Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:20

DropjesLover

Dit dus ->

ik heb (volgens mij) de oplossing gevonden op het vaak crashen!!! misschien iets voor in de TS?

in ieder geval, je moet als je het spel vaak crasht (bij laden van nieuwe ruimtes, dus als je door een poort gaat ofzo) dan moet je in c:\windows\system32 de file 'mpeg2dmx.ax' hernoemen naar 'mpeg2dmx.ax.old'.

dit zou komen door een oude versie van dit bestand... deze oplossing staat ergens bij de technical support op de officiele oblivion pagina.

ik had eerst serieus om de 5 a 10 minuten een crash, telkens bij het door verschillende poorten over de hele wereld te gaan (dus stadspoorten, huizen enz)

en weet iemand trouwens hoe je een missie kan "hervatten" met een commando on de console?

spoiler:
ik heb namelijk een kleine missie gekregen waarbij je 2 tweelingen bij elkaar moet brengen. daarna vragen ze of je hun huis wil zoeken. bij dit huis zijn een aantal ogres. twee hiervan heb ik al gemold, maar hij blijft zeggen dat er nog ogres zijn, het missiedoel veranderd niet, en de marker van waar je moet zijn gaat niet weg. ook de broers kan ik niet zeggen dat het veilig is...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

motormuus schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:28:

Ik jat alles wat los en vast zit in het spel, wordt je snel schatrijk mee :)
Je moet trouwens met geen guard praten als je een shitload met gestolen goed hebt.
Mja ik probeer ook wel veel te jatten. Maar 3 winkels hebik al helemaal leeg gerooft, en er komen geen nieuwe wapens meer te liggen :P

Weet iemand of die vanzelf weer terug komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het slapen gaan toch nog ff snel een post doen op GoT :P

Heb vanmiddag nog ff een contract voltooid van de Dark Brotherhood:

spoiler:
Een echte hitman-missie, ik moest een of andere high-elf opsporen en killen in Imperial City, maar er mochten geen omstanders zijn (anders verlies ik m'n bonus). Eerst maar wat in de stad rondgevraagd "Jah, hij verblijft in de Inn". Okay, dus ik naar die Inn toe en ik vraag aan die Innkeeper waar onze vriend uithangt "Hij is er alleen 's nachts, voor z'n vrouw. Overdag zwerft hij rond". Dus ik die vrouw van m'n target weer ondervragen todat ik eindelijk wist hoe en waar ik hem kon omleggen.
In een leeg huisje ging de High-elf elke dag snuiven (echt waar, het was een addict :P) dus daar wachtte ik hem netjes op. Uiteraard eerst even gedag gezegd voordat hij een pijl in z'n plaat kreeg :)
M'n bonus: Een kick-ass boog: Shadowhunt. Maar dan ook echt, een super-boog. Alleen jammer dat hij maar 30 charges oid heeft :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
DropjesLover schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:28:
*knip*

en weet iemand trouwens hoe je een missie kan "hervatten" met een commando on de console?

spoiler:
ik heb namelijk een kleine missie gekregen waarbij je 2 tweelingen bij elkaar moet brengen. daarna vragen ze of je hun huis wil zoeken. bij dit huis zijn een aantal ogres. twee hiervan heb ik al gemold, maar hij blijft zeggen dat er nog ogres zijn, het missiedoel veranderd niet, en de marker van waar je moet zijn gaat niet weg. ook de broers kan ik niet zeggen dat het veilig is...
spoiler:
Je moet ook 3 ogres mollen, niet 2 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:58:
ik heb misschien iets heel groots gevonden. het heeft te maken met de mages guild en een mogelijk enorm krachtige ring. misschien kan iemand me helpen? :p

spoiler:
Herriner je nog the finger of the mountain quest? dat boek?
ik denk dat jullie dat boek aan die mages guild gast hadden gegeven. ik had het aan die vrouw gegeven.
die vrouw schijft wat op in een boek en geeft het aan mij, zegt dat ik naar die pilaar moet waar je het boek vandaan hebt. in het boek staat dat als je lightning damage op die pilaar doet, je dan de kracht van de aylids los laten uit de pilaar. iig ik heb een boog, als ik daar mee schiet op de pilaar ga ik instant dood. super veel elecktriciteit komt er op me van die pilaar. en als ik dood ben staat er boven in het scherm ''ring of the mouintain added to inv'' Shocked .
aka ik moet proberen die bliksem inslag op me te overleven om die ring te kunnen testen. als het van de aylids komt moet het wel fucking krachtig zijn. need all the fortify hp magic, pots enz. en ook lightning shields.

heb dus niet die recomandation q gedaan voor die argonian, misschien komt dat op het zelfde neer als die quest hierboven? hoop het niet :p
ok ik heb het opgelost, @ de gene die een electrische spell damage willen van 90 pts on 5 ft moeten het volgende doen:

spoiler:
zorg ervoor dat je veel fortify health potions heb en een absorb lightning potions. ik had er een van 40%.
doe dan het gedeelte wat ik in de quote heb uitgelegd en je zult deze spell bemachtigen :)
nadeel is nu wel dat je 350 magica moet hebben ;x beetje veel :( vraag me af op welk lvl je zo iets hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Laatst online: 09:20

DropjesLover

Dit dus ->

aapenootjes schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:40:
[...]

spoiler:
Je moet ook 3 ogres mollen, niet 2 :p
spoiler:
weet k, maar k heb de hele omgeving al 10 keer afgelopen, maar die 3e komt maar niet, das dus niet het probleem.
ik heb er al een hele dag staan wachten, de hele omgeving tot aan dat andere kleinde dorpje, de gate to oblivion, en de elven ruines daar afgelopen...
lichtelijk frustrerend

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Bij de main quest "path of dawn" moet je op gegeven vier boeken verzamelen en daar "hints" uit halen. Als je de eerste letters pakt uit de paragrafen van die boeken krijg je te zien dat je 's middags op de green emperor way (die weg rondom de paleistoren) moet zijn (aan de noordkant). Dat doe ik, maar ik zie vervolgens niets bijzonders :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:24

SaN

DropjesLover schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:28:
ik heb (volgens mij) de oplossing gevonden op het vaak crashen!!! misschien iets voor in de TS?

in ieder geval, je moet als je het spel vaak crasht (bij laden van nieuwe ruimtes, dus als je door een poort gaat ofzo) dan moet je in c:\windows\system32 de file 'mpeg2dmx.ax' hernoemen naar 'mpeg2dmx.ax.old'.
Ik heb alleen een mpeg2data.ax...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:44:
spoiler:
Bij de main quest "path of dawn" moet je op gegeven vier boeken verzamelen en daar "hints" uit halen. Als je de eerste letters pakt uit de paragrafen van die boeken krijg je te zien dat je 's middags op de green emperor way (die weg rondom de paleistoren) moet zijn (aan de noordkant). Dat doe ik, maar ik zie vervolgens niets bijzonders :?
spoiler:
Ga er om 12 uur bij staan en wacht even totdat ie (iets over twaalven) rood opgloeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-09 21:09
sander-sp schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:49:
[...]
Ik heb alleen een mpeg2data.ax...
Dat is het "probleem" met deze oplossing, maar ik zal het er morgen bijzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:49:
[...]

spoiler:
Ga er om 12 uur bij staan en wacht even totdat ie (iets over twaalven) rood opgloeid.
spoiler:
Wat gaat er rood opgloeien? Zo'n obelisk tussen die graven ofzo? of de tower zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:56:
[...]

spoiler:
Wat gaat er rood opgloeien? Zo'n obelisk tussen die graven ofzo? of de tower zelf?
spoiler:
Gewoon zo'n (luxe ronde ) tombe aan een van de buitenkanten (richting de poort waar je binnen kwam). Het staat ook op het kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 16:04
Ik wilde allen ff zeggen dat Oblivion een tof spel is! 8)
(en het is er na 1 weekend al uit; potver, zit al een uur of 28 in het spel en ik heb het pas sinds donderdagavond. Niet aan toe gekomen om naar de kroeg/op stap te gaan! :D )

Ja, puike game; definately B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 16:04
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 01:09:
[...]

spoiler:
Gewoon zo'n (luxe ronde ) tombe aan een van de buitenkanten (richting de poort waar je binnen kwam). Het staat ook op het kaartje
spoiler:
Die paal/obelisk wat er staat; verschijnt in rood eea op :)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:42

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hmmmz, wat moest je ook al weer in de ini file zetten om screenshots te kunnen maken?

Overigens ben ik nog steeds maar lvl 4 :/ Ik snap het niet want ik heb nu geloof ik 6 complete kerkers gehad + de sewers in het begin ;(

Maar wat een geweldig spel, afgezien van de crashes ;(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Arghhh! Jezus de tering! Frustratie ahoi!

Ik heb net de uberquest gedaan van de Thieves Guild: the Ultimate Heist. Leuke quest en bij vlagen spectaculair, maar al met al een uur of drie bloed, zweet en tranen.
spoiler:
Ik ben ingebroken in het Imperial Palace, via een eeuwenoude met Liches, Wraiths en Vampires geinfecteerde sluiproute, alwaar ik in het hart van het paleis een Elder Scroll gestolen heb.

Wanneer ik bij het eindpunt ben, en de beloning zou moeten krijgen, crasht ie. Iedere keer. Ook na reboot. RARGH!

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-09 17:53
Mas- schreef op maandag 27 maart 2006 @ 02:10:
Arghhh! Jezus de tering! Frustratie ahoi!

Ik heb net de uberquest gedaan van de Thieves Guild: the Ultimate Heist. Leuke quest en bij vlagen spectaculair, maar al met al een uur of drie bloed, zweet en tranen.
spoiler:
Ik ben ingebroken in het Imperial Palace, via een eeuwenoude met Liches, Wraiths en Vampires geinfecteerde sluiproute, alwaar ik in het hart van het paleis een Elder Scroll gestolen heb.

Wanneer ik bij het eindpunt ben, en de beloning zou moeten krijgen, crasht ie. Iedere keer. Ook na reboot. RARGH!
spoiler:
ik werd nadat ik de scroll had betrapt :( door een guard had dus een heel leger achter me aan en toen ik weer terecht kwam in de sewers had ik maar nog 20% hp en geen potions meer en mocht niet resten. toen ik weer boven kwam had ik ook direct guards in me nek, heb toen maar all me gear ergens gedumpt en liet me vast nemen en heb daarna de missie agemaakt :).
Wat de missie voor mij eenoudiger maakte was dat ik tijdens de missie een van de Elder regents zag en heb van hem een sleutel gejat waarmee je bijna alle deuren open kreeg.
maar je hebt gelijk bij mij duurde de missie ook zon 3 uur maar het waren wel 3 goede uren voll plezier en spanning.
Vind de verhaal lijnen en missies van de guilds in Oblivion beter dan in Morrowind vooral tegen eht einde van de quest lines als je de echt goede quests krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Bigbot schreef op maandag 27 maart 2006 @ 02:29:
[...]

spoiler:
ik werd nadat ik de scroll had betrapt :( door een guard had dus een heel leger achter me aan en toen ik weer terecht kwam in de sewers had ik maar nog 20% hp en geen potions meer en mocht niet resten. toen ik weer boven kwam had ik ook direct guards in me nek, heb toen maar all me gear ergens gedumpt en liet me vast nemen en heb daarna de missie agemaakt :).
Wat de missie voor mij eenoudiger maakte was dat ik tijdens de missie een van de Elder regents zag en heb van hem een sleutel gejat waarmee je bijna alle deuren open kreeg.
maar je hebt gelijk bij mij duurde de missie ook zon 3 uur maar het waren wel 3 goede uren voll plezier en spanning.
Vind de verhaal lijnen en missies van de guilds in Oblivion beter dan in Morrowind vooral tegen eht einde van de quest lines als je de echt goede quests krijgt
Maar jij kon wel de quest cashen?

spoiler:
En dan bedoel ik niet bij de Gray Fox: ik kreeg een Wedding Ring waarmee ik naar de hertogin van Anvil moet. Wanneer ik op haar afloop, crasht het.

Sterker nog, ik heb nu verschillende savegames getest, enkelen wel een minuut of tien voor het moment supreme. Blijft crashen. Ligt dus niet aan de savegame, waarschijnlijk. Toen heb ik mijn savegame gestuurd aan een huisgenoot, met een ander systeem en instellingen enzo, om te kijken of het bij hem wel werkt. Blijft crashen. Mijn frustratie begint echt een kookpunt te bereiken...

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-09 21:00
Zo net even gespeeld voor het eerst! Ben ondertussen uit de cel en bij de "volgende locatie ver weg".

Dingen die mij opvallen is dat de physics en de indoor graphics echt mooi zijn. Models zijn ook mooi en het was grappig toen ik een item oppakte en ik deze over een volle tafel liet "zweven" dat ik alles eraf gooide.

Wat ik tegen vind vallen is dat de imperial city er allerminst druk bezocht uitziet; er zijn niet veel mensen. Ik heb idee dat in de imperial city misschien 100 mensen wonen en iets wat mij toch tegenviel is de outdoor locatie. (In de verte groene vlekken die gras en gebergte moet voorstellen, moet anisotropic filtering dat niet oplossen?). De eerste dungeon was zeker nice.

Al met al is het geen revolutionaire game, het is gewoon teveel gehyped vind ik, maar de gameplay zuigt je wel op en das misschien nog wel belangrijker dan graphics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Heeft er iemand enige tips voor succesvol te lockpicken ?
Als ik de staafjes omhoog tik vallen ze altijd onmiddellijk terug naar beneden, dus buiten met de automatische picker krijg ik geen enkel slot open :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-09 17:53
Mas- schreef op maandag 27 maart 2006 @ 02:35:
[...]

Maar jij kon wel de quest cashen?

spoiler:
En dan bedoel ik niet bij de Gray Fox: ik kreeg een Wedding Ring waarmee ik naar de hertogin van Anvil moet. Wanneer ik op haar afloop, crasht het.

Sterker nog, ik heb nu verschillende savegames getest, enkelen wel een minuut of tien voor het moment supreme. Blijft crashen. Ligt dus niet aan de savegame, waarschijnlijk. Toen heb ik mijn savegame gestuurd aan een huisgenoot, met een ander systeem en instellingen enzo, om te kijken of het bij hem wel werkt. Blijft crashen. Mijn frustratie begint echt een kookpunt te bereiken...
Wat ik nu zeg is een grote spoiler en beschrijft wat er na je crash zou gebeuren.
spoiler:
nou jij geeft haar die ring en ze begint over haar verdwenen man te praten, blijkt dus dat de grey fox haar man is. The grey fox vertelt je dan het verhaal over wie de grey fox is etc en welke krachten zijn helm heeft.
hij krijgt zijn identiteit terug en is weer de man van de hertogin en jij bent nu de nieuwe grey fox en krijgt zijn helm (iedereen zal je ook als hem zien als je de helm ophebt) en bent de baas van the thieves guild.

upload die save game eens ergens en geef me de link dan zal ik hem eens testen ik heb dat stuk al af.

@Desolation angel
ik ben een warriro en security en lockpicking ben ik erg slecht in.
Dus ik kooop me lockpicks bulk in en gebruik altijd auto.
kost bakken met geld maar met een beetje slim zijn verdien je dat terug en ben nu als warriro een top dief.

[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 27-03-2006 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-09 21:00
Desolation Angel schreef op maandag 27 maart 2006 @ 02:46:
Als ik de staafjes omhoog tik vallen ze altijd onmiddellijk terug naar beneden, dus buiten met de automatische picker krijg ik geen enkel slot open :(
Je moet omhoog "duwen" en dan precies clicken met je muis als hij op een bepaalde stand staat. Het is tricky maar als je het door hebt is het simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:02:
bij de plaatselijke magieshop.

[...]

BIjvoorbeeld bij de merchant inn, je huurt een, bergt je spullen op, en je gaat vervolgens veel geld verdienen door in te breken. Daar verdien ik het snel mn geld mee. Offf je gaat de dungeons af, daar kom je veel waardevols tegen!
Blijven de spullen die je bij een inn dumpt dan wel netjes in de kasten liggen?
Desolation Angel schreef op maandag 27 maart 2006 @ 02:46:
Lockpicken vergt enige oefening, maar ik krijg nu ondertussen elk slot open met een security skill van ~40.

Wat je moet doen is iig de tijd ervoor nemen. Als je de pin omhoog duwt moet deze even snel omhoog gaan als je lockpick, dan kan je m vastzetten. Time dit wel goed en niet te laat want dan mislukt het alsnog.
Als de pin sneller omhoog gaat dan moet je m laten gaan en het nog een keer proberen. Uiteindelijk krijgt je het spelletje door en verlies je steeds minder lockpicks :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

dat lockpicken vind ik ook behoorlijk irritant! :( in het begin van het spel had ik redelijk veel lockpicks verzameld (stuk of 40-50) maar ik ben ze inmiddels allemaal alweer kwijt! :/ en net nu heb ik 2 quests waar ik voor moet lockpicken! en natuurlijk enrgens lockpicks te vinden... meeste winkels verkopen die dingen ook niet.

waar kan ik veel lockpicks vinden?

kheb het spel nu ongeveer 9 uren gespeeld, ik ben een imperial Fighter, nog maar level 2 omdat ik niet veel dungeons gedaan heb... heb wel al een redelijk aantal quests voor het fighters guild en de dark brotherhood (dat zijn creapy lui! :D) gedaan, maar omdat je dan niet superveel hoeft te butsen level je ook niet snel.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 08:30
Ik heb toch het idee dat er iets niet helemaal goed is met het spel. Ik krijg met onderstaande specs zelfs op alles low, 640x480 nog maar 8 fps in de stad of buiten. In de dungeons zit ik op 200+ fps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

lockpicken gaat bij mij altijd zo: nadat ie 1x kort blijft hangen blijft ie bij de volgende vrijwel altijd wat langer hangen.
ik doe dus 1x omhoog, laat em vallen en dan de 2e keer heb ik em meestal.

ik ben dan ook een woodelf, heb security als main, en als sign thief.

klopt et trouwens dat er maar 1 type picklock te koop is? in morrowind had je 3 soorten.

en in welke stad kun je wat geavanceerdere wapens kopen.

edit: jaapstobbe: als ik em van 1600x1200 naar 1280x1024 zet gaat ie 10 fps omlaag. die engine is zeer zeer brak. maar ik begin telkes meer te denken dat et in combinatie is met de geforce drivers want die kunnen er ook wat van.
heb em nu eindelijk op SLI (had erges gelezen dat het standaard profiel van oblivion op single card staat 8)7 ) en dit klopt ook wel.

heb getest op een volle buitenscene: single card 25 fps, sli alt: 31 fps. dus het scheelt toch wel als je alles goed heb staan.
heb dit trouwens met nhancer gedaan, die nvidia schoften hebben sli types in de drivers potdicht gezet.

[ Voor 42% gewijzigd door MUSTIS op 27-03-2006 09:22 ]

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:53

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

MUSTIS schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:11:
lockpicken gaat bij mij altijd zo: nadat ie 1x kort blijft hangen blijft ie bij de volgende vrijwel altijd wat langer hangen.

ik ben dan ook een woodelf, heb security als main, en als sign thief.

klopt et trouwens dat er maar 1 type picklock te koop is? in morrowind had je 3 soorten.

en in welke stad kun je wat geavanceerdere wapens kopen.
Volgens mij scalen de wapens die te koop zijn met je level mee...:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
jaapstobbe schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:10:
Ik heb toch het idee dat er iets niet helemaal goed is met het spel. Ik krijg met onderstaande specs zelfs op alles low, 640x480 nog maar 8 fps in de stad of buiten. In de dungeons zit ik op 200+ fps...
OF met 1 van uw drivers? :Z
Ik met AMD2600+@2.08 & 9800pro & 1.5Gb Ram haal 20fps buiten en meer binnen..doch eyecandy op middel.....

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Koetjeboe schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:16:
[...]

Volgens mij scalen de wapens die te koop zijn met je level mee...:P
dan heb ik voor niks verkopers in een andere stad zitten briben MUHAHA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-09 14:53
Ik gebuik nu forceware 84.25 "de oblivion driver" zeg maar. Maar ik heb het gevoel dat oblivion beter draaide met de 84.21 drivers. Is er iemand die voor en na de upgrade naar 84.25 de fps op bepaalde plekken heeft gemeten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
MUSTIS schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:11:
Als de staafjes lang blijven hangen gaan ze OOK langzamer omhoog.
Oftewel als het staafje traag naar boven gaat moet je gelijk kilkken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:42

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hoe kan je items oppakken maar niet in je inventory stoppen? In m'n handleiding staat "z" voor Grab, maar die doet niks?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-08 13:15
Ik vraag me af .... en vind een random mijn/grot en ik maak ze volledig leeg. Nu stel je voor dat ik iets later een quest krijg om in die mijn/grot iets te zoeken of te vermoorden. Is de quest dan niet bugged?

Ik heb wat schrik om iets te betreden zonder daar een quest voor te hebben omwille van bovenstaande reden.

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:54
Angeloonie schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:45:
Hoe kan je items oppakken maar niet in je inventory stoppen? In m'n handleiding staat "z" voor Grab, maar die doet niks?
Voorwerp aanwijzen en dan z indrukken en ingedrukt houden. Als je dan je muis beweegt, sleep je het voorwerp met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

M'n huisgenoot speelt op een Geforce Ti4600 en het draait redelijk. Alleen als we in het spel naar de Video opties gaan crasht ie naar de desktop.
Heeft er iemand een overzicht van wat ik moet aanpassen in de INI file om de brightness van het spel lager te krijgen? (of nog mooier, heeft iemand een overzicht van alle video opties in de INI?)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:52:
M'n huisgenoot speelt op een Geforce Ti4600 en het draait redelijk. Alleen als we in het spel naar de Video opties gaan crasht ie naar de desktop.
Heeft er iemand een overzicht van wat ik moet aanpassen in de INI file om de brightness van het spel lager te krijgen? (of nog mooier, heeft iemand een overzicht van alle video opties in de INI?)
eehm denk dat hij een andere kaart heeft, ik heb een ti4800 (Zelfde chip) en zoals voorspeeld draait het spel er gewoon NIET op (geen ps2.0 enzo) ik kan wel installeren en "spelen" maar dan is alles felwit en paar vlekjes op andere plaatsen. Dus ik denk dat hij zich een beetje vergist heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-09 14:44

Vuurvoske

Nunquam cede!

vosss schreef op maandag 27 maart 2006 @ 01:47:
Ik wilde allen ff zeggen dat Oblivion een tof spel is! 8)
(en het is er na 1 weekend al uit; potver, zit al een uur of 28 in het spel en ik heb het pas sinds donderdagavond. Niet aan toe gekomen om naar de kroeg/op stap te gaan! :D )

Ja, puike game; definately B)
Euhm jij blijft weg uit de kroeg vanwege een spel? Oke jij moet echt even naar een psychiater :x

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vuurvoske schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:19:
[...]

Euhm jij blijft weg uit de kroeg vanwege een spel? Oke jij moet echt even naar een psychiater :x
Alsof naar de kroeg gaan het ultieme levensdoel is... Niet dat gamen het wel is ofzo, maar kom op zeg. Een keertje niet naar de kroeg en je bent een loser? Ik zou eerder zeggen dat je het bent als je juist constant in de kroeg zitten tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien leuk voor in de TS:

Als je snel wat Ectoplasma wilt hebben, moet je naar de kerken/cathedrals gaan en daar de trap afgaan. Afhankelijk van lockpicking skills (of de juiste spells) maak je de deur naar de undercroft open; daar vind je meestal een stuk of vijf geesten.

Ook de moeite waard: de deur naar de 'great hall' in een kerk openmaken; d'r liggen echt allerlei boeken die je skills (vooral handig voor mages) verhogen.

Het enige wat me tot nu toe stoort (naast de vier of vijf CTDs die ik in de bijna 30 uur speeltijd heb gehad), is het feit dat alle bedelaars een persoonlijkheidsstoornis lijken te hebben. Stel ze maar eens verschillende vragen; ze hebben voor bijna ieder antwoord een andere stem.

Ander leuk detail: ik heb de 'making of' dit weekend gekeken en ze wisten gewoon dat 't spel vaak crashte. Er werd letterlijk gezegd dat ze ervoor moesten zorgen dat de demo vlekkeloos zou lopen op de E3. Als ze er nou ook voor hadden gezorgd dat de rest van het spel vlekkeloos zou lopen, dan zou het helemaal geweldig zijn. :P

Meest bizarre wat ik tot nu toe meegemaakt heb: ik moest tranen gaan zoeken in Frostfire Glade. Loop ik gezellig naar buiten richting m'n paard... komt er ineens een of andere troela aangerend die d'r boog tevoorschijn haalt en m'n paard aan het doorzeven is! 8)7

Dus ik steek haar gezellig in de fik, roept ze dat ze aan mijn kant staat. Yeah right. Weer een zieltje erbij voor de collectie, dus dat was wel een pluspunt. Heb echt bij alle guild houses alle soulgems meegenomen die ik kon vinden. :D

Fraai detail voor als je, zoals ik op zoek gaat naar de wayshrines van The Nine:

spoiler:
Als je bij de mages guild zit, zorg dan dat je 'Glow Dust' meeneemt. Volgens mij hadden ze dat op de bovenste verdieping in 't GH in Skingrad. En als je 'Nightshade' plukt; ook bewaren. Dat laatste heb je nodig voor een wayshrine wat vlakbij Frostfire Glade zit. Die eerste voor 'n wayshrine ten noorden van Lake Arrius, wat voor ten noorden van Cheydinhal ligt.

Ik was zo dom om 't allemaal voor potions te gebruiken. :'(

Zonder teveel te verklappen: weet er iemand waar ik een will-o-the-wisp kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
biobak schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:51:
[...]

Voorwerp aanwijzen en dan z indrukken en ingedrukt houden. Als je dan je muis beweegt, sleep je het voorwerp met je mee.
Of de w :) Amerikaans instellingen en spelen met een Azerty O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik had een vraagje en wat commentaar op de game.
Ik ben nu een lvl 19 spellsword ik dacht lekker met me heavy armor spells caster ect maar ju blijkt dat elke als ik lvl up ben ik geen mulitplier op wisdom krijg en dus ook geen mana erbij. Heb nu nog ongeveer even veel mana als ik begon, schiet niet op dus met spells casten want voor goede spells heb ik geen eens mana om 1 x te casten. Vaag want ik ben toch half caster, is dit ene bug ofzo? Want op bijna al mijn anders stats zitten altijd multiepliers.

Ik wou nu dus changen van speelstijl, van heavy armor naar light armor. En minimaal spells casten, meer stealth ect. Maar nu heb als major skills: blade, block,heavy armor, en 4 spell soorten. Het kost dus heel veel tijd om me me skill te uppen. Ik wil dus eigenlijk van veel minor skills major maken dus maar nu is me heavy armor skill al 73 en me spell skills rond de 45-55. ga ik nu geen problemen krijgen met levelen als ik me volledig focus bijna op minor skills? Niet dat ik ineens heel snel lvl en de monsters heel sterk worden of dat er een limit zit aan het te leren skills?

Met heavy armor is het soms echt gewoon huilen als je tegen een sterk iemand moet vechten met een 2hd, hij slaat dwars door je block heen en met heavy armor kun je zelf niks ontwijken, alleen blocken :( maar je krijgt dan zelf nog bijna full dmg en je bent stunned waardoor je nog een paar klappen krijgt :( onmogelijk zo tegen sterke tegenstanders, zelfs beren ownen me :( en waarom ben ik stunned als ik iemand sla die met ze handen blocked :( leuk bedacht die stun maar het gaat tenkoste van de gameplay

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:38:
Ik ben nu een lvl 19 spellsword ik dacht lekker met me heavy armor spells caster ect maar ju blijkt dat elke als ik lvl up ben ik geen mulitplier op wisdom krijg en dus ook geen mana erbij. Heb nu nog ongeveer even veel mana als ik begon, schiet niet op dus met spells casten want voor goede spells heb ik geen eens mana om 1 x te casten. Vaag want ik ben toch half caster, is dit ene bug ofzo? Want op bijna al mijn anders stats zitten altijd multiepliers.

Ik wou nu dus changen van speelstijl, van heavy armor naar light armor. En minimaal spells casten, meer stealth ect. Maar nu heb als major skills: blade, block,heavy armor, en 4 spell soorten. Het kost dus heel veel tijd om me me skill te uppen. Ik wil dus eigenlijk van veel minor skills major maken dus maar nu is me heavy armor skill al 73 en me spell skills rond de 45-55. ga ik nu geen problemen krijgen met levelen als ik me volledig focus bijna op minor skills? Niet dat ik ineens heel snel lvl en de monsters heel sterk worden of dat er een limit zit aan het te leren skills?

Met heavy armor is het soms echt gewoon huilen als je tegen een sterk iemand moet vechten met een 2hd, hij slaat dwars door je block heen en met heavy armor kun je zelf niks ontwijken, alleen blocken :( maar je krijgt dan zelf nog bijna full dmg en je bent stunned waardoor je nog een paar klappen krijgt :( onmogelijk zo tegen sterke tegenstanders, zelfs beren ownen me :( en waarom ben ik stunned als ik iemand sla die met ze handen blocked :( leuk bedacht die stun maar het gaat tenkoste van de gameplay
nou ik ben zelf ook een 19lvl spellsword en heb precies hetzelfde probleem :S Gelukkig heb ik een stel sterke magische zwaarden bij me maargoed dit zuigt.

Btw ik ben nu expert met sword en met heavy armor, en ik heb een bericht in mijn scherm gehad dat het dragen van heavy armor geen belemmeringen meer voor mij vormt. Ik kan nu prima alles ontwijken!! :) Ik heb ook zon idee dat je bepaalde dingen gewoon veel moet doen om er goed in te worden. denk dat het ook zo werkt voor casten en mana. Zodra je dat veel gedaan hebt krijg je intelligence points na het slapen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet dat je max mana op je int gaat right? En je multiplier wordt bepaald door hoeveel skillups je hebt gehad in de skills die bij die stat horen dat lvl.

En ligt het nou aan mij of is de plug-in wiki kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gehele level-systeem is eigenlijk een beetje vreemd in de TES spellen. Je moet eigenlijk voordat je levelup gaat bepalen welke attributes je hoogt wil krijgen door een *5 modifier. Dit doe je dan weer door voor het levelen een minor skill(s) 10x te upgraden zodat je zeker een *5 krijgt.

Ikzelf zat al te denken om als ik weer opnieuw begin om juist mijn veelgebruikte skills (bijv. hvy armor + blade) als minor skills te kiezen zodat ik eigenlijk wel een hoge multiplier krijg maar niet snel level-up zal gaan (en de monster ook niet mee-levelen). Het probleem is alleen welke major-skills je gaan nemen om wel te levelen.

Mocht sowieso het spel wat moeilijk worden omdat je bijv. je char. niet optimaal gemaakt hebt (zoals ik). Kan je altijd de difficulty wat terug schroeven, doe dit alleen in kleine stapjes (nog niet gedaan, maar misschien wel van plan. Krijg nogal op me kloten in Oblivion en van skeleton guardians op lvl10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig spel, ben nog niet ver lvl 3 pas. Maar het is echt verslavend. Heb WoW de deur uit gedaan, was het al een tijdje van plan. Nu ook maar daadwerkelijk gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-08 16:41

Steffy

Ayreonaut

Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/1154/screenshot06lh.jpg

Jaja, geen idee of er al iemand anders is geweest die de eenhoorn gevonden heeft maar ik heb um :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

evilpin0 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:38:

een master met de handen skill heeft een soort backfire skill. (beetje onlogisch maar dit klopt wel)
verders moeten ze die hele stun eruit halen,draagt niets bij aan et spel.
ook dat het beeld wazig word tijdens het vechten moet eruit. (de fps zakt dan zo laag dat je niet meer kan richten) --> moet eruit.

over dat picklocken: de orginele uitleg is idd dat je de gevoeligheid van de pennetjes moet voelen. maar mijn manier werkt voor mij altijd, dus die hou ik maar aan eerst.
het picklock systeem zelf heb ik ook wel weer gezien, eruit!!

edit: leuk paard steffie, rent ie nu ook sneller met zon aerodynamische punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hoe kan je in het begin van het spel aan een paard komen? ben namelijk wel bij de stal net buiten de imperial city geweest (met de orc eigenaresse) maar die verkopen er geen en als ik een paard steel, dan heb je best wel een probleem? is het wel mogelijk zo vroeg in het spel (zodra je dus naar jauffre moet gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-12-2024

Mombasa

The Funky Drummer

hoe kan je in het begin van het spel aan een paard komen? ben namelijk wel bij de stal net buiten de imperial city geweest (met de orc eigenaresse) maar die verkopen er geen en als ik een paard steel, dan heb je best wel een probleem? is het wel mogelijk zo vroeg in het spel (zodra je dus naar jauffre moet gaan)
spoiler:
Bij Jauffre krijg je een paard.

[ Voor 86% gewijzigd door Mombasa op 27-03-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MUSTIS schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:54:
[...]

een master met de handen skill heeft een soort backfire skill. (beetje onlogisch maar dit klopt wel)
verders moeten ze die hele stun eruit halen,draagt niets bij aan et spel.
ook dat het beeld wazig word tijdens het vechten moet eruit. (de fps zakt dan zo laag dat je niet meer kan richten) --> moet eruit.

over dat picklocken: de orginele uitleg is idd dat je de gevoeligheid van de pennetjes moet voelen. maar mijn manier werkt voor mij altijd, dus die hou ik maar aan eerst.
het picklock systeem zelf heb ik ook wel weer gezien, eruit!!
Omdat bij jouw de FPS droppen omdat het beeld wazig wordt moet het eruit? Nogal kortzichtig he.

Hetzelfde voor het lockpicking, omdat je het gezien hebt mag het er ook uit. Hiervoor is dus de auto-pick functie toegevoegd.

p.s. het is lockpicken, geen picklocken :P.
ido schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:55:
Bij weynon prior kan je een paard krijgen, moet je met een van de andere broeders praten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
ido schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:55:
Bij Jauffre vindt je een stal met 3 paarden, heb er gewoon daar eentje geraust :)

Anyway, ben nu al zo'n 6 uur aan 't spelen en ben nog maar lv2? Volgens mij doe ik wat fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Gimbooze schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:02:
[...]

Bij Jauffre vindt je een stal met 3 paarden, heb er gewoon daar eentje geraust :)

Anyway, ben nu al zo'n 6 uur aan 't spelen en ben nog maar lv2? Volgens mij doe ik wat fout :P
Je levelt als je slaapt..doch je moet je major skills gebruiken om te kunnen levelen...je levelt als er een 'maan' verschijnt onderaan je scherm...anyway...lees dit topic goed door...staat uitgelegd...

Wat ik raar vind...met m'n paard kan ik de stad niet in...die staat dus buiten de grote poort te wachten....Ik was al vergeten dat ik een paard had gekregen van een priest.....enkele dagen later kom ik weer aan die poort....staat da paard daar nog altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
D Mombasa schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:59:
[...]

spoiler:
Bij Jauffre krijg je een paard.
Hoe kom je daar bij?

spoiler:
Die Jauffre is toch die pater in die kerk waar je die edelsteen van de koning heen moet brengen? Ik heb daar nooit een melding gekregen dat ik een paard mee mocht nemen. Wel dat ik in zijn kist spullen mocht pakken.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart1983 op 27-03-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou gisteren iets van 11 oblivion poorten gesloten :S :D

Er is een quest waarbij je burma moet redden van oblivion gates, dus er wordt je vriendelijk verzocht om de hulp van alle andere dorpen in te roepen. Zij kunnen dan helpen met extra troepen om de poorten zelf te sluiten. Het probleem is alleen dat voordat ze dit doen, je de dorpen eerst moet helpen hun eigen oblivion gate te sluiten. Naja al met al heeft deze quest goed geholpen met levellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt dat paard ook niet van Jauffre maar van een van zijn ondergeschikte paters ( in dat andere kerkelijke gebouw. (Hij geeft jou zijn paard tof he ) Ik noem hem Vlekkie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS hij gaat trouwens niet snel dat paard, als je een echt snel paard wil, steel of koop er zelf een in ANVIL daat hebben ze de sterkste paarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Misschien nuttig om eens een keer de spoiler tag te gebruiken!!! :( :(

Misschien ook eens een keer de FAQ's doorlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:11:
Je krijgt dat paard ook niet van Jauffre maar van een van zijn ondergeschikte paters ( in dat andere kerkelijke gebouw. (Hij geeft jou zijn paard tof he ) Ik noem hem Vlekkie :)
Oh ok, mooste ogen van de wereld toch ;)

Dan ga ik alsnog een keer bij die pater langs misschien wil hij nog steeds zijn paard afgeven!

[ Voor 13% gewijzigd door Bart1983 op 27-03-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik weet daar dus niks van dat als iemand iets vraagt over hoe je iets doet in de game dat je dat niet mag verklappen/vertellen . De naam zegt het al Frequent Asked Questions

Dus even voor de duidelijkheid ik had echt niet de vraag(Question ) of ik dat mocht doen ik hielp hem gewoon . Kortom een FAQ word alleen bezocht bij vragen , zoiets moet je dan in een Policy zetten dat is iedereen wel verplicht te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31
Userbreak:
Mensen: gebruik nou aub die spoilertags eens! Ik hoef niet direct alles te weten.

Gebruiken door de tekst tussen spoilertags te zetten:

[spoiler]hier de tekst[/spoiler]

dan krijg je dit:
spoiler:
hier de tekst

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:10:

spoiler:
Er is een quest waarbij je burma moet redden van oblivion gates, dus er wordt je vriendelijk verzocht om de hulp van alle andere dorpen in te roepen. Zij kunnen dan helpen met extra troepen om de poorten zelf te sluiten. Het probleem is alleen dat voordat ze dit doen, je de dorpen eerst moet helpen hun eigen oblivion gate te sluiten.
Naja al met al heeft deze quest goed geholpen met levellen :)
Waar begin je dat dan?
spoiler:
Ik heb er net zo maar eentje geclosed helemaal in et noorden (Bruma dacht ik) maar deed ik gewoon voor de lol, niet voor quest ofzo. Dus ik vraag me af want voor de rest heb ik nog niet zo veel gates gezien, alleen deze en bij Kvatch. Maar ik wil er meer closen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, je moet
spoiler:
met jeaffre (iig de priester die altijd bij martin zit in het noorden) praten, het is onderdeel van de main quest dacht ik. Ook moet je even de castle ingaan van bumra en praten met de koning(in)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Ja...maar je leest het dan toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:10:

Er is een quest waarbij je burma moet redden van oblivion gates, dus er wordt je vriendelijk verzocht om de hulp van alle andere dorpen in te roepen. Zij kunnen dan helpen met extra troepen om de poorten zelf te sluiten. Het probleem is alleen dat voordat ze dit doen, je de dorpen eerst moet helpen hun eigen oblivion gate te sluiten. Naja al met al heeft deze quest goed geholpen met levellen :)
Zo dat doe je goed!

spoiler:
Ik krijg die eerste gate niet eens dicht. Ik bedoel de gate bij de zoon van de koning. Die zoon zegt dat hij niet naar buiten gaat voordat de gate dicht is. De soldaten zeggen dat de gate van binnen gesloten moet worden. Dus ik ga naar binnen en dood paar van die wezens en kom dan een soldaat tegen. Die zegt dat zijn vriend in die toren zit en dat ik hem moet redden. Dus ik die toren in, maar daar zitten van die grote gasten die ik wel 1 aan kan maar niet als ze met teveel komen. weet iemand hoe ik die soldaat in de toren moet redden? Of kan ik de gate ook sluiten zonder die soldaat te redden? En zo ja, hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Blackminister schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:08:
[...]

Je levelt als je slaapt..doch je moet je major skills gebruiken om te kunnen levelen...je levelt als er een 'maan' verschijnt onderaan je scherm...anyway...lees dit topic goed door...staat uitgelegd...
Dat wist ik ja, maar ik kreeg pas na echt 5 uur spellen zo'n icoontje te zien dat je levelt als je gaat slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ok ga ik toch maar eens bij jauffre kijken voor een paard. is het ook zo dat die blijft staan zodra je afstapt, want om de een of andere reden liep dat gestolen paard wat ik eerst had elke keer weg als ik afstapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
ido schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:28:
ok ga ik toch maar eens bij jauffre kijken voor een paard. is het ook zo dat die blijft staan zodra je afstapt, want om de een of andere reden liep dat gestolen paard wat ik eerst had elke keer weg als ik afstapte.
Ja...als je een paard koopt (of krijgt) blijft het staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

iemadn enig idee waar ik veel lockpicks kan vinden? kreeg er in het begin (de dungeon waar de game start) erg veel, sindsdien kom ik ze nog maar weinig tegen! en ze zijn nu op :'(

zijn er dungeons met veel thieves? (ik neem aan dat die wel lockpicks droppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Chaoss schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:30:
iemadn enig idee waar ik veel lockpicks kan vinden? kreeg er in het begin (de dungeon waar de game start) erg veel, sindsdien kom ik ze nog maar weinig tegen! en ze zijn nu op :'(

zijn er dungeons met veel thieves? (ik neem aan dat die wel lockpicks droppen)
Zoals al eerder vermeld... sommige shops soms...maar bij Thieves guild kan je ze 'gemakkelijker' kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart er is 1 doel in een oblivion gate:

bovenin de hoogste toren (is altijd de toren met een geel randje bovenin), zo hoog mogelijk zien te komen in die toren en dan het oog eruit halen. Dat bevindt zich bovenin en zo sluit je een oblivion gate. Zelf oblivion gates weghalen is alleen leuk voor je skills,
spoiler:
er komt dus een quest waarbij je de poorten echt MOET sluiten voor ieder dorp

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay hier ga ik dus weer helpen:

WAARSCHUWING DIT IS EEN SPOILER NIET LEZEN ALS JE HET ZELF WILT UITZOEKEN!!!!!!!!

Dit probleem had ik ook, als je veel lockpicks wilt hebben zul je het Thieves Guild moeten joinen ( met speechcraft 65 of hoger aan beggars vragen naar de Gray Fox :) ) of je in de cel laten gooien.

Andere manier:

Je bij de Dark Brotherhood aansluiten. ( dit kun je doen door iemand te vermoorden en dan te gaan slapen meer verklap ik niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:02:
[...]

eehm denk dat hij een andere kaart heeft, ik heb een ti4800 (Zelfde chip) en zoals voorspeeld draait het spel er gewoon NIET op (geen ps2.0 enzo) ik kan wel installeren en "spelen" maar dan is alles felwit en paar vlekjes op andere plaatsen. Dus ik denk dat hij zich een beetje vergist heeft
Dat is dan verkeerd voorspeld, hij heeft namelijk wel een Ti4600 en het spel draait ook al. Om het toch te laten werken op die 4600 gebruiken we TatniumD3D.exe. Door Tatnium worden alle 2.0/3.0 shaders omgezet naar 1.1shaders die wel door de 4600 worden ondersteund. Lees dit maar eens: http://www.elderscrolls.c...dex.php?showtopic=296193" :+

Enige probleem is dat alles heel erg helder is omdat alle zo goed als alle lightning effecten uit zijn, en nou wil ie het dus wat donkerder instellen. Via het Videopties menu crasht ie iedere keer.

Dus nogmaals, Hoe kan je de brightness instellen via de INI file?

[ Voor 5% gewijzigd door Meelobee op 27-03-2006 11:35 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:33:
Okay hier ga ik dus weer helpen:

WAARSCHUWING DIT IS EEN SPOILER NIET LEZEN ALS JE HET ZELF WILT UITZOEKEN!!!!!!!!

Dit probleem had ik ook, als je veel lockpicks wilt hebben zul je het Thieves Guild moeten joinen ( met speechcraft 65 of hoger aan beggars vragen naar de Gray Fox :) ) of je in de cel laten gooien.

Andere manier:

Je bij de Dark Brotherhood aansluiten. ( dit kun je doen door iemand te vermoorden en dan te gaan slapen meer verklap ik niet :) )
Heh...waarom nu niet de SPOILER
spoiler:

tags gebruikt....je zin in hoofdletters is langer dan deze twee tags..... >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:59:
[...]

Omdat bij jouw de FPS droppen omdat het beeld wazig wordt moet het eruit? Nogal kortzichtig he.

Hetzelfde voor het lockpicking, omdat je het gezien hebt mag het er ook uit. Hiervoor is dus de auto-pick functie toegevoegd.

p.s. het is lockpicken, geen picklocken :P.

[...]

Bij weynon prior kan je een paard krijgen, moet je met een van de andere broeders praten.
tis kortzichtig om te denken dat et bij iedereen moet.

als ik een gevecht verlies doordat ik op 10 fps zit ga ik dat eruit halen dmv een mod oid. maar ok, tis idd wat kort door de bocht opgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:22:
Nou, je moet
spoiler:
met jeaffre (iig de priester die altijd bij martin zit in het noorden) praten, het is onderdeel van de main quest dacht ik. Ook moet je even de castle ingaan van bumra en praten met de koning(in)
Ok thanks, ga ik is proberen met mn lvl 16 mage tank in hvy armor :)

Owja, iemand die quest in zo'n castle (weetniemeerwelkestad) gedaan waar bij je een diefstal van een schilderij moet oplossen? Ben er echt 2 uur mee bezig geweest en daarna maar op gegeven wat ik kan maar geen clues vinden waar mee ik het ook echt kan bewijzen, erg frusterend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier met 75+ Conjuration btw? Ik heb het nu dus en vroeg me af, frost atronach of daedroth. Ik heb ze allebei beetje zitten testen op de guards etc en ze lijken me nogal gelijk in sterkte. Ik zelf heb voor frost atronach gekozen maar misschien dat iemand een daedroth heeft en zn ervaringen daarmee kan sharen? Ook spider daedroth enzo wil ik wel wat meer over weten :)

Conjuration > alles btw. Echt te handig als je 2+ tegenstanders hebt om zo'n tank er in te plompen en dan met je eigen enchanted axe er op in te rammen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Blackminister schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:31:
[...]

Zoals al eerder vermeld... sommige shops soms...maar bij Thieves guild kan je ze 'gemakkelijker' kopen
heb er bij 3 shops naar gekeken... toen had ik 2 lockpicks kunnen kopen voor 6 goud per stuk... schiet ook neit echt op dus :X thieves guild moet ik maar even lid van worden dan...

maar er meoten toch wel dungeons oid zijn waar veel thieves rondhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-08 11:55
Meelobee schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:34:
[...]

Dat is dan verkeerd voorspeld, hij heeft namelijk wel een Ti4600 en het spel draait ook al. Om het toch te laten werken op die 4600 gebruiken we TatniumD3D.exe. Door Tatnium worden alle 2.0/3.0 shaders omgezet naar 1.1shaders die wel door de 4600 worden ondersteund. Lees dit maar eens: http://www.elderscrolls.c...dex.php?showtopic=296193" :+

Enige probleem is dat alles heel erg helder is omdat alle zo goed als alle lightning effecten uit zijn, en nou wil ie het dus wat donkerder instellen. Via het Videopties menu crasht ie iedere keer.

Dus nogmaals, Hoe kan je de brightness instellen via de INI file?
bDoAmbientPass=1 al eens geprobeerd? dan ziet het er meteen stukken beter uit (staat uit in die
gemodde ini die je kunt downloaden)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand trouwens hoe ik snel mijn magical items zelf kan repairen?
Ik weet dat als je vaak je hamertje gebruikt hebt en "journeyman" bent geworden hierin, dat je dan je eigen magical weapons kunt repairen... echter, ik zou dit graag nu al kunnen zonder hiervoor naar een dorp terug te moeten reizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:46:
[...]

heb er bij 3 shops naar gekeken... toen had ik 2 lockpicks kunnen kopen voor 6 goud per stuk... schiet ook neit echt op dus :X thieves guild moet ik maar even lid van worden dan...

Je kan caves proberen, daar zitten vaak iig humans in. Net als forts, ook vol met humanoids. Spawns zijn wel random dus je kan marauders hebben of vampires etc. Volgens mij is er zoiezo geen specifieke enemy die veel lockpicks dropt. Als je gewoon vaak van die dingen cleared vindt je ze vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 16:37
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:37:

Owja, iemand die quest in zo'n castle (weetniemeerwelkestad) gedaan waar bij je een diefstal van een schilderij moet oplossen? Ben er echt 2 uur mee bezig geweest en daarna maar op gegeven wat ik kan maar geen clues vinden waar mee ik het ook echt kan bewijzen, erg frusterend :(
spoiler:
Je moet eerst met alle verdachten praten, en dan drie clues vinden:

1 - schilderij op de benedenverdieping van de west-tower
2 - schilderspullen in de kamer van de verdachte die het gedaan heeft (en dat heb je nu al kunnen deduceren aan de hand van de alibis van drie of vier mensen die je hebt ondervraagd, zal het dus niet verklappen :+)
3 - verfvlekken aan het hoofd van de eettafel in de eetzaal beneden in het kasteel

Je kan nu naar je verdachte hobbelen en kiezen voor accuse :)

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 10:50

delorean7

Let's take the Aston toni

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:51:
Ik weet dat als je vaak je hamertje gebruikt hebt en "journeyman" bent geworden hierin, dat je dan je eigen magical weapons kunt repairen... echter, ik zou dit graag nu al kunnen zonder hiervoor naar een dorp terug te moeten reizen :)
Volgens mij geef je zelf het antwoord al, dat kan niet. (zover ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh? Ik weet niks van armorer maar ben je nou wel of niet al journeyman? En waarom zou je dan naar town terug moeten omdat te usen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchman! schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:52:
[...]

spoiler:
Je moet eerst met alle verdachten praten, en dan drie clues vinden:

1 - schilderij op de benedenverdieping van de west-tower
2 - schilderspullen in de kamer van de verdachte die het gedaan heeft (en dat heb je nu al kunnen deduceren aan de hand van de alibis van drie of vier mensen die je hebt ondervraagd, zal het dus niet verklappen :+)
3 - verfvlekken aan het hoofd van de eettafel in de eetzaal beneden in het kasteel

Je kan nu naar je verdachte hobbelen en kiezen voor accuse :)
Kijk! Nr. 3 miste ik nog! Dank u zeer :D
Ik wist allang wie het was maar zonder die 3de clue kon ik niks beginnen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je kan caves proberen, daar zitten vaak iig humans in. Net als forts, ook vol met humanoids. Spawns zijn wel random dus je kan marauders hebben of vampires etc. Volgens mij is er zoiezo geen specifieke enemy die veel lockpicks dropt. Als je gewoon vaak van die dingen cleared vindt je ze vanzelf.
Wat doen jullie moeilijk, als je de Dark Brotherhood joined kan je naast de andere leuke items waarmee je je bv onzichtbaar kan maken zo 60 lockpicks kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan voor een aantal dingen groeien in skill. Ik ben expert met een zwaard en armor, maar voor repareren ben ik een N00B. Volgens mij moet je journeyman zijn om je Magical items te repairen, maar ik moet daarvoor te lang wachten. In de stad kan je in de armor shop al je (magic) items repairen, maar wil dat zelf doen dus.

Het hamertje gebruiken is niet helemaal een optie vind ik. Als al je spullen magic zijn dan heb je niks aan die hamer, en je magic items niet gebruiken is ook zonde ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:55:
je kan voor een aantal dingen groeien in skill. Ik ben expert met een zwaard en armor, maar voor repareren ben ik een N00B. Volgens mij moet je journeyman zijn om je Magical items te repairen, maar ik moet daarvoor te lang wachten.
Klopt, je moet voor magical items journeyman zijn. Gewoon je hamers gebruiken op nonmagical items wanneer je kan om skill ups te krijgen en hopen dat je het redt. Anders moet je toch echt naar town om daar te repairen. Je kan ook Armorer skillups kopen bij een trainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steffy schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:54:
[afbeelding]

Jaja, geen idee of er al iemand anders is geweest die de eenhoorn gevonden heeft maar ik heb um :)
Cool! :D

* anandus is volgens mij slachtoffer van meelevellende beestjes :P

spoiler:
Ik probeer dat schip in Anvil te legen, maar ben daar echt niet sterk genoeg voor, duurde 20 minuten tot ik 1 spook doodhad :/

Of en een vraagje:
Wat is de goedkoopste manier om enchante items te regeneraten. Soul gem dingen doe ik (nog) niet, en de mages guild vind ik te prijzig.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 31-08 20:13
Misschien een beetje noob vraagjes :+

Maar is dit nou net zoiets als World of War Craft, een online role playing game waarmee je een character hebt wat steeds beter word en een wereld moet ontdekken?

En is er ook een demo van te downloaden of moet je echt gelijk de full hebben?
Kost het ook een bedrag per maand om te mogen spelen?

De screenies zien er echt te gelikt uit..!!

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb oblivion nu sinds gisteren, vandaag echt begonnen met spelen.. en hij is nu in 3 uur al 2x vast gelopen.. 1x bsod en 1x sloot windows oblivion af omdat er een fout was opgetreden. Ben ik de enige met dit probleem (dus ligt het aan mijn systeem) of is het iets in de software van oblivion?

mijn specs zijn:

P4 3.0, 1.5gb pc3200, Geforce 6800, on-board geluids kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-09 09:16
Ja, dat kan je wel zeggen... maar dan niet online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
Sluuut schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:00:

Maar is dit nou net zoiets als World of War Craft, een online role playing game waarmee je een character hebt wat steeds beter word en een wereld moet ontdekken?

Nee WoW is massive online... dit is allemaal offline.. Dit is als questen in WoW maar dan single.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:58:
[...]
Cool! :D

* anandus is volgens mij slachtoffer van meelevellende beestjes :P

spoiler:
Ik probeer dat schip in Anvil te legen, maar ben daar echt niet sterk genoeg voor, duurde 20 minuten tot ik 1 spook doodhad :/

Of en een vraagje:
Wat is de goedkoopste manier om enchante items te regeneraten. Soul gem dingen doe ik (nog) niet, en de mages guild vind ik te prijzig.
Welk ship is dat dan en je weet dat ghosts immune zijn naar normal weapons right? :P
Je hebt zilver/magical/spells er voor nodig. Summoned creatures werken ook goed. Kwam een keer een faded wraith tegen op lvl 7 ofzo toen ik nog alleen flame atronach had. Die gast kon me gewoon 2-shotten dus moest telkens mn atronach er op gooien, echt 10x zo'n ding gesummoned tot ie dood was :)

Ennuh, naast soulgems die hiervoor heeel goed werken kan je ook Varla Stones gebruiken, deze rechargen al je items tot full voor 1x en dan is je stone weg. Wel erg dure stones @ 1k gold per stuk en lastig te krijgen, komen uit die Ayleid dungeons, vindt je er af en toe 0-2 als high end treasure.

Voor de rest is er geen andere manier om te rechargen, die zooi is nu eenmaal duur ><
Doe mij ook maar constant effects maar die kunnen dan weer niet op weapons :(
Dus nu heb ik maar +15 blunt skill for 1 sec proc op mn mace, ik zie em alleen niet verschijnen terwijl mn charges wel op gaan. Vond em wel ingenieus maar hoop dat ie wel WAI is. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Ik heb ook wel eens last van crashes, maar alleen als ik een closed ruimte binnen ga (in een huis bijv.)
Maar kheb nog nooit een bsod gehad.

Verder, echt leip spel :9~

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 31-08 20:13
Lord_T schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:03:
[...]

Nee WoW is massive online... dit is allemaal offline.. Dit is als questen in WoW maar dan single.
Oke thanx, maar dus nergens een demo :?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sluuut schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:00:

Dit is wel een RPG, maar niet online. Je hebt dus wel een character die steeds beter wordt in waar je hem in traint, en de wereld is ook dusdanig groot dat je wel ff bezig bent om hem helemaal te ontdekken.

Ik heb geen demo kunnen vinden, maar wel filmpjes van de demo, dus hij moet er wel ergens zijn. Het kan zijn dat de demo alleen gebruikt is om de mogelijkheden van het spel aan de buitenwereld te tonen zoals op E3.

Als je het spel gekocht hebt is er verder geen bedrag per maand meer nodig om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Laatst online: 07:22

Poekie McPurrr

Mreoww~

Chaoss schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:46:
[...]

Ik haal ze zelf in de guild van de DarkBrotherhood, staat ergens een npc die ze verkoopt (moet je wel lid van die guild zijn/worden)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 2 craches die ik dus heb gehad waren beiden tijdens een gevecht... ook knippert het beeld weleens..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Laatst online: 07:22

Poekie McPurrr

Mreoww~

Blackminister schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:08:
[...]

Wat ik raar vind...met m'n paard kan ik de stad niet in...die staat dus buiten de grote poort te wachten....Ik was al vergeten dat ik een paard had gekregen van een priest.....enkele dagen later kom ik weer aan die poort....staat da paard daar nog altijd :)
Inderdaad, dat beest moet echt een rotleven hebben zo ^^;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Aangezien het maken van screenshots bij mij nog niet wil werken, vond ik dit op Gamespot:
Unlock Print Screen (PRTSCN) button
There is a setting in the INI file:
bAllowScreenShot=0
change to:
bAllowScreenShot=1

Also, two related items for the screenshots:
iScreenShotIndex=0
SScreenShotBaseName=Oblivion
Wat doen die laatste twee functies nou precies? Ze staan normaal gesproken ingesteld op
iScreenShotIndex=0
SScreenShotBaseName=ScreenShot

Misschien moet ik daar nog iets veranderen om het te laten werken?

[ Voor 7% gewijzigd door Syntagma op 27-03-2006 12:12 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Warez hoort, net als op de rest van GoT, hier niet thuis. Alle posts over het downloaden en vinden van of andere informatie over een warez release geven je -100 op alle stats (en mogelijk iets in je mailbox). Ook enkel posten over jouw systeem en hoe Oblivion erop zal draaien is niet boeiend en dergelijke posts zullen gedelete worden.

Posts over of je het spel binnen hebt of dat 'ie verzonden wordt zijn niet nodig, tenzij je de post aanvult met nuttige informatie.