar staat mijn ini bestand? Mijn Documenten > My Games > Oblivion Waar kan ik lockpicks kopen? Sommige merchants hebben ze, maar vaak maar 1 of enkele. De thieves guild heeft er veel meer. De zogenaamde "fence" verkopen ze. Hoe verkoop ik gestolen items? Thieves guild joinen. De zogenaamde "fence" kopen ze. Hoe kom ik aan Ectoplasma? Ghosts in diverse dungeons droppen deze. Help, mijn spel crashed naar de Desktop Daarvoor is een guide te vinden op het forum van Oblivion en kan je hier vinden Het gestolen schilderij in Chorrol spoiler: Je moet eerst met alle verdachten praten, en dan drie clues vinden: 1 - schilderij op de benedenverdieping van de west-tower 2 - schilderspullen in de kamer van de verdachte die het gedaan heeft (en dat heb je nu al kunnen deduceren aan de hand van de alibis van drie of vier mensen die je hebt ondervraagd, zal het dus niet verklappen 3 - verfvlekken aan het hoofd van de eettafel in de eetzaal beneden in het kasteel Je kan nu naar je verdachte hobbelen en kiezen voor accuse |
![]() Deel 1: [rml][ PC/Next-Gen Consoles] The Elder Scrolls IV: Oblivion[/rml] Deel 2: [rml][ PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 2[/rml] Deel 3: [rml][ PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 3[/rml] Deel 4: [PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 4 |
![]() Deel 5: Het spel is uit, maar nog steeds lastig te verkrijgen. Momenteel wordt de TS aangepast om zoveel mogelijk informatie uit het laatste topic te verwerken en het een nieuwe lay-out te geven. |
[ Voor 102% gewijzigd door Cardinal op 27-03-2006 15:22 ]