Slapen gaan in een inn, dan ga je een level omhoog.Bart1983 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:33:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om naar een volgend level te gaan. Ik ben nu level 1 mage. ALs ik onder bij major skills kijk zie je daar advance to next level (zoiets) met daarachter een balk. Deze balk ik al een hele tijd rood. Weet iemand wat ik fout doe?
Hoe zit het trouwens met portions maken (dat is skill 1 by mage). Hoe doe ik dit?
Beide manieren kunnen. Het klopt dus wel voor een meterVerwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:25:
Er staat een fout in de startpost:
Hoe join ik de thieves guild?
Dush
[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 26-03-2006 17:35 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Wtf, ik laad een oude savegame om vervolgens uit een grot te gaan, want voor die quest heb ik meer potions nodig.
Maar dan word mijn beeld dus spontaan ZWART!!
Ik moet dus per se die quest halen wil ik zonder zwart beeld doorgaan?
Maar ik kan die quest niet halen, omdat ik zoals eerder gezegd meer potions nodig heb.
Help?
Maar dan word mijn beeld dus spontaan ZWART!!
Maar ik kan die quest niet halen, omdat ik zoals eerder gezegd meer potions nodig heb.
Help?
Hmmm, ik heb een Drain Endurance curse op me ofzo.. maar ik kan hem ook niet healen in zo'n chapel, omdat ze zeggen dat ik crimineel ben, maar ik heb niet eens een bounty meer
Of heeft dat soms te maken omdat ik
spoiler:
heb?
dat mooie masker van de gray fox
[ Voor 23% gewijzigd door Quadro! op 26-03-2006 17:39 ]
Helaas werkt dit dus niet (meer) bij mij en blijkbaar anderen ook..jvo schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:03:
[...]
Je hoeft alleen deze om te zetten in de ini in "../My Document/My Games/Oblivion" en dan werkt het. Hij staat standaard op 0.
Zelfs het terugzetten van de originele .ini en daarna screenshots activeren heeft geen zin.
Echt raar, het heeft gewerkt en nu niet meer.
Ik ben bezig om Martin te vinden, maar zit een beetje vast... 
Waar moet ik heen om Martin te vinden?
spoiler:
Ik heb net Ormelius Goldwine dood gevonden en zijn ring meegenomen en aan Savlion Matius gegeven. Matius zegt niets nieuws meer, hij herhaalt steeds dat Kvar(?) opnieuw opgebouwd gaat worden. Maar het kompas blijft met een groene pijl op hem wijzen. Martin heb ik nog niet gevonden, in het camp voor de stad zeggen ze dat martin in de kerk is, en als ie daar niet is dan zou Matius het moeten weten..maar die zegt dus niets...
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Verwijderd
Probeer de Kajit is voor de gein, en vast night-eye. Je ziet dan veel meerMUSTIS schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:56:
...
trouwens, ga niet teveel op boogschutter fixeren, je ziet geen reet in die caves. ik begin dan ook overnieuw denk ik. ditmaal met een zo zwaar mogelijk bepantzerde warior
Dan verwacht je toch teveel van je systeem, zet m is op medium en probeer wat tweaks (grass uit, 1280*720 resolutie (aanrader!).jaapstobbe schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:30:
ik kan dit spel niet spelen op onderstaand systeem, ik ga dit spel terugbrengen en op een houtje bijten
Tenzij je natuurlijk een FPS freak bent en altijd 60++++ frames moet hebben.
ze zullen wel beiden wel werken want ik weet zeker dat ik via manier 1 gejoined ben.Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:25:
Er staat een fout in de startpost:
Hoe join ik de thieves guild?
spoiler:Je moet een keer in de gevangenis geweest zijn. De volgende keer dat je een paar uur rest wordt je door iemand gecontacteerd. In Bruma is een quest waar je zowiezo voor in de gevangenis moet (de vrouw waarvan haar man in de gevangenis zit en zij zonder geld is overgebleven), pak die zou ik zeggen.
Dit klopt voor geen meter.
spoiler:Je moet gewoon in de imperial city een poster van de Gray Fox hebben gezien, en dan kan je een willekeurige bedelaar vragen over de Gray Fox (persuaden/briben is nodig, maar het is imho beter dan de gevangenis) en dan krijg je een quest. Vervolgens moet je om 1200 PM in Waterfront zijn op een plekje, en dan kan je tegen die Armand praten.
Dush
Verwijderd
Het zelfde hier.lightstyle schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:44:
[...]
ze zullen wel beiden wel werken want ik weet zeker dat ik via manier 1 gejoined ben.
Btw, weet iemand iets over de Quest met Aerana (of Earana) en finger of the mountain?
spoiler:
Ik heb nu het boek opgehaald alleen zit nog te twijfelen bij wie ik het terug moet brengen. Als ik het aan de mage guild geef krijg ik me recommendation. Kan ik die recommendation alsnog krijgen als ik het boek aan Aerana geef (en wat wordt me reward)?
TIA
TIA
OK bedankt ik ga dit ff proberen.Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:34:
[...]
Slapen gaan in een inn, dan ga je een level omhoog.
ok dan, Oblivion gecrashed toen ik wat aan het kopen was .... dus ik start get spel weer op.... heb ik opeens een gigantische hoeveelheid geld
....van het caliber "ik hoef nooit weer te werken" 
heel vaag
heel vaag
Smiling as the shit comes down...
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:48:
[...]
Het zelfde hier.
Btw, weet iemand iets over de Quest met Aerana (of Earana) en finger of the mountain?
spoiler:Ik heb nu het boek opgehaald alleen zit nog te twijfelen bij wie ik het terug moet brengen. Als ik het aan de mage guild geef krijg ik me recommendation. Kan ik die recommendation alsnog krijgen als ik het boek aan Aerana geef (en wat wordt me reward)?
TIA
spoiler:
Het maakt niks uit bij wie je het aflevert. Je kunt dat boek gewoon terugjatten van die persoon en dan aan die andere geven. Heeft geen consequenties en op die manier heb je beide rewards 
Klopt die Gatekeeper is wel dat blonde mannetjeLefty_38 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:50:
Ik kom die Arena maar niet inHeb met die kerel gesproken daar beneden en hij zegt dat ik naar de arena kan gaan om te vechten (heb dat ook outfit al aan). Alleen als ik dan de deur in wil gaan staat er dat ik eerst een "bed" moet plaatsen bij de gatekeeper. Waar kan ik die gatekeeper vinden
Dat blonde kereltje voor de deur is niet de gatekeeper toch? want ik ken bij hem geen geld in zetten ofzo. waar kan ik die gatekeeper vinden? b.v.d!
Edit: Je kan trouwens ook alleen maar tussen 9 en 9 uur vechten in de Arena.
[ Voor 8% gewijzigd door Manzor90 op 26-03-2006 17:58 ]
Verwijderd
[rml]salamander in "[ PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion..."[/rml]Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:48:
[...]
Het zelfde hier.
spoiler:Ik heb nu het boek opgehaald alleen zit nog te twijfelen bij wie ik het terug moet brengen. Als ik het aan de mage guild geef krijg ik me recommendation. Kan ik die recommendation alsnog krijgen als ik het boek aan Aerana geef (en wat wordt me reward)?
TIA
Zie mijn post.
spoiler:
Eerst het boek aan Tekeeus geven, loop met hem mee en hij bergt het op in zijn kamer zonder de deur op slot te doen. Jat het boek weer en geef het dan aan Ereana. Zo heb je de recommendation, maar kan je toch met de quest verder. Nadat je het boek aan Ereana hebt gegeven, na een dag weer met haar praten. Zij geeft je notities. Om dan verder te gaan met de "Fingers of the mountain" quest, heb je een shock spell nodig en een welkynd stone. Ik heb veel welkynd stones in Aelid ruins gevonden, en ik heb een shock spell gekocht in Skingrad mages guild waar je minder dan level 25 destruction skill voor nodig hebt. Verder ben ik nog niet met deze quest bezig geweest. Oh, en als je nadat je het boek hebt gejat over een tijdje weer met Tekeeus praat, merkt ie op dat het boek vermist is, grappig detail 
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 17:58 ]
Voor allen die niet weten hoe level up werkt:
Na x skills geimproved te hebben ga je level up.
Dus bv 2x sneak skill, 2x blunt en 1x block.
Dan komt er iets in beeld te staan als "ga nu slapen om zo level up te gaan" (in het engels dan).
Daarbij komt dan een soort van rondje met een pijltje omhoog naast je kompas te staan.
Als je dat rondje zonder het kompas niet ziet kan je dus ook niet level up.
Liggend aan welke skills bij jou omhoog zijn gegaan kan ka je kiezen uit skills, heb je veel gesneaked krijg je kan je kiezen bv uit +3 agilty, heb je je heavy armor skill veel omhoog zal je je endurance +2/+3 kunnen doen. Je kan ook uit andere punten kiezen maar daar krijg je er dan maar +1 voor.
Na x skills geimproved te hebben ga je level up.
Dus bv 2x sneak skill, 2x blunt en 1x block.
Dan komt er iets in beeld te staan als "ga nu slapen om zo level up te gaan" (in het engels dan).
Daarbij komt dan een soort van rondje met een pijltje omhoog naast je kompas te staan.
Als je dat rondje zonder het kompas niet ziet kan je dus ook niet level up.
Liggend aan welke skills bij jou omhoog zijn gegaan kan ka je kiezen uit skills, heb je veel gesneaked krijg je kan je kiezen bv uit +3 agilty, heb je je heavy armor skill veel omhoog zal je je endurance +2/+3 kunnen doen. Je kan ook uit andere punten kiezen maar daar krijg je er dan maar +1 voor.
User Error -- Please Replace User
Trouwens hoe kan je nou een ghost killen? Ik meen dat een NPC het ooit heeft verteld. Ben ze al bij me huis na het slapen en in een grot tegengekomen. Ben maar weggerend telkens

Ik ging net 2 keer level up, had een hele tijd in Oblivion gevochten. Wel werd ik gebeten door een vampire. Loaden en op een andere plek slapen geeft hetzelfde resultaat. Dus nu mijn vraag, hoe kom ik hier vanaf? Ik heb gelezen dat er een quest voor is, maar waar moet ik die aannemen?
(En nee, ik wil geen mods met anti-vampire potions downloaden, das cheaten
)
(En nee, ik wil geen mods met anti-vampire potions downloaden, das cheaten
Ik heb een probleem waar ik nog niet uit ben gekomen. Heel willekeurig bevriest het spel compleet, met alt tab weet ik dan bij de task manager te komen en daar krijg ik te zien dat het spel 100% cpu aan het slurpen was. Het rare is nou, als mn game bevriest en ik ga naar mn bureaublad met alt+tab, en ga dan vervolgens weer terug naar de game, dan loopt alles weer perfect, tot de volgende keer dat het weer bevriest. Ik denk dat het iets te maken zal hebben met mn (gebrek aan) geheugen, ik heb namelijk maar 512 mb.
Verder draai ik het spel op een AMD64 3000+ met een 9800 pro. FPS is uiteraard niet geweldig, maar het een en ander getweaked en t loopt fijn genoeg
Alvast bedankt.
Verder draai ik het spel op een AMD64 3000+ met een 9800 pro. FPS is uiteraard niet geweldig, maar het een en ander getweaked en t loopt fijn genoeg
Alvast bedankt.
Verwijderd
Zo en dan nu ff wat feitjes
(360)
- Het bloom effekt valt gelukkig reuze mee in de praktijk, dus niet overal een ziekelijke waas.
- Als je ergens uit wil gaan en een mannetje ofzo "hoort" vóór jouw te gaan, loopt de 360 gewoon vrolijk vast tijdens t laden...
-sinds Half Life 2 eindelijk weer eens een top game
Ik zit nu alleen ff te tobben om een basis ofzo van spies (dacht ik) in een stad te vinden...
- Het bloom effekt valt gelukkig reuze mee in de praktijk, dus niet overal een ziekelijke waas.
- Als je ergens uit wil gaan en een mannetje ofzo "hoort" vóór jouw te gaan, loopt de 360 gewoon vrolijk vast tijdens t laden...
-sinds Half Life 2 eindelijk weer eens een top game
Ik zit nu alleen ff te tobben om een basis ofzo van spies (dacht ik) in een stad te vinden...
Met een Spell (Destruction) of met een Zilveren wapenWing_Xd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:00:
Trouwens hoe kan je nou een ghost killen? Ik meen dat een NPC het ooit heeft verteld. Ben ze al bij me huis na het slapen en in een grot tegengekomen. Ben maar weggerend telkens
Ik heb nu net de Arena afgerond trouwens (tot Grand Champion) en heb nu 8000 Gold
Overigens speel ik het spel dus op de 360 en heb ik nog geen een keer last gehad van een crash of wat dan ook....
[ Voor 8% gewijzigd door Wekko306 op 26-03-2006 18:11 ]
Verwijderd
Weet iemand hoe je je paard kan terug vinden?
Na het gebruiken van fast travel staat er steeds in beeld dat je paard buiten de muren van de stad staat geparkeerd. Ik kan hem alleen nergens vinden.
Na het gebruiken van fast travel staat er steeds in beeld dat je paard buiten de muren van de stad staat geparkeerd. Ik kan hem alleen nergens vinden.
Ik weet al wat ik fout deed. Ik wou zelf vechten en ik ging dus bij de verkeerde deur naar binnen. Ik had die deur naar de Arena om zelf te vechten nog niet ontdektGrossen schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:57:
[...]
Klopt die Gatekeeper is wel dat blonde mannetjeMaar je kan alleen maar geld inzetten op een gevecht tussen 9 uur 's morgens en 9 uur 's avonds. Als je buiten die tijden met hem praat zal je geen "bed" kunnen plaatsen.
Edit: Je kan trouwens ook alleen maar tussen 9 en 9 uur vechten in de Arena.

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Meelobee schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:41:
Ik ben bezig om Martin te vinden, maar zit een beetje vast...
spoiler:
Martin zit zeker in het camp voor Kvarsh, heeft een grijze pij aan (als je boven hem hovert krijg je "Brother Martin")
Heb Oblivion gister gekocht... mijn eerste meningen over het spel... YAY, een echte unieke character generator
Verwijderd
Je kunt prima nighteye gebruiken, kost alleen wel wat aan potions maar als je goed bent bespaar je dat vanzelf weer aan healing potions (je hebt als het goed is je vijanden al dood voor ze je kunnen zien, laat staan bereiken).sander-sp schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:00:
[...]
Dat is niet zo best, ik ben alleen nog maar aan het schieten geweest eigenlijk. Ik ben nog maar level 2. Is het echt zo erg dat je haast niet verder kan anders? Ik ben een woodelf btw
Verwijderd
Wie kan mij helpen met Unfriendly Competition?
spoiler:
Wanneer gaat Agarmir uit zijn huis? Het lijkt wel alsof ie er nooit uitkomt
Bij mij crashde het spel ook steeds totdat ik Ati drivers 6.3 installeerde. De nieuwste dus.Glopes schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:04:
Ik heb een probleem waar ik nog niet uit ben gekomen. Heel willekeurig bevriest het spel compleet, met alt tab weet ik dan bij de task manager te komen en daar krijg ik te zien dat het spel 100% cpu aan het slurpen was. Het rare is nou, als mn game bevriest en ik ga naar mn bureaublad met alt+tab, en ga dan vervolgens weer terug naar de game, dan loopt alles weer perfect, tot de volgende keer dat het weer bevriest. Ik denk dat het iets te maken zal hebben met mn (gebrek aan) geheugen, ik heb namelijk maar 512 mb.
Alvast bedankt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 18:38 ]
kan niet verder bij de laatste thieves guild missie:
spoiler:
Ik zit in de kamer waar de Elder Scroll zou moeten liggen, er staat een blind moth priest, een stoel waar het kompas op wijst (waar ik niet op kan zitten), ik zie die scroll dus nergens liggen ... het kompas is groen dus ik zit wel in de goede ruimte, maar waar die scroll nou ligt ... 
Verwijderd
weer een tip.
Ik heb dus mijn systeem opnieuw geinstalleerd, toen kreeg ik continue crashes maar wel redelijke FPS.
nu heb ik de DNA Force drivers geinstalleerd ipv de nvidia drivers, krijg ik nog betere fps maar nog steeds ctd's
vervolgens mijn originele ini file zonder tweaks teruggezet en voila het werkt nu al 20 minuten zonder crash....
en met HDR een fps van gemiddeld 30 buiten en 80 binnen op een 6800-128mb op 1280x1024
Ik heb dus mijn systeem opnieuw geinstalleerd, toen kreeg ik continue crashes maar wel redelijke FPS.
nu heb ik de DNA Force drivers geinstalleerd ipv de nvidia drivers, krijg ik nog betere fps maar nog steeds ctd's
vervolgens mijn originele ini file zonder tweaks teruggezet en voila het werkt nu al 20 minuten zonder crash....
en met HDR een fps van gemiddeld 30 buiten en 80 binnen op een 6800-128mb op 1280x1024
Ik heb een huis nodig om spullen op te slaan, ik kan alleen niks kopen in de meeste steden omdat ik niet genoeg fame heb ofzo. Heeft iemand een tip?
komt dat nighteye alleen in blauw, of ook gewoon dat je meer gamma krijgt.
ik zoek nog een mod voor:
1. dat je overal kan slapen (nu moet je telkes naar een stad om te lvlen, wat is dit voor flauwekul)
2. constant licht om je heen of meer gamma pots (geen blauw beeld dus) (in grotten en andere donker plekken heb je als boogschutter zon 5% zicht, en voor warriors, die fakkel heb je na 1x wel gezien.)
3. het paard moet ongeveer 3 tot 5x zo snel kunnen en (uiteraard) dat je monsters kan meppen vanaf het paard. ik ben nu te voet bijna sneller dan het paard.)
edit: 4. natuurlijk, de gruwelijk langzame muis in de menus. 8x langzamer dan in het spel. wat een akelige rsi opwekkende bug. hier is mischien geen mod voor, maar kan dit ook anders opgelost worden.
het spel is erg rafelig en buggy, dat kan ook niet anders als je ziet naar de grootte en de inhoud. gelukkig zijn er mods
ik zoek nog een mod voor:
1. dat je overal kan slapen (nu moet je telkes naar een stad om te lvlen, wat is dit voor flauwekul)
2. constant licht om je heen of meer gamma pots (geen blauw beeld dus) (in grotten en andere donker plekken heb je als boogschutter zon 5% zicht, en voor warriors, die fakkel heb je na 1x wel gezien.)
3. het paard moet ongeveer 3 tot 5x zo snel kunnen en (uiteraard) dat je monsters kan meppen vanaf het paard. ik ben nu te voet bijna sneller dan het paard.)
edit: 4. natuurlijk, de gruwelijk langzame muis in de menus. 8x langzamer dan in het spel. wat een akelige rsi opwekkende bug. hier is mischien geen mod voor, maar kan dit ook anders opgelost worden.
het spel is erg rafelig en buggy, dat kan ook niet anders als je ziet naar de grootte en de inhoud. gelukkig zijn er mods
[ Voor 13% gewijzigd door MUSTIS op 26-03-2006 18:47 ]
ik heb dit ook gehad maar ik had een 6800LE waarvan 1 pipeline niet goed bleek draai nu 12/6 en geen problemen meerVerwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:35:
Wtf, ik laad een oude savegame om vervolgens uit een grot te gaan, want voor die quest heb ik meer potions nodig.
Maar dan word mijn beeld dus spontaan ZWART!!![]()
Help?
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:38:
Bij mij was het om middernacht een keer, toen was ik wat vergeten, en moest ik ook lag wacvhten; toen was het ergens in de middag. Ik checkte het gewoon heel vaak, dat is denk ik het enigste wat je kan doen.
spoiler:
Wanneer gaat Agarmir uit zijn huis? Het lijkt wel alsof ie er nooit uitkomt
Bij mij was het om middernacht een keer, toen was ik wat vergeten, en moest ik ook lag wacvhten; toen was het ergens in de middag. Ik checkte het gewoon heel vaak, dat is denk ik het enigste wat je kan doen.
allereerst mooie topicstart
die ene link naar een oplossing voor het vele crashen naar de desktop, dat gaat naar de oplossing voor in Morrowind, niet Oblivion.
k dacht, zeg t ff....
die ene link naar een oplossing voor het vele crashen naar de desktop, dat gaat naar de oplossing voor in Morrowind, niet Oblivion.
k dacht, zeg t ff....
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Verwijderd
Dankje!Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:59:
Ik weet niet of het al gepost is want ik zag het nog niet in de startpost staan, maar er is dus een mod waarmee je de verneukte (xbox) interface kan verbeteren. Je verkleint de gigantische letters en iconen in een aantal menu's zodat er nu 10 a 20 items op een page staan ipv 5 ofzo.. ook wordt de map er groter mee gemaakt en nog wat kleine aanpassinkjes:
http://www.elderscrolls.c...ndex.php?showtopic=295081
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 20:35 . Reden: Hier is de bold-tag niet voor bedoeld ]
Starchild schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:22:
[...]
spoiler:Martin zit zeker in het camp voor Kvarsh, heeft een grijze pij aan (als je boven hem hovert krijg je "Brother Martin")
spoiler:
Nope, hij is niet in dat camp, ik heb alles dubbel nagelopen en kan hem niet vinden. Als ik de andere NPC's daar in het camp vraag naar Martin zeggen ze allemaal dat hij het niet heeft gered om de stad uit te komen. Ze zeggen dat ik naar Savlion Matius toe moet omdat hij meer weet. De pijl op het kompas wijst ook naar Matius, maar als ik naar hem toe ga gebeurt er niets, hij verteld alleen dat Kvatch opnieuw opgebouwd zal worden.... (en dat doet ie al vanaf dat ik hem die ring gegeven heb)
Dus wat nu?
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Dit zou ik ook wel eens willen weten, hoe krijg ik mijn fame omhoog?sander-sp schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:43:
Ik heb een huis nodig om spullen op te slaan, ik kan alleen niks kopen in de meeste steden omdat ik niet genoeg fame heb ofzo. Heeft iemand een tip?
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Er is geen bank in het spel, dat mis ik toch wel. En aangezien ik nog geen huisje kan kopen moet ik een hoop spullen laten liggen.
Ik wil trouwens de main quest nog niet doen en wil side quests doen.
Maar hoe join ik de fighters guild, dark brotherhood en thief guild enz.
is er een site met hints?
Ik wil trouwens de main quest nog niet doen en wil side quests doen.
Maar hoe join ik de fighters guild, dark brotherhood en thief guild enz.
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
die is er al lang: portable bedroll mod1. dat je overal kan slapen (nu moet je telkes naar een stad om te lvlen, wat is dit voor flauwekul)
Ik zoek nog altijd een oplossing voor mijn alt-tab probleem, 50% van de tijd hangt het spel zich vast als ik alt-tab naar windows.
Waarom dan? Geld bij je hebben is niet erg, want het weegt toch niks. En de enige manier om het kwijt te raken is dood gaan, en dan heb je ook weinig aan een bankH3llsing schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:59:
Er is geen bank in het spel, dat mis ik toch wel.
Misschien even de TS lezen? Daar staan zowel de thiefs guild als dark brotherhood in.Maar hoe join ik de fighters guild, dark brotherhood en thief guild enz.
Fightersguild (en mages guild) joinen is ook vrij makkelijk imho. Je gaat naar de desbetreffende guild (in elke stad zit een soort clubhuis) en je zegt dat je erbij wilt. Daar heb je geen hints site voor nodig, dat is gewoon uit je doppen kijken en met mensen praten?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Die is er zeker, al staat van Oblivion nog niet alles erop: http://www.uesp.netH3llsing schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:59:
tää on taas niin tätä
Verwijderd
Als ik het goed heb:Wing_Xd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:00:
- zilveren wapens
- spells
- door zelf monsters te summonen misschien, ik zag namelijk dat vijandige skeletten wel mijn gesummonde spoken kunnen killen met hun simpele bijlen?
Beter dan zilver kon ook altijd in de eerdere elderscrolls spellen. Ik neem aan dat dat nu ook zo is. Daarbuiten waren het in eerdere spellen ook niet alleen spoken. Er zijn meer vijanden waar je een zilver+ wapen voor nodig had. Ik neem aan dat dat nu ook weer zo is. Ik ben zelf level 4 en kon al op level 2 of 3 genoeg zilveren wapens vinden.Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:29:
[...]
Als ik het goed heb:
- zilveren wapens
- spells
- door zelf monsters te summonen misschien, ik zag namelijk dat vijandige skeletten wel mijn gesummonde spoken kunnen killen met hun simpele bijlen?
Lefty_38 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:16:
[...]
Ik weet al wat ik fout deed. Ik wou zelf vechten en ik ging dus bij de verkeerde deur naar binnen. Ik had die deur naar de Arena om zelf te vechten nog niet ontdekt
spoiler:
Als je in de Bloodworks bent, loop je naar die ronde tafel toe en daar loop je dan voorbij een donkere gang omhoog. Er branden alleen wat fakkels en je ziet heel erg weinig. Aan het eind van de gang is de deur naar de Arena
.
Verwijderd
Iemand hier die (geprobeerd heeft) om met een xbox360 controller te spelen op de pc. Of uberhaupt met een gamepad? De analoge sticks willen het gewoon niet doen, ik snap er niks van. Iemand anders die hier ook problemen mee heeft
(Ik hoop dat die beloofde patch voor de full-support voor de 360-controller snel het daglicht ziet!)
(Ik hoop dat die beloofde patch voor de full-support voor de 360-controller snel het daglicht ziet!)
heb de game nu ook... zitten wel rare dingen in zoals dat het paard terug loopt als ie gestolen is bijv. beetje vage frustrerende dingentjes allemaal
ik was mijn paard ook kwijt, ik dacht toch echt dat toen ik fast travel deed naar Kvatch dat ik m'n paard meenam, maar toe ben ik bij de stad anvil wezen zoeken aangezien ik daar voor was en bleek dat me paard bij de horse stable ineens stond.Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:12:
Weet iemand hoe je je paard kan terug vinden?
Dus ik zou zeggen kijk bij de steden waar je was , voordat je je paard kwijtraakte en kijk dan bij die gates van die steden en bij de stallen.
Wat is trouwens het nut om in die gate van oblivion tegaan ? (gewoon die je midden in het spel kan tegen komen)
thanks voor de tips om een ghost te killen, heb maar een silver claymore gekocht
*edit nvm, problem solved
*edit nvm, problem solved
[ Voor 69% gewijzigd door Wing_xD op 26-03-2006 21:48 ]
Verwijderd
Daar is een mod voor te vinden. Ik dacht dat 'ie hier tussen stond, maar op het moment van schrijven is die site redelijk onbereikbaar.loona35 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:52:
heb de game nu ook... zitten wel rare dingen in zoals dat het paard terug loopt als ie gestolen is bijv. beetje vage frustrerende dingentjes allemaal
Fame, avontuur en zo nu en dan leuke items.Games schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:55:
[...]
Wat is trouwens het nut om in die gate van oblivion tegaan ? (gewoon die je midden in het spel kan tegen komen)
Hoe kun je eigenlijk goed iemand bestelen? of iets uit een huis jatten? ik ben instant de lul als ik iets jat uit iemand huis, of er nou iemand kijkt of niet.
ik gebruik ook alleen de 'pak op' knop.. moet ik iets anders doen erbij?
ik gebruik ook alleen de 'pak op' knop.. moet ik iets anders doen erbij?
Verwijderd
Pak de handleiding er eens bij zou ik zeggen. Daar staat oa in dat je in sneak mode kan gaan door control te drukken. Dat in combinatie met 's avonds inbreken geeft je een goede kans dat je ongezien wegkomt.
Met sneak mode kan je mensen ook rollen, maar bij een lage sneak skill is het aan te raden eerst te saven voor als het fout mocht gaan
Met sneak mode kan je mensen ook rollen, maar bij een lage sneak skill is het aan te raden eerst te saven voor als het fout mocht gaan
Verwijderd
Weet iemand hoe je van een damaged stat kunt afkomen? M'n luck is door een quest van 70 naar 15 gegaan en nu is zakkenrollen nogal lastig.
En heeft iemand nog wat tips voor de arena met een char die zich vooral heeft gericht op marksman en sneak? M'n strength is nu rond de 30 op lvl 4, dus ik maak geen kans in de man tegen man gevechten.
En heeft iemand nog wat tips voor de arena met een char die zich vooral heeft gericht op marksman en sneak? M'n strength is nu rond de 30 op lvl 4, dus ik maak geen kans in de man tegen man gevechten.
Idd: en dan gewoon net zo lang reloaden tot je dat item hebtVerwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:05:
logisch antwoord eigenlijkVerwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:05:
Pak de handleiding er eens bij zou ik zeggen. Daar staat oa in dat je in sneak mode kan gaan door control te drukken. Dat in combinatie met 's avonds inbreken geeft je een goede kans dat je ongezien wegkomt.
Verwijderd
Ik heb net die eerste elven ruins gedaan die je vanuit de sewers meteen tegenkomt. Was me eerste elven ruin die ik heb gedaan, en was ondertussen al lvl 10 
En ik zie nu ook dat zo op de officiele forums de search functie hebben ingeschakeled \0/
spoiler:
Maar zijn die skeleton gaurdians binnen nou echt zo sterk of ben ik zo slap (sneak attack met bow moet ~5/6 keer raken, en meppen met een dwarven longsword duurt ook wel ff-ies)
En ik zie nu ook dat zo op de officiele forums de search functie hebben ingeschakeled \0/
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 21:16 ]
Weet iemand hoe ik de middelste muisknop als cast-knop kan gebruiken?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik heb net de "Bevrijd Kvatch" missie gedaan, en ik was nog maar level 5 toen ik er aan begon, misschien dat ik hem wat vroeg gedaan heb, want soms was het redelijk tricky. Maar wel leuk!Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:15:
Ik heb net die eerste elven ruins gedaan die je vanuit de sewers meteen tegenkomt. Was me eerste elven ruin die ik heb gedaan, en was ondertussen al lvl 10
spoiler:Maar zijn die skeleton gaurdians binnen nou echt zo sterk of ben ik zo slap (sneak attack met bow moet ~5/6 keer raken, en meppen met een dwarven longsword duurt ook wel ff-ies)
Verwijderd
toch mezelf maar even quoten.Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:42:
weer een tip.
Ik ben erachter wat die lekkere crashes opleverde:
De HT/dual core tweak maakte het verschil, nu deze uitstaat kan ik meer dan een uur zonder crash spelen
overigens is de preformance met de dna drivers echt een stuk beter dan met 84.25 ik draai nu zonder noemenswaardige haperingen op 1280x1024 met hdr.
heb overigens wel de fast optie gekozen bij dna profiler.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 21:33 ]
in de kerk in cheydinhal geloof ikVerwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:09:
Weet iemand hoe je van een damaged stat kunt afkomen? M'n luck is door een quest van 70 naar 15 gegaan en nu is zakkenrollen nogal lastig.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Waar kan ik in godsnaam een soultrap spell kopen? Loop nu al dagen rond met tig soulgems en meerdere items zonder charges...
Vind het trouwens wel jammer dat alle enchanting enzo bij de mage guild moet gebeuren. Wou die eigenlijk niet gaan joinen, zodat ik ook nog wat aparte quests zou hebben als ik een pure mage ga maken, maar het ziet ernaar uit dat ik wel moet.
Vind het trouwens wel jammer dat alle enchanting enzo bij de mage guild moet gebeuren. Wou die eigenlijk niet gaan joinen, zodat ik ook nog wat aparte quests zou hebben als ik een pure mage ga maken, maar het ziet ernaar uit dat ik wel moet.
DeepSeven schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:38:
Waar kan ik in godsnaam een soultrap spell kopen? Loop nu al dagen rond met tig soulgems en meerdere items zonder charges...
spoiler:
Met die Sigil Stones (uit Oblivion) kan je tot op zekere hoogte zelf ook enchanten. En volgens mij had ik een Soultrap gekocht in Bruma, maar zeker weten doe ik dat niet.
Edit: Bruma Mages Guild, that is. Geen idee of je daar kan kopen als je geen lid bent.
Edit: Bruma Mages Guild, that is. Geen idee of je daar kan kopen als je geen lid bent.
[ Voor 7% gewijzigd door Jesseh op 26-03-2006 21:42 ]
Verwijderd
Altaar in elke willekeurige kerk activeren (behalve volgens mij Imperial City, die kan ik althans niet activeren) of potions gebruiken, maar de eerste is manier is makkelijker.Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:09:

Ik wordt alleen GEK van de constante crashes

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 26-03-2006 21:51 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
eingelijk ja.Angeloonie schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:51:
Klopt het dat ik na ~5 uur spelen nog steeds lvl 2 ben? Ik heb de sewers aan het begin gedaan, en de 2 kerkers onderweg naar Jauff (oid) waar je je paard krijgt. Daarna in de stad een quest gedaan. En ja, ik heb geslapen.
Ik wordt alleen GEK van de constante crashesElke 5 min crasht ie soms wel.. vooral in de stad is het irritant (binnen-buiten-binnen-buiten-binnen-crash
)
na 5 uur was ik al richting lvl 7 ofzo.
maar hoe snel je lvld hangt af van wat je major skills zijn.
Wat zijn je major skills en gebruik je deze vaak?
heb net de thieves guild afgemaakt.
aardig verhaal maar een probleempje.
Normaal kun je in een kerk bij zon schaal bidden en dan worden vloeken en disease etc van je afgehaald.
dit lukt me nu niet meer hij zegt telkens dat ik een crimineel ben.
Ik heb geen bounty op me and bewakers doen normaal tegen me.
het dilemma is dat ik gereinigd MOET worden.
moet namelijk uurtje slapen om lvl 16 te worden maar het grotere probleem si dat ik tijdens me laatste thieves guild missie ben gebeten door een vampier

En heb op dit moment nog geen zin om een vampier te worden.
heb gelezen dat iemand hier een gelijk probleem heeft maar heb nog geen oplossing gelezen.
heb nu al the darkbrotherhood, Thieves guild en de Arena afgemaakt
weet iemand wat er nog meer is naast de boven genoemde en de fighters guild en mages guild en Main Quest line?
Ik heb vanaf de vorige post tot deze zitten zoeken naar wat ik fout doe, zelfs een oudere save opnieuw gespeeld maar krijg weer hetzelfde resultaat...Meelobee schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:07:
[...]
spoiler:Nope, hij is niet in dat camp, ik heb alles dubbel nagelopen en kan hem niet vinden. Als ik de andere NPC's daar in het camp vraag naar Martin zeggen ze allemaal dat hij het niet heeft gered om de stad uit te komen. Ze zeggen dat ik naar Savlion Matius toe moet omdat hij meer weet. De pijl op het kompas wijst ook naar Matius, maar als ik naar hem toe ga gebeurt er niets, hij verteld alleen dat Kvatch opnieuw opgebouwd zal worden.... (en dat doet ie al vanaf dat ik hem die ring gegeven heb)
Dus wat nu?
Help!
Major skills.. ehmBigbot schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:03:
[...]
eingelijk ja.
na 5 uur was ik al richting lvl 7 ofzo.
maar hoe snel je lvld hangt af van wat je major skills zijn.
Wat zijn je major skills en gebruik je deze vaak?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik moet 5 grand soulgems hebben (vampire cure quest), iemand een idee waar ik die vandaan kan halen?
hmm, ik heb een dringend geld probleem. Ik moet namelijk 5.000 bijelkaar zien te krijgen en momenteel lukt het me niet om zelfs over de 1.000 te komen. Weet iemand een manier om de spullen ergens veilig op te bergen voordat je een eigen huis hebt. Ik heb namelijk heel veel (zware) zooi.
@Meelobee
@Angeloonie
draag je ook veel heavy armor? en gebruik je alleen maar Blade en marksman?
en die 3 skills zelfs (dus marksman blades en heavy armor) zijn die al een paar keer in stat omhoog gegaan?
want normaal gezegd als een paar major skils paar keer omhoog gegaanz ijn ben ej klaar om te lvln.
@Cardinaal808
enige manier om erg snel geld te maken is Arena en als je de skills hebt bij een van de guilds gaan en veel quests maken.
Want hun bonussen zijn vaak veel waard.
spoiler:
Martin zit in een kerk in de stad Kvatch, als je de Kvatch quest afgemaakt heb moet je er al een keer of 2 geweest zijn.
@Angeloonie
draag je ook veel heavy armor? en gebruik je alleen maar Blade en marksman?
en die 3 skills zelfs (dus marksman blades en heavy armor) zijn die al een paar keer in stat omhoog gegaan?
want normaal gezegd als een paar major skils paar keer omhoog gegaanz ijn ben ej klaar om te lvln.
@Cardinaal808
spoiler:
laat me raden huis in anvil 
enige manier om erg snel geld te maken is Arena en als je de skills hebt bij een van de guilds gaan en veel quests maken.
Want hun bonussen zijn vaak veel waard.
[ Voor 21% gewijzigd door Deadsy op 26-03-2006 22:22 ]
Verwijderd
Spullen die ik 2 dagen geleden op straat had gegooit ligt er nog, dus denk niet echt dat je een huis nodig hebt
Verwijderd
Ik heb net met ongeveer dezelfde build de arena mode beeindigd(ben dus grand champion:D). Wat ik heb gedaan is:Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:09:
zorgen voor wat health-potions,
heletijd rond door de arena rennen(en soms springen). Ik heb erg veel speed dus ze hebben heel erg moeite gehad om me te raken.
thats about it.
In The Mages Guild Arcane Unversiteit in Imperial City liggen er toevallig een paar voor het oprapen (stuk of 4 denk ik).. Je moet dan wel in de mages guild worden toegelaten met recommendations.-Eraser- schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:16:
Ik moet 5 grand soulgems hebben (vampire cure quest), iemand een idee waar ik die vandaan kan halen?
Verwijderd
Geweldig spel ben nu lvl19 eindelijk geworden
Positief dat alle creatures blijven meeveranderen zodra je nieuwe quests gaat doen. Daarnet met mn zwaardje iedereen zonder veel moeite gekilled, denk nou mooi ga ik via het bos terug naar mn kasteel wordt ik even op mn plek gezet door een grizzly beer??!
whaha
edit: das wel supermooi gedaan, alle vijanden groeien qua strength en skills gewoon met jou mee.
Positief dat alle creatures blijven meeveranderen zodra je nieuwe quests gaat doen. Daarnet met mn zwaardje iedereen zonder veel moeite gekilled, denk nou mooi ga ik via het bos terug naar mn kasteel wordt ik even op mn plek gezet door een grizzly beer??!
whaha
edit: das wel supermooi gedaan, alle vijanden groeien qua strength en skills gewoon met jou mee.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 22:40 ]
Ha! ik heb em eindelijk gevonden, halverwege op de weg tussen Kvatch en het camp, thanks!Bigbot schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:20:
@Meelobee
spoiler:Martin zit in een kerk in de stad Kvatch, als je de Kvatch quest afgemaakt heb moet je er al een keer of 2 geweest zijn.
Andere vraag, m'n huisgenoot speelt Oblivion op een Geforce Ti4600 dmv TatniumD3D.exe alleen crasht ie iedere keer zodra hij in het spel naar de video opties gaat.
Dus nou wil ie weten of je ook de Gamma aan kan passen via obivion.ini, en zo ja, hoe?!
Dat heb ik dus de hele tijd in de arenaVerwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:35:
Maar dan word mijn beeld dus spontaan ZWART!!![]()
Help?

Verwijderd
Deze vraag is al een paar keer langsgekomen, maar nog geen antwoord.
Waar koop je health potions?
[quote]Bigbot schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:03:
[...]
Normaal kun je in een kerk bij zon schaal bidden en dan worden vloeken en disease etc van je afgehaald.
moet namelijk uurtje slapen om lvl 16 te worden maar het grotere probleem si dat ik tijdens me laatste thieves guild missie ben gebeten door een vampier
dus als ik mocht slapen dan word ik er eentje.
heb gelezen dat iemand hier een gelijk probleem heeft maar heb nog geen oplossing gelezen.
[quote]
Er is een mod wat je kunt downloaden "Cure Vampirsm potion"
Dan verkoopt een vendor een potion, ipv die ellenlange quest aftegaan
Ik heb me saves gedeleted en ben met een schone lei begonenn, god wat is vampiresm hatelijk
[...]

[quote]
Ik heb me saves gedeleted en ben met een schone lei begonenn, god wat is vampiresm hatelijk

Fokky's nemen de wereld over \^0^/
Hatelijk? Het is heerlijkBigbot schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:03:
Ik denk dat ik zodadelijk maar eens een bezoekje ga brengen aan de:
spoiler:
Vampire Hunters in The Imperial City

[ Voor 15% gewijzigd door Yonix op 26-03-2006 23:02 ]
Verwijderd
Sinds enige tijd zie ik geen "markers" meer van actieve quests op m'n compas en kaarten; heb ik op een verkeerd knopje gedrukt of ben ik tegen een fatale bug aangelopen?
Is dat niet bij een mage guild?Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:51:
Deze vraag is al een paar keer langsgekomen, maar nog geen antwoord.
quote]Yonix schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:01:
[...]
Hatelijk? Het is heerlijk
Ik denk dat ik zodadelijk maar eens een bezoekje ga brengen aan de
spoiler:
[/quote]Vampire Hunters in The Imperial City

Zo dacht ik er eerst over Vampire sfeer
[ Voor 50% gewijzigd door motormuus op 26-03-2006 23:03 ]
Verwijderd
bij de plaatselijke magieshop.
BIjvoorbeeld bij de merchant inn, je huurt een, bergt je spullen op, en je gaat vervolgens veel geld verdienen door in te breken. Daar verdien ik het snel mn geld mee. Offf je gaat de dungeons af, daar kom je veel waardevols tegen!cardinal808 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:19:
hmm, ik heb een dringend geld probleem. Ik moet namelijk 5.000 bijelkaar zien te krijgen en momenteel lukt het me niet om zelfs over de 1.000 te komen. Weet iemand een manier om de spullen ergens veilig op te bergen voordat je een eigen huis hebt. Ik heb namelijk heel veel (zware) zooi.
wat een gaaf spel zeg 
Ik ben lvl7, en ik loop nu met een halve dwarven gear rond die ik gevonden had in een sidequest bij Bravil.
Ik ben lvl7, en ik loop nu met een halve dwarven gear rond die ik gevonden had in een sidequest bij Bravil.
spoiler:
Ik ben nu vrij ver met een side quest in Bravil dat je een ghost sailor moet volgen naar zijn schip, en bij zijn schip moet je dan een paarse ghost verslaan, heeft iemand die al verslagen en hoe dan want mij lukt et niet als lvl7 
Damn, hebben ze soms crack in dit spel gestopt. Ik MOET gewoon blijven spelen....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Is dat echt zo?[b][message=25456471,noline]motormuus schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:02
Zo dacht ik er eerst over Vampire sfeer, maar na een aantal weken ingame kwam het me behoorlijk te keel uit met die zon allergie
Ik kan mij niets herrineren van een ''Zonneallergie'', maar natuurlijk weet ik wel dat de mythe (over Vampiers) beschrijft dat ze slecht tegen het zonlicht kunnen, hoewel ik dat in Oblivion nog niet heb meegemaakt. Ik heb namelijk al op klaarlichte dag rond gelopen.
Ik ken het gevoel, maar het is dat mijn lichaam rust nodig heeft, mijn geest daarintegenHelp!!!! schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:05:
Damn, hebben ze soms crack in dit spel gestopt. Ik MOET gewoon blijven spelen....
[ Voor 54% gewijzigd door Yonix op 26-03-2006 23:08 ]
\o/ Same here, wat een verslavingHelp!!!! schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:05:
@Raptorraider
kan ook aan tijdstip liggen.
soms als ik een actieve quest heb verdwijnt de marker voor een bepaalde periode van de dag.
dit komt denk ik omdat je die quest op dat tijdstip niet kunt beginnen.
Reis anders een beetje rond op de map.
soms komen ze dna weer terug.
@Yonix
Over die vampire hunters in de hoofdstad (kan spoilers bevatten)
@Motormus
ja over die mod heb ik al gehoord mar dit zal niet mijn uiteindelijke probleem weg halen.
die dingen in die kerken gebruik ik vaak en ook al gebruik ik een plugin om em vampirisme weg te halen zal ik toch met het andere deel vna mijn probleem blijven zitten.
@Hvoortje
meestal vind/steel je ze.
maar shopkeepers kun je proberen.
soms als ik een actieve quest heb verdwijnt de marker voor een bepaalde periode van de dag.
@Yonix
spoiler:
mocht je het hebben over die gasten die jouw savonds door een vrouw lieten benaderen en je toen een quest gaven om een vampier te doden. Die gast had volgens hun zijn vriendin vermoord en was toen op het land in een kleine hut gevlucht.
iok heb zelf het vermoeden dat die 3 gasten zelf vampiers zijn en de speler misbruikt hebben iemand te doden die hun ware identiteid kent
iok heb zelf het vermoeden dat die 3 gasten zelf vampiers zijn en de speler misbruikt hebben iemand te doden die hun ware identiteid kent
@Motormus
ja over die mod heb ik al gehoord mar dit zal niet mijn uiteindelijke probleem weg halen.
die dingen in die kerken gebruik ik vaak en ook al gebruik ik een plugin om em vampirisme weg te halen zal ik toch met het andere deel vna mijn probleem blijven zitten.
@Hvoortje
meestal vind/steel je ze.
maar shopkeepers kun je proberen.
Bigbot schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:08:
@Yonix
spoiler:mocht je het hebben over die gasten die jouw savonds door een vrouw lieten benaderen en je toen een quest gaven om een vampier te doden. Die gast had volgens hun zijn vriendin vermoord en was toen op het land in een kleine hut gevlucht.
spoiler:
Daar heb ik inderdaad ook over nagedacht, omdat ik ze ook al merkwaardig over vond komen.
Maar het is dat ik slecht ben en er geen problemen mee had om die man in zijn hutje te vermoorden.
Maar het gedrag van de ''Vampire Hunters'' viel mij inderdaad ook al op, vooral toen ze zeiden dat ze alleen 's nachts bijeenkwamen.
Ik zal er snel genoeg achterkomen of het vampires zijn
Maar het is dat ik slecht ben en er geen problemen mee had om die man in zijn hutje te vermoorden.
Maar het gedrag van de ''Vampire Hunters'' viel mij inderdaad ook al op, vooral toen ze zeiden dat ze alleen 's nachts bijeenkwamen.
Ik zal er snel genoeg achterkomen of het vampires zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 26-03-2006 23:11 ]
Verwijderd
Spookjes hebben magie of zilveren wapens nodig, anders doe je geen damage. Dat je zegt dat je level 7 bent maakt trouwens niet uit, je monsters levelen met je mee. Het spel schijn zelfs moeilijker te worden als je flink door levelt.ravenger schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:04:
wat een gaaf spel zeg
spoiler:Ik ben nu vrij ver met een side quest in Bravil dat je een ghost sailor moet volgen naar zijn schip, en bij zijn schip moet je dan een paarse ghost verslaan, heeft iemand die al verslagen en hoe dan want mij lukt et niet als lvl7
Verwijderd
Vraagje over een van de mage quests:
spoiler:
Van de arch-mage moet ik naar skingrad om informatie van count hassildon (ofzo, de vampire-count iig) te krijgen. Die wilt echter dat ik eerst iets voor hem doe: er zijn vampieren in de buurt in een grot te zijn gaan wonen en tevens zijn er vampire hunters in de stad aanwezig. Ik moet zorgen dat ze allemaal "weggaan". Tegen de vampirehunters heb ik gelogen dat ik een inwoner van de stad ben en ze verteld in welke grot de vampieren zaten (dat had de count mij weer verteld). Vervolgens heb ik echter zelf alle vampieren in die grot gedood. Hoe krijg ik nu die vampire-hunters uit de stad? Ik wil ze liever niet doodmaken, want dan krijg je zo'n "your killings have been observer by powers" boodschap en word je geflagged als moordenaar.
Ik heb hetzelfde "probleem". Het is allemaal leuk en aardig dat ze op den duur weer terug komen, maar ik heb nog eigenlijk geen rationele verklaring gevonden ervoor. Ik had het volgens mij niet na het slapen. (wat het tijdstip zou verklaren)Bigbot schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:08:
@Raptorraider
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Verwijderd
Jeeh, ik heb vanaf half 7 zitten spelen spelen 
Ik had trouwens als laatste de "Were sprits dwell" missie gedaan, dus het kopen van het huis in Anvil.
Echt veel kun je er niet doen, behalve dat er in de kelder een soort van dichtgemetselde muur zit.
Kan ik die open krijgen en zo ja hoe? (heb er al vanalles tegen aangegooid)
Want ik heb namelijk voor een andere missie Ectoplasma nodig en ik ging er eigenlijk vanuit dat ik er ghosts tegen zou gaan komen in dat huis.
Dus hulp
Trouwens een tip (misschien eerder gegeven), dump niet je spullen in een kast bij de Mages guild, dat had ik namelijk gedaan en nu ben ik een hoop lompe items en rare victory spullen kwijt (Minto Horn enzo).
Ik had trouwens als laatste de "Were sprits dwell" missie gedaan, dus het kopen van het huis in Anvil.
Echt veel kun je er niet doen, behalve dat er in de kelder een soort van dichtgemetselde muur zit.
Kan ik die open krijgen en zo ja hoe? (heb er al vanalles tegen aangegooid)
Want ik heb namelijk voor een andere missie Ectoplasma nodig en ik ging er eigenlijk vanuit dat ik er ghosts tegen zou gaan komen in dat huis.
Dus hulp
Trouwens een tip (misschien eerder gegeven), dump niet je spullen in een kast bij de Mages guild, dat had ik namelijk gedaan en nu ben ik een hoop lompe items en rare victory spullen kwijt (Minto Horn enzo).
offtopic:
Grappig dat er een Oblivian Warning boven het reply'en staat
Grappig dat er een Oblivian Warning boven het reply'en staat
@Yonix
spoiler:
toen je dat ventje gedood hebt, heb je ook nog met hem gepraat?
want hij had namelijk zijn eigen versie waarin die vampire hunters vampieren zijn en zei zijn vriendin vermoord hebben en hij was gevlucht omdat toch niemand hem zou geloven omdat hij arm en hunr ijk zijn.
daarnaast had hij geen vampier tanden
want hij had namelijk zijn eigen versie waarin die vampire hunters vampieren zijn en zei zijn vriendin vermoord hebben en hij was gevlucht omdat toch niemand hem zou geloven omdat hij arm en hunr ijk zijn.
daarnaast had hij geen vampier tanden
kan iemand me svp hierbij helpen:

spoiler:
Ik heb nu die quest van the dark brotherhood dat ik die kerel in de imperial prison moet vermoorden, helaas kom ik niet voorbij een bepaald punt. Het is net voorbij het stukje waarbij je moet wachten op die twee guards die staan te praten. Ik heb de sleutels gejat van die kerel die bij dat lijk zit, maar als ik verder ga wordt ik telkens betrapt door de twee guards
. Weet iemand een alternatieve route of een oplossing voor het gespot worden
. Alvast bedankt!!!

[ Voor 15% gewijzigd door Vuurvoske op 26-03-2006 23:59 ]
Beroeps brabander
Verwijderd
ik heb misschien iets heel groots gevonden. het heeft te maken met de mages guild en een mogelijk enorm krachtige ring. misschien kan iemand me helpen? 
spoiler:
Herriner je nog the finger of the mountain quest? dat boek?
ik denk dat jullie dat boek aan die mages guild gast hadden gegeven. ik had het aan die vrouw gegeven.
die vrouw schijft wat op in een boek en geeft het aan mij, zegt dat ik naar die pilaar moet waar je het boek vandaan hebt. in het boek staat dat als je lightning damage op die pilaar doet, je dan de kracht van de aylids los laten uit de pilaar. iig ik heb een boog, als ik daar mee schiet op de pilaar ga ik instant dood. super veel elecktriciteit komt er op me van die pilaar. en als ik dood ben staat er boven in het scherm ''ring of the mouintain added to inv'' Shocked .
aka ik moet proberen die bliksem inslag op me te overleven om die ring te kunnen testen. als het van de aylids komt moet het wel fucking krachtig zijn. need all the fortify hp magic, pots enz. en ook lightning shields.
heb dus niet die recomandation q gedaan voor die argonian, misschien komt dat op het zelfde neer als die quest hierboven? hoop het niet
ik denk dat jullie dat boek aan die mages guild gast hadden gegeven. ik had het aan die vrouw gegeven.
die vrouw schijft wat op in een boek en geeft het aan mij, zegt dat ik naar die pilaar moet waar je het boek vandaan hebt. in het boek staat dat als je lightning damage op die pilaar doet, je dan de kracht van de aylids los laten uit de pilaar. iig ik heb een boog, als ik daar mee schiet op de pilaar ga ik instant dood. super veel elecktriciteit komt er op me van die pilaar. en als ik dood ben staat er boven in het scherm ''ring of the mouintain added to inv'' Shocked .
aka ik moet proberen die bliksem inslag op me te overleven om die ring te kunnen testen. als het van de aylids komt moet het wel fucking krachtig zijn. need all the fortify hp magic, pots enz. en ook lightning shields.
heb dus niet die recomandation q gedaan voor die argonian, misschien komt dat op het zelfde neer als die quest hierboven? hoop het niet
Vuurvoske schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:54:
spoiler:Ik heb nu die quest van the dark brotherhood dat ik die kerel in de imperial prison moet vermoorden, helaas kom ik niet voorbij een bepaald punt. Het is net voorbij het stukje waarbij je moet wachten op die twee guards die staan te praten. Ik heb de sleutels gejat van die kerel die bij dat lijk zit, maar als ik verder ga wordt ik telkens betrapt door de twee guards. Weet iemand een alternatieve route of een oplossing voor het gespot worden
. Alvast bedankt!!!
spoiler:
wachten tot ze allebij weglopen (duurt een paar minuutjes) volg je degene die rechtdoor gaat (gezien vanaf de deur waar jij uitkomt) hem volgen, rechts langs hem heen gaan, omhoog de trap op springen en dan verder.
kzit zelf vast nadat ik uit de mage guild ben getrapt (onwijs stomme manier, wou lullen met iemand, zat ik nog in sneak mode, en ging toen de deur uit.. hop quicksave en m'n normale save was uuuren eerder) en nu moet ik 20 van 2 soorten plantjes halen, maar ik vind ze echt heel zelden.. iemand enig idee waar ik ze kan vinden? in die shop in de capital hebben ze maar 4-5 van elk
kzit zelf vast nadat ik uit de mage guild ben getrapt (onwijs stomme manier, wou lullen met iemand, zat ik nog in sneak mode, en ging toen de deur uit.. hop quicksave en m'n normale save was uuuren eerder) en nu moet ik 20 van 2 soorten plantjes halen, maar ik vind ze echt heel zelden.. iemand enig idee waar ik ze kan vinden? in die shop in de capital hebben ze maar 4-5 van elk

blup
@Vuurvoske
wachten.
wachten.
spoiler:
die 2 guards lullen een heel verhaal af maar lopen na een tijd verder wacht dan nog 5 seconden en ga verder.
daarna kun je gewoon om ze heen sluipen via de schaduwen. als je ze mocht doden kost het 1k gold
daarna kun je gewoon om ze heen sluipen via de schaduwen. als je ze mocht doden kost het 1k gold
Vuurvoske schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:54:
[afbeelding]
spoiler:Ik heb nu die quest van the dark brotherhood dat ik die kerel in de imperial prison moet vermoorden, helaas kom ik niet voorbij een bepaald punt. Het is net voorbij het stukje waarbij je moet wachten op die twee guards die staan te praten. Ik heb de sleutels gejat van die kerel die bij dat lijk zit, maar als ik verder ga wordt ik telkens betrapt door de twee guards. Weet iemand een alternatieve route of een oplossing voor het gespot worden
. Alvast bedankt!!!
spoiler:
Ik heb deze guest niet gedaan maar misschien kan je chameleon ofzo casten?
Ik speel het nu sinds donderdag, en kan niet stoppen. Ben ondertussen overnieuw begonnen, aangezien ik een andere class wilde. Er zijn zoveel sidequests dat ik haast nooit missies krijg die ik de eerste keer al had gedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Brons op 27-03-2006 00:05 ]
Hmm, ik ben perongeluk vampire geworden. iemand enig idee hoe ik dit ]kan curen?
Verwijderd
Heel gedoe. Ik dacht dat het ongeveer als volgt werkt: eerst praten met een priester, dan met een gast van de arcane university, vervolgens 5 grand soul charms ofzo verzamelen en dan nog wat dingen. Ben je iig nog wel even zoet mee.GG85 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:13:
Hmm, ik ben perongeluk vampire geworden. iemand enig idee hoe ik dit ]kan curen?
Verwijderd
Weet iemand mischien of je ergens arrows kan stelen? Eerst jatte ik ze in de Arena van die kerel die de heletijd zat te schieten. Maar nu heb ik hem in een wedstrijd vermoord denkik want, hij is er niet meer 
Ik vind het een ebetje duur om arrows te kopen
Hmm weet niet of het een spoiler is maarGG85 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:13:
spoiler:
Als eerste deel van je "genees" quest wordt je doorverwezen naar een oud vrouwtje in de rimboe.
Die geeft je een quest om soul gems te vinden, die kun je vinden in elke mage house, kost wel wat knaken .
Dan geeft ze je een nieuwe verdere quest om genezen te worden, en god wat zuigt die quest
Trouwens om snel aan geld te komen voor die Gems sneak ik s'nacht het huis in en jat al die glazen bollen en troep van ze, best wat geld waard
Die geeft je een quest om soul gems te vinden, die kun je vinden in elke mage house, kost wel wat knaken .
Dan geeft ze je een nieuwe verdere quest om genezen te worden, en god wat zuigt die quest
Trouwens om snel aan geld te komen voor die Gems sneak ik s'nacht het huis in en jat al die glazen bollen en troep van ze, best wat geld waard
Ik jat alles wat los en vast zit in het spel, wordt je snel schatrijk meeVerwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:26:
Weet iemand mischien of je ergens arrows kan stelen? Eerst jatte ik ze in de Arena van die kerel die de heletijd zat te schieten. Maar nu heb ik hem in een wedstrijd vermoord denkik want, hij is er niet meer
Je moet trouwens met geen guard praten als je een shitload met gestolen goed hebt.
[ Voor 29% gewijzigd door motormuus op 27-03-2006 00:30 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Warez hoort, net als op de rest van GoT, hier niet thuis. Alle posts over het downloaden en vinden van of andere informatie over een warez release geven je -100 op alle stats (en mogelijk iets in je mailbox). Ook enkel posten over jouw systeem en hoe Oblivion erop zal draaien is niet boeiend en dergelijke posts zullen gedelete worden.
Posts over of je het spel binnen hebt of dat 'ie verzonden wordt zijn niet nodig, tenzij je de post aanvult met nuttige informatie.
Warez hoort, net als op de rest van GoT, hier niet thuis. Alle posts over het downloaden en vinden van of andere informatie over een warez release geven je -100 op alle stats (en mogelijk iets in je mailbox). Ook enkel posten over jouw systeem en hoe Oblivion erop zal draaien is niet boeiend en dergelijke posts zullen gedelete worden.
Posts over of je het spel binnen hebt of dat 'ie verzonden wordt zijn niet nodig, tenzij je de post aanvult met nuttige informatie.