Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 11:38:
Om hoelaat sluit de winkel van Thorondir, in Imperial Market Place? Het gaat om de Unfriendly Competition quest. :)
Volgens mij zijn bijna alle winkels van 9 tot 9 open :)

Is er trouwens een manier om een 24-uurs systeem te krijgen in plaats van am-pm?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
loona35 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:03:
Waarom nemen we deze niet ff op in de start post?

http://www.srtest.com/referrer/srtest

selecteer The Elder Scrolls : Oblivion

... kan iedereen ff testen waar ie zit met zijn performance
Die site slaat nergens op (NoFi), die kijkt alleen naar minimum en recommended hardware.
En dat is geen enkele garantie dat je het spel kunt spelen.

Ik zat ruimschoots boven het minimum met mijn pc, maar totdat ik het spel had en zelf met settings ben gaan klooien wist ik niet, ik herhaal NIET hoe het spel zou draaien.

Enkel dat ie zou draaien. Ja leuk, maar dat zegt toch niks?!
Bovendien denk ik dat mensen met een GF4Ti4200 in een P3 zelf ook wel snappen dat het nu toch ECHT tijd is om te upgraden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
killingdjef schreef op zondag 26 maart 2006 @ 06:56:
Na mijn systeem getest te hebben op optimale settings kwam er Ultra Quality uit, ik heb nu dus 1920 x 1200 resolutie met HDR. Ik heb 2 7800 GT's geoverclockt met beta driver 84.25 (was geloof ik "de" Oblivion drivers) en een 3800 x2 naar 2,5 GHz, mijn gemiddelde frame rate binnen is ~40-60 fps. Betekend dit dat ik nu met alles vol open speel? Vind de graphics een klein beetje tegenvallen in verhouding met de hele hype maar goed, ik zit ook nog in mn cel.
nou bereid je maar voor op de grootste teleur stelling: als je uit de sewers komt vanuit de jail.

daar zie je op de bergen in de verte kalige troep maar niet op letten gewoon door lopen en dan van dichtbij is het wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:53

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

loona35 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:03:
Waarom nemen we deze niet ff op in de start post?

http://www.srtest.com/referrer/srtest

selecteer The Elder Scrolls : Oblivion

... kan iedereen ff testen waar ie zit met zijn performance
Ding herkent mijn intel duo core niet goed, en gaat alleen af op de rauwe hertzjes...beetje slecht dus

Ik zou hem dus niet kunnen draaien, terwijl hij soepel loopt op ultra high :D

Ben trouwens overnieuw begonnen, nu een destruction bladesman met security en heavy armor...werkt best wel erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
vosss schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:13:
[...]

Die site slaat nergens op (NoFi), die kijkt alleen naar minimum en recommended hardware.
En dat is geen enkele garantie dat je het spel kunt spelen.

Ik zat ruimschoots boven het minimum met mijn pc, maar totdat ik het spel had en zelf met settings ben gaan klooien wist ik niet, ik herhaal NIET hoe het spel zou draaien.

Enkel dat ie zou draaien. Ja leuk, maar dat zegt toch niks?!
Bovendien denk ik dat mensen met een GF4Ti4200 in een P3 zelf ook wel snappen dat het nu toch ECHT tijd is om te upgraden :+
true :)

------

Zit op het forum van de officiële site te lezen.. er is daar veel commentaar op het feit dat loot gebaseerd is op je level. Evenals NPC's en creatures.. zoals dat een guard altijd +10 lvls (tov dat van jezelf) is en niet gewoon een standaard level heeft zodat als je zelf 40 bent je hem makkelijk aan kunt.

Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het nogal crap dat een wolf of guard met je mee leveled. Tenminste, als dat zo is.. baseer dit puur op wat ze daar op het forum schrijven.

[ Voor 56% gewijzigd door Loona35 op 26-03-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14
Als ik een tijdje speel wordt mijn scherm steeds zwart. Ik zie de de balkjes van mana enzo en het kompasje nog wel en ook de crosshairs. Als ik het spel opnieuw opstart kan ik weer even spelen, maar snel wordt het scherm weer zwart.

Ik lees dat dit vaker gebeurd. Maar ik heb mijn kaart niet overclocked. Het is een asus 7800 gtx top.

Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
loona35 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:22:
Zit op het forum van de officiële site te lezen.. er is daar veel commentaar op het feit dat loot gebaseerd is op je level. Evenals NPC's en creatures.. zoals dat een guard altijd +10 lvls (tov dat van jezelf) is en niet gewoon een standaard level heeft zodat als je zelf 40 bent je hem makkelijk aan kunt.

Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het nogal crap dat een wolf of guard met je mee leveled.
zo blijft het dynamisch, want stel je voor je kiest ervoor om helemaal ergens op de map heen te gaan, maar daar zijn de sterke creatures en kom je er nooit meer weg omdat je steeds ingemaakt wordt. nu kun je zelf bepalen waar eerst je heen gaat.

en ook om te voorkomen dat je te sterk bent en dan overal alles met 1 klap dood hebt, dan is de lol er ook snel af.

want als alles wel een vaste geselde lvl had dan had je ook weer het lineaire gedeelte zodat je eerst daar langs komt om vervolgens daar de iets sterkere enemy's te verslaan en ga maar door.

[ Voor 11% gewijzigd door Bulls op 26-03-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel posts er bij die dagen zeg.
Wat een hoge levels zie ik hier, ik ben een uurtje of 12 bezig en zit nog op level 2 . Zal wel met speelmanier te maken hebben. Ik doe heel veel onzinnige dingen ernaast, zoals kloten in stadjes enz... Mijn doel is dan ook: lang van deze game genieten. :9
Wat een top game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
WSaeNoTSoCK schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:26:
[...]

zo blijft het dynamisch, want stel je voor je kiest ervoor om helemaal ergens op de map heen te gaan, maar daar zijn de sterke creatures en kom je er nooit meer weg omdat je steeds ingemaakt wordt.nu kun je zelf bepalen waar je heen gaat.

en ook om te voorkomen dat je te sterk bent en dan overal alles met 1 klap dood hebt, dan is de lol er ook snel af.
Ik begrijp dat ze het daarom doen.. andere kant vond ik het bij Morrowind wel leuk dat op een bepaald moment ook guards in 1 klap kon neerslaan. Je bent tenslotte toch ook een "hero".

Maar ik vond vooral dat verhaal van de loot apart... dat die niet meer afhankelijk is van de quest maar enkel van je level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt dit spel een beetje op zelda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
loona35 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:29:
[...]

Ik begrijp dat ze het daarom doen.. andere kant vond ik het bij Morrowind wel leuk dat op een bepaald moment ook guards in 1 klap kon neerslaan. Je bent tenslotte toch ook een "hero".

Maar ik vond vooral dat verhaal van de loot apart... dat die niet meer afhankelijk is van de quest maar enkel van je level.
oh dus alles wat je kan vinden in chests, body's en andere storrage is afhankelijk van je level? dus ook wat de merchants tekoop aan bieden neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:36

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:29:
Ja er staan ook bomen in het spel!
Lees, in welk opzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet ik heb het neit zo op metertjes die je moet opladen enzo net als final fantasy ik vidn zelda echt te gek. heb net GRAW uitgespeeld. zal ik dit spoel kopen of niet?
op welk spel lijkt dit spel? en niet zijn voorgangers zeggen!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
WSaeNoTSoCK schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:32:
[...]

oh dus alles wat je kan vinden in chests, body's en andere storrage is afhankelijk van je level? dus ook wat de merchants tekoop aan bieden neem ik aan.
Ik heb de game niet gespeeld.. dus heb dat zelf nog niet ondervonden. Maar dat is inderdaad wat er gezegd word op de officiele forums van Elder Scrolls.

zo staat het er...
je loot pas bepaalde items als je van een bepaald level bent en niet als je gewoon een high level verslaat. Hoe zwaar de quest ook is, de chest die daarna komt geeft loot die bij je level past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manzor90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09-2023
Weet iemand wat je als beloning krijgt als je de Arena quest voltooid (Grand Champion) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-01-2023
Hi-Sintar schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:49:
In het vorige deel van dit topic waren er enkele mensen die zeiden dat ze 20 ffdshow icoontjes op hun taakbalk kregen na het afsluiten van het spel. Daar heb ik dus ook "last" van maar dit kun je simpelweg oplossen door bij de ffdshow video decoder configuration bij de tab "tray, dialog & paths" de optie "show tray icon" uit te vinken :)
Harstikke Bedankt :D

Dus ik heb begrepen dat je elke guild kan joinen zonder problemen??!! (figtherguild, thiefsguild, darkbrother, blades etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 13:34
Ik heb even lopen zoeken, maar ik ben nog niet iets dergelijks tegen gekomen: een plugin waarmee je van die wapenrekken waar je handig je wapens op kan leggen (via inventory ofzo). Daarnaast had je in Morrowind van die mooie etalagepoppen die je kon aankleden met je gevonden armor. Zitten hier nog handige pluginmakers voor Oblivion die zoiets zouden kunnen maken? In het belang van de community natuurlijk O-)

Anyway, ik geniet _erg_ van deze game. Het heeft een heeeeeel hoog "nog-5-minuten-gehalte" _/-\o_ Ook langleve de community voor bepaalde plugins. Ik heb nu 2 plugins draaien: Sneak Icon Mover, zodat tijdens het boogschieten dat irritante oog niet in de weg zit, en UI mods die wat meer van je inventory tegelijk laat zien, zodat je niet constant hoeft te scrollen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Quadro! op 26-03-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik heb een Ati X800 en 3.2 ghz, maar ik kan HDR niet selecteren...
Dit moet lijkt mij toch kunnen met die kaart. Weet iemand hoe dat zit? AA staat overigens niet ingeschakeld.

/edit
Bedenk me net dat ik misschien in het ATI control panel moet instellen dat de game-opties boven Ati's instellingen staan. oid :P

[ Voor 29% gewijzigd door Xrenity op 26-03-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
loona35 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:36:
[...]

Ik heb de game niet gespeeld.. dus heb dat zelf nog niet ondervonden. Maar dat is inderdaad wat er gezegd word op de officiele forums van Elder Scrolls.

zo staat het er...
je loot pas bepaalde items als je van een bepaald level bent en niet als je gewoon een high level verslaat. Hoe zwaar de quest ook is, de chest die daarna komt geeft loot die bij je level past.
ja eigenlijk wel logisch want je kan nooi zoveel zooi bij je dragen, ik ben om de haveklap overwncumbered als ikquest items aanneem. en ik heb alleen heavy armor aan en ik heb 2 zwaarden bij me (1 moet ik nog verkopen) en wat geplukte middeltjes.

dus als je een uber items zou vinden kun je zie niet eens meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DIt is de eerste elder scrolls voor mij, en ik had al snel het gevoel dat er ook bij mij komt bij een zelda-game. Vooral in zo'n dungeon, alleen vind ik dit spel toch stukken beetr als The WindWaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
Alper15 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:40:
[...]

Harstikke Bedankt :D

Dus ik heb begrepen dat je elke guild kan joinen zonder problemen??!! (figtherguild, thiefsguild, darkbrother, blades etc.)
Yep, dat kan. Ik ben nu lid van die eerste 3 en het levert in ieder geval nu nog geen enkel probleem op. Let er wel op dat je uiteraard nooit opvallend iets steelt van de Fighters Guild of Mages Guild als je een Quest voor de Thieves aan het doen bent omdat je dan een vreselijk irritante opdracht moet doen voor de Guild waarvan je gestolen hebt voordat je weer bij ze terug mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:28:
veel posts er bij die dagen zeg.
Wat een hoge levels zie ik hier, ik ben een uurtje of 12 bezig en zit nog op level 2 . Zal wel met speelmanier te maken hebben. Ik doe heel veel onzinnige dingen ernaast, zoals kloten in stadjes enz... Mijn doel is dan ook: lang van deze game genieten. :9
Wat een top game. :)
nou je bent niet de enige, ben ook net level 3 en heb tog al 14 uur gespeeld denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:52

bAdmuTs

mAzE

Ik heb ook pas 16 uur gespeeld en ben pas level 4 :)

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 21:01
Bigbot schreef op zondag 26 maart 2006 @ 05:18:
@-eraser-
spoiler:
ik ben met dezelfde thieves missie bezig.
heb me de weg ondergronds door gevochten tot aan die Fathis Aren.
hij is dood (schijnt te mogen van gray fox wat ik raar vind) maar schijnt dat boven in die toren nog een paar monsters en wizards zijn die me niet aardig vinden :/ dus die ziten nu achter me aan en ik moet nog uitvinden waar in die toren die pijl is.
Als het echt zo is dat ze je uit de mage guild kicken als je hem vermoord kun je proberen het vna hem te stelen of probeer de mage guild quests tot het einde door te spelen voor je deze missie afmaakt
spoiler:
Ik weet niet of je em al gevonden heb, maar die pijl ligt op de 1 na bovenste verdieping in een kist in het hokje waar Fathis staat, ik heb gewoon die pijl gejat en ben weg gerend want misschien heb ik haar nog nodig voor de mages guild (dan doe ik wel een calm spell ofzo, als ze me aanvalt) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BEN AL LEVEL 12, (met veelste veel uur speeltijd O+ , vaarwel sociaal leven)

Ben tevens Arena Gladiator, moet nu tegen 3 ventjes vechten... in me remie... :(

Maargoe, Ik heb dus een prachtige Dremora LongSword. Echter zou deze in Morrowind Deadric LongSword heten. Volgens de handleiding zijn er wel Deadric armors en wapens... Is dat dan weer anders dan Dremora? Of hetzelfde?

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan dit spel te kopen alleen ik vroeg me af of ik met mijn
AMD64 3200+, a8n-sli 1gb ram, een oc 7800GT het spel op 1280x1024 + high fatsoenlijk kan spelen. Heeft iemand een soortgelijke configuratie, zoja wat voor framerates? Ik scoor 7500 in 3dmark05.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:11:
AMD64 3500+, 1gb ram, een oc 7800GT het spel op 1280x1024 + high fatsoenlijk kan spelen. Heeft iemand een soortgelijke configuratie, zoja wat voor framerates? Ik scoor 7500 in 3dmark05.
Deuh! Kijk even naar andere posts, met een veel mindere configuratie en die toch degelijk spelen...
Ik moet het stellen met een AMD2600+, 1.5Gb Ram & Radeon9800Pro....En haal maar +-15Fps buiten.... en zowat alles af van eyecandy op 1280x1024...

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt aan je videokaart en eventueel je proc speed omdat er wel 2600 staat maar misschien maar op 2000 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:31:
Ligt aan je videokaart en eventueel je proc speed omdat er wel 2600 staat maar misschien maar op 2000 draait.
Athlon 64 X2 4200+ draait ook maar op 2,2 Ghz die kan hem prima draaien hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xrenity schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:43:
Dit moet lijkt mij toch kunnen met die kaart. Weet iemand hoe dat zit? AA staat overigens niet ingeschakeld.

/edit
Bedenk me net dat ik misschien in het ATI control panel moet instellen dat de game-opties boven Ati's instellingen staan. oid :P
X800 serie ondersteund geen HDR :(

En trouwnes het sneeuwde gisteren nacht bij mij in het spel :D Ik zag toevallig ook nog een mannetje in de lucht zweven en wou een screen maken maar dat lukte me toen niet ;( (Nu weet ik wel hoe het moettrouwens)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb gister een uurtje of 5 Oblivion gespeeld alleen ik ben nog steeds lvl 1. Gaat dit nou echt zo langzaam of? Ik heb toch best wel wat kills gemaakt... Ik heb hem trouwens op vrij makkelijk staan, hoef de meeste beesten maar 1 of 2x te slaan en ze zijn dood. Ligt het daar aan?

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:29
is er misschien iemand die mij kan vertellen (uit ervaring) hoe dit spel er uitziet en draait op een xbox 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Voor een betere UI met meer item slots per pagina, grotere map etc:

http://gamingtown.net/showthread.php?t=49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD64 3200+, a8n-sli 1gb ram, een oc 7800GT het spel op 1280x1024 + high fatsoenlijk kan spelen. Heeft iemand een soortgelijke configuratie, zoja wat voor framerates? Ik scoor 7500 in 3dmark05.
Ik heb ongeveer dezelfde config, allen een 3500(die loopt op 2,6 ghz). Kspeel alles op hoogst, 1280*1024, HDR aan. Ik heb binnen iets van 100fps, in de stad meestal de 30(meestal iets erboven, maarja vsync), buiten meestal 30, en als je vol in de bossen bent met overal gras rond de 20 fps. Toch zet ik de hoeveelheid gras niet lager, dis verpest een beetje de sfeer imo(daarnaast vind ik 20fps nog goed speelbaar in dit spel, kheb er niet veel moeite mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:43
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:51:
[...]

Zoekfunctie gebruiken :)

[rml]aapenootjes in "[ PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion..."[/rml] -> ik neem aan dat je de quest in Chorrol bedoelt waar het schilderij gejat is.

Let wel op dat iedere persoon (5 in totaal!) ook echt aanwijzingen moet geven. Orgnolf doet dat bijvoorbeeld niet omdat hij je een sukkel vind, bribe of charm hem zodat zijn disposition omhoog gaat en hij wel normaal antwoord geeft. Zie verder die post, ik vond het ook een klote quest want die verfvlekken op de vloer van de eetzaal had ik niet gezien. Ook moet je het schilderij "activeren" nadat je met iedereen gesproken hebt, je kan het niet andersom doen. Geldt ook voor de andere clues, eerst praten, dan clues.
thnx,

had die andere reply gevonden maar daar schoot ik niets mee op, had orognorn niet gebribed dat zal ik gaan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manzor90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09-2023
jaapstobbe schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:45:
is er misschien iemand die mij kan vertellen (uit ervaring) hoe dit spel er uitziet en draait op een xbox 360?
Ik heb het spel op de Xbox 360, grafisch ziet het er prachtig uit (helemaal als je een HDTV hebt) maar een nadeel aan Oblivion op de 360 is wel de laadtijden. Als je een stadpoort in of uit gaat moet je best lang wachten. Als je in het bos loopt komt er ook vaak Loading Area in beeld te staan. Verder is het een geweldig spel :)

---------------------------

Voor de mensen die de Nirnroot quest al gedaan hebben:

spoiler:
In deze quest moet je op zoek naar 10 Nirnroot plantjes. Eerst wordt je doorverwezen naar een man in Skingrad, die je vervolgens doorstuurt naar een plek in het bos genaamd Shadeleaf Copse om daar de Nirnroot plantjes te zoeken. Maar nu is mijn vraag, liggen alle 10 Nirnroot plantjes daar of moet ik ook verder zoeken over de wereld? Want hij verwees mij naar deze plek, maar ik kan hier maar 5 vinden, en ik krijg verder ook geen Quest Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grossen schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:57:
[...]
Voor de mensen die de Nirnroot quest al gedaan hebben:

spoiler:
In deze quest moet je op zoek naar 10 Nirnroot plantjes. Eerst wordt je doorverwezen naar een man in Skingrad, die je vervolgens doorstuurt naar een plek in het bos genaamd Shadeleaf Copse om daar de Nirnroot plantjes te zoeken. Maar nu is mijn vraag, liggen alle 10 Nirnroot plantjes daar of moet ik ook verder zoeken over de wereld? Want hij verwees mij naar deze plek, maar ik kan hier maar 5 vinden, en ik krijg verder ook geen Quest Update.
spoiler:
Verder zoeken, je zal er daar maar een paar vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:14

Magic666

No one's neighbour!

is er eigelijk een manier om de tijd in beeld te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Grossen schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:57:Voor de mensen die de Nirnroot quest al gedaan hebben:

spoiler:
Als het niet random gegenereerd wordt liggen er volgens mij op de volgende plaatsen een paar:
spoiler:
-Naast de houten brug naar de Imperial City (de brug is op een landuitsteeksel ten noorden van de grote stenen brug).
-Bij het kerkhof in het Waterfront.
-In het bos :P
Magic666 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:15:
is er eigelijk een manier om de tijd in beeld te krijgen?
Het staat boven je kaart (F4), maar voor de tijd op normale scherm denk ik dat er een mod gemaakt moet worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Whut?! op 26-03-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 21:53

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Grossen schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:39:
Weet iemand wat je als beloning krijgt als je de Arena quest voltooid (Grand Champion) ?
spoiler:
Een geile armor en nog wat gold. Ook kun je daarna 1x per week tegen beestjes vechten in de arena, blijft telkens wel weer lekker verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:14

Magic666

No one's neighbour!

Whut?! schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:18:
Het staat boven je kaart (F4), maar voor de tijd op normale scherm denk ik dat er een mod gemaakt moet worden.
een mod zou wel handig zijn ja.... elke keer op F4 is ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xrenity schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:43:

/edit
Voor Oblivion moet je kaart Shader Model 3.0 ondersteunen om HDR te krijgen. Bij Half-Life 2: Lost Coast kon het ook met een X800, maar hier niet. Dit had je overigens ook kunnen vinden door zelf even te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Het valt me wel op dat ik het heel aardig kan spelen met mn systeem. Het spel gaf zelf aan dat ik het op de laagste resolutie moest spelen met alles op medium. Maar ik speel nu op 1024x768 met een aantal dingen nog wat boven medium gezet en de viewdistance zelfs op max. en het draait prima.

Ik zie trouwens niet in hoe dat charmeren van npc's werkt (die minigame, als ze een lach op hun gezicht krijgen vinden ze het leuk etc.). Ik snap er gewoon het principe niet van. Iemand die duidelijk stap voor stap kan uitleggen hoe dit nou in elkaar zit? BVD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

UltraR-pc schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:25:Ik zie trouwens niet in hoe dat charmeren van npc's werkt (die minigame, als ze een lach op hun gezicht krijgen vinden ze het leuk etc.). Ik snap er gewoon het principe niet van. Iemand die duidelijk stap voor stap kan uitleggen hoe dit nou in elkaar zit? BVD :)
Als ze iets leuk vinden moet je zorgen dat er een grote schijf komt, als ze iets stom vinden een zo klein mogelijke schijf. Easy peasy :)
En daar tussen in ook, als iemand een beetje glimlacht moet je proberen een schijf van ongeveer 2/3e te kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Whut?! op 26-03-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:54:
[...]

Ik heb ongeveer dezelfde config, allen een 3500(die loopt op 2,6 ghz). Kspeel alles op hoogst, 1280*1024, HDR aan. Ik heb binnen iets van 100fps, in de stad meestal de 30(meestal iets erboven, maarja vsync), buiten meestal 30, en als je vol in de bossen bent met overal gras rond de 20 fps. Toch zet ik de hoeveelheid gras niet lager, dis verpest een beetje de sfeer imo(daarnaast vind ik 20fps nog goed speelbaar in dit spel, kheb er niet veel moeite mee).
ik heb em nu op 1600x1200 met bloom en 2xAA
daarmee heb ik zon 200 a 300 fps in kelders, 60 tot 100 binnen, 30 tot 70 in steden en 30 tot 60 buiten.

als ik zon oblivionpoort in beeld heb doe ik zon 20 tot 30 fps.

ik vraag me af of ie wel beide kaarten pakt...(als ik em op single zet kan ik de pc resetten)

ook is raar dat als ik em op 1280 zet dat ie dan een paar frames langzamer is.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het zelfde maar dan met 2 gig ram. speel op 1680x1050 (breedbeeld).

ik heb rond de 12 frames buiten. alles is max + HDR + viewdistance is 90% ongeveer. vind dat blauwe in de verte mooier dan half gare bergen textures ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:12:
[...]
Volgens mij zijn bijna alle winkels van 9 tot 9 open :)

Is er trouwens een manier om een 24-uurs systeem te krijgen in plaats van am-pm?
idd dat amerikaanse systeem is zwaar irritant (geld eigelijk voor alle maten van de USA).
hoop dat er een mod voor komt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Godver...zit ik toch wel vast zeker!

Om de mage-guild te joinen, moet je sleutel van de mage-well hebben. Maar hoe verder???
spoiler:
Dan moet je dit vragen aan Deetsa..en zij verwijst dan weer naar Falco.of zoiets....ben het al vergeten die naam ;) En dan weer Deetsa...en nu weet ik het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
Blackminister schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:35:
Godver...zit ik toch wel vast zeker!

Om de mage-guild te joinen, moet je sleutel van de mage-well hebben. Maar hoe verder???
spoiler:
Dan moet je dit vragen aan Deetsa..en zij verwijst dan weer naar Falco.of zoiets....ben het al vergeten die naam ;) En dan weer Deetsa...en nu weet ik het niet meer
spoiler:
je moet met haar praten als die gozer niet in de buurt is. Ze heeft namelijk wat te mopperen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Remco20 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:37:
[...]

spoiler:
je moet met haar praten als die gozer niet in de buurt is. Ze heeft namelijk wat te mopperen :P
aaah :) tnx voor wreed snelle reply :)

spoiler:
stom van me, want ze zegt het inderdaad zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49
Zeer goed nieuws hier voor een paar mensen,
Als je problemen hebt met de shadows op mensen hun gezichten (lijkt op Sarskapje?)
Kun je het volgende doen:

Of je zet selfshadows uit, zonde maar lost het wel of

Of je download de beta drivers 84.25 van Nvidia site (http://www.nzone.com/obje...oads_rel70betadriver.html) en je hebt helemaal geen problemen meer en kunt Oblivion in zijn volle glorie spelen! :)

veel plezier iedereen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier waarbij Oblivion vaak crasht als je iets laad, (van huis naar buiten bijvoorbeeld) met een melding dat er een fout in Oblivion.exe is opgetreden? Weet iemand hoe je dit oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar in de buurt van de arena kun je stuff laten repareren? kan dat uberhaupt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gully
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Ik zag trouwens dat de PC editie (de standaard, niet de CE) bij de mediamarkt in Ehv ligt voor 35 euro. Ik wilde eigenlijk voor de 360 versie gaan, maar met zo'n prijs wil ik het best spelen op de PC :) Enige is, draait het een beetje op dit systeem: P4 2,66 ghz, 1 gig ram, asus geforce 6600 128 mb... ?

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
  • Laatst online: 15-09 00:26
Gully schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:57:
Ik zag trouwens dat de PC editie (de standaard, niet de CE) bij de mediamarkt in Ehv ligt voor 35 euro. Ik wilde eigenlijk voor de 360 versie gaan, maar met zo'n prijs wil ik het best spelen op de PC :) Enige is, draait het een beetje op dit systeem: P4 2,66 ghz, 1 gig ram, asus geforce 6600 128 mb... ?
Dat gaat wel werken ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Gully schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:57:
vergeet het maar

ik zou voor de xbox versie gaan als je mooie graphics wil

[ Voor 8% gewijzigd door jaapstobbe op 26-03-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 800/600 reso ofzo wel ja :) Lijkt me verstandiger hem voor de 360 aan te schaffen dan....

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Laatst online: 09-04 11:51
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:53:
waar in de buurt van de arena kun je stuff laten repareren? kan dat uberhaupt? :)
gewoon ff naar de market district gaan en dan naar "the best defense"-shop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

loona35 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:22:
[...]

true :)

------

Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het nogal crap dat een wolf of guard met je mee leveled. Tenminste, als dat zo is.. baseer dit puur op wat ze daar op het forum schrijven.
Het is niet zo dat alle creatures mee levelen. De meeste hebben een vaste level. Alleen de sterkste creature van elk creature type gaan met je level mee. Zoals de Lich uit de undead groep en de Minotaur Lord uit de groep Mythic creature.
Dit is echt geniaal vind ik zelf, want in Morrowind was er geen challenge meer na een bepaalde level.

Maar die equipment restrictions vind ik dan wel weer klote. Glass armor is alleen te vinden op level 20 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Hironshy schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:22:
[...]

Het is niet zo dat alle creatures mee levelen. De meeste hebben een vaste level. Alleen de sterkste creature van elk creature type gaan met je level mee. Zoals de Lich uit de undead groep en de Minotaur Lord uit de groep Mythic creature.
Dit is echt geniaal vind ik zelf, want in Morrowind was er geen challenge meer na een bepaalde level.

Maar die equipment restrictions vind ik dan wel weer klote. Glass armor is alleen te vinden op level 20 :'(
dat laaste haalt volgens mij ook veel fun weg van het stelen.. tis tenslotte best fun om iets te jatten wat je niet kunt dragen maar wel kunt verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:51:
Iemand hier waarbij Oblivion vaak crasht als je iets laad, (van huis naar buiten bijvoorbeeld) met een melding dat er een fout in Oblivion.exe is opgetreden? Weet iemand hoe je dit oplost?
Dat gebeurt bij mij ook 1 op de 8 keer ofzo, drwatson enzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Komen er ook nog aangepaste drivers voor ATI kaarten? Hoor en zie alleen dingen over de Forceware drivers.

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Quest rewards zijn ook levelled...
spoiler:
Het schild dat ik voor het terug brenegn van het zwaard in Chorrol kreeg had +5 End + 15% Reflect....Ik las net iemand op et officiële forum die hetzelfde schjld met 8 End 25%reflect kreeg
Wat voor bullshit is dit....je kan beter de quest moeilijk maken zodat het pas vanaf een bepaald level te doen is dan dat je de rewards gaat nerfen Je kan hierdoor ook beter dungeons gaan Raiden als je hoger in lvl bent (10 ofzo) dan hebben de monsters enzo veel betere loot

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 11:15

Eranum

geek!

Vraag me af in hoeverre de rewards wel allemaal mee levellen. Op level 1 voor een quest een ring krijgen met een constant water breathing effect en een waarde van dik 2k goud vond ik toch iets te veel van het goede. Niet dat niet handig is om zo'n ding te krijgen :p

tää on taas niin tätä

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik heb in het maken van een screenshot enabled maar er gebeurt niks als ik op PrtScrn druk.. hoe kan dit? Het heeft wel gewerkt maar nu opeens niet meer..

[ Voor 19% gewijzigd door Syntagma op 26-03-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan je toch gewoon voorkomen door een lvl-requirement aan een quest te hangen??

hehe btw welke quest >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lefty_38 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:44:
Ik heb gister een uurtje of 5 Oblivion gespeeld alleen ik ben nog steeds lvl 1. Gaat dit nou echt zo langzaam of? Ik heb toch best wel wat kills gemaakt... Ik heb hem trouwens op vrij makkelijk staan, hoef de meeste beesten maar 1 of 2x te slaan en ze zijn dood. Ligt het daar aan?
Het gaat niet over het aantal kills dat je moet hebben om level up te gaan, maar om je major skills die level up gaan, bij genoeg major skill levelups gaat je character level ook omhoog.
Euhm. Volg je? :P

Dus als je light armor en mercantile als major skills hebt en dan ga je met heavy armor allerlei dungeons af dan kan je vechten tot je een ons weegt, maar zolang je major skills niet omhoog gaan gaat je character niet level up :)
Ja, had ik ook. Het enige wat hielp bij mij was de resolutie een tikje lager zetten, sindsdien geen enkele crash gehad (waar het eerst echt onwijs vaak was).
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:49:
[...]

Quest rewards zijn ook levelled...
spoiler:
Het schild dat ik voor het terug brenegn van het zwaard in Chorrol kreeg had +5 End + 15% Reflect....Ik las net iemand op et officiële forum die hetzelfde schjld met 8 End 25%reflect kreeg
Wat voor bullshit is dit....je kan beter de quest moeilijk maken zodat het pas vanaf een bepaald level te doen is dan dat je de rewards gaat nerfen Je kan hierdoor ook beter dungeons gaan Raiden als je hoger in lvl bent (10 ofzo) dan hebben de monsters enzo veel betere loot
Wat ze hadden moeten doen, als ze toch dit systeem wilden, is gewoon een paar dungeons maken die jouw level +5 of +10 ofzo zijn, met bijbehorende goodies.

Dan heb je dus dat het allemaal met je meegroeit, maar dat je dus wel dungeons hebt waar heerlijke goodies te vinden zijn :)
Syntagma schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:57:
Ik heb in het maken van een screenshot enabled maar er gebeurt niks als ik op PrtScrn druk.. hoe kan dit? Het heeft wel gewerkt maar nu opeens niet meer..
Shift + Prnt Scrn :)

[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 26-03-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbelpost :o :(

[ Voor 98% gewijzigd door anandus op 26-03-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eranum
  • Laatst online: 15-09 11:15

Eranum

geek!

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:58:
Dat kan je toch gewoon voorkomen door een lvl-requirement aan een quest te hangen??

hehe btw welke quest >:)
spoiler:
Quest krijg je door met de visser in Weye te spreken. Is vervolgens niet meer als wat visjes killen.

tää on taas niin tätä

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb net even in de arena zitten vechten, en daar heb je allemaal mensen met van die groene glimmende zwaarden, weet iemand waar je die dingen kunt krijgen? Want ik ben ze helaas nog niet tegen gekomen ;(

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Behalve dan die Orc in de Arena, maar die kun je dan weer niet looten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net een hele nieuwe installatie van mijn pc gedaan, draait nu een stuk sneller, maar normaal spelen kan ik niet meer, omdat ik na max 5 minuten dezelfde melding krijg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:11
vosss schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:10:
Misschien een tip om in de OP te zetten voor mensen met een 9800 kaart die vragen over frameratedrops als er gevechten zijn of een obliviongate in het beeld is.

Anti Aliasing uitzetten. Dat trekt die kaart niet. Bij mij niet tenminste en het uitzetten van AA lost het probleem op dat je framerate dropt naar 1 of 2 FPS.

Ik zag de vraag al vaker langs komen, dus ik dacht ik zeg het ff :)
Inderdaad, dat zou de oorzaak kunnen zijn...Ik speelde met AA uit maar heb gisteren toch geprobeerd om met 2xAA te spelen, het ziet echt zoveel beter uit! Heb daarvoor wat effects uit of lager gezet, de fps valt best mee alleen heb ik dus dat probleem dat hij soms naar 1fps gaat...Lijkt me wel vreemd trouwens dat het door AA komt, als de kaart dit niet trekt zou hij gewoon traag moeten lopen (dus lagere fps) maar op 1fps is toch wel een beetje te extreem...

Heb dus een Radeon 9800Pro kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 13:34
Nogmaals heerlijke game (Ben nu lvl 14 en heb Dark Brotherhood, Thieves Guild en Arena helemaal doorgewerkt :P). Misschien nog een tip voor de ts: een lijstje van de aan te bevelen plugins. Zoals die UI plugins zijn echt een blessing imho. Daarnaast hoort "hoe maak ik een screenshot" inmiddels ook wel bij de veel gestelde vragen :+

spoiler:
OMFG wat is die fan irritant zeg, nadat je grand champion bent geworden :P

[ Voor 13% gewijzigd door Quadro! op 26-03-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 22:22

SaN

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:10:
[...]

net een hele nieuwe installatie van mijn pc gedaan, draait nu een stuk sneller, maar normaal spelen kan ik niet meer, omdat ik na max 5 minuten dezelfde melding krijg.....
Ik heb deze melding nu ook. Ik moet nog even testen of het alleen in waterfront is, want daar is het begonnen. Ik heb net tien minuutjes ergens anders rondgelopen, en daar had ik het (nog) niet. Ik zat er aan te denken om het spel opnieuw te installeren aangezien ik wel al zo'n 7 uur gespeeld heb zonder problemen. Kan je het spel gewoon uninstallen en daarna opnieuw installen en dan de savegames uit my documents weer gebruiken? Of moet ik nog iets anders backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Zijn dr nog leuke zinvolle tweaks voor een 6800 serie icm een amd64. Ik volg al een tijdje dat oblivion forum, maar eigenlijk weinig tweaks helpen voor mijn setup.

Buiten in de stad zit ik op sommige plekken nog steeds rond de 20fps te hikken met ook hikjes erin. Eigenlijk staan bij alle opties in de game behoorlijk laag of uit en heb ik de nieuwste driver en de nvidia properties ook allemaal maximaal staan.

Ik wil gewoon iig 1280/1024 spelen op mijn tft, heleaas loopt het voor mij gevoel nog steeds te matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

hij slaat nu om het uur ofzo naar de desktop, en alleen op drukke momenten lijkt et. vooral bij gevechten dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:54:
[...]

..

Ik heb zelfde config als deze kerel maar met een 7800GTX 256
Het spel draait 1600*1200 AA4 rond de 8 - 40 fps buiten
en rond de 50 - 130 fps binnen hier.

Deze lijken hoog maar dat zijn ze niet..
Dit zijn fps wanneer je niet aangevallen wordt.
Als ze met 5 man tegelijk naar mij komen heb ik 8 - 15 fps buiten en binnen ~ 30 fps
Dat zijn van die momenten om te flippen ! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Laatst online: 13-02-2020
Werkt ook niet... kzal het nog wel een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Getver, ik heb last van een zwaar irritante bug!

Wanneer ik van stad naar stad wandel of paardrijd dan zak ik soms door de grond en dan blijft het beeld op en neer gaan. Lijkt wel een soort van ontzichtbare muur of grens, en wanneer ik daar overheen ga dan zak ik door de grond. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik hoop dat de mensen van Bethesda al hard bezig zijn aan een patch, want dit begint echt serieus vervelend te worden. Ik dacht dat ik geluk had, en gewoon kon spelen, maar nu blijkt na 7 uur spelen 8)7 Dat ik toch ook last van bugs en crashes heb... Ik ga nog even de oude drivers proberen 84.21 ipv 84.25. Ik had nooit problemen met de oude.

Moet ik nou wat extra's backuppen dan de map in my documents om verder te kunnen spelen na een reinstall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik kom die Arena maar niet in :/ Heb met die kerel gesproken daar beneden en hij zegt dat ik naar de arena kan gaan om te vechten (heb dat ook outfit al aan). Alleen als ik dan de deur in wil gaan staat er dat ik eerst een "bed" moet plaatsen bij de gatekeeper. Waar kan ik die gatekeeper vinden :? Dat blonde kereltje voor de deur is niet de gatekeeper toch? want ik ken bij hem geen geld in zetten ofzo. waar kan ik die gatekeeper vinden? b.v.d!

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help! Ik heb de grass-tweak gebruikt, maar nu vind ik het er niet uitzien wanneer het gras begint met laden. Heeft iemand nog de originele getallen in het .ini bestand onder het kopje [Grass], alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Ik zit vast op het punt waar ik via een trap naar boven moet om een gesprek af te luisteren van een vergadering (in het riool) tussen baurus en de Mythic Dawn. Ik wordt steeds gesnapt :X , iemand een idee ?

Misschien dat niet iedereen dit wist maar vsync staat altijd aan bij oblivion. Ik heb vsync uitgezet en het scheelde wel wat in de FPS :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

dr is toch maar 1 ingang? dr staat 1 gast, dat moet em zijn.

ik hoop dat er idd een patch uitkomt want echt stabiel is dit spel niet te noemen.

over die screenshots: heb printscreen geprobeerd, shift printscreen, niks werkt.
tis toch

iScreenShotIndex=1
SScreenShotBaseName=ScreenShot
bAllowScreenShot=1

(in beide ini files?)

en dan moet et werken?

trouwens, ga niet teveel op boogschutter fixeren, je ziet geen reet in die caves. ik begin dan ook overnieuw denk ik. ditmaal met een zo zwaar mogelijk bepantzerde warior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:53:

Misschien dat niet iedereen dit wist maar vsync staat altijd aan bij oblivion. Ik heb vsync uitgezet en het scheelde wel wat in de FPS :)
Dat scheelt hooguit in je max refresh fps, juist het minimum is iets waar men zich zorgen over moet maken in deze game.

[ Voor 24% gewijzigd door Carel op 26-03-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:52:
Help! Ik heb de grass-tweak gebruikt, maar nu vind ik het er niet uitzien wanneer het gras begint met laden. Heeft iemand nog de originele getallen in het .ini bestand onder het kopje [Grass], alvast bedankt.
Het irritante is ook dat zonder HDR aan, het gras niet kan "faden", dus met bloom of niks dan "popt" het gras gewoon te voorschijn.

Dus ik heb nu HDR aangezet, voor het gras, en de rest, en de grass "size" die normaal op 80 staat wat hoger gezet, zodat er minder gras is.

De afstanden kun je ook instellen met de schuif in de opties.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

MUSTIS schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:56:trouwens, ga niet teveel op boogschutter fixeren, je ziet geen reet in die caves. ik begin dan ook overnieuw denk ik. ditmaal met een zo zwaar mogelijk bepantzerde warior
Dat is niet zo best, ik ben alleen nog maar aan het schieten geweest eigenlijk. Ik ben nog maar level 2. Is het echt zo erg dat je haast niet verder kan anders? Ik ben een woodelf btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Laatst online: 30-04-2024
Oh wat een heerlijk spel, ik voel me al weer helemaal thuis in Tamriel.

Kort vraagje, in vorige TES games kon je gewoon (heavy) armor dragen zonder dat dit een effect had op spellcasting. Hier merk ik dat als ik mezelf wat light of heavy armor geef, mijn spellcasting minder effectief wordt. Ik had dit al gelezen in previews etc, en daar werd vermeld dat je daar verderop in het spel wel iets tegen kan doen.

Nu mijn vraag dus, moet ik daarvoor mijn armor skill improven, of juist mijn casting skill? en kan het zowel bij light als bij heavy armor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
sander-sp schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:00:
[...]
Dat is niet zo best, ik ben alleen nog maar aan het schieten geweest eigenlijk. Ik ben nog maar level 2. Is het echt zo erg dat je haast niet verder kan anders? Ik ben een woodelf btw
kun je dan niet jezelf "detect life" ofzo aanleren, er is vast wel een nachtkijker equivalent.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

MUSTIS schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:56:
bAllowScreenShot=1

(in beide ini files?)
Je hoeft alleen deze om te zetten in de ini in "../My Document/My Games/Oblivion" en dan werkt het. Hij staat standaard op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 10-09 20:41
leuk dat het toch noch te spelen is met oude videokaarten. Moet nog wat aan getweakt worden want het crashte toen ik buiten kwam en even rondkeek en het water is pimpelpaars maar het is in elk geval een begin

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carel schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:57:
[...]

Dat scheelt hooguit in je max refresh fps, juist het minimum is iets waar men zich zorgen over moet maken in deze game.
Dat dacht ik dus ook! Maar dat is helemala niet zo. Ik heb het op een plek getest:
met vsync: 19fps
zonder vsync: 39fps
Ik heb mijn monitor op 75 Hz ingesteld, dus eigenlijk zou die 19fps en 25 fps(of zelfs een 38fps) kunnen zijn. Niet dus. Ook op andere plekker heb ik er nu geen last meer van. Ik snap dus echt niet waarom er met vsync aan prestatieverlies meot zijn.
Ik speel vanaf nu iig zonder vsync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat een fout in de startpost:

Hoe join ik de thieves guild?

spoiler:
Je moet een keer in de gevangenis geweest zijn. De volgende keer dat je een paar uur rest wordt je door iemand gecontacteerd. In Bruma is een quest waar je zowiezo voor in de gevangenis moet (de vrouw waarvan haar man in de gevangenis zit en zij zonder geld is overgebleven), pak die zou ik zeggen.

Dit klopt voor geen meter.

spoiler:
Je moet gewoon in de imperial city een poster van de Gray Fox hebben gezien, en dan kan je een willekeurige bedelaar vragen over de Gray Fox (persuaden/briben is nodig, maar het is imho beter dan de gevangenis :)) en dan krijg je een quest. Vervolgens moet je om 1200 PM in Waterfront zijn op een plekje, en dan kan je tegen die Armand praten.

Dush :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Zou iemand nog een keer een linkje kunnen geven naar die nieuwe AMD driver en die AMD Fix? Deze staan namelijk niet in de startpost en kan ze niet vinden...

Is deze het?

AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (exe) 1.2.2
Allows the system to automatically adjust the CPU speed, voltage and power combination that match the instantaneous user performance need. Download this Setup Installation program (EXE) to automatically update all the files necessary for installation. This package is recommended for users whom desire a graphical user interface for installation. This .EXE driver is a user friendly localized software installation of the driver designed for end-users. This driver supports AMD Athlon 64 X2 Dual Core processors on Windows XP SP2 and Windows 2003 SP1.

Gaat dat wel goed als ik de boel overclocked heb?

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

Buntmans schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:00:
Oh wat een heerlijk spel, ik voel me al weer helemaal thuis in Tamriel.

Kort vraagje, in vorige TES games kon je gewoon (heavy) armor dragen zonder dat dit een effect had op spellcasting. Hier merk ik dat als ik mezelf wat light of heavy armor geef, mijn spellcasting minder effectief wordt. Ik had dit al gelezen in previews etc, en daar werd vermeld dat je daar verderop in het spel wel iets tegen kan doen.

Nu mijn vraag dus, moet ik daarvoor mijn armor skill improven, of juist mijn casting skill? en kan het zowel bij light als bij heavy armor ?
Een Sorcerer is de enige class die zonder penalty Heavy Armor aankan als caster voor zover ik weet. Ik heb eigenlijk niet geprobeerd of een mage Heavy aan kan trekken en dan een penalty krijgt, volgens mij kan die het gewoon niet dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
ik kan dit spel niet spelen op onderstaand systeem, ik ga dit spel terugbrengen en op een houtje bijten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:52:
[Grass]
iMinGrassSize=80
fGrassEndDistance=8000.0000
fGrassStartFadeDistance=7000.0000
bGrassPointLighting=0
bDrawShaderGrass=1
iGrassDensityEvalSize=2
iMaxGrassTypesPerTexure=2
fWaveOffsetRange=1.7500
fGrassWindMagnitudeMax=125.0000
fGrassWindMagnitudeMin=5.0000
fTexturePctThreshold=0.3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:56
Ik krijg het maar niet voor elkaar om naar een volgend level te gaan. Ik ben nu level 1 mage. ALs ik onder bij major skills kijk zie je daar advance to next level (zoiets) met daarachter een balk. Deze balk ik al een hele tijd rood. Weet iemand wat ik fout doe?

Hoe zit het trouwens met portions maken (dat is skill 1 by mage). Hoe doe ik dit?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Warez hoort, net als op de rest van GoT, hier niet thuis. Alle posts over het downloaden en vinden van of andere informatie over een warez release geven je -100 op alle stats (en mogelijk iets in je mailbox). Ook enkel posten over jouw systeem en hoe Oblivion erop zal draaien is niet boeiend en dergelijke posts zullen gedelete worden.

Posts over of je het spel binnen hebt of dat 'ie verzonden wordt zijn niet nodig, tenzij je de post aanvult met nuttige informatie.