[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.770 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pa3fap schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:27:
[...]

ik heb problemen met de nummerweergave van de phillips dect 221 .
het telefoon nummer komt niet compleet in display .
ik nu weer een nieuwe maar ook deze geeft de zelfde problemen .
ik heb al een bericht gestuurd naar phillips maar naar een week nog geen bericht
ik denk dat ook dit model niet geschikt is voor internetplusbellen

gr jan
Ik heb ook dit toestel, en ik heb dit probleem alleen met FSK-nummerweergave. FSK kan ook namen weergeven, en maar 8 van de 12 tekens in het display van deze telefoon kunnen letters weergeven. Daarom kapt hij het af na 8 tekens, ook al is het alleen maar een nummer. Met DTMF-nummerweergave heb ik dit probleem niet, omdat die toch alleen maar nummers kan laten zien. Ik vind dit erg zonde van zo'n fijn toestel.

Betekent dit trouwens dat KPN FSK-nummerweergave gebruikt voor IPB? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 14:21
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 22:22:
[...]

Ik heb de SX552 (ISDN) en kan zo wel niet via ethernet als via WiFi inloggen. Welke versie heb jij Ron?
Als je dit topic wat meer had doorgelezen had je kunnen zien dat de webinterface van de SX552 (ISDN) versie nog niet openstaat en dus niet benaderd kan worden.
nickvd schreef op maandag 10 april 2006 @ 00:20:
Hier werkt de voicemail nog steeds niet, hij blijft vragen om voicemailnummer en een pincode die niemand weet...

KPN is inmiddels het probleem aan het onderzoeken...
Heb je je uitgaande nummerweergave uitstaan? Zo ja schakel deze in via de mijnkpn omgeving, dan zou je er wel door moeten kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:30
Repec schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:53:
[...]

Heb je je uitgaande nummerweergave uitstaan? Zo ja schakel deze in via de mijnkpn omgeving, dan zou je er wel door moeten kunnen komen.
Deze staat ingeschakeld, kpn heeft het gisteravond ook nogeens aangezet.
Nu zijn ze aan het onderzoeken waar het probleem ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 19:29
nickvd schreef op maandag 10 april 2006 @ 00:20:
Hier werkt de voicemail nog steeds niet, hij blijft vragen om voicemailnummer en een pincode die niemand weet...
Ik had indertijd precies hetzelfde. De tweede lijn heeft dit opgelost. Het komt er (geloof ik) op neer dat bij de portering geen verbinding is gelegd tussen jouw VoIP-nummer en de Voicemailserver. In de topicstart staan er ook nog enkele woorden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repec schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:53:
[...]

Als je dit topic wat meer had doorgelezen had je kunnen zien dat de webinterface van de SX552 (ISDN) versie nog niet openstaat en dus niet benaderd kan worden.

[...]
Ik zal niet zeggen dat dit voor mij bedoelt is, maar, ik geef het je te doen.... 5 topics door spitten met ruwweg 40+ pagina's per topic. Na de eerste twee werd mij het zwart voor de ogen, en heb ik het opgegeven, en gewoon mijn vragen gepost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotjeknor54
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 14:31
Hoorde net nog een nieuwe storing.

Iedereen die zich op dinsdag 4 april met 1369 heeft aangemeld heeft /of krijgt problemen met zijn portering. Er is iets mis gegaan in de centrale die dag. Wordt nu uitgezocht door Siemens en de status wanneer e.a is opgelost is onbekend. (uit de 2e lijn HD).

Het kan dus nog even duren voordat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mijn internet viel steeds weg, en ik kon niet gebeld worden op mijn nummer. Het blijkt dus dat ik ook een verkeerde Experiabox heb gekregen (een SX551 terwijl ik ISDN heb). Ik werd toen ik dat aangaf direct met de 2e lijn verbonden, en ze hebben direct een ruilafspraak gemaakt voor morgen. Het blijkt dus dat er verschillende foutieve leveringen hebben plaatsgevonden, wellicht een tip voor anderen die dezelfde problemen hebben.

Daarnaast staat er in de installatiehandleiding een fout, de beschrijving van Stap 2C (sluit uw ISDN huiscentrale aan op de KPN ExperiaBox) komt niet overeen met de tekening in bijlage 9.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:26:
Ik heb ook dit toestel, en ik heb dit probleem alleen met FSK-nummerweergave. FSK kan ook namen weergeven, en maar 8 van de 12 tekens in het display van deze telefoon kunnen letters weergeven. Daarom kapt hij het af na 8 tekens, ook al is het alleen maar een nummer. Met DTMF-nummerweergave heb ik dit probleem niet, omdat die toch alleen maar nummers kan laten zien. Ik vind dit erg zonde van zo'n fijn toestel.

Betekent dit trouwens dat KPN FSK-nummerweergave gebruikt voor IPB? :|
Nee, de ExperiaBox doet alleen DTMF
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:55:
Ik heb precies hetzelfde toestel en had precies hetzelfde probleem. Opgelost door een splitter voor de telefoon te zetten. (Zou eigenlijk niet moeten hoeven maar het werkt wel bij mij...)
Dan ben je nog niet geporteerd vermoed ik, je wordt nog op je oude pstn lijn gebeld waardoor de nummerweergave info niet door de Experiabox heenkomt. als je geporteerd bent zal de nummerweergave weer werken op de manier zoals het hoort.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
P_de_B schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:15:
Mijn internet viel steeds weg, en ik kon niet gebeld worden op mijn nummer. Het blijkt dus dat ik ook een verkeerde Experiabox heb gekregen (een SX551 terwijl ik ISDN heb). Ik werd toen ik dat aangaf direct met de 2e lijn verbonden, en ze hebben direct een ruilafspraak gemaakt voor morgen. Het blijkt dus dat er verschillende foutieve leveringen hebben plaatsgevonden, wellicht een tip voor anderen die dezelfde problemen hebben.

Daarnaast staat er in de installatiehandleiding een fout, de beschrijving van Stap 2C (sluit uw ISDN huiscentrale aan op de KPN ExperiaBox) komt niet overeen met de tekening in bijlage 9.
Ik heb ook per vergissing een analoge box gehad terwijl ik isdn had.
Dat van de gebruiksaanwijzing had ik al gemeld,je moet een analoge poort van je quattrovox (poort1 ) verbinden met de lijn ingang van de experia.

Overigens hoop ik dat iemand de standaard pincode heeft om in een voicemailbox te komen,via mijn kpn kan ik niet bij mijn telefonieinstellingen komen dus ik kan nummermelding niet aan zetten.

Edit: ik heb hem al.
Bel 0842-333, toets je telefoonnummer in en sluit af met een # gebruik dan als pincode 1234 en sluit weer af met een # je kan dan je voicemail instellen zonder op mijn kpn te zijn geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 10-04-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

P_de_B schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:15:

Ik had hier ISDN. Kreeg een EB met:SX551enzenz

Helemaal geen problemen mee gehad ;)

Nja, kan nog steeds niet uploaden naar mijn gratis webspace. Maar naar mijn idee staat dat los van de EB. Dat is de HD iig aan het uitzoeken :+

Anders maar weer eens bellen met de HD hoe het daar nu mee zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
svijf schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:34:
[...]

Ik had hier ISDN. Kreeg een EB met:SX551enzenz

Helemaal geen problemen mee gehad ;)

Nja, kan nog steeds niet uploaden naar mijn gratis webspace. Maar naar mijn idee staat dat los van de EB. Dat is de HD iig aan het uitzoeken :+

Anders maar weer eens bellen met de HD hoe het daar nu mee zit ;)
uploaden kan pas als in mijn kpn homepage is aangezet,ik heb nu een keer een halve dag dat scherm gehad en toen als een gek die dingen ingevuld.
Volgens kpn is het internetplusbellen deel op mijn kpn voor isdn gescheiden van dat van analoog.
Een analoge storing hoeft dus niet op de mijn kpn van isdn'ers te komen.
En andersom..helaas is op het isdn deel van mijn kpn een hardnekkige storing.

Mijn enig probleem met de experia is dat op uitgang 2 er een korte snelle beltoon klinkt als iemand belt, 2 keer bel, 1 keer rust,waardoor de fax het niet doet.
Ik hoop dat dat als de box is omgeruild,is verholpen.
Extra mail adressen aanmaken doe ik later wel een keer, en de voicemail heb ik aan de praat kunnen krijgen zonder "mijn kpn" alleen voicemail in e-mail moet ik nog aan zien te krijgen... 3 weken na oplevering zijn de meeste problemen er hier uit... zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Wat ik me afvraag bij de ISDN mensen die een verkeerde EB hebben gekregen.
Wat heb je precies onder op de stickers staan? omdat bij ISDN EB's de SSID code namelijk altijd met SX551 begint. De andere 3 codes die erop staan zouden met SX552 moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Nick39 schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:39:
[...]

uploaden kan pas als in mijn kpn homepage is aangezet,ik heb nu een keer een halve dag dat scherm gehad en toen als een gek die dingen ingevuld.
Volgens kpn is het internetplusbellen deel op mijn kpn voor isdn gescheiden van dat van analoog.
Een analoge storing hoeft dus niet op de mijn kpn van isdn'ers te komen.
En andersom..helaas is op het isdn deel van mijn kpn een hardnekkige storing.

Mijn enig probleem met de experia is dat op uitgang 2 er een korte snelle beltoon klinkt als iemand belt, 2 keer bel, 1 keer rust,waardoor de fax het niet doet.
Ik hoop dat dat als de box is omgeruild,is verholpen.
Extra mail adressen aanmaken doe ik later wel een keer, en de voicemail heb ik aan de praat kunnen krijgen zonder "mijn kpn" alleen voicemail in e-mail moet ik nog aan zien te krijgen... 3 weken na oplevering zijn de meeste problemen er hier uit... zucht..
Homepage staat aan, maar helpt niets hoor ;)
Repec schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:43:
Wat heb je precies onder op de stickers staan? omdat bij ISDN EB's de SSID code namelijk altijd met SX551 begint. De andere 3 codes die erop staan zouden met SX552 moeten beginnen.
Gigaset SX552 WLAN dsl
SSID SX551enzenz

T9
02

Net begon btw lampje te knipperen bij tel 2.
ff telefoon op aangesloten en bel gaat over.
Opnemen...........niets. Zelf kiezen gaat wel, alleen gebeurt er daarna verder niets.

EDIT: die 3 andere codes zijn mac adressen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door svijf op 10-04-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
SX551nogwat heb ik erop staan.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
P_de_B schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:51:
SX551nogwat heb ik erop staan.
Dus je hebt alleen maar nummers met SX551? of net zoals svijf aangaf?

@svijf

Jij hebt gewoon de goede ISDN EB hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06-2022

McAndrew

My mistakes are copyrighted

Repec schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:43:
Op regel 2 (vlak onder de naam Siemens) staat de type-aanduiding (bij mij: Gigaset SX552 WLAN dsl).
In de drie MAC-adressen komt helemaal geen SX-aanduiding voor.
De SSID-code doet er eigenlijk niet toe. Dat is alleen maar een voorinstelling voor de netwerknaam.

[ Voor 60% gewijzigd door McAndrew op 10-04-2006 23:26 ]

Als niets meer helpt raadpleeg dan de handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
McAndrew schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:04:
Op regel 2 (vlak onder de naam Siemens) staat de type-aanduiding (bij mij: Gigaset SX552 WLAN dsl).
In de drie MAC-adressen komt helemaal geen SX-aanduiding voor.
De SSID-code doet er eigenlijk niet toe. Dat is alleen maar een voorinstelling voor de netwerknaam.

[...]
Ik weet dat de SSID er niet toe doet daarom wilde ik weten of ze er nog wat anders op hadden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Repec schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:52:
[...]

Dus je hebt alleen maar nummers met SX551? of net zoals svijf aangaf?

@svijf

Jij hebt gewoon de goede ISDN EB hoor.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 22:22:
[...]

Ik heb de SX552 (ISDN) en kan zo wel niet via ethernet als via WiFi inloggen. Welke versie heb jij Ron?
1.37.2-iptv-a (Mar 13 2006 10:51:09)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:25:
[...]

Die G3 verbinding bedoel je? (Geloof ik althans.) Moet ik daar even naar kijken... Hij kiest hier automatisch voor kanaal 1, maar heeft inderdaad ook al eens op 13 gestaan.

Vooralsnog kan ik echter niet op de box komen... moet het nog even proberen via pc van de huisbaas (Zal ergens vanmiddag worden denk ik) Maar als ik gewoon via elke pc op de box zou moeten kunnen komen, heb ik dus nog niet de laatste firmware. Hoe kan ik dat controleren / updaten? KPN Bellen? Ding resetten? Of gebeurt dat na een aantal dagen? (Als de lijn geportert is?) We hebben de box pas 4 dagen in huis, dus ik weet niet hoe het verder zit met instellingen die vanaf KPN nog goed gezet moeten worden.
Ik bedoelde de instelling bij 'Super G (108 Mbit/s)'.

Volgens mij moet je vanuit elke PC (mits er verbinding is) de EB kunnen benaderen. Als je de laatste firmware nog niet hebt lukt het vanuit geen enkele PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:13:
[...]
1.37.2-iptv-a (Mar 13 2006 10:51:09)
Ron, de "firmware-a" is volgens mij de SX551. Je hebt dus de EB voor de analoge lijn. Hier is wel een firmware voor beschikbaar waarbij jezelf de EB kan beheren. Voor de ISDN variant (de SX552) kan dat nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn hoop om de hp Laserjet 1000 aan de gang te krijgen op de EB heb ik aan de kant gezet. Ook de helpdesk kwam er niet uit. Ze hebben me al meer geholpen dan ze eigenlijk behoren te doen. Ondersteuning op aangesloten USB apparaten doen ze niet.

Vandaag heb ik een externe usb schijf op de EB aangesloten.
Werkt *bijna* goed met 2 partities op FAT32. Ik kan namelijk alleen korte bestandnamen gebruiken (8.3). Kent iemand dit euvel ?

Als ik de schijf direct op m'n PC aansluit kan ik wel met lange namen werken... En als ik een USB stick met FAT16 aansluit kan deze ook lange namen aan. Echter kan FAT16 niet meer dat 2Gb partitiegrootte aan. Een partitie op ntfs zetten werkt ook niet.
Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel ISDN en wil overstappen naar IPB met behoud van in ieder geval mijn hoofdnummer. Ik volg dit topic al maanden, maar de volgende twee zaken zijn mij niet duidelijk:

- Ik gebruik 2 poorten op de quattrovox met als enige doel twee gesprekken tegelijkertijd te kunnen voeren. Als iemand mij nu belt op het hoofdnummer, gaan beide poorten over. Kan ik de EB ook zo instellen dat beide poorten overgaan als er gebeld wordt naar het hoofdnummer? De klantenservice van KPN wist dit niet.

- Ik ben geïnteresseerd in Belonbeperkt Altijd voor € 10 per maand. Op de KPN site staat dat dit geldt per nummer. Echter de KPN-klantenservice zegt dat het ook voor het nummer op de 2e poort geldt, zo lang dit een persoonlijk nummer is, Belonbeperkt ook daarvoor geldt. Klopt dit?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 19:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok, gezien dat we hier in huis ISDN hadden, we dan ook wel die SX552 box zullen hebben. Zal dit straks / morgen nog ff met zekerheid checken. Weet al wel dat ik er iig met geen mogenlijkheid op kom.

Ik zou het zo veel prettiger vinden als ik gewoon op de box kon, want de instel mogenlijkheden op mijn kpn zijn gewoon 3 keer niks.

Heb vandaag maar eens een harde reset gedaan, en de beveiliging opnieuw ingesteld, het kanaal nu op 3 gezet, dit lijkt boven wat stabieler te zijn.(andere dingen in de buurt zitten op 6,10 en 12)

Toch blijf ik het raar vinden dat mijn verbinding met de box gewoon blijft, en ik alleen de verbinding met het internet verlies, tot ik een refresh van mijn site survay vraag. Net alsof het herinitialiseren van de verbinding nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:16:
Ik heb momenteel ISDN en wil overstappen naar IPB met behoud van in ieder geval mijn hoofdnummer. Ik volg dit topic al maanden, maar de volgende twee zaken zijn mij niet duidelijk:

- Ik gebruik 2 poorten op de quattrovox met als enige doel twee gesprekken tegelijkertijd te kunnen voeren. Als iemand mij nu belt op het hoofdnummer, gaan beide poorten over. Kan ik de EB ook zo instellen dat beide poorten overgaan als er gebeld wordt naar het hoofdnummer? De klantenservice van KPN wist dit niet.

- Ik ben geïnteresseerd in Belonbeperkt Altijd voor € 10 per maand. Op de KPN site staat dat dit geldt per nummer. Echter de KPN-klantenservice zegt dat het ook voor het nummer op de 2e poort geldt, zo lang dit een persoonlijk nummer is, Belonbeperkt ook daarvoor geldt. Klopt dit?
Per tel poort op de EB kun je 1 nummer koppelen & de voordeelopties betaal je per nummer.
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:37:
Toch blijf ik het raar vinden dat mijn verbinding met de box gewoon blijft, en ik alleen de verbinding met het internet verlies, tot ik een refresh van mijn site survay vraag. Net alsof het herinitialiseren van de verbinding nodig is.
Ben je misschien aan het downloaden met torrent programma's of wat anders?
Als je geen internet verbinding hebt zou je dan is een ping / trace naar een internetsite/extern ip kunnen doen? wat zijn daar de uitkomsten van?

[ Voor 23% gewijzigd door Repec op 10-04-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Ik heb sinds ongeveer 1,5 week last van een wegvallende internet verbinding.
Ik maak geen gebruik van het Wireless gedeelte van de ExperiaBox, maar met mijn eigen Access-point en draadloze NIC in mijn Laptop.

Ik heb ook al eens een avond met een directe kabel verbinding recht streeks op de ExperiaBox getetst. Ook niet echt een oplossing.

Mijn Laptop en Desktop al meerdere malen gechecked op Spyware ect (meerdere progs), niets gevonden.

Het ADSL lampje gaat niet uit als de verbinding weg is. Ik heb totaal geen idee hoe dit kan.
Pingen naar een website lukt niet, net alsof de Experia verkeer naar buiten toe blokkeerd.
ExperiaBox al een een reset gegeven, ook geen oplossing.

Weet iemand wat de defeault settings behoren te zijn in het Internet gedeelte op de ExperiaBox (lokaal via 192.168.2.1)

[ Voor 9% gewijzigd door supermlt op 10-04-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:02:
[...]

Ron, de "firmware-a" is volgens mij de SX551. Je hebt dus de EB voor de analoge lijn. Hier is wel een firmware voor beschikbaar waarbij jezelf de EB kan beheren. Voor de ISDN variant (de SX552) kan dat nog niet.
De "b" versie is voor ISDN. Ik heb de 1.37.2-iptv-b tijdelijk gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

ff update:

Alle meuk nu losgekoppeld en dus via ISRA punt direct naar de Experiabox, dus zonder splitter etc, etc,.......kan nog niet naar de Box zelf maar heb/had dus ISDN!

Alles werkt naar behoren tot nu toe, enige wat nog niet verschijnt is de gegevens op Mijn KPN, of op de site van Planet.

1 wanddoosje op TEL1 en daar weer 2 telefoons op, TEL2 zit niks op.

Met de Gigadinges ook 1 PC Wireless op het netwerk en ook dat werkt goed.

Tot nu toe dus een tevreden gebruiker van IPB...

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Laatst online: 09-08 09:22
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:55:
[...]
Ik heb precies hetzelfde toestel en had precies hetzelfde probleem. Opgelost door een splitter voor de telefoon te zetten. (Zou eigenlijk niet moeten hoeven maar het werkt wel bij mij...)
welke splitter is dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repec schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:00:

[...]

Ben je misschien aan het downloaden met torrent programma's of wat anders?
Als je geen internet verbinding hebt zou je dan is een ping / trace naar een internetsite/extern ip kunnen doen? wat zijn daar de uitkomsten van?
Nee, geen torrents, of iets dergelijks. Wel webcam, en skype (of ander voip progjje.) maar ook tijdens alleen surfen gebeurt het. Als ik op zo'n moment een ping of tracert uitvoer gebeurt er niks, maakt hij geen verbinding naar buiten. (Was een van de eerste dingen die ik probeerde.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:06:
[...]

Nee, geen torrents, of iets dergelijks. Wel webcam, en skype (of ander voip progjje.) maar ook tijdens alleen surfen gebeurt het. Als ik op zo'n moment een ping of tracert uitvoer gebeurt er niks, maakt hij geen verbinding naar buiten. (Was een van de eerste dingen die ik probeerde.)
Vreemd...... wat voor info geeft netstat -a op het moment dat het gebeurt?

Of wat eigenlijk meer voor de hand ligt lijkt me de beveiliging etc.
Wat je zou kunnen doen is een vast kanaal instellen (had je geloof ik al gedaan) en de beveiliging naar WEP128 of zelfs WEP64 en misschien nog op mixed mode laten instellen door de HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
sms via het vaste net werkt in elk geval ook niet,niet zendend,niet ontvangend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:30
Vanavond opeens telefoon op tel2 poort, hoorde een tikje in de box en keek op de box en jawel tel2...
Toen tel1 in tel2 gestopt en de telefoon ging over.
Onbekend belde, ofwel anoniem, na opnemen alleen een kiestoon...

Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
nickvd schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:28:
Vanavond opeens telefoon op tel2 poort, hoorde een tikje in de box en keek op de box en jawel tel2...

Hebben meer mensen dit?
vanavond om 8 uur nog op beide lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:23:
sms via het vaste net werkt in elk geval ook niet,niet zendend,niet ontvangend..
Gaat bij mij prima, is alleen duurder dan via mijn gms-abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 13:19
In de inleiding staan een aantal usb sticks vermeld die met de EB werken, dit zijn er echter niet veel. Zijn er gebruikers die goede ervaringen hebben met andere sticks? Ik wil er eentje kopen maar wil dan wel graag weten of deze werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Laatst online: 01-09 09:41
knireis schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 09:04:
In de inleiding staan een aantal usb sticks vermeld die met de EB werken, dit zijn er echter niet veel. Zijn er gebruikers die goede ervaringen hebben met andere sticks? Ik wil er eentje kopen maar wil dan wel graag weten of deze werkt.
Bij mij staat IPB in de bestelling (hopelijk levering deze of volgende week) en ik bezit zelf de SanDisk Cruzer Mini 1Gb. Zodra eea draait en werkt zal ik 'ns proberen of het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repec schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:18:
[...]

Vreemd...... wat voor info geeft netstat -a op het moment dat het gebeurt?

Of wat eigenlijk meer voor de hand ligt lijkt me de beveiliging etc.
Wat je zou kunnen doen is een vast kanaal instellen (had je geloof ik al gedaan) en de beveiliging naar WEP128 of zelfs WEP64 en misschien nog op mixed mode laten instellen door de HD.
Netstat kan ik je nog niet zeggen, het staat iig wel op wep128, en de pc van de huisbaas vanmiddag op mixed mode gezet, op de box kom ik niet, dus daar kan ik niks aanpassen. Wat voor'n gegevens gaat de HD naar vragen, als ik die kant op bel?

Ga de WUSB ook eens terugbrengen naar de winkel, de verbinding tussen adapter en pc viel gister ook opeens weg, terwijl dat gewoon een USB kabeltje is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 22:19
Nick39 schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:23:
Heb je wel het goede nr van de SMS centrale ingevuld? Werkt hier bij mij ook prima...

[ Voor 24% gewijzigd door BollieBolstra op 11-04-2006 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Weet iemand of nova.planet.nl aka news.kpnplanet.nl gelimiteerd is?

---------------------------
nickvd schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:28:

Hebben meer mensen dit?
En je bent geporterd?? Ik heb dit ook gehad, maar dit probleem was na de nieuwe firmware verholpen.

[ Voor 84% gewijzigd door Edmund op 11-04-2006 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
BollieBolstra schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 09:56:
[...]

Heb je wel het goede nr van de SMS centrale ingevuld? Werkt hier bij mij ook prima...
het normale nummer dat er al in stond,misschien werkt isdn nog niet ?
Hmm het werkt wel vanaf vast naar vodaphone,terug niet,t-mobile werkt beide kanten op,maar sms zou dan gesproken moeten worden afgeleverd ? blijkbaar kan vodaphone dus niet sms-en met vaste net ?

[ Voor 26% gewijzigd door Nick39 op 11-04-2006 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 09:38:
[...]

Netstat kan ik je nog niet zeggen, het staat iig wel op wep128, en de pc van de huisbaas vanmiddag op mixed mode gezet, op de box kom ik niet, dus daar kan ik niks aanpassen. Wat voor'n gegevens gaat de HD naar vragen, als ik die kant op bel?

Ga de WUSB ook eens terugbrengen naar de winkel, de verbinding tussen adapter en pc viel gister ook opeens weg, terwijl dat gewoon een USB kabeltje is.
De HD zal je naar een aantal standaard dingen gaan vragen als welke windows versie, of je wel de bijgeleverde adapter gebruikt etc. Op zich zouden ze dus alleen ondersteuning kunnen geven aan je buurman omdat deze de gigaset adapter gebruikt maar voorzover ik uit je posts hebt begrepen hebben jullie hier beide last van? Als dat het geval is zullen ze je wel helpen.
Edmund schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:08:
Weet iemand of nova.planet.nl aka news.kpnplanet.nl gelimiteerd is?
Gelimiteerd in wat voor een opzicht? snelheid? Ik zou denken van niet.

*edit*

Net even getest met het proggie Grab-it en nova.planet.nl.
Zat op een snelheid tussen de 175KB/s en 200KB/s met 1 download van circa 12mb.
Met een multi-thread download (3 bestanden aangezien ik 3 als max downloads heb ingesteld) kwam ik op een snelheid uit van van gemiddeld 450KB/s - 500KB/s

Dus het lijkt erop dat de downloads gecapped zijn met zo'n 150KB/s per thread.

*edit2*

Hetzelfde gedaan met new.kpnplanet.nl en kwam qua snelheid uit hetzelfde als bij nova.planet.nl.
Wat ook niet zo verwonderlijk is eigenlijk aangezien het dezelfde servers zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Repec op 11-04-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mackie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-01 16:10
[frustratiemodus]

Ben inmiddels 5 weken verder en IPB werkt nogsteeds niet :'( . Even een chronologisch (en korte versie van het) verhaal:

week1: IPB experiabox aangesloten via splitter, voip kwam niet online (lampje bleef uit). Helpdesk (2de lijns) melde dat er een probleem was in de centrale, en dat het opgelost zou worden binnen 3-5 werkdagen.

week2: Na opnieuw tel aangesloten te hebben nogsteeds geen voip, helpdesk gebeld (1e lijns) waarom heeft u nog niet geactiveerd en verder gegaan met adsl. Ik zei dat ik dit nog niet gedaan had omdat in de handleiding staat niet af te wijken van de volgorde. Alsnog dit gedaan maar ook internet via draadloze- en draadverbinding kwamen niet tot stand. Helpdesk (2e lijns) melde dat het probleem was dat de gegevens nog moesten worden verwerkt (3-5 werkdagen).

week3: Laptop met draad aangesloten op experiabox, nogsteeds foutmelding 2000 (gegevens nog niet verwerkt). Ik weer bellen, ja het probleem lag nogsteeds in de centrale. Er zou nu echt actie worden ondernomen om het op te lossen binnen 3-5 werkdagen 8)7 .

week4: U raad het al, nogsteeds niets. De telefoon deed het analoog ook niet meer, dus ik concludeerde dat de lijn geporteerd was, echter verder deed nog niets het verder (idem als week 1 dus |:( ).

week5 (vandaag): Zucht........ net gebeld en het probleem is nogsteeds niet verholpen in de centrale. De afdeling welke dit moet oplossen gaat het snel oplossen omdat 1e lijns vertelde dat er een klacht word gemaakt en ook spoed aan de opdracht wordt toegekend :O .

[/frustratiemodus]

Ik ben nu een beetje moe van dit hele verhaal, vroeg me af of iemand dit eerder heeft meegemaakt en zoja hoelang gaat dit nog duren (en kom niet aan met 3-5 werkdagen :+ )?

We can do it two ways: easy or really easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Repec schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:59:
Dus het lijkt erop dat de downloads gecapped zijn met zo'n 150KB/s per thread.
Welk abbo heb jij? Extra?

Ik heb basic en haal zoon 100KB/s per thread. De HD van KPN zegt dat het niet gelimiteerd is kwa snelheid. Ik haal dus niet hoger dan 50% van mijn maximale snelheid, terwijl ik voorheen de volle 600KB/s kon halen. Dit met hetzelfde abbo, maar met de oude firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
mackie schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:53:
[frustratiemodus]

*knip*

[/frustratiemodus]

Ik ben nu een beetje moe van dit hele verhaal, vroeg me af of iemand dit eerder heeft meegemaakt en zoja hoelang gaat dit nog duren (en kom niet aan met 3-5 werkdagen :+ )?
[bijdehandmodus] zou 3 tot 5 werkdagen moeten duren ;) [/bijdehandmodus]

Foutcode 2000 is normaal gesproken een verkeerde username in de instellingen van een modem. In het geval van IPB zou het kunnen betekenen dat je of de verkeerde EB geleverd hebt gekregen (EB van iemand anders) of dat je gegevens inderdaad nog niet in de systemen verwerkt zijn.
Voorzover ik weet moet dit echt wel binnen een paar dagen op te lossen zijn.
Edmund schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:08:
[...]

Ik heb basic en haal zoon 100KB/s per thread. De HD van KPN zegt dat het niet gelimiteerd is kwa snelheid. Ik haal dus niet hoger dan 50% van mijn maximale snelheid, terwijl ik voorheen de volle 600KB/s kon halen. Dit met hetzelfde abbo, maar met de oude firmware.
Waar ik nu ben is er een gewoon Planet ADSL comfort abonnement en vanaf deze connectie heb ik het getest.

[ Voor 55% gewijzigd door Repec op 11-04-2006 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mackie
Repec schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:09:
[...]

Foutcode 2000 is normaal gesproken een verkeerde username in de instellingen van een modem. In het geval van IPB zou het kunnen betekenen dat je of de verkeerde EB geleverd hebt gekregen (EB van iemand anders) of dat je gegevens inderdaad nog niet in de systemen verwerkt zijn.
Voorzover ik weet moet dit echt wel binnen een paar dagen op te lossen zijn.
Laten we hopen dat ze dit op de H-desk weten, lijkt me toch dat dit snel softwarematig gewijzigd kan worden, na 5 weken (en nu 1 1/2 week zonder telefoon) is het de hoogste tijd :z .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:08:

Het zou kunnen dat het gecapped is aan de kant van Nova. Het zou kunnen dat de beheerders er op dit moment even een limiet op hebben zitten om de druk op de servers wat te verminderen. Dit was ook een tijdje het geval bij newszilla (.xs4all.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Repec schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:09:
Waar ik nu ben is er een gewoon Planet ADSL comfort abonnement en vanaf deze connectie heb ik het getest.
Dat is dus gewoon hetzelfde abbo als dat ik gebruik. Toch raar dat ik hier niet hoger haal, op geen enkele pc. En 3 maanden geleden wel. En er zou niets gelimiteerd zijn.

@c7bcf20fdd4b35a: Dat zou kunnen, maar dan zou de HD dat toch wel moeten weten. Het is zelfs als ticket doorgezet naar de 2de lijn en ze zeggen dat het aan de pc ligt. Tja, niet dus.

Ach de problemen waren een week geleden nog groter, nu klapt de verbinding er iig niet meer uit. Waarschijnlijk heeft dit toevallig tegelijkertijd plaatsgevonden.
Edmund schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:44:
Ik heb hier een vervelen/lastig probleem. Dit had ik nog niet voordat ik de nieuwe firmware had. Voorheen haalde ik zoon 650 KB/s via www.adslvalley.nl en nieuwsgroepen.

Als nu ik mijn download snelheid test via www.adslvalley.nl kom ik erachter dat ik maximaal zoon 650 haal. Het maakt niet uit op welke pc ik dit doe. Geen problemen met uitvallende verbindingen etc. Op dit gebied is er dus geen verschil.

Als ik via nieuwsgroepen (nova.planet.nl) iets download haal ik maximaal 300.0 KB/s. Het is dan ook exact maximaal 300.0. Geen 0.1KB meer. Het maakt niet uit op welke pc ik dit doe. Tevens klapt mijn internet verbinding er dan uit (telefonie niet). MSN valt uit en ik kan geen pagina's meer laden. Dit blijft dan zo voor 1 á 2 min. Daarna doet het het weer een tijdje. De verbinding viel zaterdag 5 keer weg in een 1.5 uur. Meer mensen die dit ervaren?

Edit: Verder maakt het niet uit als ik gebruik maak van de DMZ of gewoon een willekeurig ip-adres. Verder lijkt het erop dat de max snelheid per connectie gelimiteerd is op 100KB/s. Is dit zo bij nova.planet.nl? Echter verklaard dit nog niet waarom mijn verbinding er dan steeds uitklapt.

[ Voor 77% gewijzigd door Edmund op 11-04-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 12-09 19:29
Edmund schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:25:
[ Over NOVA ...]
Dat is dus gewoon hetzelfde abbo als dat ik gebruik. Toch raar dat ik hier niet hoger haal, op geen enkele pc. En 3 maanden geleden wel. En er zou niets gelimiteerd zijn.

@c7bcf20fdd4b35a: Dat zou kunnen, maar dan zou de HD dat toch wel moeten weten. Het is zelfs als ticket doorgezet naar de 2de lijn en ze zeggen dat het aan de pc ligt. Tja, niet dus.
Dit schreef 1 van de beheerders op 5 april in planet.nova:
Dat kan niet want elk draadje is gecapped op 150 KB/s op dit moment en daar kan xnews dus ook niet bovenuit komen.
De HD weet lang niet alles van nova.planet.nl. Of eigenlijk: ze weten er bijna niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 03:57
Kan iemand mij even verder helpen, heb nu zo juist die experiabox aangesloten bedraad op mijn gewone pc, maar nu wil ik dus wifi hebben op mijn laptop (ingebouwde netwerkaart) en ook op mijn xbox360. nu werkt er dus geen van beide ben ook niet echt thuis in deze dingen.

Is het nu verplicht om dat rare bedraade usb adapter te gebruiken om wireless te gaan want zo heb ik er natuurlijk weinig aan. Zie wel andere netwerken van uit de buurt maar die van mij komt er gewoon niet tussen te staan.

iemand even een verhelderend antwoord. ???

[ Voor 3% gewijzigd door harryvos op 11-04-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

harryvos schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:29:
Kan iemand mij even verder helpen, heb nu zo juist die experiabox aangesloten bedraad op mijn gewone pc, maar nu wil ik dus wifi hebben op mijn laptop (ingebouwde netwerkaart) en ook op mijn xbox360. nu werkt er dus geen van beide ben ook niet echt thuis in deze dingen.

Is het nu verplicht om dat rare bedraade usb adapter te gebruiken om wireless te gaan want zo heb ik er natuurlijk weinig aan. Zie wel andere netwerken van uit de buurt maar die van mij komt er gewoon niet tussen te staan.

iemand even een verhelderend antwoord. ???
Je SSID broadcast staat nog niet aan. :) Ik weet niet of je de nieuwste firmware hebt, maar als je dan naar 192.168.2.1 gaat, daar admin intikt, nog een keer, en dan OK klikt, kom je in een algemeen menu. Dan naar Advanced Settings -> Wireless Network en daar SSID broadcast aanzetten. Vervolgens alles connecten wat je wil verbinden, en dan het weer uitzetten. Werkt hier perfect met een draadloze pc & notebook met resp. Linksys en Asus kaartjes. :) Overigens kun je in dat menu (onder Encryption & Authentication) ook je key veranderen, en dat is wel handig ook. Die key die KPN geeft is idioot lang. 8)7

Overigens kan ik nog aan het lijstje van printers toevoegen dat de Canon i455 werkt, dus ik denk de hele i-serie wel. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Krisp op 11-04-2006 16:17 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
laat maar tis al gelukt, heb hem veranderd naar Wep beveiliging en daarna gelijk connectie met zowel xbox als laptop, niet de beste beveiliging maar dat is dan jammer. Lijkt wel of hij WPA niet slikt op 1 of andere manier.

Broadcast had ik trouwens als eerste gelijk aan gezet. maar bedankt voor je reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[hele grote frustratiemodus]

Heb vanaf 19/3 IPB via Planet. Activatie is gelukt via 1369. Portering is nog steeds niet rond. Diverse malen zowel de 1e lijns als de 2e lijns helpdesk gebeld maar niets helpt. Portering schijnt om een duistere reden weken geleden al stopgezet te zijn. Op 1 april factuur ontvangen voor IPB vanaf 19/3 tot 30/4: € 113,48. Een week later weer een factuur voor ADSL-advanced ad € 46 voor de maand april. 1e lijns maar weer eens gebeld; volgens Planet heb ik nu een abbo adsl-comfort bij KPN en een abbo ADSL-advanced bij Planet. Helpdesk:"Tja, mijnheer, das toch echt uw eigen schuld want u heeft bij KPN aangevraagd (terwijl ik met de brief van Planet in mijn hand zit waarin de aanvraag wordt bevestigd), en tot 1 juni bent u verplicht €46 aan Planet te betalen omdat dan u abbo afloopt".

Ondertussen kan ik niet in telefoniebeheer komen, mijn telefoons doen raar, ik wordt per dag 4 a 5 maal gebeld (zo met een tussenpose van een half uur) door verschillende helpdeskmedewerkers van de KPN over het porteringsprobleem en dat dit nu toch echt wordt opgelost. Wat mij verbaast is, dat er een 5-tal KPN-ers, onwetend van elkaars werkzaamheden, zich met mijn probleem bezighouden. En na de portering zou ik toch echt in telefoniebeheer moeten komen.

Daar wordt ik nu moe van. Was ik maar nooit hieraan begonnen. Maar over 3 tot 5 werkdagen is het zeker opgelost, zeggen de KPN-ers in koor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mackie
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:08:

...over 3 tot 5 werkdagen is het zeker opgelost, zeggen de KPN-ers in koor :(
Hmzzzz we weten inmiddels dat dit in houd: "zodra we er de tijd en capaciteit voor hebben" O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Tja dan zal ik ook ma in frustratiemodus gaan zeker...

[frustratiemodus]
De NAT-tabel op de EB was weer leeg. Dit is voor de 2de keer nadat ik de 'nieuwe' firmware heb. Althans de 2de keer dat het zonder een reset van mijn kant uit gekomen was. Ik was het dus niet, KPN?
[/frustratiemodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb IPB sinds maart en heb nog nooit een faktuur ontvangen. Op mijnkpn ontstaat er een "onbekende fout" bij het openen van mijn faktuur on-line.

Ik heb al 1369 gedaan en als ik mijzelf bel hoor ik ook de "internationale ringtone". Lijkt mij dus dat ik volledig geporteerd ben, blijkt het bij een storing en diepere navraag dat mijn portering nog steeds niet is afgerond.

Volgens de HD medewerker moet ook de kiestoon (die je hoort als je de hoorn opneemt) een "internationale toon" geven en niet meer de eentonige tuuuuuuuut zoals je ook op het vaste netwerk van KPN hebt.

Ik ben benieuwd wat de kiestoon is van de VOLLEDIG geporteerde forumleden. Is die dan werkelijk zo anders en zoals de toon die je hoort als je jezelf belt vanaf je mobieltje?

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 00:42:
Ik heb IPB sinds maart en heb nog nooit een faktuur ontvangen. Op mijnkpn ontstaat er een "onbekende fout" bij het openen van mijn faktuur on-line.

Ik heb al 1369 gedaan en als ik mijzelf bel hoor ik ook de "internationale ringtone". Lijkt mij dus dat ik volledig geporteerd ben, blijkt het bij een storing en diepere navraag dat mijn portering nog steeds niet is afgerond.

Volgens de HD medewerker moet ook de kiestoon (die je hoort als je de hoorn opneemt) een "internationale toon" geven en niet meer de eentonige tuuuuuuuut zoals je ook op het vaste netwerk van KPN hebt.

Ik ben benieuwd wat de kiestoon is van de VOLLEDIG geporteerde forumleden. Is die dan werkelijk zo anders en zoals de toon die je hoort als je jezelf belt vanaf je mobieltje?

Bedankt alvast voor jullie hulp!
Ik ben volledig geproteerd, al een maand of 7. En heb nog nooit een andere toon gehad als ik de hoorn opneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 07:52:
[...]

Ik ben volledig geproteerd, al een maand of 7. En heb nog nooit een andere toon gehad als ik de hoorn opneem.
Je belt na het correct aansluiten van de EB ook meteen via VOIP uit. Mischa72, zoals in de TS staat kun je met ** testen als je geporterd bent. Bel **, hoor je geen kiestoon, dan ben je geporterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, om even het verschil tussen de Nederlandse en "internationale" (ik heb aangenomen dat ze de Amerikaanse tonen gebruiken, maar ik heb mijn EB nog niet dus correct me if I'm wrong) tonen te geven, heb ik ze hier even neergezet.

Tonen op het Nederlandse KPN-netwerk:
Kiestoon Wektoon (gaat over)

Tonen uit de Experia Box:

edit:
Kiestoon uit de Experia Box blijkt de normale kiestoon te zijn (wat de KPN-site ook zegt). Laat wel het originele geluidsbestand staan.

Hoop dat 't helpt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:08:

Heb vanaf 19/3 IPB via Planet. Activatie is gelukt via 1369. Portering is nog steeds niet rond. Diverse malen zowel de 1e lijns als de 2e lijns helpdesk gebeld maar niets helpt. Portering schijnt om een duistere reden weken geleden al stopgezet te zijn. Op 1 april factuur ontvangen voor IPB vanaf 19/3 tot 30/4: € 113,48. Een week later weer een factuur voor ADSL-advanced ad € 46 voor de maand april. 1e lijns maar weer eens gebeld; volgens Planet heb ik nu een abbo adsl-comfort bij KPN en een abbo ADSL-advanced bij Planet. Helpdesk:"Tja, mijnheer, das toch echt uw eigen schuld want u heeft bij KPN aangevraagd (terwijl ik met de brief van Planet in mijn hand zit waarin de aanvraag wordt bevestigd), en tot 1 juni bent u verplicht €46 aan Planet te betalen omdat dan u abbo afloopt".
(
Dit verhaal kreeg ik ook van een vriend van me te horen alleen kreeg hij een ander antwoord van de helpdesk. Het bleek een administratieve miskoppeling te zijn en hij krijgt gewoon netjes het teveel betaalde bedrag voor adsl comfort terug gestort. Bij planet kun je ook gewoon overstappen van adsl naar ipb zonder dat er naar je contract wordt gekeken, dus dat lijkt me logischer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 08:55:
Nou, om even het verschil tussen de Nederlandse en "internationale" (ik heb aangenomen dat ze de Amerikaanse tonen gebruiken, maar ik heb mijn EB nog niet dus correct me if I'm wrong) tonen te geven, heb ik ze hier even neergezet.

Hartstikke bedankt voor je duidelijke mp3 bestanden!
Ik heb dus inderdaad nog steeds de 1e kiestoon, de Nederlandse en volgens KPN, houdt dat dan in dat je nog steeds niet volledig en op een juiste manier bent geporteerd. De HD zou mijn portering een "zetje" geven in een systeem en dan zou het nog 5 werkdagen duren. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hadden voor mij die oude tonen kunnen behouden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:27:
[...]
Ze hadden voor mij die oude tonen kunnen behouden :/
Ik vind die nieuwe tonen juist veel mooier en veel mensen die mij bellen vragen aan mij hoe ik aan die "andere" wektoon kom. Ik vind het dan leuk om ze te vertellen dat ik InternetPlusBellen heb van KPN Telecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:36:
[...]

Ik vind die nieuwe tonen juist veel mooier en veel mensen die mij bellen vragen aan mij hoe ik aan die "andere" wektoon kom. Ik vind het dan leuk om ze te vertellen dat ik InternetPlusBellen heb van KPN Telecom.
Als je die andere wektoon hebt, komen je gesprekken dan niet via VoIP binnen? Dus je belt analoog uit, en je krijgt gesprekken via VoIP binnen? :| Of blijft de kiestoon gewoon altijd hetzelfde? Kan iemand dit uitleggen? :P
Van de KPN site:
Als de portering is voltooid dan verandert de kiestoon. Deze klinkt dan hetzelfde als de internationale kiestoon.
Blijkbaar toch niet. Blijft een vreemd verhaal. :?

Trouwens, toen ik aan het zoeken was, zag ik dit:
Anders dan met bellen via een gewone vaste aansluiting hoort u bij InternetPlusBellen altijd dezelfde kiestoon; u hoort dus geen onderbroken kiestoon wanneer een telefoonnummer is doorgeschakeld.
InternetPlusBellen vind ik toch een beetje back to basic als ik dit soort dingen zie. Waar UPC bijvoorbeeld een andere kiestoon kan geven als er een nieuwe voicemail is, lukt KPN dit niet eens bij een doorschakeling. En dat ze maar snel met wisselgesprek en toetsbijbezet komen! B)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en toch, ik heb uit de experiabox de "gewone KPN" kiestoon, en ben geporteerd.
Het lijkt erop dat het dan niet voor iedereen hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die geintreseerd zijn:

KPN komt in mei met internettelevisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kiestoon blijft voor jezelf gewoon hetzelfde afaik. de toon die veranderd is de toon die andere mensen horen als de telefoon bij jou overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Okay,monteur is vandaag geweest,omdat ik (als isdn bezitter) mogelijk de verkeerde box zou hebben.
Dit is dus niet waar, de ssid begint met 551 maar het modem is een 552.

probleem 1:
internetplusbellen bij mijn kpn werkt niet.
Monteur belde de helpdesk,dit was een storing,nee zegt monteur,ik probeer het net met mijn eigen account en daar kom ik er wel mee in.
Helpdesk met mond vol tanden, ticket aangemaakt.

probleem 2:
ext2 geeft een afwijkende snelle beltoon,mijn fax die er op staat begrijpt dit niet.
op ext1 is de toon wel normaal en daar doet de fax het wel.
Monteur heeft Siemens gebeld en dit is normaal,poort 2 heeft de zogenaamde engelse beltoon als hier bij isdn een nummer aan gekoppeld staat om het verschil tussen poort 1 en 2 hoorbaar te maken.
Dit kan niet uitgezet worden.
Op mijn verzoek heeft KPN nu de poortnummers verwisseld,dus het faxnummer dat eerst was toegewezen aan poort 2,heeft nu poort 1.
Nu gaat de fax dus gewoon over.
De huistelefoon,was poort 1, staat nu op poort 2, gaat welliswaar nu snel over,maar doet het wel.

Het zijn dan wel instellingen van lik me vestje maar goed.
Daarna wilde de helpdesk medewerker (stotterende lijnen) de nieuwe isdn software laden.
Dat is al eerder gebeurd,maar de monteur riep gelijk NIET DOEN !!!!
De nieuwe isdn software is dezelfde als waar hier al over gesproken is en heeft een bug,waardoor de experia onbruikbaar wordt.
Per abuis is deze niet geblokkeerd waardoor een overijverige helpdeskmedewerker dus je box om zeep kan helpen,deze software zou helemaal niet in een box gezet mogen worden en dus ook niet beschikbaar mogen zijn.
De nieuwe isdn software komt over 3 weken uit en wordt dan verspreid over een week,bij elke isdn klant uitgezet de zogenaamde hold is er af,ze zijn nu met testen bezig,en over 3 weken wordt ie dus vrijgegeven.

Samenvattend isdn:
Poort 1 heeft bij een gekoppeld nummer de normale beltoon (oproeptoon)
Poort 2 heeft bij een gekoppeld nummer aan poort 1 en poort 2, een afwijkende engelse beltoon (oproeptoon) waardoor diverse faxen en antwoordapparaten het niet doen.

Aanvulling van monteur,als je isdn hebt en je verbindt de quattrovox voor de portering met de experia,dan moet je alle nummers uit de quattrovox halen.
Op poort 1 mag als enig nummer je hoofdnummer staan,en daar moet je je mee aanmelden.
Doe je dat niet en meld je je met een ander nummer aan (omdat deze aan poort 1 van je quattrovox is gekoppeld) dan wordt het verkeerde nummer aangemeld via 1369.
Je belt dan wel met internetplusbellen,maar je portering wordt niet voltooid en internetplusbellen komt ook niet beschikbaar omdat het hoofdnummer zich nooit heeft aangemeld.
De aanmeldingsprocedure komt niet rond omdat subnummers op een ander nivo geregistreerd staan.

Daarnaast was de monteur zo vriendelijk om de siemens draadloze adapter (met een touwtje,dus niet zo draadloos) om te wisselen voor een Speedtouch 121g, een stickje dus hetgeen veel makkelijker is bij een laptop,deze zou ook beter werken onder windows 98.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 12-04-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen mobiele telefoons met UMA (Unlicensed Mobile Access) zoals de Nokia 6136 gratis bellen via het draadloos netwerk van de Experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Edmund schreef op woensdag 12 april 2006 @ 08:05:
[...]
Je belt na het correct aansluiten van de EB ook meteen via VOIP uit. Mischa72, zoals in de TS staat kun je met ** testen als je geporterd bent. Bel **, hoor je geen kiestoon, dan ben je geporterd.
Ik heb wel een kiestoon als ik ** bel, en ik ben volledig geporteerd. Die kiestoon heb ik dacht ik weer terug toen ik de splitter ertussenuit haalde en de verbinding via de ADSL poort heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Marbo op 12-04-2006 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
Nou reeds 2 dagen in bezit nu, en kan er niet echt over te spreken zijn (experiabox)
Net laptop aan gezet, weer geen broadcast van de experiabox, dus weer helemaal naar boven waar de modem en andere pc staat, wireless gedeelte weer uit gezet en opnieuw aangezet.

Gelijk weer uitzending en internet werkt weer, nou als ik dat elke dag moet gaan doen.

meer mensen die dit probleem hebben gehad. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew

McAndrew

Nick39 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:07:
<knip>
Aanvulling van monteur,als je isdn hebt en je verbindt de quattrovox voor de portering met de experia,dan moet je alle nummers uit de quattrovox halen.
Op poort 1 mag als enig nummer je hoofdnummer staan,en daar moet je je mee aanmelden.
Doe je dat niet en meld je je met een ander nummer aan (omdat deze aan poort 1 van je quattrovox is gekoppeld) dan wordt het verkeerde nummer aangemeld via 1369.
Je belt dan wel met internetplusbellen,maar je portering wordt niet voltooid en internetplusbellen komt ook niet beschikbaar omdat het hoofdnummer zich nooit heeft aangemeld.
De aanmeldingsprocedure komt niet rond omdat subnummers op een ander nivo geregistreerd staan.

<knip>
Dit is volgens mij een "broodje-aap-verhaal". De activering gaat via de ExperiaBox en niet via de Quatrovox. De instellingen van de Quatrovox kunnen niet van buitenaf worden uitgelezen (hooguit via de seriële interface). Misschien is het wel belangrijk om de activering via de tel1-poort van de ExperiaBox te doen en niet via de tel2-poort.

Ik kan mij overigens voorstellen dat niet iedereen meer weet wat het hoofdnummer van de ISDN-aansluiting is. Dat hoeft niet het nummer te zijn dat op poort 1 van de Quatrovox geprogrameerd staat. Helaas kan je zelf de toewijzing van het telefoonnummer op de tel1-poort (nog?) niet via "Mijn KPN" veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew

McAndrew

Marbo schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:32:
[...]

Ik heb wel een kiestoon als ik ** bel, en ik ben volledig geporteerd. Die kiestoon heb ik dacht ik weer terug toen ik de splitter ertussenuit haalde en de verbinding via de ADSL poort heb.
Zit er nog iets op de lijn-aansluiting van de ExperiaBox aangesloten? Een afgekoppelde huiscentrale kan misschien nog een kiestoon leveren.
De ExperiaBox en het telefoontoestel hebben even tijd nodig om de ** te verwerken. Gedurende die tijd hoor je nog wel de kiestoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
McAndrew schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:00:
[...]

Dit is volgens mij een "broodje-aap-verhaal". De activering gaat via de ExperiaBox en niet via de Quatrovox. De instellingen van de Quatrovox kunnen niet van buitenaf worden uitgelezen (hooguit via de seriële interface). Misschien is het wel belangrijk om de activering via de tel1-poort van de ExperiaBox te doen en niet via de tel2-poort.

Ik kan mij overigens voorstellen dat niet iedereen meer weet wat het hoofdnummer van de ISDN-aansluiting is. Dat hoeft niet het nummer te zijn dat op poort 1 van de Quatrovox geprogrameerd staat. Helaas kan je zelf de toewijzing van het telefoonnummer op de tel1-poort (nog?) niet via "Mijn KPN" veranderen.
Broodje aap of niet,bij mij was het faxnummer geactiveerd..op poort 1, toeval ?
De experia leest de box ook niet uit,maar doordat je je analoge poort (met het daarbij behorende nummer) via de lijn aansluiting aansluit en uitbelt,komt op basis van nummerweergave je nummer mee als je 1369 belt,en dat nummer wordt dan op 1369 geregistreerd.
KPN moet toch op de een of andere manier weten welk nummer zich registreert op 1369 en doet dat op basis van nummerweergave.
Bij analoog maakt het niet uit,je hebt toch maar 1 nummer.

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 12-04-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
McAndrew schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:12:
[...]

Zit er nog iets op de lijn-aansluiting van de ExperiaBox aangesloten? Een afgekoppelde huiscentrale kan misschien nog een kiestoon leveren.
De ExperiaBox en het telefoontoestel hebben even tijd nodig om de ** te verwerken. Gedurende die tijd hoor je nog wel de kiestoon.
Ach ja, je hebt helemaal gelijk. Het ligt aan de manier waarop ik met mijn Dect telefoon bel. Als ik eerst ** intoets en dan activeer dan duurt het lang voordat het verwerkt wordt. Als ik eerst de telefoon activeer en dan pas ** draai is de verwerking veel korter en is de kiestoon ook meteen weg. Sorry voor het misverstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:28:
[...]

De experia leest de box ook niet uit,maar doordat je je analoge poort (met het daarbij behorende nummer) via de lijn aansluiting aansluit en uitbelt,komt op basis van nummerweergave je nummer mee als je 1369 belt,en dat nummer wordt dan op 1369 geregistreerd.
KPN moet toch op de een of andere manier weten welk nummer zich registreert op 1369 en doet dat op basis van nummerweergave.
Was je faxnummer je hoofdnummer van ISDN? (Oftewel stond dat nummer bovenaan je telefoonrekening?)
Blijft natuurlijk vreemd als dat niet het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew

McAndrew

Nick39 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:28:
[...]

Uitbellen gaat echt alleen maar via de Experiabox (tenzij je ** gebruikt, maar daarmee lukt de aanmelding bij 1369 niet). KPN herkent het inlogggegevens van de Experia en weet welk nummer daarbij hoort. De nummerweergave wordt overigens door KPN verzorgd en niet (rechtstreeks) door de Experiabox. Het is namelijk niet de bedoeling dat je het nummer kan "faken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:07:

probleem 1:
internetplusbellen bij mijn kpn werkt niet.
Monteur belde de helpdesk,dit was een storing,nee zegt monteur,ik probeer het net met mijn eigen account en daar kom ik er wel mee in.
Helpdesk met mond vol tanden, ticket aangemaakt.
Kan wel kloppen dat ze dit als storing zien, want er liep al een ticket van. Ik heb hier nog niets van gehoord en kan mijn telefoonnummers niet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou,, ik ben nu overgestapt van de Linksys WUSB11 v4.0 naar de Linksys WUSB54G v4.0 en al mijn problemen met het wegvallend internet zijn weg.

Helaas is mijn ontvangst nu ook 15% lager. :P Maar ja, wel een stabiele verbinding. en dat vind ik toch belangrijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:35:
[...]

Was je faxnummer je hoofdnummer van ISDN? (Oftewel stond dat nummer bovenaan je telefoonrekening?)
Blijft natuurlijk vreemd als dat niet het geval was.
Nee,het faxnummer is niet het hoofdnummer.
Mijn kpn en internetbellen bleef dan ook achterwege omdat ik mij met mijn hoofdnummer niet had aangemeld bij 1369.
Dan mag iedereen van mij zeggen dat het niet uit maakt met welk nummer je uitbelt en dat de box zichzelf meldt met een uniek nummer,ik vind het allemaal prima,ik weet dat het bij isdn blijkbaar anders werkt gezien de wekenlange problemen en gezien het probleem dat kpn nooit via mijn hoofdnummer een activatie heeft ontvangen terwijl ik wel tig keer 1369 heb gebeld.
Daarnaast mag ik aannemen als nu TIG helpdeskmedewerkers en een monteur allemaal zeggen dat bij isdn de activatie gebeurt op basis van het meegezonden hoofdnummer (hetgeen verklaart waarom alleen het faxnummer geregistreerd is) dat dit zo is.
KPN gaat nu handmatig mijn hoofdnummer koppelen en dan zou het moeten werken.
Het heeft al een half uur gewerkt (toen stonden ook al mijn isdn nummers er bij,behalve het hoofdnummer zodat ik voicemail in e-mail niet kon aanzetten) daarna is een kpn-er er mee aan de gang geweest om mijn hoofdnummer er bij te krijgen en toen hield het op.
Vandaag kreeg ik de telefoonrekening voor internetplusbellen,en tegelijk ook de rekening voor het vaste net voor 2 maanden isdn en 2 maanden adsl.
Kpn vindt dat ik ze beiden maar moet betalen en dan wordt over een maand wel het verschil gecrediteerd,voorlopig betaal ik ff helemaal niets meer,het gestotter is niet om aan te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:49:
[...]

<knip>
Vandaag kreeg ik de telefoonrekening voor internetplusbellen,en tegelijk ook de rekening voor het vaste net voor 2 maanden isdn en 2 maanden adsl.
Kpn vindt dat ik ze beiden maar moet betalen en dan wordt over een maand wel het verschil gecrediteerd,voorlopig betaal ik ff helemaal niets meer,het gestotter is niet om aan te horen.
</knip>
Het enige wat blijkbaar bij KPN en Planet wel goed werkt is het versturen van dubbele nota's 8)
Zie mijn bericht op pag 27 , kreeg vandaag tot overmaat van ramp ook nog de vaste net nota binnen. :( . Das dus 3 x betalen voor dezelfde periode. Vandaag maar een brief gestuurd dat als dit niet binnen 2 dagen is opgelost ze de hele zooi mogen komen ophalen en terugzetten naar de oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew

McAndrew

Nick39 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:49:
[...]

Nee,het faxnummer is niet het hoofdnummer.
Mijn kpn en internetbellen bleef dan ook achterwege omdat ik mij met mijn hoofdnummer niet had aangemeld bij 1369.
Dan mag iedereen van mij zeggen dat het niet uit maakt met welk nummer je uitbelt en dat de box zichzelf meldt met een uniek nummer,ik vind het allemaal prima,ik weet dat het bij isdn blijkbaar anders werkt gezien de wekenlange problemen en gezien het probleem dat kpn nooit via mijn hoofdnummer een activatie heeft ontvangen terwijl ik wel tig keer 1369 heb gebeld.
<knip>
Ik houd het erop dat door een administratief foutje het hoofdnummer niet aan de tel1-poort van de ExperiaBox is gekoppeld. Dan gaat het inderdaad mis als je via die poort probeert te activeren.

Zelf had ik ook ISDN en mijn hoofdnummer stond niet op poort 1 van de Quatrovox. Toch is bij mij de aanmelding en portering goed verlopen.

Het is wel verstandig om het faxnummer gekoppeld te laten aan de tel1-poort omdat sommige faxapparaten niet goed werken op het belritme van de tel2-poort.

Over het rekeningbeleid van de "oude wereld" zal ik het maar niet hebben. Voorlopig mag ik nog twee maanden ISDN-abonnement vooruit betalen en krijg ik over twee maanden drie maanden terug. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McAndrew schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:44:
[...]
Over het rekeningbeleid van de "oude wereld" zal ik het maar niet hebben. Voorlopig mag ik nog twee maanden ISDN-abonnement vooruit betalen en krijg ik over twee maanden drie maanden terug. 8)7
Heb je enig idee hoeveel minuten ik met de helpdesk aan de telefoon heb gehangen ad € 0,10 p.m.? Dat begint inmiddels in de tientallen euro's te lopen. Kan ik dat ook ergens declareren in de "oude wereld"? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
McAndrew schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:44:
[...]

Het is wel verstandig om het faxnummer gekoppeld te laten aan de tel1-poort omdat sommige faxapparaten niet goed werken op het belritme van de tel2-poort.
Dit moest omgedraaid worden,mijn hoofdnummer moest naar 2, mijn fax naar 1 omdat mijn fax (HP-PSC 2410) niet om kan gaan met het aparte signaal van poort 2 inderdaad.
KPN houdt overigens bij welke apparaten het niet kunnen,blijkbaar voor een faq.
Maar nu een ongelofelijk probleem.
Mijn telefoon was weer weg.
Blijkt dat mijn zoon boven e-donkey weer aangegooid heeft,uiteraard met UDP aan en 500 connecties.
Nu kunnen we een hele les gaan bijhouden,hij is 16 en welke beveiliging ik ook inbouw (behalve pc weg halen) hij omzeild het toch.
Nu kan dat UDP uit,ik weet niet wat dat voor consequenties heeft voor zijn e-donkey.
Op hoeveel connecties moet ik dat ding zetten zodat hij wel nog een redelijke download heeft,maar dat ik wel telefoon overhou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Net even gebeld met KPN, heb dus nog niet een volledige Mijn KPN site voor me neus.

Man aan de telefoon vroeg of ik de telefoon eerst werkend heb gekregen en daarna internet aan de praat.

Ik heb dus eerst internet aangesloten op de BOX en daarna de telefoon verder ingesteld, dit is volgens de man de verkeerde volgorde :? en daarom werkt mijn KPN niet zoals het hoort.....dus ff opnieuw de activatiecode invoeren....helaas nu ff een storing op die site, dus of dat het juiste is blijft even in het midden...

Wordt vervolgd....

Kan btw wel alles gewoon doen, splitter en alles daarna eruit, tel. lijn direct op de Exp. Box, telefoon toestel op TEL 1.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew

McAndrew

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:50:
[...]

Heb je enig idee hoeveel minuten ik met de helpdesk aan de telefoon heb gehangen ad € 0,10 p.m.? Dat begint inmiddels in de tientallen euro's te lopen. Kan ik dat ook ergens declareren in de "oude wereld"? :?
Ik zou juist proberen om dat in de "nieuwe wereld" te declareren. Uiteindelijk is het daar misgegaan. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:54:
[knip]
Mijn telefoon was weer weg. Blijkt dat mijn zoon boven e-donkey weer aangegooid heeft,uiteraard met UDP aan en 500 connecties. Nu kunnen we een hele les gaan bijhouden,hij is 16 en welke beveiliging ik ook inbouw (behalve pc weg halen) hij omzeild het toch. Nu kan dat UDP uit,ik weet niet wat dat voor consequenties heeft voor zijn e-donkey. Op hoeveel connecties moet ik dat ding zetten zodat hij wel nog een redelijke download heeft,maar dat ik wel telefoon overhou?
Tja ik zou beginnen met het probleem aan je zoon uit te leggen. Hij is 16, snapt hij goed ;).

Ikzelf heb het aantal connecties verzet naar 10. Extreem laag, maar download ook extreem weinig (via limewire, edonkey, ed). Nu zou ik eens bij 10 beginnen en kijken hoe het gaat. Gaat het goed, op na de 20, 40, 80, 160. Zo zit je binnen een week wel op het maximale niveau. Onthoud wel dat als je het maximale niveau gevonden hebt je dit niet opeens op 2 pc's moet gaan gebruiken 8).

Edit: Ben je al een trotse eigenaar van de 'nieuwe' firmware? Analoog of ISDN?. Ik meende namelijk dat de problemen betreffende UDP bij de 'nieuwe' firmware opgelost waren. Of zijn ze er nogsteeds?

[ Voor 27% gewijzigd door Edmund op 12-04-2006 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Edmund schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:04:
[...]
Tja ik zou beginnen met het probleem aan je zoon uit te leggen. Hij is 16, snapt hij goed ;).

Ikzelf heb het aantal connecties verzet naar 10. Extreem laag, maar download ook extreem weinig (via limewire, edonkey, ed). Nu zou ik eens bij 10 beginnen en kijken hoe het gaat. Gaat het goed, op na de 20, 40, 80, 160. Zo zit je binnen een week wel op het maximale niveau. Onthoud wel dat als je het maximale niveau gevonden hebt je dit niet opeens op 2 pc's moet gaan gebruiken 8).

Edit: Ow, je hebt ISDN en dus de 'oude' firmware. Bij de nieuwe firmware was dit opgelost. Of zeg ik nu weer iets dat helemaal fout is??
Bedankt voor je advies,voor isdn duurt het nog 3 weken voordat de nieuwe software er is,alleen vraag aan de analoge mensen,is bij u na de update het UDP probleem en het downloaden ook verholpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Nick39 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:38:
[...]

Bedankt voor je advies,voor isdn duurt het nog 3 weken voordat de nieuwe software er is,alleen vraag aan de analoge mensen,is bij u na de update het UDP probleem en het downloaden ook verholpen ?
Yep!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
oh heerlijk _/-\o_ ... misschien dat dat stotteren ook weg is.. isdn loopt weer achteraan.. as usual..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nick39 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:56:
[...]

oh heerlijk _/-\o_ ... misschien dat dat stotteren ook weg is.. isdn loopt weer achteraan.. as usual..
Opzich niet gek, is de kleinste markt dus geen prio :*)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew

McAndrew

Nick39 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:56:
[...]

Dat is de wet van de remmende voorsprong... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:03:
[...]

Het enige wat blijkbaar bij KPN en Planet wel goed werkt is het versturen van dubbele nota's 8)
Zie mijn bericht op pag 27 , kreeg vandaag tot overmaat van ramp ook nog de vaste net nota binnen. :( . Das dus 3 x betalen voor dezelfde periode. Vandaag maar een brief gestuurd dat als dit niet binnen 2 dagen is opgelost ze de hele zooi mogen komen ophalen en terugzetten naar de oude situatie.
Eh... is dit niet erg kort door de bocht? Vooral die 2 dagen termijn.... Procedure is inderdaad zoals ik bij iemand anders lees, dat je de 'normale' nota wel moet betalen maar al het te veel betaalde weer terug krijgt. Je uitportering naar IPB is net te laat geweest voor de 'oude' nota systemen. Lijkt er op dat als deze systemen gestart zijn, niet meer gestopt kunnen worden of verandering tijdens de opmaak van de nota's aankunnen. Alles komt goed, teveel betaalde geld voor het oude abo komt terug maar niet in die 2 dagen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:50:
[...]

Voor die nota vraag alleen?? Een paar uur?? Denk dat dat waarschijnlijk voor de helpdesk was... kon dat niet via de storingsdienst tel.ingang? 0800? tientalle euro's voor een nota vraag, die terug betaald wordt... je hebt straks ja meer betaald aan het kunnen stellen van die vraag dan dat je aan geld terug krijgt. Zover ik weet is het 09nr van KPN geen euro p/minuut of toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Over de factuur:

Geachte heer*****,
Naar aanleiding van uw vraag over uw factuur kunnen wij u als volgt informeren:

Wanneer u uw aansluiting laat wijzigen naar InternetPlusBellen kunt u, afhankelijk van de mutatiedatum, eerst nog een reguliere factuur ontvangen. Hierop zullen de nog gemaakte gesprekskosten staan over de afgelopen periode en de abonnementskosten voor de komende twee maanden.
Wij willen u vriendelijk verzoeken deze factuur te voldoen. Na deze reguliere factuur zult u bij de volgende periode een slotfactuur ontvangen waarop eventueel teveel betaalde kosten worden gecrediteerd.

Indien u de abonnementskosten voor de komende periode niet wenst te voldoen kunt u hiervoor uitstel van betaling aanvragen. Deze kosten worden dan verrekend met uw slotfactuur. Voor het aanvragen van uitstel van betaling kunt u contact opnemen met onze telefonische ingang van de klantenservice via 0900-0244 (EUR 0,10 per minuut).

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Anja van ********
KPN

Misschien heeft Storm2006 hier ook wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

´´Op het moment wordt de videotelefoon nog maar mondjesmaat geleverd, maar ze komen er zeer spoedig aan. Overigens is de Videotelefoon die door KPN geleverd gaat worden niet de Philips (hoewel die er ook bij gaat komen) maar de Houston videotelefoon.´´

Heeft iemand hier deze Houston videotelefoon al in huis en wat zijn de ervaringen hiermee?
De telefoon staat wel in de Primafoon, maar als er gevraagd wordt naar levering geen zinnig antwoord gegeven wordt door de medewerkers. 8)7
Het enige wat bekend is over de telefoon is dat hij er al sinds vorig jaar juli staat :Z :Z

Persoonlijk gaat mijn voorkeur dan ook uit naar de Philips VP5500 versie waarmee je niet gebonden ben aan één plek.
Maar wanneer die leverbaar is |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Het geeft toch troost dat ik niet de enige ben die nog op de creditering van de dubbele betaling zit te wachten. Het blijft zum :r .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:04:
[...]

Edit: Ow, je hebt ISDN en dus de 'oude' firmware. Bij de nieuwe firmware was dit opgelost. Of zeg ik nu weer iets dat helemaal fout is??
Nieuwe firmware hier, oude probleem echter nog aanwezig wanneer ik mijn verbindingen weer omhoog gooi. Echo e.d. dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nevermind was al beantwoord.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
ISDN of analoog? Edmund zijn tips gingen namelijk over problemen bij de ISDN-versie van de Experiabox, waar op dit moment nog geen nieuwe firmware voor bestaat.

[ Voor 23% gewijzigd door Joen op 12-04-2006 20:38 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.