Okay,monteur is vandaag geweest,omdat ik (als isdn bezitter) mogelijk de verkeerde box zou hebben.
Dit is dus niet waar, de ssid begint met 551 maar het modem is een 552.
probleem 1:
internetplusbellen bij mijn kpn werkt niet.
Monteur belde de helpdesk,dit was een storing,nee zegt monteur,ik probeer het net met mijn eigen account en daar kom ik er wel mee in.
Helpdesk met mond vol tanden, ticket aangemaakt.
probleem 2:
ext2 geeft een afwijkende snelle beltoon,mijn fax die er op staat begrijpt dit niet.
op ext1 is de toon wel normaal en daar doet de fax het wel.
Monteur heeft Siemens gebeld en dit is normaal,poort 2 heeft de zogenaamde engelse beltoon als hier bij isdn een nummer aan gekoppeld staat om het verschil tussen poort 1 en 2 hoorbaar te maken.
Dit kan niet uitgezet worden.
Op mijn verzoek heeft KPN nu de poortnummers verwisseld,dus het faxnummer dat eerst was toegewezen aan poort 2,heeft nu poort 1.
Nu gaat de fax dus gewoon over.
De huistelefoon,was poort 1, staat nu op poort 2, gaat welliswaar nu snel over,maar doet het wel.
Het zijn dan wel instellingen van lik me vestje maar goed.
Daarna wilde de helpdesk medewerker (stotterende lijnen) de nieuwe isdn software laden.
Dat is al eerder gebeurd,maar de monteur riep gelijk NIET DOEN !!!!
De nieuwe isdn software is dezelfde als waar hier al over gesproken is en heeft een bug,waardoor de experia onbruikbaar wordt.
Per abuis is deze niet geblokkeerd waardoor een overijverige helpdeskmedewerker dus je box om zeep kan helpen,deze software zou helemaal niet in een box gezet mogen worden en dus ook niet beschikbaar mogen zijn.
De nieuwe isdn software komt over 3 weken uit en wordt dan verspreid over een week,bij elke isdn klant uitgezet de zogenaamde hold is er af,ze zijn nu met testen bezig,en over 3 weken wordt ie dus vrijgegeven.
Samenvattend isdn:
Poort 1 heeft bij een gekoppeld nummer de normale beltoon (oproeptoon)
Poort 2 heeft bij een gekoppeld nummer aan poort 1 en poort 2, een afwijkende engelse beltoon (oproeptoon) waardoor diverse faxen en antwoordapparaten het niet doen.
Aanvulling van monteur,als je isdn hebt en je verbindt de quattrovox voor de portering met de experia,dan moet je alle nummers uit de quattrovox halen.
Op poort 1 mag als enig nummer je hoofdnummer staan,en daar moet je je mee aanmelden.
Doe je dat niet en meld je je met een ander nummer aan (omdat deze aan poort 1 van je quattrovox is gekoppeld) dan wordt het verkeerde nummer aangemeld via 1369.
Je belt dan wel met internetplusbellen,maar je portering wordt niet voltooid en internetplusbellen komt ook niet beschikbaar omdat het hoofdnummer zich nooit heeft aangemeld.
De aanmeldingsprocedure komt niet rond omdat subnummers op een ander nivo geregistreerd staan.
Daarnaast was de monteur zo vriendelijk om de siemens draadloze adapter (met een touwtje,dus niet zo draadloos) om te wisselen voor een Speedtouch 121g, een stickje dus hetgeen veel makkelijker is bij een laptop,deze zou ook beter werken onder windows 98.
[
Voor 5% gewijzigd door
Nick39 op 12-04-2006 12:10
]