[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.768 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:37:
ISDN of analoog? Edmund zijn tips gingen namelijk over problemen bij de ISDN-versie van de Experiabox, waar op dit moment nog geen nieuwe firmware voor bestaat.
wel nieuwe firmware dus de vraag stellen is hem beantwoorden 8)7 hehehe analoog dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:07:
internetplusbellen bij mijn kpn werkt niet.
Monteur belde de helpdesk,dit was een storing,nee zegt monteur,ik probeer het net met mijn eigen account en daar kom ik er wel mee in.
Helpdesk met mond vol tanden, ticket aangemaakt.
Ik kan als ex-ISDNer al meer dan een week niet bij IPB Telefoniebeheer op Mijn KPN. De meldingen varieren af en toe en op dit moment is het (weer): "AM call failed because resultCode=105, resultText=No endpointName found in Condis, resultNeCode=null".
In enkele gevallen kon ik wel de 084-nummers zien en aanpassen maar nooit de ex-ISDN nummers.

Welke storing was er in jouw geval? Kun jij nu wel voicemail e.d. instellen via Mijn KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:43
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:10:
´´Op het moment wordt de videotelefoon nog maar mondjesmaat geleverd, maar ze komen er zeer spoedig aan. Overigens is de Videotelefoon die door KPN geleverd gaat worden niet de Philips (hoewel die er ook bij gaat komen) maar de Houston videotelefoon.´´

Heeft iemand hier deze Houston videotelefoon al in huis en wat zijn de ervaringen hiermee?
De telefoon staat wel in de Primafoon, maar als er gevraagd wordt naar levering geen zinnig antwoord gegeven wordt door de medewerkers. 8)7
Het enige wat bekend is over de telefoon is dat hij er al sinds vorig jaar juli staat :Z :Z

Persoonlijk gaat mijn voorkeur dan ook uit naar de Philips VP5500 versie waarmee je niet gebonden ben aan één plek.
Maar wanneer die leverbaar is |:(
Ik heb de KPN Houston staan, deze had nog niet aan mij geleverd mogen worden heb ik inmiddels begrepen van KPN. De versie die ik nu heb werkt nog niet, ik krijg als het goed is binnenkort een exemplaar met een nieuwere firmware(updates zouden automatisch moeten verlopen maar in de versie die ik nu heb zit daar nog een bug in) en een update van mijn experia box( in de huidige firmware schijnen nog wat issues te zitten waar het gaat om video bellen). Ik ben dus benieuwd, het toestel zelf is ok, alleen het instellen van de sip account gaat qua gebruikersinterface niet helemaal zoals ik het graag zou willen(maar dat is eenmalig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Joen schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:37:
ISDN of analoog? Edmund zijn tips gingen namelijk over problemen bij de ISDN-versie van de Experiabox, waar op dit moment nog geen nieuwe firmware voor bestaat.
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:39:
[...]

wel nieuwe firmware dus de vraag stellen is hem beantwoorden 8)7 hehehe analoog dus.
Neej neej. Mijn tip was zowel voor de 'oude' als de 'nieuwe' firmware. Ik had alleen een beetje een rare edit gedaan (deze is inmiddels verbeterd). Dit omdat ik in de veronderstelling was dat er een hoop problemen, betreffende UDP en een wegvallende telefoon, waren opgelost in de 'nieuwe' firmware. Achteraf is dit, blijkbaar, dus niet het geval. DaNik, je kunt mijn tip dus gewoon gaan uitvoeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Edmund op 12-04-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Joop99 voor de update. _/-\o_

wel is het vreemd als KPN dan dit model heeft staan in de primafoon als er in de informatie op de site
niks over de houston te vinden is....
na zoeken in ipb op de kpn site wordt wel dit vermeld;

´´Wat kunt u nog meer verwachten?
Draadloos Beeldbellen met de Philips VP 5500 beeldtelefoon.´´

ook deze mededeling lijkt mij niet erg positief voor de leken onder ons (waaronder mijzelf) :
´´alleen het instellen van de sip account gaat qua gebruikersinterface niet helemaal zoals ik het graag zou willen´´

dit zou juist erg makkelijk moeten zijn zodat de telefoon ook in combinatie met een andere SIP provider bijv. FWD bruikbaar is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 03:57
Vind heel de opzet van het internet bellen met bij geleverde aparatuur tot nu een flinke domper.

Experiabox (snap niet waarom ze voor zo'n grote modem/voip router hebben gekozen) het geheel werkt gewoon niet lekker, wifi verbinding verdwijnt elke keer zomaar uit het niets. Zo heb ik verbinding, en na de volgende keer mijn laptop op te starten is de hele verbinding weg.
Kom op zeg met mijn oude modem/voip router had ik nooit problemen, wil gewoon mijn stabiele verbinding terug, en niet elke keer mijn pc boven aan moeten zetten om in de interface te komen.

Instellingen in de modem zijn wel heel beperkt. Nu kan je van alles instellen via mijn kpn of 'Beheer telefoniegegevens' wat overigens nergens te vinden is bij planet ook niet na activatie. (code en nummer gebeld)

Dan nog de bijgeleverde netwerk adapter, hebben we het hier nu nog serieus over wireless, zit verdomme een draad aan van 1,5 meter. Onbegrijpelijk.

Hier een absoluut ontevreden klant, wou dat ik het nog terug kon draaien en gewoon mijn oude modem/router weer kon aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo beperkt zijn de instellingen in de experia niet, ik kan mun wireless uitregelen en de nat tabel. Prima niets meer aan doen. Alsjeblieft niet de mogelijkheid geven tot bijvoorbeeld sip gegevens dat gaat bij de meeste klanten fout. Dan gaat iedereen lopen rommelen en gaat dan met hangende pootjes de HD bellen, nee de Experia Box is prima zo qua interface.

En bovendien er staat nergens vermeld dat je de Siemens gigaset adapter MOET gebruiken.... Je mag ook gewoon een andere adapter pakken. En je kan gewoon je oude modem router als router gebruiken als je vindt dat die stabieler is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makreel schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:14:
Het geeft toch troost dat ik niet de enige ben die nog op de creditering van de dubbele betaling zit te wachten. Het blijft zum :r .
Tja dat is het systeem van KPN, daar kun je je druk over maken. Maar dat is de normale procedure. Je weet van te voren dat de betaling per 2 maanden vooraf gaat(iets met algemen voorwaarden en zo). En in deze geautomatiseerde wereld is het moeilijk om even een betaling er zo uit te vissen. Lijkt mij niet meer dan logisch dat het op deze manier gaat..... Zo'n betaling kruist elkaar gewoonen tja dan kun je dubbel betalen over een periode, Maar KPN is echt geen boeman die ons geen geld uitkeert. Dus je krijgt je geld echt wel verrekend......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 03:57
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:47:
Zo beperkt zijn de instellingen in de experia niet, ik kan mun wireless uitregelen en de nat tabel. Prima niets meer aan doen. Alsjeblieft niet de mogelijkheid geven tot bijvoorbeeld sip gegevens dat gaat bij de meeste klanten fout. Dan gaat iedereen lopen rommelen en gaat dan met hangende pootjes de HD bellen, nee de Experia Box is prima zo qua interface.

En bovendien er staat nergens vermeld dat je de Siemens gigaset adapter MOET gebruiken.... Je mag ook gewoon een andere adapter pakken. En je kan gewoon je oude modem router als router gebruiken als je vindt dat die stabieler is.....
Ok meningen verschillen dat kan natuurlijk, ik vind de experiabox nu niet het aparaat van het jaar.

Over die Siemens gigaset adapter klopt ook alleen krijg ik wisselende verbindingen, dan wel dan helemaal niks met mijn eigen kaart, terwijl die siemiens wel constant verbinding heeft (maar goed die word er dan ook niet voor niks bij geleverd.

En mijn eigen modem/router als router gaan gebruiken omdat dat stabieler is is een beetje ver gezocht, die experiabox moet gewoon zijn werk stabiel doen.

Zal nog wel eens rustig kijken morgen of ik mijn verbinding stabiel kan krijgen, en verander ik daar door nog wel van mening. maar betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 09:04
Hier ook probleem met telefoonverbinding gelijktijdig met p2p tv. niet bereikbaar als via de laptop p2p tv wordt gekeken;
Firmware version: 1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09) ; is dit de nieuwe firmware; heb de harde reset gedaan en firmware is niet aangepast.
Dit probleem zou toch verholpen zijn?

Wat kan ik doen om toch bereikbaar te blijven via de telefoon en p2p tv te kijken.
heb windows xp home sp2 en maak gebruik van mijn intel wireless op de laptop.
Verder is het raadzaam om een statisch ip adres te kiezen of laten staan op obtain automatically.

Zo ja hoe stel ik het statisch ip adres in?
Verder krijg ik de melding bij inloggen op de experia box deze melding; wat is dit?

Your device and your network might be at risk:
Identification of your wireless network visible or not changed
It is recommended to run the Security Setup Wizard or change the Advanced Settings to fully secure your device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers: Handleiding web-interface Experiabox

(Omdat 't bijna pasen is... ;) )
Veel plezier ermee.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 09:41
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 07:53:

Veel plezier ermee.
Dat werkt helaas niet, krijg een 404 Not Found Error...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je ffe moet wachten; is net geUploaded:)
J.Kossen schreef op donderdag 13 april 2006 @ 07:59:
[...]

Dat werkt helaas niet, krijg een 404 Not Found Error...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 08:01:
Ik denk dat je ffe moet wachten; is net geUploaded:)
[...]
8)7 Geen geduld... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijckron
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 18:54
Weet iemand toevallig of KPN nog plannen heeft om een experia box op basis van de SX651 uit te gaan rollen. Om over te stappen waren voor mij 2 dingen belangrijk: configuratie van de EB via lokale web interface en een wat geavanceerdere setup van telefoons in plaats van 2 analoge aansluitingen met ieder daaraan een vast nummer gekoppeld. Mijn eerste issue is verholpen en ik ga er vanuit dat de SX651 ook mijn 2e issue oplost. Nu nog afwachten tot KPN een overstap maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu werktie :) Veel plezier!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
Een duidelijk verhaal; hier ga ik veel plezier van hebben op het moment dat ik m'n EB ontvang (zeer binnenkort hoop ik) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets voor de OP? (als link?)
J.Kossen schreef op donderdag 13 april 2006 @ 08:34:
[...]

Een duidelijk verhaal; hier ga ik veel plezier van hebben op het moment dat ik m'n EB ontvang (zeer binnenkort hoop ik) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 08:49:
Misschien iets voor de OP? (als link?)

[...]
Ik krijg een 404.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel plezier ermee.
Ha! Kan ik als SX552 gebruiker met Pasen zien wat ik allemaal nog niet kan instellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eijckron schreef op donderdag 13 april 2006 @ 08:07:
Weet iemand toevallig of KPN nog plannen heeft om een experia box op basis van de SX651 uit te gaan rollen. Om over te stappen waren voor mij 2 dingen belangrijk: configuratie van de EB via lokale web interface en een wat geavanceerdere setup van telefoons in plaats van 2 analoge aansluitingen met ieder daaraan een vast nummer gekoppeld. Mijn eerste issue is verholpen en ik ga er vanuit dat de SX651 ook mijn 2e issue oplost. Nu nog afwachten tot KPN een overstap maakt.
Ik zit (geloof ik :) ) met dezelfde behoefte en ben al aan het kijken naar oplossingen om mijn oude ISDN DECT centrale te koppelen middels een speciale Analoog/ISDN converter van Auerswald. Zal eens bij Siemens naar die SX651 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:53:
Ik kan als ex-ISDNer al meer dan een week niet bij IPB Telefoniebeheer op Mijn KPN. De meldingen varieren af en toe en op dit moment is het (weer): "AM call failed because resultCode=105, resultText=No endpointName found in Condis, resultNeCode=null".
In enkele gevallen kon ik wel de 084-nummers zien en aanpassen maar nooit de ex-ISDN nummers.
Ben ik de enige die dit probleem heeft? Moet ik de HD weer eens gaan bellen?
(normaal praat ik nooit tegen mezelf hoor! 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fout moet aan jou kant liggen; werkt hier gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:04:
[...]

Edit: Ben je al een trotse eigenaar van de 'nieuwe' firmware? Analoog of ISDN?. Ik meende namelijk dat de problemen betreffende UDP bij de 'nieuwe' firmware opgelost waren. Of zijn ze er nogsteeds?
Wat ik mij afvraag, hoe kun je nu eigenlijk zien of je al de nieuwe firmware hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:06:
Wat ik mij afvraag, hoe kun je nu eigenlijk zien of je al de nieuwe firmware hebt?
Als je wel kan inloggen op de experiabox?
eijckron schreef op donderdag 13 april 2006 @ 08:07:
KPN heeft geen plannen op dit moment om de SX651 te gaan gebruiken. Ik heb dit nog eens aan iemand van de 2e lijn daar gevraagd, maar het antwoord was dus nee.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 09:28:
[...]

Ben ik de enige die dit probleem heeft? Moet ik de HD weer eens gaan bellen?
(normaal praat ik nooit tegen mezelf hoor! 8)7 )
Nee hoor,ik ben ook isdn-er en ik zie eens in de 2 weken of zo onder mijn kpn het internetplusbellen en krijg dan "Er is een fout opgetreden in het voice-systeem (AM-9003)" mijn hoofdnummer staat er niet tussen dus ik kan de instellingen,voicemail in e-mail en zo niet instellen,nummerblokkeringen niet en noem maar op.

Weet iemand wat het kost om meer homepage ruimte aan te vragen,het staat bij kpn op tig pages verspreid en ik kan het niet vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 13-04-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
supermm schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:34:
Ik heb sinds ongeveer 1,5 week last van een wegvallende internet verbinding.
Ik maak geen gebruik van het Wireless gedeelte van de ExperiaBox, maar met mijn eigen Access-point en draadloze NIC in mijn Laptop.

Ik heb ook al eens een avond met een directe kabel verbinding recht streeks op de ExperiaBox getetst. Ook niet echt een oplossing.

Mijn Laptop en Desktop al meerdere malen gechecked op Spyware ect (meerdere progs), niets gevonden.

Het ADSL lampje gaat niet uit als de verbinding weg is. Ik heb totaal geen idee hoe dit kan.
Pingen naar een website lukt niet, net alsof de Experia verkeer naar buiten toe blokkeerd.
ExperiaBox al een een reset gegeven, ook geen oplossing.

Weet iemand wat de defeault settings behoren te zijn in het Internet gedeelte op de ExperiaBox (lokaal via 192.168.2.1)
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:34:
Ik heb sinds ongeveer 1,5 week last van een wegvallende internet verbinding.
Ik maak geen gebruik van het Wireless gedeelte van de ExperiaBox, maar met mijn eigen Access-point en draadloze NIC in mijn Laptop.
Dus je hebt het wifi deel van je experiabox uit staan en een aparte router/access point aan een van de netwerkpoorten van de experiabox gekoppeld?
Ik heb ook al eens een avond met een directe kabel verbinding recht streeks op de ExperiaBox getetst. Ook niet echt een oplossing.
Wat bedoel je hiermee? Heb je je pc rechtstreeks op een netwerkpoort op de EB aangesloten en
werkte dat niet? of werkte het wel, maar vindt je dat geen goede oplossing?
Het ADSL lampje gaat niet uit als de verbinding weg is. Ik heb totaal geen idee hoe dit kan.
Pingen naar een website lukt niet, net alsof de Experia verkeer naar buiten toe blokkeerd.
ExperiaBox al een een reset gegeven, ook geen oplossing.

Weet iemand wat de defeault settings behoren te zijn in het Internet gedeelte op de ExperiaBox (lokaal via 192.168.2.1)
Als je een pc rechtstreeks op de EB hebt aangesloten kan je dan wel pingen? als je pc via die accesspoint is aangesloten krijg je dan wel een ip adres? kan je het accesspoint pingen?

Wat bedoel je met die laatste opmerking? de instellingen in de webinterface van de ExperiaBox? moet je gewoon laten staan na een reset, die staan gewoon goed dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
ik heb inderdaad een losse Acces point (had ik al voordat ik IPB nam) aan mijn Experiabox gekoppeld (dit werkt al bijna 3 kwart jaar zo zonder problemen).
De problemen zijn gekomen sinds de nieuwe Firmware op experiabox staat.

Heb een avond niet draadloos, maar rechtstreeks een UTP kabel op de Ethernet aansluiting van de EB naar mijn laptop gewerkt.
Ook toen viel regelmatig de verbinding naar buiten toe weg. Kan dan ook geen ping naar buiten doen (bv. ping microsoft.com)

Alles intern kan ik pingen (Access point, Experiabox op 192.168.2.1) Ook als de verbinding naar buiten toe weg is.

ADSL lampje blijft actief, knippert niet op de ExperiaBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 15:23
Geen problemen mee aan mijn kant. Aangezien je hoogstwaarschijnlijk al een reset van EB hebt gedaan en ik ook niet meer klachten lees op het forum over dit fenomeen zeg ik: "Probeer eens de HD van IPB".
Als je internet verbinding wegvalt blijft VOIP dan nog wel actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
SachaH schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:45:
[...]

Geen problemen mee aan mijn kant. Aangezien je hoogstwaarschijnlijk al een reset van EB hebt gedaan en ik ook niet meer klachten lees op het forum over dit fenomeen zeg ik: "Probeer eens de HD van IPB".
Als je internet verbinding wegvalt blijft VOIP dan nog wel actief?
Zover ik weet blijft VOIP actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:43:
Heb een avond niet draadloos, maar rechtstreeks een UTP kabel op de Ethernet aansluiting van de EB naar mijn laptop gewerkt.
Ook toen viel regelmatig de verbinding naar buiten toe weg. Kan dan ook geen ping naar buiten doen (bv. ping microsoft.com)

Alles intern kan ik pingen (Access point, Experiabox op 192.168.2.1) Ook als de verbinding naar buiten toe weg is.

ADSL lampje blijft actief, knippert niet op de ExperiaBox.
Probeer eens een ander netwerkpoortje van de experiabox.
Je zegt dat je microsoft.com hebt geprobeert te pingen, maar kreeg je dan dat ie de host niet
kon vinden of kreeg je geen antwoorden terug? Wat als je pingt naar een ip adres? (bijvoorbeeld 194.109.6.66)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:55:
[...]

Probeer eens een ander netwerkpoortje van de experiabox.
Je zegt dat je microsoft.com hebt geprobeert te pingen, maar kreeg je dan dat ie de host niet
kon vinden of kreeg je geen antwoorden terug? Wat als je pingt naar een ip adres? (bijvoorbeeld 194.109.6.66)
Andere ethernetpoort op de Experia al geprobeerd.
microsoft.com was maar een voorbeelt. Zowel op naam als IP geen antwoord.
'Request timed out'

Verbinding er is, wel antwoord.

Heb net ook maar een ticket laten aanmaken bij de HD. Kan echter 2 a 3 dagen duren voordat ze contact opnemen werd mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:02:
Andere ethernetpoort op de Experia al geprobeerd.
microsoft.com was maar een voorbeelt. Zowel op naam als IP geen antwoord.
'Request timed out'
Lopen er downloads als je deze problemen krijgt?
Begrijp ik het goed dat je na een reset (hard of zacht?) nog steeds geen verbinding krijgt? Wel een geldig IP adres? Kun je de EB wel pingen?
Probeer als het weer gebeurt eens een tracert commando naar een bekende website (tweakers.net _/-\o_ ); kun je zien waar het berichtje stagneert in de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:22:
Weet iemand wat het kost om meer homepage ruimte aan te vragen,het staat bij kpn op tig pages verspreid en ik kan het niet vinden.
Waarschijnlijk ben je goedkoper uit met een webhosting pakket van een van de gespecialiseerde hosting bedrijven voor EUR 0,50 tot 2,00 p/m heb je dan veel ruimte en een eigen domainnaam (zie bijvoorbeeld: e-dentify.nl of pcextreme.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:06:
[...]

Via http://192.168.2.1/status.stm
Dit kan echter alleen als je de nieuwste firmware hebt. ;)
Anders kom je er nog niet in, :(
Dit is dus bij de mensen die isdn hebben, update is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:22:
[...]

Nee hoor,ik ben ook isdn-er en ik zie eens in de 2 weken of zo onder mijn kpn het internetplusbellen en krijg dan "Er is een fout opgetreden in het voice-systeem (AM-9003)" mijn hoofdnummer staat er niet tussen dus ik kan de instellingen,voicemail in e-mail en zo niet instellen,nummerblokkeringen niet en noem maar op.
.
Ik heb dit problem ook en dit twee weken geleden gemeld. Ik werd op zondag gebeld door de tweede lijn. Na controle gaf hij aan de fout verkeerd begrepen te hebben en het elders zou plaatsen. Daarna niets meer gehoord.

Ik snap niet waarom ze zo vroeg zijn begonnen met de introductie voor ISDN. Ik had van de KPN toch meer verwacht en niet het systeem gooi het er in en kijk wat er gebeurd zoals bij Tele2.

Ook begrijp ik niet waarom de mensen met ISDN maar twee poorten krijgen en niet zoals daar voor 4. Zowel Tiptel als e-tech hebben mooie apparaatjes voor viop naar analoog. Bijde heb ik gebeld en zij hebben het niet aan de praat gekregen achter een experiabox omdat KPN alles blokkeerd. Helaas hebben ze het zelf ook niet. Wat moet je dan met je nummers die je mee mag nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:26:
Waarschijnlijk ben je goedkoper uit met een webhosting pakket van een van de gespecialiseerde hosting bedrijven voor EUR 0,50 tot 2,00 p/m heb je dan veel ruimte en een eigen domainnaam (zie bijvoorbeeld: e-dentify.nl of pcextreme.nl).
Als Nick39 alleen maar een homepage wil, kan dat ook gewoon bij kpn, hoor. Via mijn kpn homepage aanmaken en via home.kpnplanet.nl (ZIE TS) uploaden. Homepage is gratis bij IPB.
Domeinnamen doet KPN IPB inderdaad niet aan, dat kan je dan via bijvoorbeeld de door jou genoemde kanalen regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:48:
[...]

Als Nick39 alleen maar een homepage wil, kan dat ook gewoon bij kpn, hoor. Via mijn kpn homepage aanmaken en via home.kpnplanet.nl (ZIE TS) uploaden. Homepage is gratis bij IPB.
Domeinnamen doet KPN IPB inderdaad niet aan, dat kan je dan via bijvoorbeeld de door jou genoemde kanalen regelen...
Klopt wel,maar ik heb niet genoeg aan de 25 mb die geboden wordt,vandaar.. ik heb al 2 nl domeinen maar dat is alleen forwarding,je kan wel de homepage grootte laten veranderen maar er staat nergens wat het kost.

@noppes123 en anderen met isdn of andere nummers die voicemail in e-mail niet kunnen inschakelen omdat je hoofdnummer niet zichtbaar is,er is een manier om toch je voicemail in e-mail in te stellen ook al staat je hoofdnummer er niet.
Bij voicemailbeheer klik je op een ander nummer dat er wel staat,op voicemail in e-mail.
Je wordt dan naar een aparte page toegestuurd,niet gekoppeld aan je nummer.
Je tikt daar je hoofdnummer in,met als wachtwoord: wachtwoord.
Je kan dan de instellingen van je hoofdnummer veranderen en voicemail in e-mail inschakelen,het wachtwoord veranderen en je pincode veranderen.
Het is een omweg,maar het werkt wel.
Als je gewoon het voicemail nummer belt en daar de instellingen wil wijzigen gebruik je de net ingestelde pincode.
Lukt het niet omdat er geen ander nummer komt dan kun je in elk geval voicemail toch inschakelen door het voicemail nummer te bellen,met als pincode 1234 je kan dan je welkomstboodschap wijzigen.
Met behulp van de bekende doorschakelnummers kan je je voicemail dan doorverbinden (*21,*61 en *67)
Zie je helemaal geen nummer gebruik dan de volgende link:
https://vm2.kpn.com/webmail/webmail/login-javascript.jsp
Dan moet je inloggen op mijn kpn en er volgt een foutmelding,maar dan kan je als je in het foutmeldingsmenu op instellingen drukt,toch je nummer ingeven,met het bekende wachtwoord en zo kan je dan toch voicemail in e-mail aanzetten.

[ Voor 56% gewijzigd door Nick39 op 13-04-2006 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:00:@noppes123 en anderen met isdn of andere nummers die voicemail in e-mail niet kunnen inschakelen,er is een manier om toch je voicemail in e-mail in te stellen ook al staat je hoofdnummer er niet.
NIEUWSFLITS: De Telefoniebeheer pagina doet het nu voor ISDN-ers!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:08:
[...]

NIEUWSFLITS: De Telefoniebeheer pagina doet het nu voor ISDN-ers!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Tja,maar mijn hoofdnummer staat er nog steeds niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:00:
Klopt wel,maar ik heb niet genoeg aan de 25 mb die geboden wordt,vandaar.. ik heb al 2 nl domeinen maar dat is alleen forwarding,je kan wel de homepage grootte laten veranderen maar er staat nergens wat het kost.
USB stick of harde schijf aan de USB geen oplossing? Je kunt de experia instellen als webserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 09:25:
[...]

Ik zit (geloof ik :) ) met dezelfde behoefte en ben al aan het kijken naar oplossingen om mijn oude ISDN DECT centrale te koppelen middels een speciale Analoog/ISDN converter van Auerswald. Zal eens bij Siemens naar die SX651 kijken.
Ik zit met hetzelfde, maar heb toch IPB aangevraagd. Je kunt namelijk wel op bijv. poort 1 van EB een analoog DECT basisstation aansluiten. Deze heeft weliswaar niet zoveel funtionaliteit als mijn centrale (SX255i), maar je kunt wel gewoon intern bellen en gesprekken doorverbinden.
Ook mij is door KPN gezegd dat er geen plannen zijn om de SX651 te gaan leveren. Sterker nog, er moest eerst intern worden geïnformeerd want de persoon die ik sprak kende de SX651 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:17:
[...]

Lopen er downloads als je deze problemen krijgt?
Begrijp ik het goed dat je na een reset (hard of zacht?) nog steeds geen verbinding krijgt? Wel een geldig IP adres? Kun je de EB wel pingen?
Probeer als het weer gebeurt eens een tracert commando naar een bekende website (tweakers.net _/-\o_ ); kun je zien waar het berichtje stagneert in de route.
Lopen geen downloads, gewoon normaal aan het surfen.

Het probleem is dat het steeds momenten zijn (om de 10 a 15 min) dat er even geen verbinding is voor een 30 sec a 1 min.
Erg irritant. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online

Veel plezier ermee.
Kan het kloppen dat deze handleiding niet helemaal overeen komt met de werkelijkheid.

Ik heb 'Gegevensverkeerbeheer' (hoofdstuk 1.2) niet.
Webserver mis ik ook.

Mijn Firmware versie is: 1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:19:
[...]

Tja,maar mijn hoofdnummer staat er nog steeds niet ;)
Was zeker een tijdelijk opleving want ik heb nog steeds de zelfde foutmelding en mis mijn telefoonnummers nu allemaal. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 23:22
supermm schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:44:
[...]

Het probleem is dat het steeds momenten zijn (om de 10 a 15 min) dat er even geen verbinding is voor een 30 sec a 1 min.
Bij mij maakt de experia-box nu om de 5minuten opnieuw verbinding.
OK lampje gaat opeens knipperen en dan valt adsl lampje uit en maakt ie opnieuw verbinding.
Iemand een idee? er hangt nu al een nieuwe experia-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:10:
Was zeker een tijdelijk opleving want ik heb nog steeds de zelfde foutmelding en mis mijn telefoonnummers nu allemaal. :O
Inmiddels weer de bekende foutmelding, maar twee van de drie nummers staan er nog steeds. Had net genoeg tijd om voicemail in e-mail te activeren en vooral de 'voicemail delay' op 6x bellen te zetten. :)

Kreeg zojuist ook een mailtje van KPN dat een 084-nummer dat ik bijna twee weken geleden weer opgeheven had nu verwijderd is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je dan wel de EB pingen? Welke lampjes zijn dan aan/uit/knipperend op de EB? (snel naar de meterkast rennen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
[...]

Begin eens bij de basis, dwz sluit de EB aan zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting (isra). Sluit dan je pc eens bekabeld aan rechtstreeks naar EB en niet naar je eigen router.

edit: let er ook op dat je verder niets hebt zitten tussen je isra en de EB. Ik heb in dit topic al eens vermeldt wat een reden kan zijn waarom een modem telkens opnieuw intrained, maar als het bij jou altijd stabiel is geweest dan moet je echt bij de basis beginnen.

[ Voor 25% gewijzigd door Lanfear28 op 13-04-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaJeeEs schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:40:
Ik zit met hetzelfde, maar heb toch IPB aangevraagd. Je kunt namelijk wel op bijv. poort 1 van EB een analoog DECT basisstation aansluiten. Deze heeft weliswaar niet zoveel funtionaliteit als mijn centrale (SX255i), maar je kunt wel gewoon intern bellen en gesprekken doorverbinden.
Klopt, maar wij ISDN-ers zijn gewend om een tweede lijn aan te nemen als we reeds op een lijn in gesprek zijn. Met een analoog DECT basisstation gaat dat dus niet lukken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Lanfear28 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:44:
[...]

Begin eens bij de basis, dwz sluit de EB aan zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting (isra). Sluit dan je pc eens bekabeld aan rechtstreeks naar EB en niet naar je eigen router.

edit: let er ook op dat je verder niets hebt zitten tussen je isra en de EB. Ik heb in dit topic al eens vermeldt wat een reden kan zijn waarom een modem telkens opnieuw intrained, maar als het bij jou altijd stabiel is geweest dan moet je echt bij de basis beginnen.
EB zit naast het ISRA punt.

Ik heb van de week de EB geheel gereset.
Zowel via de Reset knop (ruim 10 sec reset knopje ingedrukt d.m.v. paperclip) en via de web-interface van EB de zaak gereset naar factory defaults.

EB haalt zijn gegevens via het ADSL netwerk weer op van KPN.

Het vreemde is dat het altijd naar behoren heeft gewerkt, tot sinds 1,5 a 2 week geleden. (nadat firmware update er op is gekomen)

VOIP heb ik totaal geen problemen mee.

Nu (vanmiddag) de zaak nogmaals gereset.
Mijn eigen Access-point er niet aangekoppeld (geheel uit en kabel los gehaald van EB).
Werk nu met een ethernet kabel direct op de Experia box (ander kabel dan dan de gene die voor de Access-point wordt gebruikt, deze loopt nu los door het huis heen).

Verbinding tussen EB en ISRA heb ik vervangen door een nieuwe kabel.

Probleem blijft zich herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Laatst online: 05-10-2023
Als ik in de experia box iets verander heb ik het regelmatig dat mijn laptop het hele experia netwerk opeens niet meer kan zien. Dit is alleen met een harde reset weer op te lossen. Wat zou dit kunnen zijn?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felixje schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:08:
Als ik in de experia box iets verander heb ik het regelmatig dat mijn laptop het hele experia netwerk opeens niet meer kan zien. Dit is alleen met een harde reset weer op te lossen. Wat zou dit kunnen zijn?
Wat verander je dan zoal? Ben je draadloos verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:18:
[...]

Wat verander je dan zoal? Ben je draadloos verbonden?
Ik ben draadloos verbonden. Net veranderde ik een NAT instelling voor de server (bedraad natuurlijk), hij ging rebooten en ik kon geen verbinding meer krijgen.

Ik heb SSID uitzenden aan, en hij stond niet in m'n lijstje met netwerken.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:24:
[...]

USB stick of harde schijf aan de USB geen oplossing? Je kunt de experia instellen als webserver.
Huh... hoe zou dat moeten dan.. en is dat van buitenaf via ftp bereikbaar ?
(Voorlopig kan ik er toch niet bij..want met mijn firmware kan ik de experiabox niet in)

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 13-04-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:42:
[...]

Kun je dan wel de EB pingen? Welke lampjes zijn dan aan/uit/knipperend op de EB? (snel naar de meterkast rennen ;) )
Alles is actief, geen knipperende lampjes of iets dergelijks.
EB is te pingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:25:
[...]

Huh... hoe zou dat moeten dan.. en is dat van buitenaf via ftp bereikbaar ?
(Voorlopig kan ik er toch niet bij..want met mijn firmware kan ik de experiabox niet in)
Hoe stel je deze dan in als Webserver.
Ik heb dit menu item er niet bij staan lokaal op de EB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
[...]

Welke firmware versie moet je hebben om je experia te kunnen gebruiken als webserver? Ik heb firmwareversie 1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09), hierin zit deze optie helaas niet.

//edit

supermm was me voor :P

[ Voor 5% gewijzigd door ronaldlokers op 13-04-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
ronaldlokers schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:32:
[...]

Welke firmware versie moet je hebben om je experia te kunnen gebruiken als webserver? Ik heb firmwareversie 1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09), hierin zit deze optie helaas niet.

//edit

Ik heb ook firmwareversie 1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel plezier ermee.
bedankt staat veel nuttige info, maar eh heb wel een probleem met de taal.
In de handleiding staat;

We loggen dus in op de experia. Wat opvalt is dat de experia aan de hand van de taal van je
internetbrowser ook de taal van de interface aan past.

Echter mijn browser(explorer 6) heeft als voorkeur taal (tevens enigste taal) nederlands, en mijn interface blijft in het engels.

Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, ik heb inmiddels 3 weken IPB (over ISDN). Alles werkt, maar het wachten is nog steeds op de portering. Na de laatste week elke dag gebeld te hebben (De kwaliteit van de eerste lijns medewerkers verschilt behoorlijk, hun bereidheid om je naar de tweede lijn door te schakelen idem) dinsdag eindelijk een 2e lijn HDer aan de lijn die snapte wat er mis was (De kwaliteit van de tweede lijns medewerkers verschilt behoorlijk, ze begrijpen vaak niet wat er aan de hand is en doen de zaak af met een dooddoener) en mij beloofde zijn supervisor te raadplegen. Prompt teruggebeld met de mededeling dat er iets stuk is geweest bij de PTT (jaja) en dat de portering nu binnen 5 werkdagen voor elkaar moet zijn. Ik ga maar weer in de wachtstand.
Overigens, alle HD medewerkers zijn heel vriendelijk en beleefd, Internet en een WIFI netwerk werken zoals het hoort, uitbellen via de experia gaat vlekkeloos en binnenkomende gesprekken komen zonder problemen op het oude ISDN DECT systeem terecht. Beheer telefonie werkt ook prima met ISDN, alleen niet via de website maar via de HD :-)
Ben wel benieuwd of ik straks weer aan de gang moet om de kosten van twee abonnementen tegelijk (IPB en het vaste net) terug te krijgen nu de portering 4 weken gaat duren. Ik kreeg net wel automatisch van Planet de kosten van de overlap in de ADSL abonnementen terug.
**wachtmode aan# ... tuut tuut tuut ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
[...]

//edit

Volgens de hier geplaatste gebruiksaanwijzing moet je een usb stick aan de experia hangen,dan kan je bij de bijkomende opties instellen dat de stick als webserver/ftp server moet dienstdoen.
Dit lijkt me onwijs handig,maar komt pas over enige weken beschikbaar... (voor isdn mensen)
Toch lijkt me dit een ideale optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:57:
Sja, ik heb inmiddels 3 weken IPB (over ISDN). Alles werkt, maar het wachten is nog steeds op de portering. Na de laatste week elke dag gebeld te hebben (De kwaliteit van de eerste lijns medewerkers verschilt behoorlijk, hun bereidheid om je naar de tweede lijn door te schakelen idem) dinsdag eindelijk een 2e lijn HDer aan de lijn die snapte wat er mis was (De kwaliteit van de tweede lijns medewerkers verschilt behoorlijk, ze begrijpen vaak niet wat er aan de hand is en doen de zaak af met een dooddoener) en mij beloofde zijn supervisor te raadplegen. Prompt teruggebeld met de mededeling dat er iets stuk is geweest bij de PTT (jaja) en dat de portering nu binnen 5 werkdagen voor elkaar moet zijn. Ik ga maar weer in de wachtstand.
Overigens, alle HD medewerkers zijn heel vriendelijk en beleefd, Internet en een WIFI netwerk werken zoals het hoort, uitbellen via de experia gaat vlekkeloos en binnenkomende gesprekken komen zonder problemen op het oude ISDN DECT systeem terecht. Beheer telefonie werkt ook prima met ISDN, alleen niet via de website maar via de HD :-)
Ben wel benieuwd of ik straks weer aan de gang moet om de kosten van twee abonnementen tegelijk (IPB en het vaste net) terug te krijgen nu de portering 4 weken gaat duren. Ik kreeg net wel automatisch van Planet de kosten van de overlap in de ADSL abonnementen terug.
**wachtmode aan# ... tuut tuut tuut ......
Zelfde hier. Al meerdere weken IPB en nog steeds isdn werkend in huis. Ik houd m'n afwachtende houding maar aan. Heb er geen last van.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:46:
[...]

Klopt, maar wij ISDN-ers zijn gewend om een tweede lijn aan te nemen als we reeds op een lijn in gesprek zijn. Met een analoog DECT basisstation gaat dat dus niet lukken. :'(
Als ik dit lees neem ik aan dat ik dus geen Quattrovox3 achter poort TEL1 hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:46:
[...]

Je kan wel,aangezien bellen naar een internetplusbellen nummer gratis is,je nummer bij in gesprek laten doorverbinden naar het tweede nummer op poort 2.
Daar hang je een simpel telefoontje aan,ben je nu in gesprek dan gaat dat simpele foontje over.

@spoiler99 je kan geen quattrovox ACHTER de experia hangen,de input van de quattrovox is isdn,de ouput van de experia is analoog.

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 13-04-2006 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:02:
[...]

Volgens de hier geplaatste gebruiksaanwijzing moet je een usb stick aan de experia hangen,dan kan je bij de bijkomende opties instellen dat de stick als webserver/ftp server moet dienstdoen.
Dit lijkt me onwijs handig,maar komt pas over enige weken beschikbaar... (voor isdn mensen)
Als ik een USB stick plaats heb ik alleen maar onder het USB Menu de opties Fileserver en Printerserver.

Niks wat beterft webserver of FTP Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware (1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09) ) maar geen optie webserver onder USB. Is er nog andere nieuwe firmware versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Laatst online: 31-01 14:21
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:07:
Nieuwe firmware (1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09) ) maar geen optie webserver onder USB. Is er nog andere nieuwe firmware versie?
Nee 1.37.2 is de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
Nick39 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:02:
[...]

Het is ook echt ideaal, ik heb er nu een hdd aan hangen. Werkt echt perfect, zelfs met wachtwoorden enzo. Ik mis nu alleen nog die ftp optie, die webserver optie boeit mij niet veel aangezien je toch geen php scripts kan draaien (lijkt mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
supermm schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:23:
[...]

Als ik een USB stick plaats heb ik alleen maar onder het USB Menu de opties Fileserver en Printerserver.

Niks wat beterft webserver of FTP Server
Ik citeerde alleen de als paasverassing geplaatste handleiding,ik kan zelf niets proberen want ik heb geen webinterface hier.

Ik heb nu zelf mijn voicemail in e-mail weten te activeren via een omweg maar ik had de helpdesk dit ook per e-mail gevraagd,krijg ik als antwoord:

Date: Thu, 13 Apr 2006 16:51:03 C -0500
To: Nick
Subject: Re: Foutmeldingen internetplusbellen (KMM7411813V22940L0KM)
From: KPN <InternetPlusBellencm@kpn.com>
Reply-To: KPN <InternetPlusBellencm@kpn.com>
X-Mailer: Kana 6.0
X-OriginalArrivalTime: 13 Apr 2006 14:51:05.0929 (UTC) FILETIME=[B1391390:01C65F09]

Geachte heer ******,

Naar aanleiding van uw vraag met betrekking tot VoiceMail in e-mail kunnen wij u als volgt informeren:

Op dit moment is de dienst VoiceMail in e-mail nog niet actief.
Naar verwachting kunnen wij deze dienst medio het tweede kwartaal van 2006 aanbieden. Deze dienst zal dan beschikbaar komen in het MIJN KPN gedeelte.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Bob S****
KPN

Wie had het ook al weer over de deskundigheid van de eerste lijns helpdesk mensen ?

De foutmelding "Er is een fout opgetreden in het voice-systeem (AM-9003)" kompleet met screenshots en de vraag waarom het hoofdnummer niet zichtbaar is bij de instellingen werd weer volledig genegeerd,op telefonisch verzoek maken ze er een ticket van,wachttijd 72 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
ronaldlokers schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:28:
[...]

Het is ook echt ideaal, ik heb er nu een hdd aan hangen. Werkt echt perfect, zelfs met wachtwoorden enzo. Ik mis nu alleen nog die ftp optie, die webserver optie boeit mij niet veel aangezien je toch geen php scripts kan draaien (lijkt mij).
Daar voor ben je tweaker... dat ga je natuurlijk proberen zelf aan de praat te krijgen. B) :+
Nee, PHP in die webserver zal waarschijnlijk niet gaan werken nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 13:43
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:25:
Bedankt Joop99 voor de update. _/-\o_

wel is het vreemd als KPN dan dit model heeft staan in de primafoon als er in de informatie op de site
niks over de houston te vinden is....
na zoeken in ipb op de kpn site wordt wel dit vermeld;

´´Wat kunt u nog meer verwachten?
Draadloos Beeldbellen met de Philips VP 5500 beeldtelefoon.´´

ook deze mededeling lijkt mij niet erg positief voor de leken onder ons (waaronder mijzelf) :
´´alleen het instellen van de sip account gaat qua gebruikersinterface niet helemaal zoals ik het graag zou willen´´

dit zou juist erg makkelijk moeten zijn zodat de telefoon ook in combinatie met een andere SIP provider bijv. FWD bruikbaar is. :?
Ik heb in de gebruikersinterface geen dingen gezien die mij het idee geven dat hij alleen met een KPN 084 nummer bruikbaar is, het is alleen zo dat dat niet iets is wat ik dagelijks zou willen doen. De Houston heeft ook een webinterface waar ik niet in kom maar misschien werkt dat in de echte versie wel en kun je ook daarin je sip account instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Felixje schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:24:
[...]

Ik ben draadloos verbonden. Net veranderde ik een NAT instelling voor de server (bedraad natuurlijk), hij ging rebooten en ik kon geen verbinding meer krijgen.

Ik heb SSID uitzenden aan, en hij stond niet in m'n lijstje met netwerken.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel plezier ermee.
Helaas, 1$ betaald voor een snelle download, maar bestand bestaat niet (snel of langzaam). Shh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:08:
[...]

Helaas, 1$ betaald voor een snelle download, maar bestand bestaat niet (snel of langzaam). Shh...
wil um wel ff mailen hoor...

/edit had niet verwacht dat half G.O.T. het hebben wilde ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 13-04-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Laatst online: 23-02-2022
supermm schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:57:
[...]

EB zit naast het ISRA punt.

Ik heb van de week de EB geheel gereset.
Zowel via de Reset knop (ruim 10 sec reset knopje ingedrukt d.m.v. paperclip) en via de web-interface van EB de zaak gereset naar factory defaults.

EB haalt zijn gegevens via het ADSL netwerk weer op van KPN.

Het vreemde is dat het altijd naar behoren heeft gewerkt, tot sinds 1,5 a 2 week geleden. (nadat firmware update er op is gekomen)

VOIP heb ik totaal geen problemen mee.

Nu (vanmiddag) de zaak nogmaals gereset.
Mijn eigen Access-point er niet aangekoppeld (geheel uit en kabel los gehaald van EB).
Werk nu met een ethernet kabel direct op de Experia box (ander kabel dan dan de gene die voor de Access-point wordt gebruikt, deze loopt nu los door het huis heen).

Verbinding tussen EB en ISRA heb ik vervangen door een nieuwe kabel.

Probleem blijft zich herhalen.
Balen voor je :( , dan toch maar contact met KPN opnemen. Lijkt me een case voor NOC of misschien een defecte EB

[ Voor 3% gewijzigd door Lanfear28 op 13-04-2006 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Lanfear28 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:03:
[...]

Balen voor je :( , dan toch maar contact met KPN opnemen. Lijkt me een case voor NOC of misschien een defecte EB
Een ticket heb ik vanmiddag al laten aanmaken, wordt binnen 2 a 3 dagen door 2e lijns of 3e lijns gebeld. Er zal naar gekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Via 'mijn KPN' kun je de Firewall op Server instellen en een IP adres opgegeven, waar vindt ik deze gegevens terug als ik via de Webinterface op de EB ga kijken.

Ik had verwacht dat dit onder 'exposed Host' onder Firewall --> NAT --> Exposed Host.

Daar is alles leeg bij mij, toe voegen heeft ook geen zin want het lijkt er op dat de EB het niet opslaat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand enig idee waarom de optie "webserver" niet aanwezig is in de EB? Zou kpn dit expres gedaan hebben? Of zijn er mensen hier die de optie wel hebben? Ik zou er graag gebruikvan maken....

[ Voor 7% gewijzigd door Roelos op 13-04-2006 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Extra pagina binnen de Experia-Box

http://192.168.2.1/advanced_test.stm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Roelos schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:22:
Iemand enig idee waarom de optie "webserver" niet aanwezig is in de EB? Zou kpn dit expres gedaan hebben? Of zijn er mensen hier die de optie wel hebben? Ik zou er graag gebruikvan maken....
Hele goede vraag, zal ook graag duidelijkheid hier over willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

//edit

firmwareversie 1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09), hierin zit deze optie helaas niet.

//edit

supermm was me voor :P[/quote]

Let op: de USB aansluiting werkt volgens de USB 2.0 standaard en is compatibel met de USB standaard 1.1. De maximale doorvoersnelheid is ECHTER max 10 Mbps.
zie http://www.kpnadsl.nl/sup...schevragen-experia.html#3

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:28:
[...]

firmwareversie 1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09), hierin zit deze optie helaas niet.

//edit

Let op: de USB aansluiting werkt volgens de USB 2.0 standaard en is compatibel met de USB standaard 1.1. De maximale doorvoersnelheid is ECHTER max 10 Mbps.
zie http://www.kpnadsl.nl/sup...schevragen-experia.html#3[/quote]

Nu de vraag, komt deze ooit beschikbaar. Ik vind het wel een leuke optie waarvan ik graag gebruik van zal gaan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remco_k schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:10:
[...]

Zelfde hier. Al meerdere weken IPB en nog steeds isdn werkend in huis. Ik houd m'n afwachtende houding maar aan. Heb er geen last van.
Ben sinds gisteren geporteerd (ISDN) alleen het hoofdnummer werkt volledig. Mijn msn-nummers die ik meegenomen heb geven continu igt. Kan er wel mee uitbellen, ook voicemail in e-mail instellen is gelukt. Heb ook wel last van andere problemen, krijg afwisselend wel/geen nummers in telefoniebeheer te zien. Er ligt een ticket bij 2e lijns met de bekende wachttijd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Nog een extra pagina:

http://192.168.2.1/advanced_opmode.stm

Hier kan je de Operating Mode veranderen van Repeater naar access point of naar ethernet adapter..
(kwam ik tegen toen ik naar de telefonie-opties op zoek was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:57:
[...]

Ben sinds gisteren geporteerd (ISDN) alleen het hoofdnummer werkt volledig. Mijn msn-nummers die ik meegenomen heb geven continu igt. Kan er wel mee uitbellen, ook voicemail in e-mail instellen is gelukt. Heb ook wel last van andere problemen, krijg afwisselend wel/geen nummers in telefoniebeheer te zien. Er ligt een ticket bij 2e lijns met de bekende wachttijd.....
Ik heb idem,ik heb 6 msn nummers.. ze verschijnen random in de voicemail instellingen,behalve het hoofdnummer,die zie ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

equinoxe schreef op donderdag 13 april 2006 @ 22:11:
[...]

Nog een extra pagina:

Hier kan je de Operating Mode veranderen van Repeater naar access point of naar ethernet adapter..
Heeft iemand misschien ook een 'extra' pagina om VoIP in te stellen? Zou graag de tweede telefoonpoort via SIP met een andere provider laten verbinden...

Of betreed ik nu de verboden zone? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 22:28:
[...]
Heeft iemand misschien ook een 'extra' pagina om VoIP in te stellen? Zou graag de tweede telefoonpoort via SIP met een andere provider laten verbinden...

Of betreed ik nu de verboden zone? O-)
extra VOIP van KPN??? Zouden ze echt anderen toestaan... ? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb lekker niets betaald voor een normale download, en heb hem wel. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu zo'n dag of 10 IPB over ISDN. Alles werkt hier als een zonnetje. Gisteren geporteerd. Ook daarna werkte alles goed. Ik heb echter 1 probleem. Ik kom de pagina 192.168.2.1. niet in. Via Firefox krijg ik na enige tijd de melding http://192.168.2.1/access_denied.htm

iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 08:18:
Heb nu zo'n dag of 10 IPB over ISDN. Alles werkt hier als een zonnetje. Gisteren geporteerd. Ook daarna werkte alles goed. Ik heb echter 1 probleem. Ik kom de pagina 192.168.2.1. niet in. Via Firefox krijg ik na enige tijd de melding http://192.168.2.1/access_denied.htm

iemand enig idee hoe dit komt?
Het is ISDN... Daar is de webinterface nog niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Nederlandse beschrijving van de EB die je ergens kon downloaden staat dat als je een Nederlandse browser hebt de tekst dan ook Nederlands is.
Maar als ik inlog met de Nederlandse browser van IE dan blijft het allemaal engels.

Iemand een idee of er misschien ergens een instelling staat dat ik moet veranderen?
Of heeft iedereen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt,
Gegevensbeheer zit er (nog) niet in, komt wel.

Webserver wel. (bij USB) /edit: sorry, ook nog niet /edit
supermm schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:04:
[...]

Kan het kloppen dat deze handleiding niet helemaal overeen komt met de werkelijkheid.

Ik heb 'Gegevensverkeerbeheer' (hoofdstuk 1.2) niet.
Webserver mis ik ook.

Mijn Firmware versie is: 1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*)
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
equinoxe schreef op donderdag 13 april 2006 @ 22:11:
[...]

Nog een extra pagina:

Onderstaand zijn de menu items die de Experia kan tonen.
Echter is niet alles actief of bereikbaar van onze kant.

om een menuitem te berieken gaat als volgt.
voorbeeld: Menu Item 'advanced_internet'
http://192.168.2.1/advandced_internet.stm

if (device_gateway != '1') {
disableNavigationItems('welcome_traffic');
disableNavigationItems('basic_internet');
disableNavigationItems('advanced_internet');
disableNavigationItems('advanced_firewall');
disableNavigationItems('advanced_nat');
disableNavigationItems('advanced_admin_remote');
disableNavigationItems('status_internet');
disableNavigationItems('status_telephony');
}
if (device_repeater != '1') {
disableNavigationItems('basic_opmode');
disableNavigationItems('basic_wlan');
disableNavigationItems('basic_lan');
disableNavigationItems('advanced_opmode');
//disableNavigationItems('status_telephony');
}
if (device_no_telephony == '1') {
disableNavigationItems('basic_telephony');
disableNavigationItems('advanced_telephony');
}
if (device_no_telephony_isdn == '1') {
disableNavigationItems('advanced_telephony_isdn');
}
if (device_no_usb == '1') {
disableNavigationItems('advanced_usb');
}
if (config_opmode == '1') {
disableNavigationItems('security_ssid');
disableNavigationItems('security_clients');
disableNavigationItems('advanced_wlan_clients');
disableNavigationItems('advanced_wlan_wds');
}
if (config_internet_off == '1') {
disableNavigationItems('advanced_internet_');
disableNavigationItems('advanced_firewall');
disableNavigationItems('advanced_nat');
}
if (config_firewall_off == '1') {
disableNavigationItems('advanced_firewall_');
}
if (config_nat_off == '1') {
disableNavigationItems('advanced_nat_');
}
if (config_wlan_off == '1') {
disableNavigationItems('advanced_wlan_');
}
if (config_usb_off == '1') {
disableNavigationItems('advanced_usb_');
}
if (config_system_test != '1') {
disableNavigationItems('advanced_test');

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 09:30:
Klopt,
Gegevensbeheer zit er (nog) niet in, komt wel.

Webserver wel. (bij USB) /edit: sorry, ook nog niet /edit

[...]
Oke, weet je ook wanneer dit te verwachten is (nieuwe firmware release)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Zojuist flinke bug ontdekt:
Er is totaal geen controle of je activatie al gedaan is.
Als je gewoon zo 1369 weer intoetst (moest ik doen omdat mijn hoofdnummer nog steeds niet verscheen) krijg je weer dat bandje.
Bij "mijn kpn" verdwijnt je internetplusbellen link dan (link staat er wel maar internetplusbellen is niet beschikbaar) en na een week krijg je een brief dat "binnenkort alle mogelijkheden werken" en na 1,5 week werkt dan internetplusbellen weer op mijn KPN,ook krijg je dan weer een brief waarin staat dat je nu volledig bent aangesloten.

Je kan dit blijven herhalen,er wordt niet door de software gecontroleerd of je misschien dat nummer al eerder geactiveerd hebt.
In mijn geval verscheen internetplusbellen nooit,omdat ik steeds op aanraden van KPN opnieuw 1369 belde en dus steeds de boel met 1,5 week verschoof.
Ik heb nu een stuk of 3 van die brieven liggen.
Mijn grootste frustratie,niet beschikbaar zijn van internetplusbellen,veroorzaakte ik dus ongemerkt zelf op aanraden van de eerste lijns helpdesk.
Ook door het aanmaken van een nieuw mijn kpn account en de activatiecode uit de brief te gebruiken reset je het hele proces en ben je weer 1,5 week in de wacht voor de opties verschijnen.
Wat KPN dus ook zegt,voer eenmalig die code in,bel eenmalig met 1369 en als de helpdesk je opdraagt het opnieuw te doen zeg je braaf ja,maar doe je NEE.
Ik ben bang namelijk dat als je niet geporteerd bent,je door een van de bovenstaande "registraties" ook je portering met 1,5 week opschuift.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 14-04-2006 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:19
[...]

Wat ook werkt is een usb-card reader met een geheugen kaart erin. Wel eerst even de kaart in de lezer en dan aansluiten op de USB-poort van de EB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 12-09 19:29
supermm schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:14:
if (device_no_telephony == '1') {
disableNavigationItems('basic_telephony');
disableNavigationItems('advanced_telephony');
}
Nee, inderdaad is http://192.168.2.1/status_telephony.stm onbereikbaar. Jammer.

Kun je alle info op http://192.168.2.1/adsl_status.stm trouwens elders vinden? Op welke pagina dan?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.