[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.643 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06-2022

McAndrew

My mistakes are copyrighted

Nick39 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:24:
Zojuist flinke bug ontdekt:
Er is totaal geen controle of je activatie al gedaan is.
Als je gewoon zo 1369 weer intoetst (moest ik doen omdat mijn hoofdnummer nog steeds niet verscheen) krijg je weer dat bandje.
Bij "mijn kpn" verdwijnt je internetplusbellen link dan (link staat er wel maar internetplusbellen is niet beschikbaar) en na een week krijg je een brief dat "binnenkort alle mogelijkheden werken" en na 1,5 week werkt dan internetplusbellen weer op mijn KPN,ook krijg je dan weer een brief waarin staat dat je nu volledig bent aangesloten.

Je kan dit blijven herhalen,er wordt niet door de software gecontroleerd of je misschien dat nummer al eerder geactiveerd hebt.
In mijn geval verscheen internetplusbellen nooit,omdat ik steeds op aanraden van KPN opnieuw 1369 belde en dus steeds de boel met 1,5 week verschoof.
Ik heb nu een stuk of 3 van die brieven liggen.
Mijn grootste frustratie,niet beschikbaar zijn van internetplusbellen,veroorzaakte ik dus ongemerkt zelf op aanraden van de eerste lijns helpdesk.
Ook door het aanmaken van een nieuw mijn kpn account en de activatiecode uit de brief te gebruiken reset je het hele proces en ben je weer 1,5 week in de wacht voor de opties verschijnen.
Wat KPN dus ook zegt,voer eenmalig die code in,bel eenmalig met 1369 en als de helpdesk je opdraagt het opnieuw te doen zeg je braaf ja,maar doe je NEE.
Ik ben bang namelijk dat als je niet geporteerd bent,je door een van de bovenstaande "registraties" ook je portering met 1,5 week opschuift.
Kennelijk kunnen TIG helpdeskmedewerkers zich toch vergissen. ;)
Ik zal maar niet proberen wat er gebeurt als je als je 1369 kiest terwijl je al wel geporteerd bent.

Als niets meer helpt raadpleeg dan de handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
McAndrew schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 12:48:
[...]

Kennelijk kunnen TIG helpdeskmedewerkers zich toch vergissen. ;)
Ik zal maar niet proberen wat er gebeurt als je als je 1369 kiest terwijl je al wel geporteerd bent.
Dan verdwijnt je internetplusbellen en komt pas 1,5 week later weer terug,ik heb het EEN keer moeten doen na de portering omdat mijn hoofdnummer niet bij internetplusbellen staat.
Overigens met weinig resultaat,hij staat er nu nog niet bij maar ik laat het maar zo nu,er is een ticket aangemaakt.
Gisteren werd me gevraagd het weer te doen,ik heb netjes braaf ja gezegd,maar het verder niet gedaan,lost toch niets op,ze moeten gewoon het hoofdnummer handmatig in de server gooien maar ik krijg de tweede en derde lijn nog niet zo ver.
Via allemaal omwegen heb ik het nu weten te activeren,zelfs voicemail in e-mail,het enige dat ik niet kan instellen is het aantal belsignalen voordat de voicemail opneemt en ik kan niet online de nummers invoeren,nou ja dan gebruik ik de oude *64*nummer# methode wel,die doet het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170198

Nick39 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:05:
Dan verdwijnt je internetplusbellen en komt pas 1,5 week later weer terug,ik heb het EEN keer moeten doen na de portering omdat mijn hoofdnummer niet bij internetplusbellen staat.
Overigens met weinig resultaat,hij staat er nu nog niet bij maar ik laat het maar zo nu,er is een ticket aangemaakt.
Gisteren werd me gevraagd het weer te doen,ik heb netjes braaf ja gezegd,maar het verder niet gedaan,lost toch niets op,ze moeten gewoon het hoofdnummer handmatig in de server gooien maar ik krijg de tweede en derde lijn nog niet zo ver.
Via allemaal omwegen heb ik het nu weten te activeren,zelfs voicemail in e-mail,het enige dat ik niet kan instellen is het aantal belsignalen voordat de voicemail opneemt en ik kan niet online de nummers invoeren,nou ja dan gebruik ik de oude *64*nummer# methode wel,die doet het ook...
Ik geloof dat we inmiddels wel kunnen stellen dat hetgeen wat met jouw aansluiting gebeurt niet als standaard moeten gaan aannemen, aangezien er bij jou al zoveel vreemde dingen gebeuren. Om dus te stellen dat iedereen meerdere keren 1369 kan bellen met negatieve gevolgen voor de mijn kpn en dit een bug te noemen lijkt me wat kort door de bocht.
(Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat het aan jou ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 170198 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:48:
[...]

Ik geloof dat we inmiddels wel kunnen stellen dat hetgeen wat met jouw aansluiting gebeurt niet als standaard moeten gaan aannemen, aangezien er bij jou al zoveel vreemde dingen gebeuren. Om dus te stellen dat iedereen meerdere keren 1369 kan bellen met negatieve gevolgen voor de mijn kpn en dit een bug te noemen lijkt me wat kort door de bocht. (Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat het aan jou ligt)
Ik vind dit niet echt een bug. Dit omdat ik van mening ben dat je het nummer wel meerdere keren moet kunnen draaien. Gaat er tijdens de 1ste keer wat mis, dan moet je het opnieuw kunnen uitvoeren.

Wel ben ik van mening dat het misschien beter was geweest om dit anders op te lossen. Doormiddel van een extra bandje af te draaien. En wel met de volgende text: U heeft het al geactiveerd, wilt u het nogmaals activeren? Druk dan 1. Hierna natuurlijk weer het standaard bandje. Dit is slechts een kwestie van foutenafhandeling, geen bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156915

Het is al eerder eens gevraagd, maar niet/nauwelijks antwoord.
Wie heeft een usb key aangesloten op de EB en gebruikt hem bijv als netwerkdrive. Bij de usb keys die ik geprobeerd heb, loopt tijds kopieren van/naar key het proces geheel vast. Dit vanaf alle pcs (winxp laatsteupdates) In begin staan een aantal usb keys genoemd, maar dit zijn er niet zoveel. Ik heb ook een key van een daar genoemd merk gebruikt en noppes. Dus voordat ik een key koop wil ik graag weten precies welke key wel goed werkt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

Anoniem: 166891 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 08:18:
Heb nu zo'n dag of 10 IPB over ISDN. Alles werkt hier als een zonnetje. Gisteren geporteerd. Ook daarna werkte alles goed. Ik heb echter 1 probleem. Ik kom de pagina 192.168.2.1. niet in. Via Firefox krijg ik na enige tijd de melding http://192.168.2.1/access_denied.htm

iemand enig idee hoe dit komt?
Overigens heb ik volgens mij ook al eerder gelezen dat het met firefox niet werkt wel met internetexploder, of vergis ik mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-06 20:36
Anoniem: 153782 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:14:
[...]

Overigens heb ik volgens mij ook al eerder gelezen dat het met firefox niet werkt wel met internetexploder, of vergis ik mij?
k gebruik de pstn versie succesvol met firefox, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat voor de ISDN versie anders ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

We zitten er aan te denken om over te stappen op HetNet Snel Surfen en Bellen, dit omdat de huidige internetprovider steeds moeilijker begint te doen over iedere MB die we er door heen jagen.
Om het dan meteen maar goed te doen, willen we er meteen "bellen" bij bestellen.
Ik heb al wat op GoT en Google rond gezocht, maar ik heb er maar heel weinig over kunnen vinden, zijn er ook mensen die ervaringen met dit complete product hebben?
Waar ik in ieder geval erg benieuwd naar ben, is:
- Hoe zijn de beloofde snelheden (Snel Surfen is 4MBit/256KBit, wordt dit ook daadwerkelijk waargemaakt)
- Hoe is de kwaliteit van de telefonie
- Veel last van storingen
- Ooit klachten gehad over datagebruik, ook al staat er geen datalimiet
- Kan je de WiFi functie van de Experia Box ook uitzetten
- Hoeveel data mag je 22MB homepage verbruiken per maand

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew

McAndrew

Anoniem: 153782 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:14:
[...]

Bij de huidige ISDN-Experia (SX552) werkt de directe webtoegang tot de instellingen met geen van beide browsers (en waarschijnlijk met geen enkele browser). Firefox reageert daar overigens wel wat intelligenter op dan IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 19-06 10:19
Nick39 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:22:
Je kan wel, aangezien bellen naar een internetplusbellen nummer gratis is, je nummer bij in gesprek laten doorverbinden naar het tweede nummer op poort 2.
Ik betwijfelde of dit waar was. Als testje heb ik mijn VoIP-nummer met *21 doorverbonden naar mijn analoge lijn en een telefoontje gepleegd: mobiel -> VoIP -- *21 --> analoge lijn.

In de telefoonrekening online zie ik nu '00:00:08 gemengd' staan, echter zonder bedrag erachter. Maar dat staat achter geen van de 13 telefoontjes, terwijl ze wel een totaalbedrag van 0,31 cent weergeven !?

En nu weet ik dus nog steeds niet of 'sterdiensten' naar een gratis nummer ook gratis zijn. Weet iemand dat wel zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Van de KPN-site:
Doorschakelen naar een ander nummer van uw InternetPlusBellen abonnement of Voicemail is gratis.
Naar je andere IPB-nummers is dus gratis, maar over prijzen i.c.m. voordeelopties wordt niet gesproken. Ik denk dat je gewoon moet betalen als je naar een analoge lijn doorschakelt, ik dacht dat ik dat een lange tijd geleden (in het eerste IPB-topic ofzo) had gelezen. Pin me er echter niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Van de KPN-site:
Doorschakelen naar een ander nummer van uw InternetPlusBellen abonnement of Voicemail is gratis.
Dank je. Doorschakelen naar een eigen nummer is dus een speciaal geval, waarmee 'intern doorverbinden' dicht benaderd wordt.

Gedachtenkronkel: een 084-nummer wordt wellicht (of is dat al???) roaming, wat zou betekenen dat je op elke plek met internettoegang daarmee kunt bellen en gebeld worden. Is dan het volgende denkbaar: ik pak mijn laptop, loop naar de [url=http:www.ponteneur.nl]Ponteneur[/url], log via hun draadloze toegang in op Mijn KPN en schakel mijn thuisnummer door naar mijn 084-nummer. Bingo, gratis doorgeschakeld.

Er was al iemand die Mijn Online Telefoon aan de praat had, meen ik. Kan die bevestigen of ontkennen dat een 084-nummer roaming is?
Anoniem: 143386 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 18:43:Naar je andere IPB-nummers is dus gratis, maar over prijzen i.c.m. voordeelopties wordt niet gesproken. Ik denk dat je gewoon moet betalen als je naar een analoge lijn doorschakelt, ik dacht dat ik dat een lange tijd geleden (in het eerste IPB-topic ofzo) had gelezen. Pin me er echter niet op vast.
Ik heb daar zelf een maildiscussie over gevoerd met de klantenservice in juni 2005. Dat moet inderdaad nog in deel1 te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 14:21

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Mijn vader is van plan binnenkort ook IPB te nemen, maar nu had ik een vraag (kon het zo snel niet vinden in dit topic).
Hij heeft nu hetnet-adsl via het KPN-netwerk.
Moeten we dit dan opzeggen, of doet KPN dit voor ons, of moeten we hetnet laten weten dat we gaan overstappen op iets anders, of of :? :P.

Alvast bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167239

[b
Er was al iemand die Mijn Online Telefoon aan de praat had, meen ik. Kan die bevestigen of ontkennen dat een 084-nummer roaming is?
Helaas KPN heeft de online telefoon optie weer uit mijnKPN weggehaald :-(

edit/ Als ik in mijnKPN hetnummer naar mijn eigen 084 nummer probeer doorteschakelen dan krijg ik de foutmelding "verkeerd formaat" doorschakelen naar een ander vastnummer werkt wel.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 167239 op 14-04-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166561

Nick39 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 22:19:
[...]

Ik heb idem,ik heb 6 msn nummers.. ze verschijnen random in de voicemail instellingen,behalve het hoofdnummer,die zie ik nooit.
Die zie ik wel, ik heb daar voicemail ook al op in kunnen stellen. Wat ik nooit zie is mijn eerste msn-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees in een andere topic dat KPN per 1 mei IPTV gaat lanceren.
Is er al wat bekend hoe IPTV met de experiabox gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 167239 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 19:47:
Helaas KPN heeft de online telefoon optie weer uit mijnKPN weggehaald :-(
Nu meen ik me te herinneren dat degene die het als eerste aan de praat had ook beschikte over de accountgegevens. En dan moet je dus ook met een andere SIP-client aan de slag kunnen...

edit: dat was ramatt, die met behulp van Eyebeam zijn 084-nummer aan de praat had gekregen.

edit2: ook joop99 heeft het pratend, via de online softphone

edit3: ron63 zelf had zelfs videobellen op zicht. Letterlijk op zicht, want nu werkt het nier meer...

edit4: ajvdw had zelfs al asterisk lopend

Aan alle vier de vraag: werkt(e) dat ook elders?
edit/ Als ik in mijnKPN hetnummer naar mijn eigen 084 nummer probeer doorteschakelen dan krijg ik de foutmelding "verkeerd formaat" doorschakelen naar een ander vastnummer werkt wel.
Ach, onder mijn beeldscherm staat hier ook nog steeds de 'doorkiezer' die ik vorig jaar voor 5 euro op de kop getikt heb. Als het niet met *21 gaat, doe ik het toch zelf ;)

Alleen dat roamen nog ...

[ Voor 48% gewijzigd door Jan-E op 15-04-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172478

Anoniem: 173436 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:17:
Als ik dit lees neem ik aan dat ik dus geen Quattrovox3 achter poort TEL1 hangen?
Ken de Quattrovox3 niet, maar aangezien hij op 1 analoge poort zit dus maar 1 lijntje voor alle toestellen die daar achter hangen. Natuurlijk kun je wel intern doorverbinden maar ja, da's niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:22:
Je kan wel,aangezien bellen naar een internetplusbellen nummer gratis is,je nummer bij in gesprek laten doorverbinden naar het tweede nummer op poort 2.
Daar hang je een simpel telefoontje aan,ben je nu in gesprek dan gaat dat simpele foontje over.
Yep. Dat idee had ik ook, maar dan in combinatie met bijvoorbeeld de Auerswald ISDN/PSTN converter zodat ik beide analoge lijnen kan koppelen aan mijn DECT ISDN centrale.
Met een los telefoontje wordt het wel rennen door het huis als ik boven aan het bellen ben :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 20:19:
[...]
Nu meen ik me te herinneren dat degene die het als eerste aan de praat had ook beschikte over de accountgegevens. En dan moet je dus ook met een andere SIP-client aan de slag kunnen...

edit: dat was ramatt, die met behulp van Eyebeam zijn 084-nummer aan de praat had gekregen.

edit2: ook joop99 heeft het pratend, via een softphone

edit3: ron63 zelf had zelfs videobellen op zicht. Letterlijk op zicht, want nu werkt het nier meer...

edit4: ajvdw had zelfs al asterisk lopend

Aan alle vier de vraag: werkt(e) dat ook elders?
[

In mijnKPN staan de account gegevens, maar ik krijg het met x-phone lite niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172478 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 20:31:
[...]

Yep. Dat idee had ik ook, maar dan in combinatie met bijvoorbeeld de Auerswald ISDN/PSTN converter zodat ik beide analoge lijnen kan koppelen aan mijn DECT ISDN centrale.
Met een los telefoontje wordt het wel rennen door het huis als ik boven aan het bellen ben :o
Kijk wel uit, waarschijnlijk ondersteunt zo'n ding geen Nederlandse nummerweergave... Dan kan het adapter je ISDN-telefoons geen nummers geven. Zat ook heel even te kijken maar toen schoot dat door mijn hoofd, dus ik denk dat ik het gewoon met analoge telefoons doe (we hebben nu toch een Quattrovox IV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169822

Even opgezocht: De auerswald ISDN/Analog converter (had ikmaar eerder van dit apparaat geweten, in duitsland ca EUR 145,dat is goedkoper dan mijn nieuwe basisstation) can de nederlandse nummerweergave aanvanaf versie 2.17 (juli 2005) :

Das Empfangen der CLIP-Nummer vom analogen Amt in den Niederlanden wird jetzt unterstützt.

Ben benieuwd naar ervaringenmet deze covertor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173544

Een week geleden IPB (ISDN) geinstalleerd en geactiveerd. Vandaag mail van Planet en inderdaad het nummer is geporteerd.Verloopt op zich dus voorspoedig. Alleen nog steeds geen 'beheer-link' bij 'mijn gegevens' op Planet. Kan ook niet inloggen op de Experia-box (immers ISDN).
Net als anderen hier problemen met de draadloze verbinding. Deze lijkt instabiel, snelheid en signaalsterkte wisselt sterk. Ook wordt regelmatig de verbinding verbroken.
Wanneer ik bij de beheergegevens kan zal ik dit terug zetten naar een WEP beveiliging. Dan maar een wat lagere beveiliging, vermoed dat dit minder problemen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 170198 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:48:
[...]

Ik geloof dat we inmiddels wel kunnen stellen dat hetgeen wat met jouw aansluiting gebeurt niet als standaard moeten gaan aannemen, aangezien er bij jou al zoveel vreemde dingen gebeuren. Om dus te stellen dat iedereen meerdere keren 1369 kan bellen met negatieve gevolgen voor de mijn kpn en dit een bug te noemen lijkt me wat kort door de bocht.
(Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat het aan jou ligt)
Het is niet alleen bij mij zo dat dit gebeurt hoor.. zelfs kpn heeft erkend dat dit zo is,overigens schijnt het alleen bij isdn zo te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:59:
[...]

Het is niet alleen bij mij zo dat dit gebeurt hoor.. zelfs kpn heeft erkend dat dit zo is,overigens schijnt het alleen bij isdn zo te zijn..
De monteur die bij mij geweest is vertelde dat er alleen maar problemen zijn met ISDN. PSTN gaat eigenlijk altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 167239 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 21:38:
In mijnKPN staan de account gegevens, maar ik krijg het met x-phone lite niet aan de praat.
Ik heb hem met X-Lite Free inmiddels wel aan de praat. Alleen kan ik nog niet praten, omdat er op mijn laptop geen microfoon zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169822 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:51:
Even opgezocht: De auerswald ISDN/Analog converter (had ikmaar eerder van dit apparaat geweten, in duitsland ca EUR 145,dat is goedkoper dan mijn nieuwe basisstation) can de nederlandse nummerweergave aanvanaf versie 2.17 (juli 2005) :

Das Empfangen der CLIP-Nummer vom analogen Amt in den Niederlanden wird jetzt unterstützt.

Ben benieuwd naar ervaringenmet deze covertor
Ik overweeg hem uit te proberen zodra MijnKPN een beetje stabiel werkt voor ISDN-ers. Nummers doorschakelen en zo moet dan betrouwbaar aan te passen zijn, anders ben ik zo maar 3 tot 5 :) dagen onbereikbaar als het niet goed werkt en de HD nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 14:33

svijf

b5beveiliging.nl

Jan-E schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 04:18:
[...]
Ik heb hem met X-Lite Free inmiddels wel aan de praat. Alleen kan ik nog niet praten, omdat er op mijn laptop geen microfoon zit :)
Ben ik gisteren mee bezig geweest.
Wil alleen niet lukken met alles juist instellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

Anoniem: 173544 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:55:
Een week geleden IPB (ISDN) geinstalleerd en geactiveerd. Vandaag mail van Planet en inderdaad het nummer is geporteerd.Verloopt op zich dus voorspoedig. Alleen nog steeds geen 'beheer-link' bij 'mijn gegevens' op Planet. Kan ook niet inloggen op de Experia-box (immers ISDN).
Net als anderen hier problemen met de draadloze verbinding. Deze lijkt instabiel, snelheid en signaalsterkte wisselt sterk. Ook wordt regelmatig de verbinding verbroken.
Wanneer ik bij de beheergegevens kan zal ik dit terug zetten naar een WEP beveiliging. Dan maar een wat lagere beveiliging, vermoed dat dit minder problemen oplevert.
Hier ook een ISDN gebruiker, enige wat nu nog ontbreekt is de Mijn Gegevens, zowel KPN als Planet site en de Webspace van de EB.

Verder werkt alles, dus bellen en gebeld worden, WiFI(1 pc) en Internet zelf(3PC).......gedraad, dat wel.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 04:18:
[...]
Hulde
Kun je een berichtje plaatsen met welke parameters je waar hebt gebruikt, Ik blijf n.l hangen op authentication failed als ik de SIP server probeer te benaderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 167239 op 15-04-2006 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173040

svijf schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 08:13:
[...]

Ben ik gisteren mee bezig geweest.
Wil alleen niet lukken met alles juist instellen :?
Knip dat bedoel ik ook Ron63 je was net even sneller met je vraag.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 173040 op 15-04-2006 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labien
  • Laatst online: 25-10-2024
Na diverse goede links kan ik eindelijk in de router zelf. Nu heb ik twee vraagjes

1. kan ik het wachtwoord zonder problemen aanpassen
2. kan ik de super G modus gewoon aanzetten, zonder problemen

Alvast bedankt

Lando, een tevreden IPB gebruiker uit Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172486

Xlite
De enige instellingen die nodig zijn:

onder system settings->sip proxy->default

Enabled = yes
Display name = <084nr>
Username = <084nr>
Authorization User = <084 nr>
Password = <sip password>
Domain Realm = 213.75.12.212
Sip Proxy = 213.75.12.212:5060
Register = Always

de rest is default ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 167239 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 08:51:
Kun je een berichtje plaatsen met welke parameters je waar hebt gebruikt, Ik blijf n.l hangen op authentication failed als ik de SIP server probeer te benaderen.
Zie de screenshots.

Bij mijn weten zijn dit alle zaken die ik veranderd heb. Die DNS-en zijn bij mijn weten niet essentieel, maar het kan ook geen kwaad. Wel van belang is het iets afwijkende nummer van de SIP-server: niet 213.75.12.212, maar 213.75.12.214. Dat nummer heb ik uit MijnKPN opgevist.

Verdere info: ik heb geen enkele firewall draaien. Ook die op de Experia staat uit. Of dat van belang is, weet ik niet. Ook UPnP heb ik nog niet aangezet. Verder werkt het zowel bedraad als draadloos.

Ik heb wat zitten experimenteren met Port Forwarding in de Experia: poort 5060 TCP en UDP forwarden naar de client. Nadeel: je gewone telefoon werkt niet meer ;) Dat heb ik uiteindelijk weer weggehaald.

Verder kun je overwegen om bij NAT Firewall IP 192.168.2.1 in te vullen. Bij het opstarten van de phone zie ik nu eerst een melding 'Detecting firewall IP', daarna 'Logging in' en dan 'Logged in'. De NAT Firewall IP heb ik later weer verwijderd, omdat ik eens wilde weten of het via de (openstaande) Speedtouch 580 van mjn buurman ook lukte. Niet dus, terwijl mijn buur wel een direct-adsl account heeft. Of dat aan de instellingen van de Speedtouch ligt of dat 'roaming' niet (nog niet??) werkt weet ik niet.

BTW: ook praten lukt inmiddels via de in mijn keyboard verstopte microfoon. Met heeeeeel veel achtergrondruis (beter gezegd: mijn stem is achtergrondruis bij de rest van het geluid). Maar om te testen is het wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 172486 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:37:
Domain Realm = 213.75.12.212
Sip Proxy = 213.75.12.212:5060
Register = Always
Ik heb dus een andere Sip-server: .214
Die 5060 bij Sip Proxy kun je ook weglaten.
En bij mij werkt Register = default ook.

Heb jij de telefoon al elders aan het praten gekregen?
Of werkt het (nog?) alleen maar via je eigen aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Jan-E schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 13:03:
[...]
Ik heb dus een andere Sip-server: .214
Die 5060 bij Sip Proxy kun je ook weglaten.
En bij mij werkt Register = default ook.

Heb jij de telefoon al elders aan het praten gekregen?
Of werkt het (nog?) alleen maar via je eigen aansluiting?
Call failed: 408 Time out :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Kreeg je wel de melding 'Logged in - Enter Phone Numer'?
Welk nummer belde je? Probeer eens het nummer van je mobiel of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Jan-E schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 13:20:
[...]
Kreeg je wel de melding 'Logged in - Enter Phone Numer'?
Welk nummer belde je? Probeer eens het nummer van je mobiel of zo.
Login timed out! Contact network admin :?
En verschillende nummer geprobeerd ;)

[ Voor 9% gewijzigd door svijf op 15-04-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
svijf schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 13:24:
Login timed out! Contact network admin :?
Dan zijn je SIP-instellingen nog niet correct of er ligt een firewall dwars. Probeer eens 192.168.2.1 bij NAT Firewall IP in te vullen en morrel wat aan je firewall(s). En kijk even goed de accountgegevens op MijnKPN na. Ik heb daar mijn wachtwoord gewijzigd, maar dat zou natuurlijk niet uit mogen maken.
En verschillende nummers geprobeerd ;)
Ja, dat gaat dan natuurlijk ook niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Jan-E schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 13:29:
[...]
Dan zijn je SIP-instellingen nog niet correct of er ligt een firewall dwars. Probeer eens 192.168.2.1 bij NAT Firewall IP in te vullen en morrel wat aan je firewall(s). En kijk even goed de accountgegevens op MijnKPN na. Ik heb daar mijn wachtwoord gewijzigd, maar dat zou natuurlijk niet uit mogen maken.
[...]
Ja, dat gaat dan natuurlijk ook niet lukken.
SIP is volgens KPN 213.75.12.212

Firewall op Mijn KPN staat op server, lokaal helemaal uit.

Je zegt SIP-instellingen nog niet correct :? Wat bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:27

Vern

technoob

Anoniem: 173544 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:55:
Ik hoop het voor je. Hier niet. Geen Siemens USB meer voor mij.

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
svijf schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 13:39:
SIP is volgens KPN 213.75.12.212
Heb je dat op MijnKPN opgezocht? IPB -> Telefonie Beheer -> Beveiliging Telefonie -> Aanpassen 084-nummer
Firewall op Mijn KPN staat op server, lokaal helemaal uit.
Probeer het eens op de server. Of deed je dat al?
Je zegt SIP-instellingen nog niet correct :? Wat bedoel je ?
Foute SIP-server, fout wachtwoord o.i.d.

Edit: ook vanaf de Ponteneur krijg ik een time-out bij inloggen. Het lijkt er sterk op dat we nog niet kunnen 'roamen'. Misschien toch maar een XS4ALL VoIP-nummertje erbij nemen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Jan-E op 15-04-2006 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 13:58:
[...]
Heb je dat op MijnKPN opgezocht? IPB -> Telefonie Beheer -> Beveiliging Telefonie -> Aanpassen 084-nummer
[...]
Probeer het eens op de server. Of deed je dat al?
[...]
Foute SIP-server, fout wachtwoord o.i.d.

Edit: ook vanaf de Ponteneur krijg ik een time-out bij inloggen. Het lijkt er sterk op dat we nog niet kunnen 'roamen'. Misschien toch maar een XS4ALL VoIP-nummertje erbij nemen ;)
Ligt dit weer aan de ISDN dat het niet werkt? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 173040 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:38:
Ligt dit weer aan de ISDN dat het niet werkt? :'(
Wellicht. Ron63: heb jij het alweer aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij werken zowel de .212 als de .214.
Het is me niet gelukt om vanaf een andere lokatie dan thuis te connecten met de sip server van kpn.
Dit terwijl vanaf diezelfde lokatie wel geconnect kan worden met mij sip server thuis (asterisk).

Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat de sip server van kpn de dtmf niet doorgeeft (niet inband en ook niet via rtp), iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172486 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:25:
Bij mij werken zowel de .212 als de .214.
Het is me niet gelukt om vanaf een andere lokatie dan thuis te connecten met de sip server van kpn.
Dit terwijl vanaf diezelfde lokatie wel geconnect kan worden met mij sip server thuis (asterisk).

Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat de sip server van kpn de dtmf niet doorgeeft (niet inband en ook niet via rtp), iemand nog een suggestie?
Geef ook even aan of je anloog of ISDN hebt.

Ik wil toch gaan kijken of ik korting kan krijgen op mijn factuur want tot opheden werkt er bijna niets onder de ISDN. Alleen de basis, dus internetten draadloos op 54Mbps en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172187

Ik heb het topic doorzocht maar ben mijn vraag nog niet tegen gekomen.

Heeft iemand een Canon Pixma 4200 printer aangesloten op de Experia?
Zo ja wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 172486 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:25:
Het is me niet gelukt om vanaf een andere lokatie dan thuis te connecten met de sip server van kpn. Dit terwijl vanaf diezelfde lokatie wel geconnect kan worden met mij sip server thuis (asterisk).
Kun je die asterisk dan als een soort proxy server inzetten? Dus van elders via je asteriks thuis toch connecten met de KPN Sip server? Of vraag ik dan het onmogelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 12:39:
[...]
Nee, inderdaad is http://192.168.2.1/status_telephony.stm onbereikbaar. Jammer.

Kun je alle info op http://192.168.2.1/adsl_status.stm trouwens elders vinden? Op welke pagina dan?
Via de normale manier niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Via 'mijn KPN' kun je de Firewall op Server instellen en een IP adres opgegeven, waar vindt ik deze gegevens terug als ik via de Webinterface op de EB ga kijken.

Ik had verwacht dat dit onder 'exposed Host' onder Firewall --> NAT --> Exposed Host.

Daar is alles leeg bij mij, toe voegen heeft ook geen zin want het lijkt er op dat de EB het niet opslaat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

@ Jan-E

Om een of andere reden ben ik nu logged in 8)7
Als ik nu een nummer kies en op de groene telefoon klik, krijg ik het volgende:
Call not approved :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Daar kan ik me niks bij voorstellen. Welk nummer probeer je te bellen? En is het verder rustig op de ADSL-lijn: geen torrents en zo...

Overigens kwam ik er net achter dat je ook jezelf kunt bellen en dan nog connectie krijgen ook. Zelfs met een Lite abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Jan-E schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 21:04:
[...]
Daar kan ik me niks bij voorstellen. Welk nummer probeer je te bellen? En is het verder rustig op de ADSL-lijn: geen torrents en zo...

Overigens kwam ik er net achter dat je ook jezelf kunt bellen en dan nog connectie krijgen ook. Zelfs met een Lite abo.
Probeer mijn huisnummer of mijn mobielnummer.
Maakt btw niets uit wat ik intyp, krijg bij elk nummer die melding.

Lijn is verder rustig. Op dit moment 1 pc met alleen outlook en 2 IE open op 2 forums.
Geen torrent oid.

Heb hier ook een lite abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Schiet mij maar lek. Het werkt hier ineens :?

Nja, werken is een groot woord :P
Enorme echo. Maar dat zal komen doordat ik een mic in mijn beeldscherm van de laptop heb.

Op zich werkt het leuk.
Maar mijn draadloze verbinding tussen de laptop en de EB viel gelijk voor de eerste keer uit :?
Nog nooit eerder last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 15:16
Ik heb sinds vandaag ook internetplusbellen geinstalleerd icm isdn en heb de sx552 ipv de 551, zal te maken hebben met 't isdn, maar...
Ik kan niet in de webinterface komen waar ik 'm kan configureren en dat schijnt ook te kloppen dat dat nog niet gaat, is daar geen omweg voor te verzinnen op dit moment of zal ik moeten wachten, want hierdoor kan ik ook geen servers draaien en dat vind ik toch wel behoorlijk vervelend, bij die 'Mijn KPN' kan ik weinig uithalen, ik heb 't trouwens via Planet, niet direct van KPN dus..
Heeft iemand een oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Roaming met je 084 werkt wel! Ik zat wat rond te neuzen bij XS4ALL en kwam daar deze FAQ tegen: Hoe zorg ik ervoor dat VOIP software met mijn SpeedTouch modem werkt?

Ik heb dat dus maar gelijk toegepast op de Speedtouch van mijn buurman met een Direct-ADSL aansluiting. En jawel: zowel inkomend als uitgaand werkt het :)

Later zal ik wel eens proberen wat er gebeurt via andere netwerken. Ik kan dat op een Euronet ADSL-aansluiting op een MAC vrij eenvoudig testen: even een Timbuktu-connectie leggen. De X-Lite heb ik daar nu al geinstalleerd. Nu alleen nog het Speedtouch modem aldaar aanpassen (en daar heb ik toch echt het wachtwoord voor nodig).

En waar ik nu heel benieuwd naar ben: werkt het ook op de KPN Hotspots op de NS-Stations? Daar heb ik als XS4ALL klant 1 uur per week gratis toegang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Da-WiZZy0n schreef op zondag 16 april 2006 @ 02:06:
Ik heb sinds vandaag ook internetplusbellen geinstalleerd icm isdn en heb de sx552 ipv de 551, zal te maken hebben met 't isdn, maar...
Ik kan niet in de webinterface komen waar ik 'm kan configureren en dat schijnt ook te kloppen dat dat nog niet gaat, is daar geen omweg voor te verzinnen op dit moment of zal ik moeten wachten, want hierdoor kan ik ook geen servers draaien en dat vind ik toch wel behoorlijk vervelend, bij die 'Mijn KPN' kan ik weinig uithalen, ik heb 't trouwens via Planet, niet direct van KPN dus..
Je kunt wel servers draaien. Dit kun je doen doormiddel van de DMZ. Verder worden al je vragen in de TS beantwoord. Ow, en trouwens de webinterface is nog niet beschikbaar voor de SX552 (ISDN dus).

[ Voor 7% gewijzigd door Edmund op 16-04-2006 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173623

weet iemand of het werken met 084 nummer uberhaupt wel werkt voor ISDN IP bellers. Ik heb alles geprobeerd in X-lite zoals in dit forum besproken, maar blijf een ' Called failed: 408 timeout' houden. mijn proxy is 213.75.12.216:5071 en lijkt hier mee in te loggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150976

Anoniem: 172187 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:38:
Ik heb het topic doorzocht maar ben mijn vraag nog niet tegen gekomen.

Heeft iemand een Canon Pixma 4200 printer aangesloten op de Experia?
Zo ja wat zijn de ervaringen?
Wij hebben een Canon Pixma iP5200R printer, diverse pogingen om deze printer draadloos te verbinden met de Experiabox, hebben tot nu toe niets opgeleverd. Mochten er meer Canon pixma bezitters op deze site zijn, die het wel gelukt is de printer draadloos aan te sluiten, dan zouden wij graag vernemen hoe zij dit voor elkaar gekregen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-07-2024
Anoniem: 173623 schreef op zondag 16 april 2006 @ 09:08:
weet iemand of het werken met 084 nummer uberhaupt wel werkt voor ISDN IP bellers. Ik heb alles geprobeerd in X-lite zoals in dit forum besproken, maar blijf een ' Called failed: 408 timeout' houden. mijn proxy is 213.75.12.216:5071 en lijkt hier mee in te loggen
Mijn proxy is ook de .216 maar op poort 5075 (Volgens 2e lijns) dit werkt inderdaad met bv Express talk, maar mijn Astrerisk wil het niet doen op 5075.

EB=ISDN dus oude firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90823

Ben even aan het klooien met de VOIP software.
Maar waar vind ik of hoe kom is aan mijn SIP password.

Ik zoek me een breuk maar kan het niet vinden.
Kan iemand me een shop in de goede richting geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Je kunt een nieuw wachtwoord invoeren via MijnKPN -> IPB -> Telefonie beheer -> Beveiliging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
Edmund schreef op zondag 16 april 2006 @ 07:40:
[...]
Je kunt wel servers draaien. Dit kun je doen doormiddel van de DMZ. Verder worden al je vragen in de TS beantwoord. Ow, en trouwens de webinterface is nog niet beschikbaar voor de SX552 (ISDN dus).
Waar stel ik die DMZ in dan, want ik kan nergens inkomen en bij de KPN site kan ik er ook niks van vinden en tot slot werkt 1369 niet, dan krijg ik dat 't nummer niet in gebruik is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84341

Da-WiZZy0n schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:41:
[...]

Waar stel ik die DMZ in dan, want ik kan nergens inkomen en bij de KPN site kan ik er ook niks van vinden en tot slot werkt 1369 niet, dan krijg ik dat 't nummer niet in gebruik is..
als je die melding krijgt bel je niet via VOIP (via de EB) naar dat nummer... brand het VOIP ledje wel op je EB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Als dat niet zo, even uitzetten met de schakelaar, dus NIET resetten, minuutje wachten, aanzetten, kijken of VoIP gaat branden, zo nee, bellen met de Helpdesk. Dit geldt alleen als je de brief met WPA sleutel hebt ontvangen, als je die vandaag of gisteren hebt gekregen, zou ik nog even een paar dagen wachten, kan een tijdje duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173634

Da-WiZZy0n sheeft problemen met IPB via ISDN en schrijft:

Hierop geeft Edmund als antwoord:

Maar volgens mij heeft Da-WiZZyOn hetzelfde probleem als ik.
Sluit ik de expria aan, kan ik wel internetten. VOIP (alleen gratis nummers, omdat ik portering nog niet gedaan heb), maar via mijn kpn(danwel planet) is er geen optie om beheer van je telefonie/experia te doen. Ik snap ook wel dat ik mijn server, danwel mijn linksys-router in de DMZ kan hangen, maar dan moet je wel de mogelijkheid ehbben om dit in te stellen. Ik ben nu sinds dinsdagavond bezig met HD, maar niet verder gekomen dan wat poorten door te geven en deze te koppelen aan interna dres (zijnde mijn server). Dit zou men gaan invoeren (was het verhaal afgelopen donderdag). Nadat HD eerst ook nog suggestie gedaan had om firmware te upgraden. Na mijn opmerking dat deze voor ISDN er nog niet was, ging dat dus ook niet.

Kortom, ik heb zelfde probleem: Ik heb de experia 552 (ISDN)hoe krijg ik het voor erlkaar bij kpn of planet dat ik in mijn experiabox kan komen.

Frits de Laar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew

McAndrew

Anoniem: 173634 schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:39:
Da-WiZZy0n sheeft problemen met IPB via ISDN en schrijft:

<knip>
Is de activering via de telefoon (1369) en via internet (www.planet.nl/ipb/activeren) al afgerond? Daarna kon ik al heel snel bij de configuratie komen. Dit moet wel via Planet (mijn gegevens, persoonlijke gegevens, telefoniebeheer, MijnKPN). Doorschakelen en dergelijke werkt dan nog niet meteen, maar de instellingen van de Experia en de firewall moeten wel lukken. Rechtstreeks naar MijnKPN gaan gaat (nog?) niet voor Planet-abonnees.

[ Voor 4% gewijzigd door McAndrew op 17-04-2006 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor al diegene die toch graag hun persoonlijke nummer via een softphone applicatie willen kunnen gebruiken (KPN had mijn online telefoon, maar dat hebben ze weer teruggetrokken) kan ik mededelen dat het relatief eenvoudig is in te stellen, als je een maar een paar details weet.

Allereerst heb ik een goed werkende applicatie gevonden zijnde ' Express Talk' .

Je dient account gegeven op te geven. Dit is jouw persoonlijke nummer (084) dat je bij KPN kan opvragen. De proxy server gegevens van KPN staan in mijn KPN. Als je bij 'telefonie beheer' kijkt zie je iets van nummers beveiligen. Dit moet je aanklikken. Hier zijn twee zaken belangrijk. Teneerste zie je bovenaan ergens het proxy adres staan b.v. 213.75.12.216:5075. Deze gegevens moet je overnemen in je softphone. Op deze pagina van mijnkpn is het ook belangrijk dat je een wachtwoord koppeld aan dit 084 nummer. Dit is standaard blanco maar wil je je softphone gebruiken moet je hier een wachtwoord aanmaken. Het wachtwoord moet minimaal 8 karakters zijn in combinatie met cijfers.
Als je al deze gegevens overneemt in je softphone, dan kan je bellen en gebeld worden op je eigen persoonlijk nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
McAndrew schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:58:
[...]

Is de activering via de telefoon (1369) en via internet (www.planet.nl/ipb/activeren) al afgerond? Daarna kon ik al heel snel bij de configuratie komen. Dit moet wel via Planet (mijn gegevens, telefoniebeheer, MijnKPN). Doorschakelen en dergelijke werkt dan nog niet meteen, maar de instellingen van de Experia en de firewall moeten wel lukken. Rechtstreeks naar MijnKPN gaan gaat (nog?) niet voor Planet-abonnees.
Het is nu eindelijk gelukt 1369 te bellen (ff telefoon aangesloten op Tel1 zodat 't niet langs de centrale ging), maar ik zie nog steeds geen telefoniebeheer bij Planet, ik heb me wel geregistreerd bij de kpn site, daar kan ik wel inkomen, maar daar kan ik alleen dingen als voicemail instellen, maar niks wat met 't modem te maken heeft, dus ik snap er geen reet van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 173623 schreef op zondag 16 april 2006 @ 16:07:
Als je al deze gegevens overneemt in je softphone, dan kan je bellen en gebeld worden op je eigen persoonlijk nummer
Nu is nog de vraag: waar kan je dan bellen en gebeld worden? Het blijkt niet strikt gebonden te zijn aan je eigen aansluiting, want het lukte me gisteren via de direct-adsl aansluiting van mijn buurman. Maar werkt het bijvoorbeeld ook op de KPN Hotspots op de NS stations? Of via een ADSL-aansluiting bij een concurrent als Versatel?

Edit: VoIP op KPN Hotspots is technisch wel mogelijk, aldus hun FAQ
Is Voice over IP op een HotSpot mogelijk?

Het is mogelijk om Voice over IP (VoIP) te gebruiken op een HotSpot. Hiervoor dient u echter wel de juiste software op uw laptop of PDA te hebben.
Nu is dus de vraag: kan het ook met een IPB VoIP-nummer?
/Edit

Gisteren heb ik even geprobeerd om in te bellen bij XS4ALL en daarna mijn X-Lite te lanceren. OK, krankzinnig idee om in te bellen zodat je VoIP kunt bellen. Weet ik. Maar het werkte dus niet. Nu sluit ik niet uit dat XS4ALL een aantal poorten voor inbellers geblokkeerd heeft, dus het zou daaraan kunnen liggen. Of het ligt aan de X-Lite instellingen, want later zag ik dat je bij de installatie ook kunt kiezen voor Dial-up of DSL/Cable (in de Audio Tuning Wizard).

Zijn er al meer mensen die elders connectie hebben kunnen krijgen?

[ Voor 23% gewijzigd door Jan-E op 16-04-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173623 schreef op zondag 16 april 2006 @ 16:07:
Voor al diegene die toch graag hun persoonlijke nummer via een softphone applicatie willen kunnen gebruiken (KPN had mijn online telefoon, maar dat hebben ze weer teruggetrokken) kan ik mededelen dat het relatief eenvoudig is in te stellen, als je een maar een paar details weet.

Allereerst heb ik een goed werkende applicatie gevonden zijnde ' Express Talk' .

Je dient account gegeven op te geven. Dit is jouw persoonlijke nummer (084) dat je bij KPN kan opvragen. De proxy server gegevens van KPN staan in mijn KPN. Als je bij 'telefonie beheer' kijkt zie je iets van nummers beveiligen. Dit moet je aanklikken. Hier zijn twee zaken belangrijk. Teneerste zie je bovenaan ergens het proxy adres staan b.v. 213.75.12.216:5075. Deze gegevens moet je overnemen in je softphone. Op deze pagina van mijnkpn is het ook belangrijk dat je een wachtwoord koppeld aan dit 084 nummer. Dit is standaard blanco maar wil je je softphone gebruiken moet je hier een wachtwoord aanmaken. Het wachtwoord moet minimaal 8 karakters zijn in combinatie met cijfers.
Helaas voor de mensen met ISDN want die kunnen niet hun persoonlijkenummers instellen via Mijn KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:13:
[...]
Kun je die asterisk dan als een soort proxy server inzetten? Dus van elders via je asteriks thuis toch connecten met de KPN Sip server? Of vraag ik dan het onmogelijke?
Dat was mijn bedoeling,

Ik ben nu aan het experimenteren met Cubix een softphone die iax2 ondersteunt, iax is een asterisk protocol dat minder last heeft van nat's en firewalls (alle verkeer over 1 udp poort ipv udp plus een aantal rtp poorten).

In de meeste hotels kun je geen extra poorten open laten zetten ;-)

Een VPN tunnel is mijn laatste redmiddel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gemerkt dat in de KPN Vraag & antwoord toch wel wat onbeantwoorde vragen "ongeveer" zijn beantwoord. Het staat wel op een pagina over "Zakelijk InternetPlusBellen", maar een groot verschil zal er hopelijk niet zijn. Zo heb ik dit gevonden:
Van de KPN-site:
Beschikbaarheid diensten:

groepsgesprek - eerste kwartaal 2006

Beschikbaarheid voordeelopties:
bellen naar vijf mobiele nummers voor een vast tarief - nog niet mogelijk.
VoordeelOptie BelOnbeperkt Altijd

Beschikbaarheid producten:
Momenteel worden de Videotelefoon en de Wi-Fi telefoon niet aangeboden bij Zakelijk InternetPlusBellen. Gestreefd wordt naar een Zakelijk aanbod in het tweede kwartaal van 2006.
Dat Groepsgesprek, is dat al mogelijk? En kan dat dan op een eenvoudige manier (kan iemand eens proberen om op de flash-toets te drukken tijdens een gesprek, en kijken of je een 2e kiestoon krijgt ofzoiets?) of moet je weer een of ander vaag 0900-nummer bellen voor 10 cent per minuut... Of op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173040 schreef op zondag 16 april 2006 @ 18:57:
[...]

Helaas voor de mensen met ISDN want die kunnen niet hun persoonlijkenummers instellen via Mijn KPN.
Nou dat lijkt mij vreemd aangezien ik een ISDN gebruiker ben. Je hoeft aan je 084 ook niets in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
Het is eindelijk gelukt 1369 te bellen (ff telefoon aangesloten op Tel1 zodat 't niet langs de centrale ging), maar ik zie nog steeds geen telefoniebeheer bij Planet, ik heb me wel geregistreerd bij de kpn site, daar kan ik wel inkomen, maar daar kan ik alleen dingen als voicemail instellen, maar niks wat met 't modem te maken heeft, dus hoe moet ik nou die DMZ gaan instellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Da-WiZZy0n op 16-04-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Anoniem: 173040 schreef op zondag 16 april 2006 @ 18:57:
[...]

Echt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
  • Laatst online: 19-06 20:58
Hallo,heb een vraag.
Heb mijn oude router met printserves aangesloten op de e.b.Printen als de beste.
Maar nu wil ook het internetverkeer over die router,en dat is er dus niet.
Dit snap ik dus niet..

Alvast bedank groeten rob.

Heb dus alles aangesloten op de eb box,en alleen 1 netwerkkabel aangesloten tussen de eb box en mijn oude routerprintserver.

[ Voor 23% gewijzigd door sludge op 17-04-2006 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173623 schreef op zondag 16 april 2006 @ 21:12:
[...]

Nou dat lijkt mij vreemd aangezien ik een ISDN gebruiker ben. Je hoeft aan je 084 ook niets in te stellen
Hij heeft er een keer gestaan en toen zak ik een optie aanpassen en iets met een poort nummer en ip nummer. Ook een wachtwoord. Als je dat niet hoeft in te stellen wat is het standaard dan?

Update. Hoorde net op de voicemail dat de 2de lijn heeft gebeld ivm met de problemen onder mijn KPN. "fout in het voice-systeem (AM 9003)" Hebben ze eerder over gebeld maar niet begrepen. Deze meneer belde mij terug omdat de activtie niet zou werken.???? Maar weer even terug bellen want ik bel al drie weken via de EB.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 173040 op 17-04-2006 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zZworZz
  • Laatst online: 24-10-2024
Hier een niet meer zo tevreden Planet IPB (ISDN) gebruiker.
1 Activatie per 21 mrt 06.
2 uitgaand bellen via DSL,
3 inkomende gespreken gaan nog via ISDN (tot heden ben ik nog niet geporteerd).
4 geen nummer blokkeringen meer (moest KPN 2e lijn HD er af halen)
5 Planet/Telefoniebeheer werkt niet
6 KPN kan niet in mijn experiabox komen (ze zien hem niet), mijn profiel is zoek??
7 ik kan niet in de experiabox komen (wacht op nieuwe ISDN firmware)
8 wifi werkt
9 meerdere facturen

Naast het nog niet geporteerd zijn is het best irritante is dat je niet bij Planet/Telefoniebeheer kan komen. En niemand kan met enige verstand van zaken aangeven wanneer dit is opgelost.

Ik zag nu dat Planet bij mijn gegevens/abbonement de abbo Internetplusbellen heeft toegevoegd. Echter bij mij staat deze nog steeds op ADSL Standaard geselecteerd. Vandaar waarschijnlijk dat ik nu ook een dubbele factuur krijg van Planet! Een Planet IPB factuur en een ADSL Standaard faktuur en een factuur van KPN natuurlijk. De laatste factuur zou volgens KPN over 2 maanden vanzelf gecrediteerd worden, gewoon niet zeuren en ff blijven betalen (de ADSL lijn is er al wel af).

Zijn er Planet/IPB (ISDN) gebruikers die wel juist zijn geregistreerd bij Mijn gegevens/abbonement?

zZzworZz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet dus, of wel, dan weer niet..... Soms zie ik wel iets bij Telefoniebeheer en dan weer niets! Met ISDN, geporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169822

zZworZz schreef op maandag 17 april 2006 @ 09:29:
6 KPN kan niet in mijn experiabox komen (ze zien hem niet), mijn profiel is zoek??
8 wifi werkt
9 meerdere facturen

Naast het nog niet geporteerd zijn is het best irritante is dat je niet bij Planet/Telefoniebeheer kan komen. En niemand kan met enige verstand van zaken aangeven wanneer dit is opgelost.

Ik zag nu dat Planet bij mijn gegevens/abbonement de abbo Internetplusbellen heeft toegevoegd. Echter bij mij staat deze nog steeds op ADSL Standaard geselecteerd. Vandaar waarschijnlijk dat ik nu ook een dubbele factuur krijg van Planet! Een Planet IPB factuur en een ADSL Standaard faktuur en een factuur van KPN natuurlijk. De laatste factuur zou volgens KPN over 2 maanden vanzelf gecrediteerd worden, gewoon niet zeuren en ff blijven betalen (de ADSL lijn is er al wel af).

Zijn er Planet/IPB (ISDN) gebruikers die wel juist zijn geregistreerd bij Mijn gegevens/abbonement?
Vrijwel gelijke situatie.
1. Activatie per 13 maart!
2 en 3 en 4 en 5 en 7 en 8 en 9 idem
6. KPN kan wel in mijn experiabox komen. Ze hebben WIFI naar WEP gezet.

Ik heb de afgelopen tijd vrijwel elke dag naar de HD gebeld. Resultaat is dat er nu een supervisor van de 2e lijn HD is ingeschakeld. Portering zou na die aktie 5 werkdagen gaan duren. Ik ben van plan om als dan de problemen niet zijn opgelost een aangetekende brief naar Planet (niet KPN, daar heb ik niets mee te maken) te sturen en te claimen dat ik elke dag de helpdesk zal bellen tot de problemen zijn opgelost en de rekening van deze telefoontjes aan Planet zal sturen. Eventueel af te dwingen via mijn rechtsbijstandsverzekering. Het gaat nu te lang duren en mijn ISDN apparatuur is verkocht en moet woensdag a.s. geleverd worden.
Overgens heef Planet wel de dubbele kosten voor ADSL (via IPB en hun eigen abonnenement_ volledig automatisch teruggestort.

Ik denk dat ISDN abnnees zo langzamerhand druk moeten gaan uitoefenen. Het duurt veel te lang.
Dus ben je ISDN IPBer en kun je nog niet bij telefoniebeheer en/of ben je nog niet geporteerd, HD bellen. Er op staan dat je naar de 2e lijn wordt overgeschakeld en zeggen dat je de kosten van de HD op planet zult verhalen omdat het allemaal te lang duurt. Een portering die na een activatie op 13 maart op 17 april nog niet is geporteerd, dat deugt natuurlijk van geen kanten.
Hoe meer mensen met dit probleem kabaal gaan maken, hoe eerder het is opgelost. Als het allemaal nog langer duurt dan is een kop in een dagblad "KPN heeft IPB technisch nog niet onder controle" ook nog een mogelijkheid

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-07-2024
Activatie per 21 maart, 2 en 3 en 4 en 5 en 7 en 8 en 9.
Is inderdaad allemaal erg lastig en duurt zeker te lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172423

8 wifi werkt
9 meerdere facturen
Ook vrijwel gelijke situatie:
1-activatie op 19 maart
2-idem
3-geen ISDN
4-?
5-idem
6 & 7-zowel ik als KPN kunnen in de EB
8-idem
9-idem

Kreeg gister telefoon van de KPN helpdesk dat ik vandaag geporteerd zal zijn. Hang al vanaf 19 maart met de helpdesk aan de lijn, gemiddeld half uur per gesprek. :Z Bij mijn gegevens sta ik nog steeds op adsl advanced ipv IPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atropos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-03 09:47
8 wifi werkt
9 meerdere facturen

Hier ook geen Planet fan

6 februari IPB aangevraagd,Volgens de helpdesk is alles klaar tot op heden nog niks ontvangen(behalve bevestigingsbrief), claimen "het nog in onderzoek te hebben" niemand weet wat of kan iets doen...... WAY TO GO planet ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49041

Ik zie hier allemaal mensen met problemen met de ISDN variant. Ik moet helaas het tegen over gestelde melden. 23 maart pakket binnen en op 28 maart netjes geporteert. Geen problemen met de site van planet/kpn. kan gewoon in de menu's komen. (nog) Geen nieuwe firmware update gehad, maar dat zal ook niet zolang meer duren.

1 puntje van kritiek is dat er nergens in de handleiding staat dat vanaf dag 1 al de mensen die IPB al hebben gelijk over de EB binnenkomen. MIjn huiscentrale kon niet op de EB aangesloten worden dus tot aan de portering moest ik over ISDN blijven bellen en gebeld worden. Schoonouders hadden al IPB, die belden op mijn mobiel om te zeggendat ik niet bereikbaar was. Ouwe telefoon op Tel 1 aangesloten en als zij belden ging de ouwe telefoon over..... Maar dat vindt ik allemaal niet zo spannend.

De mensen die problemen hebben, sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Proefondervindelijk bewezen: bellen met een 084 nummer werkt op een KPN hotspot (Amsterdam CS op dit moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173744

Hier een matig tevreden ISDN KPN IPB gebruiker. Na installatie was ik na 5 dagen geporteerd en bel ik sindsdien via IPB.
Enige grote nadeel is dat de webinterface nog niet beschikbaar is voor de ISDN versie.
Nu heb ik alle poorten open moeten zetten naar mijn server terwijl ik slechts een beperkt aantal poorten open wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136571

Anoniem: 49041 schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:20:
Ik zie hier allemaal mensen met problemen met de ISDN variant. Ik moet helaas het tegen over gestelde melden. 23 maart pakket binnen en op 28 maart netjes geporteert. Geen problemen met de site van planet/kpn. kan gewoon in de menu's komen. (nog) Geen nieuwe firmware update gehad, maar dat zal ook niet zolang meer duren.

1 puntje van kritiek is dat er nergens in de handleiding staat dat vanaf dag 1 al de mensen die IPB al hebben gelijk over de EB binnenkomen. MIjn huiscentrale kon niet op de EB aangesloten worden dus tot aan de portering moest ik over ISDN blijven bellen en gebeld worden. Schoonouders hadden al IPB, die belden op mijn mobiel om te zeggendat ik niet bereikbaar was. Ouwe telefoon op Tel 1 aangesloten en als zij belden ging de ouwe telefoon over..... Maar dat vindt ik allemaal niet zo spannend.

De mensen die problemen hebben, sterkte
Hoezo kan dat niet?? Draadloze centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 136571 schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:57:
Hoezo kan dat niet?? Draadloze centrale?
Nee, ISDN-centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104314

Sinds een week hebben wij nu ook KPN InternetPlusBellen (voor ISDN) en sedertdien is het voor mij onmogelijk om porten te forwarden. Ik voel er niet voor telkens als ik BT of AoE II wil gebruiken mijn gehele PC te DMZ'en via de site. Het probleem lijkt te liggen bij het feit dat de website interface op http://192.168.2.1 niet werkt. In firefox krijg ik meteen een foutmelding dat de "verwijzingslimiet voor deze URL" overschreden is en in IE blijft ie eeuwig laden en gebeurt er dus ook niets. Moet ik mijn experia box updaten, de helpdesk bellen of gewoon afwachten? Of is er helemaal geen oplossing?

E: ik lees dus dat dit niet mogelijk is! :( Enige duidelijkheid wanneer dit probleem verholpen gaat worden?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 104314 op 17-04-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Kan iemand me uitleggen waarom die ISDN-ers zoveel problemen hebben met het openzetten van een PC via DMZ, terwijl de IPB-ers van de oude stempel al gedurende driekwart jaar niet anders gewend waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170198

Anoniem: 104314 schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:14:
Sinds een week hebben wij nu ook KPN InternetPlusBellen (voor ISDN) en sedertdien is het voor mij onmogelijk om porten te forwarden. Ik voel er niet voor telkens als ik BT of AoE II wil gebruiken mijn gehele PC te DMZ'en via de site. Het probleem lijkt te liggen bij het feit dat de website interface op http://192.168.2.1 niet werkt. In firefox krijg ik meteen een foutmelding dat de "verwijzingslimiet voor deze URL" overschreden is en in IE blijft ie eeuwig laden en gebeurt er dus ook niets. Moet ik mijn experia box updaten, de helpdesk bellen of gewoon afwachten? Of is er helemaal geen oplossing?
Zoals je al meerdere malen in dit en voorgaande topics over IPB hebt kunnen lezen is de webinterface nog niet beschikbaar voor ISDN. Vorige week werd nog gesproken dat de webinterface met 3 weken zou worden verwacht, wat dus betekent dat het nu nog ongeveer 2 weken duurt...

Geduld is dus een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49041

Een Siemens Draadloze Isdn Centrale. Deze heeft wel 2 analoge poorten, maar deze doorverbinden met de EB werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-03-2024
Afgelopen vrijdag een nieuwe EB ontvangen omdat bellen niet te doen was als wireless aan stond op de EB. Telefoongesprekken waren allemaal flarden en vertraagd.
Dus na vrijdag wireless weer aangezet, maar helaas ....weer dezelfde problemen.

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn.
Heb ISDN en een Siemens Dect Gigaset centrale (en sinds half maart geporteerd)

P.S. Vreemde is wel dat ik voor portering deze problemen niet had.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Laatst online: 09-05 13:40
Echt leuk dat internetplusbellen.
Ik zit nu al 6 dagen zonder internet en telefonie
bellen naar de helpdesk heeft echt geen zin.
zeggen ze alleen maar dat het vervelend is en dat telefonie bij KPN een hoge prioriteit heeft.
Ik vond de dienst tot 6 dagen geleden echt goed maar nu wordt het toch wel iets minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114910

migr schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 08:49:
Afgelopen vrijdag een nieuwe EB ontvangen omdat bellen niet te doen was als wireless aan stond op de EB. Telefoongesprekken waren allemaal flarden en vertraagd.
Dus na vrijdag wireless weer aangezet, maar helaas ....weer dezelfde problemen.

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn.
Heb ISDN en een Siemens Dect Gigaset centrale (en sinds half maart geporteerd)

P.S. Vreemde is wel dat ik voor portering deze problemen niet had.....
een andere telefoon al geprobeerd? dit klinkt als een probleem dat de draadloze signalen elkaar storen
Anoniem: 143386 schreef op zondag 16 april 2006 @ 20:43:
Dat Groepsgesprek, is dat al mogelijk? En kan dat dan op een eenvoudige manier (kan iemand eens proberen om op de flash-toets te drukken tijdens een gesprek, en kijken of je een 2e kiestoon krijgt ofzoiets?) of moet je weer een of ander vaag 0900-nummer bellen voor 10 cent per minuut... Of op een andere manier?
Nee.Maar zakelijk internetplusbellen heeft als ik het goed begrepen heb ook een ander modem en is toch echt een andere dienst...

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 114910 op 18-04-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172187

Willem1981 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:03:
Echt leuk dat internetplusbellen.
Ik zit nu al 6 dagen zonder internet en telefonie
bellen naar de helpdesk heeft echt geen zin.
zeggen ze alleen maar dat het vervelend is en dat telefonie bij KPN een hoge prioriteit heeft.
Ik vond de dienst tot 6 dagen geleden echt goed maar nu wordt het toch wel iets minder
Ik wil je niet bang maken maar bij mij heeft de ellende exact, bijna tot op het uur, 21 dagen geduurd. In die drie weken heb ik bijna dagelijks met de helpdesk gebeld. En daar een grote frustratie aan over gehouden. Zo werd mij 3 maal verteld dat mijn klacht opgelost was want het ticket was gesloten.

Zo zou er ook een monteur komen, maar er werd maar geen afspraak gemaakt. U moet geduld hebben meneer het is een andere afdeling en die belt U wel. Na drie dagen dit gehoord te hebben, vertelde ze dat er geen monteur zou komen maar dat ze de kabel in de straat zouden gaan controleren.

Uiteindelijk kon er een monteur komen die de Experia verving en na wat administratieve handelingen in een provisioning systeem was het probleem opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 172187 op 18-04-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Laatst online: 09-05 13:40
Anoniem: 172187 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:10:
[...]

Ik wil je niet bang maken maar bij mij heeft de ellende exact, bijna tot op het uur, 21 dagen geduurd. In die drie weken heb ik bijna dagelijks met de helpdesk gebeld. En daar een grote frustratie aan over gehouden. Zo werd mij 3 maal verteld dat mijn klacht opgelost was want het ticket was gesloten.

Zo zou er ook een monteur komen, maar er werd maar geen afspraak gemaakt. U moet geduld hebben meneer het is een andere afdeling en die belt U wel. Na drie dagen dit gehoord te hebben, vertelde ze dat er geen monteur zou komen maar dat ze de kabel in de straat zouden gaan controleren.

Uiteindelijk kon er een monteur komen die de Experia verving en na wat administratieve handelingen in een provisioning systeem was het probleem opgelost.
Ik heb al een andere Experia-box aan de muur. Die had ik nog liggen. na de eerste dag storing mocht ik m na lang aandringen bij 2de support lijn ophangen.
2de lijns support heeft 2 dagen telkens lijnmetingen gedaan (zeggen ze).
Probleem ligt nu bij een 3de support groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-03-2024
Anoniem: 114910 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:05:
[...]

een andere telefoon al geprobeerd? dit klinkt als een probleem dat de draadloze signalen elkaar storen
Ja, maar andere telefoon helpt helaas niet....
Ook al geprobeerd om de EB en centrale verder uit elkaar te zetten, maar ook dit lost niets op.

[ Voor 21% gewijzigd door migr op 18-04-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik heb na weken bellen het nog steeds niet voor elkaar dat mijn isdn hoofdnummer in "mijn KPN" staat.
Van de 6 msn nummers duiken er in willekeurige volgorde steeds 3 op op bij voicemail en doorschakelen,maar nooit het hoofdnummer.

En altijd de: Er is een fout opgetreden in het voice-systeem (AM-9003) melding.

Via allemaal omwegen heb ik voicemail in e-mail in weten te stellen voor mijn hoofdnummer (drukken op voicemail in e-mail van een ander nummer,dan je hoofdnummer invullen bij het inloggen) en voicemail zelf weten in te stellen door gewoon 10 cijfers van je hoofdnummer bij 0842-333 in te tikken met als standaard wachtwoord 1234.
Doorverbinden doe ik nu maar et de bekende *21* en *67* codes want via de site werkt het niet.
Daarnaast het rare: op mijn gewone vaste telefoonnummer staat de adsl verbinding wel juist (27 maart) en heb ik daar dus geld van terug gekregen.
Op dezelfde dag is IPB geactiveerd maar mijn abonnement berekenen ze gewoon door.

Wat de instellingen in "mijn KPN" betreft,zoals iemand al opmerkte hier,is dat niet MIJN kpn maar dat van KPN zelf..ik geeft het maar gewoon op.
Op 1 april heb ik 6 van mijn MSN nummers opgegeven als,laat maar vervallen,maar tot op heden zijn ze er nog steeds...
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.