[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.771 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 15:23
Edmund schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:44:
[...]

@SachaH: Ik hoop dat dat 1 malig zo gebeurt. Namelijk omdat jij de 'nieuwe' firmware kreeg. Oftewel de firmware waarmee je de box, lokaal kunt benaderen. Het zou een slechte zaak zijn als je bij iedere firmware update de zaak weer opnieuw moet instellen.
Dit was ook het enige wat ik tegenkwam wat niet goed stond. Voor de rest werkt alles prima.
Zal idd wel 1 malig zijn maar wilde het toch even onder de aandacht brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:08:
[...]

Lijkt me dat je met een factory reset toch echt wel alles kwijt bent. Je zet hem immers terug naar de instellingen zoals uit de fabruik uitgeleverd worden. De modem zal dan waarschijnlijk via de TSM de standaard uitgeleverd instellingen laden, zoals wpa-psk sleutel en SSID. En de nat tabel zal waarschijnlijk gewist zijn. Bij een firmware update zullen waarschijnlijk de instelligen wel bewaard blijven.
Bij het teruglezen begrijp ik dat ik niet geheel duidelijk was. Ik bedoelde inderdaad na een firmware upgrade, niet een totale reset. Mijn ervaring is dat de instellingen gemaakt in MijnKPN na een fimrware upgrade overgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Weet iemand waar je de status van je order kan volgen (Planet)? Ik heb, na de aanmelding, helemaal niets meer gehoord, ook niet van KPN. :( Het product is erg leuk, alleen de communicatie erg gebrekkig.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Even over de instellingen van de EB. De website is op dit moment leidend en deze instellingen zullen dan ook naar een firmware aanpassing op de box komen te staan. Alles wat je met de web interface veranderd hebt zal verloren gaan. Dit gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb een aantal problemen.
Voor alle duidelijkheid,ik ben nog niet geporteerd,heb wel alles geactiveerd (dus gebeld met het speciale nummer en de code op mijn kpn ingevoerd) en heb isdn.
Internetplusbellen is nog steeds niet actief.
Als ik bel,en tegelijk een gewone internet page bezoek,valt de spraak weg.
Mijn fax op poort 2 werkt niet.
KPN krijgt het niet voor elkaar om dat remote in te voeren,en via mijn kpn kan ik het zelf ook niet doen.
Na een zooi beschuldigingen van een kpn medewerker ,pc zou vol virussen en spyware staan,daardoor zoveel openstaande verbindingen hebben dat daarom geen gesprek te voeren was hetgeen onzin is,iedere pc bezit ad aware,adwatch en microsoft anti spyware en mcafee virusscan voorzien van de meest recente updates die elke dag van het net worden gehaald,zag de medewerker dat ik nog oude software had.
Moest ik hem vertellen dat voor isdn de boel op hold gezet was (volgens een andere medewerker zijn ze er even mee gestopt en staat de ontwikkeling op hold) hetgeen niet waar was,vannacht zou ik de nieuwe software krijgen en waren alle problemen opgelost en zou ik ook lokaal bij mijn instellingen kunnen komen.
Uiteraard was dit vanochtend niet het geval.
Vandaag werd ik weer gebeld,welke box ik hier had..ja hallo,hoeveel levert KPN er dan ? toch alleen die experia ?
Daarna had hij mijn ssid id nodig welke met sx552 begint. (het wifi lampje knippert steeds,alsof daar activiteit op plaatsvindt maar ik bezit geen wifi apparatuur)
Fantastisch maar hij begint bij mij echt met SX551.
Hele discussie over dat ik niet goed keek en zo.
Gebruikte ik bittorent misschien ? nee meneer....
Weer zou de nieuwe software "gepuched" worden hetgeen niet gebeurde.
Daarna een discussie over het opnieuw installeren van windows op de pc,want met al die besmettingen kon dat het wel eens zijn.
Toen ik zei dat ik daar niet aan ging beginnen en zeker wist dat het up to date was,was ik eigenwijs,hij sloot de ticket af en ik moest maar opnieuw bellen als ik problemen bleef houden,maar dan moest ik wel eerst opnieuw XP installeren. 8)7 |:(
Ik zou ook gisteren geporteerd zijn,ook niet waar,want na 2 keer het sterretje krijg ik nog steeds de kiestoon van de oude lijn.
Dat 2x * was een broodje aap verhaal volgens hem.
De portering zou dan nu vandaag zijn,en dan moesten de problemen verholpen zijn.
Maar dan beginnen ze juist,want ik ben afhankelijk van mijn fax voor bepaalde opdrachten.
Het faxnummer werkt nu nog via de quattrovox maar als ik geporteerd ben niet meer.
Omdat ik hem met geen mogelijkheid kan koppelen aan poort 2,en KPN dat zelf ook niet kan (zeggen ze,ik weet van verhalen dat het wel kan hier) voorzie ik de ellende alweer....
Dat wordt weer talloze keren bellen.
Iemand stelde me voor om via een ingewikkelde procedure (het kan dus wel) bij kpn zelf om aan poort 1 zowel het hoofd als het faxnummer toe te wijzen,dat heb ik maar niet gedaan...
En als mijn zoon op de xbox-360 speelt krijgt iedereen die me belt in gesprek..., hoor ik robotstemmen en haperingen en een ferme echo.
Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
`

Je verhaal is duidelijk één en al frustratie. Maar ik wil zonder er een waardeoordeel aan verbinden toch enkele opmerkingen maken. Punt is namelijk dat er een paar tegenstrijdigheden in zitten.

A. Je zegt dat je niet geporteerd bent.
B. Maar je klaagt over in gesprek als mensen je bellen als je zoon aan het xbox 360en is. Als je niet geporteerd bent, gaan inkomende gesprekken gewoon nog op de ouderwetse manier, dus dat kan niet.
C. Nummers koppelen bij de expediabox kan alleen als je geporteerd bent, immers als je niet geporteert bent gaan binnenkomende gesprekken nog op de ouderwetste manier en niet via het VoiP.

Ik heb nu al zoveel posts over je gefrustreerdheid gelezen. En ik vind het echt heel klooie voor je. Maar misschien is het handiger om iets constructiever naar een oplossing toe te werken. Dit kan bijv. door een nieuw topic te openen (een linkje te geven in dit topic). Waar je heel duidelijk en zonder ranten, kort en bondig uitlegd wat er lukt en niet lukt (met een tijdsframe). Dan kan iemand er hopelijk een conclusie uit trekken. Je merkt in dit topic dat heel vaak dezelfde oplossingen aan je gegeven worden etc.

Als ik het zo lees, zou het bijv. kunnen dat je expediabox kapot is... (immers wat verklaart anders de robotachtige stemmen, terwijl gesprekken gewoon nog op de ouderwetse manier gaan).

[ Voor 53% gewijzigd door Hoedje op 06-04-2006 13:33 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Je verhaal is duidelijk één en al frustratie. Maar ik wil zonder er een waardeoordeel aan verbinden toch enkele opmerkingen maken. Punt is namelijk dat er een paar tegenstrijdigheden in zitten.

A. Je zegt dat je niet geporteerd bent.
KPB zou er verstandig aan doen om eindelijk eens standaard aan te raden om eerst de portering af te wachten en dan pas via de experiabox te gaan bellen. Het levert te veel frustratie en ellende op op deze manier. Na portering zijn over het algemeen alle problemen verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Marbo schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:54:
[...]

KPN zou er verstandig aan doen om eindelijk eens standaard aan te raden om eerst de portering af te wachten en dan pas via de experiabox te gaan bellen. Het levert te veel frustratie en ellende op op deze manier. Na portering zijn over het algemeen alle problemen verdwenen.
Ze kunnen natuurlijk wel altijd vermelden dat totdat de portering, die binnen 3 tot 10 dagen plaatsvind, heeft plaatsgevonden er nog enkele complicaties kunnen optreden. En dat als ze problemen hebben, ze kunnen proberen om de telefoon rechtstreeks op de splitter te zetten. Echter krijg je dan dat, als je op dit gebied een noob bent, ze na portering de HD gaan bellen, omdat ze opeens niet meer te bereiken zijn. Tevens ben ik van mening dat het nog al een lap tekst wordt om dit grondig uit te leggen. Oftwel volgensmij is dit niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond viel me tijdens het aanvragen van IPB op dat je zelf je ADSL diende op te zeggen. Maar aangezien ik Direct ADSL heb vroeg ik me af of dit alsnog moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:48:
Gisteravond viel me tijdens het aanvragen van IPB op dat je zelf je ADSL diende op te zeggen. Maar aangezien ik Direct ADSL heb vroeg ik me af of dit alsnog moet?
Als je overstapt van direct adsl, hoef je dat niet eerst op te zeggen. (IPB is overigens ook gewoon direct adsl met extra telefonie dienst...)
Deze opmerking krijg je te zien omdat er blijkbaar providers zijn die een HOP (overstap van de ene KPN adsl ISP naar de andere ISP) niet als opzegging zien...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 14:21
Edmund schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:17:
[...]
Ze kunnen natuurlijk wel altijd vermelden dat totdat de portering, die binnen 3 tot 10 dagen plaatsvind, heeft plaatsgevonden er nog enkele complicaties kunnen optreden. En dat als ze problemen hebben, ze kunnen proberen om de telefoon rechtstreeks op de splitter te zetten. Echter krijg je dan dat, als je op dit gebied een noob bent, ze na portering de HD gaan bellen, omdat ze opeens niet meer te bereiken zijn. Tevens ben ik van mening dat het nog al een lap tekst wordt om dit grondig uit te leggen. Oftwel volgensmij is dit niet te doen.
En je vergeet eigenlijk het belangrijkste. Mensen gaan ervan uit dat als de EB is aangesloten en 1369 is gebeld ze GRATIS bellen. Als men dan de telefoon weer op de splitter aansluiten en even geen rekening houden dat ze dan analoog bellen ze gewoon moeten betalen.

@edmund

Geen tijd voor topic nummer 6 ?

[ Voor 3% gewijzigd door Repec op 06-04-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Repec schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:36:
[...]

@edmund
Geen tijd voor topic nummer 6 ?
Toch pas na de 1000? Anders heb ik het de vorige keer ook fout gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Edmund schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:53:
[...]

Toch pas na de 1000? Anders heb ik het de vorige keer ook fout gedaan.
Om eerlijk te zijn geen idee. Kon zo ook ff niks in de regels vinden. Ik laat het aan jou over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 16:23
Bij mij ontstond een vraag na lezen van dit topic. Stel dat ik IPB bestel en na een jaar besluit dit contract niet te verlengen en een regulier abonnement (zonder VOIP) af te sluiten bij 1 van de KPN providers, dien ik dan opnieuw de aansluitkosten a €75 te betalen voor een analoge lijn?
Dit zou anders een groot minpunt zijn van IPB, zolang er nauwelijks providers zijn die een overstap met afwezigheid van een analoge lijn willen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=25529170,noline]Stel dat ik IPB bestel en na een jaar besluit dit contract niet te verlengen en een regulier abonnement (zonder VOIP) af te sluiten bij 1 van de KPN providers, dien ik dan opnieuw de aansluitkosten a €75 te betalen voor een analoge lijn?
Dit vroeg ik me ook af en heb nagevraagd bij KPN en kreeg dit antwoord:
Indien u na eenn jaar geen gebruik meer wilt maken van InternetPlusBellen kunt u overstappen naar een vaste telefoonlijn.

Hiervoor zal eenmalig EUR 47,95 installatiekosten in rekening worden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Repec schreef op donderdag 06 april 2006 @ 19:33:
[...]

Om eerlijk te zijn geen idee. Kon zo ook ff niks in de regels vinden. Ik laat het aan jou over ;)
Kan ook eventjes niets in de regels vinden, maar aangezien er genoeg topic's met meer dan 500 posts zijn zal het wel pas bij 1000 de gewoonte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:52
Volgens de hd medewerker die ik een paar dagen geleden aan de lijn had, zou ik vandaag
geporteerd worden. Dus na thuiskomst vanmiddag ik kijken op de NT1, lampje was nog aan.
Toch zo eigenwijs als ik maar ben zonet even de HD gebeld en gevraagd of er iets is misgegaan.
Nee hoor vertelde de dame, u bent vanmiddag om 16.15 succesvol geporteerd. Nou oke
ik bleef het maar raar vinden, maargoed. modem uit gedaan splitter ertussen uit en weer opstarten die handel.
Ja bellen gaat goed, maar gebeld worden ho maar ineens bestaat mijn nummer niet meer.
HD gebeld vreemd hoor meneer u moet het modem na dit gesprek even uit doen en dan 30 sec wachten en dan weer aandoen dan worden de nieuwe instellingen geladen en dan is het goed.

Nou ik gaf hem 2 minuten maar ik had het nr van de hd weer gedraaid want het werkte dus nog nie.
Eindelijk kon ik door naar de 2e lijn.
Nou meneer ff het eea nakijken ik was dus nog niet geporteerd morgen of overmorgen ga ik op de planning. Hij heeft wel ff wat gedaan in het modem en belde mij op mijn mobiel omdat de box opnieuw opgestart moest worden, goede service zeg ik maar.

wel jammer dat ik nog nie geporteerd ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je een niet bestaand nummer krijgt als je je ISDN spul logkoppelt terwijl je niet geporteerd bent klopt...
Als je geporteerd bent bij ISDN gaat na portering het lampje van je NT1 uit. dan pas is het veilig om het ISDN spul te verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heeft er iemand de laaste week nog kunnen activeren via Mijn KPN... ik kan al een week bellen en internetten, maar activeren bij Mijn KPN lukt nog niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repec schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:36:
[...]

En je vergeet eigenlijk het belangrijkste. Mensen gaan ervan uit dat als de EB is aangesloten en 1369 is gebeld ze GRATIS bellen. Als men dan de telefoon weer op de splitter aansluiten en even geen rekening houden dat ze dan analoog bellen ze gewoon moeten betalen.
Je bedoelt toch zeker niet dat het gratis bellen pas ingaat als daadwerkelijk de splitter er tussenuit is gehaald ?? M'n zwager (PC leek) heeft IPB en keek alsof hij water zag branden toe ik vroeg of de splitter er al tussenuit was (na een maand IPB). Hij wist niet eens waar ik het over had, daar had de monteur dus niets over verteld. Die zat er dus vrolijk tussen nog en mijn aanwijzingen om de splitter er tussenuit te halen lukte niet, dan had hij of geen internet of geen telefoon (zal wel iets verkeerds gedaan hebben, eerdaags maar kijken).

Maar er is een grote gilde leken, ik vraag me af hoeveel IPB'ers onwetend door blijven gaan met de splitter er nog tussen. Velen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een heel domme vraag. Ik heb verscillende medlingen gezien over het gebruik van een router achter een EB. IS het ook mogelijk een speedtouch 546 zo in te richten dat deze zich gedraagt als een switch i.p.v. van een router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:53:
[...]

Je bedoelt toch zeker niet dat het gratis bellen pas ingaat als daadwerkelijk de splitter er tussenuit is gehaald ?? M'n zwager (PC leek) heeft IPB en keek alsof hij water zag branden toe ik vroeg of de splitter er al tussenuit was (na een maand IPB). Hij wist niet eens waar ik het over had, daar had de monteur dus niets over verteld. Die zat er dus vrolijk tussen nog en mijn aanwijzingen om de splitter er tussenuit te halen lukte niet, dan had hij of geen internet of geen telefoon (zal wel iets verkeerds gedaan hebben, eerdaags maar kijken).

Maar er is een grote gilde leken, ik vraag me af hoeveel IPB'ers onwetend door blijven gaan met de splitter er nog tussen. Velen volgens mij.
Het maakt helemaal niet uit! Je kunt de splitter gewoon laten zitten 8)7

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:58:
Misschien een heel domme vraag. Ik heb verscillende medlingen gezien over het gebruik van een router achter een EB. IS het ook mogelijk een speedtouch 546 zo in te richten dat deze zich gedraagt als een switch i.p.v. van een router
Ja dat is zeker mogelijk, je moet de WAN-poort niet gebruiken en zorgen dat DHCP uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Splitter kan gewoon zitten blijven, het gratis bellen gaat in nadat het nummer 1369 gedraaid is, en je dus via VOIP belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik ben nu geporteerd (gisteren)
Nog steeds lukt het ook KPN niet om mijn tweede nummer (echt nummer) toe te voegen op de experia.
Wel heb ik,met ISDN,nu wel de nieuwe software ontvangen en heb ik dus de web interface.
Ik moet hier nog lezen wat ik daar nu mee kan.
KPN komt er niet uit en wil een nieuwe experia gaan toezenden.
Mijn KPN werkt nog steeds niet,dus ik kan zelf niets toevoegen,maar volgens KPN lukt dat ook met mijn kpn niet,als het hun niet lukt vanaf daar,lukt het mij niet via mijn kpn.
Ik zal kijken of het met de lokale webinstellingen mij wel lukt,ik heb er nog niet naar gekeken.
De splitter is er tussen uit,de kiestoon is veranderd.
Op dit moment vliegen de resets me om de oren.... ik hoop dat ik de webinterface behoud.
Volgens KPN is er nu een storing bij "mijn KPN" en werkt het daarom allemaal niet.
In elk geval is er duidelijk wat er is gebeurd,de experia heeft van poort2 van de quattrovox de nummers overgenomen toen ik daar mee uit belde.
Het eerste nummer van die poort2 van de quattrovox is mijn tweede lijn nummer,het tweede nummer van die poort is mijn fax nummer.
De experia heeft dus het eerste nummer van poort 2 isdn quattrovox,aan poort 2 gekoppeld,en dat krijgen ze er niet meer uit.
Mijn fax doet het dus wel,met een ander nummer.
Ik heb de primeur,er is een software bug in de isdn software,als poort 2 een nummer heeeft gekregen is dit niet meer te wissen.
Voorlopig is de enige oplossing iedereen mijn nieuwe faxnummer te geven..
Blijkt dus ook dat bij isdn wel degelijk het eerste nummer van een uigaande poort wordt gebruikt als je 1369 belt.
Aangezien bij mij dus op poort 2 van de quattrovox een ander nummer stond,is dat nummer geregistreerd (het faxnummer stond op poort 2,nummer 2,en geregistreerd is het eerste nummer op poort 2 van de quattrovox) en er blijkbaar niet meer uit te krijgen.
Via de webinterface kom ik er ook niet bij.
Er staat alleen: Telephony
VoIP accounts: 2 accounts (registered: 2 accounts)

update: KPN heeft de oude software weer terug gezet,lokaal inloggen lukt niet meer.

[ Voor 45% gewijzigd door Nick39 op 07-04-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:51:
Nog steeds lukt het ook KPN niet om mijn tweede nummer (echt nummer) toe te voegen op de experia.
Wel heb ik,met ISDN,nu wel de nieuwe software ontvangen en heb ik dus de web interface.
Mijn KPN werkt nog steeds niet,dus ik kan zelf niets toevoegen,maar volgens KPN lukt dat ook met mijn kpn niet,als het hun niet lukt vanaf daar,lukt het mij niet via mijn kpn.
Ik zal kijken of het met de lokale webinstellingen mij wel lukt,ik heb er nog niet naar gekeken.
Op dit moment vliegen de resets me om de oren.... ik hoop dat ik de webinterface behoud.
Volgens KPN is er nu een storing bij "mijn KPN" en werkt het daarom allemaal niet.
Als je een tweede nummer op poort 2 van de EB gekoppeld wilt hebben dan moet je even contact opnemen met de HD. Gewoon vertellen dat je ISDN hebt, en dat je door de storing je tweede nummer niet kan koppellen aan de EB. Als het goed is zouden zij dit namenlijk via de tweede lijn voor je kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:01:
[...]

Als je een tweede nummer op poort 2 van de EB gekoppeld wilt hebben dan moet je even contact opnemen met de HD. Gewoon vertellen dat je ISDN hebt, en dat je door de storing je tweede nummer niet kan koppellen aan de EB. Als het goed is zouden zij dit namenlijk via de tweede lijn voor je kunnen regelen.
Ze krijgen het er niet uit,zie mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuker schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:09:
[...]

Ja dat is zeker mogelijk, je moet de WAN-poort niet gebruiken en zorgen dat DHCP uit staat.
Bedoel je te zeggen dat ik 546 aanluit achter de EB op een van de LAN poorten. DHCP uit zetten. Dan kan ik nog 3 PC's op de overige LAN poorsten van 546 kunnen aansluiten waarbij die dan werkt als een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Nick39 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:51:
In elk geval is er duidelijk wat er is gebeurd,de experia heeft van poort2 van de quattrovox de nummers overgenomen toen ik daar mee uit belde.
Het eerste nummer van die poort2 van de quattrovox is mijn tweede lijn nummer,het tweede nummer van die poort is mijn fax nummer.
De experia heeft dus het eerste nummer van poort 2 isdn quattrovox,aan poort 2 gekoppeld,en dat krijgen ze er niet meer uit.
Mijn fax doet het dus wel,met een ander nummer.
Ik heb de primeur,er is een software bug in de isdn software,als poort 2 een nummer heeeft gekregen is dit niet meer te wissen.
Voorlopig is de enige oplossing iedereen mijn nieuwe faxnummer te geven..
Blijkt dus ook dat bij isdn wel degelijk het eerste nummer van een uigaande poort wordt gebruikt als je 1369 belt.
Aangezien bij mij dus op poort 2 van de quattrovox een ander nummer stond,is dat nummer geregistreerd (het faxnummer stond op poort 2,nummer 2,en geregistreerd is het eerste nummer op poort 2 van de quattrovox) en er blijkbaar niet meer uit te krijgen.
Via de webinterface kom ik er ook niet bij.
Er staat alleen: Telephony
VoIP accounts: 2 accounts (registered: 2 accounts)

update: KPN heeft de oude software weer terug gezet,lokaal inloggen lukt niet meer.
Dus om het goed samen te vatten (en voor mezelf ff duidelijk te krijgen) heb je de aansluiting niet helemaal correct gedaan en de verkeerde poort op je vox met de eb verbonden en nu is niet je ISDN hoofdnummer maar een 2e nummer geporteerd?

Aan de ene kant vreemd dat het systeem van KPN het heeft toegelaten om je "2e" nummer te laten porteren omdat namelijk de hele aanvraag is gedaan en gekoppeld aan je hoofdnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Voicemail in email functie is weer beschikbaar en het werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:40:
Hallo,

Heeft er iemand de laaste week nog kunnen activeren via Mijn KPN... ik kan al een week bellen en internetten, maar activeren bij Mijn KPN lukt nog niet....
4 weken geleden IPB ISDN bestelt. gisteren monteur over de vloer gehad. alles geactiveerd met 1396 en vanochtend via mijn KPN extra mailaccounts aangemaakt. Alles werkt tot nu toe als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:07:
Bij mij staat de optie er wel, maar aanklikken heeft geen effect.
HD: het zou moeten werken maar is nog instabiel, probeert U het later nog eens. :/

@16:34 ik kan nu wel inloggen maar krijg: Server Exception als ik de instellingen probeer te wijzigen.
Het wachtwoord was even proberen, maar blijkt bij mij "wachtwoord" te zijn :-)

@9apr06 19.24: inloggen lukt, eveneens het forwarden van vm. (ipb planet), leuke dienst.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Repec schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:02:
[...]

Dus om het goed samen te vatten (en voor mezelf ff duidelijk te krijgen) heb je de aansluiting niet helemaal correct gedaan en de verkeerde poort op je vox met de eb verbonden en nu is niet je ISDN hoofdnummer maar een 2e nummer geporteerd?

Aan de ene kant vreemd dat het systeem van KPN het heeft toegelaten om je "2e" nummer te laten porteren omdat namelijk de hele aanvraag is gedaan en gekoppeld aan je hoofdnummer.
Poort 1 (van de experia) bevat mijn hoofdnummer,die is goed,poort 2 (van de experia) bevat het eerste nummer van poort 2 van de oude isdn quattrovox en die is verkeerd,en die krijgen ze er niet meer uit (uit poort 2 van de experia) met als gevolg dat de fax bereikbaar is op het tweede isdn nummer,en niet op het derde welke mijn faxnummer is.
Ik moet dus nu iedereen een ander faxnummer geven.
Mijn KPN werkt nog niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 07-04-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:03:
[...]

Bij mij staat de optie er wel, maar aanklikken heeft geen effect.
HD: het zou moeten werken maar is nog instabiel, probeert U het later nog eens. :/
Zojuist nog even geprobeerd. Alle instellingen kon ik aanpasssen.
Overigens kon ik dat enkele weken geleden ook al (toevallig op het juiste moment geprobeerd).
Vanaf dat moment ontvang ik ook "Voicemail emails".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 15:23
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:02:
[...]

Zojuist nog even geprobeerd. Alle instellingen kon ik aanpasssen.
Overigens kon ik dat enkele weken geleden ook al (toevallig op het juiste moment geprobeerd).
Vanaf dat moment ontvang ik ook "Voicemail emails".
Wat voor wachtwoord moet je invullen bij "Voicemail wachtwoord"? Je voicemail pincode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

bericht gekregen(Planet) dat alles nu moet werken, klopt dus ook, lampje ISDN kastje is uit, foon op de poort 1 van de EB gaat over, kon al wel bellen via dat ding.

De uitbreiding op de site van Planet en Mijn KPN zie ik nog niet.

Ik kan dus nu wegmikken de DuoVox en de oude ADSL modems??

Moet het NT1 kastje wel blijven zitten.......en met welk nut vraag ik me dan af??

Is het ISDN gedoe niet lulkoek, of heb je de meerdere nummers die je had nodig, dus kan je meer nu dan met een gewoon IPB abbo??

Dus, is er verschil tussen iemand die van ISDN overstapt en van analoog overstapt?

[ Voor 8% gewijzigd door Flame17 op 07-04-2006 17:38 ]

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Ik heb de laatste tijd verdacht veel telefoontjes van 'nummer onbekend' gehad, wss van die zogenaamde telefoontjes. En we kunnen dus ook niet meer gebeld worden. Eerst hoor je de hele tijd niks en dan ineens 3 korte tonen en dan hangt ie op. Ik kan nog wel zelf bellen. Het maakt niet uit of ik wel of geen torrents aan het downloaden ben. Na een harde reset veranderd er ook niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 17:36
Ik elke dag trouw mijn EB (ISDN) resetten, maar tot nu toe nog geen nieuwe firmware :0
Is er iemand met inside informatie wanneer deze beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Dukejohn schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:14:
Ik elke dag trouw mijn EB (ISDN) resetten, maar tot nu toe nog geen nieuwe firmware :0
Er is een paar posts terug al vermeld dat het nog wel even kon duren voordat de ISDN firmware beschikbaar komt. In de ISDN firmware versie waar de webinterface te bereiken is zitten een x-aantal serieuze bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:07:
Was ik even blij dat voicemail in e-mail weer beschikbaar is! :*)
:'( Maar ja, dan moet het Telefoniebeheer wel bereikbaar zijn. Krijg wederom de "AM call failed because resultCode=105, resultText=No endpointName found in Condis, resultNeCode=null" melding. Helaas...

Is dat een typisch ISDN klanten probleem of kan nu niemand telefoniebeheer bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand Voice Mail in E-mail bij Internet PLus Bellen al ingesteld gekregen. Hij lijkt weer open te staan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SachaH schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:25:
[...]

Wat voor wachtwoord moet je invullen bij "Voicemail wachtwoord"? Je voicemail pincode?
Het antwoord zit al in je vraagstelling.... oftewel: wachtwoord is: wachtwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgk86
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 20:16
Wanneer de telefoon op de splitter wordt aangesloten vanwege het falen van de EB tijdens de portering, wordt WEL via het oude abbonoment gebeld (niet zoals andere mensen hiervoor vermelden dat zodra je 1369 belt en geactiveerd heb. Dit is gedeeltelijk waar, MITS er via de EB gebeld wordt!). Want het signaal gaat immers niet door de EB heen.
Splitter weghalen staat niet in de gebruiksaanwijzing. Naar mijn weten is dat omdat het bij 90% van de mensen gewoon kan blijven zitten zonder enige problemen. Waarom iedereen opzadelen met het splitter gedoe als het in een kleine hoeveelheid voorkomt? Misschien is het handig voor een extra bijlage bij het installatie-pakket onder een kopje "problemen"

[ Voor 30% gewijzigd door georgk86 op 07-04-2006 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dukejohn schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:14:
Zie mijn post van een paar dagen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:32:
Heb een Ipaq 4150 pocket pc met WLAN. Er ontstaan wel verbinding met de EB maar kan geen verbinding met internet via EB krijgen. EB geeft geen IP adres via DHCP en via geforceerd vast IP adres in de Ipaq192.168.2.203 lukt het ook niet.
Dit laatste lukte eerder wel via een apart Access Point in het lokale nerwerk achter de EB, maar werkt sinds gisteren niet meer. (ook daar geeft de Ipaq aan verbinding te hebben maar geen verbinding met internet) Iemand suggesties?
Overige computers in netwerk ook wireless geven geen probleem.
In een grijs verleden (november 2005) toen ik nog IPB had, kreeg ik met de H4150 en HX4700 (met WPA-PSK) wel verbinding, maar geen dataverkeer. Vergelijkbaar probleem dus. Een KPN-monteur had de beschikking over een lijst met openstaande problemen. Daarop stonden inderdaad diverse PDA's, waaronder de 4150 en 4700. Bij "oplossing" stond dat deze er nog niet was en het in onderzoek was bij Siemens. Kennelijk is er dus nog steeds geen oplossing. Ben inmiddels een gelukkige gebruiker van Direct-adsl met probleemloze en zelf beheerbare Speedtouch 716 (met VOIP) + ouderwetse, maar altijd werkende analoge lijn. Voor mij geen IPB meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:30
Sinds enige tijd is in mijn kpn de voicemail optie uitgebreid.

Echter, hoe kom je achter het wachtwoord voor de voicemail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickvd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 01:02:
Sinds enige tijd is in mijn kpn de voicemail optie uitgebreid.

Echter, hoe kom je achter het wachtwoord voor de voicemail?
Wordt dit de meest herhaalde vraag van de maand... ? Zie 5 berichten terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
georgk86 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 21:11:
Wanneer de telefoon op de splitter wordt aangesloten vanwege het falen van de EB tijdens de portering, wordt WEL via het oude abbonoment gebeld (niet zoals andere mensen hiervoor vermelden dat zodra je 1369 belt en geactiveerd heb. Dit is gedeeltelijk waar, MITS er via de EB gebeld wordt!). Want het signaal gaat immers niet door de EB heen.
Je antwoord is niet helemaal correct. Als je 1369 hebt gebeld bel je al gratis.
1369 kan je ook alleen bellen als je telefoon op de EB is aangesloten. Als je 1369 probeert te bellen als bijvoorbeeld je telefoon op je splitter is aangesloten krijg je een informatietoon te horen dat het nummer niet bestaat.
Nick39 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:01:
Poort 1 (van de experia) bevat mijn hoofdnummer,die is goed,poort 2 (van de experia) bevat het eerste nummer van poort 2 van de oude isdn quattrovox en die is verkeerd,en die krijgen ze er niet meer uit (uit poort 2 van de experia) met als gevolg dat de fax bereikbaar is op het tweede isdn nummer,en niet op het derde welke mijn faxnummer is.
Ik moet dus nu iedereen een ander faxnummer geven.
Mijn KPN werkt nog niet.
Dit maakt het eindelijk duidelijk wat je nu precies bedoelt. Maar dit probleem zou in principe op te lossen zijn mits je nummers nog niet opgezegd zijn. Dus om het even wat "makkelijker" op te typen.

Jouw situatie nu:

ISDN hoofdnummer: 0123-456789 (waar je IPB abo aangekoppeld is)
ISDN #1: 0123-6789123 (je 2e isdn nummer die nu gekoppeld is aan TEL2 EB)
ISDN #2: 0123-4567890 (je 3e isdn nummer die je voorheen als faxnummer hebt gebruikt)
ISDN #3: 0123-6546548 (je 4e isdn nummer)

Ze hebben dus je hoofdnummer en isdn#1 overgezet naar IPB als dus isdn#2 en isdn#3 echt zijn opgezegd kunnen ze er dus niks aan doen en ben je deze nummers kwijt. Hebben ze deze echter nog in de "vrieskist" staan (dit gebeurt als je zelf hebt aangegeven dat je AL je ISDN nummers mee wil nemen) dan zouden ze het wat dat betreft wel moeten kunnen rechtzetten voor je.

offtopic: Er worden de laatste tijd veel vragen gesteld die al kort daarvoor zijn gesteld en ook al beantwoord zijn. Misschien een idee om toch eerst even te lezen eer een vraag te stellen.

[ Voor 56% gewijzigd door Repec op 08-04-2006 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 19:29
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 07:43:
Wordt dit de meest herhaalde vraag van de maand... ? Zie 5 berichten terug....
Wat is het wachtwoord? Want "wachtwoord" werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Jan-E schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 09:44:
[...]
Heb het net ff getest en het werkt gewoon.

Als ik in "Mijn KPN" via "Voicemail en doorschakelen" klik op "Voicemail in Email" of "Voicemail pincode" dan opent zich een popup scherm waar je je telefoonnummer en een wachtwoord moet opgeven.
Je telefoonnummer moet je hier invoeren zonder streepje ertussen (dus 0123456789 en niet 0123-456789) en dan als wachtwoord "wachtwoord".

[ Voor 11% gewijzigd door Repec op 08-04-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:22
Jan-E schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 09:44:
[...]
Bij mij is het zoals bij vele anderen: "wachtwoord"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgk86
Repec schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 08:30:
[...]
Je antwoord is niet helemaal correct. Als je 1369 hebt gebeld bel je al gratis.
1369 kan je ook alleen bellen als je telefoon op de EB is aangesloten. Als je 1369 probeert te bellen als bijvoorbeeld je telefoon op je splitter is aangesloten krijg je een informatietoon te horen dat het nummer niet bestaat.
[...]
Dit is dus weer niet correct. Wanneer men al 1369 heeft gebeld, en de EB geeft problemen bij het bellen (wat door de portering komt) dan wordt er vaak aangeraden om de telefoon tijdelijk rechtstreeks op de splitter aan te sluiten. Dan is het abbonoment dus al geactiveerd, maar wordt de EB omzeild(!) Portering is ook nog niet helemaal voltooid en de oude lijn bestaat dus nog. Er wordt dan dus ook via de oude lijn gebeld en de kosten gaan ook over die oude lijn. Er wordt immers niet via de EB gebeld... Wanneer de telefoon weer op de EB wordt aangesloten belt men weer via het nieuwe abbonoment (wat dus vaak gebeurt zodra de portering voltooid is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
georgk86 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 11:51:
[...]

Dit is dus weer niet correct. Wanneer men al 1369 heeft gebeld, en de EB geeft problemen bij het bellen (wat door de portering komt) dan wordt er vaak aangeraden om de telefoon tijdelijk rechtstreeks op de splitter aan te sluiten. Dan is het abbonoment dus al geactiveerd, maar wordt de EB omzeild(!) Portering is ook nog niet helemaal voltooid en de oude lijn bestaat dus nog. Er wordt dan dus ook via de oude lijn gebeld en de kosten gaan ook over die oude lijn. Er wordt immers niet via de EB gebeld... Wanneer de telefoon weer op de EB wordt aangesloten belt men weer via het nieuwe abbonoment (wat dus vaak gebeurt zodra de portering voltooid is.)
Volgens mij waren we langs elkaar heen aan het praten.
Waar wij het eerder over hadden was dat iemand vroeg of het gratis bellen pas in zou gaan na het porteren.Het verhaal zoals je nu beschrijft was al wel bekend.

Hieronder even de posts waar het betrekking op had.
Marbo schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:54:
[...]

KPB zou er verstandig aan doen om eindelijk eens standaard aan te raden om eerst de portering af te wachten en dan pas via de experiabox te gaan bellen. Het levert te veel frustratie en ellende op op deze manier. Na portering zijn over het algemeen alle problemen verdwenen.
[...]
[...]

[...]

[ Voor 60% gewijzigd door Repec op 08-04-2006 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgk86
Jah, het gaat gelijk na het activeren in (porteringsstatus en of de splitter er nog tussen zit of niet maakt helemaal niks uit) Men zit gelijk met het nieuwe abbonoment te bellen (daar heb je gelijk in). [tenzij de telefoon tijdelijk rechtstreeks op de splitter wordt aangesloten natuurlijk]
Zijn we het daar over eens!

Groeten

[ Voor 16% gewijzigd door georgk86 op 08-04-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 23:50:
[...]

In een grijs verleden (november 2005) toen ik nog IPB had, kreeg ik met de H4150 en HX4700 (met WPA-PSK) wel verbinding, maar geen dataverkeer. Vergelijkbaar probleem dus. Een KPN-monteur had de beschikking over een lijst met openstaande problemen. Daarop stonden inderdaad diverse PDA's, waaronder de 4150 en 4700. Bij "oplossing" stond dat deze er nog niet was en het in onderzoek was bij Siemens. Kennelijk is er dus nog steeds geen oplossing. Ben inmiddels een gelukkige gebruiker van Direct-adsl met probleemloze en zelf beheerbare Speedtouch 716 (met VOIP) + ouderwetse, maar altijd werkende analoge lijn. Voor mij geen IPB meer!
Het is me inmiddels gelukt om met mijn PDA wireless internet verbinding te krijgen. (PDA = HP4155 =zelfde als HP4150)
Als volgt gedaan. Vast IP adres in de PDA gezet en via aparte Access Point in het netwerk verbonden. Beveiliging met Access Point gwoon via WPA-PSK. (vaste IP adres in de PDA in de 192.168.2.201 reeks en hoger toegekend)

Extra opmerkingen: PDA wireless rechtstreeks met EB werkt niet en vast IP adres in PDA nodig omdat ExperiaBox via DHCP geen IP-adres aan de PDA geeft. Vergeet niet bij vast adres ook onder DNS server het EB IP adres (192.168.2.1) in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 13:37
Op diverse plaatsen (maar niet veel op t.net) kom ik klachten tegen over het niet of slecht werken van DECT-toestellen via IPB. Ikzelf ben inmiddels ook slachtoffer, door een goedkoop (níet goede-koop) aanbod van de Karwei (een Elro DECT12).
Maar KPN werkt er blijkbaar wel aan, want eerst deed 'ie het helemaal niet (geen kiestoon). Drie dagen terug maar eens de EB een harde reset gegeven (lees: nieuwste firmware binnenhalen) en toen deed 'ie het wel. Alleen kun je er nauwelijks iets door verstaan (zacht geluid en veel ruis). De andere kant van de lijn heeft meestal nergens last van en hoort mij goed. Maar momenteel onbruikbaar dus.

Vragen: Meer mensen met dergelijke problemen? En met welke toestellen is dat? En welke toestellen werken wél goed? Is het een idee om in de openingspost ook een lijstje met DECT-toestellen op te nemen die wel of juist niet goed werken met IPB en de EB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Mijn probleem: fax op poort 2 (isdn) dat niet werkt en gehakkel en gedoe is verklaard.

ISDN begint SSID met SX552,dit staat ook op de doos.
In de doos zit echter een modem met SX551= PSTN
Dat werkt wel op isdn alleen poort 2 werkt daarbij dus niet goed.
Kortom,een of andere blunder heeft een PSTN experia in een ISDN doos gedaan.
2 weken lang frustratie,kpn gaat me er over terug bellen om me zo snel mogelijk een goed modem te bezorgen.... wordt je daar nu doodziek van of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word echt gek, mijn internet verbinding ligt er om het kwartier uit (dan kan hij geen draadloos netwerk meer vinden). Maar heb er alleen last van als ik download met Azureus. niet met msn/browsen en wow :?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de 3e achtereen volgende keer klopt mijn factuur weer niet. Ik heb dit vele malen aan KPN gemeld en helaas zeer slechte response. Volgens KPN zou het een afrondingsverschil zijn. Bij EUR 0,01 zou dat kunnen zijn, maar bij mij zijn de verschillen groter. Op zich zijn het geen grote verschillen, maar een factuur moet gewoon kloppen.

Als voorbeeld een deel van mijn online-factuur. Nadat je de factuur hebt geopend, ga je naar Totaal gesprekken. Vervolgens zie je (op dezelfde pagina) een totaalbedrag en een rubriek specificatie van de gesprekken. En hier zit het verschil......

Ben ik nu de enige met dit verschil of heeft iedereen hier nu last van ? Kunnen julie het mij laten weten, dan kan ik dat onderbouwen in mijn klacht naar KPN.

Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~a.mijinke@kpnplanet.nl/kpn.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben over gestapt op IPB van KPN, maar kom nu een analoge poort te kort voor mijn fax.

Weet iemand of je de e-tech VPAD01 of VPAD02 kan gebruiken achter de E-Box of of je hier dan je gewoon nummer op kan zetten?

Ik gebruik nu de fax in email service voor de inkomende faxen, maar als ik op mijn KPN mijn oude fax nummer wil doorschakelen naar het nieuwe 084 nummer krijg ik een melding dat het formaat verkeerd is :? Terwijl een perssonlijk nummer wel kan.

BvD Hans

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

migr schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:55:
[...]

Gelukkig voor jou....Bij mij helaas nog niet. Krijg steeds de melding 'Er is een fout opgetreden in het voice-systeem (AM-9003)'. Vervolgens zie ik dan bij bijvoorbeeld voicemailsettings maar een deel van mijn nummers (soms 1, soms 2, maar nooit allemaal).
Ik heb (voorlopig) mijn 4 ISDN nummers meegenomen en heb een 084 nr aangevraagd.

Nog meer mensen dit probleem??

Overigens begrepen van de iemand van de 2e lijn dat de nieuwe firmware voor ISDN pas in mei vrijgegeven zou gaan worden..... :'(
Herken het probleem. Ook het persoonlijk nummer is af en toe met de noorderzon vertrokken, maar staat wel bij de administratie. Fax in email had ik aangevraagd, maar heb ik apart nog eens moeten activeren om hem onder Mijn KPN te kunnen zien. Geeft wel een hoop leuke meldingen van de IIS server. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:04:
[...]

Het is me inmiddels gelukt om met mijn PDA wireless internet verbinding te krijgen. (PDA = HP4155 =zelfde als HP4150)
Als volgt gedaan. Vast IP adres in de PDA gezet en via aparte Access Point in het netwerk verbonden. Beveiliging met Access Point gwoon via WPA-PSK. (vaste IP adres in de PDA in de 192.168.2.201 reeks en hoger toegekend)

Extra opmerkingen: PDA wireless rechtstreeks met EB werkt niet en vast IP adres in PDA nodig omdat ExperiaBox via DHCP geen IP-adres aan de PDA geeft. Vergeet niet bij vast adres ook onder DNS server het EB IP adres (192.168.2.1) in te vullen.
Via een extra accesspoint werkt het natuurlijk wel, maar via de EB hebben ze het dus nog steeds niet gefixt.
Als je accesspoint DHCP ondersteunt hoef je geen vast IP-adres te nemen, maar ik vind vaste IP-adressen persoonlijk handiger werken. Als DNS kun je overigens in je PDA/laptop/PC ook het DNS-adres van IPB/direct-adsl invoeren. Scheelt een tussenstapje via de EB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oostrum schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:44:
Op diverse plaatsen (maar niet veel op t.net) kom ik klachten tegen over het niet of slecht werken van DECT-toestellen via IPB. Ikzelf ben inmiddels ook slachtoffer, door een goedkoop (níet goede-koop) aanbod van de Karwei (een Elro DECT12).
Maar KPN werkt er blijkbaar wel aan, want eerst deed 'ie het helemaal niet (geen kiestoon). Drie dagen terug maar eens de EB een harde reset gegeven (lees: nieuwste firmware binnenhalen) en toen deed 'ie het wel. Alleen kun je er nauwelijks iets door verstaan (zacht geluid en veel ruis). De andere kant van de lijn heeft meestal nergens last van en hoort mij goed. Maar momenteel onbruikbaar dus.

Vragen: Meer mensen met dergelijke problemen? En met welke toestellen is dat? En welke toestellen werken wél goed? Is het een idee om in de openingspost ook een lijstje met DECT-toestellen op te nemen die wel of juist niet goed werken met IPB en de EB?
Ik heb in het begin ook problemen gehad met dect toestellen, maar die hadden alleen te maken met het wel of niet overgaan als ik gebeld werd.
Ik zou het de moeite waard vinden om het toestel bij de karwei om te ruilen, en te kijken of het geluid dan beter is.
Ik denk namelijk dat de slechte (zachte)geluidskwaliteit niet aan de EB ligt.
en het is de moeite van het proberen waard.
Ik heb nu een aantal siemens dect toestellen die wel goed werken.
Maar heb ook een low budget ding van twee tientjes geprobeerd, en die werkt ook goed.
Dus goedkoop kan ook goede-koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

ander dectkanaal (als het mogelijk is) proberen, en kijk eens waar je je basisstation hebt staan.. Zet hem niet op de experiabox zelf, maar een metertje er vandaan, wil nog wel eens interferen met het wifi signaal (meestal delft die het onderspit)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 22:17
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:48:Weet iemand of je de e-tech VPAD01 of VPAD02 kan gebruiken achter de E-Box of of je hier dan je gewoon nummer op kan zetten?
Ik zie het volgende telefoonnummer staan in de handleiding van de VPAD01: 0900-3832468 (€ 0,45 p/m). Niet geschoten is altijd mis!

Ik heb deze vraag intussen bij KPN neergelegd (2e-lijns).
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:48:Ik gebruik nu de fax in email service voor de inkomende faxen, maar als ik op mijn KPN mijn oude fax nummer wil doorschakelen naar het nieuwe 084 nummer krijg ik een melding dat het formaat verkeerd is :? Terwijl een perssonlijk nummer wel kan.
Ik heb hier dezelfde melding (boehoehoe...).
Ik heb deze vraag bij KPN neergelegd (2e-lijns). Ik hoop spoedig een antwoord te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door boukej op 08-04-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoya
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 21:09
snelle vraag: Zijn de in de TS genoemde prijzen voor IPB incl. of excl. BTW? alvast bedankt :)

[ Voor 10% gewijzigd door ParaNoya op 08-04-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

ParaNoya schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 20:12:
snelle vraag: Zijn de in de TS genoemde prijzen voor IPB incl. of excl. BTW? alvast bedankt :)
www.kpn.com 8)7

Was net zoveel werk om je vraag neer te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoya
Zie het daar niet direct bij staan vandaar mijn vraag:

Zijn de in de TS (en op kpn.com) genoemde prijzen voor IPB incl. of excl. BTW? :P

[ Voor 46% gewijzigd door ParaNoya op 08-04-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

ParaNoya schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 20:24:
Zie het daar niet direct bij staan vandaar mijn vraag:

Zijn de in de TS (en op kpn.com) genoemde prijzen voor IPB incl. of excl. BTW? :P
:P

Incl. dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Hier wachtwoord geprobeerd, helaas werkt het wachtwoord niet.
Maandag maar even kpn of planet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 22:17
nickvd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:10:
Heb vandaag - zaterdag - KPN gebeld. Je kunt ze dus ook in 't weekend bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickvd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:10:
Klopt, is net zo als de site Mijn KPN. Doet het soms wel en soms niet. Doet hij het wel kan je zien dat er berichten zijn en de instellingen niet veranderen ivm een server fout. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boukej schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:28:
[...]

Ik zie het volgende telefoonnummer staan in de handleiding van de VPAD01: 0900-3832468 (€ 0,45 p/m). Niet geschoten is altijd mis!

Ik heb hier dezelfde melding (boehoehoe...).
Ik heb deze vraag bij KPN neergelegd (2e-lijns). Ik hoop spoedig een antwoord te krijgen.
Ik heb deze vraag intussen bij KPN neergelegd (2e-lijns).
[...]

Had E-Tech zelf ook al gebeld, maar konden die vraag nog niet beantwoorden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op de duitse website van Siemens de gebruikshandleiding van onze Experiabox gedownload en gelezen.

Er blijkt een VOIP menuutje te zitten bij het benaderen van de Experiabox vanaf je computer. Dit blijkt echter geblokkeerd door KPN. Weet iemand een manier om dit menu toch binnen te komen?

De kiestoon (die je hoort als je de hoorn van de haak neemt) en de toon die je hoort als jezelf iemand opbelt wordt overlapt door een harde snerpende toon uit de Experiabox. Als de gebelde persoon opneemt hoort je altijd een klik.

Het blijkt dat dit uit te schakelen is via het VOIP menuutje en dan hoor je weer alle originele tonen uit de "openbare switch". Dus ook de Amerikaanse ringtone van andere IPB bellers, die ook wordt overlapt als je belt via de Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:43:
[...]

Klopt, is net zo als de site Mijn KPN. Doet het soms wel en soms niet. Doet hij het wel kan je zien dat er berichten zijn en de instellingen niet veranderen ivm een server fout. _/-\o_
Net met succes mijn voicemail in email ingesteld. De stylesheet van de het scherm is er nog niet waardoor je veel moet scrollen om de knoppen te vinden, maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 09:44:
Ik heb op de duitse website van Siemens de gebruikshandleiding van onze Experiabox gedownload en gelezen.

Er blijkt een VOIP menuutje te zitten bij het benaderen van de Experiabox vanaf je computer. Dit blijkt echter geblokkeerd door KPN. Weet iemand een manier om dit menu toch binnen te komen?

De kiestoon (die je hoort als je de hoorn van de haak neemt) en de toon die je hoort als jezelf iemand opbelt wordt overlapt door een harde snerpende toon uit de Experiabox. Als de gebelde persoon opneemt hoort je altijd een klik.

Het blijkt dat dit uit te schakelen is via het VOIP menuutje en dan hoor je weer alle originele tonen uit de "openbare switch". Dus ook de Amerikaanse ringtone van andere IPB bellers, die ook wordt overlapt als je belt via de Experiabox.
De kiestoon wordt niet overlapt, maar die wordt gewoon gegenereerd door de Experia Box. Als je de telefoon gewoon oppakt, wordt er nog nergens verbinding naartoe gemaakt (ook niet naar de centrale), pas als je het gehele nummer hebt gekozen geeft de Experia Box de cijfers digitaal (haha!) door en maakt de centrale een verbinding.

Als je van een IPB-gebruiker naar een IPB-gebruiker belt geeft de centrale alleen maar door "telefoon gaat over", en de Experia Box maakt dan een beltoon (dit is in ieder geval bij bijna alle andere aanbieders zo). Zodra er wordt opgepakt krijgt de Experia Box dat door, stopt met de toon en maakt het spraakpad.

Ik vind het wel een vreemde zaak dat de Experia Box ook een beltoon genereert als je naar een normale telefoonaansluiting belt... is volgensmij ook eigenlijk niet echt de bedoeling... Stel nou iemand heeft geweldige ring-up tunes op zijn mobiel en die worden overlapt door de Experia :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:10:
[...]

De kiestoon wordt niet overlapt, maar die wordt gewoon gegenereerd door de Experia Box. ..................

...............Ik vind het wel een vreemde zaak dat de Experia Box ook een beltoon genereert als je naar een normale telefoonaansluiting belt... is volgensmij ook eigenlijk niet echt de bedoeling... Stel nou iemand heeft geweldige ring-up tunes op zijn mobiel en die worden overlapt door de Experia :9
Dat is dus één van de redenen waarom ik deze funktie op de Experiabox wil hebben uitgezet. Volgens de bedieningshandleiding op de duitse Siemens Gigaset website is dát dus weldegelijk mogelijk via het kopje "VOIP" in het on-line bedieningsmenu.

Ik zoek dus de mogelijkheid om dit menu te betreden en dit uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McAndrew
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06-2022

McAndrew

My mistakes are copyrighted

Je kan in de Experiabox hooguit de kiestoon (Wahlton) aanpassen. De kiestoon wordt altijd lokaal gegenereerd (of in de centrale van het vaste net bij analoge telefonie). De ringtones van het opgeroepen toestel krijg je nooit te horen via het netwerk (ook niet bij het GSM-netwerk).
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:18:
[...]

Dat is dus één van de redenen waarom ik deze funktie op de Experiabox wil hebben uitgezet. Volgens de bedieningshandleiding op de duitse Siemens Gigaset website is dát dus weldegelijk mogelijk via het kopje "VOIP" in het on-line bedieningsmenu.

Ik zoek dus de mogelijkheid om dit menu te betreden en dit uit te schakelen.

Als niets meer helpt raadpleeg dan de handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb inmiddels ipb van Planet geinstalleert en het werkt allemaal goed op een aantal punten na.
- Mensen met wie ik bel, klagen soms over een echo. Ik hoor deze zelf niet.
- Nummerherkenning werkt niet
- Als ik inlog bij planet staat de optie "beheer telefonie gegevens" er niet bij.

Misschien ben ik nog niet geporteerd....zou dit de oorzaak kunnen zijn? Hoe kan ik eigenlijk zien of ik geporteerd ben?

Ik heb touwens wel de nieuwe firmware op mijn EB en geen ISDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgk86
Roelos schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:31:
Ik heb inmiddels ipb van Planet geinstalleert en het werkt allemaal goed op een aantal punten na.
- Mensen met wie ik bel, klagen soms over een echo. Ik hoor deze zelf niet.
- Nummerherkenning werkt niet
- Als ik inlog bij planet staat de optie "beheer telefonie gegevens" er niet bij.

Misschien ben ik nog niet geporteerd....zou dit de oorzaak kunnen zijn? Hoe kan ik eigenlijk zien of ik geporteerd ben?

Ik heb touwens wel de nieuwe firmware op mijn EB en geen ISDN.
1. Anders kijk je dit forum even door voor t antwoord ipv het voor de 100e keer te vragen.
2. Daar staat je antwoord namelijk.
3. Als je geporteerd bent, haal die splitter dan maar weg, kan soms problemen geven
4. Jou problemen lijken te maken te hebben met het porteren, dus lijkt me dat je nog niet geporteerd bent
5. Zoek nogmaals voor een oplossing tijdens de portering (om je geluid weer beter te maken)
6. je hebt zo'n handige zoekfunctie in t forum :)
7. Als je er echt niet uitkomt wil ik je wel antwoord geven.
8. Have fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik heb nu weer zo'n leuk iets.
Als iemand belt op poort 1 (hoofdnummer) dan gaat de beltoon normaal over: ring_rust_ring_rust.
Op poort 2, de fax, gaat de beltoon als volgt: ring ring_rust_ring ring_rust met als gevolg dat de fax wel overgaat,maar niet opneemt.
Zet ik de fax op poort 1 dan gaat het geheel wel over.
Is daar iets aan te doen ?

KPN heeft de pagina internetplusbellen wel gekoppeld nu,maar bij telefoniegegevens kan ik niets aanpassen bij het hoofdnummer,het staat er simpelweg niet tussen.

Voor de isdn bezitters:
Bij mij kwam internetplusbellen bij mijn kpn pas beschikbaar toen ik ook met mijn tweede lijn 1369 had gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik had wat vraagjes aangaande IPB. met name over de box, en de wifi verbinding.

Allereerst wat achtergrond info...

Mijn huisbaas heeft sinds vrijdag Chello de deur uit gedaan, en IPB gekregen. De box is in de meterkast geplaatst, wat mij redelijk slecht uitkomt, gezien ik geen ethernet kabel mag trekken naar de meterkast. (Die moet dan door 2 vloeren heen, de oude kabel komt in de huiskamer uit, en er is helaas geen mogenlijkheid om deze te verleggen.)

Gelukkig heb ik van een vriend een linksys WUSB11 v4.0 802.11b USB ding gekregen. (Kan zelf op het moment geen WIFI ding kopen.)

Nu grenst mijn zolder kamer aan het trappen huis, waar de meterkast naast zit. Als ik mijn WUSB op mijn buro zet (Hoog in de kamer, op zo'n 30 cm van een muur) Moet het signaal door 2 betonnen vloeren heen, en wat gips. Resulteert in een signaal van 49 tot 59%.

Als ik hem met een USB verlengkabel verleg (+ 3 meter kabel) tot aan de muur (strak tegen de muur aan) kan het signaal eigenlijk direct omhoog, door 2 gipsen muurtjes. Signaal sterkte 51 tot 69%.

SSID code netjes ingevuld, router beveiliging aangepast naar WEP 128bits.
Ik draai met Windows 2000 SP4, alle updates.

Ik denk dat beneden alles goed werkt, helemaal zeker weet ik dat echter niet, want veel contact heb ik niet met ze.. (Huisbaas gebruikt de standaard bijgeleverde wifi kaart.)

Bij mij echter, valt, at random, de verbinding weg. Althans... Volgens de linksys monitor hou ik wel verbinding met het AP, maar verlies ik mijn verbinding met het internet. Als ik een refresh aanvraag van alle wifi netwerken in de buurt. (Site Survey, Refresh) is echter onmiddelijk mijn verbinding met internet hersteld. Als ik dit niet doe, kan ik tot in het einde ter tijden wachten, of tot ik reboot.

Heeft iemand een Idee waar dit aan kan liggen? Het ligt niet aan hoe zwaar ik de verbinding belast. Heb het al geprobeerd met torrent client aan of uit, maakt ook niet uit. Heb in windows al gezocht naar instellingen, het enige wat ik kon vinden was windows powersaving modus voor de WUSB, wat ik uitgezet heb. Ook dit hielp niet. Ik was nog van plan een fixed IP in te vullen, en de dns server etc ook handmatig in mijn systeem te zetten, wat volgens de KPN site gewoon moet kunnen.

Ook viel het me op dat je klaarblijkelijk de box via het IP kan benaderen, maar vanaf mijn pc kan dit niet. Ik weet niet of het vanaf de pc beneden wel kan. Als ik het vanaf hier probeer word ik doorgestuurt naar een blanco pagina waar volgens firefox een endless refresh loop in zit. In IE gebeurt er nog minder, en krijg ik alleen een blanco pagina. ( access_deny.htm ) Kan iemand dit voor mij ophelderen?

Als laatste nog de vraag of iemand al proefondervindelijk heeft vastgesteld (min of meer) hoeveel vervindingen de box aan kan, ivm Torrents etc.

Alvast bedankt, Mark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:11
Kloppen je beveiligingsinstellingen wel? Als deze er al inzitten...
Je kan navragen bij je huisbaas wat voor instellgen hij heeft met zijn USB adaptertje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:10:
[...]

De kiestoon wordt niet overlapt, maar die wordt gewoon gegenereerd door de Experia Box. Als je de telefoon gewoon oppakt, wordt er nog nergens verbinding naartoe gemaakt (ook niet naar de centrale), pas als je het gehele nummer hebt gekozen geeft de Experia Box de cijfers digitaal (haha!) door en maakt de centrale een verbinding.

Als je van een IPB-gebruiker naar een IPB-gebruiker belt geeft de centrale alleen maar door "telefoon gaat over", en de Experia Box maakt dan een beltoon (dit is in ieder geval bij bijna alle andere aanbieders zo). Zodra er wordt opgepakt krijgt de Experia Box dat door, stopt met de toon en maakt het spraakpad.

Ik vind het wel een vreemde zaak dat de Experia Box ook een beltoon genereert als je naar een normale telefoonaansluiting belt... is volgensmij ook eigenlijk niet echt de bedoeling... Stel nou iemand heeft geweldige ring-up tunes op zijn mobiel en die worden overlapt door de Experia :9
Is het iemand weleens opgevallen:

als je van analoog of mobiel naar IPB belt krijg je de "amerikaanse" beltoon
Als ik van analoog of mobiel naar mijn vader bel (telefonie via casema) krijg ik ook die toon.

Als ik via IPB naar mijn vader bel(telefonie via casema) dan krijg ik de gewone oude toon te horen.

Lekker belangrijk, maar viel me gewoon op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, beveliging klopt allemaal, dat heb ik zelf ingesteld, zowel op de pc van huisbaas, bij mij, als op de box. :) Ik internet er nu ook mee. Het is alleen enorm irritant dat die verbinding de hele tijd wegvalt.

Na het gebruik van skype valt me op dat de verbinding af en toe "weg valt" dus dat er geregeld een fractie van een seconde onverklaarbare stilte valt. ook met webcam feed valt me dit op.

Zou het kunnen dat de instabiele connectie te maken kan hebben met het feit dat de computer beneden nog steeds op 802.11g connect, en ik op 802.11b, of zou het toch aan de signaal sterkte kunnen liggen?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McAndrew schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:04:
Je kan in de Experiabox hooguit de kiestoon (Wahlton) aanpassen. De wektoon wordt altijd lokaal gegenereerd (of in de centrale van het vaste net bij analoge telefonie). De ringtones van het opgeroepen toestel krijg je nooit te horen via het netwerk (ook niet bij het GSM-netwerk).

[...]
Dit is dus exact wat ik wil. Kun jij of iemand mij vertellen hoe dit te doen op de Experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:07:
[...]

Ik heb in het begin ook problemen gehad met dect toestellen, maar die hadden alleen te maken met het wel of niet overgaan als ik gebeld werd.
Ik zou het de moeite waard vinden om het toestel bij de karwei om te ruilen, en te kijken of het geluid dan beter is.
Ik denk namelijk dat de slechte (zachte)geluidskwaliteit niet aan de EB ligt.
en het is de moeite van het proberen waard.
Ik heb nu een aantal siemens dect toestellen die wel goed werken.
Maar heb ook een low budget ding van twee tientjes geprobeerd, en die werkt ook goed.
Dus goedkoop kan ook goede-koop zijn.
ik heb problemen met de nummerweergave van de phillips dect 221 .
het telefoon nummer komt niet compleet in display .
ik nu weer een nieuwe maar ook deze geeft de zelfde problemen .
ik heb al een bericht gestuurd naar phillips maar naar een week nog geen bericht
ik denk dat ook dit model niet geschikt is voor internetplusbellen

gr jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via WIFI kun je gewoon naar http://192.168.2.1/ en op de EB inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 17:05:
Dit is dus exact wat ik wil. Kun jij of iemand mij vertellen hoe dit te doen op de Experiabox?
Je wil horen welke ringtone iemand op zijn mobiel heeft via het vaste toestel als je ernaartoe belt?
Lijkt me uitgesloten dat dit ooit gaat werken. De wachttoon wordt gegenereerd door het telefoonsysteem wat je belt, mobiele toestellen geven ook gewoon een standaard wachttoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:57:
[...]

Je wil horen welke ringtone iemand op zijn mobiel heeft via het vaste toestel als je ernaartoe belt?
Lijkt me uitgesloten dat dit ooit gaat werken. De wachttoon wordt gegenereerd door het telefoonsysteem wat je belt, mobiele toestellen geven ook gewoon een standaard wachttoon.
Sommige mensen kunnen de toon die je hoort écht instellen (deel van het abonnement), dat je er bijv. een muziekje bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:46:
[...]

Sommige mensen kunnen de toon die je hoort écht instellen (deel van het abonnement), dat je er bijv. een muziekje bij hoort.
Dat bestaat toch nog helemaal niet in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:48:
Via WIFI kun je gewoon naar http://192.168.2.1/ en op de EB inloggen.
Ik heb de SX552 (ISDN) en kan zo wel niet via ethernet als via WiFi inloggen. Welke versie heb jij Ron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Hoedje schreef op zondag 09 april 2006 @ 21:48:
[...]

Dat bestaat toch nog helemaal niet in Nederland...
Vodafone bied het toch al enige tijd aan:
http://www.vodafone.nl/Ov...n_Detail&pk=214451&view=2

In te stellen via My Vodafone trouwens.
Ik heb zelf ook Vodafone, maar geen Welcome tune. Vind het een beetje nutteloze onzin.

Edit:
Geinige Flash demo die het erg duidelijk uitlegd allemaal:
http://www.vodafone.nl/Pr.../Alles_over_Welcome_Tunes

Zo, dat is wel weer genoeg Vodafone spam..... :P

[ Voor 36% gewijzigd door Joen op 09-04-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Hier werkt de voicemail nog steeds niet, hij blijft vragen om voicemailnummer en een pincode die niemand weet...

KPN is inmiddels het probleem aan het onderzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 15:47:
Ja, beveliging klopt allemaal, dat heb ik zelf ingesteld, zowel op de pc van huisbaas, bij mij, als op de box. :) Ik internet er nu ook mee. Het is alleen enorm irritant dat die verbinding de hele tijd wegvalt.

Na het gebruik van skype valt me op dat de verbinding af en toe "weg valt" dus dat er geregeld een fractie van een seconde onverklaarbare stilte valt. ook met webcam feed valt me dit op.

Zou het kunnen dat de instabiele connectie te maken kan hebben met het feit dat de computer beneden nog steeds op 802.11g connect, en ik op 802.11b, of zou het toch aan de signaal sterkte kunnen liggen?
Ik had hetzelfde probleem en heb 2 dingen veranderd:
  • Ik had ingesteld op de EB (met de directe toegang via de nieuwe firmware) dat dynamisch een extra snelle verbinding voor wifi gekozen kon worden (ben de juiste term even kwijt en kan het niet direct nakijken). Dit heb ik nu weer uitgezet (disable).
  • Ik heb dynamische kanaalkeuze op de EB veranderd in een vast kanaal. Er werd (sinds de firmware upgrade?) b.v. af en toe kanaal 13 gekozen en dat werkt niet voor alle wifi PC adapters.
Sindsdien geen problemen meer met wegvallende verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
pa3fap schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:27:
[...]

ik heb al een bericht gestuurd naar phillips maar naar een week nog geen bericht

gr jan
Dat ligt niet aan internetplusbellen maar aan het toestel. Dat werkt niet goed. Heb je misschien het internationale toegangsnummer (+31) erin gezet? Heel af en toe ligt het daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 08:00:
[...]

Ik had hetzelfde probleem en heb 2 dingen veranderd:
  • Ik had ingesteld op de EB (met de directe toegang via de nieuwe firmware) dat dynamisch een extra snelle verbinding voor wifi gekozen kon worden (ben de juiste term even kwijt en kan het niet direct nakijken). Dit heb ik nu weer uitgezet (disable).
  • Ik heb dynamische kanaalkeuze op de EB veranderd in een vast kanaal. Er werd (sinds de firmware upgrade?) b.v. af en toe kanaal 13 gekozen en dat werkt niet voor alle wifi PC adapters.
Sindsdien geen problemen meer met wegvallende verbinding.
Die G3 verbinding bedoel je? (Geloof ik althans.) Moet ik daar even naar kijken... Hij kiest hier automatisch voor kanaal 1, maar heeft inderdaad ook al eens op 13 gestaan.

Vooralsnog kan ik echter niet op de box komen... moet het nog even proberen via pc van de huisbaas (Zal ergens vanmiddag worden denk ik) Maar als ik gewoon via elke pc op de box zou moeten kunnen komen, heb ik dus nog niet de laatste firmware. Hoe kan ik dat controleren / updaten? KPN Bellen? Ding resetten? Of gebeurt dat na een aantal dagen? (Als de lijn geportert is?) We hebben de box pas 4 dagen in huis, dus ik weet niet hoe het verder zit met instellingen die vanaf KPN nog goed gezet moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

gr jan
Ik heb precies hetzelfde toestel en had precies hetzelfde probleem. Opgelost door een splitter voor de telefoon te zetten. (Zou eigenlijk niet moeten hoeven maar het werkt wel bij mij...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

gr jan
Ook ik had in het begin een Philips dect. maar na een glas frisdrank van de kleine moest ik een andere gaan kopen.
Daar had ik ook het probleem dat de nummer weergaven niet compleet was.
Echter meen ik me te herinneren dat dat na het porteren was opgelost.
Dus het toestel heeft bij mij tot de frisdrank ramp goed gewerkt.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.