[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 49.611 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173804

Anoniem: 86849 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:02:
Ik ben van het weekend bezig geweest om de PSP van de kids draaiend te krijgen in samenwerking met de Experiabox.
Dit is mij tot nu toe nog steeds niet gelukt.
Heeft iemand van jullie de combinatie Experiabox PSP al werkend gezien of gekregen?

JP
Het is ons wel gelukt. je moet gewoon installatie cd van psp indoen en dan automatische laten zoeken naar de instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vorige week dinsdag zijn wij aangesloten op InternetPlusBellen. Alles werkt goed. Alleen wij krijgen onze VoiceMail niet ingesteld. Contact opgenomen met klantenservice. Hun advies opgevolgd. Maar werkt nog steeds niet

Dit was hun Advies:

Via Mijn KPN kunt u gebruik van de VoiceMail dienst aanvragen. U kunt dan een pincode opgeven, een pincodebeveiliging voor toegang vanuit de eigen aansluiting instellen en het type standaard begroeting kiezen.

U kunt VoiceMail telefonisch aanvragen door vanaf de eigen aansluiting 0842
333 te bellen en de gesproken instructies te volgen.
U dient een pincode van 4 cijfers in te voeren en uw naam in te spreken.

Maar helaas het werkt. Paar keer contact met hun opgenomen. Ze zeggen het steeds het zelfde. Maar bij ons lukt het gewoon niet

Weet iemand het? of zijn er meer mensen met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86849

Anoniem: 173804 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:17:
[...]

Het is ons wel gelukt. je moet gewoon installatie cd van psp indoen en dan automatische laten zoeken naar de instelling
Okay bedankt ik ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 14:21
Anoniem: 173804 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:19:
Vorige week dinsdag zijn wij aangesloten op InternetPlusBellen. Alles werkt goed. Alleen wij krijgen onze VoiceMail niet ingesteld. Contact opgenomen met klantenservice. Hun advies opgevolgd. Maar werkt nog steeds niet

Dit was hun Advies:

Via Mijn KPN kunt u gebruik van de VoiceMail dienst aanvragen. U kunt dan een pincode opgeven, een pincodebeveiliging voor toegang vanuit de eigen aansluiting instellen en het type standaard begroeting kiezen.

U kunt VoiceMail telefonisch aanvragen door vanaf de eigen aansluiting 0842
333 te bellen en de gesproken instructies te volgen.
U dient een pincode van 4 cijfers in te voeren en uw naam in te spreken.

Maar helaas het werkt. Paar keer contact met hun opgenomen. Ze zeggen het steeds het zelfde. Maar bij ons lukt het gewoon niet

Weet iemand het? of zijn er meer mensen met deze problemen?
Wat is nu precies het probleem? Je kunt je voicemail niet bereiken? als je de voicemail belt wordt er gevraagd om pincode en tel nummer? etc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

Haha, krijg net via e-mail mijn factuur binnen.....

Klopt wel die gegevens maar moet wel lachen om het mailadres.........@worldonline.nl, terwijl ik juist daar vandaan kom en dus gewoon een Planet account heb.

Morgen maar eens ff bellen..

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 20:42
Ik had/heb een probleem met bellen, het lijkt af en toe net een gsm lijn die buiten bereik is.
Dus ik dacht de HD maar ff bellen.
Na veel gelul werd ik terug gebeld door de whizzkid afdeling en hij wilde eerst een monteur laten komen, maar toen begon ie over nieuwe firmware die eigenlijk pas volgende week zou uitkomen (ISDN) zei ik van ik wacht daar anders wel eerst op.

Hij ging mij nu al pushen zei hij en dan donderdag terugbellen om te vragen hoe het was.
Oke, enkele minuten daarna box ging uit en aan en jawel hij starte opnieuw op alleen het voip lampje ging niet aan, maarja wat niet is kan nog komen toch!

ik wel ff gekeken 192.168.2.1 Yes eindelijk firmware op isdn die het doet.
maar nog geen voip ook bij de gegevens in de box stond niks. en daar stond ook niet dat ik online was.

Dus de box ff gereset nog geen voip dan maar de harde reset, nu heb ik weer oude firmware maar wel een voip lampje.

voor diegene die geinteresseerd zijn ik heb screenshots maar ik weet niet hoe ze hierop moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166561

etienne001 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:05:
Ik had/heb een probleem met bellen, het lijkt af en toe net een gsm lijn die buiten bereik is.
Dus ik dacht de HD maar ff bellen.
Na veel gelul werd ik terug gebeld door de whizzkid afdeling en hij wilde eerst een monteur laten komen, maar toen begon ie over nieuwe firmware die eigenlijk pas volgende week zou uitkomen (ISDN) zei ik van ik wacht daar anders wel eerst op.

Hij ging mij nu al pushen zei hij en dan donderdag terugbellen om te vragen hoe het was.
Oke, enkele minuten daarna box ging uit en aan en jawel hij starte opnieuw op alleen het voip lampje ging niet aan, maarja wat niet is kan nog komen toch!

ik wel ff gekeken 192.168.2.1 Yes eindelijk firmware op isdn die het doet.
maar nog geen voip ook bij de gegevens in de box stond niks. en daar stond ook niet dat ik online was.

Dus de box ff gereset nog geen voip dan maar de harde reset, nu heb ik weer oude firmware maar wel een voip lampje.

voor diegene die geinteresseerd zijn ik heb screenshots maar ik weet niet hoe ze hierop moeten komen.
Zijn ze afwijkend van de PSTN versie. Ik heb net ook nog contact gehad met HD over melding van 12-04-2006. Probleem met mijn tweede nummer (ex ISDN). Hij zag het probleem en ging het rechtzetten. Ben nu nog verder van huis, EB is gereset en lukt nu niet meer om wireless contact te maken. Zit nog te wachten totdat hij terugbelt...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 20:42
Anoniem: 166561 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:13:
[...]

Zijn ze afwijkend van de PSTN versie. Ik heb net ook nog contact gehad met HD over melding van 12-04-2006. Probleem met mijn tweede nummer (ex ISDN). Hij zag het probleem en ging het rechtzetten. Ben nu nog verder van huis, EB is gereset en lukt nu niet meer om wireless contact te maken. Zit nog te wachten totdat hij terugbelt...........
ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nog niet bekeken heb, simpelweg omdat ik isdn heb en ik dan de firmware voor analoog niet als interessant zie.

ik hoop voor je dat je vanavond nog terug gebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05 13:40
Nou ik heb vanmiddag ff gebeld met het KPN kantoor in DenHaag.
Opeens wordt ik nu wel teruggebeld en ze sturen morgen een monteur naar de wijkcentrale.
Zou het nu toch nog goed komen?
Klachten briefje ben ik ook mee begonnen. maar ik moet natuurlijk wel ff wachten tot de verbinding echt weer werkt.
Tevens werd mij verteld dat die downgrade een stom idee was van de support afdeling omdat het wel goed gewerkt heeft. Toch eindelijk iemand aan de telefoon gehad die het snapt.

Ik heb trouwens wel een verzoekje gedaan in de klachtenbrief dat KPN een excuus brief moet sturen naar iedereen die mij heeft geprobeert te bellen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06-2022

McAndrew

My mistakes are copyrighted

Flame17 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 20:58:
Haha, krijg net via e-mail mijn factuur binnen.....

Klopt wel die gegevens maar moet wel lachen om het mailadres.........@worldonline.nl, terwijl ik juist daar vandaan kom en dus gewoon een Planet account heb.

Morgen maar eens ff bellen..
Kijk eens bij "Mijn gegevens" in MijnKPN (niet in het IPB gedeelte!). Waarschijnlijk is het oude mailadres daar blijven staan. Dat adres kan eenvoudig aangepast worden. Het adres mogen ze niet zomaar zelf veranderen.

Als niets meer helpt raadpleeg dan de handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170402

Weet iemand hoe je de amerikaanse beltoon kan uitschakelen? Dus als iemand mij belt op IPB aansluiting lijkt het alsof er naar het buitenland (USA) gebeld word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85748

Heb ik volgens mij al een keer eerder gepost, maar werkt bij iemand de 5 indrukken als je iemand belt die in gesprek is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Anoniem: 85748 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 01:01:
Heb ik volgens mij al een keer eerder gepost, maar werkt bij iemand de 5 indrukken als je iemand belt die in gesprek is?
Nee, dat werkt (nog) niet. Ik zag wel ergens dat ze van plan zijn om in principe alle diensten die op de vaste aansluiting zitten ook beschikbaar te maken op IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171938

@Willem1981

check mijn verhaal : [rml][ KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 5[/rml]

ik zit nu +/- 2 weken op 4100 kbps ( ipv 6mbit ) en al 2 weken aan 1 stuk online.
Ik heb de HD vorige week gebeld dat ze me naar 5bmit moeten zetten maar dat is vooralsnog niet gebeurt.

nog even afwachten dus...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 171938 op 19-04-2006 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Repec schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 20:47:
[...]

Wat is nu precies het probleem? Je kunt je voicemail niet bereiken? als je de voicemail belt wordt er gevraagd om pincode en tel nummer? etc.....
Het probleem is ik krijg mijn voicemail niet geactiveerd. Als ik mijn voicemail bel via de telefoon vraag hij om mijn nr en wachtwoord. Alleen die wachtwoord heb ik niet! Dus ik kan ook niks instellen. En via de website lukt het ook niet!!!1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 10:32
Anoniem: 173040 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:48:Weet iemand of je de e-tech VPAD01 of VPAD02 kan gebruiken achter de E-Box of of je hier dan je gewoon nummer op kan zetten?
Volgens KPN moet dit werken in combinatie met een 084-nummer (wat je evt nieuw moet aanvragen). Een reeds bestaand nummer wat je meegenomen hebt van je analoge lijn of ISDN-bundel kan en gaat volgens KPN niet werken icm de VPAD01/02.

KPN geeft hierbij wel aan dat de VPAD01/02 niet door hen getest is en niet weten of het bij een IPB-klant werkt.
Anoniem: 173040 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:48:Ik gebruik nu de fax in email service voor de inkomende faxen, maar als ik op mijn KPN mijn oude fax nummer wil doorschakelen naar het nieuwe 084 nummer krijg ik een melding dat het formaat verkeerd is :? Terwijl een perssonlijk nummer wel kan.
KPN heeft nu het fax-nummer handmatig voor mij doorgeschakeld. Ik heb het zojuist getest en het werkt prima!

Ik heb de meldingen op 8 april (in de ochtend) bij KPN neergelegd. Gisteren (19 april) op de na-middag had ik keurig antwoord op mijn voicemail. KPN heeft hierbij z'n uiterste best gedaan om mij te bereiken. Eerst ging mijn ene mobiel over en daarna de anderen. Helaas was ik net aan het tanken en kon ik de telefoon niet aannemen.

Hoe dan ook: het werkt en daar ben ik blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173040

Anoniem: 173804 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 08:55:
[...]

Het probleem is ik krijg mijn voicemail niet geactiveerd. Als ik mijn voicemail bel via de telefoon vraag hij om mijn nr en wachtwoord. Alleen die wachtwoord heb ik niet! Dus ik kan ook niks instellen. En via de website lukt het ook niet!!!1
Als je via Mijn KPN je voicemail wil instellen is het standaard wachtwoord, wachtwoord. Let er wel op dat voor je gaat inloggen achter je telefoonnummer geen @kpn.com staat want dan doet hij het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:03
Anoniem: 173040 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:01:
[...]

Als je via Mijn KPN je voicemail wil instellen is het standaard wachtwoord, wachtwoord. Let er wel op dat voor je gaat inloggen achter je telefoonnummer geen @kpn.com staat want dan doet hij het zeker niet.
Maar zodra je dan op login klikt komt er wel @kpn.com te staan. Bovendien werkt het hier nog steeds niet. En kpn heeft ook nog steeds niet teruggebelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173040 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:01:
[...]

Ik heb geprobeerd je tip, maar @kpn.com komt automatisch erachter staan als ik op login klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154872

Wie weet hoe het komt dat als ik iets download met Utorrent. 1 file met 60k/down 55k/up dat het lijkt alsof mijn hele bandbreedte ingenomen wordt? Internet is dan niet meer vooruit te branden. Heb het lite abonnement en heb een snelheid van 3074kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166561

Het probleem met mijn tweede nummer wat ik gebruik voor de fax is opgelost. Ik heb nog even nagevraagd en de halfopenwebinterface voor ISDN zit in de laatste testfase. De verwachting is dat hij deze week/volgende week vrijgegeven wordt. Over de problemen met Mijn KPN kan geen zinnig woord gezegd worden, helaas.

Overigens heb ik Express Talk werkend op mijn laptop. Het duurde wel even vooradt mijn 084-nummer weer een keer te voorschijn kwam op Mijn KPN, voor het instellen van het wachtwoord. Ook heb ik een ander ip adres moeten nemen voor de sip-server dan in Mijn KPN stond.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 166561 op 19-04-2006 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
Anoniem: 171938 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 07:55:
@Willem1981

check mijn verhaal : [rml][ KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 5[/rml]

ik zit nu +/- 2 weken op 4100 kbps ( ipv 6mbit ) en al 2 weken aan 1 stuk online.
Ik heb de HD vorige week gebeld dat ze me naar 5bmit moeten zetten maar dat is vooralsnog niet gebeurt.

nog even afwachten dus...
Maar heeft het bij jou in het begin wel gewerkt? Bij mij heeft de verbinding een paar maanden gewoon goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Willem1981 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:32:
[...]

Maar heeft het bij jou in het begin wel gewerkt? Bij mij heeft de verbinding een paar maanden gewoon goed gewerkt.
Dat zegt op zich niets. Er moet toch een afstand van 3500 mtr overbrugt worden om bij de dslam te komen. Ik hoop voor je dat het een brakke print in de centrale of iets bij je thuis is, want als het je koper is dan zijn de oplossingen beperkt.

edit: het kan ook zijn dat je lijn/centrale net is overgezet op een adsl2 profiel. Als dat het geval is en jouw klachten zijn daarna ontstaan dan kun je vragen of ze je terug willen zetten naar "zeg maar" adsl1 enne die 3500 mtr kan bij jou best wel eens meer zijn. Zo zit ik volgens de postcodecheck op 1750mtr van de centrale maar volgen een KPN (Viertel) meting zit ik in werkelijkheid op 2200 mtr. Dit geeft voor bv open adsl2 een aanzienlijk verschil in prestatie/snelheid.

[ Voor 37% gewijzigd door Lanfear28 op 19-04-2006 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
[...]

Bedoel je niet de pincode? de standaard pincode is 1234 maar wat je ook kunt doen is je uitgaande nummerweergave via mijnkpn inschakelen en daarna het 0842-333 nummer bellen. Dan zou hij je niet meer om de pin moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
dubbel 8)7

[ Voor 129% gewijzigd door Lanfear28 op 19-04-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
Lanfear28 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:39:
[...]

Dat zegt op zich niets. Er moet toch een afstand van 3500 mtr overbrugt worden om bij de dslam te komen. Ik hoop voor je dat het een brakke print in de centrale of iets bij je thuis is, want als het je koper is dan zijn de oplossingen beperkt.

edit: het kan ook zijn dat je lijn/centrale net is overgezet op een adsl2 profiel. Als dat het geval is en jouw klachten zijn daarna ontstaan dan kun je vragen of ze je terug willen zetten naar "zeg maar" adsl1 enne die 3500 mtr kan bij jou best wel eens meer zijn. Zo zit ik volgens de postcodecheck op 1750mtr van de centrale maar volgen een KPN (Viertel) meting zit ik in werkelijkheid op 2200 mtr. Dit geeft voor bv open adsl2 een aanzienlijk verschil in prestatie/snelheid.
Die 3500meter is een meting van KPN zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114910

Anoniem: 154872 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:19:
Wie weet hoe het komt dat als ik iets download met Utorrent. 1 file met 60k/down 55k/up dat het lijkt alsof mijn hele bandbreedte ingenomen wordt? Internet is dan niet meer vooruit te branden. Heb het lite abonnement en heb een snelheid van 3074kb.
Dat is heel simpel, je hebt bij lite maar 512kb upload,. Als je dit uitrekent in KB en je houdt rekening met de 10%overlay dan zie dat je ongeveer 55-60 KB/s upload hebt. en als je met 55 KB upped.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867

Je hebt helaas niet meer dan 55 up. Dat is Helaas je max!

Ik zet mijn upload nooit hoger dan 50k, dan lopen mijn downloads ook veel sneller.
Dit heeft te maken met het feit dat je client (Utorrent) ook contact moet kunnen leggen met de tracker, om de stats te updaten. En als je al met 55 upt, dan loopt dat allemaal niet zo soepel, met als gevolg dat je DL ook niet optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Willem1981 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:04:
[...]

Die 3500meter is een meting van KPN zelf
Nog steeds een flinke afstand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:41
Gaat KPN nog over op ADSL 2????
Want de Experiabox die kan ADSL 2 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew

McAndrew

Anoniem: 114910 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:11:
[...]

Dat is heel simpel, je hebt bij lite maar 512kb upload,. Als je dit uitrekent in KB en je houdt rekening met de 10%overlay dan zie dat je ongeveer 55-60 KB/s upload hebt. en als je met 55 KB upped.....
Dat is nog te optimistisch. Bij 512 kbit/s kom ik theoretisch op 53,8 kbyte/s voor TCP en op 55 kbyte/s voor UDP (rekening houdend met ATM-overhead, minimale IP-overhead en minimale TCP/UDP-overhead).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
Vandaag is het ook erg lachen met de KPN.
We hebben nu helemaal geen signaal meer.

De HD kan me wel vertellen dat het vanaf vandaag 2 dagen kan duren voordat het weer werkt. Hoera
Dat werd me gisteren ook al verteld.

Misschien moet ik maar ff een briefje sturen naar de consumentenbond en naar die consumenten programma's.

Is er misschien een KPN monteur op het forum? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew

McAndrew

Willem1981 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:49:
Vandaag is het ook erg lachen met de KPN.
We hebben nu helemaal geen signaal meer.

De HD kan me wel vertellen dat het vanaf vandaag 2 dagen kan duren voordat het weer werkt. Hoera
Dat werd me gisteren ook al verteld.

Misschien moet ik maar ff een briefje sturen naar de consumentenbond en naar die consumenten programma's.

Is er misschien een KPN monteur op het forum? :+
Het lijkt erop dat ze een beschadigde kabel aan het repareren zijn. Dat kan even duren. En de monteurs hebben natuurlijk helemaal geen tijd om deel te nemen aan dit forum. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
McAndrew schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:01:
[...]

Het lijkt erop dat ze een beschadigde kabel aan het repareren zijn. Dat kan even duren. En de monteurs hebben natuurlijk helemaal geen tijd om deel te nemen aan dit forum. })
Lijkt me meer dat ze weer eens hebben zitten rommelen in de centrale.
Ik heb namelijk 1x eerder meegemaakt dat men de verbinding gewoon had verbroken.
Tevens heb ik net nog ff gebeld met een monteur en die gaat morgen ff kijken in de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

Welk abonnement heb je? Als je de upload beperkt tot bv. 45 kb zul ke zien dat de snelheid met sprongen vooruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

Willem1981 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:16:
[...]

Afstand zit tegen de 3500 meter. Vanaf Novermber tot vorige week werkte de hele zooi goed. Portering was ook in november. splitter is er ook al vanaf november tussen weg.
Downloaden van files ging ongeveer met 540kB/s.

Heeft niemand dit eerder gehad dat de verbinding om de 2 minuten opnieuw wordt gemaakt door de Experia-box?
Ik zit ook op 3500 m en abonnement lite is hier het maximum, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169822

Hoera! Na een indringend gesprek (ik moest me behoorlijk boos voordoen) met de eerste lijns HD (die braaf zijn werk deed, wat onzin over porteren verkondigde, en me probeerde af te poeieren) werd ik doorgeschakeld naar de 2e lijn. Daar kreeg ik iemand aan de lijn die me uiteindelijk heeft geholpen met de portering die al vanaf 13 maart op zich laat wachten. Hij kon zien dat de portering voor 23 maart had gestaan en mislukt was. Vorige week, via een superviser, was me beloofd dat het uiterlijk gisteren ging gebeuren. Ook dat kon hij zien, de portering stond "geel" dus te laat. Hij ging persoonlijk met de regioplanner bellen om te zien wat er aan de hand was. Keurig teruggebeld. Het zou een spoed portering worden. Vandaag of morgen klaar. Na vele telefoontjes blijf ik toch wantrouwig. Eerst zien en dan geloven, maar het wonder geschiedde. Een half uur na dat gesprek kwamen de binnenkomende telefoontjes niet meer via de ISDN lijn binnen, maar via de experia. Het lampje op de NT-1 blijft wel aan. Een halve portering zullen we maar zeggen. Om het lampje uit te krijgen moet er wat in de centrale gebeuren. Voor mij is het prima zo, de ISDN apparatuur kan naar de koper (via ebay verkocht) gestuurd worden en die moest vandaag op de post. Pfff. Op het nippertje. De Experia zit nu zonder splitter op de inkomende lijn en alles werkt. Nu telefonie beheer nog.... Ze hebben er weer en ticket voor aangemaakt. Zover ik weet hebben alle ISDNers last van een nietwerkende "telefoniebeheer".

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 169822 op 19-04-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:29
[...]
xs4all heeft halverwege de opzegtermijn het signaal afgebroken en me de toegang tot mail en homepage servers ontzegd.
Volgens hun was dat omdat KPN een bericht had gestuurd dat het signaal omgezet zou worden op de 14e opzegdag.
Mijns inziens had xs4all gewoon de mail en homepage toegang ongemoeid moeten laten.
Toch berekend xs4all nu een volle maand terwijl ik dus een aantal dagen niet bij de mail en homepage kon.
Ze hebben toen ongevraagd een inbel account aangemaakt zodat ik toch bij mijn mail kon (van een popbox,de overige popboxen gingen verloren) en nu berekenen ze dus ook nog 20 dagen inbel account.
Daarnaast wil KPN de maanden mei en juni van mijn gewone isdn nog ontvangen,en berekent ook nog voor internetplusbellen.

.
Ik zat zelf bij HCCnet en ik heb gevraagd welke dag mijn afsluitdag was en ze zeiden een maand na opzegging. Dit is ook gewoon goed gegaan. Maar sterker nog KPN stuurt helemaal niet iets naar XS4ALL want ik kon 3 dagen nadat ik de Experia box al in gebruik had nogsteeds via me oude Modem router inloggen en gebruik maken van mijn HCCnet internet (wat eigenlijk al verlopen was). Dus er kunnen gerust twee singalen over volgens mij. En dat bevestigde later iemand ook van de helpdesk. Pas als je geheel bent overgeschakeld dan kun je denk ik niet meer anders al ik daar aan twijffel omdat je nogsteeld eigenlijk een ADSL singaal kan ontvangen maar geen telefoonsingaal.

Maar XS4ALL mag niet zomaar jou een inbelabbonement geven. Dat is een nieuw abbonement waar je niet voor getekend hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173040

Anoniem: 169822 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:45:
. Nu telefonie beheer nog.... Ze hebben er weer en ticket voor aangemaakt. Zover ik weet hebben alle ISDNers last van een nietwerkende "telefoniebeheer".
Ik heb gisteren een tweede lijner aan de telefoon gehad over mijn KPN. Hij heeft dit forum samen met mij door genomen en was het met mij eens dat dit erg veel voorkomt bij alleen ISDN gebruikers. Hij heeft dit in de ticket opgenomen en beld voor vrijddag terug over wat ze gaan doen. Zla dit natuurlijk even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Kan er iemand met een 084-nummer eens bellen naar een uitstaand mobieltje? Ik hoor dan wel de voicemail-teksten, maar kan niets inspreken. De voicedame meldt vriendelijk "Er is geen invoer ontvangen", of ik nu vriendelijk tegen haar praat of schreeuw.

Dat heb ik eerder gehad vanaf mijn gewone IPB-nummer. Toen bleek dat het alleen maar misging bij KPN Prepaid mobieltjes. Zou dat nu weer zo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 00:10

svijf

b5beveiliging.nl

Jan-E schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:40:
Kan er iemand met een 084-nummer eens bellen naar een uitstaand mobieltje? Ik hoor dan wel de voicemail-teksten, maar kan niets inspreken. De voicedame meldt vriendelijk "Er is geen invoer ontvangen", of ik nu vriendelijk tegen haar praat of schreeuw.

Dat heb ik eerder gehad vanaf mijn gewone IPB-nummer. Toen bleek dat het alleen maar misging bij KPN Prepaid mobieltjes. Zou dat nu weer zo zijn?
Vodafone abbo werkt zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172486

Jan-E schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:40:

Ik heb gisteren een call geplaatst bij vodafone, het is nl niet mogelijk om vanaf mijn mobieltje naar mijn 084 te bellen, heeft iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 00:10

svijf

b5beveiliging.nl

Anoniem: 172486 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:15:
[...]

Ik heb gisteren een call geplaatst bij vodafone, het is nl niet mogelijk om vanaf mijn mobieltje naar mijn 084 te bellen, heeft iemand dezelfde ervaring?
Yep, lukt hier ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20521

Ik probeer over te stappen van Hetnet ADSL naar Hetnet Surfen & Bellen (ISDN). Aangezien bij deze overstap niet gevraagd wordt of ik mijn ISDN-nummers wil behouden, heb ik ze de vraag gemaild. Het vreemde is dat deze vraag wel gesteld wordt bij nieuwe Hetnet Surfen & Bellen klanten. Ik kreeg het volgende standaard antwoord van Hetnet waar ik niet veel wijzer van word. Maar ik kan dus nog steeds niet aangeven of ik de ISDN nummers wil behouden. Heeft iemand anders hier ook last van?
Wanneer u overstapt van ISDN naar Surfen en Bellen , kunt u aangeven of u alleen uw hoofdnummer of alle nummers wilt meenemen.
(...)
Na de installatie kunt u aangeven welk extra telefoonnummer u wilt blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwin1967
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2006
svijf schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:23:
[...]

ajvdw schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:15:
[...]

Yep, lukt hier ook niet.
Hier lukt het ook niet via vodafone, KNP geen probleem

[ Voor 36% gewijzigd door gerwin1967 op 19-04-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 10:17
Vandaag de EB (PSTN) van Planet ontvangen en geïnstalleerd. Internet werkt probleemloos (ik had al ADSL via Planet). Maar verder loop ik tegen deze problemen aan:

- VOIP lampje brandt niet
- Geen kiestoon bij opnemen hoorn van telefoon die met EB verbonden is
- Activatienummer bellen lukt niet (of ik hoor niks, of ik hoor het riedeltje dat het nummer ongeldig is)
- Bellen (zonder ** in te drukken) is 1x gelukt, 1x ging hij wel over maar hoorde ik niks na opnemen, 1x ging hij helemaal niet over. Beetje onduidelijk nog.

Ik krijg wel kiestoon door 2x op * drukken te drukken (dan schakelt de EB over op het traditionele netwerk) en kan zo ook bellen en gebeld worden (via traditionele netwerk). Heb met HD al de kabels nagelopen, klopte uiteraard.

Wat zou het kunnen zijn? / wat zou ik kunnen doen?

[ Voor 11% gewijzigd door DeadMetal op 20-04-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-06 10:35

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Kijk eens of je in de EB komt via de webinterface. Het kan best zijn dat hij zijn nieuwe firmware niet goed heeft binnen gehaald. Anders zou je hem nogmaal een harde reset kunnen geven. (Reset 10 seconden vasthouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20521 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:16:
Ik probeer over te stappen van Hetnet ADSL naar Hetnet Surfen & Bellen (ISDN). Aangezien bij deze overstap niet gevraagd wordt of ik mijn ISDN-nummers wil behouden, heb ik ze de vraag gemaild. Het vreemde is dat deze vraag wel gesteld wordt bij nieuwe Hetnet Surfen & Bellen klanten. Ik kreeg het volgende standaard antwoord van Hetnet waar ik niet veel wijzer van word. Maar ik kan dus nog steeds niet aangeven of ik de ISDN nummers wil behouden. Heeft iemand anders hier ook last van?

[...]
Yep, heb hetzelfde. Ik vraag me af of ze überhaupt weten dat ik ISDN heb. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Hurricane schreef op donderdag 20 april 2006 @ 06:42:
Kijk eens of je in de EB komt via de webinterface. Het kan best zijn dat hij zijn nieuwe firmware niet goed heeft binnen gehaald. Anders zou je hem nogmaal een harde reset kunnen geven. (Reset 10 seconden vasthouden)
Bedankt, een harde reset loste het op. Heb nu kiestoon en 1369 succesvol gebeld. Bovendien staat er in de webinterface nu bij Voip (statuspagina): 1 account (registered: 1 account) in plaats van 0!

/edit: bellen via VOIP gaat ook probleemloos.

[ Voor 5% gewijzigd door DeadMetal op 20-04-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173634

Ik ben zojuist gebeld door tweede lijn ivm het niet kunnen benaderen van mijn Experia (ISDN)

Ik draai dus thuis server en moet dus een DMZ hebben, danwel port-forwarding. Eerder kan ik niet over van mijn huidige ADSL naar de Experia-box. Eerder belofde men dat men dit handmatig zou instellen, maar daar heb ik sinds donderdag de 13e niets meer van gehoord.

Men vertelde mij nu dat a.s. dinsdag 25-04 de firmware voor ISDN beschikbaar is en dat ik tot dan toe beter maar kon wachten.

Ik moest dinsdagmiddag bij thuiskomst de experia maar aanlsuiten en aanzetten, dan werd de firmware er direct in geplaatst.

Mocht ik uurtje later (na het eten) er nog niet in kunnen, dan moest ik maar bellen met 0900-0244. Dan zouden ze het op dat moment doen.

Ben benieuwd ......

Frits de Laar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Ik wil mijn InternetPlusBellen abbo online activeren met de activeringscode. Planet stuurt me vanaf http://www.planet.nl/planet/show/id=2021107/sc=84fbd2 door naar de KPN website. Daar vul ik mijn gegevens en activeringscode in. Ik zeg dat ik al een Mijn KPN account heb (wat zo is). Vervolgens verschijnt een nieuwe pagina waar ik kan inloggen. Daarna verschijnt een melding in de trant van: "u heeft al bestaande Mijn KPN diensten in gebruik, we raden u aan om eerst in te loggen". Dat zal de Online Telefoonrekening wel zijn die ik ooit gebruikt heb, maar geen idee hoezo dat nu van belang is... Goed ik log eerst in, maar vervolgens is er binnenin de Mijn KPN applicatie voor zover ik weet nergens een mogelijkheid om het IPB account te activeren? Iemand een idee?

Of eventueel anders maar een nieuw Mijn KPN account aanvragen ipv zeggen dat ik al een bestaand account heb?

[ Voor 7% gewijzigd door DeadMetal op 20-04-2006 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew

McAndrew

DeadMetal schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:50:
Ik wil mijn InternetPlusBellen abbo online activeren met de activeringscode. Planet stuurt me vanaf http://www.planet.nl/planet/show/id=2021107/sc=84fbd2 door naar de KPN website. Daar vul ik mijn gegevens en activeringscode in. Ik zeg dat ik al een Mijn KPN account heb (wat zo is). Vervolgens verschijnt een nieuwe pagina waar ik kan inloggen. Daarna verschijnt een melding in de trant van: "u heeft al bestaande Mijn KPN diensten in gebruik, we raden u aan om eerst in te loggen". Dat zal de Online Telefoonrekening wel zijn die ik ooit gebruikt heb, maar geen idee hoezo dat nu van belang is... Goed ik log eerst in, maar vervolgens is er binnenin de Mijn KPN applicatie voor zover ik weet nergens een mogelijkheid om het IPB account te activeren? Iemand een idee?

Of eventueel anders maar een nieuw Mijn KPN account aanvragen ipv zeggen dat ik al een bestaand account heb?
Planet IPB-ers moeten via de route Mijn Gegevens, Persoonlijke Gegevens, Beheer Telefonie naar MijnKPN gaan om bij de IPB-instellingen te komen, Verlaat dan het het IPB-gedeelte niet, anders kom je daar niet terug zonder de browser opnieuw te starten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
Beetje slechte telefonische desk heeft de KPN. (ik noem het maar geen helpdesk meer want hulp komt toch niet) :+

Telkens als ik bel gaat het weer 48 uur duren.

Tevens heb ik nu vanaf gisteren helemaal geen signaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
McAndrew schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:17:
[...]
Planet IPB-ers moeten via de route Mijn Gegevens, Persoonlijke Gegevens, Beheer Telefonie naar MijnKPN gaan om bij de IPB-instellingen te komen, Verlaat dan het het IPB-gedeelte niet, anders kom je daar niet terug zonder de browser opnieuw te starten. :?
Bedankt, na het activeren (en de vreemde melding) lukt vervolgens het inloggen via dié route wel.
Ik kan ook bevestigen dat de Samsung ML-1610 inderdaad werkt. Het was wel een aardig gepruts (denk eraan om in de interface van de EB de Printerserver aan te zetten, blijkt standaard uit te staan kwam ik achter), maar uiteindelijk gelukt.

[ Voor 11% gewijzigd door DeadMetal op 20-04-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173985

Vorige week 12 april heeft een monteur mijn EB aangesloten en ik moet zeggen dat alles goed werkt.
Ik had hiervoor al een ADSL aansluiting bij Planet en heb ook ISDN.
Geen problemen met bellen gehad op een eenmalig stotteren tijdens een gesprek na en ook adsl werkt prima.
Enigste probleem wat ik heb (nog steeds) is dat ik inderdaad zoals zoveel ISDN klanten (lees ik hier) niet in mijn Telefoniebeheer kan komen.
Had op aanraden van de monteur de dag later nog een ander KPN account aangemaakt (had er hiervoor al 1) maar ook dat mocht niet baten.
Ik de Helpdesk van Planet gebeld en die vertelde me dat het aan het Poorteren lag.
Dit leek me op zich vreemd maar aangezien ik hier las dat alles soms goed komt na dit poorteren wilde ik wel wachten alleen toen ik later voor een 2e keer toch nog maar eens belde (een paar dagen later) zei de medewerker die ik toen kreeg dat het daaar niet aan lag en na 20 minuten nakijken en mensen zoeken (a 10 cent per minuut) zouden ze me terug bellen.
Helaas ook dit nog steeds niet gebeurd en nu zag ik vanmorgen dat de poortering gebeurd is (nt1 lampje uit) en alles er tussen uit gehaald en het werkt prima maar dus alleen nog steeds geen Telefoniebeheer :( en ik wil zo graag mijn beveiliging terugzetten want mijn PDA kent geen WPA.
Nou dit is zover mijn ervaring en ik hou jullie op de hoogte en mocht iemand nog raad voor me hebben dan verneem ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84341

Voor activeren van een planet account moet je op de site van planet zelf zijn, niet bij KPN. waar het precies staat weet ik niet, maar dat kun je vast wel ergens terugvinden hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
Zijn er nog meer mensen die 2 tot 4 weken moet wachten tot hun probleem wordt nagekeken.
Ja jullie lezen het goed. Ik schrok me ook rot toen de desk medewerker mij dat vertelde. Schijnbaar is het heel normaal bij KPN dat je een maandje zonder telefoon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 14:35
Gisteravond bezig geweest om mijn PDA (Asus A636) draadloos via de Experiabox met internet te verbinden. Hij pikte het signaal van de router wel op maar verbinden ho maar. Dit geld voor zowel WEP als WPA beveiliging. De router stond ingesteld op mixed b/g. Pas toen ik de router op 802.11-b only gezet had kreeg ik verbinding. Wat ik graag wil is dat de wifi verbinding met mijn laptop en PC gewoon op 54 Mbbs blijft draaien. Of zit er dan niets anders op dan er nog een draadloze router achter te hangen welke ik dan voor 802.11-b only gebruik? Op een ander topic kwam ik iemand tegen die dezelfe PDA wel aan de praat heeft gekregen via een Linksys WRT54g ingesteld op mixed b/g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170198

Willem1981 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:18:
Zijn er nog meer mensen die 2 tot 4 weken moet wachten tot hun probleem wordt nagekeken.
Ja jullie lezen het goed. Ik schrok me ook rot toen de desk medewerker mij dat vertelde. Schijnbaar is het heel normaal bij KPN dat je een maandje zonder telefoon zit.
Je had toch zo'n goed contact met een KPN monteur die voor je ging kijken in de centrale?

Even om je gerust te stellen, het is inderdaad niet normaal dat je weken zonder telefonie zit. Ook hoef je over het algemeen niet 2 tot 4 weken te wachten voor je probleem wordt opgelost... Wat ik begreep van je originele probleem (slechte line-sync/trage verbinding) is dat dit soort problemen soms moeilijk zijn te diagnostiseren (mooi woord...) en dan kan het helaas wat lang kan duren voordat er een goede oplossing uitkomt. Dat de HELPdesk mensen jou niets kunnen vertellen klopt, ze hebben waarschijnlijk geen rechtstreeks contact met de techneuten die het onderzoek doen. (werkt via een ticket systeem volgens de TS).
Een voorbeeld zoals ik die van iemand wel eens gehoord heb: Last van steeds wegvallende ADSL signaal, ook op een eind door KPN gedowngrade, ander aderpaar geprobeerd, allemaal geen verschil. Volgens onderzoek door techneuten leek het erop dat de buren van hem ook slecht signaal hadden, uiteindelijk hebben ze de DSLAM kaart vervangen in de centrale en het probleem was opgelost. Dit heeft volgens diegene ongeveer 2 weken geduurd... Dus zo zie je maar dat er uiteindelijk wel oplossingen mogelijk zijn alleen duurt het soms langer dan gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
Anoniem: 170198 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:47:
[...]

Je had toch zo'n goed contact met een KPN monteur die voor je ging kijken in de centrale?

Even om je gerust te stellen, het is inderdaad niet normaal dat je weken zonder telefonie zit. Ook hoef je over het algemeen niet 2 tot 4 weken te wachten voor je probleem wordt opgelost... Wat ik begreep van je originele probleem (slechte line-sync/trage verbinding) is dat dit soort problemen soms moeilijk zijn te diagnostiseren (mooi woord...) en dan kan het helaas wat lang kan duren voordat er een goede oplossing uitkomt. Dat de HELPdesk mensen jou niets kunnen vertellen klopt, ze hebben waarschijnlijk geen rechtstreeks contact met de techneuten die het onderzoek doen. (werkt via een ticket systeem volgens de TS).
Een voorbeeld zoals ik die van iemand wel eens gehoord heb: Last van steeds wegvallende ADSL signaal, ook op een eind door KPN gedowngrade, ander aderpaar geprobeerd, allemaal geen verschil. Volgens onderzoek door techneuten leek het erop dat de buren van hem ook slecht signaal hadden, uiteindelijk hebben ze de DSLAM kaart vervangen in de centrale en het probleem was opgelost. Dit heeft volgens diegene ongeveer 2 weken geduurd... Dus zo zie je maar dat er uiteindelijk wel oplossingen mogelijk zijn alleen duurt het soms langer dan gewenst.
Contact met de monteur heb ik ook gehad. en die heeft in zijn drukke schema vandaag ff tijd gemaakt om alles te checken. het probleem moet zitten in de kastverdeler naar het huis.
Gelukkig doen ze bij de 3de support nog volop lijnmetingen.

//offtopic waarom help in hoofdletters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86849

Anoniem: 173804 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:17:
[...]

Bij onze PSP zit geen installatie cd ?
Het is een PSP Base Pack met firmware 2.5
PSP: Playstation portable.

JP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
[...]

wachtwoord 1234

Vandaag opeens een hele ongewenste "bijwerking" van de amerikaanse beltoon:
Mentor van mijn zoontje belt op mobiel: "uw zoontje heeft een ongelukje gehad in de gymzaal" niets ernstigs maar "ik belde u op vast,alleen ging de telefoon zo raar over dat ik dacht,daar is iets niet goed en dus heb ik maar opgehangen"
Mijn zuster,herinner ik me nu,had dat de eerste keer toen ze me belde ook,ik dacht dat je stond doorverbonden dus ik heb maar opgehangen,ze was bang dat het anders teveel zou kosten.
Ik hoop niet dat ik meer gesprekken ga missen omdat mensen bij die amerikaanse toon vrezen dat iets niet goed is,of vrezen doorverbonden te worden met een duur nummer en dan maar ophangen.
Op het kontaktblaadje met telefoonnummers van mijn zoon staat nu" "telefoon gaat raar over,niet op letten".
Waarom moest dat nou zo met deze afwijkende toon ?

[ Voor 53% gewijzigd door Nick39 op 20-04-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Nick39 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:31:
[...]

wachtwoord 1234

Mentor van mijn zoontje belt op mobiel: "uw zoontje heeft een ongelukje gehad in de gymzaal" niets ernstigs maar "ik belde u op vast,alleen ging de telefoon zo raar over dat ik dacht,daar is iets niet goed en dus heb ik maar opgehangen"
Mijn zuster,herinner ik me nu,had dat de eerste keer toen ze me belde ook,ik dacht dat je stond doorverbonden dus ik heb maar opgehangen,ze was bang dat het anders teveel zou kosten.
Ik hoop niet dat ik meer gesprekken ga missen omdat mensen bij die amerikaanse toon vrezen dat iets niet goed is,of vrezen doorverbonden te worden met een duur nummer en dan maar ophangen.
Op het kontaktblaadje met telefoonnummers van mijn zoon staat nu" "telefoon gaat raar over,niet op letten".

Omdat ze je graag willen pesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Nick39 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:31:
[...]

wachtwoord 1234

Als je een doorschakeling op je lijn zou zetten ben jij degene die betaalt voor de doorschakeling en niet degene die jou belt. Degene die jou belt betaald alleen het tarief naar jouw nummer. Jij betaald van jouw nummer naar het nummer dat je hebt doorgeschakeld.
Cloudje schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:06:
[...]

Omdat ze je graag willen pesten
Zeer constructieve info............

[ Voor 10% gewijzigd door Repec op 20-04-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew

McAndrew

Anoniem: 84341 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:12:
Voor activeren van een planet account moet je op de site van planet zelf zijn, niet bij KPN. waar het precies staat weet ik niet, maar dat kun je vast wel ergens terugvinden hier ;)
Bladzijde 27 van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

27?? zit hier toch echt pas op pagina 20 ;)

dat is geheel afhankelijk van hoe je alles ingesteld hebt staan :)

edit:
ah, je had het over de handleiding, nm ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 84341 op 20-04-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew

McAndrew

Anoniem: 84341 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:04:
[...]

27?? zit hier toch echt pas op pagina 20 ;)

dat is geheel afhankelijk van hoe je alles ingesteld hebt staan :)
Ik heb de handleiding voor de ISDN-aansluiting. Kennelijk is die dikker dan de andere handleiding. Zou het daarom zo moeizaam gaan met ISDN? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik heb hier sinds een paar dagen het rare probleem dat je als je een telefoonnummer moet intoetsen, bijvoorbeeld bij de storingsdienst van kpn, dat dan niet alle nummers goed doorkomen... Ligt dat aan de telefoon of is dat probleem bij kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nickvd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:49:
Ik heb hier sinds een paar dagen het rare probleem dat je als je een telefoonnummer moet intoetsen, bijvoorbeeld bij de storingsdienst van kpn, dat dan niet alle nummers goed doorkomen... Ligt dat aan de telefoon of is dat probleem bij kpn?
zou aan de telefoon kunnen liggen jah, sommige telefoons zetten automagisch een wachttijd tussen de gedraaide nummers (ben de preciese term even kwijt), de EB kan hier niet goed mee overweg. Wat voor telefoon gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Repec schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:35:
[...]

Als je een doorschakeling op je lijn zou zetten ben jij degene die betaalt voor de doorschakeling en niet degene die jou belt. Degene die jou belt betaald alleen het tarief naar jouw nummer. Jij betaald van jouw nummer naar het nummer dat je hebt doorgeschakeld.

[...]

Zeer constructieve info............
Met je eens hoor (van dat doorverbinden) maar niet iedereen is zo thuis in de materie van doorverbinden en zo,dat zie je maar weer.. men denkt al heel snel,rare pieptonen,oh jee dat wordt duur.
Uiteindelijk was ie nu ook veel meer kwijt door mobiel te bellen ;)
Maar feit is wel dat mensen in de war worden gemaakt door die aparte oproeptoon....

/edit: kent iemand dit: ik ben voor de buitenwereld in gesprek,maar mijn telefoon gaat niet over en het lampje van telefoon 1 van de experia knippert ?
ik krijg zelf geen kiestoon...tot een reset ?

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 20-04-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-06 13:55
ik heb een USB stick aan de experiabox gehangen en die verschijnt netjes in windows explorer bij mijn netwerklocaties. File transfer e.d. gaan prima behalve met mijn outlook data file (de .pst file).

Wanneer ik outlook voor de eerste keer nadat ik de .pst file naar de locatie op de usb stick heb verplaatst opstart dan moet ik aangeven waar de file zich bevind. Dan wordt de file netjes geopend, echter als ik outlook afsluit en daarna weer opstart krijg ik de volgende melding:

cannot start microsoft outlook. Errors heve been detected in the file S:\jas2.pst. Quit all mail-enabled applications, and then use the inbox repair tool.

Dit gebeurt alleen met de outlook data file, een exel of word file op dezelfde locatie werkt probleemloos.

Als ik de usb stick rechtstreeks op de computer gebruik, dan werkt het ook prima.

Is er gewoon iets mis met de usb uitgang op de experiabox of kan ik ergens een instelling wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167239

vm naar email heeft een tijdje niet gewerkt, maar sinds vandaag komen de vmail weer als email binnen rollen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173405

Amerikaanse beltoon

Goededag IPB ers, hier mijn eerste post hier terwijl ik al maanden meelees. De hd kan me niet verder helpen en ik hoop jullie wel. Als ik naar mijn huis bel heb ik wel de amerikaanse beltoon en als ik uit bel vanuit huis niet, weet 1 van jullie waarom dat zo nog is??

Tweede: Ik heb gister een telefoon aangeschaft, een philips dect 2252 met nummerherkenning en antwoordapparaat, dit werkt perfect(een aanrader voor de anderen). Maar nu komt het, het rinkelsignaal van mijn telefoon en de lengte van de amerikaanse beltoon lopen niet synchroom, daardoor loopt mijn telefoon "voor" op de beltoon van KPN, wie kan dit verklaren...De HD in ieder geval niet...Heeft het misschien te maken met digitaal en analoog wat nog niet goed is of moet KPN de lengte van de beltoon gaan aanpassen aan de analoge rinkel??? Ik heb nu de telefoon ingesteld op 7 keer overgaan en kpn is dan nog bezig aan rinkel nummer6...Heb het al wel gemeld bij KPN en zij vonden dit ook erg raar...

Tevens, kan ik huidig mijn printer aan de experia al hangen door in de webinterface wat aan te passen, wie helpt mij erbij...Ik heb nog een andere vraag maar die stel ik morgen wel...

Groet. Ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173405 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:50:
Amerikaanse beltoon

Goededag IPB ers, hier mijn eerste post hier terwijl ik al maanden meelees. De hd kan me niet verder helpen en ik hoop jullie wel. Als ik naar mijn huis bel heb ik wel de amerikaanse beltoon en als ik uit bel vanuit huis niet, weet 1 van jullie waarom dat zo nog is??

Tweede: Ik heb gister een telefoon aangeschaft, een philips dect 2252 met nummerherkenning en antwoordapparaat, dit werkt perfect(een aanrader voor de anderen). Maar nu komt het, het rinkelsignaal van mijn telefoon en de lengte van de amerikaanse beltoon lopen niet synchroom, daardoor loopt mijn telefoon "voor" op de beltoon van KPN, wie kan dit verklaren...De HD in ieder geval niet...Heeft het misschien te maken met digitaal en analoog wat nog niet goed is of moet KPN de lengte van de beltoon gaan aanpassen aan de analoge rinkel??? Ik heb nu de telefoon ingesteld op 7 keer overgaan en kpn is dan nog bezig aan rinkel nummer6...Heb het al wel gemeld bij KPN en zij vonden dit ook erg raar...

Tevens, kan ik huidig mijn printer aan de experia al hangen door in de webinterface wat aan te passen, wie helpt mij erbij...Ik heb nog een andere vraag maar die stel ik morgen wel...

Groet. Ed.
Het ritme van de echte Amerikaanse beltoon is 2 seconde toon, 4 seconde pauze. De Nederlandse beltoon is echter 1 seconde toon, 4 seconde pauze. Dat ze die toon veranderen ok (nouja eigenlijk ook niet, slaat nergens op), maar dat ze dan niet eens het Nederlandse ritme gebruiken! Tjemig dit is echt te debiel voor woorden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173405

Zouden ze dat nog gaan synchroniseren denk je?? Want nu klopt er dus niks van het ritme en het antwoordapparaat wat ingebouwd is gaat dus nu "te snel".

Groet. Ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amerikaanse beltoon

De amerikaanse beltoon als je gebeld wordt wordt door het VoIP platform gegenereerd, dit is nu eenmaal zo, dat heeft iedereen met IPB. De toon die je hoort als je zelf belt, wordt door de EB geproduceerd, dat veranderd voorlopig ook niet waarschijnlijk.
Op zich hebben die twee niet met elkaar te maken, denk ook eens als je belt naar je mobiel:
je ringtoon start ook niet om de 3 seconden opnieuw op je mobiel... het zou natuurlijk wel mooi zijn als dat synchroon loopt, maar vziw hoeft dat niet.
Tevens, kan ik huidig mijn printer aan de experia al hangen door in de webinterface wat aan te passen
In principe is het vrij simpel om een printer aan de EB te koppelen, gewoon pluggen en dan netwerkprinter instellen in windows. (zie http://www.kpnadsl.nl/support/ voor meer informatie hierover, kijk bij de ExperiaBox...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Anoniem: 84341 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:08:
[...]

zou aan de telefoon kunnen liggen jah, sommige telefoons zetten automagisch een wachttijd tussen de gedraaide nummers (ben de preciese term even kwijt), de EB kan hier niet goed mee overweg. Wat voor telefoon gebruik je?
Een gigaset C34 op een C200 basisstation... Op display zie ik de getallen wel goed...
Daarnet een microsoft product activatie en 3 van de 6 blokken moesten opnieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Amerikaanse beltoon

Dat heeft iedereen en dat is normaal,de toon die jij hoort als je iemand belt is "normaal" de toon die de ander hoort als hij jou belt,is de amerikaanse zware toon.
Tweede: Ik heb gister een telefoon aangeschaft, een philips dect 2252 met nummerherkenning en antwoordapparaat, dit werkt perfect(een aanrader voor de anderen). Maar nu komt het, het rinkelsignaal van mijn telefoon en de lengte van de amerikaanse beltoon lopen niet synchroom, .
Ook dit is normaal, de pieptoon die de ander hoort ten teken dat de bel van jou overgaat,is in de rust.
Dus: persoon hoort de lijn overgaan en dan rust,dan gaat bij jou de bel,dan hoort hij weer de oproeptoon,bij jou is het dan stil,dan wordt het bij hem stil,en gaat bij jou de toon weer.
Het is nooit zo dat de bellende persoon de oproeptoon hoort en dat tegelijk dan bij jou de bel overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nick39:
Is het nu inmiddels al goedgekomen met je nummers? Ik heb je er al een tijdje niet meer over gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 170198 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:07:
@Nick39:
Is het nu inmiddels al goedgekomen met je nummers? Ik heb je er al een tijdje niet meer over gelezen...
Niet echt... opsomming:

De fax werkte niet omdat het fax nummer,geprogrammeerd op poort 2,een afwijkende beltoon gaf.
Deze is nu naar poort 1 overgezet.
Mijn hoofdnummer zit nu op poort 2,gaat dan wel snel over maar het werkt.

Het hoofdnummer is nog steeds pleite,duikt niet op bij de IPB link,maar de helpdesk begreep dat verkeerd en dacht dat de hele link IPB er niet was.
Gevolg is dat ik dus niet via de site voicemail in e-mail kan activeren op het hoofdnummer.
Ik kan ook geen doorschakeldingen actief maken via de site,dat moet ik doen met de *21* of *67* manier maar daarmee kan ik niet instellen na hoeveel beltonen dat moet.
Helpdesk belde vandaag,meneer uw IPB link moet zichtbaar zijn nu.
Ja,is ie ook,maar mijn hoofdnummer zit er niet tussen,nieuwe ticket aangemaakt.
Via de page heb ik 2 weken geleden 4 MSN nummers opgegeven die konden vervallen.
Deze duiken nu op bij voicemail en doorschakel instellingen,zonder het hoofdnummer.
Mijn hoofdnummer bestaat nergens bij telefoonbeheer,alleen bij experia beheer staat ie er bij,gekoppeld aan poort2.

Spooktelefoontjes (moet verdwijnen met de nieuwe isdn software) ticket staat nog open.

En nu weer een nieuw probleem,een "in slaap vallende experia" als ik een paar dagen niet gebeld ben lijkt het alsof de experia in slaap valt,als er dan iemand belt en ik neem op (ik zie dus het nummer van de bellende partij) krijg ik direct de kiestoon.
De persoon moet daarna nog een keer bellen en dan kan ik wel het gesprek voeren.
Maar als ik dan weer 2 dagen niet gebeld wordt,kan ik het eerste telefoontje dus niet aannemen en krijg gelijk een kiestoon ipv de persoon.
Ticket voor gemaakt.

De poort 2 aansluiting staat regelmatig te knipperen,als anderen me bellen krijgen ze na het nummer gedraaid te hebben een minuut een dode lijn en dan in gesprek,ik hoor hier niets.
Ticket voor gemaakt.

Als ik bel dan gebeurt het regelmatig dat het lijkt alsof de andere partij opneemt maar gelijk weer neergooit.
Bel ik een tweede keer dan neemt de persoon wel op,maar heeft nooit de eerste keer dat ik belde en waarbij de verbinding werd verbroken,de telefoon horen over gaan.
Lijkt een beetje op het in slaap vallen maar dan precies omgedraaid.
Ticket voor gemaakt.

Kortom: ik ben er nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Laatst online: 22:08
Ik ben op 10 april overgestapt naar IPB ISDN. Net als alle anderen last van niet bij de experia box kunnen en geen toegang via internet naar eigen tel gegevens. Gelukkig heeft de HD wel mijn tel gegevens goed kunnen programmeren, nadat ik na portering onbereikbaar was geworden. het ticket voor ontbreken internetlink via planet staat dus ruim2 weken open en zou direct na portering opgelost worden.

NT1 + telcentrale en splitter reeds verwijderd (dan zou het allemaal beter moeten worden)

Inmiddels 2 weken verder en erg veel last van dig ontvangst met bellen, oftewel ik hoor de andere kant niet door hakkelende ontvangst, terwiijl de andere kant mij wel goed verstaat.

Tweede lijn heeft reeds firmware opnieuw aangebracht, maar heeft niets geholpen. Voor de migratie nergens last van gehad met verstorende verbindingen.Het wachten is dan ook op de nieuwe firmware. Qos aan of uit zou niets uitmaken aldus HD, maar kan het zelf ook niet. Heb via een link ergens in dit forum al de afstand gemeten naar centrale, ongeveer 1000 meter.

Zijn er meer mensen met hakkelende ontvangst met bellen.

Met internetten verder geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172187

Willem1981 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:18:
Bij mij heeft het 3 weken geduurd voordat de kapotte experia vervangen werd. Het probleem werd op alle andere plaatsen gezocht terwijl het mij duidelijk leek dat de experia kapot was. Pas toen ik mijn oude Speedtouch aansloot op de lijn en direct line-sync had, bleek de 2de lijn te overtuigen dat er een monteur met experia moest komen.

By the way, de experia legde het "loodje" op de ochtend dat in dit topic berichten over nieuwe firmware verschenen. Toeval?!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84341 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:08:
[...]

Lijkt me een probleem van de experia dat hij hier niet mee overweg kan.

guard time voor eerste digit: 20-40 sec
"digit entering guard time" : 6-8 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172406

Over dat gezeur over die Amerikaanse beltoon het volgende.

Die "afwijkende" beltoon heeft totaal geen invloed over het wanneeraanslaan van een antwoordapparaat.

De beltoon in het algemeen loopt nimmer synchroom met de rinkeltoon in je toestel.

De Amerikaanse beltoon heeft totaal geen technische invloed op wat dan ook. KPN heeft hetzelfde beltritme in verschillende van haar centrales. Al tientallen jaren lang.

Persoonlijk vind ik die Amerikaanse beltoon veel mooier dan de standaard Nederlandse. Ik kan mij niet voorstellen dat er mensen zo simpel zijn, dat zij door een beltoon in paniek raken en niet meer bellen. Wel kan ik mij voorstellen dat iemand vraagt aan IPB gebruiker hoe het komt dat hij/zij een andere beltoon heeft.

Mijn ervaring is dat mijn bellers het niet eens opmerken dat ik een andere beltoon heb en de "Pietjes Precies" vragen aan mij hoe het komt. Ik leg dan uit dat ik InternetPlusBellen heb en dat dit dan de standaard beltoon wordt. Ik krijg dan meestal als antwoord: "Dat wil ik ook".

Deze beltoon hoort bij het nieuwe produkt IPB. Dat weet iedereen want het wordt genoemd op de KPN website en gebruikershandleiding.

In de toekomst (zie website EU), wordt deze Amerikaanse beltoon in alle lidstaten van de EU als standaard gebruikt. KPN loopt in dit geval voorop en doet dat naar mijn mening ook al door een goed werkend IPB in de markt te hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Anoniem: 172406 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 09:39:

Die "afwijkende" beltoon heeft totaal geen invloed over het wanneeraanslaan van een antwoordapparaat.

De beltoon in het algemeen loopt nimmer synchroom met de rinkeltoon in je toestel.

De Amerikaanse beltoon heeft totaal geen technische invloed op wat dan ook. KPN heeft hetzelfde beltritme in verschillende van haar centrales. Al tientallen jaren lang.

Persoonlijk vind ik die Amerikaanse beltoon veel mooier dan de standaard Nederlandse. Ik kan mij niet voorstellen dat er mensen zo simpel zijn, dat zij door een beltoon in paniek raken en niet meer bellen. Wel kan ik mij voorstellen dat iemand vraagt aan IPB gebruiker hoe het komt dat hij/zij een andere beltoon heeft.

Mijn ervaring is dat mijn bellers het niet eens opmerken dat ik een andere beltoon heb en de "Pietjes Precies" vragen aan mij hoe het komt. Ik leg dan uit dat ik InternetPlusBellen heb en dat dit dan de standaard beltoon wordt. Ik krijg dan meestal als antwoord: "Dat wil ik ook".

Deze beltoon hoort bij het nieuwe produkt IPB. Dat weet iedereen want het wordt genoemd op de KPN website en gebruikershandleiding.

In de toekomst (zie website EU), wordt deze Amerikaanse beltoon in alle lidstaten van de EU als standaard gebruikt. KPN loopt in dit geval voorop en doet dat naar mijn mening ook al door een goed werkend IPB in de markt te hebben gezet.
Sluit me hier geheel bij aan.
Ik krijg hier nooit vragen over als ik gebeld wordt. Denk dat de meeste mensen het niet eens opvalt, laat staan in paniek raken en dan de verbinding verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew

McAndrew

<knip>
Bij de instelling van het doorschakelen naar voicemal wordt door KPN (en waarschijnlijk alle andere operators) de wachttijd nog steeds aangegeven als het aantal maal overgaan van de bel. Dat is niet zo'n exacte aanduiding. Dat zou voortaan beter aangegeven kunnen worden als het aantal secondes wachttijd.

En we kunnen beter spreken over de (nieuwe) Europese beltoon (ook dat is exacter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156915

knireis schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:31:
ik heb een USB stick aan de experiabox gehangen en die verschijnt netjes in windows explorer bij mijn netwerklocaties. File transfer e.d. gaan prima behalve met mijn outlook data file (de .pst file).
Welke usb stick gebruik jij precies?? Ben erg benieuwd, heb nml nog geen enkele goed aan de praat gekregen. Dus ook niet gewoon heen en weer kopieren van bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-03-2024
mtv1 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 07:55:
Ik ben op 10 april overgestapt naar IPB ISDN. Net als alle anderen last van niet bij de experia box kunnen en geen toegang via internet naar eigen tel gegevens. Gelukkig heeft de HD wel mijn tel gegevens goed kunnen programmeren, nadat ik na portering onbereikbaar was geworden. het ticket voor ontbreken internetlink via planet staat dus ruim2 weken open en zou direct na portering opgelost worden.

NT1 + telcentrale en splitter reeds verwijderd (dan zou het allemaal beter moeten worden)

Inmiddels 2 weken verder en erg veel last van dig ontvangst met bellen, oftewel ik hoor de andere kant niet door hakkelende ontvangst, terwiijl de andere kant mij wel goed verstaat.

Tweede lijn heeft reeds firmware opnieuw aangebracht, maar heeft niets geholpen. Voor de migratie nergens last van gehad met verstorende verbindingen.Het wachten is dan ook op de nieuwe firmware. Qos aan of uit zou niets uitmaken aldus HD, maar kan het zelf ook niet. Heb via een link ergens in dit forum al de afstand gemeten naar centrale, ongeveer 1000 meter.

Zijn er meer mensen met hakkelende ontvangst met bellen.

Met internetten verder geen enkel probleem.
Heb hetzelfde probleem...
Bij mij is er al een nieuwe EB geplaatst, maar geen verbetering.
Bellen is alleen goed mogelijk als ik wireless van da EB uitschakel.....
Probeer maar eens en laat ff weten of dat helpt.

Zie ook mijn eerder bericht:
migr schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 08:49:
Afgelopen vrijdag een nieuwe EB ontvangen omdat bellen niet te doen was als wireless aan stond op de EB. Telefoongesprekken waren allemaal flarden en vertraagd.
Dus na vrijdag wireless weer aangezet, maar helaas ....weer dezelfde problemen.

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn.
Heb ISDN en een Siemens Dect Gigaset centrale (en sinds half maart geporteerd)

P.S. Vreemde is wel dat ik voor portering deze problemen niet had.....

[ Voor 18% gewijzigd door migr op 21-04-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173209

Ik heb op 1 april (geen grap...) het IPB pakket door de postbode bezorgd gekregen en zelf aangesloten. Internet werkte in eerste instantie niet draadloos met de Siemens USB adapter maar nadat ik Windows opnieuw had geinstalleerd werkte dat wél. Dat probleem lag dus aan mijn kant.

Ik heb van Planet een brief met een activeringscode gekregen en volgens deze brief zou ik op de site van Planet een scherm "beheer telefoniegevens" moeten kunnen vinden binnen het "mijn gegevens" gebeuren op de site van Planet.

Sinds 1 april heb ik ALLES al geprobeerd wat hierover al is geschreven op dit forum hierover en ook al tig keer gebeld met de "help"desk van IPB waar ik keurig iedere keer een (andere) medewerker krijg die me vervolgens vertelt dat het probleem in behandeling is. Als ik vervolgens vraag hoe lang dit gaat duren krijg ik te horen "dat weet ik niet". Het enige wat ze doen is een mailtje doorsturen naar een of andere tweede lijns helpdesk die er vervolgens schijnbaar niets mee doen want het probleem is nu NOG niet verholpen.

De fase van geduld ben ik zo langzamerhand wel voorbij en de laatste telefoongesprekken die ik met de IPB "help"desk heb gevoerd waarvan van mijn kant dan ook wel behoorlijk geirriteerd.

Het vervelende is ook dat de mensen bij deze "help"desk allemaal verschillende berichten geven.
De een zegt dat het door een systeemstoring komt die binnen 8 uur zal zijn opgelost (NOT!), de ander zegt dat ik binnen 3 dagen wordt terugbeld (NOT!), weer een ander zegt dat het binnen 8 werkdagen toch zichtbaar zou moeten zijn bij Planet en binnen Mijn KPN (NOT!) en wéér een ander zegt dat het in behandeling is en onbekend is hoe lang e.e.a. gaat duren. Als ik dan vervolgens zeg dat ik het niet acceptabel vindt om na 3 weken (!) wachten nog steeds te horen dat het "onbekend is hoe lang het gaat duren" krijg ik te horen "dan moet u maar een klachtenbrief schrijven". Yeah right!

Het is nu op een dag na 3 weken geleden dat IPB door mij is aangesloten maar nog steeds heb ik niet het scherm "beheer telefoniegegevens" op de site van Planet en nog steeds heb ik ook niet de keuze "internetplusbellen" binnen Mijn KPN. Het is om moedeloos van te worden! Persoonlijk heb ik het idee dat bedrijven als Planet en KPN te groot zijn geworden en giga langs elkaar heen werken!

Ik heb inmiddels al tig keer 1369 gebeld, tig keer die activatiecode ingevoerd en ik denk inmiddels
10 verschillende Mijn KPN accounts maar NIETS heeft er toe geleid dat het nu werkt zoals het zou moeten werken. OK....het internet en de telefonie werken goed maar het zou toch ook fijn zijn als de activatie goed werkt waardoor een en ander beheerbaar is via internet dus via Mijn KPN en/of via de site van Planet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zo we kunnen weer verder in deel 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 173405 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:00:
Zouden ze dat nog gaan synchroniseren denk je?? Want nu klopt er dus niks van het ritme en het antwoordapparaat wat ingebouwd is gaat dus nu "te snel".

Groet. Ed.
Dit veranderen ze niet.
Het ritme is dus 2x 1 seconde toon en 4 seconden rust,niet 2 seconden toon en 4 seconden rust.
Mijn fax en antwoordapparaat deden het beiden niet.
Enige optie,fax op poort 1 (normale toon) telefoon op poort 2, amerikaanse toon,voicemail op poort 2,voicemail in e-mail op poort 2.
Volgens KPN zit deze optie vastgebakken in de experia om het verschil tussen de poorten duidelijk te maken.
Er is wel een duurdere oplossing... een goedkope profoon centrale op poort 2 aansluiten en je analoge toestellen daar op met je antwoordappaqraat,dat werkt wel,maar kost je dus wel wat.

@Mischa72
Ik ben het niet met je eens,diverse apparatuur kan niet overeen met de snellere beltoon,ik denk trouwens dat er een misverstandje bestaat tussen een beltoon en een oproeptoon.
Dat de oproeptoon (de toon die de bellende partij hoort) anders is zal me worst wezen,sommige mensen van de oudere garde reageren er wat schrikkerig op,die bellen dan nog maar een keer.
De wisselende snelle beltoon op poort 2,ik weet niet hoe dat analoog is,bij mij op poort 2 werkt met de snelle beltoon de faxmode van de HP psc 2410 allmode printer/fax niet.
Hij neemt niet op.
Ik heb nu 2 antwoordapparaten geprobeerd,beiden vinden de oproeptoon te snel en doen het niet.
Het antwoordapparaat in de dect siemens gigaset 4015 comfort (volgens mij als chicago bij kpn te koop geweest) neemt wel op,maar detecteert elke beltoon als 1,als je die instelt op 4 keer overgaan,neemt ie dus na 2 keer snel belsignaal al op,maar goed,die heb ik op 8 gezet en dat werkt dus.
De oproeptoon veroorzaakt geen enkel probleem,maar de snelle amerikaanse beltoon op poort 2 van de experia wel.
Als je blijft volhouden dat dit niet zo is,nodig ik je graag uit voor een demonstratie.

[ Voor 44% gewijzigd door Nick39 op 21-04-2006 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukdalf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 00:09
Ik zal ook hier mijn ervaring even luchte:(

Op 3 januari heb ik internetplusbellen besteld. 4 weken hierna kreeg ik bericht dat het niet mogelijk was om internetplusbellen te installeren. Ik heb toen opnieuw mijn internetplusbellen besteld omdat KPN zelf ook niet wist waarom het was mislukt. Ze hebben er toen weer bijna 4 weken over gedaan voordat alles bij mij thuis is aangekomen. Ik heb zelf toen alles geinstalleerd en omdat ik niets aan de praat kreeg, is er uiteindelijk toch een monteur langs geweest om te controleren wat er mis was. Het bleek dat de ExperiaBox DOA was. Dead On Arrival.

Vervolgens heeft de wizard problemen met hard ingestelde DNS-servers. Dus na een beetje kloten bleek dat de wizard deze DNS-servers niet checked of insteld. Dit komt erg brak over!

Nu sinds gister tijdens een online spel te spelen. Knalt de conenctie er weer uit. Er gaat weer 1 week overheen voordat ik iets van KPN ga horen vrees ik. Tenminste dat is wat ze aangaven.

zucht! :|

Ik heb dus sinds het begin van mijn aansluiting constant problemen. En hoogst waarschijnlijk is mijn ExperiaBox gewoon weer dood. Jammer genoeg kan ik niet even snel een nieuwe box ergens ophalen om het zelf te testen. En moet ik keurig wachten tot ik iets van hun ga horen!

Ze zijn nog lang niet zo erg als UPC. Daar ben ik echt HUILEND weggegaan. Zij hebben uberhaupt mijn problemen nooit erkend. Hopelijk doet KPN zijn werk en kan over 5 dagen weer internetten. In iedergeval wat meer tijd voor mijn scriptie!

over and out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-06 13:55
Anoniem: 156915 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:11:
[...]

Welke usb stick gebruik jij precies?? Ben erg benieuwd, heb nml nog geen enkele goed aan de praat gekregen. Dus ook niet gewoon heen en weer kopieren van bestanden.
ik heb een freecom databar 256Mb, maar mijn beschreven probleem gebeurd ook met een memorycardreader van apacer met een apacer stenopro CF kaart van 256MB. (Wel eerst de geheugenkaart in de lezer doen en dan pas de lezer aansluiten via de usb poort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Laatst online: 22:08
migr schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 11:25:
[...]

Heb hetzelfde probleem...
Bij mij is er al een nieuwe EB geplaatst, maar geen verbetering.
Bellen is alleen goed mogelijk als ik wireless van da EB uitschakel.....
Probeer maar eens en laat ff weten of dat helpt.

Zie ook mijn eerder bericht:

[...]
thx,

ik ga dat proberen (via 0900 1905) om wireless uit te zetten, zal ik mijn belkin wireless extender maar weer van stal halen om wireless op andere plek in huis te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben de opmerking over dat de dienst InternetPlusBellen andere tonen geeft niet in de documentatie tegen gekomen. Misschien kun je de pagina uit de gebruikers handleiding opgeven waar dit vermeld staat?

Verder staat in de "Network Aansluit Specificatie Part II Analogue Network Termination" sectie 4.6.6 de definitie van ringing tone voor het KPN vaste netwerk: 400-450 Hz 750-1250 ms on 3600-4400 ms off

Is deze definitie niet meer van toepassing voor InternetPlusBellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:20:
[...]

Dit veranderen ze niet.
Het ritme is dus 2x 1 seconde toon en 4 seconden rust,niet 2 seconden toon en 4 seconden rust.
Mijn fax en antwoordapparaat deden het beiden niet.
Enige optie,fax op poort 1 (normale toon) telefoon op poort 2, amerikaanse toon,voicemail op poort 2,voicemail in e-mail op poort 2.
Volgens KPN zit deze optie vastgebakken in de experia om het verschil tussen de poorten duidelijk te maken.
Er is wel een duurdere oplossing... een goedkope profoon centrale op poort 2 aansluiten en je analoge toestellen daar op met je antwoordappaqraat,dat werkt wel,maar kost je dus wel wat.
Dat bedoelde ik niet: ik bedoelde de toon die je hoort als je iemand belt (tuut.... tuut....). En wie heeft jou wijsgemaakt dat "2x 1 seconde toon" (waar is de rust tussen die twee 1 secondes) en 4 seconde rust "Amerikaans" is? De enige landen waar ze tring-tring... tring-tring... gebruiken die ik ken zijn Groot-Brittannië en Australië. De toon die echt in Amerika gebruikt wordt is toch echt 2 seconde toon (of tring), 4 seconde rust.
Anoniem: 172187 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:50:
[...]

Ik ben de opmerking over dat de dienst InternetPlusBellen andere tonen geeft niet in de documentatie tegen gekomen. Misschien kun je de pagina uit de gebruikers handleiding opgeven waar dit vermeld staat?

Verder staat in de "Network Aansluit Specificatie Part II Analogue Network Termination" sectie 4.6.6 de definitie van ringing tone voor het KPN vaste netwerk: 400-450 Hz 750-1250 ms on 3600-4400 ms off

Is deze definitie niet meer van toepassing voor InternetPlusBellen?
Volgensmij zit het sleutelwoord in de naam van het document: "Analogue Network". Zal dus wel niet van toepassing zijn op IPB... (ik bedacht me net dat dit voor ISDN dan ook niet gold, dus deze verklaring klopt niet.)

Volgensmij vindt KPN het gewoon leuk om tegen zijn standaarden in te gaan om "modern" te zijn. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 143386 op 21-04-2006 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-03-2024
mtv1 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:49:
[...]

thx,

ik ga dat proberen (via 0900 1905) om wireless uit te zetten, zal ik mijn belkin wireless extender maar weer van stal halen om wireless op andere plek in huis te krijgen.
Inmiddels ook maar weer eens het storingsnummer gebeld en inmiddels hebben ze het probleem doorgestuurd naar NOC team....hopen dat zij er raad mee weten...

BTW. Je kunt Wireless ook gewoon uitzetten via mijn KPN/beheer EB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125048

glgroen
Ik heb precies hetzelfde gehad, advies was om nog eens het activatie nummer te bellen of nog eens een Mijn KPN account aan te maken. Totdat ik hier las dat dit juist het verkeerde advies is. Niets doen en dan een kleine 2 weken wachten. En verdomd, idd na een kleine 2 weken stond de optie Beheer Telefoniegevenens er ineens bij. Ergens in dit forum is het te lezen, daar wordt gesproken over en reset van 10 dagen nadat de activatie code/Mijn KPN account is aangemaakt en dit weer 10 dagen wordt als nogmaals een activatie code/Mijn KPN account wordt uitgevoerd. Wat de reden ook mag zijn, gewoon even niets doen heeft het voor mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

Anoniem: 173209 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:08:
Ik heb op 1 april (geen grap...) het IPB pakket door de postbode bezorgd gekregen en zelf aangesloten. Internet werkte in eerste instantie niet draadloos met de Siemens USB adapter maar nadat ik Windows opnieuw had geinstalleerd werkte dat wél. Dat probleem lag dus aan mijn kant.

Ik heb van Planet een brief met een activeringscode gekregen en volgens deze brief zou ik op de site van Planet een scherm "beheer telefoniegevens" moeten kunnen vinden binnen het "mijn gegevens" gebeuren op de site van Planet.

Sinds 1 april heb ik ALLES al geprobeerd wat hierover al is geschreven op dit forum hierover en ook al tig keer gebeld met de "help"desk van IPB waar ik keurig iedere keer een (andere) medewerker krijg die me vervolgens vertelt dat het probleem in behandeling is. Als ik vervolgens vraag hoe lang dit gaat duren krijg ik te horen "dat weet ik niet". Het enige wat ze doen is een mailtje doorsturen naar een of andere tweede lijns helpdesk die er vervolgens schijnbaar niets mee doen want het probleem is nu NOG niet verholpen.

De fase van geduld ben ik zo langzamerhand wel voorbij en de laatste telefoongesprekken die ik met de IPB "help"desk heb gevoerd waarvan van mijn kant dan ook wel behoorlijk geirriteerd.

Het vervelende is ook dat de mensen bij deze "help"desk allemaal verschillende berichten geven.
De een zegt dat het door een systeemstoring komt die binnen 8 uur zal zijn opgelost (NOT!), de ander zegt dat ik binnen 3 dagen wordt terugbeld (NOT!), weer een ander zegt dat het binnen 8 werkdagen toch zichtbaar zou moeten zijn bij Planet en binnen Mijn KPN (NOT!) en wéér een ander zegt dat het in behandeling is en onbekend is hoe lang e.e.a. gaat duren. Als ik dan vervolgens zeg dat ik het niet acceptabel vindt om na 3 weken (!) wachten nog steeds te horen dat het "onbekend is hoe lang het gaat duren" krijg ik te horen "dan moet u maar een klachtenbrief schrijven". Yeah right!

Het is nu op een dag na 3 weken geleden dat IPB door mij is aangesloten maar nog steeds heb ik niet het scherm "beheer telefoniegegevens" op de site van Planet en nog steeds heb ik ook niet de keuze "internetplusbellen" binnen Mijn KPN. Het is om moedeloos van te worden! Persoonlijk heb ik het idee dat bedrijven als Planet en KPN te groot zijn geworden en giga langs elkaar heen werken!

Ik heb inmiddels al tig keer 1369 gebeld, tig keer die activatiecode ingevoerd en ik denk inmiddels
10 verschillende Mijn KPN accounts maar NIETS heeft er toe geleid dat het nu werkt zoals het zou moeten werken. OK....het internet en de telefonie werken goed maar het zou toch ook fijn zijn als de activatie goed werkt waardoor een en ander beheerbaar is via internet dus via Mijn KPN en/of via de site van Planet....[/
(Oud ISDN gebruiker)

Ik ben met hetzelfde bezig, alles werkt naar behoren, alleen dus nog niet op de site Mijn Beheer etc, etc......

Van de week gebeld na het gesprek van vorige week, ik sprak toen iemand van de 2e lijn HD.

Ticket aangevraagd door deze man en ticket staat nog open, dus nog even geduld werd er eergsiter aan me gevraagd door de 1e lijn HD.

Weet wel dat er een tijdje overheen gaat nu, 2 weken klinkt aannemelijk, wel is het zo dat je moet bellen met 1369 en dat je een account moet hebben of aanmaken, zodra alles werkt is het een kwestie van tijd.

2 Weken geleden vertelde een mannetje aan de foon dat je eerst de telefoon moet doen en daarna internet, anders gaan de dingen niet goed.

Volgens 2e lijn is dat bullpoep en zijn alleen de 2 dingen bovenstaand van belang, er van uitgaande dat alles naar behoren is aangesloten.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 10:56
We gaan verder in het nieuwe topic (meer dan 1000 reacties).

[rml][ KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 6[/rml]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.